Jij.quote:Op zondag 24 november 2024 00:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, wie zit hier nu te flippen om een fantasie die je zelf niet eens kan omschrijven?
Niemand hier in dit topic heeft het gelezen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.quote:Op zondag 24 november 2024 07:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij.
Je gaf toe die 800 pagina's niet te hebben gelezen.
Ik vind het best vermakelijk hoe Maga loopt te stuiteren over project 2025.quote:Op zondag 24 november 2024 09:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand hier in dit topic heeft het gelezen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Des te grappiger is de totale hysterie omdat er iemand is benoemd die iets te maken had met project 2025.
Maar goed ik wacht de hel en de verdoemenis wel af met betrekking tot project 2025. Als dat net zo’n fiasco word als de anticipatie op een veroordeling tijdens dat Rusland onderzoek dan gaat het nog leuk worden in dit topic.
Als het echt water gaat maken, verdwijnt hij hier gewoon. Misschien dat hij dan een andere account registreert ofzo.quote:Op zondag 24 november 2024 10:00 schreef Perrin het volgende:
Vergeet niet over 4 jaar je eigen posts hier nog eens door te lezen, Chivaz.
Het verbaast me vooral dat mensen niet lijken te snappen dat 'project 2025' voor het overgrote geheel gewoon al decennia mainstream Republikeins beleid is.quote:Op zondag 24 november 2024 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het best vermakelijk hoe Maga loopt te stuiteren over project 2025.
Dat het een fiasco wordt: ongetwijfeld. Maar dat is de kwestie niet.
Lol, dat kan ik ook over de afgelopen 8 jaar zeggen. Feit blijft dat ik er tot nu toe nog maar weinig heb naast gezeten in tegenstelling tot de usual suspects hier. Waarom denk je dat dit topic een bron van vermaak blijft voor mij?quote:Op zondag 24 november 2024 10:00 schreef Perrin het volgende:
Vergeet niet over 4 jaar je eigen posts hier nog eens door te lezen, Chivaz.
Op het moment dat #leopardsatemyface hier het dominante thema wordt, ben jij weg.quote:Op zondag 24 november 2024 14:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, dat kan ik ook over de afgelopen 8 jaar zeggen. Feit blijft dat ik er tot nu toe nog maar weinig heb naast gezeten in tegenstelling tot de usual suspects hier. Waarom denk je dat dit topic een bron van vermaak blijft voor mij?
Hoe is de koffie daar in de Upside Down?quote:Op zondag 24 november 2024 14:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Feit blijft dat ik er tot nu toe nog maar weinig heb naast gezeten in tegenstelling tot de usual suspects hier.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 24 november 2024 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op het moment dat #leopardsatemyface hier het dominante thema wordt, ben jij weg.
Kan ook dat er gewoon helemaal niks uit trump z'n handen komt, qua beleid, en dan veranderd er niks, en zal het face eaten ook beperkt blijven.
Wauw.quote:Op zondag 24 november 2024 14:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, dat kan ik ook over de afgelopen 8 jaar zeggen. Feit blijft dat ik er tot nu toe nog maar weinig heb naast gezeten in tegenstelling tot de usual suspects hier. Waarom denk je dat dit topic een bron van vermaak blijft voor mij?
6 januari 2021:quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De enorme rellen waar de media inderdaad stiekem op hadden gehoopt blijven uit. Zat de media er wederom naast, geen verpletterende overwinning en geen rellen en geen beelden van jankende Republikeinen of ander labiel gedrag.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Dit soort beelden zijn zo ontzettend slecht voor rechts Amerika. Het beeld wat de media heeft gecreëerd word nu door deze aanhangers bevestigd. Hier gaat de GOP nog jaren last van hebben.
Een paar staan al vrij duidelijk op hun website:quote:Op zondag 24 november 2024 00:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kun je ze oplepelen? Ik ben reuze benieuwd.
En daar staan gewoon punten die we nu al langs hebben zien komen in het beleid dat Trump wil gaan voeren.quote:Op zondag 24 november 2024 23:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een paar staan al vrij duidelijk op hun website:
https://www.project2025.org/
En voor de rest natuurlijk in het playbook.
Maar hebben ze nou een punt of niet? Deze houding is precies het probleem. Verdedig het punt of val het aan, dit soort wegkijkerij vinden normale mensen zeer onaantrekkelijk.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:05 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ze maken het een punt. Er zijn duizenden en duizenden hockeyclubs en op enkele hockeyclubs in een enkel team hockeyt er een omgebouwd meisje. LANDELIJK NIEUWS! DE HELE SAMENLEVING STAAT OP SCHERP! UNIVERSITEITEN ZITTEN VOL ACTIVISTISCHE CLUBS OM DE JEUGD TE BRAINWASHEN!
Voters: Stomme democraten ook, de hele dag bezig met transgenders. Losten ze maar eens echte problemen op zoals mijn dure eieren.
Dat besef gaat er nooit komen.quote:Op maandag 25 november 2024 12:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar hebben ze nou een punt of niet? Deze houding is precies het probleem. Verdedig het punt of val het aan, dit soort wegkijkerij vinden normale mensen zeer onaantrekkelijk.
Tja, denk dat de meeste mensen wel beseffen dat beide partijen leugens verkopen (PelosiGODIN).quote:Op maandag 25 november 2024 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Liegen vinden normale mensen ook heel onaantrekkelijk toch vielen veel stemners bij bosjes voor de constante stroom van leugens door Trump.
Dat klopt, maar ook dit is weer een voorbeeld van het probleem. De vraag negeren en een pivot maken naar Trump is óók heel onaantrekkelijk.quote:Op maandag 25 november 2024 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Liegen vinden normale mensen ook heel onaantrekkelijk toch vielen veel stemners bij bosjes voor de constante stroom van leugens door Trump.
Waarom mensen deze les nooit leren is mij een raadsel.quote:I strongly recommend Simon van Zuylen-Wood’s cover story for New York magazine, in which he talked to voters into New York City’s outer borough neighborhoods that swung hard toward Trump. In neighborhoods with significant Muslim populations, he did hear complaints about Democrats’ positioning on Gaza. But mostly, the message for Democrats was that they’ll need to move rightward to win this rainbow coalition of disgruntled voters back.
Many voters told van Zuylen-Wood that the government was too tolerant of crime and disorder; one man, who said his daughter’s entry into this country was threatened by Trump’s Muslim ban, nonetheless said he was supporting Trump. (He complained about his local public school having students wear colored shirts to form a human pride flag — an activity he asked to have his children excused from — and said he was moving to a neighborhood in Brooklyn where he could send them to a private, religious school.) But most of all, they complained about the migrant crisis, and in a right-wing way: the government had allowed too many migrants in; the migrants caused quality-of-life problems, from illegal vending to prostitution; the government was prioritizing benefits for migrants over programs for those of us who were already here. This being New York City, these complaints often came from voters who are themselves immigrants. “You can see it all, the boobs out,” one Ecuadorean-American woman, a registered Democrat who voted Republican for the first time, remarked to van Zuylen-Wood about prostitution in Corona, Queens. “That is outrageous. That is what I am telling you — especially the Venezuelans, they came with attitude.”
And when these voters looked around at the Democrats who govern them at the federal, state, and local levels, they saw a party that didn’t even appear to be trying:
Everyone I talked to in Corona considered their presidential vote through the prism of local concerns, but it was not hard to see the national implications. The area’s pro-Trump turn mirrored Democratic losses on the U.S.-Mexico border and other predominantly Hispanic areas where the migrant crisis was acutely felt as well as in cities like San Francisco, where voters, fed up with its ongoing mental-illness and drug crisis, ousted the incumbent mayor in favor of a wealthy moderate with no public-sector experience. One theme connecting these geographically disparate regions was the inability of Democratic officials to fix or sometimes even acknowledge problems that were staring them in the face and that residents were imploring them to address. The party of government, predicated on using the state to help citizens in need of it, didn’t seem to be governing at all.
I want to put this article out there because it’s an important corrective to the cope I’ve been seeing from progressives since the election, who are claiming that somehow the increasingly diverse coalition of working-class voters who rejected Democrats can be won back with a larger dose of economic populism.
[..]
In fact, any time you see an activist or politician explaining that a very visible, obvious problem is “actually” about something bigger, more amorphous, less subject to the control of the speaker, that’s an obvious tell — they just want an excuse not to talk about it.
quote:As I wrote in the Times story, this wasn’t the only way in which Democrats ignored public opinion data:
And on an array of issues, Democrats downplayed inconvenient polling truths — about the public’s dislike for inflation and lax immigration policies, about Mr. Biden’s age, about Ms. Harris’s middling popularity and, yes, about the cultural phenomenon that we call wokeness.
Yes, I’m lumping somewhat unlike things together. The Federal Reserve and Biden, through massive stimulus spending made possible by those runoff wins in Georgia, ran the economy “hot,” which produced a rapid recovery in the labor market but at the cost of high inflation. That might have been justified on a utilitarian basis — more jobs are more good! — but it proved to be electoral poison, as the White House was warned about at the time by Joe Manchin and Larry Summers and the sorts of centrists that #Resistance progressives love to hate.
Democrats’ challenges on immigration were also baked in early, with Harris and other candidates racing to their left in the 2019/2020 primary and then in the first days of the new administration. I don’t want to dwell on it, and I make a specific point in this newsletter of not talking about trans issues any more than I absolutely have to. In general, I think they’re less of an electoral liability for Democrats than people often assume. But there’s a reason that you couldn’t escape the “Kamala’s for they/them” ads. Harris promising taxpayer-funded gender transition surgery even for “those in prison and immigration detention” played into basically the Holy Trinity of voter anxieties: immigration and government overspending4 and too much wokeness.
These were foreseeable errors, in other words. And the common theme was Democratic influencers ignoring public opinion data, which for all its faults, did provide plenty of hints about what was coming:
Polls still provide important hints, leads and hypotheses. They were basically right that Democrats’ dominance among minority groups was waning, overestimating the swing among Black voters but understating it among Hispanic voters. Asian Americans, Native Americans and the oft forgotten group of voters who identify their race as “other” also shifted toward Mr. Trump.
They were right that Democrats would experience a significant erosion among younger voters. Ms. Harris won voters ages 18 to 29 by just four points, according to the A.P. VoteCast survey — down from Joe Biden’s 25 points in 2020. But the shifts were much bigger among young voters who didn’t attend college, especially men.
Some of the biggest shifts of all came in large cities like New York. Polls showed clues about this, too. A Times/Siena poll late in the campaign had Ms. Harris winning New York City by 39 points, down from Mr. Biden’s 53 points in 2020. Her actual margin in the five boroughs? Just 38 points, although some votes remain to be counted.
Allemaal leuk en aardig maar dat is natuurlijk niet waar Trump afstand van heeft genomen en waar Kamala Harris op doelde.quote:Op zondag 24 november 2024 23:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een paar staan al vrij duidelijk op hun website:
https://www.project2025.org/
En voor de rest natuurlijk in het playbook.
Mss omdat er helemaal geen appartementencomplex in Denver is overgenomen door een bende van illegalen uit Venezuela?quote:Op maandag 25 november 2024 15:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik begrijp dit soort slappe burgermeesters echt niet. Een volledig appartementencomplex in Denver is overgenomen door een bende van illegalen uit Venezuela.
Ipv dat de burgemeester zegt dat hij volledig zal meewerken met het uitzetten van illegalen zegt deze burgemeester het geen probleem vind om de bak in te draaien om illegalen te beschermen.
Je zou maar zo’n burgemeester hebben die een warm hart hebben voor mensen die de wet hebben overtreden. Ik snap oprecht niet waarom hier onenigheid over moet bestaan. Als je niet bereid bent om voor je eigen burgers op te komen dan ben je als land gedoemd om te falen.
Chivaz kunnen ze nog een paar oude bakstenen als goudstaven verkopen...zo goedgelovig kom je ze zelden tegenquote:Op maandag 25 november 2024 15:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mss omdat er helemaal geen appartementencomplex in Denver is overgenomen door een bende van illegalen uit Venezuela?
https://www.nytimes.com/2(...)ado-immigration.html
https://www.npr.org/2024/(...)-took-over-apartment
https://www.politifact.co(...)y-there-is-no-venez/
https://www.nbcnews.com/n(...)-colorado-rcna170255
Etc etc ....
Is ook al eerder langsgekomen in dit topic maar gewoon weer met dezelfde misinformatie komen. Ja geen wonder dat je denkt dat je altijd gelijk hebt met zo'n selectief geheugen ...quote:Op maandag 25 november 2024 16:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Chivaz kunnen ze nog een paar oude bakstenen als goudstaven verkopen...zo goedgelovig kom je ze zelden tegen
https://bsky.app/profile/espiers.bsky.social/post/3lbrlygcsr22dquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er is dan ook een verband tussen complotdenkers en het rechtse brein. Heb er ooit een onderzoek over geplaatst.
Je had het ook zelf kunnen opzoeken natuurlijk. Maar nee hoor je gelooft het allemaal te graag.quote:Op maandag 25 november 2024 16:53 schreef Chivaz het volgende:
Nou sorry verkeerde stad zelfde staat, mijn punt blijft overigens gewoon staan. Je hebt een burgemeester die mensen die de wet hebben overtreden beschermt tegenover een federale overheid die daar wat aan wil doen.
Alweer geen gelijk dus ....quote:The mayor also said he would encourage people to protest and that he is not opposed to all deportations – a line that other sanctuary city mayors have also sought to draw – including deportations for violent criminals.
“We think if you are a violent criminal that is committing serious crimes like murder or rape in Denver, you should be prosecuted to the full extent of the law and you should be deported,” he said.
https://www.theguardian.c(...)mp-mass-deportations
Uiteraard projectie. Eerst koopt rightwing propaganda media conglomeraat SInclair de helft van alle local radio op en vervolgens gaat men proberen om tegen te houden dat een potentiele progressievere miljardair een paar radiostationnetjes probeert te kopen. Dit gaan we de komende jaren wel vaker zien. Daarom zijn ineens zoveel bedrijven en media-personen zich aan het inlikken bij Trump. Die kijken naar Hongarije en naar Rusland en zien de bui al hangen: Je moet de zittende macht appeasen anders wordt je kapot gemaakt en kort gehouden.quote:Op maandag 25 november 2024 18:29 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lbrtbr4nis2s
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is pas 'FAIR'!
Precies!quote:Op maandag 25 november 2024 20:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Uiteraard projectie. Eerst koopt rightwing propaganda media conglomeraat SInclair de helft van alle local radio op en vervolgens gaat men proberen om tegen te houden dat een potentiele progressievere miljardair een paar radiostationnetjes probeert te kopen. Dit gaan we de komende jaren wel vaker zien. Daarom zijn ineens zoveel bedrijven en media-personen zich aan het inlikken bij Trump. Die kijken naar Hongarije en naar Rusland en zien de bui al hangen: Je moet de zittende macht appeasen anders wordt je kapot gemaakt en kort gehouden.
Of hard roepen dat Elon Musk unfair door de regering werd behandeld terwijl hij miljarden en miljarden aan subsidies heeft gekregen.
Het is echt bizarro wereld aan het worden. Zo wonderlijk dat ik hier op forums gewoon toch wel echte mensen tegenkom die dat toejuichen. En maar afvragen hoe het toch komt dat dictators overal in de wereld vroeger en nu zo eenvoudig aan de macht konden komen. Het antwoord hebben we hier open en bloot.met steun van het plebs.
'Normale' mensen bestaan niet.quote:Op maandag 25 november 2024 12:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar hebben ze nou een punt of niet? Deze houding is precies het probleem. Verdedig het punt of val het aan, dit soort wegkijkerij vinden normale mensen zeer onaantrekkelijk.
Lol, zou Trump en in het verlengde Maga het winnen al beu zijn?quote:Op maandag 25 november 2024 21:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
Jack Smith heeft alle zaken ingetrokken...in het grote Amerika staat er blijkbaar toch één boven de Wet
Trump mag wel twee 25 meter hoge massief gouden standbeelden laten maken voor Merrick Garland en Mitch McConnell dat hij op 21 januari as de dictator mag gaan uithangen
Een illegaal heeft per definitie de wet overtreden.quote:Op maandag 25 november 2024 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je had het ook zelf kunnen opzoeken natuurlijk. Maar nee hoor je gelooft het allemaal te graag.
[..]
Alweer geen gelijk dus ....
Iedereen die illegalen te werk stelt en dus deze aanzuigende werking fasciliteert ook. Waarom worden al die werkgevers niet vervolgd?quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een illegaal heeft per definitie de wet overtreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |