De PVV zit in de regering, maar met Geert was dit nooit gebeurdquote:Op donderdag 12 december 2024 20:33 schreef tong80 het volgende:
Het is een welkom cadeautje voor werknemers die 25 jaar in dienst zijn: een extra maandloon netto salaris. Maar of dit mogelijk blijft, valt te betwijfelen. Het kabinet gaat misschien de bijl zetten in de onbelaste jubileumuitkering.
[ afbeelding ]
Dat valt op te maken uit een brief van staatssecretaris Tjebbe van Oostenbruggen (NSC, Belastingen) aan de Tweede Kamer. Nu nog mag een werkgever als iemand 25 jaar in dienst is (en na veertig jaar nog eens) een werknemer blij maken met een jubileumuitkering. Het extraatje kan oplopen tot één maandloon netto aan salaris.
Maar die zogeheten diensttijdvrijstelling is nu geëvalueerd door het ministerie en is slechts ‘beperkt doeltreffend en niet doelmatig’ bevonden. Het probleem: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.
36 miljoen euro
Nu zijn er meer belastinguitzonderingen die maar deels of niet doeltreffend of doelmatig zijn, maar het oordeel komt op een bijzonder moment. Door de btw-verhoging te schrappen loopt het kabinet belastinginkomsten mis. Dat geld moet nu op een andere manier gevonden worden.
Daarbij kijkt het kabinet naar de talloze belastinguitzonderingetjes en - voordeeltjes die we nu kennen in ons stelsel. Want het schrappen daarvan kan ervoor zorgen dat de Staat méér belasting binnenkrijgt. Door de diensttijdvrijstelling loopt de overheid 36 miljoen euro mis, is de schatting van het ministerie.
Van Oostenbruggen kijkt dan ook naar zulke ‘negatief geëvalueerde fiscale regelingen’, schrijft hij aan de Kamer. Om te ‘bezien’ of die ‘regelingen’ worden ‘afgeschaft, versoberd, hervormd’ of toch ‘gemotiveerd worden gehandhaafd’. In het voorjaar buigt het kabinet zich hierover, dan moet er een akkoord gevonden worden. Maar de diensttijdvrijstelling lijkt dus wel in de gevarenzone te zitten.
https://www.ad.nl/politie(...)-in-gevaar~adb388ed/
Met Geert als minister-president zou dit nooit zijn gebeurd. Gelukkig wel 130 per uurKut buitenlanders en Femke en Frans. Je ziet weer eens waar 30 jaar linkse oppositie toe heeft geleidt.
Werkgevers mogen nog steeds aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goh, één maandloon voor 25 jaar loonslaaf zijn. Wauw. Niemand gaat er echt iets van merken als ze dit weg doen.
Afschaffen die vrijstelling dusquote:'beperkt doeltreffend en niet doelmatig'
Omdat het een mooie beloning is na 25 jaar arbeid.en elke dag je wekker zetten.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Van mij mogen werkgevers aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.
Maar waarom zou dat (voor maar een klein deel) van de beroepsbevolking in godesnaam onbelast moeten zijn?
[..]
Afschaffen die vrijstelling dus
Niemand interesseert het geen ene lor idd. Zoals al de maatregelen die de "gewone man" treft. Morgen weer iets wat ze niet interesseert. Overmorgen wordt bekendgemaakt dat er al 8 grensovergangen zijn bemand. Die vermaledijde grensovergangen werken tegen. Typisch buitenlandse grensovergangen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goh, één maandloon voor 25 jaar loonslaaf zijn. Wauw. Niemand gaat er echt iets van merken als ze dit weg doen.
Niet zo moeilijk doen. Ik ken een mantelzorger zonder rijbewijs die niet eens 13 kan rijden.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Omdat het een mooie beloning is na 25 jaar arbeid.en elke dag je wekker zetten.
Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.
Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
Na 25 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij dezelfde werkgever wél, maar na 12 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij de ene werkgever en 13 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij een andere werkgever niet?quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.
Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
Ik word straks weer hergekeurd. Of ik recht heb op de maandelijkse bijdrage. Ik ben vanavond blij dat ik naar Ajax kan kijken. Misschien in de rust naar bed. Heb 2 hartaanvallen en kanker achter de rug. Daar moet ik dus een paar keer voor worden getest. Ook psychies. Je hoeft niet te raden wie er garen bij spint, terwijl de uitkomst al vast staat.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.
Nou, wat een verhoging van de koopkracht zullen die jubilarissen hebben zeg. Na 25 jaar eenmalig een extra maandloon netto binnen gehengeld. Als ze in de tussentijd een paar keer van baan waren veranderd hadden ze al een veelvoud van dat extra maandloon ontvangen intussen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk wel voorstander hiervan *ALS* ze die besparingen zouden investeren in het verhogen van de koopkracht voor alle werknemers i.p.v. alleen de mensen die 25 jaar in dienst zijn ergens.
Maar de PVV kennende gaat dat m niet worden
Misschien omdat die mensen al 25 jaar loonbelasting betalen?quote:Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Van mij mogen werkgevers aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.
Maar waarom zou dat in godesnaam onbelast moeten zijn?
Dat doen mensen die 10 jaar bij werkgever A en 15 jaar bij werkgever B hebben gewerkt ook.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tanatos het volgende:
Misschien omdat die mensen al 25 jaar loonbelasting betalen?
Dat is niet hetzelfde, en als de werkgevers het zouden regelen die bonus dan samen te betalen wat mij betreft best.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:28 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Dat doen mensen die 10 jaar bij werkgever A en 15 jaar bij werkgever B hebben gewerkt ook.
Dat is ook weer zo'n symbooldingetje. Het vereist toch een hele extra administratie, en hoge inkomens profiteren er meer van dan lage. Knal dan gewoon het laagste belastingtarief met 0,something % omlaag.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tanatos het volgende:
Net zoals een nul tarief BTW op groente en fruit zogenaamd te moeilijk is.
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?quote:
Nou dat ligt er dus aan. Als je in al die tijd stomtoevallig 25 jaar bij dezelfde werkgever hebt gewerkt kun je (momenteel nog wel) een fiscaal kadootje krijgen, als je dat niet hebt niet. Volkomen eerlijk een logisch toch?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:04 schreef Thorelf het volgende:
nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
Je krijgt toch je salaris?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:04 schreef Thorelf het volgende:
ik zal jullie vertellen ..ik werk al heel lang vanaf mijn 15e oke na schoolse baantjes etc maar daarna fulltime en soms wat minder kinderen krijgen etc. maar na een week of 8 stond ik weer op de vloer! nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!quote:
Neem lekker plaats op je rug en laat Geert je onderbuik kietelenquote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen?
wat een dom gelul!!quote:Op donderdag 12 december 2024 22:20 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Neem lekker plaats op je rug en laat Geert je onderbuik kietelen
Ik hoef geen jaren te sparen voor een nieuwe TV.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.
nope nope... ik merk dat vele hier geen idee hebben .... hoe het in realiteit is!!!quote:Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.
Tevens is het een goede stimulans voor velen een wat gezondere levensstijl te betrachten en zich niet voor elke gebroken nagel tot een arts te wenden, waarmee men kan pogen de kosten der maatschappij enigzins te beheersen.
dit klopt dus niet...en kan dus niet!!quote:Op donderdag 12 december 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Henk en Ingrid gaan er op vooruit, als je niet kijkt naar de geschrapte beloningen of de hogere prijzen.
Waar geven ze dan al dat geld aan uit? Het opzetten van een systeem waardoor PVV leden persoonlijk alle buitenlanders het land uit kunnen schoppen?
Maar wat dan wel? Geld sparen voor de Nexit?quote:Op donderdag 12 december 2024 23:05 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dit klopt dus niet...en kan dus niet!!
denk na...quote:Op donderdag 12 december 2024 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Geld sparen voor de Nexit?
Dit kleingeld gun ik die mensen wel, zoveel werknemers zijn er niet die 25 jaar in dienst blijven.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
nou in ieder geval niet naar de lang werkende.....quote:Op donderdag 12 december 2024 23:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, het moet natuurlijk naar de bedrijven en aandeelhouders. Dom van me.
dat willen hoop ik de meeste mensen, maar is moeilijk met de 3e wereld die hier heen komt...quote:Op donderdag 12 december 2024 23:19 schreef SwebbeSensje het volgende:
Goh meneer heeft weer eens kritiek op het kabinet. Stop met haten en kijk met liefde naar de wereld
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.quote:Op donderdag 12 december 2024 23:35 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dat willen hoop ik de meeste mensen, maar is moeilijk met de 3e wereld die hier heen komt...
Aldus de man die in Mocro Maffia speelt waarin de stereotype Marokkaan een drugsdealer isquote:Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.
wauw... dus die pik je eruit!!! blij dat de pvda stemmers wel werken... hoe kortzichtig kan je zijn??quote:Op donderdag 12 december 2024 23:37 schreef Origami94 het volgende:
Beetje makkelijke bash wel. Dit is een SG van NSC die dit voorstelt.
Overigens de stereotype PVV stemmer die werkt niet. Dus boeie.
Yep! En met Rupsje nooitgenoeg in de zorg worden uiteraard de directies van de zorgverzekeraars bedoeld, want DAAR gaat al dat geld naartoe. De heren directeuren zijn al druk met het uitzoeken van de kleur van hun fonkelnieuwe ferrari, kadootje van de raad van bestuur voor deze slimme zet en het fanatieke lobbyen hiervoor met enthousiaste medewerking van de VVD-regering, die er uiteraard alleen voor bedrijven is en fuck het volk...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Helemaal eens! Waarom? Omdat die PVV een verkapte VVD is. Geert is nog altijd VVD in hart en nieren. En dat gaat nooit veranderen. De PVV stemde de afgelopen 25 jaar altijd 100% hetzelfde in de 2e kamer als de VVD! Verdiep je er maar eens in. Ja, voor de camera verkondigde Geert altijd hele andere dingen en ook hun partijprogramma ziet er heel anders uit. Maar nooit aan gedacht dat dat wel eens allemaal leugens kunnen zijn? Want dat zijn het! Geert heeft aan Mark rutte een hele goede leermeester gehad en nu zitten we gewoon weer met het zoveelste rutte-kabinet. Alleen heet Mark nu Geert.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Laat hij het maar luid en duidelijk verkondigen. Dan blijven ze tenminste weg. En misschien vertrekken er nog een aantal hierdoor. Dat is toch winst, nietwaar?quote:Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.
Het staat de werkgever geheel vrij dat bedrag te verhogen zodat het netto uit komt op een bruto maandloon.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
correct, het niet jobhoppen wordt beloond, en terecht welquote:Op donderdag 12 december 2024 21:01 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Na 25 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij dezelfde werkgever wél, maar na 12 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij de ene werkgever en 13 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij een andere werkgever niet?
De gebroken nagel valt niet onder het eigen risico.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.
Tevens is het een goede stimulans voor velen een wat gezondere levensstijl te betrachten en zich niet voor elke gebroken nagel tot een arts te wenden, waarmee men kan pogen de kosten der maatschappij enigzins te beheersen.
Job hoppen is daarentegen wel goed voor je ontwikkeling.quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:49 schreef mschol het volgende:
[..]
correct, het niet jobhoppen wordt beloond, en terecht wel
En je salarisquote:Op vrijdag 13 december 2024 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Job hoppen is daarentegen wel goed voor je ontwikkeling.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar de meeste gaan bij een bedrijf weg vanwege hun manager.quote:
Ligt eraan wat je onder job hoppen verstaat. Als iemand iedere 1-2 jaar van baan verwisselt heeft dit vaak met de onkunde van diegene te maken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ook weer van de sector afhankelijk is. In de vrije sector van de media en communicatiebedrijven is het helemaal niet zo ongebruikelijk dat iemand relatief kort zit vanwege het hoge tempo, 1-2 jaar is dan prima. Zodra je een vast contract hebt gekregen, heb je jezelf dan al min of meer bewezen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder job hoppen verstaat. Als iemand iedere 1-2 jaar van baan verwisselt heeft dit vaak met de onkunde van diegene te maken.
Jij noemt bij uitstek een branche waar je vooral veel moet babbelen en je niet zoveel hoeft te kunnen. En dus ook snel uitgerangeerd bent want voor jou 10 anderen die beter kunnen babbelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat ook weer van de sector afhankelijk is. In de vrije sector van de media en communicatiebedrijven is het helemaal niet zo ongebruikelijk dat iemand relatief kort zit vanwege het hoge tempo, 1-2 jaar is dan prima. Zodra je een vast contract hebt gekregen, heb je jezelf dan al min of meer bewezen.
Curieuze motivering. Die belastingvrijstelling is er, die hoeft niet betaald te worden. De werkgever betaalt de werknemer een extra bedrag buiten de reguliere loonrondes om, en de belastingdienst heft daar geen belasting over. Dat lijkt me geen rechtstreekse benadeling van overige belastingbetalers. Of men moet doelen op extra kosten die gemaakt moeten worden voor de verwerking van de vrijstelling, maar gezien in dezelfde motivatie ook al gesteld wordt dat het gaat om 'slechts' 1/3 van de Nederlanders (en steeds minder), verspreid over 25 jaar, zal het voordeel daarvan het schrappen van de fiscale regel ook niet heel interessant maken.quote:Het probleem: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.
Dat is een denkfout. Als die vrijstelling er niet was, zou er wel gewoon belasting betaald moeten worden over die bonus. Door die vrijstelling wordt er geen belasting over betaald, dus het kost gewoon geld.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Die belastingvrijstelling is er, die hoeft niet betaald te worden.
36 miljoen.quote:Er wordt dus een waarschijnlijk verwaarloosbaar bedrag aan extra financiële ruimte gecreëerd voor de schatkist,
He, die bordjes bij de KZs …. Ummm… AZCs moeten ergens van betaald worden, he?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Henk en Ingrid gaan er op vooruit, als je niet kijkt naar de geschrapte beloningen of de hogere prijzen.
Waar geven ze dan al dat geld aan uit? Het opzetten van een systeem waardoor PVV leden persoonlijk alle buitenlanders het land uit kunnen schoppen?
Ja godver Thorelf. Kinderen zijn de bron van alle kwaad in deze wereld. Die zuigen vakkundig alle financiën en levensvreugde uit je. Daar kan de rest van Nederland je niet meer mee helpen, dat contract loopt na ongeveer 18 jaar af. Maar dan krijg je er wel heel veel voor terug ofzoquote:Op donderdag 12 december 2024 22:35 schreef Thorelf het volgende:
true, maar als je kinderen moet opvoeden zonder alimentatie.... en werkt... dus weinig kans voor reserves
Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij noemt bij uitstek een branche waar je vooral veel moet babbelen en je niet zoveel hoeft te kunnen. En dus ook snel uitgerangeerd bent want voor jou 10 anderen die beter kunnen babbelen.
Want Frans en Femke.quote:Op vrijdag 13 december 2024 05:30 schreef Chadi het volgende:
De PVV stemmer zal alles aangrijpen om het goed te praten.
Alleen als de organisatie van een bepaalde omvang is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder job hoppen verstaat. Als iemand iedere 1-2 jaar van baan verwisselt heeft dit vaak met de onkunde van diegene te maken.
Je kunt je namelijk prima ontwikkelen in je vakgebied binnen dezelfde organisatie of bedrijf door promoties.
Precies, dat is het voordeel van de PVV. Er is geen alternatief op dit moment. Een beetje zoals Luuk de jong en je hebt alleen nog John van Beukering op de bank. Timmermans en Jetten zijn gewoon lachwekkend.quote:
Ach, na 4 jaar dit kabinet komt het besef wel dat de PVV ook geen alternatief biedt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:05 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Precies, dat is het voordeel van de PVV. Er is geen alternatief op dit moment. Een beetje zoals Luuk de jong en je hebt alleen nog John van Beukering op de bank. Timmermans en Jetten zijn gewoon lachwekkend.
Dit kabinet zit geen vier jaar.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, na 4 jaar dit kabinet komt het besef wel dat de PVV ook geen alternatief biedt.
Hoe wil je dat financieren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:
Ik zou het beter en eerlijker vinden als ze het vakantiegeld niet meer zouden belasten. Daar heeft een ieder wat aan ipv dit kleine selecte groepje dat uiteraard ook steeds kleiner word.
Snijden, geld mag weg van ontwikkelingshulp, asiel en migratie er mag ook wel wat minder naar de energietransitie en wat mij betreft vliegt er nog een hele zwik ambtenaren eruit.quote:
Je krijgt liever een naheffing?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Snijden, geld mag weg van ontwikkelingshulp, asiel en migratie er mag ook wel wat minder naar de energietransitie en wat mij betreft vliegt er nog een hele zwik ambtenaren eruit.
Zoals ik al eerder heb aangegeven in AMV, de overheid heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat bijna de helft van mijn salaris al naar de overheid verdwijnt zonder dat het ooit op mijn rekening heeft gestaan.
Ga toch weg met die onderbuik gevoelens joh. Het aandeel wat de directies van zorgverzekeraars hebben in de totale zorgkosten is echt peanuts. Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Als je per direct al die directies van zorgverzekeraars zou schrappen uit de totale kosten van de zorg dan zie je niet eens een verschil.quote:Op vrijdag 13 december 2024 00:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
Yep! En met Rupsje nooitgenoeg in de zorg worden uiteraard de directies van de zorgverzekeraars bedoeld, want DAAR gaat al dat geld naartoe. De heren directeuren zijn al druk met het uitzoeken van de kleur van hun fonkelnieuwe ferrari, kadootje van de raad van bestuur voor deze slimme zet en het fanatieke lobbyen hiervoor met enthousiaste medewerking van de VVD-regering, die er uiteraard alleen voor bedrijven is en fuck het volk...
Denk dat er een hoop voet bij stuk houdenquote:Op vrijdag 13 december 2024 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, na 4 jaar dit kabinet komt het besef wel dat de PVV ook geen alternatief biedt.
Reken het eens om.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Ik ben meer van Duck Hunt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik heb nog doorzichtbaar tape voor mijn Commodore. Wilt u dat riedeltje nog een keer horen?
Ik krijg liever mijn geld gestort en dan betaal ik zelf wel belasting. Zou ook veel beter zijn voor de bewustwording zodat een ieder kan zien wat we werkelijk betalen. Ik ben echt van mening dat een groot deel van de Nederlanders dat niet eens beseffen.quote:
Dus volgens jouw logica , mag je moslims ook verrot schelden , omdat hun geloofsgenoten zo nu en dan wat aanslagen hier en daar plegen ?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Tja, dan had je maar geen loonslaaf moeten worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik krijg liever mijn geld gestort en dan betaal ik zelf wel belasting. Zou ook veel beter zijn voor de bewustwording zodat een ieder kan zien wat we werkelijk betalen. Ik ben echt van mening dat een groot deel van de Nederlanders dat niet eens beseffen.
Je weet toch hoe zo'n onderzoek naar neergestorte vliegtuigen door russen gaat?quote:
De coke en vodka weet zo te lezen ook hier gretig aftrek te vinden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Je weet toch hoe zo'n onderzoek naar neergestorte vliegtuigen door russen gaat?
Coke, granaatjes overgooien en een fles wodka.
Dat weten Russen zelf ook wel.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Je weet toch hoe zo'n onderzoek naar neergestorte vliegtuigen door russen gaat?
Coke, granaatjes overgooien en een fles wodka.
Dat weten Russen zelf ook wel.
Voor het overige ben ik niet gediend van ,en zijn wij (mv) niet gediend met, doodsbedreigingen, zowel on- en offline.
Hoeveel mensen kijken werkelijk naar hun loonstrook? De meesten kijken naar het nettobedrag en zien dat het ongeveer klopt en gaan verder met hun leven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan had je maar geen loonslaaf moeten worden.
Verder krijgt elke Nederlander in loondienst een salarisstrook.
Done! De laatste keer, 3 jaar geleden met een verhoging van 700 euro netto.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Reken het eens om.
Stel je hebt na 25 jaar een salaris van ¤ 4.000,- netto. Dan krijg je die eenmalig netto uitgekeerd, leuk meegenomen zou je denken. Maar in feite heb je het over ¤ 13,33 per maand dat je na die 25 jaar uitgekeerd krijgt. Het stelt geen fuck voor. Je kan beter een paar keer van baan wisselen met een salarisverhoging.
Ok misschien was ik niet duidelijk genoeg? Het geld gaat uiteraard naar de algemene middelen van het bedrijf, niet letterlijk naar de directie, al bepalen die wel wat ermee gedaan wordt. En die ferrari is misschien wel beeldspraak, maar wel heel realistisch.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ga toch weg met die onderbuik gevoelens joh. Het aandeel wat de directies van zorgverzekeraars hebben in de totale zorgkosten is echt peanuts. Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Als je per direct al die directies van zorgverzekeraars zou schrappen uit de totale kosten van de zorg dan zie je niet eens een verschil.
Een blijk van waardering, ook van de staat, dat iemand 25 jaar lang aaneengesloten belasting heeft afgedragen, loyaal is geweest aan een werkgever, whatever.. Het is op zich niet vreemd dat een regering in betere tijden daarvoor een geste heeft willen instellen. Maar ik begrijp ook wel dat zo'n regeling niet alleen niet van deze tijd is, hij is inmiddels ook totaal incompatibel met de heersende Nederlandse kruideniersgeest die ieder kruimeltje dat 'onterecht' naar de verder gelijkverdienende buurman gaat met lede ogen en een knagend gevoel van afgunst aanziet; zo'n onrecht kan namelijk alleen vanuit de eigen navel gadegeslagen worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:25 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Dat is een denkfout. Als die vrijstelling er niet was, zou er wel gewoon belasting betaald moeten worden over die bonus. Door die vrijstelling wordt er geen belasting over betaald, dus het kost gewoon geld.
Dus waarom deze ene specifieke bonus die maar een klein groepje mensen ooit krijgt tamelijk random niet belasten?
Dat is oneerlijk tegenover alle andere belastingbetalers die dit voordeeltje niet krijgen ja.
Dan wil ik ook wel een regeling waarbij mijn salaris van maandag tot en met donderdag gewoon belast wordt, maar dat mijn vrijdagen worden beloond met een bonus waar een leuke belastingvrijstelling voor geldt
En zelfs als dat wel zou zijn, hoop ik toch dat het landelijk IQ hoger is dan het huidige gemiddelde en dat ook de fascistenstemmers eerder dan dat inzien dat dit niet de richting is die we op willen gaan, 80 jaar na de bevrijding van de vorige keer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dit kabinet zit geen vier jaar.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zelfs als dat wel zou zijn, hoop ik toch dat het landelijk IQ hoger is dan het huidige gemiddelde en dat ook de fascistenstemmers eerder dan dat inzien dat dit niet de richting is die we op willen gaan, 80 jaar na de bevrijding van de vorige keer.
Misschien wil je ze wel iets laten dragen zodat je ze van ver kan herkennen? Of de toegang kan ontzeggen tot bepaalde dingen ?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ne, zo werkt niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kijken werkelijk naar hun loonstrook? De meesten kijken naar het nettobedrag en zien dat het ongeveer klopt en gaan verder met hun leven.
Ik ben van mening dat men veel bewuster word van de belastingen als men ook werkelijk het belastinggeld moet overmaken. Dan gaan de meeste mensen toch echt nadenken of de overheid ook met minder kan.
Nu is die prikkel er niet voor de overheid om zich aan de morele verplichting te houden om zo min mogelijk belasting te heffen.
Werkgevers mochten altijd al bonussen uitkeren hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Leandra het volgende:
Men zal wel weer met een oplossing komen als dat de werkgever het nog wel mag geven maar dat het belast moet worden,
Dat is wappierechts. Fatsoenlijk rechts steunt Oekraïne gewoon.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:
Het is wel maf dat een land steunen tegen Rusland als links wordt gezien.
Dat was 40 jaar geleden nog rechts.
Die kunnen echt wel wat, maar journalisten hebben praat- en schrijfvrijstelling, en dat geldt niet voor iedereen in dit land. Helaas.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.
Net zoals je vele vaak al ruim boven modaal verdienende expats sponsord wat ons veel meer belastinginkomsten dan die paar 25 jarige jubilarissen bij werkgevers kost.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:43 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?
Dan betaal je dadelijk 50% belasting over die bonus en is deze bonus gelijk aan 7.5 dagen ziektewet van een kamerlid. Alles om onze loyale arbeiders maar zoveel mogelijk belasting over arbeid te laten betalen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:38 schreef Toefjes het volgende:
Ohjee, ik zit op 24 jaar en 8 maanden. Mijn bonus zou gelijk zijn aan 15 dagen ziektewet van Pieter Omtzigt.
Maar, dit is de CAO zo geregeld. Kunnen die afspraken dan eenzijdig worden ingetrokken?quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan betaal je dadelijk 50% belasting over die bonus en is deze bonus gelijk aan 7.5 dagen ziektewet van een kamerlid. Alles om onze loyale arbeiders maar zoveel mogelijk belasting over arbeid te laten betalen.
Nou, daar twijfel ik aan want het staat er vrij letterlijk:quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Een CAO bepaalt niet of jij wel of geen belasting over je bonus moet betalen.
En je bereikt ermee dat mensen bewust worden van de belasting die ze betalen met als positief gevolg dat mensen gaan eisen dat ze minder belasting gaan betalen. Dat laatste kan ik alleen maar als iets positiefs zien. We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ne, zo werkt niet.
Het enige dat je ermee bereikt is dat mensen het geld er doorheen brassen, dan de naheffingsaanslag van de belastingdienst krijgen, en dan in de shit zitten omdat ze die niet kunnen betalen.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En je bereikt ermee dat mensen bewust worden van de belasting die ze betalen met als positief gevolg dat mensen gaan eisen dat ze minder belasting gaan betalen. Dat laatste kan ik alleen maar als iets positiefs zien. We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
Ik zei dat dat niet door een CAO bepaald wordt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, daar twijfel ik aan want het staat er vrij letterlijk:
"Voor het 12,5-jarig jubileum en doorgaans voor het 50-jarig jubileum, is de jubileumuitkering belast. Dit geldt niet voor het 25- en 40-jarig jubileum."
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:01 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Ik zei dat dat niet door een CAO bepaald wordt.
Werk jij voor de rijksoverheid dat de Cao daardoor ondertekend is?quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.
Dus ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit eenzijdig opgezegd kan worden.
Daar komt het inderdaad wel op neerquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Werk jij voor de rijksoverheid dat de Cao daardoor ondertekend is?
Ach dan betaald de rijksoverheid gewoon bruto wat meer dat jij netto hetzelfde overhoudt.
Klets. Een CAO wordt overeengekomen tussen werkgevers en werknemers of hun vertegenwoordigende organisaties. De overheid levert alleen het wettelijk kader.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.
Dus ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit eenzijdig opgezegd kan worden.
Jazeker. Laatste baan was controleur bij de Basismarkt.quote:
"Wij" kregen 500 gulden na 10 jaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 04:52 schreef raptorix het volgende:
Bij ons krijg je voor elke 5 jaar in dienst een extra vakantiedag
Ik vermoed dat dit niet eens in de meeste caos staat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar komt het inderdaad wel op neer
Maar, als het volgend voorjaar behandeld wordt dan zal er vast nog wel wat tijd overheen gaan. Wel lullig voor de mensen die net buiten de boot vallen. Maar ja, de boeken blijven dan iets goedkoper.
Bij mijn vorige werkgever was het om de 5 jaar, en dan 100 euro per jaar, en dan 1 bedrag persoonlijk, het andere om iets met je collega's te doen. Toen ik er 15 jaar zat kreeg ik 1500 euroquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
"Wij" kregen 500 gulden na 10 jaar.
Het aantal zzp’ers is verwaarloosbaar tegenover de werkende bevolking. Bovendien geloof ik gerust dat al die zzp’ers liever wat minder belasting betalen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren.
Kijk hoeveel mensen inmiddels zzp zijn.
Is de eis om belasting te verlagen toegenomen?
Nope.
Wat wel gaat gebeuren is dat veel meer mensen in financiële problemen komen doordat ze het geld er doorheen brassen voordat de belastingaanslag op de mat ligt.
Omdat dat je een warm gevoel van solidariteit geeft. Tenzij je wat jaloers bent aangelegd, dan kun je het ervaren als oneerlijk en zwelgen in zelfmedelijden en misplaatste verontwaardiging.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:43 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?
Als je daadwerkelijk jaren moet sparen voor een nieuwe tv krijg je ongetwijfeld enkele toeslagen voor bepaalde kosten van de overheid. Veel van de mensen die 25 jaar bij een werkgever hebben gewerkt krijgen tenminste een deel van dergelijke toeslagen niet.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Hoho, Mark heet Dick en Geert is hoogstens een wajang. Van Dick verwacht ik nog wel een persoonlijke bijdrage in de verdere schending/afschaffing van privacy.quote:Op vrijdag 13 december 2024 00:39 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Helemaal eens! Waarom? Omdat die PVV een verkapte VVD is. Geert is nog altijd VVD in hart en nieren. En dat gaat nooit veranderen. De PVV stemde de afgelopen 25 jaar altijd 100% hetzelfde in de 2e kamer als de VVD! Verdiep je er maar eens in. Ja, voor de camera verkondigde Geert altijd hele andere dingen en ook hun partijprogramma ziet er heel anders uit. Maar nooit aan gedacht dat dat wel eens allemaal leugens kunnen zijn? Want dat zijn het! Geert heeft aan Mark rutte een hele goede leermeester gehad en nu zitten we gewoon weer met het zoveelste rutte-kabinet. Alleen heet Mark nu Geert.
Dat is enigszins afhankelijk van de functie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij kan iedere gek zichzelf journalist noemen. Als je dan ook nog een doelgroep weet te bedienen kun je het ook nog op eoa manier vermarkten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.
Tja, die verandert niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het aantal zzp’ers is verwaarloosbaar tegenover de werkende bevolking. Bovendien geloof ik gerust dat al die zzp’ers liever wat minder belasting betalen.
Over het laatste heb je natuurlijk wel een punt maar het is ook de bedoeling dat mensen moeilijkheden krijgen. Dat hoort nu eenmaal bij de bewustwording en dat zorgt ervoor dat mensen gaan eisen om minder af te dragen.
De overheid doet overigens niet anders met ons, er is een reden dat we zoveel belasting betalen over energie, het gaat om een stukje gedragsverandering en ik zou graag willen dat onze blik op de staat veranderd.
Hehehe... precies.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:13 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Hoho, Mark heet Dick en Geert is hoogstens een wajang. Van Dick verwacht ik nog wel een persoonlijke bijdrage in de verdere schending/afschaffing van privacy.
In welke functie is het gunstiger om 25 jaar lang hetzelfde te doen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:14 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is enigszins afhankelijk van de functie.
waarom zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien?quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:49 schreef mschol het volgende:
[..]
correct, het niet jobhoppen wordt beloond, en terecht wel
Bij jou op de sociale werkplaats zal je dat niet tegenkomen, nee.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Wantie het volgende:
Anyway , zulke lange dienstverbanden zijn niet meer van deze tijd.
Het is 25 jaar bij hetzelfde bedrijf, niet 25 jaar dezelfde baan. En daarnaast, ervaring is de beste leerschool.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Wantie het volgende:
In welke functie is het gunstiger om 25 jaar lang hetzelfde te doen?
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Al decennia roept de politiek, flexibel zijn, flexibel! Maar jobhoppers krijgen geen belastingvrij maandsalaris wanneer ze 25 jaar werken.
Wel lachen dat je de behoefte voelt om mij persoonlijk aan te vallen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij jou op de sociale werkplaats zal je dat niet tegenkomen, nee.
Dus dan kan daar gewoon inkomstenbelasting op worden geheven.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:
We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
Dat kan, maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:
Dus dan kan daar gewoon inkomstenbelasting op worden geheven.
Aanvallen? Jij werkt toch op de sociale werkplaats?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel lachen dat je de behoefte voelt om mij persoonlijk aan te vallen.
Het is onbelast.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.
Maar de bonus komt van het bedrijf. Ik hoef er alleen geen belasting over te betalen.quote:
Nog niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is niet zo.
En dan ook nog een schijterd zijn...quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aanvallen? Jij werkt toch op de sociale werkplaats?
Tuurlijk. Want jij hebt er geen persoonlijk voordeel van EN DAN ZAL GODVERDOMME NIEMAND ER VOORDEEL VAN HEBBEN!quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:
Wat mij betreft wordt het gewoon belast.
Ik dacht dat dat hier de algemene consensus was. maar excuses als het niet zo is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan ook nog een schijterd zijn...
Kom jij eens met een goed argument waarom 25 jaar dienstverband bij 1 organisatie moet worden beloond door de overheid met een vrijstelling van belasting.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want jij hebt er geen persoonlijk voordeel van EN DAN ZAL GODVERDOMME NIEMAND ER VOORDEEL VAN HEBBEN!
Typisch Hollandse instelling.
Misschien moet je ook rekening houden met de "onderkant" van de arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
In welke functie is het gunstiger om 25 jaar lang hetzelfde te doen?
Al was het alleen al omdat je die 25 jaar dan nooit gebruik gemaakt hebt van WW bijvoorbeeld, zelfs niet 1 maand tussen 2 banen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kom jij eens met een goed argument waarom 25 jaar dienstverband bij 1 organisatie moet worden beloond door de overheid met een vrijstelling van belasting.
Maar dat kan ook gelden voor mensen die meerdere werkgevers hebben gehad.quote:Op zondag 15 december 2024 00:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al was het alleen al omdat je die 25 jaar dan nooit gebruik gemaakt hebt van WW bijvoorbeeld, zelfs niet 1 maand tussen 2 banen.
Ik las ergens 36 miljoen per jaar. Het is zo'n gedoe in de marge dat het de zendtijd niet waard is.quote:Op zondag 15 december 2024 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Dit is volgens mij sowieso gerommel in de marge hoeveel belastinginkomsten loopt bv Nederland hierdoor nu precies mis?
Laten we eens een grove schatting maken. Er zijn in nl 5.5 miljoen mensen met een vast contract, ik ga ervan uit dat hiervan 10% zijn jubileum haalt dus maar 550.000 mensen waarvan er per jaar maar 4% een jubileum heeft, dan komen we dus op 22.000 mensen op jaar basis die dan over 1 maand salaris geen belasting aftikken. Het modaal salaris is 3666 bruto daar zou dan iets van rond de 1000 euro belasting op zitten, dus dit kost bv Nederland 22 miljoen per jaar.
Mijn dikke teen zegt dat de door sommigen bejubelde belastingontwijking door de groot vedieners en vermogenden onze bv Nederland stukken meer mis loopt.
Volgens bnr klopt mijn dikke teen.
Nederland loopt door belastingontwijking 1 tot 2,5 miljard euro mis
Het leidt in ieder geval voor de rechts populisten weer mooi af van de belastingontwijkers die bv nederland dus tussen de 1 en 2.5 miljard door de neus boren.quote:Op zondag 15 december 2024 08:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik las ergens 36 miljoen per jaar. Het is zo'n gedoe in de marge dat het de zendtijd niet waard is.
Kom jij eens met een goed argument waarom niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:
Kom jij eens met een goed argument waarom 25 jaar dienstverband bij 1 organisatie moet worden beloond door de overheid met een vrijstelling van belasting.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want jij hebt er geen persoonlijk voordeel van EN DAN ZAL GODVERDOMME NIEMAND ER VOORDEEL VAN HEBBEN!
Typisch Hollandse instelling.
True. Alleen de goede werkgevers. Mooie geste.quote:Op zondag 15 december 2024 07:54 schreef Wantie het volgende:
Plus niet elke werkgever beloont iemand met 25 jaar dienstjaren met een maandsalaris als bonus.
Die kunnen dan ook wel de gebruikelijke loonafdracht doen.quote:Op zondag 15 december 2024 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kom jij eens met een goed argument waarom niet.
Ik blijf gewoon hierbij.
[..]
[..]
True. Alleen de goede werkgevers. Mooie geste.
Ik wist wel dat je geen goede argumenten zou hebben. Het is puur de kift.quote:Op zondag 15 december 2024 19:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kunnen dan ook wel de gebruikelijke loonafdracht doen.
Ik vroeg je om 1 argument .quote:Op zondag 15 december 2024 20:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je geen goede argumenten zou hebben. Het is puur de kift.
Ik vroeg jou om 1 argument.quote:
Ik vroeg jou om 1 argument.quote:Op zondag 15 december 2024 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vroeg jou om 1 argument.
Je ben gewoon een dreinende kleuter. "Ik heb het niet, DUS IK WIL GODVERDOMME DAT NIEMAND HET HEEFT!"
Nou, dat is niet in alle situaties het geval.quote:Op zondag 15 december 2024 00:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al was het alleen al omdat je die 25 jaar dan nooit gebruik gemaakt hebt van WW bijvoorbeeld, zelfs niet 1 maand tussen 2 banen.
Kleine @Wantie in de speeltuin: "IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET!".quote:Op zondag 15 december 2024 20:31 schreef Wantie het volgende:
En jouw kinderachtige reactie snijdt geen hout, omdat er geen sprake is van een verbod op de jubileum bonus.
Is dat echt het enige argument dat je weet te producerenquote:Op zondag 15 december 2024 21:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kleine @:Wantie in de speeltuin: "IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET! IK WIL HET NIET!".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |