abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215872871
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Ok, nog even wat paarse vrijdag nu is en voor wie het bedoeld is:

[ twitter ]

Geen promotie (dat er werkelijk mensen zijn die dat denken), geen woke-drammen, niet weer-een-dag-voor-deze-groep-want-ze-hebben-er-al-genoeg-jonguh!, maar gewoon een hart onder de riem van middelbare scholieren voor middelbare scholieren. Een boodschap zonder veel woorden: “voor mij maakt het niets uit als jij, vriend, vriendin, klasgenoot, ‘anders’ bent, bij mij ben je veilig”. Wat kan daar nou op tegen zijn?
Deze wou ik net plaatsen.
Goed uitgelegd van deze man. ^O^
Mijn leven is een sprookje
Een duivels sprookje
pi_215872895
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Ok, nog even wat paarse vrijdag nu is en voor wie het bedoeld is:

[ twitter ]

Geen promotie (dat er werkelijk mensen zijn die dat denken), geen woke-drammen, niet weer-een-dag-voor-deze-groep-want-ze-hebben-er-al-genoeg-jonguh!, maar gewoon een hart onder de riem van middelbare scholieren voor middelbare scholieren. Een boodschap zonder veel woorden: “voor mij maakt het niets uit als jij, vriend, vriendin, klasgenoot, ‘anders’ bent, bij mij ben je veilig”. Wat kan daar nou op tegen zijn?
Ja precies, laat de jeugd zelf bepalen aan wie zij hun liefde willen geven.
  zondag 15 december 2024 @ 10:01:24 #153
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_215872989
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Het feit dat dit gedoe geeft, laat alleen maar zien dat er nog een lange weg te gaan is naar acceptatie van de regenboog-gemeenschap.

Helaas lijkt het in delen van het land de laatste jaren zelfs hard de verkeerde kant op de te gaan met die acceptatie...
Mwoa. Ja, helaas is er nog een veel te lange weg te gaan naar de acceptatie, maar dat is niet specifiek af te lezen uit het feit dat dit gedoe geeft.

Stel, Pietje wordt om wat voor reden dan ook, door een klein groepje scholieren regelmatig gepest. Wanneer je als school dan opeens grootschalig een "stop met het pesten van Pietje"-actie opzet, vermoed ik dat Pietje hier niet zo blij mee zal zijn.

Of kreeg jij als tiener graag alle camera's op je gericht met een grote pijl boven je hoofd waarop stond: "zielig slachtoffer"?
Krekker is de bom!
pi_215873001
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Allereerst: de overheid heeft niets met paarse vrijdag te maken.

Maar wel met de inhoud van lespakketten. Daar zit bijvoorbeeld ook de seksuele voorlichting bij die leerlingen krijgen. Als de overheid zich daarbij neutraal moet houden, dan moet in dat lespakket juist ook aandacht zijn voor andere vormen dan alleen heteroseksualiteit. Want als je die andere vormen buiten het lespakket houdt, dan is het pakket niet neutraal maar puur op één stroming (heteroseksualiteit) gericht.
Hoe ver wil je daarbij gaan? Parenclubs? Gangbangs? BDSM?

Een volledig pallet krijg je nooit. Natuurlijk hoor je niet te melden dat seks per definitie een mannetje en vrouwtje verlangt. Maar als je het over het voortplantingsproces hebt (wat toch een essentieel onderdeel is, al was het maar om ongewenste zwangerschap te voorkomen), dan ontkom je toch niet aan een heel heteronormatief verhaal…
pi_215873011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 22:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er valt ook niet veel aan aan te moedigen want je bent het of je bent het niet.

Maar het idee dat mensen een geaardheid kunnen kiezen op basis van marketing is wel hardnekkig.
Vanuit de gedachte dat vrijwel iedereen onder omstandigheden ook seks met mensen met een gelijk geslacht zou overwegen is wat jij zegt niet per se waar.
pi_215873018
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 08:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mijn vorige partner zei dat ook altijd, maar stond wèl elk jaar vooraan bij de Canal Parade.
Alles om het huis uit te zijn wellicht? ;)
pi_215873064
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanuit de gedachte dat vrijwel iedereen onder omstandigheden ook seks met mensen met een gelijk geslacht zou overwegen is wat jij zegt niet per se waar.
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.
  zondag 15 december 2024 @ 10:21:51 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215873101
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.
Link naar het onderzoek?
pi_215873125
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Link naar het onderzoek?
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.
Wel eens voorbij zien komen ook op fok in dit soort discussies maar weet niet meer precies.
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 10:30:51 #160
5428 crew  miss_sly
pi_215873143
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe ver wil je daarbij gaan? Parenclubs? Gangbangs? BDSM?

Een volledig pallet krijg je nooit. Natuurlijk hoor je niet te melden dat seks per definitie een mannetje en vrouwtje verlangt. Maar als je het over het voortplantingsproces hebt (wat toch een essentieel onderdeel is, al was het maar om ongewenste zwangerschap te voorkomen), dan ontkom je toch niet aan een heel heteronormatief verhaal…
Als je educatief alleen het voortplantingsproces wil behandelen op scholen, dan dwalen we weer ver af van consent, minder misbruik, openheid over seks en meer ruimte voor allerlei seksuele zaken zoals parenclubs, bdsm, fetisjen, gangbangs, jezelf ontdekken, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215873145
quote:

[..]
Maar de vraag is dan wel: ‘maak’ je ze dan biseksueel, of zijn ze meer geneigd om hun biseksualiteit te verkennen.

Persoonlijk neig ik naar het laatste.
pi_215873160
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je educatief alleen het voortplantingsproces wil behandelen op scholen, dan dwalen we weer ver af van consent, minder misbruik, openheid over seks en meer ruimte voor allerlei seksuele zaken zoals parenclubs, bdsm, fetisjen, gangbangs, jezelf ontdekken, etc.
Ik schreef noch bedoelde te zeggen dat het uitsluitend daarom zou moeten gaan.

Wat mij betreft is consent, maar ook gedrag onderling wat de hoofdmoot zou moeten zijn, omdat juist dat een veiliger omgeving maakt waarin seks echt leuk voor iedereen kan zijn.

Maar goed, mijn mening.
  zondag 15 december 2024 @ 10:35:55 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215873177
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wel eens voorbij zien komen ook op fok in dit soort discussies maar weet niet meer precies.
Er komt zoveel rommel voorbij op het internet, liever een link anders heeft het nogal een "Las ik op Feesboek" gehalte.
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 10:47:05 #164
5428 crew  miss_sly
pi_215873257
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schreef noch bedoelde te zeggen dat het uitsluitend daarom zou moeten gaan.

Wat mij betreft is consent, maar ook gedrag onderling wat de hoofdmoot zou moeten zijn, omdat juist dat een veiliger omgeving maakt waarin seks echt leuk voor iedereen kan zijn.

Maar goed, mijn mening.
En dan kun je dus homoseksualiteit, biseksualiteit, a-seksualiteit, transgender-zijn, en tegenwoordig non-binair en queer toch gewoom meenemen? Het hoeft toch niet allemaal alleen gestoeld op heteroseksualiteit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215873348
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dan kun je dus homoseksualiteit, biseksualiteit, a-seksualiteit, transgender-zijn, en tegenwoordig non-binair en queer toch gewoom meenemen? Het hoeft toch niet allemaal alleen gestoeld op heteroseksualiteit?
Maar waar lees jij dat dan?

Ik vind overigens dat non-binair en queer niet bij seksuele voorlichting hoort. En transgender zou ik mijn handen ook niet aan willen branden als school, want als je dat feitelijk houdt dan heb je de activisten op je dak als je pech hebt. Is natuurlijk ook niet echt iets voor seksuele voorlichting…
pi_215873494
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alles om het huis uit te zijn wellicht? ;)
Tja ik moest verplicht mee -O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 15 december 2024 @ 11:53:05 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215873818
quote:

[..]
Bulls*t onderzoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215873825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het blijf me verbazen hoe mensen in deze tijden nog denken dat seksuele voorkeur aan te moedigen of te leren is...
Het past prima in het antiwetenschappelijke, irrationele denken vol onderbuikgevoel dat welig tiert.
  zondag 15 december 2024 @ 11:53:41 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215873827
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat heeft het niet.

Staan hier wat psychologische referentieboeken in de kast, dus mocht de naam in je opkomen hoor ik het graag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215874098
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja ik moest verplicht mee -O-
Ach, best gezellig toch, pride?
  zondag 15 december 2024 @ 12:38:23 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215874211
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:22 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Precies dit. Niemand in Nederland boeit het dat je op mannen of vrouwen valt, alleen dat extreme wat je nu ziet, beginnen mensen een hekel aan te krijgen. Het wordt zo opgedrongen om een transgender bijvoorbeeld als normaal te zien. Nee, dat is niet normaal.
Klopt. Het is gewoon een psychische aandoening.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 15 december 2024 @ 12:39:46 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215874221
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Het past prima in het antiwetenschappelijke, irrationele denken vol onderbuikgevoel dat welig tiert.
Ook een modegrill.
Als iemand iets zegt dat ik niet kan weerleggen noem ik het maar antiwetenschappelijk.

Ik zie het als een zwaktebod :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215874835
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook een modegrill.
Als iemand iets zegt dat ik niet kan weerleggen noem ik het maar antiwetenschappelijk.

Je hebt tenminste zelfkennis.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215884041
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ook een modegrill.

Als er ook wetenschappelijke publicaties zijn die aantonen dat seksuele voorkeur wél een keuze is, dan houd ik me aanbevolen.
pi_215884534
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Het is gewoon een psychische aandoening.
Dat vind ik wel makkelijk om zo even te zeggen. Waarom moet je zo voelen als wat je geslacht is? Omdat je zo geboren bent? Het is niet dat je een keuze had daar in die baarmoeder. Ik geloof zeker wel dat je gevoel niet hoeft te stroken met wat je lichamelijk bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')