SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Geniet iedereen!De Sahara is zonder meer erg droog.
Zelfs niet “11 november is de dag, dat mijn lichtje branden mag”? Bovenstaande is daar een variatie op wat dan door de “grappige” oudere kinderen gezongen wordt.quote:Op maandag 11 november 2024 18:18 schreef NailQueen het volgende:
Nu al 6 kinderen gehad. Allemaal hetzelfde liedje over dat de koeien staarten hebben en de meisjes rokjes aan hebben. Een daarvan is waar.
Heb je ze dat ingefluisterd? Er waren net 2 kinderen die dit zongenquote:Op maandag 11 november 2024 18:26 schreef Dave het volgende:
[..]
Zelfs niet “11 november is de dag, dat mijn lichtje branden mag”? Bovenstaande is daar een variatie op wat dan door de “grappige” oudere kinderen gezongen wordt.
quote:Op maandag 11 november 2024 18:15 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het nee gedeelte van Nederland gewoon afstoten.
Bij het maken van deze TT dacht ik aan de inzending van San Marino.quote:Op maandag 11 november 2024 18:36 schreef usagi414 het volgende:
[..]
@:Fred_B is op zoek naar een vakantiebestemming in Griekenland of een nieuwe parfum.
Of heeft de disney film Hercules onlangs gezien.
Dat hij aan de inzending van San Marino heeft gedacht bij het maken van deze TT lijkt mij sterk.
Ik had zaterdag al voorgesteld dat Zeeland zich bij België zou aansluiten. Onze Zeeuw was daar niet blij mee.quote:Op maandag 11 november 2024 18:15 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het nee gedeelte van Nederland gewoon afstoten.
Mooi, maar nu heb ik volgende week maandagavond niet voor mezelfquote:Op maandag 11 november 2024 18:40 schreef Arizona het volgende:
@:BillDauterive zie het positief, nu heb je lekker de avond voor jezelf
Nee, dat was ik zelf. Lekker snoep hoor!quote:Op maandag 11 november 2024 18:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heb je ze dat ingefluisterd? Er waren net 2 kinderen die dit zongen
Ik wist dat jij een meisje wasquote:Op maandag 11 november 2024 18:52 schreef Dave het volgende:
[..]
Nee, dat was ik zelf. Lekker snoep hoor!
Enige associatie die ik heb bij een liedje over een oom en tante zijn een tante uit Marokko en ome Jan, maar dat zijn twee liedjes.quote:Op maandag 11 november 2024 18:54 schreef Troel het volgende:
Ik heb ooit als meisje van 6 een heel liedje gezongen over mijn oom en tante die gingen trouwen.
quote:Op maandag 11 november 2024 18:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Mooi, maar nu heb ik volgende week maandagavond niet voor mezelfMaar je hebt gelijk!
En ik ben jaloers op je teddy-huispak. Is het zo'n onesie?
Is het ook, maar ik had broccoli die op moest en nog minder zin in broccoli op een andere manierquote:Op maandag 11 november 2024 19:05 schreef BillDauterive het volgende:
Broccolisoep klinkt zo saai groen. Ach ja, goed om een keer te proberen
Ik had creme fraichequote:Op maandag 11 november 2024 19:06 schreef Dave het volgende:
Best lekker toch? Beetje crème fraiche erin.
Maar ik vind broccoli rauw ook lekker.
Ik vind het rauw eigenlijk lekkerder dan gekookt/gestoomd, net als bloemkool eigenlijk. Dus er verdwijnt tijdens het schoonmaken en snijden nog wel eens een stuk níet in de pan.quote:Op maandag 11 november 2024 19:10 schreef H_T het volgende:
[..]
Is het ook, maar ik had broccoli die op moest en nog minder zin in broccoli op een andere manier
[..]
Ik had creme fraicheRauwe broccoli eet ik dan weer nooit
Rauwe bloemkool heb ik dan weer wel eens gehadquote:Op maandag 11 november 2024 19:12 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik vind het rauw eigenlijk lekkerder dan gekookt/gestoomd, net als bloemkool eigenlijk. Dus er verdwijnt tijdens het schoonmaken en snijden nog wel eens een stuk níet in de pan.
Ik kan vooral de stronk aanbevelen.
Sterkte.quote:Op maandag 11 november 2024 19:17 schreef Dave het volgende:
Oh ja, ik woon weer een paar maanden in Sassendonk.
Hier ook niet.quote:Op maandag 11 november 2024 19:34 schreef BillDauterive het volgende:
Hier is niemand langs geweest, zoals vrijwel elk jaar.
Elf november is de dag dat piet met annie dat piet met annie, elf november is de dag dat piet met ahanie trouwen magquote:Op maandag 11 november 2024 18:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Enige associatie die ik heb bij een liedje over een oom en tante zijn een tante uit Marokko en ome Jan, maar dat zijn twee liedjes.
Om het af te maken zou plaatje 2 dan een jongetje moeten zijn dat de hele doos meeneemt.quote:
*komt langs.quote:Op maandag 11 november 2024 20:02 schreef NailQueen het volgende:
De teller is gestopt op 22. Er zijn nog chocolaatjes over
Hier gingen ze ook 11e van de 11e vieren. Geen idee of het een succes wasquote:Op maandag 11 november 2024 19:17 schreef Dave het volgende:
Oh ja, ik woon weer een paar maanden in Sassendonk.
Mijn teller staat op 0 kinderen aan de deurquote:Op maandag 11 november 2024 20:02 schreef NailQueen het volgende:
De teller is gestopt op 22. Er zijn nog chocolaatjes over
Dat is pech, doos weg.quote:Op maandag 11 november 2024 19:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Om het af te maken zou plaatje 2 dan een jongetje moeten zijn dat de hele doos meeneemt.
Hier ook 0quote:Op maandag 11 november 2024 20:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mijn teller staat op 0 kinderen aan de deur
Doe ik eigenlijk nooit wat mee, de 11e van de 11e.quote:
Nee die durven niet langs de hanghazen hier te gaan.quote:Op maandag 11 november 2024 22:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Durven die wel bij jou aan te bellen?
Wat jij die kinderen gegeven hebt, een wijze les over dat de wereld helemaal niet altijd leuk is, is veel waardevoller dan een snoepje!quote:Op dinsdag 12 november 2024 00:25 schreef Cyan9 het volgende:
Er werd hier vanavond aangebeld, voor het eerst dat ik hier woon (ruim 5 jaar). En omdat het nooit gebeurt had ik niks in huis, dus heb ik niet open gedaan.![]()
En vele malen gezonder.quote:Op dinsdag 12 november 2024 00:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat jij die kinderen gegeven hebt, een wijze les over dat de wereld helemaal niet altijd leuk is, is veel waardevoller dan een snoepje!
Open doen met alleen een open badjas aan en de kinderen een glas drank geven, heb je het volgende jaar ook rustquote:Op dinsdag 12 november 2024 00:25 schreef Cyan9 het volgende:
Er werd hier vanavond aangebeld, voor het eerst dat ik hier woon (ruim 5 jaar). En omdat het nooit gebeurt had ik niks in huis, dus heb ik niet open gedaan.![]()
Ik heb helemaal geen badjas, en ook geen drank. Daarnaast was de wijze les die Strani aankaart dan compleet verloren gegaan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Open doen met alleen een open badjas aan en de kinderen een glas drank geven, heb je het volgende jaar ook rust
In de bajes heb je ook weinig rustquote:Op dinsdag 12 november 2024 09:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Open doen met alleen een open badjas aan en de kinderen een glas drank geven, heb je het volgende jaar ook rust
Maar ook geen zingende kinderen aan je celdeurquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:41 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
In de bajes heb je ook weinig rust![]()
Heb ik gehoord
Dan doe je open zonder badjas en zonder drank. Goede kans dat ze dan volgend jaar ook niet meer terugkomen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen badjas, en ook geen drank. Daarnaast was de wijze les die Strani aankaart dan compleet verloren gegaan.
Maar wel leukerds onder de douchequote:Op dinsdag 12 november 2024 10:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Maar ook geen zingende kinderen aan je celdeur
11 november is de dag, dahat mijn zeepje glijen mag!quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:48 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Maar wel leukerds onder de douche
Jesas Ariquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
11 november is de dag, dahat mijn zeepje glijen mag!
Je bent afgegleeje naar Trump-niveauquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het Sinterklaasjournaal is anders wel een publiekstrekker van jewelstequote:Op dinsdag 12 november 2024 10:45 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Is de programmerig rond het JESF dan eindelijk een voorzichtige middelvinger van de NPO naar de EBU?
Ik heb vreselijke werkdagen momenteel, laat mequote:Op dinsdag 12 november 2024 10:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Je bent afgegleeje naar Trump-niveau
Als ‘t alleen het zeepje is, valt het nog meequote:Op dinsdag 12 november 2024 10:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
In dat geval, leef je uitquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb vreselijke werkdagen momenteel, laat me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pffff. In de mail die ik doorstuur staat duidelijk dat ik geen pincode heb gekregen. Echt mensen en lezen tegenwoordig![]()
Is het JESF altijd zo kort?quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:45 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Is de programmerig rond het JESF dan eindelijk een voorzichtige middelvinger van de NPO naar de EBU?
Ik denk dat het te maken heeft met dat het Jesf nu op een zaterdag valt. En om een kindvriendelijke spaanse tijd: 18.00 uur. En laten we eerlijk zijn dat het jesf ook langzaam zijn populariteit heeft verloren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:45 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Dat het Sinterklaasjournaal op een vaste tijd wordt gezet, begrijp ik wel. Maar dat Speculasies kan je ook prima ervoor doen. En een Jeugdjournaal van 5 minuten kan ook wel later of overgeslagen worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:55 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het Sinterklaasjournaal is anders wel een publiekstrekker van jewelste
Nee, dat duurt van 18.00 tot 20.00 uur. Maar het is alleen online volledig te zien.quote:
Ja, al keken naar de voorronde nog een half miljoen mensen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:59 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met dat het Jesf nu op een zaterdag valt. En om een kindvriendelijke spaanse tijd: 18.00 uur. En laten we eerlijk zijn dat het jesf ook langzaam zijn populariteit heeft verloren.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:58 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang geleden is het dat we pakketjesdrama hadden? Ik heb er weer 1 namelijk![]()
Nee, lezen doen we tegenwoordig niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Is zaterdag ook niet de intocht? Ik heb Speculasies nog nooit gezien maar ik kan het begrijpen dat het niet mogelijk is om beelden zo snel te monteren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat het Sinterklaasjournaal op een vaste tijd wordt gezet, begrijp ik wel. Maar dat Speculasies kan je ook prima ervoor doen. En een Jeugdjournaal van 5 minuten kan ook wel later of overgeslagen worden.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:58 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang geleden is het dat we pakketjesdrama hadden? Ik heb er weer 1 namelijk![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker dan, zo irritant dat soort dingen. Hopelijk wordt het snel opgelost door iemand die wél leest.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ja, zaterdag is de intocht en mogen we allemaal onze schoen zettenquote:Op dinsdag 12 november 2024 11:15 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is zaterdag ook niet de intocht? Ik heb Speculasies nog nooit gezien maar ik kan het begrijpen dat het niet mogelijk is om beelden zo snel te monteren.
Grote kans dat de politie dan eens voor de flat staat voor iemand anders dan m'n geflipte buurman.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dan doe je open zonder badjas en zonder drank. Goede kans dat ze dan volgend jaar ook niet meer terugkomen.
Oh, ik was dus te vroeg. Ik had ze gisteren al bij de verwarming gezet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, zaterdag is de intocht en mogen we allemaal onze schoen zetten
Eerst maar eens afwachten of het wel allemaal goed gaat ze ook aankomen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, zaterdag is de intocht en mogen we allemaal onze schoen zetten
Oei, is er iets aan de hand dat dat nog niet zeker is?quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:15 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten of het wel allemaal goed gaat ze ook aankomen.
De nieuwe pieterbaas vaart vooral een rechtse koers en heeft alleen een routekaart op hoofdlijnen gekregen...quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Oei, is er iets aan de hand dat dat nog niet zeker is?
Ik heb ook het idee dat onder de kinderen de nationale junior songfestival populairder is dan het echte JESF.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, al keken naar de voorronde nog een half miljoen mensen.
Maar vorig jaar inderdaad maar 6,4 miljoen kijkers over heel Europa. Ik wist niet dat de interesse zo ingezakt was.
Ja, dat zal toch de taalbarrière zijn. Maar goed, ik vraag me wel af hoeveel kijkers er moeten zijn om het JESF levensvatbaar te houden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat onder de kinderen de nationale junior songfestival populairder is dan het echte JESF.
Op zulke momenten mis je toch de Wegwijspietquote:Op dinsdag 12 november 2024 12:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De nieuwe pieterbaas vaart vooral een rechtse koers en heeft alleen een routekaart op hoofdlijnen gekregen...
En ze liggen voor een dichte brug zonder brugwachter.
Ik vind het wel leuk al die politieke verwijzingen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De nieuwe pieterbaas vaart vooral een rechtse koers en heeft alleen een routekaart op hoofdlijnen gekregen...
En ze liggen voor een dichte brug zonder brugwachter.
Recht zo die gaat!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Op zulke momenten mis je toch de Wegwijspiet
Ik heb ook alweer zin in vanavondquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk al die politieke verwijzingen.
Is elk jaar weer smullenquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk al die politieke verwijzingen.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:10 schreef Fred_B het volgende:
Ik hoop niet dat de boot tussen twee bruggen vast komt te liggen
Beetje wel. Sorry Fredquote:
Dan krijg je ook niks in je schoenquote:
quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan krijg je ook niks in je schoen
Wajoo. wat zijn jullie gemeenquote:Op dinsdag 12 november 2024 19:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan krijg je ook niks in je schoen
Nee, dat is streng maar rechtvaardig. Als @H_T groot is, zal hij ons dankbaar zijn voor deze lessen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wajoo. wat zijn jullie gemeen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had gisteren ook al zo'n teleurstellende Sint Maartenquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dat is streng maar rechtvaardig. Als @:h_t groot is, zal hij ons dankbaar zijn voor deze lessen.
Ik sluit me aan bij jou!quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:14 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat ik het Sinterklaasjournaal niet zo interessant vind omdat ik Sinterklaas als kind niet erg toegankelijk vond, maar dat was ook het mooie ervan, dat mysterie en de spanning. Een beetje eng, maar dat maakte het ook speciaal. Ik heb het gevoel dat het nu allemaal heel vrolijk en gezellig (en veel!) moet zijn. En dat is prima, kinderen van nu zullen daar weer mee opgroeien en zullen daar mooie herinneringen aan overhouden.
Maar af en toe denk ik toch, het mag nog wel iets mysterieuzer
Je zou toch verbaasd opkijken als het wel zo is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij jou!Ik woon toch alleen, dus verwacht ook niet iets als ik mijn schoen zet. Anders had ik dit niet durven te zeggen.
Kom jij me verrassen met een cadeautje?quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je zou toch verbaasd opkijken als het wel zo is.
Daar zou ik niet op rekenen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kom jij me verrassen met een cadeautje?
Nee, precies! Dat zou me verbazen. Maar goed, dat zou me sowieso verbazen als iemand dat doetquote:Op dinsdag 12 november 2024 22:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen.
Ik zou me, denk ik dan ook niet veilig voelen om eerlijk te zijn. Als ik alleen zou wonen en de volgende ochtend zou er een cadeautje in mijn schoen zitten.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, precies! Dat zou me verbazen. Maar goed, dat zou me sowieso verbazen als iemand dat doet
Soort horrorfilm dat er iemand al jaren op je zolder blijkt te wonen. En cadeautjes achterlaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zou me, denk ik dan ook niet veilig voelen om eerlijk te zijn. Als ik alleen zou wonen en de volgende ochtend zou er een cadeautje in mijn schoen zitten.
Ja, precies dat. Wat voor een vreemdeling zou dat geweest moeten zijn? brr.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zou me, denk ik dan ook niet veilig voelen om eerlijk te zijn. Als ik alleen zou wonen en de volgende ochtend zou er een cadeautje in mijn schoen zitten.
Deze week was nog in het nieuws dat een omaatje een naakte zwerver in de kruipkelder bleek te hebben. Het kan allemaal!quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Soort horrorfilm dat er iemand al jaren op je zolder blijkt te wonen. En cadeautjes achterlaat.
Een vreemdling zeker die verdwaald is zekerquote:Op dinsdag 12 november 2024 23:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, precies dat. Wat voor een vreemdeling zou dat geweest moeten zijn? brr.
Naakt nog welquote:Op dinsdag 12 november 2024 23:17 schreef H_T het volgende:
[..]
Deze week was nog in het nieuws dat een omaatje een naakte zwerver in de kruipkelder bleek te hebben. Het kan allemaal!
quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:14 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat ik het Sinterklaasjournaal niet zo interessant vind omdat ik Sinterklaas als kind niet erg toegankelijk vond, maar dat was ook het mooie ervan, dat mysterie en de spanning. Een beetje eng, maar dat maakte het ook speciaal. Ik heb het gevoel dat het nu allemaal heel vrolijk en gezellig (en veel!) moet zijn. En dat is prima, kinderen van nu zullen daar weer mee opgroeien en zullen daar mooie herinneringen aan overhouden.
Dat was toch wel de tijd, de progressieve jaren ‘90, dat Sinterklaas het voor mijn gevoel moeilijker had dan nu. Met een Sinterklaasfeest waar een vrij oubollige sfeer omheen hing, iets waar bijvoorbeeld ook Carnaval of het ESF last van hadden, en die moeite had in de concurrentiestrijd met Kerst.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:14 schreef Strani het volgende:
quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:45 schreef H_T het volgende:
Fucking hellIk had heel gezellig een (bloedirritante) geurkaars aan. Tot er opeens een enorme knal kwam en het vrij dikke glas waar die in geleverd was uit elkaar geklapt bleek te zijn
Alles okay verder, maar het maakte wel een flinke bak herrie
Twee zakenmannen die een land gaan leiden.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:14 schreef Momo het volgende:
Elon Musk gaat een ministerie voor Trump leiden die hij de naam zal geven van zijn eigen crypto munt: DOGE. Ja, dit is echt zo zo
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:14 schreef Momo het volgende:
Elon Musk gaat een ministerie voor Trump leiden die hij de naam zal geven van zijn eigen crypto munt: DOGE. Ja, dit is echt zo zo
Jeetje wat schrikkenquote:Op dinsdag 12 november 2024 23:45 schreef H_T het volgende:
Fucking hellIk had heel gezellig een (bloedirritante) geurkaars aan. Tot er opeens een enorme knal kwam en het vrij dikke glas waar die in geleverd was uit elkaar geklapt bleek te zijn
Alles okay verder, maar het maakte wel een flinke bak herrie
Gefeliciteerd Egelquote:Op woensdag 13 november 2024 11:21 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik trakteer hierbij op zelfgebakken appeltaart, want ik ben weer een jaartje ouder. Best oud voor een egel eigenlijk.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je 39e verjaardag.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:21 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik trakteer hierbij op zelfgebakken appeltaart, want ik ben weer een jaartje ouder. Best oud voor een egel eigenlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:48 schreef NailQueen het volgende:
Precies op mijn vrije dag zijn ze hier de spouwmuren aan het schoonmaken. Ik had hierover een brief gehad maar niet welke dag ze zouden komen
Gefegeliciteerd!quote:Op woensdag 13 november 2024 11:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was wel blij dat de kaars een paar meter verderop stond jaquote:Op woensdag 13 november 2024 11:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jeetje wat schrikken![]()
Dat had ook wel anders kunnen aflopen
Op zich ben ik helemaal niet tegen het idee van zakenmensen in een kabinet. Maar Donald en Elon, dat lijken me nu niet de meest geschikte personen voor deze functiesquote:Op woensdag 13 november 2024 10:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Twee zakenmannen die een land gaan leiden.
Gefeliciteerd egel(tje)quote:Op woensdag 13 november 2024 11:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja mooi he. Dit is wel een plaatje van de Hema, ik zal vanavond even mn echte bakkunsten fotograferen.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:29 schreef BillDauterive het volgende:
Gefeliciteerd Egeltje! Die appeltaart ziet er erg netjes uit
Heuj! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 november 2024 11:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Kattenquote:Op woensdag 13 november 2024 13:04 schreef Arizona het volgende:
Ik skip de sportschool vandaag. Dat betekent dat ik lekker de hele middag thuis kan blijvenIk kijk nu Toddlers and Tiaras
![]()
(Ik heb vandaag zoveel last van Die Tijd Van De Maand, een middagje op de bank met thee, chocola en katten past wat beter nu)
Wat stom zeg. Kijk, als we nu al wísten dat het bijvoorbeeld Sassendonk werd, dan was zeiken wel terecht!quote:Op woensdag 13 november 2024 14:46 schreef Dave het volgende:
Och mijn hemel. WIDM2025 is nog niet eens begonnen of er wordt al gezeikt over de locatie in MOL / [WIDM 2024] SC 'De Biecht': Livetopic & kletspraat - Nieuw seizoen
De lokatie is nog niet eens bekend...
Nou ja, gezeik. Het beperkt zich wel tot een usual suspect hèquote:Op woensdag 13 november 2024 14:46 schreef Dave het volgende:
Och mijn hemel. WIDM2025 is nog niet eens begonnen of er wordt al gezeikt over de locatie in MOL / [WIDM 2024] SC 'De Biecht': Livetopic & kletspraat - Nieuw seizoen
Goed bezigquote:Op woensdag 13 november 2024 15:17 schreef Arizona het volgende:
Ik heb mezelf wel nuttig gemaakt, ik heb al allemaal Sinterklaas- en kerstkado’s besteld
Wat?quote:Op woensdag 13 november 2024 14:46 schreef Dave het volgende:
Zó benieuwd wat ik krijg!quote:Op woensdag 13 november 2024 15:17 schreef Arizona het volgende:
Ik heb mezelf wel nuttig gemaakt, ik heb al allemaal Sinterklaas- en kerstkado’s besteld
Ja niks hè, want jij kijkt niet naar het Sinterklaasjournaalquote:
quote:Om een demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) bij de intocht van Sinterklaas te voorkomen, moeten er in Almelo als de wiedeweerga 150 nieuwe pruiken worden aangeschaft. Zonder ‘racistisch ogend’ kroeshaar. De organisatie is zich van geen kwaad bewust, maar gaat toch op pruikenjacht. „We willen geen gedoe.”
...
Dat Almelo geen ‘racismevrije intocht’ zou hebben, is de werkgroep die sinds jaar en dag de Sinterklaasintocht tot in de puntjes regelt, rauw op het dak gevallen, vertelt voorzitter Martin Kroeskop.
Ik kijk waarschijnlijk wel, mijn dochter is thuis en zij gaat ook kijken dusquote:Op woensdag 13 november 2024 16:10 schreef NailQueen het volgende:
Kijken jullie zaterdag mee naar het junior songfestival? Ik twijfel toch een beetje. Ik vind het heel gezellig om met jullie mee te kijken maar het Jesf zelf is niet zo sterk. Bovendien vind het steeds meer ongemakkelijk dat kinderen hun land moeten vertegenwoorden met een belangrijke boodschap dat duidelijk geschreven is door volwassen. Nederland, Spanje en Frankijk zijn nog kinderlijk en het lied van Portugal is ook heel mooi. Maar ik krijg echt de kriebels van Polen en Duitsland
Bekijk deze YouTube-video
Ja nee hoho, gisteren werd nog gezegd dat dat alleen invloed had op wat ik in mijn schoen zou krijgen!quote:Op woensdag 13 november 2024 15:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja niks hè, want jij kijkt niet naar het Sinterklaasjournaal
In 2007/2008 was WIDM junior in Sassendonk.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat stom zeg. Kijk, als we nu al wísten dat het bijvoorbeeld Sassendonk werd, dan was zeiken wel terecht!
Morgen het eerste nieuws over het nieuwe WIDM seizoen op de verjaardag van @molloot200. Hoe toepasselijkquote:Op woensdag 13 november 2024 14:46 schreef Dave het volgende:
Ik deed een gnorfquote:Op woensdag 13 november 2024 16:11 schreef Arizona het volgende:
Ik ben een slecht mens, ik moest hier om lachen.
https://www.tubantia.nl/a(...)Bauth_rd=1&auth_rd=1
[..]
Gefeliciteerdquote:
En ook Douwe-Bobs pannenkoekenhuis is over de kopquote:Op woensdag 13 november 2024 14:16 schreef H_T het volgende:
Ach jongens, de Blokker is officieel failliet, Madonna's relatie is uit, wat een dag
Heeft ie mooi tijd voor het songfestival.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:45 schreef H_T het volgende:
[..]
En ook Douwe-Bobs pannenkoekenhuis is over de kop
Ik ken er 3 (alle drie vrouw).quote:Op donderdag 14 november 2024 10:15 schreef NailQueen het volgende:
De kandidaten van WIDM zijn bekend. En volgens mij ook op de verjaardag van @:Molloot200 Dat kan geen toeval zijn!
https://wieisdemol.avrotr(...)-mol-seizoen-25-2519
Dit lijkt een hintquote:Op donderdag 14 november 2024 10:15 schreef NailQueen het volgende:
De kandidaten van WIDM zijn bekend. En volgens mij ook op de verjaardag van @:Molloot200 Dat kan geen toeval zijn!
Hoera molloot200!quote:Op woensdag 13 november 2024 20:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Morgen het eerste nieuws over het nieuwe WIDM seizoen op de verjaardag van @:molloot200. Hoe toepasselijk
quote:Op donderdag 14 november 2024 11:29 schreef Arizona het volgende:
Ik heb kaartjes voor Robbie Willams
“Ah een widm met onbekende kandidaten” incoming. Heb geen zin om die andere SC te checken.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ken er 3 (alle drie vrouw).
Ik voor Sabaton. Robbie zag ik vorig jaar al, dus die staat niet meer op t lijstje.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:29 schreef Arizona het volgende:
Ik heb kaartjes voor Robbie Willams
Verkapte post om aan te tonen dat je geen Vandaag Inside kijktquote:Op donderdag 14 november 2024 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ken er 3 (alle drie vrouw).
Sabaton. Oh cool.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik voor Sabaton. Robbie zag ik vorig jaar al, dus die staat niet meer op t lijstje.
@:molloot200 gefeliciteerd
Die hond maakt vast een lange neus naar jequote:Op donderdag 14 november 2024 16:35 schreef Momo het volgende:
Ben ik erg als ik moet lachen om deze foto?
[ afbeelding ]
Ik ken er 3.5quote:Op donderdag 14 november 2024 10:15 schreef NailQueen het volgende:
Ben reclame met de baristaquote:Op donderdag 14 november 2024 19:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ken er 4. Die Stijn komt me ook bekend voor maar ik weet niet waarvan.
Dit was t nieuws?quote:Op donderdag 14 november 2024 19:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ken er 4. Die Stijn komt me ook bekend voor maar ik weet niet waarvan.
Vorig jaar was niet te doen inderdaad. Misschien niet het slechtste seizoen ooit, maar zo saai en een anticlimax. Ik ben wel blijven kijken, maar ik moet de slotaflevering met de bekendmaking van de mol nog steeds terugkijkenquote:Op donderdag 14 november 2024 20:40 schreef Redefine het volgende:
WIDM: wat namen betreft ken ik er maar drie echt (Brdiget, Roos en Sam). Maar qua gezicht ken ik er acht, zeker met het verhaaltje erbij. Vorig jaar ben ik voor het eerst afgehaakt na een paar (dacht vier) afleveringen. Denk dat ik dit jaar wel weer ga kijken om te zien of het met de nieuwe regisseur wel weer echt interessant wordt.
Everon was wel meer dan een mol volgens het boekje. Rob was dan weer heel erg slecht.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:13 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat er weer eens een goede mol komt. Eentje die genadeloos is en risico's durft te nemen. Jan Versteegh was de laatste mol die echt fantastisch was. Dat is alweer 6 jaar geleden. Daarna was alleen Jeroen Kijk In De Vegte die het goed deed. De rest was heel matig (Renee, Anna) of precies volgens het boekje (Jurre, Everon, Rob).
Als er goed gemold wordt, kan dat een heel andere sfeer geven aan een seizoen inderdaad. Al helpt het niet als de opdrachten onduidelijk worden uitgelegd, slecht in beeld worden gebracht en geen enkele diepere laag hebben. Het idee van WIDM is voor mij meer dat er een ogenschijnlijk simpele opdracht is, die op onverklaarbare wijze mislukt omdat er gemold wordt, dan dat er een vrijwel onhaalbare opdracht is, waarin ze wel zo spectaculair gaan abseilen ofzo.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Everon was wel meer dan een mol volgens het boekje. Rob was dan weer heel erg slecht.
Waarbij ik vind dat een goede of slechte mol eigenlijk vooral bepalend is voor het overkoepelende gevoel of het eindoordeel. Een goed seizoen wordt toch vooral gemaakt door de kandidaten, de opdrachten en creativiteit van de makers. Vooral bij die laatste twee ontbreekt het er de laatste jaren nogal aan.
Ik kan me eerlijk gezegd weinig acties van Everon herinneren. Hij was geen slechte mol maar ook geen top mol. Enige wat ik nog wel weet is dat hij er echt van genoot. Dat zie ik graag bij een mol. Anna bood gelijk haar excuses aan voor het liegen toen ze ontmaskerd was. Dat is nou eenmaal spelletje, Annaquote:Op donderdag 14 november 2024 21:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Everon was wel meer dan een mol volgens het boekje. Rob was dan weer heel erg slecht.
Waarbij ik vind dat een goede of slechte mol eigenlijk vooral bepalend is voor het overkoepelende gevoel of het eindoordeel. Een goed seizoen wordt toch vooral gemaakt door de kandidaten, de opdrachten en creativiteit van de makers. Vooral bij die laatste twee ontbreekt het er de laatste jaren nogal aan.
Bij Everon was te zien dat hij vrij brutaal was in zijn acties. Meerdere keren met de andere kandidaten erbij een duidelijke interactie gemaakt met de cameramensen.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd weinig acties van Everon herinneren. Hij was geen slechte mol maar ook geen top mol. Enige wat ik nog wel weet is dat hij er echt van genoot. Dat zie ik graag bij een mol. Anna bood gelijk haar excuses aan voor het liegen toen ze ontmaskerd was. Dat is nou eenmaal spelletje, Anna
quote:
Wij zitten precies op 1 lijn qua mollen zie ikquote:Op donderdag 14 november 2024 22:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij Everon was te zien dat hij vrij brutaal was in zijn acties. Meerdere keren met de andere kandidaten erbij een duidelijke interactie gemaakt met de cameramensen.
Over Anna kan ik niet oordelen, want ik heb niet het hele seizoen gezien. Van de laatste jaren waren vooral Renee (als ik maar steeds doe of ik heel slechthorend ben, dan lijkt het heel wat) en Rob (niet of nauwelijks positieve punten bij hem te noemen) erg zwak. Al waren de echt slechte mollen er vooral in de jaren ervoor.
Vertel, vertel! Niet te snel, we schrijven mee!quote:
Beginnen aan het weekendquote:Op vrijdag 15 november 2024 10:12 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
Hebben we nog leuke dingen op de planning staan voor vandaag? @:nailqueen veel plezier vanavond!
Desnoods betalen we bij!quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Vertel, vertel! Niet te snel, we schrijven mee!
Vanavond naar Harry Potter in concert. Dan spelen ze de film en de muziek wordt dan gespeeld door een orkest. We zijn al een paar keer geweest, dit is nu de laatste film.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:12 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
Hebben we nog leuke dingen op de planning staan voor vandaag? @:nailqueen veel plezier vanavond!
Omdat het weekend voor de deur staat.quote:
Maar de verwarming staat aan..quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Omdat het weekend voor de deur staat.
We stoken hier niet voor de KLMquote:Op vrijdag 15 november 2024 12:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar de verwarming staat aan..
Ik stook helemaal niet op dit momentquote:
Ik ga kijkenquote:Op vrijdag 15 november 2024 10:22 schreef Momo het volgende:
Vanavond begint Masked Singer weer
TV / [RTL4] The Masked Singer #28
Dat is goed nieuwsquote:Op vrijdag 15 november 2024 10:52 schreef Troel het volgende:
Ik ben ook weer wakker.
Gisteren goed nieuws gehad: geen kwaadaardige zaken gevonden (niet dat we dat zouden verwachten, maar baarmoeder en zulks is altijd maar weer afwachten)
Blijkbaar gaat geheel NSC opstappen en valt het kabinet.quote:
Nou, toch nog onverwacht dat het kabinet de kerst niet haalt danquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat geheel NSC opstappen en valt het kabinet.
Wij feliciteren alvast Wilders met zijn meerderheid in het toekomstig kabinetquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, toch nog onverwacht dat het kabinet de kerst niet haalt danVerbaast me ook niets dat zo'n onfatsoenlijke partij als NSC de stekker eruit wil trekken.
Wie breekt betaalt, is het toch? Nou, Pieter is zelf gebroken en heeft het kabinet gebrokenquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:50 schreef Arizona het volgende:
En Pieter hoeft dus helemaal niet meer terug te komen van zijn ziekteverlof.
Wat was dát een succes als partijleider
Kom mee naar buiten danquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand man. Zit niet zo te stoken
Dat zal wel VVD-CDA-PvdAGL-D66-CU-SGP ofzo wordenquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij feliciteren alvast Wilders met zijn meerderheid in het toekomstig kabinet
Ik hoop dat Duitsland ons wil hebbenquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zal wel VVD-CDA-PvdAGL-D66-CU-SGP ofzo worden
Met de huidige gang van zaken krijg je dan ook een regeringscrisis, alleen in een andere smaakquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat Duitsland ons wil hebben
In ieder geval Twente![]()
Of anders, is dat België ook wat?
Tnx! Zin in. 8e film, dus er wordt mooi afgerekend met een megalomane gek die mensen van andere afkomst aan t onderdrukken is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat geheel NSC opstappen en valt het kabinet.
@:Egeltje1985 Veel plezier bij het Harry Potter concert.
Leuk, veel plezier! Ik zag dat ze zoiets ook van the Lion King hadden, dat leek mij wel mooiquote:Op vrijdag 15 november 2024 10:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Vanavond naar Harry Potter in concert. Dan spelen ze de film en de muziek wordt dan gespeeld door een orkest. We zijn al een paar keer geweest, dit is nu de laatste film.
En verder werken en sporten.
Oeh welke?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb ook al een ticket gekocht voor een concert begin 2026![]()
Ja het is heel tof. Vorige keren zat ik soms helemaal in de film, om dan weer ineens te beseffen dat daaronder een orkest met superveel mensen de muziek aan t spelen is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Leuk, veel plezier! Ik zag dat ze zoiets ook van the Lion King hadden, dat leek mij wel mooi
Electric Callboy in Ahoy.quote:
Zijn dit niet allemaal onfatsoenlijke partijen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, toch nog onverwacht dat het kabinet de kerst niet haalt danVerbaast me ook niets dat zo'n onfatsoenlijke partij als NSC de stekker eruit wil trekken.
Dit is inderdaad wel een reden om woest op te stappen.quote:De boel is volgens Haagse bronnen ontspoord, nadat minister van Financiën Eelco Heinen uitspraken deed over antisemitisme. Hij zou hebben gezegd dat antisemitisme zich moeilijk laat verdrijven en ’niet als een puist met pus uitgeknepen kan worden’. Bij Achahbar zijn de woorden van de VVD’er compleet verkeerd gevallen.
Ze voelde zich aangesproken door puist met pus?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel een reden om woest op te stappen.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel een reden om woest op te stappen.
Nogal een verschil. Sowieso is het wat makkelijk om op basis van één bron de zorgen van Achahbar te bagatelliseren.quote:Volgens bepaalde bronnen wilde Heinen maandag in de ministerraad duidelijk maken dat antisemitisme moeilijk uit de samenleving is weg te krijgen en niet als een puist met pus uitgeknepen kan worden. Volgens andere bronnen zei hij dat antisemitisme niet een puist is die zich laat uitknijpen omdat het pus in de hele samenleving zit.
Sowieso, ben wel erg benieuwd wat er nu werkelijk is gezegd en door wie en in welke context.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
Nogal een verschil. Sowieso is het wat makkelijk om op basis van één bron de zorgen van Achahbar te bagatelliseren.
Nou, daar lijkt me na deze week inhoudelijk in elk geval weinig aan gelogen. Maar goed, het is niet handig dat zo in de ministerraad te zeggen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
Nogal een verschil. Sowieso is het wat makkelijk om op basis van één bron de zorgen van Achahbar te bagatelliseren.
60 tot 160 in Gelredomequote:Op vrijdag 15 november 2024 16:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Electric Callboy in Ahoy.
Ik heb ze vorig jaar gezien in 013 Tilburg en dat was feestje op zich.
Volgende week kijken hoe duur de kaartjes voor Linkin Park zijn en daar voor kaartjes bemachtigen.
Zo jammer dat ze daar optreden. Geluid kan zoveel beter.quote:
Dat antisemitisme een heropleving kent is duidelijk, maar dat kent ook wel behoorlijk veel nuances. In de eerste plaats dat het grotendeels niet echt jodenhaat is, maar meer Israël-haat. Als in: de staat Israël. Die nuancering wordt door de Nederlandse regering bijna niet gemaakt, bewust of onbewust. En als het over die lieverdjes van Maccabi gaat zijn er natuurlijk nog wel meer nuances te maken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou, daar lijkt me na deze week inhoudelijk in elk geval weinig aan gelogen. Maar goed, het is niet handig dat zo in de ministerraad te zeggen.
Wat dat onderste betreft was het wel een onhandige inschatting om deze wedstrijd niet als risicowedstrijd te bestempelen, en op zijn minst zonder uitpubliek te spelen. In Istanbul hebben ze dat nu in elk geval beter begrepen, en is het geplande bezoek van Maccabi over een paar weken verplaatst naar Budapest.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat antisemitisme een heropleving kent is duidelijk, maar dat kent ook wel behoorlijk veel nuances. In de eerste plaats dat het grotendeels niet echt jodenhaat is, maar meer Israël-haat. Als in: de staat Israël. Die nuancering wordt door de Nederlandse regering bijna niet gemaakt, bewust of onbewust. En als het over die lieverdjes van Maccabi gaat zijn er natuurlijk nog wel meer nuances te maken.
Ik wil ook Berlijn proberen. En anders rock Werchter.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Zo jammer dat ze daar optreden. Geluid kan zoveel beter.
Eens wel, er is hier aardig wat misgegaan in de verslaggeving. Het viel me ook op dat men soms over 'Joden' sprak in plaats van Israeli's of Maccabi-fans. Alsof dat nog even extra benadrukt moest worden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat antisemitisme een heropleving kent is duidelijk, maar dat kent ook wel behoorlijk veel nuances. In de eerste plaats dat het grotendeels niet echt jodenhaat is, maar meer Israël-haat. Als in: de staat Israël. Die nuancering wordt door de Nederlandse regering bijna niet gemaakt, bewust of onbewust. En als het over die lieverdjes van Maccabi gaat zijn er natuurlijk nog wel meer nuances te maken.
Klopt ja. Er zijn diverse nieuwsberichten aangepast, waardoor er meer sturing in is gekomen. Zowel binnen Nederland als in het buitenland. Een Nederlandse journalist heeft bijvoorbeeld beelden gemaakt van wat er gebeurde, dit is vervolgens gekocht of gebruikt door partijen. Maar toen die journalist de beelden terugzag was er i.p.v. verslaggeving vooral sturing. Beelden van Maccabi fans die aan het rellen waren werden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens wel, er is hier aardig wat misgegaan in de verslaggeving. Het viel me ook op dat men soms over 'Joden' sprak in plaats van Israeli's of Maccabi-fans. Alsof dat nog even extra benadrukt moest worden.
Hier mist denk ik een stukje.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt ja. Er zijn diverse nieuwsberichten aangepast, waardoor er meer sturing in is gekomen. Zowel binnen Nederland als in het buitenland. Een Nederlandse journalist heeft bijvoorbeeld beelden gemaakt van wat er gebeurde, dit is vervolgens gekocht of gebruikt door partijen. Maar toen die journalist de beelden terugzag was er i.p.v. verslaggeving vooral sturing. Beelden van Maccabi fans die aan het rellen waren werden.
Ja. Er was zeker een kern van antisemitisme. Net als dat er vanuit Maccabi-fans een vrij zichtbare kern van anti-Palestijns gedrag was. Wat dat betreft was het op z'n minst in balans.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:30 schreef Redefine het volgende:
Je ziet het ook heel erg in de headline die eraan gegeven is: Jodenjacht. Dat werd er bijna direct opgeplakt en dat is vervolgens overal gebruikt. Je hoorde het ook heel erg sterk in de uitspraken van Wilders. Die gebruikte in bijna elke zin wel 'Jodenjacht' en benadrukte het woord heel sterk. Daarnaast was het nogal opmerkelijk dat Netanyahu zich hier hoogstpersoonlijk mee ging bemoeien en dat ze direct vliegtuigen wilde gaan sturen. Alsof Nederland een onherbergzaam gebied is of een grote warzone, dat slachtoffers niet terug kunnen komen zonder hulp.
Israël onder aanvoering van Netanyahu heeft dit enorm gebruikt en eigenlijk misbruikt om zo kritiek die er uit het Westen is op hem en zijn beleid onder te laten sneeuwen. En de Nederlandse media en politici maken hier ook gretig gebruik van. Tot een spoed debat van de week en het opstappen van de staatssecretaris aan toe.En de Maccabi hooligans komen zo lekker weg met de vernielingen etc. die ze hebben gedaan.
En ook zorgen ze ervoor dat de problemen helemaal niet aangepakt gaan worden. Antisemitisme is volop aanwezig in onze maatschappij. En wat er vorige week gebeurd is, is schandelijk. En ja wat die schoften gedaan hebben (het opjagen van de Maccabi fans) is schandelijk en schofterig. En kun je ook zeker scharen onder antisemitisme. Maar door het zo extreem te overdrijven en uitvergroten en door zo sterk te polariseren naar moslims en vergelijkbare groepen kom je nooit tot een oplossing (en ook de onvolwaardige steun aan Israël). Eigenlijk vind bijna iedereen dat het niet kan, maar doordat het zo uitvergroot wordt, schiet bijna elk mens wat niet heel erg zwart/wit denkt in de verdediging. Waardoor je dan krijgt dat er een soort voor en tegenkamp komt, zonder te kijken naar oplossingen.
Ja. Eerst waren er bijvoorbeeld meer hooligans in beeld, daarna een stuk minder. Ook de benaming van de groep veranderde steeds. Toen men later de beelden wel weer toonden werd er alleen gesproken over 'de fans haalden een Palestijnse vlag van de muur' alsof ze verder niks gedaan hebben.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier mist denk ik een stukje.
Maar inderdaad. Ik heb wat video's gezien van een tienerjochie genaamd 'Bender' en zijn verslag was waardevoller dan dat van de media, in dit geval.
De Maccabi fans staan ook wel bekend als vrij racistisch. Wat je ook wel vaker ziet bij de zware harde kernen van een aantal clubs (in Polen, Turkije, Rusland, Israël en Griekenland vooral).quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja. Er was zeker een kern van antisemitisme. Net als dat er vanuit Maccabi-fans een vrij zichtbare kern van anti-Palestijns gedrag was. Wat dat betreft was het op z'n minst in balans.
Ik heb me wat Nederland betreft altijd afgevraagd waarom men zo bang was voor antisemitisme. Ik heb toen ik er zelf nog woonde nooit het gevoel gehad dat dat nog echt bestond. Inmiddels denk ik wel dat het vooral vanuit de hoek van mensen met Arabische achtergrond weer wat gestalten heeft gekregen, maar dat het nog steeds zwaar wordt overschat en misbruikt om elke kritiek op Israël als land (én de steun voor wat dat land doet van veel van haar inwoners en mensen buiten Israël) de mond te snoeren.
Ik las voor het eerst over die rellen op de BBC-website, en vreemd genoeg was er daar wel meteen het verslag van een Britse voetbalfan die in Amsterdam was en heel verbaasd was over de manier waarop het in de media verscheen. Hij had de Maccabi-fans op en neer zien lopen door de metro, heel intimiderend, met knuppels of zoiets in hun handen. Hij vond duidelijk dat het uitgelokt was. In Nederland is in de loop van de week die kant van het verhaal ook wel belicht, maar aanvankelijk helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens wel, er is hier aardig wat misgegaan in de verslaggeving. Het viel me ook op dat men soms over 'Joden' sprak in plaats van Israeli's of Maccabi-fans. Alsof dat nog even extra benadrukt moest worden.
De kristallnacht verwijzingen werden heel erg snel uit de de kast gehaald ja. En in NWS hier zag je ook wel weer hoe snel de reeks al op tien delen zat. Nu zelfs al in deel 35 in negen dagen tijdquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik las voor het eerst over die rellen op de BBC-website, en vreemd genoeg was er daar wel meteen het verslag van een Britse voetbalfan die in Amsterdam was en heel verbaasd was over de manier waarop het in de media verscheen. Hij had de Maccabi-fans op en neer zien lopen door de metro, heel intimiderend, met knuppels of zoiets in hun handen. Hij vond duidelijk dat het uitgelokt was. In Nederland is in de loop van de week die kant van het verhaal ook wel belicht, maar aanvankelijk helemaal niet.
En Joe Biden was er ook als de kippen bij, echt bizar snel voor een voetbalrel in Amsterdam, om te melden dat het deed denken aan de Tweede Wereldoorlog. Waar bemoei je je mee, zou je zeggen... ware het niet dat hij elke strohalm aangrijpt om zijn dramatische Israël-beleid te verantwoorden. Zie je wel, er is overal antisemitisme, daarom moeten we al die wapens naar Netanyahu blijven sturen! Om over die belachelijke reactie van Netanyahu met z'n evacuatie-vluchten nog maar te zwijgen. Het is allemaal zo opzichtig, zo voorspelbaar. En daarom ook zo moeilijk om sympathie voor op te brengen.
Zal niet veel vaker voorkomen nee. Meestal schuiven ze Even tot hier door naar de zondag als er interlandvoetbal, het ESF of een ander evenement op zaterdag is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:20 schreef H_T het volgende:
Na Masked Singer meteen Even tot hier kijken is best prettig, maar ook eenmalig
Volgens mij voor het eerst dat ze op vrijdag zijn. En gelijk staat het kabinet op omvallenquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:20 schreef H_T het volgende:
Best leuk he, zo'n best of?quote:
Ah sjips, gemist. Morgen maar terugkijkenquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:20 schreef H_T het volgende:
Ja, dat vind ik wel een lastige. Ik denk dat er een verschil is tussen het toejuichen (dat van 7 oktober) en concluderen dat hun daden het gevolg zijn van wat Israël allemaal uithaalt in Palestina. De individuën die de aanval hebben uitgevoerd moeten absoluut verantwoordelijk moeten gehouden, dat staat als een paal boven water. Echter, gezien de greep die Israël heeft op de Palestijnen is het eigenlijk een logisch gevolg dat het überhaupt gebeurd is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:58 schreef Redefine het volgende:
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je als pro-Palestina je mond vol hebt van genocide en dat ze alleen maar het slachtoffer zijn en de aanslag van vorig jaar oktober geen enkel probleem te vinden.
Mooi niet, mij te laat en op een streamer die ik niet hebquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ah sjips, gemist. Morgen maar terugkijken![]()
Gaan er nog mensen kijken naar Tyson vs Paul? Ik snap de hele hype niet maar je wordt ermee doodgegooid.
Meneertje van Israëlische omroep die Appie (de vogel van Europapa) zat te hennen met "Where is mister Klein?" Zit ook helemaal in de zak van Geertquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:56 schreef Strani het volgende:
Ik heb overigens wel tegen een paar PVV-fans gezegd dat de ironie van hoe Wilders nu de media beïnvloedt vanuit een meer gezaghebbende positie, niet misselijk is.
Ook goed om mensen af en toe nog even te herinneren aan die Israëlische vlag op het PVV-kantoor.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Meneertje van Israëlische omroep die Appie (de vogel van Europapa) zat te hennen met "Where is mister Klein?" Zit ook helemaal in de zak van Geert
Ik heb het ook niet over het concluderen/verklaren van die aanslag, maar wel over mensen die totaal vergeten dat daar onschuldige burgers zijn vermoord. Die dat goedpraten, door alles wat er daarvoor gebeurd is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik wel een lastige. Ik denk dat er een verschil is tussen het toejuichen (dat van 7 oktober) en concluderen dat hun daden het gevolg zijn van wat Israël allemaal uithaalt in Palestina. De individuën die de aanval hebben uitgevoerd moeten absoluut verantwoordelijk moeten gehouden, dat staat als een paal boven water. Echter, gezien de greep die Israël heeft op de Palestijnen is het eigenlijk een logisch gevolg dat het überhaupt gebeurd is.
Van de week geleerd dat een jonge Geert heeft gewerkt bij een Duitse augurkenfabriek en van de opbrengst een trip naar Israël heeft gemaakt, waar hij nogal gecharmeerd was van de lokale damesquote:Op vrijdag 15 november 2024 22:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook goed om mensen af en toe nog even te herinneren aan die Israëlische vlag op het PVV-kantoor.
Ik ga niet kijken, want ik vind het een kwalitatief uitermate teleurstellende sport. En zie ook geen lol in het kijken naar twee proleten die met elkaar gaan vechten. Al hoop ik wel dat Tyson de immer vermoeiende en zichzelf overschattende Paul alle hoeken van de ring gaat laten zien. Al zat Jutta dat niet zo leuk vinden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ah sjips, gemist. Morgen maar terugkijken![]()
Gaan er nog mensen kijken naar Tyson vs Paul? Ik snap de hele hype niet maar je wordt ermee doodgegooid.
Plus dat de PVV bij hun vorige regering 'deelname' als grootste wapenfeit hadden dat Israël als enige land met naam werd genoemd in het regeerprogramma. En Wilders zijn langspeelplaat dat we hier in Nederland een Joods-Christelijke traditie hebben...quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook goed om mensen af en toe nog even te herinneren aan die Israëlische vlag op het PVV-kantoor.
Ah de jaren voordat die zijn eigen MOE-lander heeft geschaaktquote:Op vrijdag 15 november 2024 23:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Van de week geleerd dat een jonge Geert heeft gewerkt bij een Duitse augurkenfabriek en van de opbrengst een trip naar Israël heeft gemaakt, waar hij nogal gecharmeerd was van de lokale dames
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |