PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:25 schreef KaBuf het volgende:
01: Bedrijfstak: Gemeente
02: Functie: Senior financial controller
03: Opleiding: Accountancy (RA)
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (contract voor 36 maar 4u ouderschapsverlof)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Onderdeel van IKB
08: Bruto maand salaris: 6.072 (ex ouderschapsverlof -/- 622)
09: Netto maand salaris: 3.564 (dus na verrekening ouderschapsverlof)
10: Overuren betaald: Initieel tijd voor tijd
11: Werkervaring: Hiervoor zo'n kleine 15 jaar in de accountancy gewerkt, eindfunctie manager
12: Goodies: laptop, telefoon (vind ik allebei niet echt goodies). Fietsplan
13: Tevreden?: Zeker. Nu een tijdje op deze functie en ben tevreden met mijn overstap! Ook stuk minder reistijd duys dat scheelt
14: (Door)Groei mogelijkheden: Opties zijn er, speelt nu nog niet echt.
Wat dacht je van die mallotige BBB en IVA vraagstukjesquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:36 schreef nostra het volgende:
[..]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?
Yes, heb ik meegenomen in mijn voorwaardenquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:36 schreef nostra het volgende:
[..]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?
BBV en IV3?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat dacht je van die mallotige BBB en IVA vraagstukjes![]()
Ja klopt die ja. Ik vond'm wat lastig zullen we maar zeggen.quote:
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.quote:Op zondag 17 november 2024 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit !.
Ik zie weleens leuke dingen voorbij komen op LinkedIn, maar vaak zit ik dan al aan het eind van de salarisschaal of nog verder. De stap naar finance manager heb ik geen zin in ivm druk prive leven (jonge kinderen).
De meeste directe collega's stromen intern door naar finance manager, zijn vaak wel een paar jaar ouder.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:04 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.
Aan de andere kant snap ik je overweging ook wel, enige waar je even goed over na moet denken is of je daar over 10 jaar nog steeds zo over denkt. Nu kan je nog (relatief) makkelijk de stap maken naar een leidinggevende finance functie. Hoe langer je als controller blijft hangen hoe minder makkelijk die stap te maken is.
Bovendien is hoe hoger je komt, de druk vaak lager. Mede omdat je zelf in control bent om sh*t aan te (laten) pakken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:04 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.
Aan de andere kant snap ik je overweging ook wel, enige waar je even goed over na moet denken is of je daar over 10 jaar nog steeds zo over denkt. Nu kan je nog (relatief) makkelijk de stap maken naar een leidinggevende finance functie. Hoe langer je als controller blijft hangen hoe minder makkelijk die stap te maken is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 jaar later weer eens een updatequote:Op dinsdag 25 april 2023 16:49 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
4 jaar later weer eens een update
01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Partner
03: Opleiding: MSc Financial Management, 10+ Leiderschapstrainingen
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel winstdeling +/- 350k
08: Bruto maand salaris: geen salaris
09: Netto maand salaris: geen salaris
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: 50k vergoedingen voor auto, onkosten, rente op partneraandeel, Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 200k-300k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden
Waarom heb je zoveel leiderschapstrainingen nodig?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
2 jaar later weer eens een update
04: Leeftijd: 39
07: 13e maand: nee, wel winstdeling +/- 450k
11: Werkervaring: 17 jaar
12: Goodies: 50k vergoedingen voor auto, onkosten, rente op partneraandeel, Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden
Ben je met die 45 uur ook echt klaar? Alle senior managers die ik bij de big 4 ken werken meer, zeker tijdens busy season.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
12: Goodies: 50k vergoedingen voor auto, onkosten, rente op partneraandeel, Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden
Goed gedaan!quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
Is op je 37e partner worden normaal? Of is dat vroeg? Ik weet het oprecht niet, ben wel nieuwsgierig.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
En niet alleen de senior managers, iedereenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je met die 45 uur ook echt klaar? Alle senior managers die ik bij de big 4 ken werken meer, zeker tijdens busy season.
Voor de meeste mensen die daar werken geldt dat het salaris ongeveer het minimumloon bedraagt als je het salaris deelt door de werkelijk aantal gewerkte uren.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
En niet alleen de senior managers, iedereen.
Soort van studentcorps voor volwassenen. Vind het wel fascinerend. De eerste jaren zijn soort van ontgroening waar je voor een appel en een ei als sloof gebruikt wordt, in de hoop later bij de groten te horen. Zodat je vanuit die positie natuurlijk misbruik kan maken van de nieuwe aanwas. Heb ooit een setje op de afdeling gehad. Junior liep gewoon als een knechtje achter de grote meneer aan. Tot aan zijn tas dragen toequote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen die daar werken geldt dat het salaris ongeveer het minimumloon bedraagt als je het salaris deelt door de werkelijk aantal gewerkte uren.
Nice! Moet je ook veel reizen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die veel verdienen omdat ze toevallig gewoon heel getalenteerd zijn en dus snel groeien. Partner op je 37ste word je alleen maar met talent, hersens en motivatie. Motivatie is niet voor iedereen geld, er zijn ook plenty mensen die op inhoud gemotiveerd zijn. Ik denk dat ook veel afhangt van de 40-45 uur. Als dat alles is en inhoudelijk is het mooi wark, kom maar door met die 450k.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:49 schreef Molo het volgende:
Als ik 50K vergoedingen zou krijgen, zou ik dan nog specifiek gaan toespitsen op bellen én data ook in het buitenland. I think not
Bijzondere verhouding der dingen
Verder gezien in die wereld dat je gruwelijk kunt verdienen maar de focus daarop en de leegheid verder van het leven staan mij niet aan.
Hoeveel goodwill heb je moeten neerleggen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:37 schreef Rusesabagina het volgende:
[..]
Ik ken die wereld van binnenuitquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nice! Moet je ook veel reizen?
[..]
Er zijn ook mensen die veel verdienen omdat ze toevallig gewoon heel getalenteerd zijn en dus snel groeien. Partner op je 37ste word je alleen maar met talent, hersens en motivatie. Motivatie is niet voor iedereen geld, er zijn ook plenty mensen die op inhoud gemotiveerd zijn. Ik denk dat ook veel afhangt van de 40-45 uur. Als dat alles is en inhoudelijk is het mooi wark, kom maar door met die 450k.
@:Rusesebagina het zou wel interessant om te horen of jij partner wilde worden om dik te verdienen, of dat je het inhoudelijk ook supertof vindt.
Het kan ook als je gewoon zeer vroeg bent begonnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:13 schreef Seven. het volgende:
Er zijn ook mensen die veel verdienen omdat ze toevallig gewoon heel getalenteerd zijn en dus snel groeien. Partner op je 37ste word je alleen maar met talent, hersens en motivatie. Motivatie is niet voor iedereen geld, er zijn ook plenty mensen die op inhoud gemotiveerd zijn. Ik denk dat ook veel afhangt van de 40-45 uur. Als dat alles is en inhoudelijk is het mooi wark, kom maar door met die 450k.
Nog nooit van gehoord, hoe werkt dit?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoeveel goodwill heb je moeten neerleggen?
Zou kunnen, ik ben ook wat achterdochtig. Het groot denken en doen is wel herkenbaar maar dat wil niet perse zeggen dat geld dé grote motivator is van partners bij de big 4. Hopelijk komt @Rusesabagina er nog op terug.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 23:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken die wereld van binnenuit
Ik vind het vrij opmerkelijk dat je in de dikke cijfers zit (dat kan alleen met groot denken en doen zoals in die wereld gebruikelijk is) en dan heel specifiek en gedetailleerd een lullig telefoonabo eruit licht hier in de beschrijving. Dat is wat mij betreft nogal afwijkend
Als (equity-)partner moet je je inkopenquote:Op zondag 26 januari 2025 08:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, hoe werkt dit?
Je kan twee soorten partner zijn: equity of salary. Equity deel je mee in de winst, salary krijg je gewoon een loonstrook. Dat laatste is ie niet, want hij krijgt geen salaris. Als equity partner moet je vooraf een (fors) bedrag op tafel leggen als inkoop (goodwill). En dus ook afbetalen aan de bank/financier (of je moet het op de plank hebben liggen, maar dat lijkt me bijzonder). De echt zoete jaren volgen dus meestal pas later in je partnerschap.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, hoe werkt dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |