quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Dat hebben ze toch al, via Syri/Libanon/Gaza?quote:Op zondag 29 september 2024 14:10 schreef michaelmoore het volgende:
vind jij het verstandig als Iran directe toegang krijgt tot de middelandse zee ?
Ik wens ze veel succes en wijsheid. Zijn de Houthis echt krachtiger dan Hezbollah? Dat duurde namelijk maar 10 dagen. Toegegeven: wel grote ballen. (Die er binnenkort af liggen)quote:Op zondag 29 september 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al, via Syri/Libanon/Gaza?
De Houthis hebben voor een blokkade van de Rode Zee gezorgd en deze analist uit Jemen zegt dat de Houthis binnenkort besluiten om schepen die richting Isral gaan in de Middellandse Zee met ballistische raketten te bestoken zodat ze daar ook de boel gaan blokkeren. En nu ze toch bezig zijn, willen ze helemaal niet meer gaan stoppen met Isral te bestoken als er een wapenstilstand komt in Gaza, ze gaan gelijk door tot het einde van de zionistische staat. Ambitieuze jongens.
Die willen Yemen dus nog verder naar de klote helpen.quote:Op zondag 29 september 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al, via Syri/Libanon/Gaza?
De Houthis hebben voor een blokkade van de Rode Zee gezorgd en deze analist uit Jemen zegt dat de Houthis binnenkort besluiten om schepen die richting Isral gaan in de Middellandse Zee met ballistische raketten te bestoken zodat ze daar ook de boel gaan blokkeren. En nu ze toch bezig zijn, willen ze helemaal niet meer gaan stoppen met Isral te bestoken als er een wapenstilstand komt in Gaza, ze gaan gelijk door tot het einde van de zionistische staat. Ambitieuze jongens.
Het waren ongekend prachtige weken. Begon met die ontploffende piepers en daarna gingen al die geiteneukers door de gehaktmolen. Lekker man!quote:VS claimen doden van 37 terroristen in Syri, waaronder hooggeplaatste leden van IS
Een leven lang geïndoctrineerd door een haatdragende, bloeddorstige ideologie.quote:Op zondag 29 september 2024 16:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die willen Yemen dus nog verder naar de klote helpen.
Waarom willen dat soort lui niet gewoon een normaal leven leiden.
En alle belastingscentjes die Jemen oplevert, op een eigen bankrekening in Dubai. Je hoeft alleen de bevolking te onderdrukken en af en toe een aanslag op een boot.quote:Op zondag 29 september 2024 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een leven lang gendoctrineerd door een haatdragende, bloeddorstige ideologie.
Letterlijk een boevenstaat.quote:Op zondag 29 september 2024 16:17 schreef havanagila het volgende:
[..]
En alle belastingscentjes die Jemen oplevert, op een eigen bankrekening in Dubai. Je hoeft alleen de bevolking te onderdrukken en af en toe een aanslag op een boot.
Strikt genomen is dat de schuld van de eigen Libanese regering die hezbollah vrijelijk onderdak boodquote:Op zondag 29 september 2024 14:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sterker nog, de president van Libanon verkondigde vandaag dat er al 1 miljoen mensen op de vlucht zijn. En let op, deze mensen zitten niet zo gevangen als de mensen in Gaza. Wat ik zo lees vluchten de meesten op het moment naar Syri maar het kan ook zomaar deze kant op zijn uiteindelijk.
Elikopter?quote:
Ik denk dat dat iedereen dat wel begrijpt en dat het geweld helaas nodig is om de onderdrukkende partij die anderen voorschrijft hoe zij moeten leven, het onderspit te laten delven.quote:Op zondag 29 september 2024 15:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er wint niemand in dit conflict. Er zijn alleen maar verliezers. Dat mensen dat nu nog niet begrijpen.
Waar hoop je op?quote:Op zondag 29 september 2024 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
Maar gaat Iran nou reageren of waait dir allemaal over?
Weet ik, vandaar dat ik de nummer ook postquote:Op zondag 29 september 2024 16:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Grap uit het Iran-topic.
NWS / Hamas leider Ismail Haniyeh omgebracht in Iran.
[ afbeelding ]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op? Ja, een boel slechterikken en (tien)duizenden burgers zijn ongekomen. Een perfecte voedingsbodem voor hernieuwde haat.quote:Op zondag 29 september 2024 16:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iedereen dat wel begrijpt en dat het geweld helaas nodig is om de onderdrukkende partij die anderen voorschrijft hoe zij moeten leven, het onderspit te laten delven.
Hoe dan anders, ben en blijf ik altijd wel naar benieuwd wanneer n van de partijen als doel een land em het bestaan van haar burgers, wil vernietigen.
Het gaat ook niet om winnen of verliezen maar dat terreur en onderdrukking altijd het zal verliezen. Eerder gebeurd in de geschiedenis met doorgaans voor daarna komende mensen die anderen wel willen tolereren, een net wat voorspoediger leven.
Misschien moet je kumbaya gaan zingen.quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op? Ja, een boel slechterikken en (tien)duizenden burgers zijn ongekomen. Een perfecte voedingsbodem voor hernieuwde haat.
Dan vecht je over 10-15 jaar weer tegen Hamas 2.0 en Hezbollah 2.0.
Al hoop ik dat Libanon zelf nu ook doorpakt en deze groepering ook geen ruimte meer geeft. De vraag is of ze daartoe in staat zijn en er politiek ook de echte wil voor is (Hezbollah heeft natuurlijk ook vriendjes daar).
Je kunt ook niet lijdzaam afwachten tot je onder de voet gelopen wordt.quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op? Ja, een boel slechterikken en (tien)duizenden burgers zijn ongekomen. Een perfecte voedingsbodem voor hernieuwde haat.
Al hoop ik dat Libanon zelf nu ook doorpakt en deze groepering ook geen ruimte meer geeft. De vraag is of ze daartoe in staat zijn en er politiek ook de echte wil voor is (Hezbollah heeft natuurlijk ook vriendjes daar).
Zou het helpenquote:Op zondag 29 september 2024 16:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je kumbaya gaan zingen.
Nee.quote:
Ik zeg ook niet dat Isral niks moet doen he. De ontmanteling van de top van Hezbollah was vrij snel en effectief, dat hebben ze best knap gedaan. Niemand had verwacht dat het in dit tempo zou gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 17:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt ook niet lijdzaam afwachten tot je onder de voet gelopen wordt.
Het is geen virtue-signaling. Als Isral koop je iedere keer 10-15 jaar met zo'n oorlog en begint de shit opnieuw. Ik heb ook niet de oplossing liggen, maar dit is het ook niet. Althans, ik hoop nog steeds op een vreedzame oplossing uiteindelijk. Allicht wat naief. Aquote:Op zondag 29 september 2024 17:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
There is a lesson here......
WO2 heeft het vernaggelde gedachtegoed van het nazisme ook niet definitief doen verdwijnen van deze wereldbol.
Het feit dat je een dikke boete krijgt als je met alcohol achter het stuur gaat zitten heeft er ook niet voor gezorgd dat rijden met drank op niet meer voorkomt.
Je virtue-signaling is goedkoop en vervelend.
Maar juist de machinaties van externe landen hebben iran gemaakt zoals het nu is?quote:Op zondag 29 september 2024 17:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wellicht is de enige - serieuze - oplossing het onder de voet lopen van Iran, zorgen dat daar de oude tijden herleven (pre 1979),
Terugkeer van je burgers naar gebieden die voorheen onder dreiging van die terreurgroepen stonden? Veilige landsgrenzen? Al is het maar tijdelijk, het is beter dan niks doen.quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar in dit conflict los je uiteindelijk niet zoveel op. Stel, je kunt nu Hamas en Hezbollah uitschakelen. Dan heb je twee terreurgroepen buitenspel gezet. Maar wat los je daar uiteindelijk mee op?
Hoe kan Iran reageren? Ze hebben de middelen simpelweg niet.quote:Op zondag 29 september 2024 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
Maar gaat Iran nou reageren of waait dir allemaal over?
Die was voor de show h. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. De bedoeling was juist om niet te escaleren en voor de bevolking wel een overwinning uit te roepen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe kan Iran reageren? Ze hebben de middelen simpelweg niet.
Bij de vorige grote aanval die ze deden in april gebruikte ze 170 drones, 30 cruise missiles, en 120 raketten.
Kosten: 100 miljoen dollar.
Resultaat: een aantal gewonden, geen doden.
Misschien dat ze voor de buhne weer zoiets doen en zeggen dat Israel succesvol afgeschrikt is of iets doms.
Ja dat horen we nu al jarenlang. Dat Rusland, Hamas, Hezbollah en Iran zich allemaal inhouden en als ze willen echt los kunnen gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die was voor de show h. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. De bedoeling was juist om niet te escaleren en voor de bevolking wel een overwinning uit te roepen.
Geen idee. Ik heb het idee dat er in Iran meer wil is vanuit de bevolking dan in bv. Palestina. Alleen zijn de huidige machtshebbers dusdanig machtig dat het volk gewoon keihard wordt aangepakt als ze oproer veroorzaken. Maar dat kan ook een verkeerd beeld zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar juist de machinaties van externe landen hebben iran gemaakt zoals het nu is?
Het zal uit hunzelf moeten komen, tenzij je graag extreme scenarios wil waarin andere landen voor eeuwen de boel daar koloniseren, en proberen dat land opnieuw vorm te geven in hun evenbeeld, al ken ik eigenlijk geen voorbeelden van waar dat ooit serieus geprobeerd is.
Maar helaas; iran nu ontdoen van de huidige machthebbers is precies hetzelfde als wat israel nu doet met hamas, hezbollah, geen definitieve oplossingen, just hit reset, zodat je er een paar decennia geen last meer van hebt.
Dat stelde ik ook. Je koopt er tijd mee, maar over 10-15 jaar begint deze shit weer opnieuw. Het is uiteindelijk geen echte oplossing.quote:Op zondag 29 september 2024 17:12 schreef oblo het volgende:
[..]
Terugkeer van je burgers naar gebieden die voorheen onder dreiging van die terreurgroepen stonden? Veilige landsgrenzen? Al is het maar tijdelijk, het is beter dan niks doen.
Dus gewoon niets doen en accepteren dat je land continu beschoten wordt?quote:Op zondag 29 september 2024 16:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, bevolking daar heeft beduidend meer potentie.quote:Op zondag 29 september 2024 17:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik heb het idee dat er in Iran meer wil is vanuit de bevolking dan in bv. Palestina.
Rusland en Hamas zeker niet, dat is overduidelijk toch? Hezbollah en Iran op dit moment wel.quote:Op zondag 29 september 2024 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja dat horen we nu al jarenlang. Dat Rusland, Hamas, Hezbollah en Iran zich allemaal inhouden en als ze willen echt los kunnen gaan.
Heb er mn twijfels bij. Ze hebben een goede PR machine in ieder geval.
Eens, maar daar gaat het steevast verkeerd. Isral haalt de bezem er eens in de zoveel tijd doorheen, maar 15 jaar later is het weer dezelfde shit omdat er verder niks gebeurd. Dit is overigens niet (alleen) de schuld van Isral.quote:Op zondag 29 september 2024 17:17 schreef oblo het volgende:
Het lijkt me duidelijk voor iedereen dat Hezbollah en Hamas principieel geen duurzame vrede met Israel willen. Als je dat vaststelt dan begint letterlijk elke realistisch en duurzame oplossing met het uitschakelen van die groepen. Wat je daarna doet is belangrijk, maar als opstapje is die uitschakeling nodig.
Daarom zal het midden oosten altijd een teringzooi blijven, inclusief Isral.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eens, maar daar gaat het steevast verkeerd. Isral haalt de bezem er eens in de zoveel tijd doorheen, maar 15 jaar later is het weer dezelfde shit omdat er verder niks gebeurd. Dit is overigens niet (alleen) de schuld van Isral.
Voortkomend uit angst ook vrees ik. Mensen zijn bang voor het regime. Je moet je leven maar durven te wagen natuurlijk. Denk veel stille mensen die graag verandering zien.quote:Op zondag 29 september 2024 17:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, bevolking daar heeft beduidend meer potentie.
Keerzijde: als maar genoeg mensen aldaar van de baarden af willen, dan verdwijnen de baarden. Maar blijkbaar zijn er dus nog teveel mensen daar, die niet van ze af willen.
Meest duurzame omwenteling is diegene die uit het volk zelf voortkomt.
Zeker. Maar uiteindelijk zullen ze dat moeten doorbreken, niemand anders gaat het voor ze doen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voortkomend uit angst ook vrees ik. Mensen zijn bang voor het regime. Je moet je leven maar durven te wagen natuurlijk. Denk veel stille mensen die graag verandering zien.
Hoe gaat hezbollah een grondoffensief doen zonder leiders en communicatie? Ze zijn vleugellam.quote:Op zondag 29 september 2024 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rusland en Hamas zeker niet, dat is overduidelijk toch? Hezbollah en Iran op dit moment wel.
Als Hezbollah met 100k man een grondoffensief in Noord Isral doet dan is het geen inhouden meer.
Die paar raketten hoort gewoon bij het spelletje. Dat noemen we geen oorlog of escalatie.
Dat vrees ik dus ook. Daarom ook mijn stelling dat in dit conflict alleen maar verliezers kent.quote:Op zondag 29 september 2024 17:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom zal het midden oosten altijd een teringzooi blijven, inclusief Isral.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |