Huh ik spreek veel vrouwen die kunnen nauwelijks nog vrij bewegen in grote steden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het onveiligheidsgevoel kan toegenomen zijn, want er is geen data set die aantoont dat Nederland onveiliger is dan in, laten we zeggen 1980, 1990 of 2000zDat je met onveiligheidsgevoel wat moet, klopt. Maar ik denk dat het afgelopen jaar van asieldiscussie dit gevoel ook aangewakkerd heeft, moeten we daar dan mee stoppen?
Nederland is veiliger dan ooit, er komt echt geen zuivering of burgeroorlog (wat is dat voor BNW gewauwel) en het gevoel van onveiligheid is met name gegroeid door sociale media en de alomtegenwoordige mobiele telefoon met camera waardoor alles wat je doet op het wereldwijdeweb komt, niet door een paar aanwezige mensen met een net andere achtergrond.quote:Op zondag 27 oktober 2024 06:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat die mensen gevaar lopen is niet het probleem van Nl.
Het is niet alleen in Nl maar in de hele EU onveiliger in de grote steden. Hoor hier heel veel vrouwen over, continue nagesisst.
Hoe is dat dan zo gekomen? Door alleen maar arme oorlogsvluchtelingen? Vrouwen en kinderen?
Het is 5 over 12. Er is geen zak meer aan te doen, dit gaat uiteindelijk heel slecht aflopen en NOG blijven er volksstammen liegen en draaien om het maar niet in te zien. Wees dan helder dat als er een interne zuivering, deportatie of burgeroorlog uitbreekt, dat jij mede verantwoordelijk was.
Ik vroeg je om een bron voor je stelling dat bij een eerlijke verdeling over de EU het aantal asielaanvragen in Nederland in zou storten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je stelde geen vraag. Je kunt ook proberen in te gaan op het onderwerp
Bijvoorbeeld: hoe komen al die Syriërs hier bij de Nederlandse grens terecht? Waarom vragen ze geen asiel aan in Roemenië, Hongarije, Oostenrijk of Griekenland?
Is centrumrechts dan zo incapabel dat dat nu pas na decennia centrumrechts in het centrum van de macht pas begint te lukken?quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk meer het idee dat centrum rechts eindelijk eens wat in de melk te brokkelen heeft. Rechtsere standpunten krijgen vooralsnog geen ruimte.
Maar in de ogen van extreem links zal e.e.a. wel als extreem rechts overkomen.
What else is new.
Als dit zo overduidelijk het geval is dan kan het ook vast aangetoond worden met een dataset?quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh ik spreek veel vrouwen die kunnen nauwelijks nog vrij bewegen in grote steden.
Dat heeft verder nergens iets mee te maken, behalve een respectloze cultuur naar blanke vrouwen. Maar ook vrouwen met buitenlandse roots. Vraag Lale Gulle maar, die heeft permanente beveiliging.
Het is nu niet anders dan 2 jaar geleden behalve dat het elk jaar ietsje meer wordt dus haal er niet allerlei zaken bij, de verkiezing in de VS, Gaza, Israël, de PVV. Allemaal niks mee van doen.
Toch lees je vaak schrikbarende cijfers over hoeveel % van de vrouwen in hun leven lastiggevallen worden. Er blijft ook een hoop te winnen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland is veiliger dan ooit, er komt echt geen zuivering of burgeroorlog (wat is dat voor BNW gewauwel) en het gevoel van onveiligheid is met name gegroeid door sociale media en de alomtegenwoordige mobiele telefoon met camera waardoor alles wat je doet op het wereldwijdeweb komt, niet door een paar aanwezige mensen met een net andere achtergrond.
Natuurlijk. Maar uit geen enkel cijfer blijkt dat de oorspronkelijke Nederlander het daarin beter doet dan iemand met een andere achtergrond. En ik denk ook niet dat het erger is dan vroeger, alleen op dit punt is de meldingsbereidheid gelukkig enorm toegenomen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch lees je vaak schrikbarende cijfers over hoeveel % van de vrouwen in hun leven lastiggevallen worden. Er blijft ook een hoop te winnen.
Er worden veel vrouwen lastiggevallen. Sterker nog, ik denk dat vrijwe iedere vrouw vanaf een jaar of 12 daar ervaring mee heeft. Dat is nu niet anders dan 40 jaar geleden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als dit zo overduidelijk het geval is dan kan het ook vast aangetoond worden met een dataset?
[..]
Toch lees je vaak schrikbarende cijfers over hoeveel % van de vrouwen in hun leven lastiggevallen worden. Er blijft ook een hoop te winnen.
Het is gelukkig ook gewoon stukken minder (maatschappelijk) geaccepteerd dan pakweg 20 jaar terug.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar uit geen enkel cijfer blijkt dat de oorspronkelijke Nederlander het daarin beter doet dan iemand met een andere achtergrond. En ik denk ook niet dat het erger is dan vroeger, alleen op dit punt is de meldingsbereidheid gelukkig enorm toegenomen.
En de kerels die dat doen dienen gewoon aan de schandpaal genageld te worden. Daarin boeit leeftijd, afkomst of geloof me echt helemaal niets.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er worden veel vrouwen lastiggevallen. Sterker nog, ik denk dat vrijwe iedere vrouw vanaf een jaar of 12 daar ervaring mee heeft. Dat is nu niet anders dan 40 jaar geleden.
Helemaal eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En de kerels die dat doen dienen gewoon aan de schandpaal genageld te worden. Daarin boeit leeftijd, afkomst of geloof me echt helemaal niets.
Blatante nonsens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh ik spreek veel vrouwen die kunnen nauwelijks nog vrij bewegen in grote steden.
Dat heeft verder nergens iets mee te maken, behalve een respectloze cultuur naar blanke vrouwen. Maar ook vrouwen met buitenlandse roots. Vraag Lale Gulle maar, die heeft permanente beveiliging.
Het is nu niet anders dan 2 jaar geleden behalve dat het elk jaar ietsje meer wordt dus haal er niet allerlei zaken bij, de verkiezing in de VS, Gaza, Israël, de PVV. Allemaal niks mee van doen.
CDA, D66 en CU gelden internationaal ook gewoon als centrum-rechtse partijen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 01:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als enige 'rechtse' partij moest de VVD veel water bij de wijn doen (met name op de migratie problematiek) om voor hen andere belangrijkere? punten wel hun zin te krijgen. Er is op migratie het afgelopen decennium geen rechts beleid gevoerd.
Ook ben ik blij met de functie van NSC in deze regering zodat elke wet, regeling, maatregel etc getoetst wordt, zodat het ook voor de linkse stemmer duidelijk is dat het volgens 'de wet' gaat. Dat dat gaat met mitsen en maren en veel gemor juich ik dan ook alleen maar toe. Overleg en polderen. Prima.
Zegt degene die in het oosten des lands woont. En een man is..quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie wonen in een parallel universum denk ik ergens.
Of is Nederland stiekem gewoon best een net en aangeharkt landje waar het grootste probleem niet migratie maar vergrijzing is?quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Centrum-rechts is al 40 jaar de meest dominante stroming en dat vinden ze bij de VVD zelf ook.quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk meer het idee dat centrum rechts eindelijk eens wat in de melk te brokkelen heeft. Rechtsere standpunten krijgen vooralsnog geen ruimte.
Maar in de ogen van extreem links zal e.e.a. wel als extreem rechts overkomen.
What else is new.
Niet als je bronnen pakt die naar partijprogramma kijken, wel als je luie journalisten hebt die alleen naar EU fractie kijken en niet door hebben dat CU net zo vaak tegen die fractie in stemt als mee. Volgens chessdata is CU links, dat lijkt me een betere bron.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
... CU gelden internationaal ook gewoon als centrum-rechtse partijen.
Dat zou veel verklaren, als jij niet in het universum woont waar dit topic over gaat en waar de coalitie alleen maar praat over nepmaatregelen tegen een spookprobleem.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergelijking met andere landen vrij bijzonder.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso onzin dat in het post-Fortuyn tijdperk veel water bij de wijn moest worden gedaan. We hadden al één van de strengste asielwetten van Europa, met navenante gevolgen voor de instroom.
Maar is dat allemaal voor het nieuwe centrum-rechts wel een 'probleem'? De Mileis en Badenochs van het onderwijs helemaal afbreken.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ondertussen blijven grotere problemen gewoon liggen.
Dat inwilligingspercentage kwam omdat Broekers-Knol de opdracht gaf achterstanden en de wachtrij weg te werken (de nieuwe voorstellen maken het op dit vlak alleen maar erger overigens). Het IND moest sneller gaan werken.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergelijking met andere landen vrij bijzonder.
Dat hoge percentage komt vooral omdat een poging wagen in Nederland voor asielzoekers uit meer landen dan elders hier vrij kansloos is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergelijking met andere landen vrij bijzonder.
Serieus enorm veel mensen, waarvan ik het ook niet zou verwachten, uiten zich openlijk dat ze buitenlanders (moslims, Marokkanen, Irritreers) poep poep zat zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou veel verklaren, als jij niet in het universum woont waar dit topic over gaat en waar de coalitie alleen maar praat over nepmaatregelen tegen een spookprobleem.
Inwilligingspercentage als platgeslagen cijfer zegt niet zoveel, er zou zich een Simpson's paradox voor kunnen doen en dat lijkt gezien het feit dat wij juist relatief minder asielzoekers hebben dan de ons omringende landen dan ook waarschijnlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet met je eens. We hebben de afgelopen jaren een hoog inwilligingspercentage gezien, bovendien kreeg je als statushouders ook gelijk een uitkering en woning, dat is in vergeleken met andere landen ook vrij bijzonder.
Daar is overigens wel een bijzondere draai in gemaakt. GPV, RPF en SGP stonden altijd bekend als “klein rechts” met veelal conservatieve standpunten over de meeste onderwerpen. Dat is nu met CU inderdaad wel anders, hoewel daarmee wellicht een deel van de oorspronkelijke aanhang ook wat van ze is vervreemd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet als je bronnen pakt die naar partijprogramma kijken, wel als je luie journalisten hebt die alleen naar EU fractie kijken en niet door hebben dat CU net zo vaak tegen die fractie in stemt als mee. Volgens chessdata is CU links, dat lijkt me een betere bron.
Wel eens dat centrum-rechts al 30 jaar of zeker 20 jaar aan de macht is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |