abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 december 2024 @ 17:56:08 #1
862 Arcee
Look closer
pi_215738467
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215738525
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 17:55 schreef Arcee het volgende:
Vol. :Y)
With chemicals or with Big Macs? ;)

Or both?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_215741287
In plaats van nog steeds de verkiezingen kan beter het rijtje door Trump inmiddels voor bepaalde posten voorgestelde idioten in de OP.
pi_215741299
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
In plaats van nog steeds de verkiezingen kan beter het rijtje door Trump inmiddels voor bepaalde posten voorgestelde idioten in de OP.
Of alleen de capabele kandidaten, dat scheelt een hoop werk.
pi_215741456
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:52 schreef Monolith het volgende:
De juiste aanpak van problematiek bij kinderen kwam natuurlijk van Michelle Obama, maar die werd daarom verguisd aan de rechterzijde, want hoe durven mensen aan hun vetkleppenvoedsel te tornen!! RFK beweert vaak hetzelfde te gaan doen, dus ik ben benieuwd. Die foto in dat vliegtuig met Trump en co was niet echt een lekker begin wat dat betreft. _O-
Hij is bij de McDonald's fanclub aangeschoven.
pi_215742171
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215743121
Hunter heeft een pardon gekregen

De democraten zijn het helemaal kwijt
pi_215743160
Geef hem groot gelijk.

https://bsky.app/profile/phillewis.bsky.social/post/3lcbv3o4v422l

quote:
Today, I signed a pardon for my son Hunter. From the day I took office, I said I would not interfere with the Justice Department's decision-making, and I kept my word even as I have watched my son being selectively, and unfairly, prosecuted. Without aggravating factors like use in a crime, multiple purchases, or buying a weapon as a straw purchaser, people are almost never brought to trial on felony charges solely for how they filled out a gun form. Those who were late paying their taxes because of serious addictions, but paid them back subsequently with interest and penalties, are typically given non-criminal resolutions. It is clear that Hunter was treated differently.

The charges in his cases came about only after several of my political opponents in Congress instigated them to attack me and oppose my election. Then, a carefully negotiated plea deal, agreed to by the Department of Justice, unraveled in the court room - with a number of my political opponents in Congress taking credit for bringing political pressure on the process. Had the plea deal held, it would have been a fair, reasonable resolution of Hunter's cases.

No reasonable person who looks at the facts of Hunter's cases can reach any other conclusion than Hunter was singled out only because he is my son - and that is wrong. There has been an effort to break Hunter - who has been five and a half years sober, even in the face of unrelenting attacks and selective prosecution. In trying to break Hunter, they've tried to break me - and there's no reason to believe it will stop here. Enough is enough.

For my entire career I have followed a simple principle: just tell the American people the truth. They'll be fair-minded. Here's the truth: I believe in the justice system, but as I have wrestled with this, I also believe raw politics has infected this process and it led to a miscarriage of justice - and once I made this decision this weekend, there was no sense in delaying it further. I hope Americans will understand why a father and a President would come to this decision.

[ Bericht 60% gewijzigd door Kijkertje op 02-12-2024 02:28:49 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 02:30:34 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215743198
quote:
Ik denk dat de halve FBI alles wat er over Trump en trawanten valt te lekken ook gaat lekken als Patel die job krijgt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215743268
quote:
Kom op Biden, doe nog eens een paar dingen in je laatste maand. Student loan forgiveness voor alles, wiet legaal federaal, etc. Kom op, je kan het.

Maar helaas ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215743277
quote:
Als het gaat om begrijpen: oké.
Maar hij maakt de politiek, zijn eigen partij en eerdere uitspraken ermee belachelijk.

Het pardonneren in de VS is uit de hand gelopen en het zal alleen maar kwalijker gaan worden.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 04:16 schreef OMG het volgende:

[..]
Kom op Biden, doe nog eens een paar dingen in je laatste maand. Student loan forgiveness voor alles, wiet legaal federaal, etc. Kom op, je kan het.

Maar helaas ;(.
Family First.

[ Bericht 15% gewijzigd door Toby56 op 02-12-2024 05:09:28 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_215743406
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 04:16 schreef OMG het volgende:

[..]

Maar helaas ;(.
De meeste dingen kunnen alleen per presidentieel besluit aangezien hij er geen meerderheid voor zal vinden en kunnen dus ook in week 1 al weer worden geannuleerd door Trump, dat zou niet echt goed bestuur zijn en schaadt zijn nalatenschap alleen maar. Waar Biden zich momenteel 100% van zijn tijd mee bezig zou moeten houden is een bestand tussen Hamas en Israël.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215743471
quote:

Congrats to Joe Biden on being the first president in history to pardon his son for criminal activity.

One for the history books.
pi_215743632
Trump heeft ook genoeg vriendjes gratie verleend, iets met een pot en een ketel.
pi_215743640
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 07:14 schreef Bofjijff het volgende:
Trump heeft ook genoeg vriendjes gratie verleend, iets met een pot en een ketel.
Want Trump post in dit topic ofzo?
pi_215743647
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja man vreselijk, hoe durft hij mensen aan te stellen die loyaal zijn naar hem en die zijn plannen steunen.
Nou de emotionele reacties van rechtsen toen er door het biden team geen blanke mannen op posities gezet werden waren anders heel duidelijke dat deze rechtsen alleen de kandidaten met de beste referenties hierop wilde hebben. Nu lafjes zeggen dat loyalisten de beste keuze zijn verraad observeerbare hypocrisie. :D
pi_215743655
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Want Trump post in dit topic ofzo?
Trump die Biden dingen verwijt waar hij zelf net zo goed aan meedoet. Of het nou je zoon is of niet.
pi_215743659
Biden doet wat Trump ook zou doen, dus iedere Trump-stemmer die nu op zijn achterste poten staat zou z'n mond moeten houden :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215743679
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 07:14 schreef Bofjijff het volgende:
Mijn voorspelling de fophef van de dag waarbij door de geïndoctrineerde maga fans vandaag het alleen gaan hebben dat het zijn zoon is en geen aandacht naar de veel ciminelere loyale vriendjes die trump gepardoneerd had.

Dat pardoneren had men allang moeten afschaffen in dat land.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 december 2024 @ 07:23:46 #21
862 Arcee
Look closer
pi_215743688
quote:
Zit misschien wat in, maar hoewel er een hoop onzin over Hunter werd verteld voelde deze uiteindelijke veroordeling op zich wel als een terechte.

Ik denk Biden hier alleen maar weer negatieve aandacht op Hunter (en op zichzelf) vestigt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215743793
twitter
pi_215743817
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dat klopt toch nog steeds, volgens de Amerikaanse wet mag hij pardoneren, net zoals al zijn voorgangers dat in meer of mindere mate ook gedaan hebben. ^O^
pi_215743844
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat klopt toch nog steeds, volgens de Amerikaanse wet mag hij pardoneren, net zoals al zijn voorgangers dat in meer of mindere mate ook gedaan hebben. ^O^
Ik kijk uit naar de dag dat de mensen die vast zitten vanwege 6 januari een pardon krijgen.
Ergens heb ik het idee dat dit soort teksten dan niet gebezigd worden maar ik laat mij graag positief verassen.
pi_215743878
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kijk uit naar de dag dat de mensen die vast zitten vanwege 6 januari een pardon krijgen.
Ergens heb ik het idee dat dit soort teksten dan niet gebezigd worden maar ik laat mij graag positief verassen.
Er is wel een verschil tussen het verkeerd invullen van een formulier en het proberen te plegen van een staatsgreep natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215743899
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2024 07:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is wel een verschil tussen het verkeerd invullen van een formulier en het proberen te plegen van een staatsgreep natuurlijk.
De excuses zijn al erg vroeg nu, bewaar het nou voor de dag dat die andere lui een pardon krijgen.
pi_215743911
quote:

Ik laat me ook graag verrassen ga je nog in op je laffe loyalisten verhaal versus de boosheid die maga toonde tov niet blanke mannen benoemingen door biden? :D
  maandag 2 december 2024 @ 08:01:01 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215743931
Trump is de laatste die hier een mening over mag hebben.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215743941
quote:

[..]
“Verkeerd invullen van een formulier”, hardop gelachen.

Anyway, dat hele pardonneren is gewoon onzinnig, zou afgeschaft moeten worden. Of je nou trump of Biden bent, dat soort shit neigt gauw naar misbruik van macht.
pi_215743957
quote:

[..]
Ruitjes intikken en collectief een beetje schreeuwen op verboden terrein? Verklein je het een, dan ook graag het ander.
De enige echte.
  maandag 2 december 2024 @ 08:06:01 #31
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215743964
Trump gaat hele hordes capitoolbestormers vrijlaten. Dus met die context is de actie van Biden een suikerklontje vergeleken met de aanstaande suikerfabriek van Trump. :')
pi_215743966
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 08:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ruitjes intikken en collectief een beetje schreeuwen op verboden terrein? Verklein je het een, dan ook graag het ander.
Ze namen tijdens een demonstratie gewoon de verkeerde afslag. Kan gebeuren toch?
pi_215743973
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
Trump gaat hele hordes capitoolbestormers vrijlaten. Dus met die context is de actie van Biden een suikerklontje vergeleken met de aanstaande suikerfabriek van Trump. :')
Ik blijf me verbazen over het onvermogen van mensen om een nogal bijzondere actie van Biden (die een half jaar geleden notabene nog aangaf geen pardon te gaan geven) ondubbelzinnig te veroordelen zonder gelijk in een spasme te schieten en “ja maar Trump” te roepen.
pi_215743983
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze namen tijdens een demonstratie gewoon de verkeerde afslag. Kan gebeuren toch?
Idd en dan werden ze ook nog eens opgejut door uitdagende beveiligers waardoor ze niet alleen onschuldig zijn maar de staat nog kunnen aanklagen vanwege de incompetentie van de beveiliging aldaar. :D
pi_215744109
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik blijf me verbazen over het onvermogen van mensen om een nogal bijzondere actie van Biden (die een half jaar geleden notabene nog aangaf geen pardon te gaan geven) ondubbelzinnig te veroordelen zonder gelijk in een spasme te schieten en “ja maar Trump” te roepen.
Het is ook een rare actie van Biden, maar het voelt vooral als "if you can't beat them, join them" of zoals Michelle Obama zou zeggen If they go low, we go too" :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215744115
Vooropgesteld dat het geen handige actie is, vind ik het ergens nog te begrijpen en denk ik vooral dat Biden weinig boodschap meer heeft aan welke beeldvorming dan ook. Die zal nog steeds heel bitter zijn over de gang van zaken omtrent de verkiezingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215744119
quote:

[..]
Toen het over illegalen ging was je nog voor straffen, maar staatsgreepplegers moeten vrijuit gaan?
pi_215744123
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is ook een rare actie van Biden, maar het voelt vooral als "if you can't beat them, join them" of zoals Michelle Obama zou zeggen If they go low, we go too" :+
Het zal meer zijn: If they can be lawless, why should I be flawless?
pi_215744221
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Toen het over illegalen ging was je nog voor straffen, maar staatsgreepplegers moeten vrijuit gaan?
"Ruitjes intikken en collectief een beetje schreeuwen op verboden terrein" bedoel je?
pi_215744255
Heel slecht en teleurstellend besluit van Biden. Vanuit het oogpunt van een vader valt het wellicht te begrijpen, maar hij dient zich te gedragen als een president, niet als een vader.

Schuldig is schuldig: Hunter Biden heeft de wet overtreden en daar behoren consequenties aan te zijn verbonden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215744310
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik laat me ook graag verrassen ga je nog in op je laffe loyalisten verhaal versus de boosheid die maga toonde tov niet blanke mannen benoemingen door biden? :D
Waar moet ik op ingaan? Je verzinsels dat rechts er een rassenkwestie van maakte terwijl het juist Biden was die luid en duidelijk aangaf zijn team te kiezen op basis van DEI?
  Vis een optie? maandag 2 december 2024 @ 09:01:40 #42
70532 loveli
N
pi_215744340
Juridisch interessante zaak:
twitter

twitter
crap in = crap out
  maandag 2 december 2024 @ 09:08:10 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215744388
Zat Hunter Biden in de bak dan?
pi_215744405
Niet direct het besluit wat ik Biden graag zag nemen in zijn laatste dagen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215744481
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar moet ik op ingaan? Je verzinsels dat rechts er een rassenkwestie van maakte terwijl het juist Biden was die luid en duidelijk aangaf zijn team te kiezen op basis van DEI?
Ingaan op de hypocrisie dat Maga eerder als voornaamste argument gebruikte de besten te willen hebben en Maga nu juicht om de beste loyalisten die nog incompetenter zijn als bidens keuzes. :D

Maar blijkbaar zie jij dit niet zo dat je dit moet vragen en het zelfs weer wilt draaien naar een rassen kwestie. :')
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 09:20:12 #46
3928 Ulx
pi_215744493
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
Heel slecht en teleurstellend besluit van Biden. Vanuit het oogpunt van een vader valt het wellicht te begrijpen, maar hij dient zich te gedragen als een president, niet als een vader.

Schuldig is schuldig: Hunter Biden heeft de wet overtreden en daar behoren consequenties aan te zijn verbonden.
Gezien de uitspraken en insinuaties van Trump's kandidaten voor allerlei juridische posten die posities te gaan gebruiken om Hunter Biden verder kapot te maken is dit het enige juiste besluit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215744544
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gezien de uitspraken en insinuaties van Trump's kandidaten voor allerlei juridische posten die posities te gaan gebruiken om Hunter Biden verder kapot te maken is dit het enige juiste besluit.
Dat de Republikeinen zo graag een normaal burger die geen overheidstaken heeft of had, kapot willen maken vind niemand aan boosrechtse conservatieve kant vreemd. Bijzonder is dat wel eigenlijk.
  maandag 2 december 2024 @ 09:28:51 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744553
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het Trump is die zoiets flikt wat Biden nu deed, dan krijgt heel PC Nederland een epileptische aanval. En ja, Trump is een eikel, maar wat Biden hier flikt is niet correct. Nepotisme puur en simpel
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 09:29:26 #49
3928 Ulx
pi_215744555
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 09:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat de Republikeinen zo graag een normaal burger die geen overheidstaken heeft of had, kapot willen maken vind niemand aan boosrechtse conservatieve kant vreemd. Bijzonder is dat wel eigenlijk.
En over de pardon's voor Flynn, Manafort en de rest van die lui blijven ze stil.
  maandag 2 december 2024 @ 09:30:56 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744563
quote:

Dit besluit is alleen maar goed voor Hunter Biden, het schaadt de Democraten enorm.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 09:32:02 #51
3928 Ulx
pi_215744573
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit besluit is alleen maar goed voor Hunter Biden, het schaadt de Democraten enorm.
Ja, hun achterban zal voortaan gaan stemmen op de club van deze pardons.

https://www.justice.gov/p(...)-2017-2021#Jan202021
  maandag 2 december 2024 @ 09:32:06 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744574
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
Trump gaat hele hordes capitoolbestormers vrijlaten.
Als hij dat doet is dat net zo goed fout. Maar het een maakt het ander niet okay
  maandag 2 december 2024 @ 09:34:00 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744587
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:18 schreef TheVulture het volgende:
Biden doet wat Trump ook zou doen, dus iedere Trump-stemmer die nu op zijn achterste poten staat zou z'n mond moeten houden :+
En iedere schuimbekkende Trumphater net zo goed
  maandag 2 december 2024 @ 09:36:17 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744615
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, hun achterban zal voortaan gaan stemmen op de club van deze pardons.

https://www.justice.gov/p(...)-2017-2021#Jan202021
Ja maar hullie doet ut ook
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 09:39:59 #55
3928 Ulx
pi_215744650
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja maar hullie doet ut ook
Da's niet het punt. Je beweert dat het pardon slecht voor de Democraten is. Leg dat eens uit.
  maandag 2 december 2024 @ 09:42:14 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744668
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Da's niet het punt. Je beweert dat het pardon slecht voor de Democraten is. Leg dat eens uit.
Jij komt met dat Trump het ook doet, dus dat is jouw punt, niet het mijne.
En dat dit de democraten schaadt is omdat het nepotisme is. Vest nader dan de rok. Maar vertel, vind jij het een goed idee dat pappie zoon pardon geeft omdat pappie als president dat kan?
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 09:49:54 #57
3928 Ulx
pi_215744722
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat dit de democraten schaadt is omdat het nepotisme is. Vest nader dan de rok. Maar vertel, vind jij het een goed idee dat pappie zoon pardon geeft omdat pappie als president dat kan?
Nee. Ik vind het wel een goed idee als er door kandidaten voor nieuwe posities op het DoJ geïnsinueerd wordt dat
die verder zullen gaan met die vervolgingen en er desnoods zaken bij gaan verzinnen. Trump gaat zijn advocaat tot AG benoemen. Dus hoe onafhankelijk gaat die zijn? Ik denk niet. Ik zou dat niet gaan afwachten. Dat zou ik voor willen zijn.
pi_215744798
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ingaan op de hypocrisie dat Maga eerder als voornaamste argument gebruikte de besten te willen hebben en Maga nu juicht om de beste loyalisten die nog incompetenter zijn als bidens keuzes. :D

Maar blijkbaar zie jij dit niet zo dat je dit moet vragen en het zelfs weer wilt draaien naar een rassen kwestie. :')
In jouw wereld is niemand goed genoeg die Trump zou aandragen dus wat dat betreft kan ik heel weinig met dit soort gelul.
  Vis een optie? maandag 2 december 2024 @ 09:59:41 #59
70532 loveli
N
pi_215744829
twitter
crap in = crap out
pi_215744928
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als het Trump is die zoiets flikt wat Biden nu deed, dan krijgt heel PC Nederland een epileptische aanval. En ja, Trump is een eikel, maar wat Biden hier flikt is niet correct. Nepotisme puur en simpel
Trump heeft het al gedaan met zijn een familielid (papa Jared). Viel wel mee, die epileptische aanval dus. Die man krijgt notabene een ambasseursschap aangeboden nu (=nepotisme).
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 10:16:28 #61
3928 Ulx
pi_215744956
Hunter Biden is nu wel gekwalificeerd voor een post in Trump's kabinet.
  maandag 2 december 2024 @ 10:44:00 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215745189
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:12 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Trump heeft het al gedaan met zijn een familielid (papa Jared). Viel wel mee, die epileptische aanval dus. Die man krijgt notabene een ambasseursschap aangeboden nu (=nepotisme).
Dus je geeft toe dat Biden net zo de fout ingaat als Trump. Mooi, dan zijn we het eens
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 10:55:30 #63
3928 Ulx
pi_215745262
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat Biden net zo de fout ingaat als Trump. Mooi, dan zijn we het eens
Welke post heeft Biden zijn zoon dan beloofd?
  maandag 2 december 2024 @ 11:09:06 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215745409
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke post heeft Biden zijn zoon dan beloofd?
Nepotisme is nepotisme
pi_215745440
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nepotisme is nepotisme
Zoals gewoonlijk... one side is not like the others. Maar ik snap dat graag altijd alles in alle gradaties gelijkgesteld moet worden om bothsides te kunnen rechtvaardigen :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 11:15:36 #66
3928 Ulx
pi_215745483
quote:
En dat dit de democraten schaadt is omdat het nepotisme is
Maar waarom zou dat de democraten nou schaden? En hoe precies?
  maandag 2 december 2024 @ 11:15:41 #67
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215745484
quote:

[..]
Het ligt echt iets genuanceerder dan dat.

Trump heeft de schoonvader van zijn dochter een pardon verleend. (Wat ik goed vindt van het Radio 1 journaal vanochtend dat ze dat benoemden). Dat is ook een oude vriend van hem en natuurlijk familie. Daar hoorde je destijds helemaal niets over en nu staan ze op de achterste benen want: "foei".

De "spasmen" en het "onvermogen" waar je het over hebt, is niets anders dan het benoemen van de onbegrensde hypocrisie hieromtrent vanuit de Maga-kant.

Het pardonneren van Kushner, Manafort, Bannon, Stone, J6'ers etc.? yeah! Maga!

Het pardonneren van Hunter? Boehoe!

Ik vind persoonlijk dat een Potus helemaal geen gratie zou moeten kunnen verlenen. Daar heb je Gouverneurs voor, volgens mij.
Dus beiden fout imho...maar in de huidige situatie heeft Biden imho groot gelijk dat hij de conservatieve hypocrieten de dikste vinger geeft die hij heeft.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 11:22:02 #68
3928 Ulx
pi_215745537
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:15 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Het ligt echt iets genuanceerder dan dat.

Trump heeft de schoonvader van zijn dochter een pardon verleend. (Wat ik goed vindt van het Radio 1 journaal vanochtend dat ze dat benoemden). Dat is ook een oude vriend van hem. Daar hoorde je destijds helemaal niets over en nu staan ze op de achterste benen want: "foei".

De "spasmen" en het "onvermogen" waar je het over hebt, is niets anders dan het benoemen van de onbegrensde hypocrisie hieromtrent vanuit de Maga-kant.

Het pardonneren van Kushner, Manafort, Bannon, Stone, J6'ers etc.? yeah! Maga!

Het pardonneren van Hunter? Boehoe!

Ik vind persoonlijk dat een Potus helemaal geen gratie zou moeten kunnen verlenen. Daar heb je Gouverneurs voor, volgens mij.
Dus beiden fout imho...maar in de huidige situatie heeft Biden imho groot gelijk dat hij de conservatieve hypocrieten de dikste vinger geeft die hij heeft.
En denkt iemand serieus dat Trump alleen pardons gaat verlenen aan zijn J6 voetvolk omdat Hunter Biden ook een pardon heeft gekregen?
  maandag 2 december 2024 @ 11:22:50 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215745544
Ja dat is een move van Biden die ik absoluut niet cool vind. Zo verlaag je je tot het niveau van Trump. Ook wel leuk dat Chivaz meteen komt posten, maar verder weer net doet alsof alles hetzelfde is, terwijl er hier een hoop users kritiek hebben op deze beslissing. Daar zou hij veel van kunnen leren.

Het kutte is dat er heel veel mensen vast zitten, die niet een pa of ander familielid hebben om gratie te krijgen. Hij is veroordeeld, dus moet ie gewoon zijn straf uitzitten als al die andere burgers. Heb wel gelijk trek in een heerlijke cheeseburger.

[ Bericht 30% gewijzigd door Vis1980 op 02-12-2024 11:28:58 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 2 december 2024 @ 11:26:54 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215745589
quote:

[..]
Het laat ook gelijk zien dat men niet bij alles wat Biden doet staat te juichen, zoals Trumpfans dat wel bij Trump doen. Dus ja, een beetje vreemd om nu net te doen alsof alles hetzelfde is. Hadden de Trumperts maar zo'n ruggengraat.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 11:29:56 #71
3928 Ulx
pi_215745615
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef Vis1980 het volgende:
Zo verlaag je je tot het niveau van Trump.
Dus het zou elitair zijn om het niet te doen?
  maandag 2 december 2024 @ 11:31:23 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215745627
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus het zou elitair zijn om het niet te doen?
Nee, dat vind ik te makkelijk. Gewoon niet doen, al die andere mensen die in de gevangenis zitten, die gewoon hun straf moeten uitzitten.

Maar snap je punt zeker wel, daarbij vooral naar Trumpfans kijkende die nu moord en brand schreeuwen, maar niet dezelfde standaard aanhouden. Maar ik houd het graag wel bij een bepaalde standaard.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 11:32:36 #73
3928 Ulx
pi_215745642
Aan de andere kant maakt dit het pardonneren van de j6 mensen wel lastiger goed te praten zonder over te komen als een enorme hypocriet.
  maandag 2 december 2024 @ 11:33:02 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215745647
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:32 schreef Ulx het volgende:
Aan de andere kant maakt dit het pardonneren van de j6 mensen wel lastiger goed te praten zonder over te komen als een enorme hypocriet.
Zeker.
  maandag 2 december 2024 @ 11:33:28 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215745653
Nu nog een pardon aan heel veel illegalen.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 11:36:14 #76
3928 Ulx
pi_215745687
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, dat vind ik te makkelijk. Gewoon niet doen, al die andere mensen die in de gevangenis zitten, die gewoon hun straf moeten uitzitten.

Maar snap je punt zeker wel, daarbij vooral naar Trumpfans kijkende die nu moord en brand schreeuwen, maar niet dezelfde standaard aanhouden. Maar ik houd het graag wel bij een bepaalde standaard.
Tja, de president heeft die macht nu eenmaal, en het SC zegt dat die macht zo'n beetje absoluut is. Dan moeten ze dat maar uit hun constitutie halen.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 11:36:53 #77
3928 Ulx
pi_215745697
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
Nu nog een pardon aan heel veel illegalen.
Moet hij wel de namen weten van die mensen.
  maandag 2 december 2024 @ 11:42:05 #78
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215745759
Ik kan Biden wel snappen. Ook al keur ik het af. De enige reden dat Hunter een straf kreeg is omdat het de zoon van was. En de republikeinen achter hem aan gingen.
pi_215745847
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:42 schreef Origami94 het volgende:
Ik kan Biden wel snappen. Ook al keur ik het af. De enige reden dat Hunter een straf kreeg is omdat het de zoon van was. En de republikeinen achter hem aan gingen.
Niet relevant.

Als Hunter Biden van mening is dat zijn straf onterecht is, dan hij de gebruikelijke rechterlijke route bewandelen en in hoger beroep gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 december 2024 @ 12:00:17 #80
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215745964
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet relevant.

Als Hunter Biden van mening is dat zijn straf onterecht is, dan hij de gebruikelijke rechterlijke route bewandelen en in hoger beroep gaan.
Het is een beetje zoals een celstraf krijgen voor openbare dronkenschap. Waar juridisch gezien ook serieus een straf voor opgelegd kan worden
pi_215746032
quote:
Hier ga je ervanuit dat dat Trump of zijn discipelen iets uitmaakt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215746166
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hier ga je ervanuit dat dat Trump of zijn discipelen iets uitmaakt.
Flynn, Manafort, Bannon en ga zo maar door..het is niet alsof loyaliteit aan Trump al niet lang en breed werd beloond met bescherming tegen de wet.
pi_215746169
quote:

Nouja dit dus, als hij onschuldig is, is er dus geen probleem (want het rechtsysteem zou je toch vertrouwen in moeten hebben als president zijnde, zou je zo zeggen). Is hij dat wel, verdient ie domweg straf.

Heel dommig om dit nog even te doen, kan me ook niet zo voorstellen dat de republieklijnen nog heel veel aandacht hebben voor Hunter na Biden's termijn.
Robert Moog died for our synths
pi_215746199
quote:

En dit dus.
graag op anoniem
pi_215746212
quote:
En dit. Mokerdom van de Democraten. Precies net als de verkiezingen, je helpt trump zo juist en hij hoeft er zelf niet veel aan te doen
graag op anoniem
pi_215746217
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dit ja.
graag op anoniem
pi_215746223
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:21 schreef KingRoland het volgende:

[..]
En dit. Mokerdom van de Democraten. Precies net als de verkiezingen, je helpt trump zo juist en hij hoeft er zelf niet veel aan te doen
Waar komt toch het idee vandaan dat dit een actie is van 'de democraten'?
pi_215746238
En laten we wel wezen, het is ook onzin om net doen of dit een unicum is. Onder Trump hebben 7 Republikeinen een pardon gekregen, verscheidenen mensen die veroordeeld zijn in het kader van het onderzoek van Mueller en ga zo maar door. De boodschap dat loyaliteit aan Trump loont is in die termijn al redelijk duidelijk afgegeven.
pi_215746245
Monolith die dit goedpraat kan ik ook afvinken van mijn bingolijst
graag op anoniem
pi_215746246
En de whataboutism ook
graag op anoniem
pi_215746274
twitter
De enige echte.
pi_215746287
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:26 schreef KingRoland het volgende:
Monolith die dit goedpraat kan ik ook afvinken van mijn bingolijst
Wat een rare insinuaties weer. Heb je geen inhoudelijke argumenten?
pi_215746296
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:25 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen, het is ook onzin om net doen of dit een unicum is. Onder Trump hebben 7 Republikeinen een pardon gekregen, verscheidenen mensen die veroordeeld zijn in het kader van het onderzoek van Mueller en ga zo maar door. De boodschap dat loyaliteit aan Trump loont is in die termijn al redelijk duidelijk afgegeven.
quote:

[..]
pi_215746326
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef Vis1980 het volgende:
Ja dat is een move van Biden die ik absoluut niet cool vind. Zo verlaag je je tot het niveau van Trump. Ook wel leuk dat Chivaz meteen komt posten, maar verder weer net doet alsof alles hetzelfde is, terwijl er hier een hoop users kritiek hebben op deze beslissing. Daar zou hij veel van kunnen leren.

Het kutte is dat er heel veel mensen vast zitten, die niet een pa of ander familielid hebben om gratie te krijgen. Hij is veroordeeld, dus moet ie gewoon zijn straf uitzitten als al die andere burgers. Heb wel gelijk trek in een heerlijke cheeseburger.
Lol, ik heb helemaal geen waardeoordeel gegeven over deze kwestie.
pi_215746338
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]

Dat doe ik dan ook niet. Ik reageer op het feit dat nu net wordt gedaan alsof dit een volstrekte noviteit is en dat is het dus niet. Daarmee praat ik de actie van Biden niet goed, integendeel. Ik vind het heel kwalijk dat een president vriendendienstjes kan uitdelen, maar dat loopt helaas al van de pardon van Nixon tot aan Scooter Libby onder Bush en heeft wel echt een vogelvlucht genomen in Trump's eerste termijn.
Dat heeft niets met 'ja maar Trump' te maken, maar met het feit dat het simpelweg onjuist is om te stellen dat dit een actie zonder precedent is.
pi_215746351
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat doe ik dan ook niet. Ik reageer op het feit dat nu net wordt gedaan alsof dit een volstrekte noviteit is en dat is het dus niet. Daarmee praat ik de actie van Biden niet goed, integendeel. Ik vind het heel kwalijk dat een president vriendendienstjes kan uitdelen, maar dat loopt helaas al van de pardon van Nixon tot aan Scooter Libby onder Bush en heeft wel echt een vogelvlucht genomen in Trump's eerste termijn.
Dat heeft niets met 'ja maar Trump' te maken, maar met het feit dat het simpelweg onjuist is om te stellen dat dit een actie zonder precedent is.
Stel je nou dat Trump meer pardons heeft gegeven dan welke andere president dan ook?
pi_215746465
Ben ik nu zo wereldvreemd dat ik denk dat iedereen die een kind heeft hetzelfde zou doen?
Hell To The Liars
  maandag 2 december 2024 @ 13:00:01 #98
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215746606
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:47 schreef Droopie het volgende:
Ben ik nu zo wereldvreemd dat ik denk dat iedereen die een kind heeft hetzelfde zou doen?
Waarschijnlijk wel, maar daarom nog niet minder onwenselijk.
pi_215746612
Ik geef Biden groot gelijk. Gezien de wraakzucht van Trump. Hunter is al veel harder, en soms onrechtvaardig (naaktfoto’s in de kamer) aangepakt dan wie dan ook in zijn situatie, enkel omdat hij de zoon is van. Biden ziet de bui wel hangen, nu Trump weer president wordt. Als je zeker weet dat er eerlijk recht wordt gedaan, dan is dit een laakbare zet. Als je zeker weet dat er onrecht wordt gedaan, dan is het een logische zet.

Hunter kan er niets aan doen wie zijn vader is, en Trump/maga is kinderachtig genoeg te vader te pakken via de zoon. Mij is ooit - in mindere mate- hetzelfde overkomen. Ze hebben geprobeerd mijn diplomering te blokkeren en daarna mij en mijn broer het werken in de regio waar we opgegroeid zijn onmogelijk gemaakt. Enkel omdat ze een hekel aan mijn vader hadden.
  Overall beste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 13:04:11 #100
3928 Ulx
pi_215746645
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:21 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Trump zal ook moeten zeggen waarom hij zijn straatvechters pardonneert. JaMaarHunter is een bullshit excuus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')