Ik pleeg dit persoonlijk graag de neofascistische mythe van de engelachtigheid van het eigen volk te noemen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:45 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Wat betreft je hypothese over een oorlogssituatie in West-Europa: we kunnen dan nergens terecht, ik maak me daar geen illusies over. In andere werelddelen hebben ze immers niet het waanbeeld dat ze de verantwoordelijkheid en zorg voor de hele wereld op hun schouders moeten nemen. Jan van de Beek had daar een mooie term voor: koloniale zelfoverschatting.
Ik vind dit een dom voorstel, maar dat 'niemand die 30 jaar vol maakt' lijkt me vrijwel zeker onwaar. Of ik moet heel vreemde kennissen in de leeftijd rond de 60 hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:47 schreef TheVulture het volgende:
Dit is ook weer zo'n apart voorstel. Er is bijna niemand die die 30 jaar looptijd uberhaupt vol maakt, in feite moeten de banken dit dus voor hun rekening nemen. Misschien is het een idee om mensen een aflossingsvrije lening te laten afsluiten
https://www.telegraaf.nl/(...)ro-per-maand-schelen
Dat is ook wel een enorme paradox.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik noem dit persoonlijk graag de neofascistische mythe van de engelachtigheid van het eigen volk.
"Onze enige fout is dat we te goed, te zuiver, te barmhartig zijn"
![]()
![]()
![]()
Tijltje
Mag ik na jou die teil? Krijg steeds vaker zure oprispingen wanneer er wederom salonfähig en net iets te geforceerd op het Westen wordt afgegeven.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik noem dit persoonlijk graag de neofascistische mythe van de engelachtigheid van het eigen volk.
![]()
![]()
![]()
Tijltje
Jan van de Beek is een leugenaar. Hij had het er over dat we verantwoordelijk zijn voor 2 miljard mensen en volgens de VN (pure lulkoek) dit in de toekomst 5 miljard mensen zullen zijn. Toen noemde hij de term "neokoloniale zelfoverschatting". Terwijl deze man zelf durft te beweren dat mensenrechten een construct zijn uit een tijd dat we geen weet hadden van andere rassen. Gewoonweg een racist, en een fantast. @JaxStrumleyll slikt het allemaal voor zoete koek.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik pleeg dit persoonlijk graag de neofascistische mythe van de engelachtigheid van het eigen volk te noemen.
![]()
![]()
![]()
Tijltje
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik pleeg dit persoonlijk graag de neofascistische mythe van de engelachtigheid van het eigen volk te noemen.
![]()
![]()
![]()
Tijltje
Waarom is dat een dom voorstel?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dit een dom voorstel, maar dat 'niemand die 30 jaar vol maakt' lijkt me vrijwel zeker onwaar. Of ik moet heel vreemde kennissen in de leeftijd rond de 60 hebben.
Ik zou niet weten waaruit dat blijkt. In Amsterdam waren moslims in ieder geval zwaar oververtegenwoordigd in aanvallen met een antisemitische en homofobe achtergrond. Zeker het laatste jaar tiert het antisemitisme welig onder de islamitische bevolking van Nederland. Het is natuurlijk waar dat zij samenwerken met roomblanke linkse clubjes, maar ik vind het lastig in te schatten wie daarin het voortouw neemt. Wat dat betreft kan je je ook afvragen wat al die ‘verzoenende’ projecten de afgelopen jaren hebben opgeleverd als het zo snel uit de hand loopt. De politieke partij met de meest verdachte banden lijkt me overigens DENK, de allochtone partij bij uitstek.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De meeste antisemitisme wordt toch echt veroorzaakt door Nederlanders. Niet door die 5% moslims. Homofobie wordt doelbewust gepromoot door iig BBB en PVV (ook FvD), allemaal blanke mensen partijen. PVV heeft internationale banden met antisemitische en neonazi clubs.
De maatregelen die zo een Agema nu neemt maakt de maatschappij minder weerbaar voor antisemitisme (Joodse, op verzoening gerichte organisaties en instellingen worden hard geraakt). Het hele beleid is gericht op verwijdering.
Gewoon hetzelfde liedje als met 'integratie' - het boeit ze niet werkelijk en wat ze doen werkt averechts. De maatschappij en de schoolklassen worden (expres?) minder weerbaar gemaakt tegen antisemitisme.
Ja ik drukte me misschien niet helemaal goed uit, maar het gros van de mensen sluit hun hypotheek gewoon over en neemt het rentecontract dan mee, samen met nieuw afgesloten leningen. Er is bijna geen mens meer die helemaal hypotheekvrij zit volgens mij.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dit een dom voorstel, maar dat 'niemand die 30 jaar vol maakt' lijkt me vrijwel zeker onwaar. Of ik moet heel vreemde kennissen in de leeftijd rond de 60 hebben.
Sodemieter op man. Voor een historicus lees jij regelmatig verrekte slecht.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag ik na jou die teil? Krijg steeds vaker zure oprispingen wanneer er wederom salonfähig en net iets te geforceerd op het Westen wordt afgegeven.
Er is nu eenmaal geen pijl op te trekken wanneer het de korte ij of de lange ei moet zijn, uit het woord is het ook niet af te lijden.quote:
In principe is die 30 jaar max ook gekoppeld aan het feit dat dat gekoppeld is aan de maximale periode voor hypotheekrenteaftrekquote:
Dat valt mij ook altijd op inderdaad. Alsof groepen die Europeanen al nauwelijks in Europa opeens bereid zouden zijn ze elders op te vangen. Een duidelijk gebrek aan realisme.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:45 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Wat betreft je hypothese over een oorlogssituatie in West-Europa: we kunnen dan nergens terecht, ik maak me daar geen illusies over. In andere werelddelen hebben ze immers niet het waanbeeld dat ze de verantwoordelijkheid en zorg voor de hele wereld op hun schouders moeten nemen. Jan van de Beek had daar een mooie term voor: koloniale zelfoverschatting.
Nee, daar leef jij in. Er zit veel meer ideologische antisemitische energie achter radicaal-rechts dan die 5% moslims. Al die AIVD rapporten van de laatste jaren liegen er niet om.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je leeft in een droomwereld, Klopkoek.
"Onze enige fout is dat we te goed, te zuiver, te barmhartig zijn" heb ik nog niet in primaire bronnen gevonden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sodemieter op man. Voor een historicus lees jij regelmatig verrekte slecht.
Waarom maken de jongens en mijsjes van de Vandalei niet overal de korte ij van? Ook lekker bij het ontbeit.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is nu eenmaal geen pijl op te trekken wanneer het de korte ij of de lange ei moet zijn, uit het woord is het ook niet af te lijden.
Omdat we aflossen moeten stimuleren, niet verminderen.quote:
Fortuyn was een politiek lichtgewicht, een aartskapitalist en de reden waarom we thans een gruwel als de participatiesamenleving hebben. Op promoten van homohaat en antisemitisme heb ik hem echter niet kunnen betrappen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, daar leef jij in. Er zit veel meer ideologische antisemitische energie achter radicaal-rechts dan die 5% moslims. Al die AIVD rapporten van de laatste jaren liegen er niet om.
Jij ziet toch ook wel wat voor enorme invloed Fortuyn heeft gehad? Dat dit het hele landschap heeft beïnvloed? Wat heeft dit op geleverd? Niks. Er komt geen integratie en rechts zal niet rusten totdat de apartheid is ingevoerd. Je ziet het nu toch ook met arbeidsmigranten en statushouders? Alles is daar gericht op afzondering en isolatie. En dan links weer de schuld geven van dat ze niet integreren en de inburgeringsbureautjes enkel een verdienmodel zijn.
Joh, dit soort gelul:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Onze enige fout is dat we te goed, te zuiver, te barmhartig zijn" heb ik nog niet in primaire bronnen gevonden.
oMgEkEeRd ZoUdEn Ze DaT nOoIt VoOr OnS dOeN, aLlEn BlAnKeN keNnEn BaRmHaRtIgHeId.quote:Wat betreft je hypothese over een oorlogssituatie in West-Europa: we kunnen dan nergens terecht, ik maak me daar geen illusies over. In andere werelddelen hebben ze immers niet het waanbeeld dat ze de verantwoordelijkheid en zorg voor de hele wereld op hun schouders moeten nemen.
Nogmaals: mijn ouders, mijn schoonouders, kennissen van die leeftijd. De groep 60+ers zonder hypotheek lijkt me best groot. Zeker degene die al 30 jaar niet verhuisd zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik drukte me misschien niet helemaal goed uit, maar het gros van de mensen sluit hun hypotheek gewoon over en neemt het rentecontract dan mee, samen met nieuw afgesloten leningen. Er is bijna geen mens meer die helemaal hypotheekvrij zit volgens mij.
In de Eerste Wereldoorlog - toen was Nederland aanmerkelijk armer - ving Nederland één miljoen Belgen op en ook andere vluchtelingen. We vangen nu Oekrainers op.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat valt mij ook altijd op inderdaad. Alsof groepen die Europeanen al nauwelijks in Europa opeens bereid zouden zijn ze elders op te vangen. Een duidelijk gebrek aan realisme.
Ik kan me echter voorstellen dat er voor een vrij grote groep starters die 200 euro minder in de maand het verschil kan maken tussen wel, of niet een huis te kunnen kopen (even losstaand van alle andere problemen die er spelen op de woningmarkt). Dat lijkt me toch ook mooi, niet?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat we aflossen moeten stimuleren, niet verminderen.
Ja misschien verkijk ik me inderdaad op de grootte van die groep. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet heel bevorderlijk voor de starters in de markt als meer mensen maar één keer een huis kopen en er dan 40 jaar gaan volmaken. Dan heb je helemaal de nieuwbouw nodigquote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: mijn ouders, mijn schoonouders, kennissen van die leeftijd. De groep 60+ers zonder hypotheek lijkt me best groot. Zeker degene die al 30 jaar niet verhuisd zijn.
Nee. Meer financieringsruimte zorgt alleen maar voor nog hogere prijzen. Daar schiet niemand wat mee op, de banken en de gemeentelijke belastingdienst uitgezonderd. Als starter heb je er in elk geval niets aan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan me echter voorstellen dat er voor een vrij grote groep starters die 200 euro minder in de maand het verschil kan maken tussen wel, of niet een huis te kunnen kopen (even losstaand van alle andere problemen die er spelen op de woningmarkt). Dat lijkt me toch ook mooi, niet?
Uhm ja, wat goed lezen betreft: ik zie in diens stelling geen waarde-oordelen over de actie 'opnemen van mensen'; lijkt er eerder op dat hij het als naïviteit ziet, niet als iets sacraals en heiligs dat enkel kan ontspruiten in personen uitgerust met blanke genen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, dit soort gelul:
[..]
oMgEkEeRd ZoUdEn Ze DaT nOoIt VoOr OnS dOeN, aLlEn BlAnKeN keNnEn BaRmHaRtIgHeId.
Nee, dat is nu het volgende stadium. Deze draai is nu in gezet. Zoals ook uitgelegd hier. Is ook in lijn met de internationale zusterpartijen en zusterorganisaties, en waar het geld zit.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fortuyn was een politiek lichtgewicht, een aartskapitalist en de reden waarom we thans een gruwel als de participatiesamenleving hebben. Op promoten van homohaat en antisemitisme heb ik hem echter niet kunnen betrappen.
Jij echter doet alsof een NVU een daadwerkelijk mandaat zou hebben in dit land.
Opvang in de regio met oog op terugkeer lijkt me inderdaad een stuk realistischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In de Eerste Wereldoorlog - toen was Nederland aanmerkelijk armer - ving Nederland één miljoen Belgen op en ook andere vluchtelingen. We vangen nu Oekrainers op.
Als er iemand niet realistisch is dan ben jij het dus. Maar wees gerust: een extreem-rechts en Europa-vijandig Nederland dat een kopgroep wil vormen om de verdragen op te zeggen zal inderdaad weerstand oogsten wanneer hier de nood hoog is.
Helder. Ja, dat heeft inderdaad dan vooral een aanzuigende werking. Goed: dom voorstel inderdaad.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Meer financieringsruimte zorgt alleen maar voor nog hogere prijzen. Daar schiet niemand wat mee op, de banken en de gemeentelijke belastingdienst uitgezonderd. Als starter heb je er in elk geval niets aan.
Ik denk dat als je je verdiept in de standpunten en boeken van Fortuyn, je moet opmerken dat hij niet zo'n lichtgewicht was.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fortuyn was een politiek lichtgewicht, een aartskapitalist en de reden waarom we thans een gruwel als de participatiesamenleving hebben.
Ja, maar het aflossen beperken is dan niet de goede richting. Sowieso is het betalen van rente en aflossing niet het probleem. Zat mensen die maandelijks 1400 euro in de maand huur betalen maar nog geen hypotheek kunnen krijgen voor 750 euro in de maand rente en aflossing, moeten we dan niet eerst eens naar die normen gaan kijken?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan me echter voorstellen dat er voor een vrij grote groep starters die 200 euro minder in de maand het verschil kan maken tussen wel, of niet een huis te kunnen kopen (even losstaand van alle andere problemen die er spelen op de woningmarkt). Dat lijkt me toch ook mooi, niet?
In feite moet er gewoon voor goedkopere instapbedragen gebouwd worden, maar zolang projectontwikkelaars etc de dollartekens in de ogen hebben en het minimale bedrag al 3/3,5 ton is dan blijft het probleem bestaanquote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Meer financieringsruimte zorgt alleen maar voor nog hogere prijzen. Daar schiet niemand wat mee op, de banken en de gemeentelijke belastingdienst uitgezonderd. Als starter heb je er in elk geval niets aan.
naieve goeiigheid.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, wat goed lezen betreft: ik zie in diens stelling geen waarde-oordelen over de actie 'opnemen van mensen'; lijkt er eerder op dat hij het als naïviteit ziet, niet als iets sacraals en heiligs dat enkel kan ontspruiten in personen uitgerust met blanke genen.
Je hebt gelijk. Ik ben overtuigd. @Janneke141 had ook een prima argument. Dom voorstel inderdaad.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar het aflossen beperken is dan niet de goede richting. Sowieso is het betalen van rente en aflossing niet het probleem. Zat mensen die maandelijks 1400 euro in de maand huur betalen maar nog geen hypotheek kunnen krijgen voor 750 euro in de maand rente en aflossing, moeten we dan niet eerst eens naar die normen gaan kijken?
Geloof je nu echt zelf deze onzin? In jullie ogen zijn het allemaal gelukzoekers. Gelukzoekers die dan dus naar een land gaan waar ze een hekel aan hebben. Met bij voorbaat een wrok en houding tegen Europa. Ga toch fietsen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:05 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
maar waarom vangt Nederland (en Europa) momenteel dan groepen op die buitengewoon anti-Nederlands en anti-Europees zijn?
Hmmja, ik vond het een opportunist, en politiek gezien gewoon echt niet sterk. Gewoon Reaganomics en Thatcherism in het Hollands opdissen. Zijn immigratie- en integratiekritiek, op bepaalde punten te rechtvaardigen, hoorde men wél... zijn economische idealen niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je verdiept in de standpunten en boeken van Fortuyn, je moet opmerken dat hij niet zo'n lichtgewicht was.
Bovendien moet je dan ook kijken naar het speelveld, en het is niet zo dat andere politici van die zwaargewichten zijn.
Precies dit, en iedereen die kijkt dan ook wel meteen richting de banken, maar het is ook de overheid die allerlei financieringsregels aan banken oplegt waardoor je als dood bent om boetes te krijgen voor overcreditering etc.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar het aflossen beperken is dan niet de goede richting. Sowieso is het betalen van rente en aflossing niet het probleem. Zat mensen die maandelijks 1400 euro in de maand huur betalen maar nog geen hypotheek kunnen krijgen voor 750 euro in de maand rente en aflossing, moeten we dan niet eerst eens naar die normen gaan kijken? Al heeft dat ook een prijsopdrijvend effect.
Vroeger bouwde de overheid gewoon zelf huizen. Ook een idee.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In feite moet er gewoon voor goedkopere instapbedragen gebouwd worden, maar zolang projectontwikkelaars etc de dollartekens in de ogen hebben en het minimale bedrag al 3/3,5 ton is dan blijft het probleem bestaan
Dat hoeft niet eens, en dat gaat ook bijna niet. Als je maar genoeg bouwt, dan komt de doorstroming op gang en dan dalen de prijzen van bestaande woningen vanzelf als gevolg van minder vraag. Je hoeft als starter niet meteen een nieuwbouwhuis te hebben, hè.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In feite moet er gewoon voor goedkopere instapbedragen gebouwd worden, maar zolang projectontwikkelaars etc de dollartekens in de ogen hebben en het minimale bedrag al 3/3,5 ton is dan blijft het probleem bestaan
Nee dat is ook weer zoquote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens, en dat gaat ook bijna niet. Als je maar genoeg bouwt, dan komt de doorstroming op gang en dan dalen de prijzen van bestaande woningen vanzelf als gevolg van minder vraag. Je hoeft als starter niet meteen een nieuwbouwhuis te hebben, hè.
Het was een nep-professor doch niet zo een charlatan als Jan van de Beek.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je verdiept in de standpunten en boeken van Fortuyn, je moet opmerken dat hij niet zo'n lichtgewicht was.
Dit is niet simpelweg dom-Reaganomics van Fortuyn:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon Reaganomics en Thatcherism in het Hollands opdissen.
Lijkt me ook economie voor in de derde klas. Bij een gelijkblijvend aanbod, een gelijkblijvende vraag en meer te besteden geld per vragende, ra ra wat zal er gebeuren met het prijsniveau?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog maar een keer...quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waaruit dat blijkt. In Amsterdam waren moslims in ieder geval zwaar oververtegenwoordigd in aanvallen met een antisemitische en homofobe achtergrond. Zeker het laatste jaar tiert het antisemitisme welig onder de islamitische bevolking van Nederland. Het is natuurlijk waar dat zij samenwerken met roomblanke linkse clubjes, maar ik vind het lastig in te schatten wie daarin het voortouw neemt. Wat dat betreft kan je je ook afvragen wat al die ‘verzoenende’ projecten de afgelopen jaren hebben opgeleverd als het zo snel uit de hand loopt. De politieke partij met de meest verdachte banden lijkt me overigens DENK, de allochtone partij bij uitstek.
Fortuyn wilde ziekenhuizen targets geven wat betreft het percentage geslaagde operaties enzo. Hij was echt de koning van het laat-jaren-90-management-gelul.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bovendien moet je dan ook kijken naar het speelveld, en het is niet zo dat andere politici van die zwaargewichten zijn.
Dit kan dus net zoiets zijn als al die zogenaamd linkse standpunten van de PVV.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is niet simpelweg dom-Reaganomics van Fortuyn:
Bedrijven die toch niet echt met een ander bedrijf gaan concurreren, zoals de spoorwegen, de watervoorziening of Schiphol, moet je nooit privatiseren, zei Pim Fortuyn in ons programma De Lunchtafel in november 2001.
Borst had er ook wel een zootje van gemaakt. De budgetten verhogen, maar wel allerlei wachtlijsten laten ontstaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Fortuyn wilde ziekenhuizen targets geven wat betreft het percentage geslaagde operaties enzo.
Dit is niet waar, in een radio-interview had Fortuyn al gezegd voor de JSF te zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
Dit kan dus net zoiets zijn als al die zogenaamd linkse standpunten van de PVV. Net zoals dat Fortuyn voor de schermen tegen de JSF was maar achter de schermen voor (en de LPF ook zodanig stemden).
Inderdaad, ik zie dat als grenzeloze naïviteit. Opvang in de regio: helemaal prima. Maar ik heb niet de illusie dat als West-Europa in de problemen komt, Nederlanders, Duitsers of Fransen direct welkom zijn in Noord-Afrika of het Midden-Oosten. Om over landen als China of Japan maar helemaal te zwijgen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, wat goed lezen betreft: ik zie in diens stelling geen waarde-oordelen over de actie 'opnemen van mensen'; lijkt er eerder op dat hij het als naïviteit ziet, niet als iets sacraals en heiligs dat enkel kan ontspruiten in personen uitgerust met blanke genen.
Snap ik ook nooit, die had me een clubje idioten bij elkaar verzameld, die laagte hebben we pas nu weer bereikt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk zullen de fans altijd zeggen 'als Pim nog had geleefd...'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |