Ja, daar zat/zit ik,quote:
Pruts? Moto3 was tof, Moto2 was ook best wel vermakelijk met een tof einde en MotoGP was dan inderdaad minder, maar wel de constante spanning met twee niet al te zadelvaste titelkandidaten.quote:Op zondag 17 november 2024 16:43 schreef pmponer het volgende:
Zoveel gp's winnen en dan 2e worden. Het is Martin van harte gegund.
Zonta was bang dat iemand hem nog in zou halen in de crashlist competitie, dus is maar weer eens gaan liggen.
Collin had te weinig top speed/vermogen
Wat eigenlijk een pruts race dag
ik had moeten aanvullen voor de supporters van de Nederlanders. De Gp bracht verder geen spanning, maar dat was ook wel logisch.quote:Op zondag 17 november 2024 16:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pruts? Moto3 was tof, Moto2 was ook best wel vermakelijk met een tof einde en MotoGP was dan inderdaad minder, maar wel de constante spanning met twee niet al te zadelvaste titelkandidaten.
nou ik denk nog ca 30 minuten, er werd een kanaal opgeschoven.quote:Op zondag 17 november 2024 16:44 schreef Vlinder het volgende:
Beetje laat, maar belachelijk dat het ineens werd gestopt door dat stomme voetbal.
Hoelang heeft het nog geduurd uiteindelijk?
Ik gok een minuut of 20? Maar zo belachelijk is het natuurlijk niet, de race was afgelopen, de festiviteiten en dergelijken konden dan op een ander kanaal wat speciaal voor auto- en motorsport is. Als het andersom was geweest hadden mensen die voetbal hadden willen kijken weer gezegd dat het belachelijk was om wat gepraat en gejuich uit te zendenquote:Op zondag 17 november 2024 16:44 schreef Vlinder het volgende:
Beetje laat, maar belachelijk dat het ineens werd gestopt door dat stomme voetbal.
Hoelang heeft het nog geduurd uiteindelijk?
Ik begreep dat een van de commentatoren ermee gaat stoppen? Waarom is dat, ik vind dat wel jammer eigenlijk.quote:Op zondag 17 november 2024 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gok een minuut of 20? Maar zo belachelijk is het natuurlijk niet, de race was afgelopen, de festiviteiten en dergelijken konden dan op een ander kanaal wat speciaal voor auto- en motorsport is. Als het andersom was geweest hadden mensen die voetbal hadden willen kijken weer gezegd dat het belachelijk was om wat gepraat en gejuich uit te zenden
Iwan van der Valk, een van de twee die de Moto3 en Moto2 doen/deden. Heeft er zelf ook wat over gemeld:quote:Op zondag 17 november 2024 16:51 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik begreep dat een van de commentatoren ermee gaat stoppen? Waarom is dat, ik vind dat wel jammer eigenlijk.
Ik hop dat Collin volgend jaar een potje kan breken in de Moto2
quote:MotoGP keert in 2026 terug naar Brazilië
In 2026 keert de Grote Prijs van Brazilië terug op de kalender van de MotoGP, zo maakten de plaatselijke organisatoren donderdag bekend in een persmededeling.
Er werd een overeenkomst voor vijf jaar gesloten met het racecircuit in Goiania, dat is vernoemd naar de legendarische F1-piloot Ayrton Senna. In 2026 is het 22 jaar geleden dat er nog eens een manche van de koningsklasse in de motorsport in Brazilië georganiseerd werd. Tussen 1987 en 1989 werd de MotoGP al op het circuit georganiseerd. Vanaf 1992 werd er uitgeweken naar Interlagos, waar ook de F1 zijn thuishaven heeft.
Met schuddende billen op de grid?quote:
Pfff... daar gaat gelijk een stuk smeuïgheid voor de eerste race in rook op.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Arme Jorge Martin. Eerst de rechterhand en linkervoet gebroken en nu de linkerhand en rechtervoet ...
Hij mist de start van het MotoGP-seizoen
https://nos.nl/artikel/25(...)rhand-en-rechtervoet
Ja sneu wel,quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Arme Jorge Martin. Eerst de rechterhand en linkervoet gebroken en nu de linkerhand en rechtervoet ...
Hij mist de start van het MotoGP-seizoen
https://nos.nl/artikel/25(...)rhand-en-rechtervoet
Mwoah, valt wel mee toch?quote:Op maandag 24 februari 2025 21:33 schreef Wertha het volgende:
[..]
Pfff... daar gaat gelijk een stuk smeuïgheid voor de eerste race in rook op.
Live gekeken ja. Wat vond je ervan? Dit moet Pecco wel pijn doen. MM laat even zien wat je werkelijk met die Ducati kan. Het speels gemak waarmee ie achter Alex bleef. Om vervolgens 2 seconden te pakken in 2 ronden.quote:
MotoGP live gekeken, maar ik durfde hier niet te klikken omdat ik bang was voor spoilers voor Moto2,quote:
Mm93, double, double gepakt, oppermachtig.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:54 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Live gekeken ja. Wat vond je ervan? Dit moet Pecco wel pijn doen. MM laat even zien wat je werkelijk met die Ducati kan. Het speels gemak waarmee ie achter Alex bleef. Om vervolgens 2 seconden te pakken in 2 ronden.
Risico op een saai(er) seizoen zit erin inderdaad. Ik vond afgelopen seizoen juist vreselijk saai, niet te doen gewoon.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mm93, double, double gepakt, oppermachtig.
Wordt een saai seizoen.
2 manieren op wk te worden:
1) MM93 gaat voor elke win, crashed een paar keer. Voldoende punten
2)
MM93 gaat cruisen zal zijn verliespunten pakken, maar finished elke race. Voldoende punten
Exact. Niet ver hierboven in het topic heb ik ook aardig lopen zeiken hierop,quote:Op zondag 2 maart 2025 13:58 schreef heywoodu het volgende:
Nu beginnen met terugkijken, eerst de Moto3. Maar, nieuwe commentatoren, nieuwe graphics, nieuw logo...het voelt nog niet echt als 'yeah, MotoGP is weer begonnen'
Problemen om boven de minimum bandendruk te blijven.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom deed Marquez nou eigenlijk die terugval gebeuren, is dat al bekend?
Mm93, double, double gepakt, oppermachtig.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:54 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Live gekeken ja. Wat vond je ervan? Dit moet Pecco wel pijn doen. MM laat even zien wat je werkelijk met die Ducati kan. Het speels gemak waarmee ie achter Alex bleef. Om vervolgens 2 seconden te pakken in 2 ronden.
Dit is niet zijn baan en met te lage bandenspanning: pole, win, pole, win doen en 2sec uilopen nadat hij zijn broer op makkelijke wijze inhaalt.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Risico op een saai(er) seizoen zit erin inderdaad. Ik vond afgelopen seizoen juist vreselijk saai, niet te doen gewoon.
Wel hoop ik ergens op Marquez als wereldkampioen gezien zijn blessuregeschiedenis. Dat zou toch wel erg bijzonder zijn. Dat hij weer meer wint, is één ding, maar na dat hele jarenlange drama weer wereldkampioen worden? Bij een nieuwe fabriek? Toch wel heel vet,.
Ja, dat logo ook...TT maar veranderen naar MGP?quote:Op zondag 2 maart 2025 14:20 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Exact. Niet ver hierboven in het topic heb ik ook aardig lopen zeiken hierop,.
Te triest inderdaad,quote:Op maandag 3 maart 2025 09:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat logo ook...TT maar veranderen naar MGP?
quote:Apocalyptische beelden: noodweer zet bekend racecircuit onder water, vragen over MotoGP-weekend
In het normaal zo zonnige Spanje geldt momenteel code rood in delen van het land door het extreme weer. Door de hevige regenval kan er lokaal veel wateroverlast zijn. Het circuit van Jerez moest eraan geloven.
De grote wateroverlast bereikte ook het circuit nabij de stad Jerez de la Frontera, in de regio Andalusië. In die regio geldt code rood door het noodweer. Vorig jaar vielen door hevige overstromingen in de regio Valencia nog meer dan 200 doden.
Het circuit in het zuiden van Spanje hostte van 1986 tot 1990 de Spaanse Grand Prix in de Formule 1 en de Europese Grand Prix in 1994 en 1997. Sinds 1989 organiseert het circuit ook steeds de Spaanse Grand Prix in het motoracen. Dit jaar zal die race plaatsvinden in het weekend van 25 tot 27 april, binnen iets meer dan een maand dus, maar het circuit zelf staat volledig onder water.
Op sociale media circuleren beelden die de schaal van de overstroming duidelijk maken.
De hoeveelheid water en hoe het asfalt erop reageert is ook wel een dingetje. Dat klinkt wat gek misschien, maar zulke stromen aan water, daar kan asfalt ook vaak niets meer mee. Althans, niet voor iets dat zo geperfectioneerd moet zijn als een circuit.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Het zal er vooral om gaan of er veel schade is (als in, dingen die echt kapot zijn, zoals in Valencia), of dat het vooral heel veel water is maar dat de fysieke infrastructuur nog in orde is...ben benieuwd, nooit leuk zoiets
quote:Jerez offers update on Spanish MotoGP round after heavy flooding
The Jerez circuit says there is no risk to the 2025 MotoGP Spanish Grand Prix following on from this week’s heavy flooding at the track.
Heavy rainfall in the region earlier this week led to the Jerez circuit being flooded in some places, causing damage to the facility.
The worst-affected area of the track is the run-off zone at the final corner, which will need to be resurfaced, but the curve itself is undamaged.
However, the clean-up operation has already begun and the circuit has confirmed that it will still host this year’s Spanish GP on 25-27 April as scheduled.
Jerez MotoGP fears allayed
“Despite the damages suffered after yesterday's storm, the Circuito de Jerez-Angel Nieto guarantees the celebration of the Spanish MotoGP Grand Prix,” a statement posted on Instagram read.
“After the passage of an intense storm yesterday afternoon that caused numerous incidents in the rural area near the Circuito de Jerez-Angel Nieto, as well as in the circuit itself, work has begun today on the preparation of the facilities to resume the activity as soon as possible.
“Since early in the morning, the circuit operators have been carrying out cleaning works that will last for several days.
“For the fans' peace of mind, the Circuito de Jerez guarantees that these works, which are being carried out today, guarantee that the Spanish Grand Prix will be held as scheduled from April 25th to 27th, and only the activity closer to these days will be affected by these cleaning and damage repair works.
“The Circuito de Jerez-Angel Nieto, has put from today all the human and material means at its disposal to resume the activity as soon as possible.
“According to the rain gauges of farms around the circuit, in the area fell yesterday afternoon more than 120 litres per square meter in less than half an hour which caused an intense concentration of water in some parts of the circuit, especially in the curves near the Arroyo del Gato that runs through the interior of our facilities and overflowed, flooding with water, mud and gravel of the run-offs of the turns 7, 8 and 11.
“On the other hand, the area most damaged by this flooding was turn 13, Jorge Lorenzo curve, not the curve itself, which is in an optimal state, but specifically the asphalt run-off located on its right margin, which has been lifted at various points and will need to be repaired.
“Finally, it should be noted that there have been no personal injuries to all the staff who were at the circuit yesterday.”
This follows on from the deadly flooding in Valencia last year which left the Ricardo Tormo Circuit damaged and forced the MotoGP season finale to be moved to Barcelona.
Ricardo Tormo has since returned to operating and will host this year’s season finale in November.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |