Jett Rebel vooral, dus bepaal het zelf. Oh en Mex door het lint omdat hij die ene plaat die er toe doet gemist heeft. En Moby in duet met een schaap. Dat is het zo ongeveer.quote:
Die is bijgewerkt, Tessa Mol was ook al een tijdje wegquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:42 schreef maily het volgende:
De OP mag wel bijgewerkt worden Tim op 't Broek
Is Breezeblocks al geweest?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Jett Rebel vooral, dus bepaal het zelf. Oh en Mex door het lint omdat hij die ene plaat die er toe doet gemist heeft. En Moby in duet met een schaap. Dat is het zo ongeveer.
Het mod, wil je een nieuwe top 2000 reeks maken?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:05 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die is bijgewerkt, Tessa Mol was ook al een tijdje weg
Ik zou zeggen maak een #1 topic voor de 2024 reeks. Zorgen dat het ook daadwerkelijk een reeks is, is zo gebeurd, dat kan ik zo doen (of welke andere mod dan ook)quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:06 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het mod, wil je een nieuwe top 2000 reeks maken?
@:madmaster zou dat in juni al hebben gedaan
@Mexicanobakker ga eens een tekst schrijven voor de tt jijquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:10 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik zou zeggen maak een #1 topic voor de 2024 reeks. Zorgen dat het ook daadwerkelijk een reeks is, is zo gebeurd, dat kan ik zo doen (of welke andere mod dan ook)
Integraal Antics dan toch i.h.k.v. 20 jaar jubileum. Nicequote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:18 schreef PippenScottie het volgende:
Ik zou vanavond een werkborrel + karaoke hebben maar die is gecanceld omdat de organisator vergeten was dat hij op vakantie zou gaan. True story.
Ik heb mezelf een plan b gegeven en last minute een kaartje gekocht voor Interpol in Paradiso. Ook niet vervelend.
Spinvis zal er toch wel een paar keer instaan, plus de grotere hits van the Scenequote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Dit zal een van de weinige Nederlandstalige nummers zijn in de lijst?
Yup en paar keer Kecks en Heideroosjesquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Spinvis zal er toch wel een paar keer instaan, plus de grotere hits van the Scene
Dat laatste is dan weer jammerquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Yup en paar keer Kecks en Heideroosjes
Achja, als je in de 2e helft van de jaren 90 in de punkscene zal, waren Heideroosjes en Offspring wel de pispalen/lachertjes.quote:
Zag ze zondag in De Roma in Antwerpen! Magistraal. Ze lijken in de vorm van hun leven te zijnquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:18 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb mezelf een plan b gegeven en last minute een kaartje gekocht voor Interpol in Paradiso. Ook niet vervelend.
Mag hopen dat Eefje het dit jaar wel gered heeftquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Dit zal een van de weinige Nederlandstalige nummers zijn in de lijst?
Ik vond beide bands toen al leuk en het kan me aan mn reet roesten wat een ander daarvan zou vindenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Achja, als je in de 2e helft van de jaren 90 in de punkscene zal, waren Heideroosjes en Offspring wel de pispalen/lachertjes.
Tof, Nederlandstalige acts zien in het buitenlandquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gisteren naar Eefje de Visser in Keulen gegaan, dat was ook memorabel![]()
Achja, er was zoveel beter, zeker in die tijd. Alleen in Nederland al.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:54 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik vond beide bands toen al leuk en het kan me aan mn reet roesten wat een ander daarvan zou vinden
Das een heel wat matiger uur dan dit uurquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:55 schreef Hamlapjes het volgende:
Laatste uurtje van vandaag staat alweer op de website, lekker gewerkt!
Ja, haar tour in Duitsland + Zwitserland is een weekje eerder dan die in de Benelux en ik wilde haar nog graag eens in een kleinere zaal zien. Scheelt dat Keulen voor mij nog 'relatief' dichtbij is, 105 minuten enkele reisquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Tof, Nederlandstalige acts zien in het buitenland
En how about Isabelle Brinkman?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:05 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die is bijgewerkt, Tessa Mol was ook al een tijdje weg
Jij komt ook overal hequote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zag ze zondag in De Roma in Antwerpen! Magistraal. Ze lijken in de vorm van hun leven te zijnZag ze nog niet eerder zo goed.
Gisteren naar Eefje de Visser in Keulen gegaan, dat was ook memorabel
[..]
Mag hopen dat Eefje het dit jaar wel gered heeft
Het najaar is - als ik voor mezelf spreek - toch nog nét iets meer concertseizoen dan lijstjesseizoen
Staat Niemand In De Stad erin? Maar NL-talig is beperkt jaquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Spinvis zal er toch wel een paar keer instaan, plus de grotere hits van the Scene
Geen idee, De Dijk was op Kink fm nog wel een gedraaide act, op Kink weet ik t nietquote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Staat Niemand In De Stad erin? Maar NL-talig is beperkt ja
Kink 90s? Toen hebben ze niets uitgebrachtquote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:14 schreef Poppejans1.4 het volgende:
De Dijk en De scene staan gok ik wel in de lijst.
Kink90s draait zelfs Doe Maar
Ik vind de NL bandjes die Engels zingen dan wel toffer.
Zoals een Tape Toy, Green Lizard en Mozes and the firstborn
Ok meneer, Kink80s dan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Kink 90s? Toen hebben ze niets uitgebracht
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:12 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die zit nog niet in de vaste programmering toch?
Is het wel, ook was het een bakvissenfavoriet. Als Smash Mouth of Sublime kan, waarom Doe Maar dan niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:17 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ok meneer, Kink80s dan.
Ik hoor het iig enorm vaak en vind het eigenlijk niet echt alternative
Tsja, dat komt omdat ik in het Oost-Brabantse niemandsland woont met alleen Eindhoven en Nijmegen als (concert)steden om de hoek. Of ik nu naar Amsterdam, Brussel of Keulen/Dusseldörf reis, het is altijd wel een stukje rijden. Maar doe het graagquote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jij komt ook overal he![]()
Tof hoor
Voor mij z'n enige nummer dat de tand des tijds heeft doorstaanquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind dit een leuk liedje van Jett Rebel
Those were the days…quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:06 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het mod, wil je een nieuwe top 2000 reeks maken?
@:madmaster zou dat in juni al hebben gedaan
Ja, al lijkt het er ook op dat mensen die veel metal luisteren echt overgestapt zijn naar Distortion en minder stemmen. Alles wat neigt naar metal (TOOL, Slipknot, Ghost, Sepultura) krijgt gewoon enorme klappen. Terwijl een Sonic Youth het dus ook minder doet, maar lang niet zo hard onderuit gaat als eerder genoemden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:22 schreef Tussle266 het volgende:
Nu weet ik wel zeker dat het voornamelijk komt door toegenomen aantal lijstjeshooligans. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Slipknotters ineens dachten: meh.
Die waar ze dromen over stemlijsten is sowieso weg.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat belooft dus niet veel goeds voor het aantal noteringen van een band als KoRn @:Poppejans1.4
Ja van onderuit verwacht ik vooral stijgers van REM, de Stones etc.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die waar ze dromen over stemlijsten is sowieso weg.
Gooit bij deze handdoek in de ringquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat belooft dus niet veel goeds voor het aantal noteringen van een band als KoRn @:Poppejans1.4
Altijd wel in deze regionenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:38 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Hey stemplaatje. Maar Lazy Eye heeft ook wel hoger gestaan volgens mij toch
Wou nog zeggen dat ik je signature erg tof vondquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die waar ze dromen over stemlijsten is sowieso weg.
Ja wowquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:41 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Wou nog zeggen dat ik je signature erg tof vond
Kwaliteit daaltquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat deze zo relatief laag staat is, gezien de trend, wel vreemd
Oneens, maar I Am The Walrus is niet hun bestequote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:52 schreef ieniminimuis het volgende:
De Beatles trend? Ja die duurt al 80 jaar te lang.
Wel hun op 3 na bestequote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oneens, maar I Am The Walrus is niet hun beste
Wat is jouw verwachting qua Placebo noteringen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen idee.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:09 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Wat is jouw verwachting qua Placebo noteringen?
Stonden vorig jaar allemaal bij de bovenste helft. Beste graadmeter zijn bands als Muse en My Chemical Romance. Als ik die moet nemen is Placebo iets gestegen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:13 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Zat helemaal klaar voor jouw analyse
Muh.
Ik ben liefhebber van Placebo, maar ik vrees dat we volgende week rond deze tijd gaan klagen dat we elk uur Muse, Placebo, Foo Fighters en Rammstein horen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:09 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Wat is jouw verwachting qua Placebo noteringen?
Ik zou nooit klagen als Placebo op de radio te horen is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben liefhebber van Placebo, maar ik vrees dat we volgende week rond deze tijd gaan klagen dat we elk uur Muse, Placebo, Foo Fighters en Rammstein horen.
Je vergeet U2quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:26 schreef PippenScottie het volgende:
Mando Diao is er een uit de categorie, ik zou er nooit aan denken om er op te stemmen, maar ik ben de stemmers zeer dankbaar.
Grote categorie is dat wel
Gezien de trend van deze lijst zullen alle FU2's flink stijgen jaquote:
Ja, nu komt Bruce Springsteen ook al voorbij. Dat is toch niet alternatief te noemen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Vroeger bestond de 1500 nog uit alternatieve muziek
Klopt, maar ik vind U2 en the Beatles ook niet in het lijstje thuis horen. Zeker de laatste niet als uitvinders van de popmuziek.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, nu komt Bruce Springsteen ook al voorbij. Dat is toch niet alternatief te noemen?
Voor mij persoonlijk hoeft U2 in geen enkel lijstje voorbij te komen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:32 schreef ieniminimuis het volgende:
Klopt, maar ik vind U2 en the Beatles ook niet in het lijstje thuis horen.
Wat ga je eigenlijk zingen bij de Kink Karaoke?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Vroeger bestond de 1500 nog uit alternatieve muziek
Deze mening deel ik. Al is dat nummer samen met Green Day wel lekker.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk hoeft U2 in geen enkel lijstje voorbij te komen.
Eensquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk hoeft U2 in geen enkel lijstje voorbij te komen.
Nou geen HAIM, want dat is soms echt te snel om fatsoenlijk te kunnen zingen als je nog adem wilt halen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wat ga je eigenlijk zingen bij de Kink Karaoke?
Over je HAIM vraag, die hebben vier keer in de lijst gestaan. Vorig jaar stond Want you Back op de wip, als die nog niet geweest is, vrees ik dat die ook niet meer komt en dat het einde HAIM is. Maar daar krijg je wel nieuwe Queen en Bruce liedjes voor terug
Klopt TuniIn loopt op een gegeven moment achter.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:40 schreef Gunner het volgende:
M'n TuneIn-stream loopt wel ver achter trouwens. Online hoor ik al een tijdje The Police die nu pas hier start.
Heb het lijstwerk allemaal nog niet zo bekeken maar stond qua HAIM The Steps eerdere jaren niet in deze lijst? Ook de beste HAIM wat mij betreft:)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Of alweer Lenny. Hier had CHVRCHES of HAIM kunnen staan
Vorig jaar want you back op 1401quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Heb het lijstwerk allemaal nog niet zo bekeken maar stond qua HAIM The Steps eerdere jaren niet in deze lijst? Ook de beste HAIM wat mij betreft:)
In de elimineerregionen, dus als je 10 tegen 1 bij Betcity gaat weet ik wel waar je op in moet zetten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Heb het lijstwerk allemaal nog niet zo bekeken maar stond qua HAIM The Steps eerdere jaren niet in deze lijst? Ook de beste HAIM wat mij betreft:)
Formatting moet je er zelf maar bijdenkenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ze moeten nog rennen, achter auto's aan, een kroeg in brand steken en de ogen dicht doenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is de hoogste Snow Patrol. Toch?
Please?
Die kut Grey's Anatomy ookquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:52 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ze moeten nog rennen, achter auto's aan, een kroeg in brand steken en de ogen dicht doen
Aah dat is wel matig. Maarja er moet natuurlijk ook ruim baan gemaakt worden voor Lenny, Bruce, U2 en Queen. Dan zijn de plekjes verder schaarsquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:47 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Vorig jaar want you back op 1401
In 2022 the steps op 1235
Je vraagt gewoon om een Coldplay opmerking hequote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik lag vanmorgen nog te ronken want vakantie, maar stond serieus I Am The Walrus in deze lijst?
Denk dat we de slechtste plaat in de Kink 1500 hebben gevonden.
Oh nee Fix you moet nog komenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je vraagt gewoon om een Coldplay opmerking he
Tot op heden zie ik meer mensen klagen over Mumford & Sons hier.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je vraagt gewoon om een Coldplay opmerking he
Het een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tot op heden zie ik meer mensen klagen over Mumford & Sons hier.
You serious? Je schrijft Fix You verkeerd ja. Of Amigoquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik lag vanmorgen nog te ronken want vakantie, maar stond serieus I Am The Walrus in deze lijst?
Denk dat we de slechtste plaat in de Kink 1500 hebben gevonden.
Wel deels door de bonus van 2023, maar ongetwijfeld ook door de huidige koers.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:15 schreef PippenScottie het volgende:
Oeh, Blur zit ook zwaar in de lift de verkeerde kant op
Onverwachte stijger! Biedt misschien ook wat hoop dat m'n stemplaatje van Stone Roses is gestegen. Maar die zijn er sowieso 1 kwijtquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:22 schreef Tussle266 het volgende:
Zegt Karton nou serieus dat Guns of Brixton komt? Dat is even niet de bedoeling, want dan moeten we een kleine 300 commentaren herzien...
Geen nieuwe Kwien entrees aub. Die horen we in week 53 wel weer. En dan 100 keer ofzoquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:30 schreef Tussle266 het volgende:
Ze hebben gewoon meegelezen. Iemand nog wensen, dan kunnen ze die er de komende week nog inpassen?
Tijdmachinequote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:30 schreef Tussle266 het volgende:
Ze hebben gewoon meegelezen. Iemand nog wensen, dan kunnen ze die er de komende week nog inpassen?
Coldplay is geen alternatieve (rock) muziek. Gelijk het hele oeuvre deleten in het Kink systeem.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:30 schreef Tussle266 het volgende:
All Them Witchesquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:30 schreef Tussle266 het volgende:
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:16 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Nu best een aantal lekkere plaatjes achter elkaar. Dat gaat gegarandeerd fout zo
zelfs de kink app loopt achter. hier draait nog steeds REMquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn stream loopt ondertussen 5 min achter? Hoe dan?
Ik begon om 1040 aan REMquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
zelfs de kink app loopt achter. hier draait nog steeds REM
Dat gebeurt altijd met Kink op de stream. Die moet je resettenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn stream loopt ondertussen 5 min achter? Hoe dan?
Vrees het ook jaquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Zal wel geen HAIM staan in de lijst of wel?
quote:
Venema wie?quote:
Toch geen extra Veronicasering van de Kink 1500, maar eerder een extra scheut Poptimism?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoger dan ooit deze, typerend.
Queen is niet alternatief, die zouden geweerd moeten wordenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:27 schreef Tussle266 het volgende:
Er komen ook nog Queen-binnenkomers en zo verder.
Zelfde laken en pak voor Lenny. Ik zou zeggen wegbonjouren uit de voorkeuzelijst volgend jaarquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Of alweer Lenny. Hier had CHVRCHES of HAIM kunnen staan
Ze zijn er dit jaar juist in gezet. Deze ontwikkeling is niet toevallig, het is heel bewust.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Queen is niet alternatief, die zouden geweerd moeten worden
[..]
Zelfde laken en pak voor Lenny. Ik zou zeggen wegbonjouren uit de voorkeuzelijst volgend jaar
Vooral een hoop slappe hap erbij. En wat veronicasering. Little Talks vind ik wel prima overigens.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch geen extra Veronicasering van de Kink 1500, maar eerder een extra scheut Poptimism?
Vind Little Talks een van de leukste 10s hitjes, dus mij hoor je niet klagen
Ze willen steeds meer op de gemiddelde Top 2000 gaan lijken?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze zijn er dit jaar juist in gezet. Deze ontwikkeling is niet toevallig, het is heel bewust.
Meer vrouwen op de playlist in het gehele jaar en die ook toevoegen aan de keuzelijst, zodat er uiteindelijk ook meer op gestemd wordt voor de Kink 1500. De balans slaat nog steeds te hard door richting blankemannenrock.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:30 schreef Tussle266 het volgende:
Sjoemelen verdenk ik alleen de commerciële broeders Q-Music en 538 van, opdat hun allertijdenlijst nog beter in het zenderprofiel past. Dit heeft Kink niet nodig.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:57 schreef PippenScottie het volgende:
Daaruit volgt mijn tweede theorie dat er niet met de lijst wordt gesjoemeld.
Deze en Rasmus zouden zo in de Ketnet 1500 allertijden kunnen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
All Star is ook bottom 5 van nummers in deze lijst wat mij betreft
We kunnen overdrijven, maar een topnummer is het allerminstquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Irritant zeiknummer jaquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wilco vind ik ook wel ontzettend overgewaardeerd buiten radioland (op snoblijstjessites etc). Ik vind het vaak vrij saai en gesponnen om.. ja, niets.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:41 schreef Gretzl het volgende:
De eerste (sub)headliner die bevestigd is voor Best Kept Secret 2025 is ook niet echt een kinkdarling he. Toch jammer, ondergewaardeerde band in radioland
[ afbeelding ]
Zoals met elke artiest vind ik altijd 4 of 5 wel voldoende. Denk niet dat deze er dan bij zou zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:43 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik begrijp de lol van QOTSA nooit zo. Niet dat het pijn doet aan je oren, maar wel een beetje dertien in een dozijn, toch?
Bijna elke moderne gitaarband leent ook wel heel erg van QotSA. In 2002 was het wel een sound die je verder niet veel op de radio hoorde.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:43 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik begrijp de lol van QOTSA nooit zo. Niet dat het pijn doet aan je oren, maar wel een beetje dertien in een dozijn, toch?
Ik heb stiekem liever deze Bohemianquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Never forget dat dit nummer op 2000 stond in de Top 2000. Beginnen en eindigen met Bohemian
Terwijl dit zo'n sound was die je wel veel in die tijd hoorde. Dit nummer althans. Ik vind m wel lekker hoor, maar de Dandys hebben wel spannender werk.quote:
Heerlijke band toch. Yankee Hotel Foxtrot is ook wel een alom gewaardeerd indie album. Qua Wilco heeft California Stars met Billy Bragg volgens mij eerder wel in deze lijst gestaan. Of ik haal het door de war met de Snoblijstquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wilco vind ik ook wel ontzettend overgewaardeerd buiten radioland (op snoblijstjessites etc). Ik vind het vaak vrij saai en gesponnen om.. ja, niets.
Deze is gloedjenieuwquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:53 schreef Tussle266 het volgende:
Earring raakte vorig jaar alles kwijt. Tijd om keihard terug te slaan. Als deze hier staat komen er vast nog 3 komende week.
Daarom, dan komen de Lady en dergelijke toch ook weer op de Radar lijkt me?quote:
Ik zou zeggen Twilight Zonequote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Daarom, dan komen de Lady en dergelijke toch ook weer op de Radar lijkt me?
Edit: ik weet niet meer welke de derde was in het verleden, was dat die over Ed op de Harley?
Oh ja, dat zou de logische zijn. Nou die zullen alle 3 nog wel komen dan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Twilight Zone
Lies zal er vanaf 800 ofzo hopelijk ook niet uitgedonderd zijnquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Neem aan dat ze er nog wel in staan? How Not To Drown stond verleden jaren sowieso altijd heel hoog.
Robert Smith bonus ja. Zou toch liever zien dat de singles van het debuut meer gedraaid wordenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Neem aan dat ze er nog wel in staan? How Not To Drown stond verleden jaren sowieso altijd heel hoog.
Hier zitten ook re-entries bij volgens mijn sheetquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:59 schreef PippenScottie het volgende:
A propos van niets. Dit zijn alle nummers in de top 1500 tot nu toe die niet eerder in de lijst hebben gestaan.
Golden Earring I can't sleep without you (live) 1056
Queens of the Stone Age Negative space 1059
TAPE TOY Anyone, anything 1065
Talking Heads And she was 1079
Simple Minds Alive and kicking 1081
Tears for Fears Everybody wants to rule the world 1109
The Killers Bright lights 1115
Genesis Land of confusion 1141
DI-RECT Through the looking glass 1149
The Rolling Stones I can’t get no (satisfaction) 1151
Prince Let's go crazy 1159
Beabadoobee Take a bite 1165
Spin Doctors Two princes 1166
Lenny Kravitz It ain't over til it’s over 1168
Simple Minds Don't you (forget about me) 1175
Bowling for Soup Girl all the bad guys want 1178
Jamiroquai Seven days in sunny June 1197
Oasis Half the world away 1198
Guns N Roses Knocking on heavens door 1200
Catatonia Road rage 1202
Elephant For a friends 1212
Lenny Kravitz Rock and roll is dead 1238
Jett Rebel Tonight 1239
The Indien Stay 1262
Simple Minds Promised you a miracle 1282
The Kooks Always where I need to be 1287
Tom Petty & The Heartbreakers I won’t back down 1296
Something Happens Parachute 1314
The Offspring Make it allright 1333
Coparck A good year for the robots 1337
Suzanne Vega Luka 1341
The Police Can’t stand losing you 1347
Sum 41 Dopamine 1348
The Lumineers Ho Hey 1350
Bruce Springsteen Bobby Jean 1353
The Black Keys Beautiful people (stay high) 1357
Personal trainer Round 1361
Paolo Nutini Jenny don’t be hasty 1382
The Sheer It only gets better 1385
Kaleo Rock n Roller 1386
The Libertines Shiver 1390
The Rasmus In the shadows 1393
Queen I want it all 1402
Handsome Poets Sky on fire 1405
Stone If you wanna 1408
Anouk R U kidding me 1409
Hard-Fi Hard to beat 1412
Edwyn Collins A girl like you 1415
Lenny Kravitz Again 1416
The Veronicas Untouched 1431
Gem Good to know you 1433
Red Hot Chili Peppers Desecration smile 1439
Living Colour Glamour boys 1443
Carolina Liar Show me what I’m looking for 1444
Toploader Dancing in the moonlight 1446
Paolo Nutini New shoes 1453
Gun Word up 1460
Neighbourhood Sweater weather 1461
American Hi-Fi Flavor of the weak 1463
The Kooks Do you wanna 1465
Blessed Union of Souls Hey Leonardo (she likes me for me) 1466
Elephant Reptile zoo 1467
Aerosmith Rag doll 1469
Shawn Mullins Lullaby 1471
Kent If you were here 1478
Son Mieux Tell me more 1479
Nine Days Absolutely (story of a girl) 1483
Foo Fighters I’ll stick around 1485
Calling Wherever you will go 1488
Mansun Wide open space 1489
The Police Don’t stand so close to me 1491
The Fratellis Henrietta 1493
Klaxons Golden skans 1495
Meredith Brooks Bitch 1498
Phoenix Lisztomania 1499
Denk het laatste, want Cali Stars wordt dus nauwelijks gedraaid op Kink. En van de Snob weet ik dat Jesus, Etc. elk jaar behoorlijk hoog staat. Dus dan zullen ze ook wel meer Wilco-noteringen hebben gehadquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Heerlijke band toch. Yankee Hotel Foxtrot is ook wel een alom gewaardeerd indie album. Qua Wilco heeft California Stars met Billy Bragg volgens mij eerder wel in deze lijst gestaan. Of ik haal het door de war met de Snoblijst
Ik kijk vanaf 2019quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier zitten ook re-entries bij volgens mijn sheet
Echt een hoog Top 40/Top 2000 gehaltequote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:59 schreef PippenScottie het volgende:
A propos van niets. Dit zijn alle nummers in de top 1500 tot nu toe die niet eerder in de lijst hebben gestaan.
Ja en dan af en toe ineens iets totaal tegenovergestelds. Daar kan ik niet heel goed mee omgaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:03 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Echt een hoog Top 40/Top 2000 gehalte
Shiver, Catatonia en Coparck de grootste uitzonderingen qua nummers die wat 'ouder' zijnquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:03 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zou dit grotendeels komen door het feit dat Kink sinds januari op FM te ontvangen is in de Randstad? En dus een nieuwe groep luisteraars heeft aangeboord? (waarvan waarschijnlijk een deel is overgestapt van Radio 2 of 3FM).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:03 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zitten uiteraard ook wat voormalige "Kink future icons" tussen die vrij veel airplay krijgen op de zenderquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ja en dan af en toe ineens iets totaal tegenovergestelds. Daar kan ik niet heel goed mee omgaan.
Deze trend is niet te missen. Radio 2-ificatie die houden we er inquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:57 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn theorie is dat ze de lijst geheim hebben gehouden om de ophef over de radio 2-ificatie over twee weken willen uitsmeren en dus minder heftig te maken. Flatten the curve, het is net corona.
Dat zal de voornamelijke reden zijn jaquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zou dit grotendeels komen door het feit dat Kink sinds januari op FM te ontvangen is in de Randstad? En dus een nieuwe groep luisteraars heeft aangeboord? (waarvan waarschijnlijk een deel is overgestapt van Radio 2 of 3FM).
Dat zou mooi zijn, maar How Not To Drown vind ik oprecht wel een van hun beste platen, dus op zich klaag ik niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Robert Smith bonus ja. Zou toch liever zien dat de singles van het debuut meer gedraaid worden
Ook meuk ja. Die ballade over een pornoster van Bloodhound Gang zal ook nog wel komen. Zelfde categoriequote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is bottom 5 in deze lijst. @:Gale_boetticher
Debiele schijtlol. In onze vriendengroep hebben we iemand die op feestjes altijd dit type muziek opzet, dus bij ons heet dit *naamvandezepersoon*-muziek. Dat is echt de overkoepelende term voor dit soort lollige meuk die in alternatieve lijsten langskomt als Gay Bar, het voltallige oeuvre van de Bloodhound Gang, etc etcquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ook meuk ja. Die ballade over een pornoster van Bloodhound Gang zal ook nog wel komen. Zelfde categorie
The Beaches gaan wel wat nummers erbij krijgen. Worden veel gedraaid op Kinkquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:09 schreef Gretzl het volgende:
Weinig verheffende puberale pretpunk, dan liever wat extra plaatjes van Paramore, The Beaches of The Beths (maar die laatste zullen ze wel niet kennen bij Kink)
Edit: pfff
[ afbeelding ]
Die worden helemaal kapot gedraaid. Ik ben er totaal klaar mee.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:12 schreef Gretzl het volgende:
The Cardigans is een welkome afwisseling
Stemplaatje voor het eerst in 48 uurquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:12 schreef Gretzl het volgende:
Geniet ervan want dit is de uitzwaaiplaat voor dit jaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:12 schreef Gretzl het volgende:
Bijzonder dat hun grootste hit nooit de Top 2000 heeft gehaald?
Dat kun je niet weten!quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Geniet ervan want dit is de uitzwaaiplaat voor dit jaar.
Ik verwacht Lovefool eigenlijk nog welquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Geniet ervan want dit is de uitzwaaiplaat voor dit jaar.
Het zou raar zijn als alles wat er vorig jaar stond zakt en dan een obscuur plaatje alle records gaat breken, lijkt me?quote:
Dan moet je even twee dagen terug in de tijd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik verwacht Lovefool eigenlijk nog wel
Ja klopt, ik zit ook een beetje te trollen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het zou raar zijn als alles wat er vorig jaar stond zakt en dan een obscuur plaatje alle records gaat breken, lijkt me?
Wij zijn dan waarschijnlijk meer zoals deze persoonquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Debiele schijtlol. In onze vriendengroep hebben we iemand die op feestjes altijd dit type muziek opzet, dus bij ons heet dit *naamvandezepersoon*-muziek. Dat is echt de overkoepelende term voor dit soort lollige meuk die in alternatieve lijsten langskomt als Gay Bar, het voltallige oeuvre van de Bloodhound Gang, etc etc
Kapot draaien is wel een feit, aan de stats te zien.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die worden helemaal kapot gedraaid. Ik ben er totaal klaar mee.
Jaquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Wij zijn dan waarschijnlijk meer zoals deze persoon
https://speld.nl/2015/09/(...)erziekt-huisfeestje/
Zou wel een gat in de lucht springen als Neutral Milk Hotelquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Neutral Milk Hotel vind ik echt de meest willekeurige bandnaam ooit trouwens.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
In het voorprogramma van chvrches van een paar jaar geleden stonden de dames van Let's Eat Grandma.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:17 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Neutral Milk Hotel vind ik echt de meest willekeurige bandnaam ooit trouwens.
Daar ken ik maar 1 nummer van maar die is niet onaardig.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
In het voorprogramma van chvrches van een paar jaar geleden stonden de dames van Let's Eat Grandma.
Dat zal vast de reden zijn dat ze het niet aandurven om hun 90s klassieker op de playlist te zettenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neutral Milk Hotel vind ik ook helemaal niks trouwensDie man zingt als een schorre kanarie.
Plastic Bitch Housequote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Als jullie een bandnaam zouden moeten verzinnen wat zou het dan worden?
Daar was ik ook bijquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
In het voorprogramma van chvrches van een paar jaar geleden stonden de dames van Let's Eat Grandma.
Ze waren echt net 16 of 17 toen ik ze zag. Zit wel potentie in. Ik draai volgens mij eigenlijk maar 1 nummer van hen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar ken ik maar 1 nummer van maar die is niet onaardig.
Donnie Darko waarschijnlijk. Dat is bij ons op hetquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar ken ik maar 1 nummer van maar die is niet onaardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. forum wel een aardige moderne klassieker geworden inmiddels.
Bekijk deze YouTube-videoBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Biffyquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Biffy Clyro vind ik toch een beetje de natuurlijke voortzetting van Incubus en 30 Seconds To Mars en daarmee, ja, net niet.
Dat heb ik ook. Ik had nagenoeg dezelfde set gezien op Lowlands '98 10 maanden eerder. Dat was echt supervet, dus ik gun het die dronken Fred Durst adepten van harte dat ze dat gemist hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:22 schreef DecoAoreste het volgende:
Bij Fatboy Slim moet ik tegenwoordig altijd denken aan die docu over Woodstock '99.
Breaking Bad Religionquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Om hier nog even op terug te komen: waarschijnlijk iets met een ster of sterrenstelsel ofzo. Die hebben vaak toffe namen. Of anders een natuurverschijnsel.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Krijgt misschien nog een welkome Dab wanneer Christopher Walken overlijdtquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel opvallend dat Weapon of Choice afwezig is. Dat nummer is nog honderdmiljoenkeer nagedaan (niet in de laatste plaats door de Nederlandse Loterij)
Johnny Hates Jazz.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Dogs Die in Hot Cars
Curiosity Killed the Cat
Death Cab for Cutie
zijn ook geen onaardige bandnamen
Doet me denken aan The Field Mice, leuk bandjequote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik zou voor Mice in the Trees gaan
Of Mouse and the Trees als het een folk/country band zou zijn
Cute Is What We Aim For!quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Dogs Die in Hot Cars
Curiosity Killed the Cat
Death Cab for Cutie
Dat was pijnlijk ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:34 schreef Gretzl het volgende:
Flashback naar de slecht ingevoerde commentator van de NOS, die tijdens de sluitingsceremonie van de OS dacht dat RHCP - Californication te horen was. Terwijl Tom Cruise uit het vliegtuig sprong.Terwijl het toch echt deze hit was
Bekijk deze YouTube-video
De entry van Death Cab kan ik nog steeds niet verklaren (want weinig airplay), maar het is wel leukquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:27 schreef PippenScottie het volgende:
Dogs Die in Hot Cars
Curiosity Killed the Cat
Death Cab for Cutie
The Red Jumpsuit Apparatusquote:
Je hebt alle boeken in de wereld al?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:39 schreef PippenScottie het volgende:
Ik moet een cadeautje voor 20 euro bedenken voor bij mijn lootje voor sinterklaas. Ik heb alles al.
Wat zal ik erop zetten?
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:39 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je hebt alle boeken in de wereld al?
Oh maar dat houd mij niet tegenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Deze klinkt in contrast met Nirvana net wel wat flauwquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:42 schreef Gretzl het volgende:
Ah m'n fave Killers van het tweede album![]()
(die mag ook wel nieuw binnenkomen in de T2000)
Vond het al 17-jarige ook wel leuker hoorquote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Deze klinkt in contrast met Nirvana net wel wat flauw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |