Ik kan niet meedoen want ik geef dan lesquote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik best. Deze staking heeft dan ook een wat ander doel dan de afgelopen ik-wil-meer-geld-stakingen. Maar het onderwerp staat nogal ver af van mijn werkveld, dus ik zal alsnog niet aan de staking meedoen.
Ja, dat er nu dan juist geld vanuit de politiek weg valt is tegenvallend. Want dat zie je toch liever dan geld vanuit het bedrijfsleven. Niet omdat het bedrijfsleven de uitkomsten stuurt (daar zijn onze universiteiten denk ik te degelijk voor, grotendeels), maar het bedrijfsleven stuurt natuurlijk wel op onderwerpen waar zij wat aan hebben. Dat is soms prima, maar niet al het onderzoek moet zo gefinancierd worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik merk wel dat de wetenschappelijke wereld er behoorlijk van op de hobbel is. Sowieso zijn we altijd al bezig met het eeuwige gebrek aan 'fumding'.
Geen idee. In ieder geval geeft de studie zelf ook al toe dat de resultaten voor Nederland niet representatief zijn:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een verschillende bias voor de verschillende landen inderdaad.
Was de 2016 studie in Nederland ook via social media?
Verder zie ik dat ze in Nederland 337 Turkse moslims, 614 Syriërs en 302 'North African' (dus Marokkanen) via social media (voornamelijk Facebook en Instagram) 'geinterviewd' hebben. Die hebben ze gerekruteerd via een Facebook-advertentie, met incentive:quote:Are the survey findings representative?
The survey findings are representative for each target group (based on country of birth or country of birth of at least one parent) in selected survey countries. For example, the survey findings are representative for Muslim respondents with a Turkish background in Austria or Muslim respondents from African countries south of the Sahara in Denmark. However, the survey results are not representative in the Netherlands, where the
data were collected online through social media channels and in Belgium and Ireland, where respondents were selected using quota sampling.
Voor zover ik kan zien hebben ze voor het eindresultaat alleen de Turkse groep gekozen als 'target' in Nederland. Dit geeft ook meteen aan dat de uitkomst van dit onderzoek eigenlijk niet echt gebruikt kan worden om 'moslims' als één groep te vergelijken tussen landen.quote:The initial incentive was a EUR 15 e-voucher which could be used across various shops in the Netherlands. However, the value of the incentive was reduced to EUR 5 as it became clear that some respondents were completing the survey multiple times, potentially in the hope of financial gain. This did not seem to impact the level of response.
Bedrijfsleven probeert juist vaak mee te plukken aan de funding, vaak proberen ze er juist te verdienen aan deelname in projecten. Door een deel van de ontwikkeling te (laten) doen via wetenschappers. Dan doen ze de matching 'in kind' zodat ze eigenlijk minder kost.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat er nu dan juist geld vanuit de politiek weg valt is tegenvallend. Want dat zie je toch liever dan geld vanuit het bedrijfsleven. Niet omdat het bedrijfsleven de uitkomsten stuurt (daar zijn onze universiteiten denk ik te degelijk voor, grotendeels), maar het bedrijfsleven stuurt natuurlijk wel op onderwerpen waar zij wat aan hebben. Dat is soms prima, maar niet al het onderzoek moet zo gefinancierd worden.
Dat weet ik niet. VNO-NCW voert enorme druk uit. De Eerste Kamer vindt er ook wat van en de opportunisten van JA21 zijn tegen; de BBB Eerste Kamerfractie is geen eenheid. Het CDA vindt de bezuinigingen veel te ver gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, is er weer een staking?
Nee, vast niet. Ik kan me in de tijd dat ik in het onderwijs werk eigenlijk geen staking herinneren die ik echt steunde.
Ah, deze is tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Tja, nobel doel, maar de enige remedie tegen die maatregelen lijkt me een nieuwe stembusgang.
Qualitative research bestaat en heeft ook z'n plek. Dat weet je zelf ook wel natuurlijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Gelukkig is het alleen maar erg als mensen kwantificeerbaar iets voelen.
* Bosbeetle mompelt iets over een ervaren crisis
Mwa, de meeste pvv stemmers weten dondersgoed waar ze op hebben gestemd. Gevolgen zien ze dan weer minder in.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. VNO-NCW voert enorme druk uit. De Eerste Kamer vindt er ook wat van en de opportunisten van JA21 zijn tegen; de BBB Eerste Kamerfractie is geen eenheid. Het CDA vindt de bezuinigingen veel te ver gaan.
Het ligt aan de omvang van de demonstraties natuurlijk (waren er maar demonstraties tegen extreem-rechts zoals in Duitsland ipv dat 50% van de PVV kiezers denkt dat ze op een centrum-rechtse partij hebben gestemd...).
Stel nou dat die behoorlijk omvangrijk zijn, dan zou ik enig effect niet willen uitsluiten.
Ja bedrijfsleven dat de resultaten stuurt topidee.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bedrijfsleven probeert juist vaak mee te plukken aan de funding, vaak proberen ze er juist te verdienen aan deelname in projecten. Door een deel van de ontwikkeling te (laten) doen via wetenschappers. Dan doen ze de matching 'in kind' zodat ze eigenlijk minder kost.
Dat mag dan wel zo zijn maar de helft denkt dat de PVV een normale conservatieve partij is.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, de meeste pvv stemmers weten dondersgoed waar ze op hebben gestemd. Gevolgen zien ze dan weer minder in.
We lullen een beetje langs elkaar heen denk ik. Wat partij betreft weten ze echt wel waar ze op stemmen. Het probleem is vooral dat hun eigen standpunten gewoon extreem zijn. Mensen beseffen niet hoe snel zaken uit de klauwen lopen zodra je andere bevolkingsgroepen als een probleem ziet. Dit kun je niet op de PVV schuiven, dit zit in de mensen zelf.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat mag dan wel zo zijn maar de helft denkt dat de PVV een normale conservatieve partij is. Ze schatten de PVV in als centrum-rechts. In werkelijkheid zitten ze in het Europarlement natuurlijk bij de uiterst rechtse fractie.
Daarom mijn opmerking: hadden we maar demonstraties als in Duitsland. Heel veel mensen weten écht niet dat Mussolini en Göring fans op de PVV lijst staan (maar weten wel over Timmermans zijn lekkere eten en groot Limburgs huis).
Dat lijkt me alleen maar een zegen en zou iedereen moeten doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heel veel van wat op Twitter gebeurd gaat ook aan ze voorbij.
Jammer hé als je dagelijkse circlejerk even onderbroken wordt. Maar geen zorgen, je kunt je gang weer gaan hoor.quote:
Ja, maar velen krijgen dus niet de idiotie van Wilders mee.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen maar een zegen en zou iedereen moeten doen.
Valt wel mee wat voor een cirkeljerk (wat een lelijk woord, eigenlijk. Vroeger noemde we dat nog 'witte boterhammen'.) het hier is hoor. Er zitten hier mensen van hele verschillende signatuur die ook de nodige kritiek op elkaar hebben. Gezien het absolute broddelwerk waar dit kabinet ons dag in, dag uit, op trakteert en de aandacht die dat allemaal opzuigt, is het vrij lastig om nog de aandacht te vestigen op veel belangrijker onderwerpen, waar we het dan wel weer oneens over kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jammer hé als je dagelijkse circlejerk even onderbroken wordt. Maar geen zorgen, je kunt je gang weer gaan hoor.
Voor iemand die extreem rechts is, lijkt iedereen rond het politieke centrum links.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Valt wel mee wat voor een cirkeljerk (wat een lelijk woord, eigenlijk. Vroeger noemde we dat nog 'witte boterhammen'.) het hier is hoor. Er zitten hier mensen van hele verschillende signatuur die ook de nodige kritiek op elkaars hebbe. Gezien het absolute broddelwerk waar dit kabinet ons dag in, dag uit, op trakteert en de aandacht die dat allemaal opzuigt, is het vrij lastig om nog de aandacht te vestigen op veel belangrijker onderwerpen, waar we het dan wel weer oneens over kunnen zijn.
Het cliché was vroeger dan ook dat 'linksen' het nooit met elkaar eens zijnquote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Valt wel mee wat voor een cirkeljerk (wat een lelijk woord, eigenlijk. Vroeger noemde we dat nog 'witte boterhammen'.) het hier is hoor. Er zitten hier mensen van hele verschillende signatuur die ook de nodige kritiek op elkaar hebben. Gezien het absolute broddelwerk waar dit kabinet ons dag in, dag uit, op trakteert en de aandacht die dat allemaal opzuigt, is het vrij lastig om nog de aandacht te vestigen op veel belangrijker onderwerpen, waar we het dan wel weer oneens over kunnen zijn.
Zoals iemand al zei:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:13 schreef -XOR- het volgende:
De Noord-Afrikanen verdrijven nu ook de eerlijke Hollandsche (en Zeeuwsche) boer van de sperziebonenmarkt. Vertel mij nog maar eens dat er geen asielcrisis is.
Grappig trouwens dat Bontenbal het heeft over vervreemding en dan aankomt met een voorbeeld van een verdwijnende bakker.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei:
[ x ]
Ja, wat moeten ze dan wel doen? Helemaal weg blijven natuurlijk. Maar daar gaan we weer, het kan niet en rechts Nederland wil dat ook helemaal niet. Met hun miljoen arbeidsmigranten.
Ach ja, dat er geen bakkers meer zijn, dat komt natuurlijk door de belwinkels. Overigens zitten er bij mij binnen een straal van 300 meter een stuk of vier bakkerijen. Dat zijn dan uiteraard wel bakkers met een vreemd kleurtje en een moeilijke achternaam. Wat je hier in de Schilderswijk dan weer niet ziet (hoewel er onlangs een Albert Heijn geopend is in de Hobbemastraat) zijn grote supermarktconcerns die de middenstand kapotmaken. In dat opzicht is het hier nog een gezellig, oer-Hollands straatbeeld, met een bakker, een kapper, een slager en een koffiehuisje, allemaal in hetzelfde rijtje!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei:
[ x ]
Ja, wat moeten ze dan wel doen? Helemaal weg blijven natuurlijk. Maar daar gaan we weer, het kan niet en rechts Nederland wil dat ook helemaal niet. Met hun miljoen arbeidsmigranten.
(Om daar nog even op in te haken, nee, die supermarkt is vaak helemaal niet goedkoper dan de lokale middenstand. Vrijwel nooit, eigenlijk.)quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat Bontenbal het heeft over vervreemding en dan aankomt met een voorbeeld van een verdwijnende bakker.
Als er nu iets Hollands is, is het wel uitsparen op eten en baggerkwaliteit bij de supermarkt halen omdat je dan 2 dubbeltjes goedkoper uit bent.
En dit vind ik dus steeds minder verteerbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Het verbaast me allemaal niets. Fijn toch dat we in dat land een regering hebben met daarin partijen die helemaal niet bezig zijn met het voeden van dat soort gedragingen door zich altijd positief en respectvol over een ander uit te laten, ongeacht zijn of haar geloofsovertuiging..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |