Het is nogal vertekend inderdaad, nog meer dan het al was aangezien ik vroeger de extra dagen meer liet uitbetalen en ze nu vaker opneem. En heb geen zin om het om te rekenen, het is gewoon schoon bruto naar onder de streep netto. Ik heb m'n IKB zo geregeld dat ik een zo gunstig mogelijke bruto-netto verhouding heb per maand en we hebben ook een fiscale rekening om een gedeelte van het IKB te laten aanmerken als extra reiskostenvergoeding.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, zo krijg ik mijn nettoloon per maand ook hoger...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit ! .quote:Op zondag 17 november 2024 12:07 schreef Seven. het volgende:
@:Sport_Life voor jouw volgende stap, waar kijk je naar?
40 vakantiedagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 17-11-2024 12:40:01 ]
quote:Op zondag 17 november 2024 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit ! .
Ik zie weleens leuke dingen voorbij komen op LinkedIn, maar vaak zit ik dan al aan het eind van de salarisschaal of nog verder. De stap naar finance manager heb ik geen zin in ivm druk prive leven (jonge kinderen).Leuke vacature, en goed dat je zulke bewuste keuzes maakt. Veel mensen laten zich dan toch verblinden door status en inkomen, waardoor de work-life balans naar de klote gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo ook met mensen die wel de will maar niet de skill hebben om goede managers te zijn.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just say hi!
quote:Op zondag 17 november 2024 12:58 schreef Chandler het volgende:Zou je wat anders willen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Goede vraag, niet specifiek.. Ik heb echt een leuke afwisselende baan met voor mij veel opties waar ik blij van wordt en daarnaast werk ik nog 1 dag (vrijdag's) bij een andere werkgever en ben daar allround klusjes man... heerlijk om alle indrukken van de week te kunnen verwerken onder het genot van leuke klussen doen met een leuke collega.quote:
Dan lekker doen wat je leuk vindt om te doen!quote:Op zondag 17 november 2024 13:04 schreef Chandler het volgende:
[..]
Goede vraag, niet specifiek.. Ik heb echt een leuke afwisselende baan met voor mij veel opties waar ik blij van wordt en daarnaast werk ik nog 1 dag (vrijdag's) bij een andere werkgever en ben daar allround klusjes man... heerlijk om alle indrukken van de week te kunnen verwerken onder het genot van leuke klussen doen met een leuke collega.
Enige wat ik wel zou willen is meer loon en vastigheid (nu heb ik nog steeds een jaar contract) maar ik heb al een 13e maand, extra uitkering voor OOP en heel veel vakantie dagen... zou gerust nog een vakantiebaan er bij kunnen nemen voor een deel van m'n vakantie dagen maar aan de andere kant, vrije tijd is onbetaalbaar en ik heb zo goed als alles wat m'n hartje nodig heeft!
Dat sowieso! Nu hopen dat ik nog jaren mag blijven!quote:Op zondag 17 november 2024 13:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan lekker doen wat je leuk vindt om te doen!
Hopen met je mee!quote:Op zondag 17 november 2024 13:39 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat sowieso! Nu hopen dat ik nog jaren mag blijven!
tevreden mensquote:Op zondag 17 november 2024 13:04 schreef Chandler het volgende:
[..]
Goede vraag, niet specifiek.. Ik heb echt een leuke afwisselende baan met voor mij veel opties waar ik blij van wordt en daarnaast werk ik nog 1 dag (vrijdag's) bij een andere werkgever en ben daar allround klusjes man... heerlijk om alle indrukken van de week te kunnen verwerken onder het genot van leuke klussen doen met een leuke collega.
Enige wat ik wel zou willen is meer loon en vastigheid (nu heb ik nog steeds een jaar contract) maar ik heb al een 13e maand, extra uitkering voor OOP en heel veel vakantie dagen... zou gerust nog een vakantiebaan er bij kunnen nemen voor een deel van m'n vakantie dagen maar aan de andere kant, vrije tijd is onbetaalbaar en ik heb zo goed als alles wat m'n hartje nodig heeft!
Ik zou heel graag m'n oude auto willen verkopen en een iets nieuwere kopen die wat zuiniger is en cruise control heeft... dat had ik in mijn vorige autotje wel maar in de huidige niet.. Plus een houtkachel aanschaffen voor m'n zomerhuisje.. dat is op dit moment het enige wat ik echt te wensen heb!quote:Op zondag 17 november 2024 13:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
tevreden mens
Wat zou je doen met een hoger inkomen?
Geld maakt glimlachjes op mijn gezicht. Daar kan ik best gelukkig van wordenquote:Op zondag 17 november 2024 14:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik zou heel graag m'n oude auto willen verkopen en een iets nieuwere kopen die wat zuiniger is en cruise control heeft... dat had ik in mijn vorige autotje wel maar in de huidige niet.. Plus een houtkachel aanschaffen voor m'n zomerhuisje.. dat is op dit moment het enige wat ik echt te wensen heb!
En zeker tevreden, geld maakt niet gelukkig, glimlachjes wel! <3
Ieder z'n meug.. Ik wordt niet zo blij van geld als ik van glimlachjes wordt... die strelen m'n hart en dat doet geld niet..quote:Op zondag 17 november 2024 17:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Geld maakt glimlachjes op mijn gezicht. Daar kan ik best gelukkig van worden
Haha bedoelde meer wat ik er mee kan doen 😉quote:Op zondag 17 november 2024 18:02 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ieder z'n meug.. Ik wordt niet zo blij van geld als ik van glimlachjes wordt... die strelen m'n hart en dat doet geld niet..
Maar goed, wat ik al zei, ieder z'n meug.
Ik snap dat dan ook wel weer. Geld maakt het leven wel gemakkelijker!quote:Op zondag 17 november 2024 18:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Haha bedoelde meer wat ik er mee kan doen 😉
Nee joh, wij wonen al vrijstaand en ruim, auto is ook prima dus die 'rat race' naar meer hoeft van mij niet.quote:Op zondag 17 november 2024 12:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuke vacature, en goed dat je zulke bewuste keuzes maakt. Veel mensen laten zich dan toch verblinden door status en inkomen, waardoor de work-life balans naar de klote gaat.
Logisch. Zo zie ik het ookquote:Op zondag 17 november 2024 19:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nee joh, wij wonen al vrijstaand en ruim, auto is ook prima dus die 'rat race' naar meer hoeft van mij niet.
Wil gewoon leuke en uitdagende werkzaamheden voor 32 of hooguit 36uur en niet teveel gezeur van mensen om mij heen (dat is wat anders dan stress) bij voorkeur op fietsafstand .
Dit. Dit is zo underrated, maar zo fijn.quote:
https://www.belastingdien(...)t/werkkostenregelingquote:Op dinsdag 19 november 2024 11:55 schreef Tietatovenaar het volgende:
Volgens mij mag het gratis laden van je prive auto op het werk niet zomaar, dit wordt door de fiscus gezien als verkapt salaris.
Nou, eerlijk gezegd is het salaris gewoon karig voor een Senior met 5+ jaar ervaring.quote:Op zondag 17 november 2024 12:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuke vacature, en goed dat je zulke bewuste keuzes maakt. Veel mensen laten zich dan toch verblinden door status en inkomen, waardoor de work-life balans naar de klote gaat.
En zo ook met mensen die wel de will maar niet de skill hebben om goede managers te zijn.
Zo min mogelijk betalen voor zo veel mogelijk ervaringquote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd is het salaris gewoon karig voor een Senior met 5+ jaar ervaring.
Ik snap wel dat je sommige banen gewoon moet doen omdat je ze leuk vindt, maar een werkgever kan ook gewoon eens belonen met duidelijke waardering.
Klopt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 11:55 schreef Tietatovenaar het volgende:
Volgens mij mag het gratis laden van je prive auto op het werk niet zomaar, dit wordt door de fiscus gezien als verkapt salaris.
Succes met die administratiequote:Op dinsdag 19 november 2024 14:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)t/werkkostenregeling
Zorg, functie niet in core business, utrecht.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd is het salaris gewoon karig voor een Senior met 5+ jaar ervaring.
Ik snap wel dat je sommige banen gewoon moet doen omdat je ze leuk vindt, maar een werkgever kan ook gewoon eens belonen met duidelijke waardering.
Ik ga ervan uit dat de senior wel tegen de 6k zit (voor 36u) + 13e maand in die rol. En iemand met minder ervaring/medior rond de 4-5k.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hallo, het is de zorg hè; wij hebben dat geld gewoon niet, en gaan het niet krijgen ook. Iedereen gaat al over de zeik als de zorgverzekering 10 euro per maand omhoog gaat. Ik zou willen dat ze de salarissen omhoog gooien (beginnend bij het verplegend personeel) maar de Nederlandse samenleving wil daar niet voor betalen helaas, dus ik zie dat ook niet zo snel veranderen. Met als gevolg dat dus veel mensen voor een andere sector kiezen...quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
1 juli; 3% verhoging (Bron CAO UMC).quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:59 schreef investeerdertje het volgende:
Overigens met 5 jaar ervaring start je niet op trede 0, kan je prima 5 vragen. Zit je prima en kan je nog een stuk doorgroeien (1 januari is er weer een zorgverzekeringloonsverhoging)
Neem ook alles in overweging: Pensioenopbouw (erg goed) vrije dagen (matig) en vooral; de sfeer.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de senior wel tegen de 6k zit (voor 36u) + 13e maand in die rol. En iemand met minder ervaring/medior rond de 4-5k.
Vind het niet karig (ervan uitgaande dat je boven in de schaal komt), maar zoals gezegd geld is niet mijn primaire drijfveer..
Ben wel benieuwd naar jouw plaatje, als je 6k/36u voor een relaxte baan weinig vindt
Oh ik ging uit van 1 januari door de titel van de salaristabel.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
1 juli; 3% verhoging (Bron CAO UMC).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
quote:Op maandag 25 november 2024 16:17 schreef Sometimes het volgende:Je hebt nog ruimte voor groeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat maakt je tevredenheid?
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 25 november 2024 19:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je hebt nog ruimte voor groei
Kleinere organisatie, kortere lijnen. Min of meer in de buurt.quote:Maar wat maakt je tevredenheid?
Senior zijn met 5 jaar ervaring, dan kom je net een beetje in je functie. 6,5k is dan echt gewoon meer dan prima.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
bedoelde geen einde schaalquote:
Ja, ik snap dat wel.quote:[..]
Kleinere organisatie, kortere lijnen. Min of meer in de buurt.
Is "helaas" wel einde schaal.quote:Op maandag 25 november 2024 23:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
bedoelde geen einde schaal
Oh dacht dat er nog 1 trede meer was, maar idd dit is prima gedaanquote:Op dinsdag 26 november 2024 06:16 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Is "helaas" wel einde schaal.
Ben er tevreden mee, vind dat ik het goed heb. En heb niet de ambitie om de slangenkuil in te gaan.
Maar de top van die range is nog geen 6,5...quote:Op maandag 25 november 2024 20:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Senior zijn met 5 jaar ervaring, dan kom je net een beetje in je functie. 6,5k is dan echt gewoon meer dan prima.
Je werkt niet ergens bij een commerciële big5 partij. Dan is dit gewoon wat je hebt als je "gewoon" je werk doet, helemaal in een ondersteunende tak. In deze sector al helemaalquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar de top van die range is nog geen 6,5...
Plus dat het de top is.
Opletten op school....quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe verdienen jullie zo gigantisch veel geld zeg
Ik weet uit wat ik zo lees en hoor van andere dat verrweg de meeste werknemers bij een big5 nimmer aan de 6,5k komen, en ook de 5k niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je werkt niet ergens bij een commerciële big5 partij. Dan is dit gewoon wat je hebt als je "gewoon" je werk doet, helemaal in een ondersteunende tak. In deze sector al helemaal
quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:54 schreef Mr.Chippie het volgende:Vanwaar 45/50 uur werken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Je hebt veel contact met collega’s in de VS, waarbij meetings meestal ’s avonds worden gepland. Als ze (in onze avond) een mail sturen, verwachten ze direct een reactie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |