abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215529451
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Nader er een taxi vernield is, vond dat juist wel mooi om weer die eensgezindheid onder Amsterdamse taxichauffeurs te zien. Alsof het weer eind jaren 90 was
Oh, dit vond je zelfs mooi? Toe maar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Je weet toch dat je antisemiet bent als je kritiek durft te geven op Israël of Joodse mensen.

Discussies hier rond zijn echt onmogelijk. Compleet belachelijk dat reltuig mensen gaat aanvallen om dat ze Joods zijn. Maar de manier hoe Israël dit weer spint en zelfs de Amerikaanse president erbij betrokken moet worden is ook niet zuiver hoor. En dan van de verhalen over wraak aanvallen ergens in Gaza, op zaken die gebeurd zijn in Amsterdam.
Wat vindt je er niet zuiver aan?
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken, het is niet alsof het de eerste keer is dat er een Israëlische ploeg op bezoek is en het is niet de eerste keer dat ze Gaza plat staan te stampen

Wat is het grote verschil nu?
Ruslandban want dan willen we ook Israelban, daar gaan de hakken in het zand

Je zeg het zelfs bij het Songfestival, daar is volgens mij niemand gaan rellen maar de stem om Israël eruit te gooien was vrij groot, nog steeds ... en dat is het Songfestival :')
Zoals ik dus al aangaf is deze situatie niet vergelijkbaar. Rusland valt andere landen aan, Israël wordt de hele tijd aangevallen. En dat Israël zichzelf verdedigt en hard terugslaat is vervolgens alleen maar positief te noemen. Fijn dat Islamtische terroristen en hun toejuichers flink worden aangepakt.

Dit is dus totaal geen reden om Israël uit sportevenementen te weigeren. De VS werd toch ook niet uitgesloten toen met Al-Qaeda ging proberen te elimineren? Of denk aan de geallieerden die even Duitsland onder handen namen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:52 schreef Nexum het volgende:

[..]
Jouw argumenten zijn zo zwart wit en het is bijna zielig hoe erg je het vol probeert te houden. Je bent zo gehersenspoeld. Arme man. Ik heb medelijden met je.
Hilarisch staaltje projectie dit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215529452
Ik noteer 1195 doden op een muziekfestival is niet erg en ophef daarover is theatraal.
Want de haat tegen brocolikapsels is erger.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:54:55 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529456
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
'Nog meer geweld' in de zin van 'bescherming tegen Marokkaanse hyena's'? Ja, dat had mijn respect gekregen.
Getuige de bivakmutsen en ijzeren staven waarmee ze over straat gingen konden ze dat ook zelf wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 12:56:13 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215529463
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals ik dus al aangaf is deze situatie niet vergelijkbaar. Rusland valt andere landen aan, Israël wordt de hele tijd aangevallen. En dat Israël zichzelf verdedigt en hard terugslaat is vervolgens alleen maar positief te noemen. Fijn dat Islamtische terroristen en hun toejuichers flink worden aangepakt.

Dit is dus totaal geen reden om Israël uit sportevenementen te weigeren. De VS werd toch ook niet uitgesloten toen met Al-Qaeda ging proberen te elimineren? Of denk aan de geallieerden die even Duitsland onder handen namen.
Totaal andere discussie die ik hier sowieso niet ga voeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215529464
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Waarom zou je ze de UEFA uit "schoppen"?
Pak de wereldkaart er eens bij, zou ik zeggen.

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel. En op dat andere werelddeel word je vervolgens ook weer keihard uitgekotst. Israel is een failed state.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-11-2024 13:01:27 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_215529465
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2024 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een video van een kind van 15 minuten die wat aan elkaar gemonteerde takes laat zien van die avond. En wat
Welk gedrag?
Het aanvallen en beledigen van ras Amsterdammers :7

Wees blij dat deze autochtone mensen opkomen tegen een buitenlandse invasie :P

Verder wel grappig wanneer je je beseft dat wanneer ik daar zou zijn geweest (ik heb er gewerkt in het verleden) dat beide partijen zich waarschijnlijk hadden afgevraagd aan welke kant ik hoorde (maar racisme in het Midden-Oosten, want woestijnbewoners zijn zo anders; probeer dan in elk geval xenophobie of zo).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215529472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De ironie...

Met je 'racisme tegen moslims'.
Death to all Arabs en Arabieren zien als minderwaardige dierentuin attracties is blijkbaar niet zo erg. Goh.

Laten we ons houden aan de Internationale Mensenrechten. Behalve als ze Arabisch zijn en een religie aanhouden waar ik niks mee heb. Dan mogen ze gewoon dood hoor.

Flikker toch een eind op. Ik heb het zo gehad met dat walgelijke eeuwige gejank van dat 7 oktober kamp. Wat er 7 oktober is gebeurd is werkelijk waar NIKS vergeleken met wat de Palestijnen daarna en daarvoor decennialang hebben moeten doormaken. Elke onafhankelijke historicus zou je dat op een briefje meegeven. Maar iedereen hier maar blijven volhouden puur uit een interne pure haat jegens alles was ook maar een klein beetje van het Westen afstaat. Schei toch uit.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 9 november 2024 @ 12:58:11 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel. Israel is een failed state.
Vergeet straks niet weer te zeuren over discriminatie, intolerantie en racisme.

Daar, bij de UvA of op het station.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529482
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Getuige de bivakmutsen en ijzeren staven waarmee ze over straat gingen konden ze dat ook zelf wel.
Ja zo liepen ze met 3000 door de stad. Het zal wel. Je vindt altijd wel een stok om de hond mee te slaan als je vooringenomen bent.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:00:54 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215529491
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Death to all Arabs en Arabieren zien als minderwaardige dierentuin attracties is blijkbaar niet zo erg. Goh.

Laten we ons houden aan de Internationale Mensenrechten. Behalve als ze Arabisch zijn en een religie aanhouden waar ik niks mee heb. Dan mogen ze gewoon dood hoor.

Flikker toch een eind op. Ik heb het zo gehad met dat walgelijke eeuwige gejank van dat 7 oktober kamp. Wat er 7 oktober is gebeurd is werkelijk waar NIKS vergeleken met wat de Palestijnen daarna en daarvoor decennialang hebben moeten doormaken. Elke onafhankelijke historicus zou je dat op een briefje meegeven. Maar iedereen hier maar blijven volhouden puur uit een interne pure haat jegens alles was ook maar een klein beetje van het Westen afstaat. Schei toch uit.
Het komt ook door de politici. Ze steunen Israel onvoorwaardelijk, deels door lobby's. De nummer twee van de grootste partij van Nederland komt daardoor niet eens door de naslag van de AIVD

Daarom hebben de democraten ook verloren van Trump
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:01:51 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529493
quote:

[..]

Wat je nu laat zien bewijst mijn punt.

Ik heb het nergens gehad over dat conflict; jij bent echter zo tribaal dat je alles enkel nog door die lens kunt bezien. En dan kom je met emotionele bagger als dit, waarbij je zoals je geleerd hebt iedereen die niet meegaat in je anti-Westerse doctrine (want dat is het, een soort tenenkrommende neo erfzonde idee) afschildert als barbaar die Arabieren haat en dood wil hebben. Want Westerse witte mensen zijn zo intolerant en vol van haat, zeker gezien hun koloniale verleden en slavernij en al die andere zaken die je natuurlijk in verschillende collegebanken geleerd hebt.

Over mensenrechten heb ik het vaker; niet alleen in mijn afkeer van Netanyahu, ook bijvoorbeeld voor vrouwen en homo's in die Arabische landen. Bij mij staan die mensenrechten namelijk overal centraal.

Ik hoop dat je deze fase nog een keer ontgroeid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel.
Dat klopt natuurlijk, maar de oorzaak is niet Israël, maar die buurlanden.
quote:
Israel is een failed state.
Ahum... nee. Hun buurlanden zijn failed states. :D

Maar los daarvan was dat geen antwoord op de vraag die ik stelde: waarom zou je ze uit de UEFA schoppen? Wat jij aankaart is waarom ze erin zijn gelaten.
Intolerant voor intolerantie
pi_215529497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:04 schreef ach het volgende:
Helaas in mijn socials ook allemaal mensen die ik ken uit die hoek die alles goedpraten met een hele waslijst aan dingen die de meccaba hooligans zouden hebben gedaan. Die vinden het dan normaal om willekeurige joden die met hun kind over straat lopen te achtervolgen.

Diezelfde mensen hadden 20 jaar terug ook al een hekel aan het westen en de levenstijl.

Op een of andere manier zit er een soort genetische imbeciliteit in dat volk
Is toch ook logisch. Bijna 100 jaar geleden had je ook voldoende mensen die zo dachten. Zou raar zijn wanneer dat opeens allemaal weg is.

Wat ik zeg, met spreekkoren wordt het gewoon (onbewust) in stand gehouden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215529498
quote:

[..]

De Palestijnen hadden allang een eigen staat kunnen hebben maar ze wilden niet.. dus het zijn allemaal krokodillentranen. Waarom ben je zo eenzijdig in je postings?
pi_215529500
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het is ook veelzeggend natuurlijk dat je als volk dermate uitgekotst wordt door je buurlanden dat je genoodzaakt bent om je aan te sluiten bij een sportbond op een totaal ander werelddeel. En op dat andere werelddeel word je vervolgens ook weer keihard uitgekotst. Israel is een failed state.
Tsja dat kan je ook omdraaien natuurlijk en dat het meer zegt over de buurlanden!
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:03:20 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja zo liepen ze met 3000 door de stad. Het zal wel. Je vindt altijd wel een stok om de hond mee te slaan als je vooringenomen bent.
Ik snap gewoon niet zo dat je duizenden kilometers voor een voetbalwedstrijd aflegt om vervolgens vlaggen te verbranden, een taxi te vernielen en met bivakmutsen en staven over straat te lopen. Maar als je dan vervolgens wordt aangevallen dan ben jij het slachtoffer.

Dit soort dingen ook wel eens meegemaakt, gelukkig vrij miniem omdat ik de risico’s ter plekke inmiddels wat beter kan inschatten denk ik, maar ik zie dat veel meer als part of the game. Fophef dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 13:03:35 #267
236264 crew  capricia
pi_215529505
Ik denk dat het voor sommige mensen verstandig is om zich maar bij de politie te gaan melden.

twitter

Deze hoofden gaan nu zoveel rond op social media. Dat een politiebureau een veilige optie is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:05:23 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215529515
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het voor sommige mensen verstandig is om zich maar bij de politie te gaan melden.

[ x ]

Deze hoofden gaan nu zoveel rond op social media. Dat een politiebureau een veilige optie is.
Die Younes is toch gewoon dat bekende ophefaccount die slechts alles deelt. Die is al lang en breed bekend bij de politie
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 13:06:19 #269
236264 crew  capricia
pi_215529524
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Die Younes is toch gewoon dat bekende ophefaccount die slechts alles deelt. Die is al lang en breed bekend bij de politie
Dat is mijn punt dan ook niet. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215529532
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat je nu laat zien bewijst mijn punt.

Ik heb het nergens gehad over dat conflict; jij bent echter zo tribaal dat je alles enkel nog door die lens kunt bezien. En dan kom je met emotionele bagger als dit, waarbij je zoals je geleerd hebt iedereen die niet meegaat in je anti-Westerse doctrine (want dat is het, een soort tenenkrommende neo erfzonde idee) afschildert als barbaar die Arabieren haat en dood wil hebben. Want Westerse witte mensen zijn zo intolerant en vol van haat, zeker gezien hun koloniale verleden en slavernij en al die andere zaken die je natuurlijk in verschillende collegebanken geleerd hebt.

Over mensenrechten heb ik het vaker; niet alleen in mijn afkeer van Netanyahu, ook bijvoorbeeld voor vrouwen en homo's in die Arabische landen. Bij mij staan die mensenrechten namelijk overal centraal.

Ik hoop dat je deze fase nog een keer ontgroeid.
Nu ben je aan het projecteren. Je irriteert je duidelijk aan deze groep mensen en je wilt gaten in mijn verhaal vinden om die irritatie op mij te kunnen uitten. Ik heb het nergens over intersectionality gehad.

En jij hoeft het niet over dit conflict te hebben. Dat heeft de media al voor iedereen gedaan door dit als antisemitisme te framen. En je weet ook dondersgoed dat ik het niet over elke Westerse man heb. Ik heb het voornamelijk over een aantal mensen op dit forum. Jij valt daar niet eens onder. Ik ben het op veel vlakken ook met je eens.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215529537
quote:

[ x ]

Goh, de veroordeelde haatbaard Youness is weer eens betrokken. Grappig hoe iemand zowel gehandicapte minderjarigen seksueel kan misbruiken alswel zichzelf als een baken van moraliteit kan zien.
pi_215529540
quote:

[ x ]

Ik zou er ook echt niet mee wachten...

... en dat geldt eigenlijk voor alle jodenjagers. Ze hebben geen idee waar ze aan begonnen zijn.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:08:33 #273
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215529543
quote:

[ x ]

Lol - dit zou nog wel eens nare spin-off kunnen opleveren voor onze relmocro's. We weten inmiddels dat FAFO het officiële mantra is van de Israëlische staat..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:08:50 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215529545
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:07 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nu ben je aan het projecteren. Je irriteert je duidelijk aan deze groep mensen en je wilt gaten in mijn verhaal vinden om die irritatie op mij te kunnen uitten. Ik heb het nergens over intersectionality gehad.

En jij hoeft het niet over dit conflict te hebben. Dat heeft de media al voor iedereen gedaan door dit als antisemitisme te framen. En je weet ook dondersgoed dat ik het niet over elke Westerse man heb. Ik heb het voornamelijk over een aantal mensen op dit forum. Jij valt daar niet eens onder. Ik ben het op veel vlakken ook met je eens.
Het simplisme om moslims maar als ras te betitelen, waardoor, heel handig, elke inhoudelijke kritiek op religie automatisch racisme is, is precies de insteek van heel die intersectionele pseudowetenschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215529548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk, maar de oorzaak is niet Israël, maar die buurlanden.
[..]
Ahum... nee. Hun buurlanden zijn failed states. :D

Maar los daarvan was dat geen antwoord op de vraag die ik stelde: waarom zou je ze uit de UEFA schoppen? Wat jij aankaart is waarom ze erin zijn gelaten.
Israel heeft gewoon geen keus. In hun eigen omgeving is er geen Arabier te vinden die tegen ze wil spelen. Iran idem dito. Toen Jahanbaksh nog bij Feyenoord zat moesten ze geloof ik ook tegen een Israelische ploeg en die hebben ze gewoon thuisgelaten. Als hij zou hebben gespeeld zou zijn familie in Iran mogelijk vervolgd kunnen worden, zo diep zit de haat daar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')