Inmiddels die van 6:00 bevestigd. Flinke klappen (en harde woei). Kortom: het is ontzettend tyfusweer. Doe mij maar saai windstil grijs weer , in plaats van dit.quote:Op zondag 22 december 2024 00:13 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zie ik nou toch voor morgenochtend. Onweer
*hoopt*
Nou datquote:Op zaterdag 21 december 2024 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.
[..]
Altijd mooi dit. Klagen heeft ook geen zin. Gewoon je ding doen, boodschappen halen en niet zeuren. Je weet dat het druk is, dus rustig doorlopen of ander moment kiezen. Ik kan me precies niet druk maken met kerst
Gewoon ‘s avonds om 21.30 je boodschappen doen. Hele supermarkt voor jezelf en de vulploeg heeft alles net weer aangevuldquote:Op zondag 22 december 2024 08:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou dateen beetje planning kan ook veel helpen.
Ideaal uitslaapweer toch? Lig je zo lekker warm en comfortabel in je bed op een dag dat je nergens vroeg naar toe hoeft en dan hoor je het buiten tekeer gaat. En dan rol je je nog een keer lekker om, genietend van het geluid van het tyfusweer buiten.quote:Op zondag 22 december 2024 07:52 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Inmiddels die van 6:00 bevestigd. Flinke klappen (en harde woei). Kortom: het is ontzettend tyfusweer. Doe mij maar saai windstil grijs weer , in plaats van dit.
En dan is de grap ook nog dat het dit jaar in augustus eindelijk eens ophield met regenen, dus bijna alles komt van de eerste 7 maanden.quote:
Inderdaad. Van die regenbui die duurde van oktober 2023 tot augustus 2024. Nu valt het wel mee op zich.quote:Op zondag 22 december 2024 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan is de grap ook nog dat het dit jaar in augustus eindelijk eens ophield met regenen, dus bijna alles komt van de eerste 7 maanden.
Woh best verschil met hier zeg. Ik heb 793mm gemeten dit jaar tot nu toe. Normaal is ergens rond de 650-700mm denk ik, zou ik moeten nakijken.quote:
Het gaat momenteel aardig tekeerquote:Op zondag 22 december 2024 21:43 schreef DemonRage het volgende:
Er schuift weer een leuke buienlijn het land op.
De kans is het grootst aan de kust... Als je 1 van die pakketten ziet liggen op het strand..quote:Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef TLC het volgende:
Een witte Kerst zit er zeker niet in dit jaar he
Wel een droge. Morgen kerstmiddag dus ik ben er blij meequote:Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef TLC het volgende:
Een witte Kerst zit er zeker niet in dit jaar he
Lekker rustig baantje.quote:
Dat zou anders best erg toevallig zijn nu de Tocht der Tochtenquote:Op maandag 23 december 2024 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig. Zou wel grappig zijn als hij dan weg is en direct kan er wel weer een worden gehouden.
Ik moet gewoon werken dus nothanksquote:
Nee. Opzouten (quote:
Ligt net wat meer dan hier volgens mij. Hier sneeuwt het nu ook goed door, later vandaag droog. Vanaf morgen zon. Op de pistes/berg ligt een meter ofzo. Morgen of overmorgen sneeuwwandelen. Denk ff naar de Seebensee en terug als dat lukt. Mooi uitzicht op de Zugspitze dan ookquote:
Meeste viel in Zwitserland, volgens mij. Daarnaast ook veel in schneeloch Mittelberg en de Arlberg. Maar bij jou ongetwijfeld ook dikke pakketten. Vanaf morgen kaiserwetter. Wel mooiquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ligt net wat meer dan hier volgens mij. Hier sneeuwt het nu ook goed door, later vandaag droog. Vanaf morgen zon. Op de pistes/berg ligt een meter ofzo. Morgen of overmorgen sneeuwwandelen. Denk ff naar de Seebensee en terug als dat lukt. Mooi uitzicht op de Zugspitze dan ook
Sluiten we 2024 toch nog in stijl af.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begint ook wel traditie te worden dit
Te veel is ook niet praktisch. Prima zo jaquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meeste viel in Zwitserland, volgens mij. Daarnaast ook veel in schneeloch Mittelberg en de Arlberg. Maar bij jou ongetwijfeld ook dikke pakketten. Vanaf morgen kaiserwetter. Wel mooi
Dit is echt zo'n kutstatistiek omdat beleving gewoon totaal anders kan zijn. In n hele zonnige week in juni kan je al ruim 100 uur tanken. 100 uur in heel december zou al zeer zonnig zijn. Als je de rest van juni dan een magere 4,5 uur zon per dag hebt, heb je een gemiddelde juni die door iedereen als somber wordt ervaren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:41 schreef INViCTuS het volgende:
Erg karig dit. Eigenlijk zou het gemiddelde elk jaar minimaal rond de 2000 moeten liggen.
Pas op de plaats: in 2024 aanmerkelijk minder uren zonneschijn dan met name in 2018, 2019, 2020 en 2022! De zonnigste maand van dit jaar was augustus; februari en december verliepen zeer somber.
Het kon de laatste jaren niet op voor wat betreft het aantal uren zonneschijn! Het kalenderjaar 2023 eindige in De Bilt met 1842 uren zon op de 9de plaats van de ranglijst; 2022 groeide met 2209 uren zelfs uit tot d ‘Mister Bluesky’ sinds het begin van de metingen. En verder staan ook 2018, 2019 en 2020 (onwijs zonnig ‘coronavoorjaar’) in de top 10.
Dit jaar moeten we echter genoegen nemen met minder zon. Van een ronduit somber 2024 is echter geen sprake. De teller staat in De Bilt momenteel op 1698 tegen normaal 1715 uur. Daar zal wel niet zoveel meer bijkomen ofwel we komen iets onder het langjarig gemiddelde uit.
Zonnige maanden in 2024 waren januari, augustus, september en november. In augustus scheen de zomerzon 248 tegen normaal 196 uur. Slechts 6 keer was de ‘korenmaand’ zonniger. Sombere maanden waren februari, april, mei en de huidige maand december. In februari scheen de zon maar 38 tegen normaal 90 uur. In 1966 was dat eveneens het geval en in 1907 en in 1926 registreerde de sprokkelmaand een nog geringer aantal uren zon.
Wij zijn weer thuis. Hallelujah wat een verschil zeg.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag is het standaard Nederlandse herfstweer alweer terug. Koud, nat en grijs. Treurnis
Pohhh lekker zeg! Ik wil ook warm en zonquote:Op dinsdag 24 december 2024 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn weer thuis. Hallelujah wat een verschil zeg.Letterlijk van dikke winterjas en muts op in de motregen naar in je tshirtje in de zon. Beter.
Zoooo dat lijkt mij ook geweldigquote:
Zoiets. Pohquote:Op dinsdag 24 december 2024 15:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zoooo dat lijkt mij ook geweldigdat je de voordeur open doet en denkt wtf..hoe kom ik eruit
Omgekeerde route hier.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn weer thuis. Hallelujah wat een verschil zeg.Letterlijk van dikke winterjas en muts op in de motregen naar in je tshirtje in de zon. Beter.
Het is al zo goed als twee jaar flink te nat, het gehele jaar door.quote:Op dinsdag 24 december 2024 09:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begint ook wel traditie te worden dit
De droom van de Fokkerquote:Op dinsdag 24 december 2024 15:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zoooo dat lijkt mij ook geweldigdat je de voordeur open doet en denkt wtf..hoe kom ik eruit
Mooiquote:Op woensdag 25 december 2024 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
Met oud en nieuw helaas niet zo mild/zacht als vorig jaar
Waarschijnlijk gewoon standaard grijze treurnis met een graad of 6-8.quote:Op woensdag 25 december 2024 17:00 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mooi
<FOK!er doet de gordijnen dicht op oudjaarsavond.jpg>
En ondertussen bij weerberichten lopen blaten dat het grotendeels droog blijft, maar in realiteit is het continu miezeren en miezeren.quote:Op donderdag 26 december 2024 10:42 schreef Mark-Hgl het volgende:
Wederom een grijze ochtend met vieze miezerregen.
De vooruitzichten voor de komende twee weken laten qua zonneschijn ook weinig positiefs zien als ik het zo zie…
Ja, en kansloos donkergrijze deprimerende treurnis ohne endequote:Op donderdag 26 december 2024 12:45 schreef Dreassic het volgende:
[..]
En ondertussen bij weerberichten lopen blaten dat het grotendeels droog blijft, maar in realiteit is het continu miezeren en miezeren.
Ja dat vooral, dit kun je geen droog weer noemen want alles is alsnog zeiknat buiten…en lekker om doorheen te fietsen is het nou ook niet bepaald.quote:Op donderdag 26 december 2024 12:45 schreef Dreassic het volgende:
[..]
En ondertussen bij weerberichten lopen blaten dat het grotendeels droog blijft, maar in realiteit is het continu miezeren en miezeren.
quote:Op donderdag 26 december 2024 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en kansloos donkergrijze deprimerende treurnis ohne ende. Zo intens saai die 5 maanden herfst hier. Laat gewoon de zon schijnen en het maakt niet uit of dat met -2 is of met +12. Keer sneeuw mag ook.
Maargoed, hoort bij dat suffe zeeklimaat![]()
![]()
Doe mij maar weer lente
noooooooooooooquote:Op donderdag 26 december 2024 13:37 schreef 12Beaufort het volgende:
Begin januari lijkt een stuk kouder te worden...
[ afbeelding ]
Ja en de rest?quote:Op donderdag 26 december 2024 13:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Als het weerbeeld maar wat vriendelijker is idd..quote:Op donderdag 26 december 2024 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, en kansloos donkergrijze deprimerende treurnis ohne ende. Zo intens saai die 5 maanden herfst hier. Laat gewoon de zon schijnen en het maakt niet uit of dat met -2 is of met +12. Keer sneeuw mag ook.
Maargoed, hoort bij dat suffe zeeklimaat![]()
![]()
Doe mij maar weer lente
OPBOKKENquote:Op donderdag 26 december 2024 13:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt weer van dat kansloze gure weer te worden. Zeg maar net niet weer. 1-4 graden waarbij er sneeuw kan vallen waar je precies niks aan hebtquote:Op donderdag 26 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en de rest?
Temperatuur is niet alles al lijkt het soms in de winter de enige graadmeter te zijn, als het precies hetzelfde weer maar dan kouder is schiet het nog niet op.
[..]
Als het weerbeeld maar wat vriendelijker is idd..
Daar kan het zo vaak wel wat hier zelden lukt. Gewoon sneeuw en daarna dagenlang zon. Al heb je daar soms last van inversie, oben blau unten grau.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Strakblauw luchtje gisteren en vandaag. Leuk uitzicht blijft het op de Zugspitze
Stiekem misschien toch wel mijn favoriete berg
Ja maar het is dan wel koud!quote:Op donderdag 26 december 2024 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het lijkt weer van dat kansloze gure weer te worden. Zeg maar net niet weer. 1-4 graden waarbij er sneeuw kan vallen waar je precies niks aan hebt. Ik wil niet te negatief klinken, maar het zit ook gewoon zelden mee hier.
Dat corona jaar toen de overheid alles verboden hadquote:Op donderdag 26 december 2024 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja maar het is dan wel koud!
Ik kan me nog een hele mooie maart herinneren, 2021? Strakblauw, best koud/fris en dat dagen tot weken lang.
Het is ook niet dat ik het per se de mooiste berg/omgeving vind, maar de Zugspitze heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart. Was mijn eerste grote/iconische berg die ik vanuit het dal ben opgelopen incl de klettersteig. Nadien nog vanuit diverse andere routes gedaan.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar kan het zo vaak wel wat hier zelden lukt. Gewoon sneeuw en daarna dagenlang zon. Al heb je daar soms last van inversie, oben blau unten grau.
Zugspitze is wel een mooie berg, maar omliggende dalen zijn relatief laag. Van mij mag het nog best iets ruiger en hoger. Wel fan van Vorarlberg of de Arlberg omgeving.
Zonnepanelengenot destijds.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat corona jaar toen de overheid alles verboden had. Buiten was het toen 3/4 weken lang extreem zonnig. Toen was het inderdaad ook relatief koud. Mooiste maart ooit. Dat moet toch vaker kunnen
? Al is het in maart makkelijker dan in januari of februari.
Ik denk dat ik (bijna) elk dal in Tirol en Vorarlberg wel eens als vakantiebestemming heb gehadquote:Op donderdag 26 december 2024 20:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik het per se de mooiste berg/omgeving vind, maar de Zugspitze heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart. Was mijn eerste grote/iconische berg die ik vanuit het dal ben opgelopen incl de klettersteig. Nadien nog vanuit diverse andere routes gedaan.
Het is wel een 'vriendelijke' omgeving, dat is wel prettig. Zeker nu met de kleine ideaal om hem aan de bergen te laten 'wennen'.
tztal of Stubaital trekken me misschien persoonlijk nog meer. Silvretta of Dachstein is ook tof, net als Osttirol.
Nouja, eigenlijk heel Oostenrijk dus. En Sd Tirol natuurlijk, prachtig gebied
Net als de Zwitserse Alpen en ook Triglav in Sloveni.
Gewoon Alpengenot
Ja de maanden waarin het wil stellen vaak wel teleur. Nu is maart nog een prima winterse maand maar vaak hebben we dat soort ongein in het voorjaar.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat corona jaar toen de overheid alles verboden had. Buiten was het toen 3/4 weken lang extreem zonnig. Toen was het inderdaad ook relatief koud. Mooiste maart ooit. Dat moet toch vaker kunnen
? Al is het in maart makkelijker dan in januari of februari.
Ligt er nog veel sneeuw?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Strakblauw luchtje gisteren en vandaag. Leuk uitzicht blijft het op de Zugspitze
Stiekem misschien toch wel mijn favoriete berg
Ja ligt nu genoeg.. wordt wel wat warmer de komende dagen. Maar begin volgende week alweer kouder meen ik. Denk dat je wel goed zit, waar ga je skin?quote:Op donderdag 26 december 2024 20:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ligt er nog veel sneeuw?
Ga over een weekje die kant op voor wintersport. Zugspitz arena
Zelfs bij de befaamde grijze treurnis is het beter dan in Nederland jaquote:Op donderdag 26 december 2024 20:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk dat ik (bijna) elk dal in Tirol en Vorarlberg wel eens als vakantiebestemming heb gehad. Ooit moet ik daar inderdaad ook wonen/huis hebben. Alpen/bergen
![]()
![]()
het weer is daar ook altijd fascinerender dan hier.
Ehrwald.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja ligt nu genoeg.. wordt wel wat warmer de komende dagen. Maar begin volgende week alweer kouder meen ik. Denk dat je wel goed zit, waar ga je skin?
Ah ja daar zit ik nu ook. Is inderdaad het beste weer wat je kunt wensen. Komende anderhalve week staat veel zon infetekend, zou mooi zijn.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ehrwald.
Nu schitterend weer daar in die regio zo te zien, geniet ervan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |