Ne, zo werkt niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kijken werkelijk naar hun loonstrook? De meesten kijken naar het nettobedrag en zien dat het ongeveer klopt en gaan verder met hun leven.
Ik ben van mening dat men veel bewuster word van de belastingen als men ook werkelijk het belastinggeld moet overmaken. Dan gaan de meeste mensen toch echt nadenken of de overheid ook met minder kan.
Nu is die prikkel er niet voor de overheid om zich aan de morele verplichting te houden om zo min mogelijk belasting te heffen.
Werkgevers mochten altijd al bonussen uitkeren hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Leandra het volgende:
Men zal wel weer met een oplossing komen als dat de werkgever het nog wel mag geven maar dat het belast moet worden,
Dat is wappierechts. Fatsoenlijk rechts steunt Oekraïne gewoon.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:38 schreef Wantie het volgende:
Het is wel maf dat een land steunen tegen Rusland als links wordt gezien.
Dat was 40 jaar geleden nog rechts.
Die kunnen echt wel wat, maar journalisten hebben praat- en schrijfvrijstelling, en dat geldt niet voor iedereen in dit land. Helaas.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.
Net zoals je vele vaak al ruim boven modaal verdienende expats sponsord wat ons veel meer belastinginkomsten dan die paar 25 jarige jubilarissen bij werkgevers kost.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:43 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?
Dan betaal je dadelijk 50% belasting over die bonus en is deze bonus gelijk aan 7.5 dagen ziektewet van een kamerlid. Alles om onze loyale arbeiders maar zoveel mogelijk belasting over arbeid te laten betalen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:38 schreef Toefjes het volgende:
Ohjee, ik zit op 24 jaar en 8 maanden. Mijn bonus zou gelijk zijn aan 15 dagen ziektewet van Pieter Omtzigt.
Maar, dit is de CAO zo geregeld. Kunnen die afspraken dan eenzijdig worden ingetrokken?quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan betaal je dadelijk 50% belasting over die bonus en is deze bonus gelijk aan 7.5 dagen ziektewet van een kamerlid. Alles om onze loyale arbeiders maar zoveel mogelijk belasting over arbeid te laten betalen.
Nou, daar twijfel ik aan want het staat er vrij letterlijk:quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:51 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Een CAO bepaalt niet of jij wel of geen belasting over je bonus moet betalen.
En je bereikt ermee dat mensen bewust worden van de belasting die ze betalen met als positief gevolg dat mensen gaan eisen dat ze minder belasting gaan betalen. Dat laatste kan ik alleen maar als iets positiefs zien. We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ne, zo werkt niet.
Het enige dat je ermee bereikt is dat mensen het geld er doorheen brassen, dan de naheffingsaanslag van de belastingdienst krijgen, en dan in de shit zitten omdat ze die niet kunnen betalen.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En je bereikt ermee dat mensen bewust worden van de belasting die ze betalen met als positief gevolg dat mensen gaan eisen dat ze minder belasting gaan betalen. Dat laatste kan ik alleen maar als iets positiefs zien. We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
Ik zei dat dat niet door een CAO bepaald wordt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, daar twijfel ik aan want het staat er vrij letterlijk:
"Voor het 12,5-jarig jubileum en doorgaans voor het 50-jarig jubileum, is de jubileumuitkering belast. Dit geldt niet voor het 25- en 40-jarig jubileum."
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:01 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Ik zei dat dat niet door een CAO bepaald wordt.
Werk jij voor de rijksoverheid dat de Cao daardoor ondertekend is?quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.
Dus ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit eenzijdig opgezegd kan worden.
Daar komt het inderdaad wel op neerquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Werk jij voor de rijksoverheid dat de Cao daardoor ondertekend is?
Ach dan betaald de rijksoverheid gewoon bruto wat meer dat jij netto hetzelfde overhoudt.
Klets. Een CAO wordt overeengekomen tussen werkgevers en werknemers of hun vertegenwoordigende organisaties. De overheid levert alleen het wettelijk kader.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De CAO is ondertekend door de rijksoverheid.
Dus ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit eenzijdig opgezegd kan worden.
Jazeker. Laatste baan was controleur bij de Basismarkt.quote:
"Wij" kregen 500 gulden na 10 jaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 04:52 schreef raptorix het volgende:
Bij ons krijg je voor elke 5 jaar in dienst een extra vakantiedag
Ik vermoed dat dit niet eens in de meeste caos staat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar komt het inderdaad wel op neer
Maar, als het volgend voorjaar behandeld wordt dan zal er vast nog wel wat tijd overheen gaan. Wel lullig voor de mensen die net buiten de boot vallen. Maar ja, de boeken blijven dan iets goedkoper.
Bij mijn vorige werkgever was het om de 5 jaar, en dan 100 euro per jaar, en dan 1 bedrag persoonlijk, het andere om iets met je collega's te doen. Toen ik er 15 jaar zat kreeg ik 1500 euroquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
"Wij" kregen 500 gulden na 10 jaar.
Het aantal zzp’ers is verwaarloosbaar tegenover de werkende bevolking. Bovendien geloof ik gerust dat al die zzp’ers liever wat minder belasting betalen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren.
Kijk hoeveel mensen inmiddels zzp zijn.
Is de eis om belasting te verlagen toegenomen?
Nope.
Wat wel gaat gebeuren is dat veel meer mensen in financiële problemen komen doordat ze het geld er doorheen brassen voordat de belastingaanslag op de mat ligt.
Omdat dat je een warm gevoel van solidariteit geeft. Tenzij je wat jaloers bent aangelegd, dan kun je het ervaren als oneerlijk en zwelgen in zelfmedelijden en misplaatste verontwaardiging.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:43 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is hartstikke bijzonder als een werknemer 25 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Voor de werkgever en werknemer. Mij boeit het geen reet. Dus waarom zou ik andermans bonus moeten sponsoren?
Als je daadwerkelijk jaren moet sparen voor een nieuwe tv krijg je ongetwijfeld enkele toeslagen voor bepaalde kosten van de overheid. Veel van de mensen die 25 jaar bij een werkgever hebben gewerkt krijgen tenminste een deel van dergelijke toeslagen niet.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
[..]
true,maar weet je hoe gefrustreerd dit is met wat de de nieuwe nederlanders krijgen? en jij moet jaren sparen voor een nieuwe tv ! en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Hoho, Mark heet Dick en Geert is hoogstens een wajang. Van Dick verwacht ik nog wel een persoonlijke bijdrage in de verdere schending/afschaffing van privacy.quote:Op vrijdag 13 december 2024 00:39 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Helemaal eens! Waarom? Omdat die PVV een verkapte VVD is. Geert is nog altijd VVD in hart en nieren. En dat gaat nooit veranderen. De PVV stemde de afgelopen 25 jaar altijd 100% hetzelfde in de 2e kamer als de VVD! Verdiep je er maar eens in. Ja, voor de camera verkondigde Geert altijd hele andere dingen en ook hun partijprogramma ziet er heel anders uit. Maar nooit aan gedacht dat dat wel eens allemaal leugens kunnen zijn? Want dat zijn het! Geert heeft aan Mark rutte een hele goede leermeester gehad en nu zitten we gewoon weer met het zoveelste rutte-kabinet. Alleen heet Mark nu Geert.
Dat is enigszins afhankelijk van de functie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Job hoppen is daarentegen wel goed voor je ontwikkeling.
Volgens mij kan iedere gek zichzelf journalist noemen. Als je dan ook nog een doelgroep weet te bedienen kun je het ook nog op eoa manier vermarkten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet niet of een journalist of iemand die de camera bedient 'niet zoveel hoeft te kunnen'. Maar dat zal RamboDirk wel beter weten.
Tja, die verandert niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het aantal zzp’ers is verwaarloosbaar tegenover de werkende bevolking. Bovendien geloof ik gerust dat al die zzp’ers liever wat minder belasting betalen.
Over het laatste heb je natuurlijk wel een punt maar het is ook de bedoeling dat mensen moeilijkheden krijgen. Dat hoort nu eenmaal bij de bewustwording en dat zorgt ervoor dat mensen gaan eisen om minder af te dragen.
De overheid doet overigens niet anders met ons, er is een reden dat we zoveel belasting betalen over energie, het gaat om een stukje gedragsverandering en ik zou graag willen dat onze blik op de staat veranderd.
Hehehe... precies.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:13 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Hoho, Mark heet Dick en Geert is hoogstens een wajang. Van Dick verwacht ik nog wel een persoonlijke bijdrage in de verdere schending/afschaffing van privacy.
In welke functie is het gunstiger om 25 jaar lang hetzelfde te doen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:14 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is enigszins afhankelijk van de functie.
waarom zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien?quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:49 schreef mschol het volgende:
[..]
correct, het niet jobhoppen wordt beloond, en terecht wel
Bij jou op de sociale werkplaats zal je dat niet tegenkomen, nee.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Wantie het volgende:
Anyway , zulke lange dienstverbanden zijn niet meer van deze tijd.
Het is 25 jaar bij hetzelfde bedrijf, niet 25 jaar dezelfde baan. En daarnaast, ervaring is de beste leerschool.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Wantie het volgende:
In welke functie is het gunstiger om 25 jaar lang hetzelfde te doen?
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Al decennia roept de politiek, flexibel zijn, flexibel! Maar jobhoppers krijgen geen belastingvrij maandsalaris wanneer ze 25 jaar werken.
Wel lachen dat je de behoefte voelt om mij persoonlijk aan te vallen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij jou op de sociale werkplaats zal je dat niet tegenkomen, nee.
Dus dan kan daar gewoon inkomstenbelasting op worden geheven.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:
We moeten af van het idee dat wij voor de staat leven, het zou precies andersom moeten zijn.
Dat kan, maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:
Dus dan kan daar gewoon inkomstenbelasting op worden geheven.
Aanvallen? Jij werkt toch op de sociale werkplaats?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel lachen dat je de behoefte voelt om mij persoonlijk aan te vallen.
Het is onbelast.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is ook een bonus van het bedrijf, niet van de overheid.
Maar de bonus komt van het bedrijf. Ik hoef er alleen geen belasting over te betalen.quote:
Nog niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is niet zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |