abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:19:45 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215390628
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zweden en Denemarken hebben een zeer laag asiel-acceptatie-saldo. Het gene waar we op het moment het meeste last van hebben. Arbeidsmigratie is ontwrichtend maar deze mensen draaien zonder veel problemen in de maatschappij.

De primitievelingen die we via de asielmigratie binnen krijgen zorgen voor de grote problemen op het moment.
Vind je jezelf nou niet een beetje sneu dat je bijvoorbeeld Syriers die huis en haard ontvluchten primitievelingen noemt?

Heb je wel eens een gesprek gehad met hen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:20:14 #277
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215390634
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dit zijn argumenten van de, wat ik noem, de "kan niet, mag niet"-brigade.

Wacht nou maar even af.
Dit zijn gebeurtenissen en feiten die een stuk concreter zijn dan aan de hopium 'wacht maar af' roepen. Dat ze je niet bevallen is wat anders.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215390644
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kun je dit uitleggen voor ons?

Volgens mij is het ook helemaal niet zo dat arbeidsmigranten (degenen van het WML of eronder) beter integreren. Omdat zij de taal helemaal niet hoeven te leren... dit wordt/is de nieuwe onderklasse en dezelfde fout als de jaren 60.
Hij beweert dat er elk jaar een dorp aan bijstandstrekkers uit de asielketen komt. Allereerst werken de meesten gewoon na een paar jaar, van degenen die niet werken zullen een heleboel (waarschijnlijk de grote meerderheid) de partner zijn van een werkende en dan krijg je dus ook geen uitkering. Er wordt nergens bijgehouden hoeveel statushouders er van een uitkering leven, maar dat zijn er na een paar jaar waarschijnlijk nog maar een paar. En het is geen heel dorp per jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:23:12 #279
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_215390664
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:19 schreef Falco het volgende:

[..]
Vind je jezelf nou niet een beetje sneu dat je bijvoorbeeld Syriers die huis en haard ontvluchten primitievelingen noemt?

Heb je wel eens een gesprek gehad met hen?
Nee helemaal niet. Grote delen van Syrie zijn gewoon veilig. Zogenaamde asielzoekers gaan op vakantie naar Syrie. Wellicht zijn het geen primitievelingen omdat ze inderdaad best opportune hun kansen grijpen maar dit moeten we niet willen.

De argumenten van huis en haard ontvluchten en de zieligheids-kaart trekken is wel wat passe.
Nooit meer slapen
pi_215390666
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:03 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Niet dat ik arbeidsmigratie wil bagataliseren qua ontwrichting van de maatschappij maar deze mensen dragen in elk geval nog, al dan niet een gekorte, belasting af aan de staat en dragen dus wel degelijk iets bij.

Het zijn de gelukzoekers die hier puur en alleen komen voor een bijstandsuitkering en een huis en geen respect hebben voor de westerse cultuur die hier de problemen komen maken.
Over wat voor groep (achtergrond en omvang) heb je het dan bij dat laatste?
pi_215390673
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zoals altijd met een plan wat nog doorgevoerd moet worden kun je niet met zekerheid zeggen wat ze op dit moment leveren. Maar de vooruitzichten zijn goed. Overlastgevende asielmigranten wordt het zeer moeilijk gemaakt. Die gaan wel naar Duitsland totdat ze daar ook tot inzicht zijn gekomen.

Ik heb er hoop op dat het goed gaat komen met dit kabinet. ^O^
Ik weet niet of het goed gaat komen, het kabinet ziet er behoorlijk wankel uit.

Wel positief is dat er een hele lijst van maatregelen voorgesteld is, en dat de wil er is om het door te voeren.

Het is makkelijk om van te voren 'kan niet, mag niet' te roepen, maar er zullen altijd dingen zijn die wél kunnen.
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:24:02 #282
498210 KoningWouter
pi_215390675
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:20 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit zijn gebeurtenissen en feiten die een stuk concreter zijn dan aan de hopium 'wacht maar af' roepen. Dat ze je niet bevallen is wat anders.
Dat mag je vinden. Er is weinig concreet aan de argumenten die jij aandraagt. Net zo weinig als zeggen van "wacht maar af".
Nooit meer slapen
pi_215390683
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zweden en Denemarken hebben een zeer laag asiel-acceptatie-saldo. Het gene waar we op het moment het meeste last van hebben. Arbeidsmigratie is ontwrichtend maar deze mensen draaien zonder veel problemen in de maatschappij.

De primitievelingen die we via de asielmigratie binnen krijgen zorgen voor de grote problemen op het moment.

Goed dat de PVV daar vol voor in de bres springt.
We hebben helemaal niet "het meeste last van asiel". Sterker: als je objectief bent en je moet de 10 grootste problemen noemen in Nederland, dan zit asiel daar niet bij. Ergens na die top 10 komt uiteindelijk wel het opvangprobleem, maar dat heeft niks met de instroom te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:24:47 #284
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215390688
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:23 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee helemaal niet. Grote delen van Syrie zijn gewoon veilig. Zogenaamde asielzoekers gaan op vakantie naar Syrie. Wellicht zijn het geen primitievelingen omdat ze inderdaad best opportune hun kansen grijpen maar dit moeten we niet willen.

De argumenten van huis en haard ontvluchten en de zieligheids-kaart trekken is wel wat passe.
Je hebt dus nooit met Syriers gesproken.

Overigens zijn Syriers allesbehalve zielig. Ik ken ze als leergierig en hardwerkend, zeker degene met een christelijk orthodoxe achtergrond. Wellicht dat dat voor anderen in de samenleving als bedreigend gezien wordt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:25:29 #285
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215390695
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Er is weinig concreet aan de argumenten die jij aandraagt. Net zo weinig als zeggen van "wacht maar af".
Hahaha.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215390709
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wel positief is dat er een hele lijst van maatregelen voorgesteld is, en dat de wil er is om het door te voeren.

Die wil is er? Waar dan? In het interview met Van Vroonhoven die haar handen al weer van het hele pakket trekt? In de minister die de asielstop al weer in de prullenbak heeft gegooid? In de Eerste Kamer die waarschijnlijk meer luistert naar de VNG en de burgemeesters dan naar het kabinet? En sowieso, welke concrete maatregel die gaat schelen in de instroom is er nu voorgesteld? Die zijn er toch gewoon niet?
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:27:00 #287
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215390710
quote:

[..]

Het is makkelijk om van te voren 'kan niet, mag niet' te roepen, maar er zullen altijd dingen zijn die wél kunnen.
Dit naïeve wensdenken :')
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:27:08 #288
498210 KoningWouter
pi_215390711
quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Over wat voor step (achtergrond en omvang) heb je het dan bij dat laatste?
Nou omdat een werkelijke asielzoeker op zoek is naar veiligheid (Maslow's pyramid of needs) kan dit prima in de omgeving of in het eerste veilige land binnen EU.

Wanneer er geestelijke ruimte is om te denken aan materialisme en economische vooruitgang is er geen sprake meer van iemand in nood maar een gelukszoeker. Ik durf te stellen dat wat we hier krijgen voornamelijk gelukszoekers zijn.

Anders zouden ze wel naar opvang in de regio gaan of in het eerste veilige EU land blijven.
Nooit meer slapen
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:28:35 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215390729
Nou, we gaan weer lekker hè. Weer een heel topic volgeluld over asielzoekers.

Op basis van de afgelopen 10 delen in deze reeks moeten we inderdaad concluderen dat de asielkwestie met afstand het grootste probleem van onze samenleving is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215390730
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:23 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Ga je voor de omgang met Syriërs ook Denemarken als voorbeeld nemen?
pi_215390747
quote:

[..]

Je wist dat er een veel serieuzer (en haalbaarder) pakket rond migratie klaarlag toen het vorige kabinet sneuvelde? Die hadden al ingevoerd kunnen zijn als de VVD de boel niet liet klappen op de oneindige nareizigers.
pi_215390751
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, we gaan weer lekker hè. Weer een heel topic volgeluld over asielzoekers.

Op basis van de afgelopen 10 delen in deze reeks moeten we inderdaad concluderen dat de asielkwestie met afstand het grootste probleem van onze samenleving is.
Het klagen over asiel begint inderdaad wel een probleem te worden. We hebben helaas meer klagers over asiel in Nederland dan alle opgetelde asielzoekers in de hele geschiedenis van het land bij elkaar. Zouden we de klager niet kunnen opsluiten ipv de asielzoekers, is het woningtekort gelijk opgelost.
pi_215390752
https://www.nu.nl/economi(...)niemands-belang.html
quote:
IMF-bestuurder waakt voor té sterke loonstijging in Nederland: 'In niemands belang'
Het linkse nu.nl

Pas op mensen een loonsstijging zodat mensen zonder toeslagen kunnen rondkomen daar heeft niemand wat aan.
:')
pi_215390754
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Je mag nu op drie trajecten waar nog nooit een mens geweest is gewoon weer lekker ouderwets 130 rijden, noem het maar niks.
Wordt nog onderzocht toch?
pi_215390755
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je wist dat er een veel serieuzer (en haalbaarder) pakket rond migratie klaarlag toen het vorige kabinet sneuvelde? Die hadden al ingevoerd kunnen zijn als de VVD de boel niet liet klappen op de oneindige nareizigers.
Dat niet alleen: het potje voor compensatie van boeren was groter. De belastingdruk was lager.

Maar ja. Dat was allemaal te links _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215390756
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, daar zat dat verbod op nareis meerderjarige asielzoekers die nu als waarschijnlijk wel het belangrijkste wordt gepresenteerd al in...
pi_215390763
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:27 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou omdat een werkelijke asielzoeker op zoek is naar veiligheid (Maslow's pyramid of needs) kan dit prima in de omgeving of in het eerste veilige land binnen EU.

Wanneer er geestelijke ruimte is om te denken aan materialisme en economische vooruitgang is er geen sprake meer van iemand in nood maar een gelukszoeker. Ik durf te stellen dat wat we hier krijgen voornamelijk gelukszoekers zijn.

Anders zouden ze wel naar opvang in de regio gaan of in het eerste veilige EU land blijven.
En die komen hier puur en alleen komen voor een bijstandsuitkering en een huis en hebben geen respect voor de westerse cultuur en komen hier problemen maken?
pi_215390778
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, daar zat dat verbod op nareis meerderjarige asielzoekers die nu als waarschijnlijk wel het belangrijkste wordt gepresenteerd al in...
Zo zie je maar weer hoe belangrijk propaganda en beeldvorming is :P.
pi_215390783
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:24 schreef Falco het volgende:

[..]
Je hebt dus nooit met Syriers gesproken.

Overigens zijn Syriers allesbehalve zielig. Ik ken ze als leergierig en hardwerkend, zeker degene met een christelijk orthodoxe achtergrond. Wellicht dat dat voor anderen in de samenleving als bedreigend gezien wordt.
Ik woon in een flat met koop en sociale huur door elkaar, op die manier heb ik dus ook aardig wat vluchtelingen gesproken.

En wat betreft de Syriërs, wat ik zie is dat het op zich vriendelijke mensen zijn, maar dat het wat betreft de taal leren en een inkomen genereren allemaal wel tegenvalt.

Maar goed, als jij Syriërs vooral als collega's tegenkomt, kan jij natuurlijk weer een heel ander beeld hebben. Persoonlijke verhalen zeggen op het grote geheel natuurlijk niet zoveel.
pi_215390785
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:27 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Gebaseerd waarop?
En als dat zo is waarom komen dan niet alle asielzoekers naar Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')