Die verklaringen waarin ze spijt betuigen en niet hadden voorzien dat het zo uit de hand zou lopen, zijn waarschijnlijk opgesteld door hun advocaten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Uiteraard. Het zijn achteraf mooie woorden.
Maar hadden ze dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Ik vermoed dat de rechter hard gaat straffen.
Natuurlijk, met als advies dit te zeggen ivm mogelijke strafvermindering.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die verklaringen waarin ze spijt betuigen en niet hadden voorzien dat het zo uit de hand zou lopen, zijn waarschijnlijk opgesteld door hun advocaten.
Ik weet het wel zeker. En terecht met meerdere onschuldige doden en het motief voor de aanslag.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Uiteraard. Het zijn achteraf mooie woorden.
Maar hadden ze dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Ik vermoed dat de rechter hard gaat straffen.
https://x.com/SaskiaBellemanquote:Goedemiddag volgers, vanuit de rechtbank in Den Haag. Daar vindt straks de 2de pro formazitting plaats in de strafzaak tegen 4 verdachten van de verwoestende aanslag op de #Tarwekamp in Den Haag.
De verdachten zijn Moshtag B., Ilyas B., Mourad ben T. en Adil A. Moshtag B. zou de opdrachtgever zijn geweest voor de aanslag waarbij 6 mensen werden gedood en 5 mensen gewond raakten. Het appartementencomplex stortte voor een deel in.
Moshtag B. zou de opdrachtgever zijn geweest. Het motief was liefdesverdriet, of wraak, omdat de eigenaresse van de bruidsmodewinkel Aliyahs Styling op de begane grond hem afwees.
Waarom denk je dat ze een taakstraf krijgen?quote:
Jij komt hier niet zo vaak he?quote:Op maandag 26 mei 2025 14:13 schreef Samhain het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze een taakstraf krijgen?
In welke vergelijkbare zaak met 6 doden kregen de daders een taakstraf dan?
Er komen er steeds minder hier in nws, mede door zulk doorzichtig gedrag van steeds dezelfde personages wat hier steeds meer getolereerd lijkt te worden.. Maar of dat een oorzakelijk verband is, is de vraag..quote:Op maandag 26 mei 2025 14:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jij komt hier niet zo vaak he?
Ik denk vaak genoeg hoor.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jij komt hier niet zo vaak he?
Ik zou haast denken dat dit niet eens de enige 2/3 idioten zijn die M.B. kende om mee te doen met dit plan.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:53 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk niet dat het zo relevant is of ze nu Senna, Fatima of Pommelien heet, eigenlijk. Haar ex heeft haar op een vreselijk zieke manier proberen te grazen te nemen en heeft daarbij 6 mensen omgebracht omdat het een zieke, jaloerse lul is.
Dat ze nota bene doorgegaan zijn met het plan nadat ze een keer per toeval gestopt zijn door de politie maakt nog een verzwarende omstandigheid. Dat je in je eentje zoiets verzint is al ernstig, dat je er nog twee of drie andere idioten in meekrijgt is onbegrijpelijk. Dat er niet eentje heeft gezegd van hee pik, gaat dit niet wat ver? geeft ook iets aan over die omgeving.
quote:De verdachten zijn Moshtag B., Ilyas B., Mourad ben T. en Adil A. Moshtag B.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:"Tegenover u zit geen moordenaar, maar iemand die zegt de grootste fout van zijn leven te hebben gemaakt."
Eigenlijk waren ze heel bedachtzaam en verantwoord bezig, helaas hadden ze een ietsjepietsje teveel brandstof gebruikt waardoor dit, geheel buiten hun wil en schuld om, leidde tot de totale vernietiging van een gebouw. Maar toch: was een foutje!quote:Brandblusser
Maar, zo verweert strafpleiter Anis Boumanjal maandag namens verdachte Ilyas B. (23): niemand van het drietal wilde dat de aanslag levens zou kosten. Sterker nog: ze planden met opzet de aanslag op het moment dat ze zeker wisten dat niemand in de bruidswinkel aanwezig was. Ze wilden meteen de brandweer bellen en kochten nota bene zelf alvast een brandblusser.
Ook advocaat Feride Tosun zegt dat Mourad B. T. (29) geen seconde eraan gedacht heeft dat hun plan zulke fatale gevolgen zou hebben. Ze wilden, zo heeft hij al bekend, het pand onklaar maken, jurken in brand steken, wat tegels kapotmaken. Maar mensen dood maken? „Ze waren zelf na de explosie enorm geschokt”, aldus Tosun.
quote:Op maandag 26 mei 2025 16:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Anis Boumanjal maandag namens verdachte Ilyas B. (23):
Dit had net zo goed een proces in een of andere moslim shithole kunnen zijn. Mijn godquote:Ook advocaat Feride Tosun zegt dat Mourad B. T. (29)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |