quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Dat hebben ze toch al, via Syri/Libanon/Gaza?quote:Op zondag 29 september 2024 14:10 schreef michaelmoore het volgende:
vind jij het verstandig als Iran directe toegang krijgt tot de middelandse zee ?
Ik wens ze veel succes en wijsheid. Zijn de Houthis echt krachtiger dan Hezbollah? Dat duurde namelijk maar 10 dagen. Toegegeven: wel grote ballen. (Die er binnenkort af liggen)quote:Op zondag 29 september 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al, via Syri/Libanon/Gaza?
De Houthis hebben voor een blokkade van de Rode Zee gezorgd en deze analist uit Jemen zegt dat de Houthis binnenkort besluiten om schepen die richting Isral gaan in de Middellandse Zee met ballistische raketten te bestoken zodat ze daar ook de boel gaan blokkeren. En nu ze toch bezig zijn, willen ze helemaal niet meer gaan stoppen met Isral te bestoken als er een wapenstilstand komt in Gaza, ze gaan gelijk door tot het einde van de zionistische staat. Ambitieuze jongens.
Die willen Yemen dus nog verder naar de klote helpen.quote:Op zondag 29 september 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al, via Syri/Libanon/Gaza?
De Houthis hebben voor een blokkade van de Rode Zee gezorgd en deze analist uit Jemen zegt dat de Houthis binnenkort besluiten om schepen die richting Isral gaan in de Middellandse Zee met ballistische raketten te bestoken zodat ze daar ook de boel gaan blokkeren. En nu ze toch bezig zijn, willen ze helemaal niet meer gaan stoppen met Isral te bestoken als er een wapenstilstand komt in Gaza, ze gaan gelijk door tot het einde van de zionistische staat. Ambitieuze jongens.
Het waren ongekend prachtige weken. Begon met die ontploffende piepers en daarna gingen al die geiteneukers door de gehaktmolen. Lekker man!quote:VS claimen doden van 37 terroristen in Syri, waaronder hooggeplaatste leden van IS
Een leven lang geïndoctrineerd door een haatdragende, bloeddorstige ideologie.quote:Op zondag 29 september 2024 16:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die willen Yemen dus nog verder naar de klote helpen.
Waarom willen dat soort lui niet gewoon een normaal leven leiden.
En alle belastingscentjes die Jemen oplevert, op een eigen bankrekening in Dubai. Je hoeft alleen de bevolking te onderdrukken en af en toe een aanslag op een boot.quote:Op zondag 29 september 2024 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een leven lang gendoctrineerd door een haatdragende, bloeddorstige ideologie.
Letterlijk een boevenstaat.quote:Op zondag 29 september 2024 16:17 schreef havanagila het volgende:
[..]
En alle belastingscentjes die Jemen oplevert, op een eigen bankrekening in Dubai. Je hoeft alleen de bevolking te onderdrukken en af en toe een aanslag op een boot.
Strikt genomen is dat de schuld van de eigen Libanese regering die hezbollah vrijelijk onderdak boodquote:Op zondag 29 september 2024 14:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sterker nog, de president van Libanon verkondigde vandaag dat er al 1 miljoen mensen op de vlucht zijn. En let op, deze mensen zitten niet zo gevangen als de mensen in Gaza. Wat ik zo lees vluchten de meesten op het moment naar Syri maar het kan ook zomaar deze kant op zijn uiteindelijk.
Elikopter?quote:
Ik denk dat dat iedereen dat wel begrijpt en dat het geweld helaas nodig is om de onderdrukkende partij die anderen voorschrijft hoe zij moeten leven, het onderspit te laten delven.quote:Op zondag 29 september 2024 15:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er wint niemand in dit conflict. Er zijn alleen maar verliezers. Dat mensen dat nu nog niet begrijpen.
Waar hoop je op?quote:Op zondag 29 september 2024 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
Maar gaat Iran nou reageren of waait dir allemaal over?
Weet ik, vandaar dat ik de nummer ook postquote:Op zondag 29 september 2024 16:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Grap uit het Iran-topic.
NWS / Hamas leider Ismail Haniyeh omgebracht in Iran.
[ afbeelding ]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op? Ja, een boel slechterikken en (tien)duizenden burgers zijn ongekomen. Een perfecte voedingsbodem voor hernieuwde haat.quote:Op zondag 29 september 2024 16:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iedereen dat wel begrijpt en dat het geweld helaas nodig is om de onderdrukkende partij die anderen voorschrijft hoe zij moeten leven, het onderspit te laten delven.
Hoe dan anders, ben en blijf ik altijd wel naar benieuwd wanneer n van de partijen als doel een land em het bestaan van haar burgers, wil vernietigen.
Het gaat ook niet om winnen of verliezen maar dat terreur en onderdrukking altijd het zal verliezen. Eerder gebeurd in de geschiedenis met doorgaans voor daarna komende mensen die anderen wel willen tolereren, een net wat voorspoediger leven.
Misschien moet je kumbaya gaan zingen.quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op? Ja, een boel slechterikken en (tien)duizenden burgers zijn ongekomen. Een perfecte voedingsbodem voor hernieuwde haat.
Dan vecht je over 10-15 jaar weer tegen Hamas 2.0 en Hezbollah 2.0.
Al hoop ik dat Libanon zelf nu ook doorpakt en deze groepering ook geen ruimte meer geeft. De vraag is of ze daartoe in staat zijn en er politiek ook de echte wil voor is (Hezbollah heeft natuurlijk ook vriendjes daar).
Je kunt ook niet lijdzaam afwachten tot je onder de voet gelopen wordt.quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op? Ja, een boel slechterikken en (tien)duizenden burgers zijn ongekomen. Een perfecte voedingsbodem voor hernieuwde haat.
Al hoop ik dat Libanon zelf nu ook doorpakt en deze groepering ook geen ruimte meer geeft. De vraag is of ze daartoe in staat zijn en er politiek ook de echte wil voor is (Hezbollah heeft natuurlijk ook vriendjes daar).
Zou het helpenquote:Op zondag 29 september 2024 16:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je kumbaya gaan zingen.
Nee.quote:
Ik zeg ook niet dat Isral niks moet doen he. De ontmanteling van de top van Hezbollah was vrij snel en effectief, dat hebben ze best knap gedaan. Niemand had verwacht dat het in dit tempo zou gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 17:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt ook niet lijdzaam afwachten tot je onder de voet gelopen wordt.
Het is geen virtue-signaling. Als Isral koop je iedere keer 10-15 jaar met zo'n oorlog en begint de shit opnieuw. Ik heb ook niet de oplossing liggen, maar dit is het ook niet. Althans, ik hoop nog steeds op een vreedzame oplossing uiteindelijk. Allicht wat naief. Aquote:Op zondag 29 september 2024 17:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
There is a lesson here......
WO2 heeft het vernaggelde gedachtegoed van het nazisme ook niet definitief doen verdwijnen van deze wereldbol.
Het feit dat je een dikke boete krijgt als je met alcohol achter het stuur gaat zitten heeft er ook niet voor gezorgd dat rijden met drank op niet meer voorkomt.
Je virtue-signaling is goedkoop en vervelend.
Maar juist de machinaties van externe landen hebben iran gemaakt zoals het nu is?quote:Op zondag 29 september 2024 17:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wellicht is de enige - serieuze - oplossing het onder de voet lopen van Iran, zorgen dat daar de oude tijden herleven (pre 1979),
Terugkeer van je burgers naar gebieden die voorheen onder dreiging van die terreurgroepen stonden? Veilige landsgrenzen? Al is het maar tijdelijk, het is beter dan niks doen.quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op?
Hoe kan Iran reageren? Ze hebben de middelen simpelweg niet.quote:Op zondag 29 september 2024 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
Maar gaat Iran nou reageren of waait dir allemaal over?
Die was voor de show h. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. De bedoeling was juist om niet te escaleren en voor de bevolking wel een overwinning uit te roepen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe kan Iran reageren? Ze hebben de middelen simpelweg niet.
Bij de vorige grote aanval die ze deden in april gebruikte ze 170 drones, 30 cruise missiles, en 120 raketten.
Kosten: 100 miljoen dollar.
Resultaat: een aantal gewonden, geen doden.
Misschien dat ze voor de buhne weer zoiets doen en zeggen dat Israel succesvol afgeschrikt is of iets doms.
Ja dat horen we nu al jarenlang. Dat Rusland, Hamas, Hezbollah en Iran zich allemaal inhouden en als ze willen echt los kunnen gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die was voor de show h. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. De bedoeling was juist om niet te escaleren en voor de bevolking wel een overwinning uit te roepen.
Geen idee. Ik heb het idee dat er in Iran meer wil is vanuit de bevolking dan in bv. Palestina. Alleen zijn de huidige machtshebbers dusdanig machtig dat het volk gewoon keihard wordt aangepakt als ze oproer veroorzaken. Maar dat kan ook een verkeerd beeld zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar juist de machinaties van externe landen hebben iran gemaakt zoals het nu is?
Het zal uit hunzelf moeten komen, tenzij je graag extreme scenarios wil waarin andere landen voor eeuwen de boel daar koloniseren, en proberen dat land opnieuw vorm te geven in hun evenbeeld, al ken ik eigenlijk geen voorbeelden van waar dat ooit serieus geprobeerd is.
Maar helaas; iran nu ontdoen van de huidige machthebbers is precies hetzelfde als wat israel nu doet met hamas, hezbollah, geen definitieve oplossingen, just hit reset, zodat je er een paar decennia geen last meer van hebt.
Dat stelde ik ook. Je koopt er tijd mee, maar over 10-15 jaar begint deze shit weer opnieuw. Het is uiteindelijk geen echte oplossing.quote:Op zondag 29 september 2024 17:12 schreef oblo het volgende:
[..]
Terugkeer van je burgers naar gebieden die voorheen onder dreiging van die terreurgroepen stonden? Veilige landsgrenzen? Al is het maar tijdelijk, het is beter dan niks doen.
Dus gewoon niets doen en accepteren dat je land continu beschoten wordt?quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, bevolking daar heeft beduidend meer potentie.quote:Op zondag 29 september 2024 17:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik heb het idee dat er in Iran meer wil is vanuit de bevolking dan in bv. Palestina.
Rusland en Hamas zeker niet, dat is overduidelijk toch? Hezbollah en Iran op dit moment wel.quote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja dat horen we nu al jarenlang. Dat Rusland, Hamas, Hezbollah en Iran zich allemaal inhouden en als ze willen echt los kunnen gaan.
Heb er mn twijfels bij. Ze hebben een goede PR machine in ieder geval.
Eens, maar daar gaat het steevast verkeerd. Isral haalt de bezem er eens in de zoveel tijd doorheen, maar 15 jaar later is het weer dezelfde shit omdat er verder niks gebeurd. Dit is overigens niet (alleen) de schuld van Isral.quote:Op zondag 29 september 2024 17:17 schreef oblo het volgende:
Het lijkt me duidelijk voor iedereen dat Hezbollah en Hamas principieel geen duurzame vrede met Israel willen. Als je dat vaststelt dan begint letterlijk elke realistisch en duurzame oplossing met het uitschakelen van die groepen. Wat je daarna doet is belangrijk, maar als opstapje is die uitschakeling nodig.
Daarom zal het midden oosten altijd een teringzooi blijven, inclusief Isral.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eens, maar daar gaat het steevast verkeerd. Isral haalt de bezem er eens in de zoveel tijd doorheen, maar 15 jaar later is het weer dezelfde shit omdat er verder niks gebeurd. Dit is overigens niet (alleen) de schuld van Isral.
Voortkomend uit angst ook vrees ik. Mensen zijn bang voor het regime. Je moet je leven maar durven te wagen natuurlijk. Denk veel stille mensen die graag verandering zien.quote:Op zondag 29 september 2024 17:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, bevolking daar heeft beduidend meer potentie.
Keerzijde: als maar genoeg mensen aldaar van de baarden af willen, dan verdwijnen de baarden. Maar blijkbaar zijn er dus nog teveel mensen daar, die niet van ze af willen.
Meest duurzame omwenteling is diegene die uit het volk zelf voortkomt.
Zeker. Maar uiteindelijk zullen ze dat moeten doorbreken, niemand anders gaat het voor ze doen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voortkomend uit angst ook vrees ik. Mensen zijn bang voor het regime. Je moet je leven maar durven te wagen natuurlijk. Denk veel stille mensen die graag verandering zien.
Hoe gaat hezbollah een grondoffensief doen zonder leiders en communicatie? Ze zijn vleugellam.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rusland en Hamas zeker niet, dat is overduidelijk toch? Hezbollah en Iran op dit moment wel.
Als Hezbollah met 100k man een grondoffensief in Noord Isral doet dan is het geen inhouden meer.
Die paar raketten hoort gewoon bij het spelletje. Dat noemen we geen oorlog of escalatie.
Dat vrees ik dus ook. Daarom ook mijn stelling dat in dit conflict alleen maar verliezers kent.quote:Op zondag 29 september 2024 17:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom zal het midden oosten altijd een teringzooi blijven, inclusief Isral.
Geen idee. Maar het lijkt daar vooralsnog niet op nee.quote:Op zondag 29 september 2024 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker. Maar uiteindelijk zullen ze dat moeten doorbreken, niemand anders gaat het voor ze doen.
Wees eens effe realistisch. Vandaag ook weer raketten op Isral. Compleet onthoofd ja.quote:Op zondag 29 september 2024 17:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld die club die compleet onthoofd is?
Ja, maar het voor mij beslissende verschil waarom ik toch een kant zou kiezen als het moet is het gedrag van de 2 "supportersgroepen" in het westen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat vrees ik dus ook. Daarom ook mijn stelling dat in dit conflict alleen maar verliezers kent.
Zou ook een indrukwekkende vorm van zelfmoord zijn om met 100K infanteristen zonder pantservoertuigen, dingen in de lucht, tegen israel te gaan matten in een klassieke oorlog.quote:Op zondag 29 september 2024 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe gaat hezbollah een grondoffensief doen zonder leiders en communicatie?
Ja, organisatie structuren zijn een ding.quote:Op zondag 29 september 2024 17:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wees eens effe realistisch. Vandaag ook weer raketten op Isral. Compleet onthoofd ja.
Ook eens. Je ziet ook al een tijdje dat de coalitie in Israel geen koers of zelfs debat heeft over de toekomst van Gaza. Netanyahu zegt dat het niet relevant is om zelfs maar over de toekomst te praten totdat Hamas niet helemaal opgerold is. En dat terwijl het leger meerdere malen heeft aangespoord om een koers te bepalen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eens, maar daar gaat het steevast verkeerd. Isral haalt de bezem er eens in de zoveel tijd doorheen, maar 15 jaar later is het weer dezelfde shit omdat er verder niks gebeurd. Dit is overigens niet (alleen) de schuld van Isral.
15 jaarquote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik snap het hoor. Je hoeft alleen niet bij alles partij te kiezen. Beide kanten zijn fout in het gehele conflict gezien dat al decennia doorettert.quote:Op zondag 29 september 2024 17:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar het voor mij beslissende verschil waarom ik toch een kant zou kiezen als het moet is het gedrag van de 2 "supportersgroepen" in het westen.
De ene staat letterlijk dagelijks te demonstreren voor Hamas en Hezbollah in mijn stad, de andere kant woont hier al eeuwen zonder voor noemenswaardige overlast te zorgen.
Kwestie van PR zullen we maar zeggen.
Ik ben een optimistisch persoon. Maar versus Hamas is dit wel echt een serieuze klap gok ik. Die zullen relatief gezien wat tam zijn voorlopig (hoop ik). Optimistisch hequote:Op zondag 29 september 2024 17:37 schreef Triggershott het volgende:
[..]
15 jaarjij bent optimistisch.
Hier zijn enkele belangrijke jaartallen van conflicten tussen Palestina en Isral vanaf 2000:
Tweede Intifada (2000-2005): Deze periode markeerde een golf van geweld en conflicten tussen Palestijnen en Isral na het mislukken van vredesonderhandelingen.
Operatie Gegoten Lood (2008-2009): Een Isralische militaire operatie in de Gazastrook als reactie op raketbeschietingen door Hamas.
Operatie Wolkkolom (2012): Een Isralische militaire operatie gericht op Hamas in de Gazastrook, als reactie op raketaanvallen.
Operatie Beschermende Rand (2014): Een grootschalig conflict in de Gazastrook tussen Isral en Hamas, met vele slachtoffers en verwoestingen.
Geweld en conflicten in Jeruzalem (2021): Oplaaiend geweld en conflicten rond de Tempelberg en Sheikh Jarrah-buurt in Jeruzalem leidden tot intense confrontaties tussen Palestijnen en Isralische veiligheidstroepen.
Operatie Al-Aqsa Flood (2023-heden): Hamas valt Isral binnen op 7 oktober
Dat noem je onvervalste jodenhaat.quote:Op zondag 29 september 2024 17:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik snap het hoor. Je hoeft alleen niet bij alles partij te kiezen. Beide kanten zijn fout in het gehele conflict gezien dat al decennia doorettert.
Ik snap dan ook weer niet waarom hier zoveel protesten tegen Isral zijn, maar zodra het een moslimland is dat ergens bombardementen uitvoer (zeg SA in Jemen) je niemand ziet. Of is het dan een interne aangelegenheid? Het getuigt iig van meer haat naar Isral/Westen dan dat je je bekommert om je medemoslim. Of afkeuring van geweld in het algemeen. Dat helpt hun zaak natuurlijk niet qua PR.
Was nog behoorlijk intact naar het schijnt. Ik las of hoor net bij Steve dat ie waarschijnlijk gestikt is.quote:
En dat is natuurlijk ook zo. Geldt trouwens evenzeer voor de verre politieke flanken in het Westen zelf, die hebben hun eigen politieke agenda en de bekende stokpaardjes om te berijden.quote:Op zondag 29 september 2024 17:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het getuigt iig van meer haat naar Isral/Westen dan dat je je bekommert om je medemoslim.
Zou zomaar kunnen. Ik durf dat echter niet zondermeer te stellen. De huidige protesten zeker wel. Maar ik ben benieuwd om we ook zulke omvangrijke protesten zien als de VS/NAVO zoiets zou uitvoeren nu.quote:Op zondag 29 september 2024 17:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dat noem je onvervalste jodenhaat.
Het conflict in Palestina duurt al veel langer, ze zijn beter georganiseerd wereldwijd qua demonstraties en kunnen ook op steun van niet-moslims/linkse groeperingen rekenen, Palestina bevat ook een heilige islamitische plek, het is centraal gelegen en dichterbij, en het is inderdaad makkelijker om een zijde te kiezen, namelijk tegen de zionisten, dan wanneer moslims onderling strijden. Maar dat is niet de enige factor, want in de Oeigoeren-zaak bestaat de andere partij ook uit niet-moslims (China), of bij de Rohingya's zijn het de boeddhisten, maar die issues spelen minder. De Palestijnen kunnen in tegenstelling tot de Oeigoeren/Rohingya's op steun van andere staten rekenen, zoals Qatar dat hen honderden miljoenen dollars schenkt en hun tv zender Al-Jazeera heeft het 24/7 over Palestina, of denk aan de Iraanse steun.quote:Op zondag 29 september 2024 17:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik snap dan ook weer niet waarom hier zoveel protesten tegen Isral zijn, maar zodra het een moslimland is dat ergens bombardementen uitvoer (zeg SA in Jemen) je niemand ziet. Of is het dan een interne aangelegenheid? Het getuigt iig van meer haat naar Isral/Westen dan dat je je bekommert om je medemoslim. Of afkeuring van geweld in het algemeen. Dat helpt hun zaak natuurlijk niet qua PR.
quote:Equality for Muslims, Jews, and Christians?
The man spent his life slaughtering everyone who wasn't Shiite.
If Nasrallah was the champion of equality, Bin Laden led the struggle for women’s rights, and the KKK led the civil rights movement.
This is even beneath the
@nytimes.
En steeds feller worden de prostesten in het westen van de Gazamaffia, bedankt NYT, weerquote:
Daarom neem ik dit soort protesten totaal niet serieus, enkel en alleen blindelings tegen Isral/westen. Is het een islamitisch onderonsje dan hoor je ze niet, maar de haat tegen Isral verenigd blijkbaar.quote:
Pro-Libanon en dus anti-Hezbollah neem ik aan.quote:
Antisemitisme verbindtquote:Op zondag 29 september 2024 18:36 schreef damsco het volgende:
[..]
Daarom neem ik dit soort protesten totaal niet serieus, enkel en alleen blindelings tegen Isral/westen. Is het een islamitisch onderonsje dan hoor je ze niet, maar de haat tegen Isral verenigd blijkbaar.
Ging er meteen vanuit dat dit Pro Hezbollah protesten warenquote:Op zondag 29 september 2024 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pro-Libanon en dus anti-Hezbollah neem ik aan.
quote:Op zondag 29 september 2024 18:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En steeds feller worden de prostesten in het westen van de Gazamaffia, bedankt NYT, weer.
En daarom haten we "hoernalisten" nog lang niet genoeg.quote:
Blijkbaar moet en zal het conflict escaleren tot grotere schaal.quote:Op zondag 29 september 2024 18:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
En daarom haten we "hoernalisten" nog lang niet genoeg.
Elke keer weer met hun gare pro-terroristenpropaganda het vuurtje hier in het westen verder opstoken.
Ik ben serieus net terug uit Parijs, alleen het centrum is nog net geen shithole.quote:
Er zal zo wel weer iemand komen akshually-en dat het allemaal niet klopt en dat we spoken zien, maar zo lijkt het wel idd. Waarom constant die al dan niet verkapte steun voor regimes en wereldleiders die "ons" allemaal kapot zouden nuken of veroveren als ze konden in de pers overal?quote:Op zondag 29 september 2024 18:56 schreef damsco het volgende:
[..]
Blijkbaar moet en zal het conflict escaleren tot grotere schaal.
Thx, heb de tweet verwijdertquote:
Hezbollah en Iran waarschuwen Israel dat ze binnenkort met nieuwe dreigementen zullen komen.quote:Op zondag 29 september 2024 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
Laat mij het even vertalen: De nieuwe leider is een pussy die niets zal doen
[ x ]
Zo had je ook van die totaalidioten die met IS vlaggen liepen te zwaaien. Kwaadaardig inteeltvolk.quote:
Oemmawappies.quote:Op zondag 29 september 2024 19:46 schreef damsco het volgende:
[..]
Zo had je ook van die totaalidioten die met IS vlaggen liepen te zwaaien. Kwaadaardig inteeltvolk.
Ja sp3cje, ik zal er zo wel weer over ophoudenquote:
De NOS met een agenda, je verwacht het niet.quote:Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
En hier meteen voor de vlindertjes het bewijs dat er subjectief verslag gegeven wordt.
Je weet dat iedere halve gare daar naartoe kan gaan en een bord omhoog kan houden? Dat de NOS niet elk bord specifiek benoemd of laat zien betekent niet dat ze subjectief zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
En hier meteen voor de vlindertjes het bewijs dat er subjectief verslag gegeven wordt.
quote:Wat is de waarde van een Arabisch leven?
OPINIE
Libanon Terwijl Libanezen nog de fysieke en mentale littekens dragen van voorgaande oorlogen, moeten zij nu weer een trauma ondergaan, schrijft Farah-Silvana Kanaan. Achter de duizelingwekkende cijfers van het aantal doden bij Isralische bombardementen schuilen chte mensen.
Gepubliceerd op
27 september 2024
Leestijd
6 minuten
Een gedenkplaats bij de Libanese ambassade in Teheran voor Fatima, het 9-jarige Libanese meisje dat omkwam bij de aanval op semafoons. Foto Morteza Nikoubazl / Getty
De eerste keer dat ik Libanon bezocht was ik een lachebekje met (toen al) dezelfde bos donkere krullen als mijn vader, die, enkele dagen na mijn geboorte, Nederland werd uitgezet. Hij verbleef hier als illegale vluchteling met een Italiaanse vrouw en ondanks het feit dat er al zeven jaar lang een hevige burgeroorlog woedde in zijn thuisland mocht hij niet blijven. Hij miste mij vreselijk en de familie in Libanon wilde deze kleine spruit ook graag ontmoeten.
Farah-Silvana Kanaan is schrijfster, redacteur en dramaturg.
Mijn destijds 20-jarige moeder nam mij gewoon mee naar Beiroet, wat destijds zo ongeveer de meest gevaarlijke plek op aarde was. Ze herinnert zich nog goed dat ze met mijn vader meeging om zijn papieren te vernieuwen in Oost-Beiroet – daarvoor moesten ze de Green Line oversteken, de grens die Oost- en West-Beiroet verdeelde. Zonder blikken of blozen liepen ze langs de sluipschutters en staken ze over naar de ‘vijandige’ kant van de stad. Ik bleef thuis bij teta (oma). Dit was in 1982, een paar maanden voor de tweede, grote Isralische invasie van Libanon (na de eerste van 1978). Hezbollah bestond toen nog niet.
In 2006 zouden we voor de eerste keer als gezin samen een reis naar Libanon maken. De dag voor vertrek zette ik de televisie aan: Isral had het vliegveld van Beiroet gebombardeerd. In plaats van onze familie na jaren eindelijk weer te omhelzen moesten we vanaf de bank lijdzaam toezien hoe er meer dan een maand lang bommen op hen regenden.
Ik zie nu zelf al jarenlang met eigen ogen hoe Isral Libanon continu terroriseert. Zelfs tijdens ‘rustigere’ periodes hoor je het irritante gezoem van drones, de laagvliegende gevechtsvliegtuigen die regelmatig de geluidsbarrire doorbreken, de continu dreigende, treiterende taal, dat het een kwestie van tijd is tot ze ons weer gaan bezetten, de manier hoe ze dag in, dag uit, de Palestijnen – die voor mij, net als voor vele anderen, als familie voelen – op elk mogelijke manier het leven zuur maken. Maar zelfs na bijna een jaar van hevige gevechten aan de zuidelijke grens – waar ik een maand geleden nog op het strand lag en midden in een loom half-dutje wakker schrok door een luide knal, waarop gelukzalig gejoel en geklap volgde, sommigen deden zelfs een dansje om de nonchalante onverschrokkenheid te onderstrepen – had ik niet verwacht dat ik op een dag zou horen dat in een paar seconden tijd, de levens van al mijn landgenoten voor goed zouden veranderen.
Sabra en Shatila
Het valt niet te beschrijven hoe het voelt wanneer een duizelingwekkend dystopische aanval op duizenden van je landgenoten – waaronder Fatima, een meisje van negen – wereldwijd, door politici en ‘respectabele’ media, wordt omschreven als ‘briljant’ en ‘vernuftig’. Om toe te zien hoe mensen bijna liepen te kwijlen over beelden van duizenden simultaan gedetoneerde piepers, in supermarkten, bij mensen thuis, in ziekenhuizen – veel dokters, verpleegkundigen en ambulancepersoneel dragen immers ook piepers, zeker in een land met een van de slechtste internetverbindingen ter wereld – en deze afgrijselijke gebeurtenis bejubelden als ware het een overtrokken Hollywoodfilm.
Isral als agressor of schurkenstaat: voor miljoenen Palestijnen en Libanezen is dat slechts een constatering
In Libanon hebben we het al jaren – al dan niet met een flinke dosis sardonische humor – over het wachten op de oorlog die maar niet komt. Terwijl men nog steeds de fysieke en mentale littekens draagt van de voorgaande oorlogen (de Libanese burgeroorlog van 1975 tot 1990, de oorlog met Isral in de zomer van 2006) die eigenlijk nooit helemaal zijn geindigd. De gruwelijke verschrikkingen in de vluchtelingenkampen Sabra en Shatila, toen zwaarbewapende falangisten onder toeziend oog en met behulp van Isral, in enkele dagen honderden zo niet duizenden Palestijnen en sjiitische Libanezen afslachtte, staan al generaties lang in ons collectieve geheugen gegrift.
Sinds 8 oktober was de dreiging constant – menigeen in Libanon bleef volhouden dat het ‘slechts’ schermutselingen aan de grens betrof. Ook nadat mijn vriend Issam Abdallah, een video-journalist van Reuters, door een gerichte Isralische aanval om het leven kwam. Ik herkende zijn gezicht meteen, toen ik het beeld zag van zijn collega die zijn weggeblazen been weer lieflijk op de juiste plek teruglegde. Hij had nou eenmaal zo’n karakteristieke kop. We hadden een traditie dat hij me altijd belde als hij weer vanuit een ander land verslag moest doen. Soms, als ik word gebeld met een onbekend nummer, denk ik nog steeds dat hij het is.
Sommigen weigerden het een oorlog te noemen om het lot niet te tarten, anderen waren van mening dat Hezbollah en hun aanhangers het aan zichzelf te danken hadden en redeneerden: ‘zo lang het maar aan de grens blijft, zijn het onze zaken niet’. De burgeroorlog, die het sektarische denken op scherp zette, is in veel opzichten na al die jaren nog springlevend.
En toen werd ieders nachtmerrie ineens werkelijkheid – echt niemand had dit verwacht, niet op deze manier noch op deze schaal – op een snikhete middag, waarop veel mensen zich op straat bevonden, boodschapjes deden, de kinderen van school haalden. In n klap duizenden mensen verminkt. Regelrechte terreur. Maar geen enkele krant die het zo noemde. Wat zegt het over de waarde van Arabische levens?
‘Superieure westerse beschaving’
Dat Isral een agressor is, of een schurkenstaat, klinkt voor sommigen misschien heftig in de oren. Maar voor miljoenen Palestijnen en Libanezen is dat slechts een constatering. Het is een perspectief dat door westerlingen als minderwaardig wordt beschouwd, ik weet het. Ik weet ook wat voor heilige status Isral in een aanzienlijk deel van het Westen nog altijd heeft, met Nederland als een van de trouwste, bevriende staten. Zelfs na meer dan 40.000 Palestijnse doden in Gaza (een zeer conservatieve schatting) en tienduizenden gewonden, is die status onomstreden. Deels vanuit het schuldgevoel dat westerse landen hebben voor de Holocaust – waar geen enkele Palestijn of Libanees iets mee te maken had – deels ideologisch – Isral als onderdeel van de zogenaamd superieure westerse beschaving en als vooruitgeschoven post in de strijd tegen de islam.
‘Pieperaanval’– hoe miniem en ludiek kun je de grootste terreuraanval in de geschiedenis van een land typeren?
Hetzelfde land dus dat al een jaar lang de Gazaanse bevolking collectief straft, met zelfs uithongering als wapen. Het land dat ziekenhuizen en vluchtelingenkampen heeft gebombardeerd. Het land dat terechtstaat bij het Internationaal Gerechtshof voor de misdaad der misdaden, genocide, en dat gedocumenteerd continu de zogenaamde rode lijnen van het internationaal humanitair recht straffeloos blijft schenden.
Een land dat daarmee wegkomt wt dat het dezelfde misdaden kan herhalen, zonder ook maar enige repercussies. En dat doet het ook, met volle overgave.
Na de ‘pieperaanval’ (een vreselijke term, hoe miniem en ludiek kun je de grootste terreuraanval in de geschiedenis van een land typeren?) hield iedereen in Libanon haar adem in. Hezbollah, die bij deze aanval veel van haar strijders had verloren, kon het zich niet veroorloven om net te reageren. Maar voordat zij de tijd hadden om een grootschalige tegenaanval te organiseren werd Libanon een paar dagen later zwaar gebombardeerd. Meer dan 500 doden in een dag. In een genadeloze Isralische barrage van bommen op het Libanese volk, worden gezinnen weggevaagd. Nog net geen hele bloedlijnen, zoals in Gaza, maar geef het tijd.
Dahiyeh-doctrine
Isral heeft zich namelijk in de loop der jaren bekwaamd in het ‘strategisch’ bombarderen van woonwijken, dusdanig dat een Isralische generaal er een speciale naam voor heeft bedacht: de Dahiyeh-doctrine. Deze militaire doctrine is vernoemd naar de dichtbevolkte en arme voorstad van Beiroet, die in de oorlog van 2006 hevig werd gebombardeerd door Isral. De doctrine houdt in dat civiele infrastructuur beschouwd mag worden als militair doelwit. Ik ken geen ander land in oorlog dat openlijk toegeeft burgerlijke doelen te treffen – niet per ongeluk maar doelbewust, als ‘afschrikkingskracht’. Is dat niet de definitie van terrorisme?
Veel westerse media werken er overigens bewust of onbewust aan mee zodra die berichten over ‘Hezbollah-wijken’ of ‘Hezbollah-bolwerken’. Handig voor de nieuwsconsument want die weet dan dat hij geen greintje medelijden hoeft te hebben voor de slachtoffers. Het zijn immers niet eens slachtoffers, iedereen weet toch dat in de ‘Hezbollah-wijken’ – in Dahiyeh alleen al wonen ongeveer 700.000 mensen – alleen maar Hezbollah-strijders leven? Die, zoals voormalig premier van Isral Naftali Bennet onlangs nog half hysterisch aankondigde op X, „hele raketinstallaties in hun huis hebben staan”? Daar wonen geen kinderen en vrouwen. Alleen maar hele enge mannen met baarden en wapens. Die zelf nooit kinderen waren. Je kunt ze namelijk zo kant-en-klaar van de terroristenboom plukken.
Isralische ministers geven zelf aan geen onderscheid te zien tussen Libanon en Hezbollah, kondigen achteloos aan om Libanon „terug naar het stenen tijdperk” te bombarderen. Maar in Nederland houdt de minister van Defensie vol dat de levering van F-35-onderdelen door moet gaan, anders is Isral „vleugellam”. Is het dan overdreven om te stellen dat Nederland medeplichtig is aan massamoord?
Met zoveel voorbeelden weiger ik te zwijgen over wat mijn volk wordt aangedaan. En als Isral geen onderscheid maakt tussen Libanon en Hezbollah, waarom zou ik laatstgenoemde geen verzetsbeweging mogen noemen? Dat die partij zich in de (legitieme) Palestijnse strijd heeft gemengd beschouw ik dan als een daad van gerechtvaardigd verzet. Als kleuter vroeg ik eens huilend aan mijn vader: „Papa, waarom mag ik niet ook een Palestijn zijn, zoals mijn neefjes?” Hij antwoordde toen, terwijl zijn blik mijlenver leek: „Farah, we zijn allemaal Palestijnen.” Nu begrijp ik wat hij bedoelde.
Wij zijn geen getallen. Achter de cijfers van het aantal doden die vluchtig voorbij komen in nieuwsbulletins schuilen mensen – chte mensen met dromen, ambities en wensen, individuen in de bloei van hun leven. Dat we onze verminkte lichamen moeten etaleren om een greintje sympathie op te wekken bij dezelfde mensen die onze afslachting met belastinggeld blijven financieren is toch niet te bevatten? Ik ken deze mensen van dichtbij, ik leef, lach, huil en schreeuw met ze. Ik denk aan de moeder die afgelopen week te midden van de Isralische bommenregen liefdevol haar huis schoonveegt, terwijl de familie op het punt staat om te vluchten. De waardigheid van de moeder om het huis spic en span achter te laten, zonder te weten of het gebouw bij terugkeer nog overeind staat. Ik denk aan Fulla de kat, de ‘beschermengel en strijdster van het Zuiden’ die altijd als enige achterblijft om de boel te bewaken als het hele gezin weer moet verkassen naar Beiroet, omdat het hen onmogelijk wordt gemaakt simpelweg te leven. Ik denk aan de jongen die vertelde: „Niemand van onze familie zit bij Hezbollah, wij zijn al generaties lang communisten. De enige die in ons kapotgebombardeerde huis zat is mijn tante.” Ze weigerde haar huis en haar vol gebloeide vijgenboom nogmaals te verlaten. Ze heeft de liefde voor die vijgenboom met haar leven moeten bekopen.
Ze schijnen ook weer een paar stoere fimpjes opgenomen te hebben van gemaskerde mannen die trainen in de woestijn.quote:Op zondag 29 september 2024 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hezbollah en Iran waarschuwen Israel dat ze binnenkort met nieuwe dreigementen zullen komen.
Ja, het is echt absoluut de eerste keer, een unicum, nog niet eerder vertoond dat de NOS heel erg per ongeluk weer zo slecht in hun werk is dat alleen 754 amateurs met een iPhone de foto konden nemen en delen, kan gebeuren.quote:Op zondag 29 september 2024 20:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je weet dat iedere halve gare daar naartoe kan gaan en een bord omhoog kan houden? Dat de NOS niet elk bord specifiek benoemd of laat zien betekent niet dat ze subjectief zijn.
Mevrouw schrijft daarentegen nooit over de waarde van vrouwen- en homolevens in Arabische landen.quote:
En vast ook niet over de waarde van Duitsers op, pak em beet, de Erasmusbrug, kan gebeuren, je kan niet alles behandelen in je geniale schrijfselsquote:Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mevrouw schrijft daarentegen nooit over de waarde van vrouwen- en homolevens in Arabische landen.
Mevrouw is daarnaast correspondent bij OneWorld.
Nuff said.
Net zoals de Joden/Polen tijdens de opstand in Warschau, of net zoals de 6. Armee in Stalingrad?quote:Op zondag 29 september 2024 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
NRC 🤮
[..]
Hezbollah, die bij deze aanval veel van haar strijders had verloren, kon het zich niet veroorloven om net te reageren.
...
Wat is dit voor een zin?quote:Nog net geen hele bloedlijnen, zoals in Gaza, maar geef het tijd.
Precies ja.quote:Met zoveel voorbeelden weiger ik te zwijgen over wat mijn volk wordt aangedaan.
Als een klein groepje feyenoord of ajax supporters (minder dan 50) besluiten om na een uitwedstrijd de boel te slopen en rivaliserende supporters aan te vallen, dan krijgt de rest van Nederland te horen dat het maar een klein groepje is. Dat het niks over alle supporters zegt.quote:Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Het is ondertussen wel bekend dat moslims niet aan zelfreflectie doen, maar toch blijf je je verbazen. En de westerse autochtonen die dit soort mensen steunen en meegaan in hun fabeltjes zijn de hedendaagse NSB'ers.quote:Op zondag 29 september 2024 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mevrouw schrijft daarentegen nooit over de waarde van vrouwen- en homolevens in Arabische landen.
Mevrouw is daarnaast correspondent bij OneWorld.
Nuff said.
Massive? Ik tel er twee.quote:
Jouw vergelijking gaat niet op want er zijn geen 2 rivaliserende groepenquote:Op zondag 29 september 2024 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een klein groepje feyenoord of ajax supporters (minder dan 50) besluiten om na een uitwedstrijd de boel te slopen en rivaliserende supporters aan te vallen, dan krijgt de rest van Nederland te horen dat het maar een klein groepje is. Dat het niks over alle supporters zegt.
Waarom werkt dat nu anders?
Dan kijk je niet goed genoegquote:
Ik denk zelf omdat de meeste supporters niet het hooligan geloof aanhangen, waardoor je bepaalde zaken standaard anders dient in te steken.quote:Op zondag 29 september 2024 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een klein groepje feyenoord of ajax supporters (minder dan 50) besluiten om na een uitwedstrijd de boel te slopen en rivaliserende supporters aan te vallen, dan krijgt de rest van Nederland te horen dat het maar een klein groepje is. Dat het niks over alle supporters zegt.
Waarom werkt dat nu anders?
Het antwoord is dat het projecteren van individuen op een hele groep alleen gebeurt wanneer het goed uitkomt. Zoals met voetbal, dan gebeurt het niet want dan raakt het de mensen zelf en is nuance wel mogelijk.quote:Op zondag 29 september 2024 21:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk zelf omdat de meeste supporters niet het hooligan geloof aanhangen, waardoor je bepaalde zaken standaard anders dient in te steken.
Elke plaats krijgt een alert als er kans is dat een raket bij die plaats neerkomt. Dus in principe kan 1 raket voor vele waarschuwingen zorgen.quote:Op zondag 29 september 2024 21:02 schreef Akathisia het volgende:
Rockets of rocket alerts? Of krijgt elke rocket een alert?
Uiteraard.quote:Op zondag 29 september 2024 21:23 schreef oblo het volgende:
[..]
Elke plaats krijgt een alert als er kans is dat een raket bij die plaats neerkomt. Dus in principe kan 1 raket voor vele waarschuwingen zorgen.
Er is wel ruimte binnen de organisatie om promotie te maken in ieder geval.quote:Op zondag 29 september 2024 20:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze schijnen ook weer een paar stoere fimpjes opgenomen te hebben van gemaskerde mannen die trainen in de woestijn.
Knettergek. Ook zoiets, gekleed in een gordijn maar wel met een enorm geplamuurd gezicht.quote:
Blijft vermakelijk hoe die NOS zit te schutteren.....quote:Op zondag 29 september 2024 19:50 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Heb je daar bewijs van? Uitgesproken preken of iets dergelijks? Ik vermoed eerder dat hezbollah elke gelovige (die een andere geloof dient) of ongelovige weg wil schieten.quote:Op zondag 29 september 2024 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelf vind ik hezbollah nog een graadje erger dan hamas omdat hezbollah niet alleen huidig Isral wil vernietigen maar joden (ook) wereldwijd ziet als legitiem doelwit. Maar goed, ik vermoed dat de Palestijnse bg-leiding van de NOS dat hoofdstuk uit het handboek van hun deugende journalisten heeft gescheurd.
Nice.quote:
Nope, ik ga niet mee in afleidende discussies over interpretaties van (s)preken en al helemaal niet van plan mijn tijd daar aan te verdoen met allerlei mystieke ideologische gedreven verzinsels. Ieder mag verder geloven, achter de eigen voordeur, wat die zelf daar(in) wil zien.quote:Op zondag 29 september 2024 23:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van? Uitgesproken preken of iets dergelijks? Ik vermoed eerder dat hezbollah elke gelovige (die een andere geloof dient) of ongelovige weg wil schieten.
Jouw vermoeden is niet fijn, op die manier zit je ook te stoken in een poel modder.
*Mahdi is de verborgen profeet die aan het einde der tijden de uitweg zal bieden.quote:bron: wiki Our plan, to which we, as faithful believers, have no alternative, is to establish an Islamic state under the rule of Islam. Lebanon should not be an Islamic republic on its own, but rather, part of the Greater Islamic Republic, governed by the Master of Time [the Mahdi]*, and his rightful deputy, the Jurisprudent Ruler, Imam Khomeini
Eindelijk iemand die schoon schip maakt in het mo wil je zeggen.quote:Op zondag 29 september 2024 23:46 schreef Firuze60 het volgende:
En Biden is zo slap als een vaatdoek, die had Netanyahu terug moeten fluiten.
Welke mensen raakt het zelf?quote:Op zondag 29 september 2024 21:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het antwoord is dat het projecteren van individuen op een hele groep alleen gebeurt wanneer het goed uitkomt. Zoals met voetbal, dan gebeurt het niet want dan raakt het de mensen zelf en is nuance wel mogelijk.
Uiteindelijk is er maar 1 ding mogelijk in het Midden Oosten ....quote:Op maandag 30 september 2024 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die schoon schip maakt in het mo wil je zeggen.
Dit is heerlijk. Hadden die moslims maar niet 7 oktober moeten uitvoeren. Israel is er klaar mee en dat is logisch.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat er 250 miljoen moslims vermoord moeten worden door Isralquote:Op maandag 30 september 2024 02:06 schreef Jouska het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er maar 1 ding mogelijk in het Midden Oosten ....
- Of alle moslims worden uitgemoord en alles wordt Israel.....
- Of alle Israelis worden uitgemoord en het hele Midden Oosten wordt islamitisch.
Ja, Israel is nu flink aan het huishouden en enorme overwinningen aan het scoren.
Maar ik vraag me af wat op lange termijn realistischer is.
7.2 miljoen Israelis die zowel Gaza, West Bank, Libanon, syrie, Jemen, Egypte, Jordanie en Iran gaan veroveren en alle 250 miljoen moslims uitmoorden (zonder dat landen als Saudi Arabie en Irak daar problemen van gaan maken)
Of dat op een bepaald moment door Israel op teveel fronten oorlog wordt gevoerd, teveel burgers worden uitgemoord, teveel vijanden worden gekweekt dat Israel het toch gaat verliezen.
Ik denk dat het vroeg of laat toch Israel zal zijn wat uit de regio zal verdwijnen. Of je moet serieus van mening zijn dat het realistischer is dat 250 miljoen moslims worden uitgemoord en de andere 1.5 miljard op de planeet dat prima vinden.
Isral heeft geen reden om 250 miljoen mensen uit te moorden. Tenzij die 250 miljoen op Isral af blijven rennen om Israli's dood te maken. Dan wel. Maar da's geen moord. Da's jezelf verdedigen.quote:Op maandag 30 september 2024 02:06 schreef Jouska het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er maar 1 ding mogelijk in het Midden Oosten ....
- Of alle moslims worden uitgemoord en alles wordt Israel.....
- Of alle Israelis worden uitgemoord en het hele Midden Oosten wordt islamitisch.
Ja, Israel is nu flink aan het huishouden en enorme overwinningen aan het scoren.
Maar ik vraag me af wat op lange termijn realistischer is.
7.2 miljoen Israelis die zowel Gaza, West Bank, Libanon, syrie, Jemen, Egypte, Jordanie en Iran gaan veroveren en alle 250 miljoen moslims uitmoorden (zonder dat landen als Saudi Arabie en Irak daar problemen van gaan maken)
Of dat op een bepaald moment door Israel op teveel fronten oorlog wordt gevoerd, teveel burgers worden uitgemoord, teveel vijanden worden gekweekt dat Israel het toch gaat verliezen.
Ik denk dat het vroeg of laat toch Israel zal zijn wat uit de regio zal verdwijnen. Of je moet serieus van mening zijn dat het realistischer is dat 250 miljoen moslims worden uitgemoord en de andere 1.5 miljard op de planeet dat prima vinden.
Wat een ZEGEN is het dat al die dode bomen vodjes binnen een tiental jaar verworden zijn tot een voetnoot in een Wikipedia pagina, ik weet nog toen ik klein was en mn ouders vertelden dat er steeds minder abonnees waren voor de papieren krant en het steeds slechter met de bekende dagelijkse kranten ging dat ik dat zielig vond. Nu zie ik het echt als een enorme zegen en vorm van karma, het uitsterven van al die linkse Islam knuffelende pulpkranten in de maatschappij. NRC is het ergst, daarna volgen De Volkskrant en Trouw op gepaste afstand. Alleen de Telegraaf (hoe ironisch) vind ik vaak nog sterk uit de hoek komen. De verzetskranten van vroeger zijn de NSB kranten van vandaag en omgekeerd.quote:
Omdat Israel anders nooit meer veilig zal zijn en altijd zal worden aangevallen door de landen er om heen.quote:Op maandag 30 september 2024 02:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat er 250 miljoen moslims vermoord moeten worden door Isral
Het maakt mij niet uit hoe je het wil noemen, waar het om gaat is dat als Israel ophoudt zich te verdedigen, ze meteen weer zullen worden aangevallen.quote:Op maandag 30 september 2024 02:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Isral heeft geen reden om 250 miljoen mensen uit te moorden. Tenzij die 250 miljoen op Isral af blijven rennen om Israli's dood te maken. Dan wel. Maar da's geen moord. Da's jezelf verdedigen.
Of Arabieren accepteren na bijna een eeuw op hun donder krijgen gewoon een keertje dat ze nooit kunnen winnen, kiezen eieren voor hun geld, stoppen met dat kansloze gekloot en gaan wat nuttigs doen.quote:Op maandag 30 september 2024 02:57 schreef Jouska het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit hoe je het wil noemen, waar het om gaat is dat als Israel ophoudt zich te verdedigen, ze meteen weer zullen worden aangevallen.
De enige kans voor Israel om ooit veilig te zijn, is om werkelijk alles wat vijandelijk is ten opzichte van Israel, 'te verwijderen'.
Zolang Gaza bestaat kan Israel niet veilig zijn.
Zolang landen zoals Iran, Srie, Libanon of Yemen bestaan kan Israel niet veilig zijn.
Israel zal dan altijd worden aangevallen met raketten en aanslagen.
Toch ?
Het beste scenario is een patstelling, ik ben het deels met je eens dat er NOOIT vrede zal zijn tussen alle Islamitische landen en Israel. Hooguit een alliantie tussen Israel en de Verenigde Arabische Emiraten en SA, misschien nog met Egypte en Jordani. En ook die alliantie zal uiteindelijk weer uit elkaar vallen door een zoveelste Arabische “lente”. Want het volk wordt vanaf jongs af aan opgevoed met haat tegen alles wat Joods is, en uit Israel komt. Alleen helaas pindakaas beschikt Israel over minstens 200 kernwapens, genoeg om de hele regio voor 100 jaar onleefbaar te maken. Dus ls Israel aan het kortste einde trekt, wordt alles daar n grote parkeerplaats. Ik zie dat uiteindelijk nog wel gebeuren, want die Islam gekkies zien het martelaarschap als het grootste goed, dus mochten ze een atoombom in hun handen krijgen, dan gaan ze die gewoon gebruiken, daar ben ik zeker van. En die gaan ze ooit gewoon in handen krijgen, Iran is al heel dichtbij, en als je gelooft dat je door Israel een nuke te geven naar het paradijs gaat, door zelf ook te sterven, geef me dan nog 1 reden waarom ze hem niet zouden gebruiken? En dan slaat Israel met alles wat ze hebben terug. En dan is de cirkel rond en kunnen ze 100 jaar later weer opnieuw proberen er een mooie regio van te maken. En wat is dan uiteindelijk 100 jaar op een wereld van 6 miljard jaar oud? En die 250 miljoen doden zullen uiteindelijk ook gewoon een voetnoot worden en in het rijtje komen van al die andere oorlogen van de afgelopen 10.000 jaar.quote:Op maandag 30 september 2024 02:53 schreef Jouska het volgende:
[..]
Omdat Israel anders nooit meer veilig zal zijn en altijd zal worden aangevallen door de landen er om heen.
Stel dat Israel morgen ophoudt met de verdedigingsacties die het nu voert.
Denk jij dat landen zoals Libanon of Yemen dan ophouden met aanslagen plegen ?
Moslims beschikken al over kernwapens, heeft je tokkiekrant de Telegraaf je niet genformeerd?quote:Op maandag 30 september 2024 03:06 schreef Eagles89 het volgende:
Ik zie dat uiteindelijk nog wel gebeuren, want die Islam gekkies zien het martelaarschap als het grootste goed, dus mochten ze een atoombom in hun handen krijgen, dan gaan ze die gewoon gebruiken, daar ben ik zeker van. En die gaan ze ooit gewoon in handen krijgen, Iran is al heel dichtbij
Zoals je zelf al aangeeft: zelfs na 100 jaar op hun kloten krijgen blijven ze door gaan.quote:Op maandag 30 september 2024 03:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of Arabieren accepteren na bijna een eeuw op hun donder krijgen gewoon een keertje dat ze nooit kunnen winnen, kiezen eieren voor hun geld, stoppen met dat kansloze gekloot en gaan wat nuttigs doen.
Isral zal wel voor het eerste kiezen. Ongetwijfeld vinden ze het vervelend als ze 250 miljoen mensen zullen moeten afmaken, maar ja, so be it. Ik neem ze dat dan ook niet kwalijk.quote:Op maandag 30 september 2024 03:10 schreef Jouska het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft: zelfs na 100 jaar op hun kloten krijgen blijven ze door gaan.
Dus er zijn op lange termijn maar 2 mogelijkheden: Of Israel vaagt alle vijanden weg.... of de vijanden vragen vroeg of laat Israel weg.
Alleen Pakistan, en die hebben ze gejat uit het Westen. En Pakistan (sunni) en Iran (shia) zijn niet zulke leuke vriendjes. Maar inderdaad, ik zie ook zeker via dat soort wegen ze uiteindelijk terechtkomen bij nog ergere regimes als Iran. Zo zie ik het zelf ook gebeuren, de haat tegen Israel wordt zo groot dat de Shia en Sunni tijdelijke vriendjes worden om Israel te kunnen vernietigen, dat zie je nu al gebeuren waar Erdogan regelmatig op bezoek bij Iran gaat, voorheen aartsvijanden. En Pakistan geeft hun nukes aan landen die dichter bij Israel liggen, en uiteindelijk zal er ooit vast eentje op Israel vallen. En dan gooit Israel als reactie het hele MO plat en kunnen ze daar 100 jaar later weer opnieuw beginnen om het met elkaar eens te worden.quote:Op maandag 30 september 2024 03:09 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Moslims beschikken al over kernwapens, heeft je tokkiekrant de Telegraaf je niet genformeerd?
We hebben nu 80 jaar 'patstelling' gehad en het is al 80 jaar ellende daar.quote:Op maandag 30 september 2024 03:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het beste scenario is een patstelling, ik ben het deels met je eens dat er NOOIT vrede zal zijn tussen alle Islamitische landen en Israel. Hooguit een alliantie tussen Israel en de Verenigde Arabische Emiraten en SA, misschien nog met Egypte en Jordani. En ook die alliantie zal uiteindelijk weer uit elkaar vallen door een zoveelste Arabische “lente”. Want het volk wordt vanaf jongs af aan opgevoed met haat tegen alles wat Joods is, en uit Israel komt. Alleen helaas pindakaas beschikt Israel over minstens 200 kernwapens, genoeg om de hele regio voor 100 jaar onleefbaar te maken. Dus ls Israel aan het kortste einde trekt, wordt alles daar n grote parkeerplaats. Ik zie dat uiteindelijk nog wel gebeuren, want die Islam gekkies zien het martelaarschap als het grootste goed, dus mochten ze een atoombom in hun handen krijgen, dan gaan ze die gewoon gebruiken, daar ben ik zeker van. En die gaan ze ooit gewoon in handen krijgen, Iran is al heel dichtbij, en als je gelooft dat je door Israel een nuke te geven naar het paradijs gaat, door zelf ook te sterven, geef me dan nog 1 reden waarom ze hem niet zouden gebruiken? En dan slaat Israel met alles wat ze hebben terug. En dan is de cirkel rond en kunnen ze 100 jaar later weer opnieuw proberen er een mooie regio van te maken. En wat is dan uiteindelijk 100 jaar op een wereld van 6 miljard jaar oud? En die 250 miljoen doden zullen uiteindelijk ook gewoon een voetnoot worden en in het rijtje komen van al die andere oorlogen van de afgelopen 10.000 jaar.
Dat er geen cent naartoe moet is sowieso iets wat allang had moeten gebeuren. Echt on-be-grijpelijk dat we daar al zoveel miljarden in hebben gepompt, je had er letterlijk nog beter elke dag de mooiste vuurwerkshow ter wereld in Scheveningen van kunnen make, dan was dat geld nog beter besteed. Ik snap van twee dingen in het Westen niets. Dat we al een halve eeuw massaal niet westerse mensen in West Europa moesten toelaten. Waarom? Wat leverde ons dat op? Heel Oost en Midden Europa zat en zit vol met arme en wanhopige harde werkers, die dolgraag onder gunstige voorwaarden naar het Westen hadden willen komen. Waarom moesten we massaal mensen uit Islamitische landen halen? Daar zat een ander plan achter, dat kan gewoon niet anders. En het tweede is dat we massaal belastinggeld naar Afrika en het MO moesten doneren.quote:Op maandag 30 september 2024 03:17 schreef Jouska het volgende:
[..]
We hebben nu 80 jaar 'patstelling' gehad en het is al 80 jaar ellende daar.
Inmiddels zijn er een paar miljoen (indirecte) doden gevallen en heeft het ons duizenden miljarden gekost.
Waarom is een patstelling het beste?
Gewoon geen rooie cent meer naar de regio dan lost het zich vanzelf op.
Ik denk ook dat Israel daarvoor kiest, maar mijn vraag was: hoe realistisch is dat ?quote:Op maandag 30 september 2024 03:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Isral zal wel voor het eerste kiezen. Ongetwijfeld vinden ze het vervelend als ze 250 miljoen mensen zullen moeten afmaken, maar ja, so be it. Ik neem ze dat dan ook niet kwalijk.
Waarom zou je in godsnaam Israelis gaan vermoorden ?quote:Op maandag 30 september 2024 03:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat er geen cent naartoe moet is sowieso iets wat allang had moeten gebeuren. Een patstelling is het beste omdat Israel niet het hele MO kan gaan domineren en omdat de andere optie is dat Israel volledig verdwijnt en we de grootste volkerenmoord sinds WO2 gaan zien. Dan is die patstelling nog niet zo slecht toch?
Heb jij 7 oktober gemist? Het hele MO en inmiddels ook heeeel veel geimporteerde moslims in Europa gaan elke avond naar bed en staan elke ochtend op met de diepste wens dat Israel vernietigd wordt. Een patstelling is daarom het meest gunstige wat nu nog kan gebeuren.quote:Op maandag 30 september 2024 03:23 schreef Jouska het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam Israelis gaan vermoorden ?
zie 1 hoger:quote:Op maandag 30 september 2024 03:27 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Heb jij 7 oktober gemist? Het hele MO en inmiddels ook heeeel veel geimporteerde moslims in Europa gaan elke avond naar bed en staan elke ochtend op met de diepste wens dat Israel vernietigd wordt. Een patstelling is daarom het meest gunstige wat nu nog kan gebeuren.
Ik zie het zo: stel dat jij besluit om in een of andere tokkie drugs ghetto te gaan wonen.quote:Op maandag 30 september 2024 03:27 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Heb jij 7 oktober gemist? Het hele MO en inmiddels ook heeeel veel geimporteerde moslims in Europa gaan elke avond naar bed en staan elke ochtend op met de diepste wens dat Israel vernietigd wordt. Een patstelling is daarom het meest gunstige wat nu nog kan gebeuren.
Nee, maar dat hoeven ze toch ook niet? Gewoon af en toe duidelijk maken dat die landen kansloos zijn werkt ook. Als je nu, en zeker na afgelopen week, nog denkt dat Arabische landen een kans maken heb je niet goed opgelet.quote:Op maandag 30 september 2024 03:20 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Israel daarvoor kiest, maar mijn vraag was: hoe realistisch is dat ?
Kan een landje met 7 miljoen inwoners (waarvan de helft te lui is om in het leger te gaan want religie) schoon schip maken ?
Denk jij dat Israel het voor elkaar krijgt om zowel Gaza, West Bank, Jordanie, Libanon, Egypte, Syrie en Iran te bezetten en alle moslims te "verwijderen" uit die landen ?
Allemaal leuk maar intussen wordt Israel door steeds meer groepen aangevallen en neemt de steun voor Israel af.quote:Op maandag 30 september 2024 03:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar dat hoeven ze toch ook niet? Gewoon af en toe duidelijk maken dat die landen kansloos zijn werkt ook. Als je nu, en zeker na afgelopen week, nog denkt dat Arabische landen een kans maken heb je niet goed opgelet.
En Egypte en Jordani kwamen daar trouwens decennia geleden al achter. En guess what: Isral heeft ze niet proberen te veroveren. Die landen sloten vrede en werden niet de tyfus in gebombardeerd. Ook niet bezet. Echt een heel interessant fenomeen. Grappig zoals dat lijkt te werken, of niet soms?
Het zal eerder op New York vallen dan op Isral, aangezien Isral een satellietstaat van de VS is. Daarom werden ze ook aangevallen op 9/11. Zodra de VS en andere Westerse backers van Isral hen laten vallen is het afgelopen voor hun staatje. Isral zelf zal niet kernwapens inzetten omdat er dan miljoenen joden om het leven zullen komen, dat is het einde van het zionisme dat zogenaamd joden een veilige plek wilde bieden in een gevaarlijke wereld.quote:Op maandag 30 september 2024 03:14 schreef Eagles89 het volgende:
Alleen Pakistan, en die hebben ze gejat uit het Westen. En Pakistan (sunni) en Iran (shia) zijn niet zulke leuke vriendjes. Maar inderdaad, ik zie ook zeker via dat soort wegen ze uiteindelijk terechtkomen bij nog ergere regimes als Iran. Zo zie ik het zelf ook gebeuren, de haat tegen Israel wordt zo groot dat de Shia en Sunni tijdelijke vriendjes worden om Israel te kunnen vernietigen, dat zie je nu al gebeuren waar Erdogan regelmatig op bezoek bij Iran gaat, voorheen aartsvijanden. En Pakistan geeft hun nukes aan landen die dichter bij Israel liggen, en uiteindelijk zal er ooit vast eentje op Israel vallen. En dan gooit Israel als reactie het hele MO plat en kunnen ze daar 100 jaar later weer opnieuw beginnen om het met elkaar eens te worden.
Overigens is dit ook wat de voorspellingen van Nostradamus zeggen, voor wat het waard is natuurlijk.
Je denkt teveel vanuit het Westerlijke denken.quote:Op maandag 30 september 2024 03:54 schreef Ulx het volgende:
Israel heeft Hamas de tering getrapt en gaat nu Hezbollah afmaken. Die raketten zijn vervelend, maar dat is een kwestie van doorbijten. En Iran heeft er uiteraard heel veel last van, het was hun project. Hun powerprojectie. Dat land staat voor lul doordat ze niets meer durven uitvreten zonder de dreiging van Hezbollah aan de noordgrens. Libanon stuurde een vliegtuig vol wapens voor Hezbollah gewoon terug naar Teheran. Zouden ze anders niet durven.
Toch iedere keer weer interessant om te zien hoe religieuze gekken afwisselend heel boos doen over onschuldige slachtoffers om normale mensen te manipuleren en dan een paar posts later openlijk fantaseren over het einde der tijden. Jij bent een minder persoon door je religie.quote:Op maandag 30 september 2024 03:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het zal eerder op New York vallen dan op Isral, aangezien Isral een satellietstaat van de VS is. Daarom werden ze ook aangevallen op 9/11. Zodra de VS en andere Westerse backers van Isral hen laten vallen is het afgelopen voor hun staatje. Isral zelf zal niet kernwapens inzetten omdat er dan miljoenen joden om het leven zullen komen, dat is het einde van het zionisme dat zogenaamd joden een veilige plek wilde bieden in een gevaarlijke wereld.
Wij volgen liever God's religie de Islam,niet Nostradamus
Er zal sowieso een grootschalige oorlog uitbreken, ook wel beter bekend als Armageddon.
According to the Book of Revelation in the New Testament of the Christian Bible, Armageddon is the prophesied location of a gathering of armies for a battle during the end times, which is variously interpreted as either a literal or a symbolic location. The term is also used in a generic sense to refer to any end-of-the-world scenario. In Islamic theology, Armageddon is also mentioned in Hadith as the Greatest Armageddon or Al-Malhama Al-Kubra (the great battle).
Terwijl ik dit opzocht zie ik dat de locatie (Tel Megiddo) in Noord-Isral ligtHet zal in ieder geval in de Levant zijn.
quote:Hamas says its leader in Lebanon was killed in Israeli airstrike
Palestinian terror group Hamas says that its leader in Lebanon, Fateh Sherif Abu el-Amin, was killed in an Israeli strike in the south of the country.
The group says a number of his family members were also killed in the strike.
“Fateh Sherif Abu el-Amin, the leader of Hamas… in Lebanon and member of the movement’s leadership abroad” was killed in a strike on his “home in the Al-Bass camp in south Lebanon,” a Hamas statement says.
The official National News Agency reported an airstrike near the southern city of Tyre.
quote:Op maandag 30 september 2024 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch iedere keer weer interessant om te zien hoe religieuze gekken afwisselend heel boos doen over onschuldige slachtoffers om normale mensen te manipuleren en dan een paar posts later openlijk fantaseren over het einde der tijden. Jij bent een minder persoon door je religie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dus wat doet Isral nu? Omliggende landen zo gigantisch hard op hun muil slaan, dat ze de komende tijd niet eens meer terug kunnen slaan. Hoeveel top mensen heeft Isral verloren afgelopen maanden? 1? Vijand? Iedereen.quote:Op maandag 30 september 2024 04:17 schreef Jouska het volgende:
[..]
Je denkt teveel vanuit het Westerlijke denken.
Als jij gruwelijk op je bek geslagen wordt door iemand die 10x zo sterk is zou jij het niet meer in je hoofd halen om nog een keer te meppen.
Maar zoals je zelf al zei worden die landen nu al 100 jaar op hun bek geslagen en het blijft maar door gaan.
Israel kan niet winnen want ze hebben een land gebouwd tussen de malloten.
Israel zal altijd in een kut-regio liggen en het zal er altijd kut blijven.
Om te kotsen.quote:
Flauw.quote:Op zondag 29 september 2024 14:26 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
53 meters. That’s the distance between a @UN school and Hezbollah’s underground headquarters where Hassan Nasrallah was eliminated alongside 20+ additional terrorists.
Teachers union.quote:
Maar nu heb je kernwapens en kunt alle ongewenste figuren verwijderen. Wat nu?quote:Op maandag 30 september 2024 03:31 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ik zie het zo: stel dat jij besluit om in een of andere tokkie drugs ghetto te gaan wonen.
Ik wil je best helpen. Maar op een bepaald moment is het klaar.
Dan wordt het tijd dat je je boeltje pakt en vertrekt uit die ghetto en als jij dan zegt: "nee ik wil hier blijven" dan zeg ik: ok succes er mee.
Maar dan ook niet zeuren als een of andere drugs junk je overhoop steekt dat is dan je eigen keus geweest.
De VN sponsport graag terreur.quote:Op maandag 30 september 2024 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Teachers union.
Right. Lekker schoolkelders kunnen ombouwen tot whatever hamas daarmee deed.
Zahreddine geloof ik. Of IPA35.quote:Op maandag 30 september 2024 04:02 schreef Triggershott het volgende:
Er was een mafkees c.q. user actief in NWS die Maher al-Assad als zijn avatar had, ik ben zijn naam vergeten.
Assad richting hel is mooi meegenomen.
Met de kernwapens zuiveren ze ook zichzelf. En denk je dat we serieus toestaan dat Isral even 100+ miljoen mensen nuked.quote:Op maandag 30 september 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar nu heb je kernwapens en kunt alle ongewenste figuren verwijderen. Wat nu?
In principe kan Israel dat gebied etnisch zuiveren en dan zijn ze ook van het gelazer af.
Nee maar de kernwapens zijn dan ook om de omgeving in hun eigen neergang mee te nemen.quote:Op maandag 30 september 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met de kernwapens zuiveren ze ook zichzelf. En denk je dat we serieus toestaan dat Isral even 100+ miljoen mensen nuked.
Je had het over zuiveren.quote:Op maandag 30 september 2024 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar de kernwapens zijn dan ook om de omgeving in hun eigen neergang mee te nemen.
Niet om de omgeving te zuiveren.
Klopt maar ik bedoelde dat als 2 lossen onderwerpen op de foute vergelijking van Jouska.quote:Op maandag 30 september 2024 09:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je had het over zuiveren.
Dat dat dan ook bekend is en dat verder niemand bij de VN daar bijvoorbeeld een probleem van maakt.. onbegrijpelijkquote:
Correct.quote:Op maandag 30 september 2024 09:26 schreef Hoppahop het volgende:
Toch bijzonder bijna 20% van de inwoners van Isral is Moslim en die hoor je amper klagen over hun land.
Overigens een hoop mensen zijn hier historisch in de war. In het voormalige Juda zijn waren al heel lang joodse stammen aanwezig. Dit zijn dezelfde mensen die denken dat de oorspronkelijke bewoners van Zuid -Afrika donker zijn. De oorspronkelijke bewoners van Zuid - Afrika zijn wel weer uitgemoord door de donkere afrikanen ( en blanken ).
En een land Palestina heeft nooit bestaan.
De oude Isralieten zijn naar Kanan gemigreerdquote:Op maandag 30 september 2024 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Joden zijn inderdaad de inheemse bewoners van deze regio,
Volgens de Bijbel ja, hoe het daadwerkelijk allemaal gegaan is weet niemand.quote:Op maandag 30 september 2024 11:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De oude Isralieten zijn naar Kanan gemigreerd
wahtquote:Op maandag 30 september 2024 09:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zahreddine geloof ik. Of IPA35.
Geschiedvervalsing ten top.quote:Op maandag 30 september 2024 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Joden zijn inderdaad de inheemse bewoners van deze regio, Arabische Islamisten zijn dit niet. Er waren voor de Islamisering en Arabisering in deze regio die vanaf de 7e/8e eeuw heeft ingezet, slechts enkele Arabische stammen, waar de rest zich veel meer richting het Oosten bevond op plekken waar nu landen zoals Saoedi-Arabi, Jemen en Oman.
Met de opkomst van de Islam heeft er zich vrij snel een sterke Arabisering ingezet, zowel cultureel maar ook etnisch. En deze mensen presenteren zich nu als de 'inheemse' bewoners (dit zijn zij dus niet) waar hilarisch genoeg Joden die dit wl zijn, als 'blanke' Europeanen en kolonisten worden weggezet.
Dit is gewoon waar.quote:
Daarmee impliceer je dat Arabieren niet in een westers land zouden kunnen wonen.quote:Op maandag 30 september 2024 03:27 schreef Jouska het volgende:
[..]
zie 1 hoger:
Israelis zijn blank en kunnen dus gewoon in elk Westers land gaan wonen.
Ja wat ga je dan doen?quote:Op maandag 30 september 2024 11:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is gewoon waar.
Of het ook relevant is, is een tweede. In die tijd (iets eerder) woonden hier Bataven bijvoorbeeld. Dat volk is ook weggetrokken (of uitgeroeid?). Stel dat die weer terugkomen en een land in Brabant opeisen?
Maar wat HowardRoark schetst klopt gewoon grotendeels met de geschiedenis.
Nee dat denk ik niet. Maar de gedachte sprong om dan maar de bevolking van die landen volledig uit te moorden gaat mij toch wel honderden stappen te ver en volgens mij zijn er ook nog wel 100 opties die tussen niks doen en iedereen uitmoorden liggen die je eerst kan proberen.quote:Op maandag 30 september 2024 02:53 schreef Jouska het volgende:
[..]
Omdat Israel anders nooit meer veilig zal zijn en altijd zal worden aangevallen door de landen er om heen.
Stel dat Israel morgen ophoudt met de verdedigingsacties die het nu voert.
Denk jij dat landen zoals Libanon of Yemen dan ophouden met aanslagen plegen ?
Zou 'ie de volgende dag halen?quote:
Hij zweet nu al peentjes.quote:Op maandag 30 september 2024 12:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zou 'ie de volgende dag halen?![]()
Ach, een groot deel van de Israelische Joden (de Asjkenazische Joden) waren 1000 jaar lang niet aanwezig in die regio en hebben voor een groot deel ook Italiaanse voorouders. En de Sefardische Joden hebben ook Europese voorouders. Er zijn ook groepen Joden die voorouders delen (/genetische overlap hebben) met de Arabieren.quote:Op maandag 30 september 2024 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Joden zijn inderdaad de inheemse bewoners van deze regio, Arabische Islamisten zijn dit niet. Er waren voor de Islamisering en Arabisering in deze regio die vanaf de 7e/8e eeuw heeft ingezet, slechts enkele Arabische stammen, waar de rest zich veel meer richting het Oosten bevond op plekken waar nu landen zoals Saoedi-Arabi, Jemen en Oman.
Met de opkomst van de Islam heeft er zich vrij snel een sterke Arabisering ingezet, zowel cultureel maar ook etnisch. En deze mensen presenteren zich nu als de 'inheemse' bewoners (dit zijn zij dus niet) waar hilarisch genoeg Joden die dit wl zijn, als 'blanke' Europeanen en kolonisten worden weggezet.
Hezbollah is klaar voor een Isralisch grondoffensief. Dat zei het plaatsvervangend hoofd van de militante groepering Hezbollah, Naim Qassem, in de eerste toespraak sinds de dood van Hezbollah-leider Hassan Nasrallah vrijdag. De buitenlandchef van de Europese Unie, Josep Borrell, roept de buitenlandministers van de EU-lidstaten bijeen voor een spoedoverleg waar de Europese reactie op de escalaties in Libanon besproken moetquote:
AliExpress Nazrallah van korte levensduur.quote:Op maandag 30 september 2024 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is een kloon van de vorige qua uiterlijk.
IAF heeft vast al een raket met zijn naam erop.quote:Op maandag 30 september 2024 12:46 schreef Triggershott het volgende:
Naim Qassem actief sinds 1991, dus sowieso niet van korte duur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Naim_Qassem
Zij willen Isral ook wegvagen, ondanks dat ze feestvieren. Maar ze willen Hezbollah ook uitroeien.quote:
Trap er niet in. Duidelijk ∞-(Allah™-Inspired)-chess.quote:
Islamietjes kunnen echt niets.quote:
Tactiek van bukken en overgeven?quote:Op maandag 30 september 2024 12:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Trap er niet in. Duidelijk ∞-(Allah™-Inspired)-chess.
Vind je het gek.quote:Op maandag 30 september 2024 12:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zij willen Isral ook wegvagen, ondanks dat ze feestvieren. Maar ze willen Hezbollah ook uitroeien.
Wat een schijtland ben je dan ook wanneer je halve geheime dienst voor de aartsvijand werkt.quote:
Is hij nou de nieuwe leider?quote:Op maandag 30 september 2024 12:46 schreef Triggershott het volgende:
Naim Qassem actief sinds 1991, dus sowieso niet van korte duur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Naim_Qassem
HAAHAHAHAHAquote:
Ja leuk dus als Israel zich terug trekt is het weer een jaar... 2 jaar... 5 jaar rustig maar vroeg of laat krijgen ze weer drones, raketten en een 7-oktobertje waarbij 1500 Israelis dood gaan.quote:Op maandag 30 september 2024 08:22 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Dus wat doet Isral nu? Omliggende landen zo gigantisch hard op hun muil slaan, dat ze de komende tijd niet eens meer terug kunnen slaan. Hoeveel top mensen heeft Isral verloren afgelopen maanden? 1? Vijand? Iedereen.
Zet je sluier af met je “WeStErLijKe denken”.
Als er iets is dat die regio waardeert, is het kracht en macht.quote:Op maandag 30 september 2024 13:49 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ja leuk dus als Israel zich terug trekt is het weer een jaar... 2 jaar... 5 jaar rustig maar vroeg of laat krijgen ze weer drones, raketten en een 7-oktobertje waarbij 1500 Israelis dood gaan.
Als Israel nu ophoudt met Libanon platgooien komt de terreur gewoon weer terug.
Als Israel nu niet Syrie plat gooit komt de terreur toch gewoon terug.
Als Israel Iran niet plat gooit zal Iran de terreur continu blijven steunen.
Israel is nu bezig met een slachting dus nu moeten ze door gaan tot het eind.
Als Israel nu ophoudt hebben ze alleen maar meer terroristen gekweekt.
Welke slachting?quote:Op maandag 30 september 2024 13:49 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ja leuk dus als Israel zich terug trekt is het weer een jaar... 2 jaar... 5 jaar rustig maar vroeg of laat krijgen ze weer drones, raketten en een 7-oktobertje waarbij 1500 Israelis dood gaan.
Als Israel nu ophoudt met Libanon platgooien komt de terreur gewoon weer terug.
Als Israel nu niet Syrie plat gooit komt de terreur toch gewoon terug.
Als Israel Iran niet plat gooit zal Iran de terreur continu blijven steunen.
Israel is nu bezig met een slachting dus nu moeten ze door gaan tot het eind.
Als Israel nu ophoudt hebben ze alleen maar meer terroristen gekweekt.
Huh, die waarvan ik net nog zei dat het een kloon is van Nazrallah?quote:Op maandag 30 september 2024 13:21 schreef Ali_boo het volgende:
Deze heeft het zeker 24uur volgehouden
[ x ]
Kan het ook maar moeilijk volgenquote:Op maandag 30 september 2024 13:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Huh, die waarvan ik net nog zei dat het een kloon is van Nazrallah?
Ja dus dat bedoel ik.quote:Op maandag 30 september 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar nu heb je kernwapens en kunt alle ongewenste figuren verwijderen. Wat nu?
In principe kan Israel dat gebied etnisch zuiveren en dan zijn ze ook van het gelazer af.
quote:Op maandag 30 september 2024 13:58 schreef Jouska het volgende:
Israel heeft in 2006 Libanon aangevallen, daar massaal burgers uitgemoord met als gevolg dat Hezbollah is ontstaan.
quote:Vroeg of laat is er een genocide in die regio.
Of de 250 miljoen moslims gaan verdwijnen, of de 7 miljoen Israelis.
Hezbollah is in de jaren '80 ontstaan en Isral heeft niet 'massaal burgers uitgemoord'quote:Op maandag 30 september 2024 13:58 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ja dus dat bedoel ik.
Israel heeft in 2006 Libanon aangevallen, daar massaal burgers uitgemoord met als gevolg dat Hezbollah is ontstaan. De grootste fout die Israel toen begaan heeft is dat ze zich hebben terug getrokken.
Ondertussen kan een jood niet met een keppeltje rondlopen in Amsterdam Nieuw-Westquote:Op maandag 30 september 2024 13:52 schreef Cuendillar het volgende:
Isral laat zien wie er nou eigenlijk de baas is.
Dat is de algemene consensus op Fok.quote:Op maandag 30 september 2024 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dat Arabieren niet in een westers land zouden kunnen wonen.
Dit is een Netflixserie waar ik zeker naar zou kijken.quote:
We zijn nu al 80 jaar oorlog aan het voeren en de situatie wordt erger en erger.quote:Op maandag 30 september 2024 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Maar de gedachte sprong om dan maar de bevolking van die landen volledig uit te moorden gaat mij toch wel honderden stappen te ver en volgens mij zijn er ook nog wel 100 opties die tussen niks doen en iedereen uitmoorden liggen die je eerst kan proberen.
En dat allemaal dankzij de Libanesen die zonodig raketten moesten afvuren op Isral.quote:Op maandag 30 september 2024 14:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ondertussen kan een jood niet met een keppeltje rondlopen in Amsterdam Nieuw-West
We weten allemaal dat Isral met Amerikaanse bommen aan het smijten is en hoopt dat Amerikaanse soldaten gaan sterven voor hen in Libanon en de regio.
Het volgende stukje 'beloofde land' op basis van wat verhalen van 2000+ jaar geleden?quote:Op maandag 30 september 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
'Lebanon, Part of the Promised Land': Israel's Messianic Right Wing Targets New Territory for Settlements
Before you dismiss the religious messianists who held a small online conference on Monday with their eyes set on reclaiming 'God's Promised Land,' remember that their plans for West Bank settlement seemed equally outlandish 50 years ago
https://www.haaretz.com/i(...)40-a1f8-2b9d18220000
Waarom zijn ze dan vertrokken in 2000?quote:Op maandag 30 september 2024 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het volgende stukje 'beloofde land' op basis van wat verhalen van 2000+ jaar geleden?
Dat is net als de Nederlandse samenleving opbouwen terwijl je bezet wordt door Nazi-Duitsland.quote:Op maandag 30 september 2024 14:08 schreef Wantie het volgende:
En dat allemaal dankzij de Libanesen die zonodig raketten moesten afvuren op Isral.
In plaats van die tijd en energie te steken in het verbeteren van de Libanese samenleving.
God is een makelaar en hij heeft het land aan hun beloofdquote:Op maandag 30 september 2024 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het volgende stukje 'beloofde land' op basis van wat verhalen van 2000+ jaar geleden?
Bedoel je daar Hezbollah mee?quote:Op maandag 30 september 2024 14:14 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is net als de Nederlandse samenleving opbouwen terwijl je bezet wordt door Nazi-Duitsland.
Wat heeft een jood in Amsterdam te maken met Isral?quote:Op maandag 30 september 2024 14:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ondertussen kan een jood niet met een keppeltje rondlopen in Amsterdam Nieuw-West
Ja, zeer voorspelbaar he.quote:Op maandag 30 september 2024 14:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat heeft een jood in Amsterdam te maken met Isral?
Daar versprak jij je even.
Smerige jodenhater.
Maar wat is het antwoord?quote:Op maandag 30 september 2024 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
Inmiddels is het van de site verwijdert, maar gelukkig hebben we archieven waar je het allemaal nog eens terug kan lezen
[ afbeelding ]
https://archive.is/kFmFP#selection-553.0-553.47
Vind dat je die laatste stap tamelijk snel maakt.quote:Op maandag 30 september 2024 14:08 schreef Jouska het volgende:
[..]
We zijn nu al 80 jaar oorlog aan het voeren en de situatie wordt erger en erger.
We zijn al 80 jaar bezig met "opties".
De realiteit is dat wij in Europa terreuraanslagen te verwerken krijgen door dat pappen en nathouden.
De realiteit is dat wij de oorlog in Oekraine gaan verliezen omdat er teveel aandacht naar Israel gaat.
De realiteit is dat we MILJARDEN euro's richting die bodemloze put sturen terwijl we hier mensen bij de voedselbank hebben.
De realiteit is dat de NLer geen huis meer kan kopen omdat er vanuit moslimlanden vluchtelingen komen die in de EU moeten worden opgehvangen.
De realiteit is dat de spanningen in de EU extreem aan het oplopen zijn dooral die vluchtelingen.
Wat was het spreekwoord... zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik denk dat het tijd is om een keus te maken ipv nog 80 jaar zo door te gaan.
Of je moord 250 miljoen moslims uit, of je verplaatst 7 miljoen Israelis.
Maar ik heb geen zin in overvolle AZC's, steekpartijen in Europa, omdat we krampachtig 'Israel' in stand willen houden in een regio waar dat onmogelijk is.
Libanon is bezet?quote:Op maandag 30 september 2024 14:14 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is net als de Nederlandse samenleving opbouwen terwijl je bezet wordt door Nazi-Duitsland.
Ja, het is lastig om de schijn op te houden.quote:Op maandag 30 september 2024 14:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat heeft een jood in Amsterdam te maken met Isral?
Daar versprak jij je even.
Smerige jodenhater.
Ben je bekend met het concept dat dubieuze regimes altijd een vijand nodig hebben om af te leiden van hun zeer slechte bestuur?quote:Op maandag 30 september 2024 14:08 schreef Jouska het volgende:
[..]
We zijn nu al 80 jaar oorlog aan het voeren en de situatie wordt erger en erger.
De realiteit is dat wij in Europa terreuraanslagen te verwerken krijgen door dat pappen en nathouden.
De realiteit is dat wij de oorlog in Oekraine gaan verliezen omdat er teveel aandacht naar Israel gaat.
De realiteit is dat we MILJARDEN euro's richting die bodemloze put sturen terwijl we hier mensen bij de voedselbank hebben.
De realiteit is dat de NLer geen huis meer kan kopen omdat er vanuit moslimlanden vluchtelingen komen die in de EU moeten worden opgehvangen.
De realiteit is dat de spanningen in de EU extreem aan het oplopen zijn dooral die vluchtelingen.
Maar ik heb geen zin in overvolle AZC's, steekpartijen in Europa, omdat we krampachtig 'Israel' in stand willen houden in een regio waar dat onmogelijk is.
Bijna alle vluchtelingen en aanslagen, steekpartijen hebben niets met Israel te maken.quote:Op maandag 30 september 2024 14:08 schreef Jouska het volgende:
[..]
Dit keer is het niet Israel, maar Hamas en UNRWA die alles bevestigen.quote:Israeli airstrikes in southern Lebanon and central Beirut overnight killed the top Hamas official in Lebanon and senior members of another Palestinian terror group, the organizations and the Israel Defense Forces said Monday.
Hamas said its leader in Lebanon, Fateh Sherif Abu el-Amin, was killed, along with his wife, son, and daughter, in a strike that targeted their house in a Palestinian refugee camp in the southern city of Tyre early Monday. A statement from the terror group identified him as a “successful teacher and excellent [school] principal.”
Reports in Palestinian media said Sherif was head of the teachers’ union for the UN agency for Palestinian refugees, which provides education services to nearly 40,000 students in Palestinian refugee camps in Lebanon.
UNRWA confirmed to The Times of Israel in a statement that Sherif had been employed by the agency, but noted that he had been suspended in March.
Sherif “was an UNRWA employee who was put on administrative leave without pay in March, and was undergoing an investigation following allegations that UNRWA received about his political activities,” UNRWA said.
Sherif’s suspension in March sparked large demonstrations and strikes by teachers demanding his reinstatement.
The Palestinian Refugees Portal news site reported in early June that Sherif was set to be reinstated, citing a press release from a Damascus-based group representing Palestinian refugees in Syria and Lebanon that said an arrangement had been found to drop the probe and end the teacher strike.
A “commitment” was reached “not to prosecute any employee on the basis of his national affiliation,” according to the press release.
Pictures shared on social media following his death showed Sherif speaking in front of a UNRWA school and receiving a certificate of appreciation from UNRWA.
https://www.timesofisrael(...)-beirut-since-oct-7/
Alleen kechs die zich nooit verdiept hebben in politiek, geschiedenis, religie, etc. vallen voor de onzin die Netanyahu uitkraamt. Een technologisch geavanceerd vrij modern Iran kan nooit in het belang van Isral zijn omdat ze geen concurrentie dulden.quote:Op maandag 30 september 2024 15:13 schreef Ali_boo het volgende:
Komt op mij niet echt geloofwaardig over, maar goed wie ben ik![]()
[ x ]
Nee. Ik denk dat hij hoopt dat er een burgeroorlog uitbreekt in Iran, of een opstand tegen de regering, zodat ze zich niet meer bezig houden met Isral en alle aandacht daar naartoe gaat.quote:Op maandag 30 september 2024 15:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Alleen kechs die zich nooit verdiept hebben in politiek, geschiedenis, religie, etc. vallen voor de onzin die Netanyahu uitkraamt. Een technologisch geavanceerd vrij modern Iran kan nooit in het belang van Isral zijn omdat ze geen concurrentie dulden.
Zelfs al is de helft waar ziet het er niet goed uit voor UNRWA.quote:A new report by the Geneva-based non-governmental watchdog group documents over a decade of overt promotion of Hamas terrorism by al-Sharif. Facebook posts by al-Sharif since 2013 show him repeatedly praising Hamas terrorist attacks, glorifying terrorist leaders, and participating at Hamas events celebrating terrorism. The photos are astonishing, because his activities would have been known to hundreds of his UNRWA colleagues for over a decade.
In March, as reported by Reuters and Palestinian media in Lebanon, Lazzarini suspended al-Sharif, and UNRWA requested him to resign — which conveniently would have allowed al-Sharif to leave without any censure and to collect a pension. Notably, the PLO did not object, and has said nothing to defend al-Sharif.
By contrast, the Alliance of Palestinian Forces, which includes Hamas, Islamic Jihad and the other rejectionist factions, mobilized mass protests that shut down UNRWA operations in Lebanon for the past few months.
Lazzarini flew to Lebanon a few weeks ago and successfully negotiated an end to the al-Sharif protests on June 3, 2024.
Palestinian Refugees Portal reported that in order to end the shutdown, Lazzarini had agreed—in a meeting with the alliance of terrorist factions—to reinstate al-Sharif. Lazzarini later denied that.
https://unwatch.org/lazza(...)ing-hamas-terrorism/
Dat het UNRWA door terroristen genfiltreerd is is toch al een tijdje bekend?quote:Op maandag 30 september 2024 15:27 schreef oblo het volgende:
Heeft iemand tijd en interesse om uit te zoeken hoe lang hij bij UNRWA werkte?
Hij was tegelijkertijd in een hoge positie bij UNRWA: “Sherif was head of the teachers’ union for the UN agency for Palestinian refugees, which provides education services to nearly 40,000 students in Palestinian refugee camps in Lebanon.” en Hamas: “Hamas said its leader in Lebanon”.
Interessante claims ook vanuit UN Watch:
[..]
Zelfs al is de helft waar ziet het er niet goed uit voor UNRWA.
Deze discussie is totaal niet interessant voor het overgrote deel van de wereld aangezien zo'n 85% van de wereld Hamas niet eens als terroristen zien maar als legitieme vertegenwoordigers van een (groot) deel van de Palestijnen.quote:Op maandag 30 september 2024 15:37 schreef GerryDV het volgende:
Dat het UNRWA door terroristen genfiltreerd is is toch al een tijdje bekend?
Dat laat ik aan jou over, wat ik stel is de realiteit. Maar dit komt jou vanuit religieuze en ethnische belangen niet welgevallig uit. Immers, de Joden moeten daar volgens Islamisten weg, want de Islam en Arabieren moeten daar heersen. Dit zogenaamd 'hun' gebied, net zoals er in de radicale kringen wordt gedacht over Spanje, Sicili en de Balkan.quote:
Nee hoor, er zijn ook genoeg mensen die zich hebben (moeten) bekeren. Zelfs enkele Palestijnen die vroeger Joods waren. Maar dat is nu allemaal niet meer te achterhalen.quote:Op maandag 30 september 2024 11:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja wat ga je dan doen?
Hij doet net of moslims per definite niet uit dezelfde groep mensen bestaat als die inheems waren zelf voordat de joden er waren. Hij doet net of de geschiedenis begint met de aanwezigheid van joden. Daarvoor woonden daar al andere stammen en toen de joden er met geweld kwamen was het niet leeg. Daarna was het niet leeg en ook niet volledig joods.
Deels correct. Joden zijn verdreven uit deze regio en hebben tot de oprichting van de staat van Isral in 'ballingschap geleefd'. Zowel Asjkenazische als Sefardische Joden hebben enige Europese inmengingen (bijvoorbeeld doordat Asjkenazische Joden voortkomen uit een grote gemeenschap Joden die in het Romeinse Rijk leefden, waarvan een deel als slaaf).quote:Op maandag 30 september 2024 12:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ach, een groot deel van de Israelische Joden (de Asjkenazische Joden) waren 1000 jaar lang niet aanwezig in die regio en hebben voor een groot deel ook Italiaanse voorouders. En de Sefardische Joden hebben ook Europese voorouders. Er zijn ook groepen Joden die voorouders delen (/genetische overlap hebben) met de Arabieren.
Het is allemaal niet zo zwart wit. Wie wel of niet inheems is vind ik zelf niet zo interessant als het gaat om de oplossing voor het vraagstuk.
Wacht, het ging toch niet om Joden maar om Isral? Oh, dus wel. Daar vallen er weer wat maskers af.quote:
De Palestijnen hebben zoals hier inmiddels al vele malen is herhaald, nooit een land gehad. Het gaat de Islamisten om 'Al-Quds' en de gebruikelijk territoriale gierigheid. De 'Ummah' moet immers groeien.quote:
Nee, ik denk dat veel mensen -deels terecht en deels onterecht- denken dat het Isralische propaganda is dat er zoveel links tussen Hamas en UNRWA vast te stellen zijn.quote:Op maandag 30 september 2024 15:37 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Moet je aan Netanyahu vragen die het over de Joodse staat heeft terwijl hij tienduizenden mensen doodt als leider van de Joodse staat met volgens Netanyahu Jeruzalem als de eternal capital van de Joden.quote:Op maandag 30 september 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
Wacht, het ging toch niet om Joden maar om Isral? Oh, dus wel. Daar vallen er weer wat maskers af.
Misschien is deze ChatGPT prompt dan passender op een Iraans forum. Op een Nederlands forum lijkt mij deze discussie uiterst relevant.quote:Op maandag 30 september 2024 15:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Deze discussie is totaal niet interessant voor het overgrote deel van de wereld aangezien zo'n 85% van de wereld Hamas niet eens als terroristen zien maar als legitieme vertegenwoordigers van een (groot) deel van de Palestijnen.
Welke van de 195 landen zien Hamas als een terroristische organisatie?
Hamas wordt beschouwd als een terroristische organisatie door onder andere de Verenigde Staten, Canada, Isral, de Europese Unie en een aantal andere landen en organisaties.
Hoeveel procent van de wereld?
Er zijn momenteel 195 landen in de wereld (inclusief Vaticaanstad en Palestina). Aangezien Hamas door ongeveer 30 landen als een terroristische organisatie wordt erkend: ongeveer 15,4% van de landen in de wereld beschouwt Hamas als een terroristische organisatie.
Ik zou wat dat betreft niets uitsluiten. Hezbollah werd door Khamenei ingehuurd als knokploeg om de protesten neer te slaan. Iets van 600-1000 mensen werden door die lui blind gemaakt. Het is niet een heel goed voor het gezag van het regime als Isral die in een weekje wegvaagt. Ze worden nogal gehaat door een aanzienlijk deel van de bevolking.quote:Op maandag 30 september 2024 15:13 schreef Ali_boo het volgende:
Komt op mij niet echt geloofwaardig over, maar goed wie ben ik![]()
[ x ]
Wel bijzonder dit. Als talloze Islamtische terroristen de afgelopen decennia alleen al honderdduizenden mensen om het leven hebben gebracht in de naam van hun religie, zien we moslims jammeren dat het niet eerlijk is om hen daarmee te associren.quote:Op maandag 30 september 2024 15:55 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Moet je aan Netanyahu vragen die het over de Joodse staat heeft terwijl hij tienduizenden mensen doodt als leider van de Joodse staat met volgens Netanyahu Jeruzalem als de eternal capital van de Joden.
Nee, mijn reactie bevat interessante en unieke informatie, ook voor dit forum. En waarom meteen Iraans, Iranfoob? Terwijl Netanyahu zojuist zei dat hij zo erg veel om Iran(irs) geeft, erg geloofwaardig.quote:Op maandag 30 september 2024 15:58 schreef oblo het volgende:
Misschien is deze ChatGPT prompt dan passender op een Iraans forum. Op een Nederlands forum lijkt mij deze discussie uiterst relevant.
Je vergelijkt de Joodse staat dus met Islamitische terroristen. Veelzeggend.quote:Op maandag 30 september 2024 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wel bijzonder dit. Als talloze Islamtische terroristen de afgelopen decennia alleen al honderdduizenden mensen om het leven hebben gebracht in de naam van hun religie, zien we moslims jammeren dat het niet eerlijk is om hen daarmee te associren.
Maar vervolgens associeert men zelf wel elke Jood met Isral, dat zich probeert te verdedigen tegen terreurgroeperingen, die binnen dan Arabische en Islamtische wereld dan ook nog eens als 'verzetsstrijders' worden gezien omdat zij proberen Isral en diens inwoners te vernietigen.
🤡🤡🤡
quote:Op maandag 30 september 2024 16:12 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je vergelijkt de Joodse staat dus met Islamitische terroristen. Veelzeggend.
Maar het niet over 1 kam scheren is blijkbaar eenrichtingsverkeer, helder.quote:Op maandag 30 september 2024 14:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Iran is toch een land dat Hamas niet als terreurorganisatie ziet, die maakt deel uit van de 85%. Wat heeft dat met fobie te maken? Prachtig land Iran, mooie en intelligente mensen, alleen een kutregime aan de macht.quote:Op maandag 30 september 2024 16:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, mijn reactie bevat interessante en unieke informatie, ook voor dit forum. En waarom meteen Iraans, Iranfoob? Terwijl Netanyahu zojuist zei dat hij zo erg veel om Iran(irs) geeft, erg geloofwaardig.
Nee, hij vraagt het aan jou.quote:Op maandag 30 september 2024 15:55 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Moet je aan Netanyahu vragen
Tja, je verwacht het niet en dan wederom als VN onderscheid maken of die politiek gengageerde motieven zou hebben waarbij hezbollah dat onderscheid niet heeft noch maakt.quote:Op maandag 30 september 2024 13:00 schreef Aether het volgende:
UNRWA confirms Hamas leader in Lebanon was its employee
https://www.timesofisrael(...)on-was-its-employee/
Islamietjes falen altijd. Daarnaast is de Islam de kanker van deze wereld, vol haat tegen alles wat wij als waarden zien, dat iedereen gelijk is bijvoorbeeld, dat gaat er bij de haatbaarden niet in.quote:Op maandag 30 september 2024 16:31 schreef Triggershott het volgende:
Te veel geblaat van bepaalde users die zelf structureel islamofobisch zijn maar anderen voor antisemitisch of smerige jodenhater uitmaken.
Mijn reacties zijn juist zeer mild, zeker in vergelijking met de reacties die je op deze screenshots ziet op een platform met 1,1 miljoen volgers:
https://www.cidi.nl/cestm(...)t-van-antisemitisme/
Laat ik maar niet over de Holocaust en de 6 miljoen slachtoffers beginnen danquote:Op maandag 30 september 2024 16:34 schreef TweedeKlum het volgende:
Islamietjes falen altijd. Daarnaast is de Islam de kanker van deze wereld, vol haat tegen alles wat wij als waarden zien, dat iedereen gelijk is bijvoorbeeld, dat gaat er bij de haatbaarden niet in.
Het is een wonder dat jij hier nog mag reageren.quote:Op maandag 30 september 2024 16:31 schreef Triggershott het volgende:
Te veel geblaat van bepaalde users die zelf structureel islamofobisch zijn maar anderen voor antisemitisch of smerige jodenhater uitmaken.
Mijn reacties zijn juist zeer mild
Tuurlijk is het wel de oorzaak en de oplossing.quote:Op maandag 30 september 2024 14:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Vind dat je die laatste stap tamelijk snel maakt.
Die terreuraanslagen zijn een keuze van moslimextremisten, dat is geen dwang vanuit Isral. Idem de vluchtelingen en de gevolgen daarvan. Allemaal keuzes: zowel van de (potentile) vluchtelingen (i.d.d. vnl. uit Islamitische landen) en onze keuze voor een voorkeusbehandeling van hen. Met als gevolg een niet te stuiten instroom, overvolle AZC en gigantische wachtlijsten voor sociale huurwoningen.
Maar kom niet aan dat 7 miljoen Israli's (verplaatsen) daar de oorzaak (resp. oplossing) voor zijn (is).
Ik weet dat je liever hebt dat Netanyahu een bunker buster bom op mij gooit, blijf hopen, zionistje.quote:Op maandag 30 september 2024 16:40 schreef Cuendillar het volgende:
Het is een wonder dat jij hier nog mag reageren.
Ja, maar dat boeit niemand.quote:Op maandag 30 september 2024 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je bekend met het concept dat dubieuze regimes altijd een vijand nodig hebben om af te leiden van hun zeer slechte bestuur?
Als Israel morgen verdwijnt hebben de vrome aanhangers van mohammed de volgende dag een reden gevonden om elkaar de hersens in te slaan. Want dat komt de machthebbers immers uit, zo blijven ze aan de macht.
Ja maar kennelijk niet bij bepaalde redacties, journalisten en wegkijkende hulpverleners.quote:Op maandag 30 september 2024 15:37 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wat is er mis met 4? Moslims stoppen met Israli's te proberen te verdrijven? Hamas laat de gijzelaars vrij en levert de daders van 7 oktober, die nog in leven zijn, uit. Hezbollah stopt met raketten afvuren en iedereen leeft in zijn EIGEN gebied.quote:Op maandag 30 september 2024 16:41 schreef Jouska het volgende:
En nogmaals: ik zeg niet dat dat de schuld is van Israel. Ik zeg alleen dat dit de situatie is en dat er maar 3 oplossingen zijn
1: totale genocide van alle moslims om Israel heen, dus 250 miljoen moslims dood.
2: Zeven miljoen Israeli's herplaatsen
3: Doorgaan zoals we nu al 80 jaar bezig zijn en dus honderden miljarden kwijt, miljoenen moslim doden, tienduizenden Israelische doden, een regio waar miljoenen weg vluchten, een overstroming van vluchtelingen in Europa en onze lokale moslims die de slachting zien en steeds agressiever worden.
Je vergeet alleen dat wij mogelijk dat hek zullen afbreken en in je achterste gaan douwen.quote:Op maandag 30 september 2024 16:48 schreef Jouska het volgende:
Waarom Israel niet gewoon opdoeken en een groot hek om die regio ?
En als ze elkaar dan uitmoorden... boeit dat dan nog als er geen enkele Israeli meer woont ?
Nee mijn antwoord is dat je de keus moet maken tussen: of je doet het goed en veegt de regio leeg.quote:Op maandag 30 september 2024 14:51 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Bijna alle vluchtelingen en aanslagen, steekpartijen hebben niets met Israel te maken.
Ook al geef je Israel nu aan de moslims dan zou dat hier niets veranderen, behalve dat ze nu weten dat ze veel meer kunnen gaan eisen omdat het Westen toch wel toe gaat geven.
Dus dit is jouw antwoord op alles?
Opgeven?
Toegeven?
Rusland dreigt een beetje? Laten we ze oekraine maar geven dan.
Moslims zijn boos? laten we ze Israel geven dan.
Ik snap je redenering waarbij de argumentatie vooral een drogreden is om daarmee geen oordeel te hoeven innemen.quote:Op maandag 30 september 2024 15:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Deze discussie is totaal niet interessant voor het overgrote deel van de wereld aangezien zo'n 85% van de wereld Hamas niet eens als terroristen zien maar als legitieme vertegenwoordigers van een (groot) deel van de Palestijnen.
Welke van de 195 landen zien Hamas als een terroristische organisatie?
Hamas wordt beschouwd als een terroristische organisatie door onder andere de Verenigde Staten, Canada, Isral, de Europese Unie en een aantal andere landen en organisaties.
Hoeveel procent van de wereld?
Er zijn momenteel 195 landen in de wereld (inclusief Vaticaanstad en Palestina). Aangezien Hamas door ongeveer 30 landen als een terroristische organisatie wordt erkend: ongeveer 15,4% van de landen in de wereld beschouwt Hamas als een terroristische organisatie.
Die boze Syrir zit hier vanwege de burgeroorlog in Syri, die mede mogelijk wordt gemaakt door Rusland.quote:Op maandag 30 september 2024 16:54 schreef Jouska het volgende:
[..]
Nee mijn antwoord is dat je de keus moet maken tussen: of je doet het goed en veegt de regio leeg.
Of je vertrekt.
Maar niet weer 80 jaar geklooi en wij de kosten.
Oekraine is een mooi voorbeeld: OF je geeft Oekraine aan Rusland, of je stuurt het NATO leger en veegt de Russen weg. Hadden we meteen het 1e jaar moeten doen.
Maar nee, we zijn nu weer 3 jaar aan het klooien, honderdduizenden doden en gewonden, de kosten lopen in de tientallen miljarden, er is geen eind in zicht.
Jij staat dalijk in een bus en dan krijg je een mes in je rug van een boze Syrier.
Mijn belastinggeld gaat naar Israel ipv dat hier huizen worden gebouwd.
Maak gewoon een keus.
OF je veegt alles weg, OF je verplaatste Israel ergens anders naar toe.
Maar het geklooi van de afgelopen 80 jaar nog 80 jaar voort laten duren is gewoon achterlijk.
Vind jij het leuk om miljarden in een bodemloze put te tiefen ?
De Al-Aqsa moskee ligt in Isral.quote:Op maandag 30 september 2024 16:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik weet dat je liever hebt dat Netanyahu een bunker buster bom op mij gooit, blijf hopen, zionistje.
Jij en wie nog meer?quote:Op maandag 30 september 2024 16:52 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat wij mogelijk dat hek zullen afbreken en in je achterste gaan douwen.
Interessant om je kont mij af te vegen jaquote:Op maandag 30 september 2024 16:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, mijn reactie bevat interessante en unieke informatie, ook voor dit forum.
Ho ho.quote:Op maandag 30 september 2024 17:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die boze Syrir zit hier vanwege de burgeroorlog in Syri, die mede mogelijk wordt gemaakt door Rusland.
En als je toch een vergelijking met Rusland wilt maken:
Isral kan ook gewoon heel Libanon en Gaza innemen en alle haatbaarden laten optyfen.
Probleem opgelost.
Dat is de enige juiste vergelijking.quote:Op maandag 30 september 2024 16:12 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je vergelijkt de Joodse staat dus met Islamitische terroristen. Veelzeggend.
Je bedoelt in het door Isral in 1967 bezette stukje van Jeruzalem.quote:Op maandag 30 september 2024 17:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De Al-Aqsa moskee ligt in Isral.![]()
En dan gaat je nogal domme idee totaal niet uitmaken mbt migratie. Want stront blijft, of israel er is of niet, dus migratie uit die contreien blijft plaatsvinden.quote:
Dat kan ook nu al. Grappig dat jij bij elkaar fantaseert dat OMDAT we blijkbaar(?) Israel betalen(?), steunen(?) daar uit volgt dat we ook die mensen van daar MOETEN opvangen, maar dat volgt daar niet uit, dat noemen we een "non sequitur".quote:En omdat we er niks meer mee te maken hebben hebben we ook geen enkele verantwoording tov de vluchtelingen. Dus kunnen de grenzen gewoon potdicht.
Over een paar weken weer een nieuw lijstje.quote:
Tuurlijk jongen, ik ga alleen niets aannemen van iemand die dacht dat Hezbollah is ontstaan als reactie op de oorlog van 2006 terwijl ze volop aan het meevechten waren op dat moment, iemand die het heeft over genocide op 250 miljoen moslimsquote:Op maandag 30 september 2024 17:07 schreef Jouska het volgende:
Ho ho.
ISIS is een creatie van USA en Israel. De bedoeling was dat Assad uit het zadel gewipt zou worden omdat Assad
BNW is verderop.quote:Op maandag 30 september 2024 17:07 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ho ho.
ISIS is een creatie van USA en Israel. De bedoeling was dat Assad uit het zadel gewipt zou worden omdat Assad een marionet is van de Russen.
Nee hoor, alleen Hamas en Hezbollah zijn Isral aan het aanvallen.quote:Maar wat je zegt is dus wat ik bedoel.
Israel moet Gaza, West Bank, Jordanie, Egypte, Yemen, Syrie, Libanon en Iran van de kaart vegen dan is het klaar met de ellende.
In feite doe je dat wl, want je wilt dat Isral optyft.quote:Maar ik vraag me af of Israel dat voor elkaar gaat krijgen.
Ik denk dat Israel een bodemloze put zal blijven waar wij de shit van op ons dak gaan krijgen.
(wederom: ik geef Israel niet de schuld)
Nee mijn stelling is dat als je ergens een teringzooi van maakt, je ook de rotzooi moet opruimen.quote:Op maandag 30 september 2024 17:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan gaat je nogal domme idee totaal niet uitmaken mbt migratie. Want stront blijft, of israel er is of niet, dus migratie uit die contreien blijft plaatsvinden.
[..]
Dat kan ook nu al. Grappig dat jij bij elkaar fantaseert dat OMDAT we blijkbaar(?) Israel betalen(?), steunen(?) daar uit volgt dat we ook die mensen van daar MOETEN opvangen, maar dat volgt daar niet uit, dat noemen we een "non sequitur".
Nogal slecht onsamenhangend verhaal wat je hier hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |