abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2024 @ 19:57:29 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_215750802
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:59 schreef oheng het volgende:
Hier is een sus stukje nieuws uit rusland.

RIA: Russian Railways commented on media reports about accumulation of wagons at factories
2500 nieuwe treinwagons worden niet opgehaald.

RIA: Ministry of Construction has promised not to leave developers in trouble
"... but measures to support the construction industry will depend on the situation with the key rate and inflation"

RIA: Sberbank: Sales of apartments in new buildings in Russia fell by 18%
Here we go.
Bekijk deze YouTube-video

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215750840
quote:
19s.gif Op maandag 2 december 2024 19:24 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wat moeten we volgens jou uit dit filmpje halen? Welke nieuwswaarde heeft dit? Een moskal die een rondje loopt door een warenhuis.
De schappen zijn niet leeg, ergo; de sancties werken niet. Ofzo.

Ome Joe weet waar de russen het geld weghalen...
pi_215750866
twitter
pi_215751031
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 08:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rus zal nooit het maximale eisen krijgen, maar gezien het feit dat zij strategisch de overhand hebben ligt het evenwicht van een onderhandeling natuurlijk wel meer bij RUS dan bij UA.
Triest maar waar, daarom blijf ik herhalen dat de Istanbul akkoorden zo goed waren. Nu gaan we richting het punt dat het buigen of barsten wordt.

Thanks to Rutte en Verhofstadt.
Ik kan me nog herinneren dat tijdens die “onderhandelingen” Rusland flink aan het escaleren was. Bijvoorbeeld burgers die Mariupol verlieten bombarderen terwijl er een green corridor was afgesproken. Als een voorbeeld. Rusland was nooit serieus geweest over onderhandelen, het was en is capituleren of de oorlog gaat door.
pi_215751118
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:14 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik kan me nog herinneren dat tijdens die “onderhandelingen” Rusland flink aan het escaleren was. Bijvoorbeeld burgers die Mariupol verlieten bombarderen terwijl er een green corridor was afgesproken. Als een voorbeeld. Rusland was nooit serieus geweest over onderhandelen, het was en is capituleren of de oorlog gaat door.
Daarbovenop Bucha. Daarnaast is het inleveren van je wapens het domste wat je kan doen met moordlustig land als rusland naast je. Wanneer je die hele geschiedenis van ze bekijkt en hoe dat land tot stand is gekomen dan moet je wel gek en blind zijn als je met droge ogen gaat beweren dat ze te vertrouwen zijn.
pi_215752357
quote:
19s.gif Op maandag 2 december 2024 19:24 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wat moeten we volgens jou uit dit filmpje halen? Welke nieuwswaarde heeft dit? Een moskal die een rondje loopt door een warenhuis.
En, een warenhuis in st Petersburg, waar 90% van de Russen nog nooit binnen is geweest.

Doe eens een filmpje van het platteland.
pi_215752525
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het zou goed zijn om onze macht eens te tonen maar ik zie het nog niet gebeuren.

Tot nu is het al een stap te ver om Russisch wapentuig wat door Navo luchtruim vliegt neer te schieten.

Of vanuit Navo grondgebied raketten neer te schieten boven Oekrane . Dat zou trouwens de eerste stap zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215752607
twitter
pi_215753056
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Polen dus
pi_215753196
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In grote steden ook wel toch?
Zag het laatste in Londen ook.

Anyway, prijzen van Westerse producten gaan daar in Rusland omhoog en de bevolking zal daar niet blij mee zijn. Dat raakt de koopkracht.

Maar ik geloof niet dat je daar de Rus mee op de knien krijgt. Dezelfde discussie van afgelopen week over hoe duur ps5 consoles daar zijn. Ik geloof gewoon niet dat Poetin zich daar druk om maakt.
Klopt, Poetin geeft geen ruk om de bevolking.
Maar het land is al eens eerder in elkaar gedonderd.

Sancties zijn van de lange adem.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 3 december 2024 @ 07:27:54 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215753405
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 13:05 schreef ExTec het volgende:
Tja.

[ x ]
Vanuit Dubai… tijd voor de Oekraense geheime dienst om daar wat mensen heen te sturen om balkon vlieglessen te geven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215753825
https://nos.nl/artikel/25(...)zetten-voor-oekraine

NAVO top in Brussel, en ze gaan het toch hebben over het sturen van troepen naar Oekraine
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:37:33 #214
pi_215754633
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 09:01 schreef TLC het volgende:

NAVO top in Brussel, en ze gaan het toch hebben over het sturen van troepen naar Oekraine
I love the smell of mission creep in the morning. :9
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215755138
Want zoals opgemerkt, moeten we de invloed van rutte niet onderschatten.

This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 3 december 2024 @ 11:39:05 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215755147
De Koreanen zijn ook alweer op las ik.
pi_215755265
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:37 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Is dit humor? Ik snap hem niet. November?

Is dit hetzelfde als hoe noem je een Turk langs de weg?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 3 december 2024 @ 11:51:54 #218
pi_215755268
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Noord of Zuid?

En "op" als in wakker of als in niet meer inzetbaar? :@
pi_215755333
Jemig, als dit waar is, komt het al rap dichterbij.

twitter

quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 11:53 schreef ExTec het volgende:

Maar als uiteindelijk putin z'n praetorians niet meer rond kunnen komen van het monopoliegeld wat ze maandelijks krijgen wordt het spannend.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_215755417
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:28:27 #221
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215755451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is dit humor? Ik snap hem niet. November?

Is dit hetzelfde als hoe noem je een Turk langs de weg?
Is dit niet gewoon keihard onversneden racisme?
pi_215755463
rusland weer druk bezig met het bombarderen van burgerdoelen.
twitter

Mag het filmpje hier niet posten, maar zag ook beelden van russische drone operators die doelbewust aan het jagen zijn op Oekranse burgers. Net wanneer je denkt dat een moskal niet lager kan zinken. :N :N
pi_215755465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon een verse lading laten brengen door Temu.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:31:48 #224
pi_215755467
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:08 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
[..]

Dit is interessant:

quote:
This statement by Russia’s Foreign Intelligence is reminiscent of the false information fed by the security services and the General Staff in 2021 to Putin about NATO’s supposed secret plans to liberate regions of Ukraine originally occupied by Russia in 2014. This flow of fabricated intelligence reportedly led to at least the rushed timing of Putin’s full-scale invasion of Ukraine in February 2022.
Dat Putin haast kreeg was me indertijd duidelijk, maar ik dacht dat het aan iets anders lag.
pi_215755494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
De vredesbrigade is ook weer actief, getuige de reacties :')
pi_215755597
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon keihard onversneden racisme?
Wat? Russen die moedwillig honderdduizenden mensen vermoorden, alleen omdat ze uit een ander land komen?

Ik zie je punt.
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:48:55 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215755624
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Noord of Zuid?

En "op" als in wakker of als in niet meer inzetbaar? :@
Door de gehaktmolen gegaan.
pi_215755647
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:08 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
[..]

Geloof ik niet zo, een heel groot deel van het russische budget gaat naar "interne veiligheid", en dat is flink opgehoogd na het begin van de oorlog, en de Wagner rebellie.

Trouwens, bijna 1000 dollar verdienen als taxi chauffeur is een VET salaris, zelfs in Moskou.

Maar, de gordiaanse knoop is waar. De staat van de economie is nu zodanig, dat rusland zowel niet kan stoppen en niet kan doorgaan met de oorlog. De enige oplossing is nu geld printen, aangezien in de hele economie nu enorme kapitaal tekorten verschijnen.

Wat nieuws:
RIA:CORE.XP: Investments in housing sites in Russia will decrease by 40%

RIA: STC: There Will Be No Mass Closure of Shopping Centers in Russia
... "but some of them may go to banks due to heavy debt load", believes Pavel Lyulin, vice president of the Union of Shopping Centers (STC).
Ja tegen 25% rente lol.

RIA: Putin orders increase in share of Russian sports products in government procurement
Voorbeeld van het belachelijke micromanagement, wat alleen thuishoort in een communistisch systeem

RIA: Kazachstan dreigt op hol te slaan qua olie productie, ten koste van rusland
pi_215755689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:50 schreef oheng het volgende:
Geloof ik niet zo, een heel groot deel van het russische budget gaat naar "interne veiligheid", en dat is flink opgehoogd na het begin van de oorlog, en de Wagner rebellie.

Het punt is natuurlijk dat je niet iedereen van een goed salaris kan voorzien. Rosgvardya is alleen al 300.000 man sterk. En dan betaal je de poppetjes die direct om je heen lopen weliswaar een goed genoeg salaris, de staf op het kantoor dat ze aan dient te sturen dan al niet.

En dan krijg je gaten, wordt je organisatie gevoelig voor corruptie.

In het draadje lijken mensen te bevestigen dat het salaris van 80.000 rub wel lijkt te kloppen.
pi_215755691
Goed nieuws van het landbouw front.

twitter
pi_215755713
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:56 schreef ExTec het volgende:
Goed nieuws van het landbouw front.

[ x ]
Rusland is nu nog steeds een markteconomie maar dat kan zo niet lang goed gaan.

Je gaat straks geheid naar gereguleerde prijzen, anders loopt dit uit de klauwen.
pi_215755729
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:37 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
De verlizen zijn inderdaad tienduizenden. Zoals Romanov vandaag al aangaf:
quote:
Advancement of the Russian Armed Forces in the Donetsk People's Republic from 01.09.2024 to 30.11.2024.

/It is always important to remember the Price. It is measured in tens of thousands of lives.
pi_215755797
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:00 schreef oheng het volgende:
Zoals Romanov vandaag al aangaf:
Wat een racist, die man ;(
pi_215755800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De vredesbrigade is ook weer actief, getuige de reacties :')
Heel eerlijk het loopt ook niet echt geweldig voor Oekraine dit jaar. Koersk was een leuk verzetje maar keerde het tij tot nu toe niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_215755912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heel eerlijk het loopt ook niet echt geweldig voor Oekraine dit jaar. Koersk was een leuk verzetje maar keerde het tij tot nu toe niet.
Dat klopt maar al die lui die nu zeggen “ik roep al 3 jaar dat Oekrane geen kans had!” Dat is wel :') hoor.
pi_215755974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee dat is waar. Er valt te duscussieren of Avdiivka een strategische of operationele overwinning was. Of een Pyrrhus overwinning, maar dat weten we achteraf pas. Maar aan de andere kant is de strategische situatie voor rusland ook flink verslechterd.
Hun economie is bezig met instorten, de situatie in Syrie is flink verslechterd, en de wapenopslagplaatsen raken aantoonbaar leeg. En dan heb je nog dingen zoals het falen van de Zwarte Zee vloot.

Wat heb je liever, een tactische overwinning of een strategische overwinning?
pi_215756034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee dat is waar. Er valt te duscussieren of Avdiivka een strategische of operationele overwinning was. Of een Pyrrhus overwinning, maar dat weten we achteraf pas. Maar aan de andere kant is de strategische situatie voor rusland ook flink verslechterd.
Hun economie is bezig met instorten, de situatie in Syrie is flink verslechterd, en de wapenopslagplaatsen raken aantoonbaar leeg. En dan heb je nog dingen zoals het falen van de Zwarte Zee vloot.

Wat heb je liever, een tactische overwinning of een strategische overwinning?
Oh je hoeft mij niet te overtuigen maar iemand poste de FT en die stelde een valide vraag.
pi_215756319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh je hoeft mij niet te overtuigen maar iemand poste de FT en die stelde een valide vraag.
Mwah, dat is goedkoop scoren voor de vredesbrigade.

Natuurlijk gaat het altijd slecht, en hebben ze altijd meer nodig als je het aan een oekrainse overheidsfunctionaris vraagt.
pi_215756392
twitter
pi_215756415
Ok, Sjerrie.
pi_215756569
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:18 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
"Conclusie is dat de krijgsmacht daar bij lange na niet klaar voor is."
pi_215756608
Prima toch?
pi_215756714
quote:
[ x ]
Zodra Frankrijk en Duitsland dit gaan doen gaan wij ook, dus maar beter voorbereid zijn.
pi_215756837
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mwah, dat is goedkoop scoren voor de vredesbrigade.

Natuurlijk gaat het altijd slecht, en hebben ze altijd meer nodig als je het aan een oekrainse overheidsfunctionaris vraagt.
Mwah zelfs als pro oekrainer kun je zien dat het een stuk slechter gaat dan 1,5 jaar geleden.
pi_215756842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:05 schreef byah het volgende:

[..]
Zodra Frankrijk en Duitsland dit gaan doen gaan wij ook, dus maar beter voorbereid zijn.
Duitsland heeft hem alweer geactiveerd.
pi_215756872
quote:
[ x ]
Zal verdomme eens tijd worden.

Btw, wat is populisme toch makkelijk zeg. Lekker je vriendje steunen die oorlog aan het voeren is een stuk verderop en dan "zul je zien dat wij ook nog dienstplicht gaan krijgen" roepen. Te makkelijk, maar wel effectief bij het klootjesvolk.
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:31:53 #248
pi_215756914
quote:
[ x ]
De mensen die ik ken die voor oorlog zijn (helaas is nu dus met name links voor oorlog) slaan werkelijk nog geen deuk in een pakje boter en zien de wereld als een soort computerspel.

De paar mensen die ik ken die tegen oorlog zijn - en overwegend sterk pro-Rusland - welnu een paar hiervan hebben enige conditie, een doet aan body-building en boksen en zouden dus inzetbaar zijn, ware het niet dat zij werkelijk nooit voor het decadente lgbti-westen gaan vechten en in de Forum-hoek zitten.

En ik denk dat dit overwegend voor west-Europa geldt. De mensen die voor een oorlog zijn met Rusland, die met Oekrainse vlaggetjes in hun X-account, kunnen echt niets en hebben nul conditie en leven als het ware nog bij mama op zolder (dus zijn niet inzetbaar) en de mensen die wel inzetbaar zijn, zijn op de hand van het Kremlin. Of in elk geval zeer sterk anti-woke, ergo anti-NAVO en anti-Zelensky en zijn dus ook niet inzetbaar.

Verder is het leger in Europa gewoon kapot bezuinigd. De VS heeft een goed leger, maar juist de VS trekt zich spoedig terug uit de NAVO en wil nu vrede. Misschien 20 januari al. Hopelijk. :D

Het leger is echt iets anders dan een beetje op een stoffige zolderkamer bij mama WoW spelen. Of hoe die spellen ook moge heten. (Ik vind gamen echt mega saai).
pi_215756947
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De mensen die ik ken die voor oorlog zijn (helaas is nu dus met name links voor oorlog) slaan werkelijk nog geen deuk in een pakje boter en zien de wereld als een soort computerspel.

De paar mensen die ik ken die tegen oorlog zijn - en overwegend sterk pro-Rusland - welnu een paar hiervan hebben enige conditie, een doet aan body-building en boksen en zouden dus inzetbaar zijn, ware het niet dat zij werkelijk nooit voor het decadente lgbti-westen gaan vechten en in de Forum-hoek zitten.

En ik denk dat dit overwegend voor west-Europa geldt. De mensen die voor een oorlog zijn met Rusland, die met Oekrainse vlaggetjes in hun X-account, kunnen echt niets en hebben nul conditie en leven als het ware nog bij mama op zolder (dus zijn niet inzetbaar) en de mensen die wel inzetbaar zijn, zijn op de hand van het Kremlin. Of in elk geval zeer sterk anti-woke, ergo anti-NAVO en anti-Zelensky en zijn dus ook niet inzetbaar.

Verder is het leger in Europa gewoon kapot bezuinigd. De VS heeft een goed leger, maar juist de VS trekt zich spoedig terug uit de NAVO en wil nu vrede. Misschien 20 januari al. Hopelijk. :D

Het leger is echt iets anders dan een beetje op een stoffige zolderkamer bij mama WoW spelen. Of hoe die spellen ook moge heten. (Ik vind gamen echt mega saai).
Dit moet een trol zijn. Toch?
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:38:05 #250
pi_215756951
Ik zou nog de grap kunnen maken dat iedereen maar beter alvast Russisch kan gaan leren - doe ik ook - echter is Rusland volstrekt niet genteresseerd in Nederland en gaat het de Russen ook niet om het verkrijgen van grondgebied, ook al wordt dit wel dusdanig geframed.

De oorlog is binnenkort voorbij, omdat de VS niet meer mee doet.
Net als dat de covid-nep-pandemie voorbij was toen China niet meer mee deed.

Dan is het over gelukkig. En kunnen de wonden helen. De kaarten opnieuw geschud worden en zal het vrede zijn. Dankzij een Republikein nota bene. Hoe raar kan de geschiedenis lopen.

Poetin tevreden, Zelensky tevreden (hopelijk eindelijk eens democratische verkiezingen in Oekraine, zou tijd worden), Trump tevreden, alleen Rutte en Brekemans moeten in therapie. Het kan verkeren.

En dit subforum kan sluiten, daar er vrede is.

Mir i druzhba.
Vrede en vriendschap. O+
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 15:38:41 #251
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215756955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik denk vroeg dronken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 15:41:50 #252
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215756966
Altijd mooi hoe in de ogen van Rusbots het land dat de oorlog is begonnen eigenlijk vrede wil. En van de betere stukjes hersengymnastiek die je de afgelopen jaren kon zien. 8)7 8)7 _O- _O-
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:47:21 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215757004
quote:
[ x ]
Het zou eerder voer voor ophef zijn als ze het niet deden.
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:52:18 #254
pi_215757042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Iedereen die niet in de NOS-propaganda trapt is een trol?
Met covid loog men ook. En nu spreken ze ineens de waarheid?

Na covid ben ik goed onderzoek gaan doen, tijdens covid eigenlijk al - helaas een beetje te laat opgestart. En de verdeling links en rechts heb ik maar laten varen. Dat geldt gewoon niet meer. Soms zijn mijn bondgenoten links en soms rechts. Soms ben ik met Marxisten op pad en dan weer met Forum-leden.

Ik zie gewoon vrienden om me heen - oke is even eigen ervaring - die fysiek tot niets in staat zijn en die zijn pro-Zelensky, hebben zich helemaal kapot laten vaccineren (soms vrij letterlijk), liepen met mondkapjes rond en zijn nu ineens pro-NAVO en anti-Rusland. Maar die gasten wil je echt niet in het leger hebben. :') Die vallen om bij windkracht vier.

En andersom ook. Body-builder, boksen, an sich inzetbaar voor het leger, maar echt enorm anti-Zelensky en anti-NAVO en pro-Rusland. Even voorbeeldje.

Goed voorbeelden uit eigen ervaring, misschien niet representatief, maar ik denk dat de mensen die iets met vechtsport doen of gewoon fysieke conditie in de regel niet woke zijn en dus niet op de hand van die clown Zelensky.

En het leger in Nederland is toch ook gewoon helemaal kapot bezuinigd? En Belgie idem. Wat is er nu nog van over dan? :o
pi_215757081
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Na covid ben ik goed onderzoek gaan doen, tijdens covid eigenlijk al - helaas een beetje te laat opgestart. En de verdeling links en rechts heb ik maar laten varen. Dat geldt gewoon niet meer. Soms zijn mijn bondgenoten links en soms rechts. Soms ben ik met Marxisten op pad en dan weer met Forum-leden.

Ik zie gewoon vrienden om me heen - oke is even eigen ervaring - die fysiek tot niets in staat zijn en die zijn pro-Zelensky, hebben zich helemaal kapot laten vaccineren (soms vrij letterlijk), liepen met mondkapjes rond en zijn nu ineens pro-NAVO en anti-Rusland. Maar die gasten wil je echt niet in het leger hebben. :') Die vallen om bij windkracht vier.

En andersom ook. Body-builder, boksen, an sich inzetbaar voor het leger, maar echt enorm anti-Zelensky en anti-NAVO en pro-Rusland. Even voorbeeldje.

Goed voorbeelden uit eigen ervaring, misschien niet representatief, maar ik denk dat de mensen die iets met vechtsport doen of gewoon fysieke conditie in de regel niet woke zijn en dus niet op de hand van die clown Zelensky.

En het leger in Nederland is toch ook gewoon helemaal kapot bezuinigd? En Belgie idem. Wat is er nu nog van over dan? :o
jouw vrienden zijn 18 jarigen? verklaard wel je adolescente wereldbeeld.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 15:59:17 #256
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215757107
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

pi_215757176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:05 schreef byah het volgende:

[..]
Ben je al aan het trainen?
  dinsdag 3 december 2024 @ 16:22:00 #258
pi_215757343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:55 schreef zuchtje het volgende:

[..]
jouw vrienden zijn 18 jarigen? verklaard wel je adolescente wereldbeeld.
In Oekrane geldt de dienstplicht ik geloof tot 60 jaar.
Nee, meeste vrienden zijn ver boven die leeftijd. Maar als er oorlog is kan je ook op je 30e worden opgeroepen. Mits je man bent, want dan geldt het feminisme natuurlijk weer even niet. :')
  dinsdag 3 december 2024 @ 16:24:37 #259
pi_215757364
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Putin is de oorlog begonnen. Dus de pro-Russen en pro-Putinisten zijn pro-oorlog, niet andersom.
pi_215757403
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
In Oekrane geldt de dienstplicht ik geloof tot 60 jaar.
Nee, meeste vrienden zijn ver boven die leeftijd. Maar als er oorlog is kan je ook op je 30e worden opgeroepen. Mits je man bent, want dan geldt het feminisme natuurlijk weer even niet. :')
Het gaat om mogelijke dienstplicht in Nederland. Ik denk niet dat het parlement kan verkopen dat we in oorlog zijn, dus die luchtfietserij van jou en je vrienden slaan nergens op. Natuurlijk kunnen die opgeroepen worden voor de dienstplicht, en zitten er mensen bij die wat meer of minder inzet tonen. Een hernieuwde intreding tot de dienstplicht zet ons niet dichter bij een oorlog. Het zorgt alleen voor een voorbereiding, zodat we "iets" kunnen om onze belangen veilig te stellen.

En daarbij worden vrouwen ook gewoon opgeroepen hoor.
quote:
Dienstplicht voor vrouwen

De dienstplicht geldt sinds 1 januari 2020 ook voor vrouwen. Vrouwen die 17 jaar worden, ontvangen daarom ook een brief van de overheid over de dienstplicht.
https://www.rijksoverheid(...)rsoneel/dienstplicht
pi_215757780
quote:
Na covid ben ik goed onderzoek gaan doen, tijdens covid eigenlijk al -
lol

pi_215758155
Wilde nog vragen of Zuid-Korea nu eens wat gaat leveren aan Oekraine, wat publieke volgens mij nog niet gedaan is ondanks dat de Noord-Koreanen meevechten, maar die hebben wel wat anders aan hun hoofd nu :')

Niet goed.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 17:54:43 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215758373
quote:

[..]

ik zou gewoon weer gaan, fuck de Russen en ik heb meerdere lvl 70's in wow, allemaal Alliance obviously
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 17:59:10 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215758423
pi_215758623
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
lol

[ afbeelding ]
Ja maar het hep op feesboek gestaan!
A mind with a heart of it's own
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:18:19 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215758633
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:17 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ja maar het hep op feesboek gestaan!
fuck you facebook
pi_215759076
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
Altijd mooi hoe in de ogen van Rusbots het land dat de oorlog is begonnen eigenlijk vrede wil. En van de betere stukjes hersengymnastiek die je de afgelopen jaren kon zien. 8)7 8)7 _O- _O-
Maar als je dan zegt dat de VS vrede kwam brengen in Irak, nou dan zijn de rapen gaar hoor.
pi_215759138
quote:

[..]
Semi homo-erotisch verhaal over gespierde pro-russische bikkels met een conditie om dag en nacht door te gaan versus pro Zelensy femboys.
Beetje gay hoor :{

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 03-12-2024 19:18:59 ]
pi_215759156
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 3 december 2024 @ 19:16:32 #270
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215759214
quote:

[..]

Yea, she's on crack.
pi_215759262
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zou gewoon weer gaan, fuck de Russen en ik heb meerdere lvl 70's in wow, allemaal Alliance obviously
Je moet wel even een foto in je spandex opsturen naar linkse boom knuffelaar, dan kan hij beoordelen of je wel gespierd genoeg bent.

:7
  dinsdag 3 december 2024 @ 19:22:24 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215759294
quote:

[..]

proud boys
5000 proud boys tegen 5 jongens in dienst bij Palantir AI met wat stevige hardware op de grond

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-12-2024 19:43:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215759431
Ahh wat schattig, rusland wil weer aandacht van grote broer Het Westen, en/of om de aandacht af te lijden.

RIA: Navy fires hypersonic missiles during exercises in Mediterranean Sea

Ze blijven maar doen alsof ze een 19e/20e eeuwse grootmacht zijn.
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:33:04 #274
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215760198
quote:

Eindelijk! gaan ze erover nadenken
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:40:16 #275
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215760287
quote:

Polen die wil wel , nemen ze belarussia gelijk mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:46:17 #276
28033 Pek
je moet wat
pi_215760394
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:34 schreef oheng het volgende:
Ahh wat schattig, rusland wil weer aandacht van grote broer Het Westen, en/of om de aandacht af te lijden.

RIA: Navy fires hypersonic missiles during exercises in Mediterranean Sea

Ze blijven maar doen alsof ze een 19e/20e eeuwse grootmacht zijn.
Ze leiden aan grootheidswaanzin :Y
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_215761659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:33 schreef BEFEM het volgende:
Wilde nog vragen of Zuid-Korea nu eens wat gaat leveren aan Oekraine, wat publieke volgens mij nog niet gedaan is ondanks dat de Noord-Koreanen meevechten, maar die hebben wel wat anders aan hun hoofd nu :')

Niet goed.
Is sowieso al lastig want Zuid-Korea heeft wetgeving die de export van wapens naar landen in actieve gewapende conflicten verbiedt. Er zijn geloof ik wel wat uitzonderingen via derden maar dan heb je het volgens mij alleen over munitie.
pi_215761872
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:46 schreef Pek het volgende:

[..]
Ze leiden aan grootheidswaanzin :Y
Volgens mij proberen de russen de opmars van de rebellen te stoppen door te dreigen met NOEKS.
pi_215762299
twitter
pi_215762333
Cucker Carlson is weer in Moskou :')
pi_215762543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:13 schreef oheng het volgende:

[..]
Volgens mij proberen de russen de opmars van de rebellen te stoppen door te dreigen met NOEKS.
NAVO zei:”Rusland gaat Oekrane niet aanvallen” gebeurde toch.
NAVO zei: “Rusland gaat geen kernwapens gebruiken” …… nou…ik weet het zo net niet.
pi_215762894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 06:13 schreef quirina het volgende:

[..]
NAVO zei: “Rusland gaat geen kernwapens gebruiken” …… nou…ik weet het zo net niet.
:')

Er zijn met Nederlandse F16s aanvallen uitgevoerd op Russen. Waar blijven die nukes dan?
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 07:31:43 #283
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215762914
quote:

[..]

Ik denk dat je niet op hebt zitten letten een paar jaar geleden...
  woensdag 4 december 2024 @ 07:43:26 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215762983
Schande. Stelletje luie niksnutten zijn onze bestuurders.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215763677
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2024 07:43 schreef Perrin het volgende:
Schande. Stelletje luie niksnutten zijn onze bestuurders.
[ x ]
Ja maar volgens sommige hier maakt de EU wel echt tempo en is de VS niet nodig :')
pi_215764432
In de productie cijfers van rus maken ze geen onderscheid tussen refurbished en gloednieuw.

En dat refurbishen houd vanzelf een keer op.
pi_215764821
quote:
Europa kleinste stijging
In absolute cijfers produceert de Amerikaanse defensie-industrie veel meer wapens. De 41 Amerikaanse bedrijven in de top 100 grootste defensiebedrijven ter wereld hadden vorig jaar een omzet van 317 miljard dollar. Toch, in percentages gemeten, was dat een schamele groei van slechts 2,5 procent ten opzichte van 2022, terwijl juist wereldwijd de defensie-uitgaven stijgen. Voor Europa noteerde de denktank met een gezamenlijke omzet van 133 miljard omzet slechts een groei van 0,2 procent, ‘de kleinste stijging in welke wereldregio dan ook’, aldus de denktank.
pi_215764923
twitter

Lijkt me een slechte deal.
pi_215764974
quote:

[..]
20 februari 2022:

NATO says Russia planning 'full-scale attack' on Ukraine
  woensdag 4 december 2024 @ 11:28:59 #290
pi_215765069
quote:
quote:
“This year there were 500 suspicious incidents in Europe. Up to 100 of them can be attributed to Russian hybrid attacks, espionage, influence operations,” Lipavsk told reporters.

Over recent years, European nations have witnessed a spate of incidents – cyber-attacks, arson, incendiary devices, sabotage and even murder plots. The aim of such episodes, security officials believe, is to sow chaos, exacerbate social tensions among Ukraine’s allies and disrupt military supplies to Kyiv.

Concerns in Europe over potential Russian hybrid attacks have intensified following western approval for Ukraine to use US and British long-range missiles in strikes within Russia.
quote:
Germany’s foreign intelligence chief, Bruno Kahl, said that Russia’s acts of sabotage may eventually prompt Nato to consider invoking the alliance’s article 5 mutual defence clause.

The wide geographical scope and diverse nature of the threats pose a significant challenge for the west in mobilising resources and effectively countering Russian aggression.
  woensdag 4 december 2024 @ 11:30:44 #291
pi_215765087
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lijkt me een slechte deal.
EU: "Sorry Putin, we vergeten alles, Buscha, de energiechantage. We worden weer vrienden en gaan je gas weer kopen. Next!"
pi_215765139
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
EU: "Sorry Putin, we vergeten alles, Buscha, de energiechantage. We worden weer vrienden en gaan je gas weer kopen. Next!"
Denk niet dat de EU dat gaat doen. Wellicht krijgen we dan een situatie dat de VS stopt met de steun aan Oekrane en de EU meer gaat doen (troepen sturen?).
  woensdag 4 december 2024 @ 11:38:24 #293
pi_215765172
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:35 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Denk niet dat de EU dat gaat doen. Wellicht krijgen we dan een situatie dat de VS stopt met de steun aan Oekrane en de EU meer gaat doen (troepen sturen?).
Nou
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
[..]
[..]

quote:
One former senior European defence official said it was “practically impossible” to fully confront Moscow’s escalating hybrid warfare. The former official, who recently left their position, said that for years the west underestimated Russia’s hybrid activities, losing valuable time for intelligence sharing and scaling up defence capabilities.

Some countries are now compelled to rely on non-governmental agencies to safeguard their territories.

Last month, the Netherlands announced plans to temporarily enlist private shipping companies to bolster security in its portion of the North Sea.
pi_215765474
quote:

[..]

Jezus wat een geouwehoer. Sommige stukken lezen ook als "ik heb een oom en die rookt en drinkt al zijn hele leven is nu 90 jaar geworden" R0Keuh 3n DrinKeH n1et slecht :P
pi_215765612
48000 MIA.

twitter
pi_215765645
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:15 schreef ExTec het volgende:
48000 MIA.

[ x ]
Naja, 48000 aanvragen van familie/bekenden van mensen die MIA zijn. Kan best zijn dat voor sommige MIA's 3 of 4 mensen een aanvraag hebben gedaan.
Maar als je van dat grote aantal al grofweg de helft neemt en beseft dat het enkel om vermisten gaat (die waarschijnlijk dus dood zijn), heb je wel al een beter beeld van hoeveel dodelijke slachtoffers er in totaal zijn.
pi_215765678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Naja, 48000 aanvragen van familie/bekenden van mensen die MIA zijn. Kan best zijn dat voor sommige MIA's 3 of 4 mensen een aanvraag hebben gedaan.
Maar als je van dat grote aantal al grofweg de helft neemt en beseft dat het enkel om vermisten gaat (die waarschijnlijk dus dood zijn), heb je wel al een beter beeld van hoeveel dodelijke slachtoffers er in totaal zijn.
Ik denk dat het meer is dan dat.

Ik denk ook dat als 3 mensen een DNA aanvraag doen voor Vanya Conscriptovich dat ze die echt wel in elkaar schuiven. DNA test zijn bewerkelijk, ga je niet dubbel doen.
pi_215765736
quote:
48000 MIA.

[ x ]
Niet helemaal, er zijn 48.000 verzoeken voor DNA testen voor MIA.

Sad fact: de VS had in WW2 30.314 MIA.
Aantal gesneuvelden: 416,800
  FOK!Fotograaf woensdag 4 december 2024 @ 12:39:13 #299
364681 over_hedge
pi_215765844
quote:
48000 MIA.

[ x ]

:D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215765846
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:35 schreef RotatoR het volgende:

[..]
de Eu niet, maar de regeringen in Hongarije, Slowakije, Roemeni en straks Frankrijk en Duitsland misschien (verkiezingen en herverkiezing als Barmier gedwongen wordt op te sodemieteren) die zullen geen probleem hebben uit eigen belang alles te vergeten en Oekrane in hun ongeluk te laten lopen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')