Deze wou ik net plaatsen.quote:Op zondag 15 december 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Ok, nog even wat paarse vrijdag nu is en voor wie het bedoeld is:
[ twitter ]
Geen promotie (dat er werkelijk mensen zijn die dat denken), geen woke-drammen, niet weer-een-dag-voor-deze-groep-want-ze-hebben-er-al-genoeg-jonguh!, maar gewoon een hart onder de riem van middelbare scholieren voor middelbare scholieren. Een boodschap zonder veel woorden: “voor mij maakt het niets uit als jij, vriend, vriendin, klasgenoot, ‘anders’ bent, bij mij ben je veilig”. Wat kan daar nou op tegen zijn?
Ja precies, laat de jeugd zelf bepalen aan wie zij hun liefde willen geven.quote:Op zondag 15 december 2024 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Ok, nog even wat paarse vrijdag nu is en voor wie het bedoeld is:
[ twitter ]
Geen promotie (dat er werkelijk mensen zijn die dat denken), geen woke-drammen, niet weer-een-dag-voor-deze-groep-want-ze-hebben-er-al-genoeg-jonguh!, maar gewoon een hart onder de riem van middelbare scholieren voor middelbare scholieren. Een boodschap zonder veel woorden: “voor mij maakt het niets uit als jij, vriend, vriendin, klasgenoot, ‘anders’ bent, bij mij ben je veilig”. Wat kan daar nou op tegen zijn?
Mwoa. Ja, helaas is er nog een veel te lange weg te gaan naar de acceptatie, maar dat is niet specifiek af te lezen uit het feit dat dit gedoe geeft.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Het feit dat dit gedoe geeft, laat alleen maar zien dat er nog een lange weg te gaan is naar acceptatie van de regenboog-gemeenschap.
Helaas lijkt het in delen van het land de laatste jaren zelfs hard de verkeerde kant op de te gaan met die acceptatie...
Hoe ver wil je daarbij gaan? Parenclubs? Gangbangs? BDSM?quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Allereerst: de overheid heeft niets met paarse vrijdag te maken.
Maar wel met de inhoud van lespakketten. Daar zit bijvoorbeeld ook de seksuele voorlichting bij die leerlingen krijgen. Als de overheid zich daarbij neutraal moet houden, dan moet in dat lespakket juist ook aandacht zijn voor andere vormen dan alleen heteroseksualiteit. Want als je die andere vormen buiten het lespakket houdt, dan is het pakket niet neutraal maar puur op één stroming (heteroseksualiteit) gericht.
Vanuit de gedachte dat vrijwel iedereen onder omstandigheden ook seks met mensen met een gelijk geslacht zou overwegen is wat jij zegt niet per se waar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er valt ook niet veel aan aan te moedigen want je bent het of je bent het niet.
Maar het idee dat mensen een geaardheid kunnen kiezen op basis van marketing is wel hardnekkig.
Alles om het huis uit te zijn wellicht?quote:Op zondag 15 december 2024 08:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn vorige partner zei dat ook altijd, maar stond wèl elk jaar vooraan bij de Canal Parade.
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.quote:Op zondag 15 december 2024 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanuit de gedachte dat vrijwel iedereen onder omstandigheden ook seks met mensen met een gelijk geslacht zou overwegen is wat jij zegt niet per se waar.
Link naar het onderzoek?quote:Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.quote:
Als je educatief alleen het voortplantingsproces wil behandelen op scholen, dan dwalen we weer ver af van consent, minder misbruik, openheid over seks en meer ruimte voor allerlei seksuele zaken zoals parenclubs, bdsm, fetisjen, gangbangs, jezelf ontdekken, etc.quote:Op zondag 15 december 2024 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe ver wil je daarbij gaan? Parenclubs? Gangbangs? BDSM?
Een volledig pallet krijg je nooit. Natuurlijk hoor je niet te melden dat seks per definitie een mannetje en vrouwtje verlangt. Maar als je het over het voortplantingsproces hebt (wat toch een essentieel onderdeel is, al was het maar om ongewenste zwangerschap te voorkomen), dan ontkom je toch niet aan een heel heteronormatief verhaal…
Maar de vraag is dan wel: ‘maak’ je ze dan biseksueel, of zijn ze meer geneigd om hun biseksualiteit te verkennen.quote:Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uit jaren 70 onderzoek blijkt dat met name jonge meisjes dus wel degelijk te beïnvloeden zijn op die manier.
Ik schreef noch bedoelde te zeggen dat het uitsluitend daarom zou moeten gaan.quote:Op zondag 15 december 2024 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je educatief alleen het voortplantingsproces wil behandelen op scholen, dan dwalen we weer ver af van consent, minder misbruik, openheid over seks en meer ruimte voor allerlei seksuele zaken zoals parenclubs, bdsm, fetisjen, gangbangs, jezelf ontdekken, etc.
Er komt zoveel rommel voorbij op het internet, liever een link anders heeft het nogal een "Las ik op Feesboek" gehalte.quote:Op zondag 15 december 2024 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.
Wel eens voorbij zien komen ook op fok in dit soort discussies maar weet niet meer precies.
En dan kun je dus homoseksualiteit, biseksualiteit, a-seksualiteit, transgender-zijn, en tegenwoordig non-binair en queer toch gewoom meenemen? Het hoeft toch niet allemaal alleen gestoeld op heteroseksualiteit?quote:Op zondag 15 december 2024 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef noch bedoelde te zeggen dat het uitsluitend daarom zou moeten gaan.
Wat mij betreft is consent, maar ook gedrag onderling wat de hoofdmoot zou moeten zijn, omdat juist dat een veiliger omgeving maakt waarin seks echt leuk voor iedereen kan zijn.
Maar goed, mijn mening.
Maar waar lees jij dat dan?quote:Op zondag 15 december 2024 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan kun je dus homoseksualiteit, biseksualiteit, a-seksualiteit, transgender-zijn, en tegenwoordig non-binair en queer toch gewoom meenemen? Het hoeft toch niet allemaal alleen gestoeld op heteroseksualiteit?
Tja ik moest verplicht meequote:Op zondag 15 december 2024 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alles om het huis uit te zijn wellicht?
Bulls*t onderzoek.quote:Op zondag 15 december 2024 10:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het past prima in het antiwetenschappelijke, irrationele denken vol onderbuikgevoel dat welig tiert.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het blijf me verbazen hoe mensen in deze tijden nog denken dat seksuele voorkeur aan te moedigen of te leren is...
Dat heeft het niet.quote:Op zondag 15 december 2024 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, maar in de psychologie heeft het een naam.
Wel eens voorbij zien komen ook op fok in dit soort discussies maar weet niet meer precies.
Klopt. Het is gewoon een psychische aandoening.quote:Op zondag 15 december 2024 09:22 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Precies dit. Niemand in Nederland boeit het dat je op mannen of vrouwen valt, alleen dat extreme wat je nu ziet, beginnen mensen een hekel aan te krijgen. Het wordt zo opgedrongen om een transgender bijvoorbeeld als normaal te zien. Nee, dat is niet normaal.
Ook een modegrill.quote:Op zondag 15 december 2024 11:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het past prima in het antiwetenschappelijke, irrationele denken vol onderbuikgevoel dat welig tiert.
Je hebt tenminste zelfkennis.quote:Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook een modegrill.
Als iemand iets zegt dat ik niet kan weerleggen noem ik het maar antiwetenschappelijk.
Ik zie het als een zwaktebod
Als er ook wetenschappelijke publicaties zijn die aantonen dat seksuele voorkeur wél een keuze is, dan houd ik me aanbevolen.quote:Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ook een modegrill.
Als iemand iets zegt dat ik niet kan weerleggen noem ik het maar antiwetenschappelijk.
Ik zie het als een zwaktebod
Dat vind ik wel makkelijk om zo even te zeggen. Waarom moet je zo voelen als wat je geslacht is? Omdat je zo geboren bent? Het is niet dat je een keuze had daar in die baarmoeder. Ik geloof zeker wel dat je gevoel niet hoeft te stroken met wat je lichamelijk bent.quote:Op zondag 15 december 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Het is gewoon een psychische aandoening.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |