abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:21:00 #151
13309 nostra
ask why
pi_217622223
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stevige boodschap. Zag je het aankomen?
Wat bedoel je? Dat ze met de laatste dag van de maand hebben gewacht met opzeggen?
Jawel, ik voelde het wel een beetje aankomen; daarom had ik ook al wat recruiters opgelijnd, waardoor ik snel kon schakelen. Ze boden me als "zachte landing" nog drie maanden doorbetaald werk; iets wat juridisch volgens mij überhaupt niet kan, maar natuurlijk niet bedoeld is zachte landing voor mij, maar als zachte landing voor hen. Dus dat aanbod heb ik meteen afgewezen, als ik geen andere normale baan had gekregen, dan was ik wel pizza's gaan bakken, maar niet me drie maanden druk maken om deadlines terwijl mijn oordeel al is geveld.

Ja, tot (praktisch) de laatste dag van de maand gewacht met aanzeggen (het was een jaarcontract, dus geen opzeggen). Niet sjiek, maar ik snap het wel qua motivatie en een werknemer doet hetzelfde. Achter de échte reden ben ik nooit gekomen, anders dan dat de "klik" er niet was, ze "een ander profiel zochten" en dat soort platitudes. Nooit een functioneringsgesprek gehad ook, of een echt gesprek over vermeend disfunctioneren. Het is wel jammer, omdat alle MD's van de bedrijven in mijn portfolio er de pest in hebben dat ik weg moet (al zijn ze me na twee maanden ook weer vergeten, zo draait de wereld) en dat contact was hartstikke goed. Maar in the end heeft het ook geen zin voor mezelf om steeds op eieren te moeten lopen, dus ik ben er nu wel senang bij.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:42:55 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217622483
Dat op "niet op eieren hoeven lopen" is heel veel waard. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wel mooi geregeld dat je gelijk door kan :Y .
pi_217623105
3200 netto als elektromonteur in utiliteit enzo bedrijf systemen paneelbouw etc.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:41:50 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217623938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:14 schreef kree het volgende:
3200 netto als elektromonteur in utiliteit enzo bedrijf systemen paneelbouw etc.
Netjes toch! Ben je er tevreden mee?
Resistance is futile.
pi_217624378
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Netjes toch! Ben je er tevreden mee?
jawel hoor met wat ik moet doen enzo nu en niet gestrest commercieel, weet zou hoger kunnen. maarja dan moet je de afweging maken meer verantwoording en stress, vind het voor nu ff best.

opleiding. btw MBO4 elektra en nog hbo gedaan erna maar nooit gehaald behalve P
  woensdag 14 mei 2025 @ 06:01:16 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217628130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:55 schreef kree het volgende:

[..]
jawel hoor met wat ik moet doen enzo nu en niet gestrest commercieel, weet zou hoger kunnen. maarja dan moet je de afweging maken meer verantwoording en stress, vind het voor nu ff best.

opleiding. btw MBO4 elektra en nog hbo gedaan erna maar nooit gehaald behalve P
Je hebt je prioriteiten goed op een rijtje en dat is toch wel een hele belangrijke voorwaarde om een gelukkig mens te zijn.
Resistance is futile.
pi_217643140
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 06:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je hebt je prioriteiten goed op een rijtje en dat is toch wel een hele belangrijke voorwaarde om een gelukkig mens te zijn.
is ook zo, alleen maar meer salaris hoeft niet altijd beter te zijn :)

niet dat ik er nee tegen zou zeggen als ze wat hoger gingen, maar oke de CAO onderhandeling was nog niet afgerond :)
pi_217662278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:31 schreef erniee het volgende:

Weer stapje gemaakt. Nieuwe functie 2 4 periodieken erbij. edit: gisteren contract ondertekend en daar waren dus 4 periodieken opgevoerd in plaats van 2 zoals ik dacht dat we mondeling afgesproken hadden. Contract is door P&O opgemaakt en door directeur met wie ik gesprek voerde digitaal ondertekend...

01: Bedrijfstak: lokale overheid
02: Functie: manager team
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 26 (dacht ik)
07: 13e maand: ja, IKB
08: Bruto maand salaris: 6616 ex IKB
09: Netto maand salaris: ~4137 ex IKB (is de verwachting)
10: Overuren betaald: nee, uren voor uren
11: Werkervaring: 9
12: Goodies: laptop, telefoon, Ipad van het werk
13: Tevreden?: overall tevreden in huidige levensfase (2 jonge kids, paar maanden geleden verhuisd. Kan vier dagen werken (4*9), thuis werken wanneer ik wil, afstand is 20km dus prima.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Nieuwe stap als manager dus leuk om kans te krijgen me hier te ontwikkelen. Komende 2/3 jaar wel onder de pannen

[..]

Nieuwe baan, andere sector:

01: Bedrijfstak: bouw
02: Functie: projectontwikkelaar/acquisiteur
03: Opleiding:WO bedrijfskunde
04: Leeftijd:34
05: Aantal uren per week dat je werkt:36
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:nee, enkel vakantiegeld
08: Bruto maand salaris:¤7275 (per 4 weken)
09: Netto maand salaris:gok iets van ¤4650
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring:geen
12: Goodies:laptop telefoon auto
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: beperkt
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_217662410
Ik kreeg laatst een aanbod voor bedrijfsmanager voor een compleet bedrijf, alleen een regio directeur boven je, 70 werknemers aansturen.
Loon: 5-7K bruto!
Daar gaat toch geen gek intrappen?
Een beetje monteur met diensten vangt netto meer.
Vakman pur sang
pi_217662448
Nieuwe functie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 44% gewijzigd door Sport_Life op 17-05-2025 15:49:43 ]
pi_217662530
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:37 schreef Sport_Life het volgende:
Nieuwe functie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat je tegenvallen na finance, denk ik.
Vakman pur sang
  zondag 18 mei 2025 @ 16:17:34 #162
256666 leeell
I know you're lonely
pi_217679813
Was

quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 09:35 schreef leeell het volgende:

[..]
Update

Nu:

01: Bedrijfstak: Manufacturing (Security)
02: Functie: Product Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30 :'(
05: Aantal uren per week dat je werkt: 42 (op papier), maar standaard 50+ in praktijk
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤8700
09: Netto maand salaris: ¤7900 +- (geen CPF)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Gratis / veel reizen, laptop, ontwikkelingsbudget (gebruik ik nu voor taallessen)
13: Tevreden?: Ja, bevalt nog steeds enorm hier. Ben wel aan het orienteren wat een meer permanente opzet zou zijn om hier te blijven, maar dat is best lastig.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Situatie ongeveer hetzelfde, nog wat mogelijkheden binnen de groep later, maar dan zou ik naar hoofdkantoor moeten verkassen in EU
Eindelijk de magische 5 digits grens door, afhankelijk van wisselkoers :P Nu:

01: Bedrijfstak: Manufacturing (Security)
02: Functie: Product Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 42 (op papier), maar standaard 50+ in praktijk
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤10100
09: Netto maand salaris: ¤9100 +- (geen CPF)
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: ontwikkelingsbudget (gebruik ik nu voor taallessen)
13: Tevreden?: mja mja mja, opzich prima. Maar wordt nu wel een beetje Groundhog Day na 8 jaar. Ben vooral moe.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Volgende stap hopelijk vroeg pensioen, ergens hutje op het strand. gegrilde vis en pils verkopen, ofzo.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 18 mei 2025 @ 16:23:05 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217679969
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kreeg laatst een aanbod voor bedrijfsmanager voor een compleet bedrijf, alleen een regio directeur boven je, 70 werknemers aansturen.
Ik dacht dat jij eigen bedrijf had :o
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217681507
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2025 16:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij eigen bedrijf had :o
Heb ik ook.

Maar dan kun je geen aanbod krijgen?
Vakman pur sang
  zondag 18 mei 2025 @ 18:08:48 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217681633
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb ik ook.

Maar dan kun je geen aanbod krijgen?
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.
Ben soms best verbaasd hoe slecht techniek kan betalen. Alleen de grote bureaus of een tennet lijken lekker te betalen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217681848
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.
Ben soms best verbaasd hoe slecht techniek kan betalen. Alleen de grote bureaus of een tennet lijken lekker te betalen
Ik ben zzp, technisch gezien ook ondernemer, en krijg 80% aanbod in loondienst :')

Zeker sinds januari is het drama
pi_217682049
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die gekken sturen alles naar iedereen,

Als ik het salaristopic zo lees betalen (bepaalde) technische functies juist wel goed.
Vooral mensen met een universitaire opleiding komen soms op plekken met weinig loon.
Vakman pur sang
  zondag 18 mei 2025 @ 20:39:01 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217682816
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik ben zzp, technisch gezien ook ondernemer, en krijg 80% aanbod in loondienst :')

Zeker sinds januari is het drama
Wordt er gehandhaafd?
Ik heb ook nagedacht om mijn diensten via een ZZP constructie aan te bieden, maar die wet DBA o.a heeft mij er toch enigszins van weerhouden. Misschien dat ik het opnieuw ga overwegen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217682847
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt er gehandhaafd?
Ik heb ook nagedacht om mijn diensten via een ZZP constructie aan te bieden, maar die wet DBA o.a heeft mij er toch enigszins van weerhouden. Misschien dat ik het opnieuw ga overwegen.
Het gaat niet om handhaven, het gaat om bedrijven die niet nadenken en gewoon stoppen met zzp.
  zondag 18 mei 2025 @ 22:30:16 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217683944
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Damn, dan ben je als werkgever nogal ver verwijderd van de werkelijkheid vandaag de dag.
Resistance is futile.
  zondag 18 mei 2025 @ 23:02:42 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217684180
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:37 schreef Sport_Life het volgende:
Nieuwe functie!

SPOILER
Mooi salaris ^O^ . Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe baan!
Resistance is futile.
  maandag 19 mei 2025 @ 08:00:11 #172
13309 nostra
ask why
pi_217685154
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt er gehandhaafd?
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.

Wat ik merk in de financemarkt: de gekte van tot een jaar terug is weg, vraag ongeveer gehalveerd. Niet zozeer vanwege de DBA, dat speelt vooral bij overheden en corprorates (wel een groot deel van de markt), wel vooral de eerste voortekenen van een onzekere economie en uitstel van typische financeprojecten (implementatie nieuw ERP systeem, overnames, procesoptimalisaties). Ervaring met zzp'en en met de sector wordt daarom weer belangrijker.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 19 mei 2025 @ 08:27:13 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217685271
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.

Wat ik merk in de financemarkt: de gekte van tot een jaar terug is weg, vraag ongeveer gehalveerd. Niet zozeer vanwege de DBA, dat speelt vooral bij overheden en corprorates (wel een groot deel van de markt), wel vooral de eerste voortekenen van een onzekere economie en uitstel van typische financeprojecten (implementatie nieuw ERP systeem, overnames, procesoptimalisaties). Ervaring met zzp'en en met de sector wordt daarom weer belangrijker.
Dank. Dat gevoel had ik ook al een beetje rond oktober/november 2024 toen ik wat zat te sparren met intermediairs enzo. En het trekken van projecten is ook niet zo mijn ding.
Ik vind het prima om iemand waar te nemen die ziek/weg/openstaande vacature is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217685418
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dank. Dat gevoel had ik ook al een beetje rond oktober/november 2024 toen ik wat zat te sparren met intermediairs enzo. En het trekken van projecten is ook niet zo mijn ding.
Ik vind het prima om iemand waar te nemen die ziek/weg/openstaande vacature is.
Zou het dan niet doen, zeker niet nu, dat had je 3 jaar geleden beter kunnen doen.
Vakman pur sang
pi_217686655
Was dit:

SPOILER
Wordt dit (nog steeds zelfde werkgever):

01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: Accounts payable employee Finance Teamleader Assistent Finance Manager
03: Opleiding: Gymnasium (diploma behaald), hbo Bedrijfseconomie (propedeuse behaald, maar opleiding niet afgerond)
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 38 (te werken in 4 dagen)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.500,- ¤ 2.525,- ¤ 2.575,50 ¤ 2.639,89 ¤ 3.300,-
¤ 3.448,50 ¤ 3.800,- ¤ 3.933,- ¤ 4.090,32 (dit waren mijn salarissen bij mijn 40-uurs contract) en dan nu ¤ 4.180,- (¤ 4.400,- obv 40 uur).
09: Netto maand salaris: ~ ¤ 3.300,- inclusief reiskostenvergoeding (toen ik begon ~ ¤ 2.100,-, met de stap naar ¤ 3.300,- was het ~¤ 2.650,- )
11: Werkervaring: 6,5 jaar hier, ongeveer 9,5 jaar in totaal
12: Goodies: Goede pensioenregeling, gym op kantoor, in januari 2024 ¤ 500,- bonus omdat ik toen 5 jaar in dienst was (en ¤ 1.000,- bij 10 jaar in dienst, ¤ 1.500,- bij 15 jaar etc maar dat is dus maar eens in de 5 jaar een goodie :D )
13: Tevreden?: Vind ik steeds lastiger te zeggen. Zoals in de post die ik quote al staat heeft mijn werkgever heel veel pluspunten, zoals de hele fijne werksfeer en het enorm flexibel zijn in heel veel dingen. Wel heb ik inmiddels heel goed door dat mijn salaris best wel een stukje beneden het marktgemiddelde ligt. Zo heb ik ergens een gesprek gehad voor een functie waar de salarisschaal begon bij 200 meer dan mijn huidige salaris en doorliep tot 6k. Daar was ook een bonus, de standaard werkweek was 36 uur (in te delen hoe je zelf wilde) en er was een eindejaarbonus. Daarbij was de werkdruk een stuk lager (het was een woningbouwvereniging). Uiteindelijk niets geworden omdat het werkinhoudelijk niet zo goed bij me bleek te passen als dat ik op basis van de vacature dacht, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Zeker ook omdat in die periode mijn vaderschapsverlof afliep en ik die vrije dag die ik kon doorbrengen met mijn dochtertje heel fijn vond.

Gesprek aangegaan met mijn leidinggevende, eerlijk aangegeven dat ik dat andere gesprek had gehad en dat ik minstens 700 euro meer had kunnen verdienen bij dat andere bedrijf en daar een dan minder voor kon gaan werken. Hij gaf aan dat hij de eerlijkheid waardeerde, dat ons bedrijf inderdaad ondergemiddeld betaalt maar dat hij ook vindt dat mensen die al langere tijd voor ons werkzaam zijn (zoals ikzelf) best gewaardeerd mogen worden gezien het hoge verloop in staf op onze locatie (ik ben met mijn 6 jaar een van de meeste seniore mensen). Hij zou in gesprek gaan met HR om te kijken wat mogelijk was (procedure is dat ik niet zelf rechtstreeks met HR kan praten om een of andere reden). Die kwamen uiteindelijk terug met ¤ 4.400,- op basis van 40 uur, dat kon absoluut niet meer worden. Ik hoopte 36 uur te gaan werken voor mijn huidige salaris van ¤ 4.090 (wat dus al stevig minder is dan de ¤ 4.700,- van dat andere bedrijf) maar dit zou neerkomen op ¤ 3.960,- voor 36 uur. Dat voelde niet echt als de blijk van waardering die ik gehoopt had te krijgen. Mijn manager heeft echt z'n best voor me gedaan, maar meer kon gewoon niet. Onder andere door voor te stellen om op papier 40 uur te werken maar wel in 4 dagen zodat ik die ¤ 4.400,- zou krijgen (mijn manager werkt vooral op output en niet op uren, dus wij zouden daar dan onderling wel weer uit zijn gekomen zodat ik niet 4 dagen van 10 uur heb). Dat kon alleen niet volgens HR, omdat je met een dag van 10 uur een extra pauze moet krijgen en dat wilden ze absoluut niet. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 38 uur, te werken in 4 dagen zodat ik een kleine 100 euro erbij krijg en toch een dag minder ga werken. Dan heeft HR iets aan uren op papier staan, ik ga niet achteruit en mijn manager en ik regelen de output onderling wel.

Lang verhaal kort: ik zit hier nog wel goed qua werksfeer, werkzaamheden en dergelijke maar qua salaris besef ik me meer en meer dat het hier geen vetpot is. Ik ga zeker niet actief solliciteren, maar ik hou m'n ogen wel meer en meer open.
14: (Door)Groei mogelijkheden: denk dat ik hier redelijk aan mijn top zit, de hogere managers zijn over het algemeen expats uit het moederland van het bedrijf (mijn manager tegenwoordig niet meer trouwens, dat is een Engelsman die vanuit Engeland werkt) en ik ben sowieso de hoogste Finance-persoon in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')