abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 12 december 2024 @ 20:33:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215850233
Het is een welkom cadeautje voor werknemers die 25 jaar in dienst zijn: een extra maandloon netto salaris. Maar of dit mogelijk blijft, valt te betwijfelen. Het kabinet gaat misschien de bijl zetten in de onbelaste jubileumuitkering.

Dat valt op te maken uit een brief van staatssecretaris Tjebbe van Oostenbruggen (NSC, Belastingen) aan de Tweede Kamer. Nu nog mag een werkgever als iemand 25 jaar in dienst is (en na veertig jaar nog eens) een werknemer blij maken met een jubileumuitkering. Het extraatje kan oplopen tot één maandloon netto aan salaris.

Maar die zogeheten diensttijdvrijstelling is nu geëvalueerd door het ministerie en is slechts ‘beperkt doeltreffend en niet doelmatig’ bevonden. Het probleem: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.

36 miljoen euro
Nu zijn er meer belastinguitzonderingen die maar deels of niet doeltreffend of doelmatig zijn, maar het oordeel komt op een bijzonder moment. Door de btw-verhoging te schrappen loopt het kabinet belastinginkomsten mis. Dat geld moet nu op een andere manier gevonden worden.

Daarbij kijkt het kabinet naar de talloze belastinguitzonderingetjes en - voordeeltjes die we nu kennen in ons stelsel. Want het schrappen daarvan kan ervoor zorgen dat de Staat méér belasting binnenkrijgt. Door de diensttijdvrijstelling loopt de overheid 36 miljoen euro mis, is de schatting van het ministerie.

Van Oostenbruggen kijkt dan ook naar zulke ‘negatief geëvalueerde fiscale regelingen’, schrijft hij aan de Kamer. Om te ‘bezien’ of die ‘regelingen’ worden ‘afgeschaft, versoberd, hervormd’ of toch ‘gemotiveerd worden gehandhaafd’. In het voorjaar buigt het kabinet zich hierover, dan moet er een akkoord gevonden worden. Maar de diensttijdvrijstelling lijkt dus wel in de gevarenzone te zitten.

https://www.ad.nl/politie(...)-in-gevaar~adb388ed/

Met Geert als minister-president zou dit nooit zijn gebeurd. Gelukkig wel 130 per uur _O_ Kut buitenlanders en Femke en Frans. Je ziet weer eens waar 30 jaar linkse oppositie toe heeft geleidt. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215850304
Eigenlijk wel voorstander hiervan *ALS* ze die besparingen zouden investeren in het verhogen van de koopkracht voor alle werknemers i.p.v. alleen de mensen die 25 jaar in dienst zijn ergens.

Maar de PVV kennende gaat dat m niet worden :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215850399
Goh, één maandloon voor 25 jaar loonslaaf zijn. Wauw. Niemand gaat er echt iets van merken als ze dit weg doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:48:29 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215850450
Werken is overrated zo zie je maar
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215850483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:33 schreef tong80 het volgende:
Het is een welkom cadeautje voor werknemers die 25 jaar in dienst zijn: een extra maandloon netto salaris. Maar of dit mogelijk blijft, valt te betwijfelen. Het kabinet gaat misschien de bijl zetten in de onbelaste jubileumuitkering.

[ afbeelding ]

Dat valt op te maken uit een brief van staatssecretaris Tjebbe van Oostenbruggen (NSC, Belastingen) aan de Tweede Kamer. Nu nog mag een werkgever als iemand 25 jaar in dienst is (en na veertig jaar nog eens) een werknemer blij maken met een jubileumuitkering. Het extraatje kan oplopen tot één maandloon netto aan salaris.

Maar die zogeheten diensttijdvrijstelling is nu geëvalueerd door het ministerie en is slechts ‘beperkt doeltreffend en niet doelmatig’ bevonden. Het probleem: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.

36 miljoen euro
Nu zijn er meer belastinguitzonderingen die maar deels of niet doeltreffend of doelmatig zijn, maar het oordeel komt op een bijzonder moment. Door de btw-verhoging te schrappen loopt het kabinet belastinginkomsten mis. Dat geld moet nu op een andere manier gevonden worden.

Daarbij kijkt het kabinet naar de talloze belastinguitzonderingetjes en - voordeeltjes die we nu kennen in ons stelsel. Want het schrappen daarvan kan ervoor zorgen dat de Staat méér belasting binnenkrijgt. Door de diensttijdvrijstelling loopt de overheid 36 miljoen euro mis, is de schatting van het ministerie.

Van Oostenbruggen kijkt dan ook naar zulke ‘negatief geëvalueerde fiscale regelingen’, schrijft hij aan de Kamer. Om te ‘bezien’ of die ‘regelingen’ worden ‘afgeschaft, versoberd, hervormd’ of toch ‘gemotiveerd worden gehandhaafd’. In het voorjaar buigt het kabinet zich hierover, dan moet er een akkoord gevonden worden. Maar de diensttijdvrijstelling lijkt dus wel in de gevarenzone te zitten.

https://www.ad.nl/politie(...)-in-gevaar~adb388ed/

Met Geert als minister-president zou dit nooit zijn gebeurd. Gelukkig wel 130 per uur _O_ Kut buitenlanders en Femke en Frans. Je ziet weer eens waar 30 jaar linkse oppositie toe heeft geleidt. :{

De PVV zit in de regering, maar met Geert was dit nooit gebeurd :s) _O-

Anyway , zulke lange dienstverbanden zijn niet meer van deze tijd.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:51:21 #6
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_215850488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goh, één maandloon voor 25 jaar loonslaaf zijn. Wauw. Niemand gaat er echt iets van merken als ze dit weg doen.
Werkgevers mogen nog steeds aan hun werknemers uitdelen wat ze willen. *O*
Maar waarom zou dat (voor maar een klein deel) van de beroepsbevolking in godesnaam onbelast moeten zijn? :{

quote:
'beperkt doeltreffend en niet doelmatig'
Afschaffen die vrijstelling dus *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Pedante_Mansplainer op 12-12-2024 20:56:39 ]
pi_215850561
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Van mij mogen werkgevers aan hun werknemers uitdelen wat ze willen. *O*
Maar waarom zou dat (voor maar een klein deel) van de beroepsbevolking in godesnaam onbelast moeten zijn? :{
[..]
Afschaffen die vrijstelling dus *O*
Omdat het een mooie beloning is na 25 jaar arbeid.en elke dag je wekker zetten.

Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.

Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 december 2024 @ 20:58:12 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_215850569
quote:
Niemand interesseert het geen ene lor idd. Zoals al de maatregelen die de "gewone man" treft. Morgen weer iets wat ze niet interesseert. Overmorgen wordt bekendgemaakt dat er al 8 grensovergangen zijn bemand. Die vermaledijde grensovergangen werken tegen. Typisch buitenlandse grensovergangen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 12 december 2024 @ 20:59:41 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_215850591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.

Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
Niet zo moeilijk doen. Ik ken een mantelzorger zonder rijbewijs die niet eens 13 kan rijden.

donderdag 12 december 2024 @ 21:01:59 #10
pi_215850631
quote:
Na 25 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij dezelfde werkgever wél, maar na 12 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij de ene werkgever en 13 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij een andere werkgever niet? :{
pi_215850657
quote:

[..]

Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 december 2024 @ 21:10:55 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215850817
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.
Ik word straks weer hergekeurd. Of ik recht heb op de maandelijkse bijdrage. Ik ben vanavond blij dat ik naar Ajax kan kijken. Misschien in de rust naar bed. Heb 2 hartaanvallen en kanker achter de rug. Daar moet ik dus een paar keer voor worden getest. Ook psychies. Je hoeft niet te raden wie er garen bij spint, terwijl de uitkomst al vast staat.

pi_215850977
quote:
17s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk wel voorstander hiervan *ALS* ze die besparingen zouden investeren in het verhogen van de koopkracht voor alle werknemers i.p.v. alleen de mensen die 25 jaar in dienst zijn ergens.

Maar de PVV kennende gaat dat m niet worden :')
Nou, wat een verhoging van de koopkracht zullen die jubilarissen hebben zeg. Na 25 jaar eenmalig een extra maandloon netto binnen gehengeld. Als ze in de tussentijd een paar keer van baan waren veranderd hadden ze al een veelvoud van dat extra maandloon ontvangen intussen.

Maar goed, het gaat om belastinggeld, dus waarom zou je er geen voorstander van zijn? Als je belastingbetaler bent heb je er linksom of rechtsom gewoon profijt van.
pi_215851130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Van mij mogen werkgevers aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.
Maar waarom zou dat in godesnaam onbelast moeten zijn? :{
Misschien omdat die mensen al 25 jaar loonbelasting betalen?
Ik zie liever dat ze eindelijk daadwerkelijk behaald rendement hoger belasten. Maar dat is te moeilijk voor de belastingdienst, zal best kloppen met de belastingparadijs draaischijf waar zij Nederland samen met de politiek tot hebben verbouwd.
Net zoals een nul tarief BTW op groente en fruit zogenaamd te moeilijk is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:28:24 #15
pi_215851183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tanatos het volgende:
Misschien omdat die mensen al 25 jaar loonbelasting betalen?
Dat doen mensen die 10 jaar bij werkgever A en 15 jaar bij werkgever B hebben gewerkt ook.
pi_215851322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:28 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Dat doen mensen die 10 jaar bij werkgever A en 15 jaar bij werkgever B hebben gewerkt ook.
Dat is niet hetzelfde, en als de werkgevers het zouden regelen die bonus dan samen te betalen wat mij betreft best.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:37:54 #17
pi_215851328
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tanatos het volgende:
Net zoals een nul tarief BTW op groente en fruit zogenaamd te moeilijk is.
Dat is ook weer zo'n symbooldingetje. Het vereist toch een hele extra administratie, en hoge inkomens profiteren er meer van dan lage. Knal dan gewoon het laagste belastingtarief met 0,something % omlaag.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:38:04 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215851329
Niks geen problemen mee dat het verdwijnt. Ik ging dat sowieso nooit krijgen :')
  donderdag 12 december 2024 @ 21:43:52 #19
pi_215851428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:37 schreef Tanatos het volgende:
Dat is niet hetzelfde
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?

[ Bericht 4% gewijzigd door Pedante_Mansplainer op 12-12-2024 22:18:52 ]
pi_215851587
Ik ben benieuwd hoe men dan denkt over zwart geld.
  donderdag 12 december 2024 @ 22:02:30 #21
pi_215851671
De gemiddelde PPV-stemmert vindt ongetwijfeld dat dat moet kunnen omdat belastinggeld toch maar aan wordt uitgegeven aan woke, klimaat, NPO en asielzoekers :')
pi_215851700
ik zal jullie vertellen ..ik werk al heel lang vanaf mijn 15e oke na schoolse baantjes etc maar daarna fulltime en soms wat minder kinderen krijgen etc. maar na een week of 8 stond ik weer op de vloer! nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
  donderdag 12 december 2024 @ 22:06:18 #23
pi_215851723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:04 schreef Thorelf het volgende:
nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
Nou dat ligt er dus aan. Als je in al die tijd stomtoevallig 25 jaar bij dezelfde werkgever hebt gewerkt kun je (momenteel nog wel) een fiscaal kadootje krijgen, als je dat niet hebt niet. Volkomen eerlijk een logisch toch? :D
pi_215851769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:04 schreef Thorelf het volgende:
ik zal jullie vertellen ..ik werk al heel lang vanaf mijn 15e oke na schoolse baantjes etc maar daarna fulltime en soms wat minder kinderen krijgen etc. maar na een week of 8 stond ik weer op de vloer! nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
Je krijgt toch je salaris?
pi_215851850
Al gehad en daarna snel weg gegaan. Maar weer zo'n symboolactie met weinig nut. Het aantal werknemers dat zo'n jubileum haalt neemt alleen maar af, het zogenaamde voordeel daarmee ook.
pi_215851866
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Rule of Acquisition #125: "You can't make a deal if you're dead."
pi_215851903
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je krijgt toch je salaris?
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
  donderdag 12 december 2024 @ 22:20:08 #28
pi_215851943
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:

[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen?
Neem lekker plaats op je rug en laat Geert je onderbuik kietelen O+
pi_215851967
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:20 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Neem lekker plaats op je rug en laat Geert je onderbuik kietelen O+
wat een dom gelul!!
pi_215852014
quote:

[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Ik hoef geen jaren te sparen voor een nieuwe TV.

Verder is het geen recht dat je bij 25 jaar dienstverband een maandsalaris krijgt.

3 x van baan wisselen is niet veel, ik ben meer dan 10 keer van baan veranderd.
pi_215852174
true, maar als je kinderen moet opvoeden zonder alimentatie.... en werkt... dus weinig kans voor reserves
pi_215852298
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.

Tevens is het een goede stimulans voor velen een wat gezondere levensstijl te betrachten en zich niet voor elke gebroken nagel tot een arts te wenden, waarmee men kan pogen de kosten der maatschappij enigzins te beheersen.
pi_215852386
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.

Tevens is het een goede stimulans voor velen een wat gezondere levensstijl te betrachten en zich niet voor elke gebroken nagel tot een arts te wenden, waarmee men kan pogen de kosten der maatschappij enigzins te beheersen.
nope nope... ik merk dat vele hier geen idee hebben .... hoe het in realiteit is!!!
pi_215852461
Kortom, Henk en Ingrid gaan er op vooruit, als je niet kijkt naar de geschrapte beloningen of de hogere prijzen.

Waar geven ze dan al dat geld aan uit? Het opzetten van een systeem waardoor PVV leden persoonlijk alle buitenlanders het land uit kunnen schoppen?
pi_215852541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Henk en Ingrid gaan er op vooruit, als je niet kijkt naar de geschrapte beloningen of de hogere prijzen.

Waar geven ze dan al dat geld aan uit? Het opzetten van een systeem waardoor PVV leden persoonlijk alle buitenlanders het land uit kunnen schoppen?
dit klopt dus niet...en kan dus niet!!
pi_215852577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:05 schreef Thorelf het volgende:

[..]
dit klopt dus niet...en kan dus niet!!
Maar wat dan wel? Geld sparen voor de Nexit?
pi_215852603
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar wat dan wel? Geld sparen voor de Nexit?
denk na...
pi_215852623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:15 schreef Thorelf het volgende:

[..]
denk na...
Ah, het moet natuurlijk naar de bedrijven en aandeelhouders. Dom van me.
pi_215852629
quote:
Dit kleingeld gun ik die mensen wel, zoveel werknemers zijn er niet die 25 jaar in dienst blijven.

Dus waar gaat dit over
pi_215852635
Goh meneer heeft weer eens kritiek op het kabinet. Stop met haten en kijk met liefde naar de wereld
pi_215852647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, het moet natuurlijk naar de bedrijven en aandeelhouders. Dom van me.
nou in ieder geval niet naar de lang werkende.....
pi_215852773
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:19 schreef SwebbeSensje het volgende:
Goh meneer heeft weer eens kritiek op het kabinet. Stop met haten en kijk met liefde naar de wereld
dat willen hoop ik de meeste mensen, maar is moeilijk met de 3e wereld die hier heen komt...
pi_215852788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:35 schreef Thorelf het volgende:

[..]
dat willen hoop ik de meeste mensen, maar is moeilijk met de 3e wereld die hier heen komt...
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.
pi_215852792
Beetje makkelijke bash wel. Dit is een SG van NSC die dit voorstelt.

Overigens de stereotype PVV stemmer die werkt niet. Dus boeie.
pi_215852798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.
Aldus de man die in Mocro Maffia speelt waarin de stereotype Marokkaan een drugsdealer is
pi_215852881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:37 schreef Origami94 het volgende:
Beetje makkelijke bash wel. Dit is een SG van NSC die dit voorstelt.

Overigens de stereotype PVV stemmer die werkt niet. Dus boeie.
wauw... dus die pik je eruit!!! blij dat de pvda stemmers wel werken... hoe kortzichtig kan je zijn??
  vrijdag 13 december 2024 @ 00:33:01 #47
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215853165
quote:

[..]

Yep! En met Rupsje nooitgenoeg in de zorg worden uiteraard de directies van de zorgverzekeraars bedoeld, want DAAR gaat al dat geld naartoe. De heren directeuren zijn al druk met het uitzoeken van de kleur van hun fonkelnieuwe ferrari, kadootje van de raad van bestuur voor deze slimme zet en het fanatieke lobbyen hiervoor met enthousiaste medewerking van de VVD-regering, die er uiteraard alleen voor bedrijven is en fuck het volk... :(
Gevaccineerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 00:39:43 #48
472044 Ghost_Buster
pi_215853193
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Helemaal eens! Waarom? Omdat die PVV een verkapte VVD is. Geert is nog altijd VVD in hart en nieren. En dat gaat nooit veranderen. De PVV stemde de afgelopen 25 jaar altijd 100% hetzelfde in de 2e kamer als de VVD! Verdiep je er maar eens in. Ja, voor de camera verkondigde Geert altijd hele andere dingen en ook hun partijprogramma ziet er heel anders uit. Maar nooit aan gedacht dat dat wel eens allemaal leugens kunnen zijn? Want dat zijn het! Geert heeft aan Mark rutte een hele goede leermeester gehad en nu zitten we gewoon weer met het zoveelste rutte-kabinet. Alleen heet Mark nu Geert. :(
Gevaccineerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 00:42:56 #49
472044 Ghost_Buster
pi_215853201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Laat hij het maar luid en duidelijk verkondigen. Dan blijven ze tenminste weg. En misschien vertrekken er nog een aantal hierdoor. Dat is toch winst, nietwaar? :P
Gevaccineerd.
pi_215853278
Gaan ze je dan eerst bellen en vragen of je stem naar de PVV is gegaan, voor ze je naaien?
pi_215853489
quote:

[..]

Het staat de werkgever geheel vrij dat bedrag te verhogen zodat het netto uit komt op een bruto maandloon.

De belastingbetaler hoeft niet aan dit cadeau mee te betalen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215853496
De PVV stemmer zal alles aangrijpen om het goed te praten.
pi_215853576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:01 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Na 25 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij dezelfde werkgever wél, maar na 12 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij de ene werkgever en 13 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij een andere werkgever niet? :{
correct, het niet jobhoppen wordt beloond, en terecht wel
pi_215853631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

De gebroken nagel valt niet onder het eigen risico.
Het is de tweedelijnszorg die daar onder valt, waarbij de huisarts de regie heeft. Niet de patiënt.

En ik heb niet de indruk dat mensen gezonder zijn gaan leven vanwege het eigen risico.
pi_215853634
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 06:49 schreef mschol het volgende:

[..]
Job hoppen is daarentegen wel goed voor je ontwikkeling.
pi_215853738
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 07:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
En je salaris
pi_215853934
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 07:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
En je salaris
Maar de meeste gaan bij een bedrijf weg vanwege hun manager.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215854028
Wat een verassing dat alle beloofde cadeautjes aan de burger worden verruild voor cadeautjes aan de aandeelhouders.

#datzagenwenietaankomen
  vrijdag 13 december 2024 @ 08:35:57 #59
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215854128
quote:

[..]
Ligt eraan wat je onder job hoppen verstaat. Als iemand iedere 1-2 jaar van baan verwisselt heeft dit vaak met de onkunde van diegene te maken.

Je kunt je namelijk prima ontwikkelen in je vakgebied binnen dezelfde organisatie of bedrijf door promoties.
  vrijdag 13 december 2024 @ 08:39:43 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215854150
Prima maatregel gezien het een cadeau is van de belastingbetaler aan een zeer beperkte groep.

Helaas zal het waarschijnlijk in de bodemloze zorgput gekieperd worden.
pi_215854155
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je onder job hoppen verstaat. Als iemand iedere 1-2 jaar van baan verwisselt heeft dit vaak met de onkunde van diegene te maken.
Wat ook weer van de sector afhankelijk is. In de vrije sector van de media en communicatiebedrijven is het helemaal niet zo ongebruikelijk dat iemand relatief kort zit vanwege het hoge tempo, 1-2 jaar is dan prima. Zodra je een vast contract hebt gekregen, heb je jezelf dan al min of meer bewezen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 08:48:05 #62
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215854184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat ook weer van de sector afhankelijk is. In de vrije sector van de media en communicatiebedrijven is het helemaal niet zo ongebruikelijk dat iemand relatief kort zit vanwege het hoge tempo, 1-2 jaar is dan prima. Zodra je een vast contract hebt gekregen, heb je jezelf dan al min of meer bewezen.
Jij noemt bij uitstek een branche waar je vooral veel moet babbelen en je niet zoveel hoeft te kunnen. En dus ook snel uitgerangeerd bent want voor jou 10 anderen die beter kunnen babbelen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:13:40 #63
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215854363
quote:
Het probleem: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.
Curieuze motivering. Die belastingvrijstelling is er, die hoeft niet betaald te worden. De werkgever betaalt de werknemer een extra bedrag buiten de reguliere loonrondes om, en de belastingdienst heft daar geen belasting over. Dat lijkt me geen rechtstreekse benadeling van overige belastingbetalers. Of men moet doelen op extra kosten die gemaakt moeten worden voor de verwerking van de vrijstelling, maar gezien in dezelfde motivatie ook al gesteld wordt dat het gaat om 'slechts' 1/3 van de Nederlanders (en steeds minder), verspreid over 25 jaar, zal het voordeel daarvan het schrappen van de fiscale regel ook niet heel interessant maken.

Er wordt dus een waarschijnlijk verwaarloosbaar bedrag aan extra financiële ruimte gecreëerd voor de schatkist, onder het mom van 'eerlijkheid', met een oneerlijk argument. Alleen een kniezende NSC'er die daar op zou letten, en in dit geval heeft juist een van de NSC-paladijnen (weer) geleverd aan de kennelijk grote nivelleringsbehoeften van de pvvvvd-coalitie. Maar waag het vooral niet te beweren dat politiek gekonkel níet alleen voorbehouden is aan Slinksch, want daarmee ontken je de wil van het volk.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:25:55 #64
pi_215854457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Die belastingvrijstelling is er, die hoeft niet betaald te worden.
Dat is een denkfout. Als die vrijstelling er niet was, zou er wel gewoon belasting betaald moeten worden over die bonus. Door die vrijstelling wordt er geen belasting over betaald, dus het kost gewoon geld.

