abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:39:40 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215387753
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Serieus enorm veel mensen, waarvan ik het ook niet zou verwachten, uiten zich openlijk dat ze buitenlanders (moslims, Marokkanen, Irritreers) poep poep zat zijn.
Ja daar maak ik me weleens zorgen om.
Idd in ons dorp zie je daar weinig van maar daarbuiten barst het ervan.
Ben je de laatste tijd nog wel eens in een Duitse stad geweest?

Berlijn. Hotel bij Hauptbahnhof. Week gebleven. Hele stad doorgesjouwd. Nergens last van gehad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:41:28 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215387789
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Inwilligingspercentage als platgeslagen cijfer zegt niet zoveel, er zou zich een Simpson's paradox voor kunnen doen en dat lijkt gezien het feit dat wij juist relatief minder asielzoekers hebben dan de ons omringende landen dan ook waarschijnlijk.

Dat statushouders in andere landen geen uitkering zouden krijgen of niet geholpen zouden worden bij huisvesting is natuurlijk ook grote onzin.
Juist! Lage instroom en de mensen die hier naartoe komen zijn gewoon relatief kansrijk, uit daadwerkelijke probleemgebieden. Lage instroom, hoge toekenningspercentages.

Iets van 30-40% van de instroom van het laatste decennium komt uit Syrië, het land van Wilders-vriend Assad.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215387791
Dat hoge inwillingspercentags steeds: dat komt met name omdat asielzoekers die in omringende landen nog een kansje hebben op asiel bij ons kansloos zijn en dus komen die hier niet. Als Nederland van een land 100% afwijst en België van datzelfde land 80% af wijst, gaan ze naar België. Hebben die een groep met een inwilligingspercentage van 20% die dat getal dus enorm drukt, maar dan hebben ze toch geen strenger asielbeleid?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215387847
quote:

[..]
De laatste keer zag ik daar vooral veel mensen met t-shirts met leuzen als geen bier voor Nazi's. Het is deels ook maar in welke bubbel je zit ;). Jij zal met je zwak voor Poetin en Rusland vast andere dingen zien.
pi_215387849
quote:

[..]
Serieus enorm veel mensen, waarvan ik het ook niet zou verwachten, uiten zich openlijk dat ze buitenlanders (moslims, Marokkanen, Irritreers) poep poep zat zijn.
Ja, steeds meer mensen vallen helaas in de nepnieuwsfuik die er al sinds Fortuyn staat, via Verdonk, Wilders, Baudet, Faber in stand wordt gehouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:44:57 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215387853
quote:

[..]
Ja daar maak ik me weleens zorgen om.
Idd in ons dorp zie je daar weinig van maar daarbuiten barst het ervan.
Stel nou dat dit zo is, wat lost rechts beleid dan op? Heb je niet juist wat 'soft' links sociaal-economisch beleid nodig? Zodat die lui daadwerkelijk een woning kunnen vinden, een vaste baan hebben, onderwijs enzovoort. Wat heeft Fortuyn, Verdonk, Wilders, Bente Becker en vrienden ons nou echt verder geholpen?

Goed, ik neem nu weer even afstand van Fok! voor deze dag.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215387854
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:41 schreef Hanca het volgende:
Dat hoge inwillingspercentags steeds: dat komt met name omdat asielzoekers die in omringende landen nog een kansje hebben op asiel bij ons kansloos zijn en dus komen die hier niet. Als Nederland van een land 100% afwijst en België van datzelfde land 80% af wijst, gaan ze naar België. Hebben die een groep met een inwilligingspercentage van 20% die dat getal dus enorm drukt, maar dan hebben ze toch geen strenger asielbeleid?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit al vaker is uitgelegd maar nooit door zal dringen :P
pi_215387863
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat inwilligingspercentage kwam omdat Broekers-Knol de opdracht gaf achterstanden en de wachtrij weg te werken (de nieuwe voorstellen maken het op dit vlak alleen maar erger overigens). Het IND moest sneller gaan werken.

Het komt ook omdat naar Nederland relatief veel asielzoekers komen uit daadwerkelijke probleemgebieden. Dat is een teken dat het beleid nu al streng is en de kanslozen goeddeels weert. Die komen hier niet naartoe.
Het zou eigenlijk helemaal niet zozeer om probleemgebieden moeten gaan. Ook in Syrië zijn er mensen die een prima leven hebben, maar hier toch het verblijfsrecht krijgen. Dan zou ik zelf er eerder voor kiezen om mensen die om persoonlijke redenen vervolgd worden toe te laten, niet een generiek beleid gericht op een heel land/probleemgebied.

quote:
Wat jij zegt over uitkeringen en huizen is ook gewoon niet helemaal waar.
Wat is er niet waar aan? Statushouders krijgen toch een huis op een termijn waar een normale burger alleen van kan dromen? En met dat huis volgt de uitkering, ook vrij uniek in vergelijking met veel andere landen.

quote:
Bottomline blijft dat Nederland wel degelijk een lage instroom heeft. Lager dan EU gemiddelde en een normaal functionerend land kan een langjarig gemiddelde van 20000-30000 gewoon aan. Dat is dan de instroom. De toekenning, de mensen die hier blijven, is ongeveer de helft lager (om en nabij 55%). Een deel van de uitgeprocedeerden gaat niet weg, dat vindt ook links een groot probleem, maar een groot deel vertrekt zelfstandig.
Hier klopt je cijfer niet. Aantal asielaanvragen per jaar:

2021: 36.620
2022: 47.991
2023: 49.892
En voor 2024 zitten we nu al boven de 35.000.
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:48:13 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215387872
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 06:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat die mensen gevaar lopen is niet het probleem van Nl.
Het is niet alleen in Nl maar in de hele EU onveiliger in de grote steden. Hoor hier heel veel vrouwen over, continue nagesisst.
Hoe is dat dan zo gekomen? Door alleen maar arme oorlogsvluchtelingen? Vrouwen en kinderen?
Het is 5 over 12. Er is geen zak meer aan te doen, dit gaat uiteindelijk heel slecht aflopen en NOG blijven er volksstammen liegen en draaien om het maar niet in te zien. Wees dan helder dat als er een interne zuivering, deportatie of burgeroorlog uitbreekt, dat jij mede verantwoordelijk was.
Wie gaan er gedeporteerd worden dan? Nagesiste vrouwen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215387909
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Stel nou dat dit zo is, wat lost rechts beleid dan op? Heb je niet juist wat 'soft' links sociaal-economisch beleid nodig? Zodat die lui daadwerkelijk een woning kunnen vinden, een vaste baan hebben, onderwijs enzovoort. Wat heeft Fortuyn, Verdonk, Wilders, Bente Becker en vrienden ons nou echt verder geholpen?

Goed, ik neem nu weer even afstand van Fok! voor deze dag.
Helemaal niks. PVV gaat ook helemaal niks regelen.
Dit is Europees georganiseerd. Ik denk dat het of naïviteit is of dat er ook personen enorm rijk van worden door betalingen uit eoa landen.
Maar de EU wordt overspoeld door Moslims op een schaal dat nooit goed kan gaan. Je ziet wat verschuiving in de EU politiek naar rechts.
Daar moet het opgelost worden, de buitengrenzen van de EU moeten potdicht gezet worden en alleen
Met hele strenge voorwaarden mogen echte vluchtelingen de EU in. En dan alleen vrouwen en kinderen, de mannen bouwen hun land maar op.
Daar zal het heengaan.
Als dat niet lukt, dan loopt dat helemaal uit de hand.
Vakman pur sang
pi_215387911
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daar is overigens wel een bijzondere draai in gemaakt. GPV, RPF en SGP stonden altijd bekend als “klein rechts” met veelal conservatieve standpunten over de meeste onderwerpen. Dat is nu met CU inderdaad wel anders, hoewel daarmee wellicht een deel van de oorspronkelijke aanhang ook wat van ze is vervreemd.
Het past overigens ook wel in een trend die je bij de Vrijgemaakte kerken ziet, die zijn ook echt niet meer hoe we ze 20 of 30 jaar terug kenden.
Conservatief is niet gelijk aan rechts, al was de GPV wel rechtser. RPF was altijd al wat links, is ook opgericht omdat GPV te dicht richting SGP aan schuurde. Dat het CU nu ook minder conservatief is, net als hun achterban, klopt. In de meeste kerken zijn vrouwelijke bestuurders of dominees nu heel normaal, in steeds meer kerken gaan ook homo's aan het avondmaal en worden die ouderling. Dat soort ontwikkelingen in een achterban zie je natuurlijk uiteindelijk ook in de partij, ook in de CU achterban staat het denken niet stil.
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:58:35 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215387971
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Helemaal niks. PVV gaat ook helemaal niks regelen.
Dit is Europees georganiseerd. Ik denk dat het of naïviteit is of dat er ook personen enorm rijk van worden door betalingen uit eoa landen.
Maar de EU wordt overspoeld door Moslims op een schaal dat nooit goed kan gaan. Je ziet wat verschuiving in de EU politiek naar rechts.
Daar moet het opgelost worden, de buitengrenzen van de EU moeten potdicht gezet worden en alleen
Met hele strenge voorwaarden mogen echte vluchtelingen de EU in. En dan alleen vrouwen en kinderen, de mannen bouwen hun land maar op.
Daar zal het heengaan.
Als dat niet lukt, dan loopt dat helemaal uit de hand.
Moslims overspoelen ons helemaal niet. Dat blijft al decennia steken op ongeveer 5%.

Wilders (en Vd Plas) zijn denkbeelden hebben veel gemeen met orthodoxe moslims en zijn dus een veel groter gevaar. Het is een agenda van lhbti pesten, rechten af nemen, vrouwen weer terugdringen, angst en verdeeldheid zaaien. Zo zijn Wilders zijn internationale vrienden, en dat proces voedt hij.

En nu log ik uit voor vandaag.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:59:32 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215387979
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
de buitengrenzen van de EU moeten potdicht gezet worden
Daar had de VVD niet zo'n zin in. Wil je een lagere instroom, stem dan niet op de incompetente VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215387993
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Moslims overspoelen ons helemaal niet. Dat blijft al decennia steken op ongeveer 5%.

Wilders (en Vd Plas) zijn denkbeelden hebben veel gemeen met orthodoxe moslims en zijn dus een veel groter gevaar. Het is een agenda van lhbti pesten, rechten af nemen, vrouwen weer terugdringen, angst en verdeeldheid zaaien. Zo zijn Wilders zijn internationale vrienden, en dat proces voedt hij.

En nu log ik uit voor vandaag.
Absolute nonsens.
Laat Wilders nou maar voor wat die is. Het gaat niet om Nl of de Nlse politiek.
Het gaat om wat er gebeurt in de EU. We worden overspoeld en kunnen er schijnbaar niks meer aan doen. (Mag niet vd EU zegt men dan)
Maar daar zitten andere krachten/machten/landen achter die de EU willen verzwakken door massa mensen te sturen. En de EU is te zwak daarin.
Vakman pur sang
pi_215388001
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat een pertinente flauwekul.
Loop eens op een groot CS, reis een met de trein.
Vakman pur sang
pi_215388010
Overspoeld, wat een onzin weer hier
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:05:07 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215388024
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Berlijn. Hotel bij Hauptbahnhof. Week gebleven. Hele stad doorgesjouwd. Nergens last van gehad.
Blijft altijd wel grappig hoe lui vanuit hun dorp wel even bepalen hoe het er in steden waar ze nagenoeg nooit komen aan toe gaat.
pi_215388027
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doe ik dagelijks en het is inderdaad ongeveer 5 a 6 %

Leuk hè, onderbuik cijfers op basis van wat je zelf denkt te zien

Maar moet wel zeggen dat elke keer als ik zo'n hoofddoek zie dat ik meteen ga douchen. Straks loop je nog wat op. Een moslimmijt ofzo
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:05:24 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215388030
quote:

[..]
Ik kom bijna dagelijks op Utrecht CS en met regelmaat op Amsterdam CS, ik kan je zeggen dat het nogal meevalt met die tsunami van moslims.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:12:16 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215388095
quote:

[..]
Misschien moet je dat zelf eens doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215388156
Oké Amsterdam heeft ruim 30 moskeeën voor 5% van de inwoners dat voor max 50.000 man dus?
Vakman pur sang
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:18:51 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215388197
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Oké Amsterdam heeft ruim 30 moskeeën voor 5% van de inwoners dat voor max 50.000 man dus?
Amsterdam heeft zo'n 10% moslims, en overigens gaan niet alle moslims naar een moskee naar ik aanneem.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:23:06 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215388256
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kom bijna dagelijks op Utrecht CS en met regelmaat op Amsterdam CS, ik kan je zeggen dat het nogal meevalt met die tsunami van moslims.
Al die plattelandslui die angstig in hun provinciale dorpje vanachter de gordijnen lopen gluren of er toevallig iemand met een andere huidskleur loopt. Sneu.

Ik loop elke dag door Rotterdam centrum, nog NOOIT last gehad van iemand behalve een paar verslaafde blanke bedelaars.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:23:53 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215388265
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Al die plattelandslui die in hun provinciale dorpje vanachter de gordijnen lopen gluren of er toevallig niemand met een andere huidskleur loopt. Sneu.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215388326
quote:

[..]
Juist op de grote stations voel ik me veilig.

Station Moerwijk vermeed ik op een gegeven moment maar als het donker was.
Elke keer was het raak met sissen en heee lekker meisje psssst.
Als ik dan zei dat ik hun moeder had kunnen zijn dan werd ik uitgemaakt voor kankerhoer etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')