abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215861757
quote:
In heel Nederland zien middelbare scholen dat Paarse Vrijdag tot problemen leidt. Op die dag wordt stilgestaan bij de acceptatie en emancipatie van de lhbti-leerlingen. Scholen zien dat het tegengeluid tijdens Paarse Vrijdag steeds luider wordt, blijkt uit onderzoek van NOS Stories.

Sommige scholen vervangen daarom de dag door een algemene respectdag voor iedereen, een zogenoemde 'Be Yourself-dag', of organiseren zelfs helemaal niets meer. Lhbti-belangenorganisatie COC Nederland vindt dat geen goede ontwikkeling.

Wat is Paarse Vrijdag?

Paarse Vrijdag bestaat sinds 2010. De achterliggende gedachte: lhbti-leerlingen moeten op school kunnen zijn wie ze zijn. Leerlingen en docenten kunnen een paars kledingstuk dragen om te laten zien dat ze solidair zijn met de lhbti-gemeenschap. Ongeveer 1900 bassischolen en 1000 middelbare scholen en mbo's doen dit jaar mee.

Ongeveer 125 middelbare scholen en scholenkoepels, verdeeld over het hele land, lieten aan NOS Stories weten óf ze Paarse Vrijdag vieren en hoe. Ook is gevraagd of de dag problemen veroorzaakt.

Driekwart van de scholen geeft aan dat de dag onenigheid oplevert. Zo worden posters van muren gerukt, plaatsen leerlingen oproepen om juist in het zwart te komen in plaats van het paars of ontstaan er verhitte discussies.

Ook scholieren zien dat er op Paarse Vrijdag tegenacties zijn. Zo'n 1600 jongeren reageerden op een oproep van NOS Stories. Zij vertellen dat er ook weleens regenboogvlaggen in brand worden gestoken, lhbti-leerlingen worden nageroepen of mensen thuisblijven op Paarse Vrijdag.

Aan de andere kant zijn er scholieren die de dag overdreven noemen, omdat er ook al Coming-Outdag is en Pride-maand. Ze vinden dat lhbti'ers niet zo veel aandacht moeten zoeken of zeggen dat ze vanwege hun geloofsovertuiging lhtbi'ers niet accepteren.

Rest hier
https://nos.nl/artikel/25(...)-rond-paarse-vrijdag

Ik zie het nut ook niet in om dit soort geneuzel zo door te blijven drammen, snap wel dat men er steeds vaker klaar mee is en zich gaat verzetten.

poll
Paarse vrijdag dus :`)
pi_215861767
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Gewoon geen zin hebben in die hele regenbogenpoppenkast is meteen "haat"? _O-
Homofobie gaat verder dan dat.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:00:25 #3
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215862034
@Wantie

Toch iets gemeenschappelijks *O*

Warempel!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:01:51 #4
201761 phpmystyle
pi_215862053
Even wat dieper:

Wat bijzonder is - en ik heb geen verklaring hiervoor - is dat volwassenen dit zo willen doorduwen bij jongvolwassenen/kinderen die hier helemaal geen behoefte aan hebben. We lopen allang schouder ophalend voorbij langs homo's en lesbiennes.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:10:44 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215862129
Nee, wat bijzonder is is dat sommige volwassenen bij herhaling een dwang suggereren die helemaal niet bestaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215862162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, wat bijzonder is is dat sommige volwassenen bij herhaling een dwang suggereren die helemaal niet bestaat.
En dan net doen alsof ze alleen hun schouders ophalen...
pi_215862779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel als je een hekel hebt aan homo's omdat het homo's zijn.
En dat komt in het algemeen voor? Volgens mij snap je de vraag niet helemaal.
pi_215862785
quote:
Natuurlijk bestaat die wel, in de 'communities' die pleiten voor dit soort dingen. Dat uit zich dan in minderen matie in de daadwerkelijke acties.
  vrijdag 13 december 2024 @ 23:34:01 #9
201761 phpmystyle
pi_215862786
quote:
_O-
pi_215862979
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
_O-
Triggered :7
pi_215862982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat komt in het algemeen voor? Volgens mij snap je de vraag niet helemaal.
Dat komt inderdaad in het algemeen voor.
pi_215863024
Het feit dat dit gedoe geeft, laat alleen maar zien dat er nog een lange weg te gaan is naar acceptatie van de regenboog-gemeenschap.

Helaas lijkt het in delen van het land de laatste jaren zelfs hard de verkeerde kant op de te gaan met die acceptatie...
pi_215863117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Het feit dat dit gedoe geeft, laat alleen maar zien dat er nog een lange weg te gaan is naar acceptatie van de regenboog-gemeenschap.

Helaas lijkt het in delen van het land de laatste jaren zelfs hard de verkeerde kant op de te gaan met die acceptatie...
We hebben in dit land te maken met mensen uit andere werelddelen en culturen waar homoseksualiteit absoluut niet geaccepteerd wordt en dat horen wij te accepteren en te respecteren. Wel goed voor de diversiteit in onze samenleving.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215863122
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:38 schreef HSG het volgende:

[..]
We hebben in dit land te maken met mensen uit andere werelddelen en culturen waar homoseksualiteit absoluut niet geaccepteerd wordt en dat horen wij te accepteren en te respecteren. Wel goed voor de diversiteit in onze samenleving.
Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.
pi_215863127
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dag mag jij vinden.
pi_215863152
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat komt inderdaad in het algemeen voor.
Nou nee, in het algemeen juist niet. In bepaalde gemeenschappen wellicht maar algemeen in het land helemaal niet. Al heel lang niet meer. Homoseksueel zijn is compleet normaal en geaccepteerd in het overgrote deel van de samenleving. Ook zijn alle gevechten over rechten inmiddels gevochten en gewonnen.
pi_215863153
quote:

Deels waar, deels onwaar.

Vanuit het overgrote deel van de autochtone bevolking is er volledige acceptatie (uitwassen daargelaten) Dat kan je niet zeggen van onze bevolking die een andere afkomst heeft dan de autochtone.

Je mag je dan afvragen of we niet meer gericht op 'die groep' actie moeten ondernemen, terwijl we die 'andere groep' daar niet mee lastig moeten vallen.

Profiling is key, ook m.b.t. dit probleem. Op 'profiling' mag m.i. geen taboe bestaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 14 december 2024 @ 04:27:25 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215863544
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:38 schreef HSG het volgende:

[..]
quote:

[..]
Ik niet
We hebben te maken met diverse culturen, de zo bejubelde diversiteit. Het is toch juist raar om zelfs maar te denken dat alles wat die andere culturen meebrengen in ons straatje zou passen, een leuke toevoeging zou zijn? Nog vreemder is het om te denken dat die culturen hun minder leuke kanten thuis zouden laten en alleen hun "feestjes en lekkere hapjes" mee naar hier zouden nemen.
Dus ja..... dat is wel wat diversiteit is; Dat de homohaters een volwaardige en gelijkwaardige stem in het maatschappelijk debat hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 14-12-2024 04:37:32 ]
pi_215863629
Ik ben een jaar of 40 geleden betast door zo'n smeerlap toen ik 6 was, later nog een keer tijdens vakantiewerk op mijn 13e.
Ik was er klaar mee en vertrouw ze voor geen meter meer. In mijn optiek is het echt een ziekte :r
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215863631
quote:

[..]
Ja?
Steek die kop van je nog iets verder in het zand zou ik zeggen...
:')
  Official ESF Kreviewer zaterdag 14 december 2024 @ 07:47:19 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215863655
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 07:33 schreef halfway het volgende:
Ik ben een jaar of 40 geleden betast door zo'n smeerlap toen ik 6 was, later nog een keer tijdens vakantiewerk op mijn 13e.
Ik was er klaar mee en vertrouw ze voor geen meter meer. In mijn optiek is het echt een ziekte :r
Die ziekte zit dan vooral in jouw hoofd. Je verwart een pedofiel met een homo, vermoed ik. Of je zit gewoon in het verkeerde topic.
  zaterdag 14 december 2024 @ 07:59:59 #22
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215863669
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 07:33 schreef halfway het volgende:
Je bedoelt pedo's?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215863675
DE NOS gaat ook lekker door met het er door heen duwen en zielige toon te aan blijven slaan.
Bekijk deze YouTube-video

De like/dislike ratio laat genoeg zien.
Mensen willen dit niet zo geforceerd elke keer door de strot krijgen.

Het is overkomen waaien vanuit Amerika, mooi, laat het dan ook daar.

Niks tegen homo's of lesbo's of wat dan ook, maar stop met dat gepush.

[ Bericht 12% gewijzigd door schommelstoel op 14-12-2024 08:14:16 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 14 december 2024 @ 08:15:45 #24
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_215863697
quote:

Denk je serieus dat er ooit een eind komt aan die lange weg naar acceptatie? Je mag mij een pessimist noemen maar het komt mij wat naïef over.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_215863759
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Gewoon geen zin hebben in die hele regenbogenpoppenkast is meteen "haat"? _O-
Ja, je moet en zal het leuk vinden! jij homofoob extremist /s
Plaats hier uw advertentie
pi_215863806
Flikker op met dat pushen van wat in feite seksuele voorkeuren en uitingen zijn.

Net zoals pride, wat verworden is tot naakt rond paraderen voor kinderen want “the kink”, zou inmiddels ook gewoon verboden moeten worden.

Of is openbare schennispleging geen ding opeens?
  zaterdag 14 december 2024 @ 08:43:30 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215863812
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, in het algemeen juist niet. In bepaalde gemeenschappen wellicht maar algemeen in het land helemaal niet. Al heel lang niet meer. Homoseksueel zijn is compleet normaal en geaccepteerd in het overgrote deel van de samenleving. Ook zijn alle gevechten over rechten inmiddels gevochten en gewonnen.
Wettelijk gezien is het in orde. Maar gezien het daarbuiten nog altijd vijandig gedrag oproept, is er zeker nog wat om te doen.
pi_215863817
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 07:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Je bedoelt pedo's?
Mannen-jongens homo dus
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 14 december 2024 @ 08:46:27 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215863819
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 december 2024 04:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
Ik niet
We hebben te maken met diverse culturen, de zo bejubelde diversiteit. Het is toch juist raar om zelfs maar te denken dat alles wat die andere culturen meebrengen in ons straatje zou passen, een leuke toevoeging zou zijn? Nog vreemder is het om te denken dat die culturen hun minder leuke kanten thuis zouden laten en alleen hun "feestjes en lekkere hapjes" mee naar hier zouden nemen.
Dus ja..... dat is wel wat diversiteit is; Dat de homohaters een volwaardige en gelijkwaardige stem in het maatschappelijk debat hebben
Ah good old cultuurrelativisme is tegenwoordig een rechts ding geworden zo te zien.

Vooral wanneer het in het straatje valt van hun eigen ware aard.
pi_215863836
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 08:15 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Denk je serieus dat er ooit een eind komt aan die lange weg naar acceptatie? Je mag mij een pessimist noemen maar het komt mij wat naïef over.
Zolang religie relevant is niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215863838
LHB is al zolang ik leef doodnormaal in Nederland, en wettelijk afgebakend, dat gevecht is al 30 jaar gewonnen. Het is het narcistische queer clubje dat collectief heeft besloten dat ze ook een speciale positie in de wereld verdienen en eindeloos aandacht moeten krijgen. Dus men heeft zich onder dezelfde vlag genesteld en doen nu alsof ze vechten voor rechten van mensen die die rechten al tientallen jaren hebben.

De grootste fout die de LHB gemeenschap gemaakt heeft was om hun beweging open te stellen voor elke licht aanverwante fetish en elke autist met psychische problemen die z'n eigen geslacht denkt te kunnen verzinnen.

Even heel duidelijk, als er gezegd wordt dat mensen klaar zijn met de regenboog vlag en 'tegen' LGBTIQ+ gedoe zijn, dan is die haat niet gericht tegen homo's, lesbies, of biseksuelen. Die haat is gericht tegen al die andere letters die zich al jaren proberen op te dringen in plekken waar dat totaal niet op z'n plaats is. En dan is dit haat niet eens gericht op de persoon, maar op het gedrag. Fix your shit.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215863918
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:49 schreef Montagui het volgende:

[..]
Deels waar, deels onwaar.

Vanuit het overgrote deel van de autochtone bevolking is er volledige acceptatie (uitwassen daargelaten) Dat kan je niet zeggen van onze bevolking die een andere afkomst heeft dan de autochtone.

Je mag je dan afvragen of we niet meer gericht op 'die groep' actie moeten ondernemen, terwijl we die 'andere groep' daar niet mee lastig moeten vallen.

Profiling is key, ook m.b.t. dit probleem. Op 'profiling' mag m.i. geen taboe bestaan.
Wat je schrijft is gewoon niet waar.

Wettelijk en juridisch is het in Nederland aardig op orde. En ja, er is onder grote groepen in Nederland best de nodige acceptatie.

Maar dat er onder de autochtone bevolking volledige acceptatie is, is écht niet waar. Zowel uit eigen ervaring als ervaringen van vrienden en kennissen als uitgebreide onderzoeken blijkt dat. Ook op roomblanke scholen is "homo" één van de meest gebruikte scheldwoorden. Ook op die scholen worden leerlingen met een andere geaardheid dan 'hetero' ver bovengemiddeld vaak gepest.

Onder religieuze groeperingen is dat probleem nog groter. Daar hoor je er gewoon niet bij en worden mensen zelfs volledig verstoten uit hun gemeenschap. En nee, dat geldt niet alleen voor de religie met de halve maan. Ook als je bent opgegroeid in de Biblebelt kun je maar beter eerst zorgen dat je verhuist naar een plaats elders in het land voordat je uit de kast komt.

En als het volgens jou volledig geaccepteerd is door de autochtone bevolking, wat is dan het bezwaar van die groep die het volledig accepteert dat er aandacht wordt gevraagd voor het feit dat er binnen subgroepen niet of nauwelijks acceptatie is? Als je het allemaal volledig accepteert, dan zou je het toch vrij normaal moeten vinden dat er aandacht is voor het feit dat er mensen zijn die het niet accepteren en vanuit dat oogpunt ook jaarlijks heel veel regenboog-jongeren fysiek en mentaal beschadigen.
pi_215864009
Regenboogjongeren.... _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215864064
quote:

[..]
[..]
Ik niet
Daarom is het beter om de rechten van homo's te beperken omdat het anders aanstoot geeft aan mensen uit een ander cultuur. We moeten rekening met ze houden.
pi_215864116
quote:

[..]
[..]
Ik niet
Ah, het is dus een uiting van xenofobie, over de ruggen van homoseksuelen

Blijft bijzonder.
pi_215864146
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 08:02 schreef schommelstoel het volgende:
DE NOS gaat ook lekker door met het er door heen duwen en zielige toon te aan blijven slaan.
Bekijk deze YouTube-video

De like/dislike ratio laat genoeg zien.
Mensen willen dit niet zo geforceerd elke keer door de strot krijgen.

Het is overkomen waaien vanuit Amerika, mooi, laat het dan ook daar.

Niks tegen homo's of lesbo's of wat dan ook, maar stop met dat gepush.
Hèt zijn inderdaad lastige tijden voor homofoben.

Maar gelukkig zijn dat allemaal allochtonen.
pi_215864196
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hèt zijn inderdaad lastige tijden voor homofoben.

Maar gelukkig zijn dat allemaal allochtonen.
Gelukkig weet ik van mijzelf dat ik geen homofoob ben.
En dat zal ik mij ook niet laten aanpraten.

En dat weten homo's in mijn omgeving ook, zelfs die worden soms moe van dat elke keer weer pushen van regenboog gedoe.
pi_215864220
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:58 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Gelukkig weet ik van mijzelf dat ik geen homofoob ben.
En dat zal ik mij ook niet laten aanpraten.

En dat weten homo's in mijn omgeving ook, zelfs die worden soms moe van dat elke keer weer pushen van regenboog gedoe.
Ja, bekend excuus van homofoben.
pi_215864243
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, bekend excuus van homofoben.
Altijd leuk als blanke hetero mannen denken de waarheid in pacht te hebben.

Altijd die misplaatste moraalridders die zo arrogant zijn in het altijd gelijk denken te hebben.

Man man man, ga eens naar buiten en begeef je eens buiten je comfortzone.
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:06:05 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215864249
Inderdaad, je kan dagen door ons land lopen zonder een regenboogvlag te zien hangen of een Transgender of extravagante nicht tegen te komen.

Maar op wonderbaarlijke wijze gaan bepaalde figuren steeds maar gebukt onder de enorme hoeveelheid dingen die ze worden "opgedrongen".
pi_215864263
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:04 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Altijd leuk als blanke hetero mannen denken de waarheid in pacht te hebben.

Altijd die misplaatste moraalridders die zo arrogant zijn in het altijd gelijk denken te hebben.

Man man man, ga eens naar buiten en begeef je eens buiten je comfortzone.
Zeg dat eens 5 x tegen jezelf in de spiegel.
pi_215864290
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Accepteer jij nou maar eens dat niet iedereen het met jou eens is.
En dat die gene dan niet meteen fout zijn.

Je doet altijd alsof je wijs en slim bent, maar je bent zelf zo koppig tot bijna het narcistische aan toe.

Man man man.
Leer eens te slikken zeg.
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:31:12 #43
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215864462
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 08:45 schreef halfway het volgende:

[..]
Mannen-jongens homo dus
Wat? 😂
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:32:16 #44
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215864472
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb ook met homos gesproken op mijn vorige werk en die werden ook zat van het regenboog gedoe
pi_215864499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:06 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, je kan dagen door ons land lopen zonder een regenboogvlag te zien hangen of een Transgender of extravagante nicht tegen te komen.

Maar op wonderbaarlijke wijze gaan bepaalde figuren steeds maar gebukt onder de enorme hoeveelheid dingen die ze worden "opgedrongen".
Dat is het letterijk idee van dit soort initiatieven, het mensen opdringen om een bepaalde reactie te bewerkstelligen. In denk dat het in dit geval eigenlijk niet heel verkeerd is, maar we kunnen natuurlijk allemaal erkennen dat opdringen hier de bedoeling is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215864503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Accepteer jij nou maar eens dat niet iedereen het met jou eens is.
En dat die gene dan niet meteen fout zijn.

Je doet altijd alsof je wijs en slim bent, maar je bent zelf zo koppig tot bijna het narcistische aan toe.

Man man man.
Leer eens te slikken zeg.
POV: NOS zet een filmpje op YouTube..
Schommelstoel: HET WORDT ME DOOR DE NOS DOOR DE STROT GEDUWD!!!11!1!

Tja, die mening mag je hebben, maar dat zegt vooral iets over jouw acceptatie van homoseksualiteit.
pi_215864513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ik heb ook met homos gesproken op mijn vorige werk en die werden ook zat van het regenboog gedoe
Ik spreek ook wel eens mensen...
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:39:31 #48
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215864538
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik spreek ook wel eens mensen...
Mooi toch
pi_215864552
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
POV: NOS zet een filmpje op YouTube..
Schommelstoel: HET WORDT ME DOOR DE NOS DOOR DE STROT GEDUWD!!!11!1!

Tja, die mening mag je hebben, maar dat zegt vooral iets over jouw acceptatie van homoseksualiteit.
Nogmaals, ik accepteer iedereen tot een zekere hoogte.
En dat doe jij blijkbaar ook met mensen met een andere mening.

Ik heb door mijn werk in het verleden met van alles gewerkt, en die accepteerde ik allemaal en mogen ook zij wie ze willen zijn.

Maar dat opdringerige begint gewoon wat vermoeiend te worden voor velen.

Dat jij dat meteen moet zien als haat of homofobie is meer een probleem dat bij jou te zoeken is.

Ik denk zelfs dat jij dan meer een zuur mannetje bent als de gene waar jij van denkt dat ze het zijn.
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:45:00 #50
201761 phpmystyle
pi_215864591
Anyway.

het probleem waar wij mee te maken hebben is dat wij in een tijd leven waarin normale burgers steeds meer geconfronteerd worden met de uitwassen van het liberalisme, en dan meer specifiek de "Romantiek", iedereen moet kunnen worden zoals hij of zij dat zelf maar wenst. Paars haar, in transitie (genderdysforie daargelaten), paar kinderen adopteren of opteren voor draagmoederschap. De samenleving mag zich daar naar schikken. En als het mis gaat de kosten daarvan dragen.

We moeten weer terug op de weg van dat kinderen krijgen/nemen het hoogste doel is in het leven, iets bijdragen aan de samenleving. Een nobel beroep uitoefenen.

Wij zijn heel ver weg van die gedachtegang gedwaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')