Dus waarom deze ene specifieke bonus die maar een klein groepje mensen ooit krijgt tamelijk random niet belasten?
Dat is oneerlijk tegenover alle andere belastingbetalers die dit voordeeltje niet krijgen ja.
Dan wil ik ook wel een regeling waarbij mijn salaris van maandag tot en met donderdag gewoon belast wordt, maar dat mijn vrijdagen worden beloond met een bonus waar een leuke belastingvrijstelling voor geldt :')

quote:
Er wordt dus een waarschijnlijk verwaarloosbaar bedrag aan extra financiële ruimte gecreëerd voor de schatkist,
36 miljoen.
Het is gewoon debiel dat deze regeling er überhaupt is. En het kost geld. Het belastingstelsel moet simpeler en belasting- en vrijstellings- en toeslagregelingen moeten doelmatig en doeltreffend zijn. Deze regeling is strijdig met beide. Weg dus :s)

[ Bericht 8% gewijzigd door Pedante_Mansplainer op 13-12-2024 09:59:25 ]
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:41:46 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215854613
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

He, die bordjes bij de KZs …. Ummm… AZCs moeten ergens van betaald worden, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215854699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:35 schreef Thorelf het volgende:
true, maar als je kinderen moet opvoeden zonder alimentatie.... en werkt... dus weinig kans voor reserves
Ja godver Thorelf. Kinderen zijn de bron van alle kwaad in deze wereld. Die zuigen vakkundig alle financiën en levensvreugde uit je. Daar kan de rest van Nederland je niet meer mee helpen, dat contract loopt na ongeveer 18 jaar af. Maar dan krijg je er wel heel veel voor terug ofzo :)
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:19:35 #67
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215854989
25 jaar bij dezelfde werkgever zitten is ook niet echt meer van deze tijd.

Je kan je bovendien afvragen of het positief is. Mensen die zo lang bij een bedrijf werken zijn imo vaak ook dezelfde mensen die hun kont tegen de krib gooien zodra er iets verandert.

In de stress schieten bij elk nieuw softwarepakket lijkt me ook niet echt gezond voor medewerkers zelf.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215855351
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jij noemt bij uitstek een branche waar je vooral veel moet babbelen en je niet zoveel hoeft te kunnen. En dus ook snel uitgerangeerd bent want voor jou 10 anderen die beter kunnen babbelen.

Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 13:23:39 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_215856999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 05:30 schreef Chadi het volgende:
De PVV stemmer zal alles aangrijpen om het goed te praten.
Want Frans en Femke.

vrijdag 13 december 2024 @ 16:35:19 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215858777
Haha Wilders 1 :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215859360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Je kunt je namelijk prima ontwikkelen in je vakgebied binnen dezelfde organisatie of bedrijf door promoties.
Alleen als de organisatie van een bepaalde omvang is.

Anders zijn er weinig groeimogelijkheden en kun je je kennis en vaardigheden beter verbreden door bij verschillende bedrijven te gaan werken.
pi_215859616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:23 schreef tong80 het volgende:

[..]
Want Frans en Femke.

Precies, dat is het voordeel van de PVV. Er is geen alternatief op dit moment. Een beetje zoals Luuk de jong en je hebt alleen nog John van Beukering op de bank. Timmermans en Jetten zijn gewoon lachwekkend.
pi_215859724
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:05 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Precies, dat is het voordeel van de PVV. Er is geen alternatief op dit moment. Een beetje zoals Luuk de jong en je hebt alleen nog John van Beukering op de bank. Timmermans en Jetten zijn gewoon lachwekkend.
Ach, na 4 jaar dit kabinet komt het besef wel dat de PVV ook geen alternatief biedt.
pi_215859793
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ach, na 4 jaar dit kabinet komt het besef wel dat de PVV ook geen alternatief biedt.
Dit kabinet zit geen vier jaar.
pi_215859837
Ik zou het beter en eerlijker vinden als ze het vakantiegeld niet meer zouden belasten. Daar heeft een ieder wat aan ipv dit kleine selecte groepje dat uiteraard ook steeds kleiner word.
pi_215859874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:
Ik zou het beter en eerlijker vinden als ze het vakantiegeld niet meer zouden belasten. Daar heeft een ieder wat aan ipv dit kleine selecte groepje dat uiteraard ook steeds kleiner word.
Hoe wil je dat financieren.
pi_215859937
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe wil je dat financieren.
Snijden, geld mag weg van ontwikkelingshulp, asiel en migratie er mag ook wel wat minder naar de energietransitie en wat mij betreft vliegt er nog een hele zwik ambtenaren eruit.
Zoals ik al eerder heb aangegeven in AMV, de overheid heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat bijna de helft van mijn salaris al naar de overheid verdwijnt zonder dat het ooit op mijn rekening heeft gestaan.
pi_215859953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Snijden, geld mag weg van ontwikkelingshulp, asiel en migratie er mag ook wel wat minder naar de energietransitie en wat mij betreft vliegt er nog een hele zwik ambtenaren eruit.
Zoals ik al eerder heb aangegeven in AMV, de overheid heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat bijna de helft van mijn salaris al naar de overheid verdwijnt zonder dat het ooit op mijn rekening heeft gestaan.
Je krijgt liever een naheffing?
pi_215859962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 00:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
Yep! En met Rupsje nooitgenoeg in de zorg worden uiteraard de directies van de zorgverzekeraars bedoeld, want DAAR gaat al dat geld naartoe. De heren directeuren zijn al druk met het uitzoeken van de kleur van hun fonkelnieuwe ferrari, kadootje van de raad van bestuur voor deze slimme zet en het fanatieke lobbyen hiervoor met enthousiaste medewerking van de VVD-regering, die er uiteraard alleen voor bedrijven is en fuck het volk... :(
Ga toch weg met die onderbuik gevoelens joh. Het aandeel wat de directies van zorgverzekeraars hebben in de totale zorgkosten is echt peanuts. Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Als je per direct al die directies van zorgverzekeraars zou schrappen uit de totale kosten van de zorg dan zie je niet eens een verschil.
pi_215860015
Prima, cut the red tape.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_215860034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Denk dat er een hoop voet bij stuk houden
pi_215860043
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:49 schreef nostra het volgende:
Prima, cut the red tape.
Ik heb nog doorzichtbaar tape voor mijn Commodore. Wilt u dat riedeltje nog een keer horen?
pi_215860068
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Effe die oude hijskraan in stelling brengen met iets moois?
pi_215860080
quote:
en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Reken het eens om.
Stel je hebt na 25 jaar een salaris van ¤ 4.000,- netto. Dan krijg je die eenmalig netto uitgekeerd, leuk meegenomen zou je denken. Maar in feite heb je het over ¤ 13,33 per maand dat je na die 25 jaar uitgekeerd krijgt. Het stelt geen fuck voor. Je kan beter een paar keer van baan wisselen met een salarisverhoging.
pi_215860085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:51 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik heb nog doorzichtbaar tape voor mijn Commodore. Wilt u dat riedeltje nog een keer horen?
Ik ben meer van Duck Hunt.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_215860093
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik krijg liever mijn geld gestort en dan betaal ik zelf wel belasting. Zou ook veel beter zijn voor de bewustwording zodat een ieder kan zien wat we werkelijk betalen. Ik ben echt van mening dat een groot deel van de Nederlanders dat niet eens beseffen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:57:04 #87
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_215860103
quote:
Dus volgens jouw logica , mag je moslims ook verrot schelden , omdat hun geloofsgenoten zo nu en dan wat aanslagen hier en daar plegen ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_215860126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik krijg liever mijn geld gestort en dan betaal ik zelf wel belasting. Zou ook veel beter zijn voor de bewustwording zodat een ieder kan zien wat we werkelijk betalen. Ik ben echt van mening dat een groot deel van de Nederlanders dat niet eens beseffen.
Tja, dan had je maar geen loonslaaf moeten worden.

Verder krijgt elke Nederlander in loondienst een salarisstrook.
pi_215860152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ben meer van Duck Hunt.
Je weet toch hoe zo'n onderzoek naar neergestorte vliegtuigen door russen gaat?
Coke, granaatjes overgooien en een fles wodka.

Dat weten Russen zelf ook wel.
pi_215860176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]

De coke en vodka weet zo te lezen ook hier gretig aftrek te vinden.
~Ronald Reagan
pi_215860190
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]

Voor het overige ben ik niet gediend van ,en zijn wij (mv) niet gediend met, doodsbedreigingen, zowel on- en offline.
pi_215860266
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dan had je maar geen loonslaaf moeten worden.

Verder krijgt elke Nederlander in loondienst een salarisstrook.
Hoeveel mensen kijken werkelijk naar hun loonstrook? De meesten kijken naar het nettobedrag en zien dat het ongeveer klopt en gaan verder met hun leven.
Ik ben van mening dat men veel bewuster word van de belastingen als men ook werkelijk het belastinggeld moet overmaken. Dan gaan de meeste mensen toch echt nadenken of de overheid ook met minder kan.
Nu is die prikkel er niet voor de overheid om zich aan de morele verplichting te houden om zo min mogelijk belasting te heffen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:31:51 #93
472044 Ghost_Buster
pi_215860411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Reken het eens om.
Stel je hebt na 25 jaar een salaris van ¤ 4.000,- netto. Dan krijg je die eenmalig netto uitgekeerd, leuk meegenomen zou je denken. Maar in feite heb je het over ¤ 13,33 per maand dat je na die 25 jaar uitgekeerd krijgt. Het stelt geen fuck voor. Je kan beter een paar keer van baan wisselen met een salarisverhoging.
Done! De laatste keer, 3 jaar geleden met een verhoging van 700 euro netto. :P
Daar kan inderdaad geen uitkering tegenop. :)
Gevaccineerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:38:12 #94
472044 Ghost_Buster
pi_215860482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ga toch weg met die onderbuik gevoelens joh. Het aandeel wat de directies van zorgverzekeraars hebben in de totale zorgkosten is echt peanuts. Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Als je per direct al die directies van zorgverzekeraars zou schrappen uit de totale kosten van de zorg dan zie je niet eens een verschil.
Ok misschien was ik niet duidelijk genoeg? Het geld gaat uiteraard naar de algemene middelen van het bedrijf, niet letterlijk naar de directie, al bepalen die wel wat ermee gedaan wordt. En die ferrari is misschien wel beeldspraak, maar wel heel realistisch.
Gevaccineerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:53:39 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215860621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:25 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Dat is een denkfout. Als die vrijstelling er niet was, zou er wel gewoon belasting betaald moeten worden over die bonus. Door die vrijstelling wordt er geen belasting over betaald, dus het kost gewoon geld.

Dus waarom deze ene specifieke bonus die maar een klein groepje mensen ooit krijgt tamelijk random niet belasten?
Dat is oneerlijk tegenover alle andere belastingbetalers die dit voordeeltje niet krijgen ja.
Dan wil ik ook wel een regeling waarbij mijn salaris van maandag tot en met donderdag gewoon belast wordt, maar dat mijn vrijdagen worden beloond met een bonus waar een leuke belastingvrijstelling voor geldt :')
Een blijk van waardering, ook van de staat, dat iemand 25 jaar lang aaneengesloten belasting heeft afgedragen, loyaal is geweest aan een werkgever, whatever.. Het is op zich niet vreemd dat een regering in betere tijden daarvoor een geste heeft willen instellen. Maar ik begrijp ook wel dat zo'n regeling niet alleen niet van deze tijd is, hij is inmiddels ook totaal incompatibel met de heersende Nederlandse kruideniersgeest die ieder kruimeltje dat 'onterecht' naar de verder gelijkverdienende buurman gaat met lede ogen en een knagend gevoel van afgunst aanziet; zo'n onrecht kan namelijk alleen vanuit de eigen navel gadegeslagen worden.

Het is alleen bijzonder dat datzelfde land al 15 jaar stemt op partijen voor wie 0.5% belastingverhoging voor bedrijven met astronomische verdiensten volstrekt onbespreekbaar is.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:52:04 #96
66444 Lord_Vetinari
pi_215861269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dit kabinet zit geen vier jaar.
En zelfs als dat wel zou zijn, hoop ik toch dat het landelijk IQ hoger is dan het huidige gemiddelde en dat ook de fascistenstemmers eerder dan dat inzien dat dit niet de richting is die we op willen gaan, 80 jaar na de bevrijding van de vorige keer.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:11:47 #97
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215861522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En zelfs als dat wel zou zijn, hoop ik toch dat het landelijk IQ hoger is dan het huidige gemiddelde en dat ook de fascistenstemmers eerder dan dat inzien dat dit niet de richting is die we op willen gaan, 80 jaar na de bevrijding van de vorige keer.
:D ga door met roepen hoe iedereen die niet links stemt een facistische nazi is, smullen dit :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:14:56 #98
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215861558
quote:
Misschien wil je ze wel iets laten dragen zodat je ze van ver kan herkennen? Of de toegang kan ontzeggen tot bepaalde dingen ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:19:11 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215861590
quote:

[..]

Dit.
En als het dan toch niet meer "van deze tijd is" dan is er ook geen reden het af te schaffen voor die paar mensen die wel 25 jaar bij dezelfde werkgever werken.

Men zal wel weer met een oplossing komen als dat de werkgever het nog wel mag geven maar dat het belast moet worden, dat betekent dan dus dat er mensen in de problemen kunnen komen met de toeslagen omdat hun brutoloon voor dat jaar dan ineens 1½-2 maandlonen hoger is dan andere jaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215861611
Wat een kkrkabinet is het ook. Alleen maar burgertjes pesten.
pi_215861672
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoeveel mensen kijken werkelijk naar hun loonstrook? De meesten kijken naar het nettobedrag en zien dat het ongeveer klopt en gaan verder met hun leven.
Ik ben van mening dat men veel bewuster word van de belastingen als men ook werkelijk het belastinggeld moet overmaken. Dan gaan de meeste mensen toch echt nadenken of de overheid ook met minder kan.
Nu is die prikkel er niet voor de overheid om zich aan de morele verplichting te houden om zo min mogelijk belasting te heffen.
Ne, zo werkt niet.
Het enige dat je ermee bereikt is dat mensen het geld er doorheen brassen, dan de naheffingsaanslag van de belastingdienst krijgen, en dan in de shit zitten omdat ze die niet kunnen betalen.
pi_215861674
Wat voor linkse / sociale besluiten heeft dit kabinet dan genomen? Het NSC sputtert vaak wat tegen, maar verder is het kneiterrechts. De zelfredzame burger zoekt het zelf maar uit en de bedrijven en rijken moeten meer voordeeltjes krijgen, "want anders gaan ze weg".

Het enige linkse beleid is dat Fleur Agema probeert om de spoedeisende zorg ondanks alle bezuinigen te nationaliseren. En ze blijven Oekraïne steunen. Dat is het.
pi_215861802
Het is wel maf dat een land steunen tegen Rusland als links wordt gezien.

Dat was 40 jaar geleden nog rechts.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:18:27 #104
pi_215862196
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Leandra het volgende:
Men zal wel weer met een oplossing komen als dat de werkgever het nog wel mag geven maar dat het belast moet worden,
Werkgevers mochten altijd al bonussen uitkeren hoor.
pi_215862217
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:
Het is wel maf dat een land steunen tegen Rusland als links wordt gezien.

Dat was 40 jaar geleden nog rechts.
Dat is wappierechts. Fatsoenlijk rechts steunt Oekraïne gewoon.
pi_215862722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.
Die kunnen echt wel wat, maar journalisten hebben praat- en schrijfvrijstelling, en dat geldt niet voor iedereen in dit land. Helaas.

Met AI zogenaamde krantenpagina's en fora volkalken op het internet is een bekend gegeven aan het worden. Neem nu het AD.
pi_215862738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:23 schreef tong80 het volgende:

[..]
Want Frans en Femke.

Timmerman en Femmie site.
Pleur op met die baardgrappen van de drugsmob.
  vrijdag 13 december 2024 @ 23:36:12 #108
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215862797
@tong80

Heb jij ooit gewerkt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215863553
Krijg je ook weer de SP dat mensen die 25 jaar in de soos zitten ook een extra maand uitkering krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215863554
Bij ons krijg je voor elke 5 jaar in dienst een extra vakantiedag :)
pi_215863860
Staat iedere werkgever vrij om dit uit eigen zak te betalen voor hun enorm loyale werknemers natuurlijk... maar als de staat het niet betaalt is het ineens niet leuk meer ;)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215864024
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:43 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?
Net zoals je vele vaak al ruim boven modaal verdienende expats sponsord wat ons veel meer belastinginkomsten dan die paar 25 jarige jubilarissen bij werkgevers kost.

Een kinderhand is weer snel gevuld over de rug van loyale Nederlandse werknemers.
pi_215864076
Ohjee, ik zit op 24 jaar en 8 maanden. Mijn bonus zou gelijk zijn aan 15 dagen ziektewet van Pieter Omtzigt.
pi_215864086
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:38 schreef Toefjes het volgende:
Ohjee, ik zit op 24 jaar en 8 maanden. Mijn bonus zou gelijk zijn aan 15 dagen ziektewet van Pieter Omtzigt.
Dan betaal je dadelijk 50% belasting over die bonus en is deze bonus gelijk aan 7.5 dagen ziektewet van een kamerlid. Alles om onze loyale arbeiders maar zoveel mogelijk belasting over arbeid te laten betalen.
pi_215864105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan betaal je dadelijk 50% belasting over die bonus en is deze bonus gelijk aan 7.5 dagen ziektewet van een kamerlid. Alles om onze loyale arbeiders maar zoveel mogelijk belasting over arbeid te laten betalen.
Maar, dit is de CAO zo geregeld. Kunnen die afspraken dan eenzijdig worden ingetrokken?
  zaterdag 14 december 2024 @ 09:51:00 #116
pi_215864141
Een CAO bepaalt niet of jij wel of geen belasting over je bonus moet betalen.
pi_215864155
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Een CAO bepaalt niet of jij wel of geen belasting over je bonus moet betalen.
Nou, daar twijfel ik aan want het staat er vrij letterlijk:

"Voor het 12,5-jarig jubileum en doorgaans voor het 50-jarig jubileum, is de jubileumuitkering belast. Dit geldt niet voor het 25- en 40-jarig jubileum."
pi_215864169
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ne, zo werkt niet.
Het enige dat je ermee bereikt is dat mensen het geld er doorheen brassen, dan de naheffingsaanslag van de belastingdienst krijgen, en dan in de shit zitten omdat ze die niet kunnen betalen.
En je bereikt ermee dat mensen bewust worden van de belasting die ze betalen met als positief gevolg dat mensen gaan eisen dat ze minder belasting gaan betalen. Dat laatste kan ik alleen maar als iets positiefs zien. We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
pi_215864207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En je bereikt ermee dat mensen bewust worden van de belasting die ze betalen met als positief gevolg dat mensen gaan eisen dat ze minder belasting gaan betalen. Dat laatste kan ik alleen maar als iets positiefs zien. We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
Dat gaat niet gebeuren.

Kijk hoeveel mensen inmiddels zzp zijn.
Is de eis om belasting te verlagen toegenomen?

Nope.

Wat wel gaat gebeuren is dat veel meer mensen in financiële problemen komen doordat ze het geld er doorheen brassen voordat de belastingaanslag op de mat ligt.
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:01:14 #120
pi_215864208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Nou, daar twijfel ik aan want het staat er vrij letterlijk:

"Voor het 12,5-jarig jubileum en doorgaans voor het 50-jarig jubileum, is de jubileumuitkering belast. Dit geldt niet voor het 25- en 40-jarig jubileum."
Ik zei dat dat niet door een CAO bepaald wordt.
pi_215864230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:01 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Ik zei dat dat niet door een CAO bepaald wordt.
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.

Dus ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit eenzijdig opgezegd kan worden.
pi_215864271
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Werk jij voor de rijksoverheid dat de Cao daardoor ondertekend is?

Ach dan betaald de rijksoverheid gewoon bruto wat meer dat jij netto hetzelfde overhoudt. ;)
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:19:59 #123
pi_215864363
quote:
CAO
CAO's. Gaan. Niet. Over. Belasting. :{
pi_215864556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Werk jij voor de rijksoverheid dat de Cao daardoor ondertekend is?

Ach dan betaald de rijksoverheid gewoon bruto wat meer dat jij netto hetzelfde overhoudt. ;)
Daar komt het inderdaad wel op neer :P

Maar, als het volgend voorjaar behandeld wordt dan zal er vast nog wel wat tijd overheen gaan. Wel lullig voor de mensen die net buiten de boot vallen. Maar ja, de boeken blijven dan iets goedkoper.
  zaterdag 14 december 2024 @ 10:44:19 #125
66444 Lord_Vetinari
pi_215864583
quote:

[..]

Klets. Een CAO wordt overeengekomen tussen werkgevers en werknemers of hun vertegenwoordigende organisaties. De overheid levert alleen het wettelijk kader.
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:50:27 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864625
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
@:tong80

Heb jij ooit gewerkt?
Jazeker. Laatste baan was controleur bij de Basismarkt.

Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:51:27 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 04:52 schreef raptorix het volgende:
Bij ons krijg je voor elke 5 jaar in dienst een extra vakantiedag :)
"Wij" kregen 500 gulden na 10 jaar.

pi_215864660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Daar komt het inderdaad wel op neer :P

Maar, als het volgend voorjaar behandeld wordt dan zal er vast nog wel wat tijd overheen gaan. Wel lullig voor de mensen die net buiten de boot vallen. Maar ja, de boeken blijven dan iets goedkoper.
Ik vermoed dat dit niet eens in de meeste caos staat.

Veel van onze overheden hebben goudgerande caos met een 36 urige werkweek en een standaard 13e maand en dan nog wat extra vakantiedagen te kunnen kopen enz..

Met het iets versoberen van deze riante coas kan onze overheid meer besparen dan weer wat extra geld weghalen bij hondsloyale medewerkers.
pi_215864666
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef tong80 het volgende:

[..]
"Wij" kregen 500 gulden na 10 jaar.

Bij mijn vorige werkgever was het om de 5 jaar, en dan 100 euro per jaar, en dan 1 bedrag persoonlijk, het andere om iets met je collega's te doen. Toen ik er 15 jaar zat kreeg ik 1500 euro :)
pi_215865177
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren.

Kijk hoeveel mensen inmiddels zzp zijn.
Is de eis om belasting te verlagen toegenomen?

Nope.

Wat wel gaat gebeuren is dat veel meer mensen in financiële problemen komen doordat ze het geld er doorheen brassen voordat de belastingaanslag op de mat ligt.
Het aantal zzp’ers is verwaarloosbaar tegenover de werkende bevolking. Bovendien geloof ik gerust dat al die zzp’ers liever wat minder belasting betalen.
Over het laatste heb je natuurlijk wel een punt maar het is ook de bedoeling dat mensen moeilijkheden krijgen. Dat hoort nu eenmaal bij de bewustwording en dat zorgt ervoor dat mensen gaan eisen om minder af te dragen.
De overheid doet overigens niet anders met ons, er is een reden dat we zoveel belasting betalen over energie, het gaat om een stukje gedragsverandering en ik zou graag willen dat onze blik op de staat veranderd.
pi_215865544
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:43 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Omdat dat je een warm gevoel van solidariteit geeft. Tenzij je wat jaloers bent aangelegd, dan kun je het ervaren als oneerlijk en zwelgen in zelfmedelijden en misplaatste verontwaardiging.
pi_215865575
quote:

[..]
Als je daadwerkelijk jaren moet sparen voor een nieuwe tv krijg je ongetwijfeld enkele toeslagen voor bepaalde kosten van de overheid. Veel van de mensen die 25 jaar bij een werkgever hebben gewerkt krijgen tenminste een deel van dergelijke toeslagen niet.
pi_215865627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 00:39 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Helemaal eens! Waarom? Omdat die PVV een verkapte VVD is. Geert is nog altijd VVD in hart en nieren. En dat gaat nooit veranderen. De PVV stemde de afgelopen 25 jaar altijd 100% hetzelfde in de 2e kamer als de VVD! Verdiep je er maar eens in. Ja, voor de camera verkondigde Geert altijd hele andere dingen en ook hun partijprogramma ziet er heel anders uit. Maar nooit aan gedacht dat dat wel eens allemaal leugens kunnen zijn? Want dat zijn het! Geert heeft aan Mark rutte een hele goede leermeester gehad en nu zitten we gewoon weer met het zoveelste rutte-kabinet. Alleen heet Mark nu Geert. :(
Hoho, Mark heet Dick en Geert is hoogstens een wajang. Van Dick verwacht ik nog wel een persoonlijke bijdrage in de verdere schending/afschaffing van privacy.
pi_215865634
quote:

[..]
Dat is enigszins afhankelijk van de functie.
pi_215865671
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volgens mij kan iedere gek zichzelf journalist noemen. Als je dan ook nog een doelgroep weet te bedienen kun je het ook nog op eoa manier vermarkten.
pi_215866007
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het aantal zzp’ers is verwaarloosbaar tegenover de werkende bevolking. Bovendien geloof ik gerust dat al die zzp’ers liever wat minder belasting betalen.
Over het laatste heb je natuurlijk wel een punt maar het is ook de bedoeling dat mensen moeilijkheden krijgen. Dat hoort nu eenmaal bij de bewustwording en dat zorgt ervoor dat mensen gaan eisen om minder af te dragen.
De overheid doet overigens niet anders met ons, er is een reden dat we zoveel belasting betalen over energie, het gaat om een stukje gedragsverandering en ik zou graag willen dat onze blik op de staat veranderd.
Tja, die verandert niet.

Mensen klagen nu ook over de belastingdruk.
Zelfs mijn schoonmoeder klaagt over hoeveel belasting ze moet betalen.
Ik heb het voor haar berekend, en met de toeslagen erbij is ze een netto ontvanger, ipv een betaler.
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:32:24 #137
472044 Ghost_Buster
pi_215867090
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hoho, Mark heet Dick en Geert is hoogstens een wajang. Van Dick verwacht ik nog wel een persoonlijke bijdrage in de verdere schending/afschaffing van privacy.
Hehehe... precies. >:)
Gevaccineerd.
pi_215867732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:14 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is enigszins afhankelijk van de functie.
In welke functie is het gunstiger om 25 jaar lang hetzelfde te doen?
  zaterdag 14 december 2024 @ 18:08:30 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215867897
Al decennia roept de politiek, flexibel zijn, flexibel! Maar jobhoppers krijgen geen belastingvrij maandsalaris wanneer ze 25 jaar werken.
  zaterdag 14 december 2024 @ 18:14:12 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215867945
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 06:49 schreef mschol het volgende:

[..]
waarom zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien?
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:01:41 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215869456
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Wantie het volgende:

Anyway , zulke lange dienstverbanden zijn niet meer van deze tijd.
Bij jou op de sociale werkplaats zal je dat niet tegenkomen, nee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Wantie het volgende:

Het is 25 jaar bij hetzelfde bedrijf, niet 25 jaar dezelfde baan. En daarnaast, ervaring is de beste leerschool.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:02:32 #142
Why is all the rum gone?
pi_215869468
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Al decennia roept de politiek, flexibel zijn, flexibel! Maar jobhoppers krijgen geen belastingvrij maandsalaris wanneer ze 25 jaar werken.
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215869484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Bij jou op de sociale werkplaats zal je dat niet tegenkomen, nee.
Wel lachen dat je de behoefte voelt om mij persoonlijk aan te vallen.
pi_215869489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus dan kan daar gewoon inkomstenbelasting op worden geheven.
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:06:01 #145
Why is all the rum gone?
pi_215869506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:

We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
_O-

En hoe gaat de staat iets voor jou doen zonder geld? Hmmm? :')
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:06:38 #146
Why is all the rum gone?
pi_215869514
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:

Dus dan kan daar gewoon inkomstenbelasting op worden geheven.
Dat kan, maar dat is niet zo.
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:06:56 #147
Why is all the rum gone?
pi_215869519
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel lachen dat je de behoefte voelt om mij persoonlijk aan te vallen.
Aanvallen? Jij werkt toch op de sociale werkplaats?
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:09:21 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215869533
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is onbelast.
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:09:58 #149
Why is all the rum gone?
pi_215869540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is onbelast.
Maar de bonus komt van het bedrijf. Ik hoef er alleen geen belasting over te betalen.
pi_215869634
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat kan, maar dat is niet zo.
Nog niet.
En daar gaat dit topic over.

Wat mij betreft wordt het gewoon belast.

Kan wel vervelende gevolgen hebben voor mensen met een laag inkomen, want die leveren een groot deel van de bonus weer in doordat ze gekort worden op de toeslagen.
pi_215869649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Aanvallen? Jij werkt toch op de sociale werkplaats?
En dan ook nog een schijterd zijn...
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:20:12 #152
Why is all the rum gone?
pi_215869699
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

Wat mij betreft wordt het gewoon belast.
Tuurlijk. Want jij hebt er geen persoonlijk voordeel van EN DAN ZAL GODVERDOMME NIEMAND ER VOORDEEL VAN HEBBEN!

Typisch Hollandse instelling.
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:21:02 #153
Why is all the rum gone?
pi_215869715
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dan ook nog een schijterd zijn...
Ik dacht dat dat hier de algemene consensus was. maar excuses als het niet zo is.
pi_215870043
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tuurlijk. Want jij hebt er geen persoonlijk voordeel van EN DAN ZAL GODVERDOMME NIEMAND ER VOORDEEL VAN HEBBEN!

Kom jij eens met een goed argument waarom 25 jaar dienstverband bij 1 organisatie moet worden beloond door de overheid met een vrijstelling van belasting.
pi_215871733
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Misschien moet je ook rekening houden met de "onderkant" van de arbeidsmarkt.
  zondag 15 december 2024 @ 00:54:55 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215871837
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kom jij eens met een goed argument waarom 25 jaar dienstverband bij 1 organisatie moet worden beloond door de overheid met een vrijstelling van belasting.
Al was het alleen al omdat je die 25 jaar dan nooit gebruik gemaakt hebt van WW bijvoorbeeld, zelfs niet 1 maand tussen 2 banen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215872535
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 00:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Al was het alleen al omdat je die 25 jaar dan nooit gebruik gemaakt hebt van WW bijvoorbeeld, zelfs niet 1 maand tussen 2 banen.
Maar dat kan ook gelden voor mensen die meerdere werkgevers hebben gehad.

Plus niet elke werkgever beloont iemand met 25 jaar dienstjaren met een maandsalaris als bonus.
pi_215872616
Dit is volgens mij sowieso gerommel in de marge hoeveel belastinginkomsten loopt bv Nederland hierdoor nu precies mis?

Laten we eens een grove schatting maken. Er zijn in nl 5.5 miljoen mensen met een vast contract, ik ga ervan uit dat hiervan 10% zijn jubileum haalt dus maar 550.000 mensen waarvan er per jaar maar 4% een jubileum heeft, dan komen we dus op 22.000 mensen op jaar basis die dan over 1 maand salaris geen belasting aftikken. Het modaal salaris is 3666 bruto daar zou dan iets van rond de 1000 euro belasting op zitten, dus dit kost bv Nederland 22 miljoen per jaar.

Mijn dikke teen zegt dat de door sommigen bejubelde belastingontwijking door de groot vedieners en vermogenden onze bv Nederland stukken meer mis loopt.

Volgens bnr klopt mijn dikke teen.

Nederland loopt door belastingontwijking 1 tot 2,5 miljard euro mis
pi_215872626
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Dit is volgens mij sowieso gerommel in de marge hoeveel belastinginkomsten loopt bv Nederland hierdoor nu precies mis?

Laten we eens een grove schatting maken. Er zijn in nl 5.5 miljoen mensen met een vast contract, ik ga ervan uit dat hiervan 10% zijn jubileum haalt dus maar 550.000 mensen waarvan er per jaar maar 4% een jubileum heeft, dan komen we dus op 22.000 mensen op jaar basis die dan over 1 maand salaris geen belasting aftikken. Het modaal salaris is 3666 bruto daar zou dan iets van rond de 1000 euro belasting op zitten, dus dit kost bv Nederland 22 miljoen per jaar.

Mijn dikke teen zegt dat de door sommigen bejubelde belastingontwijking door de groot vedieners en vermogenden onze bv Nederland stukken meer mis loopt.

Volgens bnr klopt mijn dikke teen.

Nederland loopt door belastingontwijking 1 tot 2,5 miljard euro mis
Ik las ergens 36 miljoen per jaar. Het is zo'n gedoe in de marge dat het de zendtijd niet waard is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215872642
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik las ergens 36 miljoen per jaar. Het is zo'n gedoe in de marge dat het de zendtijd niet waard is.
Het leidt in ieder geval voor de rechts populisten weer mooi af van de belastingontwijkers die bv nederland dus tussen de 1 en 2.5 miljard door de neus boren.
  zondag 15 december 2024 @ 18:43:11 #161
Why is all the rum gone?
pi_215877819
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:

Kom jij eens met een goed argument waarom niet.

Ik blijf gewoon hierbij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 07:54 schreef Wantie het volgende:

Plus niet elke werkgever beloont iemand met 25 jaar dienstjaren met een maandsalaris als bonus.
True. Alleen de goede werkgevers. Mooie geste.
pi_215878681
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kom jij eens met een goed argument waarom niet.

Ik blijf gewoon hierbij.
[..]
[..]
True. Alleen de goede werkgevers. Mooie geste.
Die kunnen dan ook wel de gebruikelijke loonafdracht doen.
  zondag 15 december 2024 @ 20:14:41 #163
Why is all the rum gone?
pi_215879081
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 19:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kunnen dan ook wel de gebruikelijke loonafdracht doen.
Ik wist wel dat je geen goede argumenten zou hebben. Het is puur de kift.
pi_215879151
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik wist wel dat je geen goede argumenten zou hebben. Het is puur de kift.
Ik vroeg je om 1 argument .
Jij kon die niet geven.

Als er geen enkel argument is om een belastingvrije bonus te hanteren, dan gewoon belasten.
  zondag 15 december 2024 @ 20:20:35 #165
Why is all the rum gone?
pi_215879200
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 20:18 schreef Wantie het volgende:

Ik vroeg je om 1 argument .

Ik vroeg jou om 1 argument.

Je ben gewoon een dreinende kleuter. "Ik heb het niet, DUS IK WIL GODVERDOMME DAT NIEMAND HET HEEFT!"
pi_215879416
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je ben gewoon een dreinende kleuter. "Ik heb het niet, DUS IK WIL GODVERDOMME DAT NIEMAND HET HEEFT!"
Jij hebt die niet en draaide het om.

Tja, als er geen 1 argument is waarom deze specifieke bonus belastingvrij moet zijn, dan kan die gewoon net als andere bonussen worden belast.

En jouw kinderachtige reactie snijdt geen hout, omdat er geen sprake is van een verbod op de jubileum bonus.
pi_215879438
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 00:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, dat is niet in alle situaties het geval.

Bijvoorbeeld deze uitzondering is er:

Als het gebruikelijk is om jaarlijks een werkloze periode te hebben, zoals in de bouw, scheepvaart of horeca, wordt deze periode ook gewoon meegerekend, tenzij je in deze periode bij een andere werkgever aan de slag gaat.

https://nl.indeed.com/carrieregids/salaris/bonus-jaar-in-dienst
  zondag 15 december 2024 @ 20:33:50 #168
pi_215879452
Argumenten voor afschaffing: de diensttijdvrijstelling is beperkt doeltreffend en niet doelmatig. :+
  zondag 15 december 2024 @ 21:19:03 #169
Why is all the rum gone?
pi_215880338
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 20:31 schreef Wantie het volgende:

En jouw kinderachtige reactie snijdt geen hout, omdat er geen sprake is van een verbod op de jubileum bonus.
Kleine @Wantie in de speeltuin: "IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET!".
pi_215880449
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kleine @:Wantie in de speeltuin: "IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET!".
Is dat echt het enige argument dat je weet te produceren _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')