Het is wel belangrijk om asielzoekers en arbeidsmigranten als aparte categoriën te zien. Asielzoekers zijn, economisch gezien, een blok aan het been terwijl arbeidsmigranten geld opleveren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wie pushen nou eigenlijk dat verhaal van Denemarken als voorbeeld voor links? Enkel rechtse mensen. Het is niet voor niks dat Faber daarheen gaat om af te kijken hoe je racistisch migratiebeleid doet en niet Dijk of Timmermans. Niet voor niks dat PVV,VVD,NSC,BBB het als gidsland zien.
Lekker geld afpakken van gevluchte mensen enzo. Voordeel daarvan zou wel zijn dat Yesilgos niet haar verhaal over die handtas die ze nog heeft van toen ze gevlucht was zou kunnen doen
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-meer-immigranten
[..]
Denen willen uit xenofobe overwegingen helemaal geen buitenlanders, hooguit wat Zweden, Duitsers en Nederlanders. De rest pruimen ze niet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk om asielzoekers en arbeidsmigranten als aparte categoriën te zien. Asielzoekers zijn, economisch gezien, een blok aan het been terwijl arbeidsmigranten geld opleveren.
Het is vooral dat er 600.000 laaggeschoolde arbeidsmigranten hier werken in de voedselindustrie, kassen en logistiek die Nederland nauwelijks een cent opleveren, vooral een paar rijke eigenaars nog rijker maken. En regelmatig met veel overlast, zeker als ze werkloos raken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk om asielzoekers en arbeidsmigranten als aparte categoriën te zien. Asielzoekers zijn, economisch gezien, een blok aan het been terwijl arbeidsmigranten geld opleveren.
Hebben we daar wel woningen voor? Al die arbeidsmigranten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welke werkelijkheid. Je weet helemaal niet wat de verhoudingen zijn bij de volgende formatie. De werkelijkheid is dat er gigantische verschuivingen zijn in de Nederlandse politiek. De zekerheid waarmee jij stelt dat VVD cruciaal is, is net zo min werkelijkheid als dat ik zeg dat ze dat niet zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is omdat jij de werkelijkheid ontkent. Je kunt ook zeggen dat je niet gelooft dat de snelweg niet roze is.
PvdA-GL wilde en wil niet met de PVV. Nooit. Ze wilden er niet eens mee praten. Sterker: ze wilden in eerste instantie even niet eens met een door PVV uitgezochte informateur praten.
Als je dus de combi PvdAGL-PVV uit sluit, is de VVD altijd nodig. Dat is net zo waar als dat de snelweg niet roze is.
Dat kan niet xenofoob zijn aangezien de voorgenoemden "xenoi"' zijn. Het is simpelweg een selectie op economische voordelen en integratiemogelijkheden uit de grotere "xenoi" groep.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denen willen uit xenofobe overwegingen helemaal geen buitenlanders, hooguit wat Zweden, Duitsers en Nederlanders. De rest pruimen ze niet.
Zo simpel is het echt niet hoor. En vooral dat laatste is niet waar. Althans niet in de zin van winst/geldgeld voor de samenleving. Wel voor de werkgever. Meer een gevalletje lekker goedkoop immigranten inhuren, lasten afwentelen op de samenleving, winst voor de werkgever.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kortom mensen die werken leveren niks op maar mensen die in de bijstand zitten en oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit zijn geen probleem?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is vooral dat er 600.000 laaggeschoolde arbeidsmigranten hier werken in de voedselindustrie, kassen en logistiek die Nederland nauwelijks een cent opleveren, vooral een paar rijke eigenaars nog rijker maken. En regelmatig met veel overlast, zeker als ze werkloos raken.
Terwijl asielzoekers, een veel lager aantal (40k per jaar, die laaggeschoolde arbeidsmigranten in die 3 sectoren zijn dus al goed voor 15 jaar asielmigratie) vrij weinig overlast geven.
Winst voor de werkgever, mits de werkgever onderdeel is van de samenleving, is winst voor de samenleving.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo simpel is het echt niet hoor. En vooral dat laatste is niet waar. Althans niet in de zin van winst/geldgeld voor de samenleving. Wel voor de werkgever. Meer een gevalletje lekker goedkoop immigranten inhuren, lasten afwentelen op de samenleving, winst voor de werkgever.
We hadden het over de afgelopen formatie, waar jij doet alsof het zonder VVD had gekund. Nog steeds geen voorstel van een mogelijke coalitie gezien, trouwens. Je weet dus zelf ook wel dat je onzin verkoopt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke werkelijkheid. Je weet helemaal niet wat de verhoudingen zijn bij de volgende formatie. De werkelijkheid is dat er gigantische verschuivingen zijn in de Nederlandse politiek. De zekerheid waarmee jij stelt dat VVD cruciaal is, is net zo min werkelijkheid als dat ik zeg dat ze dat niet zijn.
Dat je VVD nu alweer tot cruciaal voor een volgende formatie positioneert is net zo min realiteit als ik die zeg het is cruciaal ze niet weer in die rol te plaatsen.
Nee, "xenoi" staat niet zozeer voor "buitenlanders" maar voor het vreemde. Nederlanders, Noord-Duitsers of Zweden achten ze nog enigszins hetzelfde maar een Amerikaan pruimen ze al niet, hoe succesvol ook.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan niet xenofoob zijn aangezien de voorgenoemden "xenoi"' zijn. Het is simpelweg een selectie op economische voordelen en integratiemogelijkheden uit de grotere "xenoi" groep.
Nope, zo werkt dat niet. Werkgevers die arbeidsmigranten letterlijk op straat donderen als ze er vanaf willen (vaak verzorgen ze ook de huisvesting) levert geen enkele winst op voor de samenleving. Wel veel overlast en kosten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Winst voor de werkgever, mits de werkgever onderdeel is van de samenleving, is winst voor de samenleving.
Nee, duh, Xenoi is een meervoud, dat kan dus nooit buitenland in het enkelvoud betekenen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, "xenoi" staat niet zozeer voor "buitenland" maar voor het vreemde. Nederlanders, Noord-Duitsers of Zweden achten ze nog enigszins hetzelfde maar een Amerikaan pruimen ze al niet, hoe succesvol ook.
Denemarken is een heel succesvol land, met een hoog sociaal vertrouwen, veilig, hoogopgeleide bevolking, goede universiteiten en florerende grootbedrijven. De culturele eenvormigheid en lage immigratie brengt ze ook best veel maar komt wel met de prijs van doodse saaiheid en een eeuwig in de pas moeten lopen.
quote:Xenos kan vertaald worden als een buitenlander (in de zin van een persoon uit een andere Griekse staat) of als een buitenlander of reiziger die een langeafstandsvriendschap opbouwt. Xenos kan ook eenvoudigweg worden gebruikt om aan te geven dat iemand geen lid is van uw gemeenschap, dat hij of zij eenvoudigweg een buitenlander is en dat er geen sprake is van wederkerigheid of relatie. Xenos verwijst over het algemeen naar de verscheidenheid van wat een bepaald individu kan zijn, met name gast, gastheer, vreemdeling, vriend en buitenlander.
Als het werk gedaan is gaan de meeste arbeidsmigranten gewoon weer huiswaarts.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, zo werkt dat niet. Werkgevers die arbeidsmigranten letterlijk op straat donderen als ze er vanaf willen (vaak verzorgen ze ook de huisvesting) levert geen enkele winst op voor de samenleving. Wel veel overlast en kosten.
Maar ik merk wederom dat je niet echt ingelezen bent in de materie.
Klopt, al verbeterd bij teruglezen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, duh, Xenoi is een meervoud, dat kan dus nooit buitenland in het enkelvoud betekenen.
Het kan ook prima als buitenlander vertaald worden overigens:
[..]
quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Winst voor de werkgever, mits de werkgever onderdeel is van de samenleving, is winst voor de samenleving.
Jij gelooft in sprookjes begrijp ik?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als het werk gedaan is gaan de meeste arbeidsmigranten gewoon weer huiswaarts.
Ik kom van het platteland en heb de Polen elk jaar zien aankomen en vertrekken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Jij gelooft in sprookjes..
Maar dan is het dus niet duidelijk definieerbaar en niet te gebruiken als terminologie. Hoe zouden we in je Deense voorbeeld gebruik moeten maken van de term als het toepasbaar is voor Duitsers maar niet voor Amerikanen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, al verbeterd bij teruglezen.
Je kunt xenos inderdaad vertalen als buitenlander maar xenofobie is angst voor het vreemde.
quote:Xenofobie (Oudgrieks: ξένος xénos, vreemdeling en φόβος phóbos, angst/vrees) of vreemdelingenangst is een irrationele of obsessieve angst voor vreemden, buitenlanders of buitenlandse voorwerpen/zaken. Xenofobie wordt soms gelijkgesteld aan vreemdelingenhaat.
Nee, dat is niet bruikbaarder, woordenboekdefinities schieten wel vaker tekort wat betreft correcte afbakening. Iemand uit Heerlen is niet opeens niet-xenofoob omdat hij weliswaar een teringhekel heeft uit Turken, maar het prima kan opschieten met een Genkenaar.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan is het dus niet duidelijk definieerbaar en niet te gebruiken als terminologie. Hoe zouden we in je Deense voorbeeld gebruik moeten maken van de term als het toepasbaar is voor Duitsers maar niet voor Amerikanen?
Het woordenboek spreekt overigens wel van buitenlanders, wat me bruikbaarder lijkt.
[..]
Het paradoxale is dat vaak hoe meer je in aanraking komt met andere culturen, hoe minder eng je het vindt. De grootste xenofoben wonen in de meest afgelegen delen van ons landje.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat is niet bruikbaarder, woordenboekdefinities schieten wel vaker tekort wat betreft correcte afbakening. Iemand uit Heerlen is niet opeens niet-xenofoob omdat hij weliswaar een teringhekel heeft uit Turken, maar het prima kan opschieten met een Genkenaar.
Xenofobie is de angst voor dat wat je niet in jezelf herkent, en dat hebben Denen zeg maar al snel. Nederland heeft trekjes van die benepenheid maar is over het geheel gezien een veel opener land.
Waarom houden rechtse mensen zich nooit aan feiten?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kortom mensen die werken leveren niks op maar mensen die in de bijstand zitten en oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit zijn geen probleem?
Niks geen oververtegenwoordiging in de criminaliteit dus. Hou je alsjeblieft bij feiten. En binnen 5 jaar werkt meer dan dd helft van de statushouders, dat zou nog veel meer kunnen zijn als ze in hun tijd als asielzoeker al mogen studeren en werken, als we in hen investeren.quote:bij vergelijking van asielzoekers met Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en een vergelijkbare inkomenspositie (weinig inkomen) bleken asielzoekers juist minder vaak verdacht te zijn van criminaliteit.
laat het nou het Internationaal Strafhof zijn dat dat moet handhavenquote:Op zaterdag 28 september 2024 19:12 schreef capricia het volgende:
Die Deense minister van het strenge migratiebeleid is ook gewoon strafrechtelijk veroordeeld.
Omdat ze dingen deed die tegen alle mensenrechten-verdragen ingingen.
Denemarken ligt ook in de periferie van Europaquote:Op zaterdag 28 september 2024 19:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het paradoxale is dat vaak hoe meer je in aanraking komt met andere culturen, hoe minder eng je het vindt. De grootste xenofoben wonen in de meest afgelegen delen van ons landje.
Maar bon, dat zijn beide Limburgers, dat kan binnen de definitie van land/gebied vallen. Je gaat dus specifiek uit vanuit de perceptie van het individu, dus je opmerking over de "Deen" is een synthese van de perceptie van de gemiddelde Deen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat is niet bruikbaarder, woordenboekdefinities schieten wel vaker tekort wat betreft correcte afbakening. Iemand uit Heerlen is niet opeens niet-xenofoob omdat hij weliswaar een teringhekel heeft uit Turken, maar het prima kan opschieten met een Genkenaar.
Xenofobie is de angst voor dat wat je niet in jezelf herkent, en dat hebben Denen zeg maar al snel. Nederland heeft trekjes van die benepenheid maar is over het geheel gezien een veel opener land.
Nee. Dat was het Deense hoger gerechtshof, als ik me goed herinner.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
laat het nou het Internationaal Strafhof zijn dat dat moet handhaven
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat PVV,NSC,PvdA prima had gekund. Ik heb ook al de optie genoemd om de uitslag onwerkbaar te verklaren. Dat zijn al twee opties. Extraparlementair zou ook kunnen, minderheidskabinet, zakenkabinet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hadden het over de afgelopen formatie, waar jij doet alsof het zonder VVD had gekund. Nog steeds geen voorstel van een mogelijke coalitie gezien, trouwens. Je weet dus zelf ook wel dat je onzin verkoopt.
En over de volgende formatie hadden we het er over wat als het lijkt op de huidige peilingen. En ik noemde mijn verwachting dat PvdAGL-VVD-D66-CDA misschien een meerderheid kon halen. Ik verwacht inderdaad niet dat PvdAGL-CDA-CU (wat ik als favoriete coalitie heb) of een andere optie over links zonder VVD en PVV een meerderheid haalt, helaas.
Ja, dat gaat enkel op als je het met vergelijkbare groepen Nederlanders" vergelijkt, niet als je het met de bredere bevolking vergelijkt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom houden rechtse mensen zich nooit aan feiten?
https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
[..]
Niks geen oververtegenwoordiging in de criminaliteit dus. Hou je alsjeblieft bij feiten. En binnen 5 jaar werkt meer dan dd helft van de statushouders, dat zou nog veel meer kunnen zijn als ze in hun tijd als asielzoeker al mogen studeren en werken, als we in hen investeren.
VVD kon 2 opties kiezen, de huidige en de optie met PvdA-GL, D66 en NSC. Dus ja, VVD kon kiezen. 2 opties noemen was dus niet moeilijk, dus zeker niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat PVV,NSC,PvdA prima had gekund. Ik heb ook al de optie genoemd om de uitslag onwerkbaar te verklaren. Dat zijn al twee opties. Extraparlementair zou ook kunnen, minderheidskabinet, zakenkabinet.
Ik vroeg jou al om met een optie te komen. Dat blijft uit. Natuurlijk blijft dat uit want je weet dat je mij net zo goed het onmogelijke vraagt. Zo lang de PvdA uitgesloten was door VVD was er geen optie.
Ik kan zo weer in Denemarken beginnen. Het speelt wel 'ns in m'n hoofd. Ik heb een basisdiploma deens en heb een certificaat van een EU studenten uitwisselingsproject. Heb er daarna vaak gewerkt offshore gerelateerd. Maar ik vind denen wat kleingeestig over het algemeen. Twee weken rotatieschema zou ik wel prima vinden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wie pushen nou eigenlijk dat verhaal van Denemarken als voorbeeld voor links? Enkel rechtse mensen. Het is niet voor niks dat Faber daarheen gaat om af te kijken hoe je racistisch migratiebeleid doet en niet Dijk of Timmermans. Niet voor niks dat PVV,VVD,NSC,BBB het als gidsland zien.
Lekker geld afpakken van gevluchte mensen enzo. Voordeel daarvan zou wel zijn dat Yesilgos niet haar verhaal over die handtas die ze nog heeft van toen ze gevlucht was zou kunnen doen
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-meer-immigranten
[..]
Je moet ook geen appels met peren willen vergelijken. Wat jij blijkbaar wel wil want anders kun je je onzin niet spuien. Natuurlijk zijn Nederlanders over het algemeen minder crimineel dan asielzoekers, omdat Nederlanders veel rijker zijn, in betere buurten wonen, een groter netwerk hebben etcetera etcetera. Als je die factoren wel meeneemt in een analyse blijkt dus dat Nederlanders helemaal geen betere mensen zijn zoals jij wil stellen. In vergelijkbare situaties met een asielzoeker zijn Nederlanders juist vaker crimineel. De criminaliteit zit dus niet meer in die mensen maar meer in hun situatie. De situatie waar wij ze te weinig mogelijkheden bieden om er wat van te maken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat enkel op als je het met vergelijkbare groepen Nederlanders" vergelijkt, niet als je het met de bredere bevolking vergelijkt.
Als je asielzoekers met criminele Nederlanders vergelijkt zijn ze ook minder crimineel, dat is niet zo vreemd.
Het is vrij simpel; verdachten van misdrijven per 100 inwoners; Nederlanders 0,8; Asielzoekers 2,8, kortom asielzoekers zijn gemiddeld 3,5 keer vaker verdachten van een misdrijf.
Dat binnen vijf jaar de helft werkt is dramatisch.
Ja, jonge mannen vergelijken met vrouwen is al oneerlijk, laat staan met oma's of baby's. Dus als je het goed wil doen, vergelijk je ze met vergelijkbare groepen. Ook als je niet op inkomen corrigeert maar alleen voor geslacht en leeftijdsgroep zijn statushouders niet meer crimineel dan mensen die in Nederland zijn geboren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat enkel op als je het met vergelijkbare groepen Nederlanders" vergelijkt, niet als je het met de bredere bevolking vergelijkt.
Als je asielzoekers met criminele Nederlanders vergelijkt zijn ze ook minder crimineel, dat is niet zo vreemd.
Het is vrij simpel; verdachten van misdrijven per 100 inwoners; Nederlanders 0,8; Asielzoekers 2,8, kortom asielzoekers zijn gemiddeld 3,5 keer vaker verdachten van een misdrijf.
Dat binnen vijf jaar de helft werkt is dramatisch.
Overigens valt uiteraard een 'gemiddelde Deen' net zo min te vatten als de gemiddelde Nederlander en ik wil ook niet in een soort anti-Denen-betoog vervallen, het gaat me meer om de Deense samenleving als geheel.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar bon, dat zijn beide Limburgers, dat kan binnen de definitie van land/gebied vallen. Je gaat dus specifiek uit vanuit de perceptie van het individu, dus je opmerking over de "Deen" is een synthese van de perceptie van de gemiddelde Deen.
Maar wat gebruik je dan als bron om je opmerkingen aangaande de Deense xenofobie te ondersteunen?
Ik zie dit, wat niet erg duidelijk is, voorbijkomen op wikipedia:
[ afbeelding ]
Maar wellicht heb je een betere bron?
Nee, dit is meer het type vulgaire statistiek waarbij een poging gewaagd wordt de extreem hoge mate van criminaliteit onder asielzoekers onder het tapijt te vegen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jonge mannen vergelijken met vrouwen is al oneerlijk, laat staan met oma's of baby's. Dus als je het goed wil doen, vergelijk je ze met vergelijkbare groepen. Ook als je niet op inkomen corrigeert maar alleen voor geslacht en leeftijdsgroep zijn statushouders niet meer crimineel dan mensen die in Nederland zijn geboren.
En inderdaad, dat jarenlang VVD-beleid er voor zorgt dat statushouders er lang over doen een baan te vinden is dramatisch. Maar iets meer dan de helft is uiteindelijk helemaal niet zo slecht: veel statushouders hebben nog een kostwinnersgezin, lijkt me helemaal prima. En anderen studeren nog. Het percentage wat echt leeft van de bijstand is helemaal niet zo hoog als de PVV je om electorale redenen wil doen geloven.
Het is nogal flauw dat jij met een optie komt die niet kon want VVD sloot PvdA/GL uit. Maar ik moet wel rekening houden met uitsluiting.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD kon 2 opties kiezen, de huidige en de optie met PvdA-GL, D66 en NSC. Dus ja, VVD kon kiezen. 2 opties noemen was dus niet moeilijk, dus zeker niet onmogelijk.
PVV-NSC-PvdAGL is en was geen optie, aangezien PVV en PvdAGL elkaar uitsluiten. Dat jij als links persoon (ben je dat, als je dit suggereert) niet begrijpt is voor mij echt totaal onbegrijpelijk.
Dat ken ik niet van jou, dat je zo de realiteit ontkent. De optie die je stelt was net zo min een optie als mijn PVV, PvdA optie. Maar we weten toch allebij dat dit soort uitsluiten kan verkeren, PVV was voor VVD onder Rutte een no-go na de eerste poging toch kwamen ze erop terug.quote:Yesilgöz verdedigt dat ze in de Tweede Kamer best openstaat om op momenten samen op te trekken met de linkse combinatie. Dat wil ze alleen niet doen in een coalitie.
Ook CDA-leider Henri Bontenbal vond het 'schrikken' dat Yesilgöz de linkse samenwerking uitsluit maar de PVV niet. Volgens Bontenbal zou er wel degelijk reden zijn om ook samenwerken met de in zijn ogen anti-rechtsstatelijke PVV uit te sluiten. Hij vindt het 'ingewikkeld' dat Yesilgöz met haar besluit één van de twee opties tot een meerderheidskabinet gelijk onmogelijk maakt. Een kabinet met GroenLinks-PvdA hoeft bovendien niet centrum-links te zijn, denkt hij. 'Wat er in dat regeerakkoord staat, daar bent u zelf bij.'
Ja het lijkt bij een volgende verkiezing weer VVD te worden omdat zelfs kiezers van CU die liever PvdA in een regering zien stellen dat het toch weer VVD gaat zijn. Ik denk dat in een coalitieland waar 100 van de 150 zetels van partij verwisselen geen enkele partij een zekerheid is wat dat betreft. Als we al zekerheidjes rekenen denk ik niet dat VVD er een kan zijn terwijl PvdA dat niet is. Waarom zou dat zo zijn, voorlopig wijst toch elke peiling uit dat PvdA groter is.quote:En ja, de partij die kan kiezen of ze over links of over rechts gaan heeft een sleutelpositie. Ik ben er ook niet blij mee, maar dat was afgelopen jaar VVd en dat lijkt nu bij een volgende verkiezing weer de VVD te worden, helaas.
VVD kon kiezen met wie te regeren, PvdA-GL niet. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is nogal flauw dat jij met een optie komt die niet kon want VVD sloot PvdA/GL uit. Maar ik moet wel rekening houden met uitsluiting.
Dat is toch duidelijk. Als ze crimineel zijn betekent dat dat ze niet welkom zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom maakt enige statistiek van criminaliteit onder asielzoekers specifiek uit? Hoe moet dat leiden tot welk overheidsbeleid?
Nee als je statistiek gebruikt om iets aan te tonen moet je ook zorgen dat je gelijke gevallen vergelijkt. Jij doet nu vrij kansloze pogingen om toch appels met peren te mogen blijven vergelijken zodat je conclusie houdbaar blijft.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dit is meer het type vulgaire statistiek waarbij een poging gewaagd wordt de extreem hoge mate van criminaliteit onder asielzoekers onder het tapijt te vegen.
Als er werkelijk een poging was gewaagd om specifieke groepen te vergelijken hadden we statistisch gezien asielzoekers van 18-30 met Nederlanders van 18-30 moeten vergelijken, of gezinnen met gezinnen, of zoals je zelf opmerkt, vrouwen met vrouwen.
Dus de hele groep moet afgerekend worden op wat 3 van de 100 zouden doen? Moeten we straks alle mannen gaan uit zetten ofzo?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Als ze crimineel zijn betekent dat dat ze niet welkom zijn.
Je kan het toch prima met de volledige samenleving vergelijken, dit zijn immers personen die aan diezelfde samenleving zou kunnen toevoegen. Dan is het bijzonder belangrijk te weten wat de netto bijdrage van deze personen is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Als ze crimineel zijn betekent dat dat ze niet welkom zijn.
[..]
Nee als je statistiek gebruikt om iets aan te tonen moet je ook zorgen dat je gelijke gevallen vergelijkt. Jij doet nu vrij kansloze pogingen om toch appels met peren te mogen blijven vergelijken zodat je conclusie houdbaar blijft.
Bij asielzoekers zijn bijvoorbeeld vaak meer mannen, dan moet je daarvoor corrigeren. Het probleem met je redenaties vanuit criminaliteitscijfers is uiteraard ook dat het vrij duidelijk is dat niet mensen uit andere landen het probleem zijn wat betreft criminaliteit maar mannen. Een land zonder mannen zou volgens jouw logica 4 keer minder crimineel zijn.
VVD kon helemaal niet kiezen met wie te regeren. Enkel PVV heeft geformeerd. In elk geval als het uitsluiten de opties beperkte was de optie die je noemde PvdA,VVD geen mogelijkheid omdat hij uitgesloten werd door de VVD.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD kon kiezen met wie te regeren, PvdA-GL niet. Zo simpel is het.
Echt, je klinkt dronken. De VVD heeft vele malen met de PvdA geregeerd en gesproken. De PvdA stemde tot voor kort tegen alle PVV moties, ook als ze het er inhoudelijk mee eens waren. Dat is het verschil. En dat weet jij ook heel goed. De VVD heeft PvdA-GL ook nooit echt uitgesloten, alleen gezegd dat ze er niet mee wilden praten aan het begin. PvdA-GL hebben de PVV in alle geledingen uitgesloten. En ik neem aan dat jij het met die laatste uitsluiting eens bent, anders ben je echt niet meer links te noemen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD kon helemaal niet kiezen met wie te regeren. Enkel PVV heeft geformeerd. In elk geval als het uitsluiten de opties beperkte was de optie die je noemde PvdA,VVD geen mogelijkheid omdat hij uitgesloten werd door de VVD.
Als je consequent bent moet je dan dus stellen dat de enige optie volgens jou PVV,VVD,NSC,BBB was. Dan was de vraag aan mij met alternatieven te komen vrij retorisch want die waren er niet rekening houdende met het uitsluiten. Wat we ook zien aan dat je enige andere optie dus niet kon en je het nu over een andere boeg probeert.
Ik snap totaal niet dat jij als iemand die graag een kabinet ziet met een PvdA erin volhoudt dat VVD er gewoon voor kan kiezen de PvdA uit te sluiten maar andersom niet. Zonder PvdA heeft VVD evengoed geen opties. Ja of je moet geloven dat VVD en PVV de weg voorwaarts zijn ofzo.
Inderdaad, zelfs al zouden statushouders crimineler zijn (wat ze dus niet zijn), dan nog is het afrekenen van nieuwe asielzoekers op het gedrag van eerdere asielzoekers absurd. Alsof ze een groep zijn met invloed op en verantwoordelijkheid voor elkaars daden. Echt te gek voor woorden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dus de hele groep moet afgerekend worden op wat 3 van de 100 zouden doen? Moeten we straks alle mannen gaan uit zetten ofzo?
Verdacht worden zegt niks. Als ik jou verdenk van diefstal, ben je dan crimineler dan als ik je er niet van verdenk?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kan het toch prima met de volledige samenleving vergelijken, dit zijn immers personen die aan diezelfde samenleving zou kunnen toevoegen. Dan is het bijzonder belangrijk te weten wat de netto bijdrage van deze personen is.
Feit is simpelweg dat ze 3,5x vaker verdacht worden als groep. Daarnaast is het belangrijk in ogenschauw dat deze personen te gast zijn, waardoor onberispelijk gedrag van ze verwacht zou mogen worden.
Dan is het prima om bijvoorbeeld vrouwelijke asielzoekers met Nederlandse vrouwen te vergelijken en als die minder crimineel zijn is het wellicht een goed idee om enkel nog vrouwen op te vangen.
Precies. Hierom snap ik de hele discussie niet over of ze nou een procentpuntje meer of minder crimineel zouden zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs al zouden statushouders crimineler zijn (wat ze dus niet zijn), dan nog is het afrekenen van nieuwe asielzoekers op het gedrag van eerdere asielzoekers absurd. Alsof ze een groep zijn met invloed op en verantwoordelijkheid voor elkaars daden. Echt te gek voor woorden.
Dan kunnen we ook zeggen dat bijvoorbeeld users met een b, een l en een z in hun usernaam bovengemiddeld vaak een ban nodig hebben en dus allemaal maar preventief van het forum moeten worden gegooid. Of misschien blijkt dat de wijk van @:BlaZ crimineneler is dan een gemiddelde wijk of zelfs dan een vergelijkbare wijk, iedereen opsluiten dan maar?
Of gaat groepsveranwoordelijkheid voor willekeurige groepen van mensen die je niet eens kent dan niet meer op?
Je bent neem ik aan bekend met de dichotomie tussen burger en niet-burger?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs al zouden statushouders crimineler zijn (wat ze dus niet zijn), dan nog is het afrekenen van nieuwe asielzoekers op het gedrag van eerdere asielzoekers absurd. Alsof ze een groep zijn met invloed op en verantwoordelijkheid voor elkaars daden. Echt te gek voor woorden.
Dan kunnen we ook zeggen dat bijvoorbeeld users met een b, een l en een z in hun usernaam bovengemiddeld vaak een ban nodig hebben en dus allemaal maar preventief van het forum moeten worden gegooid. Of misschien blijkt dat de wijk van @:BlaZ crimineneler is dan een gemiddelde wijk of zelfs dan een vergelijkbare wijk, iedereen opsluiten dan maar?
Of gaat groepsveranwoordelijkheid voor willekeurige groepen van mensen die je niet eens kent dan niet meer op?
Het is in niks op de man. De belachelijke beschuldiging dat een statushouder per definitie crimineler zou zijn (wag dus niet uit de feiten blijkt), dat is pas echt op de man spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je bent neem ik aan bekend met de dichotomie tussen burger en niet-burger?
Verder is dat natuurlijk simpelweg een ad hominem, dat is niet erg netjes.
De data dat asielzoekers wel degelijk crimineleren zijn staat simpelweg in je eigen bron overigens, het is niet meer dan een kwestie van goed lezen.
Je weet niet eens wat ad hominem betekentquote:Op zaterdag 28 september 2024 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is in niks op de man. De belachelijke beschuldiging dat een statushouder per definitie crimineler zou zijn (wag dus niet uit de feiten blijkt), dat is pas echt op de man spelen.
Waarom zet jij een verschillende mensen die elkaar nooit ontmoet hebben en niks met elkaar te maken hebben weg als een groep? Wat is dat voor rare gewoonte?
Het is toch redelijk simpel, het is de ( op dit moment) grootste partij die zonder al te veel scrupules zowel met partijen aan de linkerkant als de rechterkant kan regeren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke werkelijkheid. Je weet helemaal niet wat de verhoudingen zijn bij de volgende formatie. De werkelijkheid is dat er gigantische verschuivingen zijn in de Nederlandse politiek. De zekerheid waarmee jij stelt dat VVD cruciaal is, is net zo min werkelijkheid als dat ik zeg dat ze dat niet zijn.
Dat je VVD nu alweer tot cruciaal voor een volgende formatie positioneert is net zo min realiteit als ik die zeg het is cruciaal ze niet weer in die rol te plaatsen.
Maar dit is nog altijd precies het punt dat ik wil maken. De VVD heeft nog altijd gigantisch voordeel aan dit ingebeelde/geconstrueerde toekomstbeeld waar ze van tevoren alweer kingmaker zijn. Ze zijn cruciaal omdat mensen dat denken. Niet omdat het zo is. Dat is ook het probleem met politiek dezer dagen beeldvorming is alles. Hoe VVD het voor elkaar heeft gekregen dat zoveel mensen denken dat ze cruciaal zijn geen idee, in elk geval een hele prestatie.
Jawel, in het Nederlands noemen we dat op de man spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat ad hominem betekent
Als je rondkijkt in Europa werkt het salonfähig maken van een strikt migratiebeleid door links tegenwoordig vaak in het voordeel van de extremisten, één Deense zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ze direct weer een splitsing met GL willen en op een irrelevant zetelaantal uit willen komen wel ja.
Er is geen markt in Nederland voor het verhaal van de SP dat links is maar tegen migratie.
Dat gescherm met Denemarken als voorbeeld is echt hemeltergend. Een onmenselijk en racistisch migratiebeleid zou hier totaal niet scoren en kan ook niet gezien wij geen opt-out hebben. Je neemt extremisme ook helemaal niet de wind uit de zeilen door zelf maar uit opportunisme extremistisch te worden daarmee speel je het juist in de kaart.
Kijk, dat is op de man spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, in het Nederlands noemen we dat op de man spelen.
Maar jij weet niet hoe je statistieken moet lezen. En je weet niet wat Nederlandse normen en waarden zijn, een belangrijke waarde is bijvoorbeeld dat we mensen niet indelen in groepen, maar dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden. Met jouw manier van redeneren pas je meer in een land als Iran.
Nouja zeg ik heb geen alcohol op sinds het algemene beschouwingen nachtwerk. Lijkt me niet dat ik daar nu nog last van heb.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echt, je klinkt dronken. De VVD heeft vele malen met de PvdA geregeerd en gesproken. De PvdA stemde tot voor kort tegen alle PVV moties, ook als ze het er inhoudelijk mee eens waren. Dat is het verschil. En dat weet jij ook heel goed. De VVD heeft PvdA-GL ook nooit echt uitgesloten, alleen gezegd dat ze er niet mee wilden praten aan het begin. PvdA-GL hebben de PVV in alle geledingen uitgesloten. En ik neem aan dat jij het met die laatste uitsluiting eens bent, anders ben je echt niet meer links te noemen.
Maar waarom wil je 97% behandelen op basis van wat 3% doet? Wat hebben die 97% daarmee te maken of welke verantwoordelijkheid dragen zij daarvoor?quote:
Ik ben categorisch tegen het opvangen van asielzoekers. Arbeidsmigratie vind ik wel prima, en paspoorten kunnen verstrekt worden aan mensen die over een bepaald vermorgen beschikken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar waarom wil je 97% behandelen op basis van wat 3% doet? Wat hebben die 97% daarmee te maken of welke verantwoordelijkheid dragen zij daarvoor?
Aha, waarom ben je daar tegen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben categorisch tegen het opvangen van asielzoekers. Arbeidsmigratie vind ik wel prima, en paspoorten kunnen verstrekt worden aan mensen die over een bepaald vermorgen beschikken.
Dat klopt niet. VVD is mordicus tegen elke samenwerking met links. SP sluiten ze uit ik geloof ook andersom. Nu ook PvdA.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch redelijk simpel, het is de ( op dit moment) grootste partij die zonder al te veel scrupules zowel met partijen aan de linkerkant als de rechterkant kan regeren.
De enige twee andere partijen die dat potentieel kunnen zijn het CDA en NSC.
Ik denk dat we enkel mensen die nuttig zijn voor de samenleving zouden moeten kunnen verwelkomen, asiel is daarbij geen functionerend mechanisme. Dat kan via de weg van arbeidsmigratie.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aha, waarom ben je daar tegen?
Ik begrijp alsnog niet waarom je dan een dergelijk argument zou inbrengen, want dat klinkt nogal als een slecht gelegenheidsargument dan in plaats van een principieel argument. Zou je voor een John-Lennon-wereld zonder grenzen zijn als asielzoekers geen criminaliteit pleegden?
Misschien kun je hier nog wat van leren, maar ik vrees dat het vergeefse moeite is:quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is een terechte conclusie trekken over dubieuze denkbeelden.
waarom heb je de vlag van Pruisen dan als je usericoon. Dat land ving namelijk ontzettend veel Hugenoten op uit Frankrijk eind 17e eeuwquote:Op zaterdag 28 september 2024 21:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben categorisch tegen het opvangen van asielzoekers. Arbeidsmigratie vind ik wel prima, en paspoorten kunnen verstrekt worden aan mensen die over een bepaald vermorgen beschikken.
Ik heb niets gericht op jouw karakter, alleen op de denkbeelden die je hier uit. Maar dat verschil lijk jij niet te begrijpen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kun je hier nog wat van leren, maar ik vrees dat het vergeefse moeite is:
https://www.scribbr.nl/retorica/argumentum-ad-hominem/
Het is niet de vlag van Pruisen, het is de vlag van de provincie West Pruisen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
waarom heb je de vlag van Pruisen dan als je usericoon. Dat land ving namelijk ontzettend veel Hugenoten op uit Frankrijk eind 17e eeuw
en die van Wilhelminaquote:Op zaterdag 28 september 2024 21:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is niet de vlag van Pruisen, het is de vlag van de provincie West Pruisen.
Goed, dan kunnen we dat gedoe over criminaliteit gelukkig achter ons laten denk ik. Brengt in ieder geval de discussie wat vooruit.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat we enkel mensen die nuttig zijn voor de samenleving zouden moeten kunnen verwelkomen, asiel is daarbij geen functionerend mechanisme. Dat kan via de weg van arbeidsmigratie.
Een John-Lennonachtige wereld zie ik niet als ideaal en grenzen als noodzakelijk.
Mijn standpunt is niet haalbaar waardoor ik vermindering van het aantal asielzoekers wel als een goed uitgangspunt zie.
Ik vind de vergelijking met abortus ongelukkig.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed, dan kunnen we dat gedoe over criminaliteit gelukkig achter ons laten denk ik. Brengt in ieder geval de discussie wat vooruit.
Ik denk dat niemand echt zit te wachten op asielzoekers, maar dat het een noodzakelijk "kwaad" is. Beetje zoals abortus zeg maar. Hoe denk je bv. dat Polen (of willekeurig welk land) om moet gaan met duizenden bejaarden en kinderen die Oekraine ontvluchtten en dus niet in aanmerking zouden komen voor arbeid?
Iemand kan overigens denk ik prima wat toevoegen aan de maatschappij zonder arbeidscontract, maar dat daar gelaten.
Dat bedoelde ik vanuit het perspectief dat niemand zit te wachten op asiel. Niet in de laatste plaats de legitieme asielzoeker zelf die liever niet had hoeven vluchten. Niet dat ik zelf wel heel gelukkig ben met de abortus-vergelijking, wat ook bleek uit hoe ik dat schreef denk ik.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met abortus ongelukkig.
Asiel heeft meer te maken met barmhartigheid en medemenselijkheid. De erfenis van de Tweede Wereldoorlog (vergeet niet: de ultra-rechtse Colijn sloot de grenzen voor vluchtende Joden), het besef dat het ook in Nederland kan gebeuren. De elite redt zich dan wel ja.
Feitelijk gaan de getallen an sich nergens over. De Nederlandse bevolking krimpt. Er overlijden meer mensen dan er geboren worden. Ook Marokkaanse vrouwen van de tweede of derde generatie krijgen amper meer kinderen. Die 30000-50000 asielzoekers moet een functionerend Nederland gewoon aan kunnen. 75% daarvan (zegt PVV wetenschapper Jan van de Beek) is na 10 jaar alweer vertrokken.
Het buitenland denkt, terecht, dat we met zijn allen stapelgek zijn geworden hier. Heel modale en gemiddelde instroom veroorzaakt een urgentie van paniek en crisis. De rest van Europa zal ons vast heel erg ter wille zijn.
Dat zou ik zeker niet op korte tijd verwachten Van de andere kant de ruimte voor religieuze troost die je noemt zie ik niet zo dat geloof kan net zo goed een nieuwe politieke stroming zijn. Dat er ruimte is voor nieuwe politiek lijkt me overduidelijk zie de successen die partijen als FvD, BBB, NSC en dergelijke kunnen boeken zonder veel daartegenover te hoeven stellen. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat er een tegenbeweging komt, als zelfs de Christelijke politiek de problemen die iedereen heeft vrij duidelijk kan zien. CDA, CU, NSC weten de probleemgebieden aardig te benoemen zeg ik als iemand met een afkeer van politiek mengen met godsdienst. Hun oplossingen laten uiteraard te wensen over omdat ze ook veel te veel in de vastgeroeste denk-kaders zitten. Uiteindelijk is het ook gewoon pech dat Omtzigt zon verstandsverbijstering had en koos voor deze optie. Had hij zijn rug recht gehouden met uitsluiten van de PVV was het niet zo kansloos geweest.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn 2c,
Het is naïef om te denken dat er wel even een progressieve meerderheid ontstaat (ook wanneer je CU en vooruit NSC daartoe rekent). Dat is nog nooit gebeurd en de omstandigheden zijn er niet naar. Ook de toetreding van nieuw jong conservatief kiezersvolk, daarmee groot gebracht, zal geen soelaas bieden. Meer angst en onzekerheid, depressies en spanningen, vergroot de amygdala en vergroot de kans op een rechtse stem. Een afgebroken verzorgingsstaat en publieke sfeer (niet persé de staat, hoewel de staat wel moet beschermen en faciliteren) maakt ruimte vrij voor nieuwe religieuze troost.
Dit is echt een groot vrijwel onbesproken probleem de vrije informatievoorziening is gigantisch aangetast door de ontwikkelingen die internet heeft doorgemaakt. De internetmonopolisten die overal nieuws stelen hebben goede journalistiek flink uitgekleed en er is weinig voor in de plaats gekomen. Uiteindelijk heeft een veel te kleine groep die zich verschuilt achter de mysterieuze algoritmes op hun sites een veel te grote invloed in wat mensen te zien krijgen. Daar is nu wel een beetje tegenstand tegen in zowel de VS en EU maar dat zal aan dit tempo te traag en te weinig veranderen.quote:Het rechts-conservatieve zuiltje is vrij sterk geworden. Van SBS6 tot 'wetenschappers' als Cliteur (nu met emiritaat, maarb behandelde naar verluid schedelmeten in zijn lessen), Ruud Koopmans en Steije Hofhuis. Het is niet zozeer dat mensen direct door Duk cs. worden beinvloed, maar indirect krijgen veel mensen wat mee van de achtergrondruis, tamtam en twijfel. Je ziet het ook aan hoe de NOS te werk gaat. Men heeft geen idee wat het betekent wanneer je de term 'streng asielbeleid' gebruikt. Daarin verstopt zit de veronderstelling dat asielzoekers in overtreding zijn. Dit heeft rechts goed geplugd. Het oppakken van witte autonomen, die nota bene worden verdacht van lidmaatschap van een terroristische vereniging, is behoorlijk klein nieuws. Was het een moslimcel geweest, dan was het op zeker anders de ether in gepompt (en ja, de NOS kan dan niet achter blijven, wanneer dat eenmaal rondzingt).
Ik zie daar eigenlijk wel verandering in komen. Er kwam al sleet op hun onaantastbaarheid met Rutte, met Yesilgoz gaan ze denk ik niet lang scoren dat is echt een one-trick pony. Ze zijn uiteraard dus wel flink gestut door het medialandschap. Daarbij beginnen ze een tekort te krijgen aan anderen waar ze nog schuld neer kunnen leggen. Van het CDA dachten we ook dat ze nog heel lang onaantastbaar waren door hun stoicijnse kiezers.quote:Om de VVD kun je voorlopig niet heen. De enige optie is dat het CDA deze positie weer over neemt. Een goede Bontenbal (wanneer het concreet wordt is het toch vooral weer vrij baan voor bedrijfsleven, minder handhaving en regels) en een stuitend slechte Yesilgoz, met dat boevendonateursbendetje als Van Gool (de uitzend-uitbuiter, de paspoort afpakker) op de achtergrond, zou kunnen helpen.
Maar ze zijn er wel een stuk rationeler dan in Nederland. Zij ontkennen niet de enorme overlast die asielmigratie met zich meebrengt. Dus verminder de asielmigratie met 90% en de PVV verdwijnt als sneeuw voor de zon omdat hun reden van bestaan ook is verdwenen. Klinkt dat niet heerlijk?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:14 schreef -XOR- het volgende:
Denemarken is een fantastisch functionerend land maar ik zou er doodongelukkig worden van de verstikkende eenheidsworst.
Je plaat blijft een beetje hangen. Er is meer in het leven dan die enge bruine mensen in asielzoekerscentra.quote:Op zondag 29 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar ze zijn er wel een stuk rationeler dan in Nederland. Zij ontkennen niet de enorme overlast die asielmigratie met zich meebrengt. Dus verminder de asielmigratie met 90% en de PVV verdwijnt als sneeuw voor de zon omdat hun reden van bestaan ook is verdwenen. Klinkt dat niet heerlijk?
Jouw plaat blijft ook hangen. Er is meer dan idealistische waanideeën na te jagen, je gezond verstand gebruiken is heilzamer.quote:Op zondag 29 september 2024 08:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je plaat blijft een beetje hangen. Er is meer in het leven dan die enge bruine mensen in asielzoekerscentra.
Arbeidsmigratie moet altijd kunnen. Nederland is altijd een migratieland geweest omdat ons land (bijna) altijd relatief welvarend is geweest. In de gouden eeuw bestond de bevolking van Amsterdam voor ca. 40% uit bewoners die in het buitenland geboren waren. Er was een 'gold rush' naar de lage landen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Het is al vaker gezegd maar het wordt asielzoekers niet makkelijk gemaakt. Met restricties op betaalde arbeid en het leren van een vak, de taal. 'Rechts' wil dat gewoon niet.
Nee, dan liever dat uitgeprocedeerden op straat gaan zwerven. Do re mi fa sol, de Telegraaf weer vol.
Hier zou anders naar gekeken moeten worden. De eigen bevolking - en daar horen tweede generatie Turken enz. ook bij - krimpt...
Dan gaan ze gewoon weer over Marokkanen, Polen of Bulgaren zeiken en de VVD gaat daar vrolijk in mee.quote:Op zondag 29 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar ze zijn er wel een stuk rationeler dan in Nederland. Zij ontkennen niet de enorme overlast die asielmigratie met zich meebrengt. Dus verminder de asielmigratie met 90% en de PVV verdwijnt als sneeuw voor de zon omdat hun reden van bestaan ook is verdwenen. Klinkt dat niet heerlijk?
Je leutert hier toch enkel vanuit je gevoel en ideologie? Met rationaliteit hebben je verzinseltjes toch niks te maken?quote:Op zondag 29 september 2024 08:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Arbeidsmigratie moet altijd kunnen. Nederland is altijd een migratieland geweest omdat ons land (bijna) altijd relatief welvarend is geweest. In de gouden eeuw bestond de bevolking van Amsterdam voor ca. 40% uit bewoners die in het buitenland geboren waren. Er was een 'gold rush' naar de lage landen.
Asielmigratie levert nauwelijks wat op in termen van kosten en baten. Dit moet dus worden beteugeld. Nederland kan het zich niet veroorloven de gekke henkie van de wereld zijn waar elk persoon die pech heeft in zijn leven, gratis en voor niks op te vangen. Een beetje barmhartigheid kan natuurlijk geeen kwaad, wij zijn tenslotte de erfgenamen van onze voorouders die zowel koopman als dominee waren, althans in figuurlijke zin.
Een flinke dosis rationaliteit in de politiek zoals de VVD voorstaat, is heus niet zo slecht. Mijn lieve linkse medemensjes moeten wat dat betreft nog veel leren.
Inderdaad, daar had de PVV het namelijk al over voordat de asielzoekers een isue werden.quote:Op zondag 29 september 2024 08:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leutert hier toch enkel vanuit je gevoel en ideologie? Met rationaliteit hebben je verzinseltjes toch niks te maken?
Ik redeneer enkel op basis van wat zinvol is. Jij redeneert vanuit de context van waanideeën en misplaatste ideologie. Maar dat is net als jouw opmerking ook maar een mening hoor.quote:Op zondag 29 september 2024 08:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je leutert hier toch enkel vanuit je gevoel en ideologie? Met rationaliteit hebben je verzinseltjes toch niks te maken?
Nee, je verzint allerlei zaken. Dat doe je uit ideologie. En dat is prima maar veins dan geen rationaliteit.quote:Op zondag 29 september 2024 08:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik redeneer enkel op basis van wat zinvol is. Jij redeneert vanuit de context van waanideeën en misplaatste ideologie. Maar dat is net als jouw opmerking ook maar een mening hoor.
Maar dat is ironisch genoeg ook gewoon wat het rationalisme als filosofische stroming inhoudt, het feit dat je puur door deductisch redeneren kennis kan vergaren zonder enige vorm van toetsing aan de werkelijkheid. Dat zie je dan ook vaak bij mensen die hun eigen opvattingen 'rationeel'noemen. Die beginnen met een set aan vaststaande axioma's die volgen uit hun wereldbeeld en redeneren op basis daarvan naar conclusies toe. Vaak gaat het dan ook nog eens gepaard met een flinke dosis simplificatie van problematiek. Migratie kent vele facetten en arbeidsmigratie is nogal een divers spectrum aan migranten met impact op heel veel onderdelen van de samenleving. Die zo verfoeide multiculturele samenleving in Nederland is niet in de laatste plaats het gevolg van arbeidsmigratie om maar wat te noemen.quote:Op zondag 29 september 2024 08:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Welnee, dit is weer - met alle respect - een gemankeerde veronderstelling. Het is geen feit. Maar wederom, dit is net als jouw opmerking ook maar een mening. Geef ik grif toe.quote:Op zondag 29 september 2024 08:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon weer over Marokkanen, Polen of Bulgaren zeiken en de VVD gaat daar vrolijk in mee.
Je voorstel is dus wederom nogal naïef.
Mwah, een zeer matige en ideologisch geïnspireerde opvatting over wat rationaliteit inhoudt. Doe eens wat beter je best want als ik jouw postgeschiedenis bekijk kan je veel en veel beter.quote:Op zondag 29 september 2024 08:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat is ironisch genoeg ook gewoon wat het rationalisme als filosofische stroming inhoudt, het feit dat je puur door deductisch redeneren kennis kan vergaren zonder enige vorm van toetsing aan de werkelijkheid. Dat zie je dan ook vaak bij mensen die hun eigen opvattingen 'rationeel'noemen. Die beginnen met een set aan vaststaande axioma's die volgen uit hun wereldbeeld en redeneren op basis daarvan naar conclusies toe. Vaak gaat het dan ook nog eens gepaard met een flinke dosis simplificatie van problematiek. Migratie kent vele facetten en arbeidsmigratie is nogal een divers spectrum aan migranten met impact op heel veel onderdelen van de samenleving. Die zo verfoeide multiculturele samenleving in Nederland is niet in de laatste plaats het gevolg van arbeidsmigratie om maar wat te noemen.
Idem. Als betaalde fokker kun je ook iemand gewoon blokkeren. Scheelt een hoop ruis. Niet ideaal, maar dat hemeltergende gewauwel elke keer...quote:Op zondag 29 september 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik word een beetje moe van deze meneer met zijn uiteenzettingen. Soms krijg ik het idee dat die lui er voor betaald worden of zo. Wat kost dat nou, een paar internet-trollen. Zat mensen die zich voor een knaak voor een karretje laten spannen lijkt me zo.
Oh ja, die functie bestaat ook nog.quote:Op zondag 29 september 2024 09:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Idem. Als betaalde fokker kun je ook iemand gewoon blokkeren. Scheelt een hoop ruis. Niet ideaal, maar dat hemeltergende gewauwel elke keer...
Tja de VVD, fouten kun je niet maken als je alle grote beslissingen vooruit schuift en niks doet, en dan is het feite nog veel fouten, los van de economie is de VVD een ramp voor Nederlandquote:Op zondag 29 september 2024 09:49 schreef Bassie48 het volgende:
Toevoeging:
Rationaliteit impliceert vaak ook dat men fouten en vooroordelen probeert te vermijden en openstaat voor het bijstellen van overtuigingen wanneer nieuwe informatie beschikbaar komt.
Daarom is de VVD mijn partij.
Ik snap heus wel wat je denkt te impliceren, maar zoals ik zeg hebben mensen die zich beroepen op rationeel gedrag vaak meer weg van het rationalisme, de filosofische stroming die veelal wordt gecontrasteerd met het empirisme, waarbij die emprische realiteit volstrekt irrelevant is. Laten we eens beginnen met lemma's als 'arbeidsmigratie is goed voor Nederland'. Dat is natuurlijk al zo subjectief als de pest, want goed en slecht zijn geen objectief meetbare criteria en "Nederland" is nou niet bepaald de uniforme entiteit waaraan we alles toe kunnen schrijven. Bij heel veel van dit soort zaken komen belangafwegingen kijken die gebaseerd zijn op waardestelsels en die zich niet laten vangen in objectief kwantificeerbare criteria.quote:Op zondag 29 september 2024 09:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Mwah, een zeer matige en ideologisch geïnspireerde opvatting over wat rationaliteit inhoudt. Doe eens wat beter je best want als ik jouw postgeschiedenis bekijk kan je veel en veel beter.
Rationaliteit verwijst naar het vermogen om logisch en systematisch te denken, beslissingen te nemen en te handelen op basis van redelijke, consistente en op feiten gebaseerde overwegingen. Het houdt in dat men keuzes maakt die in overeenstemming zijn met de beschikbare informatie, doelen, en mogelijke consequenties. Dit is dus een fataal manco in het linkse denken dat nagenoeg 100% is gebaseerd op fantasieën en hersenspinsels uitmondend in wensdenken van enorme proporties.
Iets wat je op geen enkele manier doet. Als je bijvoorbeeld zonder enige onderbouwing stelt dat de VVD je partij is. Nee ze rationeel noemen is geen onderbouwing. Zo gaat dat met al je posts. Zit geen systematiek in, geen redelijkheid en meestal ook geen feiten.quote:Op zondag 29 september 2024 09:32 schreef Bassie48 het volgende:
Rationaliteit verwijst naar het vermogen om logisch en systematisch te denken, beslissingen te nemen en te handelen op basis van redelijke, consistente en op feiten gebaseerde overwegingen.
Daar hebben we de ignore functie voor, vriendquote:Op zondag 29 september 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik word een beetje moe van deze meneer met zijn uiteenzettingen. Soms krijg ik het idee dat die lui er voor betaald worden of zo. Wat kost dat nou, een paar internet-trollen. Zat mensen die zich voor een knaak voor een karretje laten spannen lijkt me zo.
Dat is jouw mening en dat mag. Het aangename is dat ik ook een mening heb over jouw posts. Ze worden gekenmerkt door wankele onderbouwingen, rare aannames, kwaadwillende verdachtmakingen en bizarre oplossingen voor prangende problemen.quote:Op zondag 29 september 2024 10:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iets wat je op geen enkele manier doet. Als je bijvoorbeeld zonder enige onderbouwing stelt dat de VVD je partij is. Nee ze rationeel noemen is geen onderbouwing. Zo gaat dat met al je posts. Zit geen systematiek in, geen redelijkheid en meestal ook geen feiten.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat je het niet eens bent met wat ik zeg. Dus daarom zeg je maar - uit gewoonte wellicht - dat ik een trol ben. Het gekke is dat ik helemaal niet zo denk over de meeste users hier. Ik vind dat ze idiote opvattingen hebben maar ik zoek er verder niks achter.quote:Op zondag 29 september 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
quote:Op zondag 29 september 2024 11:02 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en dat mag. Het aangename is dat ik ook een mening heb over jouw posts. Ze worden gekenmerkt door wankele onderbouwingen, rare aannames, kwaadwillende verdachtmakingen en bizarre oplossingen voor prangende problemen.
En toch vind ik mijn bijdragen veel waardevoller dan die van jou. Jij zal ongetwijfeld dat anders zien. Dus zullen we maar ophouden met op de man te spelen?
Ontideologisatie kan wel. Dick Schoof bewijst het, hij wil "gewoon"de problemen oplossen. Maar hij krijgt geen kans van de oude linkse en rechtse garde.quote:Op zondag 29 september 2024 11:52 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is politiek een botsing van belangen en opvattingen en politiek bestuur het maken van afwegingen daaromtrent. Het is intellectueel tamelijk armoedig om te denken dat je dat zou kunnen ontideologiseren en dat er een objectief beste uitkomst van dat proces van belangenafweging zou zijn en je niet bewust te zijn van je eigen bias en axiomata, en bovendien nogal bevattelijk voor totalitaire tendensen. Ironisch gezien is voornoemde valkuil er een waar juist links ettelijke malen in is gevallen.
Er lig al een ideologische overweging ten grondslag aan wat je wel of niet als probleem ziet...quote:Op zondag 29 september 2024 13:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ontideologisatie kan wel. Dick Schoof bewijst het, hij wil "gewoon"de problemen oplossen. Maar hij krijgt geen kans van de oude linkse en rechtse garde.
Jouw problemen zijn de mijne niet noodzakelijkerwijs.quote:Op zondag 29 september 2024 13:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ontideologisatie kan wel. Dick Schoof bewijst het, hij wil "gewoon"de problemen oplossen. Maar hij krijgt geen kans van de oude linkse en rechtse garde.
Je kan ook nuchter naar het probleem kijken en zonder ideologie het oplossen. Ik heb 35 jaar in het bedrijfsleven gewerkt, stel je voor dat er ideologisch naar de bedrijfsuitdagingen werden gekeken zoals een Groenlinkser dat zou doen/ Ik weet wel wat er gebeurd zou zijn met die bedrijven (die nog steeds bestaan).quote:Op zondag 29 september 2024 13:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er lig al een ideologische overweging ten grondslag aan wat je wel of niet als probleem ziet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |