Jawel, ik voelde het wel een beetje aankomen; daarom had ik ook al wat recruiters opgelijnd, waardoor ik snel kon schakelen. Ze boden me als "zachte landing" nog drie maanden doorbetaald werk; iets wat juridisch volgens mij überhaupt niet kan, maar natuurlijk niet bedoeld is zachte landing voor mij, maar als zachte landing voor hen. Dus dat aanbod heb ik meteen afgewezen, als ik geen andere normale baan had gekregen, dan was ik wel pizza's gaan bakken, maar niet me drie maanden druk maken om deadlines terwijl mijn oordeel al is geveld.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stevige boodschap. Zag je het aankomen?
Wat bedoel je? Dat ze met de laatste dag van de maand hebben gewacht met opzeggen?
Netjes toch! Ben je er tevreden mee?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:14 schreef kree het volgende:
3200 netto als elektromonteur in utiliteit enzo bedrijf systemen paneelbouw etc.
jawel hoor met wat ik moet doen enzo nu en niet gestrest commercieel, weet zou hoger kunnen. maarja dan moet je de afweging maken meer verantwoording en stress, vind het voor nu ff best.quote:
Je hebt je prioriteiten goed op een rijtje en dat is toch wel een hele belangrijke voorwaarde om een gelukkig mens te zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:55 schreef kree het volgende:
[..]
jawel hoor met wat ik moet doen enzo nu en niet gestrest commercieel, weet zou hoger kunnen. maarja dan moet je de afweging maken meer verantwoording en stress, vind het voor nu ff best.
opleiding. btw MBO4 elektra en nog hbo gedaan erna maar nooit gehaald behalve P
is ook zo, alleen maar meer salaris hoeft niet altijd beter te zijnquote:Op woensdag 14 mei 2025 06:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hebt je prioriteiten goed op een rijtje en dat is toch wel een hele belangrijke voorwaarde om een gelukkig mens te zijn.
Nieuwe baan, andere sector:quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:31 schreef erniee het volgende:
Weer stapje gemaakt. Nieuwe functie 2 4 periodieken erbij. edit: gisteren contract ondertekend en daar waren dus 4 periodieken opgevoerd in plaats van 2 zoals ik dacht dat we mondeling afgesproken hadden. Contract is door P&O opgemaakt en door directeur met wie ik gesprek voerde digitaal ondertekend...
01: Bedrijfstak: lokale overheid
02: Functie: manager team
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 26 (dacht ik)
07: 13e maand: ja, IKB
08: Bruto maand salaris: 6616 ex IKB
09: Netto maand salaris: ~4137 ex IKB (is de verwachting)
10: Overuren betaald: nee, uren voor uren
11: Werkervaring: 9
12: Goodies: laptop, telefoon, Ipad van het werk
13: Tevreden?: overall tevreden in huidige levensfase (2 jonge kids, paar maanden geleden verhuisd. Kan vier dagen werken (4*9), thuis werken wanneer ik wil, afstand is 20km dus prima.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Nieuwe stap als manager dus leuk om kans te krijgen me hier te ontwikkelen. Komende 2/3 jaar wel onder de pannen
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door Sport_Life op 17-05-2025 15:49:43 ]
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:37 schreef Sport_Life het volgende:
Nieuwe functie!Gaat je tegenvallen na finance, denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Eindelijk de magische 5 digits grens door, afhankelijk van wisselkoersquote:Op donderdag 23 mei 2024 09:35 schreef leeell het volgende:
[..]
Update
Nu:
01: Bedrijfstak: Manufacturing (Security)
02: Functie: Product Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30![]()
05: Aantal uren per week dat je werkt: 42 (op papier), maar standaard 50+ in praktijk
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤8700
09: Netto maand salaris: ¤7900 +- (geen CPF)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Gratis / veel reizen, laptop, ontwikkelingsbudget (gebruik ik nu voor taallessen)
13: Tevreden?: Ja, bevalt nog steeds enorm hier. Ben wel aan het orienteren wat een meer permanente opzet zou zijn om hier te blijven, maar dat is best lastig.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Situatie ongeveer hetzelfde, nog wat mogelijkheden binnen de groep later, maar dan zou ik naar hoofdkantoor moeten verkassen in EU
Ik dacht dat jij eigen bedrijf hadquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kreeg laatst een aanbod voor bedrijfsmanager voor een compleet bedrijf, alleen een regio directeur boven je, 70 werknemers aansturen.
Loon: 5-7K bruto!
Daar gaat toch geen gek intrappen?
Een beetje monteur met diensten vangt netto meer.
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb ik ook.
Maar dan kun je geen aanbod krijgen?
Ik ben zzp, technisch gezien ook ondernemer, en krijg 80% aanbod in loondienstquote:Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.
Ben soms best verbaasd hoe slecht techniek kan betalen. Alleen de grote bureaus of een tennet lijken lekker te betalen
Die gekken sturen alles naar iedereen,quote:Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat. Alleen gek dat iemand zoiets aanbiedt als die al een bedrijf heeft.
Ben soms best verbaasd hoe slecht techniek kan betalen. Alleen de grote bureaus of een tennet lijken lekker te betalen
Wordt er gehandhaafd?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik ben zzp, technisch gezien ook ondernemer, en krijg 80% aanbod in loondienst
Zeker sinds januari is het drama
Het gaat niet om handhaven, het gaat om bedrijven die niet nadenken en gewoon stoppen met zzp.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt er gehandhaafd?
Ik heb ook nagedacht om mijn diensten via een ZZP constructie aan te bieden, maar die wet DBA o.a heeft mij er toch enigszins van weerhouden. Misschien dat ik het opnieuw ga overwegen.
Damn, dan ben je als werkgever nogal ver verwijderd van de werkelijkheid vandaag de dag.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kreeg laatst een aanbod voor bedrijfsmanager voor een compleet bedrijf, alleen een regio directeur boven je, 70 werknemers aansturen.
Loon: 5-7K bruto!
Daar gaat toch geen gek intrappen?
Een beetje monteur met diensten vangt netto meer.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:37 schreef Sport_Life het volgende:
Nieuwe functie!Mooi salarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe baan!
Resistance is futile.
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt er gehandhaafd?
Ik heb ook nagedacht om mijn diensten via een ZZP constructie aan te bieden, maar die wet DBA o.a heeft mij er toch enigszins van weerhouden. Misschien dat ik het opnieuw ga overwegen.
Dank. Dat gevoel had ik ook al een beetje rond oktober/november 2024 toen ik wat zat te sparren met intermediairs enzo. En het trekken van projecten is ook niet zo mijn ding.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.
Wat ik merk in de financemarkt: de gekte van tot een jaar terug is weg, vraag ongeveer gehalveerd. Niet zozeer vanwege de DBA, dat speelt vooral bij overheden en corprorates (wel een groot deel van de markt), wel vooral de eerste voortekenen van een onzekere economie en uitstel van typische financeprojecten (implementatie nieuw ERP systeem, overnames, procesoptimalisaties). Ervaring met zzp'en en met de sector wordt daarom weer belangrijker.
Zou het dan niet doen, zeker niet nu, dat had je 3 jaar geleden beter kunnen doen.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank. Dat gevoel had ik ook al een beetje rond oktober/november 2024 toen ik wat zat te sparren met intermediairs enzo. En het trekken van projecten is ook niet zo mijn ding.
Ik vind het prima om iemand waar te nemen die ziek/weg/openstaande vacature is.
Wordt dit (nog steeds zelfde werkgever):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |