Nederland is veiliger dan ooit, er komt echt geen zuivering of burgeroorlog (wat is dat voor BNW gewauwel) en het gevoel van onveiligheid is met name gegroeid door sociale media en de alomtegenwoordige mobiele telefoon met camera waardoor alles wat je doet op het wereldwijdeweb komt, niet door een paar aanwezige mensen met een net andere achtergrond.quote:Op zondag 27 oktober 2024 06:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat die mensen gevaar lopen is niet het probleem van Nl.
Het is niet alleen in Nl maar in de hele EU onveiliger in de grote steden. Hoor hier heel veel vrouwen over, continue nagesisst.
Hoe is dat dan zo gekomen? Door alleen maar arme oorlogsvluchtelingen? Vrouwen en kinderen?
Het is 5 over 12. Er is geen zak meer aan te doen, dit gaat uiteindelijk heel slecht aflopen en NOG blijven er volksstammen liegen en draaien om het maar niet in te zien. Wees dan helder dat als er een interne zuivering, deportatie of burgeroorlog uitbreekt, dat jij mede verantwoordelijk was.
Ik vroeg je om een bron voor je stelling dat bij een eerlijke verdeling over de EU het aantal asielaanvragen in Nederland in zou storten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je stelde geen vraag. Je kunt ook proberen in te gaan op het onderwerp
Bijvoorbeeld: hoe komen al die Syriërs hier bij de Nederlandse grens terecht? Waarom vragen ze geen asiel aan in Roemenië, Hongarije, Oostenrijk of Griekenland?
Is centrumrechts dan zo incapabel dat dat nu pas na decennia centrumrechts in het centrum van de macht pas begint te lukken?quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk meer het idee dat centrum rechts eindelijk eens wat in de melk te brokkelen heeft. Rechtsere standpunten krijgen vooralsnog geen ruimte.
Maar in de ogen van extreem links zal e.e.a. wel als extreem rechts overkomen.
What else is new.
Als dit zo overduidelijk het geval is dan kan het ook vast aangetoond worden met een dataset?quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh ik spreek veel vrouwen die kunnen nauwelijks nog vrij bewegen in grote steden.
Dat heeft verder nergens iets mee te maken, behalve een respectloze cultuur naar blanke vrouwen. Maar ook vrouwen met buitenlandse roots. Vraag Lale Gulle maar, die heeft permanente beveiliging.
Het is nu niet anders dan 2 jaar geleden behalve dat het elk jaar ietsje meer wordt dus haal er niet allerlei zaken bij, de verkiezing in de VS, Gaza, Israël, de PVV. Allemaal niks mee van doen.
Toch lees je vaak schrikbarende cijfers over hoeveel % van de vrouwen in hun leven lastiggevallen worden. Er blijft ook een hoop te winnen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland is veiliger dan ooit, er komt echt geen zuivering of burgeroorlog (wat is dat voor BNW gewauwel) en het gevoel van onveiligheid is met name gegroeid door sociale media en de alomtegenwoordige mobiele telefoon met camera waardoor alles wat je doet op het wereldwijdeweb komt, niet door een paar aanwezige mensen met een net andere achtergrond.
Natuurlijk. Maar uit geen enkel cijfer blijkt dat de oorspronkelijke Nederlander het daarin beter doet dan iemand met een andere achtergrond. En ik denk ook niet dat het erger is dan vroeger, alleen op dit punt is de meldingsbereidheid gelukkig enorm toegenomen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch lees je vaak schrikbarende cijfers over hoeveel % van de vrouwen in hun leven lastiggevallen worden. Er blijft ook een hoop te winnen.
Er worden veel vrouwen lastiggevallen. Sterker nog, ik denk dat vrijwe iedere vrouw vanaf een jaar of 12 daar ervaring mee heeft. Dat is nu niet anders dan 40 jaar geleden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als dit zo overduidelijk het geval is dan kan het ook vast aangetoond worden met een dataset?
[..]
Toch lees je vaak schrikbarende cijfers over hoeveel % van de vrouwen in hun leven lastiggevallen worden. Er blijft ook een hoop te winnen.
Het is gelukkig ook gewoon stukken minder (maatschappelijk) geaccepteerd dan pakweg 20 jaar terug.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar uit geen enkel cijfer blijkt dat de oorspronkelijke Nederlander het daarin beter doet dan iemand met een andere achtergrond. En ik denk ook niet dat het erger is dan vroeger, alleen op dit punt is de meldingsbereidheid gelukkig enorm toegenomen.
En de kerels die dat doen dienen gewoon aan de schandpaal genageld te worden. Daarin boeit leeftijd, afkomst of geloof me echt helemaal niets.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er worden veel vrouwen lastiggevallen. Sterker nog, ik denk dat vrijwe iedere vrouw vanaf een jaar of 12 daar ervaring mee heeft. Dat is nu niet anders dan 40 jaar geleden.
Helemaal eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En de kerels die dat doen dienen gewoon aan de schandpaal genageld te worden. Daarin boeit leeftijd, afkomst of geloof me echt helemaal niets.
Blatante nonsens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh ik spreek veel vrouwen die kunnen nauwelijks nog vrij bewegen in grote steden.
Dat heeft verder nergens iets mee te maken, behalve een respectloze cultuur naar blanke vrouwen. Maar ook vrouwen met buitenlandse roots. Vraag Lale Gulle maar, die heeft permanente beveiliging.
Het is nu niet anders dan 2 jaar geleden behalve dat het elk jaar ietsje meer wordt dus haal er niet allerlei zaken bij, de verkiezing in de VS, Gaza, Israël, de PVV. Allemaal niks mee van doen.
CDA, D66 en CU gelden internationaal ook gewoon als centrum-rechtse partijen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 01:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als enige 'rechtse' partij moest de VVD veel water bij de wijn doen (met name op de migratie problematiek) om voor hen andere belangrijkere? punten wel hun zin te krijgen. Er is op migratie het afgelopen decennium geen rechts beleid gevoerd.
Ook ben ik blij met de functie van NSC in deze regering zodat elke wet, regeling, maatregel etc getoetst wordt, zodat het ook voor de linkse stemmer duidelijk is dat het volgens 'de wet' gaat. Dat dat gaat met mitsen en maren en veel gemor juich ik dan ook alleen maar toe. Overleg en polderen. Prima.
Zegt degene die in het oosten des lands woont. En een man is..quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie wonen in een parallel universum denk ik ergens.
Of is Nederland stiekem gewoon best een net en aangeharkt landje waar het grootste probleem niet migratie maar vergrijzing is?quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Centrum-rechts is al 40 jaar de meest dominante stroming en dat vinden ze bij de VVD zelf ook.quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk meer het idee dat centrum rechts eindelijk eens wat in de melk te brokkelen heeft. Rechtsere standpunten krijgen vooralsnog geen ruimte.
Maar in de ogen van extreem links zal e.e.a. wel als extreem rechts overkomen.
What else is new.
Niet als je bronnen pakt die naar partijprogramma kijken, wel als je luie journalisten hebt die alleen naar EU fractie kijken en niet door hebben dat CU net zo vaak tegen die fractie in stemt als mee. Volgens chessdata is CU links, dat lijkt me een betere bron.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
... CU gelden internationaal ook gewoon als centrum-rechtse partijen.
Dat zou veel verklaren, als jij niet in het universum woont waar dit topic over gaat en waar de coalitie alleen maar praat over nepmaatregelen tegen een spookprobleem.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergelijking met andere landen vrij bijzonder.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso onzin dat in het post-Fortuyn tijdperk veel water bij de wijn moest worden gedaan. We hadden al één van de strengste asielwetten van Europa, met navenante gevolgen voor de instroom.
Maar is dat allemaal voor het nieuwe centrum-rechts wel een 'probleem'? De Mileis en Badenochs van het onderwijs helemaal afbreken.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ondertussen blijven grotere problemen gewoon liggen.
Dat inwilligingspercentage kwam omdat Broekers-Knol de opdracht gaf achterstanden en de wachtrij weg te werken (de nieuwe voorstellen maken het op dit vlak alleen maar erger overigens). Het IND moest sneller gaan werken.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergelijking met andere landen vrij bijzonder.
Dat hoge percentage komt vooral omdat een poging wagen in Nederland voor asielzoekers uit meer landen dan elders hier vrij kansloos is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergelijking met andere landen vrij bijzonder.
Serieus enorm veel mensen, waarvan ik het ook niet zou verwachten, uiten zich openlijk dat ze buitenlanders (moslims, Marokkanen, Irritreers) poep poep zat zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou veel verklaren, als jij niet in het universum woont waar dit topic over gaat en waar de coalitie alleen maar praat over nepmaatregelen tegen een spookprobleem.
Inwilligingspercentage als platgeslagen cijfer zegt niet zoveel, er zou zich een Simpson's paradox voor kunnen doen en dat lijkt gezien het feit dat wij juist relatief minder asielzoekers hebben dan de ons omringende landen dan ook waarschijnlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergeleken met andere landen ook vrij bijzonder.
Daar is overigens wel een bijzondere draai in gemaakt. GPV, RPF en SGP stonden altijd bekend als “klein rechts” met veelal conservatieve standpunten over de meeste onderwerpen. Dat is nu met CU inderdaad wel anders, hoewel daarmee wellicht een deel van de oorspronkelijke aanhang ook wat van ze is vervreemd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet als je bronnen pakt die naar partijprogramma kijken, wel als je luie journalisten hebt die alleen naar EU fractie kijken en niet door hebben dat CU net zo vaak tegen die fractie in stemt als mee. Volgens chessdata is CU links, dat lijkt me een betere bron.
Wel eens dat centrum-rechts al 30 jaar of zeker 20 jaar aan de macht is.
Berlijn. Hotel bij Hauptbahnhof. Week gebleven. Hele stad doorgesjouwd. Nergens last van gehad.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Serieus enorm veel mensen, waarvan ik het ook niet zou verwachten, uiten zich openlijk dat ze buitenlanders (moslims, Marokkanen, Irritreers) poep poep zat zijn.
Ja daar maak ik me weleens zorgen om.
Idd in ons dorp zie je daar weinig van maar daarbuiten barst het ervan.
Ben je de laatste tijd nog wel eens in een Duitse stad geweest?
Juist! Lage instroom en de mensen die hier naartoe komen zijn gewoon relatief kansrijk, uit daadwerkelijke probleemgebieden. Lage instroom, hoge toekenningspercentages.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inwilligingspercentage als platgeslagen cijfer zegt niet zoveel, er zou zich een Simpson's paradox voor kunnen doen en dat lijkt gezien het feit dat wij juist relatief minder asielzoekers hebben dan de ons omringende landen dan ook waarschijnlijk.
Dat statushouders in andere landen geen uitkering zouden krijgen of niet geholpen zouden worden bij huisvesting is natuurlijk ook grote onzin.
De laatste keer zag ik daar vooral veel mensen met t-shirts met leuzen als geen bier voor Nazi's. Het is deels ook maar in welke bubbel je zitquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja, steeds meer mensen vallen helaas in de nepnieuwsfuik die er al sinds Fortuyn staat, via Verdonk, Wilders, Baudet, Faber in stand wordt gehouden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Serieus enorm veel mensen, waarvan ik het ook niet zou verwachten, uiten zich openlijk dat ze buitenlanders (moslims, Marokkanen, Irritreers) poep poep zat zijn.
Stel nou dat dit zo is, wat lost rechts beleid dan op? Heb je niet juist wat 'soft' links sociaal-economisch beleid nodig? Zodat die lui daadwerkelijk een woning kunnen vinden, een vaste baan hebben, onderwijs enzovoort. Wat heeft Fortuyn, Verdonk, Wilders, Bente Becker en vrienden ons nou echt verder geholpen?quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daar maak ik me weleens zorgen om.
Idd in ons dorp zie je daar weinig van maar daarbuiten barst het ervan.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit al vaker is uitgelegd maar nooit door zal dringenquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:41 schreef Hanca het volgende:
Dat hoge inwillingspercentags steeds: dat komt met name omdat asielzoekers die in omringende landen nog een kansje hebben op asiel bij ons kansloos zijn en dus komen die hier niet. Als Nederland van een land 100% afwijst en België van datzelfde land 80% af wijst, gaan ze naar België. Hebben die een groep met een inwilligingspercentage van 20% die dat getal dus enorm drukt, maar dan hebben ze toch geen strenger asielbeleid?
Het zou eigenlijk helemaal niet zozeer om probleemgebieden moeten gaan. Ook in Syrië zijn er mensen die een prima leven hebben, maar hier toch het verblijfsrecht krijgen. Dan zou ik zelf er eerder voor kiezen om mensen die om persoonlijke redenen vervolgd worden toe te laten, niet een generiek beleid gericht op een heel land/probleemgebied.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat inwilligingspercentage kwam omdat Broekers-Knol de opdracht gaf achterstanden en de wachtrij weg te werken (de nieuwe voorstellen maken het op dit vlak alleen maar erger overigens). Het IND moest sneller gaan werken.
Het komt ook omdat naar Nederland relatief veel asielzoekers komen uit daadwerkelijke probleemgebieden. Dat is een teken dat het beleid nu al streng is en de kanslozen goeddeels weert. Die komen hier niet naartoe.
Wat is er niet waar aan? Statushouders krijgen toch een huis op een termijn waar een normale burger alleen van kan dromen? En met dat huis volgt de uitkering, ook vrij uniek in vergelijking met veel andere landen.quote:Wat jij zegt over uitkeringen en huizen is ook gewoon niet helemaal waar.
Hier klopt je cijfer niet. Aantal asielaanvragen per jaar:quote:Bottomline blijft dat Nederland wel degelijk een lage instroom heeft. Lager dan EU gemiddelde en een normaal functionerend land kan een langjarig gemiddelde van 20000-30000 gewoon aan. Dat is dan de instroom. De toekenning, de mensen die hier blijven, is ongeveer de helft lager (om en nabij 55%). Een deel van de uitgeprocedeerden gaat niet weg, dat vindt ook links een groot probleem, maar een groot deel vertrekt zelfstandig.
Wie gaan er gedeporteerd worden dan? Nagesiste vrouwen?quote:Op zondag 27 oktober 2024 06:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet alleen in Nl maar in de hele EU onveiliger in de grote steden. Hoor hier heel veel vrouwen over, continue nagesisst.
Hoe is dat dan zo gekomen? Door alleen maar arme oorlogsvluchtelingen? Vrouwen en kinderen?
Het is 5 over 12. Er is geen zak meer aan te doen, dit gaat uiteindelijk heel slecht aflopen en NOG blijven er volksstammen liegen en draaien om het maar niet in te zien. Wees dan helder dat als er een interne zuivering, deportatie of burgeroorlog uitbreekt, dat jij mede verantwoordelijk was.
Helemaal niks. PVV gaat ook helemaal niks regelen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stel nou dat dit zo is, wat lost rechts beleid dan op? Heb je niet juist wat 'soft' links sociaal-economisch beleid nodig? Zodat die lui daadwerkelijk een woning kunnen vinden, een vaste baan hebben, onderwijs enzovoort. Wat heeft Fortuyn, Verdonk, Wilders, Bente Becker en vrienden ons nou echt verder geholpen?
Goed, ik neem nu weer even afstand van Fok! voor deze dag.
Conservatief is niet gelijk aan rechts, al was de GPV wel rechtser. RPF was altijd al wat links, is ook opgericht omdat GPV te dicht richting SGP aan schuurde. Dat het CU nu ook minder conservatief is, net als hun achterban, klopt. In de meeste kerken zijn vrouwelijke bestuurders of dominees nu heel normaal, in steeds meer kerken gaan ook homo's aan het avondmaal en worden die ouderling. Dat soort ontwikkelingen in een achterban zie je natuurlijk uiteindelijk ook in de partij, ook in de CU achterban staat het denken niet stil.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar is overigens wel een bijzondere draai in gemaakt. GPV, RPF en SGP stonden altijd bekend als “klein rechts” met veelal conservatieve standpunten over de meeste onderwerpen. Dat is nu met CU inderdaad wel anders, hoewel daarmee wellicht een deel van de oorspronkelijke aanhang ook wat van ze is vervreemd.
Het past overigens ook wel in een trend die je bij de Vrijgemaakte kerken ziet, die zijn ook echt niet meer hoe we ze 20 of 30 jaar terug kenden.
Moslims overspoelen ons helemaal niet. Dat blijft al decennia steken op ongeveer 5%.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helemaal niks. PVV gaat ook helemaal niks regelen.
Dit is Europees georganiseerd. Ik denk dat het of naïviteit is of dat er ook personen enorm rijk van worden door betalingen uit eoa landen.
Maar de EU wordt overspoeld door Moslims op een schaal dat nooit goed kan gaan. Je ziet wat verschuiving in de EU politiek naar rechts.
Daar moet het opgelost worden, de buitengrenzen van de EU moeten potdicht gezet worden en alleen
Met hele strenge voorwaarden mogen echte vluchtelingen de EU in. En dan alleen vrouwen en kinderen, de mannen bouwen hun land maar op.
Daar zal het heengaan.
Als dat niet lukt, dan loopt dat helemaal uit de hand.
Daar had de VVD niet zo'n zin in. Wil je een lagere instroom, stem dan niet op de incompetente VVD.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
de buitengrenzen van de EU moeten potdicht gezet worden
Absolute nonsens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moslims overspoelen ons helemaal niet. Dat blijft al decennia steken op ongeveer 5%.
Wilders (en Vd Plas) zijn denkbeelden hebben veel gemeen met orthodoxe moslims en zijn dus een veel groter gevaar. Het is een agenda van lhbti pesten, rechten af nemen, vrouwen weer terugdringen, angst en verdeeldheid zaaien. Zo zijn Wilders zijn internationale vrienden, en dat proces voedt hij.
En nu log ik uit voor vandaag.
Wat een pertinente flauwekul.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moslims overspoelen ons helemaal niet. Dat blijft al decennia steken op ongeveer 5%.
Blijft altijd wel grappig hoe lui vanuit hun dorp wel even bepalen hoe het er in steden waar ze nagenoeg nooit komen aan toe gaat.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Berlijn. Hotel bij Hauptbahnhof. Week gebleven. Hele stad doorgesjouwd. Nergens last van gehad.
Doe ik dagelijks en het is inderdaad ongeveer 5 a 6 %quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een pertinente flauwekul.
Loop eens op een groot CS, reis een met de trein.
Ik kom bijna dagelijks op Utrecht CS en met regelmaat op Amsterdam CS, ik kan je zeggen dat het nogal meevalt met die tsunami van moslims.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien moet je dat zelf eens doen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Amsterdam heeft zo'n 10% moslims, en overigens gaan niet alle moslims naar een moskee naar ik aanneem.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké Amsterdam heeft ruim 30 moskeeën voor 5% van de inwoners dat voor max 50.000 man dus?
Al die plattelandslui die angstig in hun provinciale dorpje vanachter de gordijnen lopen gluren of er toevallig iemand met een andere huidskleur loopt. Sneu.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kom bijna dagelijks op Utrecht CS en met regelmaat op Amsterdam CS, ik kan je zeggen dat het nogal meevalt met die tsunami van moslims.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die plattelandslui die in hun provinciale dorpje vanachter de gordijnen lopen gluren of er toevallig niemand met een andere huidskleur loopt. Sneu.
Juist op de grote stations voel ik me veilig.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn eigen bepaald niet religieuze stadje heeft pakweg dertig kerken (en een moskee) op 30.000 inwoners, zo raar is dat allemaal niet. Nederland staat vol met gebedshuizen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké Amsterdam heeft ruim 30 moskeeën voor 5% van de inwoners dat voor max 50.000 man dus?
woon je in een witte gemeenschap? Niet gek dat je de problematiek niet herkend.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mijn eigen bepaald niet religieuze stadje heeft pakweg dertig kerken (en een moskee) op 30.000 inwoners, zo raar is dat allemaal niet. Nederland staat vol met gebedshuizen.
30 moskeeen op 50000 moslims lijkt me trouwens nogal krapaan, dat is meer dan 1500 zielen per moskeedienst als ze allemaal op komen dagen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mijn eigen bepaald niet religieuze stadje heeft pakweg dertig kerken (en een moskee) op 30.000 inwoners, zo raar is dat allemaal niet. Nederland staat vol met gebedshuizen.
Het kan ook zijn dat mensen in hun dagelijks leven steeds vaker overlast ondervinden van bepaalde groepen en daar een beetje genoeg van krijgen. Het ligt er denk ik heel erg aan waar je woont.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, steeds meer mensen vallen helaas in de nepnieuwsfuik die er al sinds Fortuyn staat, via Verdonk, Wilders, Baudet, Faber in stand wordt gehouden.
Je woont zélf in een witte gemeenschapquote:Op zondag 27 oktober 2024 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Bl
[..]
woon je in een witte gemeenschap? Niet gek dat je de problematiek niet herkend.
Hoe definieer jij een witte gemeenschap?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Bl
[..]
woon je in een witte gemeenschap? Niet gek dat je de problematiek niet herkend.
Ook in die groep neemt het wekelijkse bezoek aan het lokale gebedshuis natuurlijk af.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
30 moskeeen op 50000 moslims lijkt me trouwens nogal krapaan, dat is meer dan 1500 zielen per moskeedienst als ze allemaal op komen dagen.
Ik heb net 2 weken in Rotterdam gezet voor werk. Ja in de stad in een hotel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je woont zélf in een witte gemeenschap![]()
En neemt niks aan van mensen die wél in een grote stad wonen en/of werken..
Nou, poeh poeh..quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb net 2 weken in Rotterdam gezet voor werk. Ja in de stad in een hotel.
Dit inderdaad. Ik praat niet over mezelf maar wat anderen ervaren binnen Europa.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat mensen in hun dagelijks leven steeds vaker overlast ondervinden van bepaalde groepen en daar een beetje genoeg van krijgen. Het ligt er denk ik heel erg aan waar je woont.
Dus hier valt het nu ineens allemaal wel mee? Ondanks je eerdere doemscenario's?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]
Dit inderdaad. Ik praat niet over mezelf maar wat anderen ervaren binnen Europa.
Sprak van de week een Duits/italiaanse, nou die ging helemaal los. Die werd overal nagesist. Was in Duitsland (maar Italië ook in veel steden) veel erger dan in NL.
Diegenen die er het meest over klagen lijken vooral niet te wonen waar die migranten wonen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat mensen in hun dagelijks leven steeds vaker overlast ondervinden van bepaalde groepen en daar een beetje genoeg van krijgen. Het ligt er denk ik heel erg aan waar je woont.
Nee want daar wonen al migranten hè?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Diegenen die er het meest over klagen lijken vooral niet te wonen waar die migranten wonen.
Die roeptoeteren gewoon mee.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Diegenen die er het meest over klagen lijken vooral niet te wonen waar die migranten wonen.
Niet jokkebrokken.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:56 schreef Klopkoek het volgende:
Luxerobots heeft zijn eigen werkelijkheid maar het langjarig gemiddelde van de instroom is wel degelijk 20000-30000...
Zwalkende zondag.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus hier valt het nu ineens allemaal wel mee? Ondanks je eerdere doemscenario's?
Gast, je zwalkt van hot naar her..
Maar je woont er dus niet. Maar toch weet je er alles van?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee want daar wonen al migranten hè?
En de enkeling die er tussen woont denkt dat het normaal is een ellendig leven te hebben.
Stukje ongegeneerd vooroordeel. Heel salonfähig tegenwoodig.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je woont er dus niet. Maar toch weet je er alles van?
Laten we dan Opsporing Verzocht gebruiken als statistische cijfers?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zwalkende zondag.
Deze "van horen zeggen" argumentatie is natuurlijk zo zwak als het maar kan. Maar inmiddels lijkt het alsof een groot deel van de Nederlandse bevolking dat betrouwbaarder vindt dan, laten we zeggen, statistische cijfers. Het CBS is natuurlijk ook al zo links als het maar kan.
Asielzoekers/statushouders ja? Want daar ging het over. In Opsporing verzocht?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laten we dan Opsporing Verzocht gebruiken als statistische cijfers?
Die groep is toch enorm overaanwezig in de criminaliteit.
Nu doe je net of dat niet zo is haha.
Gewoon buitenlanders, zwarten en hoofddoekjes. Niet westers volk.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Asielzoekers/statushouders ja? Want daar ging het over. In Opsporing verzocht?
Of (kinderen of kleinkinderen) van arbeidsmigranten? En mensen uit (voormalig) overzeese gebieden?
Ik zie daar vooral oververtegenwoordiging van de lager sociale klasse en mannen van 15-30 jaar oudquote:Op zondag 27 oktober 2024 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laten we dan Opsporing Verzocht gebruiken als statistische cijfers?
Die groep is toch enorm overaanwezig in de criminaliteit.
Nu doe je net of dat niet zo is haha.
Toch gek dat je hier het topic kwam binnenvallen met klachten over asielzoekers/statushouders. Je hebt de doelpalen dus nogal verzet begrijp ik?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon buitenlanders, zwarten en hoofddoekjes. Niet westers volk.
Niet teveel omheen draaien.
Zulke jochies
https://www.skoften.net/s(...)ar-met-een-fietsslot
Ik heb jarenlang in Rotterdam centrum gewoond en toch redelijk wat overlast ervaren. Van de dealers had je niet veel last, die hielden zich meestal wel op de vlakte. Wel paar keer schietpartijen omdat ze onderling een conflict uitvochten. Meeste last had je van de jongeren die vernielingen pleegden en je een grote bek gaven. Mijn vrouw draaide nachtdiensten en vond het echt niet relaxed als ze geen parkeerplek dichtbij kon vinden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die plattelandslui die angstig in hun provinciale dorpje vanachter de gordijnen lopen gluren of er toevallig iemand met een andere huidskleur loopt. Sneu.
Ik loop elke dag door Rotterdam centrum, nog NOOIT last gehad van iemand behalve een paar verslaafde blanke bedelaars.
Ga toch een end heen:quote:
Gaat niet over asielzoekers, arbeidsmigranten of welk hokje ook. Vooral buitenlanders en moslims die niet intrregeren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch gek dat je hier het topic kwam binnenvallen met klachten over asielzoekers/statushouders. Je hebt de doelpalen dus nogal verzet begrijp ik?
quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat niet over asielzoekers, arbeidsmigranten of welk hokje ook. Vooral buitenlanders en moslims die niet intrregeren.
Gewoon dit is nederland met Piet Jan Dirk en Anja.
Dat andere volk dat zegt psssat maisje, kankerhoer en vieze patta ik neuk je kankermoeder
Met bovenstaande kwam je binnenvallen. Een reactie op een post van @Hancaquote:Op zondag 27 oktober 2024 06:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien moet je dan vooral inzetten op integratie? Je kunt er wel over gaan klagen en strengere asielmaatregelen afkondigen maar conform EU-afspraken vangen wij zelfs minder op dan we zouden moeten. Volgens de experts krijg je met het voorstel van huidig kabinet zo'n 800 minder mensen erbij op een totaal van 25-30k..quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat niet over asielzoekers, arbeidsmigranten of welk hokje ook. Vooral buitenlanders en moslims die niet intrregeren.
Gewoon dit is nederland met Piet Jan Dirk en Anja.
Dat andere volk dat zegt psssat maisje, kankerhoer en vieze patta ik neuk je kankermoeder
Mannen. Eigenlijk bijna altijd mannen. Ben jij ook een man?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon buitenlanders, zwarten en hoofddoekjes. Niet westers volk.
Niet teveel omheen draaien.
Mensen ook vooral mensen, ben jij ook een mens?quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mannen. Eigenlijk bijna altijd mannen. Ben jij ook een man?
Dat heb ik ook gelezen op nu.nl.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Misschien moet je dan vooral inzetten op integratie? Je kunt er wel over gaan klagen en strengere asielmaatregelen afkondigen maar conform EU-afspraken vangen wij zelfs minder op dan we zouden moeten. Volgens de experts krijg je met het voorstel van huidig kabinet zo'n 800 minder mensen erbij op een totaal van 25-30k..
Ik woonde in tot voor kort een wijk waar Denk de grootste was...quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Zowel mens als man als niet-Westers allochtoon.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen ook vooral mensen, ben jij ook een mens?
Volgens mij is de natte droom van de gemiddelde PVV-stemmer eerder dat we Nederlanders van b.v. Marokkaanse afkomst gedwongen gaan remigreren naar het land van hun voorouders.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien moet je dan vooral inzetten op integratie? Je kunt er wel over gaan klagen en strengere asielmaatregelen afkondigen maar conform EU-afspraken vangen wij zelfs minder op dan we zouden moeten. Volgens de experts krijg je met het voorstel van huidig kabinet zo'n 800 minder mensen erbij op een totaal van 25-30k..
De enige maatregelen die wat doen is gezinshereniging meerderjarigen (500 mensen) en de schandalige maatregel dat we 300 minder van de meest kwetsbare msnsen van de wereld overnemen via de VN. Kom je dus op 800 uit.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen op nu.nl.
Ik denk dat ze wel een paar specifieke experts gevraagd hebben, experts die toch al kritisch staan tegenover het kabinet. Als eenmaal bekend wordt dat Nederland minder prettig wordt voor asielzoekers, voorspel ik dat dit cijfer best nog verder omlaag kan.
Uiteindelijk maakt de asielmigrant gewoon een afweging, het is niet zo dat men noodgedwongen in Nederland komt.
Isse goed.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zowel mens als man als niet-Westers allochtoon.
Ik ben probleem.
Zolang je geen vrouwen na-sist is het goedquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zowel mens als man als niet-Westers allochtoon.
Ik ben probleem.
Slim dat jij je meting start in 2000. Zo mis je net de drukke jaren '90 (met een piek van vluchtelingen uit Joegoslavië) en pak je nog wat dunne jaren mee van 2002 tot 2012. De afgelopen 10 jaar is het gemiddelde zo'n 35.000. En dan heeft covid dat cijfer nog gedrukt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ga toch een end heen:
"Gemiddeld kwamen er in de afgelopen negen jaar zo'n 24.000 asielzoekers per jaar naar Nederland. 11.230 asielzoekers kregen een verblijfsvergunning van de IND."
https://www.unhcr.org/nl/(...)-over-vluchtelingen/
De 20000-30000 die ik noemde is correct. Helemaal als je terug gaat tot het jaar 2000 (de Cohen wet).
Zolang jij dat dan ook niet doet.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Isse goed.
[..]
Zolang je geen vrouwen na-sist is het goed
Je denkt dat boze bordjes en dergelijke echt helpen?quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel een paar specifieke experts gevraagd hebben, experts die toch al kritisch staan tegenover het kabinet. Als eenmaal bekend wordt dat Nederland minder prettig wordt voor asielzoekers, voorspel ik dat dit cijfer best nog verder omlaag kan.
Uiteindelijk maakt de asielmigrant gewoon een afweging, het is niet zo dat men noodgedwongen in Nederland komt.
Schoof durfde er anders zelf geen andere experts tegenover te zetten.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, uit welke bronnen blijkt dat dit onderzocht is? Volgens mij hebben Denemarken en Zweden juist laten zien dat er wel degelijk zo'n effect bestaat.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:18 schreef Hanca het volgende:
De rest heeft allemaal helemaal niks met de instroom te maken, het zogenaamde afschrikwekkende effect dat die maatregelen zouden moeten hebben is onderzocht en bestaat niet (heeft het VK ook ondervonden) dus meer verlaging verwachten is echt een pure vorm van wensdenken.
We zullen straks het inwilligingspercentage wel zien dalen, simpelweg door de huidige regels strenger toe te passen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je denkt dat boze bordjes en dergelijke echt helpen?
Want veel concreter wordt het kabinet niet echt met dat pesten.
Ik begin bij 2000 omdat er toen door links (!!!) een strenge asielwet is gekomen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Slim dat jij je meting start in 2000. Zo mis je net de drukke jaren '90 (met een piek van vluchtelingen uit Joegoslavië) en pak je nog wat dunne jaren mee van 2002 tot 2012. De afgelopen 10 jaar is het gemiddelde zo'n 35.000. En dan heeft covid dat cijfer nog gedrukt.
Denemarken is een heel ander verhaal. Zweden heeft vooral met de ligging (bij Rusland), het tot voor kort geen lid zijn van de NAVO (men ontvlucht de ene oorlog niet om naar de andere te gaan) en het werkloosheidscijfer van 8% te maken. Als we onze economie om zeep helpen scheelt dat vast ook asielzoekers.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, uit welke bronnen blijkt dat dit onderzocht is? Volgens mij hebben Denemarken en Zweden juist laten zien dat er wel degelijk zo'n effect bestaat.
Wat ik ook geheel begrijpelijk vindt, asielzoekers zijn niet dom, die gaan naar de landen toe waar ze denken dat het voor hen gunstig is.
Dat was al begonnen door het vorige kabinet, idd. De regels waren wat soepeler omdat door domrechtse bezuinigingen op de IND daar een enorme wachtrij was gekomen. Links wilde daar investeren, dat had dus statushouders gescheeld.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We zullen straks het inwilligingspercentage wel zien dalen, simpelweg door de huidige regels strenger toe te passen.
Ook dit is weer zo’n stelling die je vaak ziet maar toch vooral een teken is van iets met klok en klepel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, uit welke bronnen blijkt dat dit onderzocht is? Volgens mij hebben Denemarken en Zweden juist laten zien dat er wel degelijk zo'n effect bestaat.
Verwacht je dat werkelijk? Op basis waarvan precies?quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We zullen straks het inwilligingspercentage wel zien dalen, simpelweg door de huidige regels strenger toe te passen.
Gelukkig mag het IND straks elke statushouder vaker gaan beoordelen, dat laat het systeem vast soepeler draaien.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was al begonnen door het vorige kabinet, idd. De regels waren wat soepeler omdat door domrechtse bezuinigingen op de IND daar een enorme wachtrij was gekomen. Links wilde daar investeren, dat had dus statushouders gescheeld.
Deze peiling komt me veel waarschijnlijker voor dan die eerdere, van Ipsos.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
Nog een bewijs dat het extreem-rechts nu het nieuwe centrum-rechts wordt
Volgens De Hond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe dan precies? Ben heel benieuwd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |