Jup.quote:Op zondag 17 november 2024 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Veijer zo nog 10e door Fernandez' straf?
Zou Zonta van de Grindbak het einde nu wel halen?quote:Op zondag 17 november 2024 12:14 schreef heywoodu het volgende:
Zo, tijd voor de tweede race van de dag met een Nederlander op front row. Dat zal ook niet al te vaak zijn gebeurd de afgelopen decennia.
Ik denk het niet.quote:Op zondag 17 november 2024 12:16 schreef Szura het volgende:
[..]
Zou Zonta van de Grindbak het einde nu wel halen?
Nou, neequote:Op zondag 17 november 2024 12:16 schreef Szura het volgende:
[..]
Zou Zonta van de Grindbak het einde nu wel halen?
Daar leek het wel op inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2024 12:22 schreef Szura het volgende:
Hij rijdt er toch zelf gewoon achterop, net als laatst op die pitstrook?
Hij werd door de 53 buiten de baan geduwd, waardoor hij achterop Vietti reed.quote:Op zondag 17 november 2024 12:22 schreef Szura het volgende:
Hij rijdt er toch zelf gewoon achterop, net als laatst op die pitstrook?
Voor een volkslied zonder tekst?quote:Op zondag 17 november 2024 13:52 schreef Zorro het volgende:
Ze konden niet eens iemand vinden om te zingen.
quote:Op zondag 17 november 2024 13:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor een volkslied zonder tekst?
Strijden voor je wereldtitel met MM op je achterwiel. Dat is echt niet leuk. Ik zou er liever achter rijden zodra achter MM een gat ontstaat.quote:Op zondag 17 november 2024 14:02 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoop vooral op zo lang mogelijk enige vorm van spanning, maar ik vrees een beetje voor een val van Bagnaia - en dus einde verhaal - in ronde één
Lijkt me ook ja. Sowieso, top-9 is voldoende, elk greintje risico gewoon vermijden als het om P2 of 3 ofzo gaat.quote:Op zondag 17 november 2024 14:04 schreef Wertha het volgende:
[..]
Strijden voor je wereldtitel met MM op je achterwiel. Dat is echt niet leuk. Ik zou er liever achter rijden zodra achter MM een gat ontstaat.
Er stond eenquote:
Nou, vooruit danquote:
MM achter me lijkt me ook doodeng. Maar dat geldt eigenlijk bij iedereen die in de top rijdt: MM is gevaarlijk (veelal op een goede manierquote:Op zondag 17 november 2024 14:04 schreef Wertha het volgende:
[..]
Strijden voor je wereldtitel met MM op je achterwiel. Dat is echt niet leuk. Ik zou er liever achter rijden zodra achter MM een gat ontstaat.
Zenuwen is denk ik nu niet zo'n probleem. P9 is makkelijk haalbaar op deze motor. Concentratie is nu de sleutel. Zeker nu je ziet dat Bagnaia het tempo drukt om Martin in de drukte te krijgen en te houden.quote:Op zondag 17 november 2024 14:05 schreef ChipsZak. het volgende:
Spannend,. Vorige keer gooide Martin het weg door zenuwen. Ben benieuwd hoeveel hij daarvan geleerd heeft.
Nee, kennelijk niet.quote:Op zondag 17 november 2024 14:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Kan Frank ophouden met Aleix Alex te noemen?
En nu zit Bastianini achter hem, oei oei oei.quote:Op zondag 17 november 2024 14:08 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik vind iedereen die Martin inhaalt (of mogelijk straks Pecco) doodeng. Dat iemand hem eraf knalt.
Geheid dat zenuwen spelen bij beide rijders. Maar inderdaad, concentratie is nu key.quote:Op zondag 17 november 2024 14:07 schreef Wertha het volgende:
[..]
Zenuwen is denk ik nu niet zo'n probleem. P9 is makkelijk haalbaar op deze motor. Concentratie is nu de sleutel. Zeker nu je ziet dat Bagnaia het tempo drukt om Martin in de drukte te krijgen en te houden.
Boze mail naar Frank,quote:Op zondag 17 november 2024 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Huh, als hij alleen Aleix zegt, zegt hij Aleix. Als hij zijn achternaam erbij zegt, zegt hij Alex.
Ja natuurlijk. Als hij alleen Aleix zegt zegt hij Aleix. Ander zou hij geen Aleix zeggen. Als hij Alex zou zeggen zou hij Alex zeggen. Je kan niet zeggen als hij Aleix zegt dan zegt hij Alex want hij zegt dan dus Aleix dus geen Alex. En ook niet hij zegt Alex als hij Aleix zegt want je kan geen twee dingen tegelijk zeggen,.quote:Op zondag 17 november 2024 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Huh, als hij alleen Aleix zegt, zegt hij Aleix. Als hij zijn achternaam erbij zegt, zegt hij Alex.
Ja, echt drama. Die heeft toch nul plezier in het racen, lijkt me.quote:
Ach, die top-10 gaat echt niet allemaal de finish halen, dus hij kan gewoon achteraan aanpikken, in principequote:Op zondag 17 november 2024 14:14 schreef Wertha het volgende:
Het is dat Bezzecchi nog aan dit treintje hangt. Anders had Martin zich in het uiterste geval zelfs terug kunnen laten vallen naar P9.
GMTA,quote:Op zondag 17 november 2024 14:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, die top-10 gaat echt niet allemaal de finish halen, dus hij kan gewoon achteraan aanpikken, in principe
Sprints tellen we niet mee.quote:Op zondag 17 november 2024 14:17 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wel zuur hoor, win je zo 8 GP's meer (8!) dan je concurrent, wordt je alsnog geen kampioen
quote:Op zondag 17 november 2024 14:18 schreef heywoodu het volgende:
Ik durf ook niet even weg te kijken, ook al gebeurt er nu niet zo veel. Straks gaat Nakagami ofzo onderuit en schreeuwt Franx me een hartaanval.
Bagnaia is dan ook gewoon de beste rijder dit seizoen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:17 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wel zuur hoor, win je zo 8 GP's meer (8!) dan je concurrent, wordt je alsnog geen kampioen
Ik telde ook alleen GP's, dat is nu 10-3quote:
Dan is er toch iets mis met het telsysteem. Hetzelfde als bij Muziek TOP-100. Je krijgt punten per positie. Dus een album dat 20 keer op 95 staat heeft eventveel punten als een plaat dat 1 keer op 1 staat in een lijstje en verder nergens..quote:Op zondag 17 november 2024 14:17 schreef heywoodu het volgende:
Ik ging bij het legendarische wereldrecord van Mike Powel snel even pissen......quote:Op zondag 17 november 2024 14:18 schreef heywoodu het volgende:
Ik durf ook niet even weg te kijken, ook al gebeurt er nu niet zo veel. Straks gaat Nakagami ofzo onderuit en schreeuwt Franx me een hartaanval.
Eens.quote:
Zou me niet per se verbazen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef THEFXR het volgende:
Mm93 banden aan het sparen voor de laatste 2 ronden?
Hoi Rinsquote:Op zondag 17 november 2024 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Long laps omdat je je long lap fout hebt gedaan, daar geniet ik toch altijd zo van.
Een vertrekkend klantenteam met een vertrekkende coureur (dankzij Ducati zelf), nota bene.quote:Op zondag 17 november 2024 14:42 schreef Sabata het volgende:
Ik verheug me stiekem op de zure gezichten bij Ducati. Klantenteam als Kampioen
13?quote:
Ja, daar zat/zit ik,quote:
Pruts? Moto3 was tof, Moto2 was ook best wel vermakelijk met een tof einde en MotoGP was dan inderdaad minder, maar wel de constante spanning met twee niet al te zadelvaste titelkandidaten.quote:Op zondag 17 november 2024 16:43 schreef pmponer het volgende:
Zoveel gp's winnen en dan 2e worden. Het is Martin van harte gegund.
Zonta was bang dat iemand hem nog in zou halen in de crashlist competitie, dus is maar weer eens gaan liggen.
Collin had te weinig top speed/vermogen
Wat eigenlijk een pruts race dag
ik had moeten aanvullen voor de supporters van de Nederlanders. De Gp bracht verder geen spanning, maar dat was ook wel logisch.quote:Op zondag 17 november 2024 16:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pruts? Moto3 was tof, Moto2 was ook best wel vermakelijk met een tof einde en MotoGP was dan inderdaad minder, maar wel de constante spanning met twee niet al te zadelvaste titelkandidaten.
nou ik denk nog ca 30 minuten, er werd een kanaal opgeschoven.quote:Op zondag 17 november 2024 16:44 schreef Vlinder het volgende:
Beetje laat, maar belachelijk dat het ineens werd gestopt door dat stomme voetbal.
Hoelang heeft het nog geduurd uiteindelijk?
Ik gok een minuut of 20? Maar zo belachelijk is het natuurlijk niet, de race was afgelopen, de festiviteiten en dergelijken konden dan op een ander kanaal wat speciaal voor auto- en motorsport is. Als het andersom was geweest hadden mensen die voetbal hadden willen kijken weer gezegd dat het belachelijk was om wat gepraat en gejuich uit te zendenquote:Op zondag 17 november 2024 16:44 schreef Vlinder het volgende:
Beetje laat, maar belachelijk dat het ineens werd gestopt door dat stomme voetbal.
Hoelang heeft het nog geduurd uiteindelijk?
Ik begreep dat een van de commentatoren ermee gaat stoppen? Waarom is dat, ik vind dat wel jammer eigenlijk.quote:Op zondag 17 november 2024 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gok een minuut of 20? Maar zo belachelijk is het natuurlijk niet, de race was afgelopen, de festiviteiten en dergelijken konden dan op een ander kanaal wat speciaal voor auto- en motorsport is. Als het andersom was geweest hadden mensen die voetbal hadden willen kijken weer gezegd dat het belachelijk was om wat gepraat en gejuich uit te zenden
Iwan van der Valk, een van de twee die de Moto3 en Moto2 doen/deden. Heeft er zelf ook wat over gemeld:quote:Op zondag 17 november 2024 16:51 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik begreep dat een van de commentatoren ermee gaat stoppen? Waarom is dat, ik vind dat wel jammer eigenlijk.
Ik hop dat Collin volgend jaar een potje kan breken in de Moto2
quote:MotoGP keert in 2026 terug naar Brazilië
In 2026 keert de Grote Prijs van Brazilië terug op de kalender van de MotoGP, zo maakten de plaatselijke organisatoren donderdag bekend in een persmededeling.
Er werd een overeenkomst voor vijf jaar gesloten met het racecircuit in Goiania, dat is vernoemd naar de legendarische F1-piloot Ayrton Senna. In 2026 is het 22 jaar geleden dat er nog eens een manche van de koningsklasse in de motorsport in Brazilië georganiseerd werd. Tussen 1987 en 1989 werd de MotoGP al op het circuit georganiseerd. Vanaf 1992 werd er uitgeweken naar Interlagos, waar ook de F1 zijn thuishaven heeft.
Met schuddende billen op de grid?quote:
Pfff... daar gaat gelijk een stuk smeuïgheid voor de eerste race in rook op.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Arme Jorge Martin. Eerst de rechterhand en linkervoet gebroken en nu de linkerhand en rechtervoet ...
Hij mist de start van het MotoGP-seizoen
https://nos.nl/artikel/25(...)rhand-en-rechtervoet
Ja sneu wel,quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Arme Jorge Martin. Eerst de rechterhand en linkervoet gebroken en nu de linkerhand en rechtervoet ...
Hij mist de start van het MotoGP-seizoen
https://nos.nl/artikel/25(...)rhand-en-rechtervoet
Mwoah, valt wel mee toch?quote:Op maandag 24 februari 2025 21:33 schreef Wertha het volgende:
[..]
Pfff... daar gaat gelijk een stuk smeuïgheid voor de eerste race in rook op.
Live gekeken ja. Wat vond je ervan? Dit moet Pecco wel pijn doen. MM laat even zien wat je werkelijk met die Ducati kan. Het speels gemak waarmee ie achter Alex bleef. Om vervolgens 2 seconden te pakken in 2 ronden.quote:
MotoGP live gekeken, maar ik durfde hier niet te klikken omdat ik bang was voor spoilers voor Moto2,quote:
Mm93, double, double gepakt, oppermachtig.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:54 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Live gekeken ja. Wat vond je ervan? Dit moet Pecco wel pijn doen. MM laat even zien wat je werkelijk met die Ducati kan. Het speels gemak waarmee ie achter Alex bleef. Om vervolgens 2 seconden te pakken in 2 ronden.
Risico op een saai(er) seizoen zit erin inderdaad. Ik vond afgelopen seizoen juist vreselijk saai, niet te doen gewoon.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mm93, double, double gepakt, oppermachtig.
Wordt een saai seizoen.
2 manieren op wk te worden:
1) MM93 gaat voor elke win, crashed een paar keer. Voldoende punten
2)
MM93 gaat cruisen zal zijn verliespunten pakken, maar finished elke race. Voldoende punten
Exact. Niet ver hierboven in het topic heb ik ook aardig lopen zeiken hierop,quote:Op zondag 2 maart 2025 13:58 schreef heywoodu het volgende:
Nu beginnen met terugkijken, eerst de Moto3. Maar, nieuwe commentatoren, nieuwe graphics, nieuw logo...het voelt nog niet echt als 'yeah, MotoGP is weer begonnen'
Problemen om boven de minimum bandendruk te blijven.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom deed Marquez nou eigenlijk die terugval gebeuren, is dat al bekend?
Mm93, double, double gepakt, oppermachtig.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:54 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Live gekeken ja. Wat vond je ervan? Dit moet Pecco wel pijn doen. MM laat even zien wat je werkelijk met die Ducati kan. Het speels gemak waarmee ie achter Alex bleef. Om vervolgens 2 seconden te pakken in 2 ronden.
Dit is niet zijn baan en met te lage bandenspanning: pole, win, pole, win doen en 2sec uilopen nadat hij zijn broer op makkelijke wijze inhaalt.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Risico op een saai(er) seizoen zit erin inderdaad. Ik vond afgelopen seizoen juist vreselijk saai, niet te doen gewoon.
Wel hoop ik ergens op Marquez als wereldkampioen gezien zijn blessuregeschiedenis. Dat zou toch wel erg bijzonder zijn. Dat hij weer meer wint, is één ding, maar na dat hele jarenlange drama weer wereldkampioen worden? Bij een nieuwe fabriek? Toch wel heel vet,.
Ja, dat logo ook...TT maar veranderen naar MGP?quote:Op zondag 2 maart 2025 14:20 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Exact. Niet ver hierboven in het topic heb ik ook aardig lopen zeiken hierop,.
Te triest inderdaad,quote:Op maandag 3 maart 2025 09:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat logo ook...TT maar veranderen naar MGP?
quote:Apocalyptische beelden: noodweer zet bekend racecircuit onder water, vragen over MotoGP-weekend
In het normaal zo zonnige Spanje geldt momenteel code rood in delen van het land door het extreme weer. Door de hevige regenval kan er lokaal veel wateroverlast zijn. Het circuit van Jerez moest eraan geloven.
De grote wateroverlast bereikte ook het circuit nabij de stad Jerez de la Frontera, in de regio Andalusië. In die regio geldt code rood door het noodweer. Vorig jaar vielen door hevige overstromingen in de regio Valencia nog meer dan 200 doden.
Het circuit in het zuiden van Spanje hostte van 1986 tot 1990 de Spaanse Grand Prix in de Formule 1 en de Europese Grand Prix in 1994 en 1997. Sinds 1989 organiseert het circuit ook steeds de Spaanse Grand Prix in het motoracen. Dit jaar zal die race plaatsvinden in het weekend van 25 tot 27 april, binnen iets meer dan een maand dus, maar het circuit zelf staat volledig onder water.
Op sociale media circuleren beelden die de schaal van de overstroming duidelijk maken.
De hoeveelheid water en hoe het asfalt erop reageert is ook wel een dingetje. Dat klinkt wat gek misschien, maar zulke stromen aan water, daar kan asfalt ook vaak niets meer mee. Althans, niet voor iets dat zo geperfectioneerd moet zijn als een circuit.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Het zal er vooral om gaan of er veel schade is (als in, dingen die echt kapot zijn, zoals in Valencia), of dat het vooral heel veel water is maar dat de fysieke infrastructuur nog in orde is...ben benieuwd, nooit leuk zoiets
quote:Jerez offers update on Spanish MotoGP round after heavy flooding
The Jerez circuit says there is no risk to the 2025 MotoGP Spanish Grand Prix following on from this week’s heavy flooding at the track.
Heavy rainfall in the region earlier this week led to the Jerez circuit being flooded in some places, causing damage to the facility.
The worst-affected area of the track is the run-off zone at the final corner, which will need to be resurfaced, but the curve itself is undamaged.
However, the clean-up operation has already begun and the circuit has confirmed that it will still host this year’s Spanish GP on 25-27 April as scheduled.
Jerez MotoGP fears allayed
“Despite the damages suffered after yesterday's storm, the Circuito de Jerez-Angel Nieto guarantees the celebration of the Spanish MotoGP Grand Prix,” a statement posted on Instagram read.
“After the passage of an intense storm yesterday afternoon that caused numerous incidents in the rural area near the Circuito de Jerez-Angel Nieto, as well as in the circuit itself, work has begun today on the preparation of the facilities to resume the activity as soon as possible.
“Since early in the morning, the circuit operators have been carrying out cleaning works that will last for several days.
“For the fans' peace of mind, the Circuito de Jerez guarantees that these works, which are being carried out today, guarantee that the Spanish Grand Prix will be held as scheduled from April 25th to 27th, and only the activity closer to these days will be affected by these cleaning and damage repair works.
“The Circuito de Jerez-Angel Nieto, has put from today all the human and material means at its disposal to resume the activity as soon as possible.
“According to the rain gauges of farms around the circuit, in the area fell yesterday afternoon more than 120 litres per square meter in less than half an hour which caused an intense concentration of water in some parts of the circuit, especially in the curves near the Arroyo del Gato that runs through the interior of our facilities and overflowed, flooding with water, mud and gravel of the run-offs of the turns 7, 8 and 11.
“On the other hand, the area most damaged by this flooding was turn 13, Jorge Lorenzo curve, not the curve itself, which is in an optimal state, but specifically the asphalt run-off located on its right margin, which has been lifted at various points and will need to be repaired.
“Finally, it should be noted that there have been no personal injuries to all the staff who were at the circuit yesterday.”
This follows on from the deadly flooding in Valencia last year which left the Ricardo Tormo Circuit damaged and forced the MotoGP season finale to be moved to Barcelona.
Ricardo Tormo has since returned to operating and will host this year’s season finale in November.
Thanks,quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:07 schreef YourCaptor het volgende:
Heb je een VPN? Dan op Oostenrijkse server zetten en dan kun je via servustv.com kijken.
Heb zelf Ziggo Sport Compleet.
Jup, de nieuwe graphics zijn niet te harden.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Valt me nu pas op hoe kut de graphics voor de kwalificatie zijn, waar je niet meer bij iedereen de grijze, oranje of rode blokjes ziet voor elke sector![]()
Het was zó een simpel systeem om van 15 rijders tegelijk te volgen of ze snel onderweg waren...
quote:
Wat is er mis met Marquez?quote:Op zondag 16 maart 2025 19:42 schreef PzKpfw het volgende:
Jammer dat die Marquez het weer zo goed doet, misselijk ventje.
4e dus. Morgen na eerste bocht waarschijnlijk wel weer buiten top 10. Veijer 25equote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Goed kwalificatieresultaat van Zonta
Ik had gedacht dat Veijer steeds beter die motor kan hebben, maar die plaats is niet waar ik op hoopte.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:02 schreef franklop het volgende:
[..]
4e dus. Morgen na eerste bocht waarschijnlijk wel weer buiten top 10. Veijer 25e
Jammer dat het daar wel een beetje bij bleef verderquote:
Ja, onwijs vermoeiend. En maar reclame maken dat heel MotoGP wordt uitgezonden op Ziggo,quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:02 schreef THEFXR het volgende:
Ziggo zendt het niet uit, dus moest op zoek naar een stream voor deze sprint.
Huh, ik heb gisteravond gewoon de kwalificaties en sprint terug zitten kijken op Ziggoquote:Op zondag 30 maart 2025 11:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, onwijs vermoeiend. En maar reclame maken dat heel MotoGP wordt uitgezonden op Ziggo,.
Op Ziggo Sport 3 wel, niet op het open Ziggo Sport kanaal.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, ik heb gisteravond gewoon de kwalificaties en sprint terug zitten kijken op Ziggo
Ah op die fiets. Geen idee wat de reclame precies was, 'we zenden alles van MotoGP uit op het open kanaal' of 'we zenden alles uit op Ziggo Sport', want in dat laatste geval klopt het natuurlijk gewoonquote:Op zondag 30 maart 2025 12:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op Ziggo Sport 3 wel, niet op het open Ziggo Sport kanaal.
Behalve Mugello. Als ik naar een race ga valt hij altijd uit. Dat is al jaren zo.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:26 schreef R-woud93 het volgende:
MM93 gaat gewoon alles winnen dit jaar
Er zijn o.a. reclames geweest dat het te kijken is op de Ziggo Go app, maar da’s onvolledig. Want je kan helemaal niet alles zien via de Ziggo Go app.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Geen idee wat de reclame precies was, 'we zenden alles van MotoGP uit op het open kanaal' of 'we zenden alles uit op Ziggo Sport', want in dat laatste geval klopt het natuurlijk gewoon
quote:Op zondag 30 maart 2025 18:26 schreef heywoodu het volgende:
Yamanaka valt, had al een matig weekeinde.
Nigel: "Dramanaka."
Bemmelen: "Verzin je die nu ter plekke?'
Nigel: "Nee."
Bemmelen: "Nee, die had je al eens eerder gebruikt."
krekels.mp3
@:ChipsZak.
Het is beter dan iets over de welbekende harde knotsen in je broekje enzo van de vorige jaren, zullen we maar zeggen. Dat dan weer wel.
Hoorde hem ja, het weekeinde is compleetquote:Op zondag 30 maart 2025 19:26 schreef ChipsZak. het volgende:
@:heywoodu. Daar was-ie: staatsgevaarlijk.
Ik háát ‘grote prijs’. Dat is altijd zo’n ‘ik probeer niet steeds in herhaling te vallen en zoek snel een synoniem of een andersoortige term’-term.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:05 schreef heywoodu het volgende:
Wie is overigens deze nieuwe commentator? Ik zou zweren dat ik hem ken van commentaar bij het snowboarden...
"We gaan beginnen aan de derde prijs...de derde race van de grote prijs van Amerika!"
Edit: Thomas van Bemmelen is het, dus inderdaad iemand die bij Ziggo en Eurosport ook wel snowboarden doet, blij dat ik niet gek ben en zijn stem inderdaad herkende
Terwijl ik het vreemd genoeg in andere talen juist niet zo erg vind. Großer Preis von Deutschland of Grande Premio do Brasil ofzo vind ik heel normaal klinken, maar 'grote prijs' (of 'big prize' als het Engels niet 'Grand Prix' geadopteerd had) klinkt dan weer heel gek. Misschien zijn we ook gewoon een stel autisten met z'n allen, geen ideequote:Op zondag 30 maart 2025 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik háát ‘grote prijs’. Dat is altijd zo’n ‘ik probeer niet steeds in herhaling te vallen en zoek snel een synoniem of een andersoortige term’-term.
Zonta lijkt wellicht iets van een probleem te hebben, blijkbaar was dat er vrijdag ook al met de remmen..quote:Op zondag 30 maart 2025 19:30 schreef Zorro het volgende:
Veijer gaat Zonta nog inhalen als het zo doorgaat
Gewoon 'Out' als iemand uit de race ligt, ongeacht de reden. 'Pit' is prima tijdens kwalificaties (of eventueel als er tijdens de race bandenstops gemaakt worden, wat uiteraard zeldzaam is), maar bij een reguliere uitvalbeurt inderdaad irritant. Het geeft me vooral de suggestie dat iemand ook weer naar buiten komt.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:33 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh en het zal wel aan mij liggen maar ‘pits’ in de tijdlijsten neerzetten (en daar laten staan) als iemand is gecrasht, vind ik zo fucking irritant. Zet er gewoon, zoals vorig jaar toen alle graphics ook nog top waren, achter ‘CRASH’ en enkel ‘PIT’ als er bijvoorbeeld iemand uit zichzelf naar binnen is gereden want technical oid.
Pits doet me daarnaast te veel denken aan F1, maar dat terzijde.
F1 dus.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon 'Out' als iemand uit de race ligt, ongeacht de reden. 'Pit' is prima tijdens kwalificaties (of eventueel als er tijdens de race bandenstops gemaakt worden, wat uiteraard zeldzaam is), maar bij een reguliere uitvalbeurt inderdaad irritant. Het geeft me vooral de suggestie dat iemand ook weer naar buiten komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: ik vind Crash wel fijn bij een crash in plaats van Out voor alles.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
quote:Op zondag 30 maart 2025 19:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
F1 dus.Maar hoe wil je het dan noemen? Het is toch gewoon een pit lane, in zo ongeveer elke racesport op twee en vier wielen? Ik zat Superbikes van een tijdje terug te kijken en daar hadden ze het ook gewoon over 'mandatory pit stop', dat is niet bepaald een F1-specifieke term ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige dingen mogen ze gewoon in elke sport op basis van logica gelijk hebben: uit de race is 'out' of 'DNF' in de graphics en uitslagen, of het nou F1, Moto3 of langlaufen is.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nouuuuu, laten we Jack Miller niet vergeten.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:39 schreef heywoodu het volgende:
Wel altijd leuk als mensen gokken op slicks bij dit soort omstandigheden. Ok, achteraf dom en kansloos, maar wel dapper.
Ik bedoel specifiek vandaag, nu werkt het niet echt lekkerquote:Op zondag 30 maart 2025 19:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nouuuuu, laten we Jack Miller niet vergeten.
Over een hekel aan termen hebben gesprokenquote:
Er stond altijd PIT en Pits doet mij veel meer denken aan autosport. MotoGP gebruikt qua termen in principe standaard pit lane en niet pits of afwisselend. Pits is echt F1/autosport imho.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hoe wil je het dan noemen? Het is toch gewoon een pit lane, in zo ongeveer elke racesport op twee en vier wielen? Ik zat Superbikes van een tijdje terug te kijken en daar hadden ze het ook gewoon over 'mandatory pit stop', dat is niet bepaald een F1-specifieke term ofzo
Sommige dingen mogen ze gewoon in elke sport op basis van logica gelijk hebben: uit de race is 'out' of 'DNF' in de graphics en uitslagen, of het nou F1, Moto3 of langlaufen is.
Ik zou zeggen dat we daar commentatoren voor hebben, maar goed, Hepie en Hepie zijn ook niet de meest waardevolle bron van informatie.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Er stond altijd PIT en Pits doet mij veel meer denken aan autosport. MotoGP gebruikt qua termen in principe standaard pit lane en niet pits of afwisselend. Pits is echt F1/autosport imho.
DNF e.d. zie je mij ook niet over klagen toch,? Slechts over ‘Pits’ zonder enige verdere info. Als er Crash staat (wat altijd zo was) weet je tenminste waarom iemand niet meer in de tijdlijsten voorkomt (als in: niet beweegt) of wat er is gebeurd itt enkel ‘pits’.
Ik heb de term ook niet altijd begrepen, maar heb het ooit opgezocht en toen maakte het *iets* meer sense.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over een hekel aan termen hebben gesproken
Ik kan niet goed tegen totáál onlogische termen. Letterlijk élke race is namelijk een flag-to-flag, ook als het de hele dag gortdroog is. Een regenrace flag-to-flag noemen is echt zo'n ontzettend raar verzinsel dat volgens mij vooral uit de motorsport komt, dan moeten ze stoppen met de vlaggen op de grid bij de start (ongeacht het weer)
Wij wel.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat we daar commentatoren voor hebben, maar goed, Hepie en Hepie zijn ook niet de meest waardevolle bron van informatie.
Ik meende dat dat inderdaad altijd rood betekent. Vreemd dat dat nog niet is gewapperd dan.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:49 schreef heywoodu het volgende:
Öncü gelukkig redelijk in orde, maar die air fence lijkt kapot en in de kwalificatie betekende dat rood.
Wel positief: ik zag tijdens de kwalificaties weer de gekleurde balkjes (voor de sectoren) bij alle rijders in de 'toren', zoals het hoort. Niet permanent, maar in elk geval beter dan niks.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:51 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wij wel.
En commentatoren zijn er niet voor het bedenken van de termen in de graphics.
Als je halverwege de uitzending aan komt lopen, of als iedereen en z’n moeder neergaat (wat wel eens gebeurd) dan is het fijn dat je even snel kan loeren wie ook alweer crashte en wie er met een technische fout naar binnen is gekomen (of simpelweg opgaf).
Ik voel mij nu dik.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:54 schreef ChipsZak. het volgende:
Mogen we het dikkemannenwoord ‘knuppel’ ook verbieden, nu ik toch aan het klagen ben,.
Mooi zo. Nu nog vaker de gaps laten zien in de tijdlijst.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel positief: ik zag tijdens de kwalificaties weer de gekleurde balkjes (voor de sectoren) bij alle rijders in de 'toren', zoals het hoort. Niet permanent, maar in elk geval beter dan niks.
Vetzak.quote:
Ja dat ook. Als je dat ding nou iets minder lomp groot maakt, zoals die enorm grote 'rugnummers' van iedereen, kun je er in kleine letters ook nagenoeg continu de tijden bij hebben staan. Af en toe haal je er dan een paar uit op basis van groepjes enzo, die laat je even een halve minuut wat groter zien. Het kan zo simpel zijn.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:55 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Mooi zo. Nu nog vaker de gaps laten zien in de tijdlijst.
Zeker, ik hoop dat dit voor Veijer een soort Moto2-doorbraak is. Dat hij het kan is natuurlijk duidelijk, en het is nog maar race drie, maar dit zou wel een lekker kantelpunt kunnen zijn voor het vertrouwenquote:Op zondag 30 maart 2025 19:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Veijer en Van den Goorbergh toch netjes gedaan,.
Alles is dit jaar lomp groot. De calendar op de website is ook niet te harden. Vreselijk.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat ook. Als je dat ding nou iets minder lomp groot maakt, zoals die enorm grote 'rugnummers' van iedereen, kun je er in kleine letters ook nagenoeg continu de tijden bij hebben staan. Af en toe haal je er dan een paar uit op basis van groepjes enzo, die laat je even een halve minuut wat groter zien. Het kan zo simpel zijn.
‘laatste’ ergernis bedoel je.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:59 schreef heywoodu het volgende:
Oh, laatste ergernis: 'twintigzestien, twintigvijfentwintig, twintigtien'. We leven hier niet in de VS, mensen.
Waarom is dat fout en was negentienvijfennegentig wel goed? Als het nu tweeduizendvijfentwintig moet zijn (wat ik denk dat je bedoelt) dan moest het toen negentienhonderdvijfennegentig zijn. Dat werd ook wel gebruikt maar meestal niet en daar hoorde je niemand overquote:Op zondag 30 maart 2025 19:59 schreef heywoodu het volgende:
Oh, laatste ergernis: 'twintigzestien, twintigvijfentwintig, twintigtien'. We leven hier niet in de VS, mensen.
POLLquote:Op zondag 30 maart 2025 19:59 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op zondag 30 maart 2025 20:32 schreef everythingmrace het volgende:
The safety car has crashed!!!​
​
Not an ideal situation, hopefully all are ok​
​
#MotoGP
quote:Op zondag 30 maart 2025 20:28 schreef 3rdeyeopnn het volgende:
Conditions not ideal, the safety car crashed at #COTA @crash_motogp
Niet een beetje kapot ook, hoe krijgt ie dat voor elkaarquote:
Door te crashen.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet een beetje kapot ook, hoe krijgt ie dat voor elkaar
Fuck USAquote:Op zondag 30 maart 2025 20:53 schreef heywoodu het volgende:
Zo, nette stem hoor. Jammer van die typisch Amerikaanse rare uithaal aan het einde, maar verder, prima.
Jammer.quote:
Heel jammer inderdaad. Viñales is toch wel een van mijn favoriete rijders,quote:
Of toch niet,quote:
Als de raceleiding gewoon tegen al die rijders die ineens de pitstraat in renden had gezegd "ja jongens, dat mag, maar wij gaan starten", zoals het hoort, hadden we een aantal natte ronden gehad. En verschillende tactieken en keuzes en chaos op de baan en alles. Nu is het, nou ja, het tegenovergestelde van dat allesquote:
Rossi en Stoner zijn overigens gestopt.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:21 schreef Zorro het volgende:
Ik volg de MotoGP niet zo intensief, dus ik ben helemaal in de war nu ik zie dat Marquez en Bagnaia blijkbaar ineens teamgenoten zijn
quote:Op zondag 30 maart 2025 21:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Rossi en Stoner zijn overigens gestopt.
Doet Agostini nog wel mee?quote:Op zondag 30 maart 2025 21:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Rossi en Stoner zijn overigens gestopt.
Heel zonde, inderdaad.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de raceleiding gewoon tegen al die rijders die ineens de pitstraat in renden had gezegd "ja jongens, dat mag, maar wij gaan starten", zoals het hoort, hadden we een aantal natte ronden gehad. En verschillende tactieken en keuzes en chaos op de baan en alles. Nu is het, nou ja, het tegenovergestelde van dat alles
Ik haat dat ding met een passie. Er is vrij weinig goed aan. Ik kan hem ook minder goed lezen dan die van vorig jaar, zeker als je verder weg zit.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:27 schreef heywoodu het volgende:
Ook zoiets: 22 coureurs op de grid, en dan maak je alles in die graphicstoren zo debiel groot dat het grootste deel van de tijd er maar 21 staan.
Hij heeft er ook bijzonder weinig zin in. Volgens mij hangt hij liever in het trapgat momenteel.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:25 schreef ChipsZak. het volgende:
De audio is niet helemaal top. Ik kan even niet op z’n naam komen. Maar de andere commentator naast Frank is niet altijd goed te horen.
Wat echt wel knap is van de ontwerpers, want het is achterlijk grootquote:Op zondag 30 maart 2025 21:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik haat dat ding met een passie. Er is vrij weinig goed aan. Ik kan hem ook minder goed lezen dan die van vorig jaar, zeker als je verder weg zit.
Snap ik, hij is ook teleurgesteld in de gang van zaken een half uur geledenquote:Op zondag 30 maart 2025 21:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hij heeft er ook bijzonder weinig zin in. Volgens mij hangt hij liever in het trapgat momenteel.
Tweede petitie: verboden woorden in NL commentaar.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat echt wel knap is van de ontwerpers, want het is achterlijk groot
Petitie aanvragen zodat wij het volgend jaar gewoon mogen ontwerpen?
Die laat het vast vanachter druppelen in zijn onderbroek van het lachen om zijn eigen ‘grap’.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Dramacosta, zoals comedian Nigel het zou noemen.
Ik gooi net wat snacks naar binnen, laat maar. Gadverdamme.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Die laat het vast vanachter druppelen in zijn onderbroek van het lachen om zijn eigen ‘grap’.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik durf zelfs wel te zeggen dat Marquez gewoon op het podium eindigt. Ha!quote:Op zondag 30 maart 2025 21:34 schreef ChipsZak. het volgende:
Marquez gaat hem gewoon in de punten rijden,. Dat wel.
quote:Op zondag 30 maart 2025 21:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gooi net wat snacks naar binnen, laat maar. Gadverdamme.Klopt,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik moest kotsen van mezelf.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Hoi Nigelquote:
Houd op. Vallen = gewoon doorrijden als het kan,quote:Op zondag 30 maart 2025 21:37 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben op zich geen tegenstander van de Britse Superbike-regels: vallen = einde race. Dit voelt toch als een risico, vooral ook voor anderen.
Nou ja, ik moet de commentatoren ook wel gelijk geven; je moet het in sommige gevallen even een plekje geven en ze zelf tot een conclusie laten komen.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:41 schreef heywoodu het volgende:
Marquez toch maar verstandig naar binnen. Voor hem ongetwijfeld beter, maar sowieso veiliger voor de rest, onnodige stukjes troep op de baan wordt niemand vrolijk van.
Dat zei die kerel die 6 meter achter zijn microfoon zit denk ik, hoorde het niet. Gelukkig maakt Frank het volume weer goed, waardoor het gemiddeld best prima is.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet de commentatoren ook wel gelijk geven; je moet het in sommige gevallen even een plekje geven en ze zelf tot een conclusie laten komen.
quote:Op zondag 30 maart 2025 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zei die kerel die 6 meter achter zijn microfoon zit denk ik, hoorde het niet. Gelukkig maakt Frank het volume weer goed, waardoor het gemiddeld best prima is.
En bedankt, @heywooduquote:Op zondag 30 maart 2025 21:50 schreef heywoodu het volgende:
En Aldeguer ook voorbij Miller. Zo jong en op dit niveau zo onervaren, en dan juist in de slotfase van zo'n race erg snel zijn, dan toon je echt wel potentie zeg
Lekker bezig.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:51 schreef heywoodu het volgende:
Aldeguer kan er niks van, altijd al gezegd. Moet je niet in je team willen.
Ik geloof niet in afkloppenquote:Op zondag 30 maart 2025 21:52 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En bedankt, @:heywoodu.
Had je maar drie keer moeten afkloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |