SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Ik hoor hem door de TV nog denken: Huuuuuhquote:Op donderdag 14 november 2024 21:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Klootsena heeft niet meer op een rijtje
Deze week en volgende week De quizmarathonquote:Op donderdag 21 november 2024 17:57 schreef Ama het volgende:
Is het seizoen alweer klaar?Zie niks in de TVgids staan.
quote:Op donderdag 21 november 2024 19:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Deze week en volgende week De quizmarathon. Die reeks duurt niet heel lang, maar voorlopig hebben we geen Visser en Viktor
quote:Op donderdag 14 november 2024 21:16 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Dit moet wel een topshow worden. De Rijdende Rechter maar dan platter, ordinairder, volkser. Je ziet in de promo al dat ze uitsluitend Zanger Rinus-wijken bezoeken waar mensen leven met 300 kippen in hun achtertuin of witte tuinstoelen in de voortuin. Weg zijn de kakkers met een overhangende tak, maak plaats voor de gewone Nederlander met gewone Nederlander problemen.
Memorabele uitzendingen
17 oktober 2016
Mevrouw Adriana en mevrouw Johanna zijn buren van elkaar. Mevrouw Johanna beleefd plezier aan het voeren van de vogels in haar tuin. Mevrouw Adriana ondervind hier hinder van omdat ze schijtziek wordt van de vogels die in haar tuin poepen en voor nog meer overlast zorgen. Dan komt ook nog het buurmeisje erbij die mevrouw Johanna beschuldigt van het openzetten van het konijnenhok van het buurmeisje. Mr. Visser besluit dat mevrouw Johanna gewoon de vogels mag blijven voeren.
Mevrouw Adriana, ookwel door ons FOK!kers Magere Hein genoemd houdt er nogal van om mevrouw Johanna uit te schelden en te bedreigen. Dit erkent ze ruiterlijk aan Viktor, getuige onderstaand fragment:
Maandag 31 oktober 2016 - Kat in de zak
Mevrouw Jessica koopt bij de cattery van mevrouw Jacqueline een poes. Deze poes blijkt helaas ziek te zijn en mevrouw Jessica eist een schadevergoeding van mevrouw Jacqueline. Tijdens het locatiebezoek ziet Mr. Visser poep aan de muren zitten, wordt mevrouw Jessica bedreigd door de partner van mevrouw Jacqueline en zien we een-dags-kuikens aan de katten gevoerd worden. Mevrouw Jessica wordt in het gelijk gesteld en mevrouw Jacqueline moet een schadevergoeding betalen. Tijdens de uitzending blijkt ook nog dat mevrouw Jacqueline, naast een enorme hoeveelheid beenhaar, ook nog een gastenboek heeft:
20 februari 2020
In Mr. Frank Visser doet uitspraak lost Mr. Frank Visser samen met Viktor Brand hoogoplopende kwesties en conflicten op voor de gewone man en vrouw in Nederland. Mr. Visser reist af naar Lijnden onder de rook van Schiphol. Daar liggen vliegtuigspotter Piet en zijn dochter Ria in de clinch met hun buren Wesley en Manon. Die hebben namelijk een container met bouwpuin voor hun huis geplaatst en volgens Piet wordt zijn uitzicht hierdoor belemmerd. Daarnaast windt hij zich op over twee schuttingen die door de buurman zijn verwijderd en niet goed zijn teruggezet. Inmiddels heeft Piet al tierend met zijn wandelstok staan zwaaien en dreigt de situatie met de buren volledig uit de hand te lopen. Hoogste tijd dus dat mr. Visser hier een stokje voor steekt en deze zaak veilig aan de grond zet.Ja. Die man is echt slecht op TV maar zijn maatje nog erger. Dan is Reed toch beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GTWVquote:Op donderdag 21 november 2024 19:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Deze week en volgende week De quizmarathon![]()
quote:Het olijke tweetal komt vanaf donderdag 6 maart weer wekelijks in actie om 20:30 uur op SBS6.
Volgens mij is Victor meer van de mergpijpjes. Of die oudjes halen dat gewoon graag.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:44 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Haal maar vast bokkenpootjes in huis! Kunnen we meedoen met Victor
Ohja die! Lijken op elkaarquote:Op woensdag 22 januari 2025 12:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij is Victor meer van de mergpijpjes. Of die oudjes halen dat gewoon graag.
quote:Mr. Visser reist af naar een recreatiepark in Voorthuizen waar de bloeddruk van Louis en Hetty tot kritische waarden is gestegen. Ze winden zich namelijk enorm op over de schutting van hun buren John en Marianne die niet goed op de bodem zou aansluiten. Gevolg is dat er na regenval een modderpoel ontstaat en daar zijn de pensionado's niet van gediend. En dat geldt ook voor de coniferenhaag die het zonlicht in hun tuin wegneemt. John en Marianne menen op hun beurt dat de buren pestkoppen zijn en beschuldigen Louis ervan dat hij hen heimelijk met een verrekijker bespiedt. Hoogste tijd dus dat mr. Visser het park bezoekt en een einde maakt aan deze muggenzifterij.
Ja want het begint 6 maart pas het nieuwe seizoen en dat is op een donderdagavond.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:01 schreef MadMaster het volgende:
Een oude aflevering vanavond om 20.30u?
[..]
Had al zo'n vermoeden, dank voor de bevestiging…quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:23 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja want het begint 6 maart pas het nieuwe seizoen en dat is op een donderdagavond.
Maar oude afleveringen zijn ook nog steeds leuk om te kijken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden, dank voor de bevestiging…
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:23 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja want het begint 6 maart pas het nieuwe seizoen en dat is op een donderdagavond.
Toetertjesquote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden, dank voor de bevestiging…
Seniorenstrijdquote:Op donderdag 6 maart 2025 10:19 schreef Ama het volgende:
Vanavond nieuw seizoen.Kan helaas in de TV gids niet vinden waar het over gaat.
quote:In Limburgse Spaubeek is er een heuse seniorenstrijd gaande om het beheer van de algemene ruimte in een seniorencomplex. Alfons ergert zich eraan dat Lucia en Nico de baas spelen over de algemene ruimte en wil dat zij de sleutel daarvan teruggeven. Lucia en Nico vinden op hun beurt dat Alfons altijd wat de zeuren heeft en eens moet ophouden met zijn eeuwige geklaag. Want, zo zeggen ze, alles wat zij in de algemene ruimte organiseren is uit liefde voor de bewoners van het complex.
Misschien nog wel mooier zijn de afleveringen waar de eiser gigantisch op zijn bek gaatquote:
Dank, meteen serie-opname ingepland.quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:19 schreef Ama het volgende:
Vanavond nieuw seizoen.Kan helaas in de TV gids niet vinden waar het over gaat.
Ja dit soort ruimtes zijn vaak toch gewoon open?quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Beetje gek dat de groepsruimte niet altijd is geopend.
Yep tussen 8h00 en 22h00 hoort dat gewoon open te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dit soort ruimtes zijn vaak toch gewoon open?
Ik dacht ook altijd dat dit soort ruimtes er waren zodat je daar met bezoek kan gaan zitten enz.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:58 schreef DrDentz het volgende:
Ja wie is die vrouw dat zij denkt de sleutel van die ruimte te moeten bezitten? Ik wil daar gewoon kunnen chillen zonder dat aan haar te moeten vragen.
Ja eens wel. Zou als ik daar woon ook weinig zin hebben om altijd bij een bewoner het te moeten melden als ik de algemene ruimte wil gebruiken. Doei hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:01 schreef DrDentz het volgende:
Donder op met je dan bel je bij mij aan, ik heb niks met jou te maken als ik met vrienden wil kaarten.
Hahaha valt me nu pas op.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:02 schreef Dutch_view het volgende:
De oudjes zitten daar weer van achter de ramen te gluren
Voor zo'n ruimte vind ik behoorlijk duur. Dat mag toch niet meer dan 1.50 kosten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
3 piek voor een bakkie pleur is toch wel aan de prijs
Was toch 1.25 euro per kopje? Prima toch? Rest zuip je maar thuisquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Voor zo'n ruimte vind ik behoorlijk duur. Dat mag toch niet meer dan 1.50 kosten.
Oh ik kreeg het niet mee. Ik ging gewoon af op wat ik hier las.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:22 schreef Isane het volgende:
[..]
Was toch 1.25 euro per kopje? Prima toch? Rest zuip je maar thuis
Dat is dus bijna 3 guldenquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:22 schreef Isane het volgende:
[..]
Nette prijs, maar dan moeten ze niet zeggen dat ze geen winst maken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:22 schreef Isane het volgende:
[..]
Idd. Maar een kleine winst is ook niet zo gek. Filters, koffie, kopjes, onderhoud koffiezetapparaatquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:27 schreef GM78 het volgende:
[..]
Nette prijs, maar dan moeten ze niet zeggen dat ze geen winst maken.
Die eet alleen een droge bruine boterhamquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Johan heeft geen idee of er bij hem thuis op gas gekookt wordt of elektrisch.
Volgens Google haal je ongeveer 125 kopjes koffie uit een kilo bonnen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:28 schreef Isane het volgende:
[..]
Idd. Maar een kleine winst is ook niet zo gek. Filters, koffie, kopjes, onderhoud koffiezetapparaat
Yep, zonder een euro belasting te betalen. Dat is best een lucratieve business. Ook tien euro voor een maaltijd is stevig geprijsd.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:40 schreef GM78 het volgende:
[..]
Volgens Google haal je ongeveer 125 kopjes koffie uit een kilo bonnen.
125×1.25 is toch dik 156 euro.
Min 15 euro voor een kilo bonnen en wat melk, suiker en wat koekjes steek je toch minimaal 100 euro in je zak.
Ga er vanuit dat ze heel wat bakjes koffie verkopen per maand, dan steken ze zo een paar honderd euro in de zak
Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en koffie met gebak voor een 10tje? Ik vind het wel meevallenquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zonder een euro belasting te betalen. Dat is best een lucratieve business. Ook tien euro voor een maaltijd is stevig geprijsd.
Haha, dat viel mij ook gelijk op.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wel mooi dat ze alle spelfouten uit die man z'n brief halen en er dan met pen onder schrijven dat ze "geen exuces" gaan aanbieden.....
Als je goed keek stond er een koffiemachine voor pads in de keuken van de algemene ruimte, niet voor bonen. Pads zijn wel duurder hoor dan bonen. En vergeet het koekje ook niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:40 schreef GM78 het volgende:
[..]
Volgens Google haal je ongeveer 125 kopjes koffie uit een kilo bonnen.
125×1.25 is toch dik 156 euro.
Min 15 euro voor een kilo bonnen en wat melk, suiker en wat koekjes steek je toch minimaal 100 euro in je zak.
Ga er vanuit dat ze heel wat bakjes koffie verkopen per maand, dan steken ze zo een paar honderd euro in de zak
¤ 10 voor een maaltijd duur? Voor vlees ben je al ¤ 2 - ¤3 per persoon kwijt als je geen kiloknallers koopt. Groente er bij, soep vooraf, toetje met koffie en gebak, nette prijs wel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zonder een euro belasting te betalen. Dat is best een lucratieve business. Ook tien euro voor een maaltijd is stevig geprijsd.
Johquote:Het gezellig meepraten of meehuilen in de interviews door presentator Viktor Brand werkt eerder opruiend dan de-escalerend.
quote:Viktor Brand en Mr. Frank Visser doen zich voor als de redders van ruziėnd Nederland, maar achter hun olijke tv-show gaat veel leed schuil. Pas na een groot AD-artikel grijpt Talpa in. “KRENG.”
Gewone mensen in het land die ietwat excentrieker zijn dan de rest: ze worden al jaren gebruikt door tv-makers om hoge kijkcijfers te scoren. Dat die mensen geen flauw benul hebben wat de effecten zijn van zo’n tv-optreden? Dat zal hen een worst zijn. Gewoon een contractje laten ondertekenen en dan kun je ze grenzeloos gebruiken, denken ze in tv-land.
Ronduit onethisch
Het tij is de afgelopen jaren toch wel wat gaan keren, want steeds meer mensen vinden dit gewoon ronduit onethisch. Bij SBS 6 gaan ze nog een stap verder: daar gebruiken ze die mensen niet alleen voor één avond hoge kijkcijfers, maar ook tot in de oneindigheid als clickbait. De makers van Mr. Frank Visser Doet Uitspraak worden nu ontmaskerd in het AD.
Tv-rechter Frank Visser en presentator Viktor Brand doen altijd zo leuk en gewoontjes voor de camera, maar hoe ranzig is het eigenlijk dat ze hun kandidaten niet tegen zichzelf in bescherming nemen? Die ‘ideale schoonzoon’ Viktor noemt zich bemiddelaar, maar gedraagt zich meer als benzineverkoper bij een brandend conflict.
AD pakt groot uit
Het AD pakt vandaag heel groot uit met een artikel over de misstanden bij schandpaalrechter Frank Visser. ‘Tientallen deelnemers mr. Frank Visser doet uitspraak worstelen met nasleep: ‘Onze levens liggen overhoop’’, luidt de kop van het kritische stuk. “Mediators, woningstichtingen én tientallen deelnemers zijn kritisch.”
Er is het afgelopen jaar groot onderzoek gedaan door de krant en van de 170 (!) deelnemers die benaderd zijn, kijken er 100 zeer negatief terug op hun deelname. Is dat omdat ze niet in het gelijk zijn gesteld? Nee. Het is puur om hoe ze worden neergezet door de tv-makers. Maar erger nog: hoe ze vervolgens online worden aangeduid door SBS 6.
Pestende gluurburen
Kandidate Melissa krijgt in de show van haar buurman te horen: “Ze hadden deze echt dood moeten steken. Ik zweer het je.” De tv-makers smullen ervan en filmen alles. En dan gooien ze het op hun YouTube-kanaal met de ronkende titel: ‘PESTENDE gluurburen VREZEN voor VRESELIJKE ESCALATIE.’
Zo’n titel staat er tot in het eind der tijden. Om in de termen van Frank Visser te blijven: al die argeloze kandidaten krijgen levenslang. Melissa, die de zaak won, vindt het vreselijk om zo te worden aangeduid: “Het interesseert SBS 6 niets hoe het bij jou als deelnemer binnenkomt.”
‘Ze maken je boos’
Zo’n ronkende titel komt er natuurlijk niet zomaar: de kandidaten moeten eerst wel even leuk boos worden met elkaar. En daar wordt volgens tientallen kandidaten op aangestuurd. ‘Ophitsen’, noemen ze het. Oud-deelnemer Michael: “Ik moest mijn buurman voor klootzak uitmaken, dan zou ik authentiek en geloofwaardig overkomen.”
Ah, dat had weer een leuke headline opgeleverd voor SBS 6: ‘WOESTE BUURMAN’ springt uit vel: ‘KLOOTZAK’. Helaas voor de makers weigert Michael. “Je wordt gemanipuleerd en opgehitst, boos gemaakt. Ze maken misbruik van je wanhoop.”
En ook oud-kandidaat Leo overkwam dit: “De programmamakers wilden mij dingen laten zeggen waar ik niet achter stond.”
KRENG
De makers van de Frank Visser-show gaan op YouTube he-le-maal los met titels als ‘KRENG STEEL ERFENIS’ van ‘HATENDE’ zussen, en: ‘GENIEPIGE, ENGE buurman EIST GROND terug!’. Of: ‘OUD SCHREEUWWIJF’ wordt GEK van ‘NACHTCLUB CRIMINEELTJE’!’
Gewone mensen die voor de rest van hun leven door SBS 6 worden neergezet als ‘kreng’, als ‘geniepige, enge buurman’… Fouter kan natuurlijk niet. En kennelijk voelen ze zich bij Talpa betrapt, want, zo schrijft het AD: “Tijdens het onderzoek van deze krant is de kop op YouTube aangepast. ‘Gaat DE ERFENIS aan deze zussen voorbij’ staat er nu.”
Terrorbuurman
En zo heeft Talpa in alle haast allerlei titels aangepast. “Ook in zeker twintig andere video’s zijn de door Talpa gemaakte kopteksten als ‘zeikwijf’, ‘walgelijke buurvrouw’, ‘verschrikkelijke buurman’, ‘bridezilla’, ‘terrorbuurman’, ‘kreng’ en ‘egotripper heeft schijt aan regels’ inmiddels weggehaald, blijkt uit screenshots die deze krant heeft opgeslagen.”
En wat vinden die ‘HATENDE’ zussen ervan? Solange, een van het, zegt: “Ze willen vooral een veelbesproken aflevering maken met sensationele beelden en schokkende uitlatingen. Vervolgens worden de beelden met opruiende suggestieve teksten op internet geplaatst, voor altijd te bekijken, alles voor de kijkcijfers. Het is schandalig.”
Frank Visser oordeelt met een toga aan, SBS 6 executeert daarna publiekelijk op YouTube. Moet dit anno 2025 niet gewoon stoppen?
https://www.mediacourant.(...)r-stiekem-een-kreng/
quote:Viktor noemt zich bemiddelaar, maar gedraagt zich meer als benzineverkoper bij een brandend conflict.
Ja, dat vind ik ook. Mijn ervaring is dat mensen weinig inzicht hebben in hun eigen gedrag. Als ze dat terugzien op tv en de reacties van de buitenwereld horen, wordt er dan snel geklaagd "hoe ze neergezet worden".quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:23 schreef Stepperoller het volgende:
Die voorbeelden van de titels op YouTube zijn wel van een zeer bedenkelijk niveau, dat ben ik wel met de oud-deelnemers eens.
quote:[...] Tijdens het onderzoek van deze krant is de kop op YouTube aangepast. ‘Gaat DE ERFENIS aan deze zussen voorbij’ staat er nu, de reactie-mogelijkheid onder de video is ook uitgezet. Ook in zeker twintig andere video’s zijn de door Talpa gemaakte kopteksten als ‘zeikwijf’, ‘walgelijke buurvrouw’, ‘verschrikkelijke buurman’, ‘bridezilla’, ‘terrorbuurman’, ‘kreng’ en ‘egotripper heeft schijt aan regels’ inmiddels weggehaald, blijkt uit screenshots die deze krant heeft opgeslagen. [...]
Maar net als bij Probleemwijken worden bij Mr. Frank Visser mensen blijkbaar ook opgestookt om te gaan schelden en ander agressief gedrag te vertonen. Dan kun je je natuurlijk afvragen of mensen niet van tevoren wisten of konden begrijpen dat dit zou gaan gebeuren. Maar regelmatig heb je wel deelnemers aan het programma (bijv. de bekende koudepannekoekenmevrouw) die volgens mij op de grens van zwakbegaafd zitten. En hoewel dat natuurlijk hele grappige TV oplevert vraag ik me wel af of de programmamakers geen morele plicht hebben dit soort mensen tegen zichzelf te beschermen. Dan mogen ze in het artikel wel beweren dat ze eerst checken of iemand niet onder curatele staat, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen met een IQ ver beneden gemiddeld onder bewind is gesteld.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:57 schreef DrDentz het volgende:
Zelfde als met Probleemwijken. Mensen worden met hun eigen tokkieheid geconfronteerd als ze de beelden terug zien en gaan dan klagen.
Grachtengordel? Ik weet niet of de lezers van het AD (of de journalisten) aan de grachtengordel wonen. Ik denk dat de grachtengordel meer van NRC en evt Volkskrant is (en evt Parool).quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Grachtengordel kijkt ook eens SBS6 en gaat meteen op een jaar lang onderzoek uit
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Grachtengordel kijkt ook eens SBS6 en gaat meteen op een jaar lang onderzoek uit
De AD-lezers zitten zo'n beetje overal, en vaak ergens diep in 'de provincie'.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Grachtengordel? Ik weet niet of de lezers van het AD (of de journalisten) aan de grachtengordel wonen. Ik denk dat de grachtengordel meer van NRC en evt Volkskrant is (en evt Parool).
Zij is degene die door de eigenaar van het pand (de woningbouwvereniging) is aangewezen als beheerder van die ruimte, blijkbaar. En kennelijk mag de ruimte niet 24/7 open zijn, maar alleen als er activiteiten worden georganiseerd. Of dat door haar zo is bepaald of dat dat een eis is vanuit de verhuurder, is mij niet duidelijk, maar het zou best het laatste kunnen zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:03 schreef matthijst het volgende:
Teruggekeken. Irritant wijf die pittig kort blond. Wie is zij om te bepalen wanneer die ruimte open gaat.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die in zo'n tehuis wonen om daar zelf geen zin in te hebben. Het is net weer de middelbare school. Er worden kliekjes gevormd en het ene kliekje ligt dan weer overhoop met het andere kliekje. En buitenstaanders die minder weerbaar zijn worden genadeloos gepest en getreiterd.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:09 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Vond ze allebei wel apart. Die vrouw leek mij een echte Karen maar die buurman houdt er ook wel van om een potje te zeiken, moeilijke man.
Het leek mij altijd wel gezellig om op je oude dag in zo’n tehuis te wonen maar als ik dit zie word ik liever door een paar katten opgevreten.
Klopt. Mijn moeke nam (inmiddels dementerend) het altijd op voor minder weerbaren. Ze riep eenlingen aan de tafel of zocht ze op om te praten of bij dingen te betrekken. Nu ze dementerend is is ze minder diplomatiek.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ken genoeg verhalen van mensen die in zo'n tehuis wonen om daar zelf geen zin in te hebben. Het is net weer de middelbare school. Er worden kliekjes gevormd en het ene kliekje ligt dan weer overhoop met het andere kliekje. En buitenstaanders die minder weerbaar zijn worden genadeloos gepest en getreiterd.
En dan is Victor Vlam briljant.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:34 schreef Benny het volgende:
Wat een heerlijke open deurenrel van het AD. Elk weldenkend persoon kan toch nagaan dat het er zo aan toe gaat bij het programma.
Probleem aankaarten > beetje ophitsen > de held uithangen
Ik heb dit nu een paar keer gelezen. Misschien lees ik er overheen. Maar ik mis het stuk van "Talpa grijpt in" ??? Hoe grijpt Talpa in dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:29 schreef Nober het volgende:
Talpa grijpt in na AD-artikel: is Viktor Brand stiekem een KRENG?
[..]
Door de titels van de YouTube fragmenten minder asociaal te maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:19 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik heb dit nu een paar keer gelezen. Misschien lees ik er overheen. Maar ik mis het stuk van "Talpa grijpt in" ??? Hoe grijpt Talpa in dan?
Het woord kreng staat dan wel tussen aanhalingstekens als zijnde citaat van de 2 zussen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:33 schreef Stepperoller het volgende:
Uit het AD-artikelblijkt dat er veelvuldig scheldwoorden in de titel worden gebruikt en dan niet als citaat.
‘KRENG steelt van HATENDE ZUSSEN’ bijvoorbeeld.
[..]
Dat was ook wel een bizarre aflevering trouwens. Die twee andere zussen waren echt niet goed.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:59 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Het woord kreng staat dan wel tussen aanhalingstekens als zijnde citaat van de 2 zussen.
Maar ik kan me voorstellen dat Solange er niet blij mee is.
Dat vond ik ook opvallend, maar ze steekt er aan de andere kant waarschijnlijk al veel tijd in en met een boekhouding erbij neigt het wel meer naar een onbetaalde baan dan vrijwilligerswerk.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:26 schreef Sorella het volgende:
Het viel me tegen dat die jonge blonde mevrouw niet met een boekhouding hoefde te beginnen. Ze heeft het dan wel over goed vertrouwen maar ik zou ook wel willen weten waar de centen ingestoken worden. Volgens mij is dat wel verplicht ?
Zo moeilijk is dat toch ook niet en anders een cursusje basis boekhouden gaan volgen
Mooi begin voor YouTube titel.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:03 schreef matthijst het volgende:
Teruggekeken. Irritant wijf die pittig kort blond. Wie is zij om te bepalen wanneer die ruimte open gaat.
Ook vaag dat er zoveel volk van buiten in die ruimte komt.
De verhuurder vindt het wel best allemaal, blij dat er zo'n vrouwtje is die de boel voor ze wil runnen.
Sneu wijf ook, geen hand geven
Ja ben nu ook bij. Zou zeggen je eigen tuin gewoon lekker doen.quote:
Idd jaquote:Op donderdag 13 maart 2025 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zou gek worden zonder schutting en bemoeiburen...
(Schakel net in)
Ik vind het al irritant als mijn buren een praatje willen makenquote:
Zou sowieso niet zo willen wonen. Volgens mij komt er altijd wel een keer gezeik.quote:
Overal schuttingen daar.quote:
Rechtsbijstand doet hier niks mee hoorquote:Op donderdag 13 maart 2025 21:30 schreef JanGroen het volgende:
Ik snap dit soort zaken nooit zo goed. Er zijn “meerdere advocaten geraadpleegd” en allemaal zeggen ze wat anders aldus Brent.
Niemand gaat even naar een advocaat toe, betaalt ¤ 500 om te horen of de buurman wel of geen schutting mag plaatsen. Dat van die geraadpleegde advocaten is dus gewoon sterke praat.
Waarom gaat Brent niet gewoon zelf naar een advocaat toe, laat die man of vrouw anderhalf uur in de notariėle akten duiken en je hebt duidelijkheid. Dat is toch een kleine moeite?
Tip voor iedereen: neem voor een paar euro per maand een rechtsbijstandverzekering. Die heb je altijd een keer nodig. Ook voor adviezen zoals hier kun je ze bellen.
100% eens!quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Tja, als je privacy wil moet je geen huis in zo'n project kopen. Daarmee had die tegenpartij op zich wel een punt, alleen jammer dat met name die man niet erg sympathiek overkwam en een nogal belerend toontje had. Ook nogal slordig van de architect/aannemer om het verbod niet netjes notarieel vast te laten leggen, dus uiteindelijk dan weer wel een goede uitspraak hoewel ik gevoelsmatig de tegenpartij meer gelijk vind hebben.
Ik was een keer dronken m'n sleutels vergeten. Bel deed het niet. Achterom door tuinen en schuttingen om steentjes tegen het slaapkamerraam van ouders te gooien. Schuttingen waren twee meter hoog. Nooit begrepen hoe me dat gelukt is.quote:
Lekker onderbouwd wel…quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rechtsbijstand doet hier niks mee hoor
Dat gaat sowieso nooit werken in zo’n hofje. Na een paar jaar gaan de eerste bewoners verhuizen, komen er nieuwe bewoners en die liggen anders “in de groep”.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goede uitspraak
Eens zien wat het doet met de sfeer daar
Ja; en die doen pas als iets meer dan 500 euro kost. Sommige hebben zelfs hogere drempels.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:08 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd wel…
Dit is een juridisch vraagstuk en laat dat nou net iets zijn waar je een rechtsbijstandverzekering voor hebt afgesloten.
Hoe kun je dit nou zeggen??quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Tja, als je privacy wil moet je geen huis in zo'n project kopen. Daarmee had die tegenpartij op zich wel een punt, alleen jammer dat met name die man niet erg sympathiek overkwam en een nogal belerend toontje had. Ook nogal slordig van de architect/aannemer om het verbod niet netjes notarieel vast te laten leggen, dus uiteindelijk dan weer wel een goede uitspraak hoewel ik gevoelsmatig de tegenpartij meer gelijk vind hebben.
Zo bekend was het helemaal niet, anders had er geen aflevering van geweest.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:19 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Hoe kun je dit nou zeggen??
Er was helemaal niks juridisch vastgelegd. Op voorhand was dus al bekend dat er helemaal geen verbod was op het plaatsen van een schutting. Dan kun je er dus prima wonen als je privacy wil, want een schutting is zo geplaatst.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo bekend was het helemaal niet, anders had er geen aflevering van geweest.
In de basis weet je daarnaast wat de bedoeling van zo'n buurt is door wat er in de folder beschreven staat. Je kan dan op je vingers natellen dat er mensen gaan wonen specifiek voor het type project. Juridisch toegestaan of niet, ik zou een dergelijk huis nooit kopen en ik vind het heel naļef om dat dan wel te doen. Dat de uitspraak uiteindelijk juridisch terecht blijkt te zijn omdat er bij de architect/aannemer iemand heeft liggen slapen doet daar verder niet zoveel aan af.
Er kwam alleen maar een aflevering omdat Brent zo aardig en beleefd was om het verschil van mening (mag een schutting wel of niet) voor te leggen aan de rechter. Hij zei aan het begin van de uitzending al dat er in de notariėle akten van mandeligheid helemaal niets werd gezegd over een verbod op een schutting op eigen grond en dat een schutting dus gewoon toegestaan was.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo bekend was het helemaal niet, anders had er geen aflevering van geweest.
In de basis weet je daarnaast wat de bedoeling van zo'n buurt is door wat er in de folder beschreven staat. Je kan dan op je vingers natellen dat er mensen gaan wonen specifiek voor het type project. Juridisch toegestaan of niet, ik zou een dergelijk huis nooit kopen en ik vind het heel naļef om dat dan wel te doen. Dat de uitspraak uiteindelijk juridisch terecht blijkt te zijn omdat er bij de architect/aannemer iemand heeft liggen slapen doet daar verder niet zoveel aan af.
Ja ik wou net zeggen idd, het kwam me al bekend voorquote:Op donderdag 20 maart 2025 20:32 schreef JanGroen het volgende:
Seizoen is net begonnen en nu al weer een herhaling.
Ja dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:32 schreef JanGroen het volgende:
Seizoen is net begonnen en nu al weer een herhaling.
Ik kan hem ook niet herinnerenquote:Op donderdag 20 maart 2025 20:34 schreef StephanL het volgende:
Deze ken ik niet![]()
Denk vanwege voetbal det het een herhaling is.
Dat verband snap ik even niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:34 schreef StephanL het volgende:
Deze ken ik niet![]()
Denk vanwege voetbal det het een herhaling is.
Meer kijkers voor voetbal, minder voor Mr Visser. Kan je beter een herhaling er ingooien en volgende keer weer nieuwe uitzenden en meer kijkers trekken,quote:
Wel super flauw...quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
Meer kijkers voor voetbal, minder voor Mr Visser. Kan je beter een herhaling er ingooien en volgende keer weer nieuwe uitzenden en meer kijkers trekken,
Hebben ze volgens mij al vaker gedaan.
Ach, heb je de komende tijd nog een extra nieuwe aflevering voor de boeg…quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel super flauw...
Ik begrijp echt niet waarom zoveel moet wijken voor dat spelletje... misschien heb ik een rare sociale kring, maar ik ken echt niemand die kijkt
Dat is zeker waarquote:Op donderdag 20 maart 2025 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach, heb je de komende tijd nog een extra nieuwe aflevering voor de boeg…
Omdat er gewoon veel te weinig mensen kijken. Ik vind het ook jammer maar een heel draaidag voor een handje kijkers wil je ook niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel super flauw...
Ik begrijp echt niet waarom zoveel moet wijken voor dat spelletje... misschien heb ik een rare sociale kring, maar ik ken echt niemand die kijkt
Is dat kijkcijfer gedoe nog een dingetje eigenlijk. Geen idee hoe dat werkt maar heel veel mensen nemen het op of kijken het later.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Omdat er gewoon veel te weinig mensen kijken. Ik vind het ook jammer maar een heel draaidag voor een handje kijkers wil je ook niet.
Ik heb geen idee maar het kan schijnbaar niet uit om op een belangrijke voetbalavond een nieuwe uitzending te laten zien.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Is dat kijkcijfer gedoe nog een dingetje eigenlijk. Geen idee hoe dat werkt maar heel veel mensen nemen het op of kijken het later.
Oh ja wacht, het is natuurlijk wel prime time en heeft ook met reclame inkomsten te maken
Nah ik snap het welquote:Op donderdag 20 maart 2025 22:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb geen idee maar het kan schijnbaar niet uit om op een belangrijke voetbalavond een nieuwe uitzending te laten zien.
Ik heb een aflevering gezien in het eerste seizoen. Waren 2 vrouwen die elkaar aan het stalken waren in een appartement gebouw. Ik denk dat die ene vrouw wel 10 keer had gezegd dat ze een pathologische leugenaar isquote:Op donderdag 14 november 2024 21:22 schreef H_T het volgende:
Ergens wel verfrissend dat de partijen elkaar niet uitmaken voor leugenaar, maar dat voegt toch wel wat sjeu toe
quote:Nicole heeft haar auto met een kapotte turbo naar de garage gebracht. In eerste instantie zou de reparatie drie weken duren, maar als bijna zes maanden later de auto nog steeds niet is gemaakt, heeft Nicole er genoeg van en wil zij de auto onmiddellijk terughebben.
De garagehouder, Aydin, zegt dat hij de turbo inmiddels keurig heeft vervangen, maar dat er desondanks een foutcode blijft verschijnen. Hij vermoedt dan ook dat het niet aan de turbo ligt, maar aan de auto zelf. En zolang het lek niet boven water is, vindt hij het onverantwoord om de auto aan Nicole terug te geven.
Klopt, ik heb iets soortgelijks meegemaakt en de monteur kon mijn auto niet repareren, ik heb een derde van de afgesproken prijs betaald destijds om zijn uren voor een deel te compenseren, soms is het niet anders.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:58 schreef Friday12 het volgende:
Ik vind het wel heel erg makkelijk om te zeggen het is een risico van de garage terwijl er kosten gemaakt zijn
Had prima 6 maanden geleden opgelost kunnen zijn als ze naar de specialist hadden gegaanquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb iets soortgelijks meegemaakt en de monteur kon mijn auto niet repareren, ik heb een derde van de afgesproken prijs betaald destijds om zijn uren voor een deel te compenseren, soms is het niet anders.
Klopt, heb ik met mijn auto ook gedaan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:07 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Had prima 6 maanden geleden opgelost kunnen zijn als ze naar de specialist hadden gegaan
De vaste vervanger: meneer Beuving.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:06 schreef MadMaster het volgende:
Welke acteur hebben ze ingehuurd om mr. Visser te spelen?
Wel grappig, want er zitten weinig Franse onderdelen in. Allemaal onderdelen van bekende toeleveranciers die andere merken ook gebruiken.quote:
Dit dus. Hier 5 maanden mee aanmodderen kan echt niet. De garagist is hierin echt tekort geschoten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:11 schreef JanGroen het volgende:
Communicatie was een probleem. Maar zelf langs de garage gaan en verhaal halen kan niet??
Leuke garage voor een nieuwe koppeling of kleine beurt, maar echte dieperliggende elektronica diagnose is niet voor hem weggelegd. Te weinig kennis en niet de juiste apparatuur.
5 Maanden in de werkplaats? Dan moet je de auto toch elders laten repareren op eigen kosten als garage.
Nee want een monteur zou het moeten weten. Lukt het hem niet, dan moet je dat laten weten aan de klant.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:58 schreef Friday12 het volgende:
Ik vind het wel heel erg makkelijk om te zeggen het is een risico van de garage terwijl er kosten gemaakt zijn
Een goede wel ja. Op eBay staan ze ook voor ¤ 400, maar dat is zonde van de grondstoffen. Die overleven de eerste kilometer niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:24 schreef StephanL het volgende:
Duur onderdeeltje die turbo.
Aftermarket turbo is dus niet goed.
Dat kun je vooraf ook al weten: goedkoop = duurkoop. Spreekwoord is niet voor niets al eeuwenoud.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:30 schreef Friday12 het volgende:
Wel zuur en je weet dat deze man nooit meer klanten aan neemt die een goedkopere optie willen hebben
Ik zou toch ook nog wel wat stennis schoppen bij die leverancierquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Eerlijk is eerlijk, los van de communicatie/duur kan die jongen er ook niet zoveel aan doen.
quote:Buurvrouwen Margriet en Alice hebben zo'n 8 jaar geleden voor de deur van huurwoningen een fijn tuintje gecreėerd om heerlijk in te kunnen vertoeven als het zonnetje schijnt. Ze hebben daar destijds keurig toestemming voor gevraagd én gekregen van de woningbouw. Wie schetst hun verbazing als ze plotseling van diezelfde woningbouw te horen krijgen dat hun geliefde tuintje weg moet in verband met de brandveiligheidsregels!
De dames zijn het daar absoluut niet mee eens en voelen zich ook behoorlijk om de tuin geleid. Kortom, hoogste tijd dat mr. Visser en Viktor afreizen naar Den Helder om de nodige juridische opheldering te verschaffen.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat “hekje” moet weg. Dan is het weer brandveilig.
Ik ookquote:Op donderdag 3 april 2025 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben het wel met de woningbouw eens
ze kunnen best nog buiten gaan zitten , dat is niet het probleemquote:Op donderdag 3 april 2025 20:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het komt door die brand in Arnhemse flat tijdens oud en nieuw. Daardoor zijn de regels strenger geworden.
Lees je wel mijn post voordat je onzin komt te verkondigen.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze kunnen best nog buiten gaan zitten , dat is niet het probleem
Een afscheiding maken van de potten waar je nog wel doorheen kunt met een rollator, probleem opgelostquote:Op donderdag 3 april 2025 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Het gaat dus vooral om de erfafscheiding. Die tuinmeubels en bloempotten doen niemand kwaad.
nee dat gaat niet werken , paniek paniekquote:Op donderdag 3 april 2025 21:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Een afscheiding maken van de potten waar je nog wel doorheen kunt met een rollator, probleem opgelost
jouw post ? waar?quote:Op donderdag 3 april 2025 21:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lees je wel mijn post voordat je onzin komt te verkondigen.
niks mag , buiten zitten, dat mag altijd en daar gaat het toch om ?/quote:Op donderdag 3 april 2025 21:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het is meer de vraag wat mag er wel door de nieuwe regels.
Waarom quote je me dan?quote:
jouw?quote:
Voor hun 300 anderen als niet meerquote:Op donderdag 3 april 2025 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze hadden het erover dat ze misschien daar niet meer zouden wille wonen als hun tuintje wegmoest. Kan me niet voorstellen dat zoiets uitmaakt voor een grote coöperatie als die woningbouw. Gewoon de zoveelste bewoners...
Dat bedoel ik dusquote:Op donderdag 3 april 2025 22:30 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Voor hun 300 anderen als niet meer
Dat is geen gemeenschappelijke ruimte maar jouw eigendom. Je belemmert jezelf en niemand anders.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zal wel geen fuck van brandveiligheid snappen hoor, maar de achtertuin van mijn eengezinswoning heeft ook allerlei meubels erin staan en is toch ook omringd door een schutting met een poort die op slot zit met een echt slot in plaats van een elastiek. Maar dat is zeker anders omdat je dan gelijk buiten bent en niet nog een algemene ruimte door moet voordat je veilig bent?
? Hoezo onzin.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lees je wel mijn post voordat je onzin komt te verkondigen.
Yep, volle boodschaptassen met gedoneerde spullen meenemen kan ook nietquote:Op donderdag 10 april 2025 20:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik mag Lia en Rein nu al niet.
Lopen bedreigen en alles is gewoon not done.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |