abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215846996
https://www.nu.nl/algemee(...)el-slachtoffers.html

quote:
In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.
Persco om 15.00 uur

twitter

Update 15.06uur
twitter

Update 16.15uur

twitter

Volgens opsporing verzocht was de aanslag dus wel gericht naar de bruidsmodezaak.
En er wordt gezocht naar 2 auto’s. Een champagnekleurige Kia Ceed en een donkerblauwe Toyota Yaris.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 12 december 2024 @ 16:06:10 #2
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215847265
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou ja, het schimmige zit hem vooral in het feit dat ze bij de NOS vrij klakkeloos zaken hebben overgenomen die hier ook al gepost waren, ze zitten daarmee bijna op Telegraaf niveau.

Dat een jurk ook via AliExpress te koop is zegt nog niet eens wat, AliExpress is immers groot geworden met knip- en gapwerk, en vinden het geen enkel probleem zelfs de foto's van het originele product te gebruiken om hun rip-off aan te prijzen.

Dus eerst maar eens zien of het werkelijk AliExpress meuk was.
Vrij klakkeloos, omdat? Ze zullen echt wel even hebben gechecked bij Kvk, Drimble of andere bronnen die openlijk toegangkelijk zijn.

Dat gezeik dat het AliExpress jurken zijn. So what? Zelfs al zou het wel van Aliexpress zijn. Je kunt het passen daar, ze hebben een voorraad. Kunnen het vermaken voor je en het heeft een prijs. Dat gezeik is gewoon gezeur van simpele zielen hier, uit op sensatie.

In China wonen 1.4 miljard mensen. Daar is dus een gigantische markt voor trouwjurken in alle vormen, maten, kwaliteiten. Je zult je verbazen wat kinderhandjes daar allemaal kunnen maken voor ons Westerlingen. Waaronder dus de fraaiste trouwjurken. En 100% zeker dat ze ook produceren voor Europese ontwerpers en bedrijven.
pi_215847346
Justitie is het nu wel verplicht om heel dat bruidswinkel/tandarts gedoe eens goed te onderzoeken.
pi_215847358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:14 schreef -river- het volgende:
Justitie is het nu wel verplicht om heel dat bruidswinkel/tandarts gedoe eens goed te onderzoeken.
Ga er maar vanuit dat dat gebeurt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 december 2024 @ 16:18:50 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215847394
quote]0s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:12 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Man, man, man, wat ben je toch ook een ontzettende sneeuwvlok.
[/quote]

Geen idee waar dit over ging, maar hou het maar lekker ontopic ipv over mij, meisje.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215847501
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:33 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, het schimmige zit hem vooral in het feit dat ze bij de NOS vrij klakkeloos zaken hebben overgenomen die hier ook al gepost waren, ze zitten daarmee bijna op Telegraaf niveau.
Ik vind het vooral grappig dat mensen hier dingen posten en weg worden gezet als "oh de internetdetectives van Fok" terwijl je een dag later diezelfde dingen in de media leest.
pi_215847564
Dame van de Bruidswinkel wiste alles weer toch van internet mp etc. als je niks te verbergen hebt zou je niet je informatie wissen noch verwijderen toch ? :{ [speculatief] trouwens je kunt drugs verwerken in kleding stoffen :+ [speculatief/]
  donderdag 12 december 2024 @ 16:42:17 #8
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215847601
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik vind het vooral grappig dat mensen hier dingen posten en weg worden gezet als "oh de internetdetectives van Fok" terwijl je een dag later diezelfde dingen in de media leest.
Omdat de media natuurlijk ook Fok! leest en alles overneemt :Y
  donderdag 12 december 2024 @ 16:44:32 #9
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215847609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:38 schreef michiel_merk het volgende:
Dame van de Bruidswinkel wiste alles weer toch van internet mp etc. als je niks te verbergen hebt zou je niet je informatie wissen noch verwijderen toch ? :{ [speculatief] trouwens je kunt drugs verwerken in kleding stoffen :+ [speculatief/]
Die dame zal vermoed ik kapot zijn van verdriet en compleet lamgeslagen zijn. Die wil -terecht lijkt me- gewoon niet gevonden en lastiggevallen worden met vragen. Als ze slim is zet ze dr telefoon ook gewoon uit.

Dat wissen heeft overigens weinig zin, lijkt me. Dr gegevens liggen toch al op straat.
pi_215847625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Die ze deels ook nog eens domweg hier vandaan gehaald hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215847643
Als je nu een webpagina aanmaakt waar je wat willekeurige dingen over de diverse winkeliers van die panden post, dan acht ik de kans groot dat ze niet eens een SIDN check doen en gewoon zaken van die website gaan quoten, ongeacht het gegeven dat het de grootste nonsens is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 12 december 2024 @ 16:53:19 #12
438527 MissButterflyy
pi_215847697
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:44 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Die dame zal vermoed ik kapot zijn van verdriet en compleet lamgeslagen zijn. Die wil -terecht lijkt me- gewoon niet gevonden en lastiggevallen worden met vragen. Als ze slim is zet ze dr telefoon ook gewoon uit.

Dat wissen heeft overigens weinig zin, lijkt me. Dr gegevens liggen toch al op straat.
Ja, verdrietig dat het afgelopen is met haar goudmijntje waar niks van klopt.
Zware criminelen hebben zelden last van schuldgevoelens en schuiven schuld makkelijk af op anderen. Het zijn bovengemiddeld vaak mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Ja, en de criminele vrouwen ook. Die zijn alleen minder snel agressief maar schuldgevoelens zijn er zelden.
pi_215847787
Hopelijk komen er nog meer dokters en advocaten deze kant op. Wat een verrijking voor Nederland
blablablabla
  donderdag 12 december 2024 @ 17:05:30 #14
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215847793
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, verdrietig dat het afgelopen is met haar goudmijntje waar niks van klopt.

Dat is een conclusie die jij helemaal niet kan trekken. Ik ook niet trouwens, want het enige wat we hebben zijn vermoedens en geen keiharde cijfers of ook maar enige bevestiging.

Het is de vraag of de dames/bruidswinkel betrokken is bij duistere zaakjes. Kan zoals eerder aagegeven ook een signaal zijn aan bekenden van haar, dat ze bijv. eens moeten opschieten met terugbetalen van de geripte coke, of.. of..

quote:
Zware criminelen hebben zelden last van schuldgevoelens en schuiven schuld makkelijk af op anderen. Het zijn bovengemiddeld vaak mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Ja, en de criminele vrouwen ook. Die zijn alleen minder snel agressief maar schuldgevoelens zijn er zelden.
De vraag is of deze dames dus zware criminelen zijn. Mijn vermoeden: nee, totaal niet.

Ik las in ieder geval dat het niet goed met ze ging en gezien er 6 onschuldige doden zijn gevallen, kan ik me niet voorstellen dat ze zich nu opperbest voelen en elke dag een dansje doen uit blijheid.
  donderdag 12 december 2024 @ 17:06:10 #15
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215847803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:04 schreef Elan het volgende:
Hopelijk komen er nog meer dokters en advocaten deze kant op. Wat een verrijking voor Nederland
Wordt al jaren heel hard aan gewerkt :Y
  donderdag 12 december 2024 @ 17:08:59 #16
438527 MissButterflyy
pi_215847848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:05 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dat is een conclusie die jij helemaal niet kan trekken. Ik ook niet trouwens, want het enige wat we hebben zijn vermoeden en geen keiharde cijfers of ook maar enige bevestiging.

Het is de vraag of de dames/bruidswinkel betrokken is bij duistere zaakjes. Kan zoals eerder aagegeven ook een signaal zijn aan bekenden van haar, dat ze bijv. eens moeten opschieten met terugbetalen van de geripte coke, of.. of..
[..]
De vraag is of deze dames dus zware criminelen zijn. Mijn vermoeden: nee, totaal niet.

Ik las in ieder geval dat het niet goed met ze ging en gezien er 6 onschuldige doden zijn gevallen, kan ik me niet voorstellen dat ze zich nu opperbest voelen en elke dag een dansje doen uit blijheid.
Dat zeg ik toch niet, dat het goed met ze gaat? Maar schuldgevoelens hebben dit soort types niet snel.
En dat deze dame helemaal onschuldig was en het voor een familielid bedoeld was, ik geloof er weinig van.
Veel wijst erop dat de zaak waar ze eigenaresse van was niet klopte.
En het hoe en wat zal later nog wel naar boven komen.
  donderdag 12 december 2024 @ 17:14:31 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215847893
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet, dat het goed met ze gaat? Maar schuldgevoelens hebben dit soort types niet snel.

Dit soort types. Bedoelde je daar "Marokkaanse vrouwen met een bruidsmodezaak' mee?

quote:
En dat deze dame helemaal onschuldig was en het voor een familielid bedoeld was, ik geloof er weinig van.
Veel wijst erop dat de zaak waar ze eigenaresse van was niet klopte.
En het hoe en wat zal later nog wel naar boven komen.
Ik hoop ook dat de waarheid naar boven komt, maar vooralsnog zou het me niets verbazen als deze dames zelf onschuldig zijn, maar misschien dr mannen of de mannen die er kennelijk over de vloer kwamen wel.
pi_215848020
quote:
Liever dokters en advocaten dan Russen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215848137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:05 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dat is een conclusie die jij helemaal niet kan trekken. Ik ook niet trouwens, want het enige wat we hebben zijn vermoedens en geen keiharde cijfers of ook maar enige bevestiging.

[..]

Je schiet wel erg in de verdediging voor de bruids/zorgzaak waar duidelijk rare dingen gebeuren.
pi_215848138
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 13:04 schreef ZarB het volgende:
Is er bij die loodgieter dan ooit bewezen dat hij er daadwerkelijk niks mee te maken had?
Misschien iets uit het verleden, klinkt als een reclasseringsfiguur.
Maar dat het bij DJI fout zit, is al langer bekend, en maakt Nederland onveilig.
pi_215848248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:49 schreef -river- het volgende:

[..]
Je schiet wel erg in de verdediging voor de bruids/zorgzaak waar duidelijk rare dingen gebeuren.
Nou, juist als het een zogenaamd "goudmijntje waar niks van klopt" zou zijn dan zou het ronduit vreemd zijn als ze ook dingen ondernamen waardoor je zulke wraakacties krijgt, en de Belastingdienst en FIOD gaan niet zo rigoureus te werk bij belastingfraude en/of witwassen.

Los daarvan vind ik het ook wat makkelijk om te stellen dat er niets van klopt, maar als er al iets niet klopt dan zit m dat vooral in het belastingtechnische gedeelte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215848249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 13:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
Precies, daar heb ik een paar dagen geleden al over gepost. Effe snel wat pakketjes weghalen, er waren mensen die dat deden. Ik zou dat nooit durven, want je weet nooit wie er met je meekijkt en daarnaast is het alleen wat waard als je het daarna verkoopt, maar dan kom je in dezelfde markt terecht als de mensen voor wie die pakketten bedoeld waren en als onervaren nieuwe speler val je meteen op.

Die zullen het lokaas om voor de Scheveningse kust overboord te kieperen wel gratis krijgen, denk je ook niet?
Er is een onderwereld oorlog gaande, met vergaande politiek consequenties. Narcostaat.

Dat begon al met flower power en hasj en wiet. Toen de Turken kwamen brak je opium-oorlog in Amsterdam uit, want die Chinesen losten hun conflicten onderling op, en geen rechercheteam heeft een van die afrekeningen in de jaren '70 ooit opgelost.

Moet jij eens kijken wat voor politieke lijnen met de criminele wereld en corruptie in de bovenwereld (bestuur) daar lopen. Je schrikt je rot.
pi_215848294
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Alle cafetaria's overgenomen en ze kunnen voor geen meter friet bakken. Noem het maar geen last
Raspatat, Vlaamse friet, Aviko uit Hoog en Laag keppel?
U vraagt, wij frituren.
Meestal serveren ze ook babi pangang bij dit nieuwe type Hollandse Chinees, da's dan weer mooi voor de afhaal.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:05:10 #24
438527 MissButterflyy
pi_215848304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:14 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dit soort types. Bedoelde je daar "Marokkaanse vrouwen met een bruidsmodezaak' mee?
[..]
Ik hoop ook dat de waarheid naar boven komt, maar vooralsnog zou het me niets verbazen als deze dames zelf onschuldig zijn, maar misschien dr mannen of de mannen die er kennelijk over de vloer kwamen wel.
Nee, criminelen.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:09:10 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215848337
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:14 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
[..]
Doe niet zo naief :')
pi_215848353
Is er nou wat bekend of niet?
Hoe, wat en waarom?

Mooie Nederlandse tactiek. Spelen op het gevoel, nee eerst uitzoeken, vertragen, stukjes info lekken, tot de emoties gedoofd zijn en dan nooit een officieel statement uitbrengen.
Vakman pur sang
  donderdag 12 december 2024 @ 18:14:20 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215848374
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe, wat en waarom?

Mooie Nederlandse tactiek. Spelen op het gevoel, nee eerst uitzoeken, vertragen, stukjes info lekken, tot de emoties gedoofd zijn en dan nooit een officieel statement uitbrengen.
Ah kijk jij had het vast beter gedaan! Zonde dat je je tijd verdoet online, zoveel kennis en kunde die verloren gaat.
pi_215848377
Valt mij op dat naar de media alles heel koest gehouden wordt, ook de namen van betrokken advocaten.

Al weet het metier uiteraard wel wie er op die zaak zitten.

Maar ja, die zitten hier niet, en als ze er zaten zouden ze dit ook niet lekken.
pi_215848429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ah kijk jij had het vast beter gedaan! Zonde dat je je tijd verdoet online, zoveel kennis en kunde die verloren gaat.
Nee maar ik houd van de VS manier in deze.
Let maar op, altijd binnen een of twee dagen staat er de policechief die gewoon zegt waar het op staat.
“Explosie door toedoen van criminele bendes, ws een explosief X dat tot ontploffing is gebracht, we denken aan een afrekening en doen alles om de daders te pakken”
Meer is het niet.
Vakman pur sang
  donderdag 12 december 2024 @ 18:21:09 #30
438527 MissButterflyy
pi_215848447
quote:
Hoe, wat en waarom?

Wat een onzin, er gaat zeker een officieel statement worden uitgebracht.
Wie weet hoor je morgen meer als de 4 verdachten worden voorgeleid waarvan ze worden verdacht.
pi_215848480
quote:
Hoe, wat en waarom?

Rechtszittingen zijn gewoon openbaar, waar heb je het precies over?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 12 december 2024 @ 18:25:52 #32
438527 MissButterflyy
pi_215848502
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook dat. Punt is dat veel mensen het zelf al niet meer volgen als de rechtzaak vele maanden tot een jaar later is. Het is geen headliner meer dan in het nieuws.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:29:41 #33
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215848529
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, criminelen.
Die scheidslijn is dunnetjes ....
pi_215848544
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ook dat. Punt is dat veel mensen het zelf al niet meer volgen als de rechtzaak vele maanden tot een jaar later is. Het is geen headliner meer dan in het nieuws.
Dus men moet dan maar met officiële statements komen omdat de onderbuik van user Lospedrosa met een korte spanningsboog gevoed dient te worden. Duidelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215848546
quote:
Reken er maar op dat als deze zaak uiteindelijk voor de rechter komt, de rechtszaal vol zit met journalisten, Misschien wordt de rechtszitting wel live uitgezonden op Omroep West.
pi_215848554
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Reken er maar op dat als deze zaak uiteindelijk voor de rechter komt, de rechtszaal vol zit met journalisten, Misschien wordt de rechtszitting wel live uitgezonden op Omroep West.
Dat zit er dik in. @Zipportal en ik volgen dan het verslag van Bellemoeke :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215848557
quote:
Die hebben we op dit Nederlandstalige forum inderdaad wel nodig. Om ons een beetje voor te lichten over de verijking van Nederland.
pi_215848568
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:33 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Die hebben we op dit Nederlandstalige forum inderdaad wel nodig. Om ons een beetje voor te lichten over de verijking van Nederland.
Hopelijk verrijken ons die dan wel met iets beter Nederlands dan in bovenstaande post.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 12 december 2024 @ 18:36:01 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_215848607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Soms heb je van die mensen waarvan ze zeggen dat ze te veel tv kijken. Maar er bestaan ook mensen die te weiniv tv kijken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215848622
Mene
quote:

[..]
Meneer wil jury rechtspraak, omdat dat gekoppeld is aan stemrecht.
Iets met autonomen....
Grote kennis van de VS die Lampedroso, en wil dat als heilig ideaal van ons voorland voorspiegelen.

Een onderwereld oorlog waar ze elkaar afmaken, en binnen het reguliere rechstsysteem vallen, en de alternatieve, paralelle samenleving die met jury rechtspraak, gekoppeld aan stemrecht werkt.

Wat voor een samenleving willen Nederlanders eigenlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door yessie234 op 12-12-2024 18:43:32 ]
  donderdag 12 december 2024 @ 18:44:12 #41
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215848679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
'Doe niet zo naief', zegt ie dan.

De Vlaardingse loodgieter alweer vergeten? Tig aanslagen op zijn huis, maar ook aanslagen op panden van 'm waar familieleden woonden. Die familieleden waren zeker ook hartstikke schuldig ergens aan? Zelfs na zn dood gingen de aanslagen door op zn huis.

Dus noem mij naief als ik zeg dat ik denk dat het gezinnetje van de inmiddels overleden loodgieter geen criminelen zijn. En hetzelfde sluit ik hier ook niet uit met een moeder en dochter die een bruidszaak runnen.

Deze dames runden voor zover ik kon oordelen al jaren een bruidsmodezaak aan de reviews op Google en aan het instagramaccount te zien. Ik zie hen niet in drugs dealen ofzo. Maar dr mannelijke familieleden daarentegen.. daar zou het mij gezien de statistieken wat minder van verbazen. Dus mijn vermoeden blijft dat dit een wraakactie betreft waarbij wel vaker onschuldigen gepakt worden om druk te zetten.

Maar goed,de politie zal ongetwijfeld de familiebanden wel even napluizen en mijn vermoeden is dat daar wel wat uit zal komen dat niet in de haak is en een en ander zou kunnen verklaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 12-12-2024 18:57:38 ]
pi_215848700
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar ik houd van de VS manier in deze.
Let maar op, altijd binnen een of twee dagen staat er de policechief die gewoon zegt waar het op staat.
“Explosie door toedoen van criminele bendes, ws een explosief X dat tot ontploffing is gebracht, we denken aan een afrekening en doen alles om de daders te pakken”
Meer is het niet.
Dat die verklaring dan achteraf niet blijkt te kloppen doet er natuurlijk niet toe, als de sensatiezucht maar instant bevredigd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215848704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:44 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

De Vlaardingse loodgieter alweer vergeten? Tig aanslagen op zijn huis, maar ook aanslagen op panden van 'm waar familieleden woonden. Die familieleden waren zeker ook hartstikke schuldig ergens aan? Zelfs na zn dood gingen de aanslagen door op zn huis.

Dus noem mij naief als ik zeg dat ik denk dat het gezinnetje van de inmiddels overleden loodgieter geen criminelen zijn. En hetzelfde sluit ik niet uit.

Deze dames runden voor zover ik kon oordelen al jaren een bruidsmodezaak aan de reviews op Google en aan het instagramaccount te zien. Ik zie hen niet in drugs dealen ofzo. Maar dr mannelijke familieleden daarentegen.. daar zou het gezien de statistieken wat minder van verbazen. Dus mijn vermoeden blijft dat dit een wraakactie betreft waarbij wel vaker onschuldigen gepakt worden om druk te zetten.

Maar goed,de politie zal ongetwijfeld de familiebanden wel even napluizen en mijn vermoeden is dat daar wel wat uit zal komen dat niet in de haak is en een en ander zou kunnen verklaren.
Die Vlaardingse loodgieter ben ik niet vergeten.
Systeem is tot het bot verrot, omdat er krachten in de samenleving zijn, die graag koketteren met kennis over het buitenland en elkaar, om de Nederlandse volkscultuur maar niet ter sprak te hoeven brengen.
pi_215848744
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zit er dik in. @:zipportal en ik volgen dan het verslag van Bellemoeke :)
PetraGOAT mag tekenen. Noteer maar in je schriftje. @RamboDirk
  donderdag 12 december 2024 @ 18:51:12 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215848745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:49 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik vind het nog niet zo duidelijk. JIj kennelijk wel, dus de vraag is: wat gebeurde er precies en dan bedoel ik geen giswerk. Ik wil bewijs. Keihard bewijs en aantoonbaar. Enkel zeggen 'hier werd geld witgewasssen' voldoet niet.
Dat ze vaak verhuisden van locatie, zegt ook niet zo heel veel.

Mijn vermoeden: iets drugsgerelateerd, bruidsmodezaak/eigenaressen zijn slachtoffer van een wraakactie. Maar bewijzen kan ik het niet. Oh, en de dames die zullen vast wel wat meer weten maar zwijgen als het graf omwille van dr familieleden ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 12-12-2024 18:59:21 ]
  donderdag 12 december 2024 @ 18:52:25 #46
338319 ZarB
Piña colada
pi_215848757
quote:

[..]

Dus noem mij naief als ik zeg dat ik denk dat het gezinnetje van de inmiddels overleden loodgieter geen criminelen zijn. En hetzelfde sluit ik niet uit.

Deze dames runden voor zover ik kon oordelen al jaren een bruidsmodezaak aan de reviews op Google en aan het instagramaccount te zien. Ik zie hen niet in drugs dealen ofzo. Maar dr mannelijke familieleden daarentegen.. daar zou het gezien de statistieken wat minder van verbazen. Dus mijn vermoeden blijft dat dit een wraakactie betreft waarbij wel vaker onschuldigen gepakt worden om druk te zetten.

Ik heb dat loodgieterverhaal opgezocht een paar artikelen gelezen, maar er is toch helemaal niet zeker dat hij er niks mee te maken had? Hij had ruzie gehad met 1 of andere topcrimineel, was "geen heilig boontje" en hield van een knokpartijtje. Zo'n eenmanszaakje is ook een perfecte prooi voor afpersing .
pi_215848781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:52 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb dat loodgieterverhaal opgezocht een paar artikelen gelezen, maar er is toch helemaal niet zeker dat hij er niks mee te maken had? Hij had ruzie gehad met 1 of andere topcrimineel, was "geen heilig boontje" en hield van een knokpartijtje. Zo'n eenmanszaakje is ook een perfecte prooi voor afpersing .
En lekken vanuit een hoek die niet zou mogen.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:00:33 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215848853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:52 schreef ZarB het volgende:

[..]
Die Ron uit Vlaardingen was geen eenmanszaak, was een flinke loodgieterclub

Maar eens hoor, zeker niet uitgesloten dat hij er niets mee te maken had. In zijn woonomgeving zijn mensen er ook niet zeker van maar is allemaal gevoel en niks bewezen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 december 2024 @ 19:02:07 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215848867
Een bruidsmode verhuurtoko die ook zorg verleent, jaaaa dat is echt bonafide hoor!

Dan weet je toch aan alle kanten dat het verrot is. En zeker na alle aanwijzingen die er nu zijn
pi_215848875
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:51 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik vind het nog niet zo duidelijk. JIj kennelijk wel, dus de vraag is: wat gebeurde er precies en dan bedoel ik geen giswerk. Ik wil bewijs. Keihard bewijs en aantoonbaar. Enkel zeggen 'hier werd geld witgewasssen' voldoet niet.
Dat ze vaak verhuisden van locatie, zegt ook niet zo heel veel.

Mijn vermoeden: iets drugsgerelateerd, bruidsmodezaak/eigenaressen zijn slachtoffer van een wraakactie. Maar bewijzen kan ik het niet. Oh, en de dames die zullen vast wel wat meer weten maar zwijgen als het graf omwille van dr familieleden ofzo.
Ik hoef helemaal niets te bewijzen en mag posten wat ik wil ( binnen begrijpelijke grenzen) op dit forum.
pi_215848887
De dame van de bruidswinkel heeft niets gewist. Ze heeft alleen de marktplaats advertenties weggehaald. Logisch als het item wat je verkoopt of verhuurd vernield is. Zoek even op het 06 nummer op Facebook. Daar staat de auto tig keer. Ze heeft nl het jaar ervoor de auto ook al willen verkopen alleen als ze er een mooie prijs voor kon krijgen. Daarin zegt ze dat ze de 2e eigenaar is maar op papier de 5e omdat ze eerst te jong was om een verzekering af te sluiten. De auto had dus eerst op naam van familieleden gestaan.
Of het jaloezie was, drugs/ familiegezeik of wellicht toch verzekeringsfraude geen idee maar in de eerste instantie oogt het er niet naar dat deze dame er zelf iets mee te maken heeft.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:05:08 #52
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215848902
quote:

[..]

Dus noem mij naief als ik zeg dat ik denk dat het gezinnetje van de inmiddels overleden loodgieter geen criminelen zijn. En hetzelfde sluit ik hier ook niet uit met een moeder en dochter die een bruidszaak runnen.

Deze dames runden voor zover ik kon oordelen al jaren een bruidsmodezaak aan de reviews op Google en aan het instagramaccount te zien. Ik zie hen niet in drugs dealen ofzo. Maar dr mannelijke familieleden daarentegen.. daar zou het mij gezien de statistieken wat minder van verbazen. Dus mijn vermoeden blijft dat dit een wraakactie betreft waarbij wel vaker onschuldigen gepakt worden om druk te zetten.

Een bruidsmodezaak die nauwelijks open is, waar veelal alleen mannen komen. Die tig keer van locatie en eigenaar wisselen. Neeeee de eigenaresse zal van niks weten :') ze is sowieso medeplichtig maar waarschijnlijk nog wel meer dan dat.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:06:10 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215848914
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:03 schreef Zweef75 het volgende:
De dame van de bruidswinkel heeft niets gewist. Ze heeft alleen de marktplaats advertenties weggehaald. Logisch als het item wat je verkoopt of verhuurd vernield is. Zoek even op het 06 nummer op Facebook. Daar staat de auto tig keer. Ze heeft nl het jaar ervoor de auto ook al willen verkopen alleen als ze er een mooie prijs voor kon krijgen. Daarin zegt ze dat ze de 2e eigenaar is maar op papier de 5e omdat ze eerst te jong was om een verzekering af te sluiten. De auto had dus eerst op naam van familieleden gestaan.
Of het jaloezie was, drugs/ familiegezeik of wellicht toch verzekeringsfraude geen idee maar in de eerste instantie oogt het er niet naar dat deze dame er zelf iets mee te maken heeft.
Oogt het zo niet? Nee? :D :D :D
pi_215848928
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Hopelijk verrijken ons die dan wel met iets beter Nederlands dan in bovenstaande post.
Typo dat jij naar voren brengt zal ik nader bestuderen.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:08:56 #55
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215848937
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:02 schreef Molo het volgende:
Een bruidsmode verhuurtoko die ook zorg verleent, jaaaa dat is echt bonafide hoor!

Dan weet je toch aan alle kanten dat het verrot is. En zeker na alle aanwijzingen die er nu zijn
Gek he, dat dat kan bij de Kvk.

Zou het kunnen dat mensen meerdere bronnen van inkomsten hebben? Parttime in de zorg werken als zelfstandige en daarnaast ook met bruidsmode bezig zijn? Dit zegt dus letterlijk helemaal niets. Is gewoon iets administratiefs bij de kvk waarschijnlijk. Hoe dat precies zit weet ik niet, wanneer je dus een ander kvk-nummer krijgt of moet aanvragen.

Ga je nu ook zeggen dat de eigenaresse helemaal niet bij de tandarts werkt en dat dat wel een schijnconstructie moet zijn?
  donderdag 12 december 2024 @ 19:09:30 #56
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215848940
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:02 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik hoef helemaal niets te bewijzen en mag posten wat ik wil ( binnen begrijpelijke grenzen) op dit forum.
Ofwel, je blaat maar wat en presenteert vermoedens als feiten.
pi_215848943
quote:
Hoe, wat en waarom?

Je VPN is cracked
pi_215848983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:09 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ofwel, je blaat maar wat en presenteert vermoedens als feiten.
Nee hoor en dat zie ik ook niemand doen hier.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:16:30 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215849002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat mensen meerdere bronnen van inkomsten hebben? Parttime in de zorg werken als zelfstandige en daarnaast ook met bruidsmode bezig zijn? Dit zegt dus letterlijk helemaal niets. Is gewoon iets administratiefs bij de kvk waarschijnlijk. Hoe dat precies zit weet ik niet, wanneer je dus een ander kvk-nummer krijgt of moet aanvragen.

Ga je nu ook zeggen dat de eigenaresse helemaal niet bij de tandarts werkt en dat dat wel een schijnconstructie moet zijn?
Alles kàn, waarschijnlijk is het niet echt dat het legit is
pi_215849034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat die verklaring dan achteraf niet blijkt te kloppen doet er natuurlijk niet toe, als de sensatiezucht maar instant bevredigd is.
Je kunt toch gewoon duidelijk zijn en speculaties wegnemen?
Vakman pur sang
pi_215849060
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom zou je dat doen aan het begin van een grootschalig onderzoek waarin je meestal alle opties open dient te houden
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 12 december 2024 @ 19:24:48 #62
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215849103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Een bruidsmodezaak die nauwelijks open is, waar veelal alleen mannen komen. Die tig keer van locatie en eigenaar wisselen. Neeeee de eigenaresse zal van niks weten :') ze is sowieso medeplichtig maar waarschijnlijk nog wel meer dan dat.
Ja, dubieus.

Van locatie wisselen is verklaarbaar: goedkope winkelruimte, eruit moeten.
Van eigenaar wisselen: wellicht fiscaal interessant. Maar krijgen ze vanzelf gezeik met de fiscus mee als het niet klopt, denk ik dan.
De vele mannen? Misschien was er wel een dame een fervent gangbangster :+

Maar maakt dit de dames crimineel? En waarom dan pas na 8 jaar een aanslag, als ze dit al jaren zo doen?
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 19:25:08 #63
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  donderdag 12 december 2024 @ 19:26:00 #64
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215849121
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Oogt het zo niet? Nee? :D :D :D
Ik ben er ook niet overtuigd van. Maar dat is meer omdat ik dames die bezig zijn met mode eerder als modepoppetjes zie dan als drugsdealsters.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:29:16 #65
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215849158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ja, dubieus.

Van eigenaar wisselen: wellicht fiscaal interessant. Maar krijgen ze vanzelf gezeik met de fiscus mee als het niet klopt, denk ik dan.

Maar maakt dit de dames crimineel? En waarom dan pas na 8 jaar een aanslag, als ze dit al jaren zo doen?
Dus medeplichtig. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:29:39 #66
438527 MissButterflyy
pi_215849164
quote:

[..]
Je kunt geen duidelijkheid hebben als de onderzoeken nog volop bezig zijn.
Wat een rare redenatie.
Een arts gaat tijdens de onderzoeken voordat er een diagnose wordt gesteld een patiënt ook niet van alles vertellen wat het mogelijk kan zijn.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:32:47 #67
438527 MissButterflyy
pi_215849207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik ben er ook niet overtuigd van. Maar dat is meer omdat ik dames die bezig zijn met mode eerder als modepoppetjes zie dan als drugsdealsters.
Het zou juist verdacht zijn als ze er wel zo uitzien. Sowieso, hoe ziet de gemiddelde drugsdealer die hoger in de top zit eruit?
Vast niet hetzelfde als het straatdealertje.
En ze rijden juist niet in een opvallend dure en nieuwe auto omdat ze weten dat dat de aandacht trekt van de politie.
pi_215849214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Volgens mij was haar "zorg" activiteit dat ze lastige jongeren begeleide door ze in haar naai-atelier te laten werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215849253
quote:

[..]
Oh, je wilt duidelijkheid als die er nog niet is? En nog speculaties wegnemen ook?
Maar als die "duidelijkheid" dan achteraf niet blijkt te kloppen dan staan dezelfde mensen die nu roepen dat er zo snel mogelijk antwoorden moeten komen tekeer te gaan dat de eerste antwoorden niet klopten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 19:35:56 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215849272
quote:

[..]
Ja, want dames die met mode bezig zijn(lees jurken verkopen) kunnen verder helemaal niks natuurlijk.
pi_215849282
quote:

[..]
Precies. Ze zullen dus best naïef zijn ook. Maar om nu meteen die dames met de grond gelijk te maken is echt bullshit. Als oompje/ papa/ broertje er in die zaak een andere agenda op nahield dan nog kan het zijn dat deze dames van niets wisten. In de moslim gemeenschap is het vrij standaard dat vrouw man gescheiden leeft dus weet jij veel wat de kerels uit zon familie deden terwijl de dames met z'n allen in de keuken zaten. En ook dat is nog lang niet zeker. Ik deel weer de link
https://www.ad.nl/den-haa(...)-vernielde~a22f5058/

Deze dame had een vermoeden wie er achter zat wegens gezeik tussen ondernemers De zaak bestaat nog steeds en dit zal goed onderzocht zijn. Het is dus lang nog niet duidelijk hoe deze vork in de steel zit en ondertussen wordt de dame wel met de grond gelijk gemaakt.
Dat is best sneu na alles wat er nu al gebeurd is. Eerst maar eens afwachten lijkt me.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:37:17 #72
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215849293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dus medeplichtig. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Medeplichtig. Wellicht,maar dan moeten ze dus wel op de hoogte zijn van alles en er actief aan hebben meegewerkt.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:40:17 #73
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215849324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij was haar "zorg" activiteit dat ze lastige jongeren begeleide door ze in haar naai-atelier te laten werken.
Naaiatelier.. dus dan zou ik zomaar goed kunnen zitten met mn opmerking 'misschien is ze wel een fanatiek gangbangster' :D
  donderdag 12 december 2024 @ 19:40:50 #74
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215849326
quote:
9s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, want dames die met mode bezig zijn(lees jurken verkopen) kunnen verder helemaal niks natuurlijk.
Jawel, zorg verlenen. Zie kvk :P
pi_215849339
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:25 schreef Momo het volgende:
Video met Ad van Riel
Vraag me opeens af of de EOD voor deze verschrikkelijke zaak bij het na-onderzoek betrokken was, of de politie het zelf afkon, of een commerciële partij zoals van Riel ingehuurd is. Die zou ik ook niet op direct op hun referenties naar opdrachtgevers en klantenbestand vertrouwen.

Het is een plaag. Levensgevaarlijk.

https://www.telegraaf.nl/(...)ensgevaarlijke-plaag
  donderdag 12 december 2024 @ 19:43:09 #76
338319 ZarB
Piña colada
pi_215849368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ja, dubieus.

Die organisatie kan jaren gewoon redelijk goed gaan en onder de radar blijven, nu is het geëscaleerd. Heb je de mocro maffia niet gezien? Dat is echt niet zomaar uit een duim gezogen.

Niet elke vrouw in zo'n organisatie is een fashionista aan de top. Er zijn wel meerdere functies. Doen of je een bruidswinkeltje runt om vergaderingen te faciliteren en geld te stallen en wit te wasssen kan er prima 1 van zijn
pi_215849398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:40 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Naaiatelier.. dus dan zou ik zomaar goed kunnen zitten met mn opmerking 'misschien is ze wel een gangbangster' :D
Hoort dit niet in topic van de drugsrunnertjes van @B.R.Oekhoest thuis?
pi_215850150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, je wilt duidelijkheid als die er nog niet is? En nog speculaties wegnemen ook?
Maar als die "duidelijkheid" dan achteraf niet blijkt te kloppen dan staan dezelfde mensen die nu roepen dat er zo snel mogelijk antwoorden moeten komen tekeer te gaan dat de eerste antwoorden niet klopten.
Bullshit je kunt gewoon de richting noemen, die weten ze al vanaf dag 1.
Gewoon angst voor reacties dat ze het niet durven.
Vakman pur sang
  roze donderdag 12 december 2024 @ 20:28:43 #79
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215850162
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je doet net alsof ze verplicht zijn die informatie te delen. :')
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:36:03 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215850264
quote:

[..]
Ze hebben vast een sterk vermoeden sinds dag 1, maar zonder genoeg bewijzen en zekerheid zou het op z'n zachtst gezegd niet handig zijn om dat publiek te maken.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:42:44 #81
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215850343
quote:

[..]
Om vervolgens een schadeclaim aan je broek te krijgen als je een en ander toch niet rond kan krijgen bij de strafrechter.

Nee, laat maar zo. Eenieder heeft wel een vermoeden in welke richting dit gezocht moet worden. Alleen dat uiten als feit is niet zo verstandig.
pi_215851109
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ze hebben vast een sterk vermoeden sinds dag 1, maar zonder genoeg bewijzen en zekerheid zou het op z'n zachtst gezegd niet handig zijn om dat publiek te maken.
Dat is een keuze. Inderdaad.
Vakman pur sang
pi_215851403
quote:

[..]
Meent u werkelijk dat dat u denkt dat angst voor reacties ten grondslag ligt aan de communicatie in deze zaak?
  donderdag 12 december 2024 @ 21:43:02 #84
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_215851409
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:43 schreef ZarB het volgende:

[..]
Die organisatie kan jaren gewoon redelijk goed gaan en onder de radar blijven, nu is het geëscaleerd. Heb je de mocro maffia niet gezien? Dat is echt niet zomaar uit een duim gezogen.

Niet elke vrouw in zo'n organisatie is een fashionista aan de top. Er zijn wel meerdere functies. Doen of je een bruidswinkeltje runt om vergaderingen te faciliteren en geld te stallen en wit te wasssen kan er prima 1 van zijn
Klopt. Waarmee het best zo kan zijn dat de dame in kwestie inhoudelijk niet op de hoogte is.
pi_215851622
quote:
Die winkel aan de Tarwekamp was beslist geen naai-atelier. Er zijn maar een paar straten in Den Haag waar naai-ateliers zijn gevestigd. Dat zijn de Geleenstraat, de Hunsestraat (een zijstraat van de Geleenstraat), en de Doubletstraat.
pi_215851924
quote:

[..]
Ik ken nog zo'n ander project wat hier veel op lijkt. Grenst inderdaad aan bovenwereld. Weet jij hoe zij aan haar 'lastige jongeren" kwam.

Wie deed de verwijzingen en hoe zat de financiering in elkaar? Was er overheidsgeld bij betrokken. Vragen, vragen, vragen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:03:10 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215854836
Ff nog inhakend op de post van @SethGecko in het vorige topic: ook een explosie met letsel vanwege een drugsschuld:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:26 schreef SethGecko het volgende:

[..]
Mijn dochter en haar partner hebben nog geprobeerd eerste hulp te geven aan een vrouw wiens hand er bijna af lag door een explosief dat bij haar naar binnen was gegooid. Ze had een drugsschuld.
https://www.om.nl/actueel(...)om-in-woning-hengelo
En dan lees ik:
"Eerder deze maand stonden de twee minderjarige medeverdachten voor de rechter. Het OM eiste 18 maanden gevangenisstraf waarvan zes voorwaardelijk tegen een nu 18-jarige verdachte (maar 17 op de pleegdatum) en jeugddetentie gelijk aan het voorarrest en oplegging van een PIJ-maatregel tegen een 17-jarige verdachte."

Bizar gewoon.Voor geld worden tegenwoordig de meest extreme acties uitgevoerd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215855000
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
Ff nog inhakend op de post van @:SethGecko in het vorige topic: ook een explosie met letsel vanwege een drugsschuld:
[..]
En dan lees ik:
"Eerder deze maand stonden de twee minderjarige medeverdachten voor de rechter. Het OM eiste 18 maanden gevangenisstraf waarvan zes voorwaardelijk tegen een nu 18-jarige verdachte (maar 17 op de pleegdatum) en jeugddetentie gelijk aan het voorarrest en oplegging van een PIJ-maatregel tegen een 17-jarige verdachte."

Bizar gewoon.Voor geld worden tegenwoordig de meest extreme acties uitgevoerd.
En die vrouw in Nieuwkuijk...

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:20:58 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215855619
quote:
Oh man, wat een beangstigend geluid, die laatste en grote knal.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:23:59 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215855646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:20 schreef Nober het volgende:

[..]
En die vrouw in Nieuwkuijk...

Bekijk deze YouTube-video
Een 'vergis'aanslag... bizar gewoon. Totaal onschuldige vrouw die nu haar benen moet missen :(
  Spellchecker vrijdag 13 december 2024 @ 12:30:53 #91
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215856350
Eigenaresse bruidswinkel Tarwekamp kapot van aanslag; amper in staat te functioneren
quote:
De eigenaresse van de bruidsmodezaak Aliyahs Styling, die zaterdag waarschijnlijk doelwit was van een aanslag, zegt ’diep geschokt’ te zijn door de fatale gebeurtenis, die zes mensenlevens heeft geëist. Donderdagmiddag liet de politie weten het onderzoek op de plek van de explosies te hebben afgerond.

De jonge vrouw laat via een familielid weten enorm mee te leven met alle slachtoffers en nabestaanden. „Ze is er helemaal kapot van en amper nog in staat te functioneren”, zegt de woordvoerster.

„Ze mag van de politie niets zeggen omdat dit het onderzoek kan schaden. Er worden onwaarheden verspreid via social media en dat raakt haar enorm”, aldus de woordvoerster.

„We vragen begrip voor het feit dat er nu niets gezegd mag worden”, zegt de vrouw. „Er wordt volledig meegewerkt aan het onderzoek. Het is voor iedereen een nachtmerrie, ook voor ons.”

De woordvoerster vervolgt: „Ook wij willen weten wat er is gebeurd. Voor ons is het een groot raadsel en we willen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Alles wat we nu doen is op advies van de politie”, zegt het familielid, dat een beroep doet op media de eigenaresse met rust te laten.

Waarom de bruidswinkel het doelwit was, is nog een raadsel.
  Miss 200.000.000! vrijdag 13 december 2024 @ 12:41:36 #92
367000 roos94
pi_215856428
Goh. Zou wel gek zijn als het haar geen fluit kon interesseren en lekker naar de Efteling ging voor een midweekje plezier
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:53:29 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215856588
Doorgaans zijn mensen weleens onder de indruk van de consequenties van hun handelen als het mis gaat ja
pi_215856635
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:53 schreef Molo het volgende:
Doorgaans zijn mensen weleens onder de indruk van de consequenties van hun handelen als het mis gaat ja
Wel wat makkelijk. Voor de onderbuik van Nederland was de broer van Nabil B. in eerste instantie ook ongetwijfeld een ‘terechte’ dode in het kader van drugscriminaliteit. Dat bleek ook wel wat anders te liggen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215856678
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh man, wat een beangstigend geluid, die laatste en grote knal.
In al die oorlogstopics worden deze geluiden heel anders geinterpreteerd
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:22:45 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215856974
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Wel wat makkelijk. Voor de onderbuik van Nederland was de broer van Nabil B. in eerste instantie ook ongetwijfeld een ‘terechte’ dode in het kader van drugscriminaliteit. Dat bleek ook wel wat anders te liggen
Ook weer waar :)

Ben benieuwd wanneer we meer horen
pi_215858303
quote:

[..]
Daarnaast heb je ook nog vaak dat criminaliteit en handigheidjes door elkaar lopen, lang niet alles is zware criminaliteit, het kan best zijn dat ze onbewust gefaciliteerd heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 16:14:23 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215858558
twitter

De vier verdachten die afgelopen week werden aangehouden in verband met de explosie aan de Tarwekamp in Den Haag zijn vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris en blijven 14 dagen langer in voorarrest. De mannen worden verdacht van brandstichting en het veroorzaken van een explosie waarbij zes mensen zijn overleden en vier personen gewond zijn geraakt. Daarnaast worden ze verdacht van het in brand steken van een auto en zouden ze eerder voorbereidingen hebben getroffen voor het stichten van een brand.

Op maandagavond 9 december iets voor middernacht hield de politie de drie mannen aan. Het gaat om een 33-jarige man uit Rotterdam, een 29-jarige man uit Roosendaal en een 23-jarige man uit Roosendaal. Op woensdagavond is nog een 33-jarige man uit Oosterhout opgepakt. De mannen werden in hun woonplaats aangehouden.
Grootschalig onderzoek

Op zaterdag 7 december vond er rond 6:15 uur een verwoestende explosie plaats op de Tarwekamp in Den Haag. Door de explosie ontstond brand en stortten verschillende woningen in en raakten andere woningen en bedrijfspanden zwaar beschadigd.

Een Team Grootschalig Opsporing (TGO) doet sinds zaterdagochtend onderzoek naar de toedracht. In dat onderzoek zijn deze verdachten naar voren gekomen als mogelijke betrokkenen bij de explosie. Het onderzoek naar de explosie gaat onverminderd door.
Onderzoeksbelang

Het onderzoeksbelang staat niet toe dat het Openbaar Ministerie nu verdere mededelingen doet over de actuele status van het onderzoek, het eventuele motief of de mogelijke oorzaak van de explosie. Daarnaast zitten alle verdachten in volledige beperkingen, wat betekent dat zij alleen contact mogen hebben met hun advocaat. Ook dat maakt dat het Openbaar Ministerie terughoudend is met het delen van informatie.

Op dinsdag 24 december moeten de verdachten voor de raadkamer verschijnen.
pi_215858760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daarnaast heb je ook nog vaak dat criminaliteit en handigheidjes door elkaar lopen, lang niet alles is zware criminaliteit, het kan best zijn dat ze onbewust gefaciliteerd heeft.
Computercriminaliteit wordt steeds zwaarder bestraft, behalve als het uit de hoek van de Roze Olifant komt.
Gaat ook nog wel veranderen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 16:35:33 #100
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215858780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:31 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er zitten er al heel wat hier, hoor. Toen poetin uitvaardigde dat alle jonge mannen verplicht het leger in moesten en elk tegengeluid tegen poetin strafbaar werd, zijn direct anderhalf miljoen russen het land ontvlucht. Veel zitten er nu hier. Net als oekrainers die die oorlog daar zat zijn. En gelijk hebben ze.
Gevaccineerd.
pi_215858790
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]

De vier verdachten die afgelopen week werden aangehouden in verband met de explosie aan de Tarwekamp in Den Haag zijn vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris en blijven 14 dagen langer in voorarrest. De mannen worden verdacht van brandstichting en het veroorzaken van een explosie waarbij zes mensen zijn overleden en vier personen gewond zijn geraakt. Daarnaast worden ze verdacht van het in brand steken van een auto en zouden ze eerder voorbereidingen hebben getroffen voor het stichten van een brand.

Op maandagavond 9 december iets voor middernacht hield de politie de drie mannen aan. Het gaat om een 33-jarige man uit Rotterdam, een 29-jarige man uit Roosendaal en een 23-jarige man uit Roosendaal. Op woensdagavond is nog een 33-jarige man uit Oosterhout opgepakt. De mannen werden in hun woonplaats aangehouden.
Grootschalig onderzoek

Op zaterdag 7 december vond er rond 6:15 uur een verwoestende explosie plaats op de Tarwekamp in Den Haag. Door de explosie ontstond brand en stortten verschillende woningen in en raakten andere woningen en bedrijfspanden zwaar beschadigd.

Een Team Grootschalig Opsporing (TGO) doet sinds zaterdagochtend onderzoek naar de toedracht. In dat onderzoek zijn deze verdachten naar voren gekomen als mogelijke betrokkenen bij de explosie. Het onderzoek naar de explosie gaat onverminderd door.
Onderzoeksbelang

Het onderzoeksbelang staat niet toe dat het Openbaar Ministerie nu verdere mededelingen doet over de actuele status van het onderzoek, het eventuele motief of de mogelijke oorzaak van de explosie. Daarnaast zitten alle verdachten in volledige beperkingen, wat betekent dat zij alleen contact mogen hebben met hun advocaat. Ook dat maakt dat het Openbaar Ministerie terughoudend is met het delen van informatie.

De leeftijd verbaasd me wel. Maar mits dit de daadwerkelijke daders zijn kunnen ze dus 'gelukkig' gewoon hun verdiende levenslange straf krijgen voor een terroristische bomaanslag
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_215858794
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:35 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Er zitten er al heel wat hier, hoor. Toen poetin uitvaardigde dat alle jonge mannen verplicht het leger in moesten en elk tegengeluid tegen poetin strafbaar werd, zijn direct anderhalf miljoen russen het land ontvlucht. Veel zitten er nu hier. Net als oekrainers die die oorlog daar zat zijn. En gelijk hebben ze.
Ja maar wij moeten over op oorlogsmentaliteit volgens Rutte gisteren.
Ben benieuwd wat hij volgende week de wereld te melden heeft.
  vrijdag 13 december 2024 @ 16:40:56 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215858811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De leeftijd verbaasd me wel. Maar mits dit de daadwerkelijke daders zijn kunnen ze dus 'gelukkig' gewoon hun verdiende levenslange straf krijgen voor een terroristische bomaanslag
Terrorisme lijkt me redelijk uitgesloten in dit geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215858846
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Terrorisme lijkt me redelijk uitgesloten in dit geval.
Zoals gewoonlijk, het zijn maar loopjongetjes en -meisjes.
pi_215858877
quote:

[..]
Wij hebben een Rus in ons team, prima gast, mooie humor ook.
pi_215858930
quote:

[..]
Helemaal mee eens. En die neem ik ook niets kwalijk. Deze specifieke reactie was vooral richting de posthistorie van de user waar ik op reageerde.
pi_215858968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:31 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Moet jij eens kijken naar die Juicy Fields scam.
Soft drugs, financiële scams en onderwereld die bovengronds zijn gang mag gaan.
pi_215859013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wij hebben een Rus in ons team, prima gast, mooie humor ook.
Russen heb je in soorten en maten. Gewoon het juiste maatje vinden, en maar zien hoe je het pashokje uitkomt.
*hide my ass*
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:01:52 #109
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215859016
quote:
.. en zouden ze eerder voorbereidingen hebben getroffen voor het stichten van een brand.
Hier ben ik dan weer benieuwd naar :Y
Net als naar de rest uiteraard.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:05:27 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215859049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Grootschalig onderzoek

Onderzoeksbelang

Gelukkig allemaal meerderjarig en dus geen geneuzel met 3 jaar jeugd-TBS.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215859057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Het is te hopen dat politie en justitie het bewijs rond krijgen. Op een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in dat de politie met de arrestatie van deze vier verdachten op het goede spoor zit, maar dan nog moet er bewezen worden wie van de verdachten nu precies wat heeft gedaan. Als dat niet lukt, dan kan het met de veroordelingen en de opgelegde straffen wel eens tegenvallen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:12:04 #112
438527 MissButterflyy
pi_215859108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gelukkig allemaal meerderjarig en dus geen geneuzel met 3 jaar jeugd-TBS.
Apart weer. Een Rotterdammer en 3 brabanders.
pi_215859191
Is er al meer duidelijk waar die mevrouw haar "lastige jongeren" voor begeleiding en behandeling betrok?

Dat zorgbureautje. My two cents...
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:22:26 #114
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215859195
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je dacht dat ze rechtstreeks vanuit het Rifgebergte even op en neer gingen?
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:24:51 #115
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215859213
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:22 schreef yessie234 het volgende:
Is er al meer duidelijk waar die mevrouw haar "lastige jongeren" voor begeleiding en behandeling betrok?

Dat zorgbureautje. My two cents...
Want dat is relevant? Genoeg mensen werkzaam in de zorg. Niks bijzonders dus.
pi_215859218
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
[..]
Je dacht dat ze rechtstreeks vanuit het Rifgebergte even op en neer gingen?
Nee,
Weet u waar uw middenrif zit? Ik heb al de hele dag de hik.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:25:58 #117
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215859233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:25 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Nee,
Weet u waar uw middenrif zit? Ik heb al de hele dag de hik.
Google is uw vriend daarvoor.
pi_215859255
quote:

[..]
Rotterdammer Roger P./Piet Costa liet in het Brabantse Wouwse Plantage de martelcontainers bouwen.

Helemaal niet zo'n aparte combinatie dus. Ligt ook niet ver van elkaar.
pi_215859260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Google is uw vriend daarvoor.
Ik vroeg het mezelf niet af, ik vroeg het jou.
pi_215859286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ja natuurlijk is dat relevant.
Wie levert klanten, wie betaalt de kosten voor die begeleiding.
Ik vind dat best een relevante vraag.
Lastige jongeren droppen ook wel eens iets in een hoek waar het eigenlijk niet thuis hoort.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:40:17 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215859384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Heb je wellicht wat nieuwsberichten en trends in die sector gemist?

Zie:
https://www.skipr.nl/nieu(...)l-actief-in-de-zorg/
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:40:39 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215859389
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:30 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk is dat relevant.
Wie levert klanten, wie betaalt de kosten voor die begeleiding.
Ik vind dat best een relevante vraag.
Lastige jongeren droppen ook wel eens iets in een hoek waar het eigenlijk niet thuis hoort.
Plus dekmantel voor allerlei bijzondere activiteiten
pi_215859417
Zitten ook aardig wat van die jurkenzaakjes in Roosendaal. Wist niet dat dat soort jurken zo in trek waren.
Als je kijkt op de pagina van de eigenaresse en je zoekt tussen haar vrienden op Roosendaal bv dan kom je profielen tegen van dames die hun eigen jurken maken, jurken herstellen, verhuren, verkopen etc. Een naam van iemand uit NL is weer gerelateerd aan zo'n zaak in de UK. En dan heb ik maar een paar minuten op facebook gekeken. Sommige hebben een eigen naaiatelier. Zou me toch echt niets verbazen als het wel een zakelijk geschil is en niets met drugs te maken heeft. Al is het dan wel weer wel gek dat Spong een van de verdachten verdedigt, die is immers niet goedkoop. Die jurkenbusiness brengt dan wel heel wat op😅
Als het toch wel drugsgerelateerd is, heeft de overheid heel wat te doen met al die vreemde zaakjes want die zullen dan goed onder de loupe genomen worden. Ben benieuwd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:44:23 #124
438527 MissButterflyy
pi_215859431
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Rotterdammer Roger P./Piet Costa liet in het Brabantse Wouwse Plantage de martelcontainers bouwen.

Moet dan meteen aan kampers denken.
Maar goed, zal later wel meer bekend worden.
pi_215859440
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je wellicht wat nieuwsberichten en trends in die sector gemist?

Zie:
https://www.skipr.nl/nieu(...)l-actief-in-de-zorg/
Nee ik heb geen zorg nodig.Ik zit op FOK! tegenwoordig. Die trends in jeugdbegeleiding die ken. Ik heb zelf kinderen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:45:22 #126
438527 MissButterflyy
pi_215859444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:43 schreef Zweef75 het volgende:
Zitten ook aardig wat van die jurkenzaakjes in Roosendaal. Wist niet dat dat soort jurken zo in trek waren.
Als je kijkt op de pagina van de eigenaresse en je zoekt tussen haar vrienden op Roosendaal bv dan kom je profielen tegen van dames die hun eigen jurken maken, jurken herstellen, verhuren, verkopen etc. Een naam van iemand uit NL is weer gerelateerd aan zo'n zaak in de UK. En dan heb ik maar een paar minuten op facebook gekeken. Sommige hebben een eigen naaiatelier. Zou me toch echt niets verbazen als het wel een zakelijk geschil is en niets met drugs te maken heeft. Al is het dan wel weer wel gek dat Spong een van de verdachten verdedigt, die is immers niet goedkoop. Die jurkenbusiness brengt dan wel heel wat op😅
Als het toch wel drugsgerelateerd is, heeft de overheid heel wat te doen met al die vreemde zaakjes want die zullen dan goed onder de loupe genomen worden. Ben benieuwd.
Ik weet 1 ding zeker: dit heeft niks met jurken te maken. :')
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:51:34 #127
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215859517
Goh, verrassend. Een van de verdachten heeft Gerard Spong als advocaat.
Vast iemand zonder ellenlang strafblad en op basis van toevoeging.
  vrijdag 13 december 2024 @ 17:52:16 #128
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215859521
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Dat tuig woont nu eenmaal overal :)
pi_215859596
quote:

[..]
Valt niet op nee, een Rotterdammer en drie Brabanders.
Voor Brabantse koffietafels ging je vroeger speciaal naar de Efteling. Maar sinds ze daar Laven aantroffen zijn ze iets terughoudender geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 13-12-2024 18:21:57 ]
pi_215859623
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Moet dan meteen aan kampers denken.
Maar goed, zal later wel meer bekend worden.
Kamp Oranje en de bulldozer. Het is ook net Gaza hier.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:51 schreef Kamelenteen het volgende:
Waar kan die verdachte dat van betalen? Of is de piketdienst weer met de schoven opzij geduwd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:11:32 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215859672
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:51 schreef Kamelenteen het volgende:
Het is vrij gebruikelijk dat de bekende advocaten de grote zaken met veel media tegen pro deo tarief aannemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215859739
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is vrij gebruikelijk dat de bekende advocaten de grote zaken met veel media tegen pro deo tarief aannemen.
We kennen zijn poedels waar hij mee liep te pronken en zijn schoothondjes nog:
Hammerstein, Fortuyn, Rob Scholte.

Als de Telegraaf maar live twittert vanuit de rechtszaal straks? Tegen die tijd staat een ploeg van CNN verslag te doen bij de Nederlandse rechtbank.
pi_215859790
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:11 schreef Caland het volgende:
Ik begrijp dus absoluut niet dat een advocaat als Gerard Spong deze zaak aanneemt. Je zou toch denken dat hij het met zijn staat van dienst en op zijn leeftijd niet meer nodig heeft om de aandacht van de media op zich te vestigen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:30:17 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215859841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik begrijp dus absoluut niet dat een advocaat als Gerard Spong deze zaak aanneemt. Je zou toch denken dat hij het met zijn staat van dienst en op zijn leeftijd niet meer nodig heeft om de aandacht van de media op zich te vestigen.
Juridisch technisch gezien zijn dit de pareltjes om uit te mogen pluizen. Ik snap die ouwe snoepert wel hoor. Retecomplex en komt niet vaak voor. Zijn voor hem de krenten uit de pap
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:31:33 #135
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215859853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ook voor advocaten zijn dit soort zaken gewoon de krenten in de pap.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:31:48 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215859857
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Juridisch technisch gezien zijn dit de pareltjes om uit te mogen pluizen. Ik snap die ouwe snoepert wel hoor. Retecomplex en komt niet vaak voor. Zijn voor hem de krenten uit de pap
Ja, godverdomme.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:42:21 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215859948
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, godverdomme.
GMTA O+ :D
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:52:18 #138
438527 MissButterflyy
pi_215860053
quote:

[..]
Hij vindt het leuk om te doen, en heeft vast ook een heel sterk team van advocaten om zich heen die voor hem werken.
pi_215860098
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook voor advocaten zijn dit soort zaken gewoon de krenten in de pap.
Financieel wel, voor de rest is doofpot weer goed gevuld.
Maar die dondert ook wel eens om.

Ik ga toch Musk even bellen wat hij van dit fake-news vindt.
pi_215860113
Gerard Spong heeft naast zijn indrukwekkende carrière als strafrechtadvocaat ook een keer een enorme misstap gemaakt.

Hij was plaatsvervangend rechter in de zogeheten Zaanse Paskamermoord op Sandra van Raalten uit 1984, toen deze zaak in eerste aanleg voor de rechtbank diende waarbij fietsenmaker Rob van Zaane werd veroordeeld. Uiteindelijk werd Rob van Zaane in hoger beroep wel vrijgesproken. Pas in 2002 bleek uit DNA onderzoek naar het mes waarmee Sandra van Raalten werd vermoord dat een andere verdachte, die tijdens het onderzoek ook al in beeld kwam, de moord gepleegd moet hebben.

Het leven van Rob van Zaane is door deze gerechtelijke dwaling helemaal kapotgemaakt. Hij verloor zijn fietsenwinkelen hij was zijn hele sociale netwerk kwijt. De carrière van Gerard Spong ging onverminderd door.
pi_215860115
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij vindt het leuk om te doen, en heeft vast ook een heel sterk team van advocaten om zich heen die voor hem werken.
Advocaten worden ook wel eens afgeknald als de tegenpartij ze beu zijn, of een gevaar vormen.
pi_215860122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Gerard Spong heeft naast zijn indrukwekkende carrière als strafrechtadvocaat ook een keer een enorme misstap gemaakt.

Hij was plaatsvervangend rechter in de zogeheten Zaanse Paskamermoord op Sandra van Raalten uit 1984, toen deze zaak in eerste aanleg voor de rechtbank diende waarbij fietsenmaker Rob van Zaane werd veroordeeld. Uiteindelijk werd Rob van Zaane in hoger beroep wel vrijgesproken. Pas in 2002 bleek uit DNA onderzoek naar het mes waarmee Sandra van Raalten werd vermoord dat een andere verdachte, die tijdens het onderzoek ook al in beeld kwam, de moord gepleegd moet hebben.

Het leven van Rob van Zaane is door deze gerechtelijke dwaling helemaal kapotgemaakt. Hij verloor zijn fietsenwinkelen hij was zijn hele sociale netwerk kwijt. De carrière van Gerard Spong ging onverminderd door.
Daar is de doofpot al. Leuk dat gehengel tussen die wierook snuivers.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:04:33 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215860173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:56 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Financieel wel, voor de rest is doofpot weer goed gevuld.
Maar die dondert ook wel eens om.

Ik ga toch Musk even bellen wat hij van dit fake-news vindt.
Financieel juist niet zo, want pro deo tarief. Juridisch wel en goed voor de bekendheid (ook van je kantoor). Verder zijn types als Spong ook wel ijdel genoeg dat ze het heerlijk vinden als ze straks bij elk praatprogramma kunnen aanschuiven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215860220
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Financieel juist niet zo, want pro deo tarief. Juridisch wel en goed voor de bekendheid (ook van je kantoor). Verder zijn types als Spong ook wel ijdel genoeg dat ze het heerlijk vinden als ze straks bij elk praatprogramma kunnen aanschuiven.
Vergoedingen in zaken als deze gaan via andere kanalen dan alleen het staatsrantsoen. Inderdaad ook iets om de ijdelheid te strelen. Jammer dat Peter R de Vries niet mee leeft, die waren zo heerlijk vilein tegen elkaar.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:13:19 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215860261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Vergoedingen in zaken als deze gaan via andere kanalen dan alleen het staatsrantsoen.
Je praat weer eens onzin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215860273
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Je praat weer eens onzin.
Jij niet? U heeft er weer duidelijk meer verstand van dan ieder ander. Zal wel door dat gifje komen, heel passend bij uw Nick. Ik heb ook op het Caland Lyceum gezeten. Ik zat op alle scholen op de wifi.
pi_215860279
quote:
Twee mannen zijn 1 december aangehouden, omdat zij mogelijk een misdrijf aan het voorbereiden waren. De politie trof onder andere zwaar vuurwerk en een flinke hoeveelheid nog onbekende vloeistof.

Aanhouding
Agenten rijden rond 02.15 uur over het parkeerterrein van een winkelcentrum aan de Zuiderhout. Ze zien daar een bestelbusje geparkeerd staan, waarvan de lampen aan staan en de motor draait. Ze besluiten het busje te controleren. In de laadbak van het busje vinden zij vervolgens veertien jerrycans met een nog onbekende inhoud, een brandblusser, fakkels, zwaar vuurwerk en extra kleding.

Aanhouding
De twee inzittenden van het busje zijn aangehouden, vanwege het voorbereiden van een misdrijf. Het gaat om twee mannen van 23 en 29 uit Roosendaal. Ze zitten vast en worden verhoord. De gevonden goederen en het bestelbusje zijn in beslag genomen.

Bron: https://www.politie.nl/ni(...)reiden-misdrijf.html
Bijzonder, heel erg bijzonder

Zo te lezen kan je met makkelijk verkrijgbare spullen een nogal grote aanslag plegen.
Hell To The Liars
pi_215860360
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zo te lezen kan je met makkelijk verkrijgbare spullen een nogal grote aanslag plegen.
Klinkt als autonomen. Goed dat de politie ze snel kon aanhouden, met dit soort spullen binnen handbereik.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:26:10 #149
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215860365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:37 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ja maar wij moeten over op oorlogsmentaliteit volgens Rutte gisteren.
Ben benieuwd wat hij volgende week de wereld te melden heeft.
Als je goed had opgelet had je gehoord dat hij zei:"misschien, over 5 jaar." :Y
Gevaccineerd.
pi_215860377
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:25 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Klinkt als autonomen. Goed dat de politie ze snel kon aanhouden, met dit soort spullen binnen handbereik.
De aangehouden verdachten van Den Haag zijn ook 23 en 29 jaar en komen ook uit Roosendaal, dus denk dat het dezelfde kunnen zijn.

Verder klinkt het verre van autonomen, maar gewoon doorsnee criminelen die op bestelling "boodschappen afgeven"
Hell To The Liars
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:31:14 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215860403
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:27 schreef Droopie het volgende:

[..]
De aangehouden verdachten van Den Haag zijn ook 23 en 29 jaar en komen ook uit Roosendaal, dus denk dat het dezelfde kunnen zijn.

Verder klinkt het verre van autonomen, maar gewoon doorsnee criminelen die op bestelling "boodschappen afgeven"
Wat zijn de kansen zou je zeggen

Zijn ze wel echt bijzonder achterlijk als ze er gewoon mee door zijn gegaan bij vrijlating :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215860430
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Zijn ze wel echt bijzonder achterlijk als ze er gewoon mee door zijn gegaan bij vrijlating :`)
Die loopjongetjes van de hasj en wiet hadden we ook al in de jaren 80-90. Gingen allemaal in zwaardere spul.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:34:39 #153
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215860444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:33 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Die loopjongetjes van de hasj en wiet hadden we ook al in de jaren 80-90. Gingen allemaal in zwaardere spul.
Oh jij kent de motieven al

Knap
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215860457
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe zulke afspraken zijn, maar als er een grote jongen afspraken gemaakt heeft met die 2, dan is even afbellen wel een dingetje. _O-
Hell To The Liars
pi_215860470
Week eerder betrapt met bus vol jerrycans

Bron Omroep Brabant
https://www.omroepbrabant(...)et-bus-vol-jerrycans
pi_215860511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:37 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Nee, ik ken de mensen uit die tijd, en hun dossiers die in het illegale en legale circuit rondzwerven.
wij lezen allemaal boeken van Hillis en Bruinsma he :')

Die blazen alleen geen onschuldige kinderen op, die huurden joegoslaven in om de persoon in kwestie uit de weg te ruimen.

Maar voornamelijk werkte ze samen.
Hell To The Liars
pi_215860571
quote:

[..]
Nee, ik ken de mensen uit die tijd, en hun dossiers die in het illegale en legale circuit rondzwerven. Kan er voor de rest niet veel meer over zeggen dan dat het in het politieke krachtenveld, niet ongewoon is levensgevaarlijke criminelen op iemand af te sturen, als de inschatting is gemaakt dat iemand daar bevattelijk voor is.
Als het de kaart staatsveiligheid getrokken wordt, dan zijn deze diensten meedogenloos. Soms vraag ik me ook af wie nog geïnteresseerd is die oude BVD-rommel. Prins Bernhard senior was lid van de NSDAP. Nou en?
Je komt ietwat warrig over, kan er vaak geen touw aan vastknopen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:48:58 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215860573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:57 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Advocaten worden ook wel eens afgeknald als de tegenpartij ze beu zijn, of een gevaar vormen.
Wel eens, zegt ze dan :D
Welke voorbeelden ken jij daarvan in Nederland?
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:48:59 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215860574
quote:

[..]
Nee, ik ken de mensen uit die tijd, en hun dossiers die in het illegale en legale circuit rondzwerven. Kan er voor de rest niet veel meer over zeggen dan dat het in het politieke krachtenveld, niet ongewoon is levensgevaarlijke criminelen op iemand af te sturen, als de inschatting is gemaakt dat iemand daar bevattelijk voor is.
Als het de kaart staatsveiligheid getrokken wordt, dan zijn deze diensten meedogenloos. Soms vraag ik me ook af wie nog geïnteresseerd is die oude BVD-rommel. Prins Bernhard senior was lid van de NSDAP. Nou en?
Ik zou de drank of andere middelen laten staan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215860642
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:41 schreef Droopie het volgende:

[..]
wij lezen allemaal boeken van Hillis en Bruinsma he :')

Die blazen alleen geen onschuldige kinderen op, die huurden joegoslaven in om de persoon in kwestie uit de weg te ruimen.

Maar voornamelijk werkte ze samen.
Burgeroorlog Joegoslavie. Direct gevolg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:45 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Burgeroorlog Joegoslavie. Direct gevolg.
Bruinsma jr. is gewoon een eikel die uit het ruifje Rost van Tonningen zit te vreten met zijn Smart City van Bibi en de SVR in Amsterdam.
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou de drank of andere middelen laten staan.
Doe ik al.
Ik doe aan loslippigheid, kan je die dozen waarin het vervoerd wordt beter scannen en inpakken. Tweaken.
pi_215860828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:58 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Beter tussen de regels doorlezen, het moet sneller.
Nee, neem jij je Ritalin maar eens in
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:29:05 #162
438527 MissButterflyy
pi_215860970
:')
pi_215861317
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:36 schreef Zweef75 het volgende:

[..]
Precies. Ze zullen dus best naïef zijn ook. Maar om nu meteen die dames met de grond gelijk te maken is echt bullshit. Als oompje/ papa/ broertje er in die zaak een andere agenda op nahield dan nog kan het zijn dat deze dames van niets wisten. In de moslim gemeenschap is het vrij standaard dat vrouw man gescheiden leeft dus weet jij veel wat de kerels uit zon familie deden terwijl de dames met z'n allen in de keuken zaten. En ook dat is nog lang niet zeker. Ik deel weer de link
https://www.ad.nl/den-haa(...)-vernielde~a22f5058/

Deze dame had een vermoeden wie er achter zat wegens gezeik tussen ondernemers De zaak bestaat nog steeds en dit zal goed onderzocht zijn. Het is dus lang nog niet duidelijk hoe deze vork in de steel zit en ondertussen wordt de dame wel met de grond gelijk gemaakt.
Dat is best sneu na alles wat er nu al gebeurd is. Eerst maar eens afwachten lijkt me.
Ook speciaal een account hiervoor aanmaken :')
pi_215861428
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:37 schreef Woonbootjes het volgende:
Week eerder betrapt met bus vol jerrycans

Bron Omroep Brabant
https://www.omroepbrabant(...)et-bus-vol-jerrycans
Hier het originele nieuwsbericht van destijds.
https://www.bd.nl/breda/t(...)oosterhout~a8463cb5/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:04:22 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215861446
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

quote:
In de laadbak van het busje vinden zij vervolgens veertien jerrycans met een nog onbekende inhoud, een brandblusser, fakkels, zwaar vuurwerk en extra kleding.
Ik mag toch hopen dat dat nog bekeken wordt...
pi_215861460
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:08:30 #167
140642 yessie234
pi_215861488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar iets wat ze niet direct herkenden, en naar het lab van forensische opsporing moest.
De geur van benzine kan je snel thuis brengen, al is het handig het toch te laten onderzoeken.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:11:19 #168
140642 yessie234
pi_215861517
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat is gewoonte hier zodra hier de burger recherche gaat gissen, al zijn er ook andere middelen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:22:58 #169
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_215861620
quote:

[..]
Iedereen wist wie de broer van Nabil B. was.

Hier weet zgn niemand iets waarom er een deel van een huizenblok is weggevaagd?

Hou op hoor.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:27:33 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215861681
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Iedereen wist wie de broer van Nabil B. was.

Hier weet zgn niemand iets waarom er een deel van een huizenblok is weggevaagd?

Hou op hoor.
twitter

Zelden is een krantenkop zo van toepassing geweest op een topic :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:34:20 #171
140642 yessie234
pi_215861750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:27 schreef Caland het volgende:

[..]
[ x ]

Algemeen Dagblad
_O- 8)7
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:34:49 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215861758
quote:

[..]
[ x ]

Daarin staat ook dat 2 van de aangehouden mannen dezelfden zijn die een week eerder aangehouden zijn in hun bestelbus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:50:49 #173
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_215861918
quote:

[..]
[ x ]

Ik ga achter niemand aan hoor.

Maar serieus, als er bij mij het halve blok van de aardbodem zou verdwijnen en ik weet ook dat mijn huis het doelwit was.....nou dan weet ik wel waar ik het zoeken moet als ik het niet zelf was.

Schat zo in dat de dame in kwestie het ook wel weet en blijkbaar dus gewoon meewerkt met de politie anders was zij ook wel opgepakt en zat ze in beperkingen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:12:25 #174
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_215862141
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Bij Brabant sluit ik kampers ook niet uit
:(

Behalve een enkele tokkie zie ik hier weinig kampers :6

Vooral Oostblokkers, wat originele Brabanders of mensen zoals ik uit de Randstad O+

#Roosendaal O+
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:16:58 #175
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215862181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Rara, wat zal dat zijn? Ik gok op benzine omdat dat lekker verdampt, ontbrand en algemeen verkrijgbaar is. De vraag is dan: euro95 of euro 98?
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:17:58 #176
140642 yessie234
pi_215862192
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
:(

Behalve een enkele tokkie zie ik hier weinig kampers :6

Vooral Oostblokkers, wat originele Brabanders of mensen zoals ik uit de Randstad O+

#Roosendaal O+
Granaatje bij het politiebureau door het wc-raampje geknikkerd.
Door welke kerk deze kogel gevlogen is...
We wachten af. Dat dat hele netwerk drugs-mob trilt volgens mij in zijn voegen. Zet hem op Europol! Oprollen! Huisbezoekjes...
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 22:27:04 #177
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215862288
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:43:41 #178
505682 Kip_Frites_Appelmoes
pi_215862468
Het is niet te hopen dat dit een gemiste kans is voor de politie.

Die twee mannen die met hun bestelbus op een parkeerterrein stonden met draaiende motor en de lichten aan, stonden mogelijk te wachten op iemand die de spullen kwam ophalen. Als de politie wat langer had gewacht, hadden ze misschien wel meer aanhoudingen kunnen verrichten.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:55:14 #179
140642 yessie234
pi_215862561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Die twee mannen die met hun bestelbus op een parkeerterrein stonden met draaiende motor en de lichten aan, stonden mogelijk te wachten op iemand die de spullen kwam ophalen. Als de politie wat langer had gewacht, hadden ze misschien wel meer aanhoudingen kunnen verrichten.
Ik hoop ook dat het geen gemiste kans was.
Maar het busje kan van henzelf geweest zijn hè? De politie bedoel ik,
Voor de rest verwacht ik dat de bus via de snelweg is komen aanrijden, dus die zo gevonden via het cameratoezicht op de snelwegen. En anders vinden ze hem wel met buurtonderzoek.
  vrijdag 13 december 2024 @ 22:56:25 #180
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215862578
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Lekker man, dat speculeren wat ze daar in de nacht deden.

Als de politie door had gereden en niet hadden gecontroleerd had de aanslag misschien eerder plaatsgevonden, waren mensen misschien niet thuis en was het pand misschien niet ingestort. Of misschien had de auto wel met inzittenden tegen een boom gereden.

Dr is en was zoveel mogelijk.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:21:42 #181
490158 Middelpunt
pi_215864865
Maar met benzine kan je een enorme brand veroorzaken, maar niet zo'n explosie toch?
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:22:36 #182
475083 Lospedrosa
$
pi_215864872
quote:
Is dit nou wat er officieel naar buiten wordt gebracht en er gebeurd is?
Dan wist de politie dit al toch vanaf het begin?

Maar dit krijg je met benzine en vuurwerk niet voor elkaar. Nog steeds veel vraagtekens en tegen wie was de aanslag gericht?

En wel dus weer druggerelateerd geweld, dat loopt de spuigaten uit.
Vakman pur sang
  Spellchecker zaterdag 14 december 2024 @ 11:22:53 #183
197773 crew  maily
pi_215864878
Tijdens jaarwisseling verboden vuurwerk af te steken in rampgebied rond Tarwekamp

quote:
Tijdens de komende jaarwisseling mag er geen vuurwerk worden afgestoken in het rampgebied rond de Tarwekamp. De gemeente Den Haag heeft dit besloten naar aanleiding van de enorme explosie op zaterdag 7 december, waarbij zes onschuldige mensen om het leven kwamen en vier anderen gewond raakten.

,,De explosies aan de Tarwekamp hebben de hele wijk geraakt. Mensen hebben tijd nodig om de gebeurtenissen te verwerken", zegt wethouder Robert Barker (Buitenruimte, Dierenwelzijn en Milieu) ,,Na meerdere verzoeken van buurtbewoners hebben we besloten tot het instellen van een vuurwerkvrije zone rond de Tarwekamp. Zo voorkomen we overlast door vuurwerk en geven we de wijk de nodige rust."

Zaterdagmiddag wordt er een besloten bijeenkomst georganiseerd voor de wijkbewoners van Mariahoeve. Het initiatief biedt een moment om samen te komen, stil te staan bij de gebeurtenissen en elkaar te steunen in deze moeilijke tijd. In de buurt is veel angst, zo vertelden buurtbewoners eerder al De Telegraaf, nadat bleek dat er mogelijk opzet in het spel is bij de explosies.

Vier gearresteerde mannen voorgeleid
De politie arresteerde deze week vier mannen uit Roosendaal, Oosterhout en Rotterdam. Zij zijn in de leeftijd van 23 tot en met 33 jaar. De recherche vermoedt dat bruidswinkel Aliyahs Fashion het doelwit was van de mogelijke aanslag. De vier gearresteerde mannen zijn vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris die hun voorlopige hechtenis met veertien dagen verlengde. Zij worden onder meer verdacht van brandstichting en het veroorzaken van een explosie waarbij zes mensen zijn overleden en vier mensen gewond zijn geraakt.

Inmiddels hebben veertien huishoudens die door de explosies dakloos worden, overnacht in hun tijdelijke woningen. Deze huizen zijn beschikbaar gesteld door woningcorporatie Staedion. Burgemeester Jan van Zanen noemde dit gebaar eerder deze week ,,één van de hartverwarmende lichtpuntjes."

Woningcorporaties helpen getroffen bewoners
De Haagse woningcorporaties hebben besloten de getroffen bewoners te helpen, ook al zijn de verwoeste woningen particulier eigendom. Staedion heeft zogeheten logeerwoningen beschikbaar gesteld in Mariahoeve. Deze woningen, die zijn vrijgekomen vanwege komende renovaties, bieden onderdak aan de bewoners tot 15 januari.

Ook supporters van ADO Den Haag hebben hun solidariteit getoond. Voorafgaand aan de competitiewedstrijd tegen MVV op vrijdagavond zamelden zij geld in voor de slachtoffers. Fans hingen een spandoek op waar fans steunbetuigingen op konden schrijven en via de stadionspeaker werd opgeroepen tot donaties. Op schermen in het stadion werden QR-codes getoond waarmee fans hun bijdrage konden leveren. De boodschap was duidelijk: ,,Tarwekamp, you'll never walk alone."
Dat is het enige voordeel van deze ramp.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:32:46 #184
508283 Zweef75
pi_215864984
[..]
[/quote]

Ik had ooit een account maar zowel ww als gebruikersnaam kwijt.Maakt t uit? Nee.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:39:43 #185
13309 nostra
ask why
pi_215865062
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zaterdag 14 december 2024 @ 12:11:24 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_215865287
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar dit krijg je met benzine en vuurwerk niet voor elkaar. Nog steeds veel vraagtekens en tegen wie was de aanslag gericht?

Er was minstens 1 gasfles in de buurt gevonden.
  Spellchecker zaterdag 14 december 2024 @ 12:14:02 #187
197773 crew  maily
pi_215865297
quote:
Enkel deze tekst zou iets heel anders betekenen :@
  zaterdag 14 december 2024 @ 12:24:11 #188
170171 Stupidisco
pi_215865357

Bron: Telegraaf
  zaterdag 14 december 2024 @ 12:33:48 #189
475083 Lospedrosa
$
pi_215865413
quote:
Enorme explosie, die 3/4 woningen ineens vernietigd.
Dat is geen gas, geen benzine, geen vuurwerk.
Wat heeft dit veroorzaakt?
Vakman pur sang
  zaterdag 14 december 2024 @ 12:39:20 #190
501164 KinKiJan
#TeamPapegaai
pi_215865443
quote:
Die uitgebrande wagen staat er best ver vandaan. Ik dacht dat ie meer achter de ontplofte gebouwen stond, al weet ik niet waarom ik dat dacht.
Iedereen mag z'n eigen spel spelen, maar de een meow dan de ander..
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:19:45 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_215865665
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De explosie-expert zegt dat je de opbouw hoort en dat dit kenmerkend is voor een gasexplosie.
  Spellchecker zaterdag 14 december 2024 @ 13:25:07 #192
197773 crew  maily
pi_215865694
Advocaat Spong; cyberaanval vanwege bijstand aan Tarwekamp
quote:
Advocaat Gerard Spong, die een van de verdachten van de explosies in Den Haag bijstaat, is naar eigen zeggen getroffen door "een soort cyberaanval". Dat gebeurde gisteravond. "Ik kreeg een e-mail waarin werd gedreigd dat mijn bijstand consequenties heeft en dat een hackersgroep zou worden ingeschakeld."

Vervolgens kreeg hij in een paar minuten tijd meer dan 10.000 e-mails toegestuurd, vertelt hij. Spong zegt dit te hebben doorgegeven aan het Openbaar Ministerie.

"Het is knap vervelend, ik voel me wel bedreigd. Het is voor het eerst dat mijn computernetwerk bedreigd werd. Natuurlijk heb ik wel vaker bedreigingen voor mijn persoon gehad." De advocaat heeft de e-mails niet bekeken. "Het was elf uur 's avonds, dus ik verlangde naar mijn bed."

Het Openbaar Ministerie neemt de melding serieus, zegt een woordvoerder. Er is contact geweest met Spong over de e-mailbom en het OM doet verder onderzoek naar de zaak.

Spong is de raadsman van de 33-jarige verdachte uit Rotterdam, die net als de drie andere verdachten in volledige beperkingen zit. Gisteren bezocht hij samen met de andere advocaten en de officier van justitie de plek aan de Tarwekamp die vorige week zaterdag werd getroffen door ontploffingen.

Bruidsmodezaak
De vier opgepakte mannen worden verdacht van brandstichting en het veroorzaken van een explosie waarbij zes mensen zijn overleden en vier personen gewond zijn geraakt. Ook worden ze verdacht van het in brand steken van een auto en zouden ze eerder voorbereidingen hebben getroffen voor het stichten van een brand.

Een bruidsmodezaak op de begane grond was volgens de politie vermoedelijk het doelwit. Drie van de zes mensen die afgelopen zaterdag door de explosies om het leven kwamen, kwamen uit één gezin.
  zaterdag 14 december 2024 @ 14:12:44 #193
140642 yessie234
pi_215866043
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nederland is kwetsbaar voor dit type geweld, en men vraagt zich af hoe dit zo gekomen is.

Dat is iets dat best veel mensen weten, maar taboe op rust om over te discussiëren.

Je moet je door hele vreemde bochten wurmen, om dat al in bedekte termen te communiceren. De functie van taboes in samenlevingen zijn: de zittende machten niet bestrijden, het willen bezweren door er niet over te praten en schrijven, het doodzwijgen. Natuurlijk is dit geen oplossing voor het probleem. Voor mensen die met dit type geweld te maken krijgen al helemaal niet.
  zaterdag 14 december 2024 @ 14:20:18 #194
140642 yessie234
pi_215866117
quote:
Is hij al in beeld geweest met zijn 'besmette computer' vroeger deden advocaten dat nog wel eens, om het probleem visueel te maken. Internet en het betalingsverkeer weet hier veel meer van. Rob Scholte museum gaat digitaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 14-12-2024 15:39:21 ]
  zaterdag 14 december 2024 @ 15:34:45 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215866565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:39 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Die uitgebrande wagen staat er best ver vandaan. Ik dacht dat ie meer achter de ontplofte gebouwen stond, al weet ik niet waarom ik dat dacht.
Volgens mij klopt de plek van die uitgebrande auto niet, die stond achter het pand, niet naast het pand.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:05:10 #196
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_215866850
quote:

Maarja, voordat ze het busje controleerden, wisten ze niet wat ze zouden aantreffen. En om nou standaard bij elk vaag busje op een parkeerterrein een uur verdekt te gaan observeren of er misschien iemand anders aankomt, lijkt me ook niet heel doelmatig.
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:22:10 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215867013
quote:
De politie had de explosies in Den Haag niet kunnen voorkomen, stelt oud-strafrechtadvocaat Pieter van der Kruijs. Toen de verdachten een week eerder waren opgepakt in Oosterhout, met jerrycans en vuurwerk in een busje, was dat niet genoeg om ze lang vast te houden. Maar nu ze na de explosies in Den Haag weer aangehouden zijn, hangt twee mannen uit Roosendaal een levenslange straf boven het hoofd, denkt de advocaat.

Vrijdag bleek dat de twee Roosendaalse mannen, van 23 en 29 jaar, op 1 december voor het eerst in beeld zijn gekomen. Ze stonden midden in de nacht op een parkeerplaats van een winkelcentrum in Oosterhout. De lampen waren aan en de motor draaide. Agenten vonden het verdacht en controleerden hun bestelbusje. De inhoud: veertien jerrycans, een brandblusser, fakkels, zwaar vuurwerk en extra kleding.

De twee werden aangehouden. Het vermoeden was dat ze een misdrijf aan het voorbereiden waren, maar al snel stond het duo weer buiten. "De politie kan in zo'n geval niet meer doen", zegt Van der Kruijs daarover. "Voor zwaar vuurwerk krijg je maximaal een taakstraf."

Van der Kruijs (75) is een voormalig strafrechtadvocaat uit Den Bosch. In dit geval niet direct betrokken bij de verdachten uit Roosendaal, maar wel bereid om er zijn licht over te laten schijnen vanuit zijn expertise binnen het strafrecht. "Ik ken hun strafblad niet, maar zolang daar geen geweld op staat, kun je in dit geval niet veel."

De twee Roosendalers zijn na hun aanhouding door de politie verhoord. "Maar je hebt als verdachte het recht om te liegen en te zwijgen", legt de oud-advocaat uit. Als ze niks vertellen over hun plannen met de spullen uit het busje, zijn die spullen ook meteen het enige bewijs. "En als je te weinig aanwijzingen hebt voor een misdrijf, houdt het echt op. Alleen die spullen zijn niet genoeg om iemand vast te houden."

Dus kwamen de twee mannen uit Roosendaal vrij. Een krappe week later vonden explosies plaats aan de Tarwekamp in Den Haag. Daarbij zijn zes mensen om het leven gekomen.''

Er zijn sterke aanwijzingen dat de aanhouding op 1 december en de explosies op 7 december een verband hebben. "Ik vind het tragisch en ik snap de frustratie van de mensen. De doden komen er niet mee terug, maar ik denk dat die mensen echt niet meer vrijkomen", zegt Van der Kruijs.

Hij legt uit dat het hier duidelijk gaat om een dood met voorbedachte rade. "De verdachten kunnen niet zeggen: goh, ja, we wisten niet dat het zó erg af zou lopen. Dus voor mijn gevoel is dat levenslang, ja."
https://www.omroepbrabant(...)traf-boven-het-hoofd
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:30:20 #198
501164 KinKiJan
#TeamPapegaai
pi_215867075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij klopt de plek van die uitgebrande auto niet, die stond achter het pand, niet naast het pand.
Ja, die indruk had ik eerder ook. De tekst onder de auto zegt ook 'achterkant van het complex', maar op die plattegrond wordt de zijkant aangewezen. Slordig.
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:44:15 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215867168
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hey, een bommenexpert.

Waarom is dit geen gas?
Waarom was dit geen benzine?
Vuurwerk zal het vermoed ik als enige niet zijn.

Het is niet alleen de explosie, maar ook de bouwconstructie die een rol speelt of een gebouw wel/niet instort.
Ik heb een foto gezien van een gasfles. Of die gebruikt is weet ik niet ,maar zet zo'n ruimte vol met gas en het ploft behoorlijk. Hetzelfde als je flink wat benzine erin flikkert dat heerlijk gaat verdampen en een explosieve damp vormt.

Ik vermoed zelf dat gezien de gasfles, ze een forse hoeveelheid gas naar binnen hebben gewerkt, gelijk een profkraak. Dat, in combinatie met een misschien wel zwakke constructie van het pand -al dan niet door verbouwingen.
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:48:59 #200
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215867193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
De positie van de auto klopt inderdaad niet. Op het plaatje zou ie achter het pand moeten staan, ongeveer een pandje of 3-4 links van het cafe op afgesloten terrein.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 14-12-2024 16:59:17 ]
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:04:32 #201
38824 Droopie
pi_215868823
Nu weet ik wat de huidige maatstaven van vuurwerk zijn.

Maar kan een cobra 8? (geen idee wat er nu op de markt is te krijgen) niet hetzelfde veroorzaken als een mortier?
Hell To The Liars
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:16:43 #202
38824 Droopie
pi_215868907
twitter
Hell To The Liars
  Spellchecker zaterdag 14 december 2024 @ 20:22:06 #203
197773 crew  maily
pi_215868963
-edit- zie #197

[ Bericht 99% gewijzigd door maily op 14-12-2024 20:31:05 ]
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:25:48 #204
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_215869003
  Spellchecker zaterdag 14 december 2024 @ 20:29:11 #205
197773 crew  maily
pi_215869033
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
#post 197 ;)
:@
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:49:16 #206
140642 yessie234
pi_215869295
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:29 schreef maily het volgende:

[..]
:@
En wat er dus moet veranderen is dat voor het in bezit hebben van zwaar vuurwerk een onvoorwaardelijke gevangenisstraf moet komen te staan in plaats van een taakstraf.

Misschien dat wet wapens en munitie aanknopingspunten biedt, of: Doe Je Werk Den Haag.

Kan de politie tot aanhouding overgaan, en het onderzoek verder doorpakken. Drama had voorkomen kunnen worden, zoveel is duidelijk.
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:57:32 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215869398
twitter
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:33:48 #208
140642 yessie234
pi_215869936
quote:
Het lijkt een knipsel uit een tijdschrift, maar geen bronvermelding, dus ik zou de inhoud niet te serieus nemen, maar de poster op X in de gaten houden of die meer 'scoops' in deze zaak heeft uit onduidelijke bron.
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:40:40 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215870080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:33 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het lijkt een knipsel uit een tijdschrift, maar geen bronvermelding, dus ik zou de inhoud niet te serieus nemen, maar de poster op X in de gaten houden of die meer 'scoops' in deze zaak heeft uit onduidelijke bron.
Dit is gewoon een deel van een artikel uit het AD dat hier ook gepost is,
Ze heeft het volledige artikel ook op Twitter gezet.

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:42:09 #210
140642 yessie234
pi_215870105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit is gewoon een deel van een artikel uit het AD dat hier ook gepost is,
Ze heeft het volledige artikel ook op Twitter gezet.
Tnx voor de aanvulling! Waar staat het hele artikel, (link) of weet je van welke datum het is?

Maar goed: Algemeen Dagblad.
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:51:13 #211
501164 KinKiJan
#TeamPapegaai
pi_215870248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:42 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Tnx voor de aanvulling! Waar staat het hele artikel, (link) of weet je van welke datum het is?

Maar goed: Algemeen Dagblad.
Van gisteren: Doelwit van explosie krijgt na criminelen nu hobbyrechercheurs achter zich aan Premium
  zaterdag 14 december 2024 @ 21:55:59 #212
359105 Pleun2011
pi_215870322
quote:
Levenslang.. dat denk ik toch niet.
  zaterdag 14 december 2024 @ 22:01:20 #213
38824 Droopie
pi_215870389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee dat niet. Maar gok toch wel 8 jaar ofzo?
Hell To The Liars
  zaterdag 14 december 2024 @ 22:01:24 #214
352376 voetbalmanager2
pi_215870390
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik gok dat de daders een slechte jeugd en geen stageplaats hebben gehad en er daarom mild mee weg gaan komen.
  zaterdag 14 december 2024 @ 22:37:27 #215
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215870821
quote:
Toch een gasexplosie
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  zaterdag 14 december 2024 @ 22:50:13 #216
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215870942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:33 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De kamer van koophandel is een redelijk duidelijke en tevens betrouwbare bron.

Ik vermoed zo dat het om dit appartementencomplex gaat::
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kamelenteen op 14-12-2024 23:07:33 ]
  zaterdag 14 december 2024 @ 23:11:40 #217
140642 yessie234
pi_215871213
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 22:50 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
De kamer van koophandel is een redelijk duidelijke en tevens betrouwbare bron.

Ik vermoed zo dat het om dit appartementencomplex gaat::https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Mmm. AD geeft een podium voor haar apologie. "Ik weet niet waarom, ze zullen wel jaloers zijn, door mijn miljoenenproject aan de Vuurvlinderlaan want ik ben nog maar 19 jaar."

Katvangerconstructie in onroerend goed : jong kipje erbij betrekken.

Miljoenenproject, dat moet in de grondprijs en het uitponden van de appartementsrechten zitten. Verder speuren is kijken wat er vergund is en door wie bij de Gemeente. Van wie was die grond, wie bouwde het. Wie was de notaris.

Riekt naar witwasserij in de bovenwereld anders dan traditionele penose deed, die wilden alleen hoerenkasten en horeca, deze blijkbaar appartementjes. Kan ook met prostitutie of drugslab gebruikt worden overigens.

Misschien heeft een partij daar meerdere appartementsrechten gekocht. Wellicht tegen een andere prijs dan marktconform,

Vuurvlinderlaan Den Haag.

zaterdag 14 december 2024 @ 23:38:17 #218
140642 yessie234
pi_215871432
@Kamelenteen

Van der Vennestraat, dat is lijkt me veel waarschijnlijker. "Wonen in wapenopslag", zo adverteerde Gemeente Den Haag daarmee. Nou, dat hebben ze gemerkt.

Daar hadden ze jonge mensen nodig om het pand aan te kunnen kopen, dat verklaart veel:

https://www.denhaagtekijk(...)r-Vennestraat[1].pdf
  zaterdag 14 december 2024 @ 23:47:59 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215871505
Totaal geen criminele familie, maar op je 19e wel een miljoenenproject p op je naam hebben. En die totaal imbeciele journalisten alles geloven en opschrijven.
The End Times are wild
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 23:52:11 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215871541
Hopelijk gaat de beerput open rond haar netwerk en die van de daders....
  zaterdag 14 december 2024 @ 23:55:57 #221
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215871570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 23:47 schreef LXIV het volgende:
Totaal geen criminele familie, maar op je 19e wel een miljoenenproject p op je naam hebben. En die totaal imbeciele journalisten alles geloven en opschrijven.
Verdachtmaking daarom bij voorbaat slaat nergens op. Je weet:
-haar preciese rol in het geheel niet.
-hoe de financiering in elkaar zit

Wie weet speelde ze wel gewoon de koffiedame of secretaresse en was ze slecht om formele redenen bij betrokken.
  zondag 15 december 2024 @ 00:16:11 #222
191004 Accordtje
pi_215871672
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 22:01 schreef Droopie het volgende:
Nee dat niet. Maar gok toch wel 8 jaar ofzo?
Per dodelijk slachtoffer dan wel mag ik hopen.
  zondag 15 december 2024 @ 00:25:23 #223
140642 yessie234
pi_215871727
quote:
Die journalisten geven een podium, ze doen de PR voor vermeende doelwit.

Dat is net zoiets als hier een account aanmaken omdat er hier iets besproken wordt waar je (zijdelings) mee te maken hebt.

Als ik journalist was van een andere krant, dan zou ik de ex-bewoners van de Vennestraat opsporen, en met die gaan praten. Veel interessanter. Pand stond in verkoop in 2014, dus in die tussentijd kan veel gebeurd zijn. Als het dit collectief is, maar dat is kwestie van goed speuren en bellen. Moet zeker meer over haar te vinden zijn dan het AD schrijft.

Als het de pers niet haalt, haalt het de rechtbank zeker niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door yessie234 op 15-12-2024 00:33:34 ]
  Miss 200.000.000! zondag 15 december 2024 @ 07:56:42 #224
367000 roos94
pi_215872539
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:22 schreef maily het volgende:
-edit- zie #197
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 00:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Per dodelijk slachtoffer dan wel mag ik hopen.
In NL? Goeie grap.
  zondag 15 december 2024 @ 09:57:56 #225
359105 Pleun2011
pi_215872976
Iedereen gaat er maar vanuit dat die bruidswinkel geen zuivere koffie is, maar ik las dat bij het leggen van bommen bij privé-adressen maar 20% een reden heeft in de criminele sfeer, meestal zijn het wraaknemingen in de relationele sfeer.
  zondag 15 december 2024 @ 10:06:59 #226
13309 nostra
ask why
pi_215873014
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Iedereen gaat er maar vanuit dat die bruidswinkel geen zuivere koffie is, maar ik las dat bij het leggen van bommen bij privé-adressen maar 20% een reden heeft in de criminele sfeer, meestal zijn het wraaknemingen in de relationele sfeer.
Gescheiden omdat de jurk niet mooi was dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zondag 15 december 2024 @ 10:16:56 #227
138447 Sapstengel
pi_215873073
quote:
Het probleem zijn de hobbyisten, arme vrouw. Gewoon luisteren naar en vertrouwen op de experts (journalisten van het AD).
  zondag 15 december 2024 @ 10:17:39 #228
138447 Sapstengel
pi_215873080
quote:
Een winkel is geen privé-adres. Zij woonde er niet in of boven.
  zondag 15 december 2024 @ 10:22:45 #229
422690 Gizmogirl28
pi_215873105
quote:
Ik heb net docu explosief Nederland gezien op videoland. Goeie docu wel.

Beangstigend hoe die gasten denken, onschuldige doden boeit ze geen donder, en idd het gaat soms ook gewoon om een kleine discussie.
  zondag 15 december 2024 @ 10:40:34 #230
476051 -river-
pi_215873212
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Beangstigend hoe die gasten denken, onschuldige doden boeit ze geen donder, en idd het gaat soms ook gewoon om een kleine discussie.
Ik heb hem ook gezien en schrok er toch wel behoorlijk van.
  zondag 15 december 2024 @ 10:41:30 #231
191004 Accordtje
pi_215873220
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 07:56 schreef roos94 het volgende:
In NL? Goeie grap.
Ja i know. Verbeterpuntje in het rechtsysteem wat mij betreft.
  zondag 15 december 2024 @ 10:54:33 #232
21467 franske19
Hit the deck!
pi_215873310
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:16 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Ze bedoelen natuurlijk dat de politie wel wist dat dit goed fout zat maar dat het OM alleen heterdaadjes aan wil pakken.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zondag 15 december 2024 @ 11:01:24 #233
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215873363
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:54 schreef franske19 het volgende:

[..]
Ze bedoelen natuurlijk dat de politie wel wist dat dit goed fout zat maar dat het OM alleen heterdaadjes aan wil pakken.
Lijkt me onzin, een dergelijke zaak rondkrijgen is bepaald niet eenvoudig dus er zal teveel ruimte voor gerede twijfel geweest zijn juridisch gezien, dan kost veel tijd en geld en levert het uiteindelijk vrijwel niets op.
Het is koud, het is guur....
  zondag 15 december 2024 @ 11:03:09 #234
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215873380
En nu in Purmerend:

https://www.nu.nl/binnenl(...)en-onbewoonbaar.html

quote:
Bij een woning in Purmerend is zondagochtend vroeg een brand uitgebroken door een explosie. Eén persoon ligt gewond in het ziekenhuis. Vijf huizen zijn onbewoonbaar verklaard.
De brand ontstond zondagochtend rond 4.15 uur na een explosie, blijkt uit berichten van Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland op X. Het gaat om een rijtjeshuis aan de Maasstraat in het Noord-Hollandse Purmerend. Het vuur sloeg al snel uit naar de twee woningen ernaast.

De brand is inmiddels onder controle, zegt de Veiligheidsregio tegen NH Nieuws. In totaal zijn zes woningen ontruimd en vijf daarvan zijn onbewoonbaar verklaard, onder meer door waterschade. Een persoon is met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht en vijf anderen zijn ter plaatse door ambulancepersoneel nagekeken.

De politie heeft de straat en het blok afgesloten in verband met onderzoek naar de oorzaak van de explosie, schrijft de politie van de regio op X. "De oorsprong van een brand ligt waarschijnlijk bij een explosie, we hebben daarom een plaats delict opgemaakt omdat we exact willen weten wat hier gebeurd is", zegt een politiewoordvoerder tegen NH Nieuws.

Volgens de woordvoerder is dat een "gebruikelijke procedure als we niet weten waardoor een brand ontstaan is". Het is al wel uitgesloten dat de brand is ontstaan door een gaslek, laat de woordvoerder ook weten.

De bewoners van de ontruimde woningen worden in de buurt opgevangen. Salvage, een stichting die gedupeerden van brandongevallen bijstaat, overlegt met de bewoners over opvang. Het is niet duidelijk om hoeveel bewoners het precies gaat. De bewoners van een van de woningen mogen na het blussen terug naar huis, schrijft de Veiligheidsregio.

Vanwege het incident was de stadsverwarming voor ongeveer 75 tot 100 woningen afgesloten. "De stadsverwarming gaat nu aan het werk om zoveel mogelijk woningen weer aan te sluiten", meldt de Veiligheidsregio ook. Dat zal ongeveer vier uur duren.
8)7 8)7 8)7
Het is koud, het is guur....
  zondag 15 december 2024 @ 11:04:11 #235
374695 Tjacka
pi_215873390
Gino ♥
  zondag 15 december 2024 @ 11:05:00 #236
422690 Gizmogirl28
pi_215873399
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:40 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik heb hem ook gezien en schrok er toch wel behoorlijk van.
Ik ook echt eng.
Zulke jonge knullen en dan al zo gevoelloos.
  zondag 15 december 2024 @ 11:15:20 #237
289086 Shotty
pi_215873488
quote:
Meest bizarre one night stand (of maybe een few nights stand) ooit: vanaf haar balkon een eersteklas uitzicht over dit gebeuren.
Was dit keer maar 1 explosie, die niet echt opviel omdat er meer vuurwerk werd afgestoken vannacht.
Sirenes vielen wel op.
  zondag 15 december 2024 @ 11:52:52 #238
38824 Droopie
pi_215873814
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:54 schreef franske19 het volgende:

[..]
Je moet in Nederland heel veel uitgespookt hebben voordat ze je preventief opsluiten in afwachting van je rechtzaak.
Hell To The Liars
  zondag 15 december 2024 @ 13:15:29 #239
214643 Nober
348/366
pi_215874476
twitter
  zondag 15 december 2024 @ 13:34:48 #240
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_215874622
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik ook echt eng.
Zulke jonge knullen en dan al zo gevoelloos.
Gevoelloos, voor onbekenden. Twee explosiesplaatsers zijn gestopt uit angst voor wraak op hun familie. Daar zit dus toch nog wat gevoel, en gelukkig maar. En die twee hebben een andere explosieplaatser ook zover gekregen te stoppen. Sprankje hoop.
  zondag 15 december 2024 @ 22:19:49 #241
140642 yessie234
pi_215881640
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:16 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Het probleem zijn de hobbyisten, arme vrouw. Gewoon luisteren naar en vertrouwen op de experts (journalisten van het AD).
Hahaha
Journalisten van AD experts noemen

Als je als journalist hoort over dat miljoenenproject van dat meisje, dan ga dat toch eerst helemaal uitzoeken voordat je met zo'n publicatie komt.
  zondag 15 december 2024 @ 23:13:03 #242
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_215882395
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Dit dus! Net aflevering 1 gezien en schrok er behoorlijk van.

Bah! Wat lopen er toch ellendige mensen rond op de wereld. Hoe fucked up is hun jeugd jeugd (want ze zitten eigenlijk nog in hun jeugd) wel niet geweest dat je dit soort dingen gaat doen.

Hogere (cel)straffen voor het bezit, verhandelen, gebruiken van illegaal vuurwerk zou nu het devies moeten zijn...

Maar nee hoor, de regels zijn soms zo krom als Wat.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  zondag 15 december 2024 @ 23:22:20 #243
140642 yessie234
pi_215882502
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 23:13 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Dit dus! Net aflevering 1 gezien en schrok er behoorlijk van.

Bah! Wat lopen er toch ellendige mensen rond op de wereld. Hoe fucked up is hun jeugd jeugd (want ze zitten eigenlijk nog in hun jeugd) wel niet geweest dat je dit soort dingen gaat doen.

Hogere (cel)straffen voor het bezit, verhandelen, gebruiken van illegaal vuurwerk zou nu het devies moeten zijn...

Maar nee hoor, de regels zijn soms zo krom als Wat.
Vergeet niet dat kinderen in Nederland van jongs af aan geleerd is met vuurwerk te spelen. Dat is volkscultuur waar niemand in Nederland aan durfde te komen, want dan werd de Hollandse plebs en hun penoze boos, en de voetbalrellen zijn we ook vergeten zeker. Sommige mensen schamen zich dat zulke ouders hadden, andere verdedigen ze nog steeds. Maar dat is de reden dat we NU een vuurwerkprobleem hebben. In andere landen is vuurwerk altijd al illegaal geweest.
  zondag 15 december 2024 @ 23:34:14 #244
505682 Kip_Frites_Appelmoes
pi_215882596
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 23:22 schreef yessie234 het volgende:
In andere landen is vuurwerk altijd al illegaal geweest.
Voor zover ik weet is vuurwerk in andere landen ook gewoon legaal, en is de wetgeving in andere landen juist minder streng dan in Nederland. Mensen die in Nederland illegaal vuurwerk hebben, halen dat ook meestal uit andere landen waar het wel legaal verkocht mag worden.

Waar Nederland wel in verschilt in vergelijking met veel andere landen, is dat juist in Nederland veel mensen zelf vuurwerk kopen en afsteken.
  maandag 16 december 2024 @ 00:05:51 #245
140642 yessie234
pi_215882762
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 23:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is vuurwerk in andere landen ook gewoon legaal, en is de wetgeving in andere landen juist minder streng dan in Nederland. Mensen die in Nederland illegaal vuurwerk hebben, halen dat ook meestal uit andere landen waar het wel legaal verkocht mag worden.

Waar Nederland wel in verschilt in vergelijking met veel andere landen, is dat juist in Nederland veel mensen zelf vuurwerk kopen en afsteken.
Dank voor de aanvulling, stond er maar niet zo duidelijk: Het afsteken van vuurwerk en de vergunning vrije verkoop aan particulieren zonder diploma.

AI kwestie in Nederland sinds de vuurwerkramp in Culemborg. Of de vuuwerkramp zoals ze dat in de contreien gedenken.

[ Bericht 2% gewijzigd door yessie234 op 16-12-2024 01:21:46 ]
  maandag 16 december 2024 @ 08:23:33 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215883618
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 23:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Het probleem is ook niet het vuurwerk zelf, maar het monster dat ontstaan is rond de jaarwisseling. Inmiddels zitten we aan de derde generatie als het niet de vierde is die ervaren heeft dat dan alles maar kan. Pakkans is bijna nul, je ouders deden het ook.

Tientallen miljoenen schade, tientallen gewonde hulpverleners en een paar doden geldt als een rustige jaarwisseling.
  maandag 16 december 2024 @ 08:31:49 #247
140642 yessie234
pi_215883680
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 08:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het probleem is ook niet het vuurwerk zelf, maar het monster dat ontstaan is rond de jaarwisseling. Inmiddels zitten we aan de derde generatie als het niet de vierde is die ervaren heeft dat dan alles maar kan. Pakkans is bijna nul, je ouders deden het ook.

Tientallen miljoenen schade, tientallen gewonde hulpverleners en een paar doden geldt als een rustige jaarwisseling.
Het begon met vuurwerk gooien naar spelers op het voetbalveld. Gewoon een sportieve wedstrijd die zo nodig verpest moest worden met wat wij nu tokkies noemen. Daarnaast was het erg onduidelijk hoe dat nu zat, vuurwerkverkoop, want dat was in de meeste gemeentes in Nederland, per APV geregeld. Die hadden de wettekst verkeerd, of anders geinterpreteerd zodat het niet verboden kon of hoefde te worden.Terecht dat mensen er mee bezig bleven dit te onderzoeken, want Nederland was toch wel wat raar in zijn vuurwerkgewoontes bij het gewone volk, vergeleken met het buitenland.
  maandag 16 december 2024 @ 12:40:49 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215885826
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 08:31 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het begon met vuurwerk gooien naar spelers op het voetbalveld. Gewoon een sportieve wedstrijd die zo nodig verpest moest worden met wat wij nu tokkies noemen. Daarnaast was het erg onduidelijk hoe dat nu zat, vuurwerkverkoop, want dat was in de meeste gemeentes in Nederland, per APV geregeld. Die hadden de wettekst verkeerd, of anders geinterpreteerd zodat het niet verboden kon of hoefde te worden.Terecht dat mensen er mee bezig bleven dit te onderzoeken, want Nederland was toch wel wat raar in zijn vuurwerkgewoontes bij het gewone volk, vergeleken met het buitenland.
Het begon met het uit de hand laten lopen van de overlast rond de jaarwisseling met allerlei vlinderreisjes en kortetermijnoplossingen. Daarna kwam de algehele bezuiniging op handhaving, gecombineerd met de verhuftering.

Inmiddels is wel duidelijk dat de pakkans voor vuurwerk daardoor erg laag is geworden en is de grens steeds verder opgeschoven. Dat zie je inderdaad ook terug in de voetbalstadions maar ik denk dat het onderdeel is van een al eerder ingezette trend.
  maandag 16 december 2024 @ 12:48:59 #249
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215885954
Purmerend lijkt nu ook opzet te zijn.

Lekker hoor. Voordeuren alleen opblazen is niet genoeg meer. Moeten nu hele woonblokken worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 16 december 2024 @ 12:53:14 #250
26415 spectrumanalyser
pi_215885980
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 12:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Purmerend lijkt nu ook opzet te zijn.

Lekker hoor. Voordeuren alleen opblazen is niet genoeg meer. Moeten nu hele woonblokken worden.
het is alsof het de normaalste zaak van de wereld is geworden om zoiets te doen.
nog even en er komt een automatisch enquete achteraan. "Hoe tevreden bent u over de aanslag?"

ik weet niet of je de documentaire op Videoland gezien hebt..... sommige mensen zijn compleet verrot in de bovenkamer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 16 december 2024 @ 12:59:22 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215886040
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
het is alsof het de normaalste zaak van de wereld is geworden om zoiets te doen.
nog even en er komt een automatisch enquete achteraan. "Hoe tevreden bent u over de aanslag?"

ik weet niet of je de documentaire op Videoland gezien hebt..... sommige mensen zijn compleet verrot in de bovenkamer.
Die ken ik niet nee. Maar zal waarschijnlijk depressief worden na het kijken ervan ja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 16 december 2024 @ 13:03:55 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215886079
  maandag 16 december 2024 @ 13:04:16 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215886081
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het begon met het uit de hand laten lopen van de overlast rond de jaarwisseling met allerlei vlinderreisjes en kortetermijnoplossingen. Daarna kwam de algehele bezuiniging op handhaving, gecombineerd met de verhuftering.

Inmiddels is wel duidelijk dat de pakkans voor vuurwerk daardoor erg laag is geworden en is de grens steeds verder opgeschoven. Dat zie je inderdaad ook terug in de voetbalstadions maar ik denk dat het onderdeel is van een al eerder ingezette trend.
Ook in de wijken. Al vanaf Oktober hoor je nu cobra's afgestoken worden en opgetreden wordt er niet.
  maandag 16 december 2024 @ 13:11:21 #254
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215886116
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 13:04 schreef SEMTEX het volgende:
..Ook in de wijken. Al vanaf Oktober hoor je nu cobra's afgestoken worden en opgetreden wordt er niet.
Dat je hier durft te posten met die username :o

Semtex is een plastisch explosief materiaal met een brede inzetbaarheid. Het werd voor het eerst gemaakt door een bedrijf in het voormalige Tsjecho-Slowakije, dat vaak van naam is veranderd. Het explosief wordt gebruikt voor het opblazen van gebouwen en ook voor bepaalde militaire doeleinden.

Semtex is vooral berucht doordat het zeer populair is bij terroristen. Het materiaal is zo sterk explosief, dat 250 gram voldoende is om een vliegtuig neer te halen (zo lukte het bij de aanslag boven Lockerbie in 1988 om met 312 gram een Boeing 747 te laten neerstorten).
  maandag 16 december 2024 @ 13:12:24 #255
438527 MissButterflyy
pi_215886127
Goh. Als ik dat zo zie en lees zou het toch kunnen dat iemand echt ontevreden was over een trouwjurk. :')
  maandag 16 december 2024 @ 13:36:02 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215886287
quote:
In die buurt is vaker hommeles geweest de afgelopen jaren. Dit is daar 40 meter verderop:

https://www.noordhollands(...)waking/11517122.html

https://rtvpurmerend.nl/n(...)and-in-de-rijnstraat

Het volk wat woonde in die huizen, was nu ook niet bepaald het gezelligste. Jochie ging om met niet de fijnste kringen viel me altijd al op.

En als iemand mijn bron wil, dm't diegene mij maar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 december 2024 @ 14:04:43 #257
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215886612
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 13:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ook in de wijken. Al vanaf Oktober hoor je nu cobra's afgestoken worden en opgetreden wordt er niet.
Vanaf oktober pas? :P
We zijn hier al zover dat er van de zomer een gek een kalashnikov leegschoot op een andere gek en iedereen zich omdraaide in bed na even gedacht te hebben "goh dat vuurwerk klonk net als een automatisch geweer".
  maandag 16 december 2024 @ 15:43:14 #258
140642 yessie234
pi_215887821
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2024 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Trailer Explosief Videoland
Ik schrik ook enorm van het taalgebruik: aanslagplegers noemen ze soldaten.

Oorlog is dichterbij dan dat waar we meestal naar kijken en ons druk om maken. Beangstigend.
  maandag 16 december 2024 @ 17:16:50 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215888747
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In die buurt is vaker hommeles geweest de afgelopen jaren. Dit is daar 40 meter verderop:

https://www.noordhollands(...)waking/11517122.html

https://rtvpurmerend.nl/n(...)and-in-de-rijnstraat

Het volk wat woonde in die huizen, was nu ook niet bepaald het gezelligste. Jochie ging om met niet de fijnste kringen viel me altijd al op.

En als iemand mijn bron wil, dm't diegene mij maar.
Jochie is nu inmiddels wel klaar met zn criminele carriere vermoed ik. Is zwaargewond geraakt en ligt met brandwonden in het ziekenhuis.

Is het erg als ik het woordje 'karma' gebruik in deze?
  maandag 16 december 2024 @ 17:19:22 #260
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215888773
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:43 schreef yessie234 het volgende:

[..]

Oorlog is dichterbij dan dat waar we meestal naar kijken en ons druk om maken. Beangstigend.
quote:

[..]

Straattaal. Het geeft al aan met wat voor hoogopgeleid volk we te maken hebben in deze.
Culture verrijking <3
  maandag 16 december 2024 @ 17:21:36 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215888798
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Jochie is nu inmiddels wel klaar met zn criminele carriere vermoed ik. Is zwaargewond geraakt en ligt met brandwonden in het ziekenhuis.

Is het erg als ik het woordje 'karma' gebruik in deze?
Ik denk dat het geen karma is voor hem persoonlijk.
De jongste ligt in het ziekenhuis, maar hij was niet de raddraaier zoals ik mij kan herinneren.
1947-2016
  maandag 16 december 2024 @ 17:23:23 #262
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215888819
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat het geen karma is voor hem persoonlijk.
De jongste ligt in het ziekenhuis, maar hij was niet de raddraaier zoals ik mij kan herinneren.
Als dat zo is dan is dat niet zo tof :(
  maandag 16 december 2024 @ 17:24:46 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215888831
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:23 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Als dat zo is dan is dat niet zo tof :(
Nope, en op dit moment ga ik daar vanuit. Of het nu de oudste was of de middelste, het was niet de jongste.
1947-2016
  maandag 16 december 2024 @ 17:26:52 #264
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215888841
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nope, en op dit moment ga ik daar vanuit. Of het nu de oudste was of de middelste, het was niet de jongste.
Het artikel zegt dat er een alleenstaande moeder woonde met haar twee zoons.
De oudste of de middelste zal dan wel al in de bajes zitten :P

Maar je zal maar naast/onder/boven zo'n gezin wonen.. Ik moet binnen nu en een half jaar verhuizen en hoop niet dat ik zulke kansenparels als buren krijg :/

[ Bericht 9% gewijzigd door Kamelenteen op 16-12-2024 17:33:38 ]
  maandag 16 december 2024 @ 17:59:10 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215889234
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Het artikel zegt dat er een alleenstaande moeder woonde met haar twee zoons.
De oudste of de middelste zal dan wel al in de bajes zitten :P

Maar je zal maar naast/onder/boven zo'n gezin wonen.. Ik moet binnen nu en een half jaar verhuizen en hoop niet dat ik zulke kansenparels als buren krijg :/
Niet zo speculeren. Oudste was al het huis uit.

Verder hoopt niemand dat.
1947-2016
  maandag 16 december 2024 @ 18:22:25 #266
180543 kurk_droog
pi_215889497
Verschrikkelijk. Wel een vraag...overal lees je dat iedereen zo geschokt is in de wijk en hulp nodig heeft. Ik snap dat je meeleeft met de slachtoffers maar als je nou een flat verderop woont op 15 hoog dan gaat je leven toch gewoon weer door?
  maandag 16 december 2024 @ 21:11:03 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215892059
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:22 schreef kurk_droog het volgende:
Verschrikkelijk. Wel een vraag...overal lees je dat iedereen zo geschokt is in de wijk en hulp nodig heeft. Ik snap dat je meeleeft met de slachtoffers maar als je nou een flat verderop woont op 15 hoog dan gaat je leven toch gewoon weer door?
15 hoog is daar niet. 4.

Wat directe buurtbewoners hebben dat jochie zien staan branden en geholpen.
Daar mag je best ffies hulp voor krijgen hoor. Dat gaat door merg en been.
1947-2016
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:15:04 #268
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_215903224
Verdachte van Tarwekamp-explosie probeerde maand eerder de uitgebrande Range Rover te verkopen

https://www.volkskrant.nl(...)e-verkopen~b74927fb/
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:19:56 #269
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_215903297
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:21:15 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215903323
Woningen aan Tarwekamp worden voorzichtig gesloopt

Een sloopkraan haalt voorzichtig delen uit de ruïnes aan de Tarwekamp. Mogelijk moet een deel van de aangrenzende panden ook gesloopt worden. De panden zouden in zo'n slechte staat zijn, dat sloop de enige optie lijkt.

https://www.ad.nl/video/p(...)htig-gesloopt-977254

Filmpje van het slopen 8-)
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:25:16 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215903397
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:38:30 #272
469019 Woonbootjes
pi_215903657
Bron AD

Verdachte probeerde maand eerder Range Rover te verkopen

Verdachte probeerde maand eerder Range Rover te verkopen die ui…
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:39:52 #273
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_215903686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 22:38 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron AD

Verdachte probeerde maand eerder Range Rover te verkopen

Verdachte probeerde maand eerder Range Rover te verkopen die ui…
#268 en #269 ;)
  dinsdag 17 december 2024 @ 23:30:59 #274
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215904285
  dinsdag 17 december 2024 @ 23:56:20 #275
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215904507
MB stond dus voor Mosh Tag Barekzai

Niet echt een typische kansenparel die ik had verwacht eigenlijk 8)7

[ Bericht 8% gewijzigd door Kamelenteen op 18-12-2024 00:17:59 ]
  woensdag 18 december 2024 @ 00:00:45 #276
140642 yessie234
pi_215904535
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:19 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
[..]
Straattaal. Het geeft al aan met wat voor hoogopgeleid volk we te maken hebben in deze.
Culture verrijking <3
Politie krijgt steeds meer bevoegdheden, ook met inzet AI bij het scrollen van berichtenverkeer. (Kan je geen scrollen noemen, het is tot in de diepste krochten de bodem schrapen wat er nog allemaal van die netwerken te vinden is)
De rotte appels eruit, en niet de verkeerde straffen en al helemaal niet nog meer slachtoffers in Nederland.
  woensdag 18 december 2024 @ 00:12:44 #277
140642 yessie234
pi_215904596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 23:56 schreef Kamelenteen het volgende:
MB stond dus voor Mosh Tag Barekzai
Van de beruchte mishmash groep.

Ben benieuwd of dit indruk maakt op de daders.
  woensdag 18 december 2024 @ 05:48:12 #278
476051 -river-
pi_215905032
De eigenaresse van de bruidsmodezaak die bij de explosie in Den Haag werd verwoest, probeerde dezelfde auto bijna drie weken na de advertentie van de opgepakte verdachte via Facebook te verkopen. Ze gebruikte daarbij dezelfde foto’s als de opgepakte verdachte in zijn Marktplaats-advertentie, dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. Of B. en de bruidsmodeondernemer elkaar kennen en zo ja, hoe ze zich tot elkaar verhouden, is niet bekend.

https://www.ed.nl/binnenl(...)s-den-haag~ab007c4f/
  woensdag 18 december 2024 @ 07:09:33 #279
359105 Pleun2011
pi_215905146
Misschien had de eigenerasse van de bruidsmodewinkel een relatie met deze Afghaan, zag de familie van de Afghaan dat niet zitten en dachten zij haar een beetje te kunnen afschrikken
  woensdag 18 december 2024 @ 07:33:40 #280
8130 raptorix
pi_215905222
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 07:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien had de eigenerasse van de bruidsmodewinkel een relatie met deze Afghaan, zag de familie van de Afghaan dat niet zitten en dachten zij haar een beetje te kunnen afschrikken
Ik denk van niet, als ik zo kijk is die gast 100% homo.
  woensdag 18 december 2024 @ 07:54:16 #281
289086 Shotty
pi_215905308
quote:

[..]

Is volgens mij gewoon gejat van de maffia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soldato
  woensdag 18 december 2024 @ 08:36:00 #282
438527 MissButterflyy
pi_215905575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 07:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk van niet, als ik zo kijk is die gast 100% homo.
Waar kun je dat zien?
  woensdag 18 december 2024 @ 08:41:06 #283
8130 raptorix
pi_215905622
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar kun je dat zien?
Lijkt me wel duidelijk toch?
https://www.facebook.com/(...)1.-2207520000&type=3
  woensdag 18 december 2024 @ 08:44:02 #284
438527 MissButterflyy
pi_215905646
quote:
Eh nee? :')
  woensdag 18 december 2024 @ 08:48:05 #285
8130 raptorix
pi_215905667
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Eh nee? :')
U komt van het platteland?
  woensdag 18 december 2024 @ 08:49:33 #286
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215905677
quote:
33-jarige Moshtag B.
geboren in Afghanistan
  woensdag 18 december 2024 @ 08:49:47 #287
438527 MissButterflyy
pi_215905678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 05:48 schreef -river- het volgende:
De eigenaresse van de bruidsmodezaak die bij de explosie in Den Haag werd verwoest, probeerde dezelfde auto bijna drie weken na de advertentie van de opgepakte verdachte via Facebook te verkopen. Ze gebruikte daarbij dezelfde foto’s als de opgepakte verdachte in zijn Marktplaats-advertentie, dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. Of B. en de bruidsmodeondernemer elkaar kennen en zo ja, hoe ze zich tot elkaar verhouden, is niet bekend.

https://www.ed.nl/binnenl(...)s-den-haag~ab007c4f/
Ik kan me alsnog moeilijk voorstellen dat dit allemaal gaat om een range rover van 2014.
Ik las ergens dat 1 van de verdachten ook 5 bedrijfjes op zijn naam heeft staan.
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 08:51:04 #288