abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216957004
https://www.ad.nl/show/ti(...)n-overhoop~a67d98d8/

Heerlijk artikel. Vooral de laatste paar alinea’s.

quote:
Het gezellig meepraten of meehuilen in de interviews door presentator Viktor Brand werkt eerder opruiend dan de-escalerend.
Joh :D
pi_216957155
Wat een non-artikel zeg van het AD.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_216958018
Talpa grijpt in na AD-artikel: is Viktor Brand stiekem een KRENG?

quote:
Viktor Brand en Mr. Frank Visser doen zich voor als de redders van ruziënd Nederland, maar achter hun olijke tv-show gaat veel leed schuil. Pas na een groot AD-artikel grijpt Talpa in. “KRENG.”

Gewone mensen in het land die ietwat excentrieker zijn dan de rest: ze worden al jaren gebruikt door tv-makers om hoge kijkcijfers te scoren. Dat die mensen geen flauw benul hebben wat de effecten zijn van zo’n tv-optreden? Dat zal hen een worst zijn. Gewoon een contractje laten ondertekenen en dan kun je ze grenzeloos gebruiken, denken ze in tv-land.

Ronduit onethisch
Het tij is de afgelopen jaren toch wel wat gaan keren, want steeds meer mensen vinden dit gewoon ronduit onethisch. Bij SBS 6 gaan ze nog een stap verder: daar gebruiken ze die mensen niet alleen voor één avond hoge kijkcijfers, maar ook tot in de oneindigheid als clickbait. De makers van Mr. Frank Visser Doet Uitspraak worden nu ontmaskerd in het AD.

Tv-rechter Frank Visser en presentator Viktor Brand doen altijd zo leuk en gewoontjes voor de camera, maar hoe ranzig is het eigenlijk dat ze hun kandidaten niet tegen zichzelf in bescherming nemen? Die ‘ideale schoonzoon’ Viktor noemt zich bemiddelaar, maar gedraagt zich meer als benzineverkoper bij een brandend conflict.

AD pakt groot uit
Het AD pakt vandaag heel groot uit met een artikel over de misstanden bij schandpaalrechter Frank Visser. ‘Tientallen deelnemers mr. Frank Visser doet uitspraak worstelen met nasleep: ‘Onze levens liggen overhoop’’, luidt de kop van het kritische stuk. “Mediators, woningstichtingen én tientallen deelnemers zijn kritisch.”

Er is het afgelopen jaar groot onderzoek gedaan door de krant en van de 170 (!) deelnemers die benaderd zijn, kijken er 100 zeer negatief terug op hun deelname. Is dat omdat ze niet in het gelijk zijn gesteld? Nee. Het is puur om hoe ze worden neergezet door de tv-makers. Maar erger nog: hoe ze vervolgens online worden aangeduid door SBS 6.

Pestende gluurburen
Kandidate Melissa krijgt in de show van haar buurman te horen: “Ze hadden deze echt dood moeten steken. Ik zweer het je.” De tv-makers smullen ervan en filmen alles. En dan gooien ze het op hun YouTube-kanaal met de ronkende titel: ‘PESTENDE gluurburen VREZEN voor VRESELIJKE ESCALATIE.’

Zo’n titel staat er tot in het eind der tijden. Om in de termen van Frank Visser te blijven: al die argeloze kandidaten krijgen levenslang. Melissa, die de zaak won, vindt het vreselijk om zo te worden aangeduid: “Het interesseert SBS 6 niets hoe het bij jou als deelnemer binnenkomt.”

‘Ze maken je boos’
Zo’n ronkende titel komt er natuurlijk niet zomaar: de kandidaten moeten eerst wel even leuk boos worden met elkaar. En daar wordt volgens tientallen kandidaten op aangestuurd. ‘Ophitsen’, noemen ze het. Oud-deelnemer Michael: “Ik moest mijn buurman voor klootzak uitmaken, dan zou ik authentiek en geloofwaardig overkomen.”

Ah, dat had weer een leuke headline opgeleverd voor SBS 6: ‘WOESTE BUURMAN’ springt uit vel: ‘KLOOTZAK’. Helaas voor de makers weigert Michael. “Je wordt gemanipuleerd en opgehitst, boos gemaakt. Ze maken misbruik van je wanhoop.”

En ook oud-kandidaat Leo overkwam dit: “De programmamakers wilden mij dingen laten zeggen waar ik niet achter stond.”

KRENG
De makers van de Frank Visser-show gaan op YouTube he-le-maal los met titels als ‘KRENG STEEL ERFENIS’ van ‘HATENDE’ zussen, en: ‘GENIEPIGE, ENGE buurman EIST GROND terug!’. Of: ‘OUD SCHREEUWWIJF’ wordt GEK van ‘NACHTCLUB CRIMINEELTJE’!’

Gewone mensen die voor de rest van hun leven door SBS 6 worden neergezet als ‘kreng’, als ‘geniepige, enge buurman’… Fouter kan natuurlijk niet. En kennelijk voelen ze zich bij Talpa betrapt, want, zo schrijft het AD: “Tijdens het onderzoek van deze krant is de kop op YouTube aangepast. ‘Gaat DE ERFENIS aan deze zussen voorbij’ staat er nu.”

Terrorbuurman
En zo heeft Talpa in alle haast allerlei titels aangepast. “Ook in zeker twintig andere video’s zijn de door Talpa gemaakte kopteksten als ‘zeikwijf’, ‘walgelijke buurvrouw’, ‘verschrikkelijke buurman’, ‘bridezilla’, ‘terrorbuurman’, ‘kreng’ en ‘egotripper heeft schijt aan regels’ inmiddels weggehaald, blijkt uit screenshots die deze krant heeft opgeslagen.”

En wat vinden die ‘HATENDE’ zussen ervan? Solange, een van het, zegt: “Ze willen vooral een veelbesproken aflevering maken met sensationele beelden en schokkende uitlatingen. Vervolgens worden de beelden met opruiende suggestieve teksten op internet geplaatst, voor altijd te bekijken, alles voor de kijkcijfers. Het is schandalig.”

Frank Visser oordeelt met een toga aan, SBS 6 executeert daarna publiekelijk op YouTube. Moet dit anno 2025 niet gewoon stoppen?

https://www.mediacourant.(...)r-stiekem-een-kreng/
pi_216958487
Zelfde als met Probleemwijken. Mensen worden met hun eigen tokkieheid geconfronteerd als ze de beelden terug zien en gaan dan klagen.
pi_216958583
quote:
Viktor noemt zich bemiddelaar, maar gedraagt zich meer als benzineverkoper bij een brandend conflict.
_O-

Tis niet onwaar maar prachtig omschreven
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_216958712
Die voorbeelden van de titels op YouTube zijn wel van een zeer bedenkelijk niveau, dat ben ik wel met de oud-deelnemers eens.
pi_216958751
En wat de makers duidelijk wel doen is aan deelnemers vragen of ze een bepaald voorval willen naspelen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:30:17 #108
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216958806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:23 schreef Stepperoller het volgende:
Die voorbeelden van de titels op YouTube zijn wel van een zeer bedenkelijk niveau, dat ben ik wel met de oud-deelnemers eens.
Ja, dat vind ik ook. Mijn ervaring is dat mensen weinig inzicht hebben in hun eigen gedrag. Als ze dat terugzien op tv en de reacties van de buitenwereld horen, wordt er dan snel geklaagd "hoe ze neergezet worden".

Maar het was mij inderdaad ook opgevallen hoe sensationeel de teksten op YouTube zijn, kan me voorstellen dat je niet voor eeuwig als zeikwijf op YouTube wilt staan. Is toch wat anders dan een aflevering zien op SBS die niet blijft terugkomen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_216958825
Uit het AD-artikelblijkt dat er veelvuldig scheldwoorden in de titel worden gebruikt en dan niet als citaat.

‘KRENG steelt van HATENDE ZUSSEN’ bijvoorbeeld.

quote:
[...] Tijdens het onderzoek van deze krant is de kop op YouTube aangepast. ‘Gaat DE ERFENIS aan deze zussen voorbij’ staat er nu, de reactie-mogelijkheid onder de video is ook uitgezet. Ook in zeker twintig andere video’s zijn de door Talpa gemaakte kopteksten als ‘zeikwijf’, ‘walgelijke buurvrouw’, ‘verschrikkelijke buurman’, ‘bridezilla’, ‘terrorbuurman’, ‘kreng’ en ‘egotripper heeft schijt aan regels’ inmiddels weggehaald, blijkt uit screenshots die deze krant heeft opgeslagen. [...]
pi_216960328
Martin drinkt in het echt veel minder
pi_216960337
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 07:10 schreef RipCity het volgende:
Wat een non-artikel zeg van het AD.
Grachtengordel kijkt ook eens SBS6 en gaat meteen op een jaar lang onderzoek uit :')
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 maart 2025 @ 13:23:57 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_216960972
De boze buurman. Heerlijk.................. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:25:23 #113
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_216960992
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:57 schreef DrDentz het volgende:
Zelfde als met Probleemwijken. Mensen worden met hun eigen tokkieheid geconfronteerd als ze de beelden terug zien en gaan dan klagen.
Maar net als bij Probleemwijken worden bij Mr. Frank Visser mensen blijkbaar ook opgestookt om te gaan schelden en ander agressief gedrag te vertonen. Dan kun je je natuurlijk afvragen of mensen niet van tevoren wisten of konden begrijpen dat dit zou gaan gebeuren. Maar regelmatig heb je wel deelnemers aan het programma (bijv. de bekende koudepannekoekenmevrouw) die volgens mij op de grens van zwakbegaafd zitten. En hoewel dat natuurlijk hele grappige TV oplevert vraag ik me wel af of de programmamakers geen morele plicht hebben dit soort mensen tegen zichzelf te beschermen. Dan mogen ze in het artikel wel beweren dat ze eerst checken of iemand niet onder curatele staat, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen met een IQ ver beneden gemiddeld onder bewind is gesteld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:26:44 #114
Bijdehand mannetje
pi_216961011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Grachtengordel kijkt ook eens SBS6 en gaat meteen op een jaar lang onderzoek uit :')
Grachtengordel? Ik weet niet of de lezers van het AD (of de journalisten) aan de grachtengordel wonen. Ik denk dat de grachtengordel meer van NRC en evt Volkskrant is (en evt Parool).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_216961032
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
:') _!!

Het AD is haast nog een ergere tokkiekrant dan de Telegraaf (die hebben bijvoorbeeld wel goede feitelijke rechtbankverslagen) met hun sensationele emo artikelen.

Dus ik zie de Telegraaf nog eerder aan de grachtengordel gelezen worden dan het AD.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:29:29 #116
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216961040
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Grachtengordel? Ik weet niet of de lezers van het AD (of de journalisten) aan de grachtengordel wonen. Ik denk dat de grachtengordel meer van NRC en evt Volkskrant is (en evt Parool).
De AD-lezers zitten zo'n beetje overal, en vaak ergens diep in 'de provincie'.

(De rij regionale aftakkingen tel ik ook even mee.)
  vrijdag 7 maart 2025 @ 22:03:11 #117
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216966774
Teruggekeken. Irritant wijf die pittig kort blond. Wie is zij om te bepalen wanneer die ruimte open gaat.
Ook vaag dat er zoveel volk van buiten in die ruimte komt.
De verhuurder vindt het wel best allemaal, blij dat er zo'n vrouwtje is die de boel voor ze wil runnen.

Sneu wijf ook, geen hand geven :r

[ Bericht 19% gewijzigd door matthijst op 07-03-2025 22:09:49 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216969963
Vond ze allebei wel apart. Die vrouw leek mij een echte Karen maar die buurman houdt er ook wel van om een potje te zeiken, moeilijke man.

Het leek mij altijd wel gezellig om op je oude dag in zo’n tehuis te wonen maar als ik dit zie word ik liever door een paar katten opgevreten.
pi_216971106
Die ene schijnheilige buurman in het publiek die zich tijdens de zitting achter Alfons schaarde, maar die wel tijdens het kienen anderen loopt op te hitsen dat ze moeten opschrijven dat hij een klootzak is _O-

Alfons was hier het meest toxische oudje mijn inziens. En meester Visser dacht er zo te horen ook zo over.

Wel apart dat de woningbouw niet zorgt dat er een boekhouding wordt bijgehouden trouwens. Ik snap dat de basis qua vrijwilligers smal is, maar ze zouden ook gewoon een boekhouder kunnen inhuren.
pi_216971123
Oh en excuses op de dag van de zitting aanbieden kwam inderdaad over alsof dat puur was om een betere indruk op de rechter te maken. Geloof er ook weinig van dat hij er oprecht spijt van had.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:21:26 #121
Bijdehand mannetje
pi_216971295
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:03 schreef matthijst het volgende:
Teruggekeken. Irritant wijf die pittig kort blond. Wie is zij om te bepalen wanneer die ruimte open gaat.
Zij is degene die door de eigenaar van het pand (de woningbouwvereniging) is aangewezen als beheerder van die ruimte, blijkbaar. En kennelijk mag de ruimte niet 24/7 open zijn, maar alleen als er activiteiten worden georganiseerd. Of dat door haar zo is bepaald of dat dat een eis is vanuit de verhuurder, is mij niet duidelijk, maar het zou best het laatste kunnen zijn.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:23:16 #122
Bijdehand mannetje
pi_216971315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:09 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Vond ze allebei wel apart. Die vrouw leek mij een echte Karen maar die buurman houdt er ook wel van om een potje te zeiken, moeilijke man.

Het leek mij altijd wel gezellig om op je oude dag in zo’n tehuis te wonen maar als ik dit zie word ik liever door een paar katten opgevreten.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die in zo'n tehuis wonen om daar zelf geen zin in te hebben. Het is net weer de middelbare school. Er worden kliekjes gevormd en het ene kliekje ligt dan weer overhoop met het andere kliekje. En buitenstaanders die minder weerbaar zijn worden genadeloos gepest en getreiterd.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2025 @ 11:40:37 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_216971472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik ken genoeg verhalen van mensen die in zo'n tehuis wonen om daar zelf geen zin in te hebben. Het is net weer de middelbare school. Er worden kliekjes gevormd en het ene kliekje ligt dan weer overhoop met het andere kliekje. En buitenstaanders die minder weerbaar zijn worden genadeloos gepest en getreiterd.
Klopt. Mijn moeke nam (inmiddels dementerend) het altijd op voor minder weerbaren. Ze riep eenlingen aan de tafel of zocht ze op om te praten of bij dingen te betrekken. Nu ze dementerend is is ze minder diplomatiek. :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216972497
Wat een heerlijke open deurenrel van het AD. Elk weldenkend persoon kan toch nagaan dat het er zo aan toe gaat bij het programma.

Probleem aankaarten > beetje ophitsen > de held uithangen
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2025 @ 13:52:41 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_216972650
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:34 schreef Benny het volgende:
Wat een heerlijke open deurenrel van het AD. Elk weldenkend persoon kan toch nagaan dat het er zo aan toe gaat bij het programma.

Probleem aankaarten > beetje ophitsen > de held uithangen
En dan is Victor Vlam briljant. :)

pi_216972901
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:29 schreef Nober het volgende:
Talpa grijpt in na AD-artikel: is Viktor Brand stiekem een KRENG?
[..]

Ik heb dit nu een paar keer gelezen. Misschien lees ik er overheen. Maar ik mis het stuk van "Talpa grijpt in" ??? Hoe grijpt Talpa in dan?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 15:39:17 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216973779
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 14:19 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik heb dit nu een paar keer gelezen. Misschien lees ik er overheen. Maar ik mis het stuk van "Talpa grijpt in" ??? Hoe grijpt Talpa in dan?
Door de titels van de YouTube fragmenten minder asociaal te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216973974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:33 schreef Stepperoller het volgende:
Uit het AD-artikelblijkt dat er veelvuldig scheldwoorden in de titel worden gebruikt en dan niet als citaat.

‘KRENG steelt van HATENDE ZUSSEN’ bijvoorbeeld.
[..]

Het woord kreng staat dan wel tussen aanhalingstekens als zijnde citaat van de 2 zussen.
Maar ik kan me voorstellen dat Solange er niet blij mee is.
edit : even opgezocht, dit was de exacte tekst bij de aflevering op Youtube : 'KRENG STEELT ERFENIS' van 'HATENDE' zussen.

[ Bericht 4% gewijzigd door WethouderHekking op 08-03-2025 16:30:01 ]
pi_216974072
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 15:59 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Het woord kreng staat dan wel tussen aanhalingstekens als zijnde citaat van de 2 zussen.
Maar ik kan me voorstellen dat Solange er niet blij mee is.
Dat was ook wel een bizarre aflevering trouwens. Die twee andere zussen waren echt niet goed.
pi_216974229
Het viel me tegen dat die jonge blonde mevrouw niet met een boekhouding hoefde te beginnen. Ze heeft het dan wel over goed vertrouwen maar ik zou ook wel willen weten waar de centen ingestoken worden. Volgens mij is dat wel verplicht ?
Zo moeilijk is dat toch ook niet en anders een cursusje basis boekhouden gaan volgen
pi_216974552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:26 schreef Sorella het volgende:
Het viel me tegen dat die jonge blonde mevrouw niet met een boekhouding hoefde te beginnen. Ze heeft het dan wel over goed vertrouwen maar ik zou ook wel willen weten waar de centen ingestoken worden. Volgens mij is dat wel verplicht ?
Zo moeilijk is dat toch ook niet en anders een cursusje basis boekhouden gaan volgen
Dat vond ik ook opvallend, maar ze steekt er aan de andere kant waarschijnlijk al veel tijd in en met een boekhouding erbij neigt het wel meer naar een onbetaalde baan dan vrijwilligerswerk.

Maar de woningbouw moet op de een of andere manier toch ook borgen dat de beheerder niet stiekem winst maakt met die ruimte? Lijkt me dat dat anders niet te verantwoorden is.

Dus een betaalde boekhouder oid inhuren lijkt mij hier wel logisch
pi_216974726
En zoals gebruikelijk in deze zaken klopt de eiser niet bij de belangrijkste partij, ook in dit geval weer, de woningbouw aan
pi_216975106
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:03 schreef matthijst het volgende:
Ook vaag dat er zoveel volk van buiten in die ruimte komt.
De verhuurder vindt het wel best allemaal, blij dat er zo'n vrouwtje is die de boel voor ze wil runnen.

Sneu wijf ook, geen hand geven :r
Mooi begin voor YouTube titel.
pi_216976757
Ik kijk nu terug, maar terugrekenend woont die vrouw dus al sinds ze halverwege vijftig was in een bejaardencomplex. Ook apart.
anonieme razernist
pi_216976994
Beiden erg vervelende mensen, althans zo kwamen ze over. De vrouw van Alfons leek me wel vriendelijk.
anonieme razernist
  roze donderdag 13 maart 2025 @ 20:24:39 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217037373
:W
Your beauty never ever scared me.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 20:31:22 #137
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217037535
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:24 schreef Ama het volgende:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  roze donderdag 13 maart 2025 @ 20:31:41 #138
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217037540
Ja kut zat bij de buren op RTL5. Wat is het probleem
pi_217037560
Je eigen huis, gewoon bouwen :P
  roze donderdag 13 maart 2025 @ 20:33:51 #140
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217037583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:32 schreef StephanL het volgende:
Je eigen huis, gewoon bouwen :P
Ja ben nu ook bij. Zou zeggen je eigen tuin gewoon lekker doen.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 20:38:51 #141
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217037659
Hij kan gewoon aan de architect vragen en als die zegt het mag. Dan kan hij zijn schutting plaatsen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  roze donderdag 13 maart 2025 @ 20:39:43 #142
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217037673
Leuke kad.
pi_217037683
Zeikvolk weer :')
pi_217037719
Ik zag nog een schutting :o
pi_217037872
Ik zie overal hoge schuttingen _O-
pi_217037890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:52 schreef StephanL het volgende:
Ik zie overal hoge schuttingen _O-
Verschilt blijkbaar per huis :o
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 20:54:50 #147
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217037930
Plottwist van brent
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_217037932
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:52 schreef Isane het volgende:

[..]
Verschilt blijkbaar per huis :o
Raar

Haha. Brent heeft schutting tegengehouden :D _O-
pi_217037942
Verschrikkelijk om daar te wonen :o

Ik heb goed contact met de buren, maar dit gaat wel erg ver
pi_217037961
Ik zou gek worden zonder schutting en bemoeiburen...

(Schakel net in)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')