Nee. Dat was het Deense hoger gerechtshof, als ik me goed herinner.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
laat het nou het Internationaal Strafhof zijn dat dat moet handhaven
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat PVV,NSC,PvdA prima had gekund. Ik heb ook al de optie genoemd om de uitslag onwerkbaar te verklaren. Dat zijn al twee opties. Extraparlementair zou ook kunnen, minderheidskabinet, zakenkabinet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hadden het over de afgelopen formatie, waar jij doet alsof het zonder VVD had gekund. Nog steeds geen voorstel van een mogelijke coalitie gezien, trouwens. Je weet dus zelf ook wel dat je onzin verkoopt.
En over de volgende formatie hadden we het er over wat als het lijkt op de huidige peilingen. En ik noemde mijn verwachting dat PvdAGL-VVD-D66-CDA misschien een meerderheid kon halen. Ik verwacht inderdaad niet dat PvdAGL-CDA-CU (wat ik als favoriete coalitie heb) of een andere optie over links zonder VVD en PVV een meerderheid haalt, helaas.
Ja, dat gaat enkel op als je het met vergelijkbare groepen Nederlanders" vergelijkt, niet als je het met de bredere bevolking vergelijkt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom houden rechtse mensen zich nooit aan feiten?
https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
[..]
Niks geen oververtegenwoordiging in de criminaliteit dus. Hou je alsjeblieft bij feiten. En binnen 5 jaar werkt meer dan dd helft van de statushouders, dat zou nog veel meer kunnen zijn als ze in hun tijd als asielzoeker al mogen studeren en werken, als we in hen investeren.
VVD kon 2 opties kiezen, de huidige en de optie met PvdA-GL, D66 en NSC. Dus ja, VVD kon kiezen. 2 opties noemen was dus niet moeilijk, dus zeker niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat PVV,NSC,PvdA prima had gekund. Ik heb ook al de optie genoemd om de uitslag onwerkbaar te verklaren. Dat zijn al twee opties. Extraparlementair zou ook kunnen, minderheidskabinet, zakenkabinet.
Ik vroeg jou al om met een optie te komen. Dat blijft uit. Natuurlijk blijft dat uit want je weet dat je mij net zo goed het onmogelijke vraagt. Zo lang de PvdA uitgesloten was door VVD was er geen optie.
Ik kan zo weer in Denemarken beginnen. Het speelt wel 'ns in m'n hoofd. Ik heb een basisdiploma deens en heb een certificaat van een EU studenten uitwisselingsproject. Heb er daarna vaak gewerkt offshore gerelateerd. Maar ik vind denen wat kleingeestig over het algemeen. Twee weken rotatieschema zou ik wel prima vinden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wie pushen nou eigenlijk dat verhaal van Denemarken als voorbeeld voor links? Enkel rechtse mensen. Het is niet voor niks dat Faber daarheen gaat om af te kijken hoe je racistisch migratiebeleid doet en niet Dijk of Timmermans. Niet voor niks dat PVV,VVD,NSC,BBB het als gidsland zien.
Lekker geld afpakken van gevluchte mensen enzo. Voordeel daarvan zou wel zijn dat Yesilgos niet haar verhaal over die handtas die ze nog heeft van toen ze gevlucht was zou kunnen doen
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-meer-immigranten
[..]
Je moet ook geen appels met peren willen vergelijken. Wat jij blijkbaar wel wil want anders kun je je onzin niet spuien. Natuurlijk zijn Nederlanders over het algemeen minder crimineel dan asielzoekers, omdat Nederlanders veel rijker zijn, in betere buurten wonen, een groter netwerk hebben etcetera etcetera. Als je die factoren wel meeneemt in een analyse blijkt dus dat Nederlanders helemaal geen betere mensen zijn zoals jij wil stellen. In vergelijkbare situaties met een asielzoeker zijn Nederlanders juist vaker crimineel. De criminaliteit zit dus niet meer in die mensen maar meer in hun situatie. De situatie waar wij ze te weinig mogelijkheden bieden om er wat van te maken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat enkel op als je het met vergelijkbare groepen Nederlanders" vergelijkt, niet als je het met de bredere bevolking vergelijkt.
Als je asielzoekers met criminele Nederlanders vergelijkt zijn ze ook minder crimineel, dat is niet zo vreemd.
Het is vrij simpel; verdachten van misdrijven per 100 inwoners; Nederlanders 0,8; Asielzoekers 2,8, kortom asielzoekers zijn gemiddeld 3,5 keer vaker verdachten van een misdrijf.
Dat binnen vijf jaar de helft werkt is dramatisch.
Ja, jonge mannen vergelijken met vrouwen is al oneerlijk, laat staan met oma's of baby's. Dus als je het goed wil doen, vergelijk je ze met vergelijkbare groepen. Ook als je niet op inkomen corrigeert maar alleen voor geslacht en leeftijdsgroep zijn statushouders niet meer crimineel dan mensen die in Nederland zijn geboren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat enkel op als je het met vergelijkbare groepen Nederlanders" vergelijkt, niet als je het met de bredere bevolking vergelijkt.
Als je asielzoekers met criminele Nederlanders vergelijkt zijn ze ook minder crimineel, dat is niet zo vreemd.
Het is vrij simpel; verdachten van misdrijven per 100 inwoners; Nederlanders 0,8; Asielzoekers 2,8, kortom asielzoekers zijn gemiddeld 3,5 keer vaker verdachten van een misdrijf.
Dat binnen vijf jaar de helft werkt is dramatisch.
Overigens valt uiteraard een 'gemiddelde Deen' net zo min te vatten als de gemiddelde Nederlander en ik wil ook niet in een soort anti-Denen-betoog vervallen, het gaat me meer om de Deense samenleving als geheel.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar bon, dat zijn beide Limburgers, dat kan binnen de definitie van land/gebied vallen. Je gaat dus specifiek uit vanuit de perceptie van het individu, dus je opmerking over de "Deen" is een synthese van de perceptie van de gemiddelde Deen.
Maar wat gebruik je dan als bron om je opmerkingen aangaande de Deense xenofobie te ondersteunen?
Ik zie dit, wat niet erg duidelijk is, voorbijkomen op wikipedia:
[ afbeelding ]
Maar wellicht heb je een betere bron?
Nee, dit is meer het type vulgaire statistiek waarbij een poging gewaagd wordt de extreem hoge mate van criminaliteit onder asielzoekers onder het tapijt te vegen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jonge mannen vergelijken met vrouwen is al oneerlijk, laat staan met oma's of baby's. Dus als je het goed wil doen, vergelijk je ze met vergelijkbare groepen. Ook als je niet op inkomen corrigeert maar alleen voor geslacht en leeftijdsgroep zijn statushouders niet meer crimineel dan mensen die in Nederland zijn geboren.
En inderdaad, dat jarenlang VVD-beleid er voor zorgt dat statushouders er lang over doen een baan te vinden is dramatisch. Maar iets meer dan de helft is uiteindelijk helemaal niet zo slecht: veel statushouders hebben nog een kostwinnersgezin, lijkt me helemaal prima. En anderen studeren nog. Het percentage wat echt leeft van de bijstand is helemaal niet zo hoog als de PVV je om electorale redenen wil doen geloven.
Het is nogal flauw dat jij met een optie komt die niet kon want VVD sloot PvdA/GL uit. Maar ik moet wel rekening houden met uitsluiting.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD kon 2 opties kiezen, de huidige en de optie met PvdA-GL, D66 en NSC. Dus ja, VVD kon kiezen. 2 opties noemen was dus niet moeilijk, dus zeker niet onmogelijk.
PVV-NSC-PvdAGL is en was geen optie, aangezien PVV en PvdAGL elkaar uitsluiten. Dat jij als links persoon (ben je dat, als je dit suggereert) niet begrijpt is voor mij echt totaal onbegrijpelijk.
Dat ken ik niet van jou, dat je zo de realiteit ontkent. De optie die je stelt was net zo min een optie als mijn PVV, PvdA optie. Maar we weten toch allebij dat dit soort uitsluiten kan verkeren, PVV was voor VVD onder Rutte een no-go na de eerste poging toch kwamen ze erop terug.quote:Yesilgöz verdedigt dat ze in de Tweede Kamer best openstaat om op momenten samen op te trekken met de linkse combinatie. Dat wil ze alleen niet doen in een coalitie.
Ook CDA-leider Henri Bontenbal vond het 'schrikken' dat Yesilgöz de linkse samenwerking uitsluit maar de PVV niet. Volgens Bontenbal zou er wel degelijk reden zijn om ook samenwerken met de in zijn ogen anti-rechtsstatelijke PVV uit te sluiten. Hij vindt het 'ingewikkeld' dat Yesilgöz met haar besluit één van de twee opties tot een meerderheidskabinet gelijk onmogelijk maakt. Een kabinet met GroenLinks-PvdA hoeft bovendien niet centrum-links te zijn, denkt hij. 'Wat er in dat regeerakkoord staat, daar bent u zelf bij.'
Ja het lijkt bij een volgende verkiezing weer VVD te worden omdat zelfs kiezers van CU die liever PvdA in een regering zien stellen dat het toch weer VVD gaat zijn. Ik denk dat in een coalitieland waar 100 van de 150 zetels van partij verwisselen geen enkele partij een zekerheid is wat dat betreft. Als we al zekerheidjes rekenen denk ik niet dat VVD er een kan zijn terwijl PvdA dat niet is. Waarom zou dat zo zijn, voorlopig wijst toch elke peiling uit dat PvdA groter is.quote:En ja, de partij die kan kiezen of ze over links of over rechts gaan heeft een sleutelpositie. Ik ben er ook niet blij mee, maar dat was afgelopen jaar VVd en dat lijkt nu bij een volgende verkiezing weer de VVD te worden, helaas.
VVD kon kiezen met wie te regeren, PvdA-GL niet. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is nogal flauw dat jij met een optie komt die niet kon want VVD sloot PvdA/GL uit. Maar ik moet wel rekening houden met uitsluiting.
Dat is toch duidelijk. Als ze crimineel zijn betekent dat dat ze niet welkom zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom maakt enige statistiek van criminaliteit onder asielzoekers specifiek uit? Hoe moet dat leiden tot welk overheidsbeleid?
Nee als je statistiek gebruikt om iets aan te tonen moet je ook zorgen dat je gelijke gevallen vergelijkt. Jij doet nu vrij kansloze pogingen om toch appels met peren te mogen blijven vergelijken zodat je conclusie houdbaar blijft.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dit is meer het type vulgaire statistiek waarbij een poging gewaagd wordt de extreem hoge mate van criminaliteit onder asielzoekers onder het tapijt te vegen.
Als er werkelijk een poging was gewaagd om specifieke groepen te vergelijken hadden we statistisch gezien asielzoekers van 18-30 met Nederlanders van 18-30 moeten vergelijken, of gezinnen met gezinnen, of zoals je zelf opmerkt, vrouwen met vrouwen.
Dus de hele groep moet afgerekend worden op wat 3 van de 100 zouden doen? Moeten we straks alle mannen gaan uit zetten ofzo?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Als ze crimineel zijn betekent dat dat ze niet welkom zijn.
Je kan het toch prima met de volledige samenleving vergelijken, dit zijn immers personen die aan diezelfde samenleving zou kunnen toevoegen. Dan is het bijzonder belangrijk te weten wat de netto bijdrage van deze personen is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Als ze crimineel zijn betekent dat dat ze niet welkom zijn.
[..]
Nee als je statistiek gebruikt om iets aan te tonen moet je ook zorgen dat je gelijke gevallen vergelijkt. Jij doet nu vrij kansloze pogingen om toch appels met peren te mogen blijven vergelijken zodat je conclusie houdbaar blijft.
Bij asielzoekers zijn bijvoorbeeld vaak meer mannen, dan moet je daarvoor corrigeren. Het probleem met je redenaties vanuit criminaliteitscijfers is uiteraard ook dat het vrij duidelijk is dat niet mensen uit andere landen het probleem zijn wat betreft criminaliteit maar mannen. Een land zonder mannen zou volgens jouw logica 4 keer minder crimineel zijn.
VVD kon helemaal niet kiezen met wie te regeren. Enkel PVV heeft geformeerd. In elk geval als het uitsluiten de opties beperkte was de optie die je noemde PvdA,VVD geen mogelijkheid omdat hij uitgesloten werd door de VVD.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD kon kiezen met wie te regeren, PvdA-GL niet. Zo simpel is het.
Echt, je klinkt dronken. De VVD heeft vele malen met de PvdA geregeerd en gesproken. De PvdA stemde tot voor kort tegen alle PVV moties, ook als ze het er inhoudelijk mee eens waren. Dat is het verschil. En dat weet jij ook heel goed. De VVD heeft PvdA-GL ook nooit echt uitgesloten, alleen gezegd dat ze er niet mee wilden praten aan het begin. PvdA-GL hebben de PVV in alle geledingen uitgesloten. En ik neem aan dat jij het met die laatste uitsluiting eens bent, anders ben je echt niet meer links te noemen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD kon helemaal niet kiezen met wie te regeren. Enkel PVV heeft geformeerd. In elk geval als het uitsluiten de opties beperkte was de optie die je noemde PvdA,VVD geen mogelijkheid omdat hij uitgesloten werd door de VVD.
Als je consequent bent moet je dan dus stellen dat de enige optie volgens jou PVV,VVD,NSC,BBB was. Dan was de vraag aan mij met alternatieven te komen vrij retorisch want die waren er niet rekening houdende met het uitsluiten. Wat we ook zien aan dat je enige andere optie dus niet kon en je het nu over een andere boeg probeert.
Ik snap totaal niet dat jij als iemand die graag een kabinet ziet met een PvdA erin volhoudt dat VVD er gewoon voor kan kiezen de PvdA uit te sluiten maar andersom niet. Zonder PvdA heeft VVD evengoed geen opties. Ja of je moet geloven dat VVD en PVV de weg voorwaarts zijn ofzo.
Inderdaad, zelfs al zouden statushouders crimineler zijn (wat ze dus niet zijn), dan nog is het afrekenen van nieuwe asielzoekers op het gedrag van eerdere asielzoekers absurd. Alsof ze een groep zijn met invloed op en verantwoordelijkheid voor elkaars daden. Echt te gek voor woorden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dus de hele groep moet afgerekend worden op wat 3 van de 100 zouden doen? Moeten we straks alle mannen gaan uit zetten ofzo?
Verdacht worden zegt niks. Als ik jou verdenk van diefstal, ben je dan crimineler dan als ik je er niet van verdenk?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kan het toch prima met de volledige samenleving vergelijken, dit zijn immers personen die aan diezelfde samenleving zou kunnen toevoegen. Dan is het bijzonder belangrijk te weten wat de netto bijdrage van deze personen is.
Feit is simpelweg dat ze 3,5x vaker verdacht worden als groep. Daarnaast is het belangrijk in ogenschauw dat deze personen te gast zijn, waardoor onberispelijk gedrag van ze verwacht zou mogen worden.
Dan is het prima om bijvoorbeeld vrouwelijke asielzoekers met Nederlandse vrouwen te vergelijken en als die minder crimineel zijn is het wellicht een goed idee om enkel nog vrouwen op te vangen.
Precies. Hierom snap ik de hele discussie niet over of ze nou een procentpuntje meer of minder crimineel zouden zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs al zouden statushouders crimineler zijn (wat ze dus niet zijn), dan nog is het afrekenen van nieuwe asielzoekers op het gedrag van eerdere asielzoekers absurd. Alsof ze een groep zijn met invloed op en verantwoordelijkheid voor elkaars daden. Echt te gek voor woorden.
Dan kunnen we ook zeggen dat bijvoorbeeld users met een b, een l en een z in hun usernaam bovengemiddeld vaak een ban nodig hebben en dus allemaal maar preventief van het forum moeten worden gegooid. Of misschien blijkt dat de wijk van @:BlaZ crimineneler is dan een gemiddelde wijk of zelfs dan een vergelijkbare wijk, iedereen opsluiten dan maar?
Of gaat groepsveranwoordelijkheid voor willekeurige groepen van mensen die je niet eens kent dan niet meer op?
Je bent neem ik aan bekend met de dichotomie tussen burger en niet-burger?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs al zouden statushouders crimineler zijn (wat ze dus niet zijn), dan nog is het afrekenen van nieuwe asielzoekers op het gedrag van eerdere asielzoekers absurd. Alsof ze een groep zijn met invloed op en verantwoordelijkheid voor elkaars daden. Echt te gek voor woorden.
Dan kunnen we ook zeggen dat bijvoorbeeld users met een b, een l en een z in hun usernaam bovengemiddeld vaak een ban nodig hebben en dus allemaal maar preventief van het forum moeten worden gegooid. Of misschien blijkt dat de wijk van @:BlaZ crimineneler is dan een gemiddelde wijk of zelfs dan een vergelijkbare wijk, iedereen opsluiten dan maar?
Of gaat groepsveranwoordelijkheid voor willekeurige groepen van mensen die je niet eens kent dan niet meer op?
Het is in niks op de man. De belachelijke beschuldiging dat een statushouder per definitie crimineler zou zijn (wag dus niet uit de feiten blijkt), dat is pas echt op de man spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je bent neem ik aan bekend met de dichotomie tussen burger en niet-burger?
Verder is dat natuurlijk simpelweg een ad hominem, dat is niet erg netjes.
De data dat asielzoekers wel degelijk crimineleren zijn staat simpelweg in je eigen bron overigens, het is niet meer dan een kwestie van goed lezen.
Je weet niet eens wat ad hominem betekentquote:Op zaterdag 28 september 2024 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is in niks op de man. De belachelijke beschuldiging dat een statushouder per definitie crimineler zou zijn (wag dus niet uit de feiten blijkt), dat is pas echt op de man spelen.
Waarom zet jij een verschillende mensen die elkaar nooit ontmoet hebben en niks met elkaar te maken hebben weg als een groep? Wat is dat voor rare gewoonte?
Het is toch redelijk simpel, het is de ( op dit moment) grootste partij die zonder al te veel scrupules zowel met partijen aan de linkerkant als de rechterkant kan regeren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke werkelijkheid. Je weet helemaal niet wat de verhoudingen zijn bij de volgende formatie. De werkelijkheid is dat er gigantische verschuivingen zijn in de Nederlandse politiek. De zekerheid waarmee jij stelt dat VVD cruciaal is, is net zo min werkelijkheid als dat ik zeg dat ze dat niet zijn.
Dat je VVD nu alweer tot cruciaal voor een volgende formatie positioneert is net zo min realiteit als ik die zeg het is cruciaal ze niet weer in die rol te plaatsen.
Maar dit is nog altijd precies het punt dat ik wil maken. De VVD heeft nog altijd gigantisch voordeel aan dit ingebeelde/geconstrueerde toekomstbeeld waar ze van tevoren alweer kingmaker zijn. Ze zijn cruciaal omdat mensen dat denken. Niet omdat het zo is. Dat is ook het probleem met politiek dezer dagen beeldvorming is alles. Hoe VVD het voor elkaar heeft gekregen dat zoveel mensen denken dat ze cruciaal zijn geen idee, in elk geval een hele prestatie.
Jawel, in het Nederlands noemen we dat op de man spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat ad hominem betekent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |