En het liefst met dubbele cijfers.quote:Op zondag 29 december 2024 17:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kolere![]()
![]()
![]()
![]()
Nouja ik gun het je hoor, dat wel, maar pfff ik wil dit.
Ik gun het jou ook hoorquote:Op zondag 29 december 2024 17:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kolere![]()
![]()
![]()
![]()
Nouja ik gun het je hoor, dat wel, maar pfff ik wil dit.
quote:Op zondag 29 december 2024 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbazingwekkend veel warmte nog van de zon zo om 16:15SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja dat ..her vochtige deprimerende bluh, waterkoud steeds.. kijk serieus uit naar de vorst..dat voelt zoveel fijner! Voor mij danquote:Op zondag 29 december 2024 18:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En het liefst met dubbele cijfers.
Kansloos deprimerende koude k*t weer alweer helemaal zat. Doodsaai, lelijk, vochtig, donker en koud
Over wanneer praat je? Oud en nieuw?quote:Op zondag 29 december 2024 19:39 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ook bij ECMWF is de storm zo goed als verdwenen. Het was dus een storm in een glas water. GFS is de enige die volhoudt.
De nacht van 1 op 2 januari.quote:
https://www.hornbach.nl/p(...)-usb-usb-c/10599963/quote:Op zondag 29 december 2024 14:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh fijn ja, soms ook echt ff lekker een bak licht.
Ik heb van die govee lampen allerlei soorten maar daar zit ook een mega felle witlicht stand ( je kunt het zo gek maken als je wilt) en toxh ff fijn dat het aankan. Gebruik het meestal met poetsen
Ik zeg doenquote:Op zondag 29 december 2024 21:21 schreef Nattekat het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9200000109856704/
[ afbeelding ]
Ik heb het dubbele gevonden
Ik zou dit echt zo kunnen kopen.
Nou dat lijkt het niet lang vol te houden, die winterse verwachtingquote:Op zondag 29 december 2024 07:56 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Storm en sneeuw? Wel mooi om het nieuwe jaar mee te beginnen![]()
Maar eerst maar eens kijken hoe lang dat in de kaarten blijft staan…
Tuurlijk niet. Vanaf maart gaan we langzaam weer richting zonder-jas weer. 2025 wordt een prachtig zonovergoten jaar, kun je alvast noteren.quote:Op maandag 30 december 2024 09:06 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Nou dat lijkt het niet lang vol te houden, die winterse verwachting
Dus grote kans dat het de standaard Nederlandse kant wordt. Niet echt winter, maar soms een beetjequote:Op maandag 30 december 2024 09:56 schreef 12Beaufort het volgende:
De spreiding word na zaterdag groot. Het kan alle kanten op zeg maar![]()
[ afbeelding ]
Zei je dat over dit jaar ook? Kwam er ook niet vanquote:Op maandag 30 december 2024 10:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Vanaf maart gaan we langzaam weer richting zonder-jas weer. 2025 wordt een prachtig zonovergoten jaar, kun je alvast noteren.
Het is anders een prachtig najaar geweest, afgezien van de laatste 1,5 week.quote:Op maandag 30 december 2024 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zei je dat over dit jaar ook? Kwam er ook niet van
quote:Op maandag 30 december 2024 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is anders een prachtig najaar geweest, afgezien van de laatste 1,5 week.
Ik had toen ik nog in NL woonde ook zo'n daglicht lamp...quote:Op zondag 29 december 2024 21:21 schreef Nattekat het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9200000109856704/
[ afbeelding ]
Ik heb het dubbele gevonden
Ik zou dit echt zo kunnen kopen.
Dit is een bouwlamp, nog even wat fellerquote:Op maandag 30 december 2024 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had toen ik nog in NL woonde ook zo'n daglicht lamp...
Wel aantal keer gebruikt maar ja, voelde beetje als neuken zonder klaarkomen vond ik altijd.
Dat krijg je met het opwarmende klimaat.quote:Op maandag 30 december 2024 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dus grote kans dat het de standaard Nederlandse kant wordt. Niet echt winter, maar soms een beetje![]()
voornamelijk grijs, soms neerslag en koud. Maar wel meer reuring dan nu.
G'dumme wat was/december triest qua weer. Niet overdreven veel neerslag, maar motregen of mist is eigenlijk ook niet droog. Denk dat de zon op 4 of 5 dagen te zien is geweest.. Goed, de 2 beroerdste maanden betreft weer komen nog. Alleen weet meer daglicht, dat is dan positief
3.4 graden als jaargemiddelde. Pohquote:Op maandag 30 december 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Mooi land, maar dat klimaat is wel waardeloos
IJsland: één van de weinige landen waar 2024 een koud jaar is geweest! Ook de slotfase van het jaar verloopt zeer koud op IJsland.
IJsland is één van de weinige landen waar 2024 een te koud jaar is geweest. Op basis van voorlopige cijfers komt het IJslands jaargemiddelde uit op 3,4 tegen normaal 4,0°. Volgens de IJslandse meteoroloog Trausti Jonsson was 1998 voor het laatst een (beduidend) kouder jaar.
Hele jaar door koud 🥶🥶. Vaak natuurlijk ook grijs.quote:Op maandag 30 december 2024 12:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
3.4 graden als jaargemiddelde. Poh
Sneu voor jequote:Op maandag 30 december 2024 13:00 schreef Paul het volgende:
ik ben zo bang voor de storm en regen en alle vuurpijlen die dan in daken vallen ohhhhhhhh
Kreeg net nog een herinnering dat er 6 jaar geleden sneeuw lagquote:Op maandag 30 december 2024 11:53 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dat krijg je met het opwarmende klimaat.
Ik heb de hoop op een koude winter inmiddels al opgegeven. 99% van de winters deze eeuw waren stuk voor stuk k*t (op een enkele week na). 2010 was dan nog enigszins een winter, maar verder was het drama.
De winters in de toekomst worden steeds grijzer, warmer, natter en stormachtiger. Schaatsen op natuurijs wordt steeds meer iets van vroeger...de laatste elfstedentocht is 28 jaar geleden.
Ja echt jammer hoor.. in mijn jeugd en tienerjaren hadden we zoveel sneeuw en ijspret. Ik kon weken (maanden?) lang met de slee naar school, schaatsen na school, schaats events georganiseerd door school het was geweldig.quote:Op maandag 30 december 2024 13:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kreeg net nog een herinnering dat er 6 jaar geleden sneeuw lag.
Maar Nederland is natuurlijk nooit een echt winter land geweest met ons zee klimaat. We hebben natuurlijk wel strenge winters en langere periodes koud weer gehad vroeger. Maar de afgelopen 25 jaar is het echt max 2 weken echt winter in dat seizoen.
Tijdens corona hebben ze hier nog op de singels geschaatst. Dus het kan nog wel, maar het moet allemaal ff net goed vallen.quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja echt jammer hoor.. in mijn jeugd en tienerjaren hadden we zoveel sneeuw en ijspret. Ik kon weken (maanden?) lang met de slee naar school, schaatsen na school, schaats events georganiseerd door school het was geweldig.
Echt jammer dat dat niet meer is.
Ja zo nu en dan komt er wel een korte periode maar tot halverwege de jaren 80 was het gewoon veel, lang en vaakquote:Op maandag 30 december 2024 13:30 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Tijdens corona hebben ze hier nog op de singels geschaatst. Dus het kan nog wel, maar het moet allemaal ff net goed vallen.
2012 was de kans nog groot op een elfstedentocht, maar het kon net niet helaas.
Ik kan me als kind idd ook wel strengere en volop sneeuw winters herinneren. Met stip op 1 de winter van 1979
Je bedoelt de Golfstroomquote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja zo nu en dan komt er wel een korte periode maar tot halverwege de jaren 80 was het gewoon veel, lang en vaak
Dus ik blijf hopen op een keer ouderwets winter plezier in Nederland.
Las laatst iets over het stilvallen van de straalstroom en dat wellicht daardoor het hier dan weer kouder wordt..
Lijkt me ook niet goed maar wellicht zijn de winters dan wel weer serieus.
Kortom klimaatverandering is toch wel een heel ding inmiddels.
Positieve mensenquote:Op maandag 30 december 2024 12:59 schreef MissHobje het volgende:
Vandaag is grijs.
Iets minder grijs dan gister, toen was het donkergrijs![]()
Er zit vooruitgang in![]()
Iets met 50 tinten grijs vrees ik de komende tijd..
Ik probeer het positief in te zien![]()
I don't care if Monday's bluequote:Op maandag 30 december 2024 14:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Positieve mensen![]()
De rest mag naar R&P
Ik denk dat iedereen nu spontaan genezen is.quote:Op maandag 30 december 2024 15:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday, I don't care about you
It's Friday, I'm in love
Ja, de tomaten zullen niet hard groeien daar denk ikquote:Op maandag 30 december 2024 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele jaar door koud 🥶🥶. Vaak natuurlijk ook grijs.
Waarom zou je dat willen? Slecht voor de tuin ook
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...quote:
Haha, in je verbeelding. Dat is echt nooit geweest hoor. In ieder geval niet zo lang als jij het beschrijft, geen weken.quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja echt jammer hoor.. in mijn jeugd en tienerjaren hadden we zoveel sneeuw en ijspret. Ik kon weken (maanden?) lang met de slee naar school, schaatsen na school, schaats events georganiseerd door school het was geweldig.
Echt jammer dat dat niet meer is.
Of ze is heel oudquote:Op maandag 30 december 2024 18:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, in je verbeelding. Dat is echt nooit geweest hoor. In ieder geval niet zo lang als jij het beschrijft, geen weken.
Die volwassen kou-tisten hebben allemaal een dure spiegelreflexcamera gekocht speciaal voor die ene dag in het jaar dat het misschien sneeuwt.quote:Op maandag 30 december 2024 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...
Leuk misschien als je 10 jaar bent en een beetje sleetje wil rijden en sneeuwballen wil gooien, maar anders?
Volwassenen die hopen op sneeuw.Why? Zodat je nóg langer in de file kan staan naar je werk? Zodat je de hele tijd moet uitkijken waar je loopt omdat je half uitglijdt over de vieze blubber? Zodat je warm binnen kan zitten en naar buiten kan kijken en dan roepen: Ohhh mot je kijkuh..ut sjneeuwt, wat gesjellug!!!
![]()
![]()
Tot zover mijn anti-sneeuw rant. Einde bericht.
Ik ben ook heel oud. Heb 3 elfstedentochten meegemaakt en de horrorwinter van 1979.quote:Op maandag 30 december 2024 18:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of ze is heel oud![]()
Maar wekenlang lijkt mij niet. Afgelopen 25 jaar zullen er jaren geweest zijn dat dat misschien 2/3 weken kon, maar dat is wel uitzonderlijk.
Ik dacht dat jij eind 30/begin 40 was eigenlijk. Dat is niet heel oudquote:Op maandag 30 december 2024 18:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel oud. Heb 3 elfstedentochten meegemaakt en de horrorwinter van 1979.
Dit.quote:Op maandag 30 december 2024 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...
Leuk misschien als je 10 jaar bent en een beetje sleetje wil rijden en sneeuwballen wil gooien, maar anders?
Volwassenen die hopen op sneeuw.Why? Zodat je nóg langer in de file kan staan naar je werk? Zodat je de hele tijd moet uitkijken waar je loopt omdat je half uitglijdt over de vieze blubber? Zodat je warm binnen kan zitten en naar buiten kan kijken en dan roepen: Ohhh mot je kijkuh..ut sjneeuwt, wat gesjellug!!!
![]()
![]()
Tot zover mijn anti-sneeuw rant. Einde bericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |