En dat is exact wat ik zeg, @Bosbeetle snapt het inderdaad prima.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat jij niet snapt dat als er een bias is waarom deze bias dan niet in gelijke mate aanwezig is over de verschillende landen.
Deze survey laat zien dat er procentueel meer Nederlandse zelf geselecteerde moslims zich gediscrimineerd voelen dan Zweedse zelf geselecteerde moslims, maar minder dan Oostenrijkse zelf geselecteerde moslims.
Daarnaast zijn er nu meer zelf geselecteerde moslims die deze survey ingevuld hebben die zich gediscrimineerd voelen dan in 2016.
https://www.trouw.nl/buit(...)aar-italie~b4ff2a81/quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus ook gewoon niet waar, want dat zou bizar zijn.
Omdat je dat ook niet verwacht, verschillende biases zijn verschillend aanwezig in verschillende gemeenschappen. Islamofobie is vooral een meme. Het politieke klimaat is verschillend, dus de invloed van dat klimaat op de antwoorden ook. Dat is nogal logisch.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat jij niet snapt dat als er een bias is waarom deze bias dan niet in gelijke mate aanwezig is over de verschillende landen.
Correct. En daar kun je dus helemaal niets mee, want 'gediscrimineerd voelen' is niet kwantificeerbaar of falsificeerbaar en onderheving aan verschillende biases met verschillende hoeveelheden invloeden binnen diezelfde gemeenschappen. Daarnaast natuurlijk de andere problemen met self-report.quote:Deze survey laat zien dat er procentueel meer Nederlandse zelf geselecteerde moslims zich gediscrimineerd voelen dan Zweedse zelf geselecteerde moslims, maar minder dan Oostenrijkse zelf geselecteerde moslims.
Alweer, nope. Ik zeg dat die vergelijking zinloos is.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lees goed, jij doet alsof een representatieve groep moslims die in alle landen dezelfde vraag krijgt voorgelegd niet te vergelijken is.
Maar het was juist een onderzoek naar 'gediscrimineerd voelen', nergens anders naar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct. En daar kun je dus helemaal niets mee, want 'gediscrimineerd voelen' is niet kwantificeerbaar of falsificeerbaar en onderheving aan verschillende biases met verschillende hoeveelheden invloeden binnen diezelfde gemeenschappen.
En dat is dus bewezen onzin, dan snap je niks van dergelijke onderzoeken zoals ik eerder al zei.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alweer, nope. Ik zeg dat die vergelijking zinloos is.
En we zijn het cirkeltje weer rond.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is dus bewezen onzin, dan snap je niks van dergelijke onderzoeken zoals ik eerder al zei.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Probeer het eens uit te leggen. Je zit er naast, maar ik ben gewoon benieuwd naar de redenering waarom je denkt dat garbage in, garbage out hier niet opgaat bijvoorbeeld. Of waarom dit geen texbook voorbeeld is van social-desirability bias, zoals het heet in het veld waar ik sowieso meer kaas van heb gegeten dan jij.
Precies, de data is ruis en ruis vergelijken met ruis is zinloos.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het was juist een onderzoek naar 'gediscrimineerd voelen', nergens anders naar.
quote:An international Belgium-based survey company, Ipsos NV, collected the survey data in the 13 EU countries under the supervision of FRA staff. They collected the data either in person or online:
o Face-to-face interviews - Belgium, France, Greece, Ireland, Italy, Spain
and Sweden;
o Online - Austria, Denmark, Finland, Germany, and Luxembourg;
o Through social media - the Netherlands.
dus al die onderzoeken waarbij vrouwen gevraagd worden of ze zich seksueel geintimideerd voelen kunnen ook in de prullenbak?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, de data is ruis en ruis vergelijken met ruis is zinloos.
Er is geen data gedeeld waaruit je dit onomstotelijk kunt bepalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vermaak ons eens met een van je fantastische posts over hoe verschrikkelijk het allemaal niet is. Kom op, je kunt het!quote:
Dat is inderdaad wel een verschillende bias voor de verschillende landen inderdaad.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het rapport er even bij gepakt, en hier zie ik al een verklaring voor verschillen:
[..]
Ga je nog staken/protesteren 14 november? (Of het was iig in die week)quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, ik ga dat gezuig van je echt niet voeden. Dank je feestelijk. Ik kom wel terug als het weer ergens over gaat hier.
Wat een zuurpruimquote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, ik ga dat gezuig van je echt niet voeden. Dank je feestelijk. Ik kom wel terug als het weer ergens over gaat hier.
Oh, is er weer een staking?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ga je nog staken 14 november? (Of het was iig in die week)
Dit keer is het wo en wetenschap die demonstreert tegen bezuinigingen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, is er weer een staking?
Nee, vast niet. Ik kan me in de tijd dat ik in het onderwijs werk eigenlijk geen staking herinneren die ik echt steunde.
Ah, deze is tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Tja, nobel doel, maar de enige remedie tegen die maatregelen lijkt me een nieuwe stembusgang.
Omdat het niet om feiten gaat, maar om nieuws zoeken bij je mening. Zie het als in Amerika worden er vele schietpartijen gehouden op scholen, door meestal een man, vorige keer gingen er geruchten dat de dader een transgender was (bleek niet zo te zijn, maar ook als het er wel een was blijft dit verhaal staan) en meteen waren er de bekende lieden die daarop uitmaakte dat ze altijd al gezegd hadden dat transgenders geestelijk gestoord zijn. En hier lieten ze zogenaamd zien waartoe ze in staat zijn. Op dat moment was er bijna elke dag een mass shooting, door niet transgender mannen. Dan is het vreemd om voor die ene keer meteen maatregelen te willen nemen tegen transgenders, maar niet tegen alle eigenschappen op seksueel of wat voor gebied dan ook van alle honderden andere daders. Men is blijkbaar constant op zoek naar iets waar ze van kunnen zeggen 'zie je wel' om vervolgens alle feiten te negeren en op die ene groep alles af te steken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is geen data gedeeld waaruit je dit onomstotelijk kunt bepalen.
Je aanname van een bias, staat los van de ruizigheid van deze data. Een goede survey heeft ook interne controles.
Een gebiaste sampling levert nog niet persee ruizige data op.
Als deze survey was gepresenteerd als 45% van de Nederlandse moslims voelt zich niet gediscrimineerd, was er ook heel anders op gereageerdquote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat het niet om feiten gaat, maar om nieuws zoeken bij je mening. Zie het als in Amerika worden er vele schietpartijen gehouden op scholen, door meestal een man, vorige keer gingen er geruchten dat de dader een transgender was (bleek niet zo te zijn, maar ook als het er wel een was blijft dit verhaal staan) en meteen waren er de bekende lieden die daarop uitmaakte dat ze altijd al gezegd hadden dat transgenders geestelijk gestoord zijn. En hier lieten ze zogenaamd zien waartoe ze in staat zijn. Op dat moment was er bijna elke dag een mass shooting, door niet transgender mannen. Dan is het vreemd om voor die ene keer meteen maatregelen te willen nemen tegen transgenders, maar niet tegen alle eigenschappen op seksueel of wat voor gebied dan ook van alle honderden andere daders. Men is blijkbaar constant op zoek naar iets waar ze van kunnen zeggen 'zie je wel' om vervolgens alle feiten te negeren en op die ene groep alles af te steken.
Ik merk wel dat de wetenschappelijke wereld er behoorlijk van op de hobbel is. Sowieso zijn we altijd al bezig met het eeuwige gebrek aan 'funding'.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, is er weer een staking?
Nee, vast niet. Ik kan me in de tijd dat ik in het onderwijs werk eigenlijk geen staking herinneren die ik echt steunde.
Ah, deze is tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Tja, nobel doel, maar de enige remedie tegen die maatregelen lijkt me een nieuwe stembusgang.
Ja, dat begrijp ik best. Deze staking heeft dan ook een wat ander doel dan de afgelopen ik-wil-meer-geld-stakingen. Maar het onderwerp staat nogal ver af van mijn werkveld, dus ik zal alsnog niet aan de staking meedoen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik merk wel dat de wetenschappelijke wereld er behoorlijk van op de hobbel is.
Ja, lijkt me niet echt een staking die veel middelbare school leraren zal trekken, toch? Al zullen die het er in meerderheid vast ook niet mee eens zijn. Maar dat laatste gaat vast ook op voor veel andere beroepsgroepen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit keer is het wo en wetenschap die demonstreert tegen bezuinigingen.
https://speld.nl/2024/10/(...)uenties-onduidelijk/quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik best. Deze staking heeft dan ook een wat ander doel dan de afgelopen ik-wil-meer-geld-stakingen. Maar het onderwerp staat nogal ver af van mijn werkveld, dus ik zal alsnog niet aan de staking meedoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |