Rest hierquote:In heel Nederland zien middelbare scholen dat Paarse Vrijdag tot problemen leidt. Op die dag wordt stilgestaan bij de acceptatie en emancipatie van de lhbti-leerlingen. Scholen zien dat het tegengeluid tijdens Paarse Vrijdag steeds luider wordt, blijkt uit onderzoek van NOS Stories.
Sommige scholen vervangen daarom de dag door een algemene respectdag voor iedereen, een zogenoemde 'Be Yourself-dag', of organiseren zelfs helemaal niets meer. Lhbti-belangenorganisatie COC Nederland vindt dat geen goede ontwikkeling.
Wat is Paarse Vrijdag?
Paarse Vrijdag bestaat sinds 2010. De achterliggende gedachte: lhbti-leerlingen moeten op school kunnen zijn wie ze zijn. Leerlingen en docenten kunnen een paars kledingstuk dragen om te laten zien dat ze solidair zijn met de lhbti-gemeenschap. Ongeveer 1900 bassischolen en 1000 middelbare scholen en mbo's doen dit jaar mee.
Ongeveer 125 middelbare scholen en scholenkoepels, verdeeld over het hele land, lieten aan NOS Stories weten óf ze Paarse Vrijdag vieren en hoe. Ook is gevraagd of de dag problemen veroorzaakt.
Driekwart van de scholen geeft aan dat de dag onenigheid oplevert. Zo worden posters van muren gerukt, plaatsen leerlingen oproepen om juist in het zwart te komen in plaats van het paars of ontstaan er verhitte discussies.
Ook scholieren zien dat er op Paarse Vrijdag tegenacties zijn. Zo'n 1600 jongeren reageerden op een oproep van NOS Stories. Zij vertellen dat er ook weleens regenboogvlaggen in brand worden gestoken, lhbti-leerlingen worden nageroepen of mensen thuisblijven op Paarse Vrijdag.
Aan de andere kant zijn er scholieren die de dag overdreven noemen, omdat er ook al Coming-Outdag is en Pride-maand. Ze vinden dat lhbti'ers niet zo veel aandacht moeten zoeken of zeggen dat ze vanwege hun geloofsovertuiging lhtbi'ers niet accepteren.
Homofobie gaat verder dan dat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Gewoon geen zin hebben in die hele regenbogenpoppenkast is meteen "haat"?
En dan net doen alsof ze alleen hun schouders ophalen...quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, wat bijzonder is is dat sommige volwassenen bij herhaling een dwang suggereren die helemaal niet bestaat.
En dat komt in het algemeen voor? Volgens mij snap je de vraag niet helemaal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel als je een hekel hebt aan homo's omdat het homo's zijn.
Natuurlijk bestaat die wel, in de 'communities' die pleiten voor dit soort dingen. Dat uit zich dan in minderen matie in de daadwerkelijke acties.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, wat bijzonder is is dat sommige volwassenen bij herhaling een dwang suggereren die helemaal niet bestaat.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
Dat komt inderdaad in het algemeen voor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat komt in het algemeen voor? Volgens mij snap je de vraag niet helemaal.
We hebben in dit land te maken met mensen uit andere werelddelen en culturen waar homoseksualiteit absoluut niet geaccepteerd wordt en dat horen wij te accepteren en te respecteren. Wel goed voor de diversiteit in onze samenleving.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Het feit dat dit gedoe geeft, laat alleen maar zien dat er nog een lange weg te gaan is naar acceptatie van de regenboog-gemeenschap.
Helaas lijkt het in delen van het land de laatste jaren zelfs hard de verkeerde kant op de te gaan met die acceptatie...
Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:38 schreef HSG het volgende:
[..]
We hebben in dit land te maken met mensen uit andere werelddelen en culturen waar homoseksualiteit absoluut niet geaccepteerd wordt en dat horen wij te accepteren en te respecteren. Wel goed voor de diversiteit in onze samenleving.
Dag mag jij vinden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.
Nou nee, in het algemeen juist niet. In bepaalde gemeenschappen wellicht maar algemeen in het land helemaal niet. Al heel lang niet meer. Homoseksueel zijn is compleet normaal en geaccepteerd in het overgrote deel van de samenleving. Ook zijn alle gevechten over rechten inmiddels gevochten en gewonnen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad in het algemeen voor.
Deels waar, deels onwaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Het feit dat dit gedoe geeft, laat alleen maar zien dat er nog een lange weg te gaan is naar acceptatie van de regenboog-gemeenschap.
Helaas lijkt het in delen van het land de laatste jaren zelfs hard de verkeerde kant op de te gaan met die acceptatie...
quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:38 schreef HSG het volgende:
[..]
We hebben in dit land te maken met mensen uit andere werelddelen en culturen waar homoseksualiteit absoluut niet geaccepteerd wordt en dat horen wij te accepteren en te respecteren. Wel goed voor de diversiteit in onze samenleving.
Ik nietquote:Op zaterdag 14 december 2024 00:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja?quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die ziekte zit dan vooral in jouw hoofd. Je verwart een pedofiel met een homo, vermoed ik. Of je zit gewoon in het verkeerde topic.quote:Op zaterdag 14 december 2024 07:33 schreef halfway het volgende:
Ik ben een jaar of 40 geleden betast door zo'n smeerlap toen ik 6 was, later nog een keer tijdens vakantiewerk op mijn 13e.
Ik was er klaar mee en vertrouw ze voor geen meter meer. In mijn optiek is het echt een ziekte
Je bedoelt pedo's?quote:Op zaterdag 14 december 2024 07:33 schreef halfway het volgende:
Ik ben een jaar of 40 geleden betast door zo'n smeerlap toen ik 6 was, later nog een keer tijdens vakantiewerk op mijn 13e.
Ik was er klaar mee en vertrouw ze voor geen meter meer. In mijn optiek is het echt een ziekte
Denk je serieus dat er ooit een eind komt aan die lange weg naar acceptatie? Je mag mij een pessimist noemen maar het komt mij wat naïef over.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja, je moet en zal het leuk vinden! jij homofoob extremist /squote:Op vrijdag 13 december 2024 19:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Gewoon geen zin hebben in die hele regenbogenpoppenkast is meteen "haat"?
Wettelijk gezien is het in orde. Maar gezien het daarbuiten nog altijd vijandig gedrag oproept, is er zeker nog wat om te doen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee, in het algemeen juist niet. In bepaalde gemeenschappen wellicht maar algemeen in het land helemaal niet. Al heel lang niet meer. Homoseksueel zijn is compleet normaal en geaccepteerd in het overgrote deel van de samenleving. Ook zijn alle gevechten over rechten inmiddels gevochten en gewonnen.
Ah good old cultuurrelativisme is tegenwoordig een rechts ding geworden zo te zien.quote:Op zaterdag 14 december 2024 04:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Ik niet
We hebben te maken met diverse culturen, de zo bejubelde diversiteit. Het is toch juist raar om zelfs maar te denken dat alles wat die andere culturen meebrengen in ons straatje zou passen, een leuke toevoeging zou zijn? Nog vreemder is het om te denken dat die culturen hun minder leuke kanten thuis zouden laten en alleen hun "feestjes en lekkere hapjes" mee naar hier zouden nemen.
Dus ja..... dat is wel wat diversiteit is; Dat de homohaters een volwaardige en gelijkwaardige stem in het maatschappelijk debat hebben
Zolang religie relevant is niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 08:15 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Denk je serieus dat er ooit een eind komt aan die lange weg naar acceptatie? Je mag mij een pessimist noemen maar het komt mij wat naïef over.
Wat je schrijft is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deels waar, deels onwaar.
Vanuit het overgrote deel van de autochtone bevolking is er volledige acceptatie (uitwassen daargelaten) Dat kan je niet zeggen van onze bevolking die een andere afkomst heeft dan de autochtone.
Je mag je dan afvragen of we niet meer gericht op 'die groep' actie moeten ondernemen, terwijl we die 'andere groep' daar niet mee lastig moeten vallen.
Profiling is key, ook m.b.t. dit probleem. Op 'profiling' mag m.i. geen taboe bestaan.
Daarom is het beter om de rechten van homo's te beperken omdat het anders aanstoot geeft aan mensen uit een ander cultuur. We moeten rekening met ze houden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 04:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Ik niet
We hebben te maken met diverse culturen, de zo bejubelde diversiteit. Het is toch juist raar om zelfs maar te denken dat alles wat die andere culturen meebrengen in ons straatje zou passen, een leuke toevoeging zou zijn? Nog vreemder is het om te denken dat die culturen hun minder leuke kanten thuis zouden laten en alleen hun "feestjes en lekkere hapjes" mee naar hier zouden nemen.
Dus ja..... dat is wel wat diversiteit is; Dat de homohaters een volwaardige en gelijkwaardige stem in het maatschappelijk debat hebben
Ah, het is dus een uiting van xenofobie, over de ruggen van homoseksuelenquote:Op zaterdag 14 december 2024 04:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Ik niet
Hèt zijn inderdaad lastige tijden voor homofoben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 08:02 schreef schommelstoel het volgende:
DE NOS gaat ook lekker door met het er door heen duwen en zielige toon te aan blijven slaan.
Bekijk deze YouTube-video
De like/dislike ratio laat genoeg zien.
Mensen willen dit niet zo geforceerd elke keer door de strot krijgen.
Het is overkomen waaien vanuit Amerika, mooi, laat het dan ook daar.
Niks tegen homo's of lesbo's of wat dan ook, maar stop met dat gepush.
Gelukkig weet ik van mijzelf dat ik geen homofoob ben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hèt zijn inderdaad lastige tijden voor homofoben.
Maar gelukkig zijn dat allemaal allochtonen.
Ja, bekend excuus van homofoben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:58 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik van mijzelf dat ik geen homofoob ben.
En dat zal ik mij ook niet laten aanpraten.
En dat weten homo's in mijn omgeving ook, zelfs die worden soms moe van dat elke keer weer pushen van regenboog gedoe.
Altijd leuk als blanke hetero mannen denken de waarheid in pacht te hebben.quote:
Zeg dat eens 5 x tegen jezelf in de spiegel.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Altijd leuk als blanke hetero mannen denken de waarheid in pacht te hebben.
Altijd die misplaatste moraalridders die zo arrogant zijn in het altijd gelijk denken te hebben.
Man man man, ga eens naar buiten en begeef je eens buiten je comfortzone.
Accepteer jij nou maar eens dat niet iedereen het met jou eens is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeg dat eens 5 x tegen jezelf in de spiegel.
Ik heb ook met homos gesproken op mijn vorige werk en die werden ook zat van het regenboog gedoequote:Op zaterdag 14 december 2024 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeg dat eens 5 x tegen jezelf in de spiegel.
Dat is het letterijk idee van dit soort initiatieven, het mensen opdringen om een bepaalde reactie te bewerkstelligen. In denk dat het in dit geval eigenlijk niet heel verkeerd is, maar we kunnen natuurlijk allemaal erkennen dat opdringen hier de bedoeling is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:06 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, je kan dagen door ons land lopen zonder een regenboogvlag te zien hangen of een Transgender of extravagante nicht tegen te komen.
Maar op wonderbaarlijke wijze gaan bepaalde figuren steeds maar gebukt onder de enorme hoeveelheid dingen die ze worden "opgedrongen".
POV: NOS zet een filmpje op YouTube..quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Accepteer jij nou maar eens dat niet iedereen het met jou eens is.
En dat die gene dan niet meteen fout zijn.
Je doet altijd alsof je wijs en slim bent, maar je bent zelf zo koppig tot bijna het narcistische aan toe.
Man man man.
Leer eens te slikken zeg.
Ik spreek ook wel eens mensen...quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb ook met homos gesproken op mijn vorige werk en die werden ook zat van het regenboog gedoe
Nogmaals, ik accepteer iedereen tot een zekere hoogte.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
POV: NOS zet een filmpje op YouTube..
Schommelstoel: HET WORDT ME DOOR DE NOS DOOR DE STROT GEDUWD!!!11!1!
Tja, die mening mag je hebben, maar dat zegt vooral iets over jouw acceptatie van homoseksualiteit.
Was vorige week in Assen, kwam daar tegen over het theater (zebrapad) zowat te struikelen over die mal gekleurde strepen. Dus nee. Het is niet alleen een uitwas dat we in de randstad zien.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:06 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, je kan dagen door ons land lopen zonder een regenboogvlag te zien hangen of een Transgender of extravagante nicht tegen te komen.
Maar op wonderbaarlijke wijze gaan bepaalde figuren steeds maar gebukt onder de enorme hoeveelheid dingen die ze worden "opgedrongen".
Mag aannemen dat Wantie dat wel weetquote:
Ah ja, allemaal in het gelid. Vooral niet opvallen. Geen expressie van jezelf. Lekker neutraal kleden volgens hetgeen de gemeenschap 'normaal' vindt. Want oh wee als de buurvrouw er over praat dat je gewoon lekker je eigen ding doet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:45 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway.
het probleem waar wij mee te maken hebben is dat wij in een tijd leven waarin normale burgers steeds meer geconfronteerd worden met de uitwassen van het liberalisme, en dan meer specifiek de "Romantiek", iedereen moet kunnen worden zoals hij of zij dat zelf maar wenst. Paars haar, in transitie (genderdysforie daargelaten), paar kinderen adopteren of opteren voor draagmoederschap. De samenleving mag zich daar naar schikken. En als het mis gaat de kosten daarvan dragen.
We moeten weer terug op de weg van dat kinderen krijgen/nemen het hoogste doel is in het leven, iets bijdragen aan de samenleving. Een nobel beroep uitoefenen.
Wij zijn heel ver weg van die gedachtegang gedwaald.
Het feit dat je het een uitwas noemt en 'er over struikelt' zegt genoeg over je bekrompenheid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was vorige week in Assen, kwam daar tegen over het theater (zebrapad) zowat te struikelen over die mal gekleurde strepen. Dus nee. Het is niet alleen een uitwas dat we in de randstad zien.
Ik ben, denk ik, een beetje slecht voorbeeld van een rechts iemand Hexagon.quote:Op zaterdag 14 december 2024 08:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah good old cultuurrelativisme is tegenwoordig een rechts ding geworden zo te zien.
Vooral wanneer het in het straatje valt van hun eigen ware aard.
Nee. Maar hoe wordt dat ons opgedrongen dan?quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het feit dat je het een uitwas noemt en 'er over struikelt' zegt genoeg over je bekrompenheid.
Heb je al eens opgelet hoe vaak per dag je geconfronteerd wordt met "uitingen van heteroseksualiteit" die je worden opgedrongen?
Je bent zo dus zo geïndoctrineerd dat het je niet eens opvalt. Die egoïstische hetero's lopen hand in hand over straat of het de normaalste zaak van de wereld is. Zijn in tal van reclame uitingen te zien. Zo'n beetje elke film stikt van de hetero stelletjes die ook vaak nog expliciet intieme handelingen plegen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Maar hoe wordt dat ons opgedrongen dan?
Jezusquote:Op zaterdag 14 december 2024 11:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Heb je al eens opgelet hoe vaak per dag je geconfronteerd wordt met "uitingen van heteroseksualiteit" die je worden opgedrongen?
Trol.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je bent zo dus zo geïndoctrineerd dat het je niet eens opvalt. Die egoïstische hetero's lopen hand in hand over straat of het de normaalste zaak van de wereld is. Zijn in tal van reclame uitingen te zien. Zo'n beetje elke film stikt van de hetero stelletjes die ook vaak nog expliciet intieme handelingen plegen.
Continu die hetero-opdringing in het openbaar, op tv, op internet, op bushokjes noem het maar op.
Het is inderdaad een beetje trollen. Maar het is tegelijkertijd wel een weerspiegeling van zaken die mensen benoemen wanneer ze vinden dat dat "homo gedoe" wordt opgedrongen en je vraagt wat ze daarmee precies bedoelen.quote:
We leven nog steeds (en waarschijnlijk voor altijd) in een hetero normatieve maatschappij. Het is logisch dat je veel hetero liefde/sex/romances etc. in de media ziet. Ik zie het een beetje als vraag en aanbod. 'Probleem' is dat dit hetero normatieve in de media tot een paar jaar geleden veel meer zichtbaar was dan nu. Ik heb het idee dat de laatste jaren het LGBTQ gebeuren uit zijn voegen aan het barsten is (don't get me wrong, ik heb daar geen problemen mee). Vooral volwassenen nemen mee waarmee ze zijn opgegroeid, het zeer aanwezige hetero normatieve dus en nu ze zien dat dat een beetje op de achtergrond verdwijnt komen ze in op opstand. Dit is niet wat ze gewend zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je bent zo dus zo geïndoctrineerd dat het je niet eens opvalt. Die egoïstische hetero's lopen hand in hand over straat of het de normaalste zaak van de wereld is. Zijn in tal van reclame uitingen te zien. Zo'n beetje elke film stikt van de hetero stelletjes die ook vaak nog expliciet intieme handelingen plegen.
Continu die hetero-opdringing in het openbaar, op tv, op internet, op bushokjes noem het maar op.
Doe even normaal en haal adem.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje trollen. Maar het is tegelijkertijd wel een weerspiegeling van zaken die mensen benoemen wanneer ze vinden dat dat "homo gedoe" wordt opgedrongen en je vraagt wat ze daarmee precies bedoelen.
Het is niet door mij verzonnen dat mensen roepen "ja ik accepteer homos, maar ze hoeven toch niet hand in hand over straat te lopen?". Of "ze hoeven zich toch niet zo idioot te kleden".
En over homo-stellen in reclames, films en series is echt wel regelmatig te horen dat dit ook onderdeel is van het "opgedrongen worden".
Dat jij en anderen niet beseffen dat het nogal hypocriet is om te doen alsof ik met mijn reactie gek ben, laat alleen maar zien dat jij geen idee hebt hoe ver weg volledige acceptatie is.
Ik snap dat sowieso niet dat "opgedrongen worden". Omdat je misschien een regenboogvlag ziet als je buiten bent, wordt iets opgedrongen? Of ergens iets in de media? Als ik niks met voetbal zou hebben zou dat ook opgedrongen worden aan mij? Je ziet er overal in media voetbal, op het nieuws, kinderen die op straat met een voetbal spelen, voetbalclubs. Wat is opgedrongen worden?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje trollen. Maar het is tegelijkertijd wel een weerspiegeling van zaken die mensen benoemen wanneer ze vinden dat dat "homo gedoe" wordt opgedrongen en je vraagt wat ze daarmee precies bedoelen.
Het is niet door mij verzonnen dat mensen roepen "ja ik accepteer homos, maar ze hoeven toch niet hand in hand over straat te lopen?". Of "ze hoeven zich toch niet zo idioot te kleden".
En over homo-stellen in reclames, films en series is echt wel regelmatig te horen dat dit ook onderdeel is van het "opgedrongen worden".
Dat jij en anderen niet beseffen dat het nogal hypocriet is om te doen alsof ik met mijn reactie gek ben, laat alleen maar zien dat jij geen idee hebt hoe ver weg volledige acceptatie is.
Ohja die 3 basisscholen waar ooit dragqueens zijn geweest!quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe even normaal en haal adem.
Het publiek kan haarfijn aanvoelen wanneer iets geforceerd wordt opgedrongen en wanneer iets geheel organisch verloopt. Ik hoor niemand zuchten als Gorden, Joling of Raymond Mens op TV komen en hun zegje doen. Deze mannen zijn homo en dat vindt nagenoeg iedereen normaal en geen enkel probleem.
QUEERS op basisscholen
Ach arme sneeuwvlok zag je mensen met een bepaalde haarkleur? Hoe durven ze hun haar te kleuren en in je gezichtsveld te lopen.quote:, zebrapaden met vreemde kleuren, hoofdsteden vol geestelijk verdwaalde studenten met paars haar
Een campagne nog wel tegen gezinnen en nageslacht. Zouden mensen zonder kinderen of gezinnen niet meer in de media mogen verschijnen?quote:, een onzichtbare campagne tegen gezinnen en nageslacht, overdreven aandacht voor "regenboog" gezinnen wel.
Je bent zelf nogal zuur doordat je notabene een youtube video opdringerig vindt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nogmaals, ik accepteer iedereen tot een zekere hoogte.
En dat doe jij blijkbaar ook met mensen met een andere mening.
Ik heb door mijn werk in het verleden met van alles gewerkt, en die accepteerde ik allemaal en mogen ook zij wie ze willen zijn.
Maar dat opdringerige begint gewoon wat vermoeiend te worden voor velen.
Dat jij dat meteen moet zien als haat of homofobie is meer een probleem dat bij jou te zoeken is.
Ik denk zelfs dat jij dan meer een zuur mannetje bent als de gene waar jij van denkt dat ze het zijn.
Het zijn er wel meer dan 3, en het is geen onderwijstaak. Er zijn genoeg andere uitdagingen zoals goed lees- en rekenonderwijs.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja die 3 basisscholen waar ooit dragqueens zijn geweest!
[..]
Ach arme sneeuwvlok zag je mensen met een bepaalde haarkleur? Hoe durven ze hun haar te kleuren en in je gezichtsveld te lopen.
[..]
Een campagne nog wel tegen gezinnen en nageslacht. Zouden mensen zonder kinderen of gezinnen niet meer in de media mogen verschijnen?
Oh, een karikatuur, leg mij serieus uit hoe je last hebt dat mensen hun haar paars verven. Moeten we haarverf verbieden om onze samenleving te redden?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zijn er wel meer dan 3, en het is geen onderwijstaak. Er zijn genoeg andere uitdagingen zoals goed lees- en rekenonderwijs.
en verder kun je blijkbaar alleen maar een karikatuur maken van mijn verhaal. Succes. En geniet ervan dat jouw narratief voorlopig nog wordt gedeeld door 90% van de onwetenden.
Dus twee meisjes of twee jongens mogen niet op een basisschool hun liefde voor elkaar uiten. Vreemd. Waarom niet?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het publiek kan haarfijn aanvoelen wanneer iets geforceerd wordt opgedrongen en wanneer iets geheel organisch verloopt. Ik hoor niemand zuchten als Gorden, Joling of Raymond Mens op TV komen en hun zegje doen. Deze mannen zijn homo en dat vindt nagenoeg iedereen normaal en geen enkel probleem.
QUEERS op basisscholen, zebrapaden met vreemde kleuren, hoofdsteden vol geestelijk verdwaalde studenten met paars haar, een onzichtbare campagne tegen gezinnen en nageslacht, overdreven aandacht voor "regenboog" gezinnen wel.
In de jaren negentig nog wel, toen was er veel commentaar op het grote aantal homos op TV.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
QUEERS op basisscholen, zebrapaden met vreemde kleuren, hoofdsteden vol geestelijk verdwaalde studenten met paars haar, een onzichtbare campagne tegen gezinnen en nageslacht, overdreven aandacht voor "regenboog" gezinnen wel.
Paars haar symboliseert (ik gebruik het als voorbeeld, wil het niet verbieden) de drang naar extreem indivudalisme en het egoïsme jegens de rest van de samenleving.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh, een karikatuur, leg mij serieus uit hoe je last hebt dat mensen hun haar paars verven. Moeten we haarverf verbieden om onze samenleving te redden?
En mijn narratief gaat eraan, vrije expressie van bepaalde groepen in de samenleving moet verboden moeten?
Nee, dit heeft niks met complotdenken te maken. Maar na de verlichting en zeker na de val van de muur heeft de drang naar zelfexpressie en individualisme veel te veel tractie gekregen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de jaren negentig nog wel, toen was er veel commentaar op het grote aantal homos op TV.
Er werd zelfs een complot aan gehangen.
Nu verschuift dat richting vlaggen, bankjes en zebrapaden e.d. , en heeft het complot de naam 'woke' gekregen.
"Homoseksualiteit bestaat" is gewoon deel van de standaard seksuele voorlichting die elk kind al decennialang op de basisschool krijgt. En veel meer aandacht dan dat wordt er ook niet aan besteed. Er wordt simpelweg even stilgestaan bij het feit dat niet iedereen heteroseksueel is, en dat prima is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zijn er wel meer dan 3, en het is geen onderwijstaak. Er zijn genoeg andere uitdagingen zoals goed lees- en rekenonderwijs.
en verder kun je blijkbaar alleen maar een karikatuur maken van mijn verhaal. Succes. En geniet ervan dat jouw narratief voorlopig nog wordt gedeeld door 90% van de onwetenden.
Klinkt fascistisch: het belang van de samenleving boven dat van het individu plaatsen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Paars haar symboliseert (ik gebruik het als voorbeeld, wil het niet verbieden) de drang naar extreem indivudalisme en het egoïsme jegens de rest van de samenleving.
Gezeur over pronounce, geslachtsoperaties zou ondergeschikt moeten zijn aan het belang van de samenleving als geheel.
Maar mensen hebben verschillende ideeën over wat belangrijk is voor een samenleving. Anderen vinden vrijheid van expressie juist belangrijk en kleden zich excentriek. Anderen zijn bezig met dieren en zijn vrijwilliger bij een asiel, en zouden dat liever meer centraal zien. Anderen zien Nederland het liefst als een kalifaat. Als jij de rest als 90 procent van de samenleving ziet, heb jij dan niet juist een egoïsme jegens de rest van de samenleving?quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Paars haar symboliseert (ik gebruik het als voorbeeld, wil het niet verbieden) de drang naar extreem indivudalisme en het egoïsme jegens de rest van de samenleving.
Gezeur over pronounce, geslachtsoperaties zou ondergeschikt moeten zijn aan het belang van de samenleving als geheel.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus twee meisjes of twee jongens mogen niet op een basisschool hun liefde voor elkaar uiten. Vreemd. Waarom niet?
Volgens mij vinden de ouderwetse mensen dat het zwakke geslacht hun liefde moet geven aan hun grote vrienden met groot lid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus twee meisjes of twee jongens mogen niet op een basisschool hun liefde voor elkaar uiten. Vreemd. Waarom niet?
Iedereen een blond kuifje. De droom van onze tolerante medelandersquote:Op zaterdag 14 december 2024 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha bullshitpraat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal, maar de vraag is of dit soort opdringerig gedoe daar bij helpt. De overgrote meerderheid zal het negeren en een klein clubje zal luid protesteren. Wat heb je dan bereikt?quote:Op zaterdag 14 december 2024 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wettelijk gezien is het in orde. Maar gezien het daarbuiten nog altijd vijandig gedrag oproept, is er zeker nog wat om te doen.
Je hebt dit gewoon opgezocht en dan janken dat het opgedrongen wordt. Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Ik zie die beweging als een soort van moderne Jehova's,
Er zijn inmiddels ook al 17 dagen per jaar wat in het teken staat van LHBTI maar van opdringen is absoluut geen sprake hoor.
- Derde vrijdag in januari International Fetish Day
- 31 maart Internationale Dag van Transgendervisibiliteit
- 6 april Internationale Dag van Aseksualiteit
- 26 april Lesbian Visibility Day (hieromheen: Lesbian Visibility Week)
- 17 mei Internationale Dag tegen Homo-, Bi-, Trans- en Interseksefobie (IDAHOT)
- 24 mei Pansexual Visibility Day
- 14 juli International Non-Binary People’s Day
- 19 augustus Transgender Flag Day
- 23 september Dag van de biseksualiteit
- 8 oktober International Lesbian Day
- 11 oktober Coming-Outdag
- 22-28 oktober Asexual Awareness Week
- 26 oktober Intersex Awareness Day
- 1 november Trans Parent Day
- 13–19 november Transgender Awareness Week
20 november Internationale Transgender Gedenkdag
Tweede vrijdag in december Paarse Vrijdag
Ik stel voor om nog 20 themadagen in het teken van de regenboogvlag te organiseren, dat zal ongetwijfeld helpen. Lmao.
Van alle 17 dagen kende ik er nog maar 1. Paarse vrijdag dus. En jij? Voor het opzoeken bedoel ik danquote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Er zijn inmiddels ook al 17 dagen per jaar wat in het teken staat van LHBTI maar van opdringen is absoluut geen sprake hoor.
- 17 mei Internationale Dag tegen Homo-, Bi-, Trans- en Interseksefobie (IDAHOT)
20 november Internationale Transgender Gedenkdag
Tweede vrijdag in december Paarse Vrijdag
Ik stel voor om nog 20 themadagen in het teken van de regenboogvlag te organiseren, dat zal ongetwijfeld helpen. Lmao.
Klopt, ik ga niet de moeite nemen om die onzin te onthouden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je hebt dit gewoon opgezocht
Quote en reageer anders even op heel mijn post.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:50 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Klopt, ik ga niet de moeite nemen om die onzin te onthouden.
Het feit dat het gros van de Nederlanders niet meer uit diens wiek schiet bij het zien van zoveel homos op TV laat onder andere zien dat er wel iets mee wordt bereikt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal, maar de vraag is of dit soort opdringerig gedoe daar bij helpt. De overgrote meerderheid zal het negeren en een klein clubje zal luid protesteren. Wat heb je dan bereikt?
Wees eerlijk, hoeveel van die dagen heb je zelf meegemaakt?quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
- 20 november Internationale Transgender Gedenkdag
- Tweede vrijdag in december Paarse Vrijdag
Ja, het is eigenlijk te triest voor woorden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van alle 17 dagen kende ik er nog maar 1. Paarse vrijdag dus. En jij? Voor het opzoeken bedoel ik dan
Dat je iets moet Googlen om te bewijzen dat het aan je opgedrongen wordt![]()
![]()
Waarschijnlijk ontbreekt het je aan wat cognitieve vermogens om te beseffen hoe tegenstrijdig dat is
En op welke wijze dringen die dagen jou iets op? Hoe wordt je leven er door beïnvloed?quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Basisschool is wel heel erg jongquote:Op zaterdag 14 december 2024 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dus nogmaals @:phpmystyle waarom mogen meisje/meisje of jongen/jongen hun liefde niet uiten op een basisschool.
Iedereen accepteert anderen tot op een zekere hoogte.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nogmaals, ik accepteer iedereen tot een zekere hoogte.
En dat doe jij blijkbaar ook met mensen met een andere mening.
Ik heb door mijn werk in het verleden met van alles gewerkt, en die accepteerde ik allemaal en mogen ook zij wie ze willen zijn.
Maar dat opdringerige begint gewoon wat vermoeiend te worden voor velen.
Dat jij dat meteen moet zien als haat of homofobie is meer een probleem dat bij jou te zoeken is.
Ik denk zelfs dat jij dan meer een zuur mannetje bent als de gene waar jij van denkt dat ze het zijn.
Groep 8, dan beginnen kinderen al met puberen en soms in groep 7 al. Denk je dat je pas queer kan worden vanaf een bepaalde leeftijd?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Basisschool is wel heel erg jong![]()
Al vind ik het wel jammer dat in mijn jeugd het niet echt in was op de middelbare school voor meisje/meisje om hun liefde te uiten
Ik ben oud, maar vroeg kwam het niet vaak voor dat je op de basisschool al aan het tongen was.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Groep 8, dan beginnen kinderen al met puberen en soms in groep 7 al. Denk je dat je pas queer kan worden vanaf een bepaalde leeftijd?
Godsammequote:Op zaterdag 14 december 2024 15:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ben oud, maar vroeg kwam het niet vaak voor dat je op de basisschool al aan het tongen was.
Acceptatie is op een kleine groep na nooit een probleem geweest.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het feit dat het gros van de Nederlanders niet meer uit diens wiek schiet bij het zien van zoveel homos op TV laat onder andere zien dat er wel iets mee wordt bereikt.
Ah, jij bent zo iemand waarvoor je telkens tussen haakjes 'bijvoorbeeld' moet zetten. Duidelijk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GodsammeLiefde uiten kan alleen maar door met iemand te tongen. Ok, noted
Oh, sorry dat ik tongen verkeerd interpreteerde en hetzelfde werd bedoeld als hand in hand lopen, knuffelen en misschien een kus.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo iemand waarvoor je telkens tussen haakjes 'bijvoorbeeld' moet zetten. Duidelijk.
Het is ook een kleine groep die nu moord en brand schreeuwt dat LGBTwhatever ze door de strot geduwd wordt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:23 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Acceptatie is op een kleine groep na nooit een probleem geweest.
Grote namen als Paul de Leeuw, Jos Brink, Andre van Duin om een paar te noemen, en dat was 30/40 jaar geleden. Zij werden op handen gedragen en heb nooit iemand in mijn omgeving gezien die uit diens wiek is geschoten bij het zien van een van deze figuren omdat ze homo zouden zijn.
Hoezo? Ben je islamofoob ofzo?quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als er 20 dagen per jaar in het teken staan van slagroom of aardbeien zou ik daar ook kostelijk om moeten lachen maar dit zijn allemaal verschillende onderwerpen, die lijst die ik postte staat alleen in het teken van LHBTIQSD.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
1 januari 2024 Bloody Mary dag
2 januari 2024 Science Fiction dag
4 januari 2024 Wereld Brailledag
Wereld Hypnosedag en Spaghettidag
5 januari 2024 Slagroomdag
8 januari 2024 Ruim je bureau op-dag
9 januari 2024 Aardbeiendag
11 januari 2024 Leer je naam in Morse code dag
13 januari 2024 Internationale dag van AMBER Alert
15 januari 2024 Blue monday en Dag van de Elfstedentocht
16 januari 2024 Marthin Luther King Day
19 januari 2024 Dag van de Taal Kunsten en Cultuur
20 januari 2024 Nationale tulpendag
23 januari 2024 Internationale dag van het handschrift
24 januari 2024 Pindakaasdag
26 januari 2024 Dag van de Douane
28 januari 2024 Internationale dag van de privacy
30 januari 2024 Dag van het werkplezier in de zorg
En dat is alleen januari.
Wordt ons allemaal door de strot geduwd.
Dat is niet waar, dat komt niet door deze specifieke acties waar we het nu over hebben. Niet de doelpalen verplaatsen hé.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het feit dat het gros van de Nederlanders niet meer uit diens wiek schiet bij het zien van zoveel homos op TV laat onder andere zien dat er wel iets mee wordt bereikt.
Wacht even, het doel van deze dagen is toch beïnvloeding?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En op welke wijze dringen die dagen jou iets op? Hoe wordt je leven er door beïnvloed?
Neequote:Op zaterdag 14 december 2024 15:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wacht even, het doel van deze dagen is toch beïnvloeding?
Nee, dat er wordt gevonden dat homofobie onderdeel is van de cultuur.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:46 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Hoezo? Ben je islamofoob ofzo?
waar stel ik dat?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik heb gemerkt, en dat merk ik hier nu ook weer, is dat wanneer je een kritische vraag stelt of een bepaalde opmerking maakt, de 'ik krijg het door mijn strot gedrukt' brigade gewoon niet meer thuis geeft. Als je bepaalde opvattingen hebt of een mening, moet je die ook kunnen onderbouwen.
Dus nogmaals @:phpmystyle waarom mogen meisje/meisje of jongen/jongen hun liefde niet uiten op een basisschool.
En @:Cryptopunk reageer op heel mijn post ipv dat zo selectief te doen.
Islamofobie bestaat niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:46 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Hoezo? Ben je islamofoob ofzo?
En in het geval van de Islamtische culturen valt daar een uitstekend argument voor te maken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat er wordt gevonden dat homofobie onderdeel is van de cultuur.
Dat is geen verschil. Je argument kan niet zijn dat deze dagen van 0 invloed zijn en ten tweede claimen dat het om bewustwording gaat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee
Het doel is bewustwording dat andere mensen niet zijn zoals jij maar daarom niet minderwaardig zijn.
Ja dat is wel zo, maar ik probeer hier aan te tonen dat het een belachelijke gedachte is om te bepleiten dat je nooit iets mag vinden van mensen die lekker zichzelf zijn, want dat moet toch kunnen. Zeker user wantie heeft er een handje van om bijzonder ruimdenkend te zijn maar aan de andere kant juist weer helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Islamofobie bestaat niet.
[..]
En in het geval van de Islamtische culturen valt daar een uitstekend argument voor te maken.
Tja, ga terug in de tijd in Nederland, en toen waren we geen haar beter.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Islamofobie bestaat niet.
[..]
En in het geval van de Islamtische culturen valt daar een uitstekend argument voor te maken.
Het leuke is juist dat het in het belachelijke wordt getrokken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, maar ik probeer hier aan te tonen dat het een belachelijke gedachte is om te bepleiten dat je nooit iets mag vinden van mensen die lekker zichzelf zijn, want dat moet toch kunnen. Zeker user wantie heeft er een handje van om bijzonder ruimdenkend te zijn maar aan de andere kant juist weer helemaal niet.
Vreselijk zeg, ik hoop dat het snel goed komt na zo'n traumatische ervaring.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was vorige week in Assen, kwam daar tegen over het theater (zebrapad) zowat te struikelen over die mal gekleurde strepen. Dus nee. Het is niet alleen een uitwas dat we in de randstad zien.
Wat een dom gelul zeg.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ga terug in de tijd in Nederland, en toen waren we geen haar beter.
Du5 homofobie maar weer in ere herstellen?
Eerst terug naar de jaren vijftig, en dan nog even een stukkie verder![]()
In Oost Europa wordt de weg al vrijgemaakt.
Ah, toen had dat ook op youtube moeten staan?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat komt niet door deze specifieke acties waar we het nu over hebben. Niet de doelpalen verplaatsen hé.
Jazeker: met LGBTwhatever heb je moeite.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:49 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als er 20 dagen per jaar in het teken staan van slagroom of aardbeien zou ik daar ook kostelijk om moeten lachen maar dit zijn allemaal verschillende onderwerpen, die lijst die ik postte staat alleen in het teken van LHBTIQSD.
Je begrijpt het verschil wel neem ik aan.
Jij begon erover.quote:Al die themadagen zijn sowieso lachwekkend, nog een paar jaar en we hebben elke dag van het jaar een themadag
Even kijken,quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Ik zei dat AL die themadagen lachwekkend zijn, als er dan 20 over nagenoeg hetzelfde gaan helemaal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker: met LGBTwhatever heb je moeite.
Met de rest niet.
Voor jou is het ongetwijfeld een groot verschil als de ene week er een themadag over de bewustwording van slagroom is en de week daarop over kookroom maar voor mij niet. Het is en blijft room.quote:Daarom generaliseer je die hele groep, terwijl je zelf in de lijst ziet dat het om verschillende dagen gaat.
Ok leuk gewauwel allemaal weer hoor, maar dit heeft niets te maken met wat ik zeg. Alleen al omdat de relevante actie niet eens gaat over homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, toen had dat ook op youtube moeten staan?
Gaat lastig he.
Toen waren er andere zaken die de homofoben door de strot geduwd kregen.
Neem de Gay Pride.
Ik moet altijd lachen om de Fokkers die met ontsteltenis reageren op de Pride Anno 2024.
Want die is heel erg braaf en saai in vergelijking met de jaren negentig.
En toen keek half Nederland in Shock naar de beelden daarvan die het NOS journaal ze door de strot ramde.
Het is de tijd waarin de Gay Krant een reactie publiceerde op een advertentie verzoek van die krant.
Met de strekking dat Volvo zich absoluut niet wilde associëren met zo'n vies blaadje.
De tijd waarin de EO lektuur naar leden stuurde over de verdervelijkheid van homofilie en hoe de bijbel daar over dacht.
Anno 2024 zie je Jamai optreden bij de EO.
Die mensen mogen er wel zijn. Maar we gaan het niet aanmoedigen. De overheid houdt zich op dat vlak neutraal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, "het wordt me allemaal opgedrongen, boehoehoe" is natuurlijk gewoon een hondenfluitje voor "ja LHBTI+ mensen mogen er zijn, maar hun herkenbare uitingen moeten wel graag in een onzichtbaar hoekje van de samenleving worden weggestopt."
Sure, Jan.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ga terug in de tijd in Nederland, en toen waren we geen haar beter.
Du5 homofobie maar weer in ere herstellen?
Eerst terug naar de jaren vijftig, en dan nog even een stukkie verder![]()
In Oost Europa wordt de weg al vrijgemaakt.
Wat bedoel je met aanmoedigen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mensen mogen er wel zijn. Maar we gaan het niet aanmoedigen. De overheid houdt zich op dat vlak neutraal.
Dat doe ik niet, dat doe jij!quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sure, Jan.
In de jaren 50 had je hier geen publieke stenigingen of doodstraf voor mensen zoals jij of ik. Dit is in vele Islamtische landen wél het geval. Nou, waarom probeer jij voor zulke landen in de bres te springen?
Ik stoor me aan de hypocrisie en het meten met twee maten. De rode draad is dat iedere midnerheidsgroep ruim baan krijgt en de 'meerderheid' continu gekapitteld moet worden. Die groep vindt natuurlijk ook wel eens wat. en wie gelijk heeft bepaal je niet obv of je een minderheid of meerderheid bent. Zo moet je je samenleving ook niet inrichten.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het leuke is juist dat het in het belachelijke wordt getrokken.
Het valt me mee dat je niet met bijvoorbeeld een seriemoordenaar of serieverkrachter kwam.
Je doet in ieder geval net alsof de vrijheid volledig grenzeloos is.
Dat slaat natuurlijk nergens op, en in een volwassen discussie mag je er toch van uit gaan dat mensen dat begrijpen...
Maar het is dus nu op het niveau dat als de een zijn haar paars mag verven, de ander homos in elkaar mag rossen...
Op welke wijze wordt de meerderheid gekapitteld?quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik stoor me aan de hypocrisie en het meten met twee maten. De rode draad is dat iedere midnerheidsgroep ruim baan krijgt en de 'meerderheid' continu gekapitteld moet worden. Die groep vindt natuurlijk ook wel eens wat. en wie gelijk heeft bepaal je niet obv of je een minderheid of meerderheid bent. Zo moet je je samenleving ook niet inrichten.
Ach gejammer over een YouTube video die door je strot geduwd wordt...quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok leuk gewauwel allemaal weer hoor, maar dit heeft niets te maken met wat ik zeg. Alleen al omdat de relevante actie niet eens gaat over homoseksualiteit.
Allereerst: de overheid heeft niets met paarse vrijdag te maken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mensen mogen er wel zijn. Maar we gaan het niet aanmoedigen. De overheid houdt zich op dat vlak neutraal.
Het is al niet meer neutraal als je het een méér accentueert dan het ánder.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Allereerst: de overheid heeft niets met paarse vrijdag te maken.
Maar wel met de inhoud van lespakketten. Daar zit bijvoorbeeld ook de seksuele voorlichting bij die leerlingen krijgen. Als de overheid zich daarbij neutraal moet houden, dan moet in dat lespakket juist ook aandacht zijn voor andere vormen dan alleen heteroseksualiteit. Want als je die andere vormen buiten het lespakket houdt, dan is het pakket niet neutraal maar puur op één stroming (heteroseksualiteit) gericht.
Mee eens. Maar ik heb goed nieuws - dat doen ze dan ook niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:14 schreef phpmystyle het volgende:
De overheid moet zich niet bemoeien met het "bed",
Precies! Ausweis, bitte!quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Diep triest. Laat juist zien dat het nodig is om door te pakken.
Directe schorsing van leerlingen die hier een probleem van maken.
Dus er moet minder aandacht voor heteroseksualiteit zijn in het lesprogramma, en meer voor andere vormen, zodat ze allemaal evenredig worden behandeld.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is al niet meer neutraal als je het een méér accentueert dan het ánder.
De overheid moet zich niet bemoeien met het "bed", er is genoeg te doen op het gebied van taal- en rekenonderwijs.
Ok... tijd voor je pilletjes maat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach gejammer over een YouTube video die door je strot geduwd wordt...
Dat is erg relevant.
Niemand dwingt je om die aan te klikken.
Dit is 1 grote aanstellerij, als dekmantel om je eigen onverdraagzaamheid te maskeren.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Note to self:
Ok... tijd voor je pilletjes maat.
Er valt ook niet veel aan aan te moedigen want je bent het of je bent het niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geaardheid niet zozeer. Je bent een homo, of je bent het niet. Net zoals hetero.quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er valt ook niet veel aan aan te moedigen want je bent het of je bent het niet.
Maar het idee dat mensen een geaardheid kunnen kiezen op basis van marketing is wel hardnekkig.
Dat werd ook gezegd van homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geaardheid niet zozeer. Je bent een homo, of je bent het niet. Net zoals hetero.
Maar al dat andere lijkt ten dele een mode grill te zijn.
Amenquote:Op zaterdag 14 december 2024 08:50 schreef TigerXtrm het volgende:
LHB is al zolang ik leef doodnormaal in Nederland, en wettelijk afgebakend, dat gevecht is al 30 jaar gewonnen. Het is het narcistische queer clubje dat collectief heeft besloten dat ze ook een speciale positie in de wereld verdienen en eindeloos aandacht moeten krijgen. Dus men heeft zich onder dezelfde vlag genesteld en doen nu alsof ze vechten voor rechten van mensen die die rechten al tientallen jaren hebben.
De grootste fout die de LHB gemeenschap gemaakt heeft was om hun beweging open te stellen voor elke licht aanverwante fetish en elke autist met psychische problemen die z'n eigen geslacht denkt te kunnen verzinnen.
Even heel duidelijk, als er gezegd wordt dat mensen klaar zijn met de regenboog vlag en 'tegen' LGBTIQ+ gedoe zijn, dan is die haat niet gericht tegen homo's, lesbies, of biseksuelen. Die haat is gericht tegen al die andere letters die zich al jaren proberen op te dringen in plekken waar dat totaal niet op z'n plaats is. En dan is dit haat niet eens gericht op de persoon, maar op het gedrag. Fix your shit.
Ik heb ooit eens gelezen dat een moeder zei dat de regenboogkleuren zijn bedacht om kinderen te lokkenquote:Op zaterdag 14 december 2024 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het blijf me verbazen hoe mensen in deze tijden nog denken dat seksuele voorkeur aan te moedigen of te leren is...
Mijn vorige partner zei dat ook altijd, maar stond wèl elk jaar vooraan bij de Canal Parade.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
AmenIk had het niet beter kunnen verwoorden. In mijn stamclub die ik al meer dan 23 jaar bezoek is LHBT de normaalste zaak van de wereld. Die mensen willen niet op een voetstuk geplaatst worden of speciaal gevonden worden. Ze willen gewoon zoals iedereen zijn. Ook zij hebben een afkeer tegen het geleur met regenbogen.
Misschien kwam ie toch wat aandacht tekort danquote:Op zondag 15 december 2024 08:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn vorige partner zei dat ook altijd, maar stond wèl elk jaar vooraan bij de Canal Parade.
Ach het doet denken aan de doodgewone man van Spaan en Vermeegen.quote:Op zondag 15 december 2024 09:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Misschien kwam ie toch wat aandacht tekort dan
Precies dit. Niemand in Nederland boeit het dat je op mannen of vrouwen valt, alleen dat extreme wat je nu ziet, beginnen mensen een hekel aan te krijgen. Het wordt zo opgedrongen om een transgender bijvoorbeeld als normaal te zien. Nee, dat is niet normaal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geaardheid niet zozeer. Je bent een homo, of je bent het niet. Net zoals hetero.
Maar al dat andere lijkt ten dele een mode grill te zijn.
Deze wou ik net plaatsen.quote:Op zondag 15 december 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Ok, nog even wat paarse vrijdag nu is en voor wie het bedoeld is:
[ twitter ]
Geen promotie (dat er werkelijk mensen zijn die dat denken), geen woke-drammen, niet weer-een-dag-voor-deze-groep-want-ze-hebben-er-al-genoeg-jonguh!, maar gewoon een hart onder de riem van middelbare scholieren voor middelbare scholieren. Een boodschap zonder veel woorden: “voor mij maakt het niets uit als jij, vriend, vriendin, klasgenoot, ‘anders’ bent, bij mij ben je veilig”. Wat kan daar nou op tegen zijn?
Ja precies, laat de jeugd zelf bepalen aan wie zij hun liefde willen geven.quote:Op zondag 15 december 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Ok, nog even wat paarse vrijdag nu is en voor wie het bedoeld is:
[ twitter ]
Geen promotie (dat er werkelijk mensen zijn die dat denken), geen woke-drammen, niet weer-een-dag-voor-deze-groep-want-ze-hebben-er-al-genoeg-jonguh!, maar gewoon een hart onder de riem van middelbare scholieren voor middelbare scholieren. Een boodschap zonder veel woorden: “voor mij maakt het niets uit als jij, vriend, vriendin, klasgenoot, ‘anders’ bent, bij mij ben je veilig”. Wat kan daar nou op tegen zijn?
Mwoa. Ja, helaas is er nog een veel te lange weg te gaan naar de acceptatie, maar dat is niet specifiek af te lezen uit het feit dat dit gedoe geeft.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Hoe ver wil je daarbij gaan? Parenclubs? Gangbangs? BDSM?quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Allereerst: de overheid heeft niets met paarse vrijdag te maken.
Maar wel met de inhoud van lespakketten. Daar zit bijvoorbeeld ook de seksuele voorlichting bij die leerlingen krijgen. Als de overheid zich daarbij neutraal moet houden, dan moet in dat lespakket juist ook aandacht zijn voor andere vormen dan alleen heteroseksualiteit. Want als je die andere vormen buiten het lespakket houdt, dan is het pakket niet neutraal maar puur op één stroming (heteroseksualiteit) gericht.
Vanuit de gedachte dat vrijwel iedereen onder omstandigheden ook seks met mensen met een gelijk geslacht zou overwegen is wat jij zegt niet per se waar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er valt ook niet veel aan aan te moedigen want je bent het of je bent het niet.
Maar het idee dat mensen een geaardheid kunnen kiezen op basis van marketing is wel hardnekkig.
Alles om het huis uit te zijn wellicht?quote:Op zondag 15 december 2024 08:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn vorige partner zei dat ook altijd, maar stond wèl elk jaar vooraan bij de Canal Parade.
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.quote:Op zondag 15 december 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanuit de gedachte dat vrijwel iedereen onder omstandigheden ook seks met mensen met een gelijk geslacht zou overwegen is wat jij zegt niet per se waar.
Link naar het onderzoek?quote:Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.quote:
Als je educatief alleen het voortplantingsproces wil behandelen op scholen, dan dwalen we weer ver af van consent, minder misbruik, openheid over seks en meer ruimte voor allerlei seksuele zaken zoals parenclubs, bdsm, fetisjen, gangbangs, jezelf ontdekken, etc.quote:Op zondag 15 december 2024 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe ver wil je daarbij gaan? Parenclubs? Gangbangs? BDSM?
Een volledig pallet krijg je nooit. Natuurlijk hoor je niet te melden dat seks per definitie een mannetje en vrouwtje verlangt. Maar als je het over het voortplantingsproces hebt (wat toch een essentieel onderdeel is, al was het maar om ongewenste zwangerschap te voorkomen), dan ontkom je toch niet aan een heel heteronormatief verhaal…
Maar de vraag is dan wel: ‘maak’ je ze dan biseksueel, of zijn ze meer geneigd om hun biseksualiteit te verkennen.quote:Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.
Ik schreef noch bedoelde te zeggen dat het uitsluitend daarom zou moeten gaan.quote:Op zondag 15 december 2024 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je educatief alleen het voortplantingsproces wil behandelen op scholen, dan dwalen we weer ver af van consent, minder misbruik, openheid over seks en meer ruimte voor allerlei seksuele zaken zoals parenclubs, bdsm, fetisjen, gangbangs, jezelf ontdekken, etc.
Er komt zoveel rommel voorbij op het internet, liever een link anders heeft het nogal een "Las ik op Feesboek" gehalte.quote:Op zondag 15 december 2024 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.
Wel eens voorbij zien komen ook op fok in dit soort discussies maar weet niet meer precies.
En dan kun je dus homoseksualiteit, biseksualiteit, a-seksualiteit, transgender-zijn, en tegenwoordig non-binair en queer toch gewoom meenemen? Het hoeft toch niet allemaal alleen gestoeld op heteroseksualiteit?quote:Op zondag 15 december 2024 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef noch bedoelde te zeggen dat het uitsluitend daarom zou moeten gaan.
Wat mij betreft is consent, maar ook gedrag onderling wat de hoofdmoot zou moeten zijn, omdat juist dat een veiliger omgeving maakt waarin seks echt leuk voor iedereen kan zijn.
Maar goed, mijn mening.
Maar waar lees jij dat dan?quote:Op zondag 15 december 2024 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan kun je dus homoseksualiteit, biseksualiteit, a-seksualiteit, transgender-zijn, en tegenwoordig non-binair en queer toch gewoom meenemen? Het hoeft toch niet allemaal alleen gestoeld op heteroseksualiteit?
Tja ik moest verplicht meequote:Op zondag 15 december 2024 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alles om het huis uit te zijn wellicht?
Bulls*t onderzoek.quote:Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het past prima in het antiwetenschappelijke, irrationele denken vol onderbuikgevoel dat welig tiert.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het blijf me verbazen hoe mensen in deze tijden nog denken dat seksuele voorkeur aan te moedigen of te leren is...
Dat heeft het niet.quote:Op zondag 15 december 2024 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.
Wel eens voorbij zien komen ook op fok in dit soort discussies maar weet niet meer precies.
Klopt. Het is gewoon een psychische aandoening.quote:Op zondag 15 december 2024 09:22 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Precies dit. Niemand in Nederland boeit het dat je op mannen of vrouwen valt, alleen dat extreme wat je nu ziet, beginnen mensen een hekel aan te krijgen. Het wordt zo opgedrongen om een transgender bijvoorbeeld als normaal te zien. Nee, dat is niet normaal.
Ook een modegrill.quote:Op zondag 15 december 2024 11:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het past prima in het antiwetenschappelijke, irrationele denken vol onderbuikgevoel dat welig tiert.
Je hebt tenminste zelfkennis.quote:Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook een modegrill.
Als iemand iets zegt dat ik niet kan weerleggen noem ik het maar antiwetenschappelijk.
Ik zie het als een zwaktebod
Als er ook wetenschappelijke publicaties zijn die aantonen dat seksuele voorkeur wél een keuze is, dan houd ik me aanbevolen.quote:Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ook een modegrill.
Als iemand iets zegt dat ik niet kan weerleggen noem ik het maar antiwetenschappelijk.
Ik zie het als een zwaktebod
Dat vind ik wel makkelijk om zo even te zeggen. Waarom moet je zo voelen als wat je geslacht is? Omdat je zo geboren bent? Het is niet dat je een keuze had daar in die baarmoeder. Ik geloof zeker wel dat je gevoel niet hoeft te stroken met wat je lichamelijk bent.quote:Op zondag 15 december 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Het is gewoon een psychische aandoening.
Flinke lijst, had er verder nog nooit over gehoord.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Daar gaat de discussie ook over Hans. Hebben we hier te maken met een in zwang geraakte drang behoefte om excentriek te doen, of te maken met een geaardheid.quote:Op maandag 16 december 2024 09:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als er ook wetenschappelijke publicaties zijn die aantonen dat seksuele voorkeur wél een keuze is, dan houd ik me aanbevolen.
In jouw omgeving vieren ze die dagen allemaal en je bent er verplicht aan mee te doen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Het is wel lachwekkend al die dagen… zeg eerlijk.quote:Op maandag 16 december 2024 11:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In jouw omgeving vieren ze die dagen allemaal en je bent er verplicht aan mee te doen?
Zeker weten, maar zonder het uitzoekwerk van CryptoPunk had niemand hier van het bestaan geweten.quote:Op maandag 16 december 2024 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel lachwekkend al die dagen… zeg eerlijk.
Dat is dan ook totaal het punt nietquote:Op maandag 16 december 2024 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel lachwekkend al die dagen… zeg eerlijk.
Waarschijnlijk kun je een even lang lijstje vinden van frituursnacks dagen. Iedereen weet wanneer krokettendag is natuurlijk. Worden frituursnacks aan ons opgedrongen? Je kunt geen winkelstraat in zonder frituursnacks te zien?quote:Op maandag 16 december 2024 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker weten, maar zonder het uitzoekwerk ban CryptoPunk had niemand hier van het bestaan geweten.
Nou ja, de overkill zal wel meespelen. Iedere dag is inmiddels vergeven, vaak dubbel. Om nog maar te zwijgen over maanden: stop-tober, mo-vember.quote:Op maandag 16 december 2024 13:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is dan ook totaal het punt niet
Enquote:Op maandag 16 december 2024 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, de overkill zal wel meespelen. Iedere dag is inmiddels vergeven, vaak dubbel.
Dat helpt allemaal niet lijkt mij zo.
Nou, deels wel hoor. Ik kan mij niet voorstellen dat al die dagen aan jou voorbijgaan. Op zijn minst heb jij gehoord van steak and blowjob day, of zoals we dat bij mij thuis noemen: een doodnormale dag.quote:Op maandag 16 december 2024 15:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En
Niemand
Zoals al 354 keer is herhaald
Weet ervan
Dus dan kan dat bij voorbaat al niet gebruikt worden als argument voor het opdringen
Uhm nee. Daar had ik oprecht nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 16 december 2024 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, deels wel hoor. Ik kan mij niet voorstellen dat al die dagen aan jou voorbijgaan. Op zijn minst heb jij gehoord van steak and blowjob day, of zoals we dat bij mij thuis noemen: een doodnormale dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |