Oh, sorry dat ik tongen verkeerd interpreteerde en hetzelfde werd bedoeld als hand in hand lopen, knuffelen en misschien een kus.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo iemand waarvoor je telkens tussen haakjes 'bijvoorbeeld' moet zetten. Duidelijk.
Het is ook een kleine groep die nu moord en brand schreeuwt dat LGBTwhatever ze door de strot geduwd wordt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:23 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Acceptatie is op een kleine groep na nooit een probleem geweest.
Grote namen als Paul de Leeuw, Jos Brink, Andre van Duin om een paar te noemen, en dat was 30/40 jaar geleden. Zij werden op handen gedragen en heb nooit iemand in mijn omgeving gezien die uit diens wiek is geschoten bij het zien van een van deze figuren omdat ze homo zouden zijn.
Hoezo? Ben je islamofoob ofzo?quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.
Als er 20 dagen per jaar in het teken staan van slagroom of aardbeien zou ik daar ook kostelijk om moeten lachen maar dit zijn allemaal verschillende onderwerpen, die lijst die ik postte staat alleen in het teken van LHBTIQSD.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
1 januari 2024 Bloody Mary dag
2 januari 2024 Science Fiction dag
4 januari 2024 Wereld Brailledag
Wereld Hypnosedag en Spaghettidag
5 januari 2024 Slagroomdag
8 januari 2024 Ruim je bureau op-dag
9 januari 2024 Aardbeiendag
11 januari 2024 Leer je naam in Morse code dag
13 januari 2024 Internationale dag van AMBER Alert
15 januari 2024 Blue monday en Dag van de Elfstedentocht
16 januari 2024 Marthin Luther King Day
19 januari 2024 Dag van de Taal Kunsten en Cultuur
20 januari 2024 Nationale tulpendag
23 januari 2024 Internationale dag van het handschrift
24 januari 2024 Pindakaasdag
26 januari 2024 Dag van de Douane
28 januari 2024 Internationale dag van de privacy
30 januari 2024 Dag van het werkplezier in de zorg
En dat is alleen januari.
Wordt ons allemaal door de strot geduwd.
Dat is niet waar, dat komt niet door deze specifieke acties waar we het nu over hebben. Niet de doelpalen verplaatsen hé.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het feit dat het gros van de Nederlanders niet meer uit diens wiek schiet bij het zien van zoveel homos op TV laat onder andere zien dat er wel iets mee wordt bereikt.
Wacht even, het doel van deze dagen is toch beïnvloeding?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En op welke wijze dringen die dagen jou iets op? Hoe wordt je leven er door beïnvloed?
Neequote:Op zaterdag 14 december 2024 15:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wacht even, het doel van deze dagen is toch beïnvloeding?
Nee, dat er wordt gevonden dat homofobie onderdeel is van de cultuur.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:46 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Hoezo? Ben je islamofoob ofzo?
waar stel ik dat?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik heb gemerkt, en dat merk ik hier nu ook weer, is dat wanneer je een kritische vraag stelt of een bepaalde opmerking maakt, de 'ik krijg het door mijn strot gedrukt' brigade gewoon niet meer thuis geeft. Als je bepaalde opvattingen hebt of een mening, moet je die ook kunnen onderbouwen.
Dus nogmaals @:phpmystyle waarom mogen meisje/meisje of jongen/jongen hun liefde niet uiten op een basisschool.
En @:Cryptopunk reageer op heel mijn post ipv dat zo selectief te doen.
Islamofobie bestaat niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:46 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Hoezo? Ben je islamofoob ofzo?
En in het geval van de Islamtische culturen valt daar een uitstekend argument voor te maken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat er wordt gevonden dat homofobie onderdeel is van de cultuur.
Dat is geen verschil. Je argument kan niet zijn dat deze dagen van 0 invloed zijn en ten tweede claimen dat het om bewustwording gaat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee
Het doel is bewustwording dat andere mensen niet zijn zoals jij maar daarom niet minderwaardig zijn.
Ja dat is wel zo, maar ik probeer hier aan te tonen dat het een belachelijke gedachte is om te bepleiten dat je nooit iets mag vinden van mensen die lekker zichzelf zijn, want dat moet toch kunnen. Zeker user wantie heeft er een handje van om bijzonder ruimdenkend te zijn maar aan de andere kant juist weer helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Islamofobie bestaat niet.
[..]
En in het geval van de Islamtische culturen valt daar een uitstekend argument voor te maken.
Tja, ga terug in de tijd in Nederland, en toen waren we geen haar beter.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Islamofobie bestaat niet.
[..]
En in het geval van de Islamtische culturen valt daar een uitstekend argument voor te maken.
Het leuke is juist dat het in het belachelijke wordt getrokken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, maar ik probeer hier aan te tonen dat het een belachelijke gedachte is om te bepleiten dat je nooit iets mag vinden van mensen die lekker zichzelf zijn, want dat moet toch kunnen. Zeker user wantie heeft er een handje van om bijzonder ruimdenkend te zijn maar aan de andere kant juist weer helemaal niet.
Vreselijk zeg, ik hoop dat het snel goed komt na zo'n traumatische ervaring.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was vorige week in Assen, kwam daar tegen over het theater (zebrapad) zowat te struikelen over die mal gekleurde strepen. Dus nee. Het is niet alleen een uitwas dat we in de randstad zien.
Wat een dom gelul zeg.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ga terug in de tijd in Nederland, en toen waren we geen haar beter.
Du5 homofobie maar weer in ere herstellen?
Eerst terug naar de jaren vijftig, en dan nog even een stukkie verder![]()
In Oost Europa wordt de weg al vrijgemaakt.
Ah, toen had dat ook op youtube moeten staan?quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat komt niet door deze specifieke acties waar we het nu over hebben. Niet de doelpalen verplaatsen hé.
Klopt, dat hele 'jamaar dan mogen moslims homofoob zijn ' is dom gelul.quote:
Jazeker: met LGBTwhatever heb je moeite.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:49 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als er 20 dagen per jaar in het teken staan van slagroom of aardbeien zou ik daar ook kostelijk om moeten lachen maar dit zijn allemaal verschillende onderwerpen, die lijst die ik postte staat alleen in het teken van LHBTIQSD.
Je begrijpt het verschil wel neem ik aan.
Jij begon erover.quote:Al die themadagen zijn sowieso lachwekkend, nog een paar jaar en we hebben elke dag van het jaar een themadag
Even kijken,quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Ik zie die beweging als een soort van moderne Jehova's,
Er zijn inmiddels ook al 17 dagen per jaar wat in het teken staat van LHBTI maar van opdringen is absoluut geen sprake hoor.
- Derde vrijdag in januari International Fetish Day
- 31 maart Internationale Dag van Transgendervisibiliteit
- 6 april Internationale Dag van Aseksualiteit
- 26 april Lesbian Visibility Day (hieromheen: Lesbian Visibility Week)
- 17 mei Internationale Dag tegen Homo-, Bi-, Trans- en Interseksefobie (IDAHOT)
- 24 mei Pansexual Visibility Day
- 14 juli International Non-Binary People’s Day
- 19 augustus Transgender Flag Day
- 23 september Dag van de biseksualiteit
- 8 oktober International Lesbian Day
- 11 oktober Coming-Outdag
- 22-28 oktober Asexual Awareness Week
- 26 oktober Intersex Awareness Day
- 1 november Trans Parent Day
- 13–19 november Transgender Awareness Week
- 20 november Internationale Transgender Gedenkdag
- Tweede vrijdag in december Paarse Vrijdag
Ik stel voor om nog 20 themadagen in het teken van de regenboogvlag te organiseren, dat zal ongetwijfeld helpen. Lmao.
Ik zei dat AL die themadagen lachwekkend zijn, als er dan 20 over nagenoeg hetzelfde gaan helemaal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker: met LGBTwhatever heb je moeite.
Met de rest niet.
Voor jou is het ongetwijfeld een groot verschil als de ene week er een themadag over de bewustwording van slagroom is en de week daarop over kookroom maar voor mij niet. Het is en blijft room.quote:Daarom generaliseer je die hele groep, terwijl je zelf in de lijst ziet dat het om verschillende dagen gaat.
Ok leuk gewauwel allemaal weer hoor, maar dit heeft niets te maken met wat ik zeg. Alleen al omdat de relevante actie niet eens gaat over homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, toen had dat ook op youtube moeten staan?
Gaat lastig he.
Toen waren er andere zaken die de homofoben door de strot geduwd kregen.
Neem de Gay Pride.
Ik moet altijd lachen om de Fokkers die met ontsteltenis reageren op de Pride Anno 2024.
Want die is heel erg braaf en saai in vergelijking met de jaren negentig.
En toen keek half Nederland in Shock naar de beelden daarvan die het NOS journaal ze door de strot ramde.
Het is de tijd waarin de Gay Krant een reactie publiceerde op een advertentie verzoek van die krant.
Met de strekking dat Volvo zich absoluut niet wilde associëren met zo'n vies blaadje.
De tijd waarin de EO lektuur naar leden stuurde over de verdervelijkheid van homofilie en hoe de bijbel daar over dacht.
Anno 2024 zie je Jamai optreden bij de EO.
Die mensen mogen er wel zijn. Maar we gaan het niet aanmoedigen. De overheid houdt zich op dat vlak neutraal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, "het wordt me allemaal opgedrongen, boehoehoe" is natuurlijk gewoon een hondenfluitje voor "ja LHBTI+ mensen mogen er zijn, maar hun herkenbare uitingen moeten wel graag in een onzichtbaar hoekje van de samenleving worden weggestopt."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |