En tijdens die onderhandelingen kwam ook nog eens bovendrijven hoe Rusland op beestachtige wijze tekeer was gegaan in de door hun veroverde plaatsen.quote:Op maandag 2 december 2024 09:39 schreef sp3c het volgende:
Oekrane wilde alle Russen terug naar Rusland
Rusland wilde Oekrane ontwapenen
Beide punten waren niet bespreekbaar
Het westen zou dan samen met Rusland op moeten treden tegen buitenlandse agressie in Oekrane, dat was voor het westen niet bespreekbaar want de enige mogelijke agressor atm en in de voorzienbare toekomst is Rusland zelf
Dus zijn de onderhandelingen mislukt, niet dankzij Rutte en niet dankzij Verhofstad
Dat was een constatering zonder waardeoordeel!quote:Op maandag 2 december 2024 09:41 schreef sp3c het volgende:
Fok! Vind dat niet leuk, en doe niet zo godvergeten kinderachtig
Niet, maar Oekrane ook niet.quote:Op maandag 2 december 2024 06:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat continu over Oekrane dat maar water bij de wijn moet doen. Waar gaat Rusland eigenlijk water bij de wijn doen dan?
Want die blijven gewoon continu hun maximale eisen herhalen en dat wordt door de vredesbrigade dan weer niet als onrealistisch bestempeld.
Dit is een te beperkte uitleg, er waren concepten over ruilverkaveling en overdracht grondgebied. Ook vernieuwde veiligheidsgaranties voor de UA staat.quote:Op maandag 2 december 2024 09:39 schreef sp3c het volgende:
Oekrane wilde alle Russen terug naar Rusland
Rusland wilde Oekrane ontwapenen
Beide punten waren niet bespreekbaar
Het westen zou dan samen met Rusland op moeten treden tegen buitenlandse agressie in Oekrane, dat was voor het westen niet bespreekbaar want de enige mogelijke agressor atm en in de voorzienbare toekomst is Rusland zelf
Dus zijn de onderhandelingen mislukt, niet dankzij Rutte en niet dankzij Verhofstad
Verdachtmakingen en scheldkanonnades raken je niet als je weet uit wiens mond/toetsenbord dat komt.quote:Op maandag 2 december 2024 09:39 schreef ExTec het volgende:
https://www.stopfake.org/(...)truction-of-ukraine/
Maar ik zal je geen tankie noemen, want dat vind sp3c blijkbaar niet leuk.
FOK! vindt het niet leuk als je werkwoorden niet vervoegtquote:Op maandag 2 december 2024 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat was een constatering zonder waardeoordeel!
Ik snap prima dat Fok! dat niet leuk vind
Daarom goeie zaak dat ik dat niet doe, toch?quote:Op maandag 2 december 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verdachtmakingen en scheldkanonnades raken je niet als je weet uit wiens mond/toetsenbord dat komt.
Maar ik zal je ook geen spelling-nazi noemen.quote:Op maandag 2 december 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FOK! vindt het niet leuk als je werkwoorden niet vervoegt
quote:Op maandag 2 december 2024 10:53 schreef Idisrom het volgende:
Als je wilt zien, hoe weinig de Westerse boycot voorstelt, dan moet je deze rondleiding door het warenhuis in Sint Petersburg maar volgen.
Bekijk deze YouTube-video
Ja maar op Barlaat zeggen ze X en Y. En ook de NOS heeft gezegd dat Rusland heeeuuuuull slecht gaat.quote:
Ze werken in beperkte mate.quote:Op maandag 2 december 2024 10:58 schreef ExTec het volgende:
Ow, we zijn weer terug bij: SaNcTiEs WeRkEn NiEt.
Echt een evergreen.
Zolang bij ons boter niet in anti-diefstal cassettes zit, denk ik dat er hier weinig aan de hand is.quote:Op maandag 2 december 2024 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze werken in beperkte mate.
De Russen krijgen minder marge op hun olie, en wij moeten er meer voor betalen. Dus op dat vlak beschadigen wij hen wel, maar ook onszelf.
Da's n miljard dollar.quote:Op maandag 2 december 2024 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin alloceert nog eens 119 miljard in de oorlogseconomie.
In grote steden ook wel toch?quote:Op maandag 2 december 2024 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zolang bij ons boter niet in anti-diefstal cassettes zit, denk ik dat er hier weinig aan de hand is.
Dat ze jou niet gebeld hebben over hoe je het beste oorlog kan voeren.quote:Op maandag 2 december 2024 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
Niet dat ik er gelijk groot voorstander van ben. Maar ik kan mij er met mijn verstand niet bij dat zo'n 3 jaar geleden bij uitbreken van de oorlog niet direct is ingezet op massale productie van artillerie granaten en mlrs-munitie voor die bm21- grad launchers.
Op die manier had de opmars en eventuele tegenaanval tegen Rusland veel beter vormgegeven kunnen worden. Dat in tegenstelling tot een handjevol oude Westerse tanks, eindeloos lange piloten opleidingen.
In 3 jaar tijd had hl veel kunnen gebeuren, zie wat er in Rusland mogelijk was/is.
Ik woon niet in londen.quote:
Zo werkt het over het algemeen niet. Dictators zijn zelden begaan met het lot van de horigen.quote:Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik geloof niet dat je daar de Rus mee op de knien krijgt. Dezelfde discussie van afgelopen week over hoe duur ps5 consoles daar zijn. Ik geloof gewoon niet dat Poetin zich daar druk om maakt.
Tjah, het is nu oorlog voeren met houten stokken en drones.quote:Op maandag 2 december 2024 11:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat ze jou niet gebeld hebben over hoe je het beste oorlog kan voeren.
Het gaat mij om de merken die je ziet. Hugo Boss, Lacorte, Etam, Lim etcetera.quote:Op maandag 2 december 2024 10:58 schreef ExTec het volgende:
Ow, we zijn weer terug bij: SaNcTiEs WeRkEn NiEt.
Echt een evergreen.
Er schijnen overigens nog steeds veel snijbloemen richting mordor te gaan.quote:Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het gaat mij om de merken die je ziet. Hugo Boss, Lacorte, Etam, Lim etcetera.
Het is een stuk minder beperkt dan 'Rutte en Verhofstadt hebben het tegengehouden'quote:Op maandag 2 december 2024 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is een te beperkte uitleg, er waren concepten over ruilverkaveling en overdracht grondgebied. Ook vernieuwde veiligheidsgaranties voor de UA staat.
Sowieso zou het van weinig rationaliteit getuigen om als RUS in 03-2022 te gaan opteren voor doorvechten, we kennen allemaal die lange colonnes nog die voor Kiev stonden die werden aangevallen of waarvan de voertuigen (banden brandstof) stil stonden. Of al die filmpjes dat dienstplichtigen (jonges van 18/19/20 jaar) werden gevangen genomen door UA strijdkrachten, hetgeen tot veel ophef leidde in RUS. Veel opiniemakers waren het er wel over eens dat als Poetin op 03-2022 wist dat de oorlog zo rommelig zou gaan, hij wel 2 keer nagedacht zou hebben.
Geloof mij nou maar, dit boeit fok! geen ene kutquote:Op maandag 2 december 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FOK! vindt het niet leuk als je werkwoorden niet vervoegt
Ze gaan voor flink meer geld die kant op nuquote:Op maandag 2 december 2024 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er schijnen overigens nog steeds veel snijbloemen richting mordor te gaan.
Vinnik prima, elke euro die die telers pakken voor zoiets in essentie waardeloos als bloemen, is winst.
Best raar.quote:Op maandag 2 december 2024 12:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze geen voor flink meer geld die kant op nu
Overigens viel mij aan het begin van de oorlog al op, van een youtuber die toen met enige regelmaat prijzen rondjes deed door supermarkten, hoe leeg de winkelwagentjes altijd waren. Heb je een winkelwagen waar welgeteld 5 artikelen op de bodem lagenquote:Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als een Rus zonder bloemetje thuis komt slaapt hij in het hondenhokquote:Op maandag 2 december 2024 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Best raar.
Ik lees juist dat de Russen bijna niks meer te besteden hebben, en wat ze dan nog hebben geven ze uit aan dure bloemen uit Holland.
en het zijn dus ook allemaal nog gentlemens ook.quote:Op maandag 2 december 2024 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als een Rus zonder bloemetje thuis komt slaapt hij in het hondenhok
Ok?quote:Op maandag 2 december 2024 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en het zijn dus ook allemaal nog gentlemens ook.
Je kunt ook te lovend spreken over de Russen he.
Sancties gaan om het oorlogvoeren te duur te maken.quote:Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Poetin moet er zelf wel beter van worden uiteraard. Hij is deze oorlog ook gestart om zelf steviger in het zadel te komen te zitten, dan stop je ook niet zomaar omdat n of andere oranje narcist het hoog in zijn bol heeft gekregen.quote:
En dan moet je daarna hopen dat die oranje narcist niet boos op je wordt. Wat bijna een contradictio in terminis is. Narcist, en niet boosquote:Op maandag 2 december 2024 13:09 schreef xpompompomx het volgende:
Hij is deze oorlog ook gestart om zelf steviger in het zadel te komen te zitten, dan stop je ook niet zomaar omdat n of andere oranje narcist het hoog in zijn bol heeft gekregen.
Is goed hoor.quote:
Jij hoopt op Oekraense capitulatie maar dat gaat niet gebeuren. De eisen van Zelensky zijn ontzettend redelijk. Zonder een NAVO-lidmaatschap zal Oekrane nooit veiligheidsgaranties hebben. Rusland doet anders hetzelfde als bij Tsjetsjeni; na het tekenen van een vredesakkoord beginnen ze over een aantal jaar gewoon weer een nieuwe invasie.quote:Op zondag 1 december 2024 20:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Volodymyr Zelensky moet toch eens proberen minder star te zijn en meer water bij de wijn doen.Men kan het straks niet alleen af met Trump in samenspraak met Poetin, wanneer hij van alles blijft weigeren.
Enigszins vruchtbare onderhandelingen en resultaten in deze impasse zullen uiteindelijk ook van zijn kant moeten komen.
Fout. Die 119 miljard was al omgerekend naar dollar.quote:
quote:Andrei Kostin, Head of VTB, Russia's second-largest bank, gave a demonstrative interview to the Reuters news agency:
"I don't really believe that the sanctions will be lifted quickly. I don't see how that is possible. A good example is the Jackson-Vanik amendment.”
He doesn’t think that Russia's forex reserves, frozen in the West after the start of the war, will be returned.
“In the West, they say, let's pay for the reconstruction of Ukraine from the reserves. And they will draw up such a bill that even the reserves will not be enough," – Kostin said.
What are the conclusions that we can draw from this interview?
◾️ part of Russia’s economic elite understands the real catastrophic state of the Russian economy and is looking for a way to end the war and “make a deal”
◾️they understand that Ukraine will not lose its statehood
◾️they understand that sanctions will not be lifted momentarily
◾️Russia is losing its currency and gold reserves
◾️they think it’s possible that Russia will have to pay reparations in the future
Kostin’s statement appears on the platform of one of the most high-profile Western media. Consequently, this is a signal to the world’s elites, “dipping the toe in the water”.
I doubt that interviews like this are not sanctioned by a higher authority.
Oh gaan we zo beginnen?quote:Op maandag 2 december 2024 14:49 schreef ExTec het volgende:
Interessante inzichten van een rus econoom. Die mensen hebben altijd beduidend nuchterdere inzichten dan de 'vredesbrigade' alhier.
[ x ]
[..]
Wat moeten we volgens jou uit dit filmpje halen? Welke nieuwswaarde heeft dit? Een moskal die een rondje loopt door een warenhuis.quote:Op maandag 2 december 2024 10:53 schreef Idisrom het volgende:
Als je wilt zien, hoe weinig de Westerse boycot voorstelt, dan moet je deze rondleiding door het warenhuis in Sint Petersburg maar volgen.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 december 2024 18:59 schreef oheng het volgende:
Hier is een sus stukje nieuws uit rusland.
RIA: Russian Railways commented on media reports about accumulation of wagons at factories
2500 nieuwe treinwagons worden niet opgehaald.
RIA: Ministry of Construction has promised not to leave developers in trouble
"... but measures to support the construction industry will depend on the situation with the key rate and inflation"
RIA: Sberbank: Sales of apartments in new buildings in Russia fell by 18%
Here we go.
De schappen zijn niet leeg, ergo; de sancties werken niet. Ofzo.quote:Op maandag 2 december 2024 19:24 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat moeten we volgens jou uit dit filmpje halen? Welke nieuwswaarde heeft dit? Een moskal die een rondje loopt door een warenhuis.
Ik kan me nog herinneren dat tijdens die “onderhandelingen” Rusland flink aan het escaleren was. Bijvoorbeeld burgers die Mariupol verlieten bombarderen terwijl er een green corridor was afgesproken. Als een voorbeeld. Rusland was nooit serieus geweest over onderhandelen, het was en is capituleren of de oorlog gaat door.quote:Op maandag 2 december 2024 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rus zal nooit het maximale eisen krijgen, maar gezien het feit dat zij strategisch de overhand hebben ligt het evenwicht van een onderhandeling natuurlijk wel meer bij RUS dan bij UA.
Triest maar waar, daarom blijf ik herhalen dat de Istanbul akkoorden zo goed waren. Nu gaan we richting het punt dat het buigen of barsten wordt.
Thanks to Rutte en Verhofstadt.
Daarbovenop Bucha. Daarnaast is het inleveren van je wapens het domste wat je kan doen met moordlustig land als rusland naast je. Wanneer je die hele geschiedenis van ze bekijkt en hoe dat land tot stand is gekomen dan moet je wel gek en blind zijn als je met droge ogen gaat beweren dat ze te vertrouwen zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 20:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat tijdens die “onderhandelingen” Rusland flink aan het escaleren was. Bijvoorbeeld burgers die Mariupol verlieten bombarderen terwijl er een green corridor was afgesproken. Als een voorbeeld. Rusland was nooit serieus geweest over onderhandelen, het was en is capituleren of de oorlog gaat door.
En, een warenhuis in st Petersburg, waar 90% van de Russen nog nooit binnen is geweest.quote:Op maandag 2 december 2024 19:24 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat moeten we volgens jou uit dit filmpje halen? Welke nieuwswaarde heeft dit? Een moskal die een rondje loopt door een warenhuis.
Het zou goed zijn om onze macht eens te tonen maar ik zie het nog niet gebeuren.quote:
Klopt, Poetin geeft geen ruk om de bevolking.quote:Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In grote steden ook wel toch?
Zag het laatste in Londen ook.
Anyway, prijzen van Westerse producten gaan daar in Rusland omhoog en de bevolking zal daar niet blij mee zijn. Dat raakt de koopkracht.
Maar ik geloof niet dat je daar de Rus mee op de knien krijgt. Dezelfde discussie van afgelopen week over hoe duur ps5 consoles daar zijn. Ik geloof gewoon niet dat Poetin zich daar druk om maakt.
Vanuit Dubai… tijd voor de Oekraense geheime dienst om daar wat mensen heen te sturen om balkon vlieglessen te geven.quote:
I love the smell of mission creep in the morning.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:01 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)zetten-voor-oekraine
NAVO top in Brussel, en ze gaan het toch hebben over het sturen van troepen naar Oekraine
Is dit humor? Ik snap hem niet. November?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:37 schreef ExTec het volgende:
Want zoals opgemerkt, moeten we de invloed van rutte niet onderschatten.
[ afbeelding ]
Noord of Zuid?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Hexagon het volgende:
De Koreanen zijn ook alweer op las ik.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:53 schreef ExTec het volgende:
Maar als uiteindelijk putin z'n praetorians niet meer rond kunnen komen van het monopoliegeld wat ze maandelijks krijgen wordt het spannend.
Is dit niet gewoon keihard onversneden racisme?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dit humor? Ik snap hem niet. November?
Is dit hetzelfde als hoe noem je een Turk langs de weg?
Gewoon een verse lading laten brengen door Temu.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:39 schreef Hexagon het volgende:
De Koreanen zijn ook alweer op las ik.
Dit is interessant:quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:08 schreef ExTec het volgende:
Jemig, als dit waar is, komt het al rap dichterbij.
[ x ]
[..]
Dat Putin haast kreeg was me indertijd duidelijk, maar ik dacht dat het aan iets anders lag.quote:This statement by Russia’s Foreign Intelligence is reminiscent of the false information fed by the security services and the General Staff in 2021 to Putin about NATO’s supposed secret plans to liberate regions of Ukraine originally occupied by Russia in 2014. This flow of fabricated intelligence reportedly led to at least the rushed timing of Putin’s full-scale invasion of Ukraine in February 2022.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |