quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:20 schreef Candaasje het volgende:
Oh dat klinkt gaaf @:Lucky_Strike!
Je vroeg trouwens nog naar de ecoloog, zal even in spoiler zetten om niet gelijk weer het halve topic te kapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, verder.... beetje drukke dagen gehad. Vandaag nog op gesprek geweest in @:Kaatjecity. Denk dat het wel goed ging
Ik was er nog nooit geweest, maar wat een luxe hebben ze daar. Ik was toch al wat gewend in Brabant, maar je ziet toch wel dat dit ziekenhuis weer echt nieuw gebouwd is en niet verbouwd zoals het onze.Ouderwets schrikdraad met een klikkende paddenstoel voldoet dus prima tegen een wolf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze OP is niets zonder liedje:
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Oeh die lijkt me ook topquote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:26 schreef AnneX het volgende:
OK.
Ook ik ben gezwicht voor een onbegrijpelijke hype: de jaarlijkse adventskalender.
Daar hou ik het bij: https://depindakaaswinkel(...)nsactionid=ORD173014
Weet ik veel?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:dr_flash, hoe is het eigenlijk in IJsland?
Of je nog wandelt dusquote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik veel?Prima denk ik. Koud, donker. Hoezo?
Oh jazekerquote:
Mijn kantoorstad wordt geïnfiltreerdquote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:27 schreef Lonaa het volgende:
Sowieso wel intressant vandaag want blijkbaar liggen de treinen eruit en is het de Dag van de Duits eenheid.
Goeie combi wel daar.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:31 schreef Lonaa het volgende:
Oh en aan de rand van het plein zit de muziekschool/theater die hun generale repetetie doen vanavond van een of ander belangrijk ding met 600 kinderen en hun ouders.
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jazeker![]()
72 % afstand
68 % tijd![]()
Dit gaat lukken, ik lig voor
Gaat hard volgens mij met die ganzen van julliequote:
Bij gebrek aan (vermoeden van) stropers, dieven en wolf houden we vermoedens van vos over.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Stropers? Dieven? Vos? Wolf?
Moetquote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Slaapverwekkend dagje hier...Ik zit nu twee weken bijna de hele dag onze digitale administratie op te ruimen, vooral zakelijk. Het is wegens diverse redenen de afgelopen jaren een enorme bende geworden. Het ruimt zo lekker op dus op de meeste dagen krijg ik er wel energie van. Vandaag wil ik alleen maar lekker op bed gaan liggen. Het lonkt en staat maar 3 meter bij me vandaan.
Ja dat moet. Want ik erger me hier al jaren groen en geel aan. Ik heb niets belangrijkers te doen. En hopelijk heb ik hier binnenkort geen tijd meer voor ivm ander werk.quote:
Wat een ups en downs met je moeder zeg. Dat zal zwaar voor jullie zijn, aangezien ze de makkelijkste niet is.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb een (lekker) rommeldagje.
Gister heel veel kantooruren gemaakt & de augiasstal schapenstal uitgemest.
• Vandaag mocht ik dan uitslapen met mijn lief (die kwam gister om 2u 's nachts thuis)
• En dan in de ochtend kantoorthuiswerken onderbroken door gezellig samen ontbijten
• Dan weer kantoorwerken (nu) onderbroken door fok
• Rond 1u ga ik even bij moeders langs, die heeft nog een lelijke terugval gehad maar het gaat nu weer beter en vandaag is ze jarig (75) en ik heb sjieke eierlepeltjes voor haar als kado
• Dan het wekelijkse groentepakket even oppikken en dat naar huis brengen
• Dan eventueel nog wat kantoorwerpen of een wandelingetje maken
Dan weer op pad, voor een bijeenkomst van mijn vakgenoten. Ik heb gepast voor het dagprogramma (rondtuffen in auto'tjes) maar ik ga wel meeëeten. Voor de gezelligheid, ik verwacht dat het niveau van het eten droef is. Kiloknalvlees voor op de bbq, groothandelgeprepareerde tapas en fabrieksijsbuffet.
Maar wie weet valt het mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor moeder de en gansquote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb een (lekker) rommeldagje.
Gister heel veel kantooruren gemaakt & de augiasstal schapenstal uitgemest.
• Vandaag mocht ik dan uitslapen met mijn lief (die kwam gister om 2u 's nachts thuis)
• En dan in de ochtend kantoorthuiswerken onderbroken door gezellig samen ontbijten
• Dan weer kantoorwerken (nu) onderbroken door fok
• Rond 1u ga ik even bij moeders langs, die heeft nog een lelijke terugval gehad maar het gaat nu weer beter en vandaag is ze jarig (75) en ik heb sjieke eierlepeltjes voor haar als kado
• Dan het wekelijkse groentepakket even oppikken en dat naar huis brengen
• Dan eventueel nog wat kantoorwerpen of een wandelingetje maken
Dan weer op pad, voor een bijeenkomst van mijn vakgenoten. Ik heb gepast voor het dagprogramma (rondtuffen in auto'tjes) maar ik ga wel meeëeten. Voor de gezelligheid, ik verwacht dat het niveau van het eten droef is. Kiloknalvlees voor op de bbq, groothandelgeprepareerde tapas en fabrieksijsbuffet.
Maar wie weet valt het mee
Ach wat jammer.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:05 schreef Sarabi het volgende:
Vorige week gesolliciteerd en vandaag helaas de afwijzing binnen gekregen![]()
Ik had er al rekening meegehouden want ze zochten iemand voor meerdere dagen en ik kon maar 1 dag vanwege de brouwerij. Maar toch het was leuk geweest....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat Zus Kaatje weer bij de tijd is. Papieren ordenen komen dan weer wel.
Bij thuiskomst lekker Zen het zand ingeveegd in de bestrating. Leuk werk.
Jullie eten ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 3 oktober 2024 17:39 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Blues, zij is de nieuwe collega uit het oude huis.![]()
Mogelijk lopen jullie werkdagen niet gelijk?
Als ze eenmaal is ingewerkt werk je samen uiteraard, maar wel zelfstandig.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Moeten jullie ook echt veel samenwerken @:blues of ieder eigen werkzaamheden?
Tot nu toe werkte alleen de eigenaar in het bedrijf dus ze zullen helaas niet heel snel nog iemand naast deze uitbreiding zoeken.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi kan je bij het bedrijf ook aangeven of ze je sollin portefeuille willen houden, mochten ze een keer ieman voor weinig dagen zoeken?
True. Ik was ook niet echt op zoek naar werk maar ik kende de eigenaar en het klonk wel leuk dus ik dacht ach ik probeer het eens.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
1 dag is ook wel echt net niks. Daarmee kom je denk ik al snel bij baantjes uit waar het echt geen enkel verschil maakt welk poppetje er is?
Waarom ook niet! Je hebt nu wat je zonder deze poging ook al had. Zo kun je nog eens wat proberenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
True. Ik was ook niet echt op zoek naar werk maar ik kende de eigenaar en het klonk wel leuk dus ik dacht ach ik probeer het eens.
Zo doe je ook weer ervaring op. T is natuurlijk altijd spannend en dit kan je afstrepen, eerste sollicitatiequote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
True. Ik was ook niet echt op zoek naar werk maar ik kende de eigenaar en het klonk wel leuk dus ik dacht ach ik probeer het eens.
Vertel nog even hoe het met het water staat op jullie gronden.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:39 schreef Barreltje het volgende:
21.30 en iedereen ligt te pitten hier in huis, dus ik ga denk ik ook maar eens vroeg onder de wol
Ik zit er ook over te denken. Maar dan in bed wat lezen en tv. Geen zin om om 5 uur naast mn bed te staan.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:39 schreef Barreltje het volgende:
21.30 en iedereen ligt te pitten hier in huis, dus ik ga denk ik ook maar eens vroeg onder de wol
Ja hoor De rivier is weer binnen de oevers en de stookruimte is weer droog. De grond is op plekken nog wel drassig,maar de schaapjes kunnen op het drogequote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vertel nog even hoe het met het water staat op jullie gronden.
En is de weg nu weer berijdbaar?
Poes!quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja hoor De rivier is weer binnen de oevers en de stookruimte is weer droog. De grond is op plekken nog wel drassig,maar de schaapjes kunnen op het droge![]()
[ afbeelding ]
Die wandelt graag meequote:
Mooi, dat is rap weer zoals het hoort.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja hoor De rivier is weer binnen de oevers en de stookruimte is weer droog. De grond is op plekken nog wel drassig,maar de schaapjes kunnen op het droge![]()
[ afbeelding ]
T was niet altijd even vreedzaam begreep ikquote:
Het was wel pittig. En spannend. En veel. En vlakbij. Als in, we stonden er tussen. Als ratten in de val zo'n beetje.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T was niet altijd even vreedzaam begreep ik
Daar ben ik nu al 2x mee op vogelexcursie geweest. Vorig jaar in Meijendel (vlak bij mij) en vorige week in de Kennemerduinen (vlak bij jullie)quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:22 schreef Blues het volgende:
Dank @:Kaatje1 voor de tip van de vogelspecial. Kijk m nu![]()
Beetje held van mij ook, Arjan Dwarshuis.
Gaaf!quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar ben ik nu al 2x mee op vogelexcursie geweest. Vorig jaar en Meijendel (vlak bij mij) en vorige week in de Kennemerduinen (vlak bij jullie)
Via het werk van mijn vriend.
Al duurde vorige week voor ons heel kortBinnen 3 kwartier waren we doorweekt (tot op het ondergoed en de sokken). En met ook nog een ijskoude harde wind was het voor ons niet verantwoord om nog meer dan 3 uur in weer en wind rond te hangen. Dus we zijn terug gegaan naar de auto, droge kleding aangetrokken en huiswaarts gekeerd.
Dat was echt héél jammer ja. Al hebben we gelukkig nog wel wat vogels gezien.quote:
Lief aangeboden, maar ik kan maar max 30 min lopen tegenwoordig en deze wandelingen zijn altijd veel langer...quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was echt héél jammer ja. Al hebben we gelukkig nog wel wat vogels gezien.
Als ze het volgend jaar weer organiseren (geen idee of dat zo is), kan ik mijn vriend wel laten vragen of jij mee mag i.p.v. ik. Dit jaar hadden er ook mensen vogelminnende vrienden meegenomen i.p.v. hun partner
Klopt, die van vorige week zou grofweg van 07:30 tot 11:30 uur duren. Al sta je ook veel stil. Maar even zitten is er vaak niet bij. Tenzij je zelf wat meeneemt om op te zitten. Maar dat is niet erg praktisch.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Lief aangeboden, maar ik kan maar max 30 min lopen tegenwoordig en deze wandelingen zijn altijd veel langer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:55 schreef AnneX het volgende:
@:derLudolf morgen - Amerikaanse tijd - gaat men weer aan het werk in de havens!
Las ik 10 minuten geleden.Oh top, een dag staken is 5 dagen hinder. Dus dan valt het nu nog te overzien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Ja, lijf moet nog wat langer mee!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Bluh. Lijf is wel een beetje op nu.
Vandaag nog 1 geluidssetje wegbrengen (naar de buurman), de bus en aanhanger uitpakken en genieten van de geboekte voetmassage. Morgen nog 1 lange dag.
Was bij Binnenstebuiten afgelopen woensdag.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Blues op welke zender en hoe laat werd die vogelspecial uitgezonden?
Er is nog niet geboekt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, lijf moet nog wat langer mee!
Het positieve van zzp!en wasin mijn situatie, dat ikzelf de agenda bepaalde.
Oh en ik hoefde niet zo veel te sjouwen.
En hé: jullie hebben een vakantie, die eraan komt! Wat is het geworden?
Mogguh: weer een mooi herfstdag!
Het waren wel 2 fysiek zware weken, daarom lijf op.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat klinkt eng @:lonaa gelukkig dat jullie er veilig uit zijn gekomen. Is het lijf daarom nu op of vanwege je werk?
Het ziet er lekker zonnig uit vandaag, hopelijk bij jullie ook
Mja. Het waren niet mijn eerste rellen van dichtbij en we hadden onze Twente-sjaaltjes thuisgelaten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Poeh, alleen al dit lezen is beangstigend. Wat moeten jullie bang geweest zijn.
Dank!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was bij Binnenstebuiten afgelopen woensdag.
Sorry, heb ik geen ervaring mee. Iemand anders misschien.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:57 schreef ChrisCarter het volgende:
Hoi smulpapen,
Misschien zoek ik wel verkeerd maar is er ergens een topic of topicreeks gericht op glutenvrij? Sinds deze zomer blijk ik intolerant voor deze lieve elastische vrienden en ben ik continu op zoek naar inspiratie en ervaringen etc.
Vraag het even hier, ik kon niks vinden:quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:57 schreef ChrisCarter het volgende:
Hoi smulpapen,
Misschien zoek ik wel verkeerd maar is er ergens een topic of topicreeks gericht op glutenvrij? Sinds deze zomer blijk ik intolerant voor deze lieve elastische vrienden en ben ik continu op zoek naar inspiratie en ervaringen etc.
@ChrisCarter Ik heb in bovenstaand topic wat 'glutenvrije' topics uit verleden opgelepeld, maar ze zijn jaren oud én gesloten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Vraag het even hier, ik kon niks vinden:
CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!
Onbekende stukken (te nieuw) voor mijquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:22 schreef borisz het volgende:
Wat een heerlijk weer
Bloes het werd Leidsche Rijn richting Vleuten
Of als de ME niet meer weet wie ze aan het meppen waren en vervolgens op gezinnen op een terras los gaat. Zoals bij de ijssalon in Rotterdam een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja. Het waren niet mijn eerste rellen van dichtbij en we hadden onze Twente-sjaaltjes thuisgelaten.![]()
Het is harde kern tegen harde kern, het enige echte risico is dat je collateral damage wordt. Maar goed, dat risico bestaat wel.
Nou zeg: stoer zeg na zo’n forse ingreep al weer naar huis (gestuurd!).quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 19:59 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex ik woon in de buurt, 7 minuten fietsen, maar broer in de de buurt van Utrecht maar werkt in Arnhem. Hij heeft haar (hogere) auto opgehaald toen zus gehaald en thuisgebracht en weer naar huis gegaan. Ik heb zus op instructies geïnstalleerd. Ze heeft behoorlijk pijn, maar ook stevige pijnstillers Alleen had het ziekenhuis 4x pd voorgeschreven maar apotheek gaf maar voor 2x pd mee. Dus ik fiets maandag vast eerst naar de apotheek![]()
Ik kan nu toch niets doen dus ben naar huis gegaan. Morgen komt de thuiszorg en wanneer de boodschappen bezorgd zijn ga ik er ook nog even heen.
Alles is begane grond, ze heeft een goed bed. Tv (joekel) in de slaapkamer (nieuw) dus zodra deze eerste ellende een beetje minder is , kan ze lezen, tv kijken etcquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:54 schreef AnneX het volgende:
Tja, als iemand zelfstandig naar het toilet kan (strompelen) en evt. traplopen (indien noodzakelijk) hup naar huis.
Het is zo’n verschil met hoe het was en ik moet er nog steeds aan wennen.
Ja, ik weet dat thuis ‘beter’ is…gezien infectiegevaar etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo even naar XXXLutz. Wou eerst naar Nordhorn maar daar is geen van de pannensets die ik interessant vind op voorraad dus ik rij even door naar Salzbergen.Kranplätze müssen verdichtet sein
Prachtig ochtendrozequote:
Ik had gisteren weer zo´n Syrisch Kaatje´s menu, nu voor maar 13 euroquote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn kantoorstad wordt geïnfiltreerd![]()
Vaste route naar huis is gedeeltelijk afgesloten voor een maand. Logische omrijroute langs/door Duitsland gaan we vandaag NIET doen.
Ik krijg bezoekers: maar even doorgegeven dat de wegafsluiting bij kantoor niet voor hen geldt. Maar wel voor de zwerm Duitsers die hier anders neerdaalt.
Balen joh, politie gebeld? Voor dossier opbouw?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Vannacht tussen 2 en 4 wakker gelegen door het geschreeuw van de buren. Dat is wel weer een nieuw iets, meestal schreeuwen ze alleen op normale tijdstippen.
Politie niet gebeld, dat vind ik toch wel een grote stap.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Balen joh, politie gebeld? Voor dossier opbouw?
Politie (niet 112) bellen is ook dossieropbouw. Zij maken daar een notitie van en mocht er een wagen in de buurt zijn kunnen ze die langssturen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Politie niet gebeld, dat vind ik toch wel een grote stap.
Maar wel geluidsopnames gemaakt en die gaan naar de woningbouw
Ik heb net in ieder geval het telefoonnummer in mijn telefoon gezet, dan is de stap ook weer makkelijker gezet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Politie (niet 112) bellen is ook dossieropbouw. Zij maken daar een notitie van en mocht er een wagen in de buurt zijn kunnen ze die langssturen.
Zo'n onderzoek is toch raar? De kosten en baten van de aanwezigheid van mensen afzetten tegenover een door de VVD gecreerd probleem.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:19 schreef derLudolf het volgende:
Mogguh.
Omdat meer dan eens de indruk wordt gewekt dat hier iedereen als een blok achter de PVV ideologie staat en we het Horst-Wessel lied als wekker hebben:
https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-29233871.html
Werkt volgens mij niet met archive.is
Inwoners van Ter Apel hebben meer last van het asielcentrum dan dat ze er voordelen van hebben. Opmerkelijk genoeg willen de meesten van hen de opvanglocatie wel houden.
Dat blijkt uit het rapport waarin de kosten en baten van het asielcentrum in Ter Apel op een rijtje worden gezet. Het is gemaakt door onderzoeksbureau Cebeon in opdracht van de gemeenteraad van Westerwolde. Die wilde weten wat nu precies de voors en tegens van deze veelbesproken voorziening zijn.
De rapportmakers constateren dat voor de inwoners van Ter Apel de voordelen fors zijn. Het asielcentrum levert directe en indirecte werkgelegenheid op en maakt dat het dorp veel voorzieningen heeft.
eens met dat laatste, hier in het dorp rijdt na middernacht nog een bus. Tegenwoordig zelfs twee lijnen, elk half uur een bus
Daar staan echter de nadelen van de door een groep asielzoekers veroorzaakte overlast tegenover. [...] . Al die lasten overschaduwen volgens de rapportmakers al geruime tijd de lusten.
Voor ondernemers in het winkelcentrum in Ter Apel gaan die lasten de lusten ook te boven, stelt het rapport. Andere ondernemers hebben vooral baat bij de werkgelegenheid die het asielcentrum oplevert.
Tja, wat zou het anders moeten opleveren? Ik neem aan dat die werkgelegenheid ook voldoende winst geeft of in elk geval niets kost. Anders kun je beter stoppen.
Vier op de tien inwoners van het dorp geeft aan dat ze momenteel ‘niets positiefs’ zien in de aanwezigheid van het asielcomplex. Daarentegen zeggen maar heel weinig helemaal af te willen van de voorziening.
Eén op de zeven inwoners die de vragenlijst van Cebeon invulde, zegt geweld te hebben ervaren. […] ruim twee derde heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen zoals camera’s, extra sloten of een waakhond. Dat heeft ook een impact op het sociale gevoel in het dorp, staat in het rapport.
ruim de helft van de inwoners durft ‘s avonds niet meer alleen op sommige plekken in het dorp te komen.
Raadslid Buigel (VVD) over de uitkomst:
"En dan blijkt dat de voordelen toch niet zo groot zijn als we misschien dachten. Duidelijk is dat er iets aan de overlast moet gebeuren om het draagvlak te behouden."
hoeft ook geen winstgevend iets te zijn natuurlijk, maar overlast hoeft er niet te zijn.
========
Verder werd aangestipt dat de overlast ondanks maatregelen is toegenomen. Terwijl ik hier juist minder hoor. Komt misschien ook omdat hier ook flink wat maatregelen zijn getroffen en ze geen zin meer hebben om hier heen te lopen als ze hier ook geen vrij spel hebben.
Aangezien dit een professioneel onderzoeksbureau is in opdracht van de gemeente hoop ik ook dat de gevraagde mensen representatief zijn. Pownews is ook niet dom natuurlijk, als je op dinsdagochtend voor de Jumbo gaat filmen tref je een bepaald slag mensen aan die goed zijn voor kijkcijfers.
Verder werd benoemd dat de overlast vooral komt omdat het centrum is gebouwd voor gezinnen en er heel veel alleenstaande veilige landers komen.
Ben benieuwd wat het brengt. Fijne dag, zo even naar de bakker en langs de stomerij mn zwart Boss pak ophalen
Aansluitend zou je het boek "Tegen de stroom" van Dennis Heijn kunnen lezen.... in dit kader!!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fascinerend dit. We zitten in een busrondleiding over het Shell terrein. Live greenwashingZe maken grondstoffen voor kunststof en als voorbeelden worden dan de bladen van windmolens en onderdelen voor elektrische autos genoemd. Fascinerend dit.
Bij de ingang een groot bord met 'samen naar CO2 neutraal'.
Wat een leerzame excursiequote:
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat laatste is niet waar trouwens, laat ik het er even bij zeggen.
Nou ja…zijn er betere pannen dan die ik alsmaar aanbeveel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo even naar XXXLutz. Wou eerst naar Nordhorn maar daar is geen van de pannensets die ik interessant vind op voorraad dus ik rij even door naar Salzbergen.
Milano van de hema. En die waren ook nog in de aanbieding.
Of zoek je horeca pannen voor 100 liter soep?
Complotquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
En ze willen me ook een COVIDvaccinatie aansmeren![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
En ze willen me ook een COVIDvaccinatie aansmeren![]()
![]()
![]()
Ik snap dat ook nooit. Zak verse spinazie bij de supermarkt, voor hoeveel personen is dat? Wij eten een zak ppquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:01 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een verspakket van de AH (met korting, anders had ik 't nooit gedaan) voor groentestoof met linzen. Maar liefst 80 gram linzen (een mini blikje!) voor een recept voor 4 personen.
Er gingen 2 aardappeltjes en 2 kleine aardperen in. 2 worteltjes, 3 sjalotjes, 3 tomaten en een stengel bleekselderij. Voor 4 personen. Hoe dan
Ik heb er vegaburgers bij gebakken en kan er net 2x van eten
Dat hangt er vanaf hoe je het eet. Als ik spinazie door een curry of hartige taart gooi, krijg ik 4 porties uit de 600g voordeelzak. Als ik er salade van maak, is 200g al vreselijk veelquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik snap dat ook nooit. Zak verse spinazie bij de supermarkt, voor hoeveel personen is dat? Wij eten een zak pp
Flink doorgestapt zeg boriszquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:46 schreef borisz het volgende:
Mooi pakketje
26km door de Veluwe gelopen. Wolfheze, Planken Wambuis en nog een langer stuk om een goeie bushalte te pakken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Goede vraag!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik me afvraag @:dr_flash verkoop jij ook wel eens biljetjes?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy shit dude![]()
Gisteren speciaal vroeg naar bed gegaan omdat er vanochtend een biljetjesveiling was. Heerlijk uitgeslapenmaar ik had nog wel wat langer willen liggen, maar okee dat ging dus niet. Een veilinghuis in Noorwegen had een veiling met meer dan 30 Spitsbergenbiljetjes en ik moest daar wel even bij zijn. Man man man dat ging hard. Goddank zaten mijn stukken vooral in het begin
naarmate de veiling vordert zie je dan dat mensen die in de eerste fase achter het net gevist hebben, wanhopiger worden en dieper gaan en zo
het was allemaal mooi om te zien
En ik heb aardig mijn naam geschreven dacht ik
Ik snap er de helft niet van, maar het klinkt alsof je pret hebt gehad en billetjes onder de waarde gekocht hebt, dus lijkt het me al goed, al goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
En misschien kan je dan ook een keer iets kopen waar je anders zou denken “misschien maar niet, ik moet ook nog eten”quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goede vraag!
Binnenkort ga ik een groot deel van mijn verzameling van de hand doen. Ik heb jarenlang alles maar gekocht wat ik mooi vondMaar er is heel veel waar ik niets mee doe. En een goede vriend van mij, en mede-bestuurslid van de Nederlandse Vereniging van Papiergeldverzamelaars, is handelaar en heeft een eigen veilinghuis. Dus die komt binnenkort een dagje hierheen en dan ga ik echt een heleboel afstoten wat hij dan in zijn veilingen te gelde mag maken. En dan kan ik me een beetje gaan specialiseren in dingen die ik ECHT wil hebben en zo.
Ja dat gebeurt eigenlijk al heel vaakquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En misschien kan je dan ook een keer iets kopen waar je anders zou denken “misschien maar niet, ik moet ook nog eten”
Heel lang geleden was een boekenserie bij de Slegte die ik graag wilde hebben. Ik had toen een paar maanden een uitkering en zij wilden het niet apart leggen. Dus boeken gekocht en een weekje bij m’n ouders gegeten. Ik begrijp je.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt eigenlijk al heel vaakMaar dan misschien nog extremer
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heel lang geleden was een boekenserie bij de Slegte die ik graag wilde hebben. Ik had toen een paar maanden een uitkering en zij wilden het niet apart leggen. Dus boeken gekocht en een weekje bij m’n ouders gegeten. Ik begrijp je.
quote:
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:05 schreef Blues het volgende:
Heerlijk ritje door de duinen, leuke kadootjes voor zus en mezelf😄 gescoord en op de terugweg langs de viskar in Overveen voor een portie kibbeling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat berg-icoontje.
La derecha oprime, la izquierda libera
Waarom zou je je vrij melden bij een operatie? Dat is toch gewoon ziek?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ga jij je ziek melden @:cat-astrophe ? Ik heb een week vrij genomen (dinsdag operatie, dinsdag daarop controle woensdag weer werken). Had ik natuurlijk ook kunnen doen.
Nee hoor; een operatie is planbaar, dat kan je om je werk heen plannen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom zou je je vrij melden bij een operatie? Dat is toch gewoon ziek?
Neequote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor; een operatie is planbaar, dat kan je om je werk heen plannen.
Het hangt van je werkgever/CAO af of dat op kosten van de baas kan, en ik ken het niet anders dan dat van parttimers in alle gevallen verwacht wordt dat je dat om het werk heen plant - of vrij neemt.
Ziek is echt wat anders, dat is niet planbaar.
Ziek is als je zo beroerd voelt dat je niet kan werken. Ná een operatie an dat best het geval zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Whut? Zou me me wel degelijk ZIEK melden voor een operatie.
Als dat niet ZIEK is, wat dan wel?
Ja dat snap ik best. Maar als ik de pits in moet voor een gebroken arm of zo, dan is precies dat waar de Ziektewet voor bedoeld is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ziek is als je zo beroerd voelt dat je niet kan werken. Ná een operatie an dat best het geval zijn.
Als je doktersbezoek onder werktijd kan doen (en boeken als 'ziek') dan valt een operatie daar wel onder natuurlijk.
Dit gaat op bij medisch niet noodzakelijke ingrepen. Dus een cosmetische operatie; operatie niet ziek, herstel wel ziek. Al het andere: wel ziek.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ziek is als je zo beroerd voelt dat je niet kan werken. Ná een operatie an dat best het geval zijn.
Als je doktersbezoek onder werktijd kan doen (en boeken als 'ziek') dan valt een operatie daar wel onder natuurlijk.
Dat hangt dus van je werkgever af. Bij de mijne niet, want wij krijgen onze verjaardag al vrij. Ofzo.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(ik weet dat ik mijn post in vragende vorm schreef, maar ik weet ook dat operaties -ook geplande- onder ziekte vallen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook korting op (mooi) Essenza beddegoed. @Lucky_Strike 😇
ik ben dan wel @derLudolf niet maar ik heb beide anderen wel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:09 schreef AnneX het volgende:
@derLudolf heb je toevallig een ing spaarrekening en spaarpunten?
Niet planbaar, da's ook echt wat anders toch?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:16 schreef Vanyel het volgende:
Sterker nog, als je mee moet met niet-planbaar artsenbezoek (dus ook operatie) van een naaste, hoef je daar niet eens vrij voor te nemen. Ook niet als parttimer.
Kon je maar biljetjes kopen voor het stuwmeer aan punten. 😎quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik ben dan wel @:derludolf niet maar ik heb beide anderen wel.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik met mijn spaarpunten moet maar ik heb een stuwmeer waar een paard de hik van krijgt.
[ afbeelding ]
Dit is toch Kaatjes vrijwilligers werk? Tis meer 'afwezigheid' melden dan. Doet g ook bij Caprera.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom zou je je vrij melden bij een operatie? Dat is toch gewoon ziek?
Als iemand een TV of zo wil hebben en er zo'n apparaat in die ING shop staat, dan koop ik het voor hen met inzet van punten. Betalen ze het mij weer terug en ben ik weer van wat punten af…quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik ben dan wel @:derludolf niet maar ik heb beide anderen wel.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik met mijn spaarpunten moet maar ik heb een stuwmeer waar een paard de hik van krijgt.
[ afbeelding ]
Kan je die bedrijfsarts-afspraak niet zelf veranderen dan?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
DrukdrukdrukDRUK dus minder hier.
Billetjes verhalenNiet dat ik er veel van snap maar leuk dat je je nu gaat ‘specialiseren @:dr_Flash
Nog drie weken tot mijn wellnessmidweek. In totaal gewoon 10! dagen vrij![]()
Eentje is een soort van kado dag, want mijn zorg werkgever vindt het blijkbaar een prrrrima plan om een gesprek met de bedrijfsarts in de ochtend te plannen… wanneer er juist het meeste werk is. En aangezien de centrale planners geen deel routes meer mogen maken ben ik dus de hele ochtend (5 uur) niet beschikbaar voor een online gesprek van een half uurWelke gedachte achter die manier van plannen zit ga ik ter plekke dus ook navragen. Ik had om die reden zelf al gevraagd om het in de middag te plannen.
Ook een beetje dubbel: gesprek met manager en arbo arts(denk ik) terwijl wg formeel geen ene flikker te maken heeft met mijn medisch verhaal. Ik heb verder geen geheimen en toevallig zat ze erbij toen ik de operatie datum aan het team meldde. Ook een leuke vraag voor dat gesprekje dus
En het voelt ook als overkill: drie mensen die ieder een half uur besteden (plus administratie) voor een standaard ziekmelding van drie weken…. Voor een contract van 7 uur per week. Waarbij ik in het team al heb aangegeven dat ik na week 1 best wat kantoorwerk kan doen.
Maar het is wel zorgvuldig, en gezien de branche is er natuurlijk een vet super-de-luxe alles inclusief arbo contract afgesloten. Behalve middag consulten, blijkbaar![]()
Bij andere wg is het woord bedrijfsarts nog niet eens gevallen
Nee. Vaak kun je niet tegen een ziekenhuis zeggen "Goh nou, ik wil die operatie wel, maar dan alleen op woensdagmiddag want dan werk ik niet". Dus ook cosmetische operaties lijken me in die zin niet planbaar.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet planbaar, da's ook echt wat anders toch?
In z'n algemeenheid lijkt me dat calamiteit?
Nee dit was bij mij in 2014quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit is toch Kaatjes vrijwilligers werk? Tis meer 'afwezigheid' melden dan. Doet g ook bij Caprera.
Niet ziekmelden, maar ' ik ben er dan en dan niet'. Wel belangrijk voor het rooster en invallers en zuks
Oh je had het over het verledenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Het was een cosmetische operatie, nooit bij nagedacht om ziek te melden. De week erna kon ik alles behalve zwaar tillen, zoveel mogelijk zitten staan liggen (arts zei “niet gaan puzzelen en nou een boek wat hoger) een collega die op dezelfde dag de ingreep ook had laten doen had niet de eerste dag ogen gekoeld, was meteen gaan werken. Die was 3 weken later nog bont en blauw en ik, die snel blauw word, had nergens last van
Doe ik nog steeds hoor. Van al het geld wat een vrouw, een auto, kinderen etc me NIET kostenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kon je maar biljetjes kopen voor het stuwmeer aan punten. 😎
Ja, daaraan zit ik ook te denken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als iemand een TV of zo wil hebben en er zo'n apparaat in die ING shop staat, dan koop ik het voor hen met inzet van punten. Betalen ze het mij weer terug en ben ik weer van wat punten af…
of zelfs een centquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook een imposant aantal punten. Was ieder punt maar een euro waard
Is dat niet @Queller?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:08 schreef sigme het volgende:
Misschien hebben jullie wel gelijk. Hoe heet onze HR-specialist ook alweer?
Ja, maar die was is dus al aangezet en die is zo klaarquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:49 schreef AnneX het volgende:
Misschien heeft iemand anders van het team een shirt en sokken…
En het is haar probleem en er zijn nog zeker elf andere teeamleden om dat voor haar op te lossen.
Ga jij lekker in bed liggen. Welterusten alvast
Laatst in het echt gezien. Van afstand zijn ze naar klein, helaas geen verrekijker mee.quote:
Ik pak geen credits hoor, woord is hier al vaker gebruikt.quote:
….quote:
Zeker wel. Bij mij is het niet cosmetisch maar medisch geïndiceerd. No way dat ik daarvoor dagen ga inleveren. Tot dusver ook geen geluiden gehoord dat dit een probleem gaat zijn. In mijn aankondigingen ben ik ook duidelijk geweest over het medische aspect omdat ik een speciaaltje benquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ga jij je ziek melden @:cat-astrophe ? Ik heb een week vrij genomen (dinsdag operatie, dinsdag daarop controle woensdag weer werken). Had ik natuurlijk ook kunnen doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alle operaties zijn planbaar of onnodig he… beetje raar dat jij alleen werkgevers kent die dan verwachten dat mensen de herstel periode volledig van vakantiedagen doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor; een operatie is planbaar, dat kan je om je werk heen plannen.
Het hangt van je werkgever/CAO af of dat op kosten van de baas kan, en ik ken het niet anders dan dat van parttimers in alle gevallen verwacht wordt dat je dat om het werk heen plant - of vrij neemt.
Ziek is echt wat anders, dat is niet planbaar.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Kan wel, wil nietquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Kan je die bedrijfsarts-afspraak niet zelf veranderen dan?
Bij ons kan je dat een admin-medewerker die voor de BD werkt via de mail doen. Wél met een geldige reden, je mocht niet 'af' zeggen.
Ik heb de datum zelf al gepland op het minst onhandige moment qua werkafspraken, waardoor het nog wat later werd dan ik wilde. Vind ik flexibel zat van mequote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet planbaar, da's ook echt wat anders toch?
In z'n algemeenheid lijkt me dat calamiteit?
Dit dus. En dan daarna nog het herstel. Lijkt me niet gezond om daar weken voor vooruit te werken en echt vakantie is zo’n periode ook niet, als dat van je uren afgaat.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee. Vaak kun je niet tegen een ziekenhuis zeggen "Goh nou, ik wil die operatie wel, maar dan alleen op woensdagmiddag want dan werk ik niet". Dus ook cosmetische operaties lijken me in die zin niet planbaar.
Als je dan mee moet is dat idd calamiteitenverlof.
Een TV heb ik zelf voor vrienden aangeschaft, die werd hier geleverd en ze hebben 'm bij ons opgehaald.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, daaraan zit ik ook te denken.
Heb jij dat wel eens toegepast? Wordt bijv. een tv elders bezorgd?
En stel, dat Ludolf mij vraagt…stel hè 😂 dan gaat de voucher naar mijn mailadres.
En ik mail hem de code, zodat hij kan bestellen online.
Zoiets?
Ooit mocht ik niét de punten gebruiken van de e/o rek met moeders.
Samen met onze punten - ook e/o - was het goed geweest voor….een auto
Neis.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een TV heb ik zelf voor vrienden aangeschaft, die werd hier geleverd en ze hebben 'm bij ons opgehaald.
Een koffieapparaat is rechtstreeks bij vrienden geleverd, de extra ¤50 kortingsvoucher heb ik toen ontvangen, verzilverd en aan hen overgemaakt…
Heej, ik riep Discussie opquote:
Yes! Ik kon maar niet op de naam komenquote:
Neenee, geacht wordt de *operatie* (of doktersbezoek) in eigen tijd te doen voor parttimers. Herstel is natuurlijk altijd 'ziek' indien werkbelemmerend. Overigens deden werkgevers die doktersbezoek wél vergoeden nooit heel moeilijk over dat parttime-deel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet alle operaties zijn planbaar of onnodig he… beetje raar dat jij alleen werkgevers kent die dan verwachten dat mensen de herstel periode volledig van vakantiedagen doen.
Hoe is het get eigenlijk met jouw beugel?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben zelden ziek.
Ik heb veel collega's die best vaak ziek zijn. Ik probeer hun altijd op het hart te drukken dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen.
Ben deze week op controle geweest bij orthodontist (vorige was half jaar geleden). Over een jaar kijken ze weer; tot nu toe zijn zij & ik tevreden. De nachtbeugel hoeft nu nog maar de halve week in (maar ik heb er geen probleem mee dus ik heb 'm vrijwel alle nachten in).quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe is het get eigenlijk met jouw beugel?
Ik moest er laatst aan denken, geen idee waarom. Ik vergat er toen naar te vragen. Nu dacht ik er wel aan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben deze week op controle geweest bij orthodontist (vorige was half jaar geleden). Over een jaar kijken ze weer; tot nu toe zijn zij & ik tevreden. De nachtbeugel hoeft nu nog maar de halve week in (maar ik heb er geen probleem mee dus ik heb 'm vrijwel alle nachten in).
Vanwaar de vraag?
Ik kan je verzekeren dat ik rond mijn cosmetische hersteloperatie ook gewoon ziek ben hoor. Geen haar op mijn hoofd dat ik daarvoor dagen ga opnemen (ws werk ik dan sowieso nog niet maar dat terzijde).quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach ja, jij bent medisch en dat was ik niet nee (daarom ook alles zelf betaald). Lang geleden was er een collega (ik verving haar) die medisch een borstverkleining kreeg, dus ook geen vakantie maar ziekmelding.
DMA?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:20 schreef Blues het volgende:
Ik ga mijn ziekmeldingen van 50 jr werken maar niet optellen![]()
Dank aan de M
Maar daar zou ik ook geen vrije dagen voor inzetten. Maar die hangende oogleden van mij is wel heel wat andersquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat ik rond mijn cosmetische hersteloperatie ook gewoon ziek ben hoor. Geen haar op mijn hoofd dat ik daarvoor dagen ga opnemen (ws werk ik dan sowieso nog niet maar dat terzijde).
Maar als je geen haren meer op je hoofd hebt en je gaat voor een transplantatie naar een kliniek in Istanbul dan wordt het al een ander verhaal lijkt mij.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat ik rond mijn cosmetische hersteloperatie ook gewoon ziek ben hoor. Geen haar op mijn hoofd dat ik daarvoor dagen ga opnemen (ws werk ik dan sowieso nog niet maar dat terzijde).
Misschien wèl als je bij thuiskomst een smerige infectie hebt opgelopen en halfdeaud op de IC ligt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar als je geen haren meer op je hoofd hebt en je gaat voor een transplantatie naar een kliniek in Istanbul dan wordt het al een ander verhaal lijkt mij.
Dat is lief. Ik ben niet per se de HR-specialist (daar heb ik gelukkig nog een collega voor) en ben zelf meer van het arbeidsrecht, maar HR/PZ valt wel onder mijn verantwoordelijkheid.quote:
'Moet' is hier het toverwoord. Over wanneer er sprake is van moeten, is flink wat discussie. Niet bij ons overigens hoor, maar er is weinig houvast te vinden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:21 schreef Vanyel het volgende:
Nee. Vaak kun je niet tegen een ziekenhuis zeggen "Goh nou, ik wil die operatie wel, maar dan alleen op woensdagmiddag want dan werk ik niet". Dus ook cosmetische operaties lijken me in die zin niet planbaar.
Als je dan mee moet is dat idd calamiteitenverlof.
Ik ben ook niet tevreden met m'n Hema beddengoed. Slijt snel, stof voelt goedkoop, naden zijn slordig gedaan dus heb er al een paar kapot getrokken en moeten repareren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Nee die heb ik niet, maar m'n ouders hoor ik wel eens over een triljoen punten waar ze amper iets mee kunnen ofzo.
Had het toevallig vandaag nog over beddengoed en dat ik binnenkort even bij Hake langs ga voor nog een setje. Slechte ervaring met Hema eigenlijk, twee keer hoeslakens gehad die al snel zo kapot getrokken konden worden en hoeslakens die na een paar keer wassen amper kleur meer hadden.
Misschien nog wat meer handdoeken en theedoeken heb ik ook nog niet veel.
Enig hequote:Op zondag 6 oktober 2024 00:42 schreef Queller het volgende:
[..]
'Moet' is hier het toverwoord. Over wanneer er sprake is van moeten, is flink wat discussie. Niet bij ons overigens hoor, maar er is weinig houvast te vinden.
Gezien de onplanbaarheid van operaties (schema ziekenhuizen) denk ik dat voor verreweg de meeste ingrepen geen vrij hoeft worden genomen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Neenee, geacht wordt de *operatie* (of doktersbezoek) in eigen tijd te doen voor parttimers. Herstel is natuurlijk altijd 'ziek' indien werkbelemmerend. Overigens deden werkgevers die doktersbezoek wél vergoeden nooit heel moeilijk over dat parttime-deel.
En huidige werkgever geeft dus geen uren voor doktersbezoek etc, dus iedereen schrijft die uren gewoon op een werkcode. Dat dan weer wel.
Toen ik lang geleden een serie bezoeken moest plannen waardoor ik op zo'n dag geen hele dag op kantoor kon komen (woonwerkverkeer van ruim 1 uur) heb ik met m'n manager overlegd en werden we het eens over 50%ziek, 50% verlof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Verborgen agendaquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moest er laatst aan denken, geen idee waarom. Ik vergat er toen naar te vragen. Nu dacht ik er wel aan.
Geen verborgen agenda
Mooi dat dat traject naar wens verloopt![]()
Het hemabeddengoed van 100 jaar geleden is idd prima. Nog steeds prima. Maar ik slaap inmiddels niet meer onder een eenpersoons dekbed met prinsessenprintquote:Op zondag 6 oktober 2024 06:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat grappig. Ik ben altijd wel tevree met mn hemabeddegoed en het voelt goed aan op mn huid na wassen/drogen. Honderd jaar geleden eens een ikeaset gehad en die na een paar keer in de kringloopbak gegooid. Voelde iebelig en om de een of andere reden draaide het dekbed er altijd rondjes in
Die Zalando bon in de ING shop is echt een goede deal, vooral als Zalando ook sale heeftquote:Op zondag 6 oktober 2024 07:59 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben aan het vertrekken bij de ING, dus nog even rentepunten aan het opmaken. Heb al korting gehad bij mijn biologische bloembollen van Sprinklr, zalandobon met korting, gratis jaar VEH en nog wat dingen. Echt super geweldige aanbiedingen zijn het niet maar alle beetjes helpen.
Jute zakquote:Op zondag 6 oktober 2024 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het hemabeddengoed van 100 jaar geleden is idd prima. Nog steeds prima. Maar ik slaap inmiddels niet meer onder een eenpersoons dekbed met prinsessenprint
Die van Ikea is een materiaal met iets viscose erin, en voelt heel soepel, glad en koel. Niet zo ruw als die van Hema. Ik kan het gevoel dat je onder een jute zak ligt te slapen niet echt waarderen
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy shit dude![]()
Gisteren speciaal vroeg naar bed gegaan omdat er vanochtend een biljetjesveiling was. Heerlijk uitgeslapenmaar ik had nog wel wat langer willen liggen, maar okee dat ging dus niet. Een veilinghuis in Noorwegen had een veiling met meer dan 30 Spitsbergenbiljetjes en ik moest daar wel even bij zijn. Man man man dat ging hard. Goddank zaten mijn stukken vooral in het begin
naarmate de veiling vordert zie je dan dat mensen die in de eerste fase achter het net gevist hebben, wanhopiger worden en dieper gaan en zo
het was allemaal mooi om te zien
En ik heb aardig mijn naam geschreven dacht ik
Mooi man maar als jij allerlei schaarse biljetten hebt weten te bemachtigen voor ver onder de cataloguswaarde dan is die waarde dus bij dezen ook flink gezakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shut…ook sprinkler bollen!quote:Op zondag 6 oktober 2024 07:59 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben aan het vertrekken bij de ING, dus nog even rentepunten aan het opmaken. Heb al korting gehad bij mijn biologische bloembollen van Sprinklr, zalandobon met korting, gratis jaar VEH en nog wat dingen. Echt super geweldige aanbiedingen zijn het niet maar alle beetjes helpen.
Grootkeukens voor de horeca en evenementen zijn ook goed. Ook daar wordt vers gekookt en hoeft alleen maar opgewarmd te worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een leuke open dag bij de haven van Moerdijk. Net als twee jaar geleden weer te weinig tijd. Half rondje langs de kraampjes en 3 activiteiten: bustour Shell, bustour over een logistiek park in aanbouw en een tour door horecagroothandel VHS Kreko.
Alles was leuk en interessant. Ik heb me rotgelachen om Shell maar het was ook echt wel boeiend en leuk om te zien. Het logistieke park is al jaren in aanbouw en het was vest leuk om er uitleg over te krijgen. Over de zwaluwwanden, de regenwateropvang, de enorme berg explosieven uit WO2 die er lagen. Uiteraard wordt het wel weer zo'n verschrikkelijk dozenpark maar goed.
De horeca groothandel was ook echt leuk. Bij elke afdeling waren hapjes en drankjes en we kregen een leuke goodiebag mee. Ik was verbaasd dat ze een eigen slagerij hebben. Het gehakt voor de klanten wordt daar elke dag vers gedraaid. Ze maken eigen verse gehaktballen, bijvoorbeeld voor Intratuin. Ze maken daar zelf saté, gemaakt door 2 vrouwen die 200 kilo kip per dag op stokjes rijgen.
Over 2 jaar gaan we nóg vroeger.
Het is één en al grijs. Daar waar het niet klip en klaar is, moet je het doen met vertrouwen en overleg. De ruimte die een werknemer heeft is een stuk breder dan die van de werkgever. Je als werkgever verzetten heeft geen zin en je wordt daarmee impliciet gedwongen in de hoek van goed werkgeverschap. Waarbij je mag hopen dat je er goed werknemerschap voor terugkrijgt. Blijkt vaak prima te werken. Maar zeker niet altijd.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enig he![]()
Ik weet er inmiddels een tikje meer van dan -zeg- anderhalf jaar geleden en bij dit soort zaken zijn er vele grijstinten. Dus ik heb de managers maar even meegenomen in de kleur van mijn bril en dat lijkt te helpen, voor zover dat nodig was.
Ik ben blij dat ik van de ING af ben. Wat een zooitje was die bank. En wat een fouten hebben die gemaakt met mijn hypotheek. En die fouten waren natuurlijk niet in mijn voordeel.quote:
Grappig, ik heb vooral gezeik gehad met Rabo en Abn. Van ING heb ik nog nooit last gehad.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:57 schreef z80 het volgende:
Ik ben blij dat ik van de ING af ben. Wat een zooitje was die bank. En wat een fouten hebben die gemaakt met mijn hypotheek. En die fouten waren natuurlijk niet in mijn voordeel.
Beddengoed van de action is ook en uitdaging. Die dingen geven een heleboel stof. En slijten waar je bijstaat.quote:Op zondag 6 oktober 2024 02:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tevreden met m'n Hema beddengoed. Slijt snel, stof voelt goedkoop, naden zijn slordig gedaan dus heb er al een paar kapot getrokken en moeten repareren.
Erg tevreden met m'n Ikea dekbedovertrek. Hoeslaken van Ikea niet erg tevreden, want is inmiddels 2x zo groot als m'n bed en ik weet niet wat ik misdaan heb. De hoeslakens van de Hema krimpen en die van de Ikea groeien
Losse zakjes of groter pakje?quote:Op zondag 6 oktober 2024 11:43 schreef derLudolf het volgende:
Grrr, heb je alles in huis denk je alles in huis te hebben voor pizza, is de gist houdbaar tot november 2021Ik had al olie en zout in de kom met bloem gedaan, dus ja dan maar gewoon proberen. Ik heb wat gist met suiker en bloem in lauw water in een kopje gedaan maar zie nog niets gebeuren.
Los zakje. Ik denk dat het maar pizza afhalen wordt, want geen tijd om te testen en nog een batch te makenquote:Op zondag 6 oktober 2024 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Losse zakjes of groter pakje?bij losse zakjes loont het wel om twee starters naast elkaar te zetten, soms is een zakje dood.
Gist laat zich ook prima invriezen, voor een volgende keer
Ik heb vorige week de ING een briefje gestuurd dat ik wil dat ze de krediethypotheek die al 20 jaar op 0 euro staat, opheffen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik van de ING af ben. Wat een zooitje was die bank. En wat een fouten hebben die gemaakt met mijn hypotheek. En die fouten waren natuurlijk niet in mijn voordeel.
Rabo doet het mijn hele leven al prima, alleen durven ze, voor een club die zich presenteert als de grote ondersteuner van amateurverenigingen, maandelijks bizar veel geld te vragen voor het aanhouden van een verenigingsrekeningquote:Op zondag 6 oktober 2024 10:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Grappig, ik heb vooral gezeik gehad met Rabo en Abn. Van ING heb ik nog nooit last gehad.
De Rabobank zet mensen met een eigen zaak die goed loopt en een zakelijke hypotheek hebben onder volledige curatele op het moment dat de economie verandert. Niet mijn eigen ervaring, wel uit eerste hand mogen vernemen van iemand die dat wel had.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rabo doet het mijn hele leven al prima, alleen durven ze, voor een club die zich presenteert als de grote ondersteuner van amateurverenigingen, maandelijks bizar veel geld te vragen voor het aanhouden van een verenigingsrekening
Het is hier erg lastig om een Spaanse bankrekening te krijgen als je er nog niet woont, en hier wonen is lastig als je nog geen Spaanse bankrekening hebt. Openbank geeft een Spaanse Ivan, dus voor vertrek hebben wij daar een rekening geopend.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik spaar bankrekeningen.
Wij hebben dus Knab, asn, bunq, raisin + via daar een en ander en Openbank. Omdat het kan
Mrs V is vreemd genoeg minder enthousiast over deze hobby.
Ik weet niet of ze zich buiten het 'wij vertrekken' topic gaat begevenquote:
De oorsprong van de rabobank is dan ook de Coöperatieve Boerenleenbank. Dit omdat andere banken het nog al moeilijk vonden om een bepaalde bedrijfstak, zowel veehouderij als landbouw, van leningen te voorzien.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De Rabobank zet mensen met een eigen zaak die goed loopt en een zakelijke hypotheek hebben onder volledige curatele op het moment dat de economie verandert. Niet mijn eigen ervaring, wel uit eerste hand mogen vernemen van iemand die dat wel had.
Tevens is de Rabo een grote pusher van schaalvergroting bij boeren, en daar flikken ze hetzelfde trucje ook. Diepte investeringen afdwingen op basis van een andere kleinere hypotheek, net zo lang tot het niet meer bij te benen is.
Als ze met die stinktrekkers naar het Rabo kantoor zouden gaan om daar asbest in de fik te steken dan zou ik het nog prima begrijpen.
Ik deed (doe) dat ookquote:Op zondag 6 oktober 2024 12:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik spaar bankrekeningen.
Wij hebben dus Knab, asn, bunq, raisin + via daar een en ander en Openbank. Omdat het kan
Mrs V is vreemd genoeg minder enthousiast over deze hobby.
Die schaalvergroting is wat veel boeren de nek omgedraaid heeft. Meer produceren voor minder of dezelfde inkomsten, zodat elders in de keten het grote geld meer geld heeft.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:02 schreef z80 het volgende:
[..]
De oorsprong van de rabobank is dan ook de Coöperatieve Boerenleenbank. Dit omdat andere banken het nog al moeilijk vonden om een bepaalde bedrijfstak, zowel veehouderij als landbouw, van leningen te voorzien.
Daarnaast werd er vanuit het rijk behoorlijk wat druk uitgeoefend om kleine bedrijven samen te voegen tot 1 groot bedrijf gespecialiseerd in slechts 1 ding. Dus enkel veehouderij, met slechts 1 diersoort. Of landbouw met het liefst 1 product. Zie hier het probleem waar we nu mee zitten.
Dus in plaats van een landbouw bedrijf waar ook een paar koeien werden gehouden voor de mest. Of een landbouwer met varkens om het groenafval op te eten. Moest alles gescheiden worden. Om dit betaalbaar te houden voor de ondernemer (kort gezegd de boer) was er slechts 1 optie. Schaalvergroting. Die alleen betaalbaar was door nog meer schaalvergroting. En die schaalvergroting kwam met veel risico's. Die de meeste banken niet wilden nemen. En hier kwam de Coöperatieve Boerenleenbank, later de rabobank weer in beeld.
Aangezien deze in de land en veeteelt de nodige ervaring en kennis had, en het risico wel wilde nemen.
En nu heel hard tegen deze bank aan schoppen is behoorlijk kortzichtig. Zoals wel vaker vanuit de randstad.
In plaats van kijken waar het probleem echt vandaan komt. En daar tegen aan schoppen.
Ik denk dat het bij mij een kwestie van overzicht is. Hoewel dat ook nergens op slaat eigenlijkquote:
Nog meer!quote:
Volgens mij is dat bij elke bank zo, om te voorkomen dat je zonder nadenken je limiet verhoogt als een 'bankmedewerker' je belt dat je snel [iets].quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft een van jullie een bank waarbij je via een edentifier of zo iets je daglimiet van via app/mobiel betalen direct kunt verhogen? Ik moet nu bij abn steeds 4 uur wachten en dat vind ik me toch irritant.. 'vroeger' kon je altijd via de app tot je ingestelde limiet, maar als je toch meer wilde, kon dat als je met je edentifier bevestigde. Dat is dus nu niet meer. Maar ik wil ook weer niet standaard mn limiet heel hoog hebben staan.
Heb je je limiet dan relatief laag staan? Een uitgave boven daglimiet doe je toch ook niet spontaan?quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft een van jullie een bank waarbij je via een edentifier of zo iets je daglimiet van via app/mobiel betalen direct kunt verhogen? Ik moet nu bij abn steeds 4 uur wachten en dat vind ik me toch irritant.. 'vroeger' kon je altijd via de app tot je ingestelde limiet, maar als je toch meer wilde, kon dat als je met je edentifier bevestigde. Dat is dus nu niet meer. Maar ik wil ook weer niet standaard mn limiet heel hoog hebben staan.
Ja, ik snap het veiligheidsaspect inderdaad wel.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:08 schreef Queller het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bij elke bank zo, om te voorkomen dat je zonder nadenken je limiet verhoogt als een 'bankmedewerker' je belt dat je snel [iets].
Ik had mn limiet op ¤50 staan, inmiddels op ¤100. Maar ik wil die juist ook vrij laag, voor veiligheid.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je je limiet dan relatief laag staan? Een uitgave boven daglimiet doe je toch ook niet spontaan?
Ja ik bedoel niet nu natuurlijkquote:Op zondag 6 oktober 2024 14:32 schreef Tuindier het volgende:
De beurs is toch dicht, dus dat gaat toch niet uitmaken toch?
Iceland was de enige keer dat ik niet lui wasquote:Op zondag 6 oktober 2024 12:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ING voor bijna alles en ABN Amro voor de hypotheek (kon toen kiezen tussen Abn en rabo)
Wil wel eens iets anders maar zie op tegen al dat gedoe. Dus lui en blijf.
Wilde indertijd wel een flink deel van mijn spaargeld naar Iceland overbrengen, had de formulieren al ingevuld maar om de een of andere reden niet verzonden (kon niet digitaal gelukkig), 2 weken daarna begon de ellende
Het grote succesverhaal rondom icesave is vooral dat de IJslanders ook alles terug hebben gekregenquote:Op zondag 6 oktober 2024 14:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Iceland was de enige keer dat ik niet lui was![]()
![]()
Gelukkig wel alles teruggekregen.
Rabobank. Denk ik.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel niet nu natuurlijkwant nu is het inderdaad dicht.
Maar als ik maandagochtend (of elke andere doordeweekse ochtend, of welk moment van de dag dan ook) zie dat een aandeel enorm gedaald is, en ik wil dat moment gebruiken om bij te kopen, moet ik dus eerst limiet verhogen, dan 4u wachten en dan kan ik pas wat doen. En het gebeurt wel eens dat het tegen die tijd dan dus alweer een stuk hoger staat dan die ochtend. Of dat de beurs alweer dicht is. Dat vind ik irritant. Ik heb nu dus mn geld voor beleggen weer op de beleggingsrekening gezet, maar daar krijg ik geen rente. Dus als er een bank zou zijn waarbij je via edentifier of zoiets wél alsnog om daglimiet heen kunt zonder wachttijd, dan zou ik dat interessant vinden om over te stappen.
Naar beneden aanpassen gaat direct.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rabobank. Denk ik.
Nav jouw post (dank daarvoor) ben ik mijn limieten door gaan lopen en die voor geldopname was wel erg royaal. Net aangepast, meteen actief.
Dus werkt mogelijk ook zo voor digitaal bankieren.
Oh ja dat is wel erg laag. Ik heb van mn pas op ¤1000 staan volgens mij en draadloos betalen uit voor de veiligheid.quote:Op zondag 6 oktober 2024 14:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had mn limiet op ¤50 staan, inmiddels op ¤100. Maar ik wil die juist ook vrij laag, voor veiligheid.
Met ¤50 had ik dan wel eens dat ik bv in ochtend iets op bol besteld had en in avond eten wilde bestellen, en dat dat dan niet kon want ging samen over limiet heen. Daarom maar naar ¤100.
Maar het gebeurt dus wel eens, bv voor beleggen, zie post hierboven. Of als ik in ochtend wat koop van ¤80 en dan in middag nog wat wil kopen. Of iets >100 wil kopen. En dan kan ik natuurlijk wel die 4u doen enzo, maar vaak vergeet ik het dan dus weer en dan zit ik volgende dag als ik er weer aan denk weer met hetzelfde probleem. Ik vind het gewoon irritant. Maar mn daglimiet standaard op ¤500 ofzo zetten vind ik juist ook geen prettig idee voor de veiligheid.
Ja die van mn pas staat ook wel hoger. Maar ik koop 90% van mn grote aankopen online, dus dan heb ik niks aan een hoog paslimietquote:Op zondag 6 oktober 2024 15:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel erg laag. Ik heb van mn pas op ¤1000 staan volgens mij en draadloos betalen uit voor de veiligheid.
Bankieren zelf weet ik niet, maar heb die app niet op m'n telefoon, dus ja, dan zou men al moeten inbreken en moeten dwingen de code van mn digipas te geven
Heeft jou bank ook een gratis CC? Zo ja, die aan de beleggingsrekening koppelen. Dan moet je bij elke aankoop wel toestemming geven op je smartphone, meestal met pin of wachtwoord. Maar indien je smartphone in verkeerde handen valt kunnen ze niet je CC leeghalen zonder je pin of wachtwoord en CC gegevens.quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja die van mn pas staat ook wel hoger. Maar ik koop 90% van mn grote aankopen online, dus dan heb ik niks aan een hoog paslimiet![]()
En ik betaal dus juist veel via telefoon, dus wil niet dat daar mn limiet standaard hoog op is.
Ik niet, ik moet bij ING ook 4 uur wachten. Was eerst een uur, maar ze hebben het onlangs verhoogd naar 4.quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Bij ING kan je de daglimiet direct in de app aanpassen. Ook nog eens zonder zo akelig e-dentifier-ding. Ik weet niet hoe hoog m'n limiet staat eigenlijk. Er staat sowieso zelden echt veel geld op m'n betaalrekening, behalve op salarisdag, daar gaat alles direct naar de potjes van de spaarrekening.
Dit doet een beetje denken aan toen ik stage liep bij een lokale omroep, en een planner die niet uit de stad kwam (ook stagiair) voor een item een cameraploeg in een middag zowel naar de 2e maasvlakte als het vliegveld wilde sturen. Hoewel beide in Rotterdam, is het op en neer meer dan 100 kilometer.quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:11 schreef flipsen het volgende:
Gewoon even crossposten omdat ik mezelf zo grappig vind
Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:
[ afbeelding ]
En dan in een week of 3Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Oh, wij hadden geen probleem met openen van een Spaanse bankrekening, terwijl we er niet wonen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is hier erg lastig om een Spaanse bankrekening te krijgen als je er nog niet woont, en hier wonen is lastig als je nog geen Spaanse bankrekening hebt. Openbank geeft een Spaanse Ivan, dus voor vertrek hebben wij daar een rekening geopend.
En aangezien we nog geen huis gekocht hebben maar wel al een huis verkocht hebben, is de rente ook wel prettig.
Ja, was de tip van onze assessorquote:Op zondag 6 oktober 2024 17:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, wij hadden geen probleem met openen van een Spaanse bankrekening, terwijl we er niet wonen.
Het ding heeft alleen een onmogelijk app en kost 120 euro/jaar, terwijl we 'm nodig hebben voor de automatische incasso die de lokale belasting per se wil. voor een tientje belasting.. per jaar.
Openbank zou dus een alternatief kunnen zijn? Ga ik die even uitchecken.
Ik ken m'n gironummer nog uit m'n hoofd.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit al sinds mijn Junior Blauw bij de Postbank / ING. Nooit problemen mee.
Cutequote:Op zondag 6 oktober 2024 16:11 schreef flipsen het volgende:
Ongeveer 1x per jaar ontvang ik een mailtje van mensen die graag een rondje Argentinië willen doen met een huurauto. Zo ook afgelopen week. Het idee van deze meneer was niet eens héél Argentinië, maar gewoon Patagonië en een stukje daarboven. Dit rondje:
[ afbeelding ]
En dan in een week of 3Mijn reply is dan meestal een "u bent niet goed bij uw hoofd", maar dan wat netter verpakt in een linkje naar Google Maps om de afstand van dat rondje even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Hoeveel kilometer is dat?quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:11 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel herkenbaar, zowel bij geplande etentjes als whisky tastings.quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zucht… jaarlijkse eet-afspraak met een groepje, ik zou het dit jaar regelen.
Dus een half jaar geleden gechecked of de geplande vaste week ook dit keer uitkwam. Iedereen![]()
![]()
![]()
Vanmiddag reminder gestuurd, voor ik ga reserveren… de eerste twee afmeldingen zijn al binnen.
Dan vraag ik me altijd af waarom mensen dat pas aangeven bij de reminder. En niet toen hun andere afspraak er overheen kwam. Want ik hield hem vrij.
Of is eenniet gekoppeld aan het meteen in je agenda zetten?
Een vriend werkt nog steeds bij ING in de IT qua beschikbaarheid en capaciteit en daar hoor ik ook wel eens wat verhalen van die me mijn wenkbrauwen doen fronsen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken m'n gironummer nog uit m'n hoofd.
Maar nadat ik er drie maanden gewerkt had heb ik er al mijn geld weggehaald. Hun computerchaos heeft goddank de klanten niet geraakt, maar dat was kantje boord en ik had voorkennis
Het rondje iets meer dan 8.000km, maar ter plekke maak je nog wel wat extra kilometers. Amsterdam naar Ulaanbaatar is 8600kmquote:Op zondag 6 oktober 2024 18:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer is dat?
Hoeft niet op de 100 kilometer nauwkeurig…
Lijkt me lastig draaien danquote:Op zondag 6 oktober 2024 18:22 schreef MadMaster het volgende:
En om de 4 op een rij te vervolmaken, ik kom net terug van een enthousiast ontvangen draaibeurt tijdens een privé party buiten.
Het zonnetje was gelukkig aanwezig, maar ik had op een gegeven moment gewoon ijshanden…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |