Het is nogal vertekend inderdaad, nog meer dan het al was aangezien ik vroeger de extra dagen meer liet uitbetalen en ze nu vaker opneem. En heb geen zin om het om te rekenen, het is gewoon schoon bruto naar onder de streep netto. Ik heb m'n IKB zo geregeld dat ik een zo gunstig mogelijke bruto-netto verhouding heb per maand en we hebben ook een fiscale rekening om een gedeelte van het IKB te laten aanmerken als extra reiskostenvergoeding.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, zo krijg ik mijn nettoloon per maand ook hoger...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit !quote:Op zondag 17 november 2024 12:07 schreef Seven. het volgende:
@:Sport_Life voor jouw volgende stap, waar kijk je naar?
40 vakantiedagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 17-11-2024 12:40:01 ]
quote:Op zondag 17 november 2024 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit !.
Ik zie weleens leuke dingen voorbij komen op LinkedIn, maar vaak zit ik dan al aan het eind van de salarisschaal of nog verder. De stap naar finance manager heb ik geen zin in ivm druk prive leven (jonge kinderen).Leuke vacature, en goed dat je zulke bewuste keuzes maakt. Veel mensen laten zich dan toch verblinden door status en inkomen, waardoor de work-life balans naar de klote gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo ook met mensen die wel de will maar niet de skill hebben om goede managers te zijn.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
quote:Op zondag 17 november 2024 12:58 schreef Chandler het volgende:
Zou je wat anders willen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Goede vraag, niet specifiek.. Ik heb echt een leuke afwisselende baan met voor mij veel opties waar ik blij van wordt en daarnaast werk ik nog 1 dag (vrijdag's) bij een andere werkgever en ben daar allround klusjes man... heerlijk om alle indrukken van de week te kunnen verwerken onder het genot van leuke klussen doen met een leuke collega.quote:
Dan lekker doen wat je leuk vindt om te doen!quote:Op zondag 17 november 2024 13:04 schreef Chandler het volgende:
[..]
Goede vraag, niet specifiek.. Ik heb echt een leuke afwisselende baan met voor mij veel opties waar ik blij van wordt en daarnaast werk ik nog 1 dag (vrijdag's) bij een andere werkgever en ben daar allround klusjes man... heerlijk om alle indrukken van de week te kunnen verwerken onder het genot van leuke klussen doen met een leuke collega.
Enige wat ik wel zou willen is meer loon en vastigheid (nu heb ik nog steeds een jaar contract) maar ik heb al een 13e maand, extra uitkering voor OOP en heel veel vakantie dagen... zou gerust nog een vakantiebaan er bij kunnen nemen voor een deel van m'n vakantie dagen maar aan de andere kant, vrije tijd is onbetaalbaar en ik heb zo goed als alles wat m'n hartje nodig heeft!
Dat sowieso! Nu hopen dat ik nog jaren mag blijven!quote:Op zondag 17 november 2024 13:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan lekker doen wat je leuk vindt om te doen!
Hopen met je mee!quote:Op zondag 17 november 2024 13:39 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat sowieso! Nu hopen dat ik nog jaren mag blijven!
quote:Op zondag 17 november 2024 13:04 schreef Chandler het volgende:
[..]
Goede vraag, niet specifiek.. Ik heb echt een leuke afwisselende baan met voor mij veel opties waar ik blij van wordt en daarnaast werk ik nog 1 dag (vrijdag's) bij een andere werkgever en ben daar allround klusjes man... heerlijk om alle indrukken van de week te kunnen verwerken onder het genot van leuke klussen doen met een leuke collega.
Enige wat ik wel zou willen is meer loon en vastigheid (nu heb ik nog steeds een jaar contract) maar ik heb al een 13e maand, extra uitkering voor OOP en heel veel vakantie dagen... zou gerust nog een vakantiebaan er bij kunnen nemen voor een deel van m'n vakantie dagen maar aan de andere kant, vrije tijd is onbetaalbaar en ik heb zo goed als alles wat m'n hartje nodig heeft!
Ik zou heel graag m'n oude auto willen verkopen en een iets nieuwere kopen die wat zuiniger is en cruise control heeft... dat had ik in mijn vorige autotje wel maar in de huidige niet.. Plus een houtkachel aanschaffen voor m'n zomerhuisje.. dat is op dit moment het enige wat ik echt te wensen heb!quote:Op zondag 17 november 2024 13:54 schreef Seven. het volgende:
[..]tevreden mens
![]()
Wat zou je doen met een hoger inkomen?
Geld maakt glimlachjes op mijn gezicht. Daar kan ik best gelukkig van wordenquote:Op zondag 17 november 2024 14:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik zou heel graag m'n oude auto willen verkopen en een iets nieuwere kopen die wat zuiniger is en cruise control heeft... dat had ik in mijn vorige autotje wel maar in de huidige niet.. Plus een houtkachel aanschaffen voor m'n zomerhuisje.. dat is op dit moment het enige wat ik echt te wensen heb!
En zeker tevreden, geld maakt niet gelukkig, glimlachjes wel! <3
Ieder z'n meug.. Ik wordt niet zo blij van geld als ik van glimlachjes wordt... die strelen m'n hart en dat doet geld niet..quote:Op zondag 17 november 2024 17:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Geld maakt glimlachjes op mijn gezicht. Daar kan ik best gelukkig van worden
Haha bedoelde meer wat ik er mee kan doen 😉quote:Op zondag 17 november 2024 18:02 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ieder z'n meug.. Ik wordt niet zo blij van geld als ik van glimlachjes wordt... die strelen m'n hart en dat doet geld niet..
Maar goed, wat ik al zei, ieder z'n meug.
Ik snap dat dan ook wel weer. Geld maakt het leven wel gemakkelijker!quote:Op zondag 17 november 2024 18:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Haha bedoelde meer wat ik er mee kan doen 😉
Nee joh, wij wonen al vrijstaand en ruim, auto is ook prima dus die 'rat race' naar meer hoeft van mij niet.quote:Op zondag 17 november 2024 12:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuke vacature, en goed dat je zulke bewuste keuzes maakt. Veel mensen laten zich dan toch verblinden door status en inkomen, waardoor de work-life balans naar de klote gaat.
Logisch. Zo zie ik het ookquote:Op zondag 17 november 2024 19:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nee joh, wij wonen al vrijstaand en ruim, auto is ook prima dus die 'rat race' naar meer hoeft van mij niet.
Wil gewoon leuke en uitdagende werkzaamheden voor 32 of hooguit 36uur en niet teveel gezeur van mensen om mij heen (dat is wat anders dan stress) bij voorkeur op fietsafstand.
Dit. Dit is zo underrated, maar zo fijn.quote:
https://www.belastingdien(...)t/werkkostenregelingquote:Op dinsdag 19 november 2024 11:55 schreef Tietatovenaar het volgende:
Volgens mij mag het gratis laden van je prive auto op het werk niet zomaar, dit wordt door de fiscus gezien als verkapt salaris.
Nou, eerlijk gezegd is het salaris gewoon karig voor een Senior met 5+ jaar ervaring.quote:Op zondag 17 november 2024 12:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuke vacature, en goed dat je zulke bewuste keuzes maakt. Veel mensen laten zich dan toch verblinden door status en inkomen, waardoor de work-life balans naar de klote gaat.
En zo ook met mensen die wel de will maar niet de skill hebben om goede managers te zijn.
Zo min mogelijk betalen voor zo veel mogelijk ervaringquote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd is het salaris gewoon karig voor een Senior met 5+ jaar ervaring.
Ik snap wel dat je sommige banen gewoon moet doen omdat je ze leuk vindt, maar een werkgever kan ook gewoon eens belonen met duidelijke waardering.
Klopt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 11:55 schreef Tietatovenaar het volgende:
Volgens mij mag het gratis laden van je prive auto op het werk niet zomaar, dit wordt door de fiscus gezien als verkapt salaris.
Succes met die administratiequote:Op dinsdag 19 november 2024 14:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)t/werkkostenregeling
Zorg, functie niet in core business, utrecht.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd is het salaris gewoon karig voor een Senior met 5+ jaar ervaring.
Ik snap wel dat je sommige banen gewoon moet doen omdat je ze leuk vindt, maar een werkgever kan ook gewoon eens belonen met duidelijke waardering.
Ik ga ervan uit dat de senior wel tegen de 6k zit (voor 36u) + 13e maand in die rol. En iemand met minder ervaring/medior rond de 4-5k.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hallo, het is de zorg hè; wij hebben dat geld gewoon niet, en gaan het niet krijgen ook. Iedereen gaat al over de zeik als de zorgverzekering 10 euro per maand omhoog gaat. Ik zou willen dat ze de salarissen omhoog gooien (beginnend bij het verplegend personeel) maar de Nederlandse samenleving wil daar niet voor betalen helaas, dus ik zie dat ook niet zo snel veranderen. Met als gevolg dat dus veel mensen voor een andere sector kiezen...quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
1 juli; 3% verhoging (Bron CAO UMC).quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:59 schreef investeerdertje het volgende:
Overigens met 5 jaar ervaring start je niet op trede 0, kan je prima 5 vragen. Zit je prima en kan je nog een stuk doorgroeien (1 januari is er weer een zorgverzekeringloonsverhoging)
Neem ook alles in overweging: Pensioenopbouw (erg goed) vrije dagen (matig) en vooral; de sfeer.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de senior wel tegen de 6k zit (voor 36u) + 13e maand in die rol. En iemand met minder ervaring/medior rond de 4-5k.
Vind het niet karig (ervan uitgaande dat je boven in de schaal komt), maar zoals gezegd geld is niet mijn primaire drijfveer..
Ben wel benieuwd naar jouw plaatje, als je 6k/36u voor een relaxte baan weinig vindt
Oh ik ging uit van 1 januari door de titel van de salaristabel.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
1 juli; 3% verhoging (Bron CAO UMC).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
quote:Op maandag 25 november 2024 16:17 schreef Sometimes het volgende:
Je hebt nog ruimte voor groeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat maakt je tevredenheid?
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 25 november 2024 19:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je hebt nog ruimte voor groei
Kleinere organisatie, kortere lijnen. Min of meer in de buurt.quote:Maar wat maakt je tevredenheid?
Senior zijn met 5 jaar ervaring, dan kom je net een beetje in je functie. 6,5k is dan echt gewoon meer dan prima.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
bedoelde geen einde schaalquote:
Ja, ik snap dat wel.quote:[..]
Kleinere organisatie, kortere lijnen. Min of meer in de buurt.
Is "helaas" wel einde schaal.quote:Op maandag 25 november 2024 23:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
bedoelde geen einde schaal
Oh dacht dat er nog 1 trede meer was, maar idd dit is prima gedaanquote:Op dinsdag 26 november 2024 06:16 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Is "helaas" wel einde schaal.
Ben er tevreden mee, vind dat ik het goed heb. En heb niet de ambitie om de slangenkuil in te gaan.
Maar de top van die range is nog geen 6,5...quote:Op maandag 25 november 2024 20:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Senior zijn met 5 jaar ervaring, dan kom je net een beetje in je functie. 6,5k is dan echt gewoon meer dan prima.
Je werkt niet ergens bij een commerciële big5 partij. Dan is dit gewoon wat je hebt als je "gewoon" je werk doet, helemaal in een ondersteunende tak. In deze sector al helemaalquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar de top van die range is nog geen 6,5...
Plus dat het de top is.
Opletten op school....quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe verdienen jullie zo gigantisch veel geld zeg
Ik weet uit wat ik zo lees en hoor van andere dat verrweg de meeste werknemers bij een big5 nimmer aan de 6,5k komen, en ook de 5k niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je werkt niet ergens bij een commerciële big5 partij. Dan is dit gewoon wat je hebt als je "gewoon" je werk doet, helemaal in een ondersteunende tak. In deze sector al helemaal
quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:54 schreef Mr.Chippie het volgende:
Vanwaar 45/50 uur werken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Je hebt veel contact met collega’s in de VS, waarbij meetings meestal ’s avonds worden gepland. Als ze (in onze avond) een mail sturen, verwachten ze direct een reactie.quote:
Ik lees dat ze wel worden betaald, dus dit komt boven op jouw salaris neem ik aan?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:36 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Je hebt veel contact met collega’s in de VS, waarbij meetings meestal ’s avonds worden gepland. Als ze (in onze avond) een mail sturen, verwachten ze direct een reactie.
Daarnaast zijn er maand- en kwartaalafsluitingen waarbij je vaak overuren maakt. Eind december/januari is het extra druk: op 1 januari moet je werken, en ook dat weekend, zodat de cijfers op tijd aan de VS kunnen worden gepresenteerd + audits.
Ja, dat klopt. Uitbetaling van de overuren komen er nog bovenop. De aandelen/bonus maken het ook wel goed (tussen de 6000/10000 eur per jaar)quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees dat ze wel worden betaald, dus dit komt boven op jouw salaris neem ik aan?
Anders zou ik - tenzij charitatieve overwegingen - een en ander heroverwegen.
Maar plezier is ook belangrijk natuurlijk.
Kijk, dat rekent al wat beter rondquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:19 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Uitbetaling van de overuren komen er nog bovenop. De aandelen/bonus maken het ook wel goed (tussen de 6000/10000 eur per jaar)
quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:54 schreef Mr.Chippie het volgende:
750 bruto meer. Maar netto 150. Dacht dat mijn abp pensioen aardig drukt. Of er zit een leaseauto in?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
Als je voetsoldaat bent. Ja correct.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet uit wat ik zo lees en hoor van andere dat verrweg de meeste werknemers bij een big5 nimmer aan de 6,5k komen, en ook de 5k niet.
Het is bikkelhard werken, lange werkweken, voor iets meer dan een modaal salaris aldaar. Heb daar vooral geen illusies bij.
Dat is 90% van het loongebouw aldaar.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je voetsoldaat bent. Ja correct.
Geluk, kansen zien en pakken/krijgen, beperkt ook je eigen inzet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gewoon gedaan hoor.
En hoeveel van de mensen die je sprak waren senior?quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is 90% van het loongebouw aldaar.
Welke discussie wil je nu voeren?quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En hoeveel van de mensen die je sprak waren senior?
omdat voor een senior ik die lonen wel ken, maar thats allquote:Op dinsdag 26 november 2024 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke discussie wil je nu voeren?
Het is een systeem van profit voor de partner, labour for the worker.
En hier ben ik het geheel mee eens.quote:Het wordt omkleed met blabla over studie, snel leren, en ervaring opdoen, maar ondertussen wordt een groot deel van het personeel daar gewoon uitgeknepen. Als de arbeidsinspectie een check zou doen op de arbeidstijden wet zou per direct de deuren sluiten. En terecht.
Nou ik heb geen .xlsx bestanden met daarin de lonen per schaal of groep medewerkers.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
omdat voor een senior ik die lonen wel ken, maar thats all
[..]
En hier ben ik het geheel mee eens.
Vergeten te zeggen dat er 5% van mn bruto inkomen netto wordt ingehouden voor “ESPP” (Employee Stock Purchase Plan). Dat kan ik wel als een goodie zien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:33 schreef Rene het volgende:
[..]
750 bruto meer. Maar netto 150. Dacht dat mijn abp pensioen aardig drukt. Of er zit een leaseauto in?
Nice, goede uitleg.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:29 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Vergeten te zeggen dat er 5% van mn bruto inkomen netto wordt ingehouden voor “ESPP” (Employee Stock Purchase Plan). Dat kan ik wel als een goodie zien.
Ik kan ieder halfjaar tot 15% van m’n bruto inkomen gebruiken om aandelen te kopen van het bedrijf tegen 15% korting.
voorbeeld bruto 5324, 5% = 266 eur wat netto wordt ingehouden. Na 6 maanden is dat 1597 eur.
Dan wordt er gekeken naar de stand begin van het halfjaar, laten we zeggen 100 euro en de stand 6 maanden later 130. Hierbij wordt altijd voor de laagste stand gekozen.
100 euro x 15% korting is 85. 1597/85 = 18 aandelen. Over het verschil tussen de de 130 en 100 ( wat na korting 25.5 eur) is moet ik wel nog zo’n 49% belasting betalen. Dus zo’n 224 eur. Eindstand (1597-224)/85 = 16 aandelen wat ik dan hou.
Met de huidige koers 16x130= 2080-1597= 483 eur rendement.
Yes, tegen de huidige waarde.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nice, goede uitleg.
Als je ze wil verkopen, kun je ze dan verkopen tegen de huidige koers, of tegen tenminste de minimale aanschafwaarde?
[ Bericht 1% gewijzigd door awiebo op 02-12-2024 10:36:28 ]den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
Ik.quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
In WGR klonk er een beetje hoorngelag toen ik aangaf een paar maanden geleden dat we weer in een werkgeversmarkt terecht komen.
Wie gelooft dit nu nog steeds niet?
Waarom denk je dat? In vrijwel alle sectoren is een groot tekort aan mensen en ik zie nog weinig signalen dat dit op korte termijn verandert. Dat is niet per se een goede basis voor een ‘werkgeversmarkt’ toch?quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
In WGR klonk er een beetje hoorngelag toen ik aangaf een paar maanden geleden dat we weer in een werkgeversmarkt terecht komen.
Kun jij aangeven waarom jij dat denkt?quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat ik dat nu wel zie aankomen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun jij aangeven waarom jij dat denkt?
Gaandeweg wellicht of in bepaalde branches. ICT zou dat zo kunnen zijn. Maar lang niet overal.quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke branches zijn nog niet afhankelijk van de (globale) economie?quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:06 schreef Rene het volgende:
[..]
Gaandeweg wellicht of in bepaalde branches. ICT zou dat zo kunnen zijn. Maar lang niet overal.
Ik doel erop: werkgeversmarkt. NIet elke werkgever heeft troef. Genoeg medewerkers die momenteel nog meer kunnen eisen dan de werkgever.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke branches zijn nog niet afhankelijk van de (globale) economie?
Onderwijs en overheid misschien.
Zorg, de vraag neemt alleen maar toe....quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke branches zijn nog niet afhankelijk van de (globale) economie?
Onderwijs en overheid misschien.
Ikquote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat de praktijk tegenvalt, zeker in het nieuwe jaar.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:25 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik doel erop: werkgeversmarkt. NIet elke werkgever heeft troef. Genoeg medewerkers die momenteel nog meer kunnen eisen dan de werkgever.
Gelezen, maar voor landen buiten de EU.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat ik dat nu wel zie aankomen.
Nog heel verschillend per vakgebied, het gaat nog steeds financieel goed in Nl.
Vooral omdat het in Duitsland slecht gaat (industriële toelevering) en de VS importheffingen gaat verhogen. En de Nederlandse begroting door de EU is afgekeurd en er wel fors bezuinigd moet worden.
De NLse binnenlandse markt loopt momenteel op allerlei subsidie en toelagen of export.
En beiden staan onder druk.
https://www.reuters.com/b(...)sputters-2024-07-15/
https://businessam.be/uni(...)ropese-kantoorbanen/
https://www.eur.nl/en/med(...)lagen-tech-bedrijven
Nee, of i.i.g. heel weinig.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelezen, maar voor landen buiten de EU.
En het gaat om grote aantallen, maar op macro niveua valt het wel mee denk ik. Ik merk daar niks van.
Merk jij in de praktijk dat het begint te draaien dan?
Mwah, merk het nog niet zo.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, of i.i.g. heel weinig.
Maar ik zie teveel signalen dat het aan het draaien is. Pinpost deze maar en let maar op wat er gebeurd.
Is trouwens nou niet zo dat er een enorme recessie komt maar mensen hoppen niet meer zo snel, zijn blij met hun vaste aanstelling en gaan weer meer werken straks.
We doen in Nl gewoonweg te weinig sinds een aantal jaren.
Ik merk het ook niet hoor maar kijk gewoon vooruit.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, merk het nog niet zo.
Het klopt wel dat het allemaal soms wat makkelijk aan het worden. Kwartiertjes smokkelen, automatisch goede beoordelingen, scherpte. Een werkgever heeft niet veel te willen, en dat heeft ons wel lui gemaakt. Je weet gewoon dat een werkgever geen kant op kan.
Duh, veel krapper kan ook bijna niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik merk het ook niet hoor maar kijk gewoon vooruit.
Door te doen waar je goed in bent. En anders ellebogenwerk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe verdienen jullie zo gigantisch veel geld zeg
Nou…quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is een geheel eigen topic waard.quote:Op maandag 16 december 2024 07:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou…
https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
Want iemand die supergoed kan metselen verdient bakken vol met geld in loondienstquote:Op maandag 16 december 2024 06:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Door te doen waar je goed in bent. En anders ellebogenwerk.
Dan wordt het ellebogen. Als laagopgeleide in loondienst is het sowieso karig.quote:Op maandag 16 december 2024 10:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Want iemand die supergoed kan metselen verdient bakken vol met geld in loondienst
Nou, daar gaat nu aardig de knip op; bij ons vliegen ze er nu allemaal uit, en dat hoor ik wel meer de laatste tijd in andere sectoren.quote:Op maandag 16 december 2024 11:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan wordt het ellebogen. Als laagopgeleide in loondienst is het sowieso karig.
Als vakbekwame zzp'er kun je vragen wat je wilt.
[ Bericht 0% gewijzigd door plesner op 08-01-2025 12:36:45 ]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:25 schreef KaBuf het volgende:
01: Bedrijfstak: Gemeente
02: Functie: Senior financial controller
03: Opleiding: Accountancy (RA)
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (contract voor 36 maar 4u ouderschapsverlof)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Onderdeel van IKB
08: Bruto maand salaris: 6.072 (ex ouderschapsverlof -/- 622)
09: Netto maand salaris: 3.564 (dus na verrekening ouderschapsverlof)
10: Overuren betaald: Initieel tijd voor tijd
11: Werkervaring: Hiervoor zo'n kleine 15 jaar in de accountancy gewerkt, eindfunctie manager
12: Goodies: laptop, telefoon (vind ik allebei niet echt goodies). Fietsplan
13: Tevreden?: Zeker. Nu een tijdje op deze functie en ben tevreden met mijn overstap! Ook stuk minder reistijd duys dat scheelt
14: (Door)Groei mogelijkheden: Opties zijn er, speelt nu nog niet echt.
Wat dacht je van die mallotige BBB en IVA vraagstukjesquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:36 schreef nostra het volgende:
[..]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?
Yes, heb ik meegenomen in mijn voorwaardenquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:36 schreef nostra het volgende:
[..]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?
BBV en IV3?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat dacht je van die mallotige BBB en IVA vraagstukjes![]()
Ja klopt die ja. Ik vond'm wat lastig zullen we maar zeggen.quote:
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.quote:Op zondag 17 november 2024 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit !.
Ik zie weleens leuke dingen voorbij komen op LinkedIn, maar vaak zit ik dan al aan het eind van de salarisschaal of nog verder. De stap naar finance manager heb ik geen zin in ivm druk prive leven (jonge kinderen).
De meeste directe collega's stromen intern door naar finance manager, zijn vaak wel een paar jaar ouder.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:04 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.
Aan de andere kant snap ik je overweging ook wel, enige waar je even goed over na moet denken is of je daar over 10 jaar nog steeds zo over denkt. Nu kan je nog (relatief) makkelijk de stap maken naar een leidinggevende finance functie. Hoe langer je als controller blijft hangen hoe minder makkelijk die stap te maken is.
Bovendien is hoe hoger je komt, de druk vaak lager. Mede omdat je zelf in control bent om sh*t aan te (laten) pakken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:04 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.
Aan de andere kant snap ik je overweging ook wel, enige waar je even goed over na moet denken is of je daar over 10 jaar nog steeds zo over denkt. Nu kan je nog (relatief) makkelijk de stap maken naar een leidinggevende finance functie. Hoe langer je als controller blijft hangen hoe minder makkelijk die stap te maken is.
2 jaar later weer eens een updatequote:Op dinsdag 25 april 2023 16:49 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
4 jaar later weer eens een update
01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Partner
03: Opleiding: MSc Financial Management, 10+ Leiderschapstrainingen
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel winstdeling +/- 350k
08: Bruto maand salaris: geen salaris
09: Netto maand salaris: geen salaris
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: 50k vergoedingen voor auto, onkosten, rente op partneraandeel, Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 200k-300k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden
Waarom heb je zoveel leiderschapstrainingen nodig?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
2 jaar later weer eens een update
04: Leeftijd: 39
07: 13e maand: nee, wel winstdeling +/- 450k
11: Werkervaring: 17 jaar
12: Goodies: 50k vergoedingen voor auto, onkosten, rente op partneraandeel, Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden
Ben je met die 45 uur ook echt klaar? Alle senior managers die ik bij de big 4 ken werken meer, zeker tijdens busy season.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
12: Goodies: 50k vergoedingen voor auto, onkosten, rente op partneraandeel, Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden
Goed gedaan!quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
Is op je 37e partner worden normaal? Of is dat vroeg? Ik weet het oprecht niet, ben wel nieuwsgierig.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
En niet alleen de senior managers, iedereenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je met die 45 uur ook echt klaar? Alle senior managers die ik bij de big 4 ken werken meer, zeker tijdens busy season.
Voor de meeste mensen die daar werken geldt dat het salaris ongeveer het minimumloon bedraagt als je het salaris deelt door de werkelijk aantal gewerkte uren.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
En niet alleen de senior managers, iedereen.
Soort van studentcorps voor volwassenen. Vind het wel fascinerend. De eerste jaren zijn soort van ontgroening waar je voor een appel en een ei als sloof gebruikt wordt, in de hoop later bij de groten te horen. Zodat je vanuit die positie natuurlijk misbruik kan maken van de nieuwe aanwas. Heb ooit een setje op de afdeling gehad. Junior liep gewoon als een knechtje achter de grote meneer aan. Tot aan zijn tas dragen toequote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen die daar werken geldt dat het salaris ongeveer het minimumloon bedraagt als je het salaris deelt door de werkelijk aantal gewerkte uren.
Nice! Moet je ook veel reizen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die veel verdienen omdat ze toevallig gewoon heel getalenteerd zijn en dus snel groeien. Partner op je 37ste word je alleen maar met talent, hersens en motivatie. Motivatie is niet voor iedereen geld, er zijn ook plenty mensen die op inhoud gemotiveerd zijn. Ik denk dat ook veel afhangt van de 40-45 uur. Als dat alles is en inhoudelijk is het mooi wark, kom maar door met die 450k.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:49 schreef Molo het volgende:
Als ik 50K vergoedingen zou krijgen, zou ik dan nog specifiek gaan toespitsen op bellen én data ook in het buitenland. I think not
Bijzondere verhouding der dingen
Verder gezien in die wereld dat je gruwelijk kunt verdienen maar de focus daarop en de leegheid verder van het leven staan mij niet aan.
Hoeveel goodwill heb je moeten neerleggen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
Ik ken die wereld van binnenuitquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nice! Moet je ook veel reizen?
[..]
Er zijn ook mensen die veel verdienen omdat ze toevallig gewoon heel getalenteerd zijn en dus snel groeien. Partner op je 37ste word je alleen maar met talent, hersens en motivatie. Motivatie is niet voor iedereen geld, er zijn ook plenty mensen die op inhoud gemotiveerd zijn. Ik denk dat ook veel afhangt van de 40-45 uur. Als dat alles is en inhoudelijk is het mooi wark, kom maar door met die 450k.
@:Rusesebagina het zou wel interessant om te horen of jij partner wilde worden om dik te verdienen, of dat je het inhoudelijk ook supertof vindt.
Het kan ook als je gewoon zeer vroeg bent begonnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef Seven. het volgende:
Er zijn ook mensen die veel verdienen omdat ze toevallig gewoon heel getalenteerd zijn en dus snel groeien. Partner op je 37ste word je alleen maar met talent, hersens en motivatie. Motivatie is niet voor iedereen geld, er zijn ook plenty mensen die op inhoud gemotiveerd zijn. Ik denk dat ook veel afhangt van de 40-45 uur. Als dat alles is en inhoudelijk is het mooi wark, kom maar door met die 450k.
Nog nooit van gehoord, hoe werkt dit?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoeveel goodwill heb je moeten neerleggen?
Zou kunnen, ik ben ook wat achterdochtig. Het groot denken en doen is wel herkenbaar maar dat wil niet perse zeggen dat geld dé grote motivator is van partners bij de big 4. Hopelijk komt @Rusesabagina er nog op terug.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken die wereld van binnenuit
Ik vind het vrij opmerkelijk dat je in de dikke cijfers zit (dat kan alleen met groot denken en doen zoals in die wereld gebruikelijk is) en dan heel specifiek en gedetailleerd een lullig telefoonabo eruit licht hier in de beschrijving. Dat is wat mij betreft nogal afwijkend
Als (equity-)partner moet je je inkopenquote:Op zondag 26 januari 2025 08:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, hoe werkt dit?
Je kan twee soorten partner zijn: equity of salary. Equity deel je mee in de winst, salary krijg je gewoon een loonstrook. Dat laatste is ie niet, want hij krijgt geen salaris. Als equity partner moet je vooraf een (fors) bedrag op tafel leggen als inkoop (goodwill). En dus ook afbetalen aan de bank/financier (of je moet het op de plank hebben liggen, maar dat lijkt me bijzonder). De echt zoete jaren volgen dus meestal pas later in je partnerschap.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, hoe werkt dit?
Joh.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
En niet alleen de senior managers, iedereen.
In bijna 20 jaar kan je een hoop doen. En moet zeggen dat hoewel je vaak denkt 'gaan we weer met zo'n cursus of training', ik er toch wel vaak dingen uit heb weten te halen die mijn werk en leven daarna wat beter en makkelijker maakten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:53 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom heb je zoveel leiderschapstrainingen nodig?
Ik durf te zeggen dat ik het in 45 weken van het jaar echt red in 40-45 uur. Natuurlijk is er wel eens een belletje in de avond of een keer op zondagmiddag en uurtje wat mail wegwerken, maar allemaal niet dramatisch en zeker geen beperking voor nog een leuk privé en gezinsleven.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je met die 45 uur ook echt klaar? Alle senior managers die ik bij de big 4 ken werken meer, zeker tijdens busy season.
Bijzondere reactie. Ten aanzien van de opmerking over telefoon/data, ik ga al 15 jaar mee op dit forum en heb 4-5 keer een update gepost in dit forum, waarbij ik steeds mijn vorige post als startpunt gebruikte als quote. Daar stond dit altijd al in, aangezien dit in mijn jonge jaren van mijn Carriere wel duidelijk een 'goodie' was.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:49 schreef Molo het volgende:
Als ik 50K vergoedingen zou krijgen, zou ik dan nog specifiek gaan toespitsen op bellen én data ook in het buitenland. I think not
Bijzondere verhouding der dingen
Verder gezien in die wereld dat je gruwelijk kunt verdienen maar de focus daarop en de leegheid verder van het leven staan mij niet aan.
Met 37 partner worden bij een Big 4 kantoor is aan de onderkant van de bandbreedte, maar zeker niet extreem. het is de laatste jaren wel wat opgekropen richting de 40, maar veel kantoren (ook het onze) wil daar weer beetje kentering in maken, want op deze manier wordt 'de weg naar partner' wel heel erg lang.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:04 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Is op je 37e partner worden normaal? Of is dat vroeg? Ik weet het oprecht niet, ben wel nieuwsgierig.
Verder uiteraard goed gedaan, al zul je tijdens de route die je hebt afgelegd om partner te worden niet binnen de 45 uur per week zijn gebleven. Dat hoeft ook niet erg te zijn, als het werk leuk is dan voelt het niet als werken.
Tikkie overdreven dit, maar zeker zat er een stuk studentikoosheid in in de vorige decenia. Met de huidige generatie nieuw talent (Gen Z, Gen B etc), een veel diverse groep medewerkers en de aandacht voor inclusie is dit echt helemaal over.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Soort van studentcorps voor volwassenen. Vind het wel fascinerend. De eerste jaren zijn soort van ontgroening waar je voor een appel en een ei als sloof gebruikt wordt, in de hoop later bij de groten te horen. Zodat je vanuit die positie natuurlijk misbruik kan maken van de nieuwe aanwas. Heb ooit een setje op de afdeling gehad. Junior liep gewoon als een knechtje achter de grote meneer aan. Tot aan zijn tas dragen toe.
Heb veel gereisd - zie eerdere posts ook. Nu wel wat minder de laatste 2 jaar.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nice! Moet je ook veel reizen?
[..]
@:Rusesebagina het zou wel interessant om te horen of jij partner wilde worden om dik te verdienen, of dat je het inhoudelijk ook supertof vindt.
+/- 400kquote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoeveel goodwill heb je moeten neerleggen?
Dank. 0.1% trouwens wel wat dik aangezet, ons kantoor heeft een verhouding 1:35 tussen equity partners en medewerkers, dus laten we er top 3% van maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:33 schreef cosmosis het volgende:
De meesten werken 50-70 uur om carriere te maken bij de Big4, maar als partner heb je het relaxed met 40-45 uur? En dan vang je ook nog eens een half miljoen? Dat klinkt een beetje te goed om waar te zijn, respect als je daadwerkelijk de 0.1% binnen de highpotential big4 weet te bereiken
Zie eerdere reactie.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken die wereld van binnenuit
Ik vind het vrij opmerkelijk dat je in de dikke cijfers zit (dat kan alleen met groot denken en doen zoals in die wereld gebruikelijk is) en dan heel specifiek en gedetailleerd een lullig telefoonabo eruit licht hier in de beschrijving. Dat is wat mij betreft nogal afwijkend
Zoals ook eerder gezegd - ben niet extreem snel partner geworden. Net geen 15 jaar, wat 'normaal' is. En inderdaad, was op tijd klaar met studie dus met 22ste begonnen.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:24 schreef xminator het volgende:
[..]
Het kan ook als je gewoon zeer vroeg bent begonnen.
Partner enkel op basis van talent, hersens en motivatie word je vaak niet. Als je toevallig een goed netwerk hebt dankzij bijv. je ouders en als je dan één grote klant binnenharkt kan je ook al snel een partner worden.
40-45 uur werken verbaast mij niet, als jij je zaken goed op orde hebt hoef je ook echt niet lange dagen te maken.
Zoals gezegd inderdaad, ja prima verdienen maar zeker voor velen níet de grote motivator. Als je met 30-40 partners op een feestje staat, zal het je opvallen dat 99% van de gesprekken gaan over vakinhoud, ontwikkelingen in de wet/regelgeving, de actualiteit en wat er bij klanten speelt. Totaal geen cultuur van praten over huizen, boten en auto's.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik ben ook wat achterdochtig. Het groot denken en doen is wel herkenbaar maar dat wil niet perse zeggen dat geld dé grote motivator is van partners bij de big 4. Hopelijk komt @:Rusesabagina er nog op terug.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die integratie is er nooit van gekomen. Maar wat er wel van gekomen is, is een andere functie en een flinke CAO verhoging. Voor de opdracht rapporteerde ik eerst een jaar in mijn oude afdeling, maar was ik bezig met een opdracht als consultant/portfolio werk. Zonder salarisverhoging maar wel een mooi aandelenpakket gekregen die sindsdien ook serieus in waarde gestegen is. Vanuit die opdracht onlangs in een permanente PMO achtige rol gerold. Mijn nieuwe leidinggevende heeft een hele mooie salarisverhoging geregeld voor me. En ik heb nu al twee jaar uitmuntende beoordeling gehad. Dat tikt allemaal heel lekker aan.
De stand van zaken nu:Ik schuif weer een stoeltje door. In december kwam er een positie vrij in een hogere schaal met de inhoud die ik grotendeels (80-90%) al doe. Alleen de reporting line is nu in de VS, maar inhoudelijk 100% gericht op Europa. Na bijna 3 maanden kogel door de kerk, ik ben per 1 maart gestart in een nieuwe functie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:22 schreef Alaianaya het volgende:
Netjes met 5 jaar ervaring. Wil je iets anders gaan doen of blijft het bij quality?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ik zou wel graag de compliance of beleidskant op willen, maar voor mijn gevoel zit ik momenteel een beetje in een gouden kooi. Veel functies die mijn interesse wekken bieden een lager salaris of vereisen fulltime aanwezigheid op locatie. Dat laatste valt toch wel vies tegen als je thuiswerken gewend bent (en een hond hebt genomen in coronatijd...). Daarnaast is in moeten leveren qua salaris op mijn leeftijd met kinderwens, nog zonder koophuis, ook wel een dingetje.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Netjes met 5 jaar ervaring. Wil je iets anders gaan doen of blijft het bij quality?
Je werk bij KYC ofzo?quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:47 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Ik zou wel graag de compliance of beleidskant op willen, maar voor mijn gevoel zit ik momenteel een beetje in een gouden kooi. Veel functies die mijn interesse wekken bieden een lager salaris of vereisen fulltime aanwezigheid op locatie. Dat laatste valt toch wel vies tegen als je thuiswerken gewend bent (en een hond hebt genomen in coronatijd...). Daarnaast is in moeten leveren qua salaris op mijn leeftijd met kinderwens, nog zonder koophuis, ook wel een dingetje.
Maar ja, de branche is wel hard op weg om te automatiseren, dus die stap zal ik binnenkort toch maar een keer moeten wagen.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik schuif weer een stoeltje door. In december kwam er een positie vrij in een hogere schaal met de inhoud die ik grotendeels (80-90%) al doe. Alleen de reporting line is nu in de VS, maar inhoudelijk 100% gericht op Europa. Na bijna 3 maanden kogel door de kerk, ik ben per 1 maart gestart in een nieuwe functie:Telefoon ingeleverd? Dus geen bereikbaarheid meer buiten werktijd? Dat is wel een prettige arbeidsvoorwaarde op dit niveau.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi om door de jaren heen de stappen die je maakt zo te volgen!
Helaas niet geworden wat ik had gehoopt. Heel goede connectie met de portfoliobedrijven, minder bedreven in het politieke apenrotsjesspel naar boven, dus geen verlenging van jaarcontract.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Vandaag, aanbod gekregen van die andere partij, vanuit de vijf kandidaten willen ze mij dolgraag hebben. Ik had een indicatie van 100k all-in afgegeven, zij komen met:
• 9.000 per maand plus vakantiegeld
• Leaseauto in deze categorie
[ afbeelding ]
• Maand bonus, niet contractueel gegarandeerd, in de praktijk "zeker" (mits je niet prutswerk levert, maar dan is je contract ook weg)
• Jaarcontract, maar kan ik opticken naar onbepaald als ik zou willen volgens recruiter
• Pensioen wordt op corporate niveau heringeregeld per 1 juli vanwege de nieuwe pensioenwet dus heb ik geen details van
Scheelt wel flink. Buy and build club, dus wel piekbelasting. Thuiswerken flexibel, maar niet op vaste dagen want functie is ambulant (en er gebeurt veel).
Wordt een weekendje goed nadenken.
Ok dan..... klinkt enorm logisch.quote:Kantoor op fiets-, in de zomer loopafstand. Auto "bespreekbaar", is dus nog wel een dingetje, want voor mij wel primair en niet in ruil voor salaris inleveren.
Klantbezoek en privégebruik.quote:
Mooie opties, maar 1 springt er wel bovenuit idd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Helaas niet geworden wat ik had gehoopt. Heel goede connectie met de portfoliobedrijven, minder bedreven in het politieke apenrotsjesspel naar boven, dus geen verlenging van jaarcontract.
Terug naar de accountancy vooralsnog, maar zeker niet de audit in, dus meer samenstel en advies, estate-planning and the likes. Eén concreet aanbod: salaris ook 9.000, plus vakantiegeld, plus prestatieafhankelijke bonus. Binnen één tot twee jaar pensionado vervangen en kantoor gaan runnen dus groeipotentieel. Kantoor op fiets-, in de zomer loopafstand. Auto "bespreekbaar", is dus nog wel een dingetje, want voor mij wel primair en niet in ruil voor salaris inleveren.
Ander kantoor ook concrete interesse na eerste gesprek, maar volgt volgende week nog een tweede. Wel in Amsterdam, dus zeker twee uur reistijd per dag erbij. Vermoed dat aanbod meer richting 10k zal gaan en auto ook geen probleem zal zijn. Wel minder doorgroeimogelijkheden anders dan equity partner, waar ik zelf geen ambitie voor heb.
Derde aanbod is 126k bij een woningcorporatie. Dislikes: geen auto, hartje centrum Amsterdam dus totaal OV-afhankelijk, 3 uur reistijd als alles rijdt. 17 man onder me met alle standaard public sector nadelen (oud personeel, verandering is eng, endless meetings) en voordelen (36 uur, overwerk wat is dat, vakantiedagen, thuiswerken).
Voorkeur gaat uit naar 1, morgen nog gesprek met de mensen die ik moet gaan aansturen, wat een formaliteit zou moeten zijn. Als we er met de auto uitkomen, ga ik daarvoor denk ik.
Zonde dat het niks is geworden!quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Helaas niet geworden wat ik had gehoopt. Heel goede connectie met de portfoliobedrijven, minder bedreven in het politieke apenrotsjesspel naar boven, dus geen verlenging van jaarcontract.
Terug naar de accountancy vooralsnog, maar zeker niet de audit in, dus meer samenstel en advies, estate-planning and the likes. Eén concreet aanbod: salaris ook 9.000, plus vakantiegeld, plus prestatieafhankelijke bonus. Binnen één tot twee jaar pensionado vervangen en kantoor gaan runnen dus groeipotentieel. Kantoor op fiets-, in de zomer loopafstand. Auto "bespreekbaar", is dus nog wel een dingetje, want voor mij wel primair en niet in ruil voor salaris inleveren.
Ander kantoor ook concrete interesse na eerste gesprek, maar volgt volgende week nog een tweede. Wel in Amsterdam, dus zeker twee uur reistijd per dag erbij. Vermoed dat aanbod meer richting 10k zal gaan en auto ook geen probleem zal zijn. Wel minder doorgroeimogelijkheden anders dan equity partner, waar ik zelf geen ambitie voor heb.
Derde aanbod is 126k bij een woningcorporatie. Dislikes: geen auto, hartje centrum Amsterdam dus totaal OV-afhankelijk, 3 uur reistijd als alles rijdt. 17 man onder me met alle standaard public sector nadelen (oud personeel, verandering is eng, endless meetings) en voordelen (36 uur, overwerk wat is dat, vakantiedagen, thuiswerken).
Voorkeur gaat uit naar 1, morgen nog gesprek met de mensen die ik moet gaan aansturen, wat een formaliteit zou moeten zijn. Als we er met de auto uitkomen, ga ik daarvoor denk ik.
Nou ja, dat eerste wist ik dat het een risico was en dan kan het natuurlijk verkeerd uitpakken. Erger me wel aan de timing en manier van opzeggen (laatste dag van kunnen aanzeggen dus binnen een maand wat vinden (én doorwerken), avond ervoor om 10 uur nog een bila in juni reschedulen naar een andere dag), maar formeel staan ze volledig in hun recht.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:06 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Zonde dat het niks is geworden!
Waarom dan toch samenstel en advies ipv audit als ik vragen mag?
Succes met je keuze!
[ Bericht 0% gewijzigd door raptorix op 08-05-2025 09:33:37 ]🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:30 schreef raptorix het volgende:
Hmm, volgens mij klopt het bruto maand salaris nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo wel dan is het verschil bruto/netto wel heel groot
![]()
Het bruto salaris klopt, maar dat is wel inclusief vakantiegeld.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij klopt het bruto maand salaris nietZo wel dan is het verschil bruto/netto wel heel groot
98k is 98000, moet het niet 9,8k zijn?quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het bruto salaris klopt, maar dat is wel inclusief vakantiegeld.
Het maandloon is Netto he?quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:52 schreef laziness het volgende:
[..]
98k is 98000, moet het niet 9,8k zijn?
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Mijn interesse kwam omdat ik zelf ook als broekie van 18 ben begonnen met Nyenrode, was wel in 2010 dus de scheiding audit / samenstel was er al een beetje en ik heb vooral audit gedaan.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat eerste wist ik dat het een risico was en dan kan het natuurlijk verkeerd uitpakken. Erger me wel aan de timing en manier van opzeggen (laatste dag van kunnen aanzeggen dus binnen een maand wat vinden (én doorwerken), avond ervoor om 10 uur nog een bila in juni reschedulen naar een andere dag), maar formeel staan ze volledig in hun recht.
Waarom toch samenstel en geen audit: ik ben begonnen in de accountancy op mijn 17e, combi Nyenrode/werken, in de tijd dat je nog alle werkzaamheden kon combineren (het jaar van Enron/Arthur Andersen collapse). Kon niet boekhouden, dus ben een jaar op een gelieerd administratiekantoor gezet en zo de audit ingerold. We hadden voor een kantoor van onze omvang een prachtige controleportefeuille die ook consistent klant bleef, en waar ik van jong broekie naar senior op door ben gegroeid. Kende de klanten dus van haver tot gort en dat was ook wat ik zo leuk vond: ik was daar meer de huisadviseur dan de controleur. Dat was waar ik mijn plezier uit haalde.
Maar toen kwamen alle schandalen, de AFM, de OKB's, de Chineze muren en alle andere wet-en regelgeving, waardoor die combinatie niet meer kon. Mijn grootste en ook leukste klant zei altijd: "nostra, je bent een super accountant, maar als je het vak echt wil leren, moet je echt een paar jaar aan de andere kant van de tafel gaan zitten". En dat heb ik toen gedaan (bij een andere grote klant) en hij had ook volledig gelijk, superveel geleerd. Maar toen dat avontuur na zes jaar eindigde (overgenomen door PE, vriendjes erin), kwam ik ook in een soort twilight zone: ik had maar twee banen gehad, nooit gesolliciteerd en geen benul wat ik nou echt leuk zou vinden, maar wel wat ik níet wilde. Een paar dingen geprobeerd, maar dat bracht dus niet waar ik op hoopte. Kan anekdotisch toeval zijn, kan zijn dat het mij toch minder ligt.
En dus zoek ik eigenlijk vanuit een soort heimwee naar wat ik ooit had en hoop dat in het serieuzere samenstelwerk te vinden: je hebt samenstel á la de bakker op de hoek en samenstel met 4,5 ton fee op een opdracht. Of ik dat dan echt ga vinden, dat is de vraag, maar het is het proberen in ieder geval waard.
Met een bruto MAAND salaris van 98k is je netto maand salaris geen 5400 dat is het hele punt.quote:
Mooi verwoord, ik denk dat het het risico bijna altijd waar is om bij twijfel de stap te maken, en doorgaans voor mensen die goed in hun werk zijn, kunnen bijna altijd weer gaan doen wat ze toch al deden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat eerste wist ik dat het een risico was en dan kan het natuurlijk verkeerd uitpakken. Erger me wel aan de timing en manier van opzeggen (laatste dag van kunnen aanzeggen dus binnen een maand wat vinden (én doorwerken), avond ervoor om 10 uur nog een bila in juni reschedulen naar een andere dag), maar formeel staan ze volledig in hun recht.
Waarom toch samenstel en geen audit: ik ben begonnen in de accountancy op mijn 17e, combi Nyenrode/werken, in de tijd dat je nog alle werkzaamheden kon combineren (het jaar van Enron/Arthur Andersen collapse). Kon niet boekhouden, dus ben een jaar op een gelieerd administratiekantoor gezet en zo de audit ingerold. We hadden voor een kantoor van onze omvang een prachtige controleportefeuille die ook consistent klant bleef, en waar ik van jong broekie naar senior op door ben gegroeid. Kende de klanten dus van haver tot gort en dat was ook wat ik zo leuk vond: ik was daar meer de huisadviseur dan de controleur. Dat was waar ik mijn plezier uit haalde.
Maar toen kwamen alle schandalen, de AFM, de OKB's, de Chineze muren en alle andere wet-en regelgeving, waardoor die combinatie niet meer kon. Mijn grootste en ook leukste klant zei altijd: "nostra, je bent een super accountant, maar als je het vak echt wil leren, moet je echt een paar jaar aan de andere kant van de tafel gaan zitten". En dat heb ik toen gedaan (bij een andere grote klant) en hij had ook volledig gelijk, superveel geleerd. Maar toen dat avontuur na zes jaar eindigde (overgenomen door PE, vriendjes erin), kwam ik ook in een soort twilight zone: ik had maar twee banen gehad, nooit gesolliciteerd en geen benul wat ik nou echt leuk zou vinden, maar wel wat ik níet wilde. Een paar dingen geprobeerd, maar dat bracht dus niet waar ik op hoopte. Kan anekdotisch toeval zijn, kan zijn dat het mij toch minder ligt.
En dus zoek ik eigenlijk vanuit een soort heimwee naar wat ik ooit had en hoop dat in het serieuzere samenstelwerk te vinden: je hebt samenstel á la de bakker op de hoek en samenstel met 4,5 ton fee op een opdracht. Of ik dat dan echt ga vinden, dat is de vraag, maar het is het proberen in ieder geval waard.
Ik heb nog even doorberekend, het is 7659 bruto per maand (zonder vakantiegeld), een ruwe berekening zou dan ongeveer op 4892 per maand zitten, zat dus iets te hoog in mijn oorspronkelijke schatting van 5400.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:52 schreef laziness het volgende:
[..]
98k is 98000, moet het niet 9,8k zijn?
Het gaat om de 98k die voor 98.000 euro per maand staat. Je bedoeld vast 9800 euro dan klopt je verhaal en de bruto/netto verhouding.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog even doorberekend, het is 7659 bruto per maand (zonder vakantiegeld), een ruwe berekening zou dan ongeveer op 4892 per maand zitten, zat dus iets te hoog in mijn oorspronkelijke schatting van 5400.
Oh wat suf, je hebt gelijk, ik dacht dat het maandsalaris wasquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:26 schreef Remco het volgende:
[..]
Het gaat om de 98k die voor 98.000 euro per maand staat. Je bedoeld vast 9800 euro dan klopt je verhaal en de bruto/netto verhouding.
Wel bijzondere fout van iemand in dit toch al niet geheel geloofwaardige topic die in finance werkt.
Deze is het geworden. Auto is geen probleem, type Golf. Niet wat ik nu rijd, maar prima. Kan ook niet overasken als mijn standplaats 7 minuten fietsen is. Ze hopen 1 juni nog te redden (qua inwerken wel handiger), anders wordt het 1 juli.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:05 schreef Seven. het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Deze is het geworden. Auto is geen probleem, type Golf. Niet wat ik nu rijd, maar prima. Kan ook niet overasken als mijn standplaats 7 minuten fietsen is. Ze hopen 1 juni nog te redden (qua inwerken wel handiger), anders wordt het 1 juli.
Stevige boodschap. Zag je het aankomen?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
.
Jawel, ik voelde het wel een beetje aankomen; daarom had ik ook al wat recruiters opgelijnd, waardoor ik snel kon schakelen. Ze boden me als "zachte landing" nog drie maanden doorbetaald werk; iets wat juridisch volgens mij überhaupt niet kan, maar natuurlijk niet bedoeld is zachte landing voor mij, maar als zachte landing voor hen. Dus dat aanbod heb ik meteen afgewezen, als ik geen andere normale baan had gekregen, dan was ik wel pizza's gaan bakken, maar niet me drie maanden druk maken om deadlines terwijl mijn oordeel al is geveld.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stevige boodschap. Zag je het aankomen?
Wat bedoel je? Dat ze met de laatste dag van de maand hebben gewacht met opzeggen?
Netjes toch! Ben je er tevreden mee?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:14 schreef kree het volgende:
3200 netto als elektromonteur in utiliteit enzo bedrijf systemen paneelbouw etc.
jawel hoor met wat ik moet doen enzo nu en niet gestrest commercieel, weet zou hoger kunnen. maarja dan moet je de afweging maken meer verantwoording en stress, vind het voor nu ff best.quote:
Je hebt je prioriteiten goed op een rijtje en dat is toch wel een hele belangrijke voorwaarde om een gelukkig mens te zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:55 schreef kree het volgende:
[..]
jawel hoor met wat ik moet doen enzo nu en niet gestrest commercieel, weet zou hoger kunnen. maarja dan moet je de afweging maken meer verantwoording en stress, vind het voor nu ff best.
opleiding. btw MBO4 elektra en nog hbo gedaan erna maar nooit gehaald behalve P
is ook zo, alleen maar meer salaris hoeft niet altijd beter te zijnquote:Op woensdag 14 mei 2025 06:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hebt je prioriteiten goed op een rijtje en dat is toch wel een hele belangrijke voorwaarde om een gelukkig mens te zijn.
Nieuwe baan, andere sector:quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:31 schreef erniee het volgende:
Weer stapje gemaakt. Nieuwe functie 2 4 periodieken erbij. edit: gisteren contract ondertekend en daar waren dus 4 periodieken opgevoerd in plaats van 2 zoals ik dacht dat we mondeling afgesproken hadden. Contract is door P&O opgemaakt en door directeur met wie ik gesprek voerde digitaal ondertekend...
01: Bedrijfstak: lokale overheid
02: Functie: manager team
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 26 (dacht ik)
07: 13e maand: ja, IKB
08: Bruto maand salaris: 6616 ex IKB
09: Netto maand salaris: ~4137 ex IKB (is de verwachting)
10: Overuren betaald: nee, uren voor uren
11: Werkervaring: 9
12: Goodies: laptop, telefoon, Ipad van het werk
13: Tevreden?: overall tevreden in huidige levensfase (2 jonge kids, paar maanden geleden verhuisd. Kan vier dagen werken (4*9), thuis werken wanneer ik wil, afstand is 20km dus prima.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Nieuwe stap als manager dus leuk om kans te krijgen me hier te ontwikkelen. Komende 2/3 jaar wel onder de pannen
[..]
[ Bericht 44% gewijzigd door Sport_Life op 17-05-2025 15:49:43 ]
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:37 schreef Sport_Life het volgende:
Nieuwe functie!Gaat je tegenvallen na finance, denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Eindelijk de magische 5 digits grens door, afhankelijk van wisselkoersquote:Op donderdag 23 mei 2024 09:35 schreef leeell het volgende:
[..]
Update
Nu:
01: Bedrijfstak: Manufacturing (Security)
02: Functie: Product Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30![]()
05: Aantal uren per week dat je werkt: 42 (op papier), maar standaard 50+ in praktijk
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤8700
09: Netto maand salaris: ¤7900 +- (geen CPF)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Gratis / veel reizen, laptop, ontwikkelingsbudget (gebruik ik nu voor taallessen)
13: Tevreden?: Ja, bevalt nog steeds enorm hier. Ben wel aan het orienteren wat een meer permanente opzet zou zijn om hier te blijven, maar dat is best lastig.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Situatie ongeveer hetzelfde, nog wat mogelijkheden binnen de groep later, maar dan zou ik naar hoofdkantoor moeten verkassen in EU
Ik dacht dat jij eigen bedrijf hadquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kreeg laatst een aanbod voor bedrijfsmanager voor een compleet bedrijf, alleen een regio directeur boven je, 70 werknemers aansturen.
Loon: 5-7K bruto!
Daar gaat toch geen gek intrappen?
Een beetje monteur met diensten vangt netto meer.
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb ik ook.
Maar dan kun je geen aanbod krijgen?
Ik ben zzp, technisch gezien ook ondernemer, en krijg 80% aanbod in loondienstquote:Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.
Ben soms best verbaasd hoe slecht techniek kan betalen. Alleen de grote bureaus of een tennet lijken lekker te betalen
Die gekken sturen alles naar iedereen,quote:Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.
Ben soms best verbaasd hoe slecht techniek kan betalen. Alleen de grote bureaus of een tennet lijken lekker te betalen
Wordt er gehandhaafd?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik ben zzp, technisch gezien ook ondernemer, en krijg 80% aanbod in loondienst
Zeker sinds januari is het drama
Het gaat niet om handhaven, het gaat om bedrijven die niet nadenken en gewoon stoppen met zzp.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt er gehandhaafd?
Ik heb ook nagedacht om mijn diensten via een ZZP constructie aan te bieden, maar die wet DBA o.a heeft mij er toch enigszins van weerhouden. Misschien dat ik het opnieuw ga overwegen.
Damn, dan ben je als werkgever nogal ver verwijderd van de werkelijkheid vandaag de dag.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kreeg laatst een aanbod voor bedrijfsmanager voor een compleet bedrijf, alleen een regio directeur boven je, 70 werknemers aansturen.
Loon: 5-7K bruto!
Daar gaat toch geen gek intrappen?
Een beetje monteur met diensten vangt netto meer.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:37 schreef Sport_Life het volgende:
Nieuwe functie!Mooi salarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe baan!
Resistance is futile.
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt er gehandhaafd?
Ik heb ook nagedacht om mijn diensten via een ZZP constructie aan te bieden, maar die wet DBA o.a heeft mij er toch enigszins van weerhouden. Misschien dat ik het opnieuw ga overwegen.
Dank. Dat gevoel had ik ook al een beetje rond oktober/november 2024 toen ik wat zat te sparren met intermediairs enzo. En het trekken van projecten is ook niet zo mijn ding.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.
Wat ik merk in de financemarkt: de gekte van tot een jaar terug is weg, vraag ongeveer gehalveerd. Niet zozeer vanwege de DBA, dat speelt vooral bij overheden en corprorates (wel een groot deel van de markt), wel vooral de eerste voortekenen van een onzekere economie en uitstel van typische financeprojecten (implementatie nieuw ERP systeem, overnames, procesoptimalisaties). Ervaring met zzp'en en met de sector wordt daarom weer belangrijker.
Zou het dan niet doen, zeker niet nu, dat had je 3 jaar geleden beter kunnen doen.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank. Dat gevoel had ik ook al een beetje rond oktober/november 2024 toen ik wat zat te sparren met intermediairs enzo. En het trekken van projecten is ook niet zo mijn ding.
Ik vind het prima om iemand waar te nemen die ziek/weg/openstaande vacature is.
Wordt dit (nog steeds zelfde werkgever):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat soort dingen ben ik nog in gesprek over met mijn manager. Wat ik bijvoorbeeld ook vervelend vind is dat ik in die 6,5 jaar nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad. Het dichtstbij dat ik gekomen ben was een half jaar nadat ik in dienst was en mijn contract verlengd moest worden, toen werd er gezegd "we zijn tevreden, hier heb je een vast contract". Je krijgt hier een inflatiecorrectie in januari en die is voor iedereen hetzelfde, dus er is geen incentive om doelen vast te leggen of goed te presteren ofzo.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:22 schreef nostra het volgende:
Kan je geen RC-opleiding vragen @:Irritatie100, in combinatie met je salarisverhoging en de standaard terugbetalingsregeling? Dat zou een mooie oplossing zijn.
Dat is wel gek en jammer. Juist in zo'n gesprek kun je bespreken wat je nog zou moeten ontwikkelen om de volgende stap te maken.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ben ik nog in gesprek over met mijn manager. Wat ik bijvoorbeeld ook vervelend vind is dat ik in die 6,5 jaar nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad. Het dichtstbij dat ik gekomen ben was een half jaar nadat ik in dienst was en mijn contract verlengd moest worden, toen werd er gezegd "we zijn tevreden, hier heb je een vast contract". Je krijgt hier een inflatiecorrectie in januari en die is voor iedereen hetzelfde, dus er is geen incentive om doelen vast te leggen of goed te presteren ofzo.
Dat is iets wat ik inmiddels ook aangegeven heb erg jammer te vinden en mijn manager wil daar wel mee aan de slag. Dan is een RC-opleiding inderdaad een optie.
heftig salaris wel voor je leeftijd, doe je niet slechtquote:Op zondag 18 mei 2025 16:17 schreef leeell het volgende:
Was
[..]
Eindelijk de magische 5 digits grens door, afhankelijk van wisselkoersNu:
01: Bedrijfstak: Manufacturing (Security)
02: Functie: Product Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 42 (op papier), maar standaard 50+ in praktijk
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤10100
09: Netto maand salaris: ¤9100 +- (geen CPF)
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: ontwikkelingsbudget (gebruik ik nu voor taallessen)
13: Tevreden?: mja mja mja, opzich prima. Maar wordt nu wel een beetje Groundhog Day na 8 jaar. Ben vooral moe.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Volgende stap hopelijk vroeg pensioen, ergens hutje op het strand. gegrilde vis en pils verkopen, ofzo.
Je propedeuse halen op HBO en dan kun je volgens mij door naar WO, althans zo was het toen der tijd voor mij.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:29 schreef Sport_Life het volgende:
RC (register controller) is wel een lang traject en ik vermoed dat je huidige werkzaamheden daar ook niet bij aansluiten (praktijk gedeelte). Volgens mij moet je dan eerst een bachelor/master (WO) doen en daarna kun je post WO doen. Tenminste zo was het >10 jaar geleden.
Ik zou wel hbo 'overslaan' en meteen met WO starten via een tussenjaar.
In de avond studeren is wel pittig weet ik uit ervaring.
Haha. Nog steeds hetzelfde. Krijg de CAO indexatie en thats it.quote:Op maandag 9 september 2024 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
01: Bedrijfstak: logistiek/industrie
02: Functie: controller
03: Opleiding: HBO + aanvullingen
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27,5
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: [s]¤5.500[/s] ¤5.700
09: Netto maand salaris: ¤3.700 ¤3.900
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: elke vrijdag vrij
13: Tevreden?: Minder. Het werk ken ik wel, salaris vind ik mwah
14: (Door)Groei mogelijkheden: Kan, als ik het geluk heb dat collega's vertrekken, dan komen er kansen vrij. Ik heb geen zin om te gaan jobhoppen, werk er ook nog maar 3 jaar. Een andere functie die meer op het externe gericht is lijkt mij leuker. Anderzijds denk ik er ook over om te gaan interimmen op zzp-basis. Variëteit aan werk, meer dynamiek, meer ¤
Heeft iemand tips of daar een visie op de markt voor financials met slechts HBO?
Groei je wel door in je schaal?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ben ik nog in gesprek over met mijn manager. Wat ik bijvoorbeeld ook vervelend vind is dat ik in die 6,5 jaar nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad. Het dichtstbij dat ik gekomen ben was een half jaar nadat ik in dienst was en mijn contract verlengd moest worden, toen werd er gezegd "we zijn tevreden, hier heb je een vast contract". Je krijgt hier een inflatiecorrectie in januari en die is voor iedereen hetzelfde, dus er is geen incentive om doelen vast te leggen of goed te presteren ofzo.
Dat is iets wat ik inmiddels ook aangegeven heb erg jammer te vinden en mijn manager wil daar wel mee aan de slag. Dan is een RC-opleiding inderdaad een optie.
Ja, dat vind ik ook. Ik heb wat collega's meegemaakt die niet goed presteerden en die kregen wel gesprekken, dus het is hier eigenlijk een beetje geen nieuws is goed nieuwsquote:Op maandag 19 mei 2025 19:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is wel gek en jammer. Juist in zo'n gesprek kun je bespreken wat je nog zou moeten ontwikkelen om de volgende stap te maken.
Op zich zijn mijn werkzaamheden niet zo zeer leidinggevend. Ik ben in de praktijk gewoon een financial controller, maar daarnaast wat beslissingsbevoegdheden en autorisaties maar ik heb geen mensen die ik aanstuur.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:29 schreef Sport_Life het volgende:
RC (register controller) is wel een lang traject en ik vermoed dat je huidige werkzaamheden daar ook niet bij aansluiten (praktijk gedeelte). Volgens mij moet je dan eerst een bachelor/master (WO) doen en daarna kun je post WO doen. Tenminste zo was het >10 jaar geleden.
Ik zou wel hbo 'overslaan' en meteen met WO starten via een tussenjaar.
In de avond studeren is wel pittig weet ik uit ervaring.
Dat is dus ook een dingetje, wij hebben geen enkele vorm van salarishuis, schalen, tredes en dat soort dingen.quote:
Als je denkt aan ondernemen, is mijn tip, ga echt ondernemen, en je zelf niet als hoer uithuren.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha. Nog steeds hetzelfde. Krijg de CAO indexatie en thats it.
Momenteel loop ik nog steeds niet over van ambitie. Een keer intern gesolliciteerd, kreeg ongeveer ruzie tijdens dat gesprek met de hiring manager. Dus werd het niet. Hoger salaris is altijd leuk, maar ik vind het heerlijk om elke vrijdag vrij te zijn. Dat is lang niet altijd mogelijk in finance jobs. Ik vind mijn salaris verder prima voor mijn leeftijd.
Wat doe je dan precies als financieel controller? Ben je zelfstandig bezig met budgetten, forecasten inclusief onderbouwing richting MT? Of meer op administratief gebied?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Ik heb wat collega's meegemaakt die niet goed presteerden en die kregen wel gesprekken, dus het is hier eigenlijk een beetje geen nieuws is goed nieuws
Ik heb in de afgelopen jaren in ieder geval wel geleerd om veel meer zelf met dat soort dingen te komen, vroeger was ik daar veel berustender in.
[..]
Op zich zijn mijn werkzaamheden niet zo zeer leidinggevend. Ik ben in de praktijk gewoon een financial controller, maar daarnaast wat beslissingsbevoegdheden en autorisaties maar ik heb geen mensen die ik aanstuur.
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Was dit:Niet 4x10 mogen is meer een atw ding gok ik dan niet willen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt dit (nog steeds zelfde werkgever):
01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: Accounts payable employee Finance Teamleader Assistent Finance Manager
03: Opleiding: Gymnasium (diploma behaald), hbo Bedrijfseconomie (propedeuse behaald, maar opleiding niet afgerond)
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 38 (te werken in 4 dagen)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.500,- ¤ 2.525,- ¤ 2.575,50 ¤ 2.639,89 ¤ 3.300,-
¤ 3.448,50 ¤ 3.800,- ¤ 3.933,- ¤ 4.090,32 (dit waren mijn salarissen bij mijn 40-uurs contract) en dan nu ¤ 4.180,- (¤ 4.400,- obv 40 uur).
09: Netto maand salaris: ~ ¤ 3.300,- inclusief reiskostenvergoeding (toen ik begon ~ ¤ 2.100,-, met de stap naar ¤ 3.300,- was het ~¤ 2.650,- )
11: Werkervaring: 6,5 jaar hier, ongeveer 9,5 jaar in totaal
12: Goodies: Goede pensioenregeling, gym op kantoor, in januari 2024 ¤ 500,- bonus omdat ik toen 5 jaar in dienst was (en ¤ 1.000,- bij 10 jaar in dienst, ¤ 1.500,- bij 15 jaar etc maar dat is dus maar eens in de 5 jaar een goodie)
13: Tevreden?: Vind ik steeds lastiger te zeggen. Zoals in de post die ik quote al staat heeft mijn werkgever heel veel pluspunten, zoals de hele fijne werksfeer en het enorm flexibel zijn in heel veel dingen. Wel heb ik inmiddels heel goed door dat mijn salaris best wel een stukje beneden het marktgemiddelde ligt. Zo heb ik ergens een gesprek gehad voor een functie waar de salarisschaal begon bij 200 meer dan mijn huidige salaris en doorliep tot 6k. Daar was ook een bonus, de standaard werkweek was 36 uur (in te delen hoe je zelf wilde) en er was een eindejaarbonus. Daarbij was de werkdruk een stuk lager (het was een woningbouwvereniging). Uiteindelijk niets geworden omdat het werkinhoudelijk niet zo goed bij me bleek te passen als dat ik op basis van de vacature dacht, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Zeker ook omdat in die periode mijn vaderschapsverlof afliep en ik die vrije dag die ik kon doorbrengen met mijn dochtertje heel fijn vond.
Gesprek aangegaan met mijn leidinggevende, eerlijk aangegeven dat ik dat andere gesprek had gehad en dat ik minstens 700 euro meer had kunnen verdienen bij dat andere bedrijf en daar een dan minder voor kon gaan werken. Hij gaf aan dat hij de eerlijkheid waardeerde, dat ons bedrijf inderdaad ondergemiddeld betaalt maar dat hij ook vindt dat mensen die al langere tijd voor ons werkzaam zijn (zoals ikzelf) best gewaardeerd mogen worden gezien het hoge verloop in staf op onze locatie (ik ben met mijn 6 jaar een van de meeste seniore mensen). Hij zou in gesprek gaan met HR om te kijken wat mogelijk was (procedure is dat ik niet zelf rechtstreeks met HR kan praten om een of andere reden). Die kwamen uiteindelijk terug met ¤ 4.400,- op basis van 40 uur, dat kon absoluut niet meer worden. Ik hoopte 36 uur te gaan werken voor mijn huidige salaris van ¤ 4.090 (wat dus al stevig minder is dan de ¤ 4.700,- van dat andere bedrijf) maar dit zou neerkomen op ¤ 3.960,- voor 36 uur. Dat voelde niet echt als de blijk van waardering die ik gehoopt had te krijgen. Mijn manager heeft echt z'n best voor me gedaan, maar meer kon gewoon niet. Onder andere door voor te stellen om op papier 40 uur te werken maar wel in 4 dagen zodat ik die ¤ 4.400,- zou krijgen (mijn manager werkt vooral op output en niet op uren, dus wij zouden daar dan onderling wel weer uit zijn gekomen zodat ik niet 4 dagen van 10 uur heb). Dat kon alleen niet volgens HR, omdat je met een dag van 10 uur een extra pauze moet krijgen en dat wilden ze absoluut niet. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 38 uur, te werken in 4 dagen zodat ik een kleine 100 euro erbij krijg en toch een dag minder ga werken. Dan heeft HR iets aan uren op papier staan, ik ga niet achteruit en mijn manager en ik regelen de output onderling wel.
Lang verhaal kort: ik zit hier nog wel goed qua werksfeer, werkzaamheden en dergelijke maar qua salaris besef ik me meer en meer dat het hier geen vetpot is. Ik ga zeker niet actief solliciteren, maar ik hou m'n ogen wel meer en meer open.
14: (Door)Groei mogelijkheden: denk dat ik hier redelijk aan mijn top zit, de hogere managers zijn over het algemeen expats uit het moederland van het bedrijf (mijn manager tegenwoordig niet meer trouwens, dat is een Engelsman die vanuit Engeland werkt) en ik ben sowieso de hoogste Finance-persoon in Nederland.
Het ontbreken daarvan is vaak niet in het voordeel van de werknemer.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
[..]
Dat is dus ook een dingetje, wij hebben geen enkele vorm van salarishuis, schalen, tredes en dat soort dingen.
Als ik 100% goed in mijn vel zit ga ik dat ook zeker doen. Mijn ambitie is niet loondienst.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je denkt aan ondernemen, is mijn tip, ga echt ondernemen, en je zelf niet als hoer uithuren.
Dus vind een bedrijfstak die nog jaren booming is.
Interessant is het om dan verschillende facetten van het bedrijf te doorlopen, bv ook eens managen, project leiden en mensen aansturen. Dan weet je veel over alles en weet je wat je sterke punten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Ik heb een parttime collega die de crediteurenadministratie verzorgt en een credit controller die in een ander land zit, verder ben ik de enige Finance-collega in Nederland dus ik doe eigenlijk alle Finance-gerelateerde zaken voor ons lokale kantoor hier. Administratieve dingen zoals de maandafsluitingen van A tot Z doen, betalingen accorderen en de activa beheren, maar inderdaad ook forecasten (waarbij het meeste werk overigens gedaan wordt door de lijnmanagers, die weten immers meer van wat hun afdeling gaat doen. Zij onderbouwen richting mij, ik richting de senior managers) en dergelijke. Budgetten is eigenlijk het enige dat ik niet doe, daar is in een ander land een centraal team voor die dat voor de hele EMEA-regio doet. Wel doe ik budget vs actual-analyses voor de lijnmanagers en senior managers. Loonadministratie ligt bij HR en VPB/BTW-aangiftes zijn uitbesteed, maar zijn sowieso niet mijn specialiteit of de richting waar ik heen wil.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat doe je dan precies als financieel controller? Ben je zelfstandig bezig met budgetten, forecasten inclusief onderbouwing richting MT? Of meer op administratief gebied?
De functie titel zegt niet zoveel.
Overigens vind ik zelf RC/RA (werkzaamheden) echt helemaal niks, vrienden hebben het traject wel afgerond en die vinden het super leuk. Wat ik wil zeggen is kijk vooral wat bij je past.
Klopt inderdaad. Mijn manager had voorgesteld "geef hem die ¤ 4.400,- gewoon en zet op papier alleen dat het een contract van 40 uur is, wij regelen onderling de dagen en output wel" maar dat kon dus niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niet 4x10 mogen is meer een atw ding gok ik dan niet willen.
Vind ik moeilijk te zeggen eigenlijk. In het algemeen gesproken (dus even los van mijn werkgever) zou ik juist zeggen dat je wat makkelijker een case voor jezelf kunt maken omdat je nou eenmaal niet gebonden bent aan vastliggende regels en dergelijke. Alleen als je niet zo assertief bent doe je dat niet zo snel en dan groei je inderdaad minder hard (zoals ik in mijn eerste 3 jaar hierquote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het ontbreken daarvan is vaak niet in het voordeel van de werknemer.
Als jij goed werk levert en ze moeten een nieuwe collega werven zijn ze 6k per maand kwijt. Minstens.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb een parttime collega die de crediteurenadministratie verzorgt en een credit controller die in een ander land zit, verder ben ik de enige Finance-collega in Nederland dus ik doe eigenlijk alle Finance-gerelateerde zaken voor ons lokale kantoor hier. Administratieve dingen zoals de maandafsluitingen van A tot Z doen, betalingen accorderen en de activa beheren, maar inderdaad ook forecasten (waarbij het meeste werk overigens gedaan wordt door de lijnmanagers, die weten immers meer van wat hun afdeling gaat doen. Zij onderbouwen richting mij, ik richting de senior managers) en dergelijke. Budgetten is eigenlijk het enige dat ik niet doe, daar is in een ander land een centraal team voor die dat voor de hele EMEA-regio doet. Wel doe ik budget vs actual-analyses voor de lijnmanagers en senior managers. Loonadministratie ligt bij HR en VPB/BTW-aangiftes zijn uitbesteed, maar zijn sowieso niet mijn specialiteit of de richting waar ik heen wil.
Is overigens ook de reden dat die andere functie niets geworden is, de vacature was voor een allround financieel specialist maar in de praktijk bleken ze daar een heel team met financieel specialisten te hebben met allemaal hun eigen taak. Degene die alle belastinggerelateerde taken deed ging met pensioen, dus ze zochten iemand die vooral daar mee bezig zou zijn en dat is niet echt wat ik wil.
[..]
Klopt inderdaad. Mijn manager had voorgesteld "geef hem die ¤ 4.400,- gewoon en zet op papier alleen dat het een contract van 40 uur is, wij regelen onderling de dagen en output wel" maar dat kon dus niet.
[..]
Vind ik moeilijk te zeggen eigenlijk. In het algemeen gesproken (dus even los van mijn werkgever) zou ik juist zeggen dat je wat makkelijker een case voor jezelf kunt maken omdat je nou eenmaal niet gebonden bent aan vastliggende regels en dergelijke. Alleen als je niet zo assertief bent doe je dat niet zo snel en dan groei je inderdaad minder hard (zoals ik in mijn eerste 3 jaar hier).
Ook vind ik het dus heel matig dat er geen incentive is om wat harder te werken. Vaak zie je natuurlijk dat je met goede beoordelingen sneller door je schaal heen groeit, maar hier krijgt iedereen dezelfde inflatiecorrectie. Of je nou keihard werkt, of alleen het broodnodige hebt gedaan om niet compleet door de mand te vallen.
Natuurlijk zou ik je een ferme loonsverhoging gunnen, makkelijk zeggen ook haha.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik
Klopt inderdaad. Mijn manager had voorgesteld "geef hem die ¤ 4.400,- gewoon en zet op papier alleen dat het een contract van 40 uur is, wij regelen onderling de dagen en output wel" maar dat kon dus niet.
Dit is toch wel waar het vaak misgaat met HR. Zij zijn verantwoordelijk voor de loonkosten en zullen daarom altijd alles doen wat ze kunnen om stijgende kosten te voorkomen. Als gevolg daarvan maken ze per definitie misbruik van de werknemers die hun salaris ontgroeien. En tegelijkertijd zijn ze vaak ook nog verantwoordelijk voor ontwikkeling, waardoor diezelfde medewerkers hun salaris ontgroeien.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij goed werk levert en ze moeten een nieuwe collega werven zijn ze 6k per maand kwijt. Minstens.
Dat zullen ze bij mijn werkgever dus nooit en te nimmer betalen. Ik weet toevallig wat mijn vorige leidinggevende (toen die functie nog in Nederland) was verdiende. Dat was 5k plus een auto (met de inflatiecorrecties zou dat nu 5.3k - 5.4k zijn geweest). Zijn taken waren zeer vergelijkbaar met de mijne, behalve dan dat hij wat meer betrokken was bij het budgetproces en hij ook verantwoordelijk was voor het personeelsbeleid van de afdeling (destijds 5 man in Nederland omdat er sindsdien wat taken zijn verhuisd naar het buitenland). Dat zegt denk ik al genoeg over de bedragen die je hier kunt krijgen, ook omdat er geen bonusregeling of dertiende maand ofzo is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij goed werk levert en ze moeten een nieuwe collega werven zijn ze 6k per maand kwijt. Minstens.
Ja ik vind het (meestal) nog wel leuk ook.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:25 schreef kree het volgende:
[..]
heftig salaris wel voor je leeftijd, doe je niet slecht
het is ook leuk neem ik aan?
Waarom is je salaris netto zo dicht bij bruto?quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:58 schreef leeell het volgende:
[..]
Ja ik vind het (meestal) nog wel leuk ook.
Vergt wel veel offers, ik geloof dat dat voorheen wel eens een keer besproken is, maar vaak reizen, altijd weg van huis, "werktijden" is niet iets dat bestaat. Dat moet je wel allemaal voor lief willen nemen. Een relatie, gezin oid. is niet echt te doen.
Zwitserland als ik mij niet vergis.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is je salaris netto zo dicht bij bruto?
Maar in hoeverre ben je een sparringpartner voor de business? Je werkzaamheden komen over als meer consolideren/bij elkaar vegen in Excel en wat gekke dingen eruit halen , dan echt inhoudelijk een bijdrage leveren cq 'tegengas geven' op management niveau.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb een parttime collega die de crediteurenadministratie verzorgt en een credit controller die in een ander land zit, verder ben ik de enige Finance-collega in Nederland dus ik doe eigenlijk alle Finance-gerelateerde zaken voor ons lokale kantoor hier. Administratieve dingen zoals de maandafsluitingen van A tot Z doen, betalingen accorderen en de activa beheren, maar inderdaad ook forecasten (waarbij het meeste werk overigens gedaan wordt door de lijnmanagers, die weten immers meer van wat hun afdeling gaat doen. Zij onderbouwen richting mij, ik richting de senior managers) en dergelijke. Budgetten is eigenlijk het enige dat ik niet doe, daar is in een ander land een centraal team voor die dat voor de hele EMEA-regio doet. Wel doe ik budget vs actual-analyses voor de lijnmanagers en senior managers. Loonadministratie ligt bij HR en VPB/BTW-aangiftes zijn uitbesteed, maar zijn sowieso niet mijn specialiteit of de richting waar ik heen wil.
Is overigens ook de reden dat die andere functie niets geworden is, de vacature was voor een allround financieel specialist maar in de praktijk bleken ze daar een heel team met financieel specialisten te hebben met allemaal hun eigen taak. Degene die alle belastinggerelateerde taken deed ging met pensioen, dus ze zochten iemand die vooral daar mee bezig zou zijn en dat is niet echt wat ik wil.
[..]
[..]
Vind ik moeilijk te zeggen eigenlijk. In het algemeen gesproken (dus even los van mijn werkgever) zou ik juist zeggen dat je wat makkelijker een case voor jezelf kunt maken omdat je nou eenmaal niet gebonden bent aan vastliggende regels en dergelijke. Alleen als je niet zo assertief bent doe je dat niet zo snel en dan groei je inderdaad minder hard (zoals ik in mijn eerste 3 jaar hier).
Ook vind ik het dus heel matig dat er geen incentive is om wat harder te werken. Vaak zie je natuurlijk dat je met goede beoordelingen sneller door je schaal heen groeit, maar hier krijgt iedereen dezelfde inflatiecorrectie. Of je nou keihard werkt, of alleen het broodnodige hebt gedaan om niet compleet door de mand te vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
Singaporequote:Op donderdag 22 mei 2025 14:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is je salaris netto zo dicht bij bruto?
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:59 schreef freak1 het volgende:
ook maar weer eensTof dat je er zo openhartig over bent. Wat is er nodig om de overstap naar ondernemerschap definitief te maken? En vind je daar wel de passie die je bij je werkgever mist?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Dankje:).quote:Op zondag 18 mei 2025 23:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi salaris. Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe baan!
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tof dat je er zo openhartig over bent. Wat is er nodig om de overstap naar ondernemerschap definitief te maken? En vind je daar wel de passie die je bij je werkgever mist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dank u meneer Dood,
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:22 schreef freak1 het volgende:
[..]Let op dat bij (alleen) ondernemen er ineens heel veel mensen wegvallen. Collega’s, misschien vrienden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
[..]Als je naar loondienst kijkt dan maakt het zelfs in Nederland echt wel uit hoeveel je verdient ondanks het nivelleren: ¤ 3.000 bruto (dan al geen recht meer op zorgtoeslag) is ¤ 2595,58 netto en ¤ 5.000 bruto is ¤ 3643,17 netto in Nederland (bron). Het verschil zal afhankelijk van de individuele situatie door de marginale belastingdruk iets kleiner zijn, maar ik denk dat veel mensen dat verschil wel behoorlijk merken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja daar heb ik zelf ook over gedacht.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Let op dat bij (alleen) ondernemen er ineens heel veel mensen wegvallen. Collega’s, misschien vrienden.
excuus ik was niet duidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:56 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Als je naar loondienst kijkt dan maakt het zelfs in Nederland echt wel uit hoeveel je verdient ondanks het nivelleren: ¤ 3.000 bruto (dan al geen recht meer op zorgtoeslag) is ¤ 2595,58 netto en ¤ 5.000 bruto is ¤ 3643,17 netto in Nederland (bron). Het verschil zal afhankelijk van de individuele situatie door de marginale belastingdruk iets kleiner zijn, maar ik denk dat veel mensen dat verschil wel behoorlijk merken.
Juist, je levensstandaard aanpassen op je inkomen noemen we "levensstijl inflatie". Dus dat is inderdaad niet een Nederlands probleem of probleem door nivellering. Mijn moderne maar "gewone" rijtjeshuis met 121m2 heb ik inderdaad gekocht toen ik ¤ 3.511 bruto verdiende. Inmiddels is dat ¤ 6.092 (klik voor mijn plaatje) maar ik ga niet verhuizen. Dat zijn natuurlijk keuzes, maar daardoor houd ik nu wel veel meer over "voor leuke dingen aan het eind van de maand" dan toen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:13 schreef freak1 het volgende:
[..]
excuus ik was niet duidelijk genoeg.
wanneer ik het over nivelleren heb heb ik het niet over de belasting impact. die is wat mij betreft prima in NL. de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten dankzij de schalen waarmee de belasting werkt.
wanneer ik het over nivellering heb dan heb ik het over het bedrag wat je over houd voor "leuke" dingen aan het eind van de maand.
dan is dat voor een persoon die 3000 bruto structureel verdiend niet heel veel anders dan voor iemand die 5000 bruto verdiend.
ja, daar zit netto een verschil tussen van, laten we zeggen, 1100 euro. de nivellering zit hem niet in de belastingdruk.
het zit hem in toeslagen, in de woningmarkt (als je een hoger budget hebt bied je meer en zoek je automatisch in het duurdere segment) je rijd een andere auto...
en ja dat zijn keuzes voor een groot gedeelte. maar slechts een zeer zeer kleine gedeelte van de bevolking kan, wanneer ze van 3000 naar 5000 gaan en ze zoeken een nieuw huis, de verleiding weerstand om dan die 3000 als basis te gebruiken voor het huis en niet die 5000.
de uitzondering die de regel bevestigd ;-)quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:27 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Juist, je levensstandaard aanpassen op je inkomen noemen we "levensstijl inflatie". Dus dat is inderdaad niet een Nederlands probleem of probleem door nivellering. Mijn moderne maar "gewone" rijtjeshuis met 121m2 heb ik inderdaad gekocht toen ik ¤ 3.511 bruto verdiende. Inmiddels is dat ¤ 6.092 (klik voor mijn plaatje) maar ik ga niet verhuizen. Dat zijn natuurlijk keuzes, maar daardoor houd ik nu wel veel meer over "voor leuke dingen aan het eind van de maand" dan toen.
Nou nee, want wat hij schrijft lijkt vrijwel 1-op-1 op mijn situatie; dus geen uitzondering....quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
de uitzondering die de regel bevestigd ;-)
maar, voor mij valt dit zeker wel onder nivellering aangezien je nu met een modaal inkomen letterlijk moet vechten om een huis. bovenmodaal is dat minder waardoor, als je nu wilt verhuizen, je met een bovenmodaal inkomen bijna "moet" kopen in het hogere segment.
en ja, uiteindelijk is het allemaal keus. maar wel een keus die flink aangemoedigt wordt door ons systeem.
[..]Toen ik hier voor het eerst postte, zat ik volgens mij op 5800 bruto met auto van de zaak. Nu zit ik bijna op 10000 euro en ik vind het verschil in salaris enorm voelbaar. Wij zijn van een tussenwoning opknapper naar een vrijstaande opknapper gegaan (kleiner huis, grotere tuin). Het huis is bijna 3 keer zo duur (in woonlasten van 1100 naar 2500 euro netto) en we kunnen ook rustig kiezen voor de wat luxere afwerkingsopties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar met al het klussen is de buffer nog steeds minimaal (alhoewel, nu is er tenminste een buffertje, en dat hadden we voorheen helemaal niet). Maar levensstijl inflatie is hier wel van toepassing. Wij wilden gelijkvloers en levensloopbestendig vanwege de medische situatie van m'n man. Dat is gelukt, het plan is wel om het hierbij te laten maar ik weet ook niet of ik nog wel verdere stappen wil zetten.Resistance is futile.
Nee, helemaal niet. Singapore qua land past mij erg goed. Enorm underrated op veel vlakken durf ik zelfs te zeggen.quote:
Dat noem ik geen levensstijl inflatie. Dat noem ik meebewegen met de hardships die het leven je geeftquote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar met al het klussen is de buffer nog steeds minimaal (alhoewel, nu is er tenminste een buffertje, en dat hadden we voorheen helemaal niet). Maar levensstijl inflatie is hier wel van toepassing. Wij wilden gelijkvloers en levensloopbestendig vanwege de medische situatie van m'n man. Dat is gelukt, het plan is wel om het hierbij te laten maar ik weet ook niet of ik nog wel verdere stappen wil zetten.
Ja, mijn man zit in een goede periode en dat maakt wel dat ik soms vergeet dat de verhuizing eigenlijk noodzaak was.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat noem ik geen levensstijl inflatie. Dat noem ik meebewegen met de hardships die het leven je geeft
[..]Dat is de hele ellende aan het Nederlandse belastingstelsel, die is enorm nadelig voor 1 verdieners. Als je beide goed verdient (2x 6k+) en in de goede tijd een huis hebt gekocht dan kun je echt veel overhouden, maar zoals hierboven iemand die 10k verdient gaat een aanzienlijk deel naar de belastingen, veel meer dan als 2 partners beide 5k verdienen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een onderneming kun je eea nog wel corrigeren, de vraag is voor hoelang want de belastingdienst is niet zo dol op al die kortingen.
Met kinderen gaat ook nog je kinderopvangtoeslag omlaag, dan gaat het wel hard met het netto verschil hoor.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:56 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Als je naar loondienst kijkt dan maakt het zelfs in Nederland echt wel uit hoeveel je verdient ondanks het nivelleren: ¤ 3.000 bruto (dan al geen recht meer op zorgtoeslag) is ¤ 2595,58 netto en ¤ 5.000 bruto is ¤ 3643,17 netto in Nederland (bron). Het verschil zal afhankelijk van de individuele situatie door de marginale belastingdruk iets kleiner zijn, maar ik denk dat veel mensen dat verschil wel behoorlijk merken.
Het is in nederland zo geregeld dat je net niet lekker kunt leven. Ongeacht wat je verdient tot 10k bruto in de maand. Daarboven begin je echt wat over te houden.quote:Op zondag 25 mei 2025 07:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Met kinderen gaat ook nog je kinderopvangtoeslag omlaag, dan gaat het wel hard met het netto verschil hoor.
Maar bij salarisverhoging moet je, vind ik, eigenlijk kijken naar je het bedrag dat vrij kan besteden per maand.
Als dat nu 300 euro is, en je gaat per maand 300 netto extra verdienen (900 bruto maar door belasting en toeslagvermindering hou je daar 300 van over bijv.), dan is je vrij besteedbare bedrag wel verdubbeld, van 300 naar 600 euro. Dat is dus best significant.
Maar dat dat kan is dan weer wel dankzij een stevig salaris. Wij zijn door 'de hardships die het leven je geeft' veel minder gaan werken. Dat is ook niet echt een optie als je 2500 bruto krijgt voor 40 uur buffelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat noem ik geen levensstijl inflatie. Dat noem ik meebewegen met de hardships die het leven je geeft
Met als toevoeging, als werknemer. Werken moet lonen roept de VVD regelmatig, maar dit is wel het gevolg van exact dat beleid.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is in nederland zo geregeld dat je net niet lekker kunt leven. Ongeacht wat je verdient tot 10k bruto in de maand. Daarboven begin je echt wat over te houden.
Kop boven het maaiveld wordt niet gewaardeerd.
Daarom zeg ik in mijn eerste reactie hierover ook: "Het verschil zal afhankelijk van de individuele situatie door de marginale belastingdruk iets kleiner zijn".quote:Op zondag 25 mei 2025 07:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Met kinderen gaat ook nog je kinderopvangtoeslag omlaag, dan gaat het wel hard met het netto verschil hoor.
Maar bij salarisverhoging moet je, vind ik, eigenlijk kijken naar je het bedrag dat vrij kan besteden per maand.
Als dat nu 300 euro is, en je gaat per maand 300 netto extra verdienen (900 bruto maar door belasting en toeslagvermindering hou je daar 300 van over bijv.), dan is je vrij besteedbare bedrag wel verdubbeld, van 300 naar 600 euro. Dat is dus best significant.
Bullshit, bij ondernemen is het net zo.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Met als toevoeging, als werknemer. Werken moet lonen roept de VVD regelmatig, maar dit is wel het gevolg van exact dat beleid.
Als je echt onder de belastingdruk uitwilt moet je gaan ondernemen. Het zou niet zo moeten zijn, maar zo is het nu eenmaal georganiseerd in NL.
Onhoudbaar op de lange termijn natuurlijk want we kunnen moeilijk een land van 15 miljoen ondernemers zijn...
Klopt ja, als je puur kijkt naar inkomen(winst) uit onderneming. Wellicht heb ik een wat scheven kijk, maar in mijn omgeving zie ik veel van dit soort constructies:quote:Op zondag 25 mei 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bullshit, bij ondernemen is het net zo.
Als je meer gaat verdienen neemt de belastingdruk zo toe dat je net weer niet lekker wat overhoud.
Het als je door constructies belasting gaat ontduiken dan ga je lekker verdienen.
Met “gewoon” ondernemen en netjes afdragen in het ook bizar wat je netto netto overhoudt.
Same old.
Doe toch normaal 🤣quote:Op zondag 25 mei 2025 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is in nederland zo geregeld dat je net niet lekker kunt leven. Ongeacht wat je verdient tot 10k bruto in de maand. Daarboven begin je echt wat over te houden.
Kop boven het maaiveld wordt niet gewaardeerd.
Nee dat klopt. Maar het inflatie noemen vind ik niet kloppend.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar dat dat kan is dan weer wel dankzij een stevig salaris. Wij zijn door 'de hardships die het leven je geeft' veel minder gaan werken. Dat is ook niet echt een optie als je 2500 bruto krijgt voor 40 uur buffelen.
Ja dat kan wel, dat zijn de schijnxonstructies waarbij je de belastingsdruk kon verlagen.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:41 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Klopt ja, als je puur kijkt naar inkomen(winst) uit onderneming. Wellicht heb ik een wat scheven kijk, maar in mijn omgeving zie ik veel van dit soort constructies:
https://belastingadvies-groningen.nl/blog/dga-salaris-bij-een-bv/
Met een DGA en waarbij een onderneming als onderaannemer is van een eigen BV. Zelf ben ik er niet zo in thuis dus ik hoor vooral het netto resultaat (en ja, daar kan dus ook een overdrijving in zitten want mensen houden nou eenmaal van opscheppen...).
quote:Op zondag 25 mei 2025 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, dat zijn de schijnxonstructies waarbij je de belastingsdruk kon verlagen.
Maar niet voor starters, alleen al de BV constructie kost je wat.
En daarbij wordt deze constructie extra belast vanaf 2026(? Weet niet precies wanneer) en minder interessant.
Maar dit was sowieso al voor ondernemers die 1mlj + per jaar omzetten. Niet bijzonder maar ook niet zomaar ff doen als je morgen je baan opzegt.
om deze samen maar even mee te pakkenquote:Op zondag 25 mei 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bullshit, bij ondernemen is het net zo.
Als je meer gaat verdienen neemt de belastingdruk zo toe dat je net weer niet lekker wat overhoud.
Het als je door constructies belasting gaat ontduiken dan ga je lekker verdienen.
Met “gewoon” ondernemen en netjes afdragen in het ook bizar wat je netto netto overhoudt.
Same old.
ABN Amro heeft ook een inhuur freeze op alle externen, en daar draait het financieel best aardig.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.
Wat ik merk in de financemarkt: de gekte van tot een jaar terug is weg, vraag ongeveer gehalveerd. Niet zozeer vanwege de DBA, dat speelt vooral bij overheden en corprorates (wel een groot deel van de markt), wel vooral de eerste voortekenen van een onzekere economie en uitstel van typische financeprojecten (implementatie nieuw ERP systeem, overnames, procesoptimalisaties). Ervaring met zzp'en en met de sector wordt daarom weer belangrijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |