quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 09:50 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Zo bekend was het helemaal niet, anders had er geen aflevering van geweest.
In de basis weet je daarnaast wat de bedoeling van zo'n buurt is door wat er in de folder beschreven staat. Je kan dan op je vingers natellen dat er mensen gaan wonen specifiek voor het type project. Juridisch toegestaan of niet, ik zou een dergelijk huis nooit kopen en ik vind het heel naïef om dat dan wel te doen. Dat de uitspraak uiteindelijk juridisch terecht blijkt te zijn omdat er bij de architect/aannemer iemand heeft liggen slapen doet daar verder niet zoveel aan af.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 09:50 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Zo bekend was het helemaal niet, anders had er geen aflevering van geweest.
In de basis weet je daarnaast wat de bedoeling van zo'n buurt is door wat er in de folder beschreven staat. Je kan dan op je vingers natellen dat er mensen gaan wonen specifiek voor het type project. Juridisch toegestaan of niet, ik zou een dergelijk huis nooit kopen en ik vind het heel naïef om dat dan wel te doen. Dat de uitspraak uiteindelijk juridisch terecht blijkt te zijn omdat er bij de architect/aannemer iemand heeft liggen slapen doet daar verder niet zoveel aan af.
Er kwam alleen maar een aflevering omdat Brent zo aardig en beleefd was om het verschil van mening (mag een schutting wel of niet) voor te leggen aan de rechter. Hij zei aan het begin van de uitzending al dat er in de notariële akten van mandeligheid helemaal niets werd gezegd over een verbod op een schutting op eigen grond en dat een schutting dus gewoon toegestaan was.
Als ik er had gewoond had die schutting er gelijk gekomen. Dat de buren van mening zijn dat het niet mag is hun goed recht, maar toon het dan aan met feiten en niet met "ik vind dat argumentatie" en met "er staat een fotootje in de folder". Met onderbuikgevoel kunnen we niet zo veel in deze zaken. Laat ze dan maar naar een advocaat stappen. Doen ze toch niet want dat kost ze geld en bovendien hebben ze ongelijk. In de verkoopfolder zal er ook wel een rode auto ingetekend zijn op een parkeerplaats van de woningen. Dat doen architecten ook standaard. Mag je dan ook alleen maar een rode auto hebben?
Als je bij de koop al weet dat een schutting plaatsen nietverboden is, kun je zo'n huis prima kopen: schutting om je achtertuin en in de gemeenschappelijke tuin kom je niet omdat je niet op zo veel contact met de buren zit te wachten. Ik zou er zelf ook nooit gaan wonen. Die binnentuin wordt altijd een conflict qua onderhoud, ontwerp, wie doet wat (of niet), kosten, enz.. Bovendien niet afgesloten, dus iedereen kan er zo naar binnen wandelen.