SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Alleen in de menigte, een mes in mijn hand. Het bloed stroomt, ontsnapt uit diepe wonden, geslagen door het leven zelf.
Het leven eindigt wanneer de dood zijn werk heeft voltooid.
Helemaal primaquote:Op woensdag 20 november 2024 22:45 schreef 444 het volgende:
Het gemiddelde duikt wel naar beneden, maar deze maand is nog steeds te warm. Het lijkt ook een te warme maand te gaan worden, met de temperaturen die in het weekend worden verwacht.
[ afbeelding ]
Godzijdank ja, ramp afgewend.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Zondag en maandag gelukkig een stuk getemperd, nog maar een graad of 13-14.
Graad of 16 volgens de pluim op zondag.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Niks mis met 15/16quote:Op donderdag 21 november 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Noequote:Op donderdag 21 november 2024 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Godzijdank ja, ramp afgewend.
Te mag weg. Dat is niet objectief. Ik zou namelijk zeggen het wordt lekker warm voor de tijd van het jaar. Dat is ook subjectief. Het wordt gewoon warm voor de tijd van het jaar.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:59 schreef 444 het volgende:
[..]
Graad of 16 volgens de pluim op zondag.
Het wordt in ieder geval te warm voor de tijd van het jaar.
Je zegt maar hoe je het zelf wilt zeggen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Te mag weg. Dat is niet objectief. Ik zou namelijk zeggen het wordt lekker warm voor de tijd van het jaar. Dat is ook subjectief. Het wordt gewoon warm voor de tijd van het jaar.
Kom terug dan. De driehoek houdt alles tegenquote:Op donderdag 21 november 2024 13:33 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Grijs grauw net ten ZO van de driehoek
Wel aangenaamquote:Op donderdag 21 november 2024 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Te mag weg. Dat is niet objectief. Ik zou namelijk zeggen het wordt lekker warm voor de tijd van het jaar. Dat is ook subjectief. Het wordt gewoon warm voor de tijd van het jaar.
Lekkere dikke vlokken die blijven liggen!quote:Op donderdag 21 november 2024 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
In Noord Nederland valt best wat sneeuw momenteel.
Hele provincie zeker? Knmi leert het ook nooitquote:Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Zipportal het volgende:
CODE ORANJE in Grunn. Gruwelijk wit.
Jammer dat het nu geen vrijdag- of zaterdagavond is.quote:
#jaloersquote:
Liefst dan wel 20 cm witquote:Op donderdag 21 november 2024 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jammer dat het nu geen vrijdag- of zaterdagavond is.Hadden mensen er meer plezier van kunnen hebben.
Zojuist de deurrubbers van de auto maar even ingevet met siliconenspray.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:08 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Het vriest.
Opbokken met die kou!
Woon je in groningenquote:Op donderdag 21 november 2024 19:54 schreef YourCaptor het volgende:
Geen sneeuw hier, wel gladheid op het plein in elk geval
Nee Leidenquote:
937 hPa is wel een diep laagquote:Op donderdag 21 november 2024 20:27 schreef Felagund het volgende:
Storm Bert wordt wel sterk:
[ link | afbeelding ]
Ook lekker warme/milde lucht bij ons.
Mooi!quote:Op donderdag 21 november 2024 20:40 schreef Dutch_view het volgende:
In Winschoten (Groningen)![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wayoooo das best veel snilquote:Op donderdag 21 november 2024 20:40 schreef Dutch_view het volgende:
In Winschoten (Groningen)![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 november 2024 20:47 schreef Symphonic het volgende:
Het is nog steeds een grote plofbende in de Noordkop.
3 uur gedaan over een stukje waar ik normaal 20 minuten over doe.
Totaal onbegaanbare wegen.
quote:Op woensdag 20 november 2024 13:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Prachtig als je de deur niet uit hoeft en thuis zit.
Maar daar hebben we helemaal niks aan, als dat ding nou eens richting ons kwam werd het nog leukquote:Op donderdag 21 november 2024 20:27 schreef Felagund het volgende:
Storm Bert wordt wel sterk:
[ link | afbeelding ]
Ook lekker warme/milde lucht bij ons.
We zitten wel in de warme sector, daardoor wordt het heel mild op zondag.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar daar hebben we helemaal niks aan, als dat ding nou eens richting ons kwam werd het nog leuk
Klopt en daarna koelt het weer af, dus geen actie dan alleen maar die warmte opstoot. Doe eens gewoon zeer zware storm, daar hebben we meer aanquote:Op donderdag 21 november 2024 23:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
We zitten wel in de warme sector, daardoor wordt het heel mild op zondag.
Mooie combiquote:Op vrijdag 22 november 2024 01:24 schreef MissHobje het volgende:
Het weerlicht gezellig en sneeuw regent.
Edit: lekker donderbuitje wel![]()
Wat zeer slecht is voor je huis/appartement.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En ik ben nog steeds zo koppig om de verwarming niet aan te doen
De onderburen houden me warmquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zeer slecht is voor je huis/appartement.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vestjequote:Op vrijdag 22 november 2024 08:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]![]()
En dan kou gaan lijden zeker? Waarom zou je het niet doen dan? Omdat het 17 graden in huis is en het gaat nog wel met een extra dekentje? Ook nog eens slecht voor je huis, inderdaad. Kan me namelijk niet voorstellen dat het bij iemand nog 20 graden in huis is zonder verwarming
Bij mij op werk ongetwijfeld ook, maar ben daar vandaag toevallig nietquote:Op vrijdag 22 november 2024 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Aardig wat sneeuw op de Veluwe (foto weerwoord):
[ afbeelding ]
18 graden hier binnen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mafkees.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De A50 rond Arnhem leek wel een skipiste vanmorgen. Blij dat ik er al rond 05.00 langskwam nog voor het druk werd. Was nu met een gangetje van 80 glibberen over 1 rijstrookje, de rest was witquote:Op vrijdag 22 november 2024 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Aardig wat sneeuw op de Veluwe (foto weerwoord):
[ afbeelding ]
Ze waarschuwen ook om Arnhem e.o. te mijden momenteel.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:24 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
De A50 rond Arnhem leek wel een skipiste vanmorgen. Blij dat ik er al rond 05.00 langskwam nog voor het druk werd. Was nu met een gangetje van 80 glibberen over 1 rijstrookje, de rest was wit
O jawel hoorquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]![]()
En dan kou gaan lijden zeker? Waarom zou je het niet doen dan? Omdat het 17 graden in huis is en het gaat nog wel met een extra dekentje? Ook nog eens slecht voor je huis, inderdaad. Kan me namelijk niet voorstellen dat het bij iemand nog 20 graden in huis is zonder verwarming
2-3 graden boven nul nu daar, dus denk dat het wel meevalt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:35 schreef Revanches het volgende:
Is het momenteel glad op de weg in het noordoosten? Dus regio Drenthe en Overijssel? Zit in dubio om de weg op te gaan.
Weet je ook waarom 17 graden slecht voor je huis is?quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]![]()
Gewenning ook wel ja.... Ik vind binnen rond de 17 wel te doen, maar dan zit ik wel met gevoerde joggingbroek aan en dik vestquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik zit in 17,5 en heb het echt totaal niet koud. Ik zit het liefst in t-shirt, maar dat kan niet meer, maar verder is het nog prima uit te houden.
December halen zonder ook maar een kuub gestookt te hebben zou wel geniaal zijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewenning ook wel ja.... Ik vind binnen rond de 17 wel te doen, maar dan zit ik wel met gevoerde joggingbroek aan en dik vest![]()
Maar goed, ik ben weinig gewend inmiddels
Zeker.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
December halen zonder ook maar een kuub gestookt te hebben zou wel geniaal zijn
Goed bezig, gewoon nog ff doorbijtenquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
December halen zonder ook maar een kuub gestookt te hebben zou wel geniaal zijn
Jammer dat november vorig jaar ook heel goedkoop was, anders was het nog een leuke besparing van kosten geweest ook nog.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goed bezig, gewoon nog ff doorbijten
Hier is het nog dik 21 graden binnen, airco zo maar ff aangooien
Nouja, dat is het sowieso wel natuurlijk. Meeste mensen stoken best wel in november hoor. Alleen voor jou tov vorig jaar niet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat november vorig jaar ook heel goedkoop was, anders was het nog een leuke besparing van kosten geweest ook nog.
Hier ook 17,5 - 18,5quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
O jawel hoor
17 graden is niet slecht voor je huis.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:20 schreef INViCTuS het volgende:
3 graden en pijpenstelen regen. Wat een guur en goor knake weer
Blij dat het volgende week weer iets aangenamer is met 8-10 graden. Dit is wel zo kansloos. Je kan dan nog beter sneeuw en -2 hebbenquote:
Aangenaam? Het is 4/5 gradenquote:Op vrijdag 22 november 2024 14:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag best wel wat zon gezien al. En 10 minuten sneeuw. Nu best aangenaam buiten, wind is gaan liggen tov vanmorgen.
Fotogenieke buien welquote:Op vrijdag 22 november 2024 14:59 schreef DemonRage het volgende:
Mooie donkere buienlucht nadert.
Ik hoef gelukkig nog ff nergens heen.
4 graden is sowieso niet aangenaam. Het kan wel mooi weer zijn, maar aangenaam is het waarschijnlijk alleen voor jou, Wimquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoor het mensen ook met 28 graden zeggen. Iedereen wat anders he.
Dat kan best ja, maar ik vond het straks best aangenaam. Nu nat buitenquote:Op vrijdag 22 november 2024 17:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
4 graden is sowieso niet aangenaam. Het kan wel mooi weer zijn, maar aangenaam is het waarschijnlijk alleen voor jou, Wim.
Volgende week is het wel aangenamer dan nu8-11 graden.
Daar heb ik mijn 2 na stoerste foto gemaaktquote:Op vrijdag 22 november 2024 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Had ik al verteld dat ik morgen voor een week naar Sicilië ga? En dat het daar ook gewoon herfst is en kan regenen en veertien graden kan zijn in november? Maar dat het gewoon de hele week 21/22 graden wordt en zonnig en geen regen? En dat je krijgt wat je verdient?
Lekker zonnen in de winterquote:Op vrijdag 22 november 2024 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Had ik al verteld dat ik morgen voor een week naar Sicilië ga? En dat het daar ook gewoon herfst is en kan regenen en veertien graden kan zijn in november? Maar dat het gewoon de hele week 21/22 graden wordt en zonnig en geen regen? En dat je krijgt wat je verdient?
Lekker wel! Even de depressieve grijze treurnis ontvluchten. Aangenaam met zonquote:Op vrijdag 22 november 2024 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgen profiteren we er juist van met de zachte lucht die arriveert.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:05 schreef 444 het volgende:
Geen zon vandaag. Met dank aan storm Bert.
[ afbeelding ]
Maar geen zon.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen profiteren we er juist van met de zachte lucht die arriveert.
Nee, maar dat hebben we in november toch al amperquote:
Dat heb je in dit seizoen idd.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar dat hebben we in november toch al amper
Daar verlang ik zo naarquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoor het mensen ook met 28 graden zeggen. Iedereen wat anders he.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:05 schreef 444 het volgende:
Geen zon vandaag. Met dank aan storm Bert.
[ afbeelding ]
Ik biet, dit is voor mij dikke prima itt 28 gradenquote:
Ik kan er niet op wachten, op dat aangenamere weer van morgen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen profiteren we er juist van met de zachte lucht die arriveert.
Nou he! Man man was net ff naar de markt compleet verkleumd. Zit helemaal ingepakt te bibberen nu thuis brrrr.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik kan er niet op wachten, op dat aangenamere weer van morgen.
GENIET ERVANquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
Fucking heet vandaag gewoon.
[ afbeelding ]
Even bijkomen van mijn lange wandeling. Ben ook al 83 he....
Wauw! Dat ziet er prachtig uit daar!quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
De regen klettert heerlijk tegen de ramenquote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef Dutch_view het volgende:
Gruwlijk nat straks volgens buienradar.
Met wind erbij echt een herfstavond
Keet vol vrienden, speciaalbiertje en voetbal/darten kiekenquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Lekker binnenzitweer.Computer/TV aan, bakkie chips erbij, wat drinken... geniet0n!
Einde tijdperk winter. Begin tijdperk lente.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:26 schreef Wereldgozer het volgende:
Morgen flaneren op de terrassen @:RamboDirk
Lange broekquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Veel te harde wind, dat dan weer wel.quote:Op zondag 24 november 2024 11:55 schreef INViCTuS het volgende:
Stuk aangenamer dan afgelopen week. Prima temperatuur om buiten te vertoeven.
Ben benieuwd welk kloontje jij bent.quote:
Op naar een globale opwarming. We hebben onze portie sneeuw wel gehad voor dit jaar.quote:Op zondag 24 november 2024 11:43 schreef DemonRage het volgende:
Eindelijk is dat koude weer ff opgerot.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker voor buiten idd.quote:Op zondag 24 november 2024 11:55 schreef INViCTuS het volgende:
Stuk aangenamer dan afgelopen week. Prima temperatuur om buiten te vertoeven.
Ja ik heb ook liever grijs nat koud en winderig weer!quote:Op zondag 24 november 2024 12:04 schreef 444 het volgende:
De warmte gaat nier heel lang duren, vanaf volgend weekend weer een stuk kouder.
[ afbeelding ]
Ieder zijn dingquote:Op zondag 24 november 2024 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik heb ook liever grijs nat koud en winderig weer!
Ook niet overdreven hard en zelfs de zon schijnt hier, dus met het weer en de temperatuur van vandaag mag je echt niet klagen.quote:
Aan zee staat een windkracht 7 tot 8.quote:Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook niet overdreven hard en zelfs de zon schijnt hier, dus met het weer en de temperatuur van vandaag mag je echt niet klagen.
In het zuiden zijn de terrassen open?quote:Op zondag 24 november 2024 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
19 graden vandaag ook wtf. Al die gekkies met een dikke winterjas aan lopen
Heb kwa temperatuur liever Spaanse winterdagen dan Spaanse zomerdagen.quote:Op zondag 24 november 2024 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
Spaans winterdagje voor jullie. Lekker hoor
In de winter Spaanse winterdagen! Doe maar jaquote:Op zondag 24 november 2024 15:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb kwa temperatuur liever Spaanse winterdagen dan Spaanse zomerdagen.
Dat bedoel ik idd.quote:Op zondag 24 november 2024 15:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de winter Spaanse winterdagen! Doe maar ja
Begrijpelijk.quote:Op zondag 24 november 2024 15:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb kwa temperatuur liever Spaanse winterdagen dan Spaanse zomerdagen.
Of zelfs een beetje extraquote:Op zondag 24 november 2024 15:30 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Totaan maart deze temperaturen graag!
Komt vanzelf goed. De winters worden steeds warmer, tenminste als de wind uit het zuiden komt.quote:Op zondag 24 november 2024 15:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de winter Spaanse winterdagen! Doe maar ja
Manmanman WAT EEN NAJAARquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:26 schreef Wereldgozer het volgende:
Morgen flaneren op de terrassen @:RamboDirk
Kwam ff 1 dagje langs, die indian summer. Was ook al 1.5 maand weg, dus niet zo overdrijvenquote:Op zondag 24 november 2024 19:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Manmanman WAT EEN NAJAAR
volle terrasjes, heaters uit, pilsjes koud uit de tap, cocktails. Afsluitend sorbet ijs. Indian summer that keeps on giving.
Ja hier begint de temperatuur ook rap te dalen nuquote:
Opbokken met die Spaanse hittequote:Op maandag 25 november 2024 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Lol het is hier ook nu 16 a 17 graden, en ook in zuid Frankrijk zie ik, midden Frankrijk... zo tot aan midden NL.
Hebben dus een exact gelijke temperatuur momenteel vanaf zuid Spanje tot aan midden NL. Best bijzonder!
quote:Op maandag 25 november 2024 10:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met die Spaanse hitte
Hittequote:Op maandag 25 november 2024 10:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met die Spaanse hitte
Mooi zo, verdwijnt de regen ook weer hopelijkquote:
Als ik dat kaartje zo zie wordt het 6 tot 9 graden... Perfect voor herfstachtig schijtweer met wind en regen...quote:Op maandag 25 november 2024 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mooi zo, verdwijnt de regen ook weer hopelijk
Ja mensen vergeten altijd dat hogere temperaturen rond deze tijd van het jaar meestal schijtweer met zich meebrengt.quote:Op maandag 25 november 2024 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ik dat kaartje zo zie wordt het 6 tot 9 graden... Perfect voor herfstachtig schijtweer met wind en regen...
- 6 tot 9quote:Op maandag 25 november 2024 12:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja mensen vergeten altijd dat hogere temperaturen rond deze tijd van het jaar meestal schijtweer met zich meebrengt.
Was toch niet serieusquote:Op maandag 25 november 2024 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hitte![]()
Gewoon aangenaam milde lucht
Voor komend weekend staat vooralsnog wel best wat zon ingetekend.quote:Op maandag 25 november 2024 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ik dat kaartje zo zie wordt het 6 tot 9 graden... Perfect voor herfstachtig schijtweer met wind en regen...
Mensen vergeten altijd dat het in het Nederlandse herfst halfjaar meestal schijtweer is. Vorige week was het guur koud met veelal 2-4 graden en toen was het ook vaak nat en grijs.quote:Op maandag 25 november 2024 12:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja mensen vergeten altijd dat hogere temperaturen rond deze tijd van het jaar meestal schijtweer met zich meebrengt.
Doe maar 2 dagen voor kerst tot nieuwjaarsdagquote:Op maandag 25 november 2024 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gewoon -10 met zon hebben we nodig
Wel eerst nog een halve meter sneeuw
Mensen vergeten ook dat we tot voor kort een geweldige herfst hebben gehad met een behoorlijk droge en zonnige september en oktoberquote:Op maandag 25 november 2024 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
Mensen vergeten altijd dat het in het Nederlandse herfst halfjaar meestal schijtweer is. Vorige week was het guur koud met veelal 2-4 graden en toen was het ook vaak nat en grijs.
Ik stem voor.quote:Op maandag 25 november 2024 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Doe maar 2 dagen voor kerst tot nieuwjaarsdag
Dit is gewoon gejank.quote:Op maandag 25 november 2024 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mensen vergeten altijd dat het in het Nederlandse herfst halfjaar meestal schijtweer is. Vorige week was het guur koud met veelal 2-4 graden en toen was het ook vaak nat en grijs.
Maar er komt hogedruk, dus iig droger weer. Waarschijnlijk met 6-10 graden. Op zich wel prima.
+10 graden valt gewoon onder hogere temperaturen rond deze tijd van het jaar knakker.quote:
Je reageert op een post waar 6 tot 9 in staatquote:Op maandag 25 november 2024 14:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
+10 graden valt gewoon onder hogere temperaturen rond deze tijd van het jaar knakker.
Daar had ik het dan ook niet over in de post waar jij op reageerde.quote:Op maandag 25 november 2024 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op een post waar 6 tot 9 in staat
quote:Op maandag 25 november 2024 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hele dag grijs geweest hier, maar de zon gaat zo weer doorbreken geloof ik. Jammer, zou toch leuk zijn als November op zijn minst één zonloos dagje haalt.
Nouja ik meen het, ik had net melancholische emo rock op gezet en zat helemaal in het grijze novemberweer sfeertje, breekt godverdomme die KUT zon weer door... moet ik wéér salsa muziek op zettenquote:
Gister was het zalig en heel warm, vandaag trek ik het slecht en heb ik het steenkoud ondanks warme temperatuur (nu is mijn inwendige thermostaat behoorlijk stuk)quote:Op zondag 24 november 2024 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
19 graden vandaag ook wtf. Al die gekkies met een dikke winterjas aan lopen
Kom gewoon een week hierheen..van die week sowieso 80% grijze treurnis gegarandeerd.quote:Op maandag 25 november 2024 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja ik meen het, ik had net melancholische emo rock op gezet en zat helemaal in het grijze novemberweer sfeertje, breekt godverdomme die KUT zon weer door... moet ik wéér salsa muziek op zetten
@RamboDirk heeft hier vast een andere visie op.quote:Op maandag 25 november 2024 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kom gewoon een week hierheen..van die week sowieso 80% grijze treurnis gegarandeerd.
Helemaal top! ik teken ervoor, voel ik me ook een stuk beter bij gek genoegquote:Op maandag 25 november 2024 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gewoon -10 met zon hebben we nodig
Wel eerst nog een halve meter sneeuw
Feiten liegen nooitquote:Op maandag 25 november 2024 16:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
@:RamboDirk heeft hier vast een andere visie op.
Leuk. Dan zit ik IN de Oosterscheldekering (onderhoud aan de technische installatie) .quote:
Spannende locatie tijdens een stormquote:Op dinsdag 26 november 2024 04:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
Leuk. Dan zit ik IN de Oosterscheldekering (onderhoud aan de technische installatie) .
Nou ja, ik hoop om 17:00 met een lege bestelbus onderweg te zijn naar het hotel...
Succesquote:Op dinsdag 26 november 2024 04:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
Leuk. Dan zit ik IN de Oosterscheldekering (onderhoud aan de technische installatie) .
Nou ja, ik hoop om 17:00 met een lege bestelbus onderweg te zijn naar het hotel...
Helaas niet van lange duur..quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een dag. Vrijwel windstil, 10 graden en strak blauw
ftfyquote:Op dinsdag 26 november 2024 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een dag. Vrijwel windstil, 20 graden en strak blauw
Zo mag het weken duren. Goede temperatuur en zelfs zonquote:Op dinsdag 26 november 2024 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een dag. Vrijwel windstil, 10 graden en strak blauw
Jep, dikke prima ditquote:Op dinsdag 26 november 2024 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo mag het weken duren. Goede temperatuur en zelfs zon
Als het hard genoeg waait komt het kantoor naar jouquote:Op dinsdag 26 november 2024 13:44 schreef KingRoland het volgende:
Twijfel of ik morgen naar kantoor zal komen boys (Amsterdam)
Houd ons op de hoogte, we wachten vol spanning af!quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:44 schreef KingRoland het volgende:
Amsterdam.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:44 schreef KingRoland het volgende:
- Vrijwillig naar Amsterdam gaanquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Amsterdam.
Tuurlijk blijf je dan weg.
Terecht @Haagsquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Amsterdam.
Tuurlijk blijf je dan weg.
Dagje uit naar Amsterdam haha. Dagje straf bedoel je dan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:41 schreef KingRoland het volgende:
Users die klagen over Amsterdamgodzelfde dagjesmensen die zaterdag of zondag naar Amsterdam gaan en lopen te klagen over de stad wanneer ze thuis zijn, niemand verplicht je ernaar toe te gaan. Hypocrieten
Provincialen![]()
Deze storm trekt steeds verder naar het noorden. Gister was het nog Zeeland en zuid Holland.quote:
Alleen maar dit!quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:31 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Deze storm trekt steeds verder naar het noorden. Gister was het nog Zeeland en zuid Holland.
@:SpeedyGJ vind dit niet erg
Dudequote:Op woensdag 27 november 2024 09:20 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is de eerste echt slechte dag van dit najaar.
Code groen vandaag ook voor Zeeland. Hier in Zuid-Holland code geel bijna net zo lang als een bioscoopfilmquote:Op dinsdag 26 november 2024 20:31 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Deze storm trekt steeds verder naar het noorden. Gister was het nog Zeeland en zuid Holland.
@:SpeedyGJ vind dit niet erg
@Haags wij krijgen voor de verandering eens niet het zwaartepunt van de stormquote:
Mijn zonnebrand staat al klaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:Haags wij krijgen voor de verandering eens niet het zwaartepunt van de storm
Nee want de wind komt pas later vanavond.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:11 schreef ACT-F het volgende:
Waaien jullie al weg daar in het westen?
Jullie in het zuiden janken al zodra de wind daar iets krachtiger is dan de gemiddelde herfstdag in het westen, dus maak je niet druk, je krijgt je stormquote:Op woensdag 27 november 2024 11:13 schreef GerryDV het volgende:
Ik woon in het zuiden, hier krijgen we helaas 0,0 mee van de storm.
oei moet ik de tuinset dan minder ver van het water zetten?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:31 schreef Papabear het volgende:
Als het straks even droog is ga ik de plantenbakken buiten maar alvast veilig stellen (Wognum, kop van N-Holland).
Welk traject?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:29 schreef Elan het volgende:
Godskolere ik moet natuurlijk uitgerekend vanavond een keer met de trein . Hoop dat er tijdelijk uitsluitsel komt over het al dan niet uitvallen van treinen door die storm.
Almere naar Utrecht moet ik. Maar is wel code oranje dus lijkt me sterk dat ze blijven rijden. Los dat er ongetwijfeld weer een boom op het spoort kankert.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welk traject?
https://www.ns.nl/reisinf(...)dwest-nederland.html
Dat gebied is geen code oranje. edit: niet volledig althans.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Almere naar Utrecht moet ik. Maar is wel code oranje dus lijkt me sterk dat ze blijven rijden. Los dat er ongetwijfeld weer een boom op het spoort kankert.
Welquote:Op woensdag 27 november 2024 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gebied is geen code oranje. edit: niet volledig althans.
Oke nou succes, hopelijk geen boom op het spoor.quote:
Wat dan? Is gewoon van het KNMI.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit komt echt totaal niet overeen met de modellen...
Inderdaad, met name de Waddenquote:Op woensdag 27 november 2024 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt toch prima met de codes (behalve dat het misschien rood gaat worden) voor de provincies ?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, met name de Wadden
[ afbeelding ]
Is het niet zo dat het KNMI bezig is met het aanpassen van het waarschuwingssysteem? Volgens mij willen ze waarschuwingen in de toekomst meer regionaal maken in plaats van per provincie. In dit geval zou dan alleen de kop van Noord-Holland code oranje krijgt. Nu heeft het Gooi ook code oranje terwijl het zwaartepunt daar niet ligt en code geel voldoende is daar.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat al zou schelen als ze de gemiddelde provincie in een paar regio's verdelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is het niet zo dat het KNMI bezig is met het aanpassen van het waarschuwingssysteem? Volgens mij willen ze waarschuwingen in de toekomst meer regionaal maken in plaats van per provincie. In dit geval zou dan alleen de kop van Noord-Holland code oranje krijgt. Nu heeft het Gooi ook code oranje terwijl het zwaartepunt daar niet ligt en code geel voldoende is daar.
quote:Op woensdag 27 november 2024 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat al zou schelen als ze de gemiddelde provincie in een paar regio's verdelen.
Wadden kunnen al apart genomen wordenquote:Op woensdag 27 november 2024 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is het niet zo dat het KNMI bezig is met het aanpassen van het waarschuwingssysteem? Volgens mij willen ze waarschuwingen in de toekomst meer regionaal maken in plaats van per provincie. In dit geval zou dan alleen de kop van Noord-Holland code oranje krijgt. Nu heeft het Gooi ook code oranje terwijl het zwaartepunt daar niet ligt en code geel voldoende is daar.
Ooh echt? Dat wist ik nietquote:Op woensdag 27 november 2024 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Wadden kunnen al apart genomen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |