abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215715641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 13:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gaat om de tegenstrijdigheid, want illegaal gedrag staat dan weer niet in de weg om president te worden. En de volgende post kan je zomaar weer aankomen met hoeveel Amerikanen meer zijn gaan betalen 'door Biden', om vervolgens te staan juichen om maatregelen die het voor Joe the Plumber alleen nog maar duurder gaat maken.

Veinzen dat je zogenaamd neutraal bent en goed geïnformeerd, praat je de ene talking point na de andere na.
Er is geen tegenstrijdigheid, als het gaat om illegalen is het slechts het toepassen van de wet. Die mensen hebben geen recht om in de VS te blijven en het is aan de overheid om daar wat aan te doen. Wat het kost en wat jij er van vind is voor de wet totaal niet relevant.
Overigens staat een veroordeling een verkiezing niet in de weg, daar kun je van alles van vinden maar ik vind het ieder geval een goede zaak.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:02:32 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215715660
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 13:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is geen tegenstrijdigheid, als het gaat om illegalen is het slechts het toepassen van de wet. Die mensen hebben geen recht om in de VS te blijven en het is aan de overheid om daar wat aan te doen. Wat het kost en wat jij er van vind is voor de wet totaal niet relevant.
Overigens staat een veroordeling een verkiezing niet in de weg, daar kun je van alles van vinden maar ik vind het ieder geval een goede zaak.
Ja, tijdens de aanklachten vond jij het dan ook terecht dat ie zoveel werd aangeklaagd.... Want de wet.... _O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215715717
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, tijdens de aanklachten vond jij het dan ook terecht dat ie zoveel werd aangeklaagd.... Want de wet.... _O-
Bijzonder hè hoe dat werkt, we zien allemaal het liefst dat de wet word toegepast wanneer het ons zelf uitkomt.
  vrijdag 29 november 2024 @ 15:03:49 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215716025
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bijzonder hè hoe dat werkt, we zien allemaal het liefst dat de wet word toegepast wanneer het ons zelf uitkomt.
En daarom een crimineel aanhangen, die wel wil dat anderen zich aan de wet moeten houden. Nee, zeer duidelijk.
pi_215716117
Jammer dat elk onderwerp in dit topic uiteindelijk verandert in irrationele TDS. Het moet toch behoorlijk vermoeiend zijn om je leven zo te leven.
pi_215716141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:17 schreef Chivaz het volgende:
Jammer dat elk onderwerp in dit topic uiteindelijk verandert in irrationele TDS. Het moet toch behoorlijk vermoeiend zijn om je leven zo te leven.
Wat is dit nou weer?

Hierboven plaats ik gewoon terechte kanttekeningen - die ik ook onderbouw - bij de importheffingen die Trump zegt te gaan verhogen, maar vervolgens geef jij wazige antwoorden waar geen touw aan vast valt te knopen, om vervolgens maar 'TDS' te roepen.

Apply yourself, Chivaz.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 november 2024 @ 15:33:40 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215716213
'Mensen moeten zich aan de wet houden!'

'Ja, dus Trump ook'

'TDS!!!'
pi_215716250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer?

Hierboven plaats ik gewoon terechte kanttekeningen - die ik ook onderbouw - bij de importheffingen die Trump zegt te gaan verhogen, maar vervolgens geef jij wazige antwoorden waar geen touw aan vast valt te knopen, om vervolgens maar 'TDS' te roepen.

Apply yourself, Chivaz.
Er is niets wazigs aan importheffingen als pressiemiddel. Als je geen stok hebt om mee te slaan beperk je je eigen positie om te onderhandelen. Nu ga je hoogst waarschijnlijk roepen dat zo’n dreigement op niets is gebaseerd omdat de consument hard geraakt word met dergelijke prijsverhogingen. Je gaat vervolgens totaal voorbij aan het feit dat de “tegenstanders” in deze kwestie in potentie meer te verliezen hebben en dat is gunstige toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld althans de meest waardevolle.
Je noemde mij een tijdje geleden intellectueel beperkt omdat ik niet begreep hoe het bij printen van geld zou leiden tot een reductie in inflatie.
Maar een simpele waarheid dat importtarieven ingezet kunnen worden als een pressiemiddel gaat dan weer je verstand te boven.
pi_215716256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
'Mensen moeten zich aan de wet houden!'

'Ja, dus Trump ook'

'TDS!!!'
Wat is je punt nu eigenlijk, moeten mensen zich aan de wet houden of vind je dat men zich niet aan bepaalde wetten hoeft te houden als het even niet uitkomt?
pi_215716328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is niets wazigs aan importheffingen als pressiemiddel. Als je geen stok hebt om mee te slaan beperk je je eigen positie om te onderhandelen. Nu ga je hoogst waarschijnlijk roepen dat zo’n dreigement op niets is gebaseerd omdat de consument hard geraakt word met dergelijke prijsverhogingen. Je gaat vervolgens totaal voorbij aan het feit dat de “tegenstanders” in deze kwestie in potentie meer te verliezen hebben en dat is gunstige toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld althans de meest waardevolle.
Je noemde mij een tijdje geleden intellectueel beperkt omdat ik niet begreep hoe het bij printen van geld zou leiden tot een reductie in inflatie.
Maar een simpele waarheid dat importtarieven ingezet kunnen worden als een pressiemiddel gaat dan weer je verstand te boven.
Nog maar een keertje dan:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump zegt letterlijk dat hij de importheffingen op de eerste dag van zijn presidentschap wil verhogen. Sterker, hij liep de hele campagne te verkondigen hoe geweldig 'tariffs' wel niet zijn. Die gaan de VS weer rijk maken, aldus Trump, waarmee hij doelde op de inkomsten die de tariffs genereren.

En voor alle duidelijkheid: het zijn de consumentenprijzen in de VS die hierdoor omhoog schieten, niet die in Canada (tenzij de Canadezen zelf ook besluiten om hun eigen importheffingen te verhoren).

Ik krijg het idee dat je geen idee hebt waar dit over gaat.
Ik heb jou helemaal nergens 'intellectueel beperkt' genoemd, laat staan dat ik het heb gehad over geld printen in relatie tot inflatie.

Het is goed mogelijk dat Trump importheffingen gebruikt als pressiemiddel. Maar dat verandert niets aan het feit dat de consumentenprijzen voor Amerikanen stijgen als gevolg van de pressie die wordt uitgedrukt. Dat voel je direct in je portemonnee, bij het doen van boodschappen. Bovendien is het totaal niet duidelijk welk doel Trump precies hoopt te bereiken.

Jij hebt het telkens over een 'nieuwe, betere deal'. Oke, prima. Maar hoe zou die deal er dan precies uit moeten zien? Als je dat duidelijk maakt dan geef je Canada en Mexico de kans om een en ander bij te sturen, waardoor importheffingen niet nodig zijn en prijzen voor Amerikanen dus ook niet stijgen.

Daar komt bij dat dit verhaal over pressie is gebaseerd is op aannames. Zoals ik je al talloze keren probeer duidelijk te maken: luister nou gewoon eens naar wat Trump al maanden en jaren zegt. Hij claimt dat 'tariffs' op zichzelf al een wondermiddel zijn, omdat ze zouden leiden tot hogere belastingopbrengsten die worden betaald door het 'buitenland'. Dat laatste is niet waar, maar dat is wel wat Trump verkondigt. Hij is duidelijk fan van tariffs, en niet zozeer als middel, maar als doel op zichzelf.
pi_215716413
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is je punt nu eigenlijk, moeten mensen zich aan de wet houden of vind je dat men zich niet aan bepaalde wetten hoeft te houden als het even niet uitkomt?
Ik denk dat iedereen vanaf Trump z’n aanstelling een voorbeeld aan hem en zijn 90 zaken kan nemen. Gewoon lekker je eigen gang gaan.
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:12:19 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215716439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, mensen moeten zich ook aan de wet houden, wie het ook is. Massadeportaties gaan altijd gepaard met de meest vreselijke omstandigheden en kost achterlijk veel geld. Daarnaast doen ze vaak werk dat onderbetaald is, maar die bedrijven die ze graag inhuren worden dan weer ontzien. Wie gaat dat werk oprapen als die mensen weg zijn? Gaan ze het voor diezelfde prijs doen?

Al met al kost het zoveel geld, want het heeft allemaal ook nog eens zijn uitwerking op de prijs van de producten, waardoor de gemiddelde Amerikaan nóg meer mag gaan betalen. Door leugens te verspreiden dat deze mensen je huisdieren komen opeten, je dochter verkrachten en de reden zijn dat drugs zoveel aftrek heeft in de USA smeer je ze zelfs meer wetsovertredingen of misdrijven aan dan er daadwerkelijk zijn.

Maar nee, zogenaamd 'drain the swamp' door mensen zonder kennis op zeer belangrijke plekken neer te zetten, die nergens blijk geven van te willen samenwerken. Wat denk je dat de terugkeer van oude ziektes weer terugkomen gaat kosten voor de gemiddelde Amerikaan? Niets, maar dan ook niets wijst naar een beleid waarvan Amerikanen gaan profiteren, in plaats daarvan wordt alles gesloopt op gebied van onderwijs, gezondheid en klimaat, op de lange termijn kun je dan geen gezonde economie overeind houden.
pi_215716525
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nog maar een keertje dan:
[..]
Ik heb jou helemaal nergens 'intellectueel beperkt' genoemd, laat staan dat ik het heb gehad over geld printen in relatie tot inflatie.

Het is goed mogelijk dat Trump importheffingen gebruikt als pressiemiddel. Maar dat verandert niets aan het feit dat de consumentenprijzen voor Amerikanen stijgen als gevolg van de pressie die wordt uitgedrukt. Dat voel je direct in je portemonnee, bij het doen van boodschappen. Bovendien is het totaal niet duidelijk welk doel Trump precies hoopt te bereiken.

Jij hebt het telkens over een 'nieuwe, betere deal'. Oke, prima. Maar hoe zou die deal er dan precies uit moeten zien? Als je dat duidelijk maakt dan geef je Canada en Mexico de kans om een en ander bij te sturen, waardoor importheffingen niet nodig zijn en prijzen voor Amerikanen dus ook niet stijgen.

Daar komt bij dat dit verhaal over pressie is gebaseerd is op aannames. Zoals ik je al talloze keren probeer duidelijk te maken: luister nou gewoon eens naar wat Trump al maanden en jaren zegt. Hij claimt dat 'tariffs' op zichzelf al een wondermiddel zijn, omdat ze zouden leiden tot hogere belastingopbrengsten die worden betaald door het 'buitenland'. Dat laatste is niet waar, maar dat is wel wat Trump verkondigt. Hij is duidelijk fan van tariffs, en niet zozeer als middel, maar als doel op zichzelf.
Je legt nu zelf heel goed uit hoe je importtarieven kan gebruiken als een pressiemiddel. Kortom je hoeft het niet toe te passen, je houd het achter de hand als stok achter de deur.
Als de heffingen werkelijk worden ingevoerd heeft dat inderdaad direct gevolgen voor de consument op de korte termijn. Op de langere termijn is het goed mogelijk dat bepaalde industrieën terug verplaatsen naar de VS waardoor je uiteindelijk een reductie in prijs ziet. Dat effect zal niet meteen merkbaar zijn en de consument is hoe dan ook slechter af maar het voordeel is dan weer wel dat productie in eigen land plaats vind.

Hoe de deal eruit moet zien weet niemand behalve Trump en dan nog ligt het eraan hoeveel hij eruit weet te slepen. Ik neem aan dat de Chinezen, Canadezen en Mexicanen geen ezels zijn en ook zelf het beste eruit willen slepen.
Ook hier geld dat je niet je doelstellingen moet prijsgeven om zo het beste eruit te slepen.
Ik vergelijk het even met autohandel, als je een Corrola te koop hebt staan dan ga je ook niet meteen in op de vraag, wat is de laagste prijs? Dat houd je voor jezelf en je onderhandelt tot op het punt dat je tegenstander het gevoel heeft dat er een goede deal mogelijk is.

Ergens heeft Trump wel gelijk met importheffingen als middel om de overheid te financieren, maar dat betekent dan wel dat allerlei belastingen moeten verdwijnen om het voor de consument betaalbaar te houden. Dat idee past wel veel beter bij een federale overheid zoals ik die het liefste zou zien. Een zeer kleine federale overheid zodat je dat soort enorme geldstromen niet nodig hebt en veel meer macht naar de staten zodat die beleid kunnen maken.
pi_215716569
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je legt nu zelf heel goed uit hoe je importtarieven kan gebruiken als een pressiemiddel. Kortom je hoeft het niet toe te passen, je houd het achter de hand als stok achter de deur.
Als de heffingen werkelijk worden ingevoerd heeft dat inderdaad direct gevolgen voor de consument op de korte termijn. Op de langere termijn is het goed mogelijk dat bepaalde industrieën terug verplaatsen naar de VS waardoor je uiteindelijk een reductie in prijs ziet. Dat effect zal niet meteen merkbaar zijn en de consument is hoe dan ook slechter af maar het voordeel is dan weer wel dat productie in eigen land plaats vind.
Dat wordt vaak genoemd maar is eigenlijk een mythe, dit gebeurt nooit en als het al gebeurt is het van hele korte duur. De enige manier om dat op lange termijn te financieren is met, jawel, enorme overheidssubidies. Dat is wat oa Biden gedaan heeft met de staalindustrie, die draait bijna volledig op subsidies. Dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van een kleine overheid. De reductie in prijs komt er sowieso niet omdat de subsidies er alleen voor kunnen zorgen dat US Steel nog kan concurreren op de wereldwijde markt, die markt bepaalt de prijs.
pi_215716583
Het beste overzicht van wat hoe tariffs werken en hoe Trump en aanverwanten dat niet snappen is wat mij betreft deze podcast-aflevering: https://www.wethefifth.com/p/479-the-case-against-tariffs-w-scott

quote:
Scott Lincicome is the director of general economics and Cato's Herbert A. Stiefel Center for Trade Policy Studies. He writes on international and domestic economic issues, including international trade; subsidies and industrial policy; manufacturing and global supply chains; and economic dynamism.

[..]

The Cato Institute is an American libertarian think tank headquartered in Washington, D.C.
pi_215716599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe lang is die 'korte termijn'? Wanneer is er sprake van een succes, zodat importheffingen verlaagd kunnen worden? Hoe kom je erbij dat het terughalen van 'bepaalde industrieën' leidt tot lagere prijzen? Veel bedrijven zijn juist naar het buitenland gegaan omdat de lonen daar lager liggen. Als ze meer moeten betalen betekent dat hogere productiekosten en dus hogere consumentenprijzen.

Al deze tijd betaalt de Amerikaan meer voor zijn spulletjes. En voor alle duidelijkheid: Trump heeft het nergens over 'pressie', hij belooft dat hij de importheffingen gaat verhogen. Dat roept hij al jaren dat deed hij al eerder.

quote:
Hoe de deal eruit moet zien weet niemand behalve Trump en dan nog ligt het eraan hoeveel hij eruit weet te slepen. Ik neem aan dat de Chinezen, Canadezen en Mexicanen geen ezels zijn en ook zelf het beste eruit willen slepen.
Ook hier geld dat je niet je doelstellingen moet prijsgeven om zo het beste eruit te slepen.
Ik vergelijk het even met autohandel, als je een Corrola te koop hebt staan dan ga je ook niet meteen in op de vraag, wat is de laagste prijs? Dat houd je voor jezelf en je onderhandelt tot op het punt dat je tegenstander het gevoel heeft dat er een goede deal mogelijk is.

Ergens heeft Trump wel gelijk met importheffingen als middel om de overheid te financieren, maar dat betekent dan wel dat allerlei belastingen moeten verdwijnen om het voor de consument betaalbaar te houden. Dat idee past wel veel beter bij een federale overheid zoals ik die het liefste zou zien. Een zeer kleine federale overheid zodat je dat soort enorme geldstromen niet nodig hebt en veel meer macht naar de staten zodat die beleid kunnen maken.
Maar waarom dan 'tariffs' gebruiken? Nogmaals, het zijn Amerikaanse bedrijven die deze kosten moeten ophoesten, niet 'het buitenland'.
pi_215716618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

En voor alle duidelijkheid: Trump heeft het nergens over 'pressie', hij belooft dat hij de importheffingen gaat verhogen. Dat roept hij al jaren dat deed hij al eerder.

Dit is wel de crux ja. Trump denkt echt dat importheffingen geld opleveren op zowel de lange als korte termijn. Het inzetten als pressiemiddel is slechts secundair voor hem. Chivaz probeert nu post hoc allerlei onderbouwingen er bij te verzinnen die Trump zelf niet noemt.
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:58:48 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215716678
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is wel de crux ja. Trump denkt echt dat importheffingen geld opleveren op zowel de lange als korte termijn. Het inzetten als pressiemiddel is slechts secundair voor hem. Chivaz probeert nu post hoc allerlei onderbouwingen er bij te verzinnen die Trump zelf niet noemt.
Het draait allemaal om de 'doorn in het oog' dat 'belasting' heet. Want door te doen alsof de Amerikaan daar beter van gaat worden, worden er bepaalde personen juist nog rijker, dát is het idee. Nu moeten bedrijven meer belasting betalen, dus ook meer loon. Als die belasting naar beneden gaat, zouden ze dan hetzelfde loon geven?
  vrijdag 29 november 2024 @ 18:22:53 #219
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215717257
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We hebben het over handel tuinhek, nogmaals blijf je hangen in een deal om de goede vrede te bewaren al kost het je ontzettend veel geld?
Wat hij af wil dwingen heeft ook niets met handel te maken, dus dat scheelt weer ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 29 november 2024 @ 18:24:37 #220
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215717271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb niets over de huidige deal gezegd???
Het enige wat ik stel is dat hij heeft aangegeven importheffingen in te zetten om het een en ander af te dwingen. Je maakt er nu echt een heel ander verhaal van.
En daarmee breekt hij niet een vrije handel deal? :D
Onikaan ni ov dovah
pi_215717280
Mexico heeft al een "stop die tarieven maar in je hol, mafkees. Want anders schuiven wij die daarin. Maar dan overdwars." signaal afgegeven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2024 18:26:50 ]
pi_215717634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat wordt vaak genoemd maar is eigenlijk een mythe, dit gebeurt nooit en als het al gebeurt is het van hele korte duur. De enige manier om dat op lange termijn te financieren is met, jawel, enorme overheidssubidies. Dat is wat oa Biden gedaan heeft met de staalindustrie, die draait bijna volledig op subsidies. Dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van een kleine overheid. De reductie in prijs komt er sowieso niet omdat de subsidies er alleen voor kunnen zorgen dat US Steel nog kan concurreren op de wereldwijde markt, die markt bepaalt de prijs.
Hier heb je wel een punt dat bepaalde industrieën met overheidssubsidies overeind gehouden worden. In het geval van de staalindustrie vind ik dat eerlijk gezegd ook geen ramp. In tijden van nood moet je ergens op terug kunnen vallen. Ik ben erg pro vrije markt maar ik realiseer mijzelf ook dat je vanuit het nationale belang niet alles aan de markt kan overlaten.

Wat Trump graag wilt bereiken is het terughalen van de maakindustrie. Als je importtarieven gaat hanteren zorgt dat op de langere termijn voor een minder efficiënte sector. Ik vind het lastig want als je gaat voor maximale vrijheid in de handel dan zijn heel veel banen niet meer te handhaven in het westen. Je kan dan heel flauw gaan roepen dat mensen zich maar moeten omscholen maar er is best een grote groep die daar helemaal niet toe in staat zijn.

De gevolgen zijn behoorlijk merkbaar in de rust belt. Verarmde gebieden met weinig kansen op een beter bestaan en Trump denkt en hoopt dat hij die mensen nog enigszins kan helpen doormiddel van importtarieven. De tijd zal het leren of het echt gaat werken. Ik zal je podcast straks wel even luisteren eerst even verder met de huishoudelijke taken.
pi_215717686
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hoe lang is die 'korte termijn'? Wanneer is er sprake van een succes, zodat importheffingen verlaagd kunnen worden? Hoe kom je erbij dat het terughalen van 'bepaalde industrieën' leidt tot lagere prijzen? Veel bedrijven zijn juist naar het buitenland gegaan omdat de lonen daar lager liggen. Als ze meer moeten betalen betekent dat hogere productiekosten en dus hogere consumentenprijzen.

Al deze tijd betaalt de Amerikaan meer voor zijn spulletjes. En voor alle duidelijkheid: Trump heeft het nergens over 'pressie', hij belooft dat hij de importheffingen gaat verhogen. Dat roept hij al jaren dat deed hij al eerder.
[..]
Maar waarom dan 'tariffs' gebruiken? Nogmaals, het zijn Amerikaanse bedrijven die deze kosten moeten ophoesten, niet 'het buitenland'.
En wat was het directe gevolg van die importheffingen? Ik ben oprecht benieuwd, ik meen mij nog te herinneren dat hij slechts met het dreigen van die heffingen al een aantal bedrijven in de VS heeft weten te houden.

Overigens is het de consument die de tarieven betalen en bedrijven zouden het in theorie kunnen omzeilen door in de VS te produceren.
Ik denk dat het zaak is dat er een gezond balans moet zijn. Aan de ene kant moet je toch wat doen voor die mensen die geen vooruitzichten meer hebben in een geglobaliseerde wereld en aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat je te protectionistisch bezig bent want dat heeft nadelige gevolgen voor je eigen industrie op de lange termijn.
pi_215717694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat hij af wil dwingen heeft ook niets met handel te maken, dus dat scheelt weer ;)
De vraag beantwoorden gaat hem niet worden hè, nee dat dacht ik al.
pi_215717712
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:25 schreef Ulx het volgende:
Mexico heeft al een "stop die tarieven maar in je hol, mafkees. Want anders schuiven wij die daarin. Maar dan overdwars." signaal afgegeven.
Sheinbaum ging er met gestrekt been in. Goed voor haar want dat is zij verplicht als links progressieve activiste. Ik hoop voor haar en Mexico in het bijzonder dat ook dit een spel voor haar is en dat haar tegenstand daar onderdeel van is. Je zou toch niet je eigen land in een belabberde positie willen brengen omdat je meent tegen de gemene oranje fascist op te moeten treden. Ook dat zullen we binnenkort zien, ik hoop en vertrouw erop dat ze het belang van Mexico voorop stelt in de komende onderhandelingen.
pi_215718777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:

ik hoop en vertrouw erop dat ze het belang van Mexico voorop stelt in de komende onderhandelingen.
Lijkt me wel. Waarom zou ze Mexico benadelen? Laat Trump maar een toeval krijgen dat een latina hem de vinger heeft gegeven en met iets aan komen waar zij wat aan heeft.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2024 21:16:02 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 21:16:38 #227
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215718787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 19:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En wat was het directe gevolg van die importheffingen? Ik ben oprecht benieuwd, ik meen mij nog te herinneren dat hij slechts met het dreigen van die heffingen al een aantal bedrijven in de VS heeft weten te houden.

Overigens is het de consument die de tarieven betalen en bedrijven zouden het in theorie kunnen omzeilen door in de VS te produceren.
Ik denk dat het zaak is dat er een gezond balans moet zijn. Aan de ene kant moet je toch wat doen voor die mensen die geen vooruitzichten meer hebben in een geglobaliseerde wereld en aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat je te protectionistisch bezig bent want dat heeft nadelige gevolgen voor je eigen industrie op de lange termijn.
Bedrijven produceren natuurlijk niet voor niets in het buitenland. Als je die belasting dan wil omzeilen komen daar andere kosten bij, er vanuit gaande dat de arbeiders er überhaupt zijn. En de bedrijven die al in het land produceren kunnen natuurlijk lekker de prijzen verhogen, als de producten uit het buitenland duurder worden. Uiteindelijk gaat de Amerikaanse consument hier keihard door genaaid worden, en dat terwijl een groot deel juist op Trump stemde omdat alles onder Biden zo duur is geworden.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 29 november 2024 @ 21:19:13 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215718813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Sheinbaum ging er met gestrekt been in. Goed voor haar want dat is zij verplicht als links progressieve activiste. Ik hoop voor haar en Mexico in het bijzonder dat ook dit een spel voor haar is en dat haar tegenstand daar onderdeel van is. Je zou toch niet je eigen land in een belabberde positie willen brengen omdat je meent tegen de gemene oranje fascist op te moeten treden. Ook dat zullen we binnenkort zien, ik hoop en vertrouw erop dat ze het belang van Mexico voorop stelt in de komende onderhandelingen.
Ah, dus nu is pure chantage ook ineens 'het beste voor Mexico', wat een oneindige arrogantie om een deal waar Chivaz niet eens de details van weet. Man, man, wat een show.
  vrijdag 29 november 2024 @ 21:35:14 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215718916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 19:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De vraag beantwoorden gaat hem niet worden hè, nee dat dacht ik al.
Tuurlijk kan je een afspraak breken als je dat graag genoeg wil. Daar kunnen op termijn wel consequenties aan zitten. Ook wel appart dat het zo'n vreselijke deal zou zijn, gezien die onder Trump zelf onderhandeld is.
Onikaan ni ov dovah
pi_215719014
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:35 schreef ATuin-hek het volgende:
Ook wel appart dat het zo'n vreselijke deal zou zijn, gezien die onder Trump zelf onderhandeld is.
Het is gewoon Donald 'ik zal zo'n mokkel wel even laten zien wie de broek draagt' Trump net zijn vermoeiende gezever. Vandaar de woedende reacties over het "ouwe man roept wat?" antwoord van Sheinbaum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2024 21:49:48 ]
pi_215719346
Wat was nou eigenlijk Trumps “geheimpje” in de laatste dagen van de verkiezingen..?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215719470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ah, dus nu is pure chantage ook ineens 'het beste voor Mexico', wat een oneindige arrogantie om een deal waar Chivaz niet eens de details van weet. Man, man, wat een show.
Gesproken als iemand die nooit handel heeft bedreven in zijn leven.
Waar ik over spreek is het feit dat je niet jezelf moet benadelen in een overeenkomst omdat de persoon met wie je de overeenkomst hebt niet moet. Dat soort emotionele gezeik helpt je echt niet hoor, maar jouw haat is zo irrationeel dat het beste onderhandelen voor je eigen land notabene word gezien als chantage. Dit is dus precies wat ik bedoel met TDS. Opkomen voor de belangen van je eigen land is fout want Trump…….
pi_215719505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Bedrijven produceren natuurlijk niet voor niets in het buitenland. Als je die belasting dan wil omzeilen komen daar andere kosten bij, er vanuit gaande dat de arbeiders er überhaupt zijn. En de bedrijven die al in het land produceren kunnen natuurlijk lekker de prijzen verhogen, als de producten uit het buitenland duurder worden. Uiteindelijk gaat de Amerikaanse consument hier keihard door genaaid worden, en dat terwijl een groot deel juist op Trump stemde omdat alles onder Biden zo duur is geworden.
Prijzen verhogen? Het word al lastig genoeg om de prijzen laag te houden met de hoge loonkosten in het westen. Lol
  vrijdag 29 november 2024 @ 23:42:39 #234
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215719693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Prijzen verhogen? Het word al lastig genoeg om de prijzen laag te houden met de hoge loonkosten in het westen. Lol
Lastig en minder reden om het laag te houden, als de concurrentie een stuk duurder wordt. En het volk moet het allemaal betalen.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 29 november 2024 @ 23:43:33 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215719700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 22:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar ik over spreek is het feit dat je niet jezelf moet benadelen in een overeenkomst omdat de persoon met wie je de overeenkomst hebt niet moet. Dat soort emotionele gezeik helpt je echt niet hoor, maar jouw haat is zo irrationeel dat het beste onderhandelen voor je eigen land notabene word gezien als chantage. Dit is dus precies wat ik bedoel met TDS. Opkomen voor de belangen van je eigen land is fout want Trump…….
Wel een flinke faal dan, als Trump zich in zo'n positie heeft gebracht met zijn eigen onderhandelen.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 30 november 2024 @ 00:20:56 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215719868
quote:
Dit is dus precies wat ik bedoel met TDS. Opkomen voor de belangen van je eigen land is fout want Trump…….
Ja, want dat stel ik...

Trump begaat en grote fout, als je daar wat van zegt i het dus TDS.

#cult
  zaterdag 30 november 2024 @ 00:21:52 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215719875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oei, laat je hier een beetje doorschemeren dat de loonkosten in het Westen te groot zijn?
pi_215719957
quote:

[..]
Chivaz, hele grote vriend, laten we alsjeblieft niet doen alsof jij wel ervaring hebt met handelsafapraken tussen landen. Je hebt eens afgedongen op een auto.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215720367
Typisch Trump. Eerst dreigen met tarieven om vervolgens een imaginaire overwinning te claimen....

https://bsky.app/profile/jphillll.bsky.social/post/3lby2rlgv7c2a

... van prestaties die Biden al eerder leverde.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc3tnkmv722f

quote:
Sheinbaum said Thursday that her government would continue policies launched under pressure from the Biden administration that have disrupted the flow of U.S.-bound migrants. Apprehensions at the U.S. border have plunged about 75 percent since December.
https://bsky.app/profile/pkrugman.bsky.social/post/3lc3oe6r6ss2t

Zijn aanhang helemaal tevreden: Trump boekt nu al resultaten als 'sterke' leider! _O_ :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 30-11-2024 05:53:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215720856
Uit de nyt weer een stukje over wat velen hier ook al constateerden behalve 1 persoon dan.

Trump Disavowed Project 2025 During the Campaign. Not Anymore.
  zaterdag 30 november 2024 @ 09:45:15 #241
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215721275
Het blijft bijzonder dat je EN voor vrije handel EN voor handelstarieven en protectionisme kunt zijn als Trump supporter.

De komende handelstarieven zullen wel weer net zo'n enorm succes zijn als in 2018, toen de importheffingen op staal inderdaad zorgden dat inferieur Amerikaans staal superieur Europees staal gedeeltelijk verdrong waardoor andere Amerikaanse industrieën, zoals de auto-industrie het opeens toch wel heel zwaar kregen.

De huidige inflatie wereldwijd is dan ook grotendeels nog steeds veroorzaakt door de vorige periode van de op 2 na slechtste president ooit, gecombineerd met wereldwijde instabiliteit waar deze genius ook een rolletje in heeft gespeeld. Het enige interessante van de komende periode is dan ook of hij het voor elkaar krijgt het nog slechter te doen dan de vorige keer. Ik geef hem best een goede kans. Korte termijn schijnsuccesjes die nog jaren nadreunen, vooral in de VS zelf.
pi_215721467
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Chivaz, hele grote vriend, laten we alsjeblieft niet doen alsof jij wel ervaring hebt met handelsafapraken tussen landen. Je hebt eens afgedongen op een auto.
Als dat het geval zou zijn dan zou ik al meer ervaring hebben dan minstens de helft in dit topic.
pi_215721518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 09:45 schreef mcmlxiv het volgende:
De komende handelstarieven zullen wel weer net zo'n enorm succes zijn als in 2018
Misschien valt het mee. Je ziet Trump nu al 180 graden draaien en tarieven als een dreigement in te zetten om een fictief probleem op te lossen en dan victory claimen dat hij het opgelost heeft (terwijl Biden het al zonder tarieven had opgelost, wat genegeerd werd door de media omdat Trump een raar dansje deed).

Wat het bijzonder maakt gezien hij de hele campagne in zijn onkunde tarieven als verdienmodel wilde inzetten om child care te bekostigen ofzo of “om industrie terughalen naar de VS”. De CHIP act van Biden doet dit al en daar zullen de vruchten ook door Trump geplukt gaan worden de komende jaren net als de infrastructuur investeringen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 30 november 2024 @ 10:58:04 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215721841
quote:
81s.gif Op zaterdag 30 november 2024 03:40 schreef Kijkertje het volgende:
Typisch Trump. Eerst dreigen met tarieven om vervolgens een imaginaire overwinning te claimen....

https://bsky.app/profile/jphillll.bsky.social/post/3lby2rlgv7c2a

[ afbeelding ]

... van prestaties die Biden al eerder leverde.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc3tnkmv722f

[ afbeelding ]
[..]
https://bsky.app/profile/pkrugman.bsky.social/post/3lc3oe6r6ss2t

[ afbeelding ]

Zijn aanhang helemaal tevreden: Trump boekt nu al resultaten als 'sterke' leider! _O_ :')
Haha, dat waren precies dingen die Biden al afgedwongen had!

Het is dus echt :

(pssst en daarnaast mag ie helemaal nog geen deals maken, omdat ie gewoon een burger is)
  zaterdag 30 november 2024 @ 11:02:22 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215721879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als dat het geval zou zijn dan zou ik al meer ervaring hebben dan minstens de helft in dit topic.
'Ik heb ook een poster van Mexico, dus kom ik dichtbij'
  zaterdag 30 november 2024 @ 11:34:43 #246
403588 mcmlxiv
pi_215722071
Het blijft grappig hoe trumpanzees blijven denken dat Trump een goede ondernemer is/was terwijl alle onderzoeken op het tegenovergestelde wijzen.

Het meest eenvoudige bewijs van zijn middelmatigheid op dat gebied is het eenvoudige feit dat wanneer hij het kapitaal wat hij in de jaren zeventig van zijn vader gekregen heeft gewoon had laten beheren door een beleggingsmaatschappij hij nu rijker zou zijn dan nu het geval is.

Fred Trump was een briljant zakenman, Donald vooral een wanhopige onzekere oplichter
  zaterdag 30 november 2024 @ 13:16:18 #247
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215722728
Let op...ik ga iets gematigd positiefs zeggen over Trump...ahem...

Ik lees in de Volkskrant (eng stukje papier, Chivaz..ik weet het, jongen) dat Trump geïnteresseerd was in de succesvolle omgang met Fentanyl in Mexico. Het schijnt daar een veel minder groot probleem te zijn omdat de Mexicanen goed voorgelicht worden. Nu is Trump van plan om ook een bewustzijnscampagne in de US te gaan voeren.

Nu nog waarmaken..binnen twee weken het liefst :Y
  zaterdag 30 november 2024 @ 13:35:42 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215722876
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Donald vooral een wanhopige onzekere oplichter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215725362
Bekijk deze YouTube-video

Bijzonder stukje historie hier... Harris-campagne leiders die 90 minuten lang zichzelf op de borst kloppen voor hun campagne. De comments zeggen genoeg.
pi_215725452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Fijn dat je eindelijk toegeeft hoe je erin staat.
What Would Goku Do
pi_215725528
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2024 18:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Fijn dat je eindelijk toegeeft hoe je erin staat.
Alsof het voor de rest hier zoveel anders is lol. Het moment dat men begint over het deporteren van illegalen puur om het feit dat ze illegaal zijn staat het halve topic hier op z’n achterste poten.
pi_215725804
Het uitzetten van illegalen is niets mis mee, het woord zegt het al: deze mensen verblijven illegaal in een land,
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215725909
Als die illegalen niet zoveel laagbetaald werk deden waren ze allang uitgezet.
What Would Goku Do
  zaterdag 30 november 2024 @ 19:27:01 #254
403588 mcmlxiv
pi_215726110
Maar waar moeten we die honderden miljoenen illegale Europese afstammelingen dan laten? Best lastig
pi_215727034
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Het uitzetten van illegalen is niets mis mee, het woord zegt het al: deze mensen verblijven illegaal in een land,
Het te werk stellen van illegalen heeft zelfs plaats gevonden op Trump resorts. :D
  zaterdag 30 november 2024 @ 22:06:26 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215728135

Hoe moeten we dit nou duiden dan
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215728218
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:06 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Als een kleuter met het magische he-man kristal.
pi_215728371
quote:
[ afbeelding ]
100% tarieven, dat is praat!! @Chivaz voor de duiding over waarom dit goed is.
pi_215728427
https://nos.nl/collectie/(...)mbassadeur-frankrijk

Trump probeert altijd de uiterste grenzen te zoeken, om daar dan over te gaan.

Deze man heeft jaren in de gevangenis gezeten. De schoonvader van Trump's dochter Ivanka, die na de eerste termijn van haar vader besloot afstand te nemen tot de politiek.
pi_215728590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:28 schreef Jojoke het volgende:

Deze man heeft jaren in de gevangenis gezeten. De schoonvader van Trump's dochter Ivanka, die na de eerste termijn van haar vader besloot afstand te nemen tot de politiek.
Onderdeel van Trump's vergeldingscampagne. Hij had hem ook al een pardon verleend in zijn vorige termijn.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215729199
quote:

Och, de man is rechts, dus dan vindt Chivaz het dikke prima dat het een crimineel is.
  zondag 1 december 2024 @ 01:45:28 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215730072
quote:
[ afbeelding ]
lijkt mr een fake account, zo debiel is zelfs Trump niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 1 december 2024 @ 01:51:04 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215730089
quote:

Trumps zwakbegaafde fanclubs in de VS en hier op Fok vinden dit schitterend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215730141
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 01:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
lijkt mr een fake account, zo debiel is zelfs Trump niet.
Dit moet sarcasme zijn.
pi_215730683
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2024 02:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit moet sarcasme zijn.
In welke zin? Het feit dat de dollar de de facto reservemunt is (op grote afstand gevolgd door de euro) geeft de VS veel macht en invloed. China probeert de wereld hier al een tijdje van weg te bewegen, maar slaagt daar nog niet echt in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Vis een optie? zondag 1 december 2024 @ 07:55:43 #266
70532 loveli
N
pi_215730745
twitter
crap in = crap out
  zondag 1 december 2024 @ 08:17:44 #267
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215730800
Het nieuwe DEI beleid: familie, vrienden en loyalisten.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 1 december 2024 @ 08:46:02 #268
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215730904
https://eu.usatoday.com/s(...)-record/76677178007/

Opvallend, in een land waar men collectief de eieren niet kan betalen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 1 december 2024 @ 08:51:57 #269
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215730934
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 08:17 schreef Montov het volgende:
Opvallend idd. Ziet niemand dat in de VS verder?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215732366
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 08:17 schreef Montov het volgende:
Ja man vreselijk, hoe durft hij mensen aan te stellen die loyaal zijn naar hem en die zijn plannen steunen.
pi_215732782
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 07:55 schreef loveli het volgende:
[ x ]
twitter
  Vis een optie? zondag 1 december 2024 @ 11:49:10 #272
70532 loveli
N
pi_215733073
'Epstein' was trending op twitter na de bekendmaking.
crap in = crap out
  zondag 1 december 2024 @ 12:25:07 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215733666
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja man vreselijk, hoe durft hij mensen aan te stellen die loyaal zijn naar hem en die zijn plannen steunen.
Wat erg he, mensen die graag competente mensen op belangrijke plekken willen en niet mensen die daar alleen maar neergezet zijn omdat ze aardig doen tegen Trump. Grappig ook dat je net doet alsof het prima is dat bijvoorbeeld een antivaxxer op gezondheid is gezet.
  zondag 1 december 2024 @ 12:25:38 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215733679
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Ja, en dan Trump natuurlijk van de lijst weglaten.
pi_215734164
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat erg he, mensen die graag competente mensen op belangrijke plekken willen en niet mensen die daar alleen maar neergezet zijn omdat ze aardig doen tegen Trump. Grappig ook dat je net doet alsof het prima is dat bijvoorbeeld een antivaxxer op gezondheid is gezet.
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent? Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.
pi_215734205
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent?
Ja.
  zondag 1 december 2024 @ 13:01:43 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215734224
quote:

[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent?
Hij is incompetent omdat ie er de ballen verstand van heeft en zijn scepsis gebaseerd is op zijn eigen domheid, niet op enige serieuze onderbouwing.
Antifa
  zondag 1 december 2024 @ 13:04:27 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215734251
quote:

[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent? Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.
RFK jr. heeft alle realiteitszin al een tijdje verloren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215734287
quote:

[..]
In feite beweer je dat in de meer dan 100 jaar vaccinatie RFK de eerste is die daar vraagtekens bij zet.

Kun je uitleggen waarom je dat denkt?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 1 december 2024 @ 13:14:15 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215734308
quote:

[..]
Nee, hij liegt over vaccins.

En daarnaast is de bevolking zo ontzettend ongezond vanwege het eten en wat daar allemaal inzit, drie keer raden wie alle stappen om dat te verbeteren wil stopzetten?

En er gaan heel veel mensen dood door wapengebruik,. maar dat hoeft dan weer niet aangepakt te worden. Welkom in Idiocracy...
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 13:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite beweer je dat in de meer dan 100 jaar vaccinatie RFK de eerste is die daar vraagtekens bij zet.

Stellen dat je autisme krijgt van vaccins (die zeer vervelende ziektes tegenhouden, al een hele lange tijd en dus bewezen) is blijkbaar 'vragen stellen'.
pi_215734400
quote:

[..]
Ja. Dan snap je niets van wetenschap onderzoek en heb je niets te zoeken in die rol die hij toebedeeld heeft gekregen. Jij zou wanneer je een operatie moet ondergaan toch ook niet door een kwakzalver willen worden geholpen?
  zondag 1 december 2024 @ 13:25:40 #282
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215734401
Fucking hell, de wartaal hier wordt steeds erger.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215734411
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 13:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, hij liegt over vaccins.

En daarnaast is de bevolking zo ontzettend ongezond vanwege het eten en wat daar allemaal inzit, drie keer raden wie alle stappen om dat te verbeteren wil stopzetten?

En er gaan heel veel mensen dood door wapengebruik,. maar dat hoeft dan weer niet aangepakt te worden. Welkom in Idiocracy...
[..]
Stellen dat je autisme krijgt van vaccins (die zeer vervelende ziektes tegenhouden, al een hele lange tijd en dus bewezen) is blijkbaar 'vragen stellen'.
Dit wordt echt 4 jaar lang clown world 🤡

Wordt de Intelligent Design theorie al verplicht op scholen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215734877
Wetenschappers worden de heksen en ketters van de 21e eeuw.
Amerika neemt ons bij de hand.

De komende tijd hoeven we eind oktober de klok niet meer een uur terug te draaien, maar een eeuw of vijf.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_215735013
quote:

[..]
Deze guy :') .
pi_215735229
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Deze guy :') .
Volle kerken, gristelijke handoplegging en abortus met een hooivork.
Eindelijk komt de wereld weer bij zinnen.
  zondag 1 december 2024 @ 15:52:04 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215736507
quote:
Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.
Nog even terugkomend op dit, ben je nu eigenlijk aan het stellen dat de slechte gezondheid door vaccins komt?

Vind jij bijvoorbeeld dat Fauci gearresteerd moet worden?
pi_215736687
quote:

[..]
Vraagtekens graag maar niet die van RFK jr. Hoe minder hij in de buurt van verantwoordelijkheid komt hoe beter, als je dat ontkent begrijp je er gewoon niks van. Zo simpel kan het zijn.
What Would Goku Do
pi_215736728
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2024 13:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja. Dan snap je niets van wetenschap onderzoek en heb je niets te zoeken in die rol die hij toebedeeld heeft gekregen. Jij zou wanneer je een operatie moet ondergaan toch ook niet door een kwakzalver willen worden geholpen?
Je begrijpt dat RFK de spuiten niet zelf zet hoop ik. Een gezonde scepsis is altijd goed. Als er allerlei gezondheidsproblemen optreden bij kinderen kan het echt geen kwaad om eens te kijken waar het aan ligt.
pi_215736738
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 13:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat een bizarre aanname weer……..
pi_215736762
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je begrijpt dat RFK de spuiten niet zelf zet hoop ik. Een gezonde scepsis is altijd goed. Als er allerlei gezondheidsproblemen optreden bij kinderen kan het echt geen kwaad om eens te kijken waar het aan ligt.
Er zijn helemaal niet allerlei gezondheidsproblemen bij kinderen die het gevolg zijn van vaccinaties. Dat is het hele punt. Daar is tig wetenschappelijk onderzoek over beschikbaar.

Heb je wel enige kennis over dit onderwerp of slik je alles wat door jouw stam wordt beweerd als zoete koek? Want daar lijkt het wel. Je wringt je in allerlei bochten om wat krom is recht te praten.
pi_215736886
quote:

[..]
Dat is precies wat er bij wetenschappelijk onderzoek gebeurt. Gezondheidsproblemen signaleren en dan proberen er een serieus te nemen oplossing voor te vinden.
Daarom zul je vanuit die hoek ook niet gauw te horen krijgen dat het injecteren met desinfectiemiddelen gaat helpen tegen gevaarlijke virussen.
  zondag 1 december 2024 @ 16:25:02 #293
403588 mcmlxiv
pi_215736919
quote:

[..]
"Een gezonde scepsis". Weet je zeker dat je niet sepsis bedoeld?

Kom laten we eens kijken waar de gezondheidsproblemen bij kinderen in De VS aan zouden kunnen liggen.

Gaat er wellicht al iets van een belletje rinkelen?
  Vis een optie? zondag 1 december 2024 @ 16:35:03 #294
70532 loveli
N
pi_215737079
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:21 schreef Toby56 het volgende:
injecteren met desinfectiemiddelen
Doe voor de lol eens een exacte quote van hoe dat werd aanbevolen.
crap in = crap out
pi_215737082
pi_215737138
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:35 schreef loveli het volgende:

[..]
"I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute. And is there a way we can do something like that by injection inside or almost a cleaning? As you see, it gets in the lungs, it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that."

As Coronavirus Spreads, Poison Hotlines See Rise in Accidents With Cleaning Products

A new study suggests a link between the increase and recommendations to clean and disinfect.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 01-12-2024 16:44:24 ]
pi_215737208
quote:

[..]
Scepsis is prima, maar dan moet die wel gefundeerd zijn. Vaccins zijn niet controversieel, maar redden al decennia levens. Twijfel hierover zaaien met leugens brengt letterlijk levens in gevaar.

En je, Amerikanen zijn ongezond. Laat die dikke cholesterol-monsters eens wat minder McDonald's eten en wat meer groente. En moedig kids aan te sporten en wandelen ipv snoepen en de hele dag op hun reet zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 01-12-2024 16:59:57 ]
  zondag 1 december 2024 @ 16:46:19 #298
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215737238
quote:
Verschil in cultuur..wij hebben de juiste hulpverlening en desnoods bemoeizorg voor dit soort mensen met verward gedrag :)
pi_215737331
De juiste aanpak van problematiek bij kinderen kwam natuurlijk van Michelle Obama, maar die werd daarom verguisd aan de rechterzijde, want hoe durven mensen aan hun vetkleppenvoedsel te tornen!! RFK beweert vaak hetzelfde te gaan doen, dus ik ben benieuwd. Die foto in dat vliegtuig met Trump en co was niet echt een lekker begin wat dat betreft. _O-
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215737728
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:35 schreef loveli het volgende:

[..]
Daar valt helemaal geen lol aan te beleven. Het was namelijk te triest voor woorden.
Het internet staat er nog steeds vol mee overigens. Filmpjes van de hierboven door @Kijkertje aangehaalde quote, en de reactie van Deborah Birx tijdens de persconferentie. Ook zij was toen een tragisch voorbeeld van iemand die blijkbaar de moed niet kon opbrengen om meteen vol tegengas te geven door de aanwezige pers mede te delen dat deze stupide suggestie van de heer Trump meteen naar het rijk der fabelen verwezen diende te worden.

quote:
Stanley Kubrick had er een film over kunnen maken.

Bekijk deze YouTube-video

Er was een tijd waarin mensen van zowel linkse als rechtse politieke overtuigingen zich hierom hoofdschuddend een kriek konden lachen.
Inmiddels is het de realiteit.
Generaal Jack Ripper kan zo het kabinet van de heer Trump 'versterken'.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toby56 op 01-12-2024 17:24:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')