abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:45:13 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215529384
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan hoop ik voor die Israëliërs dat ze niet denken dat ze in Parijs ook dat soort geintjes kunnen uithalen. Want als Amsterdam al een shithole is dan is Parijs ongeveer keer 10 daarvan nog even los van dat ze daar niet eens een schaakwedstrijd ordentelijk kunnen organiseren.
Zo te zien moeten ze nog naar Noorwegen , Bodo (boven de poolcirkel). En Istanbul, maar dat gaat niet daar gespeeld worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-ongeregeldheden
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 12:45:38 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215529388
quote:
Niet eens geklikt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215529392
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, als blijkt dat er steeds dezelfde gemeenschappelijke deler uitkomt zal je toch eens die gemeenschappelijke deler onder de loupe moeten nemen, ook als dat ongemakkelijke conclusies oplevert.

Kijk, het is natuurlijk niet zo dat die mensen toevallig een opa hebben die uit een bepaald gebied komt. Het feit dat die opa uit dat gebied komt maakt ook dat die mensen zijn opgegroeid in een bepaald normen en waarden systeem. Dat heeft zijn uitwerking in een maatschappij die gebaseerd is op een ander normen en waarden systeem.

Het is toch hemeltergend treurig dat we ruim 50 jaar na de eerste signalen van moeizame integratie van bepaalde groepen dat nog steeds niet mogen benoemen omdat er dan allerlei lui zoals jij klaarstaan om alles wat voor iedereen zo klaar als een klontje is weg te nuanceren.
Ook als die gemene deler betekent dat jij in die groep met allerlei kenmerken valt? Dan gaan we jou beoordelen op die groep en niet op wie jij bent of wat je doet. Daar kan jij je alleen niet tegen verdedigen

Je kan wel zeggen dat 'het' niet benoemt mag worden, maar volgens mij mag je het prima benoemen. Wat doet de grootste politieke partij van Nederland dan, de partij die regeert? Heck een cbs houdt zelfs cijfertjes bij dus dat 'het' niet benoemd mag worden is weer eens onzin.

Ik vraag jou en anderen wat de positieve toegevoegde waarde is om te benoemen wat iemands geloof is of waar zijn opa en oma vandaan komen. Je strooit met een holle term als 'effectieve aanpak' alleen daarna kan je niks concreets noemen wat we er van gaan merken of waarom het goed is voor ons allemaal. Dus hoe gaat dit ons helpen? Kan je dan niet beter melden waar die persoon wel echt voor staat ipv iets waar hij of zij mee geboren is, zoals op welke politiek partij die persoon stemt, educatie en burgerlijke staat? Naast zijn of haar geloof natuurlijk
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:46:56 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo te zien moeten ze nog naar Noorwegen , Bodo (boven de poolcirkel). En Istanbul, maar dat gaat niet daar gespeeld worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-ongeregeldheden
Ze spelen volgens mij ook de thuiswedstrijden in Hongarije, veelal achter gesloten deuren.

Het zou makkelijker zijn om ze gewoon de UEFA uit te schoppen, maar dat durft niemand meer omdat de slachtofferkaart dan helemaal getrokken gaat worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:47:03 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus Joden die niet pro-Israël zijn en/of niet pro-Zionisme zijn ook Jodenhaters? ;)
Daar jij 'moslims' als ras ziet moeten we sowieso niets van wat je zegt heel serieus nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529402
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze spelen volgens mij ook de thuiswedstrijden in Hongarije, veelal achter gesloten deuren.

Het zou makkelijker zijn om ze gewoon de UEFA uit te schoppen, maar dat durft niemand meer omdat de slachtofferkaart dan helemaal getrokken gaat worden.
Waarom zou je ze de UEFA uit "schoppen"?
Intolerant voor intolerantie
pi_215529403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 01:11 schreef Thorelf het volgende:

[..]
wat een onzin geen nederlander kraait erna ... er zijn zoveel isralische vlaggen verbrand... maar als hun vlag word verbrand dan is de wereld te klein hypocriet
Mijn opmerking was blijkbaar te subtiel. Het ging om de woorden '(random) vlag' en 'buitenlandse taal'. De vraag is dan voor wie NL een buitenlandse taal impliceert.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215529404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar jij 'moslims' als ras ziet moeten we sowieso niets van wat je zegt heel serieus nemen.
Prima. Ik kan het ook vervangen met Arabieren. Zo beter?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:48:14 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529407
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Waarom zou je ze de UEFA uit "schoppen"?
Omdat het sowieso wat vreemd is dat je in een onderlinge Europese competitie mogelijk naar Israel moet vliegen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt daarom ga ik altijd in gewone kleding naar wedstrijden en er overkomt mij nooit wat, dat legimiteren is not done dat ben ik zeker met je eens
Doen wij ook altijd. Alleen andere club. :)

Dat is waar ik me zo aan erger, als bijv de taxi chauffeur met een paar maten de daders van zijn schijnbaar in elkaar getrimde taxi een paar klappen geeft ok. Maar dat verhaal schijnt ook al heel anders te zijn.

Maar nu werden er mensen te grazen genomen die er niks mee te maken hebben of er Joods uitzien. Wat dat ook moge wezen.
pi_215529409
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, daar gooien sommige mensen ook wel snel mee als je kritisch hebt, Beide extreme kanten van dit conflict zijn de grootste snowflakes ooit. Oeh antisemiet, oeh zionist. Donder toch op allemaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Je weet toch dat je antisemiet bent als je kritiek durft te geven op Israël of Joodse mensen.

Discussies hier rond zijn echt onmogelijk. Compleet belachelijk dat reltuig mensen gaat aanvallen om dat ze Joods zijn. Maar de manier hoe Israël dit weer spint en zelfs de Amerikaanse president erbij betrokken moet worden is ook niet zuiver hoor. En dan van de verhalen over wraak aanvallen ergens in Gaza, op zaken die gebeurd zijn in Amsterdam.
Momo _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:48:50 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529411
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:48 schreef Nexum het volgende:

[..]
Prima. Ik kan het ook vervangen met Arabieren. Zo beter?
Dat maakt een tikkie verschil... een tikkie maar.

Maar ik ken 'progressieven' onderhand wel, met hun intersectioneel schuldcomplex.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529415
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus Joden die niet pro-Israël zijn en/of niet pro-Zionisme zijn ook Jodenhaters? ;)
Je pohi spreekt boekdelen. Wat je achtergrond is zal me worst wezen
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_215529417
Overigens.. Ajax..die zogenaamd joodse club.. die Maccabi als vrienden beschouwt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Ajax is net zo joods als dat ik Chinees ben
pi_215529420
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Nader er een taxi vernield is, vond dat juist wel mooi om weer die eensgezindheid onder Amsterdamse taxichauffeurs te zien. Alsof het weer eind jaren 90 was
Oh, dit vond je zelfs mooi? Toe maar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Je weet toch dat je antisemiet bent als je kritiek durft te geven op Israël of Joodse mensen.

Discussies hier rond zijn echt onmogelijk. Compleet belachelijk dat reltuig mensen gaat aanvallen om dat ze Joods zijn. Maar de manier hoe Israël dit weer spint en zelfs de Amerikaanse president erbij betrokken moet worden is ook niet zuiver hoor. En dan van de verhalen over wraak aanvallen ergens in Gaza, op zaken die gebeurd zijn in Amsterdam.
Wat vind je er niet zuiver aan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef Nexum het volgende:
Dit framen als antisemitisme :') het wordt haast zielig hoe ontzettend ver Zionisten kunnen gaan in hun theatrale slachtofferrol. Elke opening vinden om maar weer op de kaart te kunnen zetten hoe erg 7 oktober is. Boehoe zielig voor je.

Laat die Israëliers eerst maar eens stoppen met hun eigen racisme jegens moslims en dan praten we wel verder.
Ja, raar hè, als er online door Nederlandse moslims een 'Jodenjacht' op touw wordt gezet en groepjes moslims driftig door Amsterdam rennen opzoek naar Joden. Zo onbegrijpelijk dat mensen dit antisemitisme noemen.

Bij jou gaat er nu ook wel een masker af hoor. En natuurlijk ook weer meteen beginnen over moslims. De realiteit is dat moslims niets te klagen hebben, zelfs in Westerse landen hebben deze mensen talloze privileges weten te vergaren, dit terwijl men zich disproportioneel op negatieve manieren weet te onderscheiden en het leven in het Westen stukken onveiliger maakt.

Ten slotte discrimineert Israël geen moslims, maar deze floreren in de Israëlische samenleving en dienen ook meer dan eens vrijwillig in het Israëlische leger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215529421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat maakt een tikkie verschil... een tikkie maar.

Maar ik ken 'progressieven' onderhand wel, met hun intersectioneel schuldcomplex.
Vanwaar de aanhalingstekens? Jij bent zelf notabene ook progressief.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215529423
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:38 schreef Nexum het volgende:
Dit framen als antisemitisme :') het wordt haast zielig hoe ontzettend ver Zionisten kunnen gaan in hun theatrale slachtofferrol. Elke opening vinden om maar weer op de kaart te kunnen zetten hoe erg 7 oktober is. Boehoe zielig voor je.

Laat die Israëliers eerst maar eens stoppen met hun eigen racisme jegens moslims en dan praten we wel verder.
Eens.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:50:56 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529425
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Overigens.. Ajax..die zogenaamd joodse club.. die Maccabi als vrienden beschouwt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Ajax is net zo joods als dat ik Chinees ben
Vind het juist wel verstandig dat ze zich niet hebben gemengd in deze kansloze stammenstrijd waar ze totaal geen onderdeel van zijn. Of opteer je hier voor nog meer geweld?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529432
Is het trouwens bevestigd dat er enkele bussen met Marokkanen vanuit Belgie overgekomen zijn om in Amsterdam mee te gaan rellen? Dat heb ik al enkele keren gehoord maar geen bevestiging van gezien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215529438
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Wat vind je er niet zuiver aan?
[..]
Ja, raar hè, als er online door Nederlandse moslims een 'Jodenjacht' op touw wordt gezet en groepjes moslims driftig door Amsterdam rennen opzoek naar Joden. Zo onbegrijpelijk dat mensen dit antisemitisme noemen.

Bij jou gaat er nu ook wel een masker af hoor. En natuurlijk ook weer meteen beginnen over moslims. De realiteit is dat moslims niets te klagen hebben, zelfs in Westerse landen hebben deze mensen talloze privileges weten te vergaren, dit terwijl men zich disproportioneel op negatieve manieren weet te onderscheiden en het leven in het Westen stukken onveiliger maakt.

Ten slotte discrimineert Israël geen moslims, maar deze floreren in de Israëlische samenleving en dienen ook meer dan eens vrijwillig in het Israëlische leger.
Jouw argumenten zijn zo zwart wit en het is bijna zielig hoe erg je het vol probeert te houden. Je bent zo gehersenspoeld. Arme man. Ik heb medelijden met je.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:52:49 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529440
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja, met de opkomst van uber wist ik niet dat die eensgezindheid onder taxichauffeurs er nog steeds was.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215529443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Vind het juist wel verstandig dat ze zich niet hebben gemengd in deze kansloze stammenstrijd waar ze totaal geen onderdeel van zijn. Of opteer je hier voor nog meer geweld?
'Nog meer geweld' in de zin van 'bescherming tegen Marokkaanse hyena's'? Ja, dat had mijn respect gekregen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:53:28 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529444
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:50 schreef Nexum het volgende:

[..]
Vanwaar de aanhalingstekens? Jij bent zelf notabene ook progressief.
Ik ben een echte inderdaad. De totaal gehersenspoelde 'progressieven' die volstrekt incapabel zijn om tribalisme los te laten in hun intersectionele diversiteitsfetisj zijn dat dus niet.

Dan krijg je paarsharige geneusringde sjaaltjesdragers die krijsen dat Israël racistisch is tegen moslims.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:53:54 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529446
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:52 schreef Nexum het volgende:

[..]
Jouw argumenten zijn zo zwart wit en het is bijna zielig hoe erg je het vol probeert te houden. Je bent zo gehersenspoeld. Arme man. Ik heb medelijden met je.
De ironie...

Met je 'racisme tegen moslims'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')