abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:27:21 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215367015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Borst had er ook wel een zootje van gemaakt. De budgetten verhogen, maar wel allerlei wachtlijsten laten ontstaan.
Els Borst werd dan ook door Fortuyn vergeleken met Bin Laden, maar als je hem voor Haider uitmaakte was je aan het demoniseren en waren de rapen gaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:27:59 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215367019
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Snap ik ook nooit, die had me een clubje idioten bij elkaar verzameld, die laagte hebben we pas nu weer bereikt.

Bomhoff _O- Nawijn _O- Winnie de Jong _O-
Gonny van Oudenallen.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215367023
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

Grosso modo was Fortuyn een hardcore neoliberaal. 'Zonder ambtenaren - de overheid als ondernemer' - de letterlijke titel van zijn entree als publiek 'intellectueel' - en dat soort gelul.

[ afbeelding ]
De Fortuyn uit 1994 had wel andere standpunten dan die uit 2001.
pi_215367030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Inderdaad, ik zie dat als grenzeloze naïviteit. Opvang in de regio: helemaal prima. Maar ik heb niet de illusie dat als West-Europa in de problemen komt, Nederlanders, Duitsers of Fransen direct welkom zijn in Noord-Afrika of het Midden-Oosten. Om over landen als China of Japan maar helemaal te zwijgen.

Dat bepaalde personen hier dit meteen richting racisme trekken en er huidskleur bij gaan halen zegt alles over hoe onmogelijk het is geworden om je kritisch te uiten over hoe wij met het asielvraagstuk omgaan; als je niet de lijn-Leo Lucassen volgt ben je een racist en is de discussie dood.

Ik heb niet heel veel hoop dat de nu voorgestelde maatregelen door beide Kamers heenkomen. Maar als de hele discussie nu eindelijk eens gevoerd kan worden buiten bereik van de klamme wurggreep van vingerzwaaiende moraalridders is dat al een enorme stap in de goede richting.
En zie hier het probleem. Er bestaat een soort van psychiatrisch waanbeeld bij mensen dat er geen kritische noot over migratie gekraakt mag worden, maar dat is natuurlijk volstrekte kolder. Desalniettemin wordt dat maar braaf gereciteerd en is elke onnozele symbool maatregel of provocerende uitspraak een heel belangrijk signaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215367036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Els Borst werd dan ook door Fortuyn vergeleken met Bin Laden, maar als je hem voor Haider uitmaakte was je aan het demoniseren en waren de rapen gaar.
Zo succesvol was Osama ook niet, als je ingehaald wordt door Els Borst wat betreft het aantal veroorzaakte doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 24-10-2024 22:50:11 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:30:46 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215367043
quote:
Gonny was inderdaad ook comedy capers maar (eerlijk is eerlijk), die is niet door Fortuyn zelf op de kieslijst gezet, die kwam pas in 2003 in de Kamer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:31:18 #207
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215367048
quote:

[..]
Inderdaad, ik zie dat als grenzeloze naïviteit. Opvang in de regio: helemaal prima. Maar ik heb niet de illusie dat als West-Europa in de problemen komt, Nederlanders, Duitsers of Fransen direct welkom zijn in Noord-Afrika of het Midden-Oosten. Om over landen als China of Japan maar helemaal te zwijgen.

Dat bepaalde personen hier dit meteen richting racisme trekken en er huidskleur bij gaan halen zegt alles over hoe onmogelijk het is geworden om je kritisch te uiten over hoe wij met het asielvraagstuk omgaan; als je niet de lijn-Leo Lucassen volgt ben je een racist en is de discussie dood.

Ik heb niet heel veel hoop dat de nu voorgestelde maatregelen door beide Kamers heenkomen. Maar als de hele discussie nu eindelijk eens gevoerd kan worden buiten bereik van de klamme wurggreep van vingerzwaaiende moraalridders is dat al een enorme stap in de goede richting.
Wat is dit eigenlijk voor een hol gelul allemaal? Wat is nu die 'klamme wurggreep van vingerzwaaiende moraalridders' waar je het in hemelsnaam over hebt? De kritiek (van de oppositie, en ook wat hier langs is gekomen) op het asielbeleid dat de PVV voorstelt is toch voornamelijk dat het a) juridisch onhaalbaar is en b) op geen enkele manier de problemen die men ervaart (om dat er nog eens bij te halen) op zal lossen en c) als er al iets van terecht komt, voornamelijk een averechts effect zal hebben?

Daar zit toch niets belerends in? De kritiek is toch (niet voornamelijk, althans, ik vind inderdaad - maar dan zal ik wel weer een vingerzwaaiende moraalridder zijn - dat een beetje fatsoenlijke rechtstaat het niet voor zou moeten staan om vluchtelingen bij voorbaat verdacht te maken en als stukken stront te behandelen) dat het vooral gewoon domme, kansloze plannen zijn?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:32:00 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215367055
quote:

[..]

Het is ook wel een lastige kwestie, al zou ik zelf sowieso al geen asiel gaan aanvragen in die landen. Nee, wij zouden het nóg Noordelijker of Westers gaan opzoeken, je probeert als migrant juist naar een betere plek te gaan. Dan hopen we alleen dat die Westerse landen en Noordelijke landen wél zo vriendelijk zijn om ons op te vangen.

Van migratie wordt nu het probleem van alles gemaakt, maar als de migratie stopt heeft men verder geen enkele aansluitende plannen om de blijvende problemen op te lossen. Zo zouden de al gaande procedures sneller moeten gaan, maar Wilders pleit juist voor een forse 'cut' in ambtenaren e.d. Of doet men gewoon alsof het stikstofprobleem niet bestaat en geeft het de mensen die met de minste aantal de grootste delen van Nederland bezit en bezet houdt juist de hoop dat dat zo blijft. Dus kun je ook niet bouwen, maar wie krijgt de schuld daaran nadat de migrantenstroom wordt stop gezet?

Of gaan we dan door met mensen met een dubbel paspoort de paspoort afnemen als ze met justitie in aanraking komen? En misschien daarna wel sowieso de mensen met een dubbel paspoort. Als die weg zijn, zijn al die problemen nog steeds niet opgelost, wie kunnen we dan als schuldige aanwijzen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:32:05 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215367056
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lekker stabiele gozer, die Pim.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215367071
Ik moet @JaxStrumleyII toch wel deels gelijk geven. Je ziet het in dit topic ook, de mensen die vinden dat niets kan wat betreft het indammen van immigratie, voelen zich toch wel snel verheven. En dan worden anderen toch wel snel in het hokje van dom of racistisch gestopt.
pi_215367082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lekker stabiele gozer, die Pim.
Of het is gewoon leren van je fouten. In 1994 was Fortuyn voor het privatiseren, toen hij zag dat het niet werkte, was hij daar op tegen (zoals die clip uit 2001 dus).
pi_215367083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
En zie hier het probleem. Er bestaat een soort van psychiatrisch waanbeeld bij mensen dat er geen kritische noot over migratie gekraakt mag worden, maar dat is natuurlijk volstrekte kolder. Desalniettemin wordt dat maar braaf gereciteerd en is elke onnozele symbool maatregel of provocerende uitspraak een heel belangrijk signaal.
Ik word hier voor racist uitgemaakt. Vind ik geen normale manier van discussiëren, jij wel?
pi_215367098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is ook wel een lastige kwestie, al zou ik zelf sowieso al geen asiel gaan aanvragen in die landen. Nee, wij zouden het nóg Noordelijker of Westers gaan opzoeken, je probeert als migrant juist naar een betere plek te gaan. Dan hopen we alleen dat die Westerse landen en Noordelijke landen wél zo vriendelijk zijn om ons op te vangen.
Er zit ook wel een redelijke ironie in het verwijt aan landen in de regio terwijl er iets van 3,3 miljoen Syriërs in Turkije verblijven, 1,5 miljoen in Libanon en ga zo maar door. Maar goed, er leven mensen in de bizarre veronderstelling dat letterlijk iedere vluchteling linea recta naar Nederland vertrekt.
pi_215367099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die stelling ken ik ook. De Fortuyn van met alle modegrillen meewaaien. Van marxisme tot communitarisme tot libertarisme en ga zo maar door. Spoel vier jaar verder in de tijd en er is een hele andere Fortuyn. Dat is door een Dick Pels en Merijn Oudenampsen prima uitgewerkt, alleen roept dat weer allerlei andere vragen op voor hoe jij hem hier introduceert.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:37:46 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215367110
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Er zit ook wel een redelijke ironie in het verwijt aan landen in de regio terwijl er iets van 3,3 miljoen Syriërs in Turkije verblijven, 1,5 miljoen in Libanon en ga zo maar door. Maar goed, er leven mensen in de bizarre veronderstelling dat letterlijk iedere vluchteling linea recta naar Nederland vertrekt.
Nee, niet iedere vluchteling. Mensen uit gekkenhuizen vluchten namelijk naar de VS om daar op de democraten te stemmen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:38:59 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215367122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, niet iedere vluchteling. Mensen uit gekkenhuizen vluchten namelijk naar de VS om daar op de democraten te stemmen.
Maar ook je huisdieren opeten. Nu moet ik wel zeggen dat dat mij lekkerder lijkt dan het Amerikaanse eten.
pi_215367150
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat zijn dus voorbeelden van opvang in de regio. Net zoals wij hier Oekraïners opvangen. Geen enkel probleem mee en niet meer dan normaal.

Het (hypothetische) vraagstuk ging over in hoeverre landen in Afrika en het Midden-Oosten (zoals Libanon en Turkije) bereid zouden zijn grote groepen West-Europeanen op te vangen als West-Europa in een oorlog verzeild raakt. Ik denk dat zij dan grote vraagtekens zouden zetten bij instroom van grote groepen met een volledig andere culturele achtergrond. En ik heb ze dat niet verweten; ik heb het alleen geconstateerd. Dat verwijt heb je er zelf bij verzonnen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:42:12 #218
37950 JAM
pi_215367153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Ik moet @:JaxStrumleyII toch wel deels gelijk geven. Je ziet het in dit topic ook, de mensen die vinden dat niets kan wat betreft het indammen van immigratie, voelen zich toch wel snel verheven. En dan worden anderen toch wel snel in een hokje van dom of racistisch gestopt.
Het probleem is een beetje dat er rondom migratie (voornamelijk arbeidsmigratie) genoeg problemen aan te wijzen zijn, daar ook gewoon een hele hoop aan gedaan kan worden - ook daarvan zijn legio voorbeelden voorbij gekomen, niet heel lang geleden heb ik nog een half pleidooi gehouden voor het werken aan de besliscapaciteit bij de IND, bijvoorbeeld - maar dat de partij die zich dat onderwerp heeft toegeëigend, de PVV, de afgelopen maanden inderdaad alleen nog maar gekomen is met voorstellen op dat onderwerp die ook gewoon volkomen achterlijk zijn en werkelijk geen sikkepit bijdragen aan de oplossingen van problemen die er spelen.

Dan kan je wel makkelijk roepen: 'Gut, je wordt zo snel in het hokje van dom of racistisch gestopt' - dat laatste zie ik eigenlijk niet zo vaak - maar misschien zou de PVV er dan ook goed aan doen om niet keer op keer met zulke domme voorstellen te komen en wanneer daar kritiek op is dan maar gelijk in de slachtofferrol te klimmen en met vingertjes te gaan wijzen.

Ik denk dat de oppositie niets liever wil dan daar serieuze en verstandige maatregelen voor in te voeren, maar met een kabinet dat meer geïnteresseerd lijkt om de asielstroom naar Nederland een héél klein beetje kleiner te maken met allerhande vreemdsoortige pesterijtjes dan daadwerkelijk tot serieus en productief beleid te komen en bij elk voorstel dat afwijkt van die vreemdsoortige pesterijtjes gelijk begint te roepen dat 'links de sluizen heeft opengezet en als het aan hen lag iedereen hier zomaar binnen kon komen' - wat overigens pértinent onwaar is - en meer van dat soort holle retoriek voor de bühne, wordt het wel heel moeilijk samenwerken, inderdaad.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215367159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die stelling ken ik ook. De Fortuyn van met alle modegrillen meewaaien. Van marxisme tot communitarisme tot libertarisme en ga zo maar door. Spoel vier jaar verder in de tijd en er is een hele andere Fortuyn. Dat is door een Dick Pels en Merijn Oudenampsen prima uitgewerkt, alleen roept dat weer allerlei andere vragen op.
Valt wel mee hoor. De Fortuyn van de laatste tien jaar was redelijk consequent, alleen op het gebied van privatisering maakte hij een duidelijke draai.
pi_215367162
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat als je je verdiept in de standpunten en boeken van Fortuyn, je moet opmerken dat hij niet zo'n lichtgewicht was.
Dit is hoe jij hem hier introduceert.

Even later zeg je dat de Fortuyn van 1994 heul anders was dan de Fortuyn van 2001.

Een zwaargewicht en groots denker met elke drie jaar een ander jasje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:43:38 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215367168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dat zijn dus voorbeelden van opvang in de regio. Net zoals wij hier Oekraïners opvangen. Geen enkel probleem mee en niet meer dan normaal.

Het (hypothetische) vraagstuk ging over in hoeverre Libanon en Turkije bereid zouden zijn grote groepen West-Europeanen op te vangen als West-Europa in een oorlog verzeild raakt. Ik denk dat zij dan grote vraagtekens zouden zetten bij instroom van grote groepen met een volledig andere culturele achtergrond. En ik heb ze dat niet verweten; ik heb het alleen geconstateerd. Dat verwijt heb je er zelf bij verzonnen.
Ik denk niet dat dat de landen zijn waar we heen zouden gaan. Wij gaan dan meer naar Scandinavische landen en UK/VS/Canada. De meeste mensen vluchten naar een plek waar het beter is.
pi_215367203
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Het (hypothetische) vraagstuk ging over in hoeverre landen in Afrika en het Midden-Oosten (zoals Libanon en Turkije) bereid zouden zijn grote groepen West-Europeanen op te vangen als West-Europa in een oorlog verzeild raakt. Ik denk dat zij dan grote vraagtekens zouden zetten bij instroom van grote groepen met een volledig andere culturele achtergrond. En ik heb ze dat niet verweten; ik heb het alleen geconstateerd. Dat verwijt heb je er zelf bij verzonnen.
Hoe kom je erbij dat Oekraïne "de regio" zou zijn? Dat ligt hier teringver vandaan. De regio van Oekraïne zijn landen als Polen, Roemenië en Wit-Rusland.
pi_215367204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:43 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is hoe jij hem hier introduceert.

Even later zeg je dat de Fortuyn van 1994 heul anders was dan de Fortuyn van 2001.
Nee, zo hebt ik dat niet gezegd. En de context was specifiek over 'Zonder ambtenaren' van Fortuyn.
pi_215367217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat Oekraïne "de regio" zou zijn? Dat ligt hier teringver vandaan. De regio van Oekraïne zijn landen als Polen, Roemenië en Wit-Rusland.
De Europese regio, waar men een vergelijkbare op het christendom geijkte cultuur heeft.
pi_215367242
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Bovendien gaat het in bovenstaande voorbeelden meestal niet om permanente opvang. De culturele onafhankelijkheid van de ontvangende landen is daarom niet in het geding, wat in Nederland wel anders is. Overigens zijn ze de Syriërs in Turkije volgens mij ook wel behoorlijk zat. Maar dat is weer een andere discussie.
pi_215367274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Bovendien gaat het in bovenstaande voorbeelden meestal niet om permanente opvang. De culturele onafhankelijkheid van de ontvangende landen is daarom niet in het geding, wat in Nederland wel anders is. Overigens zijn ze de Syriërs in Turkije volgens mij ook wel behoorlijk zat. Maar dat is weer een andere discussie.
Belangrijk verschil is ook het aantal voorzieningen. Vluchtelingen in Libanon of Turkije moeten zichzelf kunnen bedruipen. Terwijl dezelfde vluchtelingen hier recht hebben op uitkeringen, gezondheidszorg en woningen.
pi_215367275
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:42 schreef JAM het volgende:

[..]
Het probleem is een beetje dat er rondom migratie (voornamelijk arbeidsmigratie) genoeg problemen aan te wijzen zijn, daar ook gewoon een hele hoop aan gedaan kan worden - ook daarvan zijn legio voorbeelden voorbij gekomen, niet heel lang geleden heb ik nog een half pleidooi gehouden voor het werken aan de besliscapaciteit bij de IND, bijvoorbeeld - maar dat de partij die zich dat onderwerp heeft toegeëigend, de PVV, de afgelopen maanden inderdaad alleen nog maar gekomen is met voorstellen op dat onderwerp die ook gewoon volkomen achterlijk zijn en werkelijk geen sikkepit bijdragen aan de oplossingen van problemen die er spelen.

Dan kan je wel makkelijk roepen: 'Gut, je wordt zo snel in het hokje van dom of racistisch gestopt' - dat laatste zie ik eigenlijk niet zo vaak - maar misschien zou de PVV er dan ook goed aan doen om niet keer op keer met zulke domme voorstellen te komen en wanneer daar kritiek op is dan maar gelijk in de slachtofferrol te klimmen en met vingertjes te gaan wijzen.

Ik denk dat de oppositie niets liever wil dan daar serieuze en verstandige maatregelen voor in te voeren, maar met een kabinet dat meer geïnteresseerd lijkt om de asielstroom naar Nederland een héél klein beetje kleiner te maken met allerhande vreemdsoortige pesterijtjes dan daadwerkelijk tot serieus en productief beleid te komen en bij elk voorstel dat afwijkt van die vreemdsoortige pesterijtjes gelijk begint te roepen dat 'links de sluizen heeft opengezet en als het aan hen lag iedereen hier zomaar binnen kon komen' - wat overigens pértinent onwaar is - en meer van dat soort holle retoriek voor de bühne, wordt het wel heel moeilijk samenwerken, inderdaad.
Je stelt nu voor het gemak iedereen die zich zorgen maakt over de gevolgen van migratie gelijk aan de PVV.

Ik denk dat er heel veel mensen met deze zorgen zijn die zich dood ergeren aan de botte en onhandige manier waarop de PVV dit vraagstuk onder de aandacht brengt. In een van mijn vorige posts had ik het over moraalridders die meteen ‘racisme’ schreeuwen; laat ik er nu ook bij zeggen dat de opstelling van Wilders en co dit gedrag natuurlijk ook uitlokt. Wilders gaat dit probleem niet oplossen, daar ben ik van overtuigd.

Maar: ik heb ook niet de illusie dat de oppositie dat gaat doen. Die kunnen zich namelijk niet verenigen met het feit dat het af- of uitwijzen van mensen ‘zielige gevallen’ gaat opleveren. Zie de Lily en Howick en Michael situaties: zodra een afgewezen asielzoeker een gezicht krijgt, moet er een uitzondering worden gemaakt. Zo kun je natuurlijk nooit stappen zetten.
Daarnaast is een groot deel van de oppositie te soft op het integratievraagstuk. Ik denk dat een hardere opstelling op dit vlak de integratie van probleemgroepen zou bevorderen en het draagvlak voor asielmigratie zou vergroten.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:53:16 #228
37950 JAM
pi_215367277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Wat? De culturele onafhankelijkheid? Heb jij dat dat als je een Syrische vluchting tegenkomt, die, weet ik veel, bijvoorbeeld een bakje baklava aan het eten is, dan opeens denkt: 'Gut, dat wil ik nu eigenlijk ook zeg. Heremetijd zeg, dat ik daar al die jaren nog nooit aan hebt gedacht. Maar nee, maar nee, ik moet niet hebben dat mijn culturele onafhankelijkheid in het geding komt, dus ik houd het maar gewoon bij een broodje leverworst met mosterd.' Wat wil je toch in hemelsnaam zeggen?
pi_215367292
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Europese regio, waar men een vergelijkbare op het christendom geijkte cultuur heeft.
Ach joh, ga weg. We zijn hier totaal niet christelijk en Nederland met Oekraïne vergelijken is volkomen onnozel.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:56:59 #230
37950 JAM
pi_215367306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:53 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je stelt nu voor het gemak iedereen die zich zorgen maakt over de gevolgen van migratie gelijk aan de PVV.

Ik denk dat er heel veel mensen met deze zorgen zijn die zich dood ergeren aan de botte en onhandige manier waarop de PVV dit vraagstuk onder de aandacht brengt. In een van mijn vorige posts had ik het over moraalridders die meteen ‘racisme’ schreeuwen; laat ik er nu ook bij zeggen dat de opstelling van Wilders en co dit gedrag natuurlijk ook uitlokt. Wilders gaat dit probleem niet oplossen, daar ben ik van overtuigd.

Maar: ik heb ook niet de illusie dat de oppositie dat gaat doen. Die kunnen zich namelijk niet verenigen met het feit dat het af- of uitwijzen van mensen ‘zielige gevallen’ gaat opleveren. Zie de Lily en Howick en Michael situaties: zodra een afgewezen asielzoeker een gezicht krijgt, moet er een uitzondering worden gemaakt. Zo kun je natuurlijk nooit stappen zetten.
Daarnaast is een groot deel van de oppositie te soft op het integratievraagstuk. Ik denk dat een hardere opstelling op dit vlak de integratie van probleemgroepen zou bevorderen en het draagvlak voor asielmigratie zou vergroten.
Oh, zo ben ik al enigszins tevreden. Zo lang we met elkaar eens zijn dat Wilders en zijn clubje gewoon verkeerd en dom bezig zijn, dan kunnen we gewoon verder praten. Ik ben zelf niet per se een voorstander van een 'hardere opstelling' op dit vlak, simpelweg omdat Nederland al een bijzonder hard migratiebeleid heeft. Waar het probleem hem voornamelijk in de eerste plaats in zit, is in de uitvoering van dat beleid.

Daar zijn gewoon achterstanden, capaciteitstekorten, etc. die dan weer leiden tot fouten, willekeur enzovoorts. Ik denk dat het een goede stap zou zijn om eer men allerhande nieuwe maatregelen in wil voeren en maatregelen waarvan bekend is dat die gewoon prima werken en ook vrij brede steun voor is (zoals de spreidingswet) terug te draaien, men er verstandig aan doet het bestaande beleid eerst eens normaal en ordentelijk uit proberen te voeren, want dat werkt allemaal voor geen meter. De IND is, organisatorisch, werkelijk een ramp. Vanaf daar kunnen we dan verder kijken, niet?
pi_215367307
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ach joh, ga weg. We zijn hier totaal niet christelijk en Nederland met Oekraïne vergelijken is volkomen onnozel.
Er is een associatieverdrag met Oekraïne ondertekend. Daar stond niet iedereen achter, maar het geeft ze wel een bepaalde status t.o.v. de EU. Dat wij ze nu opvangen vind ik dus niet vreemd.
pi_215367309
quote:

[..]

De grap is dat Jan van de Beek en zijn bruinhemden hordes dus Leo Lucassen voor de rechter daagden (kansloos natuurlijk) en niet andersom.

We leven al zo een 25 jaar in een tijd waar je maar alles kan zeggen over buitenlanders. Aan de rechterhoek doet men altijd alsof de klok is blijven stil staan in 1999 omtrent dit onderwerp en we jaren van linkse kabinetten hebben gehad (en ook toen in 1999 was het niet zo dat een Melkert en Rosenmöller het onderwerp vermeden; discussies van dit niveau zijn heel wat productiever dan de rotzooi van later datum).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215367324
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:53 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat? De culturele onafhankelijkheid? Heb jij dat dat als je een Syrische vluchting tegenkomt, die, weet ik veel, bijvoorbeeld een bakje baklava aan het eten is, dan opeens denkt: 'Gut, dat wil ik nu eigenlijk ook zeg. Heremetijd zeg, dat ik daar al die jaren nog nooit aan hebt gedacht. Maar nee, maar nee, ik moet niet hebben dat mijn culturele onafhankelijkheid in het geding komt, dus ik houd het maar gewoon bij een broodje leverworst met mosterd.' Wat wil je toch in hemelsnaam zeggen?
Het feit dat Nederland grote groepen herbergt die zich niet direct verbonden voelen aan Nederland drukt toch duidelijk een stempel op het culturele en politieke leven? Een land bestaat niet uit iets anders dan haar inwoners, een land met andere inwoners is dus een wezenlijk ander land. Je ziet dan ook groeperingen die wezenlijk andere prioriteiten hebben en de maatschappij radicaal anders willen inrichten en daarom demonstraties voor Hamas of de Sharia houden.
pi_215367332
quote:

[..]
Qua cultuur mengen de Oekraïners hier zich natuurlijk wel gemakkelijker dan de islamitische of Afrikaanse migranten. En dan op tal van punten, wat betreft dezelfde feestdagen hebbend, wat betreft culturele codes (kleding en elkaar een hand geven bijvoorbeeld), maar ook wat betreft het werkethos.
pi_215367337
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Oh, zo ben ik al enigszins tevreden. Zo lang we met elkaar eens zijn dat Wilders en zijn clubje gewoon verkeerd en dom bezig zijn, dan kunnen we gewoon verder praten. Ik ben zelf niet per se een voorstander van een 'hardere opstelling' op dit vlak, simpelweg omdat Nederland al een bijzonder hard migratiebeleid heeft. Waar het probleem hem voornamelijk in zit, is in de uitvoering van dat beleid.

Daar zijn gewoon achterstanden, capaciteitstekorten, willekeur, enzovoorts. Ik denk dat het een goede stap zou zijn om eer men allerhande nieuwe maatregelen in wil voeren en maatregelen waarvan bekend is dat die gewoon prima werken en ook vrij brede steun voor is (zoals de spreidingswet) terug te draaien, men er verstandig aan doet het bestaande beleid eerst eens normaal en ordentelijk uit proberen te voeren, want dat werkt allemaal voor geen meter. Vanaf daar kunnen we dan verder kijken, niet?
Ja, maar dan ook álles echt uitvoeren. Dus ook degenen waarvan de aanvraag is afgewezen daadwerkelijk uitzetten etc.

En hardere eisen aan integratie. Daar ligt volgens mij echt de sleutel voor het draagvlak. En wangedrag zoals we in Ter Apel zien zou ook direct einde procedure moeten betekenen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:01:03 #236
37950 JAM
pi_215367340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:00 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ja, maar dan ook álles echt uitvoeren. Dus ook degenen waarvan de aanvraag is afgewezen daadwerkelijk uitzetten etc.

En hardere eisen aan integratie. Daar ligt volgens mij echt de sleutel voor het draagvlak. En wangedrag zoals we in Ter Apel zien zou ook direct einde procedure moeten betekenen.
Wat voor een hardere eisen zou je dan aan migratie willen stellen? Ik bemerk vaak (niet dat ik dat jou gelijk toe wil dichten) dat mensen die daarom roepen vaak of niet goed op de hoogte zijn hoe moeilijk het is om je überhaupt in Nederland te vestigen en ten tweede niet zo goed hebben nagedacht over wat nu de gevolgen zijn van die 'hardere maatregelen' (die vaak dus een averechts effect hebben).
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:02:23 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215367346
Waarom zou iemand überhaupt moeite doen om te integreren als je nooit zeker gaat weten of je wel hier mag blijven?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215367349
quote:

[..]
Da's wel wat kort door de bocht he. Zo'n beetje alle omgangsvormen, normen en waarden, ongeschreven regels en etiquette vloeien voort uit ons Christelijk verleden.

Echt Christelijk zijn we gelukkig niet meer, maar dat wil niet zeggen dat we hier geen Christelijke cultuur hebben.

Niet dat ik vind dat dat 'in gevaar' is ofzo, da's onzin.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 24-10-2024 23:08:00 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:04:04 #239
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215367356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom zou iemand überhaupt moeite doen om te integreren als je nooit zeker gaat weten of je wel hier mag blijven?
Niet?
pi_215367367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Ik moet @:JaxStrumleyII toch wel deels gelijk geven. Je ziet het in dit topic ook, de mensen die vinden dat niets kan wat betreft het indammen van immigratie, voelen zich toch wel snel verheven. En dan worden anderen toch wel snel in het hokje van dom of racistisch gestopt.
Volgens mij is er (bijna) niemand die zegt dat er niets kan. Men plaatst alleen, terecht, vraagtekens bij wat dit kabinet voorstelt.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:06:41 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215367369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het feit dat Nederland grote groepen herbergt die zich niet direct verbonden voelen aan Nederland drukt toch duidelijk een stempel op het culturele en politieke leven? Een land bestaat niet uit iets anders dan haar inwoners, een land met andere inwoners is dus een wezenlijk ander land. Je ziet dan ook groeperingen die wezenlijk andere prioriteiten hebben en de maatschappij radicaal anders willen inrichten en daarom demonstraties voor Hamas of de Sharia houden.
Ja, ik zie ook onder de PVV-stemmerts veel mensen die onze maatschappij anders willen inrichten, bijvoorbeeld met iets belangrijks als het respecteren van de rechtsstaat. Of met een eenmanspartij geen democratie toestaan in je eigen partij, laat staan in overleg met andere partijen. Daar ben ik eigenlijk net zo tegen als tegen de Sharia, en dan moet ik wel eens lachen met wat voor oplossingen ik wel eens lees op FOK! voor criminaliteit, gelijkheid en mensenrechten, die op veel vlakken prima overeenkomen met de Sharia.
pi_215367370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:53 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Het klinkt heel erg saai maar integratie blijft grotendeels een sociaal-economisch verhaal (arbeidsmarkt, volkshuisvesting, onderwijs) en daar biedt 'rechts' al twintig jaar niets voor. Men doet altijd alsof er geen Verdonk is geweest enzovoorts. Het blijft voor altijd 1999.

twitter

Vergelijk hier ook eens het linkse Amsterdam met het rechtse Rotterdam. In Amsterdam haalt een aanzienlijk groter percentage van de Marokkanen het VWO.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:08:27 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215367374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Qua cultuur mengen de Oekraïners hier zich natuurlijk wel gemakkelijker dan de islamitische of Afrikaanse migranten. En dan op tal van punten, wat betreft dezelfde feestdagen hebbend, wat betreft culturele codes (kleding en elkaar een hand geven bijvoorbeeld), maar ook wat betreft het werkethos.
Christelijke waarden zoals lief zijn voor elkaar en vrijheid van meningsuiting, vrijheid van seks, religie en afkomst.
pi_215367375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dan zou ik me als ik jouw was toch is gaan verdiepen in het orthodoxe christelijke geloof. Dat is totaal verschillend dan het christelijke geloof wat we hier hebben. Paar voorbeelden vrouwen mogen niet zonder hoofddoek de kerk in. Kerst wordt op een hele andere datum gevierd dan wij doen. Sterker nog Oekraïne is pas voor het eerst officieel kerst gaan vieren op onze datums sinds de invasie in 2022. Onze cultuur is echt totaal anders dan de Oekraïense cultuur.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:09:46 #245
37950 JAM
pi_215367381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Christelijke waarden zoals lief zijn voor elkaar en vrijheid van meningsuiting, vrijheid van seks, religie en afkomst.
...niet de eerste dingen waar ik aan denk bij christelijke waarden... volgens mij zijn dat eerder waarden die we te danken hebben aan de verlichting, wat in grote mate toch een kritiek op het christendom was, niet?
pi_215367383
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:07 schreef Klopkoek het volgende:
Vergelijk hier ook eens het linkse Amsterdam met het rechtse Rotterdam. In Amsterdam haalt een aanzienlijk groter percentage van de Marokkanen het VWO.
Amsterdam is een hele andere stad dan Rotterdam. Zal me niets verbazen dat Rotterdamse Marokkanen daar vaak gekomen zijn om in de haven te werken, terwijl Amsterdamse Marokkanen daar vaker zijn gekomen om te werken in de cultuur of om te studeren.

Je kunt niet zo makkelijk stellen dat dit komt omdat Rotterdam rechts en Amsterdam links is.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:09:58 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215367384
Ze zijn nog steeds aan het praten in het Catshuis? _O- Alles was toch geregeld en iedereen was blij? :') :') Hopelijk klapt het kabinet vanavond.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:13:38 #248
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215367409
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:09 schreef JAM het volgende:

[..]
...niet de eerste dingen waar ik aan denk bij christelijke waarden... volgens mij zijn dat eerder waarden die we te danken hebben aan de verlichting, wat vooral een tegenbeweging was, niet?
Jij leest mijn posts wel vaker en ik gokte erop dat je dan kon inzien wat de toon van bovenstaande comment is. ;) Ook niet dikgedrukt druist tegen wat sommigen prediken hier. Heb uw naaste lief, behalve als het een transgender is, of iemand die er anders uitziet, of iemand die zijn huis niet elke dag opruimt, of rechtse mensen, of wat we onszelf maar wijsmaken prima is om 'heb uw naasten lief' wat kleine letters te geven. God is immers heel strikt naar anderen toe, maar naar onszelf toe is ie lekker flexibel.
pi_215367424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:00 schreef JaxStrumleyII het volgende:
En hardere eisen aan integratie. Daar ligt volgens mij echt de sleutel voor het draagvlak.
Mensen stoppen in onzelfstandige woonruimte dat niet voldoet aan het bouwbesluit, gewoon omdat ze statushouder zijn, is goed voor de integratie?

Het is slechts één voorbeeld maar is symptomatisch voor hoe het hier al 25 jaar gaat. Ik noemde eerder de vele mislukte wetten van Rita Verdonk en ook de geprivatiseerde inburgeringscursus als verdienmodel, waar men een dure lening voor moest afsluiten (wat dan vervolgens het moeilijker maakt om hypotheken te nemen enzovoort).

Van oudsher, sinds de Tweede Wereldoorlog, is van bovenaf ingrijpen bij taalachterstanden natuurlijk eerder 'links' terwijl de multiculturele samenleving (met een eigen zuil, behoud eigen taal) vooral een CDA leerstuk was en de laissez-faire VVD integratie gewoon diep in hun hart niet boeit. Het boeit ze alleen als tactisch wapen om verkiezingen te winnen en dan zoveel mogelijk zetels te vergaren zodat je daarna lekker rechts economisch beleid kan maken (woningcorporaties kortwieken; en daar heb je het weer, dat is niet perse bevorderlijk voor de integratie in de maatschappij).

En die laatste twee zijn dominant geweest, niet het 'links' dat alleen bij 'uiterste noodzaak' werd betrokken. 'Rechts' haalde de gastarbeiders binnen en daarna was het er weer snel bij om het eerste EU land te zijn dat Oost-Europese werknemers welkom zou heten (first mover advantage).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 23:18:36 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215367448
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Oh, zo ben ik al enigszins tevreden. Zo lang we met elkaar eens zijn dat Wilders en zijn clubje gewoon verkeerd en dom bezig zijn, dan kunnen we gewoon verder praten. Ik ben zelf niet per se een voorstander van een 'hardere opstelling' op dit vlak, simpelweg omdat Nederland al een bijzonder hard migratiebeleid heeft. Waar het probleem hem voornamelijk in de eerste plaats in zit, is in de uitvoering van dat beleid.

Daar zijn gewoon achterstanden, capaciteitstekorten, etc. die dan weer leiden tot fouten, willekeur enzovoorts. Ik denk dat het een goede stap zou zijn om eer men allerhande nieuwe maatregelen in wil voeren en maatregelen waarvan bekend is dat die gewoon prima werken en ook vrij brede steun voor is (zoals de spreidingswet) terug te draaien, men er verstandig aan doet het bestaande beleid eerst eens normaal en ordentelijk uit proberen te voeren, want dat werkt allemaal voor geen meter. De IND is, organisatorisch, werkelijk een ramp. Vanaf daar kunnen we dan verder kijken, niet?
Ik laak Wilders, zijn partij en zijn ideeën al jaren. En zolang hij zijn 'minder'-uitspraak niet terugneemt, classificeer ik dat als racistisch: een alomvattende veroordeling van mensen puur op basis van ras/etniciteit.

Maar het frappeert me dat je verbaasd bent dat kritiek op immigratie (bijvoorbeeld logistieke bezwaren, alsmede problemen die men ziet met cultuur, níet ras) door de door Jax aangehaalde meute, rijkelijk vertegenwoordigd in media en academia, al heel snel en met heel veel graagte in het onfrisse kamp van die Oostenrijkse korporaal geschaard wordt. Dat is de knee-jerk reactie bij uitstek - ook in POL - wanneer er ietwat afgeweken wordt van het heersende narratief. Niet bij iedereen, maar een 'verstikkende' omgeving wil ik het wel noemen.

Als er i.p.v. inhoudelijke repliek 'gevatte one-liners' volgen die het gedachtegoed van de anathema verklaarde personen zouden moeten vertegenwoordigen, dan weet je wel weer hoe laat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')