De PVV zit in de regering, maar met Geert was dit nooit gebeurdquote:Op donderdag 12 december 2024 20:33 schreef tong80 het volgende:
Het is een welkom cadeautje voor werknemers die 25 jaar in dienst zijn: een extra maandloon netto salaris. Maar of dit mogelijk blijft, valt te betwijfelen. Het kabinet gaat misschien de bijl zetten in de onbelaste jubileumuitkering.
[ afbeelding ]
Dat valt op te maken uit een brief van staatssecretaris Tjebbe van Oostenbruggen (NSC, Belastingen) aan de Tweede Kamer. Nu nog mag een werkgever als iemand 25 jaar in dienst is (en na veertig jaar nog eens) een werknemer blij maken met een jubileumuitkering. Het extraatje kan oplopen tot één maandloon netto aan salaris.
Maar die zogeheten diensttijdvrijstelling is nu geëvalueerd door het ministerie en is slechts ‘beperkt doeltreffend en niet doelmatig’ bevonden. Het probleem: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.
36 miljoen euro
Nu zijn er meer belastinguitzonderingen die maar deels of niet doeltreffend of doelmatig zijn, maar het oordeel komt op een bijzonder moment. Door de btw-verhoging te schrappen loopt het kabinet belastinginkomsten mis. Dat geld moet nu op een andere manier gevonden worden.
Daarbij kijkt het kabinet naar de talloze belastinguitzonderingetjes en - voordeeltjes die we nu kennen in ons stelsel. Want het schrappen daarvan kan ervoor zorgen dat de Staat méér belasting binnenkrijgt. Door de diensttijdvrijstelling loopt de overheid 36 miljoen euro mis, is de schatting van het ministerie.
Van Oostenbruggen kijkt dan ook naar zulke ‘negatief geëvalueerde fiscale regelingen’, schrijft hij aan de Kamer. Om te ‘bezien’ of die ‘regelingen’ worden ‘afgeschaft, versoberd, hervormd’ of toch ‘gemotiveerd worden gehandhaafd’. In het voorjaar buigt het kabinet zich hierover, dan moet er een akkoord gevonden worden. Maar de diensttijdvrijstelling lijkt dus wel in de gevarenzone te zitten.
https://www.ad.nl/politie(...)-in-gevaar~adb388ed/
Met Geert als minister-president zou dit nooit zijn gebeurd. Gelukkig wel 130 per uur Kut buitenlanders en Femke en Frans. Je ziet weer eens waar 30 jaar linkse oppositie toe heeft geleidt.
Werkgevers mogen nog steeds aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goh, één maandloon voor 25 jaar loonslaaf zijn. Wauw. Niemand gaat er echt iets van merken als ze dit weg doen.
Afschaffen die vrijstelling dusquote:'beperkt doeltreffend en niet doelmatig'
Omdat het een mooie beloning is na 25 jaar arbeid.en elke dag je wekker zetten.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Van mij mogen werkgevers aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.
Maar waarom zou dat (voor maar een klein deel) van de beroepsbevolking in godesnaam onbelast moeten zijn?
[..]
Afschaffen die vrijstelling dus
Niemand interesseert het geen ene lor idd. Zoals al de maatregelen die de "gewone man" treft. Morgen weer iets wat ze niet interesseert. Overmorgen wordt bekendgemaakt dat er al 8 grensovergangen zijn bemand. Die vermaledijde grensovergangen werken tegen. Typisch buitenlandse grensovergangen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goh, één maandloon voor 25 jaar loonslaaf zijn. Wauw. Niemand gaat er echt iets van merken als ze dit weg doen.
Niet zo moeilijk doen. Ik ken een mantelzorger zonder rijbewijs die niet eens 13 kan rijden.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Omdat het een mooie beloning is na 25 jaar arbeid.en elke dag je wekker zetten.
Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.
Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
Na 25 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij dezelfde werkgever wél, maar na 12 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij de ene werkgever en 13 jaar arbeid en elke dag je wekker zetten bij een andere werkgever niet?quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.
Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
Ik word straks weer hergekeurd. Of ik recht heb op de maandelijkse bijdrage. Ik ben vanavond blij dat ik naar Ajax kan kijken. Misschien in de rust naar bed. Heb 2 hartaanvallen en kanker achter de rug. Daar moet ik dus een paar keer voor worden getest. Ook psychies. Je hoeft niet te raden wie er garen bij spint, terwijl de uitkomst al vast staat.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.
Nou, wat een verhoging van de koopkracht zullen die jubilarissen hebben zeg. Na 25 jaar eenmalig een extra maandloon netto binnen gehengeld. Als ze in de tussentijd een paar keer van baan waren veranderd hadden ze al een veelvoud van dat extra maandloon ontvangen intussen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
Eigenlijk wel voorstander hiervan *ALS* ze die besparingen zouden investeren in het verhogen van de koopkracht voor alle werknemers i.p.v. alleen de mensen die 25 jaar in dienst zijn ergens.
Maar de PVV kennende gaat dat m niet worden
Misschien omdat die mensen al 25 jaar loonbelasting betalen?quote:Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Van mij mogen werkgevers aan hun werknemers uitdelen wat ze willen.
Maar waarom zou dat in godesnaam onbelast moeten zijn?
Dat doen mensen die 10 jaar bij werkgever A en 15 jaar bij werkgever B hebben gewerkt ook.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tanatos het volgende:
Misschien omdat die mensen al 25 jaar loonbelasting betalen?
Dat is niet hetzelfde, en als de werkgevers het zouden regelen die bonus dan samen te betalen wat mij betreft best.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:28 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Dat doen mensen die 10 jaar bij werkgever A en 15 jaar bij werkgever B hebben gewerkt ook.
Dat is ook weer zo'n symbooldingetje. Het vereist toch een hele extra administratie, en hoge inkomens profiteren er meer van dan lage. Knal dan gewoon het laagste belastingtarief met 0,something % omlaag.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tanatos het volgende:
Net zoals een nul tarief BTW op groente en fruit zogenaamd te moeilijk is.
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?quote:
Nou dat ligt er dus aan. Als je in al die tijd stomtoevallig 25 jaar bij dezelfde werkgever hebt gewerkt kun je (momenteel nog wel) een fiscaal kadootje krijgen, als je dat niet hebt niet. Volkomen eerlijk een logisch toch?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:04 schreef Thorelf het volgende:
nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
Je krijgt toch je salaris?quote:Op donderdag 12 december 2024 22:04 schreef Thorelf het volgende:
ik zal jullie vertellen ..ik werk al heel lang vanaf mijn 15e oke na schoolse baantjes etc maar daarna fulltime en soms wat minder kinderen krijgen etc. maar na een week of 8 stond ik weer op de vloer! nu meer dan 30 jaar later.. werk ik nog bijna fulltime omdat ik alleen sta...heee waar is nederland voor mij ???
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!quote:
Neem lekker plaats op je rug en laat Geert je onderbuik kietelenquote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen?
wat een dom gelul!!quote:Op donderdag 12 december 2024 22:20 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Neem lekker plaats op je rug en laat Geert je onderbuik kietelen
Ik hoef geen jaren te sparen voor een nieuwe TV.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geld komt sowieso bij rupsje Nooitgenoeg terecht. Alleen nu niet ten koste van de (chronisch) zieken.
nope nope... ik merk dat vele hier geen idee hebben .... hoe het in realiteit is!!!quote:Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Een zeer beperkte eigen bijdrage in de totale last die door de maatschappij gedragen wordt (en die doorgaans vele duizenden euro's bedraagt) is alleszins redelijk.
Tevens is het een goede stimulans voor velen een wat gezondere levensstijl te betrachten en zich niet voor elke gebroken nagel tot een arts te wenden, waarmee men kan pogen de kosten der maatschappij enigzins te beheersen.
dit klopt dus niet...en kan dus niet!!quote:Op donderdag 12 december 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Henk en Ingrid gaan er op vooruit, als je niet kijkt naar de geschrapte beloningen of de hogere prijzen.
Waar geven ze dan al dat geld aan uit? Het opzetten van een systeem waardoor PVV leden persoonlijk alle buitenlanders het land uit kunnen schoppen?
Maar wat dan wel? Geld sparen voor de Nexit?quote:Op donderdag 12 december 2024 23:05 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dit klopt dus niet...en kan dus niet!!
denk na...quote:Op donderdag 12 december 2024 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Geld sparen voor de Nexit?
Dit kleingeld gun ik die mensen wel, zoveel werknemers zijn er niet die 25 jaar in dienst blijven.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
nou in ieder geval niet naar de lang werkende.....quote:Op donderdag 12 december 2024 23:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, het moet natuurlijk naar de bedrijven en aandeelhouders. Dom van me.
dat willen hoop ik de meeste mensen, maar is moeilijk met de 3e wereld die hier heen komt...quote:Op donderdag 12 december 2024 23:19 schreef SwebbeSensje het volgende:
Goh meneer heeft weer eens kritiek op het kabinet. Stop met haten en kijk met liefde naar de wereld
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.quote:Op donderdag 12 december 2024 23:35 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dat willen hoop ik de meeste mensen, maar is moeilijk met de 3e wereld die hier heen komt...
Aldus de man die in Mocro Maffia speelt waarin de stereotype Marokkaan een drugsdealer isquote:Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.
wauw... dus die pik je eruit!!! blij dat de pvda stemmers wel werken... hoe kortzichtig kan je zijn??quote:Op donderdag 12 december 2024 23:37 schreef Origami94 het volgende:
Beetje makkelijke bash wel. Dit is een SG van NSC die dit voorstelt.
Overigens de stereotype PVV stemmer die werkt niet. Dus boeie.
Yep! En met Rupsje nooitgenoeg in de zorg worden uiteraard de directies van de zorgverzekeraars bedoeld, want DAAR gaat al dat geld naartoe. De heren directeuren zijn al druk met het uitzoeken van de kleur van hun fonkelnieuwe ferrari, kadootje van de raad van bestuur voor deze slimme zet en het fanatieke lobbyen hiervoor met enthousiaste medewerking van de VVD-regering, die er uiteraard alleen voor bedrijven is en fuck het volk...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Helemaal eens! Waarom? Omdat die PVV een verkapte VVD is. Geert is nog altijd VVD in hart en nieren. En dat gaat nooit veranderen. De PVV stemde de afgelopen 25 jaar altijd 100% hetzelfde in de 2e kamer als de VVD! Verdiep je er maar eens in. Ja, voor de camera verkondigde Geert altijd hele andere dingen en ook hun partijprogramma ziet er heel anders uit. Maar nooit aan gedacht dat dat wel eens allemaal leugens kunnen zijn? Want dat zijn het! Geert heeft aan Mark rutte een hele goede leermeester gehad en nu zitten we gewoon weer met het zoveelste rutte-kabinet. Alleen heet Mark nu Geert.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Laat hij het maar luid en duidelijk verkondigen. Dan blijven ze tenminste weg. En misschien vertrekken er nog een aantal hierdoor. Dat is toch winst, nietwaar?quote:Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Volgens Nasrdin Dchar zijn wij het meest racistische land van de wereld. Als hij het zegt zal het wel zo zijn; hij heeft er immers verstand van als acteur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |