abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215180495
Dat zijn wel hele mooie plaatjes
We have far more in common than that which devides us..
pi_215180756
@Kaatje1 goed herstel gewenst aan je zus! :*

@AnneX je vroeg naar mijn laatste dag op werk -- nog anderhalve week en dan ben ik klaar!
Ik ben een mini klimvakantie aan het plannen met 2 vriendinnen van de sportclub. Eerste keer dat ik echte rotsen ga beklimmen ipv zo'n klimwand in een sporthal. Super leuk :D
pi_215180802
Leuk en spannend Tele *O*
Mooiii LHO O+

Mijn ochtendfoto, ik loop altijd van de medewerkers P door het moordparkie naar het zkh.
Dit was vanochtend erg mooi 😍

Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:19:52 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215182226
Mogguh.

Omdat meer dan eens de indruk wordt gewekt dat hier iedereen als een blok achter de PVV ideologie staat en we het Horst-Wessel lied als wekker hebben:

https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-29233871.html

Werkt volgens mij niet met archive.is

Inwoners van Ter Apel hebben meer last van het asielcentrum dan dat ze er voordelen van hebben. Opmerkelijk genoeg willen de meesten van hen de opvanglocatie wel houden.

Dat blijkt uit het rapport waarin de kosten en baten van het asielcentrum in Ter Apel op een rijtje worden gezet. Het is gemaakt door onderzoeksbureau Cebeon in opdracht van de gemeenteraad van Westerwolde. Die wilde weten wat nu precies de voors en tegens van deze veelbesproken voorziening zijn.

De rapportmakers constateren dat voor de inwoners van Ter Apel de voordelen fors zijn. Het asielcentrum levert directe en indirecte werkgelegenheid op en maakt dat het dorp veel voorzieningen heeft.
eens met dat laatste, hier in het dorp rijdt na middernacht nog een bus. Tegenwoordig zelfs twee lijnen, elk half uur een bus

Daar staan echter de nadelen van de door een groep asielzoekers veroorzaakte overlast tegenover. [...] . Al die lasten overschaduwen volgens de rapportmakers al geruime tijd de lusten.

Voor ondernemers in het winkelcentrum in Ter Apel gaan die lasten de lusten ook te boven, stelt het rapport. Andere ondernemers hebben vooral baat bij de werkgelegenheid die het asielcentrum oplevert.
Tja, wat zou het anders moeten opleveren? Ik neem aan dat die werkgelegenheid ook voldoende winst geeft of in elk geval niets kost. Anders kun je beter stoppen.

Vier op de tien inwoners van het dorp geeft aan dat ze momenteel ‘niets positiefs’ zien in de aanwezigheid van het asielcomplex. Daarentegen zeggen maar heel weinig helemaal af te willen van de voorziening.

Eén op de zeven inwoners die de vragenlijst van Cebeon invulde, zegt geweld te hebben ervaren. […] ruim twee derde heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen zoals camera’s, extra sloten of een waakhond. Dat heeft ook een impact op het sociale gevoel in het dorp, staat in het rapport.

ruim de helft van de inwoners durft ‘s avonds niet meer alleen op sommige plekken in het dorp te komen.

Raadslid Buigel (VVD) over de uitkomst:
"En dan blijkt dat de voordelen toch niet zo groot zijn als we misschien dachten. Duidelijk is dat er iets aan de overlast moet gebeuren om het draagvlak te behouden."

hoeft ook geen winstgevend iets te zijn natuurlijk, maar overlast hoeft er niet te zijn.

========

Verder werd aangestipt dat de overlast ondanks maatregelen is toegenomen. Terwijl ik hier juist minder hoor. Komt misschien ook omdat hier ook flink wat maatregelen zijn getroffen en ze geen zin meer hebben om hier heen te lopen als ze hier ook geen vrij spel hebben.

Aangezien dit een professioneel onderzoeksbureau is in opdracht van de gemeente hoop ik ook dat de gevraagde mensen representatief zijn. Pownews is ook niet dom natuurlijk, als je op dinsdagochtend voor de Jumbo gaat filmen tref je een bepaald slag mensen aan die goed zijn voor kijkcijfers.

Verder werd benoemd dat de overlast vooral komt omdat het centrum is gebouwd voor gezinnen en er heel veel alleenstaande veilige landers komen.

Ben benieuwd wat het brengt. Fijne dag, zo even naar de bakker en langs de stomerij mn zwart Boss pak ophalen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:27:41 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215182250
Dat laatste is niet waar trouwens, laat ik het er even bij zeggen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo even naar XXXLutz. Wou eerst naar Nordhorn maar daar is geen van de pannensets die ik interessant vind op voorraad dus ik rij even door naar Salzbergen.
pi_215182335
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:48 schreef Blues het volgende:
Mijn ochtendfoto
Prachtig ochtendroze :Y

Goedemorgen! Liefste hoorde gister dat de baas dit weekend al wel genoeg volk had, dus we zijn opeens een heel weekend met z'n tweeën vrij zonder dat we plannen hadden. Gister hebben we wat ritjes met auto & kar gedaan; 6 kuub houtsnippers opgehaald. 1 kuub bij moeder uitgeschept, 2 kuub bij vader, 3 kuub staat nog in de kar voor onszelf.

Vandaag gaan we dan een schuurtje leegruimen (inhoud verplaatsen naar een ander schuurtje :'), de kas, daar moet ik dan eerst even alle tomatenplanten uit halen en de tomaten oogsten en dan moet dat maar groene tomatensaus worden). En nog wat rommel die niet onder dak staat ook verplaatsen en dan gaan we van het dan lege schuurtje en de halfverharding daaromheen een (hopelijk) wolf- en vosveilge plek maken voor schapen & ganzen.

Dan moeten die nog even leren om zich daar elke avond te laten ophokken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:09:29 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215182353
@sigme bij de Baggelhof is dit weekend een mobiele fruitpers dacht ik. Mocht je veel fruit hebben :)
pi_215182732
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 09:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn kantoorstad wordt geïnfiltreerd :X
Vaste route naar huis is gedeeltelijk afgesloten voor een maand. Logische omrijroute langs/door Duitsland gaan we vandaag NIET doen.

Ik krijg bezoekers: maar even doorgegeven dat de wegafsluiting bij kantoor niet voor hen geldt. Maar wel voor de zwerm Duitsers die hier anders neerdaalt.
Ik had gisteren weer zo´n Syrisch Kaatje´s menu, nu voor maar 13 euro :9~
pi_215182911
Goedemorgen :O
Vannacht tussen 2 en 4 wakker gelegen door het geschreeuw van de buren. Dat is wel weer een nieuw iets, meestal schreeuwen ze alleen op normale tijdstippen.
pi_215183015
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :O
Vannacht tussen 2 en 4 wakker gelegen door het geschreeuw van de buren. Dat is wel weer een nieuw iets, meestal schreeuwen ze alleen op normale tijdstippen.
Balen joh, politie gebeld? Voor dossier opbouw?
pi_215183042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Balen joh, politie gebeld? Voor dossier opbouw?
Politie niet gebeld, dat vind ik toch wel een grote stap.
Maar wel geluidsopnames gemaakt en die gaan naar de woningbouw :Y
pi_215183079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Politie niet gebeld, dat vind ik toch wel een grote stap.
Maar wel geluidsopnames gemaakt en die gaan naar de woningbouw :Y
Politie (niet 112) bellen is ook dossieropbouw. Zij maken daar een notitie van en mocht er een wagen in de buurt zijn kunnen ze die langssturen.
pi_215183101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Politie (niet 112) bellen is ook dossieropbouw. Zij maken daar een notitie van en mocht er een wagen in de buurt zijn kunnen ze die langssturen.
Ik heb net in ieder geval het telefoonnummer in mijn telefoon gezet, dan is de stap ook weer makkelijker gezet.
We kregen ook van de woningbouw te horen dat sowieso ook al andere mensen de politie voor dit gezin hebben gebeld (op andere momenten).
pi_215183433
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:19 schreef derLudolf het volgende:
Mogguh.

Omdat meer dan eens de indruk wordt gewekt dat hier iedereen als een blok achter de PVV ideologie staat en we het Horst-Wessel lied als wekker hebben:

https://dvhn.nl/groningen(...)r-Apel-29233871.html

Werkt volgens mij niet met archive.is

Inwoners van Ter Apel hebben meer last van het asielcentrum dan dat ze er voordelen van hebben. Opmerkelijk genoeg willen de meesten van hen de opvanglocatie wel houden.

Dat blijkt uit het rapport waarin de kosten en baten van het asielcentrum in Ter Apel op een rijtje worden gezet. Het is gemaakt door onderzoeksbureau Cebeon in opdracht van de gemeenteraad van Westerwolde. Die wilde weten wat nu precies de voors en tegens van deze veelbesproken voorziening zijn.

De rapportmakers constateren dat voor de inwoners van Ter Apel de voordelen fors zijn. Het asielcentrum levert directe en indirecte werkgelegenheid op en maakt dat het dorp veel voorzieningen heeft.
eens met dat laatste, hier in het dorp rijdt na middernacht nog een bus. Tegenwoordig zelfs twee lijnen, elk half uur een bus

Daar staan echter de nadelen van de door een groep asielzoekers veroorzaakte overlast tegenover. [...] . Al die lasten overschaduwen volgens de rapportmakers al geruime tijd de lusten.

Voor ondernemers in het winkelcentrum in Ter Apel gaan die lasten de lusten ook te boven, stelt het rapport. Andere ondernemers hebben vooral baat bij de werkgelegenheid die het asielcentrum oplevert.
Tja, wat zou het anders moeten opleveren? Ik neem aan dat die werkgelegenheid ook voldoende winst geeft of in elk geval niets kost. Anders kun je beter stoppen.

Vier op de tien inwoners van het dorp geeft aan dat ze momenteel ‘niets positiefs’ zien in de aanwezigheid van het asielcomplex. Daarentegen zeggen maar heel weinig helemaal af te willen van de voorziening.

Eén op de zeven inwoners die de vragenlijst van Cebeon invulde, zegt geweld te hebben ervaren. […] ruim twee derde heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen zoals camera’s, extra sloten of een waakhond. Dat heeft ook een impact op het sociale gevoel in het dorp, staat in het rapport.

ruim de helft van de inwoners durft ‘s avonds niet meer alleen op sommige plekken in het dorp te komen.

Raadslid Buigel (VVD) over de uitkomst:
"En dan blijkt dat de voordelen toch niet zo groot zijn als we misschien dachten. Duidelijk is dat er iets aan de overlast moet gebeuren om het draagvlak te behouden."

hoeft ook geen winstgevend iets te zijn natuurlijk, maar overlast hoeft er niet te zijn.

========

Verder werd aangestipt dat de overlast ondanks maatregelen is toegenomen. Terwijl ik hier juist minder hoor. Komt misschien ook omdat hier ook flink wat maatregelen zijn getroffen en ze geen zin meer hebben om hier heen te lopen als ze hier ook geen vrij spel hebben.

Aangezien dit een professioneel onderzoeksbureau is in opdracht van de gemeente hoop ik ook dat de gevraagde mensen representatief zijn. Pownews is ook niet dom natuurlijk, als je op dinsdagochtend voor de Jumbo gaat filmen tref je een bepaald slag mensen aan die goed zijn voor kijkcijfers.

Verder werd benoemd dat de overlast vooral komt omdat het centrum is gebouwd voor gezinnen en er heel veel alleenstaande veilige landers komen.

Ben benieuwd wat het brengt. Fijne dag, zo even naar de bakker en langs de stomerij mn zwart Boss pak ophalen :P
Zo'n onderzoek is toch raar? De kosten en baten van de aanwezigheid van mensen afzetten tegenover een door de VVD gecreerd probleem.

Zet 5000 Groningers in een Brabants dorp en je hebt ook gezeik. Gaan we dan de kosten en baten van de aanwezigheid van de Groningers tegenover elkaar zetten?

Als de mensen in Ter Apel en omgeving iets oplettender waren over de politiek achter de situatie, dan was er geen VVD-raadslid geweest.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215183508
Ik vind het zo bijzonder dat ze het steeds hebben over alleenSTAANDE mannen. Het gros is alleenGAAND. Hoe jong ook, de meesten hebben vrouw en vaak ook kinderen in een (relatief) veilig gebied.. Zoals Libanon
pi_215183772
Fascinerend dit. We zitten in een busrondleiding over het Shell terrein. Live greenwashing _O_ Ze maken grondstoffen voor kunststof en als voorbeelden worden dan de bladen van windmolens en onderdelen voor elektrische autos genoemd. Fascinerend dit.

Bij de ingang een groot bord met 'samen naar CO2 neutraal'.
Spoilers!
pi_215183795
Het hart van de energietransitie _O_
Spoilers!
pi_215183811
Buren van @Sarabi }:|
Next time bellen hoor!
pi_215183821
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fascinerend dit. We zitten in een busrondleiding over het Shell terrein. Live greenwashing _O_ Ze maken grondstoffen voor kunststof en als voorbeelden worden dan de bladen van windmolens en onderdelen voor elektrische autos genoemd. Fascinerend dit.

Bij de ingang een groot bord met 'samen naar CO2 neutraal'.
Aansluitend zou je het boek "Tegen de stroom" van Dennis Heijn kunnen lezen.... in dit kader!!
pi_215183834
Ik stap zo op de fiets richting de duinen/bezoekerscentrum voor 1. een lekkere fietstocht en 2. een leuk kadootje voor zus die jarig was.
Dan met een omweg langs de AH weer naar huis.
pi_215183842
Windpark op zee
Isolatiematerialen
Verlaagde co2 uitstoot

Bingo!
Spoilers!
pi_215183847
In dagbesteding sorteren wij kurk en daar wordt dan weer isolatiemateriaal van gemaakt.

:)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_215183986
Florerende flora en fauna O+
Spoilers!
pi_215184128
W
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het hart van de energietransitie _O_
Wat een leerzame excursie B-)

Zaterdagprogramma in de war. Net een apk schoonmaak voor de hoorapp. begonnen.
Heb ik een speakertje verknald 8)7 Gelukkig is de winkel open half uurtje verderop.
Dichterbij zijn gewoon dicht op zaterdag.
Even wachten op mn.X van de radio en dan samen :X boodschappen doen.
En schuift het dagprogramma door naar de volgende zonnige dag.

En ik was zo goed bezig om de liedjes te repeteren op bluetooth.
pi_215184143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat laatste is niet waar trouwens, laat ik het er even bij zeggen. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo even naar XXXLutz. Wou eerst naar Nordhorn maar daar is geen van de pannensets die ik interessant vind op voorraad dus ik rij even door naar Salzbergen.
Nou ja…zijn er betere pannen dan die ik alsmaar aanbeveel?
Milano van de hema. En die waren ook nog in de aanbieding.

Of zoek je horeca pannen voor 100 liter soep?
pi_215184338
Uitnodiging voor de griepprik. Nu voel ik me oud :'(

Ik snap heus dat het vast om de kanker is, maar toch.

OUD }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215184366
En ze willen me ook een COVIDvaccinatie aansmeren :'( :'( :'( :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215184383
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
En ze willen me ook een COVIDvaccinatie aansmeren :'( :'( :'( :'(
Complot :Y
Spoilers!
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:20:28 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215184581
GAAN WE WEER HOOR :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:51:55 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215184813
Heb sambal gemaak
Pond lomboks (hebben veel smaak maar niet overdreven scherp) waar ik de zaadlijsten en zaden uit gehaald had.
Gerookte Chilivlokken
Tomaat
Tomaten puree
Half potje ansjovis
Bol knoflook
Ketjap
Gula Jawa
Specerijen
Klein gesneden en half uur laten pruttelen in een koekenpan, veel water verdampt dan en hij dikt lekker in.
Is ongelofelijk veel lekkerder dan gekochte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')