SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Een verbouwing van 20k afschrijven gaat ook niet heel snel met die inkomsten. Plus hij wilde een punt makenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:50 schreef hoechst het volgende:
Hoe kan Anton 1000 euro per maand verlies maken duur de nieuwe regels van Hugo??
Iets minder rendement is meer realistisch.
Nou, alles kapot maken..... de badkamer was erg vies, maar voor de rest heb ik geen bewijs gezien dat de huurder dingen kapot had gemaakt, terwijl er wel sprake was van flink achterstallig onderhoud.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:58 schreef bianconeri het volgende:
Lekker je huis smerig maken en alles kapot laten gaan en je huurbaas ervoor laten opdraaien.
En voor een habbekrats op de duurste plek zitten, maar wel janken en je lichaam kapot roken.
En maar janken op het systeem.
Dat denk ik ook, koop dan zo’n bed bij de IKEA die je helemaal in kunt klappen en dat je dan een kast hebt. Of een 1 persoon. Geloof niet dat er veel dates willen blijven slapenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:17 schreef Friday12 het volgende:
Zit die kerel niet in zijn slaapkamer met zijn huiskamer en andersom? Ziet eruit als een woonkeuken ipv slaapkeuken
Huizen verhuren is box 3 bij de belasting (vermogen). Hugo de Jonge heeft er voor gezorgd dat het met 2% van de WOZ waarde wordt belast. Daarom is verhuur ook niet meer in trek en zijn al die woningen in de verkoop gekomen de afgelopen tijd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:50 schreef hoechst het volgende:
Hoe kan Anton 1000 euro per maand verlies maken duur de nieuwe regels van Hugo??
Iets minder rendement is meer realistisch.
Oh dat zou verklaren waarom volgens de huurder de keuken te groot is geworden nu. Als je daar verder moet leven..quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:17 schreef Friday12 het volgende:
Zit die kerel niet in zijn slaapkamer met zijn huiskamer en andersom? Ziet eruit als een woonkeuken ipv slaapkeuken
Ik geef eerlijk toe dat ik ook een beetje laks kan zijn met de badkamer schoonmaken maar dat ziet er niet zo uit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:07 schreef JanGroen het volgende:
Conclusie:
Huurder is tegen het zwak begaafde aan en hoort eigenlijk begeleid te wonen zoals verhuurder al zei. Hij is niet in staat zichzelf te onderhouden in de vorm van huis op orde houden en schoonmaken.
Verhuurder probeert er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen en wil alles “zelf doen” (lekker goedkoop, echte vakman wordt te duur).
Zus van verhuurder zou schoonmaken maar doet dat niet. Die badkamer kan best gevoelig zijn voor terugkerende schimmel, maar dit was niet van een week of maand. Deze badkamer is al jaren niet schoongemaakt.
wat zou ie anders moeten doen volgens jou dan ??quote:Op zondag 27 oktober 2024 01:34 schreef Vincent_student het volgende:
En trouwens, wie staat er nog als 80-jarige nog in een winkel en gaat nog met een gereedschapskist zijn pandjes af?
Dan is er volgens mij iets niet helemaal goed gegaan in je leven.
Topshowtjequote:Op zondag 27 oktober 2024 11:01 schreef Aberkullie het volgende:
Deze aflevering had het allemaal. Oude kerels die beide niet sporen, een hoop gescheld en getier, Victor die met de HG aan de slag ging. Ik miste alleen meester Visser.
oplossingsgericht werkenquote:Op maandag 28 oktober 2024 14:06 schreef roos94 het volgende:
Dat verhaal van die stront was hopelijk voor de show. Hoop niet dat hij dit echt doet
Misschien kan hij beter van die hondenzakjes halen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:06 schreef roos94 het volgende:
Dat verhaal van die stront was hopelijk voor de show. Hoop niet dat hij dit echt doet
Ok, je hebt gelijk.quote:Op zondag 27 oktober 2024 05:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat zou ie anders moeten doen volgens jou dan ??
Bij het zwembad gaan liggen ?? Een camper kopen en heel europa door crossen ?
ik ben 72 en werk ook nog drie dagen per week , blijf je fit van
Hij heeft bijna genoeg gespaard om terug te keren naar Limburg..quote:Op zondag 27 oktober 2024 01:34 schreef Vincent_student het volgende:
En trouwens, wie staat er nog als 80-jarige nog in een winkel en gaat nog met een gereedschapskist zijn pandjes af? Dan is er volgens mij iets niet helemaal goed gegaan in je leven.
Mijn vader had ergens eind jaren negentig een baan waarbij hij de moeilijke dossiers afging van telefoonabonnementen. Die kwam nog weleens erg schrijnende situaties tegen, zoals die ene bejaarde dame die inderdaad in zakjes scheet. Van die bruine papieren broodzakjes. Die vouwde ze dan dicht en zo stapelde ze ze op tegen de muur. Het zag er heel georganiseerd uit en stonk ook niet zo erg als je zou verwachten.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien kan hij beter van die hondenzakjes halen.
Viel me wel op dat er geen enkele klant in die winkel was van die toupettenmeneer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:14 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hij heeft bijna genoeg gespaard om terug te keren naar Limburg..
Dat is tijdens de opnames toch niet zo gek?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:26 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Viel me wel op dat er geen enkele klant in die winkel was van die toupettenmeneer.
content creator houdingquote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Mariska ziet er totaal niet sympathiek uit met haar lichaamshouding.
Ze vinden dat Ronald de oude vloer niet weg had moeten halen als er geen nieuwe in kanquote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waarom bij de vloerboer klagen over vochtprobleem, terwijl je bij de verkopers van het huis moet zijn?
ja dat kan je beter niet doenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:01 schreef H_T het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een draagmuur eruit halen?
Uhh, open keuken willen bijvoorbeeld? H balk er in maken (latei) en een draagmuur kan probleemloos weg hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:01 schreef H_T het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een draagmuur eruit halen?
link hoor , moet wel een stalen balk zijnquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:13 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Uhh, open keuken willen bijvoorbeeld? H balk er in maken (latei) en een draagmuur kan probleemloos weg hoor.
Tja dit klopt wel ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Haha, dit is redelijk symptomatisch voor wat er met jongeren aan de hand is. Geen eigen verantwoordelijkheid nemen.
In een jaar haal ik de helft daarvan nog nietquote:
Ik verbruik 1/3 ongeveerquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:23 schreef H_T het volgende:
[..]
In een jaar haal ik de helft daarvan nog niet
Je kan niet iemand aanklagen die nooit heeft bestaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:25 schreef Dutch_view het volgende:
Ze hadden beter die deskundige kunnen aanklagen dat de vloer droog zou zijn
Mijn onderbuik zegt dat er de expert niet echt een expert was, als hij/zij er überhaupt al was.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:25 schreef Dutch_view het volgende:
Ik denk dat Mariska geld wou zien.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:26 schreef MadMaster het volgende:
“We weten nu waar we aan toe zijn…”.
Dat had je al lang kunnen weten i.p.v. stronteigenwijs te zijn…
Ik denk dat daar nooit een deskundige langs is geweest. Er was ook geen rapport.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:25 schreef Dutch_view het volgende:
Die zijn uit pure ellende op een dag tot de conclusie gekomen dat ze die vloer gewoon gelegd wilden hebben en wisten dat die man dat niet ging doen. Toen hebben ze maar een expert verzonnen die verklaard zou hebben dat het allemaal in orde zou zijn. En toen die man in de gang zag dat het daar nog steeds een ramp was kwamen ze een beetje klem te zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:28 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik denk dat daar nooit een deskundige langs is geweest. Er was ook geen rapport.
Overleggen met deze “ik weet het beter” broekies?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:28 schreef Dutch_view het volgende:
Toch bijzonder dat hiervoor een rechter aan te pas moet komen
Met een beetje boerenwijsheid en overleg kom je ook een heel eind
Nee hoor, kun je gewoon laten berekenen. En een H balk is altijd van staal. Netjes bekleden met 2 lagen gips voor de brandwerendheid en de koof netjes stucen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
link hoor , moet wel een stalen balk zijn
was wel een mooie meidquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:36 schreef JanGroen het volgende:
Heerlijke uitspraak. Goede levensles voor het jonge stel. Eigenwijs is niet wijs. Een verbouwing doe je niet “ff snel” en al helemaal niet met je allerlaatste centen.
En dan na de uitspraak de loze woorden “we weten nu waar we aan toe zijn”. Wat een dooddoener. Zeg dan eerlijk dat je deze uitspraak niet verwacht had en bied je excuses aan aan de klusjesman.
Ach, als je met dit gedrag van haar zit opgescheept ben je snel klaar met haar geplamuurde snoetje hoor. Dan is uiterlijk ineens een stuk minder belangrijk.quote:
Ja uhuhquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ineens hadden ze nog een sok gevonden.
Budget Sweeney.quote:
Sowieso in deze tijden, met tekort aan vaklui. Voor hun tien andere klanten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:15 schreef Friday12 het volgende:
Een klant blokker jij niet.. Nou moet je eens kijken hoe snel dat kan als je een stalker bent
Maar drogen (lees verwarmen) kost geld en dat hebben ze niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:13 schreef Friday12 het volgende:
Wat een irritant verwend prinsesje. Alles altijd gekregen van de ouders zo komt het over.
Verder pleur er even een laagje zeil in en zorg dat het uitgedroogd word
Met hun budget (dat er niet was) hadden ze de vloer pas later moeten laten doen. Die plavuizen zijn voor de time being prima. Maar dat zag er voor Instagram niet leuk uit, dus dan moet het maar gelijk terwijl er net het geld niet voor is. Zit er wat tegen (vloer moet drogen) dan moet het ook nog eens gelijk klaar zijn. Zo werkt het niet verwend prinsesje.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:11 schreef __Fokker__ het volgende:
[..]
Budget Sweeney.
Gezeik ook met hun beton vloer, ze hadden ook wat extra kleden kunnen neerleggen.
Vloer van 16k erin leggen en dan huilie doen over paar 100 euroquote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:25 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Maar drogen (lees verwarmen) kost geld en dat hebben ze niet.
Ze hadden geen huis inspectie en dan een prima plavuizen vloer eruit rammen terwijl je het geld niet heb. Er zijn meerdere dingen die ze niet snaptquote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:37 schreef derLudolf het volgende:
Na de hoorzitting zegt ze "ik heb spijt dat ik ik de klus aan hem heb gedaan"
Je snapt het nog steeds niet, trut.
Mee eens, alles moet direct perfect tegenwoordig lijkt wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:27 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Met hun budget (dat er niet was) hadden ze de vloer pas later moeten laten doen. Die plavuizen zijn voor de time being prima. Maar dat zag er voor Instagram niet leuk uit, dus dan moet het maar gelijk terwijl er net het geld niet voor is. Zit er wat tegen (vloer moet drogen) dan moet het ook nog eens gelijk klaar zijn. Zo werkt het niet verwend prinsesje.
Respect dat hij het nog wil afmaken.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Nog niets eens excuses oid voor die Ronald
Ja want iedere normaal persoon heeft shit toch geregeld voor je aan de verbouwing begint? Zoals een check van het huis. Maar dat kost natuurlijk geld hequote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:00 schreef bianconeri het volgende:
Knappe vrouw absoluut, jammer van dat accent.
Vond Ronald ook wel heel laks. Waarom moet ik weten waar ik mee werk zegt hij eigenlijk... En Mr Visser zegt dat ook?
Dat is toch te erg voor woorden.
Dus een vloerenlegger mag gewoon alles maar leggen....
Maar de jongelui wilden ook wel beetje veel.
Overigens... 16K voor dat?
Belachelijke prijs.
Volgens mij moet je de uitzending nog eens terug kijken, want dat is helemaal niet zo gezegd. De vraag was in hoeverre de vloerenlegger vooronderzoek had moeten doen, en of hij dat ook gedaan heeft. En ja: dat heeft ķe gedaan. Hij heeft gewaarschuwd dat de vloer te vochtig was en heeft de jongelui geadviseerd een vochtexpert in te schakelen. De vloerenlegger heeft inderdaad geen bouwtechnische keuring van de vloer uitgevoerd, maar dat mag in redelijkheid ook niet verwacht worden, dat hadden die jongelui zelf moeten regelen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:00 schreef bianconeri het volgende:
Vond Ronald ook wel heel laks. Waarom moet ik weten waar ik mee werk zegt hij eigenlijk... En Mr Visser zegt dat ook?
Die dingen eet je ook niet als de camera op je porum staatquote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:54 schreef H_T het volgende:
Feest voor Viktor met een Bossche bol deze week![]()
Ik heb hem er geen hap van zien eten
Ik vond het ook belachelijk laag. Ronald moet zijn prijzen wat opschroevenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:00 schreef bianconeri het volgende:
Knappe vrouw absoluut, jammer van dat accent.
Maar de jongelui wilden ook wel beetje veel.
Overigens... 16K voor dat?
Belachelijke prijs.
Logisch. Ik kreeg ook een keer eens zo'n ding voor je neus. Is eigenlijk een enorme berg slagroom (brrr!). Ik dacht toen ook: hoe werk ik me hier doorheen. Zo'n gezicht had Viktor ook.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:54 schreef H_T het volgende:
Feest voor Viktor met een Bossche bol deze week![]()
Ik heb hem er geen hap van zien eten
Die vrouw heeft duidelijk de leiding en is niet de meest sympathieke. Duidelijk is wel dat ze dubbeltjes moeten omdraaien, en dat ze ondertussen weer hebben bijgespaard. Maar het stel heeft zelf allerlei steken laten vallen, en dat schuiven ze allemaal af op de klusjesman. Die Mariska is keihard. En dan nog met twee waarheden komen ook nog en die arme man 's avonds kapot whatsappen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 07:09 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Hoe aso ben je dan als je de aannemer laat opdraaien om een verwarming te huren omdat je geen geld hebt maar vervolgens nog wel een sok onder bed voor een epoxy en de rest. Wat 8 keer zoveel kost.
Gelukkig kreeg de aannemer op alle punten gelijk.
Maar het is zo'n lief kindquote:Op vrijdag 1 november 2024 08:49 schreef Vincent_student het volgende:
En dan nog een kind verwekken ook nog in financieel krappe tijden met een huis waaraan van alles moet gebeuren. Niet heel erg slim, lijkt mij.
Dat viel me nog mee, want ik vond het voldoende clueless overkomen dat het me niet verbaasd had als ze gewoon nul op de spaar hadden staan. Het leek me echt zo'n stel dat een dure vakantie boekt, dat daarna de auto stuk gaat en ze daar dan geen geld voor hebben.quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:31 schreef JanGroen het volgende:
Wat ik overigens wel heel scherp vond was dat het jonge stel 3 maanden de tijd kreeg voor het injecteren van alle binnenmuren wat ¤ 2.400 kost. Lukt ze dat niet, dan vervalt de verplichting van de vloerenlegger om de vloer af te maken. Ze werden daarmee even klem gezet, omdat ze financieel niet veel te makken hadden. Maar naar eigen zeggen hadden ze ineens nog wel wat geld gevonden / beschikbaar.
Dit is echt een light versie inderdaad van die man met die tics in het gezicht en een miljoen vogels op zolder. "Nee ik heb nooit muizen gehad!" en dat er dan tig foto's tevoorschijn kwamen van oude muizenvallen op de zitting.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:51 schreef L3viathan het volgende:
lol
ook naar die aannemer sturen: er is geen vochtprobleem, kom gewoon die vloer leggen![]()
en dan nu: ja maar door die vloer trekt het vocht nu in de muren!
Gelukkig zei meneer Visser ook niks over de keukenvloer.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:51 schreef L3viathan het volgende:
lol
ook naar die aannemer sturen: er is geen vochtprobleem, kom gewoon die vloer leggen![]()
en dan nu: ja maar door die vloer trekt het vocht nu in de muren!
Nee, dat heeft hij niet gedaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de uitzending nog eens terug kijken, want dat is helemaal niet zo gezegd. De vraag was in hoeverre de vloerenlegger vooronderzoek had moeten doen, en of hij dat ook gedaan heeft. En ja: dat heeft ķe gedaan. Hij heeft gewaarschuwd dat de vloer te vochtig was en heeft de jongelui geadviseerd een vochtexpert in te schakelen. De vloerenlegger heeft inderdaad geen bouwtechnische keuring van de vloer uitgevoerd, maar dat mag in redelijkheid ook niet verwacht worden, dat hadden die jongelui zelf moeten regelen.
Prijzen verlagen bedoel je.quote:Op vrijdag 1 november 2024 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vond het ook belachelijk laag. Ronald moet zijn prijzen wat opschroeven
Normale volgorde, hoor.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet gedaan.
Hij zei dat het niet aan hem is om vooronderzoek te doen.
En hij is begonnen met alles af te breken, vloer en muur.
En toen pas is hij eens gaan kijken naar vocht.
Zoals gezegd werd is er door een vorige bewoner de hele kruipruimte dichtgestort met beton en daar een tegelvloer op gestort. We hebben hier klei grond en ja, dat trekt op in de muren als je geen kruipruimte meer hebt. Komt op mij over alsof het een huis is van voor 1960 of misschien nog wel ouder, met in eerste instantie een houten vloer op balken, met een kruipruimte eronder. Helemaal prima voor deze streek.quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:49 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Die vrouw heeft duidelijk de leiding en is niet de meest sympathieke. Duidelijk is wel dat ze dubbeltjes moeten omdraaien, en dat ze ondertussen weer hebben bijgespaard. Maar het stel heeft zelf allerlei steken laten vallen, en dat schuiven ze allemaal af op de klusjesman. Die Mariska is keihard. En dan nog met twee waarheden komen ook nog en die arme man 's avonds kapot whatsappen.
Ze hadden bij de aanschaf van het huis tenminste een makelaar in de arm moeten nemen die het huis had geļnspecteerd voor de aankoop. Maar alles straalt zuinigheid uit bij hun. Ze konden het waarschijnlijk allemaal maar net betalen bij elkaar, en dan loop je een groot risico. En dan nog een kind verwekken ook nog in financieel krappe tijden met een huis waaraan van alles moet gebeuren. Niet heel erg slim, lijkt mij.
Domme pech natuurlijk. Die bouwpatholoog vertelde al dat dat de oorzaak was van het probleem met het resultaat van de grondboring van Viktor, Maar die patholoog zei ook dat hij bij inspectie ook altijd onder de vloer zou kijken. Het is wel triest voor zo'n jong stel met een kindje. Zit je met een huis met volgestorte kruipruimte. Verkopen wordt nou moeilijk nu het huis op tv is geweest.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals gezegd werd is er door een vorige bewoner de hele kruipruimte dichtgestort met beton en daar een tegelvloer op gestort. We hebben hier klei grond en ja, dat trekt op in de muren als je geen kruipruimte meer hebt. Komt op mij over alsof het een huis is van voor 1960 of misschien nog wel ouder, met in eerste instantie een houten vloer op balken, met een kruipruimte eronder. Helemaal prima voor deze streek.
Bij zo'n oud huis, moet je eigenlijk altijd een bouwkundige keuring laten doen voor je tekent. Je kunt niet verwachten dat de aannemer dit voor je gaat doen.
En ook dat is geen garantie. Wij hebben ook een vochtige kruipruimte, maar dat kwam niet uit de bouwkundige keuring naar voren, want dat was net in een droge periode met lagere grondwaterstand.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:08 schreef JanGroen het volgende:
Een makelaar keurt geen huis hoor. Die bemiddeld alleen bij de koop / verkoop. Voor een inspectie moet je echt een bouwkundige inschakelen. En dan ook nog eentje die de fundering / kruipruimte wil onderzoeken, want die slaan ze vaak over.
quote:In Spijkenisse is een hoogoplopend conflict gaande over een pleintje. Volgens Richard is het pleintje privéterrein, zodat achterbuurman Peter daar niks te zoeken heeft. Peter daarentegen claimt dat het pleintje gewoon openbare grond is en dat Richard niet zo moet zeuren.
Dat zijn vaak de betere afleveringen.quote:
Je zou zeggen dat dat pijpje makkelijk op de put te richten is een meter verderopquote:
Zonder meer...quote:Op donderdag 7 november 2024 20:31 schreef Ama het volgende:
Bij zulke dingen heb ik wel altijd meteen het gevoel dat er meer speelt.
Ja dat lijkt mij ook niet goed als een put daardoor zomaar verstopt raaktquote:Op donderdag 7 november 2024 20:34 schreef H_T het volgende:
Zo'n put raakt toch niet zomaar verstopt van wat modder?
Dat is een mooi uitzoekklusje voor de bazen van het Kadaster.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:38 schreef Ama het volgende:
Nou wat denken we is dat pleintje privéterrein of openbaar terrein?
Ik denk openbaar terrein.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:38 schreef Ama het volgende:
Het kan mandelig zijn. Maar daarmee is het nog niet meteen niet-openbaar.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:38 schreef Ama het volgende:
Yep, het lijkt wat dat betreft op die aflevering over de privésteeg van een paar weken geleden.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het kan mandelig zijn. Maar daarmee is het nog niet meteen niet-openbaar.
Achterpad waar ineens de schuttingen vd tuinen weggehaald waren was inderdaad ook mandelig.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, het lijkt wat dat betreft op die aflevering over de privésteeg van een paar weken geleden.
Inderdaad, ik snap het probleem echt niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als het zan en modder niet via pijpje gaat dan komt het wel onder de schutting door?
Neequote:
Je kunt kadaster online gewoon raadplegen om te zien wie de eigenaar is/eigenaren zijn he? Daar is geen landmeter voor nodigquote:
quote:
Maar hoe weten we dan of Peter een stuk uit die schutting had mogen zagen?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt kadaster online gewoon raadplegen om te zien wie de eigenaar is/eigenaren zijn he? Daar is geen landmeter voor nodig
Dat staat er toch?quote:Op dondergad 7 november 2024 21:10 schreef H_T het volgende:
[..]
[..]
Maar hoe weten we dan van Peter een stuk uit de bescherming dat we hadden mogen zagen?
Weet ik, maar de aanwezigheid van het Kadaster vind ik altijd een bonusquote:Op donderdag 7 november 2024 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat staat er toch?De grenzen worden niet betwist.
Al is dat het probleem niet direct.
quote:Op donderdag 7 november 2024 21:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Weet ik, maar de aanwezigheid van het Kadaster vind ik altijd een bonus
Vervang [/citaat] door [/quote] en je bent erquote:
Maar hoe kwam er uberhaupt ineens citaat te staan?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:14 schreef H_T het volgende:
[..]
Vervang [/ citaat] door [/ quote] en je bent er
Een overijverige automatische vertaler denk ikquote:Op donderdag 7 november 2024 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe kwam er uberhaupt ineens citaat te staan?![]()
Maar ik zal het aanpassen
Als je het zelf ook al treurige tegelbende gaat noemen komt dat je kansen niet echt ten goedequote:
Dat is waarquote:Op donderdag 7 november 2024 21:17 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je het zelf ook al treurige tegelbende gaat noemen komt dat je kansen niet echt ten goede
Geen uitsluitsel van kadasterquote:
Inderdaad jaquote:Op donderdag 7 november 2024 21:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop echt heel hard dat ik nooit zulke zeikburen krijg.
Jawel.. Geen landmeter nodigquote:
Amenquote:Op donderdag 7 november 2024 21:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop echt heel hard dat ik nooit zulke zeikburen krijg.
Ach, het pijpje mag blijvenquote:
Eigenlijk had Viktor nog even een mergpijp naar binnen moeten persenquote:Op donderdag 7 november 2024 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, het pijpje mag blijven
Echt hč. En dan zitten die mensen daarover dus jaren tandenknarsend achter de geraniums.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:22 schreef H_T het volgende:
Nou, dat was een nuttige dag voor iedereen
Uhm, nee. Niet persé. Mijn ouders hebben 40 jaar in een (koop)woning gewoond waarbij de tuin grensde ah terrein ve voetbalclub. Daar was ook geen brandgang en/of achterom. Hadden ook alleen ladderrecht.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:37 schreef praadje het volgende:
Wel apart dat hij geen enkele mogelijkheid van een achteruitgang mag hebben. Je zal maar brand krijgen aan/in de voorkant van je huis.
'Normale' rijtjeshuizen hebben in principe toch ook over het algemeen een brandgang achterlangs?
Nood breekt wet.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:37 schreef praadje het volgende:
Wel apart dat hij geen enkele mogelijkheid van een achteruitgang mag hebben. Je zal maar brand krijgen aan/in de voorkant van je huis.
'Normale' rijtjeshuizen hebben in principe toch ook over het algemeen een brandgang achterlangs?
quote:In het Drentse Zuidlaren heeft meneer Klootsema slapeloze nachten door een vreselijk ronkend geluid. Hij weet zeker dat dit afkomstig is van het elektriciteitshuisje van de bouwmarkt naast hem. Die heeft namelijk een nieuwe, zwaardere transformator in gebruik genomen en sindsdien is alle ellende begonnen. De eigenaar van de bouwmarkt, Erik, zit ook erg met de kwestie in zijn maag.
Volgens hem voldoet de nieuwe transformator aan alle geluidsnormen en hij weet ondertussen niet meer hoe hij meneer Klootsema nog verder kan helpen. Mr. Visser en Viktor Brand gaan naar Zuidlaren om een oplossing te zoeken.
Dit vraagt om een Berend Botje-verwijzing!quote:
Bingoquote:Op donderdag 14 november 2024 14:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Dit vraagt om een Berend Botje-verwijzing!
Viktor stelt niet teleurquote:Op donderdag 14 november 2024 14:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Dit vraagt om een Berend Botje-verwijzing!
quote:Op donderdag 14 november 2024 20:32 schreef H_T het volgende:
Ho, de toerenteller sprong aan. Hybride zou natuurlijk kunnen, had ik niet aan gedacht
Het was gewoon nepquote:
Goed punt inderdaadquote:Op donderdag 14 november 2024 20:43 schreef JanGroen het volgende:
Wie kan mij uitleggen wat je als eindgebruiker van stroom met een eigen trafo moet?
De elektriciteitsaansluiting is vanaf de meter naar buiten toe toch niet van jou? Dat is allemaal van de netbeheerder. Als verbruiker kies je voor 3x35A, 3 x 50A, enz..
Ook een manier om van klagers af te komen.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:47 schreef Ama het volgende:
Ik kende iemand die was geėlektrocuteerd in zo'n stroomhuisje.
https://www.hubo.nl/zuidl(...)9ZQJkvrMOAcwynnceGdLquote:Op donderdag 14 november 2024 20:46 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar het gebeurde logo was te groot met te veel tekst er in voor een Hubo.
Heb je het tegen mij?quote:Op donderdag 14 november 2024 20:48 schreef JanGroen het volgende:
Dat is bijzonder, want je hebt alleen toegang tot die hokjes als je ook weet hoe je daar veilig in moet werken.
Mijn lezing (heb gewerkt bij een netbeheerder)quote:Op donderdag 14 november 2024 20:43 schreef JanGroen het volgende:
Wie kan mij uitleggen wat je als eindgebruiker van stroom met een eigen trafo moet?
De elektriciteitsaansluiting is vanaf de meter naar buiten toe toch niet van jou? Dat is allemaal van de netbeheerder. Als verbruiker kies je voor 3x35A, 3 x 50A, enz..
quote:Op donderdag 14 november 2024 20:59 schreef R-woud93 het volgende:
Het is toch minder leuk als de buren geen tering hekel aan elkaar hebben.
Ook dat is heel normaal. De netbeheerder kan moeilijk elke keer een wijk van de stroom halen als ze er iets moeten aanpassen. Daarom mag ook niet iedereen in die hokjes werken. Daar zijn hele procedures voor.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Heb je het tegen mij?
Want zoja hij moest daar werken maar stroom was er niet afgehaald.
Dus toch!quote:Op donderdag 14 november 2024 20:49 schreef Isane het volgende:
[..]
https://www.hubo.nl/zuidl(...)9ZQJkvrMOAcwynnceGdL
jep
Ja zal best maar waarom zou ik dit verzinnen.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:07 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Ook dat is heel normaal. De netbeheerder kan moeilijk elke keer een wijk van de stroom halen als ze er iets moeten aanpassen. Daarom mag ook niet iedereen in die hokjes werken. Daar zijn hele procedures voor.
Dat begrijp ik allemaal. Maar het is niet het eigendom van de bouwmarkt meneer. De trafo en het huisje zijn van de netbeheerder.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:57 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Mijn lezing (heb gewerkt bij een netbeheerder)
Waarschijnlijk is die trafo niet alleen voor de Hubo maar voor de wijk. Alleen doordat de Hubo veel zonnepanelen liet installeren was er soms (blijkbaar) last van piekspanning. En daar kan dan de rest van de woningen die er op zit aangesloten ook last van krijgen. vandaar een verzwaring.
Ik zeg niet dat je het verzint.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja zal best maar waarom zou ik dit verzinnen.
Klopt helemaal. Eigenlijk zou er nog een partij bij de zitting moeten zijn vind ik, namelijk netbeheerder Enexis.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:11 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik allemaal. Maar het is niet het eigendom van de bouwmarkt meneer. De trafo en het huisje zijn van de netbeheerder.
De bouwmarkt meneer kan een verzwaring van zijn aansluiting hebben aangevraagd of de netbeheerder heeft actie ondernomen vanwege te hoge piekspanning, waarna de netbeheerder dat alleen kon realiseren door de trafo te verzwaren. Maar dat maakt de trafo niet tot het eigendom van bouwmarkt Erik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |