SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Te lang.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang heeft de zon nou al niet meer geschenen inmiddels??
quote:Hier valt nu ook een aardige bak water. Ik heb het gemist, die regen.
@ACT-F ?quote:Op maandag 9 september 2024 17:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graag je mening hierover nogmaals in December.
Gr
gr
Gaaf land.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:53 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is tot en met gisteren.
De wat?quote:Op donderdag 19 december 2024 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang heeft de zon nou al niet meer geschenen inmiddels??
Die blauwe balkjes kun je nog wel een paar maanden doortrekken.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:53 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is tot en met gisteren.
U riep?quote:
Januari en februari kunnen er inderdaad ook wat van. Ach ja, redelijk standaard en normaal in de 5 maanden herfst hier.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die blauwe balkjes kun je nog wel een paar maanden doortrekken.
Gister 13 gradenquote:Op donderdag 19 december 2024 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Januari en februari kunnen er inderdaad ook wat van. Ach ja, redelijk standaard en normaal in de 5 maanden herfst hier.
Komende dagen gaat het beetje op en neer.quote:
Sommige soorten kunnen bloeien in december. De meeste februari/maart.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:31 schreef Zwoerd het volgende:
De eerste sneeuwklokjes bloeien hier al.
Dat is jouw taakquote:Op donderdag 19 december 2024 21:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je het jaaroverzicht al klaar??
quote:Op donderdag 19 december 2024 20:31 schreef Zwoerd het volgende:
De eerste sneeuwklokjes bloeien hier al.
De zon whut DE ZONquote:Op donderdag 19 december 2024 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende dagen gaat het beetje op en neer.
Maar het voornaamste is dat morgen de zon wat langer komt kijken, waarschijnlijk. En met 8 graden dus prima weer
Dat staat niet in de taakomschrijving. Maar iets meer inzet om het af te maken zou je sieren. Succes!quote:
Sowieso wordt 90% van de mensen gelijk vrolijker met zon. Vandaag 6-8 graden met best veel licht. Prima herfst weer. Die shit herfst duurt hier altijd veel te lang. Of eigenlijk is het weer gewoon te vaak 1 grote kansloze sneue bende.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een verschil in licht met de afgelopen weken. Meteen een stuk makkelijker om uit bed te komen.
He bent nogal van de herhalingquote:Op vrijdag 20 december 2024 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sowieso wordt 90% van de mensen gelijk vrolijker met zon. Vandaag 6-8 graden met best veel licht. Prima herfst weer. Die shit herfst duurt hier altijd veel te lang. Of eigenlijk is het weer gewoon te vaak 1 grote kansloze sneue bende.
Ja, dat zijn we allemaal hierquote:Op vrijdag 20 december 2024 10:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
He bent nogal van de herhaling
Geniet nu maar van de zon
Komkommer nieuws..quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Het moet wel echt heel heftig gesteld zijn geweest als zelfs nu.nl op de hoofdpagina kopt dat de zon weer eens schijnt![]()
![]()
https://www.nu.nl/binnenl(...)deels-toevallig.html
11 of 12 dagen amper tot geen zon is ook wel echt sneuquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Het moet wel echt heel heftig gesteld zijn geweest als zelfs nu.nl op de hoofdpagina kopt dat de zon weer eens schijnt![]()
![]()
Valencia/Alicante half januari, graadje of 20 zou best moeten lukken toch? (Overweeg dan een midweekje de zon/warmte op te zoeken)quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Het lastige is dat het echt van tevoren niet te garanderen is in die tijd van het jaar....quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:56 schreef Oriente het volgende:
[..]
Valencia/Alicante half januari, graadje of 20 zou best moeten lukken toch? (Overweeg dan een midweekje de zon/warmte op te zoeken)
Ik heb vandaag de zon ook gezien!quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Kerstigquote:Op vrijdag 20 december 2024 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vertrek morgen naar Berlijn voor een paar daagjes. Graad of 5 a 6 max en vrijwel geheel bewolkt gedurende mijn verbijf zie ik.
Ideaal Jägermeister weertje dus
Mijn witte kerst wat doe je!quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Naar de Alpen gaan, daar komen dikke pakketten 🌨️🥶quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mijn witte kerst wat doe je!
https://www.nu.nl/binnenl(...)isch-nederlands.html
Morgen even ca. twee weekjes naar ons huis daarquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Naar de Alpen gaan, daar komen dikke pakketten 🌨️🥶
Zugspitze arena, toch? T/m woensdag vallen er wel dikke pakketten. 50-100 cm moet lukkenquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Morgen even ca. twee weekjes naar ons huis daar![]()
Jawohlquote:Op vrijdag 20 december 2024 17:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zugspitze arena, toch? T/m woensdag vallen er wel dikke pakketten. 50-100 cm moet lukken
Bon voyage
Maar echtquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
Gelukkig heeft de zon van gisteren hier alweer plaatsgemaakt voor grijze soep met regen.
Het Ampelmannetje!quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, dus dit is nou die bekende kansloze grijze treurnis waar @:INViCTuS het altijd over heeft.
[ afbeelding ]
Muy interesante.
Gooi de winkelwagen vol en rij die oude taart die in de weg loopt tegen haar enkels.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar echt![]()
Het is treurig gesteld deze dag
En overal een gekkenhuis in de winkels, mensen met korte lontjes wat een feest![]()
quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gooi de winkelwagen vol en rij die oude taart die in de weg loopt tegen haar enkels.
Whut waaar?? Alphen landen>?quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komende drie dagen sneeuw (50 cm of meer), daarna zon
Ik hoorde een stel in de supermarkt boos tegen elkaar roepen: "Dit is toch ook niet mijn idee, die hele Kerst".quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]behalve dat laatste, ik heb me kostelijk vermaakt met al die stresskippen in de supert
![]()
Wie grijpt het laatste toetje enzo, bijna ruzie, echt wayooo keep calm joh![]()
Ik stond ff een tijdje te obeserveren gewoon om hoe raar de mens kan doen. Lijkt zowat een "nieuwe normaal"
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komende drie dagen sneeuw (50 cm of meer), daarna zon
Altijd mooi dit. Klagen heeft ook geen zin. Gewoon je ding doen, boodschappen halen en niet zeuren. Je weet dat het druk is, dus rustig doorlopen of ander moment kiezen. Ik kan me precies niet druk maken met kerstquote:Op zaterdag 21 december 2024 17:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]behalve dat laatste, ik heb me kostelijk vermaakt met al die stresskippen in de supert
![]()
Wie grijpt het laatste toetje enzo, bijna ruzie, echt wayooo keep calm joh![]()
Ik stond ff een tijdje te obeserveren gewoon om hoe raar de mens kan doen. Lijkt zowat een "nieuwe normaal"
Wat zeggen de meer geavanceerde modellen over het Erzgebirge en dan met name omgeving Oberwiesenthal de komende pak 'm beet twee weken?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.
Inmiddels die van 6:00 bevestigd. Flinke klappen (en harde woei). Kortom: het is ontzettend tyfusweer. Doe mij maar saai windstil grijs weer , in plaats van dit.quote:Op zondag 22 december 2024 00:13 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zie ik nou toch voor morgenochtend. Onweer
*hoopt*
Nou datquote:Op zaterdag 21 december 2024 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zondag t/m dinsdag krijg je inderdaad sneeuw en een relatief lage sneeuwgrens, dus dat scheelt. Al vallen de hoeveelheden daar tegen (of mee). Kleine 50, denk ik. De Arlberg, klassiek staugebied, krijgt 90-120 cm.
[..]
Altijd mooi dit. Klagen heeft ook geen zin. Gewoon je ding doen, boodschappen halen en niet zeuren. Je weet dat het druk is, dus rustig doorlopen of ander moment kiezen. Ik kan me precies niet druk maken met kerst
Gewoon ‘s avonds om 21.30 je boodschappen doen. Hele supermarkt voor jezelf en de vulploeg heeft alles net weer aangevuldquote:Op zondag 22 december 2024 08:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou dateen beetje planning kan ook veel helpen.
Ideaal uitslaapweer toch? Lig je zo lekker warm en comfortabel in je bed op een dag dat je nergens vroeg naar toe hoeft en dan hoor je het buiten tekeer gaat. En dan rol je je nog een keer lekker om, genietend van het geluid van het tyfusweer buiten.quote:Op zondag 22 december 2024 07:52 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Inmiddels die van 6:00 bevestigd. Flinke klappen (en harde woei). Kortom: het is ontzettend tyfusweer. Doe mij maar saai windstil grijs weer , in plaats van dit.
En dan is de grap ook nog dat het dit jaar in augustus eindelijk eens ophield met regenen, dus bijna alles komt van de eerste 7 maanden.quote:
Inderdaad. Van die regenbui die duurde van oktober 2023 tot augustus 2024. Nu valt het wel mee op zich.quote:Op zondag 22 december 2024 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan is de grap ook nog dat het dit jaar in augustus eindelijk eens ophield met regenen, dus bijna alles komt van de eerste 7 maanden.
Woh best verschil met hier zeg. Ik heb 793mm gemeten dit jaar tot nu toe. Normaal is ergens rond de 650-700mm denk ik, zou ik moeten nakijken.quote:
Het gaat momenteel aardig tekeerquote:Op zondag 22 december 2024 21:43 schreef DemonRage het volgende:
Er schuift weer een leuke buienlijn het land op.
De kans is het grootst aan de kust... Als je 1 van die pakketten ziet liggen op het strand..quote:Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef TLC het volgende:
Een witte Kerst zit er zeker niet in dit jaar he
Wel een droge. Morgen kerstmiddag dus ik ben er blij meequote:Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef TLC het volgende:
Een witte Kerst zit er zeker niet in dit jaar he
Lekker rustig baantje.quote:
Dat zou anders best erg toevallig zijn nu de Tocht der Tochtenquote:Op maandag 23 december 2024 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig. Zou wel grappig zijn als hij dan weg is en direct kan er wel weer een worden gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |