Dat studeren studeren studeren en alles theoretisch en regeldruk van de staat maakt dat er beperkt tijd voor is / het te duur is.quote:Op zondag 15 december 2024 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom krijgen mensen minder kinderen en waarom werkt in principe geen enkele maatregel van overheden wereldwijd tegen de krimp?
Dat zijn alleen de klimaatwappies joh.quote:Op zondag 15 december 2024 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
Komt door alle oorlog en wreedheid in de wereld. Mensen willen geen kinderen meer op een wereld zetten wat toch naar de verdoemenis gaat.
Die willen allemaal emigreren naar Europa.quote:Op zondag 15 december 2024 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Het enige probleem is dat ze in Afrika nog niet mee doen.
Maar de gemiddelde NL moeder werkt dus niet fulltime, en dan nog hebben we niet genoeg aanwas om te groeien.quote:Op zondag 15 december 2024 11:45 schreef LXIV het volgende:
In Nederland wordt geen cent uitgegeven om het geboortecijfer omhoog te krijgen. Importen is goedkoper en dan kan de vrouw fulltime blijven werken.
Dat vind ik wel een gewaagde uitspraak. Hoeveel geld is liefde waard? Kun je je jongste kind cancelen omdat de liefde die het kan bieden niet opweegt tegen de kosten?quote:Op zondag 15 december 2024 11:58 schreef Seven. het volgende:
Ouders die later beginnen aan kinderen zijn realistischer: een groot gezin kost veel meer energie (en geld) dan dat je er ooit in liefde voor terug kunt krijgen.
Volgens mij werken onze economische modellen alleen met een groeiende bevolking = meer afzet.quote:Op zondag 15 december 2024 11:55 schreef Seven. het volgende:
De vraag is: waarom moeten we eigenlijk blijven groeien?
Hoeft niet, maar merk wel dat ik flinke tegenzin heb met de import van mensen met een inferieure cultuur.quote:Op zondag 15 december 2024 11:55 schreef Seven. het volgende:
Dat spreekt in het voordeel van een jong stel met energie.quote:Op zondag 15 december 2024 11:58 schreef Seven. het volgende:
Ouders die later beginnen aan kinderen zijn realistischer: een groot gezin kost veel meer energie (en geld) dan dat je er ooit in liefde voor terug kunt krijgen.
Blijft toch een vreemd idee.quote:Op zondag 15 december 2024 12:14 schreef capricia het volgende:
Volgens mij werken onze economische modellen alleen met een groeiende bevolking = meer afzet.
"Willen".quote:Op zondag 15 december 2024 11:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die willen allemaal emigreren naar Europa.
Het geheel, als in, qua immigratie in de EU komt 23% uit Afrika?quote:Op zondag 15 december 2024 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Willen".
Uiteindelijk is de migratie van het continent Afrika naar Europa maar zo'n 23% van het geheel.
Toch is dat vaak het eerste dat we noemen.
Tja, Als je jezelf zo verheven voelt kan je misschien beter op Mars gaan wonen of zo.quote:Op zondag 15 december 2024 12:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar merk wel dat ik flinke tegenzin heb met de import van mensen met een inferieure cultuur.
Het komt uit de "First time asylum applicants by continent of origin".quote:Op zondag 15 december 2024 12:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het geheel, als in, qua immigratie in de EU komt 23% uit Afrika?
Wel handig om dit ook netto te nemen, denk ik... Er zit nogal wat brutering in als je ieder jaar 1 miljoen mensen naar de VS en terugstuurt. T.o.v. netto 1 miljoen binnenkomst.
Het hele systeem waarop onze samenleving is gebouwd lijkt sterk op een piramidespel. Het voortbestaan van de mensheid, en vooral van de westerse wereld, hangt af van een constante instroom van nieuwe generaties. Zonder voldoende aanwas ontstaan grote problemen, zoals het in stand houden van pensioensystemen maar ook de productie van talloze goederen. Denk hierbij aan kleding, elektronica en huishoudelijke apparaten die vaak als vanzelfsprekend worden beschouwd.quote:Op zondag 15 december 2024 11:55 schreef Seven. het volgende:
Het gaat niet om hoeveel de liefde van je kind waard is. Volwassenen (en daarmee bedoel ik 30+) beseffen dat ze van 1 of 2 kinderen net zoveel liefde zullen ervaren als van 3 of 4, en dat ze ook onderaan de streep elk kind afzonderlijk meer kunnen bieden als er minder zijn. Jonge ouders maken dat soort afwegingen gewoon minder snel en zien vooral de gezelligheid van een groot gezin in. Oudere ouders uit een groter gezin zijn zich er scherper van bewust dat hun ouders wel eens tekort schoten omdat er veel kinderen waren. En zo zullen onze kinderen waarschijnlijk wel weer wat meer kinderen krijgen omdat er veel enigskinderen opgroeien die het maar ongezellig vindenquote:Op zondag 15 december 2024 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een gewaagde uitspraak. Hoeveel geld is liefde waard? Kun je je jongste kind cancelen omdat de liefde die het kan bieden niet opweegt tegen de kosten?
Klopt. De vraag is hoelang het kapitalisme nog houdbaar is.quote:Op zondag 15 december 2024 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij werken onze economische modellen alleen met een groeiende bevolking = meer afzet.
Maar ik zou het heel niet erg vinden als de wereldbevolking wat zou afnemen op natuurlijke wijze.
Ja. Het kapitalistische economisch denken heeft ons heel veel welvaart gebracht. Ten koste van niet- vernieuwbare natuurlijke hulpbronnen.quote:Op zondag 15 december 2024 14:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. De vraag is hoelang het kapitalisme nog houdbaar is.
Das niet moeilijk hoor.. Je moet alleen die mensen een zekerheid bieden en belonen wanneer zij kind baart.quote:Op zondag 15 december 2024 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er zijn wel degelijk landen die hun vruchtbaarheid hebben weten te verhogen, bijvoorbeeld Kazachstan en Hongarije. Ik heb alleen geen idee hoe die landen dat zijn gelukt.
Is abortus daar toegestaan?quote:Op zondag 15 december 2024 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er zijn wel degelijk landen die hun vruchtbaarheid hebben weten te verhogen, bijvoorbeeld Kazachstan en Hongarije. Ik heb alleen geen idee hoe die landen dat zijn gelukt.
Dat valt nog maar zeer te bezien. Natuurlijk is het toekomstvoorspellen en dat is in beginsel onmogelijk.quote:
Dat was een tijdelijke opleving.quote:Op zondag 15 december 2024 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Allright Malthus.quote:Op maandag 16 december 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
. Een oneindig groeiend aantal mensen is sowieso niet houdbaar.
Zoals Malthus?quote:Op maandag 16 december 2024 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan zelfs een randdebiel nog wel bedenken.
Dat er altijd gigantisch wordt onderschat hoeveel mensen de aarde kan dragen. Je kunt flink de hoogte in bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 december 2024 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat was geen debiel.
Maar wat is jouw visie?
Maar er komt een moment dat het teveel is. De ene denkt later dan de andere. Maar oneindig groeien kan niet.quote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat er altijd gigantisch wordt onderschat hoeveel mensen de aarde kan dragen. Je kunt flink de hoogte in bijvoorbeeld.
Is dat het doel dan? En zo ja, waarom?quote:Op zondag 15 december 2024 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
Je hebt internationaal een vervangingsratio nodig van 2,3 kinderen per vrouw om de wereldbevolking constant te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |