abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215362993
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wat ik niet snap is dat jij niet snapt dat als er een bias is waarom deze bias dan niet in gelijke mate aanwezig is over de verschillende landen.

Deze survey laat zien dat er procentueel meer Nederlandse zelf geselecteerde moslims zich gediscrimineerd voelen dan Zweedse zelf geselecteerde moslims, maar minder dan Oostenrijkse zelf geselecteerde moslims.

Daarnaast zijn er nu meer zelf geselecteerde moslims die deze survey ingevuld hebben die zich gediscrimineerd voelen dan in 2016.
En dat is exact wat ik zeg, @Bosbeetle snapt het inderdaad prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215363007
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wat ik niet snap is dat jij niet snapt dat als er een bias is waarom deze bias dan niet in gelijke mate aanwezig is over de verschillende landen.
Omdat je dat ook niet verwacht, verschillende biases zijn verschillend aanwezig in verschillende gemeenschappen. Islamofobie is vooral een meme. Het politieke klimaat is verschillend, dus de invloed van dat klimaat op de antwoorden ook. Dat is nogal logisch.

quote:
Deze survey laat zien dat er procentueel meer Nederlandse zelf geselecteerde moslims zich gediscrimineerd voelen dan Zweedse zelf geselecteerde moslims, maar minder dan Oostenrijkse zelf geselecteerde moslims.
Correct. En daar kun je dus helemaal niets mee, want 'gediscrimineerd voelen' is niet kwantificeerbaar of falsificeerbaar en onderheving aan verschillende biases met verschillende hoeveelheden invloeden binnen diezelfde gemeenschappen. Daarnaast natuurlijk de andere problemen met self-report.
pi_215363018
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik lees goed, jij doet alsof een representatieve groep moslims die in alle landen dezelfde vraag krijgt voorgelegd niet te vergelijken is.
Alweer, nope. Ik zeg dat die vergelijking zinloos is.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 17:43:25 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363026
Gelukkig is het alleen maar erg als mensen kwantificeerbaar iets voelen.

* Bosbeetle mompelt iets over een ervaren crisis
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215363028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Correct. En daar kun je dus helemaal niets mee, want 'gediscrimineerd voelen' is niet kwantificeerbaar of falsificeerbaar en onderheving aan verschillende biases met verschillende hoeveelheden invloeden binnen diezelfde gemeenschappen.
Maar het was juist een onderzoek naar 'gediscrimineerd voelen', nergens anders naar.

En dat probeer jij onderuit te halen door te schoppen naar het onderzoek, in plaats van dat jij je net als ik en de rest van Nederland gaat beraden hoe we kunnen zorgen dat moslims zich niet meer gediscrimineerd voelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215363033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alweer, nope. Ik zeg dat die vergelijking zinloos is.
En dat is dus bewezen onzin, dan snap je niks van dergelijke onderzoeken zoals ik eerder al zei.
pi_215363054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus bewezen onzin, dan snap je niks van dergelijke onderzoeken zoals ik eerder al zei.
En we zijn het cirkeltje weer rond. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom? Probeer het eens uit te leggen. Je zit er naast, maar ik ben gewoon benieuwd naar de redenering waarom je denkt dat garbage in, garbage out hier niet opgaat bijvoorbeeld. Of waarom dit geen texbook voorbeeld is van social-desirability bias, zoals het heet in het veld waar ik sowieso meer kaas van heb gegeten dan jij.
pi_215363067
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het was juist een onderzoek naar 'gediscrimineerd voelen', nergens anders naar.

Precies, de data is ruis en ruis vergelijken met ruis is zinloos.

Ik heb het rapport er even bij gepakt, en hier zie ik al een verklaring voor verschillen:

quote:
An international Belgium-based survey company, Ipsos NV, collected the survey data in the 13 EU countries under the supervision of FRA staff. They collected the data either in person or online:

o Face-to-face interviews - Belgium, France, Greece, Ireland, Italy, Spain
and Sweden;
o Online - Austria, Denmark, Finland, Germany, and Luxembourg;
o Through social media - the Netherlands.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:52:31 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215363107
:O
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215363111
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
dus al die onderzoeken waarbij vrouwen gevraagd worden of ze zich seksueel geintimideerd voelen kunnen ook in de prullenbak?
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 17:53:06 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363113
quote:

[..]
Er is geen data gedeeld waaruit je dit onomstotelijk kunt bepalen.

Je aanname van een bias, staat los van de ruizigheid van deze data. Een goede survey heeft ook interne controles.

Een gebiaste sampling levert nog niet persee ruizige data op.
pi_215363117
quote:
Vermaak ons eens met een van je fantastische posts over hoe verschrikkelijk het allemaal niet is. Kom op, je kunt het! :)
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 17:55:26 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363139
quote:

[..]

Ik heb het rapport er even bij gepakt, en hier zie ik al een verklaring voor verschillen:
[..]

Dat is inderdaad wel een verschillende bias voor de verschillende landen inderdaad.

Was de 2016 studie in Nederland ook via social media?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:55:43 #90
346939 Janneke141
pi_215363145
Nee, ik ga dat gezuig van je echt niet voeden. Dank je feestelijk. Ik kom wel terug als het weer ergens over gaat hier.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 17:56:46 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, ik ga dat gezuig van je echt niet voeden. Dank je feestelijk. Ik kom wel terug als het weer ergens over gaat hier.
Ga je nog staken/protesteren 14 november? (Of het was iig in die week)
pi_215363162
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een zuurpruim _O-
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:58:11 #93
346939 Janneke141
pi_215363184
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ga je nog staken 14 november? (Of het was iig in die week)
Oh, is er weer een staking?

Nee, vast niet. Ik kan me in de tijd dat ik in het onderwijs werk eigenlijk geen staking herinneren die ik echt steunde.

Ah, deze is tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Tja, nobel doel, maar de enige remedie tegen die maatregelen lijkt me een nieuwe stembusgang.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 17:59:40 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, vast niet. Ik kan me in de tijd dat ik in het onderwijs werk eigenlijk geen staking herinneren die ik echt steunde.

Ah, deze is tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Tja, nobel doel, maar de enige remedie tegen die maatregelen lijkt me een nieuwe stembusgang.
Dit keer is het wo en wetenschap die demonstreert tegen bezuinigingen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:59:57 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215363208
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Er is geen data gedeeld waaruit je dit onomstotelijk kunt bepalen.

Je aanname van een bias, staat los van de ruizigheid van deze data. Een goede survey heeft ook interne controles.

Een gebiaste sampling levert nog niet persee ruizige data op.
Omdat het niet om feiten gaat, maar om nieuws zoeken bij je mening. Zie het als in Amerika worden er vele schietpartijen gehouden op scholen, door meestal een man, vorige keer gingen er geruchten dat de dader een transgender was (bleek niet zo te zijn, maar ook als het er wel een was blijft dit verhaal staan) en meteen waren er de bekende lieden die daarop uitmaakte dat ze altijd al gezegd hadden dat transgenders geestelijk gestoord zijn. En hier lieten ze zogenaamd zien waartoe ze in staat zijn. Op dat moment was er bijna elke dag een mass shooting, door niet transgender mannen. Dan is het vreemd om voor die ene keer meteen maatregelen te willen nemen tegen transgenders, maar niet tegen alle eigenschappen op seksueel of wat voor gebied dan ook van alle honderden andere daders. Men is blijkbaar constant op zoek naar iets waar ze van kunnen zeggen 'zie je wel' om vervolgens alle feiten te negeren en op die ene groep alles af te steken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 18:01:35 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat het niet om feiten gaat, maar om nieuws zoeken bij je mening. Zie het als in Amerika worden er vele schietpartijen gehouden op scholen, door meestal een man, vorige keer gingen er geruchten dat de dader een transgender was (bleek niet zo te zijn, maar ook als het er wel een was blijft dit verhaal staan) en meteen waren er de bekende lieden die daarop uitmaakte dat ze altijd al gezegd hadden dat transgenders geestelijk gestoord zijn. En hier lieten ze zogenaamd zien waartoe ze in staat zijn. Op dat moment was er bijna elke dag een mass shooting, door niet transgender mannen. Dan is het vreemd om voor die ene keer meteen maatregelen te willen nemen tegen transgenders, maar niet tegen alle eigenschappen op seksueel of wat voor gebied dan ook van alle honderden andere daders. Men is blijkbaar constant op zoek naar iets waar ze van kunnen zeggen 'zie je wel' om vervolgens alle feiten te negeren en op die ene groep alles af te steken.
Als deze survey was gepresenteerd als 45% van de Nederlandse moslims voelt zich niet gediscrimineerd, was er ook heel anders op gereageerd :D
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 18:02:54 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik merk wel dat de wetenschappelijke wereld er behoorlijk van op de hobbel is. Sowieso zijn we altijd al bezig met het eeuwige gebrek aan 'funding'.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 18:04:22 #98
346939 Janneke141
pi_215363256
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik merk wel dat de wetenschappelijke wereld er behoorlijk van op de hobbel is.
Ja, dat begrijp ik best. Deze staking heeft dan ook een wat ander doel dan de afgelopen ik-wil-meer-geld-stakingen. Maar het onderwerp staat nogal ver af van mijn werkveld, dus ik zal alsnog niet aan de staking meedoen.
pi_215363261
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dit keer is het wo en wetenschap die demonstreert tegen bezuinigingen.
Ja, lijkt me niet echt een staking die veel middelbare school leraren zal trekken, toch? Al zullen die het er in meerderheid vast ook niet mee eens zijn. Maar dat laatste gaat vast ook op voor veel andere beroepsgroepen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 18:05:15 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215363266
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik best. Deze staking heeft dan ook een wat ander doel dan de afgelopen ik-wil-meer-geld-stakingen. Maar het onderwerp staat nogal ver af van mijn werkveld, dus ik zal alsnog niet aan de staking meedoen.
https://speld.nl/2024/10/(...)uenties-onduidelijk/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')