abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 december 2024 @ 10:37:39 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215873187
Zoals jullie weten staan we voor een gigantische uitdaging, het vervangingsratio als we het hebben over het vruchtbaarheidscijfer.

Je hebt internationaal een vervangingsratio nodig van 2,3 kinderen per vrouw om de wereldbevolking constant te houden, maar momenteel heeft het overgrote deel van de landen een replacement rate van onder de 2,3. Sterker nog, in Europa is er geen enkel land waar de bevolking zou groeien zonder immigratie.

Tegen 2050 is de verwachting dat er in principe nog maar 1 continent is met landen waar genoeg kinderen worden geboren.

Je ziet heel veel overheden met grote maatregelenpakketten komen, voornamelijk in Azië. Goedkope huisvesting voor mensen die een kind nemen, riante geldbonussen bij je 2e kind, goedkope kinderopvang etc, maar in al deze landen gaat de trend vrijwel met dezelfde vaart naar beneden. In landen zoals Zuid-Korea ging dit zelfs sneller waardoor je nu een ferility rate hebt van onder de 1 waardoor ze over 40 jaar een bevolking zullen hebben van 25 miljoen vs de huidige 50 miljoen.

Wellicht de grootste ramp die de mensheid ooit gekend heeft, en een nog grotere ramp voor de economie.

Waarom krijgen mensen minder kinderen en waarom werkt in principe geen enkele maatregel van overheden wereldwijd tegen de krimp?

Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215873358
Komt door alle oorlog en wreedheid in de wereld. Mensen willen geen kinderen meer op een wereld zetten wat toch naar de verdoemenis gaat.
Daarnaast, vroeger werkten mensen veel op het land. Kinderen werden in dat opzicht gezien als kapitaal die je in kon zetten voor de productiviteit. Pensioen voor de ouders enz. Tegenwoordig is dat allemaal overgenomen door grote multinationals en hun krachtige machines.
pi_215873505
Beter voor de wereld dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 december 2024 @ 11:19:46 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215873528
Het enige probleem is dat ze in Afrika nog niet mee doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215873583
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom krijgen mensen minder kinderen en waarom werkt in principe geen enkele maatregel van overheden wereldwijd tegen de krimp?
Dat studeren studeren studeren en alles theoretisch en regeldruk van de staat maakt dat er beperkt tijd voor is / het te duur is.

Men is niet gesettled genoeg om eraan te beginnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215873607
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
Komt door alle oorlog en wreedheid in de wereld. Mensen willen geen kinderen meer op een wereld zetten wat toch naar de verdoemenis gaat.
Dat zijn alleen de klimaatwappies joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215873616
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Die willen allemaal emigreren naar Europa.
pi_215873655
Prima ontwikkeling voor de planeet ^O^

Hier al jaren gesetteld, maar geen behoefte aan een of meerdere kinderen. Heb er ook geen hekel aan hoor, ooit zelfs wel overwogen, maar voor nu vind ik ons leven leuk genoeg zonder. Scheelt een hoop kopzorgen.
  zondag 15 december 2024 @ 11:45:05 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215873731
In Nederland wordt geen cent uitgegeven om het geboortecijfer omhoog te krijgen. Importen is goedkoper en dan kan de vrouw fulltime blijven werken.
The End Times are wild
  zondag 15 december 2024 @ 11:47:22 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215873749
Verder denk ik dat we beter 500 miljoen kwalitatief goede mensen en kwalitatief goed leven kunnen bieden dan miljarden pallets in sloppenwijken in leven houden. Zie het probleem ook echt niet als het wat terugloopt.
Stel dat in India geen anderhalf Millard mensen zouden wonen maar dat het een gigantisch natuurreservaat was waar niemand woonde.. wat was dan het probleem?
The End Times are wild
  zondag 15 december 2024 @ 11:51:42 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215873797
Prima als er wat minder mensen komen. Voorlopig hoeven we die trend nog niet te keren.
  zondag 15 december 2024 @ 11:54:37 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215873834
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:45 schreef LXIV het volgende:
In Nederland wordt geen cent uitgegeven om het geboortecijfer omhoog te krijgen. Importen is goedkoper en dan kan de vrouw fulltime blijven werken.
Maar de gemiddelde NL moeder werkt dus niet fulltime, en dan nog hebben we niet genoeg aanwas om te groeien.
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2024 @ 11:55:32 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215873841
De vraag is: waarom moeten we eigenlijk blijven groeien?
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2024 @ 11:58:08 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215873865
Enige punt is dat te snel krimpen ook niet goed is. Maar verder is het een hoopvolle ontwikkeling.
  zondag 15 december 2024 @ 11:58:22 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215873868
Ouders die later beginnen aan kinderen zijn realistischer: een groot gezin kost veel meer energie (en geld) dan dat je er ooit in liefde voor terug kunt krijgen.
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2024 @ 12:06:52 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215873951
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 11:58 schreef Seven. het volgende:
Ouders die later beginnen aan kinderen zijn realistischer: een groot gezin kost veel meer energie (en geld) dan dat je er ooit in liefde voor terug kunt krijgen.
Dat vind ik wel een gewaagde uitspraak. Hoeveel geld is liefde waard? Kun je je jongste kind cancelen omdat de liefde die het kan bieden niet opweegt tegen de kosten?
The End Times are wild
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 12:14:18 #17
236264 crew  capricia
pi_215873992
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2024 11:55 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij werken onze economische modellen alleen met een groeiende bevolking = meer afzet.

Maar ik zou het heel niet erg vinden als de wereldbevolking wat zou afnemen op natuurlijke wijze.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215874060
Gewoon lekker neuken
U MAD?
pi_215874073
quote:
Hoeft niet, maar merk wel dat ik flinke tegenzin heb met de import van mensen met een inferieure cultuur.
pi_215874080
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 11:58 schreef Seven. het volgende:
Dat spreekt in het voordeel van een jong stel met energie.
pi_215874090
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 12:14 schreef capricia het volgende:
Volgens mij werken onze economische modellen alleen met een groeiende bevolking = meer afzet.
Blijft toch een vreemd idee.
Wat moet er mis gaan bij krimp dan?
pi_215874156
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die willen allemaal emigreren naar Europa.
"Willen".

Uiteindelijk is de migratie van het continent Afrika naar Europa maar zo'n 23% van het geheel.
Toch is dat vaak het eerste dat we noemen.
pi_215874167
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Willen".

Uiteindelijk is de migratie van het continent Afrika naar Europa maar zo'n 23% van het geheel.
Toch is dat vaak het eerste dat we noemen.
Het geheel, als in, qua immigratie in de EU komt 23% uit Afrika?
Wel handig om dit ook netto te nemen, denk ik... Er zit nogal wat brutering in als je ieder jaar 1 miljoen mensen naar de VS en terugstuurt. T.o.v. netto 1 miljoen binnenkomst.
pi_215874206
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoeft niet, maar merk wel dat ik flinke tegenzin heb met de import van mensen met een inferieure cultuur.
Tja, Als je jezelf zo verheven voelt kan je misschien beter op Mars gaan wonen of zo.

Hoezo is een andere cultuur per definitie inferieur?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215874225
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:21 schreef de_boswachter het volgende:
Gewoon lekker neuken
pi_215874237
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het geheel, als in, qua immigratie in de EU komt 23% uit Afrika?
Wel handig om dit ook netto te nemen, denk ik... Er zit nogal wat brutering in als je ieder jaar 1 miljoen mensen naar de VS en terugstuurt. T.o.v. netto 1 miljoen binnenkomst.
Het komt uit de "First time asylum applicants by continent of origin".
Dus wel bruto.

In Nederland zal je uit een veilig land als Marokko of Egypte sowieso geen status meer krijgen, tenzij bijzondere omstandigheid.
pi_215874438
quote:
Het hele systeem waarop onze samenleving is gebouwd lijkt sterk op een piramidespel. Het voortbestaan van de mensheid, en vooral van de westerse wereld, hangt af van een constante instroom van nieuwe generaties. Zonder voldoende aanwas ontstaan grote problemen, zoals het in stand houden van pensioensystemen maar ook de productie van talloze goederen. Denk hierbij aan kleding, elektronica en huishoudelijke apparaten die vaak als vanzelfsprekend worden beschouwd.

Met name in het westen is groei aan de onderkant van de piramide essentieel. Wat gebeurt er als een groot deel van Afrika en Azië wegvalt? Je kunt misschien zeggen dat het je niet raakt, maar dat zeg je terwijl je een telefoon gebruikt die waarschijnlijk deels in die continenten is geproduceerd, terwijl je kleding en schoenen draagt die daar zijn gemaakt of waarvan de grondstoffen daar vandaan komen.

Het is dus moeilijk te begrijpen waarom er zoveel verontwaardiging is, terwijl we allemaal profiteren van dit systeem.
  zondag 15 december 2024 @ 14:28:06 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215875277
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat vind ik wel een gewaagde uitspraak. Hoeveel geld is liefde waard? Kun je je jongste kind cancelen omdat de liefde die het kan bieden niet opweegt tegen de kosten?
Het gaat niet om hoeveel de liefde van je kind waard is. Volwassenen (en daarmee bedoel ik 30+) beseffen dat ze van 1 of 2 kinderen net zoveel liefde zullen ervaren als van 3 of 4, en dat ze ook onderaan de streep elk kind afzonderlijk meer kunnen bieden als er minder zijn. Jonge ouders maken dat soort afwegingen gewoon minder snel en zien vooral de gezelligheid van een groot gezin in. Oudere ouders uit een groter gezin zijn zich er scherper van bewust dat hun ouders wel eens tekort schoten omdat er veel kinderen waren. En zo zullen onze kinderen waarschijnlijk wel weer wat meer kinderen krijgen omdat er veel enigskinderen opgroeien die het maar ongezellig vinden :+ .

Het aantal kinderen per gezin neemt niet af omdat er minder tijd is om grote gezinnen te produceren. De afwegingen veranderen naarmate ouders volwassener worden voor ze aan voortplanting beginnen.
Resistance is futile.
  zondag 15 december 2024 @ 14:30:01 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215875298
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ik zou het heel niet erg vinden als de wereldbevolking wat zou afnemen op natuurlijke wijze.
Klopt. De vraag is hoelang het kapitalisme nog houdbaar is.
Resistance is futile.
pi_215875361
En toch, dat China besloot te stoppen met bevolkingsgroei (1950 dacht ik) is het alleen maar beter gegaan met de economie. Langzamerhand is hun bevolkingspiramide omgeslagen naar een zuil. Dat lijkt me niet verkeerd.
https://www.populationpyramid.net/nl/volksrepubliek-china/2024/

Echter voor de toekomst lijkt het erop dat het een paal wordt met een bol er boven op, dus veel ouderen en weinig jongeren. Dat moet wel een beetje eng zijn.

Ik denk dat bevolkingskrimp prima is maar dat het wel geleidelijk moet gaan. Groei is niet meer houdbaar op termijn. Met een verder gaande automatisering mag een beetje krimp totaal geen probleem zijn lijkt mij.
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 14:58:53 #31
236264 crew  capricia
pi_215875474
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 14:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja. Het kapitalistische economisch denken heeft ons heel veel welvaart gebracht. Ten koste van niet- vernieuwbare natuurlijke hulpbronnen.
Dat model is niet eeuwig houdbaar. Delfstoffen raken op en je kunt niet eindeloos doorgroeien als mensheid.

Hopelijk denken onze knappe economen ook andere modellen uit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215875595
We moeten gewoon meer tijd vrij maken voor elkaar. Meer orgieën, feest organiseren enzo.

Dan moeten we onze sociaal economie systeem veranderen. Meer richting van basisinkomen met combinatie van automatsering en robotsering. Hierdoor zullen we onze verzamelingdrifte of bezitting afleren. Meer richten op mens, natuur en de ruimte. zichzelf verbeteren!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215875909
Er zijn wel degelijk landen die hun vruchtbaarheid hebben weten te verhogen, bijvoorbeeld Kazachstan en Hongarije. Ik heb alleen geen idee hoe die landen dat zijn gelukt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frikandelbroodje op 15-12-2024 15:43:29 ]
Incelfrikandel
pi_215875927
Misschien kunnen we de alcoholleeftijd verlagen naar 12
pi_215876508
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er zijn wel degelijk landen die hun vruchtbaarheid hebben weten te verhogen, bijvoorbeeld Kazachstan en Hongarije. Ik heb alleen geen idee hoe die landen dat zijn gelukt.
Das niet moeilijk hoor.. Je moet alleen die mensen een zekerheid bieden en belonen wanneer zij kind baart.
Dus per gezin een 1 verdiener. Kan de ander kind(eren) gaan verzorgen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 15 december 2024 @ 18:51:43 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215877934
quote:
Is abortus daar toegestaan?
Resistance is futile.
pi_215878496
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2024 18:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Is abortus daar toegestaan?
In beide landen legaal.
Incelfrikandel
  zondag 15 december 2024 @ 20:15:39 #38
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215879096
krimp is goed, minder mensen minder problemen.
arbeidskrachten kan je importeren
geen probleem
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215879853
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 11:16 schreef halfway het volgende:
Beter voor de wereld dus.
Dat valt nog maar zeer te bezien. Natuurlijk is het toekomstvoorspellen en dat is in beginsel onmogelijk.

Maar het kan twee kanten op met een kleinere bevolking. Idealiter krimpt de bevolking (na de komende piek) een behoorlijk eind en stabiliseert die vervolgens. Zou mooi zijn als dat met wat minder dan nu is, zeg 5 a 6 miljard, maar dat is niet de kant die het op gaat. Momenteel is de verwachting iets meer dan 10 miljard.

Dat kan op zich goed gaan, als de wereld stopt met achterlijk en rechts zijn. Dan kun je zorgen voor duurzame voedselprocessen, een mensen uit de armoede trekken (en welvarendere mensen krijgen minder kinderen) en een hoop wereldwijde problemen aanpakken of daar in ieder geval een poging toe doen.

De huidige staat van de wereld doet echter niet vermoeden dat het zo ver gaat komen. Als we nu ook een steeds grotere grijze druk gaan krijgen omdat er te weinig jonge aanwas is gaan we bovenstaande niet kunnen realiseren. We hebben de mensen nu nog even nodig om uiteindelijk op een iets te hoge maar toch stabiele populatie uit te kunnen komen.

En als we dat niet voor elkaar krijgen, blijf je meer mensen in armoede houden. En dat betekent uiteindelijk toch weer meer kinderen, geen duurzame oplossingen, geen duurzame voedselproductie. Wel veel goedkope diesel, platgebrande stukken natuur voor eigen voedselvoorziening, kortom ongeregeldheid en chaos die de wereld echt geen goed doet.

Het is helaas allemaal niet zo simpel.

Even wat geshopt uit onderstaand artikel, maar toen ik nog aardrijkskunde doceerde ging het hier al over. Volgens mij is dit momenteel ook wel onderdeel van het curriculum trouwens. Dat zou in ieder geval zeer verstandig zijn.
https://www.pewresearch.o(...)-end-of-the-century/
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215883927
Er is geen oplossing voor. Alles wat geprobeerd is faalt. Daarnaast vind ik vruchtbaarheidscrisis een raar woord. Genoeg vruchtbare mensen die wel kunnen krijgen maar het niet doen of willen. Het een geboortecrisis.
pi_215883935
quote:
Dat was een tijdelijke opleving.

https://www.eurotopics.ne(...)lling-again-what-now
  maandag 16 december 2024 @ 09:47:28 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215884210
Voorlopig is dit ook meer een oplossing dan een probleem. Een oneindig groeiend aantal mensen is sowieso niet houdbaar.

Tegen de tijd dat we op 2 miljard zitten zou het dan tijd worden om het ingrijpender aan te pakken, als het dan niet al vanzelf weer balanceert.
pi_215884242
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
. Een oneindig groeiend aantal mensen is sowieso niet houdbaar.
Allright Malthus.
  maandag 16 december 2024 @ 09:52:51 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215884256
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Allright Malthus.
Dat kan zelfs een randdebiel nog wel bedenken.
pi_215884570
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 09:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan zelfs een randdebiel nog wel bedenken.
Zoals Malthus?
  maandag 16 december 2024 @ 10:27:10 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215884585
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zoals Malthus?
Dat was geen debiel.

Maar wat is jouw visie?
  maandag 16 december 2024 @ 10:37:14 #47
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215884649
Ik ga toch echt geen kind baren omdat Geert en aanhang meer "blanke kinderen" wil. Er lopen genoeg mensen op de aardkloot.
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215884828
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat was geen debiel.

Maar wat is jouw visie?
Dat er altijd gigantisch wordt onderschat hoeveel mensen de aarde kan dragen. Je kunt flink de hoogte in bijvoorbeeld.
  maandag 16 december 2024 @ 11:01:56 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215884838
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat er altijd gigantisch wordt onderschat hoeveel mensen de aarde kan dragen. Je kunt flink de hoogte in bijvoorbeeld.
Maar er komt een moment dat het teveel is. De ene denkt later dan de andere. Maar oneindig groeien kan niet.
pi_215884844
quote:

Je hebt internationaal een vervangingsratio nodig van 2,3 kinderen per vrouw om de wereldbevolking constant te houden
Is dat het doel dan? En zo ja, waarom?
  dinsdag 17 december 2024 @ 00:52:19 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215894292
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 13:10 schreef Moederenkind het volgende:
Het is dus moeilijk te begrijpen waarom er zoveel verontwaardiging is, terwijl we allemaal profiteren van dit systeem.
Omdat het niet waar is. Niet iedereen profiteert van een pyramide-spel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215899373
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Boerenkool en graan moet je toch echt op de grond verbouwen, ja je kan wel de hoogte in maar het is een beetje kostbaar om een torenflat te bouwen voor het telen van spinazie en kost heel veel extra energie aan verlichting, dat ga je niet redden met een paar panelen op het dak van die flat.

Als we eten uit de ruimte gaan halen dan kunnen er inderdaad nog een heleboel mensen bij. Aan de andere kant slaan ze nu al elkaar de hersens in voor een paar kilometer extra land.

Ruim zestig jaar terug heeft een clubje een boek geschreven over grenzen aan de groei, nog steeds actueel.
pi_215899875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:04 schreef 215 het volgende:
Boerenkool en graan moet je toch echt op de grond verbouwen, ja je kan wel de hoogte in maar het is een beetje kostbaar om een torenflat te bouwen voor het telen van spinazie en kost heel veel extra energie aan verlichting
Tjah, nu nog duur straks zal dat allicht behoorlijk meevallen. Anyhow, je spreekt nu al echt van een gigantische populatie increase met bovenstaande en met nieuwe technologie gaat dan ook gewoon goedkomen.
pi_215900020
quote:
Ons hele economische systeem is erop gebaseerd. Als de aandelen zakken, bedrijven krimpen, komen ook onze pensioenen en fiancieringen in gevaar.
pi_215900038
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 14:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Weet jij iets beters dan? Alle andere alternatieven bleken niet houdbaar. Dus het is voorlopig de minst slechtste alternatief dat we hebben.
  dinsdag 17 december 2024 @ 21:36:30 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215902695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:07 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Weet jij iets beters dan? Alle andere alternatieven bleken niet houdbaar. Dus het is voorlopig de minst slechtste alternatief dat we hebben.
Ik ben geen econoom dus ik laat het bedenken van oplossingen aan anderen over. Hopelijk binnen een jaar of 10-20.
Resistance is futile.
pi_215903847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:07 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk dat het niet houdbaar is. Het is een keer klaar. Maar dat constateren staat toch los van wat het alternatief dan zou moeten zijn. Dat gaan we immers nodig hebben want de boel kraakt al stevig.

Het is dus verstandiger om daar nu vast over na te denken en mee te experimenteren. In ieder geval niet stemmen op de VVD.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215907555
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 22:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk dat het niet houdbaar is. Het is een keer klaar. Maar dat constateren staat toch los van wat het alternatief dan zou moeten zijn. Dat gaan we immers nodig hebben want de boel kraakt al stevig.

Het is dus verstandiger om daar nu vast over na te denken en mee te experimenteren. In ieder geval niet stemmen op de VVD.
Niet stemmen op de VVD, ok prima. Maar welke partij heeft dan wel nagedacht over een realistisch alternatief?
Het is altijd een beetje makkelijk om (terecht) te zeggen dat het anders moet. Maar als je vervolgens geen alternatief hebt, schiet dat niet echt op.
Het loslaten van het (rechtse) kapitalisme, zonder een goed alternatief te hebben zorgt misschien wel voor nog veel meer schade.

Het is gewoon een heel complex verhaal.
Ja, de mensen zijn slecht voor de planeet dus je zou simpel kunnen zeggen dat minder mensen beter is voor de planeet.
Als de mensen die overblijven echter grotendeels ouder zijn en we hebben niet genoeg welvaart en arbeidskrachten, dan kan dat echter nogal averechts werken.
Dan heb je immers ook minder innovatie capaciteit en is het makkelijk/noodzakelijk om terug te grijpen op een vervuilende werkwijze en komen er geen structurele oplossingen.
pi_215908238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Niet stemmen op de VVD, ok prima. Maar welke partij heeft dan wel nagedacht over een realistisch alternatief?
Het is altijd een beetje makkelijk om (terecht) te zeggen dat het anders moet. Maar als je vervolgens geen alternatief hebt, schiet dat niet echt op.
Het loslaten van het (rechtse) kapitalisme, zonder een goed alternatief te hebben zorgt misschien wel voor nog veel meer schade.

Ja, de mensen zijn slecht voor de planeet dus je zou simpel kunnen zeggen dat minder mensen beter is voor de planeet.
Als de mensen die overblijven echter grotendeels ouder zijn en we hebben niet genoeg welvaart en arbeidskrachten, dan kan dat echter nogal averechts werken.
Dan heb je immers ook minder innovatie capaciteit en is het makkelijk/noodzakelijk om terug te grijpen op een vervuilende werkwijze en komen er geen structurele oplossingen.
GLPvdA, D66, Volt, PvdD, dat soort partijen doen in hun programmas al aardige voorstellen in de juiste richting.

Dat laatste heb ik hier een tiental posts terug ook al bepleit. Sterke schommelingen in de populatie zijn onwenselijk, ook voor de planeet op zich op middellange termijn.
pi_215908272
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
GLPvdA, D66, Volt, PvdD, dat soort partijen doen in hun programmas al aardige voorstellen in de juiste richting.

Dat laatste heb ik hier een tiental posts terug ook al bepleit. Sterke schommelingen in de populatie zijn onwenselijk, ook voor de planeet op zich op middellange termijn.
Wat voor voorstellen heb je het hier precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 4 januari 2025 @ 10:47:25 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216170351
quote:
Zoals jullie weten staan we voor een gigantische uitdaging, het vervangingsratio als we het hebben over het vruchtbaarheidscijfer.

Je hebt internationaal een vervangingsratio nodig van 2,3 kinderen per vrouw om de wereldbevolking constant te houden, maar momenteel heeft het overgrote deel van de landen een replacement rate van onder de 2,3. Sterker nog, in Europa is er geen enkel land waar de bevolking zou groeien zonder immigratie.

Tegen 2050 is de verwachting dat er in principe nog maar 1 continent is met landen waar genoeg kinderen worden geboren.

Je ziet heel veel overheden met grote maatregelenpakketten komen, voornamelijk in Azië. Goedkope huisvesting voor mensen die een kind nemen, riante geldbonussen bij je 2e kind, goedkope kinderopvang etc, maar in al deze landen gaat de trend vrijwel met dezelfde vaart naar beneden. In landen zoals Zuid-Korea ging dit zelfs sneller waardoor je nu een ferility rate hebt van onder de 1 waardoor ze over 40 jaar een bevolking zullen hebben van 25 miljoen vs de huidige 50 miljoen.

Wellicht de grootste ramp die de mensheid ooit gekend heeft, en een nog grotere ramp voor de economie.

Natuurlijk willen we krimp. Dat moeten we juist in Afrika iets harder propageren. De aarde kan ons nu al amper aan. Minder mensen is juist goed.

Het enige argument voor groei van de wereldbevolking is economische groei. En juist dat is niets meer dan een zeepbel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 4 januari 2025 @ 10:57:26 #62
Why is all the rum gone?
pi_216170433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Middelpunt het volgende:

Dat valt best mee. Fluctuaties in economische groei (of krimp) komen uitsluitend door de aandelenhandel. Als je dat afschaft, wordt de economie ineens heel erg voorspelbaar. Misschien moeten we tijdelijk met 'iets minder' doen, maar hebben wel vaker meegemaakt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216171466
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat valt best mee. Fluctuaties in economische groei (of krimp) komen uitsluitend door de aandelenhandel. Als je dat afschaft, wordt de economie ineens heel erg voorspelbaar. Misschien moeten we tijdelijk met 'iets minder' doen, maar hebben wel vaker meegemaakt.
Dat is denk ik iets te kort door de bocht. Het weer heeft invloed op de agrarische opbrengst en een oorlog buigt de economie de verkeerde kant op. Zo zijn er wel meer impulsen die de economie beïnvloeden.

Ondanks dat ik weinig snap van economie denk ik dat aandelen wel een functie hebben in de zin van het belang van een bedrijf of sector duidelijk maken, dus juist (seizoens)invloeden wat dempen. Alleen zou de snelheid van de handel wel ingeperkt mogen worden, bijvoorbeeld de verplichting een aandeel minimaal een jaar vast te moeten houden.
pi_216171646
quote:
Het kaartje klopt niet helemaal, de bevolking in India stijgt nu nog flink. Maakt nogal een verschil, ze zijn daar nu met 1.45 miljard mensen.

Het krijgen van minder kinderen lijkt te maken te hebben met een verzadiging van welvaart. Zodra een bepaalde welvaart is bereikt, zijn kinderen geen prioriteit meer.
  zondag 5 januari 2025 @ 17:03:36 #65
Why is all the rum gone?
pi_216184021
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:01 schreef 215 het volgende:

Dat is denk ik iets te kort door de bocht. Het weer heeft invloed op de agrarische opbrengst en een oorlog buigt de economie de verkeerde kant op. Zo zijn er wel meer impulsen die de economie beïnvloeden.
Omdat dat iets doet met vertrouwen van aandeelhouders. Die gaan daardoor aandelen verkopen en uiteindelijk zijn zij de schuld van de crisis.
pi_216186112
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Omdat dat iets doet met vertrouwen van aandeelhouders. Die gaan daardoor aandelen verkopen en uiteindelijk zijn zij de schuld van de crisis.
Dat aandeelhouders aandelen verkopen waar ze geen vertrouwen in hebben is nu net het nut van de beurs. Ondernemers die het slecht doen uit faseren en die het goed doen meer geld om handen geven. Als veel aandeel houders er geen vertrouwen meer in hebben wordt dat een crisis. Niet omdat ze verkopen mar omdat kennelijk de uitvoerende ondernemers op dat moment niet voldoen aan de verwachtingen van de markt. Je moet niet oorzaak en gevolg omdraaien.
  zondag 5 januari 2025 @ 20:23:14 #67
Why is all the rum gone?
pi_216186280
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:08 schreef 215 het volgende:

Dat aandeelhouders aandelen verkopen waar ze geen vertrouwen in hebben is nu net het nut van de beurs.
Nee, het is de kanker van de economische wereld. Een aandeelhouder kijkt alleen maar naar zijn eigen geld. Geeft geen kloot om het bedrijf waar hij aandelen in heeft.

Het vertrouwen waar ik het over heb is niet het vertrouwen in een bedrijf, maar of het aandeel op korte termijn meer of minder waard wordt. Dus als er een oorlog uitbreekt en de aandeelhouder vermoedt dat zijn aandeel minder waard wordt, gaat hij verkopen. En als genoeg aandeelhouders dat doen, veroorzaken ze precies datgene waar ze 'bang' voor waren. Maar dat kan ze geen kloot schelen, want hun geld is 'veilig'. En de crisis raakt anderen.
pi_216186331
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Nee, het is de kanker van de economische wereld. Een aandeelhouder kijkt alleen maar naar zijn eigen geld. Geeft geen kloot om het bedrijf waar hij aandelen in heeft.

Daarom mijn voorstel dat een gekocht aandeel minimaal een jaar in bezit moet blijven. Dan moet ie wel naar een iets langere termijn van het bedrijf kijken.

In een oorlog draait de economie door. Er veranderd dan wel veel en snel.
  zondag 5 januari 2025 @ 20:29:52 #69
Why is all the rum gone?
pi_216186349
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:27 schreef 215 het volgende:

Daarom mijn voorstel dat een gekocht aandeel minimaal een jaar in bezit moet blijven. Dan moet ie wel naar een iets langere termijn van het bedrijf kijken.

Dat zou m.i. een enorm positieve verandering teweeg brengen.
  maandag 20 januari 2025 @ 04:01:13 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216362311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 13:31 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Het kaartje klopt niet helemaal, de bevolking in India stijgt nu nog flink. Maakt nogal een verschil, ze zijn daar nu met 1.45 miljard mensen.

Het krijgen van minder kinderen lijkt te maken te hebben met een verzadiging van welvaart. Zodra een bepaalde welvaart is bereikt, zijn kinderen geen prioriteit meer.
als de voorwaarden voor een gezin te stichten er niet zijn dan komen er geen kinderen, die voorwaarden zijn:
een partner, een betaalbare ruime woning, stabiel inkomen ,

In Afrika , is er vaak wel een partner en een woning ( golfplaten hut) , maar ook geen elektra vaak, en dus gaat men vroeg slapen door het ontbreken van TV , internet , kroeg of ander vermaak en daar komen extra veel kinderen van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 januari 2025 @ 05:09:05 #71
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216362385
In de westerse wereld willen vrouwen geen man meer, dus dan wordt het lastig om kinderen te baren. Door radicaal feminisme zijn er nauwelijks nog gewone gezinnen en vinden er nauwelijks nog gewone huwelijken plaats.

Dan sterven we als mensheid uit dus. In elk geval hier in het westen.

En dat is ook exact wat de elite wil.

Een kleine wereldpopulatie die - middels een chip - makkelijk onder controle te houden is en als slaven kan werken voor de globale elites.

Nu moeten ze dit extreme feminisme nog promoten in Afrika. En dat gaat ze lukken, want ze infiltreren de kerken daar wel, is al grotendeels geïnfiltreerd.

Extreem feminisme heeft ook al vlam gevat in zuid-Europa, Italie, Spanje, Portugal, Griekenland, de voormalig Warschau-pact landen worden nu geïnfiltreerd, kost iets meer tijd om die landen kapot te krijgen. Griekenland kent nu ook het homo-huwelijk, lijkt heel progressief allemaal, maar het is bedoeld om geboortecijfers terug te dringen en huwelijken te ontwrichten.

Rusland moet kapot omdat dat het enige overgebleven Christelijk land is in de wereld. Het enige land ter wereld nog met het ware geloof in Jezus Christus.

En moslim-landen krijgen ze ook nog wel geïnfiltreerd. Binnen 20 jaar zijn ook alle vrouwen daar lesbisch met blauw haar. Die Klaus Schwab, Gates, Rockefeller e.d. infiltreren gewoon alles. ;(
pi_216362607
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2025 05:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In de westerse wereld willen vrouwen geen man meer, dus dan wordt het lastig om kinderen te baren. Door radicaal feminisme zijn er nauwelijks nog gewone gezinnen en vinden er nauwelijks nog gewone huwelijken plaats.

Een kleine wereldpopulatie die - middels een chip - makkelijk onder controle te houden is en als slaven kan werken voor de globale elites.

Nu moeten ze dit extreme feminisme nog promoten in Afrika. En dat gaat ze lukken, want ze infiltreren de kerken daar wel, is al grotendeels geïnfiltreerd.

Extreem feminisme heeft ook al vlam gevat in zuid-Europa, Italie, Spanje, Portugal, Griekenland, de voormalig Warschau-pact landen worden nu geïnfiltreerd, kost iets meer tijd om die landen kapot te krijgen. Griekenland kent nu ook het homo-huwelijk, lijkt heel progressief allemaal, maar het is bedoeld om geboortecijfers terug te dringen en huwelijken te ontwrichten.

Rusland moet kapot omdat dat het enige overgebleven Christelijk land is in de wereld. Het enige land ter wereld nog met het ware geloof in Jezus Christus.

En moslim-landen krijgen ze ook nog wel geïnfiltreerd. Binnen 20 jaar zijn ook alle vrouwen daar lesbisch met blauw haar. Die Klaus Schwab, Gates, Rockefeller e.d. infiltreren gewoon alles. ;(
Flikker op met deze bagger.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216362615
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2025 05:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Zo vroeg al aan de crackpijp en de drank?
pi_216362768
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoeft niet, maar merk wel dat ik flinke tegenzin heb met de import van mensen met een inferieureandere cultuur.
Als je het zo had geschreven was ik het met je eens geweest.
pi_216362770
quote:

Ook goedemorgen!
pi_216362778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:04 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Ons hele economische systeem is erop gebaseerd. Als de aandelen zakken, bedrijven krimpen, komen ook onze pensioenen en fiancieringen in gevaar.
Een samenleving is meer dan een economie.
  maandag 20 januari 2025 @ 08:54:22 #77
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216363106
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 07:45 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ook goedemorgen!
Jo reggelt.

Goedemorgen.
pi_216363300
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 07:44 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als je het zo had geschreven was ik het met je eens geweest.
Raar, waarom? Je doet nu schizofreen alsof een "andere cultuur" niet minder kan zijn.
Als de cultuur een welkome verrijking is lijkt mij die wél welkom, dus slechts "anders" zijn van de cultuur is niet het punt waarop onderscheid gemaakt wordt, maar het zijn van een mindere cultuur wél.

Ik snap wel dat men zo fragiel doet om het woord "inferieur" maar ik begrijp het niet.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:47:00 #79
323876 michaelmoore
pi_216366047
quote:

een samenleving heeft consumenten nodig, zonder consumenten geen economie, geen winst,

AI robotics gaan voor alles zorgen , fruit, groenten, gezondheid, bezigheid, vervoer
AI kan ook voor gezonde verstandige mensen zorgen als daar een tekort aan komt
slaven zijn niet nodig, consumenten wel

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2025 13:53:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_216366062
Als je wilt weten waarom vrouwen steeds minder kinderen krijgen, dan moet je deze animatie bekijken. Je kan zelf door de jaartallen schuiven.

https://www.gapminder.org(...)-type=bubbles&url=v2
  maandag 20 januari 2025 @ 13:51:36 #82
323876 michaelmoore
pi_216366101
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Raar, waarom? Je doet nu schizofreen alsof een "andere cultuur" niet minder kan zijn.
Als de cultuur een welkome verrijking is lijkt mij die wél welkom, dus slechts "anders" zijn van de cultuur is niet het punt waarop onderscheid gemaakt wordt, maar het zijn van een mindere cultuur wél.

Ik snap wel dat men zo fragiel doet om het woord "inferieur" maar ik begrijp het niet.
de cultuur is niet inferieur, het moslimgeloof verhindert ./ verbied geld lenen met rentebetaling

moslims mogen wel huur betalen , maar geld lenen met rentebetaling om een huis te kopen dat mag niet
lenen is de kurk van een gezonde economie

ik ben nu in afrika en je ziet dat libanezen en indiers hier de middenstand met investeringen vormen
pi_216368365
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:51 schreef michaelmoore het volgende:
de cultuur is niet inferieur, het moslimgeloof verhindert ./ verbied geld lenen met rentebetaling
De cultuur wel inferieur, rente is ook helemaal prima.
quote:
moslims mogen wel huur betalen , maar geld lenen met rentebetaling om een huis te kopen dat mag niet
lenen is de kurk van een gezonde economie
lenen is prima.
quote:
ik ben nu in afrika en je ziet dat libanezen en indiers hier de middenstand met investeringen vormen
Ok.
  maandag 20 januari 2025 @ 17:24:27 #84
323876 michaelmoore
pi_216368376
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
De cultuur wel inferieur, rente is ook helemaal prima.
[..]
lenen is prima.
[..]
Ok.
moslims mogen van Allah geen rente betalen en daarmee staakt de economie in moslimlanden, behalve in moslimlanden met heel veel olie en gas
  maandag 20 januari 2025 @ 21:22:39 #85
323876 michaelmoore
pi_216372677
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:23 schreef ludovico het volgende:

[..] is ook helemaal prima.
[..]
lenen is prima.
[..]
Ok.
Maar in Kuran staat dat rente betalen niet goed is, dat is afpersing van de armen volgens de Kuran

een IMAM hier die zegt you take 1000 and return 1000
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:36:49 #86
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216386936
Iedereen een hoge kwaliteit van leven bieden, en dat voor miljarden mensen draagt de aarde niet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216390448
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:36 schreef phpmystyle het volgende:
Iedereen een hoge kwaliteit van leven bieden, en dat voor miljarden mensen draagt de aarde niet.
Meer welvaart is minder kinderen in de praktijk. Daarom is het nuttig als we de hele wereld op een fatsoenlijk gezondheid en welvaart niveau krijgen. Dan is de behoefte tot voortplanten gelijk een stuk minder en als bonus krijg je ook niet meer dat grote groepen mensen op drift raken op zoek naar een toekomst.
pi_216390512
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Afrika
700 miljoen erbij sinds 2000

Azië
1,1 miljard erbij sinds 2000
pi_216487529
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 08:36 schreef phpmystyle het volgende:
En daarom moet je nú zorgen dat de kwaliteit van leven in Afrika omhoog gaat, anders wordt die groep mensen alleen maar groter en groter.

De bevolking groeit tijdens de ontwikkeling naar welvaart. Ben je daar eenmaal, dan stabiliseert dat of krimpt de bevolking zelfs weer. Hoe langer dat proces duurt, hoe groter de uiteindelijke bevolking.

Vind het on a sidenote altijd wel grappig trouwens dat rechtse types bij deze kwesties ineens zo begaan zijn met het lot van de planeet :+
  donderdag 30 januari 2025 @ 20:37:57 #90
323876 michaelmoore
pi_216487637
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 20:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En daarom moet je nú zorgen dat de kwaliteit van leven in Afrika omhoog gaat, anders wordt die groep mensen alleen maar groter en groter.

De bevolking groeit tijdens de ontwikkeling naar welvaart. Ben je daar eenmaal, dan stabiliseert dat of krimpt de bevolking zelfs weer. Hoe langer dat proces duurt, hoe groter de uiteindelijke bevolking.

Vind het on a sidenote altijd wel grappig trouwens dat rechtse types bij deze kwesties ineens zo begaan zijn met het lot van de planeet :+
die mensen hebben savonds niets anders te doen dan neuken

geen tv geen playstation , geen licht vaak en niks te vreten soms
nou dan maar neuken
en nederland brengt daar wel wat oude kleren en geeft wat rijst weg n en slaat een waterput hier en daar

Moslims mogen geen geld lenen dus er komt ook nooit iets van prive initiatief van de grond
alhoewel men graag wil werken
pi_216487963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 20:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die mensen hebben savonds niets anders te doen dan neuken

geen tv geen playstation , geen licht vaak en niks te vreten soms
nou dan maar neuken
en nederland brengt daar wel wat oude kleren en geeft wat rijst weg n en slaat een waterput hier en daar

Moslims mogen geen geld lenen dus er komt ook nooit iets van prive initiatief van de grond
alhoewel men graag wil werken
Leuk verhaal, maar als je kijkt naar de vruchtbaarheidscijfers dan zie je toch iets heel anders. Je moslimobsessie neemt dan ook vrij ridicule vormen aan. In bijna alle moslimlanden, behalve in bijv. de Sahelgebieden is het vruchtbaarheidscijfer enorm gedaald. In sommige gevallen zelfs tot onder de vervangingsratio.

Ten tweede is het bankenstelsel in veel islamitische landen gewoon ingericht op de Westerse manier. Inclusief verstrekken van consumptieve kredieten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 januari 2025 @ 21:05:27 #92
323876 michaelmoore
pi_216488141
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 20:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leuk verhaal, maar als je kijkt naar de vruchtbaarheidscijfers dan zie je toch iets heel anders. Je moslimobsessie neemt dan ook vrij ridicule vormen aan. In bijna alle moslimlanden, behalve in bijv. de Sahelgebieden is het vruchtbaarheidscijfer enorm gedaald. In sommige gevallen zelfs tot onder de vervangingsratio.

Ten tweede is het bankenstelsel in veel islamitische landen gewoon ingericht op de Westerse manier. Inclusief verstrekken van consumptieve kredieten.
ga eens met een imam praten

100 nemen is 100 terug

https://www.populationpyramid.net/afghanistan/2024/

https://www.populationpyramid.net/nigeria/2024/
quote:
Waar kan ik halal geld lenen?
Er zijn al door verschillende banken pogingen gedaan om halal hypotheken in Nederland aan te bieden, maar tot op heden is het nog niet mogelijk om hier gebruik van te maken.
Tot nu toe kan binnen Europa alleen in Engeland een islamitische hypotheeklening worden afgesloten.
pi_216488460
quote:
Durf je ook de statistieken van een VAE, Tunesië, Turkije en Marokko erbij te pakken?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 januari 2025 @ 21:25:00 #94
323876 michaelmoore
pi_216488545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 21:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Durf je ook de statistieken van een VAE, Tunesië, Turkije en Marokko erbij te pakken?
kun je beter heel africa nemen
https://www.populationpyramid.net/africa/2024/

Azie mindert wel
https://www.populationpyramid.net/pakistan/2024/
https://www.populationpyramid.net/asia/2024/
pi_216488594
quote:
Nee, waarom heel Afrika pakken? Doelpalen verschuiven? Afrika heeft veel minder inwoners dan Azië trouwens.

Je bent gewoon weer iets te obsessief bezig met moslims as usual.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216488625
quote:
En ook hier: hoe meer welvaart en ontwikkeling, hoe minder de imam in de pap te brokkelen heeft.
pi_216489746
Sterke patriarchale gemeenschappen zoals de Orthodoxe joden en de amish hebben hier geen last van. Waar zou dit toch door komen. Een scooby-doo mystery!

[ Bericht 5% gewijzigd door WheatWaffles op 30-01-2025 22:39:18 ]
pi_216489822
quote:
Korea, zelfs het xenofobe Japan. Over de hele wereld waar sterke geboortedaling is blijkt feminisme de grote gemene deler. Zodra er feminisme heerst gaat het geboortecijfer omlaag.

Dit zelfde zag je ook in zwarte Afrikaanse landen waar vrouwenrechten en feminisme werden geintroduceerd.
pi_216490139
Dat opzettelijke binnenhalen van hordes onrendabrle immigranten uit derdewereld landen. Komt door economen die in de zogenaamde Philips curve geloven. En die de overheid hierover adviseren. Volgens hen zou toename van mensen uit armere landen inflatie tegengaan.

Ja je leest dit goed. Die keynesian economen zijn echte vol-idioten.

De oplossing is om zelf meer baby's in eigen land te maken. Maar hiervoor moet eerst het feminisme aan banden worden gelegd. En dit willen de meesten weer niet. Zowel vrouwen als teveel mannen. Als pas na 40 jaar mensen zien dat dit de oplossing was. Dan zijn we te laat.

Die linkse uitvreters zoals de koning en jesse klaver of een laura bromet. Die zorgen goed voor zichzelf en hun eigen bloedlijn. Dacht je dat zij geloven wat ze preken over klimaat dn koolstof. Jesse klaver heeft nu zelf 4 kinderen. Erg klimaatvervuilend allemaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door WheatWaffles op 30-01-2025 23:02:23 ]
  donderdag 30 januari 2025 @ 22:54:42 #100
323876 michaelmoore
pi_216490160
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 22:35 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Korea, zelfs het xenofobe Japan. Over de hele wereld waar sterke geboortedaling is blijkt feminisme de grote gemene deler. Zodra er feminisme heerst gaat het geboortecijfer omlaag.

Dit zelfde zag je ook in zwarte Afrikaanse landen waar vrouwenrechten en feminisme werden geintroduceerd.
in landen waar geen playstation of internet of electriciteit is en de vrouw savonds na het avondeten op bed ligt , daar worden meer kinderen geboren

https://www.populationpyramid.net/madagascar/2024/

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2025 23:10:51 ]
  donderdag 30 januari 2025 @ 22:55:32 #101
323876 michaelmoore
pi_216490181
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 22:53 schreef WheatWaffles het volgende:
Dat opzettelijke binnenhalen van hordes onrendabrle immigranten uit derdewereld landen. Komt door economen die in de zogenaamde Philips curve geloven. En die de overheid hierover adviseren. Volgens hen zou toename van nensen uit armere landen inflatie tegengaan.

De oplossing is om echt zelf meer baby's in eigen land te maken. Maar hiervoor moet eerst het feminisme aan banden worden gelegd. En dit willen de meesten weer niet. Als pas na 40 jaar mensen zien dat dit de oplossing was dan zijn we te laat.
iedereen afsluiten van electra na 7 uur savonds

hoe armer het land des te meer babys
https://www.populationpyramid.net/mali/2024/

https://www.populationpyramid.net/burundi/2024/
https://www.populationpyramid.net/niger/2024/
quote:
Wat zijn de 10 armste landen ter wereld?
10 landen met heel veel mensen onder de armoedegrens zijn:
Burundi.
Democratische Republiek Congo.
Niger.
Malawi.
Mozambique.
Liberia.
Madagaskar.
Sierra Leone.
dus in europa het electra na 8 uur journaal s avonds afsluiten en in africa iedereen solar electra geven

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2025 23:02:08 ]
pi_216490328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 22:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in landen waar geen playstation of internet of electriciteit is en de vrouw savonds na het avondeten op bed ligt , daar worden meer kinderen geboren
Dat zijn landen en leefsituaties waar vrouwen (meer) afhankelijk zijn van mannen voor een bestaan.

Traditionele man/vrouw rollen hebben altijd gewerkt zolang de mens bestaat. Tot het culturele narxisme en het feminisme werden verzonnen. En nu hebben we te maken met zaken als een daling van een geboortecijfer. We halen hordes onverenigbare tokkies binnen de grenzen. Om dat balans te herstellen. Wat natuurlijk totaal niet werkt. Zwarte afrikanen en moslims zijn namelijk niet goed verenigbaar met blanke westerlingen en cultuur. Tenzij de vernietiging van de eigen cultuur stiekem altijd de bedoeling moet zijn geweest. In dat geval slaagt het beleid uitstekend.

[ Bericht 4% gewijzigd door WheatWaffles op 30-01-2025 23:20:50 ]
  donderdag 30 januari 2025 @ 23:05:59 #103
323876 michaelmoore
pi_216490340
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:04 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Dat zijn landen en leefsituaties waar vrouwen (meer) afhankelijk zijn van mannen voor een bestaan.
vaak gaat dat hand in hand met toegang tot electra , dus TV en Internet
pi_216490457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vaak gaat dat hand in hand met toegang tot electra , dus TV en Internet
Ik kan je even niet volgen?
  donderdag 30 januari 2025 @ 23:22:49 #105
323876 michaelmoore
pi_216490473
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:19 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Ik kan je even niet volgen?
geen electra, dus dan maar vroeg naar bed, straat arme landen , waar de vrouw geen werk heeft, maar vaak de man ook niet
neuken kost niks
  donderdag 30 januari 2025 @ 23:28:50 #106
323876 michaelmoore
pi_216490518
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:04 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]

Traditionele man/vrouw rollen hebben altijd gewerkt zolang de mens bestaat. Tot het culturele narxisme en het feminisme werden verzonnen. En nu hebben we te maken met zaken als een daling van een geboortecijfer. We halen hordes onverenigbare tokkies binnen de grenzen. Om dat balans te herstellen. Wat natuurlijk totaal niet werkt. Zwarte afrikanen en moslims zijn namelijk niet goed verenigbaar met blanke westerlingen en cultuur. Tenzij de vernietiging van de eigen cultuur stiekem altijd de bedoeling moet zijn geweest. In dat geval slaagt het beleid uitstekend.
Als mensen uit straat arme landen hierheen komen en aan het werk kunnen en dan internet, TV en auto en voorbehoedmiddelen hebben ,dan gaat ook bij hen het kindertal drastisch omlaag

Als ontwikkelingshulp kun je dan ook beter zonnepanelen em windmolens geven dan bergen voedsel
Ook omdat in die landen vaak de zon altijd schijnt
pi_216490534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als mensen uit straat arme landen hierheen komen en aan het werk kunnen en dan internet, TV en auto en voorbehoedmiddelen hebben ,dan gaat ook bij hen het kindertal drastisch omlaag

Ik denk dat het feminisme een grotere invloed heeft. Feminisme wordt tevens verspreid via tv en internet. Als je feminisme stopt hoef je internet en electriciteit niet te verbieden. Het verband feminisme en geboortedaling is vele malen aangetoond.
  donderdag 30 januari 2025 @ 23:34:19 #108
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216490541
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:33 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Ik denk dat het feminisme een grotere invloed heeft. Feminisme wordt trvens verspreid via tv en internet. Het verband feminisme en geboortedaling is vele malen aangetoond.
Lang leve feminisme dus
  donderdag 30 januari 2025 @ 23:51:17 #109
323876 michaelmoore
pi_216490661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Lang leve feminisme dus
https://youtube.com/shorts/GHldam0v9FE?si=uOa4rlyCRkLSu7oR

In veel landen is geen feminisme en ook geen electra en ook geen schoenen , ook geen tv, daar gaat men vroeg slapen

kinderen gaan daar of sochtends naar school of smiddags, en gebruiken elkaars boeken en pen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2025 00:10:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')