abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215160438
Dank Candaasje aan het duidelijke wolf verhaal! 👍🏼 en sterkte met wachten.

Lucky hebben jullie inmiddels een krant abbo?
Anders: https://www.nrc.nl/nieuws(...)OS054LclNzOoeXmk6n2w
Over de astronauten oa.

Wij aten spruitjes :Y)
pi_215160609
OK.
Ook ik ben gezwicht voor een onbegrijpelijke hype: de jaarlijkse adventskalender.
Daar hou ik het bij: https://depindakaaswinkel(...)nsactionid=ORD173014
  woensdag 2 oktober 2024 @ 19:33:47 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_215160739
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:20 schreef Candaasje het volgende:
Oh dat klinkt gaaf @:Lucky_Strike!

Je vroeg trouwens nog naar de ecoloog, zal even in spoiler zetten om niet gelijk weer het halve topic te kapen :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, verder.... beetje drukke dagen gehad. Vandaag nog op gesprek geweest in @:Kaatjecity. Denk dat het wel goed ging :D
Ik was er nog nooit geweest, maar wat een luxe hebben ze daar. Ik was toch al wat gewend in Brabant, maar je ziet toch wel dat dit ziekenhuis weer echt nieuw gebouwd is en niet verbouwd zoals het onze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ouderwets schrikdraad met een klikkende paddenstoel voldoet dus prima tegen een wolf.

En deze OP is niets zonder liedje:
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215160980
Jeeeej flamingo's *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 oktober 2024 @ 19:54:42 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215161127
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 19:26 schreef AnneX het volgende:
OK.
Ook ik ben gezwicht voor een onbegrijpelijke hype: de jaarlijkse adventskalender.
Daar hou ik het bij: https://depindakaaswinkel(...)nsactionid=ORD173014
Oeh die lijkt me ook top :D
pi_215163237
@Dr_Flash, hoe is het eigenlijk in IJsland?
Spoilers!
pi_215164065
‘mogen. Tikkie vroeg, maar zo op pad naar Friesland dus flinke trip voor de boeg.
pi_215164198
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:dr_flash, hoe is het eigenlijk in IJsland?
Weet ik veel? :D Prima denk ik. Koud, donker. Hoezo?
pi_215164237
Ja hallo. Ook vroeg maar uitgeslapen. Erg benieuwd naar vandaag. Of we hebben een tof feestje in de binnenstad, of 23083291 hooligans gaan de boel slopen. Of iets daar tussen in.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215164238
Sowieso wel intressant vandaag want blijkbaar liggen de treinen eruit en is het de Dag van de Duits eenheid.
pi_215164254
Oh en aan de rand van het plein zit de muziekschool/theater die hun generale repetetie doen vanavond van een of ander belangrijk ding met 600 kinderen en hun ouders. :')
pi_215164332
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Weet ik veel? :D Prima denk ik. Koud, donker. Hoezo?
Of je nog wandelt dus ;)
Spoilers!
pi_215164362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Of je nog wandelt dus ;)
Oh jazeker :Y

72 % afstand
68 % tijd *O*

Dit gaat lukken, ik lig voor :Y
pi_215164551
'morgen.

Er is weer een gans minder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215164629
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:27 schreef Lonaa het volgende:
Sowieso wel intressant vandaag want blijkbaar liggen de treinen eruit en is het de Dag van de Duits eenheid.
Mijn kantoorstad wordt geïnfiltreerd :X
Vaste route naar huis is gedeeltelijk afgesloten voor een maand. Logische omrijroute langs/door Duitsland gaan we vandaag NIET doen.

Ik krijg bezoekers: maar even doorgegeven dat de wegafsluiting bij kantoor niet voor hen geldt. Maar wel voor de zwerm Duitsers die hier anders neerdaalt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215164891
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:31 schreef Lonaa het volgende:
Oh en aan de rand van het plein zit de muziekschool/theater die hun generale repetetie doen vanavond van een of ander belangrijk ding met 600 kinderen en hun ouders. :')
Goeie combi wel daar.

quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh jazeker :Y

72 % afstand
68 % tijd *O*

Dit gaat lukken, ik lig voor :Y
^O^

quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:48 schreef sigme het volgende:
'morgen.

Gaat hard volgens mij met die ganzen van jullie ;(
Spoilers!
  donderdag 3 oktober 2024 @ 10:17:32 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215165069
quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:48 schreef sigme het volgende:
'morgen.

Stropers? Dieven? Vos? Wolf?
  donderdag 3 oktober 2024 @ 11:48:34 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215165719
NOM
Wat is een Full English lekker bij tijd en wijlen
pi_215165809
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Stropers? Dieven? Vos? Wolf?
Bij gebrek aan (vermoeden van) stropers, dieven en wolf houden we vermoedens van vos over.
Die hebben we onlangs ook op de camera gevangen; met een groot stuk wit gevederte in de bek.

Maar afgezien van vossen willen marters zich ook wel vergrijpen aan een gans en die zitten hier ook veel. Die kunnen een gans niet verplaatsen, dus dan zouden we meer ganzen moeten vinden. Van de zeven ganzen die we dit jaar verloren hebben, hebben we er drie dood gevonden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215165939
:Z Slaapverwekkend dagje hier...Ik zit nu twee weken bijna de hele dag onze digitale administratie op te ruimen, vooral zakelijk. Het is wegens diverse redenen de afgelopen jaren een enorme bende geworden. Het ruimt zo lekker op dus op de meeste dagen krijg ik er wel energie van. Vandaag wil ik alleen maar lekker op bed gaan liggen. Het lonkt en staat maar 3 meter bij me vandaan.
Spoilers!
pi_215165955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
:Z Slaapverwekkend dagje hier...Ik zit nu twee weken bijna de hele dag onze digitale administratie op te ruimen, vooral zakelijk. Het is wegens diverse redenen de afgelopen jaren een enorme bende geworden. Het ruimt zo lekker op dus op de meeste dagen krijg ik er wel energie van. Vandaag wil ik alleen maar lekker op bed gaan liggen. Het lonkt en staat maar 3 meter bij me vandaan.
Moet
Ik
Dit
Nu
Doen
?
pi_215165988
quote:
3s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Moet
Ik
Dit
Nu
Doen
?
Ja dat moet. Want ik erger me hier al jaren groen en geel aan. Ik heb niets belangrijkers te doen. En hopelijk heb ik hier binnenkort geen tijd meer voor ivm ander werk.

Ik kan overigens ook facturen maken. Daar heb ik al helemaal geen zin in maar dat levert wel geld op. Of kleding passen, wat ook kut is.

Ik denk niet dat dit vandaag aan het werk ligt maar gewoon aan mij :D
Spoilers!
pi_215166009
Ik kan ook nog de btw aangifte gaan doen. Nog wel het allerleukst van alles.

We zijn hier echt in de afrondende fase van het bedrijf (exclusief de kruiden) en dat is te merken. Het zijn vooral de rotklussen die zijn blijven liggen.
Spoilers!
pi_215166011
Ik heb een (lekker) rommeldagje.
Gister heel veel kantooruren gemaakt & de augiasstal schapenstal uitgemest.

• Vandaag mocht ik dan uitslapen met mijn lief (die kwam gister om 2u 's nachts thuis)
• En dan in de ochtend kantoorthuiswerken onderbroken door gezellig samen ontbijten
• Dan weer kantoorwerken (nu) onderbroken door fok :D
• Rond 1u ga ik even bij moeders langs, die heeft nog een lelijke terugval gehad maar het gaat nu weer beter en vandaag is ze jarig (75) en ik heb sjieke eierlepeltjes voor haar als kado
• Dan het wekelijkse groentepakket even oppikken en dat naar huis brengen
• Dan eventueel nog wat kantoorwerpen of een wandelingetje maken

Dan weer op pad, voor een bijeenkomst van mijn vakgenoten. Ik heb gepast voor het dagprogramma (rondtuffen in auto'tjes) maar ik ga wel meeëeten. Voor de gezelligheid, ik verwacht dat het niveau van het eten droef is. Kiloknalvlees voor op de bbq, groothandelgeprepareerde tapas en fabrieksijsbuffet.
Maar wie weet valt het mee :)
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 12:56:08 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215166295
Dagje geen kantoor.
Een revisie project loopt ten einde van een lijn die in 2007 is geïnstalleerd. Die moet naar de VS.

De lijn is destijds in AutoCAD ontworpen en in de loop der tijd is er wel es wat gewijzigd. Ook zijn de AutoCAD tekeningen niet geweldig en zijn er soms maar 2 ipv drie aanzichten. Soms mist er ook iets op een aanzicht, bv van boven zie je wel een motor die uitsteekt maar op het zijaanzicht niet 8)7

Dus ik mag van alles opmeten voor transport. Doel is zoveel mogelijk in containers. Één kist verschepen is duurder dan drie containers dus ja, dat kan wel uit dat ik daar even mee bezig ben.

Ik zit nu buiten, in de zon aan de rand van zo te zien stukje hoogveen. Moest het even brood halen bij de winkel, want deze machine staat op een andere locatie en had mn brood niet meegenomen. Ik besloot ook even te tanken maar kon geen drup diesel meer krijgen, alleen nog Esso Supreme 98 (dus ook geen Euro 95). Wat een armoe en dat nog bovenop het olieveld (Schoonebeek).

[ Bericht 20% gewijzigd door derLudolf op 03-10-2024 13:01:44 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215166389
Hoihoi

Redelijk druk spreekuur gehad. Afscheid genomen van een fijne bewoner die er al heel lang wwonde. Een actrice geholpen (heel zielig bij ons doen maar later hoorden we dat ze zich prima kan redden).

Zo meteen komt de hulp en ik ga straks de corona vaccinatie halen.

Ach arme gans, en dat zijn er best veel.

Administratie, hier ligt het nu eel op een uitgezochte stapel. Mijn zus vertelde gisteren dat ze ook aan het opruimen was, van de afgelopen 10-12 jaar. Viel tegen zei ze _O- ze was er dit weekend aan begonnen en wilde het voor haar rugoperatie klaar hebben (ze ligt atm op de operatietafel).
We have far more in common than that which devides us..
pi_215166596
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:23 schreef sigme het volgende:

• Vandaag mocht ik dan uitslapen met mijn lief (die kwam gister om 2u 's nachts thuis)
• En dan in de ochtend kantoorthuiswerken onderbroken door gezellig samen ontbijten
• Rond 1u ga ik even bij moeders langs, die heeft nog een lelijke terugval gehad maar het gaat nu weer beter en vandaag is ze jarig (75) en ik heb sjieke eierlepeltjes voor haar als kado

Dan weer op pad, voor een bijeenkomst van mijn vakgenoten. Ik heb gepast voor het dagprogramma (rondtuffen in auto'tjes) maar ik ga wel meeëeten. Voor de gezelligheid, ik verwacht dat het niveau van het eten droef is. Kiloknalvlees voor op de bbq, groothandelgeprepareerde tapas en fabrieksijsbuffet.
Wat een ups en downs met je moeder zeg. Dat zal zwaar voor jullie zijn, aangezien ze de makkelijkste niet is.

Het hier mopperen heeft gewerkt. Ik heb mezelf een schop onder de kont weten te geven.
Spoilers!
pi_215167219
De prik zit erin en net bericht dat mijn zus weer bij is.
pi_215167499
Wat een HEERLIE weertje O+
Daardoor wel een té ver wandelrondje gedaan :D
SPOILER
pi_215167515
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:23 schreef sigme het volgende:

Voor moeder de en gans -O- :*
pi_215167549
Gisteren mijn o/n coll ingewerkt en mee geluncht..
Ze is scherp op de inhoud en je merkt meteen een bak met ervaring ^O^ maar niks veranderd qua dol op kletsen :')
* Blues was dus weer erg moe _O-

Morgen mag een ander met haar lunchen, ik ga weer in mijn uppie zennen in het 'moord' parkie.
(moord, omdat er een tijd geleden een crimineel vermoord lag in het park, nu hebben we de naam aangepast :D )
pi_215168474
Vorige week gesolliciteerd en vandaag helaas de afwijzing binnen gekregen -O-
Ik had er al rekening meegehouden want ze zochten iemand voor meerdere dagen en ik kon maar 1 dag vanwege de brouwerij. Maar toch het was leuk geweest....
pi_215168548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:05 schreef Sarabi het volgende:
Vorige week gesolliciteerd en vandaag helaas de afwijzing binnen gekregen -O-
Ik had er al rekening meegehouden want ze zochten iemand voor meerdere dagen en ik kon maar 1 dag vanwege de brouwerij. Maar toch het was leuk geweest....
Ach wat jammer.
pi_215168692
Doe eens gek! Wij gingen lunchen bij Vroeg.
De Stadsjochies zijn niet besteed aan mnX, gezien de bloemetjes op het bord.😂

Het was lekker.
SPOILER
Fijn dat Zus Kaatje weer bij de tijd is. Papieren ordenen komen dan weer wel.

Bij thuiskomst lekker Zen het zand ingeveegd in de bestrating. Leuk werk.
pi_215168719
Ook fijn om te horen, dat moeder Sigme aan de beterende hand is.

Oh ja, Blues, zij is de nieuwe collega uit het oude huis. ;)
Mogelijk lopen jullie werkdagen niet gelijk?
pi_215168751
Oh ja…daarna bij de anwb een gevarendriehoek, hesjes etc gekocht.
Die hadden wij beiden niet in de auto. Wèl oude dekens. w/
pi_215168754
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 17:39 schreef AnneX het volgende:

Oh ja, Blues, zij is de nieuwe collega uit het oude huis. ;)
Mogelijk lopen jullie werkdagen niet gelijk?
Jullie eten ziet er lekker uit!

2 vd 3 lopen gelijk :P
pi_215169213
Oeh wat ziet dat er lekker uit @AnneX

Moeten jullie ook echt veel samenwerken @Blues of ieder eigen werkzaamheden?

@Sarabi kan je bij het bedrijf ook aangeven of ze je sollin portefeuille willen houden, mochten ze een keer ieman voor weinig dagen zoeken?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 18:39:30 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215169300
Ziet er goed uit AnneX :)

Weekend!

Morgen aan de wandel in Bloestreg Nog wel even een route uitzoeken. :P
Verder eind vd middag naar opening tentoonstelling van collega 1, eten met groepje en door naar afstudeerfilm collega 2. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215169369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:

Moeten jullie ook echt veel samenwerken @:blues of ieder eigen werkzaamheden?

Als ze eenmaal is ingewerkt werk je samen uiteraard, maar wel zelfstandig.
Je zit(in een normale bezetting) altijd met 2 aan de balie en 2 of 3 in het secretariaat aan een blok bureaus van 4. Daarbij doe je in feite allemaal dezelfde aangeboden werkzaamheden in een goede vaste verdeling en met overleg wie welke klus pakt, maar je hebt je eigen werkplek.
pi_215169776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:

@:sarabi kan je bij het bedrijf ook aangeven of ze je sollin portefeuille willen houden, mochten ze een keer ieman voor weinig dagen zoeken?
Tot nu toe werkte alleen de eigenaar in het bedrijf dus ze zullen helaas niet heel snel nog iemand naast deze uitbreiding zoeken.
pi_215170117
1 dag is ook wel echt net niks. Daarmee kom je denk ik al snel bij baantjes uit waar het echt geen enkel verschil maakt welk poppetje er is?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215170135
Dat is fraai: om 18:07 uur een mail om in te loggen bij Diak.
Gedaan: op vrijdag 3 januari 2025 om 15:20 uur een controle mri. w/
Mooi in de kerstvakantie..dan hoef ik geen dienst te ruilen.

En ik sta als ongehuwd geregisteerd. 🙃
pi_215170180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
1 dag is ook wel echt net niks. Daarmee kom je denk ik al snel bij baantjes uit waar het echt geen enkel verschil maakt welk poppetje er is?
True. Ik was ook niet echt op zoek naar werk maar ik kende de eigenaar en het klonk wel leuk dus ik dacht ach ik probeer het eens.
pi_215170230
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
True. Ik was ook niet echt op zoek naar werk maar ik kende de eigenaar en het klonk wel leuk dus ik dacht ach ik probeer het eens.
Waarom ook niet! Je hebt nu wat je zonder deze poging ook al had. Zo kun je nog eens wat proberen :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_215170264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zo doe je ook weer ervaring op. T is natuurlijk altijd spannend en dit kan je afstrepen, eerste sollicitatie
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:39:41 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215171867
21.30 en iedereen ligt te pitten hier in huis, dus ik ga denk ik ook maar eens vroeg onder de wol :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215171903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:39 schreef Barreltje het volgende:
21.30 en iedereen ligt te pitten hier in huis, dus ik ga denk ik ook maar eens vroeg onder de wol :+
Vertel nog even hoe het met het water staat op jullie gronden.
En is de weg nu weer berijdbaar?
pi_215171914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:39 schreef Barreltje het volgende:
Ik zit er ook over te denken. Maar dan in bed wat lezen en tv. Geen zin om om 5 uur naast mn bed te staan.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:50:45 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215172002
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vertel nog even hoe het met het water staat op jullie gronden.
En is de weg nu weer berijdbaar?
Ja hoor De rivier is weer binnen de oevers en de stookruimte is weer droog. De grond is op plekken nog wel drassig,maar de schaapjes kunnen op het droge ^O^

pi_215172021
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ja hoor De rivier is weer binnen de oevers en de stookruimte is weer droog. De grond is op plekken nog wel drassig,maar de schaapjes kunnen op het droge ^O^

[ afbeelding ]
Poes!
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:53:23 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215172037
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Poes!
Die wandelt graag mee O+
Verder vind ze de schapen maar niks
pi_215172702
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi, dat is rap weer zoals het hoort.
Houdt de schaapjes vooral droog 😎
pi_215172865
Veilig thuis.
pi_215172928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:10 schreef Lonaa het volgende:
Veilig thuis.
T was niet altijd even vreedzaam begreep ik
pi_215172945
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
T was niet altijd even vreedzaam begreep ik
Het was wel pittig. En spannend. En veel. En vlakbij. Als in, we stonden er tussen. Als ratten in de val zo'n beetje.
pi_215172983
Dank @Kaatje1 voor de tip van de vogelspecial. Kijk m nu O+
Beetje held van mij ook, Arjan Dwarshuis.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:28:23 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215173031
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:22 schreef Blues het volgende:
Dank @:Kaatje1 voor de tip van de vogelspecial. Kijk m nu O+
Beetje held van mij ook, Arjan Dwarshuis.
Daar ben ik nu al 2x mee op vogelexcursie geweest. Vorig jaar in Meijendel (vlak bij mij) en vorige week in de Kennemerduinen (vlak bij jullie) :D
Via het werk van mijn vriend.

Al duurde vorige week voor ons heel kort :'( Binnen 3 kwartier waren we doorweekt (tot op het ondergoed en de sokken). En met ook nog een ijskoude harde wind was het voor ons niet verantwoord om nog meer dan 3 uur in weer en wind rond te hangen. Dus we zijn terug gegaan naar de auto, droge kleding aangetrokken en huiswaarts gekeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-10-2024 23:53:25 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215173146
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar ben ik nu al 2x mee op vogelexcursie geweest. Vorig jaar en Meijendel (vlak bij mij) en vorige week in de Kennemerduinen (vlak bij jullie) :D
Via het werk van mijn vriend.

Al duurde vorige week voor ons heel kort :'( Binnen 3 kwartier waren we doorweekt (tot op het ondergoed en de sokken). En met ook nog een ijskoude harde wind was het voor ons niet verantwoord om nog meer dan 3 uur in weer en wind rond te hangen. Dus we zijn terug gegaan naar de auto, droge kleding aangetrokken en huiswaarts gekeerd.
Gaaf!
Balen vh weer :{
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:56:38 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215173224
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Gaaf!
Balen vh weer :{
Dat was echt héél jammer ja. Al hebben we gelukkig nog wel wat vogels gezien.

Als ze het volgend jaar weer organiseren (geen idee of dat zo is), kan ik mijn vriend wel laten vragen of jij mee mag i.p.v. ik. Dit jaar hadden er ook mensen vogelminnende vrienden meegenomen i.p.v. hun partner :)
pi_215173242
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat was echt héél jammer ja. Al hebben we gelukkig nog wel wat vogels gezien.

Als ze het volgend jaar weer organiseren (geen idee of dat zo is), kan ik mijn vriend wel laten vragen of jij mee mag i.p.v. ik. Dit jaar hadden er ook mensen vogelminnende vrienden meegenomen i.p.v. hun partner :)
Lief aangeboden, maar ik kan maar max 30 min lopen tegenwoordig en deze wandelingen zijn altijd veel langer...
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:08:41 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215173250
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Lief aangeboden, maar ik kan maar max 30 min lopen tegenwoordig en deze wandelingen zijn altijd veel langer...
Klopt, die van vorige week zou grofweg van 07:30 tot 11:30 uur duren. Al sta je ook veel stil. Maar even zitten is er vaak niet bij. Tenzij je zelf wat meeneemt om op te zitten. Maar dat is niet erg praktisch.

Jammer zeg! -O-
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:19:23 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215173281
@Blues op welke zender en hoe laat werd die vogelspecial uitgezonden?
pi_215173337
@derLudolf morgen - Amerikaanse tijd - gaat men weer aan het werk in de havens!
Las ik 10 minuten geleden.
SPOILER
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:39:51 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215173711
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:55 schreef AnneX het volgende:
@:derLudolf morgen - Amerikaanse tijd - gaat men weer aan het werk in de havens!
Las ik 10 minuten geleden.
SPOILER
Oh top, een dag staken is 5 dagen hinder. Dus dan valt het nu nog te overzien. :)
pi_215173892
Bluh. Lijf is wel een beetje op nu.

Vandaag nog 1 geluidssetje wegbrengen (naar de buurman), de bus en aanhanger uitpakken en genieten van de geboekte voetmassage. Morgen nog 1 lange dag.
pi_215173990
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Bluh. Lijf is wel een beetje op nu.

Vandaag nog 1 geluidssetje wegbrengen (naar de buurman), de bus en aanhanger uitpakken en genieten van de geboekte voetmassage. Morgen nog 1 lange dag.
Ja, lijf moet nog wat langer mee!
Het positieve van zzp!en wasin mijn situatie, dat ikzelf de agenda bepaalde.
Oh en ik hoefde niet zo veel te sjouwen.
En hé: jullie hebben een vakantie, die eraan komt! Wat is het geworden?

Mogguh: weer een mooi herfstdag!
pi_215174234
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Blues op welke zender en hoe laat werd die vogelspecial uitgezonden?
Was bij Binnenstebuiten afgelopen woensdag.
pi_215174314
Dat klinkt eng @Lonaa gelukkig dat jullie er veilig uit zijn gekomen. Is het lijf daarom nu op of vanwege je werk?

Het ziet er lekker zonnig uit vandaag, hopelijk bij jullie ook
pi_215174317
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja, lijf moet nog wat langer mee!
Het positieve van zzp!en wasin mijn situatie, dat ikzelf de agenda bepaalde.
Oh en ik hoefde niet zo veel te sjouwen.
En hé: jullie hebben een vakantie, die eraan komt! Wat is het geworden?

Mogguh: weer een mooi herfstdag!
Er is nog niet geboekt. :')
pi_215174377
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat klinkt eng @:lonaa gelukkig dat jullie er veilig uit zijn gekomen. Is het lijf daarom nu op of vanwege je werk?

Het ziet er lekker zonnig uit vandaag, hopelijk bij jullie ook
Het waren wel 2 fysiek zware weken, daarom lijf op. :) Gisteren was wel pittig en er is veel ruimte voor verbetering voor de komende wedstrijden. Betere briefings en communicatie bijvoorbeeld. Andere hekkenlijnen. Maar ja, risicovol blijft het toch.
Tijdens de rellen was er wel flinke adrenaline dus daarna was er wel een inkakkertje. :+

Het "voordeel" was wel dat we strategisch stonden (niet in het looppad :7 ) en dat ze ons niet moesten hebben, maar je bent je wel erg bewust van je keuzes en de consequenties.
Doe je de muziek uit? Laat je de muziek aan? Uit = feest is over. Uit = ook mogelijkheid tot ophitsen. Aan = afleiding. Aan = ook slechtere communicatie over porto's (die wij niet hadden trouwens) en alsof het zonder consequenties is.
Laat je je halve bedrijf staan om mogelijk gesloopt te worden en ga je met iedereen, behalve politie en ME, naar binenn achter gesloten deur, of blijf je bij je spullen? Wil je uberhaupt wel het risico nemen om het hele plein over te steken naar "de veilige locatie"?
Hou je je oordoppen in tegen de gehoorschade van het vuurwerk of doe je ze uit omdat de hooligans mogelijk denken dat je een romeo bent en dat ze je dan toch pakken?

Hoe dan ook was het wel treurig, 85% van de supporters had gewoon een toffe middag. Er is hard gelachen, gedanst, gezongen, de kebabkraam liep als een trein (zelfs tijdens de rellen :') ) maar er is dan altijd de harde kern die het verpest.
pi_215174409
Poeh, alleen al dit lezen is beangstigend. Wat moeten jullie bang geweest zijn.
pi_215174519
Hoi smulpapen,

Misschien zoek ik wel verkeerd maar is er ergens een topic of topicreeks gericht op glutenvrij? Sinds deze zomer blijk ik intolerant voor deze lieve elastische vrienden en ben ik continu op zoek naar inspiratie en ervaringen etc.
pi_215174621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Poeh, alleen al dit lezen is beangstigend. Wat moeten jullie bang geweest zijn.
Mja. Het waren niet mijn eerste rellen van dichtbij en we hadden onze Twente-sjaaltjes thuisgelaten. :+

Het is harde kern tegen harde kern, het enige echte risico is dat je collateral damage wordt. Maar goed, dat risico bestaat wel.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:24:12 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215174704
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Was bij Binnenstebuiten afgelopen woensdag.
Dank! ^O^
pi_215175300
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:57 schreef ChrisCarter het volgende:
Hoi smulpapen,

Misschien zoek ik wel verkeerd maar is er ergens een topic of topicreeks gericht op glutenvrij? Sinds deze zomer blijk ik intolerant voor deze lieve elastische vrienden en ben ik continu op zoek naar inspiratie en ervaringen etc.
Sorry, heb ik geen ervaring mee. Iemand anders misschien.
Succes ermee.

@Tele6 hoe zou jouw laatste werkdag eruit zien? 😇
pi_215175681
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:57 schreef ChrisCarter het volgende:
Hoi smulpapen,

Vraag het even hier, ik kon niks vinden:

CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:22:41 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215176054
Wat een heerlijk weer O+
Bloes het werd Leidsche Rijn richting Vleuten :P
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:47:28 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215177117
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Vraag het even hier, ik kon niks vinden:

CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!
@ChrisCarter Ik heb in bovenstaand topic wat 'glutenvrije' topics uit verleden opgelepeld, maar ze zijn jaren oud én gesloten.
Maar je kan altijd zelf een nieuw topic openen...
pi_215177488
Zus komt zo thuis, broer haalt haar nu op. Ze heeft nog wel veel pijn dus heb ik net haar medicatie opgehaald (hoefde me niet eens te legitimeren en ik heb best stevig spul meegekregen). Ze krijgt gelukkig wel thuiszorg, eerst niet maar het ziekenhuis zag dat het toch wel nodig was
pi_215177715
Mooi dat jullie in de buurt wonen en kunnen mantelzorgen voor Zus.
Heeft het nog te maken met het akelige ongeval een tijd terug?
(details vergeten 8)7 )

Kennen jullie de Stichting Leergeld. Nu begreep ik ‘leergeld’ als straf/sanctie/boete betalen.

Blijkt een hartstikke positieve landelijke Stichting te zijn om kinderen te voorzien van materiaal voor school etc. https://www.leergeld.nl/
In het grote dorp met >50.000 inwoners worden ZEVENHONDERD kinderen geholpen! Daar moet ik wel van slikken.
Binnenkort is er een actie van inzamelen van vergeten kinderfietsen in de schuur.
En vraag naar vrijwilligers om de fiets rijklaar te maken.

Dus heb ik gewoon de affiche opgehangen en de folders neergelegd voor bezoekers.
(Eigenlijk gebeurt het alleen voor (lokale) culturele activiteiten).
pi_215177790
Leergeld ken ik, ook wel eens gesolliciteerd maar ze waren bang dat het niet uitdagend genoeg was duh

Zus is geopereerd aan 2 stenoze’s in haar rug. Heeft niets met de val te maken
pi_215178206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:22 schreef borisz het volgende:
Wat een heerlijk weer O+
Bloes het werd Leidsche Rijn richting Vleuten :P
Onbekende stukken (te nieuw) voor mij ^O^
pi_215179306
@AnneX ik woon in de buurt, 7 minuten fietsen, maar broer in de de buurt van Utrecht maar werkt in Arnhem. Hij heeft haar (hogere) auto opgehaald toen zus gehaald en thuisgebracht en weer naar huis gegaan. Ik heb zus op instructies geïnstalleerd. Ze heeft behoorlijk pijn, maar ook stevige pijnstillers Alleen had het ziekenhuis 4x pd voorgeschreven maar apotheek gaf maar voor 2x pd mee. Dus ik fiets maandag vast eerst naar de apotheek :D

Ik kan nu toch niets doen dus ben naar huis gegaan. Morgen komt de thuiszorg en wanneer de boodschappen bezorgd zijn ga ik er ook nog even heen.
pi_215179767
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 10:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mja. Het waren niet mijn eerste rellen van dichtbij en we hadden onze Twente-sjaaltjes thuisgelaten. :+

Het is harde kern tegen harde kern, het enige echte risico is dat je collateral damage wordt. Maar goed, dat risico bestaat wel.
Of als de ME niet meer weet wie ze aan het meppen waren en vervolgens op gezinnen op een terras los gaat. Zoals bij de ijssalon in Rotterdam een paar jaar terug. :{
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215180038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:59 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex ik woon in de buurt, 7 minuten fietsen, maar broer in de de buurt van Utrecht maar werkt in Arnhem. Hij heeft haar (hogere) auto opgehaald toen zus gehaald en thuisgebracht en weer naar huis gegaan. Ik heb zus op instructies geïnstalleerd. Ze heeft behoorlijk pijn, maar ook stevige pijnstillers Alleen had het ziekenhuis 4x pd voorgeschreven maar apotheek gaf maar voor 2x pd mee. Dus ik fiets maandag vast eerst naar de apotheek :D

Ik kan nu toch niets doen dus ben naar huis gegaan. Morgen komt de thuiszorg en wanneer de boodschappen bezorgd zijn ga ik er ook nog even heen.
Nou zeg: stoer zeg na zo’n forse ingreep al weer naar huis (gestuurd!).
Het is niet niks. En wat gewoon onaardig om voor het weekend ook nog onvoldoende pijnstilling mee te geven. In de apo horen ze toch ook met 4 ogen de meds te checken?
MnX kreeg ooit een doos vol zwaar spul mee en nooit gebruikt!

Na het eten bij de koffie ook nog een klein taartje gedeeld van Vroeg.
Cheese cake aardbei en appeltaart. :Y)

Schoon huis door hulp en schoon bed door mijzelve.
Plannetjes voor morgen met mooi weer maken. Ook doe ik nu de tour van Lucky op zoek naar tuinstoelen 😎
pi_215180101
Zo stoer was ze niet, maar het moest. Fysio had meegekeken en zag dat het goed was.
Met wat ze nu heeft kan ze t/m maandagochtend toe. En ze heeft van dit ook nog een andere versie in huis, hopelijk komt het daarmee goed totdat er meer nodig is.
En volgens mij heb ik hier ook nog wat spul liggen van de slijmbeurs waarbij het niet hielp.
pi_215180409
Tja, als iemand zelfstandig naar het toilet kan (strompelen) en evt. traplopen (indien noodzakelijk) hup naar huis.
Het is zo’n verschil met hoe het was en ik moet er nog steeds aan wennen.
Ja, ik weet dat thuis ‘beter’ is…gezien infectiegevaar etc.
pi_215180468
Plan was om vandaag een wandeling maken, maar eenmaal bovenop de berg (1685 meter hoog) zaten we tussen de wolken, met iets van vijf meter zicht en was de temperatuur gezakt van 24 naar 13 graden. Terug naar beneden gereden, wat foto's gemaakt, en terug naar huis gereden (al met al bijna vijf rij-uren, dus dat was wel weer mooi ook).

pi_215180480
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:54 schreef AnneX het volgende:
Tja, als iemand zelfstandig naar het toilet kan (strompelen) en evt. traplopen (indien noodzakelijk) hup naar huis.
Het is zo’n verschil met hoe het was en ik moet er nog steeds aan wennen.
Ja, ik weet dat thuis ‘beter’ is…gezien infectiegevaar etc.
Alles is begane grond, ze heeft een goed bed. Tv (joekel) in de slaapkamer (nieuw) dus zodra deze eerste ellende een beetje minder is , kan ze lezen, tv kijken etc
pi_215180495
Dat zijn wel hele mooie plaatjes
pi_215180756
@Kaatje1 goed herstel gewenst aan je zus! :*

@AnneX je vroeg naar mijn laatste dag op werk -- nog anderhalve week en dan ben ik klaar!
Ik ben een mini klimvakantie aan het plannen met 2 vriendinnen van de sportclub. Eerste keer dat ik echte rotsen ga beklimmen ipv zo'n klimwand in een sporthal. Super leuk :D
pi_215180802
Leuk en spannend Tele *O*
Mooiii LHO O+

Mijn ochtendfoto, ik loop altijd van de medewerkers P door het moordparkie naar het zkh.
Dit was vanochtend erg mooi 😍

Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:19:52 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215182226
Mogguh.

Omdat meer dan eens de indruk wordt gewekt dat hier iedereen als een blok achter de PVV ideologie staat en we het Horst-Wessel lied als wekker hebben:

https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-29233871.html

Werkt volgens mij niet met archive.is

Inwoners van Ter Apel hebben meer last van het asielcentrum dan dat ze er voordelen van hebben. Opmerkelijk genoeg willen de meesten van hen de opvanglocatie wel houden.

Dat blijkt uit het rapport waarin de kosten en baten van het asielcentrum in Ter Apel op een rijtje worden gezet. Het is gemaakt door onderzoeksbureau Cebeon in opdracht van de gemeenteraad van Westerwolde. Die wilde weten wat nu precies de voors en tegens van deze veelbesproken voorziening zijn.

De rapportmakers constateren dat voor de inwoners van Ter Apel de voordelen fors zijn. Het asielcentrum levert directe en indirecte werkgelegenheid op en maakt dat het dorp veel voorzieningen heeft.
eens met dat laatste, hier in het dorp rijdt na middernacht nog een bus. Tegenwoordig zelfs twee lijnen, elk half uur een bus

Daar staan echter de nadelen van de door een groep asielzoekers veroorzaakte overlast tegenover. [...] . Al die lasten overschaduwen volgens de rapportmakers al geruime tijd de lusten.

Voor ondernemers in het winkelcentrum in Ter Apel gaan die lasten de lusten ook te boven, stelt het rapport. Andere ondernemers hebben vooral baat bij de werkgelegenheid die het asielcentrum oplevert.
Tja, wat zou het anders moeten opleveren? Ik neem aan dat die werkgelegenheid ook voldoende winst geeft of in elk geval niets kost. Anders kun je beter stoppen.

Vier op de tien inwoners van het dorp geeft aan dat ze momenteel ‘niets positiefs’ zien in de aanwezigheid van het asielcomplex. Daarentegen zeggen maar heel weinig helemaal af te willen van de voorziening.

Eén op de zeven inwoners die de vragenlijst van Cebeon invulde, zegt geweld te hebben ervaren. […] ruim twee derde heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen zoals camera’s, extra sloten of een waakhond. Dat heeft ook een impact op het sociale gevoel in het dorp, staat in het rapport.

ruim de helft van de inwoners durft ‘s avonds niet meer alleen op sommige plekken in het dorp te komen.

Raadslid Buigel (VVD) over de uitkomst:
"En dan blijkt dat de voordelen toch niet zo groot zijn als we misschien dachten. Duidelijk is dat er iets aan de overlast moet gebeuren om het draagvlak te behouden."

hoeft ook geen winstgevend iets te zijn natuurlijk, maar overlast hoeft er niet te zijn.

========

Verder werd aangestipt dat de overlast ondanks maatregelen is toegenomen. Terwijl ik hier juist minder hoor. Komt misschien ook omdat hier ook flink wat maatregelen zijn getroffen en ze geen zin meer hebben om hier heen te lopen als ze hier ook geen vrij spel hebben.

Aangezien dit een professioneel onderzoeksbureau is in opdracht van de gemeente hoop ik ook dat de gevraagde mensen representatief zijn. Pownews is ook niet dom natuurlijk, als je op dinsdagochtend voor de Jumbo gaat filmen tref je een bepaald slag mensen aan die goed zijn voor kijkcijfers.

Verder werd benoemd dat de overlast vooral komt omdat het centrum is gebouwd voor gezinnen en er heel veel alleenstaande veilige landers komen.

Ben benieuwd wat het brengt. Fijne dag, zo even naar de bakker en langs de stomerij mn zwart Boss pak ophalen :P
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:27:41 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215182250
Dat laatste is niet waar trouwens, laat ik het er even bij zeggen. :P
SPOILER
Zo even naar XXXLutz. Wou eerst naar Nordhorn maar daar is geen van de pannensets die ik interessant vind op voorraad dus ik rij even door naar Salzbergen.
pi_215182335
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:48 schreef Blues het volgende:
Mijn ochtendfoto
Prachtig ochtendroze :Y

Goedemorgen! Liefste hoorde gister dat de baas dit weekend al wel genoeg volk had, dus we zijn opeens een heel weekend met z'n tweeën vrij zonder dat we plannen hadden. Gister hebben we wat ritjes met auto & kar gedaan; 6 kuub houtsnippers opgehaald. 1 kuub bij moeder uitgeschept, 2 kuub bij vader, 3 kuub staat nog in de kar voor onszelf.

Vandaag gaan we dan een schuurtje leegruimen (inhoud verplaatsen naar een ander schuurtje :'), de kas, daar moet ik dan eerst even alle tomatenplanten uit halen en de tomaten oogsten en dan moet dat maar groene tomatensaus worden). En nog wat rommel die niet onder dak staat ook verplaatsen en dan gaan we van het dan lege schuurtje en de halfverharding daaromheen een (hopelijk) wolf- en vosveilge plek maken voor schapen & ganzen.

Dan moeten die nog even leren om zich daar elke avond te laten ophokken.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:09:29 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215182353
@sigme bij de Baggelhof is dit weekend een mobiele fruitpers dacht ik. Mocht je veel fruit hebben :)
pi_215182732
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn kantoorstad wordt geïnfiltreerd :X
Vaste route naar huis is gedeeltelijk afgesloten voor een maand. Logische omrijroute langs/door Duitsland gaan we vandaag NIET doen.

Ik krijg bezoekers: maar even doorgegeven dat de wegafsluiting bij kantoor niet voor hen geldt. Maar wel voor de zwerm Duitsers die hier anders neerdaalt.
Ik had gisteren weer zo´n Syrisch Kaatje´s menu, nu voor maar 13 euro :9~
pi_215182911
Goedemorgen :O
Vannacht tussen 2 en 4 wakker gelegen door het geschreeuw van de buren. Dat is wel weer een nieuw iets, meestal schreeuwen ze alleen op normale tijdstippen.
pi_215183015
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :O
Vannacht tussen 2 en 4 wakker gelegen door het geschreeuw van de buren. Dat is wel weer een nieuw iets, meestal schreeuwen ze alleen op normale tijdstippen.
Balen joh, politie gebeld? Voor dossier opbouw?
pi_215183042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Balen joh, politie gebeld? Voor dossier opbouw?
Politie niet gebeld, dat vind ik toch wel een grote stap.
Maar wel geluidsopnames gemaakt en die gaan naar de woningbouw :Y
pi_215183079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Politie niet gebeld, dat vind ik toch wel een grote stap.
Maar wel geluidsopnames gemaakt en die gaan naar de woningbouw :Y
Politie (niet 112) bellen is ook dossieropbouw. Zij maken daar een notitie van en mocht er een wagen in de buurt zijn kunnen ze die langssturen.
pi_215183101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Politie (niet 112) bellen is ook dossieropbouw. Zij maken daar een notitie van en mocht er een wagen in de buurt zijn kunnen ze die langssturen.
Ik heb net in ieder geval het telefoonnummer in mijn telefoon gezet, dan is de stap ook weer makkelijker gezet.
We kregen ook van de woningbouw te horen dat sowieso ook al andere mensen de politie voor dit gezin hebben gebeld (op andere momenten).
pi_215183433
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:19 schreef derLudolf het volgende:
Mogguh.

Omdat meer dan eens de indruk wordt gewekt dat hier iedereen als een blok achter de PVV ideologie staat en we het Horst-Wessel lied als wekker hebben:

https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-29233871.html

Werkt volgens mij niet met archive.is

Inwoners van Ter Apel hebben meer last van het asielcentrum dan dat ze er voordelen van hebben. Opmerkelijk genoeg willen de meesten van hen de opvanglocatie wel houden.

Dat blijkt uit het rapport waarin de kosten en baten van het asielcentrum in Ter Apel op een rijtje worden gezet. Het is gemaakt door onderzoeksbureau Cebeon in opdracht van de gemeenteraad van Westerwolde. Die wilde weten wat nu precies de voors en tegens van deze veelbesproken voorziening zijn.

De rapportmakers constateren dat voor de inwoners van Ter Apel de voordelen fors zijn. Het asielcentrum levert directe en indirecte werkgelegenheid op en maakt dat het dorp veel voorzieningen heeft.
eens met dat laatste, hier in het dorp rijdt na middernacht nog een bus. Tegenwoordig zelfs twee lijnen, elk half uur een bus

Daar staan echter de nadelen van de door een groep asielzoekers veroorzaakte overlast tegenover. [...] . Al die lasten overschaduwen volgens de rapportmakers al geruime tijd de lusten.

Voor ondernemers in het winkelcentrum in Ter Apel gaan die lasten de lusten ook te boven, stelt het rapport. Andere ondernemers hebben vooral baat bij de werkgelegenheid die het asielcentrum oplevert.
Tja, wat zou het anders moeten opleveren? Ik neem aan dat die werkgelegenheid ook voldoende winst geeft of in elk geval niets kost. Anders kun je beter stoppen.

Vier op de tien inwoners van het dorp geeft aan dat ze momenteel ‘niets positiefs’ zien in de aanwezigheid van het asielcomplex. Daarentegen zeggen maar heel weinig helemaal af te willen van de voorziening.

Eén op de zeven inwoners die de vragenlijst van Cebeon invulde, zegt geweld te hebben ervaren. […] ruim twee derde heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen zoals camera’s, extra sloten of een waakhond. Dat heeft ook een impact op het sociale gevoel in het dorp, staat in het rapport.

ruim de helft van de inwoners durft ‘s avonds niet meer alleen op sommige plekken in het dorp te komen.

Raadslid Buigel (VVD) over de uitkomst:
"En dan blijkt dat de voordelen toch niet zo groot zijn als we misschien dachten. Duidelijk is dat er iets aan de overlast moet gebeuren om het draagvlak te behouden."

hoeft ook geen winstgevend iets te zijn natuurlijk, maar overlast hoeft er niet te zijn.

========

Verder werd aangestipt dat de overlast ondanks maatregelen is toegenomen. Terwijl ik hier juist minder hoor. Komt misschien ook omdat hier ook flink wat maatregelen zijn getroffen en ze geen zin meer hebben om hier heen te lopen als ze hier ook geen vrij spel hebben.

Aangezien dit een professioneel onderzoeksbureau is in opdracht van de gemeente hoop ik ook dat de gevraagde mensen representatief zijn. Pownews is ook niet dom natuurlijk, als je op dinsdagochtend voor de Jumbo gaat filmen tref je een bepaald slag mensen aan die goed zijn voor kijkcijfers.

Verder werd benoemd dat de overlast vooral komt omdat het centrum is gebouwd voor gezinnen en er heel veel alleenstaande veilige landers komen.

Ben benieuwd wat het brengt. Fijne dag, zo even naar de bakker en langs de stomerij mn zwart Boss pak ophalen :P
Zo'n onderzoek is toch raar? De kosten en baten van de aanwezigheid van mensen afzetten tegenover een door de VVD gecreerd probleem.

Zet 5000 Groningers in een Brabants dorp en je hebt ook gezeik. Gaan we dan de kosten en baten van de aanwezigheid van de Groningers tegenover elkaar zetten?

Als de mensen in Ter Apel en omgeving iets oplettender waren over de politiek achter de situatie, dan was er geen VVD-raadslid geweest.
pi_215183508
Ik vind het zo bijzonder dat ze het steeds hebben over alleenSTAANDE mannen. Het gros is alleenGAAND. Hoe jong ook, de meesten hebben vrouw en vaak ook kinderen in een (relatief) veilig gebied.. Zoals Libanon
pi_215183772
Fascinerend dit. We zitten in een busrondleiding over het Shell terrein. Live greenwashing _O_ Ze maken grondstoffen voor kunststof en als voorbeelden worden dan de bladen van windmolens en onderdelen voor elektrische autos genoemd. Fascinerend dit.

Bij de ingang een groot bord met 'samen naar CO2 neutraal'.
Spoilers!
pi_215183795
Het hart van de energietransitie _O_
Spoilers!
pi_215183811
Buren van @Sarabi }:|
Next time bellen hoor!
pi_215183821
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fascinerend dit. We zitten in een busrondleiding over het Shell terrein. Live greenwashing _O_ Ze maken grondstoffen voor kunststof en als voorbeelden worden dan de bladen van windmolens en onderdelen voor elektrische autos genoemd. Fascinerend dit.

Bij de ingang een groot bord met 'samen naar CO2 neutraal'.
Aansluitend zou je het boek "Tegen de stroom" van Dennis Heijn kunnen lezen.... in dit kader!!
pi_215183834
Ik stap zo op de fiets richting de duinen/bezoekerscentrum voor 1. een lekkere fietstocht en 2. een leuk kadootje voor zus die jarig was.
Dan met een omweg langs de AH weer naar huis.
pi_215183842
Windpark op zee
Isolatiematerialen
Verlaagde co2 uitstoot

Bingo!
Spoilers!
pi_215183847
In dagbesteding sorteren wij kurk en daar wordt dan weer isolatiemateriaal van gemaakt.

:)
Werewolf
pi_215183986
Florerende flora en fauna O+
Spoilers!
pi_215184128
W
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het hart van de energietransitie _O_
Wat een leerzame excursie B-)

Zaterdagprogramma in de war. Net een apk schoonmaak voor de hoorapp. begonnen.
Heb ik een speakertje verknald 8)7 Gelukkig is de winkel open half uurtje verderop.
Dichterbij zijn gewoon dicht op zaterdag.
Even wachten op mn.X van de radio en dan samen :X boodschappen doen.
En schuift het dagprogramma door naar de volgende zonnige dag.

En ik was zo goed bezig om de liedjes te repeteren op bluetooth.
pi_215184143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat laatste is niet waar trouwens, laat ik het er even bij zeggen. :P
SPOILER
Zo even naar XXXLutz. Wou eerst naar Nordhorn maar daar is geen van de pannensets die ik interessant vind op voorraad dus ik rij even door naar Salzbergen.
Nou ja…zijn er betere pannen dan die ik alsmaar aanbeveel?
Milano van de hema. En die waren ook nog in de aanbieding.

Of zoek je horeca pannen voor 100 liter soep?
pi_215184338
Uitnodiging voor de griepprik. Nu voel ik me oud :'(

Ik snap heus dat het vast om de kanker is, maar toch.

OUD }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215184366
En ze willen me ook een COVIDvaccinatie aansmeren :'( :'( :'( :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215184383
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
Complot :Y
Spoilers!
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:20:28 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215184581
GAAN WE WEER HOOR :')
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:51:55 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215184813
Heb sambal gemaak
Pond lomboks (hebben veel smaak maar niet overdreven scherp) waar ik de zaadlijsten en zaden uit gehaald had.
Gerookte Chilivlokken
Tomaat
Tomaten puree
Half potje ansjovis
Bol knoflook
Ketjap
Gula Jawa
Specerijen
Klein gesneden en half uur laten pruttelen in een koekenpan, veel water verdampt dan en hij dikt lekker in.
Is ongelofelijk veel lekkerder dan gekochte.
pi_215184908
Ik had een verspakket van de AH (met korting, anders had ik 't nooit gedaan) voor groentestoof met linzen. Maar liefst 80 gram linzen (een mini blikje!) voor een recept voor 4 personen. :')
Er gingen 2 aardappeltjes en 2 kleine aardperen in. 2 worteltjes, 3 sjalotjes, 3 tomaten en een stengel bleekselderij. Voor 4 personen. Hoe dan :')
Ik heb er vegaburgers bij gebakken en kan er net 2x van eten _O-
pi_215184933
Heerlijk ritje door de duinen, leuke kadootjes voor zus en mezelf😄 gescoord en op de terugweg langs de viskar in Overveen voor een portie kibbeling.

SPOILER
pi_215184937
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
:o :o :D :P
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:40 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215184939
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 15:01 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een verspakket van de AH (met korting, anders had ik 't nooit gedaan) voor groentestoof met linzen. Maar liefst 80 gram linzen (een mini blikje!) voor een recept voor 4 personen. :')
Er gingen 2 aardappeltjes en 2 kleine aardperen in. 2 worteltjes, 3 sjalotjes, 3 tomaten en een stengel bleekselderij. Voor 4 personen. Hoe dan :')
Ik heb er vegaburgers bij gebakken en kan er net 2x van eten _O-
Ik snap dat ook nooit. Zak verse spinazie bij de supermarkt, voor hoeveel personen is dat? Wij eten een zak pp
pi_215184996
Thuis van mini mantelzorg. Moest onderweg iets ophalen voor zus en daar wat opruimen en bij het tosti apparaat zitten tegen verbranding 😉
Het gaat al een heel stuk beter. Ze komt redelijk makkelijk bed uit en in. Een vriendin had vanochtend een toilet verhoger gehaald, dat was veel fijner (zus is ruim 180).

Dit keer weinig last gehad van de vaccinatie. Griep en pneu moeten nog.
pi_215185002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap dat ook nooit. Zak verse spinazie bij de supermarkt, voor hoeveel personen is dat? Wij eten een zak pp
Dat hangt er vanaf hoe je het eet. Als ik spinazie door een curry of hartige taart gooi, krijg ik 4 porties uit de 600g voordeelzak. Als ik er salade van maak, is 200g al vreselijk veel :s)
pi_215185043
Ik zag van de week bij picnic een verspakket erwtensoep, zou goedkoop zijn. Vond het raar, dus nagerekend. Wanneer je daar alles los koopt zou het bouillonblokje 1,41 euro moeten kosten (in het pak zat een zak gesneden erwtensoepen groenten, een pak spliterwten en een bouillonblokje voor 5,89 en wanneer je ee groenten en de erwten los koopt (ook bij picnic) is het 4,48
pi_215185058
Ik koop zo nu en dan een Vega Overblijver, meestal zit daar een verspakket en dan nog een boel extra voor ¤5.

Gisteravond:
- Voordeelzak sla
- 330 ml vers sap
- Bakje gesneden ananas
- Cherrytomaten
- 2 vegaburgers
- verspakket groentestoof

Prima deal want alleen dat verspakket zou al meer dan ¤5 zijn geweest. En allemaal dingen die ik wel lekker vind :D
pi_215185061
Beter ook dan de keer dat ik voor ¤15 aan sla, en niets dan sla, kreeg. :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:46:07 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215185808
Mooi pakketje :Y
26km door de Veluwe gelopen. Wolfheze, Planken Wambuis en nog een langer stuk om een goeie bushalte te pakken. :+.
pi_215185877
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 17:46 schreef borisz het volgende:
Mooi pakketje :Y
26km door de Veluwe gelopen. Wolfheze, Planken Wambuis en nog een langer stuk om een goeie bushalte te pakken. :+.
Flink doorgestapt zeg borisz _O_

So…nu kan ik jullie weer horen. Service hoor.
En het lag niet eens aan mij, dat er iets scheef zat in de hoorapp.

Gelijk zakken bio aarde voor de bio bollen lasagne gehaald. En wat boodschapjes en kibbeling gegeten staand bij de viskar :Y) In het zonnetje.

Straatje ingeveegd is ook Zennnn.
pi_215186093
Hier flink gesleept met alle materialen die we maar bewaren want misschien gaan we ze ooit nog wel eens gebruiken :')
Het stuk halfverharding rond het stalletje dan we veilig willen gaan maken, is vrij.
Nu dat stalletje nog leeg (staat vol gereedschap/machinerie). En dan een onder stroom staande omheining.
pi_215186101
Nu wat veel bier op (veel bachspace :D) en gegeten en toetje (dessertrijst) staat op het vuur.
pi_215186107
T ruikt zo lekker in huis naar hachee. Morgen, met rode kool en puree meenemen naar zus. Maar er is gelukkig meer dan genoeg voor nog een paar keer.

Fijn @AnneX dat het weer gemaakt is.

@borisz _O_
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:58:55 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186269
Holy shit dude _O_

Gisteren speciaal vroeg naar bed gegaan omdat er vanochtend een biljetjesveiling was. Heerlijk uitgeslapen O+ maar ik had nog wel wat langer willen liggen, maar okee dat ging dus niet. Een veilinghuis in Noorwegen had een veiling met meer dan 30 Spitsbergenbiljetjes en ik moest daar wel even bij zijn. Man man man dat ging hard. Goddank zaten mijn stukken vooral in het begin :D naarmate de veiling vordert zie je dan dat mensen die in de eerste fase achter het net gevist hebben, wanhopiger worden en dieper gaan en zo :D het was allemaal mooi om te zien _O_ En ik heb aardig mijn naam geschreven dacht ik *)

SPOILER
pi_215186301
Wat ik me afvraag @Dr_Flash verkoop jij ook wel eens biljetjes?
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:04:50 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik me afvraag @:dr_flash verkoop jij ook wel eens biljetjes?
Goede vraag!

Binnenkort ga ik een groot deel van mijn verzameling van de hand doen. Ik heb jarenlang alles maar gekocht wat ik mooi vond O+ Maar er is heel veel waar ik niets mee doe. En een goede vriend van mij, en mede-bestuurslid van de Nederlandse Vereniging van Papiergeldverzamelaars, is handelaar en heeft een eigen veilinghuis. Dus die komt binnenkort een dagje hierheen en dan ga ik echt een heleboel afstoten wat hij dan in zijn veilingen te gelde mag maken. En dan kan ik me een beetje gaan specialiseren in dingen die ik ECHT wil hebben en zo.
pi_215186344
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy shit dude _O_

Gisteren speciaal vroeg naar bed gegaan omdat er vanochtend een biljetjesveiling was. Heerlijk uitgeslapen O+ maar ik had nog wel wat langer willen liggen, maar okee dat ging dus niet. Een veilinghuis in Noorwegen had een veiling met meer dan 30 Spitsbergenbiljetjes en ik moest daar wel even bij zijn. Man man man dat ging hard. Goddank zaten mijn stukken vooral in het begin :D naarmate de veiling vordert zie je dan dat mensen die in de eerste fase achter het net gevist hebben, wanhopiger worden en dieper gaan en zo :D het was allemaal mooi om te zien _O_ En ik heb aardig mijn naam geschreven dacht ik *)

SPOILER
Ik snap er de helft niet van, maar het klinkt alsof je pret hebt gehad en billetjes onder de waarde gekocht hebt, dus lijkt het me al goed, al goed.
pi_215186363
M'n fok-friends (die daarvan in gehele onwetendheid zijn) heb ik een opnieuw een kleurtje moeten geven vanwege de nieuwe layout, en nu zijn ze veels te vrolijk paars.
pi_215186552
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Goede vraag!

Binnenkort ga ik een groot deel van mijn verzameling van de hand doen. Ik heb jarenlang alles maar gekocht wat ik mooi vond O+ Maar er is heel veel waar ik niets mee doe. En een goede vriend van mij, en mede-bestuurslid van de Nederlandse Vereniging van Papiergeldverzamelaars, is handelaar en heeft een eigen veilinghuis. Dus die komt binnenkort een dagje hierheen en dan ga ik echt een heleboel afstoten wat hij dan in zijn veilingen te gelde mag maken. En dan kan ik me een beetje gaan specialiseren in dingen die ik ECHT wil hebben en zo.
En misschien kan je dan ook een keer iets kopen waar je anders zou denken “misschien maar niet, ik moet ook nog eten”
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:28:38 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En misschien kan je dan ook een keer iets kopen waar je anders zou denken “misschien maar niet, ik moet ook nog eten”
Ja dat gebeurt eigenlijk al heel vaak :+ Maar dan misschien nog extremer *)
pi_215186649
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja dat gebeurt eigenlijk al heel vaak :+ Maar dan misschien nog extremer *)
Heel lang geleden was een boekenserie bij de Slegte die ik graag wilde hebben. Ik had toen een paar maanden een uitkering en zij wilden het niet apart leggen. Dus boeken gekocht en een weekje bij m’n ouders gegeten. Ik begrijp je.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:39:42 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heel lang geleden was een boekenserie bij de Slegte die ik graag wilde hebben. Ik had toen een paar maanden een uitkering en zij wilden het niet apart leggen. Dus boeken gekocht en een weekje bij m’n ouders gegeten. Ik begrijp je.
pi_215186739
DrukdrukdrukDRUK dus minder hier.

Billetjes verhalen _O_ Niet dat ik er veel van snap maar leuk dat je je nu gaat ‘specialiseren @Dr_Flash

Nog drie weken tot mijn wellnessmidweek. In totaal gewoon 10! dagen vrij O+
Eentje is een soort van kado dag, want mijn zorg werkgever vindt het blijkbaar een prrrrima plan om een gesprek met de bedrijfsarts in de ochtend te plannen… wanneer er juist het meeste werk is. En aangezien de centrale planners geen deel routes meer mogen maken ben ik dus de hele ochtend (5 uur) niet beschikbaar voor een online gesprek van een half uur :') Welke gedachte achter die manier van plannen zit ga ik ter plekke dus ook navragen. Ik had om die reden zelf al gevraagd om het in de middag te plannen.

Ook een beetje dubbel: gesprek met manager en arbo arts(denk ik) terwijl wg formeel geen ene flikker te maken heeft met mijn medisch verhaal. Ik heb verder geen geheimen en toevallig zat ze erbij toen ik de operatie datum aan het team meldde. Ook een leuke vraag voor dat gesprekje dus :+
En het voelt ook als overkill: drie mensen die ieder een half uur besteden (plus administratie) voor een standaard ziekmelding van drie weken…. Voor een contract van 7 uur per week. Waarbij ik in het team al heb aangegeven dat ik na week 1 best wat kantoorwerk kan doen.

Maar het is wel zorgvuldig, en gezien de branche is er natuurlijk een vet super-de-luxe alles inclusief arbo contract afgesloten. Behalve middag consulten, blijkbaar :')

Bij andere wg is het woord bedrijfsarts nog niet eens gevallen _O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215186747
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

Billetjes
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:48:21 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186761
Catjen :+

Wat praat je veel :+
pi_215186773
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 15:05 schreef Blues het volgende:
Heerlijk ritje door de duinen, leuke kadootjes voor zus en mezelf😄 gescoord en op de terugweg langs de viskar in Overveen voor een portie kibbeling.

SPOILER
:D dat berg-icoontje.
pi_215186792
Ga jij je ziek melden @Cat-astrophe ? Ik heb een week vrij genomen (dinsdag operatie, dinsdag daarop controle woensdag weer werken). Had ik natuurlijk ook kunnen doen.
pi_215186849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ga jij je ziek melden @:cat-astrophe ? Ik heb een week vrij genomen (dinsdag operatie, dinsdag daarop controle woensdag weer werken). Had ik natuurlijk ook kunnen doen.
Waarom zou je je vrij melden bij een operatie? Dat is toch gewoon ziek?
pi_215186873
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee hoor; een operatie is planbaar, dat kan je om je werk heen plannen.
Het hangt van je werkgever/CAO af of dat op kosten van de baas kan, en ik ken het niet anders dan dat van parttimers in alle gevallen verwacht wordt dat je dat om het werk heen plant - of vrij neemt.

Ziek is echt wat anders, dat is niet planbaar.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:03:03 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186887
Whut? Zou me me wel degelijk ZIEK melden voor een operatie.

Als dat niet ZIEK is, wat dan wel? :{w
pi_215186909
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Het hangt van je werkgever/CAO af of dat op kosten van de baas kan, en ik ken het niet anders dan dat van parttimers in alle gevallen verwacht wordt dat je dat om het werk heen plant - of vrij neemt.

Nee :)
pi_215186918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Whut? Zou me me wel degelijk ZIEK melden voor een operatie.

Als dat niet ZIEK is, wat dan wel? :{w
Ziek is als je zo beroerd voelt dat je niet kan werken. Ná een operatie an dat best het geval zijn.

Als je doktersbezoek onder werktijd kan doen (en boeken als 'ziek') dan valt een operatie daar wel onder natuurlijk.
pi_215186924
(ik weet dat ik mijn post in vragende vorm schreef, maar ik weet ook dat operaties -ook geplande- onder ziekte vallen)
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:06:40 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215186927
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Ziek is als je zo beroerd voelt dat je niet kan werken. Ná een operatie an dat best het geval zijn.

Als je doktersbezoek onder werktijd kan doen (en boeken als 'ziek') dan valt een operatie daar wel onder natuurlijk.
Ja dat snap ik best. Maar als ik de pits in moet voor een gebroken arm of zo, dan is precies dat waar de Ziektewet voor bedoeld is.
pi_215186930
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit gaat op bij medisch niet noodzakelijke ingrepen. Dus een cosmetische operatie; operatie niet ziek, herstel wel ziek. Al het andere: wel ziek.
pi_215186931
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(ik weet dat ik mijn post in vragende vorm schreef, maar ik weet ook dat operaties -ook geplande- onder ziekte vallen)
Dat hangt dus van je werkgever af. Bij de mijne niet, want wij krijgen onze verjaardag al vrij. Ofzo.
pi_215186947
Misschien hebben jullie wel gelijk. Hoe heet onze HR-specialist ook alweer?
pi_215186964
Geen idee meer hoe ik dat gedaan. Ws. de agenda vrijgehouden van praktijk afspraken.
Grappig om mee te maken hoe verschillend de wg’s reageren!

@derLudolf heb je toevallig een ing spaarrekening en spaarpunten?
Dan kun je een hema voucher ‘kopen’ en gebruiken als je bijv. beddengoed, handdoeken, keuken textiel ed. wil kopen.
Voorwaarden:
SPOILER
Ook korting op (mooi) Essenza beddegoed. @Lucky_Strike 😇
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:14:36 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187020
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:09 schreef AnneX het volgende:
@derLudolf heb je toevallig een ing spaarrekening en spaarpunten?
ik ben dan wel @derLudolf niet maar ik heb beide anderen wel.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik met mijn spaarpunten moet maar ik heb een stuwmeer waar een paard de hik van krijgt.

zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:15:49 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187033
haha kijk mij smerig rijk zijn *O*

En geen vrouw die mij wil he :W
pi_215187041
Sterker nog, als je mee moet met niet-planbaar artsenbezoek (dus ook operatie) van een naaste, hoef je daar niet eens vrij voor te nemen. Ook niet als parttimer.
pi_215187050
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Noorse billetjes :9

Leuk Fles *G*
pi_215187063
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:16 schreef Vanyel het volgende:
Sterker nog, als je mee moet met niet-planbaar artsenbezoek (dus ook operatie) van een naaste, hoef je daar niet eens vrij voor te nemen. Ook niet als parttimer.
Niet planbaar, da's ook echt wat anders toch?
In z'n algemeenheid lijkt me dat calamiteit?
pi_215187068
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ik ben dan wel @:derludolf niet maar ik heb beide anderen wel.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik met mijn spaarpunten moet maar ik heb een stuwmeer waar een paard de hik van krijgt.

[ afbeelding ]
Kon je maar biljetjes kopen voor het stuwmeer aan punten. 😎
pi_215187070
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dit is toch Kaatjes vrijwilligers werk? Tis meer 'afwezigheid' melden dan. Doet g ook bij Caprera.
Niet ziekmelden, maar ' ik ben er dan en dan niet'. Wel belangrijk voor het rooster en invallers en zuks
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:19:06 #167
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215187075
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ik ben dan wel @:derludolf niet maar ik heb beide anderen wel.

[ afbeelding ]
Als iemand een TV of zo wil hebben en er zo'n apparaat in die ING shop staat, dan koop ik het voor hen met inzet van punten. Betalen ze het mij weer terug en ben ik weer van wat punten af…
pi_215187087
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
DrukdrukdrukDRUK dus minder hier.

Billetjes verhalen _O_ Niet dat ik er veel van snap maar leuk dat je je nu gaat ‘specialiseren @:dr_Flash

Nog drie weken tot mijn wellnessmidweek. In totaal gewoon 10! dagen vrij O+
Eentje is een soort van kado dag, want mijn zorg werkgever vindt het blijkbaar een prrrrima plan om een gesprek met de bedrijfsarts in de ochtend te plannen… wanneer er juist het meeste werk is. En aangezien de centrale planners geen deel routes meer mogen maken ben ik dus de hele ochtend (5 uur) niet beschikbaar voor een online gesprek van een half uur :') Welke gedachte achter die manier van plannen zit ga ik ter plekke dus ook navragen. Ik had om die reden zelf al gevraagd om het in de middag te plannen.

Ook een beetje dubbel: gesprek met manager en arbo arts(denk ik) terwijl wg formeel geen ene flikker te maken heeft met mijn medisch verhaal. Ik heb verder geen geheimen en toevallig zat ze erbij toen ik de operatie datum aan het team meldde. Ook een leuke vraag voor dat gesprekje dus :+
En het voelt ook als overkill: drie mensen die ieder een half uur besteden (plus administratie) voor een standaard ziekmelding van drie weken…. Voor een contract van 7 uur per week. Waarbij ik in het team al heb aangegeven dat ik na week 1 best wat kantoorwerk kan doen.

Maar het is wel zorgvuldig, en gezien de branche is er natuurlijk een vet super-de-luxe alles inclusief arbo contract afgesloten. Behalve middag consulten, blijkbaar :')

Bij andere wg is het woord bedrijfsarts nog niet eens gevallen _O-
Kan je die bedrijfsarts-afspraak niet zelf veranderen dan?
Bij ons kan je dat een admin-medewerker die voor de BD werkt via de mail doen. Wél met een geldige reden, je mocht niet 'af' zeggen.
pi_215187089
Het was een cosmetische operatie, nooit bij nagedacht om ziek te melden. De week erna kon ik alles behalve zwaar tillen, zoveel mogelijk zitten staan liggen (arts zei “niet gaan puzzelen en nou een boek wat hoger) een collega die op dezelfde dag de ingreep ook had laten doen had niet de eerste dag ogen gekoeld, was meteen gaan werken. Die was 3 weken later nog bont en blauw en ik, die snel blauw word, had nergens last van
pi_215187092
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee. Vaak kun je niet tegen een ziekenhuis zeggen "Goh nou, ik wil die operatie wel, maar dan alleen op woensdagmiddag want dan werk ik niet". Dus ook cosmetische operaties lijken me in die zin niet planbaar.

Als je dan mee moet is dat idd calamiteitenverlof.
pi_215187099
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Dit is toch Kaatjes vrijwilligers werk? Tis meer 'afwezigheid' melden dan. Doet g ook bij Caprera.
Niet ziekmelden, maar ' ik ben er dan en dan niet'. Wel belangrijk voor het rooster en invallers en zuks
Nee dit was bij mij in 2014
pi_215187100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Het was een cosmetische operatie, nooit bij nagedacht om ziek te melden. De week erna kon ik alles behalve zwaar tillen, zoveel mogelijk zitten staan liggen (arts zei “niet gaan puzzelen en nou een boek wat hoger) een collega die op dezelfde dag de ingreep ook had laten doen had niet de eerste dag ogen gekoeld, was meteen gaan werken. Die was 3 weken later nog bont en blauw en ik, die snel blauw word, had nergens last van
Oh je had het over het verleden :D

Dan geldt mijn post hierboven niet meer.
pi_215187102
Is het al lekker paarsch nu bij je @sigme O~)
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:23:28 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215187117
Nee die heb ik niet, maar m'n ouders hoor ik wel eens over een triljoen punten waar ze amper iets mee kunnen ofzo.

Had het toevallig vandaag nog over beddengoed en dat ik binnenkort even bij Hake langs ga voor nog een setje. Slechte ervaring met Hema eigenlijk, twee keer hoeslakens gehad die al snel zo kapot getrokken konden worden en hoeslakens die na een paar keer wassen amper kleur meer hadden.
Misschien nog wat meer handdoeken en theedoeken heb ik ook nog niet veel.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:26:55 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187146
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kon je maar biljetjes kopen voor het stuwmeer aan punten. 😎
Doe ik nog steeds hoor. Van al het geld wat een vrouw, een auto, kinderen etc me NIET kosten :+
pi_215187157
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als iemand een TV of zo wil hebben en er zo'n apparaat in die ING shop staat, dan koop ik het voor hen met inzet van punten. Betalen ze het mij weer terug en ben ik weer van wat punten af…
Ja, daaraan zit ik ook te denken.
Heb jij dat wel eens toegepast? Wordt bijv. een tv elders bezorgd?

En stel, dat Ludolf mij vraagt…stel hè 😂 dan gaat de voucher naar mijn mailadres.
En ik mail hem de code, zodat hij kan bestellen online.
Zoiets?

Ooit mocht ik niét de punten gebruiken van de e/o rek met moeders.
Samen met onze punten - ook e/o - was het goed geweest voor….een auto 8)7
pi_215187178
Hier ook een imposant aantal punten. Was ieder punt maar een euro waard
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:30:47 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook een imposant aantal punten. Was ieder punt maar een euro waard
of zelfs een cent O+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:31:38 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187193
pi_215187231
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:08 schreef sigme het volgende:
Misschien hebben jullie wel gelijk. Hoe heet onze HR-specialist ook alweer?
Is dat niet @Queller?
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:35:27 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187233
pi_215187272
Hema handdoeken zg. hotelkwaliteit en keukengoed bevallen hier prima.
Essenza hoezen en van ikea ook. Die ene van de hema houdt zich prima in de was qua kleurvastheid.
Onderlakens bestel ik van belladonna. Bijv. https://www.hoeslaken.net/hoeslaken/1b-kwaliteit
Toen wij ooit een bed kochten, kon ik er ook beddengoed bij ‘krijgen’.
pi_215187283
Tevens: mag ik al slapen?

En ik heb een probleem voor mezelf gecreëerd. Ik mag morgen niet hockeyen vd fysio, en nichtje kwam vanmiddag en daar staan de droogrekken altijd. Dus ik had nog niet mn wekelijkse was gedaan. Maar toen appte een trainingslid dat morgen meedoet, of iemand een shirt en sokken voor haar heeft. Dus toen heb ik er toch maar een was in gegooid (en gelukkig werd nichtje daar niet wakker van).

Alleen, die was is zo klaar. En ik heb met mn stomme kop niet alleen een paar kleine dingen gedaan, maar gewoon mn hele week was. En de droogrekken staan dus nog bij nichtje op de kamer. Die slaapt. What to do..

Kamer in sluipen en wasrek proberen mee te nemen en hopen dat ze niet wakker wordt?
Alleen de sokken en shirt eruit halen en over bad uithangen, deur v wasmachine open zetten en morgenochtend nog een keer was aanzetten?
pi_215187364
Misschien heeft iemand anders van het team een shirt en sokken…
En het is haar probleem en er zijn nog zeker elf andere teeamleden om dat voor haar op te lossen.

Ga jij lekker in bed liggen. Welterusten alvast :Z
pi_215187384
Ik zou gewoon die kamer ingaan en zachtjes doen. Mocht ze wakker worden is dat toch maar koert?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:52:35 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215187413
Ohja bij ING heb ik ook een hoop punten staan. Niet zoveel als eerder gepost.

Net de Celine Dion Docu gekeken op Prime. De moeite waard :Y
pi_215187482
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:49 schreef AnneX het volgende:
Misschien heeft iemand anders van het team een shirt en sokken…
En het is haar probleem en er zijn nog zeker elf andere teeamleden om dat voor haar op te lossen.

Ga jij lekker in bed liggen. Welterusten alvast :Z
Ja, maar die was is dus al aangezet en die is zo klaar ;) dus ook als iemand anders spullen voor haar mee kan nemen, moet ik iets met die was.

Ik heb het er op gewaagd, en het wasrek uit de kamer gekregen zonder nichtje wakker te maken *O* staat nu in werkkamer. Ik lig op de bank op zolder te wachten tot de laatste minuut voorbij is (al een paar minuten :+ ), dan even alles uithangen en dan ga ik inderdaad maar gewoon naar bed.

@Kaatje1 of het dan maar kort is als ze wakker wordt, dat is altijd maar de vraag :D mijn ervaring met slapende babies/jonge kinderen wakker maken is dat het meestal niet kort is haha. Gelukkig is het dus gelukt zonder wakker te maken!
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:01:49 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215187549
Vaak is het nog een met bijbetaling toch met dit ING punten? En ben je uiteindelijk net zoveel geld kwijt als bij de goedkoopste aanbieder.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:02:48 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215187558
quote:
Laatst in het echt gezien. Van afstand zijn ze naar klein, helaas geen verrekijker mee.
pi_215187580
Wij hadden een leuke open dag bij de haven van Moerdijk. Net als twee jaar geleden weer te weinig tijd. Half rondje langs de kraampjes en 3 activiteiten: bustour Shell, bustour over een logistiek park in aanbouw en een tour door horecagroothandel VHS Kreko.

Alles was leuk en interessant. Ik heb me rotgelachen om Shell maar het was ook echt wel boeiend en leuk om te zien. Het logistieke park is al jaren in aanbouw en het was vest leuk om er uitleg over te krijgen. Over de zwaluwwanden, de regenwateropvang, de enorme berg explosieven uit WO2 die er lagen. Uiteraard wordt het wel weer zo'n verschrikkelijk dozenpark maar goed.

De horeca groothandel was ook echt leuk. Bij elke afdeling waren hapjes en drankjes en we kregen een leuke goodiebag mee. Ik was verbaasd dat ze een eigen slagerij hebben. Het gehakt voor de klanten wordt daar elke dag vers gedraaid. Ze maken eigen verse gehaktballen, bijvoorbeeld voor Intratuin. Ze maken daar zelf saté, gemaakt door 2 vrouwen die 200 kilo kip per dag op stokjes rijgen.

Over 2 jaar gaan we nóg vroeger.
Spoilers!
pi_215187588
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik pak geen credits hoor, woord is hier al vaker gebruikt.

quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Catjen :+

Wat praat je veel :+
…. :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ga jij je ziek melden @:cat-astrophe ? Ik heb een week vrij genomen (dinsdag operatie, dinsdag daarop controle woensdag weer werken). Had ik natuurlijk ook kunnen doen.
Zeker wel. Bij mij is het niet cosmetisch maar medisch geïndiceerd. No way dat ik daarvoor dagen ga inleveren. Tot dusver ook geen geluiden gehoord dat dit een probleem gaat zijn. In mijn aankondigingen ben ik ook duidelijk geweest over het medische aspect omdat ik een speciaaltje ben :P
Als ik grotere tieten had gewild, dan kan ik me voorstellen dat wg daar wat vindt.

Qua ziek melden voor kantoor reken ik ook op een week. Evt na een paar dagen al een beetje thuis rommelen als ik er zin in heb.

SPOILER
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet alle operaties zijn planbaar of onnodig he… beetje raar dat jij alleen werkgevers kent die dan verwachten dat mensen de herstel periode volledig van vakantiedagen doen.
pi_215187612
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan je die bedrijfsarts-afspraak niet zelf veranderen dan?
Bij ons kan je dat een admin-medewerker die voor de BD werkt via de mail doen. Wél met een geldige reden, je mocht niet 'af' zeggen.
Kan wel, wil niet :7

Eerste optie was op een maandag. Dan werk ik voor andere wg (maar dat men dat niet wist, kon ik me voorstellen). Toen heb ik dus afgezegd, gevraagd of het in de middag kon van mijn werkdagen voor hen (lastige parttimer ben ik) of ALS IK NIET INGEPLAND WAS kon het ook op een van die ochtenden. Of bel me even om op maat te plannen, ergens een half uurtje van een kantoordag pakken kan ook.
De link ‘wanneer is planning klaar en daarna kunnen we zoiets inplannen of we pakken voor de zekerheid sowieso de middag’ bleek nog niet gelegd.
Dus toen was het simpel voor me: afspraak accepteren en planners laten weten dat er die maand helaas nog een planbare dag voor mij wegvalt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 05-10-2024 21:23:59 ]
pi_215187648
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb de datum zelf al gepland op het minst onhandige moment qua werkafspraken, waardoor het nog wat later werd dan ik wilde. Vind ik flexibel zat van me :+
pi_215187681
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee. Vaak kun je niet tegen een ziekenhuis zeggen "Goh nou, ik wil die operatie wel, maar dan alleen op woensdagmiddag want dan werk ik niet". Dus ook cosmetische operaties lijken me in die zin niet planbaar.

Dit dus. En dan daarna nog het herstel. Lijkt me niet gezond om daar weken voor vooruit te werken en echt vakantie is zo’n periode ook niet, als dat van je uren afgaat.
In mijn zorgwerk is dat ook zo bij cliënten. Als die een kappersafspraak plannen op de ochtend dat wij komen, dan kan het zijn dat we overslaan omdat we daar geen rekening mee kunnen houden.
Bij ziekenhuis afspraken is het erg fijn als die op een ander moment kunnen, maar als dat niet gaat, dan plannen wij daar wel omheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 05-10-2024 21:22:00 ]
pi_215187688
Ach ja, jij bent medisch en dat was ik niet nee (daarom ook alles zelf betaald). Lang geleden was er een collega (ik verving haar) die medisch een borstverkleining kreeg, dus ook geen vakantie maar ziekmelding.

Toen ik thuiskwam van de behandeling ben ik naar bed gehaan, steeds verse koeling op de ogen en de radio aan. Vrienden hebben de katten eten gegeven, eigen eten hoefde alleen maar in de magnetron. Nu denk ik, hadden ze toen maar podcasts gehad als nu
pi_215187750
Tevens heb ik een hilarisch apart lijstje van ziekmeldingen in mijn 2 decennia aan werkverleden:

Operaties: 3 (met deze erbij)
Corona: 3 (pandemie en zulks)
Kans op meegenomen virus waardoor ik mogelijk gevaarlijk was voor cliënten: 1

Vaak gedeeltelijk ziek want met Corona en mogelijk virus voelde ik me goed en mocht ik natuurlijk wel kantoorwerk doen. De eerste keer Corona in de kerstvakantie heb ik zelfs maar niet gemeld bij kantoorwerk en gewoon thuis vakantie gevierd van mijn al geboekte vrije dagen.

Griep, blessures oid: 0
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:21:44 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215187752
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:28 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja, daaraan zit ik ook te denken.
Heb jij dat wel eens toegepast? Wordt bijv. een tv elders bezorgd?

En stel, dat Ludolf mij vraagt…stel hè 😂 dan gaat de voucher naar mijn mailadres.
En ik mail hem de code, zodat hij kan bestellen online.
Zoiets?

Ooit mocht ik niét de punten gebruiken van de e/o rek met moeders.
Samen met onze punten - ook e/o - was het goed geweest voor….een auto 8)7
Een TV heb ik zelf voor vrienden aangeschaft, die werd hier geleverd en ze hebben 'm bij ons opgehaald.
Een koffieapparaat is rechtstreeks bij vrienden geleverd, de extra ¤50 kortingsvoucher heb ik toen ontvangen, verzilverd en aan hen overgemaakt…
pi_215187808
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:21 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Een TV heb ik zelf voor vrienden aangeschaft, die werd hier geleverd en ze hebben 'm bij ons opgehaald.
Een koffieapparaat is rechtstreeks bij vrienden geleverd, de extra ¤50 kortingsvoucher heb ik toen ontvangen, verzilverd en aan hen overgemaakt…
Neis.
pi_215187821
Tevens geen ING dus arme sloeber ;(
pi_215187858
Bijna een logeer kitten in huis :D

Liep rond bij een lokale friettent en kennis dacht aan mij. Dierenambulance kon pas morgenvroeg komen en zij had geen spullen in huis. Fotootje gekregen, kitten lijkt een week of acht. Veel te klein om alleen buiten te zijn. Even op en neer geappt maar inmiddels bleek iemand anders ook al een plekje te hebben vannacht voor het kleine ding O+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:41:28 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187917
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

Catjen

Wat praat je veel
….
is best waar dus :P
pi_215187951
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
is best waar dus :P
Heej, ik riep Discussie op :6
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:49:40 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187975
Jij O+ O-)
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:50:15 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215187978
Morgen doe ik weer normaal hoor
pi_215188113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Is dat niet @:Queller?
Yes! Ik kon maar niet op de naam komen :@
pi_215188178
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet alle operaties zijn planbaar of onnodig he… beetje raar dat jij alleen werkgevers kent die dan verwachten dat mensen de herstel periode volledig van vakantiedagen doen.
Neenee, geacht wordt de *operatie* (of doktersbezoek) in eigen tijd te doen voor parttimers. Herstel is natuurlijk altijd 'ziek' indien werkbelemmerend. Overigens deden werkgevers die doktersbezoek wél vergoeden nooit heel moeilijk over dat parttime-deel.
En huidige werkgever geeft dus geen uren voor doktersbezoek etc, dus iedereen schrijft die uren gewoon op een werkcode. Dat dan weer wel.

Toen ik lang geleden een serie bezoeken moest plannen waardoor ik op zo'n dag geen hele dag op kantoor kon komen (woonwerkverkeer van ruim 1 uur) heb ik met m'n manager overlegd en werden we het eens over 50%ziek, 50% verlof.
pi_215188264
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
pi_215188271
Ik ga mijn ziekmeldingen van 50 jr werken maar niet optellen _O-
Dank aan de M }:|
pi_215188280
Ik ben zelden ziek.
Ik heb veel collega's die best vaak ziek zijn. Ik probeer hun altijd op het hart te drukken dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen.
pi_215188324
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben zelden ziek.
Ik heb veel collega's die best vaak ziek zijn. Ik probeer hun altijd op het hart te drukken dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen.
Hoe is het get eigenlijk met jouw beugel?
Spoilers!
pi_215188360
Ik was tot voor een jaar of 3 eigenlijk ook nauwelijks ziek. Hooguit een dag of 2 bij een hele zware verkoudheid. Langste ooit na een voet operatie 2 weken, daarna met krukken naar kantoor en werd door één van de directie chauffeurs opgehaald :D
Later bij een stevige ontsteking aan mijn voet weer, ca 3 maanden iedere dag gehaald en gebracht en in de RAI waar we een conferentie hadden in een rolstoel met privé duwer
pi_215188379
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoe is het get eigenlijk met jouw beugel?
Ben deze week op controle geweest bij orthodontist (vorige was half jaar geleden). Over een jaar kijken ze weer; tot nu toe zijn zij & ik tevreden. De nachtbeugel hoeft nu nog maar de halve week in (maar ik heb er geen probleem mee dus ik heb 'm vrijwel alle nachten in).

Vanwaar de vraag?
pi_215188386
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Ben deze week op controle geweest bij orthodontist (vorige was half jaar geleden). Over een jaar kijken ze weer; tot nu toe zijn zij & ik tevreden. De nachtbeugel hoeft nu nog maar de halve week in (maar ik heb er geen probleem mee dus ik heb 'm vrijwel alle nachten in).

Vanwaar de vraag?
Ik moest er laatst aan denken, geen idee waarom. Ik vergat er toen naar te vragen. Nu dacht ik er wel aan.

Geen verborgen agenda :)

Mooi dat dat traject naar wens verloopt ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Lucky_Strike op 05-10-2024 22:50:58 ]
Spoilers!
pi_215188491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach ja, jij bent medisch en dat was ik niet nee (daarom ook alles zelf betaald). Lang geleden was er een collega (ik verving haar) die medisch een borstverkleining kreeg, dus ook geen vakantie maar ziekmelding.
Ik kan je verzekeren dat ik rond mijn cosmetische hersteloperatie ook gewoon ziek ben hoor. Geen haar op mijn hoofd dat ik daarvoor dagen ga opnemen (ws werk ik dan sowieso nog niet maar dat terzijde).
pi_215188500
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:34 schreef sigme het volgende:

Vanwaar de vraag?
Omdat wij, de paarschen, alles van je willen weten :P
pi_215188526
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:20 schreef Blues het volgende:
Ik ga mijn ziekmeldingen van 50 jr werken maar niet optellen _O-
Dank aan de M }:|
DMA?
pi_215188561
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:56 schreef Vanyel het volgende:

DMA?
Ehhhh
:D
pi_215188566
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan je verzekeren dat ik rond mijn cosmetische hersteloperatie ook gewoon ziek ben hoor. Geen haar op mijn hoofd dat ik daarvoor dagen ga opnemen (ws werk ik dan sowieso nog niet maar dat terzijde).
Maar daar zou ik ook geen vrije dagen voor inzetten. Maar die hangende oogleden van mij is wel heel wat anders
pi_215188992
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar als je geen haren meer op je hoofd hebt en je gaat voor een transplantatie naar een kliniek in Istanbul dan wordt het al een ander verhaal lijkt mij.
pi_215189069
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Maar als je geen haren meer op je hoofd hebt en je gaat voor een transplantatie naar een kliniek in Istanbul dan wordt het al een ander verhaal lijkt mij.
Misschien wèl als je bij thuiskomst een smerige infectie hebt opgelopen en halfdeaud op de IC ligt?
pi_215189072
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat niet @:Queller?
Dat is lief. Ik ben niet per se de HR-specialist (daar heb ik gelukkig nog een collega voor) en ben zelf meer van het arbeidsrecht, maar HR/PZ valt wel onder mijn verantwoordelijkheid.

Ik zit even te denken wie Sigme dan bedoelt....
Ow, ik was het toch :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Queller op 06-10-2024 00:50:52 ]
pi_215189112
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:21 schreef Vanyel het volgende:

'Moet' is hier het toverwoord. Over wanneer er sprake is van moeten, is flink wat discussie. Niet bij ons overigens hoor, maar er is weinig houvast te vinden.
pi_215189441
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Nee die heb ik niet, maar m'n ouders hoor ik wel eens over een triljoen punten waar ze amper iets mee kunnen ofzo.

Had het toevallig vandaag nog over beddengoed en dat ik binnenkort even bij Hake langs ga voor nog een setje. Slechte ervaring met Hema eigenlijk, twee keer hoeslakens gehad die al snel zo kapot getrokken konden worden en hoeslakens die na een paar keer wassen amper kleur meer hadden.
Misschien nog wat meer handdoeken en theedoeken heb ik ook nog niet veel.
Ik ben ook niet tevreden met m'n Hema beddengoed. Slijt snel, stof voelt goedkoop, naden zijn slordig gedaan dus heb er al een paar kapot getrokken en moeten repareren.

Erg tevreden met m'n Ikea dekbedovertrek. Hoeslaken van Ikea niet erg tevreden, want is inmiddels 2x zo groot als m'n bed en ik weet niet wat ik misdaan heb. De hoeslakens van de Hema krimpen en die van de Ikea groeien :o
pi_215189797
Wat grappig. Ik ben altijd wel tevree met mn hemabeddegoed en het voelt goed aan op mn huid na wassen/drogen. Honderd jaar geleden eens een ikeaset gehad en die na een paar keer in de kringloopbak gegooid. Voelde iebelig en om de een of andere reden draaide het dekbed er altijd rondjes in
pi_215189999
Goedemorgen!
Ik ben aan het vertrekken bij de ING, dus nog even rentepunten aan het opmaken. Heb al korting gehad bij mijn biologische bloembollen van Sprinklr, zalandobon met korting, gratis jaar VEH en nog wat dingen. Echt super geweldige aanbiedingen zijn het niet maar alle beetjes helpen.
pi_215190022
Van de HEMA een keer een dekbedovertrek gehad die compleet niet aan de maat was, maar ook een fijne zachte warme die fantastisch is en een met (geprint?) plantenpatroon die eigenlijk best snel vervaagd is.

Handdoeken hebben ze nu ook van hergebruikt of restmateriaal, dat leek me ook een mooie maar toen kwam de ah actie op mijn pad. Ik gebruik ook nog steeds de handdoeken van de Konmar spaaractie in 2000, dus dat was in ieder geval goed kwaliteit.
pi_215190055
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:42 schreef Queller het volgende:

[..]
'Moet' is hier het toverwoord. Over wanneer er sprake is van moeten, is flink wat discussie. Niet bij ons overigens hoor, maar er is weinig houvast te vinden.
Enig he *O*

Ik weet er inmiddels een tikje meer van dan -zeg- anderhalf jaar geleden en bij dit soort zaken zijn er vele grijstinten. Dus ik heb de managers maar even meegenomen in de kleur van mijn bril en dat lijkt te helpen, voor zover dat nodig was.
pi_215190061
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Neenee, geacht wordt de *operatie* (of doktersbezoek) in eigen tijd te doen voor parttimers. Herstel is natuurlijk altijd 'ziek' indien werkbelemmerend. Overigens deden werkgevers die doktersbezoek wél vergoeden nooit heel moeilijk over dat parttime-deel.
En huidige werkgever geeft dus geen uren voor doktersbezoek etc, dus iedereen schrijft die uren gewoon op een werkcode. Dat dan weer wel.

Toen ik lang geleden een serie bezoeken moest plannen waardoor ik op zo'n dag geen hele dag op kantoor kon komen (woonwerkverkeer van ruim 1 uur) heb ik met m'n manager overlegd en werden we het eens over 50%ziek, 50% verlof.
Gezien de onplanbaarheid van operaties (schema ziekenhuizen) denk ik dat voor verreweg de meeste ingrepen geen vrij hoeft worden genomen.
Bij een aantal zaken kan ik me zo’n 50/50 construct als jij had wel voorstellen :Y
Zeker bij iets niet-medisch noodzakelijk, maar puur cosmetisch. Want daar kies je zelf voor (al zal mogelijk psychische lijden door verstoord lichaamsbeeld kunnen meespelen). Grijssss!

SPOILER
pi_215190236
Goedemorgen!cd180c5ae709c986dedf6d26011070d2a2168f78.jpg?1728198761
pi_215190248
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik moest er laatst aan denken, geen idee waarom. Ik vergat er toen naar te vragen. Nu dacht ik er wel aan.

Geen verborgen agenda :)

Mooi dat dat traject naar wens verloopt ^O^
Verborgen agenda :D

Ik dacht meer aan dat je iemand kende die zo'n traject overwoog. Ik vond het wel de moeite waard *)
pi_215190726
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat grappig. Ik ben altijd wel tevree met mn hemabeddegoed en het voelt goed aan op mn huid na wassen/drogen. Honderd jaar geleden eens een ikeaset gehad en die na een paar keer in de kringloopbak gegooid. Voelde iebelig en om de een of andere reden draaide het dekbed er altijd rondjes in
Het hemabeddengoed van 100 jaar geleden is idd prima. Nog steeds prima. Maar ik slaap inmiddels niet meer onder een eenpersoons dekbed met prinsessenprint :+

Die van Ikea is een materiaal met iets viscose erin, en voelt heel soepel, glad en koel. Niet zo ruw als die van Hema. Ik kan het gevoel dat je onder een jute zak ligt te slapen niet echt waarderen :s)
pi_215190795
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 07:59 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben aan het vertrekken bij de ING, dus nog even rentepunten aan het opmaken. Heb al korting gehad bij mijn biologische bloembollen van Sprinklr, zalandobon met korting, gratis jaar VEH en nog wat dingen. Echt super geweldige aanbiedingen zijn het niet maar alle beetjes helpen.
Die Zalando bon in de ING shop is echt een goede deal, vooral als Zalando ook sale heeft *O*
pi_215190846
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het hemabeddengoed van 100 jaar geleden is idd prima. Nog steeds prima. Maar ik slaap inmiddels niet meer onder een eenpersoons dekbed met prinsessenprint :+

Die van Ikea is een materiaal met iets viscose erin, en voelt heel soepel, glad en koel. Niet zo ruw als die van Hema. Ik kan het gevoel dat je onder een jute zak ligt te slapen niet echt waarderen :s)
Jute zak :D in Jordanie kregen we ook dekens (sliepen buiten) omdat het zo koud was. De kriebel ging door lange broek en lakenzak heen
pi_215190868
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy shit dude _O_

SPOILER
Mooi man maar als jij allerlei schaarse biljetten hebt weten te bemachtigen voor ver onder de cataloguswaarde dan is die waarde dus bij dezen ook flink gezakt.
pi_215190922
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 07:59 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
Shut…ook sprinkler bollen!
Die voor de volle prijs strakjes in de bollenlasagne gaan 8)7

Eigenlijk kijk ik er zelden. En kwam erop, omdat Ludolf aan zijn ‘uitzet’ bezig is. w/

Meestal krijg ik de tips mee van anderen. Eerder eens % reductie voor HF, die eens een keer voor reeds gebruikers was.
Het is altijd voor nieuwe leden van een club.
  zondag 6 oktober 2024 @ 10:55:46 #236
63722 z80
I fink you freaky
pi_215191003
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een leuke open dag bij de haven van Moerdijk. Net als twee jaar geleden weer te weinig tijd. Half rondje langs de kraampjes en 3 activiteiten: bustour Shell, bustour over een logistiek park in aanbouw en een tour door horecagroothandel VHS Kreko.

Alles was leuk en interessant. Ik heb me rotgelachen om Shell maar het was ook echt wel boeiend en leuk om te zien. Het logistieke park is al jaren in aanbouw en het was vest leuk om er uitleg over te krijgen. Over de zwaluwwanden, de regenwateropvang, de enorme berg explosieven uit WO2 die er lagen. Uiteraard wordt het wel weer zo'n verschrikkelijk dozenpark maar goed.

De horeca groothandel was ook echt leuk. Bij elke afdeling waren hapjes en drankjes en we kregen een leuke goodiebag mee. Ik was verbaasd dat ze een eigen slagerij hebben. Het gehakt voor de klanten wordt daar elke dag vers gedraaid. Ze maken eigen verse gehaktballen, bijvoorbeeld voor Intratuin. Ze maken daar zelf saté, gemaakt door 2 vrouwen die 200 kilo kip per dag op stokjes rijgen.

Over 2 jaar gaan we nóg vroeger.
Grootkeukens voor de horeca en evenementen zijn ook goed. Ook daar wordt vers gekookt en hoeft alleen maar opgewarmd te worden.
Maar ook dat is een kunst. In een keer 100 liter soep verwarmen en meerdere kilo's vlees op tijd er naast kunnen zetten. Groente is al helemaal een vak apart om deze niet als sledder prak er neer te zetten.

En het groenwassen van de Shell. Om te kunnen vergroenen zal er veel geld geïnvesteerd moeten worden. En daar krijg je alleen maar subsidie voor uit Brussel als er een stikker met een groen vinkje op zit.
De aangehaalde wieken voor windmolens. Die zijn bij de oude generatie niet te recyclen. En kunnen alleen maar vermalen en gestort worden. De nieuwe generatie, met dank aan de subsidie, kan dat voor een groot gedeelte wel. Zelfde voor het maken van fossiele brandstof, waterstof en ammoniak. Daar wordt steeds minder energie voor gebruikt, en ook steeds meer energie uit "schone" bronnen.
pi_215191009
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enig he *O*

Ik weet er inmiddels een tikje meer van dan -zeg- anderhalf jaar geleden en bij dit soort zaken zijn er vele grijstinten. Dus ik heb de managers maar even meegenomen in de kleur van mijn bril en dat lijkt te helpen, voor zover dat nodig was.
Het is één en al grijs. Daar waar het niet klip en klaar is, moet je het doen met vertrouwen en overleg. De ruimte die een werknemer heeft is een stuk breder dan die van de werkgever. Je als werkgever verzetten heeft geen zin en je wordt daarmee impliciet gedwongen in de hoek van goed werkgeverschap. Waarbij je mag hopen dat je er goed werknemerschap voor terugkrijgt. Blijkt vaak prima te werken. Maar zeker niet altijd.
  zondag 6 oktober 2024 @ 10:57:20 #238
63722 z80
I fink you freaky
pi_215191014
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben blij dat ik van de ING af ben. Wat een zooitje was die bank. En wat een fouten hebben die gemaakt met mijn hypotheek. En die fouten waren natuurlijk niet in mijn voordeel.
pi_215191021
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:57 schreef z80 het volgende:
Ik ben blij dat ik van de ING af ben. Wat een zooitje was die bank. En wat een fouten hebben die gemaakt met mijn hypotheek. En die fouten waren natuurlijk niet in mijn voordeel.
Grappig, ik heb vooral gezeik gehad met Rabo en Abn. Van ING heb ik nog nooit last gehad.
  zondag 6 oktober 2024 @ 11:01:26 #240
63722 z80
I fink you freaky
pi_215191031
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 02:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben ook niet tevreden met m'n Hema beddengoed. Slijt snel, stof voelt goedkoop, naden zijn slordig gedaan dus heb er al een paar kapot getrokken en moeten repareren.

Erg tevreden met m'n Ikea dekbedovertrek. Hoeslaken van Ikea niet erg tevreden, want is inmiddels 2x zo groot als m'n bed en ik weet niet wat ik misdaan heb. De hoeslakens van de Hema krimpen en die van de Ikea groeien :o
Beddengoed van de action is ook en uitdaging. Die dingen geven een heleboel stof. En slijten waar je bijstaat.
Het meeste beddengoed hier is van de Aldi. En gaat verrassend lang mee. Voor mijn wollen dekbed (Aldi Nederland en Texels wol) de hoeslaken uit Nederland. Voor de donsuitvoering van de Duitse Aldi.
Een Europa, maar beddengoed in een standaard maat maken is er niet bij.
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 11:43:09 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215191241
Grrr, heb je alles in huis denk je alles in huis te hebben voor pizza, is de gist houdbaar tot november 2021 :@ Ik had al olie en zout in de kom met bloem gedaan, dus ja dan maar gewoon proberen. Ik heb wat gist met suiker en bloem in lauw water in een kopje gedaan maar zie nog niets gebeuren.
pi_215191252
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:43 schreef derLudolf het volgende:
Grrr, heb je alles in huis denk je alles in huis te hebben voor pizza, is de gist houdbaar tot november 2021 :@ Ik had al olie en zout in de kom met bloem gedaan, dus ja dan maar gewoon proberen. Ik heb wat gist met suiker en bloem in lauw water in een kopje gedaan maar zie nog niets gebeuren.
Losse zakjes of groter pakje? :) bij losse zakjes loont het wel om twee starters naast elkaar te zetten, soms is een zakje dood.

Gist laat zich ook prima invriezen, voor een volgende keer :)
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 11:51:26 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215191285
quote:
99s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Losse zakjes of groter pakje? :) bij losse zakjes loont het wel om twee starters naast elkaar te zetten, soms is een zakje dood.

Gist laat zich ook prima invriezen, voor een volgende keer :)
Los zakje. Ik denk dat het maar pizza afhalen wordt, want geen tijd om te testen en nog een batch te maken
pi_215191303
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:57 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb vorige week de ING een briefje gestuurd dat ik wil dat ze de krediethypotheek die al 20 jaar op 0 euro staat, opheffen.
De gewone hypotheek werd wel automatisch opgeheven (door hun) toen 'ie was afbetaald.

Dan ben ik bijna helemaal van ING af, ooit moet ik m'n oude spaarloonregelingrekeningen nog eens leegtrekken maar daarvoor moet ik een papier invullen dat ik dan moet ophalen bij een kantoor ofzo. Teveel werk. Er staat tweehonderd euro, dat moet hun geld kosten dus waarom ze dat niet wat vergemakkelijken ontgaat me. O ja. ING. Ik heb er ooit 3 maanden gewerkt en geweigerd er een dag langer te werken. Verdiende wel heel goed :+
  zondag 6 oktober 2024 @ 12:14:22 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215191440
Ik zit al sinds mijn Junior Blauw bij de Postbank / ING. Nooit problemen mee.
pi_215191468
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:59 schreef Queller het volgende:

[..]
Grappig, ik heb vooral gezeik gehad met Rabo en Abn. Van ING heb ik nog nooit last gehad.
Rabo doet het mijn hele leven al prima, alleen durven ze, voor een club die zich presenteert als de grote ondersteuner van amateurverenigingen, maandelijks bizar veel geld te vragen voor het aanhouden van een verenigingsrekening }:|
  zondag 6 oktober 2024 @ 12:21:16 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215191485
Ja dat snap ik ook niet. Ik betaal ook maandelijks best een hoop geld voor een rekening waar hoegenaamd niets gebeurt. 1 keer in de maand geld erbij vanaf mijn ING, 1 keer in de maand geld eraf naar hun hypotheek, en 1 keer in de maand "kosten".
pi_215191496
Het liefst ga ik over naar de ASN/Volksbank https://eerlijkegeldwijze(...)k-asn-sns-regiobank/, tis wel weer een gedoetje, we zitten nu bij de rabo met betaal en (kleine) spaar.
Toen de kleinkinderen geboren werden hebben we wel een spaarrekening geopend voor ze bij ASN en storten we maandelijks een vast bedrag.
Nu wij nog :D
pi_215191502
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Rabo doet het mijn hele leven al prima, alleen durven ze, voor een club die zich presenteert als de grote ondersteuner van amateurverenigingen, maandelijks bizar veel geld te vragen voor het aanhouden van een verenigingsrekening }:|
De Rabobank zet mensen met een eigen zaak die goed loopt en een zakelijke hypotheek hebben onder volledige curatele op het moment dat de economie verandert. Niet mijn eigen ervaring, wel uit eerste hand mogen vernemen van iemand die dat wel had.

Tevens is de Rabo een grote pusher van schaalvergroting bij boeren, en daar flikken ze hetzelfde trucje ook. Diepte investeringen afdwingen op basis van een andere kleinere hypotheek, net zo lang tot het niet meer bij te benen is.

Als ze met die stinktrekkers naar het Rabo kantoor zouden gaan om daar asbest in de fik te steken dan zou ik het nog prima begrijpen.
pi_215191509
:o mijn wederhelft heeft haar account weer afgestoft
  zondag 6 oktober 2024 @ 12:25:48 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215191510
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
asbest in de fik te steken
Dat gaat niet, dat weet je toch?
pi_215191526
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat gaat niet, dat weet je toch?
Nee daarom dat er van die goede sigarettenfilters van gemaakt kunnen worden :+
pi_215191642
Ik spaar bankrekeningen.
Wij hebben dus Knab, asn, bunq, raisin + via daar een en ander en Openbank. Omdat het kan O+

Mrs V is vreemd genoeg minder enthousiast over deze hobby.
pi_215191643
@Isegrim ook weer terug? *O*
pi_215191655
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik spaar bankrekeningen.
Wij hebben dus Knab, asn, bunq, raisin + via daar een en ander en Openbank. Omdat het kan O+

Het is hier erg lastig om een Spaanse bankrekening te krijgen als je er nog niet woont, en hier wonen is lastig als je nog geen Spaanse bankrekening hebt. Openbank geeft een Spaanse Ivan, dus voor vertrek hebben wij daar een rekening geopend.

En aangezien we nog geen huis gekocht hebben maar wel al een huis verkocht hebben, is de rente ook wel prettig.
pi_215191656
Ik heb ING voor bijna alles en ABN Amro voor de hypotheek (kon toen kiezen tussen Abn en rabo)

Wil wel eens iets anders maar zie op tegen al dat gedoe. Dus lui en blijf.
Wilde indertijd wel een flink deel van mijn spaargeld naar Iceland overbrengen, had de formulieren al ingevuld maar om de een of andere reden niet verzonden (kon niet digitaal gelukkig), 2 weken daarna begon de ellende
pi_215191667
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:isegrim ook weer terug? *O*
Ik weet niet of ze zich buiten het 'wij vertrekken' topic gaat begeven :+
pi_215191691
Ik ben dus (bijna helemaal) verhuisd van ING naar ASN. Vind de webinterface nog niet heel handig, maar ze zetten daar wel steeds flink stappen. En ik vind hun duurzaamheidbeleid een stuk beter, dat is me wel een klein beetje ongemak waard.

Het gedoe viel overigens reuze mee. Overstapservice aanzetten, een paar dingen vast pro-actief doorgeven en een paar maandjes in de gaten houden. That's it.
  zondag 6 oktober 2024 @ 13:02:30 #259
63722 z80
I fink you freaky
pi_215191722
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De Rabobank zet mensen met een eigen zaak die goed loopt en een zakelijke hypotheek hebben onder volledige curatele op het moment dat de economie verandert. Niet mijn eigen ervaring, wel uit eerste hand mogen vernemen van iemand die dat wel had.

Tevens is de Rabo een grote pusher van schaalvergroting bij boeren, en daar flikken ze hetzelfde trucje ook. Diepte investeringen afdwingen op basis van een andere kleinere hypotheek, net zo lang tot het niet meer bij te benen is.

Als ze met die stinktrekkers naar het Rabo kantoor zouden gaan om daar asbest in de fik te steken dan zou ik het nog prima begrijpen.
De oorsprong van de rabobank is dan ook de Coöperatieve Boerenleenbank. Dit omdat andere banken het nog al moeilijk vonden om een bepaalde bedrijfstak, zowel veehouderij als landbouw, van leningen te voorzien.
Daarnaast werd er vanuit het rijk behoorlijk wat druk uitgeoefend om kleine bedrijven samen te voegen tot 1 groot bedrijf gespecialiseerd in slechts 1 ding. Dus enkel veehouderij, met slechts 1 diersoort. Of landbouw met het liefst 1 product. Zie hier het probleem waar we nu mee zitten.
Dus in plaats van een landbouw bedrijf waar ook een paar koeien werden gehouden voor de mest. Of een landbouwer met varkens om het groenafval op te eten. Moest alles gescheiden worden. Om dit betaalbaar te houden voor de ondernemer (kort gezegd de boer) was er slechts 1 optie. Schaalvergroting. Die alleen betaalbaar was door nog meer schaalvergroting. En die schaalvergroting kwam met veel risico's. Die de meeste banken niet wilden nemen. En hier kwam de Coöperatieve Boerenleenbank, later de rabobank weer in beeld.
Aangezien deze in de land en veeteelt de nodige ervaring en kennis had, en het risico wel wilde nemen.

En nu heel hard tegen deze bank aan schoppen is behoorlijk kortzichtig. Zoals wel vaker vanuit de randstad.
In plaats van kijken waar het probleem echt vandaan komt. En daar tegen aan schoppen.
  zondag 6 oktober 2024 @ 13:06:08 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_215191738
Zo te zien is het buiten redelijk weer, met een graat of 13. Even het stalenros van stal halen.
pi_215191755
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik spaar bankrekeningen.

Ik deed (doe) dat ook :o Had er op een gegeven moment een stuk of 15. Nu nog 7. Ik overweeg regelmatig om er links of rechts één op te heffen, maar ben er eigenlijk best aan gehecht.
pi_215191805
Hebben jullie zoveel geld dan :D
pi_215191830

Plaatje van vorige week
pi_215191875
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:02 schreef z80 het volgende:

[..]
De oorsprong van de rabobank is dan ook de Coöperatieve Boerenleenbank. Dit omdat andere banken het nog al moeilijk vonden om een bepaalde bedrijfstak, zowel veehouderij als landbouw, van leningen te voorzien.
Daarnaast werd er vanuit het rijk behoorlijk wat druk uitgeoefend om kleine bedrijven samen te voegen tot 1 groot bedrijf gespecialiseerd in slechts 1 ding. Dus enkel veehouderij, met slechts 1 diersoort. Of landbouw met het liefst 1 product. Zie hier het probleem waar we nu mee zitten.
Dus in plaats van een landbouw bedrijf waar ook een paar koeien werden gehouden voor de mest. Of een landbouwer met varkens om het groenafval op te eten. Moest alles gescheiden worden. Om dit betaalbaar te houden voor de ondernemer (kort gezegd de boer) was er slechts 1 optie. Schaalvergroting. Die alleen betaalbaar was door nog meer schaalvergroting. En die schaalvergroting kwam met veel risico's. Die de meeste banken niet wilden nemen. En hier kwam de Coöperatieve Boerenleenbank, later de rabobank weer in beeld.
Aangezien deze in de land en veeteelt de nodige ervaring en kennis had, en het risico wel wilde nemen.

En nu heel hard tegen deze bank aan schoppen is behoorlijk kortzichtig. Zoals wel vaker vanuit de randstad.
In plaats van kijken waar het probleem echt vandaan komt. En daar tegen aan schoppen.
Die schaalvergroting is wat veel boeren de nek omgedraaid heeft. Meer produceren voor minder of dezelfde inkomsten, zodat elders in de keten het grote geld meer geld heeft.

Ik kan de PowNed serie over de taxi oorlog of de andere tijden over de chauffeursstakingen van harte aanraden. Zelfde flex, genaaid worden door degene met de centen en dan de straat op om tegen je belang te protesteren.
pi_215191908
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:19 schreef Blues het volgende:
Ik denk dat het bij mij een kwestie van overzicht is. Hoewel dat ook nergens op slaat eigenlijk :D
pi_215191919
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:23 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje van vorige week
Wat een prachtige bloemenzee.
pi_215192066
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:19 schreef Blues het volgende:
Nog meer!
pi_215192099
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:51 schreef Vanyel het volgende:
Nog meer!
Ik doe duidelijk iets verkeerd :@

Geld is trouwens echt een gek ding. Maar dat terzijde.
pi_215192141
Heeft een van jullie een bank waarbij je via een edentifier of zo iets je daglimiet van via app/mobiel betalen direct kunt verhogen? Ik moet nu bij abn steeds 4 uur wachten en dat vind ik me toch irritant.. 'vroeger' kon je altijd via de app tot je ingestelde limiet, maar als je toch meer wilde, kon dat als je met je edentifier bevestigde. Dat is dus nu niet meer. Maar ik wil ook weer niet standaard mn limiet heel hoog hebben staan.
pi_215192202
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft een van jullie een bank waarbij je via een edentifier of zo iets je daglimiet van via app/mobiel betalen direct kunt verhogen? Ik moet nu bij abn steeds 4 uur wachten en dat vind ik me toch irritant.. 'vroeger' kon je altijd via de app tot je ingestelde limiet, maar als je toch meer wilde, kon dat als je met je edentifier bevestigde. Dat is dus nu niet meer. Maar ik wil ook weer niet standaard mn limiet heel hoog hebben staan.
Volgens mij is dat bij elke bank zo, om te voorkomen dat je zonder nadenken je limiet verhoogt als een 'bankmedewerker' je belt dat je snel [iets].
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 14:26:30 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215192349
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Heb je je limiet dan relatief laag staan? Een uitgave boven daglimiet doe je toch ook niet spontaan?
pi_215192372
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:08 schreef Queller het volgende:

[..]
Volgens mij is dat bij elke bank zo, om te voorkomen dat je zonder nadenken je limiet verhoogt als een 'bankmedewerker' je belt dat je snel [iets].
Ja, ik snap het veiligheidsaspect inderdaad wel.
Het is alleen wel bijzonder irritant als ik geld over wil maken naar mn beleggingsrekening omdat een aandeel mooi in waarde is gekelderd en ik wil bijkopen. En ik dan dus 4u moet wachten |:( en het dan alweer is opgeveerd. Luxeprobleem, maar het zorgt er wel voor dat ik nu dat geld maar weer op de beleggingsrekening heb gezet zonder rente ipv op de spaarrekening met rente.

En ik vond het juist zo fijn dat eerder ook wel limiet was maar je daar met edentifier wel omheen kon. Maargoed, dat is natuurlijk ook vooral helpend wanneer iemand je pas heeft gejat oid, niet als je idd gescamd wordt om zelf geld over te maken.
pi_215192417
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heb je je limiet dan relatief laag staan? Een uitgave boven daglimiet doe je toch ook niet spontaan?
Ik had mn limiet op ¤50 staan, inmiddels op ¤100. Maar ik wil die juist ook vrij laag, voor veiligheid.
Met ¤50 had ik dan wel eens dat ik bv in ochtend iets op bol besteld had en in avond eten wilde bestellen, en dat dat dan niet kon want ging samen over limiet heen :') . Daarom maar naar ¤100.

Maar het gebeurt dus wel eens, bv voor beleggen, zie post hierboven. Of als ik in ochtend wat koop van ¤80 en dan in middag nog wat wil kopen. Of iets >100 wil kopen. En dan kan ik natuurlijk wel die 4u doen enzo, maar vaak vergeet ik het dan dus weer en dan zit ik volgende dag als ik er weer aan denk weer met hetzelfde probleem. Ik vind het gewoon irritant. Maar mn daglimiet standaard op ¤500 ofzo zetten vind ik juist ook geen prettig idee voor de veiligheid.
pi_215192424
De beurs is toch dicht, dus dat gaat toch niet uitmaken toch?
pi_215192461
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:32 schreef Tuindier het volgende:
De beurs is toch dicht, dus dat gaat toch niet uitmaken toch?
Ja ik bedoel niet nu natuurlijk :D want nu is het inderdaad dicht.
Maar als ik maandagochtend (of elke andere doordeweekse ochtend, of welk moment van de dag dan ook) zie dat een aandeel enorm gedaald is, en ik wil dat moment gebruiken om bij te kopen, moet ik dus eerst limiet verhogen, dan 4u wachten en dan kan ik pas wat doen. En het gebeurt wel eens dat het tegen die tijd dan dus alweer een stuk hoger staat dan die ochtend. Of dat de beurs alweer dicht is. Dat vind ik irritant. Ik heb nu dus mn geld voor beleggen weer op de beleggingsrekening gezet, maar daar krijg ik geen rente. Dus als er een bank zou zijn waarbij je via edentifier of zoiets wél alsnog om daglimiet heen kunt zonder wachttijd, dan zou ik dat interessant vinden om over te stappen.
pi_215192575
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ING voor bijna alles en ABN Amro voor de hypotheek (kon toen kiezen tussen Abn en rabo)

Wil wel eens iets anders maar zie op tegen al dat gedoe. Dus lui en blijf.
Wilde indertijd wel een flink deel van mijn spaargeld naar Iceland overbrengen, had de formulieren al ingevuld maar om de een of andere reden niet verzonden (kon niet digitaal gelukkig), 2 weken daarna begon de ellende
Iceland was de enige keer dat ik niet lui was :') :'(
Gelukkig wel alles teruggekregen.
pi_215192610
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Iceland was de enige keer dat ik niet lui was :') :'(
Gelukkig wel alles teruggekregen.
Het grote succesverhaal rondom icesave is vooral dat de IJslanders ook alles terug hebben gekregen :)
pi_215192645
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja ik bedoel niet nu natuurlijk :D want nu is het inderdaad dicht.
Maar als ik maandagochtend (of elke andere doordeweekse ochtend, of welk moment van de dag dan ook) zie dat een aandeel enorm gedaald is, en ik wil dat moment gebruiken om bij te kopen, moet ik dus eerst limiet verhogen, dan 4u wachten en dan kan ik pas wat doen. En het gebeurt wel eens dat het tegen die tijd dan dus alweer een stuk hoger staat dan die ochtend. Of dat de beurs alweer dicht is. Dat vind ik irritant. Ik heb nu dus mn geld voor beleggen weer op de beleggingsrekening gezet, maar daar krijg ik geen rente. Dus als er een bank zou zijn waarbij je via edentifier of zoiets wél alsnog om daglimiet heen kunt zonder wachttijd, dan zou ik dat interessant vinden om over te stappen.
Rabobank. Denk ik.

Nav jouw post (dank daarvoor) ben ik mijn limieten door gaan lopen en die voor geldopname was wel erg royaal. Net aangepast, meteen actief.
Dus werkt mogelijk ook zo voor digitaal bankieren.
pi_215192655
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Rabobank. Denk ik.

Nav jouw post (dank daarvoor) ben ik mijn limieten door gaan lopen en die voor geldopname was wel erg royaal. Net aangepast, meteen actief.
Dus werkt mogelijk ook zo voor digitaal bankieren.
Naar beneden aanpassen gaat direct.
pi_215192719
Daglimiet ook naar beneden gezet. Dat stond wel idioot hoog, denk nog van de verbouwing in 2014 😳
  zondag 6 oktober 2024 @ 15:05:41 #281
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215192798
Ik zal mijn daglimiet eens op EUR5.000 zetten, lijkt me wel een goed plan :Y

Meer dan 200 euro heb ik niet op die rekening, maar het klinkt wel interessant :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 15:22:02 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215192982
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had mn limiet op ¤50 staan, inmiddels op ¤100. Maar ik wil die juist ook vrij laag, voor veiligheid.
Met ¤50 had ik dan wel eens dat ik bv in ochtend iets op bol besteld had en in avond eten wilde bestellen, en dat dat dan niet kon want ging samen over limiet heen :') . Daarom maar naar ¤100.

Maar het gebeurt dus wel eens, bv voor beleggen, zie post hierboven. Of als ik in ochtend wat koop van ¤80 en dan in middag nog wat wil kopen. Of iets >100 wil kopen. En dan kan ik natuurlijk wel die 4u doen enzo, maar vaak vergeet ik het dan dus weer en dan zit ik volgende dag als ik er weer aan denk weer met hetzelfde probleem. Ik vind het gewoon irritant. Maar mn daglimiet standaard op ¤500 ofzo zetten vind ik juist ook geen prettig idee voor de veiligheid.
Oh ja dat is wel erg laag. Ik heb van mn pas op ¤1000 staan volgens mij en draadloos betalen uit voor de veiligheid.
Bankieren zelf weet ik niet, maar heb die app niet op m'n telefoon, dus ja, dan zou men al moeten inbreken en moeten dwingen de code van mn digipas te geven
pi_215193437
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 15:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ja dat is wel erg laag. Ik heb van mn pas op ¤1000 staan volgens mij en draadloos betalen uit voor de veiligheid.
Bankieren zelf weet ik niet, maar heb die app niet op m'n telefoon, dus ja, dan zou men al moeten inbreken en moeten dwingen de code van mn digipas te geven
Ja die van mn pas staat ook wel hoger. Maar ik koop 90% van mn grote aankopen online, dus dan heb ik niks aan een hoog paslimiet :D
En ik betaal dus juist veel via telefoon, dus wil niet dat daar mn limiet standaard hoog op is.
  zondag 6 oktober 2024 @ 16:11:37 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215193503
Gewoon even crossposten omdat ik mezelf zo grappig vind :@

Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:

En dan in een week of 3 :D Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215193659
Bij ING kan je de daglimiet direct in de app aanpassen. Ook nog eens zonder zo akelig e-dentifier-ding. Ik weet niet hoe hoog m'n limiet staat eigenlijk. Er staat sowieso zelden echt veel geld op m'n betaalrekening, behalve op salarisdag, daar gaat alles direct naar de potjes van de spaarrekening.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215193693
Ik spaar voor de kinderen bij ASM, voor de ene krijg ik nog papieren afschriften :') en bij de ander heb ik wel inloggegevens maar nog nooit ingelogd :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 6 oktober 2024 @ 16:36:23 #287
63722 z80
I fink you freaky
pi_215193841
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja die van mn pas staat ook wel hoger. Maar ik koop 90% van mn grote aankopen online, dus dan heb ik niks aan een hoog paslimiet :D
En ik betaal dus juist veel via telefoon, dus wil niet dat daar mn limiet standaard hoog op is.
Heeft jou bank ook een gratis CC? Zo ja, die aan de beleggingsrekening koppelen. Dan moet je bij elke aankoop wel toestemming geven op je smartphone, meestal met pin of wachtwoord. Maar indien je smartphone in verkeerde handen valt kunnen ze niet je CC leeghalen zonder je pin of wachtwoord en CC gegevens.
pi_215194349
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Bij ING kan je de daglimiet direct in de app aanpassen. Ook nog eens zonder zo akelig e-dentifier-ding. Ik weet niet hoe hoog m'n limiet staat eigenlijk. Er staat sowieso zelden echt veel geld op m'n betaalrekening, behalve op salarisdag, daar gaat alles direct naar de potjes van de spaarrekening.
Ik niet, ik moet bij ING ook 4 uur wachten. Was eerst een uur, maar ze hebben het onlangs verhoogd naar 4.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_215194389
quote:
11s.gif Op zondag 6 oktober 2024 16:11 schreef flipsen het volgende:

Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:

[ afbeelding ]

En dan in een week of 3 :D Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:

[ afbeelding ]
Dit doet een beetje denken aan toen ik stage liep bij een lokale omroep, en een planner die niet uit de stad kwam (ook stagiair) voor een item een cameraploeg in een middag zowel naar de 2e maasvlakte als het vliegveld wilde sturen. Hoewel beide in Rotterdam, is het op en neer meer dan 100 kilometer. :') Dat is toen maar door twee ploegen gedaan :P

Als wij onze vakantieritten plannen die we comfortabel willen doen reken ik meestal 450km per rijdag zonder al te forse bergen, 250km max per rijdag mét bergen. En dan liever niet meer dan 2 van de 3 dagen rijden.
pi_215194399
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het is hier erg lastig om een Spaanse bankrekening te krijgen als je er nog niet woont, en hier wonen is lastig als je nog geen Spaanse bankrekening hebt. Openbank geeft een Spaanse Ivan, dus voor vertrek hebben wij daar een rekening geopend.

En aangezien we nog geen huis gekocht hebben maar wel al een huis verkocht hebben, is de rente ook wel prettig.
Oh, wij hadden geen probleem met openen van een Spaanse bankrekening, terwijl we er niet wonen.
Het ding heeft alleen een onmogelijk app en kost 120 euro/jaar, terwijl we 'm nodig hebben voor de automatische incasso die de lokale belasting per se wil. voor een tientje belasting.. per jaar.

Openbank zou dus een alternatief kunnen zijn? Ga ik die even uitchecken.
pi_215194415
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:37 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, wij hadden geen probleem met openen van een Spaanse bankrekening, terwijl we er niet wonen.
Het ding heeft alleen een onmogelijk app en kost 120 euro/jaar, terwijl we 'm nodig hebben voor de automatische incasso die de lokale belasting per se wil. voor een tientje belasting.. per jaar.

Openbank zou dus een alternatief kunnen zijn? Ga ik die even uitchecken.
Ja, was de tip van onze assessor :) Vanuit NL te openen.
pi_215194446
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit al sinds mijn Junior Blauw bij de Postbank / ING. Nooit problemen mee.
Ik ken m'n gironummer nog uit m'n hoofd.
Maar nadat ik er drie maanden gewerkt had heb ik er al mijn geld weggehaald. Hun computerchaos heeft goddank de klanten niet geraakt, maar dat was kantje boord en ik had voorkennis :D
pi_215194465
ASN is gewoon een onderdeel van SNS.
Daar heb ik trouwens óók een tijdje gewerkt (SNS verzekeringen), dat vond ik wel een OK bedrijf. Daar had ik dan weer wel willen verlengen (en het verdiende ook nog véél beter dan de ING), maar helaas had ik de klus gewoon echt af in de afgesproken tijd.
pi_215194637
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cute O+ _O-
Logisch nadenken blijft lastig voor sommigen.
pi_215194678
Zucht… jaarlijkse eet-afspraak met een groepje, ik zou het dit jaar regelen.
Dus een half jaar geleden gechecked of de geplande vaste week ook dit keer uitkwam. Iedereen ^O^ ^O^ ^O^

Vanmiddag reminder gestuurd, voor ik ga reserveren… de eerste twee afmeldingen zijn al binnen.
Dan vraag ik me altijd af waarom mensen dat pas aangeven bij de reminder. En niet toen hun andere afspraak er overheen kwam. Want ik hield hem vrij.
Of is een ^O^ niet gekoppeld aan het meteen in je agenda zetten? :')
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:11:46 #296
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215194731
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoeveel kilometer is dat?
Hoeft niet op de 100 kilometer nauwkeurig… :P
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:15:40 #297
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215194800
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zucht… jaarlijkse eet-afspraak met een groepje, ik zou het dit jaar regelen.
Dus een half jaar geleden gechecked of de geplande vaste week ook dit keer uitkwam. Iedereen ^O^ ^O^ ^O^

Vanmiddag reminder gestuurd, voor ik ga reserveren… de eerste twee afmeldingen zijn al binnen.
Dan vraag ik me altijd af waarom mensen dat pas aangeven bij de reminder. En niet toen hun andere afspraak er overheen kwam. Want ik hield hem vrij.
Of is een ^O^ niet gekoppeld aan het meteen in je agenda zetten? :')
Heel herkenbaar, zowel bij geplande etentjes als whisky tastings.
Maanden van te voren via de Whatsapp groep alles beklonken en dan bij heads up melding allerlei excuses en afmeldingen. Tot 'Het is lekker weer, dus we gaan een weekendje weg met de camper.' aan toe…

Bij sommige gezelschappen regelen we dat soort zaken dus niet meer…
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:19:33 #298
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215194860
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik ken m'n gironummer nog uit m'n hoofd.
Maar nadat ik er drie maanden gewerkt had heb ik er al mijn geld weggehaald. Hun computerchaos heeft goddank de klanten niet geraakt, maar dat was kantje boord en ik had voorkennis :D
Een vriend werkt nog steeds bij ING in de IT qua beschikbaarheid en capaciteit en daar hoor ik ook wel eens wat verhalen van die me mijn wenkbrauwen doen fronsen.
Dat heeft me er overigens nog niet weerhouden om als klant bij ING weg te gaan. Ik zit er al sinds mijn Pennie rekening, heb er nog nooit problemen ondervonden en ik heb niet de illusie dat het gras aan de andere kant van de heuvel groener is…
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:22:04 #299
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215194882
En om de 4 op een rij te vervolmaken, ik kom net terug van een enthousiast ontvangen draaibeurt tijdens een privé party buiten.
Het zonnetje was gelukkig aanwezig, maar ik had op een gegeven moment gewoon ijshanden… :X
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:25:53 #300
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215194924
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hoeveel kilometer is dat?
Hoeft niet op de 100 kilometer nauwkeurig… :P
Het rondje iets meer dan 8.000km, maar ter plekke maak je nog wel wat extra kilometers. Amsterdam naar Ulaanbaatar is 8600km
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:26:22 #301
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215194930
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:22 schreef MadMaster het volgende:
En om de 4 op een rij te vervolmaken, ik kom net terug van een enthousiast ontvangen draaibeurt tijdens een privé party buiten.
Het zonnetje was gelukkig aanwezig, maar ik had op een gegeven moment gewoon ijshanden… :X
Lijkt me lastig draaien dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')