Er is geen tegenstrijdigheid, als het gaat om illegalen is het slechts het toepassen van de wet. Die mensen hebben geen recht om in de VS te blijven en het is aan de overheid om daar wat aan te doen. Wat het kost en wat jij er van vind is voor de wet totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat om de tegenstrijdigheid, want illegaal gedrag staat dan weer niet in de weg om president te worden. En de volgende post kan je zomaar weer aankomen met hoeveel Amerikanen meer zijn gaan betalen 'door Biden', om vervolgens te staan juichen om maatregelen die het voor Joe the Plumber alleen nog maar duurder gaat maken.
Veinzen dat je zogenaamd neutraal bent en goed geïnformeerd, praat je de ene talking point na de andere na.
Ja, tijdens de aanklachten vond jij het dan ook terecht dat ie zoveel werd aangeklaagd.... Want de wet....quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is geen tegenstrijdigheid, als het gaat om illegalen is het slechts het toepassen van de wet. Die mensen hebben geen recht om in de VS te blijven en het is aan de overheid om daar wat aan te doen. Wat het kost en wat jij er van vind is voor de wet totaal niet relevant.
Overigens staat een veroordeling een verkiezing niet in de weg, daar kun je van alles van vinden maar ik vind het ieder geval een goede zaak.
Bijzonder hè hoe dat werkt, we zien allemaal het liefst dat de wet word toegepast wanneer het ons zelf uitkomt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, tijdens de aanklachten vond jij het dan ook terecht dat ie zoveel werd aangeklaagd.... Want de wet....
En daarom een crimineel aanhangen, die wel wil dat anderen zich aan de wet moeten houden. Nee, zeer duidelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzonder hè hoe dat werkt, we zien allemaal het liefst dat de wet word toegepast wanneer het ons zelf uitkomt.
Wat is dit nou weer?quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:17 schreef Chivaz het volgende:
Jammer dat elk onderwerp in dit topic uiteindelijk verandert in irrationele TDS. Het moet toch behoorlijk vermoeiend zijn om je leven zo te leven.
Er is niets wazigs aan importheffingen als pressiemiddel. Als je geen stok hebt om mee te slaan beperk je je eigen positie om te onderhandelen. Nu ga je hoogst waarschijnlijk roepen dat zo’n dreigement op niets is gebaseerd omdat de consument hard geraakt word met dergelijke prijsverhogingen. Je gaat vervolgens totaal voorbij aan het feit dat de “tegenstanders” in deze kwestie in potentie meer te verliezen hebben en dat is gunstige toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld althans de meest waardevolle.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer?
Hierboven plaats ik gewoon terechte kanttekeningen - die ik ook onderbouw - bij de importheffingen die Trump zegt te gaan verhogen, maar vervolgens geef jij wazige antwoorden waar geen touw aan vast valt te knopen, om vervolgens maar 'TDS' te roepen.
Apply yourself, Chivaz.
Wat is je punt nu eigenlijk, moeten mensen zich aan de wet houden of vind je dat men zich niet aan bepaalde wetten hoeft te houden als het even niet uitkomt?quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
'Mensen moeten zich aan de wet houden!'
'Ja, dus Trump ook'
'TDS!!!'
Nog maar een keertje dan:quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is niets wazigs aan importheffingen als pressiemiddel. Als je geen stok hebt om mee te slaan beperk je je eigen positie om te onderhandelen. Nu ga je hoogst waarschijnlijk roepen dat zo’n dreigement op niets is gebaseerd omdat de consument hard geraakt word met dergelijke prijsverhogingen. Je gaat vervolgens totaal voorbij aan het feit dat de “tegenstanders” in deze kwestie in potentie meer te verliezen hebben en dat is gunstige toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld althans de meest waardevolle.
Je noemde mij een tijdje geleden intellectueel beperkt omdat ik niet begreep hoe het bij printen van geld zou leiden tot een reductie in inflatie.
Maar een simpele waarheid dat importtarieven ingezet kunnen worden als een pressiemiddel gaat dan weer je verstand te boven.
Ik heb jou helemaal nergens 'intellectueel beperkt' genoemd, laat staan dat ik het heb gehad over geld printen in relatie tot inflatie.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump zegt letterlijk dat hij de importheffingen op de eerste dag van zijn presidentschap wil verhogen. Sterker, hij liep de hele campagne te verkondigen hoe geweldig 'tariffs' wel niet zijn. Die gaan de VS weer rijk maken, aldus Trump, waarmee hij doelde op de inkomsten die de tariffs genereren.
En voor alle duidelijkheid: het zijn de consumentenprijzen in de VS die hierdoor omhoog schieten, niet die in Canada (tenzij de Canadezen zelf ook besluiten om hun eigen importheffingen te verhoren).
Ik krijg het idee dat je geen idee hebt waar dit over gaat.
Ik denk dat iedereen vanaf Trump z’n aanstelling een voorbeeld aan hem en zijn 90 zaken kan nemen. Gewoon lekker je eigen gang gaan.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is je punt nu eigenlijk, moeten mensen zich aan de wet houden of vind je dat men zich niet aan bepaalde wetten hoeft te houden als het even niet uitkomt?
Nee, mensen moeten zich ook aan de wet houden, wie het ook is. Massadeportaties gaan altijd gepaard met de meest vreselijke omstandigheden en kost achterlijk veel geld. Daarnaast doen ze vaak werk dat onderbetaald is, maar die bedrijven die ze graag inhuren worden dan weer ontzien. Wie gaat dat werk oprapen als die mensen weg zijn? Gaan ze het voor diezelfde prijs doen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is je punt nu eigenlijk, moeten mensen zich aan de wet houden of vind je dat men zich niet aan bepaalde wetten hoeft te houden als het even niet uitkomt?
Je legt nu zelf heel goed uit hoe je importtarieven kan gebruiken als een pressiemiddel. Kortom je hoeft het niet toe te passen, je houd het achter de hand als stok achter de deur.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog maar een keertje dan:
[..]
Ik heb jou helemaal nergens 'intellectueel beperkt' genoemd, laat staan dat ik het heb gehad over geld printen in relatie tot inflatie.
Het is goed mogelijk dat Trump importheffingen gebruikt als pressiemiddel. Maar dat verandert niets aan het feit dat de consumentenprijzen voor Amerikanen stijgen als gevolg van de pressie die wordt uitgedrukt. Dat voel je direct in je portemonnee, bij het doen van boodschappen. Bovendien is het totaal niet duidelijk welk doel Trump precies hoopt te bereiken.
Jij hebt het telkens over een 'nieuwe, betere deal'. Oke, prima. Maar hoe zou die deal er dan precies uit moeten zien? Als je dat duidelijk maakt dan geef je Canada en Mexico de kans om een en ander bij te sturen, waardoor importheffingen niet nodig zijn en prijzen voor Amerikanen dus ook niet stijgen.
Daar komt bij dat dit verhaal over pressie is gebaseerd is op aannames. Zoals ik je al talloze keren probeer duidelijk te maken: luister nou gewoon eens naar wat Trump al maanden en jaren zegt. Hij claimt dat 'tariffs' op zichzelf al een wondermiddel zijn, omdat ze zouden leiden tot hogere belastingopbrengsten die worden betaald door het 'buitenland'. Dat laatste is niet waar, maar dat is wel wat Trump verkondigt. Hij is duidelijk fan van tariffs, en niet zozeer als middel, maar als doel op zichzelf.
Dat wordt vaak genoemd maar is eigenlijk een mythe, dit gebeurt nooit en als het al gebeurt is het van hele korte duur. De enige manier om dat op lange termijn te financieren is met, jawel, enorme overheidssubidies. Dat is wat oa Biden gedaan heeft met de staalindustrie, die draait bijna volledig op subsidies. Dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van een kleine overheid. De reductie in prijs komt er sowieso niet omdat de subsidies er alleen voor kunnen zorgen dat US Steel nog kan concurreren op de wereldwijde markt, die markt bepaalt de prijs.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je legt nu zelf heel goed uit hoe je importtarieven kan gebruiken als een pressiemiddel. Kortom je hoeft het niet toe te passen, je houd het achter de hand als stok achter de deur.
Als de heffingen werkelijk worden ingevoerd heeft dat inderdaad direct gevolgen voor de consument op de korte termijn. Op de langere termijn is het goed mogelijk dat bepaalde industrieën terug verplaatsen naar de VS waardoor je uiteindelijk een reductie in prijs ziet. Dat effect zal niet meteen merkbaar zijn en de consument is hoe dan ook slechter af maar het voordeel is dan weer wel dat productie in eigen land plaats vind.
quote:Scott Lincicome is the director of general economics and Cato's Herbert A. Stiefel Center for Trade Policy Studies. He writes on international and domestic economic issues, including international trade; subsidies and industrial policy; manufacturing and global supply chains; and economic dynamism.
[..]
The Cato Institute is an American libertarian think tank headquartered in Washington, D.C.
Hoe lang is die 'korte termijn'? Wanneer is er sprake van een succes, zodat importheffingen verlaagd kunnen worden? Hoe kom je erbij dat het terughalen van 'bepaalde industrieën' leidt tot lagere prijzen? Veel bedrijven zijn juist naar het buitenland gegaan omdat de lonen daar lager liggen. Als ze meer moeten betalen betekent dat hogere productiekosten en dus hogere consumentenprijzen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je legt nu zelf heel goed uit hoe je importtarieven kan gebruiken als een pressiemiddel. Kortom je hoeft het niet toe te passen, je houd het achter de hand als stok achter de deur.
Als de heffingen werkelijk worden ingevoerd heeft dat inderdaad direct gevolgen voor de consument op de korte termijn. Op de langere termijn is het goed mogelijk dat bepaalde industrieën terug verplaatsen naar de VS waardoor je uiteindelijk een reductie in prijs ziet. Dat effect zal niet meteen merkbaar zijn en de consument is hoe dan ook slechter af maar het voordeel is dan weer wel dat productie in eigen land plaats vind.
Maar waarom dan 'tariffs' gebruiken? Nogmaals, het zijn Amerikaanse bedrijven die deze kosten moeten ophoesten, niet 'het buitenland'.quote:Hoe de deal eruit moet zien weet niemand behalve Trump en dan nog ligt het eraan hoeveel hij eruit weet te slepen. Ik neem aan dat de Chinezen, Canadezen en Mexicanen geen ezels zijn en ook zelf het beste eruit willen slepen.
Ook hier geld dat je niet je doelstellingen moet prijsgeven om zo het beste eruit te slepen.
Ik vergelijk het even met autohandel, als je een Corrola te koop hebt staan dan ga je ook niet meteen in op de vraag, wat is de laagste prijs? Dat houd je voor jezelf en je onderhandelt tot op het punt dat je tegenstander het gevoel heeft dat er een goede deal mogelijk is.
Ergens heeft Trump wel gelijk met importheffingen als middel om de overheid te financieren, maar dat betekent dan wel dat allerlei belastingen moeten verdwijnen om het voor de consument betaalbaar te houden. Dat idee past wel veel beter bij een federale overheid zoals ik die het liefste zou zien. Een zeer kleine federale overheid zodat je dat soort enorme geldstromen niet nodig hebt en veel meer macht naar de staten zodat die beleid kunnen maken.
Dit is wel de crux ja. Trump denkt echt dat importheffingen geld opleveren op zowel de lange als korte termijn. Het inzetten als pressiemiddel is slechts secundair voor hem. Chivaz probeert nu post hoc allerlei onderbouwingen er bij te verzinnen die Trump zelf niet noemt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
En voor alle duidelijkheid: Trump heeft het nergens over 'pressie', hij belooft dat hij de importheffingen gaat verhogen. Dat roept hij al jaren dat deed hij al eerder.
Het draait allemaal om de 'doorn in het oog' dat 'belasting' heet. Want door te doen alsof de Amerikaan daar beter van gaat worden, worden er bepaalde personen juist nog rijker, dát is het idee. Nu moeten bedrijven meer belasting betalen, dus ook meer loon. Als die belasting naar beneden gaat, zouden ze dan hetzelfde loon geven?quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is wel de crux ja. Trump denkt echt dat importheffingen geld opleveren op zowel de lange als korte termijn. Het inzetten als pressiemiddel is slechts secundair voor hem. Chivaz probeert nu post hoc allerlei onderbouwingen er bij te verzinnen die Trump zelf niet noemt.
Wat hij af wil dwingen heeft ook niets met handel te maken, dus dat scheelt weerquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben het over handel tuinhek, nogmaals blijf je hangen in een deal om de goede vrede te bewaren al kost het je ontzettend veel geld?
En daarmee breekt hij niet een vrije handel deal?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb niets over de huidige deal gezegd???
Het enige wat ik stel is dat hij heeft aangegeven importheffingen in te zetten om het een en ander af te dwingen. Je maakt er nu echt een heel ander verhaal van.
Hier heb je wel een punt dat bepaalde industrieën met overheidssubsidies overeind gehouden worden. In het geval van de staalindustrie vind ik dat eerlijk gezegd ook geen ramp. In tijden van nood moet je ergens op terug kunnen vallen. Ik ben erg pro vrije markt maar ik realiseer mijzelf ook dat je vanuit het nationale belang niet alles aan de markt kan overlaten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat wordt vaak genoemd maar is eigenlijk een mythe, dit gebeurt nooit en als het al gebeurt is het van hele korte duur. De enige manier om dat op lange termijn te financieren is met, jawel, enorme overheidssubidies. Dat is wat oa Biden gedaan heeft met de staalindustrie, die draait bijna volledig op subsidies. Dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van een kleine overheid. De reductie in prijs komt er sowieso niet omdat de subsidies er alleen voor kunnen zorgen dat US Steel nog kan concurreren op de wereldwijde markt, die markt bepaalt de prijs.
En wat was het directe gevolg van die importheffingen? Ik ben oprecht benieuwd, ik meen mij nog te herinneren dat hij slechts met het dreigen van die heffingen al een aantal bedrijven in de VS heeft weten te houden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe lang is die 'korte termijn'? Wanneer is er sprake van een succes, zodat importheffingen verlaagd kunnen worden? Hoe kom je erbij dat het terughalen van 'bepaalde industrieën' leidt tot lagere prijzen? Veel bedrijven zijn juist naar het buitenland gegaan omdat de lonen daar lager liggen. Als ze meer moeten betalen betekent dat hogere productiekosten en dus hogere consumentenprijzen.
Al deze tijd betaalt de Amerikaan meer voor zijn spulletjes. En voor alle duidelijkheid: Trump heeft het nergens over 'pressie', hij belooft dat hij de importheffingen gaat verhogen. Dat roept hij al jaren dat deed hij al eerder.
[..]
Maar waarom dan 'tariffs' gebruiken? Nogmaals, het zijn Amerikaanse bedrijven die deze kosten moeten ophoesten, niet 'het buitenland'.
De vraag beantwoorden gaat hem niet worden hè, nee dat dacht ik al.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat hij af wil dwingen heeft ook niets met handel te maken, dus dat scheelt weer
Sheinbaum ging er met gestrekt been in. Goed voor haar want dat is zij verplicht als links progressieve activiste. Ik hoop voor haar en Mexico in het bijzonder dat ook dit een spel voor haar is en dat haar tegenstand daar onderdeel van is. Je zou toch niet je eigen land in een belabberde positie willen brengen omdat je meent tegen de gemene oranje fascist op te moeten treden. Ook dat zullen we binnenkort zien, ik hoop en vertrouw erop dat ze het belang van Mexico voorop stelt in de komende onderhandelingen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:25 schreef Ulx het volgende:
Mexico heeft al een "stop die tarieven maar in je hol, mafkees. Want anders schuiven wij die daarin. Maar dan overdwars." signaal afgegeven.
Lijkt me wel. Waarom zou ze Mexico benadelen? Laat Trump maar een toeval krijgen dat een latina hem de vinger heeft gegeven en met iets aan komen waar zij wat aan heeft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:
ik hoop en vertrouw erop dat ze het belang van Mexico voorop stelt in de komende onderhandelingen.
Bedrijven produceren natuurlijk niet voor niets in het buitenland. Als je die belasting dan wil omzeilen komen daar andere kosten bij, er vanuit gaande dat de arbeiders er überhaupt zijn. En de bedrijven die al in het land produceren kunnen natuurlijk lekker de prijzen verhogen, als de producten uit het buitenland duurder worden. Uiteindelijk gaat de Amerikaanse consument hier keihard door genaaid worden, en dat terwijl een groot deel juist op Trump stemde omdat alles onder Biden zo duur is geworden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat was het directe gevolg van die importheffingen? Ik ben oprecht benieuwd, ik meen mij nog te herinneren dat hij slechts met het dreigen van die heffingen al een aantal bedrijven in de VS heeft weten te houden.
Overigens is het de consument die de tarieven betalen en bedrijven zouden het in theorie kunnen omzeilen door in de VS te produceren.
Ik denk dat het zaak is dat er een gezond balans moet zijn. Aan de ene kant moet je toch wat doen voor die mensen die geen vooruitzichten meer hebben in een geglobaliseerde wereld en aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat je te protectionistisch bezig bent want dat heeft nadelige gevolgen voor je eigen industrie op de lange termijn.
Ah, dus nu is pure chantage ook ineens 'het beste voor Mexico', wat een oneindige arrogantie om een deal waar Chivaz niet eens de details van weet. Man, man, wat een show.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sheinbaum ging er met gestrekt been in. Goed voor haar want dat is zij verplicht als links progressieve activiste. Ik hoop voor haar en Mexico in het bijzonder dat ook dit een spel voor haar is en dat haar tegenstand daar onderdeel van is. Je zou toch niet je eigen land in een belabberde positie willen brengen omdat je meent tegen de gemene oranje fascist op te moeten treden. Ook dat zullen we binnenkort zien, ik hoop en vertrouw erop dat ze het belang van Mexico voorop stelt in de komende onderhandelingen.
Tuurlijk kan je een afspraak breken als je dat graag genoeg wil. Daar kunnen op termijn wel consequenties aan zitten. Ook wel appart dat het zo'n vreselijke deal zou zijn, gezien die onder Trump zelf onderhandeld is.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De vraag beantwoorden gaat hem niet worden hè, nee dat dacht ik al.
Het is gewoon Donald 'ik zal zo'n mokkel wel even laten zien wie de broek draagt' Trump net zijn vermoeiende gezever. Vandaar de woedende reacties over het "ouwe man roept wat?" antwoord van Sheinbaum.quote:Op vrijdag 29 november 2024 21:35 schreef ATuin-hek het volgende:
Ook wel appart dat het zo'n vreselijke deal zou zijn, gezien die onder Trump zelf onderhandeld is.
Gesproken als iemand die nooit handel heeft bedreven in zijn leven.quote:Op vrijdag 29 november 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, dus nu is pure chantage ook ineens 'het beste voor Mexico', wat een oneindige arrogantie om een deal waar Chivaz niet eens de details van weet. Man, man, wat een show.
Prijzen verhogen? Het word al lastig genoeg om de prijzen laag te houden met de hoge loonkosten in het westen. Lolquote:Op vrijdag 29 november 2024 21:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bedrijven produceren natuurlijk niet voor niets in het buitenland. Als je die belasting dan wil omzeilen komen daar andere kosten bij, er vanuit gaande dat de arbeiders er überhaupt zijn. En de bedrijven die al in het land produceren kunnen natuurlijk lekker de prijzen verhogen, als de producten uit het buitenland duurder worden. Uiteindelijk gaat de Amerikaanse consument hier keihard door genaaid worden, en dat terwijl een groot deel juist op Trump stemde omdat alles onder Biden zo duur is geworden.
Lastig en minder reden om het laag te houden, als de concurrentie een stuk duurder wordt. En het volk moet het allemaal betalen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prijzen verhogen? Het word al lastig genoeg om de prijzen laag te houden met de hoge loonkosten in het westen. Lol
Wel een flinke faal dan, als Trump zich in zo'n positie heeft gebracht met zijn eigen onderhandelen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gesproken als iemand die nooit handel heeft bedreven in zijn leven.
Waar ik over spreek is het feit dat je niet jezelf moet benadelen in een overeenkomst omdat de persoon met wie je de overeenkomst hebt niet moet. Dat soort emotionele gezeik helpt je echt niet hoor, maar jouw haat is zo irrationeel dat het beste onderhandelen voor je eigen land notabene word gezien als chantage. Dit is dus precies wat ik bedoel met TDS. Opkomen voor de belangen van je eigen land is fout want Trump…….
Ja, want dat stel ik...quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:58 schreef Chivaz het volgende:
Dit is dus precies wat ik bedoel met TDS. Opkomen voor de belangen van je eigen land is fout want Trump…….
Oei, laat je hier een beetje doorschemeren dat de loonkosten in het Westen te groot zijn?quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Prijzen verhogen? Het word al lastig genoeg om de prijzen laag te houden met de hoge loonkosten in het westen. Lol
Chivaz, hele grote vriend, laten we alsjeblieft niet doen alsof jij wel ervaring hebt met handelsafapraken tussen landen. Je hebt eens afgedongen op een auto.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gesproken als iemand die nooit handel heeft bedreven in zijn leven.
https://bsky.app/profile/pkrugman.bsky.social/post/3lc3oe6r6ss2tquote:Sheinbaum said Thursday that her government would continue policies launched under pressure from the Biden administration that have disrupted the flow of U.S.-bound migrants. Apprehensions at the U.S. border have plunged about 75 percent since December.
Als dat het geval zou zijn dan zou ik al meer ervaring hebben dan minstens de helft in dit topic.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Chivaz, hele grote vriend, laten we alsjeblieft niet doen alsof jij wel ervaring hebt met handelsafapraken tussen landen. Je hebt eens afgedongen op een auto.
Misschien valt het mee. Je ziet Trump nu al 180 graden draaien en tarieven als een dreigement in te zetten om een fictief probleem op te lossen en dan victory claimen dat hij het opgelost heeft (terwijl Biden het al zonder tarieven had opgelost, wat genegeerd werd door de media omdat Trump een raar dansje deed).quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:45 schreef mcmlxiv het volgende:
De komende handelstarieven zullen wel weer net zo'n enorm succes zijn als in 2018
Haha, dat waren precies dingen die Biden al afgedwongen had!quote:Op zaterdag 30 november 2024 03:40 schreef Kijkertje het volgende:
Typisch Trump. Eerst dreigen met tarieven om vervolgens een imaginaire overwinning te claimen....
https://bsky.app/profile/jphillll.bsky.social/post/3lby2rlgv7c2a
[ afbeelding ]
... van prestaties die Biden al eerder leverde.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc3tnkmv722f
[ afbeelding ]
[..]
https://bsky.app/profile/pkrugman.bsky.social/post/3lc3oe6r6ss2t
[ afbeelding ]
Zijn aanhang helemaal tevreden: Trump boekt nu al resultaten als 'sterke' leider!![]()
![]()
'Ik heb ook een poster van Mexico, dus kom ik dichtbij'quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn dan zou ik al meer ervaring hebben dan minstens de helft in dit topic.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Donald vooral een wanhopige onzekere oplichter
Fijn dat je eindelijk toegeeft hoe je erin staat.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzonder hè hoe dat werkt, we zien allemaal het liefst dat de wet word toegepast wanneer het ons zelf uitkomt.
Alsof het voor de rest hier zoveel anders is lol. Het moment dat men begint over het deporteren van illegalen puur om het feit dat ze illegaal zijn staat het halve topic hier op z’n achterste poten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Fijn dat je eindelijk toegeeft hoe je erin staat.
Het te werk stellen van illegalen heeft zelfs plaats gevonden op Trump resorts.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
Het uitzetten van illegalen is niets mis mee, het woord zegt het al: deze mensen verblijven illegaal in een land,
Als een kleuter met het magische he-man kristal.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:06 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe moeten we dit nou duiden dan
100% tarieven, dat is praat!! @Chivaz voor de duiding over waarom dit goed is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:06 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Onderdeel van Trump's vergeldingscampagne. Hij had hem ook al een pardon verleend in zijn vorige termijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:28 schreef Jojoke het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)mbassadeur-frankrijk
Trump probeert altijd de uiterste grenzen te zoeken, om daar dan over te gaan.
Deze man heeft jaren in de gevangenis gezeten. De schoonvader van Trump's dochter Ivanka, die na de eerste termijn van haar vader besloot afstand te nemen tot de politiek.
Och, de man is rechts, dus dan vindt Chivaz het dikke prima dat het een crimineel is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:28 schreef Jojoke het volgende:
Deze man heeft jaren in de gevangenis gezeten. De schoonvader van Trump's dochter Ivanka, die na de eerste termijn van haar vader besloot afstand te nemen tot de politiek.
lijkt mr een fake account, zo debiel is zelfs Trump niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:06 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Trumps zwakbegaafde fanclubs in de VS en hier op Fok vinden dit schitterend.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:28 schreef Jojoke het volgende:
Dit moet sarcasme zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 01:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
lijkt mr een fake account, zo debiel is zelfs Trump niet.
In welke zin? Het feit dat de dollar de de facto reservemunt is (op grote afstand gevolgd door de euro) geeft de VS veel macht en invloed. China probeert de wereld hier al een tijdje van weg te bewegen, maar slaagt daar nog niet echt in.quote:
Opvallend idd. Ziet niemand dat in de VS verder?quote:Op zondag 1 december 2024 08:17 schreef Montov het volgende:
Het nieuwe DEI beleid: familie, vrienden en loyalisten.
Ja man vreselijk, hoe durft hij mensen aan te stellen die loyaal zijn naar hem en die zijn plannen steunen.quote:Op zondag 1 december 2024 08:17 schreef Montov het volgende:
Het nieuwe DEI beleid: familie, vrienden en loyalisten.
Wat erg he, mensen die graag competente mensen op belangrijke plekken willen en niet mensen die daar alleen maar neergezet zijn omdat ze aardig doen tegen Trump. Grappig ook dat je net doet alsof het prima is dat bijvoorbeeld een antivaxxer op gezondheid is gezet.quote:Op zondag 1 december 2024 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja man vreselijk, hoe durft hij mensen aan te stellen die loyaal zijn naar hem en die zijn plannen steunen.
Ja, en dan Trump natuurlijk van de lijst weglaten.quote:
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent? Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.quote:Op zondag 1 december 2024 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat erg he, mensen die graag competente mensen op belangrijke plekken willen en niet mensen die daar alleen maar neergezet zijn omdat ze aardig doen tegen Trump. Grappig ook dat je net doet alsof het prima is dat bijvoorbeeld een antivaxxer op gezondheid is gezet.
Ja.quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent?
Hij is incompetent omdat ie er de ballen verstand van heeft en zijn scepsis gebaseerd is op zijn eigen domheid, niet op enige serieuze onderbouwing.quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent?
RFK jr. heeft alle realiteitszin al een tijdje verloren.quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent? Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.
In feite beweer je dat in de meer dan 100 jaar vaccinatie RFK de eerste is die daar vraagtekens bij zet.quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus omdat RFK jr sceptisch is over alle middelen die je in gespoten krijgt in je jonge jaren is hij incompetent? Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.
Nee, hij liegt over vaccins.quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stellen dat je autisme krijgt van vaccins (die zeer vervelende ziektes tegenhouden, al een hele lange tijd en dus bewezen) is blijkbaar 'vragen stellen'.quote:Op zondag 1 december 2024 13:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite beweer je dat in de meer dan 100 jaar vaccinatie RFK de eerste is die daar vraagtekens bij zet.
Kun je uitleggen waarom je dat denkt?
Ja. Dan snap je niets van wetenschap onderzoek en heb je niets te zoeken in die rol die hij toebedeeld heeft gekregen. Jij zou wanneer je een operatie moet ondergaan toch ook niet door een kwakzalver willen worden geholpen?quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit wordt echt 4 jaar lang clown world 🤡quote:Op zondag 1 december 2024 13:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, hij liegt over vaccins.
En daarnaast is de bevolking zo ontzettend ongezond vanwege het eten en wat daar allemaal inzit, drie keer raden wie alle stappen om dat te verbeteren wil stopzetten?
En er gaan heel veel mensen dood door wapengebruik,. maar dat hoeft dan weer niet aangepakt te worden. Welkom in Idiocracy...
[..]
Stellen dat je autisme krijgt van vaccins (die zeer vervelende ziektes tegenhouden, al een hele lange tijd en dus bewezen) is blijkbaar 'vragen stellen'.
Deze guyquote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Volle kerken, gristelijke handoplegging en abortus met een hooivork.quote:
Nog even terugkomend op dit, ben je nu eigenlijk aan het stellen dat de slechte gezondheid door vaccins komt?quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
Bijzonder, je moet juist blij zijn dat er iemand is die vraagtekens zet bij bepaalde zaken. Ik heb niet het idee dat de bevolking van de VS erg gezond is.
Vraagtekens graag maar niet die van RFK jr. Hoe minder hij in de buurt van verantwoordelijkheid komt hoe beter, als je dat ontkent begrijp je er gewoon niks van. Zo simpel kan het zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat RFK de spuiten niet zelf zet hoop ik. Een gezonde scepsis is altijd goed. Als er allerlei gezondheidsproblemen optreden bij kinderen kan het echt geen kwaad om eens te kijken waar het aan ligt.quote:Op zondag 1 december 2024 13:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja. Dan snap je niets van wetenschap onderzoek en heb je niets te zoeken in die rol die hij toebedeeld heeft gekregen. Jij zou wanneer je een operatie moet ondergaan toch ook niet door een kwakzalver willen worden geholpen?
Wat een bizarre aanname weer……..quote:Op zondag 1 december 2024 13:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite beweer je dat in de meer dan 100 jaar vaccinatie RFK de eerste is die daar vraagtekens bij zet.
Kun je uitleggen waarom je dat denkt?
Er zijn helemaal niet allerlei gezondheidsproblemen bij kinderen die het gevolg zijn van vaccinaties. Dat is het hele punt. Daar is tig wetenschappelijk onderzoek over beschikbaar.quote:Op zondag 1 december 2024 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat RFK de spuiten niet zelf zet hoop ik. Een gezonde scepsis is altijd goed. Als er allerlei gezondheidsproblemen optreden bij kinderen kan het echt geen kwaad om eens te kijken waar het aan ligt.
Dat is precies wat er bij wetenschappelijk onderzoek gebeurt. Gezondheidsproblemen signaleren en dan proberen er een serieus te nemen oplossing voor te vinden.quote:Op zondag 1 december 2024 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat RFK de spuiten niet zelf zet hoop ik. Een gezonde scepsis is altijd goed. Als er allerlei gezondheidsproblemen optreden bij kinderen kan het echt geen kwaad om eens te kijken waar het aan ligt.
"Een gezonde scepsis". Weet je zeker dat je niet sepsis bedoeld?quote:Op zondag 1 december 2024 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
"I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute. And is there a way we can do something like that by injection inside or almost a cleaning? As you see, it gets in the lungs, it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that."quote:Op zondag 1 december 2024 16:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Doe voor de lol eens een exacte quote van hoe dat werd aanbevolen.
Scepsis is prima, maar dan moet die wel gefundeerd zijn. Vaccins zijn niet controversieel, maar redden al decennia levens. Twijfel hierover zaaien met leugens brengt letterlijk levens in gevaar.quote:Op zondag 1 december 2024 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verschil in cultuur..wij hebben de juiste hulpverlening en desnoods bemoeizorg voor dit soort mensen met verward gedragquote:Op zondag 1 december 2024 16:35 schreef Kijkertje het volgende:
'Een gezonde scepsis'![]()
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3laypwo36rk2w
[ afbeelding ]
Daar valt helemaal geen lol aan te beleven. Het was namelijk te triest voor woorden.quote:Op zondag 1 december 2024 16:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Doe voor de lol eens een exacte quote van hoe dat werd aanbevolen.
Stanley Kubrick had er een film over kunnen maken.quote:Op zondag 1 december 2024 16:35 schreef Kijkertje het volgende:
'Een gezonde scepsis'![]()
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3laypwo36rk2w
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |