abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215529327
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
We gaan het zien, donderdag.
Nou nee dus.
blablablabla
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:34:42 #202
3542 Gia
User under construction
pi_215529329
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar mogen sowieso geen uitsupporters bij zijn. Het was in Frankrijk de vraag of er berhaupt mensen in het stadion aanwezig mochten zijn
https://www.leidschdagbla(...)aatsen/25973407.html
pi_215529331
twitter
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215529332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:29 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jij word dan ook niet omringt door een groep mensen die je haten.
Neem ik aan.
Genoeg Ajaxieden die Feyenooders tot op het bot haten
pi_215529334
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Je weet toch dat je antisemiet bent als je kritiek durft te geven op Isral of Joodse mensen.

Discussies hier rond zijn echt onmogelijk. Compleet belachelijk dat reltuig mensen gaat aanvallen om dat ze Joods zijn. Maar de manier hoe Isral dit weer spint en zelfs de Amerikaanse president erbij betrokken moet worden is ook niet zuiver hoor. En dan van de verhalen over wraak aanvallen ergens in Gaza, op zaken die gebeurd zijn in Amsterdam.
Een Oekraner is door een knokploeg in Amsterdam staande gehouden, gentimideerd en gedwongen zijn paspoort te laten zien om te bewijzen dat hij geen Isralier/Jood is. Dit zijn simpelweg nazistische praktijken in georganiseerd verband.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:35:34 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529336
quote:
Precies wat ik zei, duel gaat door maar zonder (openlijk) Isralische supporters.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet! Maar hier wordt net gedaan alsof dit normaal hooligan gedrag is. En dat is niet zo. Het zijn geen hooligans en die mensen zijn niet aangevallen omdat ze voor de verkeerde club waren, maar het verkeerde geloof hebben en uit het verkeerde land komen.
Het is waar dat sommige mensen geen reden nodig hebben om joden of Isralirs aan te vallen. Maar op zijn minst honderden leden van deze club hebben zich ook misdragen op een manier die omgedraaid in Israel ook tot klappen had geleid.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:36:10 #208
3542 Gia
User under construction
pi_215529340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou nee dus.
Ze komen misschien het stadion niet in, maar Parijs wel.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:37:53 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215529346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor 'Islamofobie'?
Ja, daar gooien sommige mensen ook wel snel mee als je kritisch hebt, Beide extreme kanten van dit conflict zijn de grootste snowflakes ooit. Oeh antisemiet, oeh zionist. Donder toch op allemaal.
pi_215529349
Dit framen als antisemitisme :') het wordt haast zielig hoe ontzettend ver Zionisten kunnen gaan in hun theatrale slachtofferrol. Elke opening vinden om maar weer op de kaart te kunnen zetten hoe erg 7 oktober is. Boehoe zielig voor je.

Laat die Israliers eerst maar eens stoppen met hun eigen racisme jegens moslims en dan praten we wel verder.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215529350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Verschil van mening mag er zijn. Ik ben niet tegen het beleid van Isral mbt Gaza en Hezbollah omdat het een rechtstreeks gevolg is van 7 oktober. 'Ja maar hunnie begonnen' is dan wat mensen als jij zeggen. Uhm nou nee, het achterliggende conflict was er zeker, maar wat op 7 oktober gebeurde was zonder directe aanleiding. Net als 9-11..gewoon terreur. Isral reageert daarop, krijgt ook met agressie van Hezbollah te maken, Isral reageert daarop.. En dan is Isral de agressor zeker. Voor zulke ideen ben je ontvankelijk als je al antisemitische gedachten had voor deze hele toestand begon.
Dit is weer een andere discussie, ik ben tegen Hamas geweld maar vind Israel ook niet fris in deze situatie
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:39:08 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215529351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Een Oekraner is door een knokploeg in Amsterdam staande gehouden, gentimideerd en gedwongen zijn paspoort te laten zien om te bewijzen dat hij geen Isralier/Jood is. Dit zijn simpelweg nazistische praktijken in georganiseerd verband.
Fijn dat je mijn post niet kan lezen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:39:36 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529353
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef Nexum het volgende:
Dit framen als antisemitisme :') het wordt haast zielig hoe ontzettend ver Zionisten kunnen gaan in hun theatrale slachtofferrol. Elke opening vinden om maar weer op de kaart te kunnen zetten hoe erg 7 oktober is. Boehoe zielig voor je.

Laat die Israliers eerst maar eens stoppen met hun eigen racisme jegens moslims en dan praten we wel verder.
Mijn hemel...

|:(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529355
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Goh.
Een verbod op Joden in Parijs zou pas echt wereldnieuws zijn.
blablablabla
pi_215529356
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Genoeg Ajaxieden die Feyenooders tot op het bot haten
Dat heeft niks te maken met je afkomst, als je in gewone normale kleding normaal door de stad loopt is er over het algemeen niks aan de hand.

Hier moesten mensen zich zelfs legitimeren om te kijken waar ze vandaan komen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:40:12 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215529359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit is weer een andere discussie, ik ben tegen Hamas geweld maar vind Israel ook niet fris in deze situatie
Pas nou op met zo een genuanceerd wereldwijd, je moet wel een kant kiezen hoor op het internet!
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:40:53 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529363
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan hoop ik voor die Isralirs dat ze niet denken dat ze in Parijs ook dat soort geintjes kunnen uithalen. Want als Amsterdam al een shithole is dan is Parijs ongeveer keer 10 daarvan nog even los van dat ze daar niet eens een schaakwedstrijd ordentelijk kunnen organiseren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, daar gooien sommige mensen ook wel snel mee als je kritisch hebt, Beide extreme kanten van dit conflict zijn de grootste snowflakes ooit. Oeh antisemiet, oeh zionist. Donder toch op allemaal.
Iedereen is tegenwoordig op zoek naar de slachtofferrol. Tot het vermoeiende aan toe.
pi_215529369
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Precies wat ik zei, duel gaat door maar zonder (openlijk) Isralische supporters.
Zonder supporters is alsnog een knieval voor het islamitische tuig.
-
pi_215529374
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
En omgedraaid: met honderden in een zangkoor roepen dat Arabieren dood moeten. Is dat soort genocidepraat ook een georganiseerde nazistische praktijk?
pi_215529375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat heeft niks te maken met je afkomst, als je in gewone normale kleding normaal door de stad loopt is er over het algemeen niks aan de hand.

Hier moesten mensen zich zelfs legitimeren om te kijken waar ze vandaan komen.
Klopt daarom ga ik altijd in gewone kleding naar wedstrijden en er overkomt mij nooit wat, dat legimiteren is not done dat ben ik zeker met je eens
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:43:49 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529376
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:42 schreef quo_ het volgende:

[..]
Zonder supporters is alsnog een knieval voor het islamitische tuig.
Israel is eigenlijk nergens meer welkom in Europa als het gaat om sportwedstrijden. Alleen Halsema dacht dat het wel kon.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 12:43:50 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215529377
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken. Dat mensen die vergelijking maken is al te belachelijk voor woorden en laat zien dat men zelf geen logische redenering kan maken.

Rusland is Oekrane binnengevallen met diens hele leger, Palestijnse terroristen en Hezbollah hebben Isral aangevallen. Er is dus geen reden om Isral net zoals Rusland uit te sluiten van het mondiale voetbal.
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken, het is niet alsof het de eerste keer is dat er een Isralische ploeg op bezoek is en het is niet de eerste keer dat ze Gaza plat staan te stampen

Wat is het grote verschil nu?
Ruslandban want dan willen we ook Israelban, daar gaan de hakken in het zand

Je zeg het zelfs bij het Songfestival, daar is volgens mij niemand gaan rellen maar de stem om Isral eruit te gooien was vrij groot, nog steeds ... en dat is het Songfestival :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215529378
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 01:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou. Het is voor ons wel iets makkelijker om naar Arabieren (450m) of Palestijnen (14m) te wijzen. Net zoals die kant deze kant of vooral richting Israel wijst.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 9 november 2024 @ 12:45:03 #225
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215529383
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:45:13 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215529384
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan hoop ik voor die Isralirs dat ze niet denken dat ze in Parijs ook dat soort geintjes kunnen uithalen. Want als Amsterdam al een shithole is dan is Parijs ongeveer keer 10 daarvan nog even los van dat ze daar niet eens een schaakwedstrijd ordentelijk kunnen organiseren.
Zo te zien moeten ze nog naar Noorwegen , Bodo (boven de poolcirkel). En Istanbul, maar dat gaat niet daar gespeeld worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-ongeregeldheden
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 12:45:38 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215529388
quote:
Niet eens geklikt
pi_215529392
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, als blijkt dat er steeds dezelfde gemeenschappelijke deler uitkomt zal je toch eens die gemeenschappelijke deler onder de loupe moeten nemen, ook als dat ongemakkelijke conclusies oplevert.

Kijk, het is natuurlijk niet zo dat die mensen toevallig een opa hebben die uit een bepaald gebied komt. Het feit dat die opa uit dat gebied komt maakt ook dat die mensen zijn opgegroeid in een bepaald normen en waarden systeem. Dat heeft zijn uitwerking in een maatschappij die gebaseerd is op een ander normen en waarden systeem.

Het is toch hemeltergend treurig dat we ruim 50 jaar na de eerste signalen van moeizame integratie van bepaalde groepen dat nog steeds niet mogen benoemen omdat er dan allerlei lui zoals jij klaarstaan om alles wat voor iedereen zo klaar als een klontje is weg te nuanceren.
Ook als die gemene deler betekent dat jij in die groep met allerlei kenmerken valt? Dan gaan we jou beoordelen op die groep en niet op wie jij bent of wat je doet. Daar kan jij je alleen niet tegen verdedigen

Je kan wel zeggen dat 'het' niet benoemt mag worden, maar volgens mij mag je het prima benoemen. Wat doet de grootste politieke partij van Nederland dan, de partij die regeert? Heck een cbs houdt zelfs cijfertjes bij dus dat 'het' niet benoemd mag worden is weer eens onzin.

Ik vraag jou en anderen wat de positieve toegevoegde waarde is om te benoemen wat iemands geloof is of waar zijn opa en oma vandaan komen. Je strooit met een holle term als 'effectieve aanpak' alleen daarna kan je niks concreets noemen wat we er van gaan merken of waarom het goed is voor ons allemaal. Dus hoe gaat dit ons helpen? Kan je dan niet beter melden waar die persoon wel echt voor staat ipv iets waar hij of zij mee geboren is, zoals op welke politiek partij die persoon stemt, educatie en burgerlijke staat? Naast zijn of haar geloof natuurlijk
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:46:56 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo te zien moeten ze nog naar Noorwegen , Bodo (boven de poolcirkel). En Istanbul, maar dat gaat niet daar gespeeld worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-ongeregeldheden
Ze spelen volgens mij ook de thuiswedstrijden in Hongarije, veelal achter gesloten deuren.

Het zou makkelijker zijn om ze gewoon de UEFA uit te schoppen, maar dat durft niemand meer omdat de slachtofferkaart dan helemaal getrokken gaat worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:47:03 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus Joden die niet pro-Isral zijn en/of niet pro-Zionisme zijn ook Jodenhaters? ;)
Daar jij 'moslims' als ras ziet moeten we sowieso niets van wat je zegt heel serieus nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529402
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze spelen volgens mij ook de thuiswedstrijden in Hongarije, veelal achter gesloten deuren.

Het zou makkelijker zijn om ze gewoon de UEFA uit te schoppen, maar dat durft niemand meer omdat de slachtofferkaart dan helemaal getrokken gaat worden.
Waarom zou je ze de UEFA uit "schoppen"?
Intolerant voor intolerantie
pi_215529403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 01:11 schreef Thorelf het volgende:

[..]
wat een onzin geen nederlander kraait erna ... er zijn zoveel isralische vlaggen verbrand... maar als hun vlag word verbrand dan is de wereld te klein hypocriet
Mijn opmerking was blijkbaar te subtiel. Het ging om de woorden '(random) vlag' en 'buitenlandse taal'. De vraag is dan voor wie NL een buitenlandse taal impliceert.
pi_215529404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar jij 'moslims' als ras ziet moeten we sowieso niets van wat je zegt heel serieus nemen.
Prima. Ik kan het ook vervangen met Arabieren. Zo beter?
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:48:14 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529407
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Omdat het sowieso wat vreemd is dat je in een onderlinge Europese competitie mogelijk naar Israel moet vliegen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt daarom ga ik altijd in gewone kleding naar wedstrijden en er overkomt mij nooit wat, dat legimiteren is not done dat ben ik zeker met je eens
Doen wij ook altijd. Alleen andere club. :)

Dat is waar ik me zo aan erger, als bijv de taxi chauffeur met een paar maten de daders van zijn schijnbaar in elkaar getrimde taxi een paar klappen geeft ok. Maar dat verhaal schijnt ook al heel anders te zijn.

Maar nu werden er mensen te grazen genomen die er niks mee te maken hebben of er Joods uitzien. Wat dat ook moge wezen.
pi_215529409
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:

[..]
Je weet toch dat je antisemiet bent als je kritiek durft te geven op Isral of Joodse mensen.

Discussies hier rond zijn echt onmogelijk. Compleet belachelijk dat reltuig mensen gaat aanvallen om dat ze Joods zijn. Maar de manier hoe Isral dit weer spint en zelfs de Amerikaanse president erbij betrokken moet worden is ook niet zuiver hoor. En dan van de verhalen over wraak aanvallen ergens in Gaza, op zaken die gebeurd zijn in Amsterdam.
Momo _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:48:50 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529411
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:48 schreef Nexum het volgende:

[..]
Prima. Ik kan het ook vervangen met Arabieren. Zo beter?
Dat maakt een tikkie verschil... een tikkie maar.

Maar ik ken 'progressieven' onderhand wel, met hun intersectioneel schuldcomplex.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529415
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus Joden die niet pro-Isral zijn en/of niet pro-Zionisme zijn ook Jodenhaters? ;)
Je pohi spreekt boekdelen. Wat je achtergrond is zal me worst wezen
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_215529417
Overigens.. Ajax..die zogenaamd joodse club.. die Maccabi als vrienden beschouwt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Ajax is net zo joods als dat ik Chinees ben
pi_215529420
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Nader er een taxi vernield is, vond dat juist wel mooi om weer die eensgezindheid onder Amsterdamse taxichauffeurs te zien. Alsof het weer eind jaren 90 was
Oh, dit vond je zelfs mooi? Toe maar.
quote:

[..]

Wat vind je er niet zuiver aan?
quote:

Ja, raar h, als er online door Nederlandse moslims een 'Jodenjacht' op touw wordt gezet en groepjes moslims driftig door Amsterdam rennen opzoek naar Joden. Zo onbegrijpelijk dat mensen dit antisemitisme noemen.

Bij jou gaat er nu ook wel een masker af hoor. En natuurlijk ook weer meteen beginnen over moslims. De realiteit is dat moslims niets te klagen hebben, zelfs in Westerse landen hebben deze mensen talloze privileges weten te vergaren, dit terwijl men zich disproportioneel op negatieve manieren weet te onderscheiden en het leven in het Westen stukken onveiliger maakt.

Ten slotte discrimineert Isral geen moslims, maar deze floreren in de Isralische samenleving en dienen ook meer dan eens vrijwillig in het Isralische leger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215529421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat maakt een tikkie verschil... een tikkie maar.

Maar ik ken 'progressieven' onderhand wel, met hun intersectioneel schuldcomplex.
Vanwaar de aanhalingstekens? Jij bent zelf notabene ook progressief.
pi_215529423
quote:

Eens.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:50:56 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529425
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Overigens.. Ajax..die zogenaamd joodse club.. die Maccabi als vrienden beschouwt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Ajax is net zo joods als dat ik Chinees ben
Vind het juist wel verstandig dat ze zich niet hebben gemengd in deze kansloze stammenstrijd waar ze totaal geen onderdeel van zijn. Of opteer je hier voor nog meer geweld?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529432
Is het trouwens bevestigd dat er enkele bussen met Marokkanen vanuit Belgie overgekomen zijn om in Amsterdam mee te gaan rellen? Dat heb ik al enkele keren gehoord maar geen bevestiging van gezien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215529438
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Wat vind je er niet zuiver aan?
[..]
Ja, raar h, als er online door Nederlandse moslims een 'Jodenjacht' op touw wordt gezet en groepjes moslims driftig door Amsterdam rennen opzoek naar Joden. Zo onbegrijpelijk dat mensen dit antisemitisme noemen.

Bij jou gaat er nu ook wel een masker af hoor. En natuurlijk ook weer meteen beginnen over moslims. De realiteit is dat moslims niets te klagen hebben, zelfs in Westerse landen hebben deze mensen talloze privileges weten te vergaren, dit terwijl men zich disproportioneel op negatieve manieren weet te onderscheiden en het leven in het Westen stukken onveiliger maakt.

Ten slotte discrimineert Isral geen moslims, maar deze floreren in de Isralische samenleving en dienen ook meer dan eens vrijwillig in het Isralische leger.
Jouw argumenten zijn zo zwart wit en het is bijna zielig hoe erg je het vol probeert te houden. Je bent zo gehersenspoeld. Arme man. Ik heb medelijden met je.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:52:49 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529440
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja, met de opkomst van uber wist ik niet dat die eensgezindheid onder taxichauffeurs er nog steeds was.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Vind het juist wel verstandig dat ze zich niet hebben gemengd in deze kansloze stammenstrijd waar ze totaal geen onderdeel van zijn. Of opteer je hier voor nog meer geweld?
'Nog meer geweld' in de zin van 'bescherming tegen Marokkaanse hyena's'? Ja, dat had mijn respect gekregen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:53:28 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529444
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef Nexum het volgende:

[..]
Vanwaar de aanhalingstekens? Jij bent zelf notabene ook progressief.
Ik ben een echte inderdaad. De totaal gehersenspoelde 'progressieven' die volstrekt incapabel zijn om tribalisme los te laten in hun intersectionele diversiteitsfetisj zijn dat dus niet.

Dan krijg je paarsharige geneusringde sjaaltjesdragers die krijsen dat Isral racistisch is tegen moslims.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:53:54 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529446
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:52 schreef Nexum het volgende:

[..]
Jouw argumenten zijn zo zwart wit en het is bijna zielig hoe erg je het vol probeert te houden. Je bent zo gehersenspoeld. Arme man. Ik heb medelijden met je.
De ironie...

Met je 'racisme tegen moslims'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529451
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Nader er een taxi vernield is, vond dat juist wel mooi om weer die eensgezindheid onder Amsterdamse taxichauffeurs te zien. Alsof het weer eind jaren 90 was
quote:

[..]

Wat vindt je er niet zuiver aan?
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken, het is niet alsof het de eerste keer is dat er een Isralische ploeg op bezoek is en het is niet de eerste keer dat ze Gaza plat staan te stampen

Wat is het grote verschil nu?
Ruslandban want dan willen we ook Israelban, daar gaan de hakken in het zand

Je zeg het zelfs bij het Songfestival, daar is volgens mij niemand gaan rellen maar de stem om Isral eruit te gooien was vrij groot, nog steeds ... en dat is het Songfestival :')
Zoals ik dus al aangaf is deze situatie niet vergelijkbaar. Rusland valt andere landen aan, Isral wordt de hele tijd aangevallen. En dat Isral zichzelf verdedigt en hard terugslaat is vervolgens alleen maar positief te noemen. Fijn dat Islamtische terroristen en hun toejuichers flink worden aangepakt.

Dit is dus totaal geen reden om Isral uit sportevenementen te weigeren. De VS werd toch ook niet uitgesloten toen met Al-Qaeda ging proberen te elimineren? Of denk aan de geallieerden die even Duitsland onder handen namen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:52 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hilarisch staaltje projectie dit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215529452
Ik noteer 1195 doden op een muziekfestival is niet erg en ophef daarover is theatraal.
Want de haat tegen brocolikapsels is erger.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:54:55 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529456
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
'Nog meer geweld' in de zin van 'bescherming tegen Marokkaanse hyena's'? Ja, dat had mijn respect gekregen.
Getuige de bivakmutsen en ijzeren staven waarmee ze over straat gingen konden ze dat ook zelf wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 12:56:13 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215529463
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals ik dus al aangaf is deze situatie niet vergelijkbaar. Rusland valt andere landen aan, Isral wordt de hele tijd aangevallen. En dat Isral zichzelf verdedigt en hard terugslaat is vervolgens alleen maar positief te noemen. Fijn dat Islamtische terroristen en hun toejuichers flink worden aangepakt.

Dit is dus totaal geen reden om Isral uit sportevenementen te weigeren. De VS werd toch ook niet uitgesloten toen met Al-Qaeda ging proberen te elimineren? Of denk aan de geallieerden die even Duitsland onder handen namen.
Totaal andere discussie die ik hier sowieso niet ga voeren
pi_215529464
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Pak de wereldkaart er eens bij, zou ik zeggen.

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel. En op dat andere werelddeel word je vervolgens ook weer keihard uitgekotst. Israel is een failed state.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-11-2024 13:01:27 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_215529465
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een video van een kind van 15 minuten die wat aan elkaar gemonteerde takes laat zien van die avond. En wat
Welk gedrag?
Het aanvallen en beledigen van ras Amsterdammers :7

Wees blij dat deze autochtone mensen opkomen tegen een buitenlandse invasie :P

Verder wel grappig wanneer je je beseft dat wanneer ik daar zou zijn geweest (ik heb er gewerkt in het verleden) dat beide partijen zich waarschijnlijk hadden afgevraagd aan welke kant ik hoorde (maar racisme in het Midden-Oosten, want woestijnbewoners zijn zo anders; probeer dan in elk geval xenophobie of zo).
pi_215529472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De ironie...

Met je 'racisme tegen moslims'.
Death to all Arabs en Arabieren zien als minderwaardige dierentuin attracties is blijkbaar niet zo erg. Goh.

Laten we ons houden aan de Internationale Mensenrechten. Behalve als ze Arabisch zijn en een religie aanhouden waar ik niks mee heb. Dan mogen ze gewoon dood hoor.

Flikker toch een eind op. Ik heb het zo gehad met dat walgelijke eeuwige gejank van dat 7 oktober kamp. Wat er 7 oktober is gebeurd is werkelijk waar NIKS vergeleken met wat de Palestijnen daarna en daarvoor decennialang hebben moeten doormaken. Elke onafhankelijke historicus zou je dat op een briefje meegeven. Maar iedereen hier maar blijven volhouden puur uit een interne pure haat jegens alles was ook maar een klein beetje van het Westen afstaat. Schei toch uit.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:58:11 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel. Israel is een failed state.
Vergeet straks niet weer te zeuren over discriminatie, intolerantie en racisme.

Daar, bij de UvA of op het station.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529482
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Getuige de bivakmutsen en ijzeren staven waarmee ze over straat gingen konden ze dat ook zelf wel.
Ja zo liepen ze met 3000 door de stad. Het zal wel. Je vindt altijd wel een stok om de hond mee te slaan als je vooringenomen bent.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:00:54 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215529491
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Death to all Arabs en Arabieren zien als minderwaardige dierentuin attracties is blijkbaar niet zo erg. Goh.

Laten we ons houden aan de Internationale Mensenrechten. Behalve als ze Arabisch zijn en een religie aanhouden waar ik niks mee heb. Dan mogen ze gewoon dood hoor.

Flikker toch een eind op. Ik heb het zo gehad met dat walgelijke eeuwige gejank van dat 7 oktober kamp. Wat er 7 oktober is gebeurd is werkelijk waar NIKS vergeleken met wat de Palestijnen daarna en daarvoor decennialang hebben moeten doormaken. Elke onafhankelijke historicus zou je dat op een briefje meegeven. Maar iedereen hier maar blijven volhouden puur uit een interne pure haat jegens alles was ook maar een klein beetje van het Westen afstaat. Schei toch uit.
Het komt ook door de politici. Ze steunen Israel onvoorwaardelijk, deels door lobby's. De nummer twee van de grootste partij van Nederland komt daardoor niet eens door de naslag van de AIVD

Daarom hebben de democraten ook verloren van Trump
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:01:51 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529493
quote:

[..]

Wat je nu laat zien bewijst mijn punt.

Ik heb het nergens gehad over dat conflict; jij bent echter zo tribaal dat je alles enkel nog door die lens kunt bezien. En dan kom je met emotionele bagger als dit, waarbij je zoals je geleerd hebt iedereen die niet meegaat in je anti-Westerse doctrine (want dat is het, een soort tenenkrommende neo erfzonde idee) afschildert als barbaar die Arabieren haat en dood wil hebben. Want Westerse witte mensen zijn zo intolerant en vol van haat, zeker gezien hun koloniale verleden en slavernij en al die andere zaken die je natuurlijk in verschillende collegebanken geleerd hebt.

Over mensenrechten heb ik het vaker; niet alleen in mijn afkeer van Netanyahu, ook bijvoorbeeld voor vrouwen en homo's in die Arabische landen. Bij mij staan die mensenrechten namelijk overal centraal.

Ik hoop dat je deze fase nog een keer ontgroeid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel.
Dat klopt natuurlijk, maar de oorzaak is niet Isral, maar die buurlanden.
quote:
Israel is een failed state.
Ahum... nee. Hun buurlanden zijn failed states. :D

Maar los daarvan was dat geen antwoord op de vraag die ik stelde: waarom zou je ze uit de UEFA schoppen? Wat jij aankaart is waarom ze erin zijn gelaten.
pi_215529497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:04 schreef ach het volgende:
Helaas in mijn socials ook allemaal mensen die ik ken uit die hoek die alles goedpraten met een hele waslijst aan dingen die de meccaba hooligans zouden hebben gedaan. Die vinden het dan normaal om willekeurige joden die met hun kind over straat lopen te achtervolgen.

Diezelfde mensen hadden 20 jaar terug ook al een hekel aan het westen en de levenstijl.

Op een of andere manier zit er een soort genetische imbeciliteit in dat volk
Is toch ook logisch. Bijna 100 jaar geleden had je ook voldoende mensen die zo dachten. Zou raar zijn wanneer dat opeens allemaal weg is.

Wat ik zeg, met spreekkoren wordt het gewoon (onbewust) in stand gehouden.
pi_215529498
quote:

[..]

De Palestijnen hadden allang een eigen staat kunnen hebben maar ze wilden niet.. dus het zijn allemaal krokodillentranen. Waarom ben je zo eenzijdig in je postings?
pi_215529500
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel. En op dat andere werelddeel word je vervolgens ook weer keihard uitgekotst. Israel is een failed state.
Tsja dat kan je ook omdraaien natuurlijk en dat het meer zegt over de buurlanden!
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:03:20 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja zo liepen ze met 3000 door de stad. Het zal wel. Je vindt altijd wel een stok om de hond mee te slaan als je vooringenomen bent.
Ik snap gewoon niet zo dat je duizenden kilometers voor een voetbalwedstrijd aflegt om vervolgens vlaggen te verbranden, een taxi te vernielen en met bivakmutsen en staven over straat te lopen. Maar als je dan vervolgens wordt aangevallen dan ben jij het slachtoffer.

Dit soort dingen ook wel eens meegemaakt, gelukkig vrij miniem omdat ik de risico’s ter plekke inmiddels wat beter kan inschatten denk ik, maar ik zie dat veel meer als part of the game. Fophef dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 13:03:35 #267
236264 crew  capricia
pi_215529505
Ik denk dat het voor sommige mensen verstandig is om zich maar bij de politie te gaan melden.

twitter

Deze hoofden gaan nu zoveel rond op social media. Dat een politiebureau een veilige optie is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:05:23 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529515
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het voor sommige mensen verstandig is om zich maar bij de politie te gaan melden.

[ x ]

Deze hoofden gaan nu zoveel rond op social media. Dat een politiebureau een veilige optie is.
Die Younes is toch gewoon dat bekende ophefaccount die slechts alles deelt. Die is al lang en breed bekend bij de politie
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 13:06:19 #269
236264 crew  capricia
pi_215529524
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Die Younes is toch gewoon dat bekende ophefaccount die slechts alles deelt. Die is al lang en breed bekend bij de politie
Dat is mijn punt dan ook niet. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215529532
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat je nu laat zien bewijst mijn punt.

Ik heb het nergens gehad over dat conflict; jij bent echter zo tribaal dat je alles enkel nog door die lens kunt bezien. En dan kom je met emotionele bagger als dit, waarbij je zoals je geleerd hebt iedereen die niet meegaat in je anti-Westerse doctrine (want dat is het, een soort tenenkrommende neo erfzonde idee) afschildert als barbaar die Arabieren haat en dood wil hebben. Want Westerse witte mensen zijn zo intolerant en vol van haat, zeker gezien hun koloniale verleden en slavernij en al die andere zaken die je natuurlijk in verschillende collegebanken geleerd hebt.

Over mensenrechten heb ik het vaker; niet alleen in mijn afkeer van Netanyahu, ook bijvoorbeeld voor vrouwen en homo's in die Arabische landen. Bij mij staan die mensenrechten namelijk overal centraal.

Ik hoop dat je deze fase nog een keer ontgroeid.
Nu ben je aan het projecteren. Je irriteert je duidelijk aan deze groep mensen en je wilt gaten in mijn verhaal vinden om die irritatie op mij te kunnen uitten. Ik heb het nergens over intersectionality gehad.

En jij hoeft het niet over dit conflict te hebben. Dat heeft de media al voor iedereen gedaan door dit als antisemitisme te framen. En je weet ook dondersgoed dat ik het niet over elke Westerse man heb. Ik heb het voornamelijk over een aantal mensen op dit forum. Jij valt daar niet eens onder. Ik ben het op veel vlakken ook met je eens.
pi_215529537
quote:

[ x ]

Goh, de veroordeelde haatbaard Youness is weer eens betrokken. Grappig hoe iemand zowel gehandicapte minderjarigen seksueel kan misbruiken alswel zichzelf als een baken van moraliteit kan zien.
pi_215529540
quote:

[ x ]

Ik zou er ook echt niet mee wachten...

... en dat geldt eigenlijk voor alle jodenjagers. Ze hebben geen idee waar ze aan begonnen zijn.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:08:33 #273
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215529543
quote:

[ x ]

Lol - dit zou nog wel eens nare spin-off kunnen opleveren voor onze relmocro's. We weten inmiddels dat FAFO het officile mantra is van de Isralische staat..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:08:50 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529545
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:07 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nu ben je aan het projecteren. Je irriteert je duidelijk aan deze groep mensen en je wilt gaten in mijn verhaal vinden om die irritatie op mij te kunnen uitten. Ik heb het nergens over intersectionality gehad.

En jij hoeft het niet over dit conflict te hebben. Dat heeft de media al voor iedereen gedaan door dit als antisemitisme te framen. En je weet ook dondersgoed dat ik het niet over elke Westerse man heb. Ik heb het voornamelijk over een aantal mensen op dit forum. Jij valt daar niet eens onder. Ik ben het op veel vlakken ook met je eens.
Het simplisme om moslims maar als ras te betitelen, waardoor, heel handig, elke inhoudelijke kritiek op religie automatisch racisme is, is precies de insteek van heel die intersectionele pseudowetenschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[..]

Maar los daarvan was dat geen antwoord op de vraag die ik stelde: waarom zou je ze uit de UEFA schoppen? Wat jij aankaart is waarom ze erin zijn gelaten.
Israel heeft gewoon geen keus. In hun eigen omgeving is er geen Arabier te vinden die tegen ze wil spelen. Iran idem dito. Toen Jahanbaksh nog bij Feyenoord zat moesten ze geloof ik ook tegen een Israelische ploeg en die hebben ze gewoon thuisgelaten. Als hij zou hebben gespeeld zou zijn familie in Iran mogelijk vervolgd kunnen worden, zo diep zit de haat daar.
pi_215529554
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De Palestijnen hadden allang een eigen staat kunnen hebben maar ze wilden niet.. dus het zijn allemaal krokodillentranen. Waarom ben je zo eenzijdig in je postings?
Ja heel eerlijk als jij maar 40 % van het land krijgt tegenover een bevolkingsgroep die er pas weer is komen wonen, en een zware minderheid vormt, die vervolgens 60 % krijgt :')
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 13:09:50 #277
236264 crew  capricia
pi_215529556
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik zou er ook echt niet mee wachten...

... en dat geldt eigenlijk voor alle jodenjagers. Ze hebben geen idee waar ze aan begonnen zijn.
Dit dus.
Die mensen gaan een voor een 'aangesproken' worden op hun gedrag.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215529557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[..]

Je geeft zelf het antwoord al. Je zou israel de UEFA uit moeten schoppen omdat ze nooit toegelaten hadden mogen worden en niets te zoeken hebben in de 'Union of European Football Associations'. Ze zijn niet eens in staat om wedstrijden op hun eigen grondgebied te organiseren.

Wat je zegt over "het ligt niet aan Isral maar aan alle buurlanden", dat slaat natuurlijk nergens op. In de rest van de wereld worden joden net zo hard uitgekotst dus misschien is het als volk dan eens tijd om in de spiegel te kijken ipv te doen alsof de hele wereld gek is.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:11:05 #279
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215529564
quote:

[ x ]

Dat wordt eerder onderduiken. Je hebt serieus een probleem als de Mossad weet waar jouw huis woont.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215529567
quote:

[ x ]

Die inteeltkoppen zijn hier vermoedelijk geboren. De toekomst van dit land ziet er fantastisch uit.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:11:35 #281
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215529569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit dus.
Die mensen gaan een voor een 'aangesproken' worden op hun gedrag.
Die kans is groot ja. Zeker omdat onze autoriteiten -zeker in de ogen van de betrokken Israeli's- dat in grote mate na zullen laten. En die Telegram kanalen zijn natuurlijk zo lek als een mandje, dus als ze daar in Tel Aviv willen dan weten ze iedereen te vinden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:12:00 #282
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529572
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Israel heeft gewoon geen keus. In hun eigen omgeving is er geen Arabier te vinden die tegen ze wil spelen. Iran idem dito. Toen Jahanbaksh nog bij Feyenoord zat moesten ze geloof ik ook tegen een Israelische ploeg en die hebben ze gewoon thuisgelaten. Als hij zou hebben gespeeld zou zijn familie in Iran mogelijk vervolgd kunnen worden, zo diep zit de haat daar.
Lijkt me juist het allerbeste argument om die problemen lekker daar te laten en niet te importeren. Grote fout toentertijd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat wordt eerder onderduiken. Je hebt serieus een probleem als de Mossad weet waar jouw huis woont.
Gezien de reeds gepleegde aanslagen op de woonomgeving van de heer Youness weet iedereen waar ie woont. Meneer heeft het opmerkelijke talent om zelfs z'n geloofsgenootjes een hekel aan hem te laten krijgen.
pi_215529575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het simplisme om moslims maar als ras te betitelen, waardoor, heel handig, elke inhoudelijke kritiek op religie automatisch racisme is, is precies de insteek van heel die intersectionele pseudowetenschap.
Inhoudelijke kritiek op religie en ‘death to all Arabs’ is echt iets heel anders. Ik heb ook heel veel moeite met bepaalde interpretaties vanuit de Islam. De Ayatollah’s zul je mij niet zien steunen bijvoorbeeld. Maar betekent dat dan dat al die mensen dood moeten?
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:14:25 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529579
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:12 schreef Nexum het volgende:

[..]
Inhoudelijke kritiek op religie en ‘death to all Arabs’ is echt iets heel anders. Ik heb ook heel veel moeite met bepaalde interpretaties vanuit de Islam. De Ayatollah’s zul je mij niet zien steunen bijvoorbeeld. Maar betekent dat dan dat al die mensen dood moeten?
Nee, en zoals ik al herhaaldelijk geschreven heb: mensen beoordelen op ras of etniciteit is voorbij irrationeel en dom. Dus dat geldt net zo hard voor schreeuwende Maccabi-supporters.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:15:02 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Je zou israel de UEFA uit moeten schoppen omdat ze nooit toegelaten hadden mogen worden en niets te zoeken hebben in de 'Union of European Football Associations'. Ze zijn niet eens in staat om wedstrijden op hun eigen grondgebied te organiseren.

Wat je zegt over "het ligt niet aan Isral maar aan alle buurlanden", dat slaat natuurlijk nergens op. In de rest van de wereld worden joden net zo hard uitgekotst dus misschien is het als volk dan eens tijd om in de spiegel te kijken ipv te doen alsof de hele wereld gek is.
Ah, je bent er zo een.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529588
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, en zoals ik al herhaaldelijk geschreven heb: mensen beoordelen op ras of etniciteit is voorbij irrationeel en dom. Dus dat geldt net zo hard voor schreeuwende Maccabi-supporters.
Nou. Dan zijn we het toch met elkaar eens? _O-
pi_215529594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, je bent er zo een.
Als je een poosje krabt blijkt de afkeer vaak wel degelijk het hele joodse volk te betreffen in plaats van enkel (de daden van) Israel.
pi_215529599
quote:

[ x ]

Alweer die Youness Ouaali die erbij betrokken is, ik heb die naam al vaker voorbij zien komen op dit forum. Ik geloof dat dat een beetje een hardleers type is.
pi_215529602
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het aanvallen en beledigen van ras Amsterdammers :7

Wees blij dat deze autochtone mensen opkomen tegen een buitenlandse invasie :P

Verder wel grappig wanneer je je beseft dat wanneer ik daar zou zijn geweest (ik heb er gewerkt in het verleden) dat beide partijen zich waarschijnlijk hadden afgevraagd aan welke kant ik hoorde (maar racisme in het Midden-Oosten, want woestijnbewoners zijn zo anders; probeer dan in elk geval xenophobie of zo).
Ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee dat moslims hier een georganiseerde Jodenjacht houden. Ik zou 2000 Isralirs die naar een voetbalwedstrijd komen kijken en gemoedelijk met Ajax-fans feestvieren in aanloop naar deze wedstrijd, ook geen 'buitenlandse invasie' willen noemen.
quote:

[..]

Onderbouwing hiervan graag?

Ten tweede, alles dat alles wat de Palestijnen overkomt is volledig het resultaat van hun eigen gedrag. Deze mensen zijn al meer dan een eeuw bezig met Joden aan te vallen. Elke dag heeft men weer de kans om de wapens neer te leggen en Israel te erkennen, maar dat zullen ze niet doen. De realiteit is namelijk dat er geen enkel volk in de wereld is waar terrorisme, extremisme en Jodenhaat zo diep verweven zit in de samenleving.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het zegt vooral iets over de Arabische en Islamtische wereld, waar haat jegens Joden helaas de norm is.

Dit is dan ook de reden dat na de oprichting van Isral, honderdduizenden Joden die in landen daar leefden moesten vluchten of werden verdreven. Deze ongefundeerde haat heeft geen enkel fundament en jij zit nu het argument te maken dat juist veelzeggend zou zijn? Dan ben jij dus het probleem.

En Isral is geen 'failed state' maar juist een wonder te noemen. Een land dat nog geen eeuw bestaat en herhaaldelijk oorlogen heeft moeten voeren voor de eigen overleving tegen barbaarse Arabische en Islamtische regimes, dit iedere keer heeft gewonnen, een hele sterke economie kent en n van de beste tech-sectoren ter wereld. Dat is ontzettend knap.
quote:

[ x ]

Ah, allemaal uit de verwachte hoek. Paspoort afnemen en uitzetten graag.
pi_215529608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zo zeg, jij bent zeker niet in je eerste antisemitische uitspraak gestikt. Betreur je het heel erg dat je geen baan had in Auswitz?
Vaststellen dat joden overal uitgekotst worden en israel niets te zoeken heeft in een 'Union of European Football Associations' is een antisemitische uitspraak?
pi_215529610
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Je zou israel de UEFA uit moeten schoppen omdat ze nooit toegelaten hadden mogen worden en niets te zoeken hebben in de 'Union of European Football Associations'.
Gedane zaken nemen geen keer. Ooit is de beslissing genomen ze toe te laten. Dat terugdraaien zou silly zijn. Waarom zou je? Europa is niet zo barbaars als het Midden-Oosten; wij laten ons niet leiden door silly haat. Arabieren wel (en echt niet alleen tegen Isral).
[quote]Ze zijn niet eens in staat om wedstrijden op hun eigen grondgebied te organiseren.[quote]:?
quote:
Wat je zegt over "het ligt niet aan Isral maar aan alle buurlanden", dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat is de objectieve realiteit.

De buurlanden willen niet tegen Isral spelen vanwege de joodse aard van die natie; de Israli willen wel tegen hen spelen want zij hebben die haat niet. (Hadden.) Wie is dan de oorzaak? De buurlanden natuurlijk!

Geen hogere wiskunde, toch?
quote:
In de rest van de wereld worden joden net zo hard uitgekotst dus misschien is het als volk dan eens tijd om in de spiegel te kijken ipv te doen alsof de hele wereld gek is.
Ach, het is hun eigen schuld...! :')

Het is dat je geen jodenhater bent, maar anders had ik hier wat van gedacht.
pi_215529611
Dit kotsstukje moet je eens lezen.
Ja, eigenlijk niet....
Dat hier ons belastinggeld aan verspild wordt...
:r

https://www.bnnvara.nl/jo(...)marokkaanse-jongeren
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:20:56 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529617
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Vaststellen dat joden overal uitgekotst worden en israel niets te zoeken heeft in een 'Union of European Football Associations' is een antisemitische uitspraak?
Ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529620
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef Nexum het volgende:
[ x ]
Niet gek als Halsema die plundered zionisten vrij baan geeft. Ze hebben pas ingegrepen nadat scooter jeugd zich ermee ging bemoeien
pi_215529622
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Die kans is groot ja. Zeker omdat onze autoriteiten -zeker in de ogen van de betrokken Israeli's- dat in grote mate na zullen laten.
Wat? Die gaan 100% medewerking verlenen. Eindelijk een kans om die Marokkanen (die Marokkanen) zelf panische angst te laten voelen.
quote:
En die Telegram kanalen zijn natuurlijk zo lek als een mandje, dus als ze daar in Tel Aviv willen dan weten ze iedereen te vinden.
Onze overheid ook wel. Onderschat de opsporingsdiensten niet.
pi_215529623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja.
Doe er wat aan.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:21:49 #298
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215529624
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Zit Turkije er ook niet bij?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:22:05 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215529625
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vindt je er niet zuiver aan?

Laten we zeggen dat wat er gebeurd is ergens tussen voetbalrellen en aanvaarding van twee groepen in het buitenland is vanwege politieke redenen. Er zijn vijf gewonden gevallen.
Ik ben dan Twente fan. Paar weken terug waren er ook gevechten tussen Twente fans en Fenerbahe fans, twee Fenerbahe moesten naar het ziekenhuis in Enschede. Denk dat de meeste mensen dat niet eens meegekregen hebben. Misschien kun je de aanvaarding tussen twee groepen vergelijken met dat verschillende groepen uit Eritrea met elkaar op de vuist gaan en bijvoorbeeld een trouwlocaties slopen. Eerder dit jaar, best groot nieuws in Nederland, maar niet echt in het buitenland.

Dan zou je nog kunnen zeggen dat gezien de historische context dit groter nieuws is dat het Joodse mensen betreft, ok. Ja, sowieso is dit conflict natuurlijk veel in het nieuws ten opzichte van andere conflicten in de wereld zoals Dafur, dat daar tienduizenden omkomen is vrijwel geen nieuws.

Maar dat Netanyahu dan aankomt zetten met reddingsvluchten voor de fans, terwijl die zelf ook al de dag erna een vlucht hebben geboekt bijna allemaal. Volgens mij hebben die reddingsvluchten nooit bestaan. Biden en andere wereldleiders moeten er ook iets van vinden. Dat zie je niet vaak als gewone burgers van een ander land ergens gewond raken. Netanyahu misbruikt dit geweld gewoon als een PR moment voor zich zelf een zijn regering voor de Isralische bevolking. U bent nergens veilig, wat wij nu militair doen is echt nodig, en het is rechtvaardig om weer hard terug te slaan naar het andere kamp en hun burgers.

Wat is gebeurd is natuurlijk belachelijk, maar de reactie erop is ook gewoon een stukje politiek. Wat dat betreft hebben de reljongeren de zaak meer pijn gedaan dan opgelost.
pi_215529626
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Lijkt me juist het allerbeste argument om die problemen lekker daar te laten en niet te importeren. Grote fout toentertijd
Ach, ik kan er wel vrede mee hebben, sporters hoeven niet gestraft te worden voor wat hun politici allemaal uitvreten. Om dezelfde reden mag Israel ook gewoon meedoen aan Eurovisie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')