abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:56 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215389844
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat die mensen geen problemen opleveren. Ik studeerde bijvoorbeeld in Amsterdam en had daar een vrij grote vriendengroep. Na de studies echter zeker toen er kinderen kwamen is vrijwel iedereen ook de mensen die hun hele leven in Amsterdam woonden naar andere steden verkast. Niet omdat het gras groener was maar omdat het onbetaalbaar is in Amsterdam wat te kopen. Daarbij zijn er weldegelijk best veel problemen met de laaggeschoolde arbeidskrachten die worden geïmporteerd sinds de 70's.
Niet dat het allemaal rampzalig is, maar als we het hebben over grip krijgen op migratie. Is arbeidsmigratie iets waar veel meer mogelijk is en veel meer winst te behalen. Maarja dat is economisch in ieder geval in de rechtse visie onaantrekkelijk. Dus wordt altijd geschermd met hoogopgeleide arbeidsmigranten tegenover nietsnutten en hatelijke asielzoekers. Alsof bijvoorbeeld Indiers in de IT hier allemaal probleemloos integreren en Nederlands leren, geen druk leggen op de woningmarkt.
Grip krijgen op migratie is dan ook het meest holle begrip dat ik de afgelopen 10 jaar heb gehoord.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215389857
quote:

[..]
Dat die mensen geen problemen opleveren.
De eerste zin is dat hij de problemen niet wil bagatelliseren qua ontwrichtende gevolgen voor de maatschappij...
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:30:50 #253
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_215389958
quote:

[..]
Dat die mensen geen problemen opleveren. Ik studeerde bijvoorbeeld in Amsterdam en had daar een vrij grote vriendengroep. Na de studies echter zeker toen er kinderen kwamen is vrijwel iedereen ook de mensen die hun hele leven in Amsterdam woonden naar andere steden verkast. Niet omdat het gras groener was maar omdat het onbetaalbaar is in Amsterdam wat te kopen. Daarbij zijn er weldegelijk best veel problemen met de laaggeschoolde arbeidskrachten die worden geïmporteerd sinds de 70's.
Niet dat het allemaal rampzalig is, maar als we het hebben over grip krijgen op migratie. Is arbeidsmigratie iets waar veel meer mogelijk is en veel meer winst te behalen. Maarja dat is economisch in ieder geval in de rechtse visie onaantrekkelijk. Dus wordt altijd geschermd met hoogopgeleide arbeidsmigranten tegenover nietsnutten en hatelijke asielzoekers. Alsof bijvoorbeeld Indiers in de IT hier allemaal probleemloos integreren en Nederlands leren, geen druk leggen op de woningmarkt.
Oh maar ik stel toch ook dat arbeidsmigratie een probleem is? Ben het verder eens met je stuk.
Nooit meer slapen
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:33:02 #254
498210 KoningWouter
pi_215389997
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De VVD heeft toch Rutte 4 laten vallen, links uitgesloten en doen nu er iets aan?
Er had veel eerder ingegrepen moeten worden. Dit waren 3 Ruttes te laat. Leuk hoor dat meneer een baantje kon krijgen bij de NAVO en maar een reden verzon het kabinet te laten vallen. Zoals je merkt heb ik het niet zo op met Rutte en in mindere mate met de VVD.
Nooit meer slapen
pi_215390056
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De eerste zin is dat hij de problemen niet wil bagatelliseren qua ontwrichtende gevolgen voor de maatschappij...
Om dat dan wel te doen door het af te zetten tegen de veel kleinere groep migranten. Die aan problemen met migratie zoals het kabinet benoemt meer bijdragen. De woningmarkt is het ontegenzeggenlijk een veel grotere druk op. Maar ook integratie, alsof de lui in de logistiek of andere laagbetaalde banen geweldig integreren. Of trouwens ook de hoger opgeleide expats die ik ken, spreken na jaren vaak amper Nederlands vriendengroepjes van allemaal andere expats.
Ik ben verder niet eens tegen dat type migratie, hoewel zeker voor mindering in het laagbetaalden importeren wel veel te zeggen is. Dan nog wordt dit bijna vakkundig buiten de discussie gehouden door het strengste kabinet op migratie ooit. Maar wel lullen over niet bestaande bordjes of niet gevoerde gesprekken in Oeganda.
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:44:32 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215390157
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Er had veel eerder ingegrepen moeten worden. Dit waren 3 Ruttes te laat. Leuk hoor dat meneer een baantje kon krijgen bij de NAVO en maar een reden verzon het kabinet te laten vallen. Zoals je merkt heb ik het niet zo op met Rutte en in mindere mate met de VVD.
Dus rent men maar naar extreem-rechts en krijgt men grotendeels een voortzetting van VVD beleid (zie Agema en private equity).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:48:24 #257
498210 KoningWouter
pi_215390214
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dus rent men maar naar extreem-rechts en krijgt men grotendeels een voortzetting van VVD beleid (zie Agema en private equity).
Dat is inherent aan het negeren van de zorgen van de bevolking. Links biedt hier überhaupt geen oplossing op, rechts blijkbaar ook niet. Dus ja, dan gaat met bij radicaal-rechts shoppen.

En ze leveren ook nog. Wat een verademing.
Nooit meer slapen
pi_215390285
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oh maar ik stel toch ook dat arbeidsmigratie een probleem is? Ben het verder eens met je stuk.
Nouja ik stelde ook niet dat alles aan wat je zegt grote onzin is ofzo. Ik reageerde alleen op wat ik niet vond kloppen. En dat is dus zoals we vaak voorbijgaan aan arbeidsmigrate, want moeilijk vraagstuk. Ook moeilijk om zonder nuance te doen. Om dan over het zogenaamd makkelijkere vraagstuk asielmigratie te praten, waar blijkbaar vrijwel niks mogelijk is. Waar we in tegenstelling tot veel gevoelsmensen denken toch al vrij streng zijn.
Maar wat dus in elk geval lang niet zo belangrijk is als het wordt gemaakt. Al helemaal niet als we het over politiek in Nederland hebben. Het is nu al maanden bij wijze van spreke opstaan met migratie en naar bed gaan met migratie politiek gezien. Tja dat polariseert mensen, blaast de problemen die er zijn gigantisch op.
Helemaal met de radicalere lui zoals Wilders die doen alsof elke grote stad een soort Darfur is ofzo. En volgelingen die dat zo lang napraten tot het echt de nieuwe werkelijkheid voor ze is.

Dat soort beeld wordt bewust geschetst om kiezers te winnen. En het werkt jammer genoeg meestal wonderen. Het is de gift die blijft geven voor rechts. We praten dus alleen over iets wat helemaal niet zo super boeiend is, en dat ze geen resultaten bieden kunnen ze makkelijk afschuiven op alles en iedereen en je hoeft er geen moeilijke keuzes voor te maken want weinig stemmers kan het daadwerkelijk iets schelen zo lang er maar geroeptoeterd wordt dat er aan gewerkt wordt.
pi_215390287
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat is inherent aan het negeren van de zorgen van de bevolking. Links biedt hier überhaupt geen oplossing op, rechts blijkbaar ook niet. Dus ja, dan gaat met bij radicaal-rechts shoppen.

Aangeprate zorgen.
Criminaliteit is nog nooit zo laag geweest en 98% van de asielzoekers zorgt niet voor problemen.
Ook rondom azc's valt er over het algemeen weinig te klagen
pi_215390299
quote:

[..]

Wat hebben ze allemaal al geleverd dan?
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:58:49 #261
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215390326
quote:

[..]

Wat leveren ze dan? Behalve dan 800 asielzoekers per jaar minder? Die plannen schelen nog geen 1000 asielzoekers.

De realiteit: het enige linkse kabinet dat Nederland ooit heeft gehad zette 125000 woningen per jaar neer (liet de laagste staatsschuld ooit achter). Nu is dat 50000 minder en ook in de toekomst zal dit niet groeien.

Het is bewuste en gecreëerde schaarste. Was er op hetzelfde tempo als 1990-1995 doorgebouwd dan was er nu geen probleem geweest (en had je ook veel lagere grondprijzen en huizenprijzen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:59:04 #262
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215390327
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je mag nu op drie trajecten waar nog nooit een mens geweest is gewoon weer lekker ouderwets 130 rijden, noem het maar niks.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215390377
quote:

[..]

Er is helemaal niks geleverd nog :') dat Wilders op Twitter roept dat het allemaal lekker gaat wil nog niet zeggen dat dat zo is.

Noem eens wat concrete punten dan?

Edit: Ohja, ik weet er eentje. De pot voor compensatie voor boeren is gehalveerd. Volgens mij is dat 't wel.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:08:58 #264
498210 KoningWouter
pi_215390485
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja ik stelde ook niet dat alles aan wat je zegt grote onzin is ofzo. Ik reageerde alleen op wat ik niet vond kloppen. En dat is dus zoals we vaak voorbijgaan aan arbeidsmigrate, want moeilijk vraagstuk. Ook moeilijk om zonder nuance te doen. Om dan over het zogenaamd makkelijkere vraagstuk asielmigratie te praten, waar blijkbaar vrijwel niks mogelijk is. Waar we in tegenstelling tot veel gevoelsmensen denken toch al vrij streng zijn.
Maar wat dus in elk geval lang niet zo belangrijk is als het wordt gemaakt. Al helemaal niet als we het over politiek in Nederland hebben. Het is nu al maanden bij wijze van spreke opstaan met migratie en naar bed gaan met migratie politiek gezien. Tja dat polariseert mensen, blaast de problemen die er zijn gigantisch op.
Helemaal met de radicalere lui zoals Wilders die doen alsof elke grote stad een soort Darfur is ofzo. En volgelingen die dat zo lang napraten tot het echt de nieuwe werkelijkheid voor ze is.

Dat soort beeld wordt bewust geschetst om kiezers te winnen. En het werkt jammer genoeg meestal wonderen. Het is de gift die blijft geven voor rechts. We praten dus alleen over iets wat helemaal niet zo super boeiend is, en dat ze geen resultaten bieden kunnen ze makkelijk afschuiven op alles en iedereen en je hoeft er geen moeilijke keuzes voor te maken want weinig stemmers kan het daadwerkelijk iets schelen zo lang er maar geroeptoeterd wordt dat er aan gewerkt wordt.
Nouja dat laatste daar ben ik het dan minder mee eens. De grote maatschappelijke problemen met niet integrerende en misbruik makende asielzoekers zijn voor veel Nederlanders dus wel daadwerkelijk een probleem. Arbeidsmigranten integreren dan ook niet direct goed maar leveren in ieder geval nog een bijdrage aan de maatschappij.

De gelukszoekers zijn ons tot last. Tot hoever moeten we dit accepteren? Nouja de verkiezingen 23 november 2023 zijn daar het resultaat van. Veel van deze mensen haten ons. En dat heeft de elite niet echt in de gaten, maar de onderkaste die samen moet leven met deze mensen hebben dit door.

Dat is dus wat domrechts wordt genoemd. Maar domrechts heeft haarfijn door wat er aan de hand is. Niet omdat ze dom zijn maar omdat ze er midden in zitten.
Nooit meer slapen
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:10:29 #265
498210 KoningWouter
pi_215390503
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Aangeprate zorgen.
Criminaliteit is nog nooit zo laag geweest en 98% van de asielzoekers zorgt niet voor problemen.
Ook rondom azc's valt er over het algemeen weinig te klagen
Oh echt? Op 200 meter zit hier een AZC en daar is dagelijks politie.
Nooit meer slapen
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:11:38 #266
498210 KoningWouter
pi_215390517
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nou in elk geval de maatregelen die er nu worden ingevoerd. Zweden en Denemarken zijn het bewijs dat soberheid en strengheid de asielmigratie kan doen terugdienen. (Dus welk asiel is nodig dan, als strengheid en soberheid deze gelukszoekers kan doen terugdringen :') )
Nooit meer slapen
pi_215390537
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oh echt? Op 200 meter zit hier een AZC en daar is dagelijks politie.
In werkelijkheid is er onderzocht dat een AZC niet tot onveiligheid oid lijdt: https://nos.nl/l/2214770
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:13:22 #268
498210 KoningWouter
pi_215390541
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat leveren ze dan? Behalve dan 800 asielzoekers per jaar minder? Die plannen schelen nog geen 1000 asielzoekers.

De realiteit: het enige linkse kabinet dat Nederland ooit heeft gehad zette 125000 woningen per jaar neer (liet de laagste staatsschuld ooit achter). Nu is dat 50000 minder en ook in de toekomst zal dit niet groeien.

Het is bewuste en gecreëerde schaarste. Was er op hetzelfde tempo als 1990-1995 doorgebouwd dan was er nu geen probleem geweest (en had je ook veel lagere grondprijzen en huizenprijzen).
Zoals altijd met een plan wat nog doorgevoerd moet worden kun je niet met zekerheid zeggen wat ze op dit moment leveren. Maar de vooruitzichten zijn goed. Overlastgevende asielmigranten wordt het zeer moeilijk gemaakt. Die gaan wel naar Duitsland totdat ze daar ook tot inzicht zijn gekomen.

Ik heb er hoop op dat het goed gaat komen met dit kabinet. ^O^
Nooit meer slapen
pi_215390557
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zoals altijd met een plan wat nog doorgevoerd moet worden kun je niet met zekerheid zeggen wat ze op dit moment leveren. Maar de vooruitzichten zijn goed. Overlastgevende asielmigranten wordt het zeer moeilijk gemaakt. Die gaan wel naar Duitsland totdat ze daar ook tot inzicht zijn gekomen.

Ik hoop met je mee maar ik durf er geen geld op te zetten :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215390560
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou in elk geval de maatregelen die er nu worden ingevoerd. Zweden en Denemarken zijn het bewijs dat soberheid en strengheid de asielmigratie kan doen terugdienen. (Dus welk asiel is nodig dan, als strengheid en soberheid deze gelukszoekers kan doen terugdrinken :') )
Dat bewijzen Zweden en Denemarken dus niet. Of wil jij net als Zweden naast Rusland gaan liggen, uit de NAVO en een werkloosheid van 8% krijgen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:16:07 #271
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215390581
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent (waarschijnlijk bewust) ongeïnformeerd.
Kun je dit uitleggen voor ons?

Volgens mij is het ook helemaal niet zo dat arbeidsmigranten (degenen van het WML of eronder) beter integreren. Omdat zij de taal helemaal niet hoeven te leren... dit wordt/is de nieuwe onderklasse en dezelfde fout als de jaren 60.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:16:44 #272
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215390587
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou in elk geval de maatregelen die er nu worden ingevoerd. Zweden en Denemarken zijn het bewijs dat soberheid en strengheid de asielmigratie kan doen terugdienen. (Dus welk asiel is nodig dan, als strengheid en soberheid deze gelukszoekers kan doen terugdrinken :') )
Oja, de maatregelen die 1). helemaal nog niet zijn ingevoerd en waarmee er dus ook niet 'geleverd' is 2). voor een groot deel allang in het hoofdlijnenakkoord stonden, 3). sterke twijfel bestaat over de juridische haalbaarheid, 4). recent voor een deel zijn afgeschoten door de RvS en 5). na nog geen 24 uur alweer voor een deel werden gebagatelliseerd door NSC.

Ja.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:17:21 #273
498210 KoningWouter
pi_215390597
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat bewijzen Zweden en Denemarken dus niet. Of wil jij net als Zweden naast Rusland gaan liggen, uit de NAVO en een werkloosheid van 8% krijgen?
Zweden en Denemarken hebben een zeer laag asiel-acceptatie-saldo. Het gene waar we op het moment het meeste last van hebben. Arbeidsmigratie is ontwrichtend maar deze mensen draaien zonder veel problemen in de maatschappij.

De primitievelingen die we via de asielmigratie binnen krijgen zorgen voor de grote problemen op het moment.

Goed dat de PVV daar vol voor in de bres springt.
Nooit meer slapen
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:17:41 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215390601
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Goed. Zelfs met asiel op 0 blijven er enorme problemen over. Problemen die ze gaan kapot bezuinigen en vermarkten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:18:21 #275
498210 KoningWouter
pi_215390613
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:16 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Oja, de maatregelen die 1). helemaal nog niet zijn ingevoerd en waarmee er dus ook niet 'geleverd' is 2). voor een groot deel allang in het hoofdlijnenakkoord stonden, 3). sterke twijfel bestaat over de juridische haalbaarheid, 4). recent voor een deel zijn afgeschoten door de RvS en 5). na nog geen 24 uur alweer voor een deel werden gebagatelliseerd door NSC.

Ja.
Ja dit zijn argumenten van de, wat ik noem, de "kan niet, mag niet"-brigade.

Wacht nou maar even af.
Nooit meer slapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')